[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 101 Laatste
Acties:
  • 633.069 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27
@Gielie

DM verstuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Sickbeard noemt de serie 'House of Cards (2013)' niet zoals het hoort. Er staat in SB 'House of Cards (US)'.

Zo worden ook de map en de afleveringen genoemd. Hierdoor worden er geen ondertitels gevonden. Het grappige is wel dat er wel wordt gezocht door SB naar dit: Scene Name: House of Cards 2013

Hoe kan ik dat (US) in (2013) veranderen? Heb van alles geprobeerd, maar niks lukte. Het enige wat ik kan bedenken is handmatig alles te veranderen. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik gebruik het autoProcessTV script van SickBeard voor mijn SABnzbd downloads maar de downloads worden enkel gekopieerd en niet verplaatst dus mijn download map loopt behoorlijk vol. Is hier iets aan te doen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Freakster86 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 23:16:
Sickbeard noemt de serie 'House of Cards (2013)' niet zoals het hoort. Er staat in SB 'House of Cards (US)'.

Zo worden ook de map en de afleveringen genoemd. Hierdoor worden er geen ondertitels gevonden. Het grappige is wel dat er wel wordt gezocht door SB naar dit: Scene Name: House of Cards 2013

Hoe kan ik dat (US) in (2013) veranderen? Heb van alles geprobeerd, maar niks lukte. Het enige wat ik kan bedenken is handmatig alles te veranderen. Iemand enig idee?
Volgens mij volstaat het om de scene exceptions aan te passen, welke nivong voor dutch-tpb in beheer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Daar staat dus (2013). Hoe of wat moet ik dan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
Al in autosub namemapping geprobeerd?

@Tsurany: staat in sickbeard "Keep Original Files" nog aangevinkt onder post-processing?

[ Voor 55% gewijzigd door CyPh op 24-07-2013 23:56 ]

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja die staat aan om mijn torrents te processen aangezien ik daar de bestanden tijdens het seeden niet kan verwijderen. Dus zolang dit aan staat kan het script niks anders dan verplaatsen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:17
Freakster86 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 23:45:
Daar staat dus (2013). Hoe of wat moet ik dan aanpassen?
Kijkend naar de andere exception gok ik:

regel 244 aanpassen naar:

262980: 'House of Cards 2013', 'House of Cards (US)'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Laatst online: 28-08 09:27
Tsurany schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 00:08:
Ja die staat aan om mijn torrents te processen aangezien ik daar de bestanden tijdens het seeden niet kan verwijderen. Dus zolang dit aan staat kan het script niks anders dan verplaatsen?
Zolang die aanstaat zeg je op alle series (via torrent als usenet) "kopieëren ipv verplaatsen" en dus heb je alles dubbel.
Kan je met torrentToMedia van nzbToMedia niet instellen dat hij links moet maken en het origineel mag verwijderen? (i.c.m. Transmission of uTorrent)
Ik heb er geen ervaring mee omdat ik alleen usenet gebruik maar zoals ik alles lees lijkt dat er wel op.

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:37

mvds

Totally awesome!

Tsurany schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 00:08:
Kan jij je seeding ratio niet naar beneden zetten dan? Ik heb hem op 0.1 staan en ik merk dat meestal dat al bereikt is als de download klaar is en dat houd dus in dat hij meteen geprocessed word. (incl verplaatsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Mirx_NL schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 06:01:
[...]

Kijkend naar de andere exception gok ik:

regel 244 aanpassen naar:

262980: 'House of Cards 2013', 'House of Cards (US)'
Heb het maar in Autosub aangepast:

house of cards (us) = 17210

Nu download AS de ondertitels gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Vraagje:

Hoe kan ik het beste instellen als ik het volgende wil:

nzb bestand van 3D film -> blackhole folder -> wordt opgepakt door sabnzb -> download bestand -> terugkoppeling naar couchpotato om eventueel renaming etc te doen -> vervolgens in een andere folder plaatsen dan de 2D films.

Ik kan nu wel instellen dat alles werkt voor 2D films etc. maar 3D films wil ik graag in een aparte map laten wegschrijven.

In sabnzb kan ik wel een categorie aanmaken etc en dan het script "nzbtocouchpotato" gebruiken. maar dan komen ze daarna dus niet in de 3D map.

Iemand suggestie of optie hoe jullie dit doen?

(niet dat ik veel 3D films kijk. Maar ooit om te testen of showen op tv is het handig als ik snel ff film kan aanzetten vanaf andere folder :) zoekt wat makkelijker.

edit:

bij meer mensen waar sabnzbd opeens traag is? voorheen haalde die makkelijk de 7MB/s maar nu zie ik hem telkens op 1,1MB/s hangen met meerdere bestanden getest. Qua settings/opstelling etc is er niks aangepast geweest :|

[ Voor 12% gewijzigd door Paulus07 op 25-07-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paulus07 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:38:
Ik kan nu wel instellen dat alles werkt voor 2D films etc. maar 3D films wil ik graag in een aparte map laten wegschrijven.
Zal je handmatig moeten doen, is niet te automatiseren zonder aanpassingen zelf te programmeren. Je kan wel scannen op 3d in een titel wellicht met aanpassingen, maar dat lijkt me een boel werk om te bouwen voor het doel, zo veel 3d films zijn er niet (helaas). Als ik op 2 per maand kom ben ik al blij.

De snelheid van sab is afhankelijk van je usenetprovider. Wellicht ben je nu oudere bestanden aan het downloaden of zijn er problemen met je usenetprovider of je nas/server is niet zo krachtig en pakt zaken uit of repareert ze of doet iets anders waardoor er minder geheugen vrij is voor sneller downloaden.
Freakster86 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 23:16:
Sickbeard doet juist wat het moet doen. Er is namelijk ook een UK versie van House of Cards. Zie:
http://thetvdb.com/?tab=series&id=79861&lid=7

Die serie is uit de jaren 90.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
zie wel dit staan. dus mss dat het daarom nu langzamer is (zie er geen datum bijstaan namelijk)

" In verband met een glasvezelbreuk is de dienstverlening van ....... momenteel minder bereikbaar."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

mvds schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:42:
[...]

Kan jij je seeding ratio niet naar beneden zetten dan? Ik heb hem op 0.1 staan en ik merk dat meestal dat al bereikt is als de download klaar is en dat houd dus in dat hij meteen geprocessed word. (incl verplaatsen)
Dat is vrij asociaal om te doen als je met torrents bezig bent :X
CyPh schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:37:
[...]

Zolang die aanstaat zeg je op alle series (via torrent als usenet) "kopieëren ipv verplaatsen" en dus heb je alles dubbel.
Kan je met torrentToMedia van nzbToMedia niet instellen dat hij links moet maken en het origineel mag verwijderen? (i.c.m. Transmission of uTorrent)
Ik heb er geen ervaring mee omdat ik alleen usenet gebruik maar zoals ik alles lees lijkt dat er wel op.
Zal daar eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:55:
[...]

Sickbeard doet juist wat het moet doen. Er is namelijk ook een UK versie van House of Cards. Zie:
http://thetvdb.com/?tab=series&id=79861&lid=7

Die serie is uit de jaren 90.
Maar op IMDB en Bierdopje staat er dus (2013). Met ondertitels kom je dus in de knoei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Tsurany schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 15:06:
[...]

Dat is vrij asociaal om te doen als je met torrents bezig bent :X
Hoezo is dat asociaal dan? :? Ik share zolang ik download, en heb de uploadsnelheid ook niet begrensd.

