Toon posts:

Het grote m4/3 topic 2013 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 24 Laatste
Acties:
  • 84.462 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Teun_2 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:12:
[...]

Als je raw schiet en ruisbewerking toepast in LR, is het verschil in beeldkwaliteit nihil. Werk je in jpg, dan heb je een halve tot een hele stop winst door een beter algoritme. De EP-3 is verder wel echt een heel andere klasse camera. Veel beter gebouwd, veel snellere autofocus, veel beter schermpje en vlottere bediening. De camera heeft meer knopjes en reageert net wat sneller op input. Ook de touch to focus vind ik een welkome toevoeging. Ik heb de upgrade van de epl1 naar de ep3 gedaan en heb me dat niet beklaagd, verwacht geen betere beeldkwaliteit though, op alle andere vlakken is de ep3 wat ik van een camera verwacht.
Ik gebruik Aperture 3. :) RAW schiet ik enkel als ik er later wat creatiefs mee wil gaan doen. Voor veruit het meeste gebruik ik jpeg, en waarom ook niet, Olympus is bekend om zijn prima jpeg engine.

Ik ben eigenlijk ook helemaal niet zo ontevreden over de sensor in de E-PL1. Ik schiet toch veruit het meeste met ISO waarden van 100 tot 400. Met uitzondering soms 800. Hoger moet je ook niet gaan met de E-PL1.

Wat ik mis is eigenlijk de robuustheid, autofocus snelheid mag ook wel wat beter, het centrale focuspunt mag wel wat kleiner maar wat bij een volgend toestel echt een must is is een draaiwieltje. Laatst had ik de E-P3 in handen en volgens mij vinkte die alle 'problemen' die ik ondervind af. Het voelde in ieder geval als een massief blok. Niet dat mijn camera rammelt, maar het voelt toch allemaal erg plastic aan.

Ik ben zeker niet van plan om veel geld aan een body uit te geven. Dan wacht ik liever een jaartje totdat een model uitlopend is. Zoals de E-P3 nu, of volgend jaar de E-P5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10 09:33
Mijn grootste probleem met de sensor is niet de ruisgevoeligheid, maar het gebrek aan DR in de highlights. Ik kom dan ook van een fuji s5 pro af. Het focuspunt is op de ep3 regelbaar van grootte. Alles wat je aanhaalt is inderdaad een stuk beter op de ep3 dan de epl1. Naast de ep3 voelt de epl1 aan als een goedkoop stuk speelgoed, ik begrijp wat je bedoelt. Als dat je wensenlijstje is en je kan leven met een sensor die maar een halve tot hele stop beter is, zou ik gaan voor die ep3. De ep5 zal wellicht een betere sensor hebben, maar goedkoop zal die inderdaad niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Of ik wacht nog een jaartje en kijk wat de E-P5 dan qua prijs doet. Ik heb geen behoefte aan de duurste camera of het nieuwste model. Maar dan ga ik qua sensor ook weer een flinke stap vooruit. En wie weet dat Olympus nog in petto heeft met dat model. Die zal in april wel aangekondigd worden.

Ik denk dat ik nog gewoon een jaartje doe met mijn camera. En een straf is het nou ook weer niet om ermee te fotograferen. Het kost enkel wat meer moeite en vooral heel veel drukken op knopjes.

Wat verwacht men hier eigenlijk van de E-P5? Voegt Olympus nog wat nieuws toe of is het slechts een E-P3 met nieuwe sensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Ik denk dat laatste. Misschien wat fancy dingetjes zoals gps, of ingebouwde bluetooth/wifi. Tethered shooting misschien. Eventueel weather sealed en een nieuwe optionele viewfinder met wat meer pixels (die laatste wordt vermeld door 43rumors). Hogere burstrate zouden heel wat mensen ook leuk vinden. Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Teun_2 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 17:57:
Ik denk dat laatste. Misschien wat fancy dingetjes zoals gps, of ingebouwde bluetooth/wifi. Tethered shooting misschien. Eventueel weather sealed en een nieuwe optionele viewfinder met wat meer pixels (die laatste wordt vermeld door 43rumors). Hogere burstrate zouden heel wat mensen ook leuk vinden. Zoiets?
Ik zou het leuk vinden als ze een EVF zouden uitbrengen die je op de plaats van de flitser kan zetten.
Dus een body waar je in de hoek (mits vrijwel naadloos) de flitsunit hebt (zoals bij de E-P3) en dat je die eruit kan schuiven om te vervangen door een EVF die dan mooi in de body past. Of gewoon zowel een flitser als EVF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Dat zal wel niet gebeuren. Dan verlies je compatibiliteit met de eerdere viewfinders en andere accesoires. Eventueel zou de hotshoe en AP wel kunnen worden omgewisseld met de flitser. Dus in het midden de popup flitser en opzij de hotshoe en AP. Dat lijkt me ergonomiegewijs nog niet zo'n slecht idee. Dan heb je én de compatibiliteit en een plek om je neus te steken bij het gebruik van de viewfinder.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/33317362/olympus-ep3-top.jpg

Zoiets dus.

