Toon posts:

Het grote m4/3 topic 2013 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 24 Laatste
Acties:
  • 84.462 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Eind april komt dus de Panasonic G6.

En daarbij een nieuwe high-end compact met vaste zoomlens en ingebouwde viewfinder (Panasonic LF1).
Geen idee of deze een m43 sensor krijgt of kleiner (maar ze hebben natuurlijk ook de LX7 al met een kleinere sensor).

In de comments hint de admin van 43rumors nog op andere interessante geruchten over een Panasonic m43 camera die ook binnen een aantal maanden komt:

Frye (over de Panasonic high end compact camera): "Sounds like the perfect 43rumors camera – except it has a fixed lens! Someone in Panny marketing really doesn’t like this site it seems. :)"
admin "No, the prefect camera for me is coming in a few months ;)"
MarcoSartoriPhoto: "Admin: OMD-Pro? ;)"
admin: "nope…a Panasonic. More about it soon on 43rumors. All I can say..it’s the best MFT ever :)"

Bron: 43rumors.com

Klinkt als de opvolger van de GX1 (die al verschillende keren uitgestelt lijkt te zijn).
Als deze een ingebouwde viewfinder krijgt (in rangefinder style), dan is dat een hele goede zet van Panasonic. (ik snap niet dat Olympus of Panasonic daar niet al eerder mee gekomen zijn als je ziet hoeveel er over 'gepraat' wordt op internet)

[ Voor 5% gewijzigd door leendertv op 11-04-2013 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irencus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:57
leendertv schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:32:
Klinkt als de opvolger van de GX1 (die al verschillende keren uitgestelt lijkt te zijn).
Als deze een ingebouwde viewfinder krijgt (in rangefinder style), dan is dat een hele goede zet van Panasonic. (ik snap niet dat Olympus of Panasonic daar niet al eerder mee gekomen zijn als je ziet hoeveel er over 'gepraat' wordt op internet)
Persoonlijk denk ik dat het een patent kwestie is met Sony en om de NEX lijn te beschermen dat OLY/PANA nog niet een rangefinder toestel mochten uitbrengen. (Immers de G/GH serie van Panasonic mocht wel een EVF). Hetzelfde dat we bepaalde technologie nog niet terug zien om deze modellen, ze gebruiken allemaal de sensor van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat er een patent is op zoiets als een rangefinder model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Wat is nou precies het verschil tussen een EVF zoals in de OM-D en een 'Rangefinder' stijl? Analoge rangefinder techniek is toch totaal niet van toepassing?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:22

Fiber

Beaches are for storming.

Het enige verschil is de plek op de body. Bovenop in het midden of linksboven in het hoekje...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 12:37
Ligt zo'n hybride ovf / evf van bijv de x100(s) niet dichter bij rangefinder stijl? Rangefinder hadden toch een soort van overlay focussysteem in zoeker?

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, bijvoorbeeld een klein transparant geelkleurig vierkantje in het midden van het frame waarbij de lijnen van de beide beelden exacte overlap hebben bij focus.

Voorbeeld:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=nv372IS47M8]

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10 09:33
Een viewfinder linksboven is handiger. Je hebt dan voldoende plek om je neus ergens te steken. Bij dslrs heb je die mogelijkheid niet, maar als je dan toch een evf gebruikt, kan je die plaatsen waar je wil. Dan is linksboven imho een betere keuze.

Dan is mijn mock up voor een opvolger van de ep3 ook wel een optie:
Teun_2 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:13:
Dat zal wel niet gebeuren. Dan verlies je compatibiliteit met de eerdere viewfinders en andere accesoires. Eventueel zou de hotshoe en AP wel kunnen worden omgewisseld met de flitser. Dus in het midden de popup flitser en opzij de hotshoe en AP. Dat lijkt me ergonomiegewijs nog niet zo'n slecht idee. Dan heb je én de compatibiliteit en een plek om je neus te steken bij het gebruik van de viewfinder.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/33317362/olympus-ep3-top.jpg

Zoiets dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor mij hoeft een rangefinder model niet zo. Ik zou al blij zijn met een flink afgeprijsde E-M5, dan kan ik wel een jaartje of 5 vooruit. Laat de opvolger dus maar snel komen, des te sneller de prijs van de E-M5 naar beneden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:39:
Ja, bijvoorbeeld een klein transparant geelkleurig vierkantje in het midden van het frame waarbij de lijnen van de beide beelden exacte overlap hebben bij focus.

Voorbeeld:
[video]
Thanks!
Die viewfinder mag van mij rechts boven dan want ik kijk altijd met linker oog :)
Rechter nooit fijn vinden kijken, met geen enkele camera. Blijf wel scherm poetsen met m'n neus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 16:10
Jammer dat die speedbooster was vetraging heeft, ben toch wel geinteresseerd in een EF-m43 versie.. Dat zou van mijn Canon 60mm EF-s f/2.8 een mooie macro lens maken (wordt dan vergelijkbaar met een 90mm f/2.0 macro lens, prachtig!! :D) plús stabilisatie door de EM-5... Moet ik echt eens proberen :)

Of ik kan die 60mm natuurlijk ook verkopen en een m43 lens kopen.. 45mm f/2.8 is natuurlijk ook een prachtding :)

Nu ik het nog een keertje lees is het allemaal niet compatible met EF-s lenzen, dus dat gaat mooi niet door..