Ik laat inderdaad niks langdurig staan om te blijven sharen. Bedoel je dat? Maar ja, dan haal je je dus problemen op de hals zoals jij nu hebt. Dus alles dubbel enzo. Het is het een of het andere. En ik wil best sharen hoor, maar ik ga er niet speciaal opslagruimte voor aanschaffen om het mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:20
mvds schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 15:17:
[...]

Hoezo is dat asociaal dan? :? Ik share zolang ik download, en heb de uploadsnelheid ook niet begrensd.

Ik laat inderdaad niks langdurig staan om te blijven sharen. Bedoel je dat? Maar ja, dan haal je je dus problemen op de hals zoals jij nu hebt. Dus alles dubbel enzo. Het is het een of het andere. En ik wil best sharen hoor, maar ik ga er niet speciaal opslagruimte voor aanschaffen om het mogelijk te maken.
Ik ben sinds kort ook met de torrents bezig i.c.m. sickbeard, maar ik gebruik hem i.c.m. de synology download manager. Het goede daar aan is als de download op 100% is gaat hij hem wel extracten maar laat wel de bron bestanden staan en seed hem lekker verder. Verder gaat Sickbeard dan post-processen naar de map waar ik alles automatisch laat uitpakken.

De Synology downloader kan dus lekker door seeden terwijl de aflevering zelf wel netjes in mijn tv map terecht komt. Als dan de share ratio van 3:0 is gehaald of 14 dagen wordt de torrent gestopt. Je zou dan ngo een scriptje kunnen draaien om de gestopte torrents nog weer te verwijderen.

Het ideale van torrents vindt ik gewoon dat als je een oude serie wilt kijken en deze ook wilt backfillen dat dit met torrents gewoon goed gaat. En daarbij seed hij ook goed naar mijn torrent-provider zodat mijn ratio ook groeit.

Het nadeel is dan wel je hebt wel een bepaalde periode (seeden of 14 dagen) dingen dubbel. Maar dan is weer de vraag hoeveel download je in die periode. Want alleen wat gedownload wordt in die periode heb je dubbel. En dit zou dan volgens mij beetje ruim geschat 50 GB zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Senaxx op 25-07-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb nu al een aantal weken error log 'could not connect to tract watch list' oid. Zal de echte error nog wel Ff copy pasten. Klein bugje wat niet heel erg is maar vooral irritant, aangezien mijn error log dus elke dag een soort van vol staat.

Sickbeard connect er namelijk wel gewoon mee, want als ik een serie in mijn watch lijst knal download hij netjes de pilot, zoals ik heb ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Senaxx schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 15:53:
[...]

Ik ben sinds kort ook met de torrents bezig i.c.m. sickbeard, maar ik gebruik hem i.c.m. de synology download manager. Het goede daar aan is als de download op 100% is gaat hij hem wel extracten maar laat wel de bron bestanden staan en seed hem lekker verder. Verder gaat Sickbeard dan post-processen naar de map waar ik alles automatisch laat uitpakken.

De Synology downloader kan dus lekker door seeden terwijl de aflevering zelf wel netjes in mijn tv map terecht komt. Als dan de share ratio van 3:0 is gehaald of 14 dagen wordt de torrent gestopt. Je zou dan ngo een scriptje kunnen draaien om de gestopte torrents nog weer te verwijderen.

Het ideale van torrents vindt ik gewoon dat als je een oude serie wilt kijken en deze ook wilt backfillen dat dit met torrents gewoon goed gaat. En daarbij seed hij ook goed naar mijn torrent-provider zodat mijn ratio ook groeit.

Het nadeel is dan wel je hebt wel een bepaalde periode (seeden of 14 dagen) dingen dubbel. Maar dan is weer de vraag hoeveel download je in die periode. Want alleen wat gedownload wordt in die periode heb je dubbel. En dit zou dan volgens mij beetje ruim geschat 50 GB zijn.
Maar Downloadstation kan toch geen scripts aanroepen? Anders had ik allang die gebruikt ipv Transmission. En ik wil SAB en CP niet steeds een directory laten scannen, en ik wil ook met categorieën kunnen werken, wat volgens mij ook niet kan in Downloadstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Laatst online: 23:20
mvds schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 07:57:
[...]

Maar Downloadstation kan toch geen scripts aanroepen? Anders had ik allang die gebruikt ipv Transmission. En ik wil SAB en CP niet steeds een directory laten scannen, en ik wil ook met categorieën kunnen werken, wat volgens mij ook niet kan in Downloadstation.
Klopt, Downloadstation kan dat niet. Maar de scheduler die in de Synology zit wel. En ik gebruik verder geen scripts aangezien het postprocessen door Sickbeard laat doen. Categorieen hoef ik niet mee te werken aangezien me tv series nog steeds via couchpotato en nieuwsgroepen gaat. Dus alles in die map komt zijn TV series. Sickbeard scant gewoon elke keer die map, en zet ze netjes op processed. En download station seed lekker door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:02

Mystikal

It never hurts to help!

Ik krijg sinds ik gisteren via ipnr:8081 in probeer te loggen op Sickbeard opeens een melding over username en paswoord en zover ik weet heb ik dat nooit in hoeven geven.

Ik lees overal dat je in het cfg bestandje moet kijken en eventueel daar de melding van username/paswoord weer leeg moet maken. Maar ik als leek kan op mijn nas niet eens de installatie folder van Sickbeard vinden.

Iemand die mij simpel kan uitleggen, waar ik dat precies kan vinden?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Bij mij staat ie in /volume1/@appstore/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Als ik de filemanager gebruik op mijn nas, zie ik geen 'system folders'. Hidden files staat aan.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Nee klopt, je zal met putty of winscp ofzo moeten inloggen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Update SickBeard Dutch oriented (dutch-tpb)
Heb SickBeard dutch-tpb ge-update naar de meest recente commits van zowel mr-orange (PirateBay branch) als Tolstyak (failed download handling branch).

Voor zover ik het heb kunnen testen lijkt alles OK maar ik zou graag feedback willen van andere gebruikers en dan met name het failed download handling gedeelte, ik heb zo'n idee dat dat niet lekker gaat lopen, het lijkt allemaal OK maar het voelt niet goed!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejramse
  • Laatst online: 17-09 18:17
Bij het herstarten na de "git pull" krijg ik deze foutmelding:

code:
1
2013-07-27 09:13:58.167234 POSTPROCESSER :: Exception generated in thread POSTPROCESSER: global name 'failed' is not defined