[ Voor 24% gewijzigd door Teun_2 op 24-03-2013 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aan de andere kant zou het me verbazen als de E-P5 gewoon een E-P3 met geupdate sensor zou zijn. Dan zouden ze hem namelijk op hetzelfde moment als de E-PM2 en E-PL5 uit kunnen brengen. De E-Px serie is altijd de minst lopende geweest. Het succes van de E-M5 bewijst dat mensen toch wel aardig wat geld voor een m4/3 body over hebben als het maar duidelijke meerwaarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
EP5 = EP3 + weather sealing + stabilisatie van de em5 + betere sensor + gps + wifi + tethered shooting. Dat lijkt me toch al een mooi lijstje voor een upgrade van één model. Olympus zal nog wat ruimte willen laten voor een volgende upgrade en de omd nog bestaansrecht laten hebben, denk ik.

edit: En betere videomodes, 1080p met 60fps bijvoorbeeld ipv de 1080i die de ep3 nu doet.

[ Voor 13% gewijzigd door Teun_2 op 24-03-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teun_2 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:12:
Een camera is meer dan alleen de sensor. (Ook Canon zal je dat vertellen, alleen beginnen ze nu toch wel te overdrijven... -O- )
Ik beweer nergens het tegenovergestelde, ik noem de hoofdreden waarom het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:33
Teun_2 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:32:
EP5 = EP3 + weather sealing + stabilisatie van de em5 + betere sensor + gps + wifi + tethered shooting. Dat lijkt me toch al een mooi lijstje voor een upgrade van één model. Olympus zal nog wat ruimte willen laten voor een volgende upgrade en de omd nog bestaansrecht laten hebben, denk ik.

edit: En betere videomodes, 1080p met 60fps bijvoorbeeld ipv de 1080i die de ep3 nu doet.
Er zjn veel geruchten dat de EP-5 dezelfde sensor zal bevatten met nieuwe firmware waardoor niet veel schokkende wijzigingen worden verwacht.

Zie: http://www.43rumors.com/f...e-m5-16-megapixel-sensor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
Maar waaromdan niet gewoon een E-M5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lasteraar schreef op maandag 25 maart 2013 @ 12:25:
Maar waaromdan niet gewoon een E-M5?
Omdat er op nog wel meer punten te differentiëren valt dan enkel een sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
ECiftci schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:32:
[...]

Er zjn veel geruchten dat de EP-5 dezelfde sensor zal bevatten met nieuwe firmware waardoor niet veel schokkende wijzigingen worden verwacht.

Zie: http://www.43rumors.com/f...e-m5-16-megapixel-sensor/
In die link staat enkel dat de ep3 dezelfde sensor krijgt en geen ingebouwde viewfinder. Dat sluit mijn wensenlijstje nog niet uit. Die 'waardoor'-gevolgtrekking zie ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
9 april schijnen de gf7 en g7 van Panasonic aangekondigd te worden.

"Both, the new GF and the G will be slightly bigger than the GF5 and G5 predecessors. I still have no final specs but I have been told the build quality and ergonomic feeling is of a more “higher level“."

Panasonic lijkt dus te stoppen met de trend "steeds kleiner" en richt zich meer op bouwkwaliteit en ergonomie.

Later in april een nieuw soort Panasonic camera? 43rumors heeft geen idee wat het is.
Ik hoop een GX met ingebouwde viewfinder (helemaal als Olympus kiest dit niet met de EP serie te doen is het interessant voor Panasonic).

Maar wat er ook komt... ik blijf het komende jaar nog met de G3 fotograferen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik heb net de G5 gekocht. Achja veel schokkends zal het toch niet zijn. En op dit moment ben ik eerder de bottelneck dan de camera :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ECiftci schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:49:
Ik heb net de G5 gekocht. Achja veel schokkends zal het toch niet zijn. En op dit moment ben ik eerder de bottelneck dan de camera :P
Dat vervelende probleem heb ik ook. :) Als ik dan zie op bijvoorbeeld Flickr wat anderen uit dezelfde camera en lens combinatie halen....

De G5 is nog steeds een erg goede camera, voordeel als je een iets oudere camera koopt (dus na een halfjaartje oid) is dat de prijs ook aanzienlijk leuker is. Bij de G serie van Panasonic krijg je eigenlijk altijd wel veel waar voor je geld. Ik zou willen dat Olympus daar eens wat tegenover zou zetten. Een iets kleinere m4/3 variant van de E-620 bijvoorbeeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:52:
[...]

Dat vervelende probleem heb ik ook. :) Als ik dan zie op bijvoorbeeld Flickr wat anderen uit dezelfde camera en lens combinatie halen....

De G5 is nog steeds een erg goede camera, voordeel als je een iets oudere camera koopt (dus na een halfjaartje oid) is dat de prijs ook aanzienlijk leuker is. Bij de G serie van Panasonic krijg je eigenlijk altijd wel veel waar voor je geld. Ik zou willen dat Olympus daar eens wat tegenover zou zetten. Een iets kleinere m4/3 variant van de E-620 bijvoorbeeld.
Panasonic is toch iets meer op de hipster tour voor mijn gevoel. Zeer mooie camera's maar die proberen duidelijk verschil te houden in hun DSLR's en systeemcamera's.

Over de Flickr foto's: Dat heb ik dus ook. Ik moet gewoon weer meer gaan fotograferen. De meeste foto's die echt mijn zijn, heb je vaak ook meer dan alleen je lens en je camera nodig. Ik zit nu in het proces van begrijpen hoe met licht moet spelen om een mooie foto te krijgen. Ik wil daarom eigenlijk een filter houder en wat leuke filters voor mijn G5...