[ Voor 28% gewijzigd door WVL_KsZeN op 13-04-2013 17:28 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel zijn er twee goede macro objectieven beschikbaar. De Panasonic Leica 45mm en de M.Zuiko 60mm. Ik zou best eens willen proberen hoe zoiets bevalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Als je de lenzen puur voor macro wil gebruiken, boeit autofocus toch niet echt. Het is dan wellicht interessant om te kijken naar oudere manuele lenzen en een adaptertje. Dat zou ik toch doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Teun_2 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:03:
Als je de lenzen puur voor macro wil gebruiken, boeit autofocus toch niet echt. Het is dan wellicht interessant om te kijken naar oudere manuele lenzen en een adaptertje. Dat zou ik toch doen.
Ik heb geen interesse in oude objectieven. Ik zou zo'n objectief in eerste instantie voor macro fotografie gebruiken, en ook daar kan je autofocus mee gebruiken. Maar daarnaast zijn de 2 genoemde objectieven ook gewoon prima objectieven buiten het macro gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
amphora schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:21:
Wat is nou precies het verschil tussen een EVF zoals in de OM-D en een 'Rangefinder' stijl? Analoge rangefinder techniek is toch totaal niet van toepassing?
Het heeft helemaal niets met meetzoekers te maken. Behalve de leica M serie en de oude epson RD1 zijn er geen digitale meetzoekers.

Het enige dat ze overeen hebben met een meetzoeker is dat ze er een beetje op lijken. Sommige (X100) zelfs heel erg veel. Maar ze zijn net zo min een meetzoeker als dat de OM-D een spiegelreflex is.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

PowerUp schreef op donderdag 11 april 2013 @ 04:17:
De Sigma 19 en 30 mm zijn toch al een tijdje maar 99 euro? En presteren uitstekend, of zijn ze te groot?
Teun_2 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:56:
Of een panasonic 14mm, voor €140 te krijgen via ebay.
Mijn probleem is dat ik zoiets als de pricewatch: Olympus M.Zuiko Digital ED 17mm f/1.8 wil, maar niet voor die prijs ;)
De 12 mm. f/2 zou ook eventueel leuk zijn...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Dag mensen,

Ik ben zelf actief in de filmwereld en ben sinds kort overgestapt op m43, heb een Panasonic GH3 gekocht.

Een tijdje terug hebben we daar een korte film mee opgenomen, misschien leuk voor de geïnteresseerden hier :)

(wel in 1080p kijken natuurlijk :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat ziet er veelbelovend uit. Ook best interessante korte film. Maar ook de kwaliteit van de GH3 ziet er voor mijn lekenoog prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:07

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik merk helaas wel in de video dat de camera niet helemaal stabiel is en een beetje shaky is.
maar dat ligt niet zozeer aan de camera meer aan videorig/steadycam/ het statief en het gebrek hieraan ;)

[ Voor 36% gewijzigd door mrc4nl op 15-04-2013 18:52 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mrc4nl schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:51:
ik merk helaas wel in de video dat de camera niet helemaal stabiel is en een beetje shaky is.
maar dat ligt niet zozeer aan de camera meer aan videorig/steadycam/ het statief en het gebrek hieraan ;)
Slechts gemerkt bij een shot wat ook bewust zo gedaan was. Voor de rest eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
mrc4nl schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:51:
Thanks. Ik heb voornamelijk gefilmd met een Fig Rig, wat wel stabiel is maar toch een 'hand held' look geeft. Die wilde ik ook voor de film eigenlijk. Ik vind het er zelf wel bij passen, maar smaken mogen verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De GH3 is eindelijk gereviewd door DPReview.

http://www.dpreview.com/reviews/panasonic-lumix-dmc-gh3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Dilemma! Ik passeerde net langs de lokale fotowinkel, waar er een erg mooie Panasonic Lumix G Vario H-F Micro 4/3rds 7-14mm in de occasieafdeling lag voor maar €399. Ik heb hem getest en die was werkelijk in nieuwstaat. Ik heb hem gereserveerd tot vrijdag. Zou ik hem kopen of niet? 400 euro voor die lens is niet veel (met nog 3 maanden garantie ook), maar het blijft wel 400 euro en ik heb al een samyang 7.5mm in het grotehoeksbereik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Teun_2 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:08:
Dilemma! Ik passeerde net langs de lokale fotowinkel, waar er een erg mooie Panasonic Lumix G Vario H-F Micro 4/3rds 7-14mm in de occasieafdeling lag voor maar €399. Ik heb hem getest en die was werkelijk in nieuwstaat. Ik heb hem gereserveerd tot vrijdag. Zou ik hem kopen of niet? 400 euro voor die lens is niet veel (met nog 3 maanden garantie ook), maar het blijft wel 400 euro en ik heb al een samyang 7.5mm in het grotehoeksbereik...
kopen! je kan m later altijd nog met winst verkopen...

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Die Sammy is een fish. Dit is heel iets anders... ;)

En inderdaad een zeldzaam koopje.