En dan als er een failed download optreedt het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
09:20:35|INFO    The download failed. Sending 'failed' process request to SickBeard's failed branch
09:20:35|INFO    <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
09:20:35|INFO    "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
09:20:35|INFO    <html>
09:20:35|INFO    <head>
09:20:35|INFO        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"></meta>
09:20:35|INFO        <title>500 Internal Server Error</title>
09:20:35|INFO        <style type="text/css">
09:20:35|INFO        #powered_by {
09:20:35|INFO            margin-top: 20px;
09:20:35|INFO            border-top: 2px solid black;
09:20:35|INFO            font-style: italic;
09:20:35|INFO        }
09:20:35|INFO    
09:20:35|INFO        #traceback {
09:20:35|INFO            color: red;
09:20:35|INFO        }
09:20:35|INFO        </style>
09:20:35|INFO    </head>
09:20:35|INFO        <body>
09:20:35|INFO            <h2>500 Internal Server Error</h2>
09:20:35|INFO            <p>The server encountered an unexpected condition which prevented it from fulfilling the request.</p>
09:20:35|INFO            <pre id="traceback">Traceback (most recent call last):
09:20:35|INFO      File "/share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard/cherrypy/_cprequest.py", line 660, in respond
09:20:35|INFO        response.body = self.handler()
09:20:35|INFO      File "/share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard/cherrypy/lib/encoding.py", line 193, in __call__
09:20:35|INFO        self.body = self.oldhandler(*args, **kwargs)
09:20:35|INFO      File "/share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard/cherrypy/_cpdispatch.py", line 25, in __call__
09:20:35|INFO        return self.callable(*self.args, **self.kwargs)
09:20:35|INFO      File "/share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard/sickbeard/webserve.py", line 2137, in processEpisode
09:20:35|INFO        result = processTV.processDir(dirName, nzbName, failed=failed)
09:20:35|INFO      File "/share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard/sickbeard/processTV.py", line 220, in processDir
09:20:35|INFO        for dir in [x for x in dirs if validateDir(path, x, returnStr)]:
09:20:35|INFO      File "/share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard/sickbeard/processTV.py", line 322, in validateDir
09:20:35|INFO        if failed:
09:20:35|INFO    NameError: global name 'failed' is not defined
09:20:35|INFO    </pre>
09:20:35|INFO        <div id="powered_by">
09:20:35|INFO        <span>Powered by <a href="http://www.cherrypy.org">CherryPy 3.2.0rc1</a></span>
09:20:35|INFO        </div>
09:20:35|INFO        </body>
09:20:35|INFO    </html>
09:20:35|INFO    Deleting failed files and folder /share/Download/sabnzbd/incomplete/Anger.Management.S02E06.720p.WEB-DL.DD5.1.H.264-BS
09:20:35|INFO    MAIN: The autoProcessTV script completed successfully.

Het voelt inderdaad niet lekker, maar het werkt dus ook niet lekker. ;)

[ Voor 85% gewijzigd door ejramse op 27-07-2013 09:23 . Reden: extra logging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 07:03
Paulus07 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:38:

bij meer mensen waar sabnzbd opeens traag is? voorheen haalde die makkelijk de 7MB/s maar nu zie ik hem telkens op 1,1MB/s hangen met meerdere bestanden getest. Qua settings/opstelling etc is er niks aangepast geweest :|
Test ook een een download via de pc. Mogelijk dat er snelheidsproblemen zijn bij je nieuwsgroepprovider of mogelijk dat je gehele internetsnelheid trager is door een storing.
Kan ook zijn dat je ook andere processen druk bezig zijn op je nas/pc waar sabnzbd op draait.

Sab zal traag zijn om reden die per persoon verschillen dus je zal moeten testen waar dit door wordt veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
2013-07-27 10:17:38.100937 POSTPROCESSER :: Exception generated in thread POSTPROCESSER: global name 'failed' is not defined
2013-07-27 10:18:07.691736 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Fatal error executing query: Incorrect number of bindings supplied. The current statement uses 8, and there are 9 supplied.
2013-07-27 10:18:07.694048 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error while searching KickAssTorrents, skipping: Incorrect number of bindings supplied. The current statement uses 8, and there are 9 supplied.
2013-07-27 10:18:08.328927 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Fatal error executing query: Incorrect number of bindings supplied. The current statement uses 8, and there are 9 supplied.
2013-07-27 10:18:08.331613 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error while searching ThePirateBay, skipping: Incorrect number of bindings supplied. The current statement uses 8, and there are 9 supplied.
2013-07-27 10:18:08.338391 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No NZB/Torrent providers found or enabled in the sickbeard config. Please check your settings.
Werkt niet helemaal lekker Schumi....
Hoe kan ik weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

ejramse schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 09:16:
Bij het herstarten na de "git pull" krijg ik deze foutmelding:

code:
1
2013-07-27 09:13:58.167234 POSTPROCESSER :: Exception generated in thread POSTPROCESSER: global name 'failed' is not defined
Hier het zelfde probleem. Post-processing doet verder niets terwijl ik toch echt wat dingen zonet heb binnen gehaald.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 27-07-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Als goed is zit ie weer op commit zoals ie voorheen was.
Vanavond maar eens dieper erin kijken, het leek zo goed te werken vanacht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Update Failed
Update wasn't successful, not restarting. Check your log for more information.
AAAlready up-to-date.
AA * branch dutch-tpb -> FETCH_HEAD
Jul-27 14:37:23 INFO CP Server Thread-7 :: Output: From git://github.com/schumi2004/Sick-Beard-Dutch
Jul-27 14:37:23 INFO CP Server Thread-7 :: No update available, not updating
AA
AAAlready up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Das apart, ik kon vanuit de GUI gewoon updaten (of eigenlijk terug gaan naar vorige commit).

Er was wel een truukje voor maar weet even niet meer hoe dat werkte om toch te kunnen updaten, je moest een bepaalde file weg gooien maar weet zo even niet meer welke.

Iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Nope heb hetzelfde probleem als hierboven, Kan dus niet meer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
EJPostema schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 15:05:
Nope heb hetzelfde probleem als hierboven, Kan dus niet meer terug
Het kan wel maar weet even niet meer hoe, lukt het als je de version.txt file verwijderd of beter hernoemt naar .old in SickBeard folder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Nieuwe commit maken niet ff wat makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 07:03
Hoe ik terug ben gegaan.

In Putty type je in:

code:
1
cd /volume1/@appstore/sickbeard-custom/var/SickBeard

Daarna geeft je onderstaande commando voor een lijst met builds waar je naar terug kan.
code:
1
git reflog

Je krijg nu een lijst te zien. Zover ik weet is HEAD@(0) de huidige versie die je gebruikt.
Zoek nu het nummer wat staat voor HEAD@(1) in dit geval: 429d51e

In putty vul je in:
code:
1
git reset --hard 429d51e

Nu gebruik je de vorige versie weer. Na een herstart van Sick Beard krijg ik nu geen update melding meer en via Git Pull en in Sickbeard zelf geeft hij netjes aan dat hij actueel is.

Uiteraard garantie tot de stoep >:)

[ Voor 112% gewijzigd door MikeOO op 27-07-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
-ash: git: not found
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
schumi2004 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 15:15:
[...]

Het kan wel maar weet even niet meer hoe, lukt het als je de version.txt file verwijderd of beter hernoemt naar .old in SickBeard folder?
Ik zie geen version.txt staan? Of ben ik nu echt heel scheel

De oplossing van MikeOO werkt in ieder geval wel :)

[ Voor 7% gewijzigd door EJPostema op 27-07-2013 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Heb je een synology?
Probeer dan ipv git het volgende commando /volume1/@appstore/git/bin/git

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
job schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 20:01:
[...]

Heb je een synology?
Probeer dan ipv git het volgende commando /volume1/@appstore/git/bin/git
Thanks, dat was 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

mvds schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 22:15:
Nee klopt, je zal met putty of winscp ofzo moeten inloggen:)
Ik ben inmiddels als leek wat verder...

Ik heb de config file gevonden op de lokatie:
code:
1
/volume4/@appstore/sickbeard/app $

Maar hoe open ik deze file nu in putty?

Ik probeerde 'more config' maar dat werkte niet.

