Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
De eerste thermostat kranen op 433 zijn er nu bij de homewizard:
http://www.homewizard.nl/...adloze-radiatorkraan.html

Iets voor rfxcom? Bert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 15:25

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

een 10 voor de Aeon Zwave usb..
Aangezien Rob, de core van Domoticz deze zelf ook heeft.. :-)

@ VMB,
Neem een Cubieboard als je beide wilt.
Is sneller, en stabieler. is op de grens voor een RPi
En een antenne kun je splitten en dan meerdere antennes er aan knopen heb ik..
ff puzellen, maar via ebay hooguit paar tienen.

En tjsa... 433Mhz radiatorknop..
Maar hoe gaat dat met de terugkoppeling.
Maar als hij de E versie past, zou mooi zijn.
Ik wil wel testen..

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Dylantje2 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 12:07:
@ VMB,
Neem een Cubieboard als je beide wilt.
Is sneller, en stabieler. is op de grens voor een RPi
En een antenne kun je splitten en dan meerdere antennes er aan knopen heb ik..
ff puzellen, maar via ebay hooguit paar tienen.
Ik ken mensen die op een rpi XBMC hebben draaien tegelijk met domoticz en volledig zonder problemen.
Geen idee waarom domoticz met zwave ineens de max voor een rpi zou zijn??
Cubiebord of bananapi kan best maar ik zie echt de meerwaarde niet hoor O-)

@Shaggie_NB: dat ding is nog nieteens lelijk! ff kijken hoe dat gaat verlopen (ben mijn batterijen uit mijn danfoss vergeten te halen deze zomer en die zijn geploft in het ding |:( )

[ Voor 13% gewijzigd door DRuw op 19-10-2014 12:48 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week gebruik ik ook de RPI met Domoticz, nu wil ik de Opentherm Gateway gaan gebruiken om mijn Remeha ketel met iSense thermostaat gaan aansturen. De hardware is simpel toe te voegen zag ik in de webinterface. Nu is eigenlijk mijn vraag of domoticz gelijk met de CV aansturing kan omgaan.
Zie ik gelijk een soort van Thermostaat pictogram in mijn devices? Is de tempratuur makkelijk in te stellen via de webinterface? Ik kan nergens screenshots vinden van mensen die dit gebruiken

Zijn hier mensen die mij hier meer over kunnen vertellen en misschien screenshots hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:50
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 21:27:
Sinds een week gebruik ik ook de RPI met Domoticz, nu wil ik de Opentherm Gateway gaan gebruiken om mijn Remeha ketel met iSense thermostaat gaan aansturen. De hardware is simpel toe te voegen zag ik in de webinterface. Nu is eigenlijk mijn vraag of domoticz gelijk met de CV aansturing kan omgaan.
Zie ik gelijk een soort van Thermostaat pictogram in mijn devices? Is de tempratuur makkelijk in te stellen via de webinterface? Ik kan nergens screenshots vinden van mensen die dit gebruiken

Zijn hier mensen die mij hier meer over kunnen vertellen en misschien screenshots hebben?
Ja domoticz kan los van de normale CV aansturing met de gateway omgaan (je normale thermostaat instellingen als je dit bedoeld)
Als het goed is krijg je een hoop devices erbij, in de utility tab zie je de setpoint devices.
Door op edit te klikken kan je de setpoint instellen.
dit is een tijdelijke setpoint, en wordt later weer overschreven door je thermostaat.

stel, om 12:00 stel je met domoticz de setpoint in op 15 graden,
om 18:00 is in het thermostaat programma geprogrammeerd dat de setpoint 21 graden moet zijn,
dan wordt hij weer op 21 gezet (slimme thermostaten doen het dan iets voor 18:00, zodat het om 18:00 21 graden is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
DRuw schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 12:46:
[...]

Ik ken mensen die op een rpi XBMC hebben draaien tegelijk met domoticz en volledig zonder problemen.
Geen idee waarom domoticz met zwave ineens de max voor een rpi zou zijn??

@Shaggie_NB: dat ding is nog nieteens lelijk! ff kijken hoe dat gaat verlopen (ben mijn batterijen uit mijn danfoss vergeten te halen deze zomer en die zijn geploft in het ding |:( )
er vanuit gaande dat het een RPi is met 512mb geheugen, misschien niet,
maar de snelheid van een cubieboard/cubietruck is niet te vergelijken met een raspberry, die is vele malen sneller.
Dit merk je al als je veel devices hebt, alles gaat een stuk rapper.
Weet niet of de cubie hardware decoding ondersteunt voor xbmc
Draai de systemen los van elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gizmocuz schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 22:30:
[...]

Ja domoticz kan los van de normale CV aansturing met de gateway omgaan (je normale thermostaat instellingen als je dit bedoeld)
Als het goed is krijg je een hoop devices erbij, in de utility tab zie je de setpoint devices.
Door op edit te klikken kan je de setpoint instellen.
dit is een tijdelijke setpoint, en wordt later weer overschreven door je thermostaat.

stel, om 12:00 stel je met domoticz de setpoint in op 15 graden,
om 18:00 is in het thermostaat programma geprogrammeerd dat de setpoint 21 graden moet zijn,
dan wordt hij weer op 21 gezet (slimme thermostaten doen het dan iets voor 18:00, zodat het om 18:00 21 graden is)
Duidelijk, ik gebruik geen vaste programma's in mijn thermostaat en zet er een vaste temperatuur in op het moment dat ik thuis kom. Wil dus onderweg naar huis alvast de temperatuur hoger kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

gizmocuz schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 22:32:
[...]
er vanuit gaande dat het een RPi is met 512mb geheugen, misschien niet,
maar de snelheid van een cubieboard/cubietruck is niet te vergelijken met een raspberry, die is vele malen sneller.
Dit merk je al als je veel devices hebt, alles gaat een stuk rapper.
Weet niet of de cubie hardware decoding ondersteunt voor xbmc
Draai de systemen los van elkaar
Je zal het op een type A inderdaad wel merken wellicht maar ubehaubt is het zenden van 433 signalen niet bijster snel.
Ik snap best dat je ze niet kunt vergelijken maar je kunt het ook niet vergelijken met een desktop pc 8)
Het ging mij erom dat ik de meerwaarde niet zag maargoed, just my thoughts... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
DRuw schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 07:35:
[...]

