De eerste thermostat kranen op 433 zijn er nu bij de homewizard:
http://www.homewizard.nl/...adloze-radiatorkraan.html
Iets voor rfxcom? Bert?
http://www.homewizard.nl/...adloze-radiatorkraan.html
Iets voor rfxcom? Bert?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Ik ken mensen die op een rpi XBMC hebben draaien tegelijk met domoticz en volledig zonder problemen.Dylantje2 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 12:07:
@ VMB,
Neem een Cubieboard als je beide wilt.
Is sneller, en stabieler. is op de grens voor een RPi
En een antenne kun je splitten en dan meerdere antennes er aan knopen heb ik..
ff puzellen, maar via ebay hooguit paar tienen.
[ Voor 13% gewijzigd door DRuw op 19-10-2014 12:48 ]
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Verwijderd
Ja domoticz kan los van de normale CV aansturing met de gateway omgaan (je normale thermostaat instellingen als je dit bedoeld)Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 21:27:
Sinds een week gebruik ik ook de RPI met Domoticz, nu wil ik de Opentherm Gateway gaan gebruiken om mijn Remeha ketel met iSense thermostaat gaan aansturen. De hardware is simpel toe te voegen zag ik in de webinterface. Nu is eigenlijk mijn vraag of domoticz gelijk met de CV aansturing kan omgaan.
Zie ik gelijk een soort van Thermostaat pictogram in mijn devices? Is de tempratuur makkelijk in te stellen via de webinterface? Ik kan nergens screenshots vinden van mensen die dit gebruiken
Zijn hier mensen die mij hier meer over kunnen vertellen en misschien screenshots hebben?
er vanuit gaande dat het een RPi is met 512mb geheugen, misschien niet,DRuw schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 12:46:
[...]
Ik ken mensen die op een rpi XBMC hebben draaien tegelijk met domoticz en volledig zonder problemen.
Geen idee waarom domoticz met zwave ineens de max voor een rpi zou zijn??
Cubiebord of bananapi kan best maar ik zie echt de meerwaarde niet hoor
@Shaggie_NB: dat ding is nog nieteens lelijk! ff kijken hoe dat gaat verlopen (ben mijn batterijen uit mijn danfoss vergeten te halen deze zomer en die zijn geploft in het ding)
Verwijderd
Duidelijk, ik gebruik geen vaste programma's in mijn thermostaat en zet er een vaste temperatuur in op het moment dat ik thuis kom. Wil dus onderweg naar huis alvast de temperatuur hoger kunnen zetten.gizmocuz schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 22:30:
[...]
Ja domoticz kan los van de normale CV aansturing met de gateway omgaan (je normale thermostaat instellingen als je dit bedoeld)
Als het goed is krijg je een hoop devices erbij, in de utility tab zie je de setpoint devices.
Door op edit te klikken kan je de setpoint instellen.
dit is een tijdelijke setpoint, en wordt later weer overschreven door je thermostaat.
stel, om 12:00 stel je met domoticz de setpoint in op 15 graden,
om 18:00 is in het thermostaat programma geprogrammeerd dat de setpoint 21 graden moet zijn,
dan wordt hij weer op 21 gezet (slimme thermostaten doen het dan iets voor 18:00, zodat het om 18:00 21 graden is)
Je zal het op een type A inderdaad wel merken wellicht maar ubehaubt is het zenden van 433 signalen niet bijster snel.gizmocuz schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 22:32:
[...]
er vanuit gaande dat het een RPi is met 512mb geheugen, misschien niet,
maar de snelheid van een cubieboard/cubietruck is niet te vergelijken met een raspberry, die is vele malen sneller.
Dit merk je al als je veel devices hebt, alles gaat een stuk rapper.
Weet niet of de cubie hardware decoding ondersteunt voor xbmc
Draai de systemen los van elkaar
misschien is dit een vergelijking:DRuw schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 07:35:
[...]
Je zal het op een type A inderdaad wel merken wellicht maar ubehaubt is het zenden van 433 signalen niet bijster snel.