Ik krijg dan te zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
".url": {
        "com.synocommunity.packages.sickbeard": {
            "title": "SickBeard",
            "desc": "SickBeard Web UI",
            "icon": "images/sickbeard-{0}.png",
            "type": "url",
            "url": "3rdparty/sickbeard/sickbeard.cgi",
            "allUsers": true

[ Voor 35% gewijzigd door Mystikal op 28-07-2013 10:35 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Als je in putty zit, kan je vi gebruiken, dat is een teksteditor. Maar ik vraag me af of jij daar blij van gaat worden ;)

Ik raad je aan om WinSCP te installeren. Die draait op een PC, ziet er min of meer uit als een normale explorer, en dan kan je met dubbelklikken bestanden openen om te bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

mvds schreef op zondag 28 juli 2013 @ 10:54:
Als je in putty zit, kan je vi gebruiken, dat is een teksteditor. Maar ik vraag me af of jij daar blij van gaat worden ;)

Ik raad je aan om WinSCP te installeren. Die draait op een PC, ziet er min of meer uit als een normale explorer, en dan kan je met dubbelklikken bestanden openen om te bewerken.
Okay, klein beetje verder, maar nog steeds geen toegang tot de file..

Winscp gebruikt: Als ik dubbelklik op de file, krijg ik:

code:
1
Received error message from remote side: 'scp: /volume4/@appstore/sickbeard/var/config.ini: Permission denied'

Ik ben natuurlijk al wel ingelogd en dat lukte prima...

[ Voor 4% gewijzigd door Mystikal op 28-07-2013 15:25 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystikal schreef op zondag 28 juli 2013 @ 15:24:
[...]

Okay, klein beetje verder, maar nog steeds geen toegang tot de file..

Winscp gebruikt: Als ik dubbelklik op de file, krijg ik:

code:
1
Received error message from remote side: 'scp: /volume4/@appstore/sickbeard/var/config.ini: Permission denied'

Ik ben natuurlijk al wel ingelogd en dat lukte prima...
Probeer het eens onder de user root (wachtwoord gelijk aan admin) en voor een volgende keer Synology vragen hier stellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Na het downloaden middels nzbget 11 krijg ik deze melding:

17:39:57|INFO MAIN: The autoProcessTV script completed successfully.
17:46:15|INFO ====================
17:46:15|INFO nzbToSickBeard V8.3
17:46:15|INFO MAIN: Script triggered from NZBGet (11.0 or later).
17:46:15|INFO Script triggered from NZBGet, starting autoProcessTV...
17:46:15|INFO Loading config from /opt/share/nzbget/ppscripts/nzbToMedia/autoProcessMedia.cfg
17:46:15|INFO FLATTEN: Flattening directory: /volume1/Downloads/nzbget/dst/tv/Under.the.Dome.S01E01.HDTV.x264-LOL
17:46:15|INFO REMOVER: Removing empty folders in: /volume1/Downloads/nzbget/dst/tv/Under.the.Dome.S01E01.HDTV.x264-LOL
17:46:15|INFO The download succeeded. Sending process request to SickBeard
17:46:15|DEBUG Opening URL: http://localhost:8081/home/postprocess/processEpisode?nzbName=Under.the.Dome.S01E01.HDTV.x264-LOL.nzb&quiet=1&dir=%2Fvolume1%2FDownloads%2Fnzbget%2Fdst%2Ftv%2FUnder.the.Dome.S01E01.HDTV.x264-LOL
17:46:15|INFO
17:46:15|INFO <html>
17:46:15|INFO <head>
17:46:15|INFO <title>404</title>
17:46:15|INFO <script type="text/javascript" charset="utf-8">
17:46:15|INFO <!--
17:46:15|INFO location.href = "/"
17:46:15|INFO //-->
17:46:15|INFO </script>
17:46:15|INFO </head>
17:46:15|INFO <body>
17:46:15|INFO <br/>
17:46:15|INFO </body>
17:46:15|INFO </html>
17:46:15|INFO MAIN: The autoProcessTV script completed successfully

In de Sickbeard log verschijnt ook niks.. Hoe kan ik dit oplossen?
Ik gebruik de sickbeard-tpd van Schumi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

schumi2004 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 15:32:
[...]

Probeer het eens onder de user root (wachtwoord gelijk aan admin) en voor een volgende keer Synology vragen hier stellen ;)
Top, het werkte! Het begon als een Sickbeard vraag!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Samplex schreef op zondag 28 juli 2013 @ 17:54:
Na het downloaden middels nzbget 11 krijg ik deze melding:

17:39:57|INFO MAIN: The autoProcessTV script completed successfully.
17:46:15|INFO ====================
17:46:15|INFO nzbToSickBeard V8.3
17:46:15|INFO MAIN: Script triggered from NZBGet (11.0 or later).
17:46:15|INFO Script triggered from NZBGet, starting autoProcessTV...
17:46:15|INFO Loading config from /opt/share/nzbget/ppscripts/nzbToMedia/autoProcessMedia.cfg
17:46:15|INFO FLATTEN: Flattening directory: /volume1/Downloads/nzbget/dst/tv/Under.the.Dome.S01E01.HDTV.x264-LOL
17:46:15|INFO REMOVER: Removing empty folders in: /volume1/Downloads/nzbget/dst/tv/Under.the.Dome.S01E01.HDTV.x264-LOL
17:46:15|INFO The download succeeded. Sending process request to SickBeard
17:46:15|DEBUG Opening URL: http://localhost:8081/home/postprocess/processEpisode?nzbName=Under.the.Dome.S01E01.HDTV.x264-LOL.nzb&quiet=1&dir=%2Fvolume1%2FDownloads%2Fnzbget%2Fdst%2Ftv%2FUnder.the.Dome.S01E01.HDTV.x264-LOL
17:46:15|INFO <html>
17:46:15|INFO <head>
17:46:15|INFO <title>404</title>
17:46:15|INFO <script type="text/javascript" charset="utf-8">
17:46:15|INFO <!--
17:46:15|INFO location.href = "/"
17:46:15|INFO //-->
17:46:15|INFO </script>
17:46:15|INFO </head>
17:46:15|INFO <body>
17:46:15|INFO <br/>
17:46:15|INFO </body>
17:46:15|INFO </html>
17:46:15|INFO MAIN: The autoProcessTV script completed successfully

In de Sickbeard log verschijnt ook niks.. Hoe kan ik dit oplossen?
Ik gebruik de sickbeard-tpd van Schumi.
failed_fork = 1 in autoProcessMedia.cfg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
@Schumi

Dit is wat er staat in de autoProcessMedia.cfg:

SickBeard]
sbCategory = tv
host = localhost
port = 8081
username =
password =
web_root =
ssl = 0
watch_dir =
failed_fork = 0
delete_failed = 0

Ook al verander ik deze naar 1 dan word elke keer de autoProcessMedia.cfg naar default gezet.

Update,

Als ik de autoProcessMedia.cfg pak uit de https://github.com/clinto...oMedia/archive/master.zip dan word deze elke keer overschreven door een andere versie!?

[ Voor 92% gewijzigd door Samplex op 28-07-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Samplex schreef op zondag 28 juli 2013 @ 18:21:
@Schumi

SickBeard]
sbCategory = tv
host = localhost
port = 8081
username =
password =
web_root =
ssl = 0
watch_dir =
failed_fork = 0
delete_failed = 0

Ook al verander ik deze naar 1 dan word elke keer de autoProcessMedia.cfg naar default gezet.

