Ik gebruik Aperture 3.Teun_2 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:12:
[...]
Als je raw schiet en ruisbewerking toepast in LR, is het verschil in beeldkwaliteit nihil. Werk je in jpg, dan heb je een halve tot een hele stop winst door een beter algoritme. De EP-3 is verder wel echt een heel andere klasse camera. Veel beter gebouwd, veel snellere autofocus, veel beter schermpje en vlottere bediening. De camera heeft meer knopjes en reageert net wat sneller op input. Ook de touch to focus vind ik een welkome toevoeging. Ik heb de upgrade van de epl1 naar de ep3 gedaan en heb me dat niet beklaagd, verwacht geen betere beeldkwaliteit though, op alle andere vlakken is de ep3 wat ik van een camera verwacht.
Ik ben eigenlijk ook helemaal niet zo ontevreden over de sensor in de E-PL1. Ik schiet toch veruit het meeste met ISO waarden van 100 tot 400. Met uitzondering soms 800. Hoger moet je ook niet gaan met de E-PL1.
Wat ik mis is eigenlijk de robuustheid, autofocus snelheid mag ook wel wat beter, het centrale focuspunt mag wel wat kleiner maar wat bij een volgend toestel echt een must is is een draaiwieltje. Laatst had ik de E-P3 in handen en volgens mij vinkte die alle 'problemen' die ik ondervind af. Het voelde in ieder geval als een massief blok. Niet dat mijn camera rammelt, maar het voelt toch allemaal erg plastic aan.
Ik ben zeker niet van plan om veel geld aan een body uit te geven. Dan wacht ik liever een jaartje totdat een model uitlopend is. Zoals de E-P3 nu, of volgend jaar de E-P5.