Je zal het op een type A inderdaad wel merken wellicht maar ubehaubt is het zenden van 433 signalen niet bijster snel.
Ik snap best dat je ze niet kunt vergelijken maar je kunt het ook niet vergelijken met een desktop pc 8)
Het ging mij erom dat ik de meerwaarde niet zag maargoed, just my thoughts... O-)
misschien is dit een vergelijking:
http://blog.bulte.net/01-...pberry-pi-comparison.html

met de laatste beta firmware krijg je ook een interne temperatuur sensor, wifi,, bluetooth:
http://www.igorpecovnik.c...ard-image/comment-page-1/

en de interne 4GB NAND is perfect, ik heb bv nog nooit hiermee een corrupte disk image gehad, tov een corrupte sd kaart op de rpi

Ps. ik gebruik beide systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Weet iemand of je binnen domoticz ook Hue lampen met een kleur kan aansturen i.p.v. enkel scenes via een omweg? Ik had wel een wiki gezien maar daar kwam ik helaas niet helemaal uit. Ik ben ook wel benieuwd of dit in te toekomst ooit geïntegreerd gaat worden aangezien het een open standaard is alles gedocumenteerd is, dat zal een mooi feature zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Blueone schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:50:
Weet iemand of je binnen domoticz ook Hue lampen met een kleur kan aansturen i.p.v. enkel scenes via een omweg? Ik had wel een wiki gezien maar daar kwam ik helaas niet helemaal uit. Ik ben ook wel benieuwd of dit in te toekomst ooit geïntegreerd gaat worden aangezien het een open standaard is alles gedocumenteerd is, dat zal een mooi feature zijn.
Ik ben hier ook benieuwd naar :)

Andere vraag : Kan ik Domoticz gewoon op elke willekeurige PC draaien? (LInux)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:51
Jahoor, ik gewoon een (32-bits?) C++ applicatie. Werkt op Windows, Linux, maar ook op de RPi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:11
Blueone schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:50:
Ja, ik heb hue en domoticz, en deze handleiding gevolgd:
http://www.oiepoie.nl/2014/08/23/philips-hue-domoticz/

Geen idee als het ooit volledig zal geïntegreerd worden, ik hoop het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Laatst online: 14-07 12:51
DennusB schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:51:
[...]
Andere vraag : Kan ik Domoticz gewoon op elke willekeurige PC draaien? (LInux)
Ja. Ik heb hem perfect draaiend op een PC met Ubuntu Server 14.04.
Downloaden en compileren, zoals aangegeven op de site van Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
coase schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 12:31:
[...]

Ja, ik heb hue en domoticz, en deze handleiding gevolgd:
http://www.oiepoie.nl/2014/08/23/philips-hue-domoticz/

Geen idee als het ooit volledig zal geïntegreerd worden, ik hoop het :)
Krijg als het goed is binnenkort een bridge en een paar lampen, en dan hopelijk snel native implementatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
gizmocuz schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 18:22:
[...]

Krijg als het goed is binnenkort een bridge en een paar lampen, en dan hopelijk snel native implementatie
Dat zou heel mooi zijn _/-\o_ .

Misschien op de muziek vooruitlopend maar wellicht is het dan ook mooi om een schuifbalkje erin te zetten met de kleuren, om zo ook de kleur in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 21:43
Hier toevallig al iemand die op een Tablet aansturing van Domoticz doet, maar de browser dan écht Full screen heeft gekregen :) ? Zie: Android tablet browser Full Screen + Battery API

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
Heeft er iemand al Sonos werkende gekregen met domoticz? Google heeft me niet veel wijzer gemaakt.

Bv bewegingssensor aan, Sonos start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb_oke
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-05 10:24
Is er iemand die ervaring heeft met Quigg setjes van de Aldi? Ik heb 3 schakelaars en een dimmer liggen die nu niet gebruikt worden, maar prima binnen het Domoticz systeem zouden moeten kunnen passen. Ik weet alleen niet of ze ondersteund worden.

De zendfrequentie ligt ook op 433mhz. In theorie zou de RFXCOMe ze moeten oppakken of heb ik het dan mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je al een RFXCOM? Anders zou je hem even op een Windows PC kunnen aansluiten, en kijken wat de RFXCOM software laat zien als je wat knoppen indrukt.

En anders zou je nog een ontvanger+AB op kunnen sturen naar de ontwikkelaar van de RFXCOM. Volgens mij is dat b_weijenberg. Volgens mij hebben al eerder wat personen dat gedaan, waarna het product daarna met de RFXCOM gebruikt kon worden :9

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 21-10-2014 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb_oke
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-05 10:24
Ik ook niet, daarom vraag ik het. Misschien zou hij nog toegevoegd kunnen worden inderdaad. Ik heb nog geen rfxcom. Ben me vooral aan het orienteren en ga deze week aanschaffen. Ik denk maar retourtje Action anders (Eurodomest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Weet iemand toevallig van het bestaan van een TV-lift die je met Domoticz kunt bedienen? Zo'n lift waarmee je je TV uit een meubel laat verschijnen...?

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die kun je beter los van Domoticz uitzoeken denk ik. Gewoon een lift die je met een 433Mhz relais ofzo schakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Ik zie wel wat TV-liften met een 433,xx MHz afstandbediening. Kan je zeggen dat je elke 433,xx MHz afstandbedieding met wat moeite door Domoticz (i.c.m. RFXCOM) kunt vervangen? Of ligt het wat gecompliceerder?

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Gewoon een die je extern kan aansturen met bijv. een kaku asun 650.
Met IR kan het uiteraard ook, zo stuur ik mijn roomba ook aan.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

@Druw
Uit ervaring een RPi B haalt niet het maximale tov een Cubieboard. [ veel poblemen mee gehad., nu stabiel.En ruimte over ]

@ Gizmocuz
Er is nu toch een stukje geintegreerd?
Helemaal zou bizar mooi zijn..

@ Gamerkoe
Hier toevallig al iemand die op een Tablet aansturing van Domoticz doet, maar de browser dan écht Full screen heeft gekregen
probeer Maxthon brouwser echt fullscreen zonder moeilijk te doen..