Update,

Als ik de autoProcessMedia.cfg pak uit de https://github.com/clinto...oMedia/archive/master.zip dan word deze elke keer overschreven door een andere versie!?
Das de eerste keer dat ik dat lees dat ie naar default gezet wordt, wel de juiste rechten gegeven aan de file?

Hij wordt wel gestript van overbodige info uit de sample maar settings zouden moeten blijven zoals jij ze instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Samplex schreef op zondag 28 juli 2013 @ 18:21:
@Schumi

SickBeard]
sbCategory = tv
host = localhost
port = 8081
username =
password =
web_root =
ssl = 0
watch_dir =
failed_fork = 0
delete_failed = 0

Update,

Update 2:

Failed fork aangezet in NZBTOMEDIA / NZBTOSICKBEARD config file vanuit NZBGET ipv via nano autoProcessMedia.cfg . De melding is weg d:)b

Nu komt deze melding weer terug in Sickbeard:

2013-07-28 19:01:29.351142 CP Server Thread-11 :: Unable to move file /volume1/Downloads/nzbget/dst/tv/Under.the.Dome.S01E01.HDTV.x264-LOL/under.the.dome.101.hdtv-lol.mp4 to /volume1/Media/Series/Under the Dome/Season 01/Under.the.Dome.S01E01.SD.TV-LOL.mp4: [Errno 13] Permission denied: '/volume1/Downloads/nzbget/dst/tv/Under.the.Dome.S01E01.HDTV.x264-LOL/under.the.dome.101.hdtv-lol.mp4'

Waardoor komt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@Samplex

Permission denied: '/volume1/Downloads/nzbget/dst/tv/

Rechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
@Schumi,

Dat begrijp ik alleen ik weet dus echt niet welke rechten ik moet zetten en waarop!

Op die /volume1/Downloads/nzbget/dst/tv/ staan deze rechten:

nas> ls -la
drwxr-xr-x 6 root root 4096 Jul 28 18:21 .
drwxrwxrwx 3 root root 4096 Jul 28 16:13 ..
drwxr-xr-x 4 root root 4096 Jul 28 17:03 dst
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jul 28 18:50 nzb
-rw-r----- 1 root root 4 Jul 28 18:21 nzbget.lock
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jul 28 18:50 queue
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jul 28 18:49 tmp

Daar onder staan deze dirs met rechten:

as> ls -la
drwxr-xr-x 4 root root 4096 Jul 28 17:03 .
drwxr-xr-x 6 root root 4096 Jul 28 18:21 ..
drwxr-xr-x 3 root root 4096 Jul 28 16:44 movies
-rw-r--r-- 1 root root 255 Jul 28 16:19 nzbget.log
drwxr-xr-x 4 root root 4096 Jul 28 18:49 tv

Daar onder:

as> ls -la
drwxr-xr-x 4 root root 4096 Jul 28 18:49 .
drwxr-xr-x 4 root root 4096 Jul 28 17:03 ..
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jul 28 17:04 Under.the.Dome.S01E01.HDTV.x264-LOL

En daar onder:

as> ls -la
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jul 28 17:04 .
drwxr-xr-x 4 root root 4096 Jul 28 18:49 ..
-rw-r--r-- 1 root root 60025 Jul 28 17:04 Under.the.Dome.S01E01.HDTV.x264-LOL.nzb
-rw-r--r-- 1 root root 355759074 Jun 24 12:37 under.the.dome.101.hdtv-lol.mp4
-rw-r--r-- 1 root root 3668 Jul 28 17:03 under.the.dome.101.hdtv-lol.nfo
-rw-r--r-- 1 root root 8274 Jul 28 17:04 under.the.dome.101.hdtv-lol.srr

Update:

Als ik de rechten verander naar root:root 777 dan werkt het.
Alleen NZBget maakt de directory aan met de verkeerde rechten in de /DST directory.

Hoe kan ik zorgen dat nzbget de bestanden met de juiste rechten er neerzet?

[ Voor 55% gewijzigd door Samplex op 28-07-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Samplex schreef op zondag 28 juli 2013 @ 19:24:
@Schumi,

Dat begrijp ik alleen ik weet dus echt niet welke rechten ik moet zetten en waarop!

Op die /volume1/Downloads/nzbget/dst/tv/ staan deze rechten:

nas> ls -la
drwxr-xr-x 6 root root 4096 Jul 28 18:21 .
drwxrwxrwx 3 root root 4096 Jul 28 16:13 ..
drwxr-xr-x 4 root root 4096 Jul 28 17:03 dst
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jul 28 18:50 nzb
-rw-r----- 1 root root 4 Jul 28 18:21 nzbget.lock
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jul 28 18:50 queue
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jul 28 18:49 tmp

Daar onder staan deze dirs met rechten:

as> ls -la
drwxr-xr-x 4 root root 4096 Jul 28 17:03 .
drwxr-xr-x 6 root root 4096 Jul 28 18:21 ..
drwxr-xr-x 3 root root 4096 Jul 28 16:44 movies
-rw-r--r-- 1 root root 255 Jul 28 16:19 nzbget.log
drwxr-xr-x 4 root root 4096 Jul 28 18:49 tv

Daar onder:

as> ls -la
drwxr-xr-x 4 root root 4096 Jul 28 18:49 .
drwxr-xr-x 4 root root 4096 Jul 28 17:03 ..
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jul 28 17:04 Under.the.Dome.S01E01.HDTV.x264-LOL

En daar onder:

as> ls -la
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jul 28 17:04 .
drwxr-xr-x 4 root root 4096 Jul 28 18:49 ..
-rw-r--r-- 1 root root 60025 Jul 28 17:04 Under.the.Dome.S01E01.HDTV.x264-LOL.nzb
-rw-r--r-- 1 root root 355759074 Jun 24 12:37 under.the.dome.101.hdtv-lol.mp4
-rw-r--r-- 1 root root 3668 Jul 28 17:03 under.the.dome.101.hdtv-lol.nfo
-rw-r--r-- 1 root root 8274 Jul 28 17:04 under.the.dome.101.hdtv-lol.srr

Update:

Als ik de rechten verander naar root:root 777 dan werkt het.
Alleen NZBget maakt de directory aan met de verkeerde rechten in de /DST directory.

Hoe kan ik zorgen dat nzbget de bestanden met de juiste rechten er neerzet?
Welke nzbget draai je en waar draai je het op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
@Schumi,

Ik heb het voor elkaar.

NZBGET 11.0.1 via ipkg op een D713+

Ik heb in nzbget Umask op 000 gezet ipv 1000 en nu worden de files netjes verplaatst.

Waar ik nu tegen aan zijn de subtitles.
Deze worden gedownload alleen neemt hij niet de bestandsnaam over van de .mp4

Voorbeeld:

Under.the.Dome.S01E05.SD.TV-LOL.mp4
Under.the.Dome.S01E05.SD.TV-LOL.nfo
Under.the.Dome.S01E05.SD.TV-LOL.nl.srt
Under.the.Dome.S01E05.SD.TV-LOL.tbn

Bij de subtitle file word er ".nl." in de bestandsnaam aan toegevoegd :(
Hoe kan ik dat voorkomen anders werkt t niet meer me het afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Samplex schreef op zondag 28 juli 2013 @ 20:22:
@Schumi,

Ik heb het voor elkaar.

Ik heb in nzbget Umask op 000 gezet ipv 1000 en nu worden de files netjes verplaatst.