Ik snap best dat je ze niet kunt vergelijken maar je kunt het ook niet vergelijken met een desktop pc![]()
Het ging mij erom dat ik de meerwaarde niet zag maargoed, just my thoughts...
Ik ben hier ook benieuwd naarBlueone schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:50:
Weet iemand of je binnen domoticz ook Hue lampen met een kleur kan aansturen i.p.v. enkel scenes via een omweg? Ik had wel een wiki gezien maar daar kwam ik helaas niet helemaal uit. Ik ben ook wel benieuwd of dit in te toekomst ooit geïntegreerd gaat worden aangezien het een open standaard is alles gedocumenteerd is, dat zal een mooi feature zijn.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ja, ik heb hue en domoticz, en deze handleiding gevolgd:Blueone schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:50:
Weet iemand of je binnen domoticz ook Hue lampen met een kleur kan aansturen i.p.v. enkel scenes via een omweg? Ik had wel een wiki gezien maar daar kwam ik helaas niet helemaal uit. Ik ben ook wel benieuwd of dit in te toekomst ooit geïntegreerd gaat worden aangezien het een open standaard is alles gedocumenteerd is, dat zal een mooi feature zijn.
Ja. Ik heb hem perfect draaiend op een PC met Ubuntu Server 14.04.DennusB schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:51:
[...]
Andere vraag : Kan ik Domoticz gewoon op elke willekeurige PC draaien? (LInux)
Krijg als het goed is binnenkort een bridge en een paar lampen, en dan hopelijk snel native implementatiecoase schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 12:31:
[...]
Ja, ik heb hue en domoticz, en deze handleiding gevolgd:
http://www.oiepoie.nl/2014/08/23/philips-hue-domoticz/
Geen idee als het ooit volledig zal geïntegreerd worden, ik hoop het
Dat zou heel mooi zijngizmocuz schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 18:22:
[...]
Krijg als het goed is binnenkort een bridge en een paar lampen, en dan hopelijk snel native implementatie
20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output
[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 21-10-2014 09:26 ]
Metal up your ass
Metal up your ass
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Uit ervaring een RPi B haalt niet het maximale tov een Cubieboard. [ veel poblemen mee gehad., nu stabiel.En ruimte over ]Cubiebord of bananapi kan best maar ik zie echt de meerwaarde niet hoor
Er is nu toch een stukje geintegreerd?Krijg als het goed is binnenkort een bridge en een paar lampen, en dan hopelijk snel native implementatie
probeer Maxthon brouwser echt fullscreen zonder moeilijk te doen..Hier toevallig al iemand die op een Tablet aansturing van Domoticz doet, maar de browser dan écht Full screen heeft gekregen
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Ik weet waarom jij mij quote, maar op wiki van domoticz,is er niets te vinden van Sonos. Of is er een andere zoekterm die ik nodig heb?@ Coase en mb_oke
Lees de manual van de RFXcom of op de Wiki van Domoticz.!!
MBoke, je hebt een RFXcomE nodig voor de Eurodomest
Quigg setjes van de Aldi? [ stuur er 1 op naar Bert en geef hem er 1 kado, misschien maakt hij hem misschien wel werkend, heeft hij bij mij ook gedaan.!!! ]
[ Voor 22% gewijzigd door Nicap op 22-10-2014 10:16 ]
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Kun je niet in blockly iets met een deursensor te checken?anconakip schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:15:
Iemand een idee hoe ik het volgende voormekaar kan krijgen?
Ik wil dat mijn verwarming lager gezet wordt zodra mijn achterdeur langer dan 5 minuten open staat. Ik kan wel de verwarming regelen met domoticz. Maar een optie om iets te schakelen zodra de achterdeur langer dan 5 minuten open is is er volgens mij niet.
Iemand die me kan helpen?
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Ben je wel verbonden met WiFi als tasker dat commando uitstuurt? Anders kan hij er natuurlijk niet bij!Nicap schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:13:
Hopelijk kan iemand me helpen met Tasker i.c.m Domoticz.