@ Coase en mb_oke
Lees de manual van de RFXcom of op de Wiki van Domoticz.!!
MBoke, je hebt een RFXcomE nodig voor de Eurodomest
Quigg setjes van de Aldi? [ stuur er 1 op naar Bert en geef hem er 1 kado, misschien maakt hij hem misschien wel werkend, heeft hij bij mij ook gedaan.!!! ]

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
@ Coase en mb_oke
Lees de manual van de RFXcom of op de Wiki van Domoticz.!!
MBoke, je hebt een RFXcomE nodig voor de Eurodomest
Quigg setjes van de Aldi? [ stuur er 1 op naar Bert en geef hem er 1 kado, misschien maakt hij hem misschien wel werkend, heeft hij bij mij ook gedaan.!!! ]
Ik weet waarom jij mij quote, maar op wiki van domoticz,is er niets te vinden van Sonos. Of is er een andere zoekterm die ik nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

@ coase,

Als er een api is, kun je http schakelen..
jishi/node-sonos-http-api · GitHub

Misschien iets..??

En in het forum van Domoticz ben ik zoiets wel eens tegen gekomen.

En als er niets in de wiki staat, zou het misschien zomaar niet ondersteund worden door Domoticz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:49
Kan ik onder het Custom menu een eigen webpagina plaatsen, bv SABNZB? Zo`ja, iemand een idee hoe ik dat moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Als mensen nog een tablet zoeken voor aan de muur die draadloos opgeladen kan worden, check http://www.ibood.com/extra-nl/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Misschien dat ik straks ook de tablet maar aan de muur ophang, heb nog een Asus transformer, ding is erg traag geworden :/ En accuduur is ook niet best meer. Maar om aan de muur een website weer te geven is ie nog prima :P En volgens mij is een usb lader met wat modwerk wel in de lasdoos samen met de kaku zender te proppen.

Krijg vandaag de antenne binnen, dus hopelijk vanavond en van het weekend lekker prutsen. Als het bevalt ga ik ook de Opentherm module bestellen. Maar eerst eens kijken hoe ik het allemaal aan elkaar ga breien en vooral automatiseren. Licht aan als de deur open gaat tussen zon onder en zon op etc. is bijvoorbeeld mooi, maar dan moet je ook nog weer nadenken of je hem daarna aanlaat of na een timer weer uitzet. Fijn hoor, dat je kan kiezen, bij de Homewizard viel er niets te kiezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:11

Nicap

Tsssk....

Hopelijk kan iemand me helpen met Tasker i.c.m Domoticz.
Ik ben een beetje aan het uitvogelen hoe het werkt met geofencing. Ik heb een profile aangemaakt in Tasker met mijn locatie en een radius van 30M. Als Task heb ik een "Net" -> HTTP Post commando aangemaakt en heb ik bij Server:Port ingevuld: user:pass@url:8080
Bij Path heb ik ingevuld: /json.htm?type=command&param=switchlight&idx=15&switchcmd=On&level=0

In Domoticz heb ik een virtuele switch aangemaakt "Geo Henry" welke idx 15 heeft.
Iemand een idee waarom dit niet werkt?

Ik heb ook de url in zijn geheel bij Server:port neergezet, maar ook dit werkt niet. Als ik de url in Chrome intoets en op enter druk geeft hij aan dat Domoticz offline is(wat niet zo is)
In Chrome werkt het nu wel, deze link: http://192.168.1.113:8080...x=15&switchcmd=On&level=0

[ Voor 22% gewijzigd door Nicap op 22-10-2014 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-09 15:35
Iemand een idee hoe ik het volgende voormekaar kan krijgen?

Ik wil dat mijn verwarming lager gezet wordt zodra mijn achterdeur langer dan 5 minuten open staat. Ik kan wel de verwarming regelen met domoticz. Maar een optie om iets te schakelen zodra de achterdeur langer dan 5 minuten open is is er volgens mij niet.
Iemand die me kan helpen?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:11
anconakip schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:15:
Iemand een idee hoe ik het volgende voormekaar kan krijgen?

Ik wil dat mijn verwarming lager gezet wordt zodra mijn achterdeur langer dan 5 minuten open staat. Ik kan wel de verwarming regelen met domoticz. Maar een optie om iets te schakelen zodra de achterdeur langer dan 5 minuten open is is er volgens mij niet.
Iemand die me kan helpen?
Kun je niet in blockly iets met een deursensor te checken?
if <Doorsensor> = On for 5 minutes
do <Verwarming> = Off

Oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
nee. Helaas is er geen optie in blockly om te kijken naar bv. "on for more then X seconds/minutes".

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Nicap schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:13:
Ik ben een beetje aan het uitvogelen hoe het werkt met geofencing. Ik heb een profile aangemaakt in Tasker met mijn locatie en een radius van 30M. Als Task heb ik een "Net" -> HTTP Post commando aangemaakt en heb ik bij Server:Port ingevuld: user:pass@url:8080
Bij Path heb ik ingevuld: /json.htm?type=command&param=switchlight&idx=15&switchcmd=On&level=0

In Domoticz heb ik een virtuele switch aangemaakt "Geo Henry" welke idx 15 heeft.

Ik heb ook de url in zijn geheel bij Server:port neergezet, maar ook dit werkt niet. Als ik de url in Chrome intoets en op enter druk geeft hij aan dat Domoticz offline is(wat niet zo is)
In Chrome werkt het nu wel, deze link: http://192.168.1.113:8080...x=15&switchcmd=On&level=0
Ben je wel verbonden met WiFi als tasker dat commando uitstuurt? Anders kan hij er natuurlijk niet bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
anconakip schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:24:
nee. Helaas is er geen optie in blockly om te kijken naar bv. "on for more then X seconds/minutes".
Iets met een script dan:

http://www.domoticz.com/wiki/Event_script_examples

Daar staat een voorbeeld met een garagedeur die 10 minuten open staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
McPoowl schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:27:
[...]

Iets met een script dan:

http://www.domoticz.com/wiki/Event_script_examples

Daar staat een voorbeeld met een garagedeur die 10 minuten open staat
Bedankt. Dit zal misschien een optie zijn. Ik heb geen ervaring met scripts, maar dat houd me niet tegen. Ik ga er de komende dagen maar eens mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

DennusB schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:27:
[...]

Ben je wel verbonden met WiFi als tasker dat commando uitstuurt? Anders kan hij er natuurlijk niet bij!
Jazeker. Ik zal het zo nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het uiteindelijk andersom aangepakt. De Pi pingt om de zoveel tijd de ingestelde apparaten. Geen reactie = apparaat is waarschijnlijk niet thuis = zet virtuele switch op 'Off'. Zijn in dit topic wel scriptjes voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:32:
[...]

Ik heb het uiteindelijk andersom aangepakt. De Pi pingt om de zoveel tijd de ingestelde apparaten. Geen reactie = apparaat is waarschijnlijk niet thuis = zet virtuele switch op 'Off'. Zijn in dit topic wel scriptjes voor.
Maar heeft je device elke keer het zelfde IP dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

ThinkPadd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:32:
[...]

Dat is ook nog een mogelijkheid idd. Misschien nog wel beter, want dan hoe ik niet op elke telefoon ingewikkelde tasks te maken en onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:33:
[...]

Maar heeft je device elke keer het zelfde IP dan?
Nee, maar dat kun je ondervangen door een static DHCP-lease regel aan te maken in je router ;) Router kent dan adhv MAC-adres telkens hetzelfde IP-adres toe. Op die manier heb je dus wel telkens hetzelfde IP, zonder er op het apparaat iets te voor hoeven doen.
Nicap schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:43:
[...]

Dat is ook nog een mogelijkheid idd. Misschien nog wel beter, want dan hoe ik niet op elke telefoon ingewikkelde tasks te maken en onderhouden.
Klopt, dat was voor mij ook de motivatie. Nadeel is alleen dat je een bepaalde wachttijd moet inbouwen. Een iPhone zet namelijk een aantal seconden nadat het scherm uit is gegaan z'n WiFi-verbinding uit. Daar moet je op anticiperen, anders loopt je hele scripting in de war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

anconakip schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:24:
En 5 minuten wachten kan ook niet? Dan check je het daarna weer :P
Of als de deur open gaat een virtueel iets aanzetten, en dan de tijdsduur meten dat hij aan is. Of het verschil tussen huidige tijd en de tijd dat hij aan is gezet.
Noem maar wat, ik weet totaal nog niet wat er allemaal mogelijk is, maar dat laatste komt wel eens voor om een programma op een uC niet onnodig lang in een delay te laten staan.

(Is inderdaad wel een handige functie om dan de verwarming lager te zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
BIj mij werkt 't met een HTTP Get.
De gehele URL invullen bij Server:Port. Rest leeglaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Hmm, net geprobeerd meer schakelaar blijft op uit :-(

Het is nu wel gelukt met als "State" "Wifi connected" ipv "Wifi Near". Dat is voor mij ook prima. Heb ook geen mobiel internet op mijn telefoon. Alleen nog even uitvogelen hoe ik hem "off" kan zetten op een makkelijke manier. Met locatie zal dat niet gaan denk ik, zonder internet.

[ Voor 72% gewijzigd door Nicap op 22-10-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Wi-Fi connected lijkt me wel een must ja.

Heb je al gekeken naar de 'Ping' scripts die hier in het topic staan?
Dan regel je het vanaf de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

RudolfR schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:28:
Wi-Fi connected lijkt me wel een must ja.

Heb je al gekeken naar de 'Ping' scripts die hier in het topic staan?
Dan regel je het vanaf de server.
Dat ga ik zo spoedig mogelijk doen. Heb al wel even snel gekeken naar de scripts. Ben niet zo heeeeel erg goed thuis in linux, maar dat gaat me met wat zoeken wel lukken denk ik.

Verder nog steeds wat issues met Blockly

Heb een vrij simpel iets gemaakt wat her en der ook gebruikt wordt, maar hij werkt niet:

If "Sunset"
Do Set "Lamp TV" = "On"

De schakelaars werken handmatig wel gewoon. Heb ook wel de locatie ingesteld en de tijden van sunrise en sunset laat hij ook wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet als voorwaarde 'Time' hebben, en dan 'sunset' of 'sunrise' als variabele daarin.

IF time >= sunrise AND lamp = off
Do set lamp aan

die AND is ook belangrijk, als je dat niet hebt gaat hij continu het signaal versturen namelijk. Dat is eigenlijk een hele belangrijke voorwaarde in allerlei events. Als iets uitstaat, zet het dan aan. Anders blijf je 'on' commando's sturen terwijl het apparaat al aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
Nicap schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:31:
[...]

Dat ga ik zo spoedig mogelijk doen. Heb al wel even snel gekeken naar de scripts. Ben niet zo heeeeel erg goed thuis in linux, maar dat gaat me met wat zoeken wel lukken denk ik.

Verder nog steeds wat issues met Blockly

Heb een vrij simpel iets gemaakt wat her en der ook gebruikt wordt, maar hij werkt niet:

If "Sunset"
Do Set "Lamp TV" = "On"

De schakelaars werken handmatig wel gewoon. Heb ook wel de locatie ingesteld en de tijden van sunrise en sunset laat hij ook wel zien.
Zoiets kun je ook via de timers doen op de schakelaar zelf (Tabblad Switches en dan bij jouw lamp op het knopje Timers klikken), heb je blockly niet eens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

@ThinkPad Tnx, weer wat geleerd.

@McPoowl Dat had idd ook gekunt. Zag het Blockly schema ergens staan en dacht dat dat de manier was. Met timers was idd makkelijker geweest.
Maar nu iig weer wat geleerd voor Blockly :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik probeer Domoticz te builden (volgens hun handleiding) op Ubuntu 14.04 maar krijg dit :
[ 30%] Building CXX object CMakeFiles/domoticz.dir/main/Camera.cpp.o
[ 31%] Building CXX object CMakeFiles/domoticz.dir/main/domoticz.cpp.o
/root/domoticz/main/domoticz.cpp: In function ‘void daemonize(const char*, const char*)’:
/root/domoticz/main/domoticz.cpp:194:40: warning: ignoring return value of ‘ssize_t write(int, const void*, size_t)’, declared with attribute warn_unused_result [-Wunused-result]
write(pidFilehandle, str, strlen(str));
^
/root/domoticz/main/domoticz.cpp:225:8: warning: ignoring return value of ‘int dup(int)’, declared with attribute warn_unused_result [-Wunused-result]
dup(i);
^
/root/domoticz/main/domoticz.cpp:228:8: warning: ignoring return value of ‘int dup(int)’, declared with attribute warn_unused_result [-Wunused-result]
dup(i);
^
/root/domoticz/main/domoticz.cpp:230:15: warning: ignoring return value of ‘int chdir(const char*)’, declared with attribute warn_unused_result [-Wunused-result]
chdir(rundir); /* change running directory */
^
[ 32%] Building CXX object CMakeFiles/domoticz.dir/main/EventSystem.cpp.o
[ 32%] Building CXX object CMakeFiles/domoticz.dir/main/Helper.cpp.o
[ 33%] Building CXX object CMakeFiles/domoticz.dir/main/localtime_r.cpp.o
[ 34%] Building CXX object CMakeFiles/domoticz.dir/main/Logger.cpp.o
/root/domoticz/main/Logger.cpp: In member function ‘void CLogger::Log(_eLogLevel, const char*, ...)’:
/root/domoticz/main/Logger.cpp:113:39: warning: format not a string literal and no format arguments [-Wformat-security]
syslog(sLogLevel, sstr.str().c_str());
^
/root/domoticz/main/Logger.cpp: In member function ‘void CLogger::LogNoLF(_eLogLevel, const char*, ...)’:
/root/domoticz/main/Logger.cpp:186:28: warning: format not a string literal and no format arguments [-Wformat-security]
syslog(sLogLevel, cbuffer);
^
[ 35%] Building CXX object CMakeFiles/domoticz.dir/main/mainworker.cpp.o
/root/domoticz/main/mainworker.cpp: In member function ‘void MainWorker::Do_Work()’:
/root/domoticz/main/mainworker.cpp:1024:7: error: ‘COpenZWave’ was not declared in this scope
COpenZWave *pZWave = (COpenZWave *)pHardware;
^
/root/domoticz/main/mainworker.cpp:1024:19: error: ‘pZWave’ was not declared in this scope
^
/root/domoticz/main/mainworker.cpp:1024:41: error: expected primary-expression before ‘)’ token
^
/root/domoticz/main/mainworker.cpp:1024:42: error: expected ‘;’ before ‘pHardware’
^
make[2]: *** [CMakeFiles/domoticz.dir/main/mainworker.cpp.o] Error 1
make[1]: *** [CMakeFiles/domoticz.dir/all] Error 2
make: *** [all] Error 2
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Nu maar hopen dat mijn buren ook geen domoticz hebben :+ ik zie een weerstation en lampen voorbij komen. En die kun je zo toevoegen. Als hij dat met mijn lampen doet gaat het nog gezellig worden ;) (jammer genoeg is het weerstation net wat buiten bereik. Zal eens kijken of ik een beter plekje kan vinden voor de antenne/raspi.)
Verder ziet het er allemaal goed uit, moet nog ff gaan configureren en toegang op afstand instellen. Wel handig om de webpagina via Chrome als snelkoppeling op je homescreen te zetten, dan is hij mooi fullscreen net als een app :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Het builden is nu gelukt (bleek in bugje in de source die ze binnen no-time hadden gefixt). Wel vaag, overal lees ik dat de Aeon Labs Z-Wave USB Stick ondersteund zou zijn maar bij het toevoegen van "Hardware" zie ik allemaal apparaten behalve de Aeon Labs USB-Stick. Iemand die dit wel werkend heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_ferry_ schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:36:
Nu maar hopen dat mijn buren ook geen domoticz hebben :+ ik zie een weerstation en lampen voorbij komen. En die kun je zo toevoegen. Als hij dat met mijn lampen doet gaat het nog gezellig worden ;) (jammer genoeg is het weerstation net wat buiten bereik. Zal eens kijken of ik een beter plekje kan vinden voor de antenne/raspi.)
Verder ziet het er allemaal goed uit, moet nog ff gaan configureren en toegang op afstand instellen. Wel handig om de webpagina via Chrome als snelkoppeling op je homescreen te zetten, dan is hij mooi fullscreen net als een app :)
De meeste 433Mhz setjes moet je tegenwoordig pairen met de zender, dus je zult van je buren geen last hebben (en vice-versa). Volgens mij doen zelfs die goedkope setjes van de Action (Eurodomest) dat. Vroeger was dat anders, toen hadden die KlikAanKlikUit setjes een codewieltje om het ID in te stellen. Daarmee waren maar een paar combinaties mogelijk, dus er was kans dat je je buren zat te klieren, of andersom.

Er is overigens ook een app voor Android om je schakelaars te bedienen, Google Play: Dromotica.

Let er bij het instellen van toegang op afstand op dat je de boel veilig instelt. Ik heb zelf een moeilijk password in gebruik en heb de port forward niet op 8080 gedaan, maar op een hogere poort. (In m'n router gezegd dat hij aan de buitenkant op bijv. 23847 luistert, en dit intern doorstuurt naar 8080).

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 23-10-2014 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ja, maar dit lees je bijvoorbeeld uit bij apparaten welke niet zijn toegewezen:
code:
1
   [Turn On]    22  rfxcom  0921712 1   Unknown Lighting 2  AC  Off 4   -   [Lamp/schakelaar toevoegen]   [Log]     2014-10-22 23:20:04

En ID 0921712 is niet van 1 van mijn lampen of schakelaars. Vervolgens zou je die dus kunnen toevoegen en lekker aan en uit zetten doordat je vervolgens zelf ID 0921712 kunt versturen. Het gaat dus niet vanzelf mis, maar elkaar plagen is dus wel mogelijk :P

Voor het mooie zou ik eigenlijk nieuwe ID's aan mijn lampen moeten toewijzen, en de huidige ID's aan een scene, vanwege schakelaars die op ON kunnen staan terwijl de lamp OFF is. En dan moet je 2x schakelen voordat je lamp aan gaat. Met een scene is dat te wijzigen. Maar als ik het goed automatiseer heb ik de wandschakelaars amper meer nodig (op basis van aanwezigheid, beweging en tijdstip) En ik heb ook weinig zin om de lampen los te moeten halen om een nieuwe code in te leren :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door _ferry_ op 23-10-2014 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

_ferry_ schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:36:
Heel herkenbaar :+ Zie ook vanalles voorbijkomen soms :) Helaas maar 1 temperatuurmeter, die ws zo te zien bij iemand in een ongerbuikte kamer hangt of zo.. (wel warmer als buiten, maar ook flink kouder als je in de woonkamer zou willen)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 17:06
schmm schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:13:
[...]

Mijn meter wordt binnen 3 maanden geplaatst. dus ik wacht daar wel even op ;). als deze geplaatst is kan ik de meter fijn via de S0 poort uitlezen. (ook als het automatisch doorgeven van de meterstand uit staat)e Youless kost als ik me niet vergis iets van 79 euro.
De meter zou binnen 3 maanden vervangen gaan worden volgens de website. onder aan de streep hebben ze afgelopen dinsdag de meter vervangen. Dus het duurde net een week!

Uitlezen van de energie gaat nu goed. alleen laat hij het gas nog niet zien. De gasmeter staat tegenwoordig draadloos in verbinding met de elektriciteitsmeter. En volgens de monteurs zou het even duren voordat ze elkaar zouden zien.

We zijn nu 3 dagen verder en het is nog steeds niet zichtbaar. Misschien dat ik volgende week toch nog maar eens moet bellen dat een en ander niet goed werkt!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je op het schermpje van de gasmeter wel de meterstand zien?

Bij mij duurde het trouwens volgens mij wel een poosje voordat de meter werkte zoals het moest. Slimme meter altijd hoog/laag tarief ipv enkeltarief?
Hij telde eerst alleen op één telwerk, en later ging hij ineens op twee telwerken tellen. Dat is blijkbaar normaal bij Enexis als netbeheerder.

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 23-10-2014 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
ThinkPadd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:46:
Kun je op het schermpje van de gasmeter wel de meterstand zien?

Bij mij duurde het trouwens volgens mij wel een poosje voordat de meter werkte zoals het moest. Slimme meter altijd hoog/laag tarief ipv enkeltarief?
Hij telde eerst alleen op één telwerk, en later ging hij ineens op twee telwerken tellen. Dat is blijkbaar normaal bij Enexis als netbeheerder.
Op het schermpje van de gasmeter zie ik wel het verbruik. Alleen als ik hem uitlees via de P1 poort zie nog altijd 0.

Na 2 dagen zie ik nu ook pas weer de schakeling tussen hoog en laag tarief. Hij stond bij mij al twee dagen op laag tarief. (had van mij wel mogen blijven 8) )

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
ThinkPadd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:16:
Dan zou ik gewoon eens contact met ze opnemen. Kost niks ;)
Komt goed, Ik wacht het tot na het weekend af. als het dan nog niet werkt kan ik altijd nog bellen.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

@ think pad..
Hoe doe je dat met die poorten?
Heb je een openwrt router?

En waarom zo'n hoog poort nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een WRT54GL met Tomato firmware. Vergelijkbaar met DD-WRT/OpenWRT dus. Maar volgens mij kunnen nieuwere routers dit vaak ook al wel af-fabriek hoor.

En dat hoge poortnummer is om poortscans te voorkomen. 8080 is zo'n typische poort die ze dan scannen om te kijken of er iets op die poort actief is. Als ze daar positief antwoord op krijgen dan heb je kans dat ze gaan inbreken. Een hoog poortnummer ligt minder voor de hand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Best cool! Heb net mijn Toon aan Domoticz gekoppeld :) Kan dus nu vast de temperatuur in huis veranderen en zien! M'n AeonLabs USB stick is binnen dus dat gaan we vanavond ook eens testen.
Ik snap alleen helemaal niets van die event editor met die blokjes... is daar ergens een goede uitleg voor of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

In de handleiding van domoticz.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blockly is van Google, en is gemaakt om programmeren makkelijker te maken.
Zie ook: https://developers.google.com/blockly/

Je hebt een conditie (IF) en een actie (DO). Verder nog de standaard items als 'AND' e.d.
Verder heb je vanuit Domoticz nog variabelen zoals 'Time', en de status van een schakelaar.

Zoek in dit topic maar eens op events/blockly/sunset o.i.d., dan zie je wel voorbeelden van mensen die er mee gestoeid hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door ThinkPad op 23-10-2014 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas_je
  • Laatst online: 22-03-2024
Ik probeer via een Blocky de temperatuur van mijn Essent (icy) E-Thermostaat om 17:00 te verhogen naar 19 graden

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/d42552537744b28f315d337c0311a083.jpg

Echter krijg ik een foutmelding in het logboek om 17:00 namelijk "Error: Malformed action sequence!"

Doe ik iets fout of kan dit Überhaupt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Is dat 'E-Thermostaat ingesteld actual.'-blok niet alleen bedoeld om uit te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit eens te denken, mijn thermostaat (Remeha iSense) heeft een DIGI ingang (zie handleiding (pag. 25) ). Als je daar twee pinnen met elkaar verbind dan kun je daar acties aan koppelen. Bijv. dat hij dagtemperatuur moet activeren.

Volgens mij kan ik op die manier eenvoudig m'n verwarming aansturen vanuit Domoticz. Op de GPIO pinnen een Arduino relaismodule aansluiten. Relaisje sluit de pinnen van de thermostaat kort, thermostaat ziet dat en gaat verwarmen.

Ik heb natuurlijk geen terugkoppeling over temperatuur, of keuze qua temperatuur. Maar het is wel handig om op afstand de boel alvast op te warmen bijv.

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 23-10-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas_je
  • Laatst online: 22-03-2024
RudolfR schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:11:
Is dat 'E-Thermostaat ingesteld actual.'-blok niet alleen bedoeld om uit te lezen?
Volgens mij niet want als ik de temperatuur via het menu overige aanpas gaat het wel goed. Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/6aff9bc90b94e3e332f93db4247747b2.jpg

Value aanpassen naar de gewenste temperatuur en op Update klikken.

[ Voor 9% gewijzigd door Nas_je op 23-10-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik zit een beetje te stoeien met Blockly... ik heb een dummy switch om aan te geven of ik thuis ben, nu heb ik dit :

Afbeeldingslocatie: http://www.snap2share.nl/getfile/4Zhd88DmmWvQ1ecmhuoy.png
Maar ik wil er nu eigenlijk die AND nog aan vast krijgen, maar dat kan niet zo te zien? Iemand enig idee hoe ik AND's toe kan voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Het blok dat nu aan de If staat, moet in de AND.
En de AND moet waar de 'Thuis'-switch nu staat.

[ Voor 8% gewijzigd door RudolfR op 23-10-2014 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
RudolfR schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:56:
Het blok dat nu aan de If staat, moet in de AND.
En de AND moet waar de 'Thuis'-switch nu staat.
Thanks, dit dus ?