[ Voor 26% gewijzigd door Fiber op 17-04-2013 17:15 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Als je 'm niet koopt geef dan even door waar het is dan haal ik 'm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Fiber schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:14:
Die Sammy is een fish. Dit is heel iets anders... ;)

En inderdaad een zeldzaam koopje.
Maar een die wel echt scherp genoeg is, waarmee nog goed rectaliniair te corrigeren valt. 't is in Antwerpen voor diegenen die mijn reservatie eventueel zouden willen overnemen. Goed adresje trouwens, ik heb daar mijn 20mm 1.7 nieuw voor €199 gekocht als "liquidatie stock". Een sigma 30mm 1.8 heb ik daar ooit ook voor diezelfde prijs gekocht en daarna weer doorverkocht voor wel wat meer. Foto Grobet in Antwerpen dus. Als je ooit in Antwerpen bent, loont het de moeite om eens te kijken wat ze binnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Laatst online: 30-09 09:17
Kopen inderdaad, mocht je hem zelf toch niet meer willen, dan denk ik dat de tweakers hier in de rij staan om hem van je over te nemen. Mezelf incluis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Lol, inderdaad! Ik wil hem anders ook wel :+

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Ik ga jullie raad opvolgen en hem dan maar kopen. Benieuwd hoe lang ik hem zelf houd, voordat ik hem doorverkoop. Ik zal dan hier wel een seintje geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Teun_2 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:06:
Ik ga jullie raad opvolgen en hem dan maar kopen. Benieuwd hoe lang ik hem zelf houd, voordat ik hem doorverkoop. Ik zal dan hier wel een seintje geven.
Zijn daar nog meer interessante tweedehandse m4/3 lenzen te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Ik dacht een 14-140 van panasonic, prijs weet ik niet zo. ik zal het morgen hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Ik ben de lens toch vandaag al gaan halen.

@Mr.C4: er ligt enkel nog een panasonic lvf1 viewfinder voor 129 (liquidatie stock) en een g1 met 14-4(2/5?) voor €399. Niet echt de moeite dus. Meteen ook mijn epl1 met 14-42 verkocht. De enige reden dat ik die nog had was voor de kitlens.

Mijn setupje nu: ep3, panasonic 20 f/1.7, samyang 7.5 f/3.5, olympus 45mm f/1.8, panasonic 7-14 f/4, metz 44, evf2 en de penpal. Een zeer compleet en vooral compact pakketje. *O*

[ Voor 42% gewijzigd door Teun_2 op 18-04-2013 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat levert zo'n E-PL1 met kitlens eigenlijk nog op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
[b][message=40120995,noline]
Mijn setupje nu: ep3, panasonic 20 f/1.7, samyang 7.5 f/3.5, olympus 45mm f/1.8, panasonic 7-14 f/4, metz 44, evf2 en de penpal. Een zeer compleet en vooral compact pakketje. *O*
Leuke kit, in mijn mening heb je daarmee de vier beste betaalbare / meest interessante lenzen te pakken. De rest (12/2, 25/1.4, 75/1.8) wordt al snel duur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:24:
Kan nooit heel veel zijn, een nieuwe E-PL3 kit zit nog maar op 300 Euro...
pricewatch: Olympus PEN E-PL3 + 14-42 Zilver

En voor datzelfde bedrag heb je ook een E-PM1 met twee lenzen...
pricewatch: Olympus PEN E-PM1 + 14-42mm 3.5-5.6 II R + 40-150mm 4.0-5.6 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:24:
€140 voor een toestel met wel een blutsje op de lens (niet op de optiek). Ik heb de kit nieuw €208 betaald twee jaar geleden, niet gedacht dat ik dat er nog voor ging krijgen. Ik had hem net een uurtje op 2dehands.be staan voor de vraagprijs van €150. (in het idee om nog te kunnen zakken tot 120 euro) Iemand belde en bood €140 en is die net komen ophalen. Als alle tweedehandstransacties maar zo vlot gingen...
SndBastard schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:31:
[...]

Leuke kit, in mijn mening heb je daarmee de vier beste betaalbare / meest interessante lenzen te pakken. De rest (12/2, 25/1.4, 75/1.8) wordt al snel duur ;)
Idd. Ik ben alleen niet zeker over de combinatie 7-14 en 7.5mm. Misschien wissel ik die panasonic nog wel om voor een olympus 12mm, of de ep-3 en de panasonic voor een omd en 14mm 2.5, maar op zich ben ik wel heel tevreden van de ep-3, dus ga zeker nog een generatie wachten met een upgrade. Het enige wat afwezig is, is een telelens, maar die gebruik ik sowieso bijna niet.

[ Voor 52% gewijzigd door Teun_2 op 18-04-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nette prijs! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Iemand hier in de buurt heeft een 12mm f/2 te koop staan voor ook weer een erg redelijke prijs. Ik heb mijn 7-14 al te koop gezet. Ik heb de gecorrigeerde beelden van mijn samyang 7,5 eens vergeleken met die van de panasonic en het verschil is eigenlijk niet zo heel erg groot. De panasonic is duidelijk (veel) scherper in de hoeken na correctie, maar in het midden is de samyang beter(!). Bovendien vind ik de 7-14 al echt een te grote lens voor een compact setupje. Wie interesse heeft, de panasonic 7-14 staat dus te koop in V&A.

[ Voor 9% gewijzigd door Teun_2 op 22-04-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

hoezo 350 euro winst?. tss :+

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
€351 als ik de vraagprijs ervoor krijg... Ik hoop van wel natuurlijk, maar als het 'maar' 250-300 is, dan kan ik daar ook met leven. :+ Mensen die hier in het topic vaak reageren krijgen wat mij betreft voorrang..

[ Voor 25% gewijzigd door Teun_2 op 22-04-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teun_2 schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:30:
Ik heb de gecorrigeerde beelden van mijn samyang 7,5 eens vergeleken met die van de panasonic en het verschil is eigenlijk niet zo heel erg groot. De panasonic is duidelijk (veel) scherper in de hoeken na correctie, maar in het midden is de samyang beter(!).
Na correctie is dat ook niet heel onlogisch, je verkleint in het midden zeg 3/4e van het frame naar 1/2e van het frame, de pixeldichtheid groeit daardoor enorm.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2013 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Nee, het midden wordt niet verkleind, enkel minder uitvergroot. Ik blijf het knap vinden hoe goed die samyang 7.5 eigenlijk wel niet is, heel veel beter dan de samyang 8.5mm die ik op nikon had en al goede reviews kreeg. Het verschil in het midden is wel niet erg groot, maar wel zichtbaar. Niet slecht voor een lens die 4x goedkoper is.