Ik ben een beetje aan het uitvogelen hoe het werkt met geofencing. Ik heb een profile aangemaakt in Tasker met mijn locatie en een radius van 30M. Als Task heb ik een "Net" -> HTTP Post commando aangemaakt en heb ik bij Server:Port ingevuld: user:pass@url:8080
Bij Path heb ik ingevuld: /json.htm?type=command¶m=switchlight&idx=15&switchcmd=On&level=0
In Domoticz heb ik een virtuele switch aangemaakt "Geo Henry" welke idx 15 heeft.
Iemand een idee waarom dit niet werkt?
Ik heb ook de url in zijn geheel bij Server:port neergezet, maar ook dit werkt niet. Als ik de url in Chrome intoets en op enter druk geeft hij aan dat Domoticz offline is(wat niet zo is)
In Chrome werkt het nu wel, deze link: http://192.168.1.113:8080...x=15&switchcmd=On&level=0
Iets met een script dan:anconakip schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:24:
nee. Helaas is er geen optie in blockly om te kijken naar bv. "on for more then X seconds/minutes".
Bedankt. Dit zal misschien een optie zijn. Ik heb geen ervaring met scripts, maar dat houd me niet tegen. Ik ga er de komende dagen maar eens mee spelen.McPoowl schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:27:
[...]
Iets met een script dan:
http://www.domoticz.com/wiki/Event_script_examples
Daar staat een voorbeeld met een garagedeur die 10 minuten open staat
Jazeker. Ik zal het zo nog eens proberen.DennusB schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:27:
[...]
Ben je wel verbonden met WiFi als tasker dat commando uitstuurt? Anders kan hij er natuurlijk niet bij!
Ik heb het uiteindelijk andersom aangepakt. De Pi pingt om de zoveel tijd de ingestelde apparaten. Geen reactie = apparaat is waarschijnlijk niet thuis = zet virtuele switch op 'Off'. Zijn in dit topic wel scriptjes voor.Nicap schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:13:
Hopelijk kan iemand me helpen met Tasker i.c.m Domoticz.
Ik ben een beetje aan het uitvogelen hoe het werkt met geofencing. Ik heb een profile aangemaakt in Tasker met mijn locatie en een radius van 30M. Als Task heb ik een "Net" -> HTTP Post commando aangemaakt en heb ik bij Server:Port ingevuld: user:pass@url:8080
Bij Path heb ik ingevuld: /json.htm?type=command¶m=switchlight&idx=15&switchcmd=On&level=0
In Domoticz heb ik een virtuele switch aangemaakt "Geo Henry" welke idx 15 heeft.
Ik heb ook de url in zijn geheel bij Server:port neergezet, maar ook dit werkt niet. Als ik de url in Chrome intoets en op enter druk geeft hij aan dat Domoticz offline is(wat niet zo is)
In Chrome werkt het nu wel, deze link: http://192.168.1.113:8080...x=15&switchcmd=On&level=0
Maar heeft je device elke keer het zelfde IP dan?ThinkPadd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:32:
[...]
Ik heb het uiteindelijk andersom aangepakt. De Pi pingt om de zoveel tijd de ingestelde apparaten. Geen reactie = apparaat is waarschijnlijk niet thuis = zet virtuele switch op 'Off'. Zijn in dit topic wel scriptjes voor.
Dat is ook nog een mogelijkheid idd. Misschien nog wel beter, want dan hoe ik niet op elke telefoon ingewikkelde tasks te maken en onderhouden.ThinkPadd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:32:
[...]
Ik heb het uiteindelijk andersom aangepakt. De Pi pingt om de zoveel tijd de ingestelde apparaten. Geen reactie = apparaat is waarschijnlijk niet thuis = zet virtuele switch op 'Off'. Zijn in dit topic wel scriptjes voor.
Nee, maar dat kun je ondervangen door een static DHCP-lease regel aan te maken in je routerDennusB schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:33:
[...]
Maar heeft je device elke keer het zelfde IP dan?
Klopt, dat was voor mij ook de motivatie. Nadeel is alleen dat je een bepaalde wachttijd moet inbouwen. Een iPhone zet namelijk een aantal seconden nadat het scherm uit is gegaan z'n WiFi-verbinding uit. Daar moet je op anticiperen, anders loopt je hele scripting in de war.Nicap schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:43:
[...]