Voorbeeld:

Met een SB versie die Subtitles kan zeker? Dat kan niet. Subliminal apart draaien zou een optie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Schumi,

Ja met de ThePirateBay Dutch Edition (dutch-tpb).

Die is niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:19
Samplex schreef op zondag 28 juli 2013 @ 20:22:
@Schumi,

Ik heb het voor elkaar.

Voorbeeld:

Ja en zo hoort het ook.
.taal.srt is hoe het bijv in Plex mediaserver maar ook XBMC word gebruikt zodat of je nu wel of niet meerdere talen hebt, het systeem altijd meteen kan zien welke taal het is.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Dannydekr schreef op maandag 15 juli 2013 @ 08:49:
Inmiddels een vrije zaterdag besteed aan de problemen. Gelukkig ook wat Tweakers die via een DM zeer nuttige dingen hebben gestuurd. Resultaat: een volledig werkend systeem zonder problemen m.b.t. corrupte downloads. Supernews blijkt automatische takedown nonsens te hanteren. Zit nu bij Tweaknews en dat werkt aanzienlijk beter en is nog goedkoper ook. Inmiddels ook bij wat (prive) newznab servers waardoor alles sowieso goed gevonden wordt.
Ik ervaar hetzelfde probleem als Dannydekr, maak gebruik van Eweka en vooralsnog haal ik bijzonder weinig content binnen. Films uit de IMDB top 250 blijven lang in mijn wanted lijst staan en ik maak toch gebruik van een 'goede' indexer als de planeet van NZB's.

Heeft iemand enige idee wat ik verkeerd doe en zou je dat als DM/PM willen sturen?
Many thanks in advance.

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 21:43
ik draai nu spotweb refactored en krijg in sickbeard de volgende melding:

2013-07-27 22:52:57.079123 SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Error trying to load Spotweb RSS feed: syntax error: line 2, column 0
2013-07-27 23:07:39.167977 SEARCHQUEUE-BACKLOG-257655 :: Error trying to load Spotweb RSS feed: syntax error: line 2, column 0

is dit iets binnen sickbeard of moet ik het in spotweb zoeken?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
troyk schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:51:
[...]

Ik ervaar hetzelfde probleem als Dannydekr, maak gebruik van Eweka en vooralsnog haal ik bijzonder weinig content binnen. Films uit de IMDB top 250 blijven lang in mijn wanted lijst staan en ik maak toch gebruik van een 'goede' indexer als de planeet van NZB's.

Heeft iemand enige idee wat ik verkeerd doe en zou je dat als DM/PM willen sturen?
Many thanks in advance.
Als je zeker wilt weten of alles goed werkt moet je even kijken of je wel content binnen kan halen dat niet zo oud is.
Ik denk overigens dat het aan de takedowns ligt. Je kan proberen een andere newsserver te nemen of torrents in te schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
Zelf ook een account bij Eweka. Zonder extra block account ga je hoopje problemen krijgen met zooi binnenhalen. Zelf dus een blockaccount bij tweaknews.eu gehaald. Tot nu toe nog geen problemen gehad verder, dus het is een mooie aanvulling :) Zorg er alleen wel even voor dat je hem als backup instelt in je downloadprogramma. Anders ga je zo door je limiet heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
Ik ben druk opzoek naar een nieuwe media opstelling.

Mijn keuze is gevallen op een Boxee in combinatie met een NAS met 2x3TB HDD.

Op de NAS wil ik Sabnzbd, sickbeard en couchpatato draaien.
Nu vroeg ik me af welke Nas draait goed in deze opstelling?

ik zoek ook een handleiding die ik als leek ook kan snappen om het te installeren.

hopelijk kunnen jullie mij helpen, mag ook een dm sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
manii schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:32:
Ik ben druk opzoek naar een nieuwe media opstelling.

Mijn keuze is gevallen op een Boxee in combinatie met een NAS met 2x3TB HDD.

Op de NAS wil ik Sabnzbd, sickbeard en couchpatato draaien.
Nu vroeg ik me af welke Nas draait goed in deze opstelling?

ik zoek ook een handleiding die ik als leek ook kan snappen om het te installeren.

hopelijk kunnen jullie mij helpen, mag ook een dm sturen
Als je een leek bent zou ik voor een synology gaan. Erg makkelijk, veel ondersteuning en synology kent veel gebruikers, dus de support (ook op dit forum) is er wel voor te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkilie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
Vraagje, eindelijk glasvezel (150Mbit up and down) en met unlimited snelheid usenet account.

Ik heb een DS 213+ en SABNZB trekt het niet vol,max 80Mbit maar gem is lager. NZBget rond de 120Mbit.
Gebruik geen ssl en heb de poort 583 gefwd op mn router.

Is er iemand die zn 213+ wel helemaal benut?

[ Voor 36% gewijzigd door dkilie op 30-07-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tcviper schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:07:
[...]

Ja en zo hoort het ook.
.taal.srt is hoe het bijv in Plex mediaserver maar ook XBMC word gebruikt zodat of je nu wel of niet meerdere talen hebt, het systeem altijd meteen kan zien welke taal het is.
Ja, maar zo werkt o.a. de PCH niet.

Ik gebruik auto-sub voor series en die doet ook standaard .nl.srt, maar dat kun je daar in ieder geval configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:44
dkilie schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:40:
Vraagje, eindelijk glasvezel (150Mbit up and down) en met unlimited snelheid usenet account.

Ik heb een DS 213+ en SABNZB trekt het niet vol,max 80Mbit maar gem is lager. NZBget rond de 120Mbit.

Zat ook te kijken bij firewall instellingen en die stonden dus open 8)7 dus die heb ik ook gelijk aangepast en de betreffende poorten geopend maar dan gaat de snelheid helemaal naar beneden, wat doe ik daar fout? (lijkt erop als ik de bronpoort ook openzet dat het beter gaat)
Sabnzbd vraagt meer cpu en ram dan nzbget. Daar zit het probleem. Je kan dit alleen oplossen door nzbget te gebruiken of eeen betere nas kopen die sabnzbd wel helemaal trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkilie
Dacuuu, ik weer dat SABnzb meer cpu en ram vraagt maar cpu staat op 60% en geheugen 40% dus ging er van uit dat mn nas het wel aan kan of is dit verkeerd gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 20-09 23:25
Het echte probleem met die nasjes is uitpakken en repairen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:54:
[...]

Ja, maar zo werkt o.a. de PCH niet.

Ik gebruik auto-sub voor series en die doet ook standaard .nl.srt, maar dat kun je daar in ieder geval configureren.
Ik gebruik ook .nl.srt en mijn PCH-300 speelt het prima af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 18:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Mijn LG BluRay speler pikt het ook niet als er .nl. in de ondertitel file naam staat. Dus mijn autosub doet eerst de Engelse versie, met .en. in de filenaam en de NL ondertiteling zonder de .nl.
Maar goed, mijn LG BluRay speler is niet de meest ideale oplossing voor het kijken van streaming films en series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Plex ftw? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:38
Ik snap wat dingen niet met de mooie schumi release van sickbeard.
Ik gebruik utorrent om de torrents te downloaden en sickbeard stuurt de torrent er perfect heen via de web UI. Maar als het torrent klaar is met downloaden dan wordt hij niet geprocessed, er gebeurd helemaal niks.
Mijn vragen zijn daarom dan ook:
- Moet de tv download dir ingesteld staan op de directory waar utorrent zijn complete downloads dumpt? Ik vind namelijk nergens info over deze directories allemaal verplicht ingevuld moeten zijn.
- Moet "Scan and process aangevinkt zijn in post processing?"
- Hoe moven jullie gedownloade torrents naar jullie definitieve serie map zonder dat je errors krijgt omdat je bestand nog in gebruik is voor seeden?