Afbeeldingslocatie: http://www.snap2share.nl/getfile/Fuo3EvpaODyb0trqp3DI.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Ziet er beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Thanks :) Leuk om mee te stoeien maar wel even wennen haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Heb je straks al mooi een voorsprong wanneer je en / of schakelingen krijgt bij natuurkunde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Dylantje2 schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:26:

@ Amanoo
In de wifi lights van domoticz kun je kleuren via een cirkel in stellen, dat zal ook met RGB zo zijn die door de RFXcom ondersteund zijn. En namaak zijn dus de wifi lights uit chine voor paar euro.. [ heb er nog wat te koop ]
Ik heb een fibaro RGBW switch via de razberry toegevoegd maar ik krijg in Domoticz alleen maar losse switches te zien die ik per kleur aan en uit moet zetten, die kan ik dan verder handmatig aanpassen naar een dimmer en op die manier de kleur aanpassen maar ik kan nergens vinden hoe ik een cirkel kan instellen?
Help :) beetje omslachtige manier om een apparaat van 60 euro te bedienen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je in domoticz een circel wilt hebben moet je dat zelf aanpassen in de html. Ikzelf heb het middels een slider gedaan, dat werkt voor mij ff makkelijker maar opzich kan je er zo een cirkel van maken.

[ Voor 35% gewijzigd door DukeBox op 23-10-2014 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
DukeBox schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 17:36:
Als je in domoticz een circel wilt hebben moet je dat zelf aanpassen in de html. Ikzelf heb het middels een slider gedaan, dat werkt ff makkelijker.
Het grootste probleem vind ik nu dat ik allemaal losse sliders per kleur moet schuiven om zo een gewenste kleur te krijgen ipv een kleur aan t tikken en die direct te hebben.
Enig idee hoe ik dit dan moet aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Je kan gewoon een aantal pre-defined buttons maken. Hier een voorbeeldje van mijn slider: http://lightbox.qik.nl/ deze is ook direct middels een URL aan te roepen (dus evt. via een dummy switch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
DukeBox schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 17:40:
Je kan gewoon een aantal pre-defined buttons maken. Hier een voorbeeldje van mijn slider: http://lightbox.qik.nl/ deze is ook direct middels een URL aan te roepen (dus evt. via een dummy switch).
Dit gaat me helaas te ver om dit te kunnen maken :(
Jammer dat er geen andere oplossing is zoals bij Fibaro zelf dat je het direct zo kan toevoegen en dan die bol krijgt om de gewenste kleur te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 21:43
schmm schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:44:
[...]
Uitlezen van de energie gaat nu goed. alleen laat hij het gas nog niet zien. De gasmeter staat tegenwoordig draadloos in verbinding met de elektriciteitsmeter. En volgens de monteurs zou het even duren voordat ze elkaar zouden zien.
Ik weet niet welk merk je hebt, maar als bij mij was de monteur dit ook eerst vergeten door op het knopje te drukken zodra de eerste herkenning er is. Als ik nu door de standen druk dan komt na de meterstand retour 2 het nummer van de gasmeter.

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
ThinkPadd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:16:
Dan zou ik gewoon eens contact met ze opnemen. Kost niks ;)
En vanavond om 18.00 uur ergens werkt de link met de gasmeter spontaan!

Waarschijnlijk moest er 1m3 gas door de meter gegaan zijn. want vanaf 1m3 werkt deze.

Als ik nu op de elektriciteitsmeter kijk en het menu doorloop krijg ik nu ook het serienummer van de gasmeter te zien. Dit was vanmorgen nog steeds niet.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ik heb vandaag met smart gewacht om mijn lampen met zonsondergang aan te zien gaan..... helaas. Er gebeurde niets.

Volgens mij is deze blockly goed:

Afbeeldingslocatie: http://www.verbij.net/web_images/sunset.jpg

Event is ook active.

In Applicatie instellingen staat onderaan bij Event Systeem (Lua/Blockly/Scripts): het vinkje niet aan.

Wat kan er misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de AND klopt niet.

Hij kijkt nu of de tijd sunset is, EN de tijd = lamp TV = OFF

het is nu time [sunset AND lamp = off]
je wilt: [time = sunset AND lamp = off]

Je moet op de plaats van de sunset een vergelijkingsblokje gooien, en daar zet je de time en de sunset in.

[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 23-10-2014 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
ik ervaar nu de volgende error:
Error: OpenZWave: Driver Failed!!

ik heb enkel een nieuwe fibaro sensor toegevoegd (aeon usb disk afgekoppeld, en éénmaal geduwd erop, en driemaal snel op de fibaro sensor knop)

iemand raad met deze Error: OpenZWave: Driver Failed!! ?

--opgelost : poort was niet meer geassigneerd

[ Voor 10% gewijzigd door coase op 23-10-2014 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ik heb hem nu zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.verbij.net/web_images/sunset2.jpg

Ik heb hem getest door "time > sunset" te vervangen door "time >= 21:26" en dan de "off" en "on" om te draaien zodat de lamp dan uitgaat.

De lamp gaat dan wel uit, maar gaat dan gelijk weer aan.

Ik moet nog even de logica door krijgen volgens mij.

edit:

Net nog even weer getest, maar dan met time > 21:35 en dan gaat hij uit en blijft hij uit. Wat is de logica waarom >= niet werkt?

[ Voor 17% gewijzigd door Nicap op 23-10-2014 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:25

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Nicap schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:44:
Ik heb vandaag met smart gewacht om mijn lampen met zonsondergang aan te zien gaan..... helaas. Er gebeurde niets.

Volgens mij is deze blockly goed:

[afbeelding]

Event is ook active.

In Applicatie instellingen staat onderaan bij Event Systeem (Lua/Blockly/Scripts): het vinkje niet aan.

Wat kan er misgaan.
Ik heb een dummy switch gemaakt die aangaat een 10 minuten na zonsondergang en uitgaat 10 minuten voor zonsopkomst.
Deze blockly werkt bij mij al een jaartje
Afbeeldingslocatie: http://www.snap2share.nl/getfile/G8xkxUIs73GkwmLJXICB.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
En nu valt me het volgende op. In Limburg hebben we dag tarief van 0700 uur tot 2100 uur. En daarbuiten nacht tarief.