Dat is ook nog een mogelijkheid idd. Misschien nog wel beter, want dan hoe ik niet op elke telefoon ingewikkelde tasks te maken en onderhouden.
En 5 minuten wachten kan ook niet? Dan check je het daarna weeranconakip schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:24:
nee. Helaas is er geen optie in blockly om te kijken naar bv. "on for more then X seconds/minutes".
BIj mij werkt 't met een HTTP Get.Nicap schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:13:
[ Voor 72% gewijzigd door Nicap op 22-10-2014 12:22 ]
Dat ga ik zo spoedig mogelijk doen. Heb al wel even snel gekeken naar de scripts. Ben niet zo heeeeel erg goed thuis in linux, maar dat gaat me met wat zoeken wel lukken denk ik.RudolfR schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:28:
Wi-Fi connected lijkt me wel een must ja.
Heb je al gekeken naar de 'Ping' scripts die hier in het topic staan?
Dan regel je het vanaf de server.
Zoiets kun je ook via de timers doen op de schakelaar zelf (Tabblad Switches en dan bij jouw lamp op het knopje Timers klikken), heb je blockly niet eens voor nodig.Nicap schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:31:
[...]
Dat ga ik zo spoedig mogelijk doen. Heb al wel even snel gekeken naar de scripts. Ben niet zo heeeeel erg goed thuis in linux, maar dat gaat me met wat zoeken wel lukken denk ik.
Verder nog steeds wat issues met Blockly
Heb een vrij simpel iets gemaakt wat her en der ook gebruikt wordt, maar hij werkt niet:
If "Sunset"
Do Set "Lamp TV" = "On"
De schakelaars werken handmatig wel gewoon. Heb ook wel de locatie ingesteld en de tijden van sunrise en sunset laat hij ook wel zien.
Iemand enig idee?[ 30%] Building CXX object CMakeFiles/domoticz.dir/main/Camera.cpp.o
[ 31%] Building CXX object CMakeFiles/domoticz.dir/main/domoticz.cpp.o
/root/domoticz/main/domoticz.cpp: In function ‘void daemonize(const char*, const char*)’:
/root/domoticz/main/domoticz.cpp:194:40: warning: ignoring return value of ‘ssize_t write(int, const void*, size_t)’, declared with attribute warn_unused_result [-Wunused-result]
write(pidFilehandle, str, strlen(str));
^
/root/domoticz/main/domoticz.cpp:225:8: warning: ignoring return value of ‘int dup(int)’, declared with attribute warn_unused_result [-Wunused-result]
dup(i);
^
/root/domoticz/main/domoticz.cpp:228:8: warning: ignoring return value of ‘int dup(int)’, declared with attribute warn_unused_result [-Wunused-result]
dup(i);
^
/root/domoticz/main/domoticz.cpp:230:15: warning: ignoring return value of ‘int chdir(const char*)’, declared with attribute warn_unused_result [-Wunused-result]
chdir(rundir); /* change running directory */
^
[ 32%] Building CXX object CMakeFiles/domoticz.dir/main/EventSystem.cpp.o
[ 32%] Building CXX object CMakeFiles/domoticz.dir/main/Helper.cpp.o
[ 33%] Building CXX object CMakeFiles/domoticz.dir/main/localtime_r.cpp.o
[ 34%] Building CXX object CMakeFiles/domoticz.dir/main/Logger.cpp.o
/root/domoticz/main/Logger.cpp: In member function ‘void CLogger::Log(_eLogLevel, const char*, ...)’:
/root/domoticz/main/Logger.cpp:113:39: warning: format not a string literal and no format arguments [-Wformat-security]
syslog(sLogLevel, sstr.str().c_str());
^
/root/domoticz/main/Logger.cpp: In member function ‘void CLogger::LogNoLF(_eLogLevel, const char*, ...)’:
/root/domoticz/main/Logger.cpp:186:28: warning: format not a string literal and no format arguments [-Wformat-security]
syslog(sLogLevel, cbuffer);
^
[ 35%] Building CXX object CMakeFiles/domoticz.dir/main/mainworker.cpp.o