[ Voor 21% gewijzigd door Teun_2 op 23-04-2013 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Wat is verschil tussen verkleinen en minder uitvergroten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Dat bij verkleinen je van meer pixels naar minder gaat, wat een onscherpe lens scherper doet lijken en dat bij een weinig uitvergroten je dat effect niet hebt. Aan de randen wordt het beeld wel vergroot, wat een lens onscherper laat lijken.

[ Voor 20% gewijzigd door Teun_2 op 23-04-2013 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe hier een redelijk conservatieve correctie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xCRNfdq.gif

Ok, de verhouding die ik aangaf is overdreven, maar de pixeldichtheid in het centrum gaat toch wel degelijk redelijk omhoog zonder het te pushen (het zou nog meer kunnen zijn).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2013 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Hmm, inderdaad. Ik had dat idee niet. Ik zal morgen nog eens dubbelchecken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
De Panasonic G6 is de eerste m43 camera met focus peaking:

Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/lumix/systemcamera/gms/g6/img/control/peaking_img.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

leendertv schreef op woensdag 24 april 2013 @ 19:22:
De Panasonic G6 is de eerste m43 camera met focus peaking:

[afbeelding]
<3 jeuh nog een reden waarom je geen nex/sony nodig hebt :P

blijkbaar is er meer info over de g6 : http://www.dpreview.com/n...-Micro-Four-Thirds-camera

[ Voor 18% gewijzigd door mrc4nl op 24-04-2013 19:40 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor veruit de meeste gebruikers zal het niet zo heel interessant zijn. Voor mensen die oude objectieven gebruiken kan het handig zijn.

Verder ziet de G6 er wel weer prima uit. Zoals eigenlijk de gehele G serie een no-nonsense lijn is. Aan de ene kant spijtig dat Panasonic niet wat meer tijd besteed aan styling, aan de andere kant siert het het bedrijf ook wel weer dat het bij de eigen technologische roots blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 21:35:
Voor veruit de meeste gebruikers zal het niet zo heel interessant zijn. Voor mensen die oude objectieven gebruiken kan het handig zijn.

Verder ziet de G6 er wel weer prima uit. Zoals eigenlijk de gehele G serie een no-nonsense lijn is. Aan de ene kant spijtig dat Panasonic niet wat meer tijd besteed aan styling, aan de andere kant siert het het bedrijf ook wel weer dat het bij de eigen technologische roots blijft.
ik vind de styling ook geen verbetering, de g3 zag er best modern uit, de g6 vind ik wat zakelijker.
ik denk dat panasonic met hun g lijn serieuze fotograven wil aanspreken en met de gf lijn juist mensen die overstappen van een compact. de laatste groep is meer geinstereseerd in styling en de andere groep meer op ergonomie. is geen excuus enkel een verklaring :P

ik zelf gebruik veel oude lenzen zonder af (Profit! ). het controleren door digitaal te zoomen gaat prima overdag, maar savonds of bij bewegende objecten is het wel moeilijker, ik zou het wel handig vinden als ik focus peaking tot mijn beschikking had.

[ Voor 12% gewijzigd door mrc4nl op 24-04-2013 22:06 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
Ik vind zelf de styling niet zo heel belangrijk.
Ik weet wel dat ik de Panasonic G5 veel lekkerder in de hand vind liggen dat mijn Panasonic G3.
De grotere grip en de sluiterknop dan ook bovenop de grip vind ik echt veel prettiger. Bij de G3 is het toch wat krampachtig met de sluiterknop meer naar achteren en de mini grip.
De Panasonic G6 lijkt volgens mij op foto's wel groter dan hij werkelijk is. De G6 heeft hogere 'schouders' dan de G5. Het loopt helemaal door tot bovenaan de 'bult' van de evf. Dat ziet er wel een beetje apart uit.

Nog even op een rijtje wat er nieuw is in de G6 (in vergelijking met de G5):
- Nieuwe OLED EVF. (Volgens Panasonic, vergeleken met de LCD EVF in de G5: lag is gedaald van 25,9 msec naar 9,2 msec. contrastratio is flink toegenomen van 150:1 naar 10.000:1)
- capacitief beeldscherm (ipv resistief)
- Een super control panel ala Olympus:
Afbeeldingslocatie: http://cdn4.mos.techradar.com///art/cameras/Panasonic/Panasonic%20G6/Hands%20on%20product%20images/Panasonic_G6_12-580-100.jpg
- WIFI en NFC (remote control en foto's verzenden van/naar smartphone of tablet)
- focus peaking
- Verbeterde AF-tracking
- Low light AF
- Hogere burst snelheid (7fps, de G5 had 6fps)
- nieuw 'cinematic' 24fps frame rate
- volledige manuele controle bij filmen in de PASM-modi
- mic socket
- automatische timelaps functie
- HDR functie is instelbaar (ipv alleen aan of uit kun je ook kiezen voor: low...high.)
- Sweep / Auto Panorama
- nieuwe Venus Engine processor (met onder andere intelligentere ruisreductie)
- "Clear Retouch" (kun je in camera al objecten van een foto verwijderen)

introductieprijzen:
- body only 599 euro
- met 14-42mm 699 euro
- met 14-42mm Powerzoom 849 euro
- met 14-42mm + 45-150mm 899 euro
- met 14-140mm 1.099 euro (dit is met de vandaag nieuw aangekondigde lens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
Over design gesproken. Eerste foto van de E-P5 die in mei gepresenteerd word:

Afbeeldingslocatie: http://i1266.photobucket.com/albums/jj524/picrumors/Olympus_ep5_zps5b4bee21.gif
bron: 43rumors.com

[ Voor 5% gewijzigd door leendertv op 25-04-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
Nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:48
Die ziet er mooi uit, alleen vraag ik me af of hij kwa prijs wel interessant genoeg is tegen de OM-D. Denk dat deze wel op 749,- body only zal zitten gezien de E-PL5

Zelf de afgelopen weken mijn recent aangeschafte 12-35 goed uitgeprobeerd (Cuba is fotogeniek :P) en gelukkig geen spijt gekregen van m'n aankoop. Zeker 95% van de foto's is met die lens gemaakt (de 20/1.7 en de 40-150 waren de andere lenzen die mee waren).
Kwa scherpte heb ik niet echt het idee dat voor mijn gebruik (vakantiefoto's op normaal formaat) het een waardige upgrade is tov de kitlens, maar het gemak was mij het geld absoluut waard. 12mm tov 14mm is fijn om te hebben en het niet direct naar de 20 hoeven switch bij wat minder licht is ook super. De snelle focus, bouwkwaliteit en bediening zijn mooi meegenomen.

Van het weekend maar eens wat uitzoeken voor op Flickr :)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
leendertv schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:43:
Over design gesproken. Eerste foto van de E-P5 die in mei gepresenteerd word:

[afbeelding]
bron: 43rumors.com
Dolletjes. Dat ziet er gaaf uit. Ik hoop dat het apparaat net zo solide voelt als zijn voorgangers. Duidelijk te zien dat er onder de sluiterknop ook een draaiwieltje zit. Ik hoop dat ze het oude draaiwieltje op de achterkant ook behouden. Dan zou het qua bediening perfect zijn.

Ik vraag me wel af of de reeds afgeprijsde E-M5 dit model niet ernstig in de weg gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
leendertv schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:19:
Nog even op een rijtje wat er nieuw is in de G6 (in vergelijking met de G5):
- Nieuwe OLED EVF. (Volgens Panasonic, vergeleken met de LCD EVF in de G5: lag is gedaald van 25,9 msec naar 9,2 msec. contrastratio is flink toegenomen van 150:1 naar 10.000:1)
- capacitief beeldscherm (ipv resistief)
- Een super control panel ala Olympus:
- WIFI en NFC (remote control en foto's verzenden van/naar smartphone of tablet)
- focus peaking
- Verbeterde AF-tracking
- Low light AF
- Hogere burst snelheid (7fps, de G5 had 6fps)
- nieuw 'cinematic' 24fps frame rate
- volledige manuele controle bij filmen in de PASM-modi
- mic socket
- automatische timelaps functie
- HDR functie is instelbaar (ipv alleen aan of uit kun je ook kiezen voor: low...high.)
- Sweep / Auto Panorama
- nieuwe Venus Engine processor (met onder andere intelligentere ruisreductie)
- "Clear Retouch" (kun je in camera al objecten van een foto verwijderen)
Dank je voor de opsomming.
Ik vind het nog best een hele lijst aan verbeteringen. Ik hoop ook dat de AF-tracking potentie heeft. Ik zou daar wel graag meer over willen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:18:
[...]

Dank je voor de opsomming.
Ik vind het nog best een hele lijst aan verbeteringen. Ik hoop ook dat de AF-tracking potentie heeft. Ik zou daar wel graag meer over willen lezen.
Wat meer details, wat ik vond op dpreview forum:
1080p@60fps video in Extra Tele Conversion (ETC) mode (the GH3 tops out at 1080@30P in ETC),
1,728-zone multi-pattern light metering system (versus 144-zone in GH3),
1,036K dots TFT LCD screen (versus 614K dots OLED LCD in GH3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
A trusted source told me that the E-P5 image I posted yesterday is definitely real. He confirmed that the E-P5 has the same image quality of the E-M5 because it uses the same sensor and same Venus engine. But he also told me the E-P5 has a faster AF and better 5 axis stabilization system than the current Olympus E-M5. The new VF-4 external viewfinder will be announced the same day of the E-P5 and has 2,36 Million dot (it’s from Epson). The E-P5 also has built-in WiFi, something the E-M5 has not.
Bron: http://www.43rumors.com/ft5-specs-e-p5-is-an-improved-e-m5/

Toch niet zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Ik hoopte al een hele tijd op een E-P5, maar het duurde te lang dus heb ik maar een E-PL5 gekocht. Hoewel ik daar wel erg tevreden over ben lijkt me een E-P5 beter passen. Mooi compromis er tussenin lijkt me. Geen grote zoeker bobbel, maar wel een iets handzamer formaat met grotere knoppen dan de E-PL serie.
Waarschijnlijk ook als body-only en qua prijs zal hij ook wel tussen de OM-D en E-PL5 zitten.