Momenteel draait hij nog steeds op dag tartief. Dus waarschijnlijk zal de dag/nacht schakeling nu om 2300 uur zijn.

Hopelijk is dit ook nog een tijdelijke "calibratie/instel" issue en zal het zichzelf oplossen.

Anders volgende week toch maar eens bellen met de netleverancier!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
Is er iemand die de imperihome integratie aan de praat heeft gekregen op een raspberry pi die draait op de standaard domoticz image?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Hmm. om mij een berichtje te sturen als de raspberry opnieuw opstart het volgende uit de wiki gehaald:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#!/bin/sh

mailreciever=mijn@mail.nl
today=$(date)
my_ip=`ifconfig | grep 'inet addr:'| grep -v '127.0.0.1' | cut -d: -f2 | awk '{print $1}'`
my_pi="RaspberryPi has rebooted! "
message="Your Pi has rebooted at $today. Current IP address = $my_ip"
echo $message > message.txt
mutt -s "${my_pi}" ${mailreciever} < message.txt

Echter krijg ik dan na een tijdje de melding"Alarm clock" en verder niets, ook geen mail.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
JvdW schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:32:
Hmm. om mij een berichtje te sturen als de raspberry opnieuw opstart het volgende uit de wiki gehaald:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#!/bin/sh

mailreciever=mijn@mail.nl
today=$(date)
my_ip=`ifconfig | grep 'inet addr:'| grep -v '127.0.0.1' | cut -d: -f2 | awk '{print $1}'`
my_pi="RaspberryPi has rebooted! "
message="Your Pi has rebooted at $today. Current IP address = $my_ip"
echo $message > message.txt
mutt -s "${my_pi}" ${mailreciever} < message.txt

Echter krijg ik dan na een tijdje de melding"Alarm clock" en verder niets, ook geen mail.
Iemand een idee?
Heb je ook de rest van de wiki doorlopen? en daarmee bedoel ik de rc.local aanpassen etc? want ik heb ook de wiki doorlopen en bij mij functioneert het goed.

En wat bedoel je met Alarm Clock?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
schmm schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 23:00:
[...]

Heb je ook de rest van de wiki doorlopen? en daarmee bedoel ik de rc.local aanpassen etc? want ik heb ook de wiki doorlopen en bij mij functioneert het goed.

En wat bedoel je met Alarm Clock?
rc.local aanpassen is alleen bedoel om mailIP uit te voeren na reboot.
Als je ./mailIP uitvoert moet je gewoon een mailtje krijgen.
Na het uivoeren van het script ./mailIP komt na enige tijd letterlijk de melding Alarm Clock als tekst in de shell te staan en verder niets.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Jcd7iho.png

Uit de log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
pi@raspberrypi ~ $ tail /var/log/mail.log
Oct 23 22:45:46 raspberrypi sendmail[3091]: s9NKjkt3003091: from=pi, size=390, class=0, nrcpts=1, msgid=<20141023204445.GA3082@raspberrypi>, relay=pi@localhost
Oct 23 22:45:46 raspberrypi sm-mta[3104]: s9NKjk55003104: from=<pi@raspberrypi>, size=535, class=0, nrcpts=1, msgid=<20141023204445.GA3082@raspberrypi>, proto=ESMTP, daemon=MTA-v4, relay=localhost [127.0.0.1]
Oct 23 22:45:46 raspberrypi sendmail[3091]: s9NKjkt3003091: to=***@outlook.com, ctladdr=pi (1000/1000), delay=00:00:00, xdelay=00:00:00, mailer=relay, pri=30390, relay=[127.0.0.1] [127.0.0.1], dsn=2.0.0, stat=Sent (s9NKjk55003104 Message accepted for delivery)
Oct 23 23:00:01 raspberrypi sm-msp-queue[3275]: My unqualified host name (raspberrypi) unknown; sleeping for retry
Oct 23 23:01:02 raspberrypi sm-msp-queue[3275]: unable to qualify my own domain name (raspberrypi) -- using short name
Oct 23 23:20:01 raspberrypi sm-msp-queue[3555]: My unqualified host name (raspberrypi) unknown; sleeping for retry
Oct 23 23:21:01 raspberrypi sm-msp-queue[3555]: unable to qualify my own domain name (raspberrypi) -- using short name
Oct 23 23:40:02 raspberrypi sm-msp-queue[3855]: My unqualified host name (raspberrypi) unknown; sleeping for retry
Oct 23 23:41:02 raspberrypi sm-msp-queue[3855]: unable to qualify my own domain name (raspberrypi) -- using short name
Oct 23 23:48:07 raspberrypi sendmail[4001]: My unqualified host name (raspberrypi) unknown; sleeping for retry
pi@raspberrypi ~ $

[ Voor 110% gewijzigd door JvdW op 23-10-2014 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Heb je ook dat .muttrc bestand aangemaakt en geconfigureerd?

Het script gebruikt deze namenlijk om te versturen.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
'pi@raspberrypi' als afzender gaat niet werken. Je moet daar ook je '@outlook.com' adres invullen.
Ik zie dat je dat in het scriptje volgens mij niet kunt invullen, dan moet je het ergens in een systeembestand van de Pi aanpassen. Welk bestand dat precies is weet ik niet, maar vermoedelijk lost dat wel je probleem op.

Overigens wel opletten dat je niet teveel mail gaat sturen, dan heb je kans dat je account tijdelijk geblokkeerd wordt.

[ Voor 63% gewijzigd door ThinkPad op 24-10-2014 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Uiteraard muttrc config file:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
set smtp_url = "smtp://$imap_user:$imap_pass@smtp-mail.outlook.com:587/"
set imap_user = "****@outlook.com"
set imap_pass = "***"
set smtp_pass = "***"
set from = "***@outlook.com"
set realname = "Raspberry Pi"
set ssl_force_tls = yes
set spoolfile = "=INBOX"
#set record = "=Sent Items"
set postponed = "=Drafts"
set sort = threads
set header_cache = ~/.mutt/headercache
set message_cachedir = ~/.mutt/messagecache
set imap_check_subscribed
set imap_keepalive = 300
set mail_check = 60
set ssl_starttls = yes

Krijg nu de melding "SASL authentication failed" terwijl login gegevens correct zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

@ Dukebox..

Hoe pas je jouw systeem toe?
In domoticz?

Pagina: 1 ... 23 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door