/root/domoticz/main/mainworker.cpp: In member function ‘void MainWorker::Do_Work()’:
/root/domoticz/main/mainworker.cpp:1024:7: error: ‘COpenZWave’ was not declared in this scope
COpenZWave *pZWave = (COpenZWave *)pHardware;
^
/root/domoticz/main/mainworker.cpp:1024:19: error: ‘pZWave’ was not declared in this scope
^
/root/domoticz/main/mainworker.cpp:1024:41: error: expected primary-expression before ‘)’ token
^
/root/domoticz/main/mainworker.cpp:1024:42: error: expected ‘;’ before ‘pHardware’
^
make[2]: *** [CMakeFiles/domoticz.dir/main/mainworker.cpp.o] Error 1
make[1]: *** [CMakeFiles/domoticz.dir/all] Error 2
make: *** [all] Error 2
De meeste 433Mhz setjes moet je tegenwoordig pairen met de zender, dus je zult van je buren geen last hebben (en vice-versa). Volgens mij doen zelfs die goedkope setjes van de Action (Eurodomest) dat. Vroeger was dat anders, toen hadden die KlikAanKlikUit setjes een codewieltje om het ID in te stellen. Daarmee waren maar een paar combinaties mogelijk, dus er was kans dat je je buren zat te klieren, of andersom._ferry_ schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:36:
Nu maar hopen dat mijn buren ook geen domoticz hebbenik zie een weerstation en lampen voorbij komen. En die kun je zo toevoegen. Als hij dat met mijn lampen doet gaat het nog gezellig worden
(jammer genoeg is het weerstation net wat buiten bereik. Zal eens kijken of ik een beter plekje kan vinden voor de antenne/raspi.)
Verder ziet het er allemaal goed uit, moet nog ff gaan configureren en toegang op afstand instellen. Wel handig om de webpagina via Chrome als snelkoppeling op je homescreen te zetten, dan is hij mooi fullscreen net als een app
[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 23-10-2014 08:54 ]
1
| [Turn On] 22 rfxcom 0921712 1 Unknown Lighting 2 AC Off 4 - [Lamp/schakelaar toevoegen] [Log] 2014-10-22 23:20:04 |
[ Voor 3% gewijzigd door _ferry_ op 23-10-2014 09:39 ]
Heel herkenbaar_ferry_ schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:36:
Nu maar hopen dat mijn buren ook geen domoticz hebbenik zie een weerstation en lampen voorbij komen. En die kun je zo toevoegen. Als hij dat met mijn lampen doet gaat het nog gezellig worden
(jammer genoeg is het weerstation net wat buiten bereik. Zal eens kijken of ik een beter plekje kan vinden voor de antenne/raspi.)
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
De meter zou binnen 3 maanden vervangen gaan worden volgens de website. onder aan de streep hebben ze afgelopen dinsdag de meter vervangen. Dus het duurde net een week!schmm schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:13:
[...]
Mijn meter wordt binnen 3 maanden geplaatst. dus ik wacht daar wel even op. als deze geplaatst is kan ik de meter fijn via de S0 poort uitlezen. (ook als het automatisch doorgeven van de meterstand uit staat)e Youless kost als ik me niet vergis iets van 79 euro.
[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 23-10-2014 09:46 ]
Op het schermpje van de gasmeter zie ik wel het verbruik. Alleen als ik hem uitlees via de P1 poort zie nog altijd 0.ThinkPadd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:46:
Kun je op het schermpje van de gasmeter wel de meterstand zien?
Bij mij duurde het trouwens volgens mij wel een poosje voordat de meter werkte zoals het moest. Slimme meter altijd hoog/laag tarief ipv enkeltarief?
Hij telde eerst alleen op één telwerk, en later ging hij ineens op twee telwerken tellen. Dat is blijkbaar normaal bij Enexis als netbeheerder.