Maar de 6D staat nog hoger op mijn lijstje, dus voorlopig nog spelen met wat ik al heb :)

[ Voor 26% gewijzigd door TweakMDS op 26-04-2013 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Wow, die ziet er netjes uit, stuk beter dan de E-PL5! Die stond stiekem toch wel op mijn "mocht ik geld teveel hebben" lijstje, nu gaat deze daar zeker bij. Ben wel benieuwd naar de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongstra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:29
Ik hoop begin volgende week m'n eerste foto's met de SLR Magic Hyperprime 25mm T0.95 te kunnen maken. Komt op mijn GH2, lijkt mij ook heel interessant qua filmen. \
Voorbeelden genoeg op Vimeo:
http://vimeo.com/60901587

computer: I7 3770K 16GB 4 TB. Fotografie: Olympus OM-D E-M1 II en een heleboel lenzen. Zeer tevreden met MFT systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dongstra schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 20:50:
Ik hoop begin volgende week m'n eerste foto's met de SLR Magic Hyperprime 25mm T0.95 te kunnen maken. Komt op mijn GH2, lijkt mij ook heel interessant qua filmen. \
Voorbeelden genoeg op Vimeo:
http://vimeo.com/60901587
Ik zie graag enkele probeersels van je. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Heeft er iemand ervaring met zonnekappen voor de olympus 45mm? Die van Olympus vind ik absurd duur. Op ebay heb je er een paar verschillende. Is er iemand die zo'n heel goedkope heeft besteld en daar niet tevreden van is? Er is er een van JJC en één van uWinka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ik heb een 'vierkante' zonnekap op de kitlens van de om-d (12-50) en die werkt prima. Via ebay gekocht, van het 'merk' JJC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Teun_2 schreef op zondag 28 april 2013 @ 19:59:
Heeft er iemand ervaring met zonnekappen voor de olympus 45mm? Die van Olympus vind ik absurd duur. Op ebay heb je er een paar verschillende. Is er iemand die zo'n heel goedkope heeft besteld en daar niet tevreden van is? Er is er een van JJC en één van uWinka.
Ik heb een uWinka besteld, als ik hem binnenheb zal ik wel hierover posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Teun_2 schreef op zondag 28 april 2013 @ 19:59:
Ik heb de origine besteld via een goedkoper webwinkel (35 euro). Evenals de zonnekap voor de 12mm.
Ik ben er tevreden over. Het is duur maar het is wel mooi bijpassend. Een Olympus zonnekap bij een Olympus objectief. Ik heb vernomen dat de JJC versies exacte kopieën zijn voor de helft van de prijs. Dat zou dus het eerste alternatief zijn lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
thx voor de informatie, met de lage heldere zon van vandaag heb ik wel gemerkt dat ik de zonnekap dus goed kan gebruiken.

Ik had trouwens beloofd nog wat ervaringen met de penpal te posten. ik egbruik hem in combinatie met een Xperia Ion op android 4.0. Ik vind het een erg handig apparaatje. Een foto overzetten gaat snel en effectief. Alleen jammer dat je op mijn gsm (en ik denk elke android) je elke inkomende foto moet bevestigen. Ik herinner me dat je vroeger op een nokia bepaalde toestellen als vertrouwd kan instellen, dan moet je niet bij elke foto bevestigen. Meerdere foto's doorsturen duurt daarom nét wat langer. Ik gebruik de penpal om een paar facebookpagina's bij te werken, waarvoor het dingetje erg geschikt is. Bijvoorbeeld hier: https://www.facebook.com/...0819391352&type=1&theater Heel fijn dat je snel foto's van redelijke kwaliteit online kan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongstra
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8544/8692952861_1f0f229c9f_c.jpg
P1040433 by dongstra, on Flickr

Mijn eerste met de SLR Magic Hyperprime T0.95 25mm op de GH2 gemonteerd.
Handmatig scherpstellen gaat vrij goed.
Nu nog het avond en nachtleven gaan fotograferen.

computer: I7 3770K 16GB 4 TB. Fotografie: Olympus OM-D E-M1 II en een heleboel lenzen. Zeer tevreden met MFT systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de WC Eend-test zou de SLR Magic 25mm scherper moeten zijn dan de Voigtlander 25mm, maar ik zie het op dit voorbeeld niet. Afgaande op dit enkele shot wint de Nokton hands down.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2013 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongstra
Verwijderd schreef op maandag 29 april 2013 @ 23:55:
Volgens de WC Eend-test zou de SLR Magic 25mm scherper moeten zijn dan de Voigtlander 25mm, maar ik zie het op dit voorbeeld niet. Afgaande op dit enkele shot wint de Nokton hands down.
Tsja, als ik die Nokton ook zou hebben zouden we een 1 op 1 vergelijking kunnen uitvoeren.
Als jij 'm hebt en ook nog een GH2 dan kunnen we misschien gaan vergelijken.
Ik vind het vergelijken van dit soort aspecten niet bijzonder interessant.
Als ik met een lens kan doen wat ik er mee wil doen ben ik tevreden.
En of dat een Voigtlander Nokton is of een SLR Magic hyperprime, het is mij om het even.
Ik heb voor de SLR Magic gekozen vanwege de "traploze" verstelling van de diafragmaring, vooral handig bij filmen.
Misschien voor jou interessant:
http://www.43rumors.com/n...-three-other-0-95-lenses/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
De 42.5mm en 17.5mm hebben tegenwoordig een speciale ring waarmee je kan schakelen tussen traploze aperture of niet. Best of both worlds. Ze zouden eigenlijk een versie II van de 25mm moeten maken. Lijkt een aardig populaire functie.

http://www.voigtlaender.d...nsf/id/pa_mft_lenses.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En inmiddels is er ook een foto van de achterkant van de E-P5:

Afbeeldingslocatie: http://i1266.photobucket.com/albums/jj524/picrumors/Olympus_E-p5_back_zpse6166007.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gewoonweg meer van de SLR Magic verwacht, de tests ken ik. Bij die je noemt laten ze het onderwerp bij de SLR Magic een halve meter dichterbij staan. 8)7

Let wel: dit is gebaseerd op je eerste testshot, wellicht rollen er betere uit die wel het verwachte verschil maken met de Nokton. Ik vind lensperformances dan wel weer interessant, ook al heb ik ze niet in geval van de SLR Magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:37
dongstra schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 09:20:
Ik heb voor de SLR Magic gekozen vanwege de "traploze" verstelling van de diafragmaring, vooral handig bij filmen.
Met een paar schroefjes los (en later weer vast ;) ) kun je bij veel lenzen dat heel makkelijk toepassen op iedere lens met diafragmaring.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En inmiddels zijn er nog meer foto's gelekt, ook van de optionele EVF.

Afbeeldingslocatie: http://i1266.photobucket.com/albums/jj524/picrumors/e-p5_vf-4_zpsc55ae0ef.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1266.photobucket.com/albums/jj524/picrumors/e-p5_t1_zpsba1b3eae.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Echt jammer dat die niet weather sealed is. Misschien iets voor de e-p6? Echt een mooie (letterlijk) camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Prachtig ding! Al iets bekend over de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sjekster schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 15:39:
Prachtig ding! Al iets bekend over de prijs?
Niet bij mij in ieder geval. Maar het zal wel een behoorlijke introductieprijs hebben. Heb ook gehoord dat de 17mm f/1.8 als kitlens meegeleverd gaat worden. Als dat zo is dan zal Olympus de E-P5 wel hoog plaatsen en dus van een behoorlijk prijskaartje voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Wellicht ergens tussen de OMD en de epl5 in? Zo rond de €750?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Teun_2 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 19:50:
Wellicht ergens tussen de OMD en de epl5 in? Zo rond de €750?
Het schijnt dat de E-PL6 al aangekondigd gaat worden samen met de E-P5. De E-M5 is nu al te krijgen voor 800 euro (na 100 euro cashback). Eigenlijk denk ik dat deze wel eens duurder kan gaan worden als de E-M5 zoals die nu geprijsd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Hey, een zwarte 17mm oly lens?

Wel jammer van die EVF eigenlijk. Met dat ding er op ziet die camera er gelijk niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
amphora schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 20:54:
Hey, een zwarte 17mm oly lens?
Yep. Ik denk eigenlijk dat Olympus op het punt staat de kwaliteitsobjectieven ook in het zwart te leveren. Nu hopelijk geen limited edition. Het zou in ieder geval de wens van veel mensen in vervulling laten gaan.
Wel jammer van die EVF eigenlijk. Met dat ding er op ziet die camera er gelijk niet meer uit.
Ik heb er een dubbel gevoel bij. Voor mij zou het wel fijn zijn. Ik kan gewoon mijn VF-2 erop klikken indien ik het nodig heb, en weglaten indien ik het niet nodig heb. Het ziet er een stuk minder mooi uit, dat zeker. Aan de andere kant kan je de EVF wel vervangen wanneer er een beter model beschikbaar komt. Deze VF-4 schijnt een technisch hoogstandje te zijn. Zelf ben ik al meer dan tevreden met mijn VF-2 dus zal hem zeker niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Een zwarte 45mm 1.8 vind ik wel interessant. En eerlijk gezegd de E-P5 ook wel, hoewel mijn E-PL5 nog best vers is, maar ik ga niet nog een keer een m43 body bij introductie kopen... Heb mijn E-PL5 destijds in de eerste week dat hij uit kwam gekocht en hoewel ik er nog steeds erg blij mee ben betaal je bij dit soort producten echt wel de "early adopter's premium" in de eerste paar maanden.

Ik ben vooral benieuwd of de E-P5 iets biedt boven de E-M5, of dat hij echt puur tussen de E-M5 en E-PL5 staat. En ook wat ze aan de E-PL6 gedaan zouden hebben, misschien een iets ander wieltje achterop, of net een ander scharniertje in het scherm ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Hou ook niet van losse add-on fratsen, zeker niet als het zo uitsteekt. Gewoon strak in de hoek ingebouwd. Camera bij je, viewfinder bij je, zo hoort het. :)

Afbeeldingslocatie: http://i267.photobucket.com/albums/ii301/moviemonster6/leaked-back-mod_zpsba665f9a.jpg

Kan niet ontkennen dat een klapschermpje onmisbaar is voor bepaalde lage hoeken, maar een zoeker zou toch wel op de eerste plaats moeten, niet als extra'tje. Tenzij natuurlijk de gehele camera als extra'tje bedoeld is. ;)

Erg jammer dat het niet zo mocht zijn, want het is verder een heel mooi camera'tje zo. Beide het ontwerp en de functies. Eindelijk dat vieze verticale wieltje weg, en dat flimzige rad van fortuin om de 4-way dial vervangen met een mooie aluminium versie op de twee ideale plaatsen voor en achter. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Over lelijk gesproken.... Ik heb liever een afneembare EVF dan de camera die je nu laat zien... Jeetje, dan liever een stuk kleiner scherm zodat de EVF wel mooi in het ontwerp past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Lekker relevant met een mockup. Zou geen mockup zijn als ie niet lelijk was.

Het scherm slaat sowieso nergens op. Een beetje extra ruimte voor je vingers is wel handig met een touchscreen, maar zoveel is toch niet nodig. Het actieve beeld is in ieder geval wel 3:2 merk ik nu op. De E-PL5 heeft een 16:9 beeld, en dat is echt extreem vervelend kijken. Misschien lig het aan mij maar ik erger me dood aan die zwarte randen aan de zijkant waar dan die icoontjes half wel half niet over het beeld staan. Liever nog iets hoger dan 3:2 zodat de info grotendeels onder de foto/liveview kan, zoals bij veel SLR het geval is.

[ Voor 6% gewijzigd door jesper86 op 01-05-2013 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Ik snap het geklaad aan gemis over evf niet zo. Wil je een evf, neem dan een omd. Had Olympus hier een EVF (en wetaher sealing) ingebouwd, dan werd de OMD in één klap overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Men is gewoon enthousiast over het design en de features, dan mag je het toch jammer vinden als er net 1 punt is die het totaalplaatje breekt. "Neem dan gewoon", joh je hoeft niet eens een camera nodig te hebben om nieuwe introducties te bewonderen of te haten. Bovendien, punt is dat veel mensen die zoeker in de hoek willen, daar vraagt men al jaren naar, maar beide Oly en Panny zijn eigenwijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-10 22:00
Nog meer foto's van de E-P5, ook in wit en zwart en naast de OM-D

Afbeeldingslocatie: http://i1266.photobucket.com/albums/jj524/picrumors/LlOfdvJ_zps890e1b64.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1266.photobucket.com/albums/jj524/picrumors/ko7JCLh_zpsd2dbf25a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1266.photobucket.com/albums/jj524/picrumors/BM92Hil_zpsdec01371.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1266.photobucket.com/albums/jj524/picrumors/pBfezIm_zps4db99cfe.jpg

En verder op 43rumors:
A source told me that the new E-P5 has an improved 5 axis stabilization. Compared to the E-M5 this means that it has a new IS-Auto mode that automatically detects the camera’s movements.
And here are some more E-P5 specs:

- 16 Megapixel sensor (same as E-M5)
- TruePic VI image processing engine
- improved AF (compared to E-M5)
- improved 5 axis stabilization
- 5fps
- focus peaking
- Shutter 1/8000 sec
- built-in WiFi
- 1.04 million dot tilting touchscreen LCD (no more OLED!).

[ Voor 42% gewijzigd door niels132 op 01-05-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De E-Px serie zijn altijd wel relatief grote camera's, maar als ik hem zo naast de E-M5 zie dan lijkt het toch wel erg groot, zeker met EVF. Alhoewel, mijn camera met EVF is niet veel kleiner geloof ik.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-10 22:00
Op het oog lijkt de E-P5 niet veel groter dan de E-P3?
http://camerasize.com/compact/#289,155,382,ha,f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Shutter 1/8000 sec
Die is wel erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
+1, ik werk op mijn ep-3 veel te vaak naar mijn zin met ND-filters. Iso 200 en 1/4000 volopen is vaak véél te licht. Die 1/8000 geeft je dan toch mooi die extra stop die erg welkom is, als je base iso 200 is.
Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:09:
De E-Px serie zijn altijd wel relatief grote camera's, maar als ik hem zo naast de E-M5 zie dan lijkt het toch wel erg groot, zeker met EVF. Alhoewel, mijn camera met EVF is niet veel kleiner geloof ik.
Als je de E-P3 naast de OMD zet, lijkt die eerste toch ook erg groot. De OMD lijkt op foto (zonder Pen ernaast) groter dan hij is imho.

[ Voor 39% gewijzigd door Teun_2 op 01-05-2013 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Wilde ik net zeggen, heb regelmatig bij volle zon en f1.8 (voor scherptediepte) dat 1/4000 dan gewoon nog te veel is. ISO 100 zou ik overigens ook fijn hebben gevonden.

En dat de EP5 de OMD in de weg gaat zitten is niet zo heel raar. De OMD is (als de EP5 goed verkrijgbaar is) 'al' 1,5 jaar oud dus een update zal er ook wel aankomen.
Ben zelf nog steeds erg blij met de OMD maar als ik nu een keuze zou moeten maken zou ik toch eerder voor de EP5+EVF gaan. Dat de EVF verwijderbaar is is echt wel een groot voordeel. Dat huisje bovenop de OMD maakt 'm net even iets onhandiger voor de jaszak bijv.

Trouwens: Nu Olympus blijkbaar de software voor focus peaking in huis heeft hoop ik ook op een firmware update voor de OMD!

[ Voor 7% gewijzigd door amphora op 01-05-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Marketingtechnisch lijkt het me meer waarschijnlijk dat ze die focuspeaking houden voor de OMD EM6. Nieuwe features toevoegen aan een model dat binnenkort vervangen zal worden, lijkt me niet zo'n goed idee. Ik zou er niet te veel op hopen.

Dit is een creatieve manier om manuele focus gemakkelijker te maken op een em 5: YouTube: Focus Peaking on Olympus OM-D E-M5

[ Voor 30% gewijzigd door Teun_2 op 01-05-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wordt de E-M5 wel eens vervangen? Evengoed kan het zijn (en volgens mij was dat de oorspronkelijke bedoeling) dat er een model boven de E-M5 komt. Net zoals bij de PEN lijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:13:
Wordt de E-M5 wel eens vervangen? Evengoed kan het zijn (en volgens mij was dat de oorspronkelijke bedoeling) dat er een model boven de E-M5 komt. Net zoals bij de PEN lijn dus.
Natuurlijk wordt ie vervangen. Ooit.
Vraag is alleen of er voor die tijd eerst een hoger model uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Mooi prijsje de E-P3 kit voor €350 op ibood. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:08
Damn dat is een mooie prijs. Jammer dat ik net een Panasonic Lumix G5 heb gekocht
Pagina: 1 ... 8 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.