Voor de rest is het een top fork :)

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Venxir schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 22:46:
Ik gebruik utorrent om de torrents te downloaden en sickbeard stuurt de torrent er perfect heen via de web UI. Maar als het torrent klaar is met downloaden dan wordt hij niet geprocessed, er gebeurd helemaal niks.
- Moet de tv download dir ingesteld staan op de directory waar utorrent zijn complete downloads dumpt? Ik vind namelijk nergens info over deze directories allemaal verplicht ingevuld moeten zijn.
- Hoe moven jullie gedownloade torrents naar jullie definitieve serie map zonder dat je errors krijgt omdat je bestand nog in gebruik is voor seeden?

Ik zal het documentje even bijwerken met mijn torrent settings want heb er een collega ook over horen zeggen dat er niks gebeurde.

Geef me een klein uurtje. ;)

Edit:
Bij gewerkt, hoop dat je er wat aan hebt.
Zal morgen trachten de irritante errors uit SB te halen, Failed download handling code upgrade komt later wel.

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 31-07-2013 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

dkilie schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:40:

Port forwarding heb je niet nodig hoor, je NAT engine in je router zorgt daar wel voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44

Ik kan hier even niet bij mn NAS, maar het gaat ongeveer zo:
Scan and process moet aan staan.
Die wijs je naar de directory waar utorrent je completed downloads dumpt.
En dan als target folder de directory waar je je TV series bewaart.

Dat je bestand nog gebruikt is voor seeden is een probleem ja.
Je kan de optie aanvinken dat Sickbeard het originele bestand laat staan. Dan moet je je download dir af en toe leeg gooien.
Of je seed niet.
Of je zet geen vinkje bij Scan and Process, en je doet dat handmatig als je klaar bent met seeden (knopje manual processing).

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

Sinds gisteravond Sickbeard (TPB Edition) icm uTorrent en XBMC draaiend. Ik gebruikt eerder altijd RSS feeds van m'n favo serie om in uTorrent automatisch te downloaden. Maar damn dit is nog beter! Centraal beheer van de downloads, en toegankelijk vanaf elke PC in het huis. Ik had niet verwacht dat Sickbeard voor mijn gebruik toch net wat beter was als uTorrent met RSS feeds.

* D4NG3R is niet zo'n nieuwsgroepfanaat en gebruikt daarom TPB Editie.

Ik zit echter met 1 vraag: Is het mogelijk om te filteren op grote van een download? Het valt me op dat SB veel series download welke 500 a 600MB in grote zijn (720p) terwijl ik uit ervaring weet dat 350 a 400MB ruim voldoende is voor een aflevering van 22 minuten lang op 720p.

TV Download dir moet wijzen naar de folder waar uTorrent finished torrents neerplompt ja.
Ja.
Remove original files niet aanvinken ;) . Ik heb m'n seeding ratio op 1.1 staan en een progrje welke start wanneer de utorrent naar de status finished gaat, deze cleared m'n uTorrent download list.

Ik ben er nu tweemaal om gevraagd, nee dit programma kan ik door omstandigheden niet weggeven.

[ Voor 58% gewijzigd door D4NG3R op 01-08-2013 19:08 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkilie
@xost, die "tip"kreeg ik van mn usenet provider..

NZBGET heeft een cpu usage van 99% maar wel 120 MB terwijl sabnzb 60% trekt en langzamer is. is niet anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:04
Ik ben nog steeds bezig met het maken van een SPK van nzbget 11.0 maar dat lukt niet helemaal.
Ik heb nu voor elkaar gekregen dat er een SPK uit komt maar daar mist de config file terwijl deze file wel op de juiste plek staat naar mijn mening. Als ik de nieuwe config file uit nzbget 11.0 in de SRC folder zet, dan is de package niet startable.

Iemand hier ervaring met SPK maken en eventueel een SPK van nzbget 11.0 voor de DS211+ wil maken.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:38
@D4NG3R, @RocketKoen en Schumi2004 thanks! Ik ga er mee aan de slag.

@Schumi2004: Welk documentje bedoel je? Ik weet even niet waar ik die vind :P

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

Ik heb Sickbeard nu helemaal naar eigen verlangen ingesteld, maar zit nog met een enkele vraag:

Mijn series hebben als kwaliteit ingesteld dat ze Initieel naar HD TV zoeken, en vervolgens naar 720P-WebDL (Blu-ray vind ik wat overkill). Echter merk ik op dat een aantal downloads als rar (Zo'n eentje welke uit 40 delen bestaat..) word gedownload. Trusted downloads staat aan, en met het uiteindelijke uitgepakte bestand is ook niks mis. Echter weet ik niet of SB deze bestanden zelf automatisch uitpakt en netjes verwerkt.

Het gaat hier om nog geen 5% van alle downloads dus ik kan het voor nu wel even handmatig verwerken. Echter is dat natuurlijk niet de bedoeling bij SB :+ .

Om het wat te verduidelijken, dit heb ik in SB geselecteerd:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BSIQQjyQL0c05QFX92C9hGHi/full.png

En dit is bij misschien 1/20 episodes het geval wat gedownload word:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UKxoXoylllHVc9JNr0fnA1xG/full.png
uTorrent WebUI, release group even weggeschraapt van de image. Dit is de inhoud van 1 torrent, het is een in delen gesplitste RAR.

[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 02-08-2013 14:36 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat moet je zelf nog uitpakken, daar zijn diverse scripts voor. Liefst download je gewoon van een private tracker die niet aan rar bestanden doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
Of gebruik je sabnzbd (of nzbget?), die pakt het wel voor je uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Hoe kan ik er voor zorgen met sickbeard dat deze alleen de juiste serie release groepen pakt?

Falling Skies S03E09 Journey to Xilbalba 1080p WEB-DL DD5 1 H 264-Abjex leuk maar zijn geen NL subs voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Samplex schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 23:14:
Hoe kan ik er voor zorgen met sickbeard dat deze alleen de juiste serie release groepen pakt?

Falling Skies S03E09 Journey to Xilbalba 1080p WEB-DL DD5 1 H 264-Abjex leuk maar zijn geen NL subs voor..
http://www.bierdopje.com/...g-skies/episodes/season/3

Klik even op het nederlandse vlaggetje bij episode 9. Jij even blij ;)

Ps. KiNGS of Abjex release maakt geen kont uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Dacuuu op 03-08-2013 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
@Dacuu, maar dat kan AutoSub niet weten dus komt er geen subs binnen automatisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Samplex schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 08:42:
@Dacuu, maar dat kan AutoSub niet weten dus komt er geen subs binnen automatisch..
Jawel hoor, dat is een kwestie auto-sub goed instellen.

Bij de auto-sub config vink je "Releasegroep" uit. De Source / Quality / Codec wel aangevinkt houden

Zo pakt die de 1080p web dl en dan maakt het niet uit welke releasegroep het is. En Auto-sub past ook automatisch het bestandsnaam van de .srt aan, aan het film bestand.

Kijk ook even in de log van auto-sub, of elke serie wel goed herkend wordt.

Zo niet, dan moet je dat even handmatig koppelen bij config -> NameMapping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Ducuuu,

Dan krijg je toch subs voor een andere release en die lopen dan niet sync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Samplex schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 08:55:
Ducuuu,

Dan krijg je toch subs voor een andere release en die lopen dan niet sync?
Nee, want de source , quality en codec staan aangevinkt. Dus auto-sub gaat dan geen tv-rip versie sub downloaden. Autosub is erg slim hoor ;)

Probeer het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 08:57:
[...]

Nee, want de source , quality en codec staan aangevinkt. Dus auto-sub gaat dan geen tv-rip versie sub downloaden. Autosub is erg slim hoor ;)

Probeer het maar.
Ik ken wel genoeg series die wel verschillende web-dl versies hebben, maar dat is meestal bij het begin van het seizoen en ook vaak alleen bij nieuwe series. Bij een lopende serie is er meestal maar 1 releasegroep.

Zelf heb ik bij MinMatchScore alleen codec geselecteerd en bij MinMatchScore RSS alleen quality, volgens mij zijn dat ook de basisinstellingen en ruim voldoende. Hoe meer je aanvinkt, hoe meer kans dat er geen subs binnen komen terwijl die vast en zeker gewoon goed zouden zijn. Ik loop echt bijna nooit tegen problemen aan, autosub is werkelijk fantastisch.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2013 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ik zou bij autosub altijd de release group aan laten, dat werkte bij mij het beste en zorgt ervoor dat je nooit verschillen krijgt in timing van wanneer een sub showed. Andere release groupen kunnen net de breaks ertussen of het begin anders gedaan hebben.

Je kunt ook een keer zonder release groupen laten doen, kijken wat ie doet en daarna dat weer aanvinken.

[ Voor 17% gewijzigd door tcviper op 03-08-2013 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
Samplex schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 23:14:

Abjex bij je ignore words toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tcviper schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 09:39:
Ik zou bij autosub altijd de release group aan laten, dat werkte bij mij het beste en zorgt ervoor dat je nooit verschillen krijgt in timing van wanneer een sub showed. Andere release groupen kunnen net de breaks ertussen of het begin anders gedaan hebben.

Je kunt ook een keer zonder release groupen laten doen, kijken wat ie doet en daarna dat weer aanvinken.
wat zijn jouw exacte instellingen bij MinMatchScore en bij MinMatchScore RSS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Beide op Source en Releasegroup.
That's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga die instellingen eens proberen, ben benieuwd. Zoals gezegd had ik bij MinMatchScore alleen codec geselecteerd en bij MinMatchScore RSS alleen quality, heb het nu aangepast, eens zien hoe dit gaat lopen de komende tijd.

Ik had maar heel af en toe een out of sync, alleen is het logischer volgens mij hoe jij het hebt dan hoe ik het had. Ben benieuwd.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2013 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 09:08:
[...]

Ik ken wel genoeg series die wel verschillende web-dl versies hebben, maar dat is meestal bij het begin van het seizoen en ook vaak alleen bij nieuwe series. Bij een lopende serie is er meestal maar 1 releasegroep.

Zelf heb ik bij MinMatchScore alleen codec geselecteerd en bij MinMatchScore RSS alleen quality, volgens mij zijn dat ook de basisinstellingen en ruim voldoende. Hoe meer je aanvinkt, hoe meer kans dat er geen subs binnen komen terwijl die vast en zeker gewoon goed zouden zijn. Ik loop echt bijna nooit tegen problemen aan, autosub is werkelijk fantastisch.
Heel zelden komt het voor dat een web dl out of sync is. Maar de bron (iTunes) is simelweg 1 bestand waar ze de DRM uit slopen. Dus als de releasegroep niet zit te prutsen is elke web dl gelijk. Het is maar net wat voor groepje ze in het bestandsnaam zetten.
tcviper schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 09:39:

Ja maar auto-sub ziet al aan de codec of het een tv rip (dimension, etc) is of een WEB-DL. Daarvoor is de "releasegroep" optie niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Er zijn anders toch ook release groupen die meerdere soorten releasen en/of andere problemen.
Sinds ik het zo heb staat heb ik echt nooit meer out of sync issues gehad of iets anders raars.

Sowieso snap ik niet dat je Source, Quality EN codec aanvinkt.

Als je puur de Source checkt en Releasegroup is de rest helemaal niet nodig?
Ik doe dit al een half jaar nu en nooit problemen. Ik laat dus puur checken of het WEB-DL is of niet en welke release group. Checken op Quality is onzin want een 720 of 1080p is 9 van de 10 keer exact gelijk.

[ Voor 48% gewijzigd door tcviper op 03-08-2013 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met Sickbeard, ik heb ingesteld dat hij in eerste instantie HD-TV moet downloaden en daarna 720 of 1080 WEB-Dl. Zo far so good, werkt prima.

Alleen heb ik een berg series die ouder zijn en die heb ik in 720 p kwaliteit (aangezien sickbeard nog niet zo lang met 1080 werkt, althans niet al jaren) en sickbeard heeft 1 keer in de maand ongeveer het idee dat hij die opnieuw moet gaan downloaden in de hogere kwaliteit.

Dat wil ik niet, sickbeard gaat namelijk aan sabnzb opdracht geven meer dan 4 TB te downloaden en mijn j model synology gaat helemaal over de zeik voor meerdere dagen omdat hij opeens honderden tv series moet gaan uitpakken achter elkaar door.

Dus ik heb in sickbeard alles op skipped gezet, werkt niet. Daarna alles op ignored gezet, gaat hij een paar weken later (pakweg een maand) het weer downloaden. Nu heb ik alles op kwaliteit 1080 WEB-DL gezet (bestanden die ik in lagere kwaliteit heb).

Is dit nu de juiste instelling of heb ik nog steeds kans dat hij het op een gegeven moment weer gaat downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Verwijderd schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 10:50:
Ik heb een probleem met Sickbeard, ik heb ingesteld dat hij in eerste instantie HD-TV moet downloaden en daarna 720 of 1080 WEB-Dl. Zo far so good, werkt prima.

Alleen heb ik een berg series die ouder zijn en die heb ik in 720 p kwaliteit (aangezien sickbeard nog niet zo lang met 1080 werkt, althans niet al jaren) en sickbeard heeft 1 keer in de maand ongeveer het idee dat hij die opnieuw moet gaan downloaden in de hogere kwaliteit.

Dat wil ik niet, sickbeard gaat namelijk aan sabnzb opdracht geven meer dan 4 TB te downloaden en mijn j model synology gaat helemaal over de zeik voor meerdere dagen omdat hij opeens honderden tv series moet gaan uitpakken achter elkaar door.

Dus ik heb in sickbeard alles op skipped gezet, werkt niet. Daarna alles op ignored gezet, gaat hij een paar weken later (pakweg een maand) het weer downloaden. Nu heb ik alles op kwaliteit 1080 WEB-DL gezet (bestanden die ik in lagere kwaliteit heb).

Is dit nu de juiste instelling of heb ik nog steeds kans dat hij het op een gegeven moment weer gaat downloaden?
Dat gaat wel werken inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
Verwijderd schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 10:50:
Gewoon afleveringen op archived zetten.
Pagina: 1 ... 30 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Als je een vraag stelt, vergeet dan <strong>niet</strong>:

<ul style="line-height: 1em">
<li style="font-size:150%; line-height:22px;">Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!</li>
<li>Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)!</li>
<li>Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc)</li>
<li>Repository versie (Main of andere fork)</li>
</ul>~~~[/html]