Komt goed, Ik wacht het tot na het weekend af. als het dan nog niet werkt kan ik altijd nog bellen.ThinkPadd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:16:
Dan zou ik gewoon eens contact met ze opnemen. Kost niks
[ Voor 34% gewijzigd door ThinkPad op 23-10-2014 12:50 ]
[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 23-10-2014 13:12 ]
Volgens mij niet want als ik de temperatuur via het menu overige aanpas gaat het wel goed.RudolfR schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:11:
Is dat 'E-Thermostaat ingesteld actual.'-blok niet alleen bedoeld om uit te lezen?
[ Voor 9% gewijzigd door Nas_je op 23-10-2014 13:35 ]
[ Voor 8% gewijzigd door RudolfR op 23-10-2014 13:56 ]
Thanks, dit dus ?RudolfR schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:56:
Het blok dat nu aan de If staat, moet in de AND.
En de AND moet waar de 'Thuis'-switch nu staat.
ThanksRudolfR schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:07:
Ziet er beter uit.
Ik heb een fibaro RGBW switch via de razberry toegevoegd maar ik krijg in Domoticz alleen maar losse switches te zien die ik per kleur aan en uit moet zetten, die kan ik dan verder handmatig aanpassen naar een dimmer en op die manier de kleur aanpassen maar ik kan nergens vinden hoe ik een cirkel kan instellen?Dylantje2 schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:26:
@ Amanoo
In de wifi lights van domoticz kun je kleuren via een cirkel in stellen, dat zal ook met RGB zo zijn die door de RFXcom ondersteund zijn. En namaak zijn dus de wifi lights uit chine voor paar euro.. [ heb er nog wat te koop ]
[ Voor 35% gewijzigd door DukeBox op 23-10-2014 17:39 ]
Het grootste probleem vind ik nu dat ik allemaal losse sliders per kleur moet schuiven om zo een gewenste kleur te krijgen ipv een kleur aan t tikken en die direct te hebben.DukeBox schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 17:36:
Als je in domoticz een circel wilt hebben moet je dat zelf aanpassen in de html. Ikzelf heb het middels een slider gedaan, dat werkt ff makkelijker.
Dit gaat me helaas te ver om dit te kunnen makenDukeBox schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 17:40:
Je kan gewoon een aantal pre-defined buttons maken. Hier een voorbeeldje van mijn slider: http://lightbox.qik.nl/ deze is ook direct middels een URL aan te roepen (dus evt. via een dummy switch).
Ik weet niet welk merk je hebt, maar als bij mij was de monteur dit ook eerst vergeten door op het knopje te drukken zodra de eerste herkenning er is. Als ik nu door de standen druk dan komt na de meterstand retour 2 het nummer van de gasmeter.schmm schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:44:
[...]
Uitlezen van de energie gaat nu goed. alleen laat hij het gas nog niet zien. De gasmeter staat tegenwoordig draadloos in verbinding met de elektriciteitsmeter. En volgens de monteurs zou het even duren voordat ze elkaar zouden zien.
20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output
En vanavond om 18.00 uur ergens werkt de link met de gasmeter spontaan!ThinkPadd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:16:
Dan zou ik gewoon eens contact met ze opnemen. Kost niks
[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 23-10-2014 21:00 ]
[ Voor 10% gewijzigd door coase op 23-10-2014 21:10 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Nicap op 23-10-2014 21:44 ]
Ik heb een dummy switch gemaakt die aangaat een 10 minuten na zonsondergang en uitgaat 10 minuten voor zonsopkomst.Nicap schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:44:
Ik heb vandaag met smart gewacht om mijn lampen met zonsondergang aan te zien gaan..... helaas. Er gebeurde niets.
Volgens mij is deze blockly goed:
[afbeelding]
Event is ook active.
In Applicatie instellingen staat onderaan bij Event Systeem (Lua/Blockly/Scripts): het vinkje niet aan.