Heb je op tweakers.net eigenlijk een soort fotoclub die samen wel eens gaan fotograferen? Lijkt me leuk...

[ Voor 4% gewijzigd door Limbeckx op 26-03-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:06
ECiftci schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 17:08:
[...]

Panasonic is toch iets meer op de hipster tour voor mijn gevoel. Zeer mooie camera's maar die proberen duidelijk verschil te houden in hun DSLR's en systeemcamera's.
Volgens mij maakt Panasonic al een tijdje geen dSLR's meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
PowerUp schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 17:13:
[...]

Volgens mij maakt Panasonic al een tijdje geen dSLR's meer.
:-)
Mijn excuus, ik bedoel Olympus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 09:17
ECiftci schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:26:
[...]

:-)
Mijn excuus, ik bedoel Olympus
Ook de dslr lijn bij Olympus ligt de laatste tijd redelijk op z'n gat. Vooral jammer voor mensen die redelijk diep in dat systeem geinvesteerd hebben, dan verwacht je eigenlijk wel wat meer body upgrades om een aantal van die peperdure lenzen op te gebruiken.
De lenzen zijn weliswaar met een adapter te gebruiken op bijvoorbeeld een OM-D, maar de AF schijnt hiermee niet heel goed te zijn.

Volgens geruchten gaat Olympus wel met een m43 body komen die meer kan met 4/3 lenzen via een adapter. Wellicht gaan we daarbij ook phase-detect pixels op de sensor zien, misschien ook met een iets substantieler formaat body, zoals Panasonic met de GH3 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 16:10
Jeuj! Uiteindelijk in het diepe gedoken en de 12mm f/2.0 aangeschaft, ben er echt super blij mee. Ik mistte dat stukje groothoek en de lichtsterkte echt enorm, super blij :)

Heb er ook maar een 45-175 bijgedaan ;)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:05

mrc4nl

Procrastinatie expert

het viel me net op dat er helemaal geen panasonic g5 in de PW staat :X
dan voeg ik m zelf wel toe

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WVL_KsZeN schreef op woensdag 03 april 2013 @ 20:47:
Jeuj! Uiteindelijk in het diepe gedoken en de 12mm f/2.0 aangeschaft, ben er echt super blij mee. Ik mistte dat stukje groothoek en de lichtsterkte echt enorm, super blij :)
Is een prachtige lens, gefeliciteerd met de aanwinst.
Als ik kijk hoeveel foto's ik met deze lens gemaakt heb dan is dat wel zo'n 70%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een grijsverloopfilter voor mijn 12mm objectief. Deze heeft een diagonaal van 46mm en ik kan er eigenlijk geen een vinden bij de bekende verkoopadressen. Heeft iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eerste afbeeldingen van de Panasonic GF6

http://www.43rumors.com/f...-of-the-new-panasonic-gf6

Ziet er goed uit voor een instapmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik heb vandaag de Sigma 19mm f2,8 besteld. De 'oude' non-Art versie. Dus zonder smooth focus ring. Maar dat moet ik sowieso niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:18:
Ik ben op zoek naar een grijsverloopfilter voor mijn 12mm objectief. Deze heeft een diagonaal van 46mm en ik kan er eigenlijk geen een vinden bij de bekende verkoopadressen. Heeft iemand enig idee?
Ik zou kijken naar een step-up-adapterring.
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:35:
Eerste afbeeldingen van de Panasonic GF6

http://www.43rumors.com/f...-of-the-new-panasonic-gf6

Ziet er goed uit voor een instapmodel.
Niet alleen afbeeldingen, een hele review:
http://webcache.googleuse...asonic-gf6-1142522/review
http://webcache.googleuse...onic-gf6-1142522/review/2
http://webcache.googleuse...onic-gf6-1142522/review/3
Overall, we're confident that the Panasonic GF6 will be a good performer, and it will be interesting to see how it performs in the market. With a new lower price point but the added benefits of a tilting screen, Wi-Fi and NFC, we can see this appealing to the beginner user who wants to have a lot of fun.
With quirky features such as creative filters and stop motion animation mode, this is a camera that will be appreciated by those looking for something more optically advanced than their compact or smartphone, but still featuring some of the things that make other devices so convenient.
Stay tuned for updates to this review when we get a full production sample in for testing.
Auwtch voor Techradar.

[ Voor 68% gewijzigd door Teun_2 op 04-04-2013 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:18:
Ik zou geen ronde verloop filter kopen, maar gewoon een cokin setje ervoor hangen. Dan heb je ook nog wat vertikale bewegingsvrijheid. Om dat kleine formaat kan je m.i. het beste een Cokin P of A gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
Zo die GF6 ziet er goed uit!
Geen hogere prijs dan de GF5 zo te zien maar biedt wel meer (kantelbaar scherm, meer knoppen, WIFI, NFC...)
Lijkt meer op een EPL5 of GX1 (maar dan met kantelbaar scherm) dan op een EPM1 of GF5.

Ik vraag me af wat dit voor de GX serie gaat betekenen om onderscheidend te zijn van de GF6.
Enige wat ik kan bedenken is toch een ingebouwde viewfinder ;-)

Enige minpunt vind ik dat ze niet zoals Olympus overal de nieuwste sensor in stoppen.
De GF3 had een oudere sensor dan de G3 en ook de GF5 had een andere sensor dan de G5.
Ik neem aan dat de G6 wel de sensor uit de GH3 krijgt.

Ik ben erg tevreden met de richting die Panasonic op gaat. De G5 en GH3 waren al grote stappen in de goede richting. Ergonomisch heel goed, veel features... Deze camera's spreken me veel meer aan dan de Olympus camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ja als hij de sensor uit de gh3 krijgt, en de body rond de 500 is, ga ik overwegen om hem te kopen.
sensor blijft wel zwak van de gf3. ik kan wel een upgrade gebruiken

[ Voor 10% gewijzigd door mrc4nl op 05-04-2013 09:42 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mrc4nl schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:41:
ja als hij de sensor uit de gh3 krijgt, en de body rond de 500 is, ga ik overwegen om hem te kopen.
sensor blijft wel zwak van de gf3. ik kan wel een upgrade gebruiken
Het ziet er naar uit dat hij een verbeterde versie van de GX1 sensor krijgt.

Over een half jaartje zal de E-PL5 wel gunstig geprijsd zijn. Daar zit een sensor in die zich kan meten met de GH3. Wellicht is dat dan wat voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:36:
[...]

Het ziet er naar uit dat hij een verbeterde versie van de GX1 sensor krijgt.

Over een half jaartje zal de E-PL5 wel gunstig geprijsd zijn. Daar zit een sensor in die zich kan meten met de GH3. Wellicht is dat dan wat voor je.
als het de sensor uit de gx1 is, ga ik mij niet haasten, het is een stapje hoger, maar geen wauw-factor voor mij.Als ik naar dxomark kijk een iso verbetering een flinke stap (1.5x) beter maar de dynamiek en kleurdiepte zijn vrijwel gelijk.En ik zoek ook wat meer "pro" functies: afatandsbediening,hdr, lijken mij wel handig. Die zal de gf6 niet bieden

jammer dat de epl5 niet als body te vinden is :/ http://tweakers.net/product/318136/olympus-e-pl5/
lijkt me wel een betere camera, de gx1(als geheel) is mij te oud.

ach nouja, eerst maar eens wat geld zien te verzamelen.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Ik was net foto's van enkele weken geleden in de sneeuw aan het bewerken. Wat me toen al opviel, en nu nog maar eens duidelijk werd, is dat de ep3 met de 45 1.8 moeite heeft om goed te focussen in de sneeuw. Vaak pakt de af gewoon een of meerdere willekeurige sneeuwvlokjes die dan ergens een een paar scherpe stippen vormen in een verder totaal wazig beeld. De scherpe portretfoto's van die dag zijn op twee handen te tellen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 13:28
Teun_2 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 23:49:
Ik was net foto's van enkele weken geleden in de sneeuw aan het bewerken. Wat me toen al opviel, en nu nog maar eens duidelijk werd, is dat de ep3 met de 45 1.8 moeite heeft om goed te focussen in de sneeuw. Vaak pakt de af gewoon een of meerdere willekeurige sneeuwvlokjes die dan ergens een een paar scherpe stippen vormen in een verder totaal wazig beeld. De scherpe portretfoto's van die dag zijn op twee handen te tellen :-(
Voor autofocus heb je contrast nodig, een sneeuwveld kun je weinig "randen" detecteren om op basis daarvan scherp te stellen. Of had je echt op het gezicht gericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Echt op het gezicht of andere objecten. Als er dan tussen dat gezicht en de lens nog een sneeuwvlokje wordt gevonden, heb je pech. Vroeger werkte contrast-af vooral met histogrammen op bepaalde punten. Waar het grootste contrast wordt gevonden, is er focus. Afaik werkt contrast af nog steeds zo.

[ Voor 47% gewijzigd door Teun_2 op 06-04-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Teun_2 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:28:
Echt op het gezicht of andere objecten. Als er dan tussen dat gezicht en de lens nog een sneeuwvlokje wordt gevonden, heb je pech. Vroeger werkte contrast-af vooral met histogrammen op bepaalde vlakken. Waar het grootste contrast wordt gevonden, is er focus. Afaik werkt contrast af nog steeds zo.
Domme vraag misschien, maar had je face detect aanstaan, en herkende die een gezicht? Als DSLR gebruiken ben ik vaak erg snobbish tegen dat soort features maar ik heb mezelf laatst een paar dagen gedwongen om aan de diverse AF opties te wennen en er zitten echt briljante oplossingen tussen.

Face detect werkte op mijn e-pl5 echt idiot proof, behalve dat er één neger in het groepje zat die hij meestal weigerde (was ook weinig licht). Een andere optie voor wat zekerdere AF is een soort focus-recompose systeem (geen idee welke optie het was, had hem ineens) die gewoon met een blokje bijhoudt waar je focus ligt, en zich niet laat afleiden door dingen die door het beeld heen komen.
Een andere optie voor de toekomst is misschien om kleinere focus punten aan te zetten. Dan kan je betrekkelijk makkelijk focusen op een oog met een kleinere kans op missen.

[ Voor 7% gewijzigd door TweakMDS op 06-04-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 12:37
Had je tegen die negert moeten zeggen dat hij even moest lachen ;).

Maar als blijkt dat focus constant mis zit, moet je misschien proberen 1 focuspunt te kiezen? Aan je verhaal te horen lijkt het alsof je echt alles op auto had staan.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Sjekster schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:38:
Ik kan er vast uren grappen over maken, maar dat werkt inderdaad wel. Overigens wel een (bijna) serieus punt, die jongen is vaak onderbelicht in mijn foto's als er meer tegelijk op staan. Als Afrika een grotere afzet markt wordt zullen ze daar echt een paar compensatie algoritmes in moeten bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Of je moet gewoon een kleurrijker gezelschap op de foto zetten? :+ Ik gok dat het omgekeerd ook problemen zal geven als er 1 blanke tussen een grotere groep getinte mensen staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Sjekster schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:38:

Maar als blijkt dat focus constant mis zit, moet je misschien proberen 1 focuspunt te kiezen? Aan je verhaal te horen lijkt het alsof je echt alles op auto had staan.
Nope, in tegenstelling zelfs. Omdat het licht wel constant was (bewolkt en sneeuw), maar de onderwerpen (sneeuw en mensen) niet, had ik alles zelfs op manueel staan, enkel de autofocus stond op single point af-s. Ik heb wat geprobeerd met het groter en kleiner maken van het scherpstelpuntje, maar dat hielp niet. Face detect heb ik niet geprobeerd, dat had misschien kunnen helpen (onbekend is onbemind wellicht). Ook alleen blanken en twee aziaten in de groep.

@sndBastard: Moet je eens ttl flitsen op zwarten, dan doet een camera pas gekke en onvoorspelbare dingen. -O-

[ Voor 10% gewijzigd door Teun_2 op 06-04-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
To the streets! Camera's are racist!

Afbeeldingslocatie: http://worldofwonder.net/wp-content/uploads/2013/03/tumblr_miyr9lcrXC1qavvg1o2_4001.gif

Afbeeldingslocatie: http://i2.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/157/122/f.gif

Ok, genoeg gelachen nu. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
Ephotozine.com heeft de nieuwe Panasonic kitlens getest (de Panasonic Lumix G VARIO 14-42mm f/3.5-5.6 II)

http://www.ephotozine.com...-5-6-ii-lens-review-21563

Voor vergelijk met de oude: http://www.ephotozine.com...ds-zoom-lens-review-17551

toevoeging: ook op dxomark
http://m43blog.com/2013/0...o-14-42-f3-5-5-6-ii-lens/

Als je spaans kan (of anders google translate), info en foto's geschoten met deze lens: http://www.quesabesde.com...rio-analisis-fotos,1_9459

[ Voor 56% gewijzigd door leendertv op 06-04-2013 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik heb gister mijn Sigma 19mm binnen gekregen. Heb mijn eerste indruk gedeeld op de M4/3 community op G+.

https://plus.google.com/1...6812663/posts/Rpjjpz6cTaR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Beetje offtopic, maar ik heb nooit begrepen waarom er zoveel fotografen actief zijn op Google+, kijkend naar hun terms of service.

Die oude versie van die 19mm lijkt me iig stuk ergonomischer dan die nieuwe, gladde versie. Al zal je met zo'n lens vast niet veel handmatig focussen, maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik zit op G+ voor de communities. Maar wat zijn de terms die ongunstig zijn. Ik ben ook voor de oude 19mm gegaan. Ik kon em voor 119 kopen en ik ben niet zo gecharmeerd van de gladde focusring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
When you upload or otherwise submit content to our Services, you give Google (and those we work with) a worldwide license to use, host, store, reproduce, modify, create derivative works (such as those resulting from translations, adaptations or other changes we make so that your content works better with our Services), communicate, publish, publicly perform, publicly display and distribute such content. The rights you grant in this license are for the limited purpose of operating, promoting, and improving our Services, and to develop new ones. This license continues even if you stop using our Services (for example, for a business listing you have added to Google Maps). Some Services may offer you ways to access and remove content that has been provided to that Service. Also, in some of our Services, there are terms or settings that narrow the scope of our use of the content submitted in those Services. Make sure you have the necessary rights to grant us this license for any content that you submit to our Services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Als google mijn foto's wil gebruiken, zit er in ieder geval een watermerk in. Daarnaast zou ik denk ik vereerd zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ECiftci schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:04:
Als google mijn foto's wil gebruiken, zit er in ieder geval een watermerk in. Daarnaast zou ik denk ik vereerd zijn. :)
Het zou diefstal zijn. Alhoewel, ben je ermee akkoord gegaan.
Volgens mij verloor Instagram een behoorlijk deel van zijn leden door zo'n grapje. Volgens mij is Flickr een stuk eerlijker en ook daar heb je communities. Het bevalt mij prima in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Ja, vooral omdat ze het waarschijnlijk voor de meest irritante ads gaan gebruiken, het kunnen aanpassen zoals ze willen en nog meer van dat soort ongein. Ben blij dat ik het las voor ik foto's ging uploaden. Mijn G+ profiel is iig helemaal leeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

jep op flicker kan je de fotos ook "beschermen" tegen downloaden, wil niet zeggen dat he niet mogelijk is, maar iig wel moeilijk, en vaak zit er dan ook nog een merkje onderaan.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze zag volgens mij niemand aankomen:

Afbeeldingslocatie: http://i1266.photobucket.com/albums/jj524/picrumors/Blackmagic_pocket_cinema_camera_zpsb33fc82e.jpg

Een active mount waarmee Blackmagic de vierde partij wordt die m4/3 body's met een active mount maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Erg, erg gaaf dat ze dergelijke kwaliteit op dit prijspunt kunnen brengen. En daarmee ga ik ervanuit dat de kwaliteit hetzelfde (of beter) is als de bestaande blackmagic. Daar heb ik een vergelijking met de 5D2 van gezien en dat was toch erg indrukwekkend.
Dit gaat Panasonic met de GH2 en GH3 zeker een hoop pijn doen, en potentieel toch ook wel wat van de hele cinema line-up van Canon afsnoepen.

Ben benieuwd of hij ook als stills camera interesaant gaat worden.

[ Voor 54% gewijzigd door TweakMDS op 08-04-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Ik heb wat witte muurverf gemorst op mijn ep3. Ik heb geprobeerd om met white spirit en terpentijn die eraf te halen, maar beiden lijken ook de zwarte verf van de ep3 op te lossen. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Helemaal onderdompelen en egaal verven?

Meer serieus - Wat voor muurverf is het? Normaal gezien kan je acrylverf wel gewoon met water oplossen, eventueel een vochtig doekje met zeep / allesreiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

meeste muurvef is latex. ook dat is water gedragen. ik zou vingernagel probren en water, terptine is geen goed idee....

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Inderdaad acrylverf. Waterwerkte niet, maar ik zal het nog eens proberen. Misschien had ik gewoon wat te weinig geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
idd, vingernagel.. evt poetsen met een microvezeldoekje..
Misschien als last resort zo'n doktor power magic erasor sponsje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Denk dat die Black Magic mijn GH2 gaat vervangen...

Mijn leraar balen btw: die heeft net een BMCC gehaald, komen ze met een 4k-editie... :+

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Die pocket-blackmagic heeft btw wel een erg kleine sensor.. brrr..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WVL_KsZeN schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:33:
Die pocket-blackmagic heeft btw wel een erg kleine sensor.. brrr..
Over het algemeen heeft videografische apparatuur een kleine sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:45

Fiber

Beaches are for storming.

Is in de filmwereld inderdaad geen gekke maat. Komt ook in de buurt van het Nikon CX formaat wat in de Nikon1 camera's gebruikt wordt.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Supports 1080HD resolution capture in 23.98, 24, 25, 29.97 and 30 fps

Jammer, geen 60fps. Wel wat gek voor een 2013 model gericht op video. Voor mij niet boeiend, maar het doelpubliek gaat dit wel een serieuze misser vinden, denk ik.

De kleinere maat maakt het mogelijk om hopen videolenzen te gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Teun_2 op 08-04-2013 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
En 13 stops dynamisch bereik is natuurlijk wel geweldig, icm RAW-footage.

Wel benieuwd of je DaVinci Resolve er dan ook nog bij krijgt...

[ Voor 31% gewijzigd door Peter_Aragorn op 08-04-2013 18:59 ]

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Ik ben benieuwd of dat echt 13 stops is. Voor zulke dingen is dxomark wel goed. En is dat dan in de hooglichten of de schaduwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
heel veel info hier (persbericht) + komt in juli op de markt.
En mooie productfoto's:

http://www.blackmagicdesi...ckmagicpocketcinemacamera

wow, dit is zo gaaf!
(niet voor mij, ik film niet zo vaak)

Ik vraag me wel af wat de cropfactor met de m43 lenzen doet? Zijn die dan nog wel echt bruikbaar?

Wie herkent trouwens de lens hier rechts van de camera (.......6 telephoto zoom):
http://www.blackmagicdesi...511470/mft-lens-mount.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door leendertv op 08-04-2013 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:40

amphora

Websites & Fotografie

leendertv schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:31:
Ik vraag me wel af wat de cropfactor met de m43 lenzen doet? Zijn die dan nog wel echt bruikbaar?
Cropfactor was 2,88 dacht ik ergens gezien te hebben. Dus een 12mm op MFT zou normaal vergelijkbaar zijn met 24mm en op deze camera dus 35mm. Zeker nog bruikbaar dus maar een ultra wide prime is lastig.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Het idee is ook dat je PL-lenzen kan gebruiken via een adapter. Dan is de keuze in lenzen heel wat groter en is breedhoek ook geen probleem meer. Ik vraag me af wie deze sensor produceert, BM is wellicht niet groot genoeg om hem zelf te produceren en het formaat is niet veelvoorkomend. Het lijkt me mogelijk dat er wel gewoon een standaard m43-sensor inzit, waarvan dan slechts een kleinerdeel gebruikt wordt. Het zou best kunnen dat dat goedkoper uitkomt dan zelf een sensor ontwikkelen.

http://johnbrawley.wordpr...4k-upsize-of-the-orginal/

[ Voor 11% gewijzigd door Teun_2 op 08-04-2013 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Ziet er netjes uit :)
Moest wel een beetje lachen om die setup helemaal onderaan die info pagina. Lijkt me niet dat je met zo'n klein goedkoop cameraatje met zo'n setup gaat werken? Althans, de meesten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Wel jammer dat er nergens staat dat auto focus werkt. Dat is misschien niet zo relevant voor het meer geavanceerde filmwerk, maar het had wel de mogelijkheid gegeven om deze camera als fotocamera te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
2MP foto's, in 16:9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Wie zegt dat de sensor 2MP is? Downscalen komt wel vaker voor, zoals de Sony NEX VG bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Soms heb ik meer behoefte aan meer DR dan kleinere DOF. Wel te gek zo'n compacte cinema camera! Ben blij dat ik geinvesteerd heb in m4/3, ik was namelijk erg teleurgesteld nadat ik had geinvesteerd in normaal 4/3 maar de toekomst van m4/3 ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wat ik niet helemaal snap is waarom ze een videocamera er laten uitzien als een fotocamera. Wat is het voordeel daarvan?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Fiber schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:20:
Wat ik niet helemaal snap is waarom ze een videocamera er laten uitzien als een fotocamera. Wat is het voordeel daarvan?
Ik kan me voorstellen dat dat zo'n beetje de meest compacte vorm is, en één waar men aan gewend is. Meestal komt dit soort apparatuur toch in een rig te hangen, en aangezien die meestal op DSLR or ILC bodies zijn gericht zit er wel wat in om deze vorm aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Aan gewend voor fotografie, dat wel, maar een handycam ziet er over het algemeen toch heel anders uit, iets meer zoals dit, bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://s1.hiperdef.com/files/2011/08/NEX-VG20_back.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Als alles toch op een rig komt te hangen, waarom dan zo'n miniscule body? Dan liever iets groters met meer / grotere knoppen etc. Ik blijf die plaatjes van een mini cam aan een mega rig hilarisch vinden. (al snap ik het qua gewicht misschien nog wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Deze caemra geeft de mogelijkheid om kleinere rigs te gebruiken. Situaties waar anders enkel een gopro-achtige camera had gepast. Denk aan een rig op een auto, of in een lift ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Sure, maar waarom adverteren ze daar niet mee dan? De productpagina staat vol met enkel foto's van dikke rigs waar je net zo goed een C300 oid op had kunnen schuiven of nog groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 09:25
Misschien niet helemaal het juiste topic (waarschijnlijk niet zelfs :+ dus geef het alsjeblieft aan als ik even een nieuw topic moet starten), maar wat voor lenzen zouden jullie adviseren op die Blackmagic Pocket Cinema Camera? Ik heb zelf eerlijk gezegd totaal geen ervaring met m4/3, maar een mooie compacte film camera spreekt mij zeker wel aan. Het is al een stuk mooier speelgoed dan m'n huidige Canon XH-A1s.

Ik zie een cropfactor van 2,76 vermeld op internet, maar andere bronnen melden weer dat je met een cropfactor van 3 moet rekenen en hierboven staat 2,88... Daarnaast heb je natuurlijk te maken met het feit dat dit een 16:9 sensor is, in plaats van de "standaard" foto maat van 3:2 of 4:3 met digitale camera's.

Met andere woorden, ik zie door alle bomen het bos niet meer. Wat zou een mooie lens zijn om mee te beginnen met die nieuwe Blackmagic camera?

Ik heb nog niet echt een budget vastgesteld, maar met vakantiegeld en de heel erg meevallende prijs van de camera (€785 in Nederland volgens de Blackmagic site) zou een €200-€300 voor een eerste lens een mooi bedrag zijn denk ik :) En als ik de Pricewatch zo bekijk dan zit er genoeg in dat prijsgebied.

Ik zit vooral te kijken naar de Panasonic Lumix 14-42mm en Olympus M.ZD ED 12-50mm als 1e lensje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 17:38
Makkelijke manier om de cropfactor met een andere beeldverhouding te bepalen: oppervlakte fullframe delen door oppervlakte kleinere sensor en dan de wortel nemen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Dat is niet heel moeilijk dus. De daadwerkelijke cropfactor is dan:
oppFF = 36x24mm = 864mm^2
oppBM = 12.48x7.02mm = 87.6096mm^2
864.0 / 87.6096 = 9,86193293886, wortel daarvan is 3.14037146511

Cropfactor van grofweg 3,14 dus. Dan zou de Olympus lens dus net wat mooier zijn met de zoom die je kunt krijgen. Denk dat ik tegen de tijd dat 't ding uitkomt maar eens wat (kleine) fotowinkels af moet gaan om te kijken wat er mooi oppast dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Als er nou een goede Nikon1 adapter zou komen dan kun je er een 10-100 op kunnen zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Dan zou ik er liever een m43 -> Nikon F adapter op zetten zodat ik m'n Nikon F glas kan gebruiken, want dan heb ik alles van 8mm tot 300mm (op full frame) liggen namelijk :P Maar het leuke van zo'n compacte camera is in mijn ogen toch vooral dat je er een mooie compacte lens op kunt zetten voor een compact geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik zou kijken voor mooie c-mount lenzen. Die zijn er genoeg namelijk en ook lichtsterke exemplaren zodat je ondanks de grote cropfactor toch kunt spelen met kleine dof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
Volgens mij hebben deze Blackmagic camera's geen autofocus.
Dus investeren in autofocus lenzne heeft dan ook niet zoveel zin.

Vanwege de cropfactor zou ik gaan voor lichtsterke primes.

Een mooie lens om mee te beginnen zou de SLR Magic 12mm f1.6 voor m43 kunnen zijn.
Maar wel boven je budget: ongeveer 470 euro.

[ Voor 11% gewijzigd door leendertv op 09-04-2013 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Geen full-time auto focus zo te zien nee, maar wel een knopje waarmee je 'em kan vertellen dat 'ie moet gaan focussen als ik de achterkant van 't beestje zo bekijk. En eerlijk gezegd ben ik met focussen héél erg slecht, dus iets dat automatisch focust zou wel heel erg fijn zijn :) Ik heb zelfs nog problemen met focussen met m'n D90 (Nikon DX) op 50mm @ F4, dus ik ga met dit soort speeltjes iig niet beginnen met handmatig focussen. Misschien later :)

En ik ga mijn vakantiegeld eraan besteden, dus er zit wel wat rek in het budget :-)

[ Voor 8% gewijzigd door Xudonax op 09-04-2013 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
Op verschillende sites lees ik trouwens dat de cropfactor 2.3x is en geen 3.1x???
Dan valt het verschil nog wel mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Als de hoogte ongeveer 3x in ff past en in de breedte in 3,5x, dan kan de cropfactor geen 2,3 zijn lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik denk dat er verwarring is tussen de super 16 formaat sensor in deze kleine camera met een crop factor van 2,97 en de sensor van de grotere Blackmagic Cinema Camera die een crop factor van 2,38 heeft...

Wikipedia: Image sensor format

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
Hoe is de Panasonic GF5 eigenlijk in verhouding tot de G5?
De GF5 vind ik een wat mooier formaat hebben eigenlijk (of straks de GF6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Volgens mij moet je die cropfactor ook uitrekenen t.o.v. een 16:9 uitsnede van een 3:2 FF sensor, anders vergelijk je niet eerlijk (bij video schiet je nu eenmaal 16:9 en niet 3:2).. als je uitgaat van de hele FF sensor, reken je ongebruikte oppervlakte mee.

oppFF = 36x24mm = 864mm^2
maar, een 16:9 uitsnede is 36x20.25mm =729mm
oppBM = 12.48x7.02mm = 87.6096mm^2

729.0 / 87.6096 = 8,321, wortel daarvan is 2.8846 :)

[ Voor 24% gewijzigd door WVL_KsZeN op 10-04-2013 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met enige cropfactor ten opzichte van kleindbeeld moeten we niet willen rekenen (tenzij je van plan bent om oude kleinbeeld objectieven te gebruiken. In de filmindustrie is kleinbeeld nooit de standaard geweest en ook in het digitale fotografie tijdperk is het maar de vraag of je het de standaard kan noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

35mm film was toch wel standaard...? Maar dan wel half-frame gebruikt, dus met een frame-breedte van 24mm... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Cropfactor is wel handig als je wil weten welke lenzen je nodig hebt voor een bepaalde beeldhoek (ongeacht wat standaard is, is het handiger om te rekenen met 1 referentiesysteem).
En idd, je filmt met FF ook op 16:9 dus is de cropfactor ook kleiner....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Mooi nieuws maar wat het praktisch gaat betekenen voor het lenzengamma de komende twee jaar, vraag ik me af:

http://www.43rumors.com/p...cus-on-affordable-lenses/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ECiftci schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:33:
Mooi nieuws maar wat het praktisch gaat betekenen voor het lenzengamma de komende twee jaar, vraag ik me af:

http://www.43rumors.com/p...cus-on-affordable-lenses/
wellicht hebben we met de 14-42 II een klein voorproefje gekregen.
Kleiner, lichter en goedkoper.

Olympus heeft overigens zichzelf hetzelfde doel gesteld een tijdje terug en het resultaat daarvan was de 45mm f/1.8. Daar is niemand slechter van geworden volgens mij. :) Olympus heeft er ontzettend veel van verkocht, het doel van Olympus was bereikt (mensen naast de ktlens een ander objectief laten aanschaffen) en de consument heeft een mooie en goedkope portretlens als keuze.

Ik hoop wel dat Panasonic de ontwikkeling van de 150mm doorzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb net eens filmware update gedaan voor mn gf3, uiteraard meteen de bitrate-hack toegepast.
niet dat ik veel film, maar beetje extra kwaliteit zou leuk zijn.

en mocht ie bricked raken is de schade beperkt, nog ff en de body is onder de 100 euro :P

[ Voor 22% gewijzigd door mrc4nl op 10-04-2013 21:50 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

mrc4nl schreef op woensdag 10 april 2013 @ 21:45:
ik heb net eens filmware update gedaan voor mn gf3, uiteraard meteen de bitrate-hack toegepast.
niet dat ik veel film, maar beetje extra kwaliteit zou leuk zijn.

en mocht ie bricked raken is de schade beperkt, nog ff en de body is onder de 100 euro :P
Ik heb hem voor 99 € gekocht incl. de laatste versie van Lightroom begin dit jaar :*)

Best grappig om een GF3 op een 100-400L te zetten :Y Dat wou ik namelijk altijd al een keer testen vanwege de 2x crop factor :+

En als er serieus goedkope lenzen straks tekoop zijn dan promoveer ik het gekke ding misschien wel tot vervanger van mijn LX3 compact :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:06
De Sigma 19 en 30 mm zijn toch al een tijdje maar 99 euro? En presteren uitstekend, of zijn ze te groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Of een panasonic 14mm, voor €140 te krijgen via ebay.
Pagina: 1 ... 7 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.