Wat kan er misgaan.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| #!/bin/sh mailreciever=mijn@mail.nl today=$(date) my_ip=`ifconfig | grep 'inet addr:'| grep -v '127.0.0.1' | cut -d: -f2 | awk '{print $1}'` my_pi="RaspberryPi has rebooted! " message="Your Pi has rebooted at $today. Current IP address = $my_ip" echo $message > message.txt mutt -s "${my_pi}" ${mailreciever} < message.txt |
Heb je ook de rest van de wiki doorlopen? en daarmee bedoel ik de rc.local aanpassen etc? want ik heb ook de wiki doorlopen en bij mij functioneert het goed.JvdW schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:32:
Hmm. om mij een berichtje te sturen als de raspberry opnieuw opstart het volgende uit de wiki gehaald:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 #!/bin/sh mailreciever=mijn@mail.nl today=$(date) my_ip=`ifconfig | grep 'inet addr:'| grep -v '127.0.0.1' | cut -d: -f2 | awk '{print $1}'` my_pi="RaspberryPi has rebooted! " message="Your Pi has rebooted at $today. Current IP address = $my_ip" echo $message > message.txt mutt -s "${my_pi}" ${mailreciever} < message.txt
Echter krijg ik dan na een tijdje de melding"Alarm clock" en verder niets, ook geen mail.
Iemand een idee?
rc.local aanpassen is alleen bedoel om mailIP uit te voeren na reboot.schmm schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 23:00:
[...]
Heb je ook de rest van de wiki doorlopen? en daarmee bedoel ik de rc.local aanpassen etc? want ik heb ook de wiki doorlopen en bij mij functioneert het goed.
En wat bedoel je met Alarm Clock?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| pi@raspberrypi ~ $ tail /var/log/mail.log Oct 23 22:45:46 raspberrypi sendmail[3091]: s9NKjkt3003091: from=pi, size=390, class=0, nrcpts=1, msgid=<20141023204445.GA3082@raspberrypi>, relay=pi@localhost Oct 23 22:45:46 raspberrypi sm-mta[3104]: s9NKjk55003104: from=<pi@raspberrypi>, size=535, class=0, nrcpts=1, msgid=<20141023204445.GA3082@raspberrypi>, proto=ESMTP, daemon=MTA-v4, relay=localhost [127.0.0.1] Oct 23 22:45:46 raspberrypi sendmail[3091]: s9NKjkt3003091: to=***@outlook.com, ctladdr=pi (1000/1000), delay=00:00:00, xdelay=00:00:00, mailer=relay, pri=30390, relay=[127.0.0.1] [127.0.0.1], dsn=2.0.0, stat=Sent (s9NKjk55003104 Message accepted for delivery) Oct 23 23:00:01 raspberrypi sm-msp-queue[3275]: My unqualified host name (raspberrypi) unknown; sleeping for retry Oct 23 23:01:02 raspberrypi sm-msp-queue[3275]: unable to qualify my own domain name (raspberrypi) -- using short name Oct 23 23:20:01 raspberrypi sm-msp-queue[3555]: My unqualified host name (raspberrypi) unknown; sleeping for retry Oct 23 23:21:01 raspberrypi sm-msp-queue[3555]: unable to qualify my own domain name (raspberrypi) -- using short name Oct 23 23:40:02 raspberrypi sm-msp-queue[3855]: My unqualified host name (raspberrypi) unknown; sleeping for retry Oct 23 23:41:02 raspberrypi sm-msp-queue[3855]: unable to qualify my own domain name (raspberrypi) -- using short name Oct 23 23:48:07 raspberrypi sendmail[4001]: My unqualified host name (raspberrypi) unknown; sleeping for retry pi@raspberrypi ~ $ |
[ Voor 110% gewijzigd door JvdW op 23-10-2014 23:56 ]
[ Voor 63% gewijzigd door ThinkPad op 24-10-2014 07:42 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| set smtp_url = "smtp://$imap_user:$imap_pass@smtp-mail.outlook.com:587/" set imap_user = "****@outlook.com" set imap_pass = "***" set smtp_pass = "***" set from = "***@outlook.com" set realname = "Raspberry Pi" set ssl_force_tls = yes set spoolfile = "=INBOX" #set record = "=Sent Items" set postponed = "=Drafts" set sort = threads set header_cache = ~/.mutt/headercache set message_cachedir = ~/.mutt/messagecache set imap_check_subscribed set imap_keepalive = 300 set mail_check = 60 set ssl_starttls = yes |
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq