moet je niet de set smtp_url = onder de set imap_pass zetten?JvdW schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:59:
Uiteraard muttrc config file:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 set smtp_url = "smtp://$imap_user:$imap_pass@smtp-mail.outlook.com:587/" set imap_user = "****@outlook.com" set imap_pass = "***" set smtp_pass = "***" set from = "***@outlook.com" set realname = "Raspberry Pi" set ssl_force_tls = yes set spoolfile = "=INBOX" #set record = "=Sent Items" set postponed = "=Drafts" set sort = threads set header_cache = ~/.mutt/headercache set message_cachedir = ~/.mutt/messagecache set imap_check_subscribed set imap_keepalive = 300 set mail_check = 60 set ssl_starttls = yes
Krijg nu de melding "SASL authentication failed" terwijl login gegevens correct zijn....
Gisteren de eerste blocky gemaakt, moet alleen nog even bedenken hoe ik werkelijk de boel wil gaan schakelen op aanwezigheid, schemer etc. Tenslotte is niet elke dag hetzelfde, en om nou opeens het licht uit te zien gaan op het moment dat je een keertje wat later eet schiet ook niet op
Maargoed, kun je de blocky ook schakelen op een verandering van status? Ik heb bijv. Een lamp in de keuken en de eethoek, zet ze beide apart aan, maar als ik die van de keuken uitzet mogen ze beide uit.
Daarentegen wil ik nog wel de eethoek afzonderlijk aan kunnen zetten. Dus simpelweg beide lampen aan de schakelaar hangen werkt niet.
Daarnaast heb ik die kaku schakelaars die kunnen in de on stand staan terwijl de lamp off is. Das best irritant.
Dan zou ik iets willen van;
If schakelaar1 =! Schakelaar1oldstate
then toggle lamp1
Of kan ik een scène maken en daar een schakelaar aan hangen. Heb het nog niet getest, maar ik weet niet of de aan functie een andere scène kan hebben dan de uit functie? Zag nergens de optie, alleen het inlezen van de schakelaar aan die scène.
Maargoed, kun je de blocky ook schakelen op een verandering van status? Ik heb bijv. Een lamp in de keuken en de eethoek, zet ze beide apart aan, maar als ik die van de keuken uitzet mogen ze beide uit.
Daarentegen wil ik nog wel de eethoek afzonderlijk aan kunnen zetten. Dus simpelweg beide lampen aan de schakelaar hangen werkt niet.
Daarnaast heb ik die kaku schakelaars die kunnen in de on stand staan terwijl de lamp off is. Das best irritant.
then toggle lamp1
Of kan ik een scène maken en daar een schakelaar aan hangen. Heb het nog niet getest, maar ik weet niet of de aan functie een andere scène kan hebben dan de uit functie? Zag nergens de optie, alleen het inlezen van de schakelaar aan die scène.
Ik heb een een dummy switch aangemaakt en noem hem "Nighttime". Stel een timer op de schakelaar om in te schakelen bij zonsondergang en bv uit te schakelen bij zonsopgang of bij een tijd die je zelf wilt. Deze kunt je nu gebruiken voor elke gebeurtenis.schmm schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 08:51:
[...]
Stomme vraag misschien, maar heb je de blocky ook ingeschakeld? (aan de rechter zijde vinkje bij event active).
Want volgens mij moet dit idd wel goed zijn..
Bijvoorbeeld: Als "Nightime" = "on" AND enz enz enz.
schmm schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 08:51:
[...]
Stomme vraag misschien, maar heb je de blocky ook ingeschakeld? (aan de rechter zijde vinkje bij event active).
Want volgens mij moet dit idd wel goed zijn..
Volgens mij kun je ook met groups in een scene werken. Ik heb bijv. een group woonkamer, en een group slaapkamer._ferry_ schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:59:
Gisteren de eerste blocky gemaakt, moet alleen nog even bedenken hoe ik werkelijk de boel wil gaan schakelen op aanwezigheid, schemer etc. Tenslotte is niet elke dag hetzelfde, en om nou opeens het licht uit te zien gaan op het moment dat je een keertje wat later eet schiet ook niet op![]()
then toggle lamp1
Je kunt een hele group ook aan/uit zetten. En volgens mij de group ook weer meenemen in een event.
Op die manier moet je vast wel wat uit kunnen vogelen
En je stukje over een schakelaar die aan staat terwijl de lamp uit staat snap ik niet helemaal... Dat is nou eenmaal het nadeel van KaKu 433Mhz, je hebt geen controle over de status. Bij Z-Wave wel.
Ik heb een event die het licht aanzet een halfuur voor zonsondergang, MAAR alleen als één van ons beiden thuis is. Als ik echter de switch van het licht uitzet (we gaan slapen bijv.) dan floept het licht gelijk weer aan.
Logisch, omdat er geen conditie in zit die dit voorkomt.
Maar wat voor conditie moet ik daarvoor toevoegen, zodat ik het licht wel uit kan zetten. Eigenlijk mag het event dus maar 1x getriggerd worden, en daarna niet opnieuw.
IF <30min_voor_zonsonder> = aan AND lamp1 = uit AND telefoon 1 = aan OR telefoon 2 = AAN
DO lamp1 = aan
Ik kan geen verbinding maken met mijn Domoticz server met de Andoid app Dromotica. Voor zover ik weet heb ik alles goed ingesteld:
Heb username en pass en poortnummer correct ingevuld. Ook geforward in de router.
Ik heb zowel de"standaard" poort gebruikt als de 6144 poort voor remote shared clients. Maar elke keer krijg ik de melding cannot connect with domoticz server.
Iemand een idee wat ik eventueel vergeten kan zijn?
De verbinding lokaal op mijn wifi netwerk gaat probleemloos. Het mislukt zodra ik buiten mijn lokale newerk ben.
Heb username en pass en poortnummer correct ingevuld. Ook geforward in de router.
Ik heb zowel de"standaard" poort gebruikt als de 6144 poort voor remote shared clients. Maar elke keer krijg ik de melding cannot connect with domoticz server.
Iemand een idee wat ik eventueel vergeten kan zijn?
De verbinding lokaal op mijn wifi netwerk gaat probleemloos. Het mislukt zodra ik buiten mijn lokale newerk ben.
[ Voor 11% gewijzigd door Nicap op 24-10-2014 20:23 ]
@ThinkPad:
Ik heb zoiets in Lua geschreven.
http://pastebin.com/WnHdbn0Y
Verlichting gaat alleen aan als het donker en er iemand thuis is.
Is er niemand thuis dan gaat er wel wat verlichting aan, maar niet alles.
Bij het verlaten van het huis of als het licht wordt, gaat het licht uit.
Het licht gaat ook uit als het bedtijd is geworden.
@Nicap
Die remote shared port moet je iig niet hebben, gewoon dezelfde poort als de webinterface is goed.
Die gebruik ik ook met die app en dat werkt.
Forwarden in je router is pas nodig als je er van buitenaf bij wil kunnen.
Ik heb 'Basic Auth'-authenticatie ingeschakeld.
@Nicap
Die remote shared port moet je iig niet hebben, gewoon dezelfde poort als de webinterface is goed.
Die gebruik ik ook met die app en dat werkt.
Forwarden in je router is pas nodig als je er van buitenaf bij wil kunnen.
Ik heb 'Basic Auth'-authenticatie ingeschakeld.
[ Voor 4% gewijzigd door RudolfR op 24-10-2014 20:27 ]
@RudolfR
ik probeer het van buitenaf, maar het lukt me niet. Poor is goed geforward want via de browser van buitenaf lukt het wel. Lokaal met Dromotica ook wel, maar buiten het netwerk niet. Ik heb alles correct ingevuld lijkt me. Zoveel kan er niet mis gaan. Bij url heb ik mijn domeinnaam neergezet. Ik kan proberen om het met een ipadres te doen, maar dat zou wel erg raar zijn.
ik probeer het van buitenaf, maar het lukt me niet. Poor is goed geforward want via de browser van buitenaf lukt het wel. Lokaal met Dromotica ook wel, maar buiten het netwerk niet. Ik heb alles correct ingevuld lijkt me. Zoveel kan er niet mis gaan. Bij url heb ik mijn domeinnaam neergezet. Ik kan proberen om het met een ipadres te doen, maar dat zou wel erg raar zijn.
Zet in je domoticz settings bij login de andere optie eens aan
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Ik een package in elkaar gezet voor de Synology DS213J met https://github.com/SynoCommunity/spksrc
Voor mensen die deze willen gebruiken, de SPK staat hier:
svn versie 2068:
https://dl.dropboxusercon...ticz_armada370_2068-4.spk
svn versie 2075:
https://dl.dropboxusercon...ticz_armada370_2075-5.spk
FTDI Drivers voor de RFXcom staan hier:
http://forum.synology.com...7dd88ac43fe7bf2d3&start=0
Eerst de FTDI drivers installen, rfxcom inpluggen en daarna domotica installeren.
(via package center)
Ik heb de database backup van mijn raspberry gerestored en alles werkte netjes
Edit:
Ik heb geen Z-Wave dus ik weet niet of dit ook werkt.
RFXcom werkt in iedergeval wel.
svn versie 2068:
svn versie 2075:
Eerst de FTDI drivers installen, rfxcom inpluggen en daarna domotica installeren.
(via package center)
Edit:
[ Voor 15% gewijzigd door ny-hardcore op 24-10-2014 22:35 ]
cd /pub && more beer
Heb gemerkt dat het dimmen via de Dromotica app anders verloopt dan via de web UI.
Via de app gaat de lamp bij 6% gedimd helemaal uit en via de web UI wordt ie keurig gedimd tot de laagste waarde...
Via de app gaat de lamp bij 6% gedimd helemaal uit en via de web UI wordt ie keurig gedimd tot de laagste waarde...
Oke. Dat ziet er gelijk al redelijk ingewikkeld uit, zover ben ik nog nietRudolfR schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:26:
@ThinkPad:
[..]
Ik denk echter dat ik het al gevonden heb:
Ik heb een virtuele switch, die aangaat een instelbare tijd voor zonsondergang (vaak begint het voor het tijdstip van zonsondergang al redelijk donker te worden in de kamer, vandaar daarvoor al schakelen). Als die switch = ON, één van beide telefoons is aanwezig (2 virtuele switches), en de tijd < sunset dan mag het event runnen.
Met die laatste voorkom ik dat ik de lamp niet meer uit kan zetten als het donker is geworden.
Vandaag overigens ook m'n P1 splitter (RJ11 splitter van eBay) binnengekregen. Werkt prima. Dingetje van nog geen euro, maar ik kan nu mooi met Arduino (zie link naar m'n blogpost hieronder) EN met Domoticz m'n slimme meter gelijktijdig uitlezen.
[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 25-10-2014 01:17 ]
Ik heb het opgelost door een variabele te maken en die op 1 te zetten als aan de voorwaarde voldaan is. In de middag zet ik hem weer op nul.ThinkPadd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:19:
[...]
Volgens mij kun je ook met groups in een scene werken. Ik heb bijv. een group woonkamer, en een group slaapkamer.
Je kunt een hele group ook aan/uit zetten. En volgens mij de group ook weer meenemen in een event.
Op die manier moet je vast wel wat uit kunnen vogelen
En je stukje over een schakelaar die aan staat terwijl de lamp uit staat snap ik niet helemaal... Dat is nou eenmaal het nadeel van KaKu 433Mhz, je hebt geen controle over de status. Bij Z-Wave wel.
Ik heb een event die het licht aanzet een halfuur voor zonsondergang, MAAR alleen als één van ons beiden thuis is. Als ik echter de switch van het licht uitzet (we gaan slapen bijv.) dan floept het licht gelijk weer aan.
Logisch, omdat er geen conditie in zit die dit voorkomt.
Maar wat voor conditie moet ik daarvoor toevoegen, zodat ik het licht wel uit kan zetten. Eigenlijk mag het event dus maar 1x getriggerd worden, en daarna niet opnieuw.
IF <30min_voor_zonsonder> = aan AND lamp1 = uit AND telefoon 1 = aan OR telefoon 2 = AAN
DO lamp1 = aan
Dus aan het begin van je blocky controleer ik of hij 0 is zo ja wordt het script uitgevoerd en zet ik de var op 1 en het script wordt niet meer uitgevoerd. IK zelf pas het toe in combinatie met een schemerschakelaar om te voorkomen dat het licht aan/uit aan/uit etc dus gaat denderen.
Bing
Ook nog een idee ja. Bedankt
Binnenkort eens met stoeien. Heb nog wel een event waar dat in gebruikt zou kunnen worden.
Ik wil namelijk een lamp aanschakelen zodra er iemand thuis komt (1 vd 2 virtuele switches gaat aan) en het donker is, maar als de lamp via een AB uit wordt gezet mag hij daarna niet meer via het event automatisch worden geactiveerd. Daar komt die variabele ook wel van pas denk ik.
Ik wil namelijk een lamp aanschakelen zodra er iemand thuis komt (1 vd 2 virtuele switches gaat aan) en het donker is, maar als de lamp via een AB uit wordt gezet mag hij daarna niet meer via het event automatisch worden geactiveerd. Daar komt die variabele ook wel van pas denk ik.
Ik heb nu een dag Domotics draaien. Werkt op zich goed icm mijn S0 pulsen teller. Ik hen reeds een RFXcom in bestelling staan voor de communicatie met mijn KAKU schakelaars voor de volgende fase. De software draait op een Rasberry Pi.
Met de S0 pulsen teller heb ik echter twee problemen.
1. ik heb de 5 poort versie, blijkbaar is enkel de 2 poort versie ondersteund? klopt dat?
2. Op een van de poorten die ik meet worden zo nu en dan (3 a 4 keer per dag), heel kort enorme vermogens gemeten. Dan praat ik over getallen van 78.000 en gisteren zelfs een piek van 920.000. Ze zijn zo weer weg, maar door die enorme waardes kloppen de kWh natuurlijk niet meer. Daarnaast zijn de werkelijke vermogens op die groep nog nauwelijks zichtbaar in de grafiek doordat de schaal wordt aangepast.
Is dit een bekend probleem? Ik zat te denken aan een oplossing waarin de database waardes gespiegeld worden tegen een filter die er voor zorgt dat alle waardes boven 3600 Watt genegeerd worden. Heeft iemand hier reeds ervaring mee?
1. ik heb de 5 poort versie, blijkbaar is enkel de 2 poort versie ondersteund? klopt dat?
2. Op een van de poorten die ik meet worden zo nu en dan (3 a 4 keer per dag), heel kort enorme vermogens gemeten. Dan praat ik over getallen van 78.000 en gisteren zelfs een piek van 920.000. Ze zijn zo weer weg, maar door die enorme waardes kloppen de kWh natuurlijk niet meer. Daarnaast zijn de werkelijke vermogens op die groep nog nauwelijks zichtbaar in de grafiek doordat de schaal wordt aangepast.
Is dit een bekend probleem? Ik zat te denken aan een oplossing waarin de database waardes gespiegeld worden tegen een filter die er voor zorgt dat alle waardes boven 3600 Watt genegeerd worden. Heeft iemand hier reeds ervaring mee?

[ Voor 4% gewijzigd door TLer op 25-10-2014 11:07 ]
Om een of andere reden crasht mijn Pi steeds, heb de voeding al eens vervangen voor een beter exemplaar maar dat was het niet. Na een week offline is Domotics nu weer online, voor zolang het duurt.
Nu zie ik spontaan een aantal nieuwe devices in de lijst staan, van het type BBSB New. Even gegoogled natuurlijk, het zijn apparaten van Bye Bye Standbye. Er staat netjes een status bij (aan of uit lampje). Heb al een paar keer uit en aangeschakeld, eikel dat ik ben.
Toch baart het me zorgen, het feit dat ik met die apparaten van een buurman kan klooien. Want andersom is dat natuurlijk ook het geval.
Volgens mij is hier geen oplossing voor, simpelweg omdat elk signaal wordt opgevangen en gelogd, en het kan worden hergebruikt. Of zijn er ook veiligere draadloze oplossingen beschikbaar? En werken die dan ook met Domoticz?
Nu zie ik spontaan een aantal nieuwe devices in de lijst staan, van het type BBSB New. Even gegoogled natuurlijk, het zijn apparaten van Bye Bye Standbye. Er staat netjes een status bij (aan of uit lampje). Heb al een paar keer uit en aangeschakeld, eikel dat ik ben.
Toch baart het me zorgen, het feit dat ik met die apparaten van een buurman kan klooien. Want andersom is dat natuurlijk ook het geval.
Volgens mij is hier geen oplossing voor, simpelweg omdat elk signaal wordt opgevangen en gelogd, en het kan worden hergebruikt. Of zijn er ook veiligere draadloze oplossingen beschikbaar? En werken die dan ook met Domoticz?
z-wave, bedraad of iets dat met een public en private key werkt. Hoe dan ook is 1-weg verkeer (zoals kaku) altijd gevoelig voor dit soort dingen.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Handig, zoiets nu ook net dus gemaakt:bing69 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:11:
[...]
Ik heb het opgelost door een variabele te maken en die op 1 te zetten als aan de voorwaarde voldaan is. In de middag zet ik hem weer op nul.
Dus aan het begin van je blocky controleer ik of hij 0 is zo ja wordt het script uitgevoerd en zet ik de var op 1 en het script wordt niet meer uitgevoerd. IK zelf pas het toe in combinatie met een schemerschakelaar om te voorkomen dat het licht aan/uit aan/uit etc dus gaat denderen.

Hier kijkt hij naar de dummy die via een timer een half uur voor zon onder aan gaat.
En naar de voorwaarde die dus op On gezet wordt en daardoor het geheel maar 1x uitgevoerd kan worden.
Als laatste voorwaarde de keukenlamp. Als we thuis zijn is de keukenlamp eigenlijk altijd aan namelijk, dus dat is de aanwezigheidsfactor.
Vervolgens zet ie de 2 lampen in de woonkamer aan, en de dummy wordt op On gezet zodat het geheel maar 1x uitgevoerd kan worden. Vroeg in de ochtend zet ie de dummy's weer allebei uit.
Het uitzetten van lampen blijf ik denk nog een beetje handmatig doen, aangezien we soms om half 7 eten maar ook sporadisch om 8 uur. En dan heb ik geen zin om plots in een donkere eethoek te zitten
Ook nog even aan de slag met de CV, dat als de buitendeur open is de streefwaarde 2 graden omlaag gaat ofzo. Heb nog geen module voor de CV, maar voorlopig doe ik dat dan even via een URL aanroepen waarmee de Homewizard dan vervolgens de Heatlink instelt.
[ Voor 7% gewijzigd door _ferry_ op 25-10-2014 14:36 ]
Als je 5 apparaten hebt aangesloten, dan zou domoticz er ook 5 laten zien, eerder niet.TLer schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:25:
Ik heb nu een dag Domotics draaien. Werkt op zich goed icm mijn S0 pulsen teller. Ik hen reeds een RFXcom in bestelling staan voor de communicatie met mijn KAKU schakelaars voor de volgende fase. De software draait op een Rasberry Pi.
[afbeelding]
(Als dit niet het geval is, misschien kan je mij SSH toegang verlenen zodat ik remote kan testen, dan graag even een PM)
Ik heb nu de Aeon Labs USB stick aangesloten maar lijk hem niet te kunnen kiezen in Domoticz :

Iemand enig idee hoe ik hem moet toevoegen?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Wat voor pulsenteller heb je, en krijg je die extreem hoge waardes ook via een ander programma (niet-Domoticz)? Ik denk namelijk niet dat de oorzaak bij Domoticz ligt, maar eerder bij storing die door je S0-kabels wordt opgevangen. Ik zou daar eens naar kijken, of je dat kunt ontstoren misschien.TLer schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:25:
[..]
[..]
je hebt een PM!gizmocuz schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 15:02:
[...]
Als je 5 apparaten hebt aangesloten, dan zou domoticz er ook 5 laten zien, eerder niet.
(Als dit niet het geval is, misschien kan je mij SSH toegang verlenen zodat ik remote kan testen, dan graag even een PM)
Het is er een vanSmartmeterdashboard.nlThinkPadd schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 15:28:
[...]
Wat voor pulsenteller heb je, en krijg je die extreem hoge waardes ook via een ander programma (niet-Domoticz)? Ik denk namelijk niet dat de oorzaak bij Domoticz ligt, maar eerder bij storing die door je S0-kabels wordt opgevangen. Ik zou daar eens naar kijken, of je dat kunt ontstoren misschien.
Ik zal er eens wat ferriet omheen klikken, al zijn er geen externe bronnen in de buurt (buiten de meterkast zelf natuurlijk).
Gedaan, zowel om de CAT5 kabel welke van de meterkast komt als de usb kabel naar de PI zijn beide voorzien van een ferriet kraal. Nu is het afwachten

[ Voor 10% gewijzigd door TLer op 25-10-2014 15:51 ]
Welke login bedoel je precies?Dylantje2 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:04:
Zet in je domoticz settings bij login de andere optie eens aan

[ Voor 16% gewijzigd door Nicap op 26-10-2014 11:37 ]
'Authenticatie: Login Pagina'
Screenshots aub verkleinen, dit is niet fijn voor mensen op een mobiel apparaat.
IF <voorwaarde>
DO <lamp aan>
ELSE IF <conditie = middag>
DO <variabele weer op 0>
blok?
Screenshots aub verkleinen, dit is niet fijn voor mensen op een mobiel apparaat.
Hoe zet je die variabele 's middags weer op 0 ? Door eenbing69 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:11:
[...]
Ik heb het opgelost door een variabele te maken en die op 1 te zetten als aan de voorwaarde voldaan is. In de middag zet ik hem weer op nul.
IF <voorwaarde>
DO <lamp aan>
ELSE IF <conditie = middag>
DO <variabele weer op 0>
blok?
[ Voor 134% gewijzigd door ThinkPad op 25-10-2014 19:01 ]
Heb je het draaien op een Raspberry Pi? Heb je wel netjes de tutorial gevolgd en eerst alles voor je USB-stick geïnstalleerd? Zie: http://www.domoticz.com/w..._PI#Support_for_OpenZWaveDennusB schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 15:11:
Ik heb nu de Aeon Labs USB stick aangesloten maar lijk hem niet te kunnen kiezen in Domoticz :
[afbeelding]
Ik zie nml geen OpenZWave USB bij jouw overzicht staan.
Ik heb het toevallig ook sinds gisteren draaien. Met twee lampen die via ZWave bediend worden nog niet veel bijzonders, maar er is meer onderweg*
* Eerst twee Greenwave 6-poorts stekkerblokken met verbruiksmeting. Bedoeld voor de tv-hoek en de keuken: daar wil ik een paar lampen afzonderlijk kunnen schakelen en deze oplossing is goedkoper dan allemaal losse tussenstekkers.
[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 25-10-2014 21:04 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Lijkt me erg nice om te hebben op mijn ds213j, echter bij het installeren geeft DSM (5.1) aan dat er geen digitale handtekening is, ik kan hem dan ook niet installeren.ny-hardcore schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:33:
Ik een package in elkaar gezet voor de Synology DS213J met https://github.com/SynoCommunity/spksrc
svn versie 2068:
svn versie 2075:
(via package center)
Edit:
Hmm. Ik heb DSM 5.daar werkt het wel.JJnJ schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:11:
[...]
Lijkt me erg nice om te hebben op mijn ds213j, echter bij het installeren geeft DSM (5.1) aan dat er geen digitale handtekening is, ik kan hem dan ook niet installeren.
Bij welke spk krijg je de fout? En wat is de exacte melding?
Heb je de ftdi package ook als .spk opgeslagen? Bij mij maakte de browser er een .Tar van geloof ik.
cd /pub && more beer
Vanmorgen zag ik dat Domoticz een aantal schakelaars op de zomertijd (uur te vroeg) heeft geschakeld. Na inloggen in webinterface zag ik dat de tijd inmiddels goed loopt (wintertijd).
Ben ik de enige die hier tegenaan loopt? Is dit evt. anders op te lossen? Ntp draait al...
Ben ik de enige die hier tegenaan loopt? Is dit evt. anders op te lossen? Ntp draait al...
Ik heb hetzelfde gemerkt. Hopelijk lost dit zich automatisch op.vmb schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 08:37:
Vanmorgen zag ik dat Domoticz een aantal schakelaars op de zomertijd (uur te vroeg) heeft geschakeld. Na inloggen in webinterface zag ik dat de tijd inmiddels goed loopt (wintertijd).
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Hoe is bij jullie het uitlezen van de slimme meter met Domoticz gegaan vannacht? Tussen 2 en 3 kreeg ik extreem hoge waarden terug...
Eerst
01:30 > 72W
2:00 > 313,200W (313 duizend dus)
En na 3:00 was het gewoon weer normaal.

Kan haast niet anders dan dat het iets met de zomer/wintertijd omschakeling te maken heeft. Mijn Arduino die de slimme meter ook uitleest had er namelijk geen last van. Maar die is ook een stuk dommer opgesteld, die doet niks met zomer/wintertijd.
Eerst

Kan haast niet anders dan dat het iets met de zomer/wintertijd omschakeling te maken heeft. Mijn Arduino die de slimme meter ook uitleest had er namelijk geen last van. Maar die is ook een stuk dommer opgesteld, die doet niks met zomer/wintertijd.
[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 26-10-2014 09:06 ]
Ook hier gingen de rolluiken op de zomertijd omhoog, tijd voor de zekerheid gekontroleerd en de Pi een reboot gegeven. Vanavond gaat alles hopelijk weer als vanoudsvmb schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 08:37:
Bing
Als je het topic goed leest waar je de usb serial drivers vandaan haalt staat er op de laatste pagina een quick fix.JJnJ schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:11:
[...]
Lijkt me erg nice om te hebben op mijn ds213j, echter bij het installeren geeft DSM (5.1) aan dat er geen digitale handtekening is, ik kan hem dan ook niet installeren.
Ik heb ook extreem hoge waardes gehad met de zomer/winter tijd op mijn slimme meter. Eigenlijk niet bij stil gestaan dat dit door de aanpassing van de klok. Ik heb de waardes verwijderdThinkPadd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 09:05:
Hoe is bij jullie het uitlezen van de slimme meter met Domoticz gegaan vannacht? Tussen 2 en 3 kreeg ik extreem hoge waarden terug...
Eerst
[afbeelding]
Ik heb dit niet gemerkt, maar ik heb dan ook geen schakelingen die in de vroege ochtend draaien. De klok loopt wel goed. En wat net moest schakelen heeft goed geschakeld.anconakip schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 08:41:
[...]
Ik heb hetzelfde gemerkt. Hopelijk lost dit zich automatisch op.
Hoe heb je die hoge waardes verwijderd?
ik gebruik op dit moment een nodo systeem maar wil graag domoticz proberen.
ik heb al een raspberry pi maar om nou direct een rfxcom adapter te kopen om het te proberen vind in een beetje te gek.
zijn hier ook alternatieven voor doormiddel van een arduino of een 433mhz zender aan de raspberry aan te sluiten?
ik heb al een raspberry pi maar om nou direct een rfxcom adapter te kopen om het te proberen vind in een beetje te gek.
zijn hier ook alternatieven voor doormiddel van een arduino of een 433mhz zender aan de raspberry aan te sluiten?
Nee. Domoticz kan alleen gebruik maken van de RFXCOM of een Z-wave stick.
pilight - open source domotica oplossing kan je wel met een goedkope 433Mhz zender/ontvanger gebruiken.
pilight - open source domotica oplossing kan je wel met een goedkope 433Mhz zender/ontvanger gebruiken.
Dat werkte idd, tnx.ThinkPadd schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 18:31:
'Authenticatie: Login Pagina'
Is het mogelijk om o.a op basis van aan/afwezigheid dingen te schakelen?
Aan/Afwezigheid detectie dmv Telefoons aangemeld op WIFI?(3 IPhones specifiek in dit geval).
Aan/Afwezigheid detectie dmv Telefoons aangemeld op WIFI?(3 IPhones specifiek in dit geval).
Ja. Gebruik ik ook.
https://www.chopperrob.nl...online-status-to-domoticz
Is van user 'Chopper_Rob' hierzo. Python script in /home/pi/domoticz/scripts zetten. Vervolgens chmod +x naambestand.py uitvoeren voor de zekerheid (maakt het bestand uitvoerbaar).
Dan moet je je crontab nog aanpassen zodat het script telkens uitgevoerd wordt.
crontab -e uitvoeren en dit erin zetten (voor elk apparaat herhalen):
Script heeft 4 parameters nodig:
/json.htm?type=command¶m=getlightswitches
'idx' is dan het ID van je virtuele schakelaar (ff CTRL-F doen op de naam van je schakelaar om hem makkelijk te vinden in de brij met tekst)
Ik kan geen account aanmaken op de Domoticz wiki, anders had ik het daar ook even toegevoegd.
Is van user 'Chopper_Rob' hierzo. Python script in /home/pi/domoticz/scripts zetten. Vervolgens chmod +x naambestand.py uitvoeren voor de zekerheid (maakt het bestand uitvoerbaar).
Dan moet je je crontab nog aanpassen zodat het script telkens uitgevoerd wordt.
crontab -e uitvoeren en dit erin zetten (voor elk apparaat herhalen):
0 * * * * sudo /home/pi/domoticz/scripts/device_aanwezigheid.py 192.168.4.9 37 10 120
Script heeft 4 parameters nodig:
- IP-adres van apparaat wat je wilt checken. Statisch IP instellen op apparaat, of een 'Static DHCP lease' instellen op je router adhv MAC-adres
- ID van de virtuele schakelaar
- Interval (sec) dat het script kijkt of apparaat aanwezig is
- Cooldown periode (sec), na deze periode zal het script de schakelaar bedienen
/json.htm?type=command¶m=getlightswitches
'idx' is dan het ID van je virtuele schakelaar (ff CTRL-F doen op de naam van je schakelaar om hem makkelijk te vinden in de brij met tekst)
Ik kan geen account aanmaken op de Domoticz wiki, anders had ik het daar ook even toegevoegd.
[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 26-10-2014 12:00 ]
Even een opmerking over zomer/wintertijd:
- elk jaar weer een probleem
, bij de energy devices is in de database nu 2x een blok van 02:00am - 03:00am, daardoor ziet het er erg vreemd uit.
Maar als je de short-log op 2 dagen hebt staan, dan is het binnen 2 dagen weg.
Intern word er gebruik gemaakt van de meter waardes, dus die kloppen wel (dag waardes)
- elk jaar weer een probleem
Maar als je de short-log op 2 dagen hebt staan, dan is het binnen 2 dagen weg.
Intern word er gebruik gemaakt van de meter waardes, dus die kloppen wel (dag waardes)
Foute metingen verwijder ik altijd handmatig (met sqlite3) op de Raspberry PI.ThinkPadd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 11:09:
Hoe heb je die hoge waardes verwijderd?
Mijn elektriciteit data staat in de tabel MultiMeter.
Maar je kunt ook waardes verwijderen m.b.t. SHIFT toets indrukken en dan met de linkermuisklik op de verkeerde waarde.
Cool, die 0-10v dimmer, ik heb een ventilator van Buva, die werkt draadloos met 2 zenders (maar niet compatible met domotica voor zover ik weet). En er zit ook een 0-10v ingang op. Hang ik die dimmer er aan, RV sensor in de douche, en vervolgens nooit meer op het knopje hoeven drukken (wat we dan wel eens vergeten, sta je te douchen, begint het opeens mistig te wordenThinkPadd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 14:39:
KlikAanKlikUit heeft twee nieuwe dimmers:
ACM-LV10 Mini 0-10V LED Controller (€25,95)
[...]
ACM-LV24 Mini 12-24 V LED dimmer (€25,95)
[...]
Vooral die tweede is wel handig, daar kun je 12V (of 24V) LED-strips mee dimmen. De eerste lijkt me meer voor profi LED-drivers. Of voor TL-bakken met een EVSA, die hebben vaak ook een 0-10V ingang.
Maar nu eerst eens kijken waarom de domoticz regelmatig offline gaat.
Heb een pi+ met wipi module er aan en de 433 transreciever. En een 2A voeding lijkt mij dan afdoende. Maar toch is de service nu elke dag eigenlijk uitgevallen. Heb het vinkje even uitgezet zodat er geen scripts of blocky's worden uitgevoerd. Kijken of dat helpt.
Thanks, je hebt een PM terug
Het vinkje 'accepteer nieuwe hardware' stond uit in de applicatie settings, vandaar dat je nooit de nieuwe tellers te zien kreeg.
Hij staat nu aan, en je hebt 4 devices
Laat ff weten hoe dat werkt. Hebben straks ook Buva in het nieuwe huis. Lijkt mij ook wel wat om dat te automatiseren._ferry_ schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:26:
[...]
Cool, die 0-10v dimmer, ik heb een ventilator van Buva, die werkt draadloos met 2 zenders (maar niet compatible met domotica voor zover ik weet). En er zit ook een 0-10v ingang op. Hang ik die dimmer er aan, RV sensor in de douche, en vervolgens nooit meer op het knopje hoeven drukken (wat we dan wel eens vergeten, sta je te douchen, begint het opeens mistig te worden)
Heb een pi+ met wipi module er aan en de 433 transreciever. En een 2A voeding lijkt mij dan afdoende. Maar toch is de service nu elke dag eigenlijk uitgevallen. Heb het vinkje even uitgezet zodat er geen scripts of blocky's worden uitgevoerd. Kijken of dat helpt.
@ Ferry
Gebruik de data van je buren "gratis"of versterk je antenne met de big one, of split hem net als ik.
Het schakelen van new kaku is niet zo simpel voor de buren.
Old kaku met et wieltje zijn open voor iederen, dus daar is het wel discutabel of ze veilig zijn..
Wil je veilig zijn en zeker van je schakeling moet je toch Zwave nemen.
@DennusB
Zwave Aeontec USB werkt hier perfect.
@ Ferry
Wil je terugkoppeling van switches, zul je naar Zwave moeten..
@ Thinkpad...
Heb je iets aan je splitter gedaan of gewoon beide erin geplugt? Iemand had mij vertelt dat je een pinnetje in de splitter moets afknippen.
@ Rik
Kijk eens of je wel ruimte hebt op je sd, of expand je sd zodat je alles gebruikt.
@alexswart
NODO is end of live, en zeker niet vergelijken met Domoticz.
Ik ben een jaar aan het vergooien geweest om al die rare nodo commands te verwerken enz enz
Werkt niet tov van domoticz... HEb nu een jaar Domoicz en ben een "redelijk" ervaren gebruiker.
Als je serieus iets wilt doen met 433MHZ is pilight ver ondergeschikt aan de RFXcom..
Dus die €100 is het zeker waard, en anders is hij zijn geld in de verkoop nog steeds waard. Voor paar tientjes verlies heb je hem getest!!! Als ik jouw was zette ik een oproep in domoitcaforum.eu en op domoticz forum voor een gebruikte. krijg je een oude maar die werkt ook perfect. Als je de nieuwe E versie koopt ben je voorlopig weer up to date met de nieuwste protocollen. DOEN!!!
Dus als je serieus domotica in je huis wilt hebben:
Cubieboard met een RFXCOm en een Zwave module, voor €200 heb je de hardware...
En kun je bijv. voor €10 bij de action switches toevoegen. En de beter schakelingen die wilt doen, via Zwave.. En de RFXcom verrdient zich terug door goedkope switches te kunnen bedienen tov het dure en misschien wel iets betere wave.. Mijn RFXcom mist eigenlijk nooit meer schakelingen dus ik heb een mix van Zwave en 433MHz en als je kunt rekenen, weet je dat het stukken voordeliger is met de RFXcom.....Succes.
@AcIDeR
Doe dit en je hebt alle mogelijkheden:
http://www.domoticz.com/w...hing_a_device,_using_Perl
@ ThinkPad
Je inlog bij de wiki is de inlog van je forum...
@ Ferry.
Welke SD, expanend?
Hoe en waneer valt hij uit?
Valt domoticz uit, of je RPi?
Ben je wel eens ingelogd als root? [ want dan zet RPI sommige bestanden van user pi om naar root, en kun je problemen krijgen ]
Probeer eens een dagje zonder extra hardware er aan? Dan wel stabiel?
Gebruik de data van je buren "gratis"of versterk je antenne met de big one, of split hem net als ik.
Het schakelen van new kaku is niet zo simpel voor de buren.
Old kaku met et wieltje zijn open voor iederen, dus daar is het wel discutabel of ze veilig zijn..
Wil je veilig zijn en zeker van je schakeling moet je toch Zwave nemen.
@DennusB
Zwave Aeontec USB werkt hier perfect.
@ Ferry
Ja dit kan maak een groep en hang daar een schakelaar aan, en daarna de switches die je wilt schakelen.Of kan ik een scène maken en daar een schakelaar aan hangen.
Wil je terugkoppeling van switches, zul je naar Zwave moeten..
@ Thinkpad...
Ik wil dit ook graag, maar ik krijg het niet voor elkaar, Hoe heb je 2x de p1 uitgang gebruikt.Vandaag overigens ook m'n P1 splitter (RJ11 splitter van eBay) binnengekregen. Werkt prima. Dingetje van nog geen euro, maar ik kan nu mooi met Arduino (zie link naar m'n blogpost hieronder) EN met Domoticz m'n slimme meter gelijktijdig uitlezen.
Heb je iets aan je splitter gedaan of gewoon beide erin geplugt? Iemand had mij vertelt dat je een pinnetje in de splitter moets afknippen.
@ Rik
Is je sd kaart niet vol?Om een of andere reden crasht mijn Pi steeds, heb de voeding al eens vervangen voor een beter exemplaar maar dat was het niet. Na een week offline is Domotics nu weer online, voor zolang het duurt.
Kijk eens of je wel ruimte hebt op je sd, of expand je sd zodat je alles gebruikt.
@alexswart
NODO is end of live, en zeker niet vergelijken met Domoticz.
Ik ben een jaar aan het vergooien geweest om al die rare nodo commands te verwerken enz enz
Werkt niet tov van domoticz... HEb nu een jaar Domoicz en ben een "redelijk" ervaren gebruiker.
Als je serieus iets wilt doen met 433MHZ is pilight ver ondergeschikt aan de RFXcom..
Dus die €100 is het zeker waard, en anders is hij zijn geld in de verkoop nog steeds waard. Voor paar tientjes verlies heb je hem getest!!! Als ik jouw was zette ik een oproep in domoitcaforum.eu en op domoticz forum voor een gebruikte. krijg je een oude maar die werkt ook perfect. Als je de nieuwe E versie koopt ben je voorlopig weer up to date met de nieuwste protocollen. DOEN!!!
Dus als je serieus domotica in je huis wilt hebben:
Cubieboard met een RFXCOm en een Zwave module, voor €200 heb je de hardware...
En kun je bijv. voor €10 bij de action switches toevoegen. En de beter schakelingen die wilt doen, via Zwave.. En de RFXcom verrdient zich terug door goedkope switches te kunnen bedienen tov het dure en misschien wel iets betere wave.. Mijn RFXcom mist eigenlijk nooit meer schakelingen dus ik heb een mix van Zwave en 433MHz en als je kunt rekenen, weet je dat het stukken voordeliger is met de RFXcom.....Succes.
@AcIDeR
Doe dit en je hebt alle mogelijkheden:
http://www.domoticz.com/w...hing_a_device,_using_Perl
@ ThinkPad
@ Ferry.
Welke SD, expanend?
Ben je wel eens ingelogd als root? [ want dan zet RPI sommige bestanden van user pi om naar root, en kun je problemen krijgen ]
[ Voor 4% gewijzigd door Dylantje2 op 26-10-2014 13:03 ]
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Ik heb domoticz draaien op een raspberry Pi icm met een rfxtrx, dit werkt goed.
nu wil ik echter naar z-wave toe, omdat je dan terugmelding hebt.
welke z-wave kan ik het beste aanschaffen:
Z-wave addon voor rpi
Aeon labs z-wave usb stick
tevens wil ik een multisensor kopen, maar nu heb ik ergens gelezen, dat deze, als hij batterij gevoed is, maar eens per 12 minuten de waardes doorgeeft.
ik wil deze nl gebruiken om een ventilator in de badkamer aan te sturen,
als er beweging is en de rv is te hoog, gaat de ventilator aan.
heb dit nu ook met de rfxtrx en een kaku module, maar dit werkt niet helemaal feilloos.
mvg
Hendrik
nu wil ik echter naar z-wave toe, omdat je dan terugmelding hebt.
welke z-wave kan ik het beste aanschaffen:
Z-wave addon voor rpi
Aeon labs z-wave usb stick
tevens wil ik een multisensor kopen, maar nu heb ik ergens gelezen, dat deze, als hij batterij gevoed is, maar eens per 12 minuten de waardes doorgeeft.
ik wil deze nl gebruiken om een ventilator in de badkamer aan te sturen,
als er beweging is en de rv is te hoog, gaat de ventilator aan.
heb dit nu ook met de rfxtrx en een kaku module, maar dit werkt niet helemaal feilloos.
mvg
Hendrik
@ Hendrik
Aeon labs z-wave usb stick is het advies....
Multisensoren in Zwave zijn er meerdere.
De update van een sensor is in de parameters in te stellen.
En verschilt per sensor.
Maar vraag je goed af welke sensor je waarvoor wilt gebruiken.
Via de RFXcom zou je met de temp en hygro data, ook kunnen schakelen icm met een Zwave plug.
En verschilt per sensor.
Via de RFXcom zou je met de temp en hygro data, ook kunnen schakelen icm met een Zwave plug.
Dankjewel, heb het met Shift verwijderdPocketware schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:19:
[...]
Foute metingen verwijder ik altijd handmatig (met sqlite3) op de Raspberry PI.
Mijn elektriciteit data staat in de tabel MultiMeter.
Maar je kunt ook waardes verwijderen m.b.t. SHIFT toets indrukken en dan met de linkermuisklik op de verkeerde waarde.
Dan is zo'n 0-10V ding toch beetje overkill? Pak dan een gewone KaKu inbouwschakelaar en laat die de fan schakelen ofzo. Werkt net zo goed, en zo'n module is goedkoper denk ik. Of wil je de badkamerfan ook op 50% ofzo kunnen zetten?_ferry_ schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:26:
[...]
Cool, die 0-10v dimmer, ik heb een ventilator van Buva, die werkt draadloos met 2 zenders (maar niet compatible met domotica voor zover ik weet). En er zit ook een 0-10v ingang op. Hang ik die dimmer er aan, RV sensor in de douche, en vervolgens nooit meer op het knopje hoeven drukken (wat we dan wel eens vergeten, sta je te douchen, begint het opeens mistig te worden)
Of een inbouwzender aan je badkamerverlichting. Langer dan <xx> min aan? > Fan aan
Vastlopen van Domoticz had ik ook geregeld. Toen een scriptje voor gevonden: slayer007 in "Domoticz - Open source domotica systeem" (regel 8 kun je evt. weglaten, die stuurt een notificatie, boeit mij niet). Dat script roep ik in m'n cron weer aan, elke minuut
*/1 * * * * sudo /home/pi/domoticz/scripts/domoticz_offline_script.sh 2>&1 >> /dev/null
Wel even chmod +x domoticz_offline_script.sh doen, anders kan je pi hem mogelijk niet uitvoeren (niet goede rechten).
Sindsdien lijkt het goed te gaan, heb nog niet weer gemerkt dat hij 'Domoticz offline' zei.
Gewoon inpluggen en gaan met die banaan. M'n Arduino zorgt dat de RTS pin van de slimme meter constant +5V te vreten krijgt zodat hij data blijft uitspugen. Ik heb op internet (Eneco Toon forum, via Google zoekopdracht 'p1 splitter' ) ook wel gelezen dat het niet zomaar werkte. Daar was iemand die een andere oplossing had gemaakt. Bij mij werkt het echter gewoon prima.Dylantje2 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:59:
@ Thinkpad...
[...]
Ik wil dit ook graag, maar ik krijg het niet voor elkaar, Hoe heb je 2x de p1 uitgang gebruikt.
@ ThinkPad
En dank voor de Wiki, zal straks even handleiding schrijven.
Maar waarom de Usb stick?Dylantje2 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 13:32:
@ Hendrik
En verschilt per sensor.
ik wil de multisensor 4-1 kopen, zodat ik beweging, tempratuur en luchtvochtigheid heb.
met de beweging en de luchtvochtigheid wil ik de ventilator schakelen.
heb dit nu ook al werkend, maar dan alleen met luchtvochtigheid.
wil de bewegingssensor ook voor de vloerverwarming ed gaan gebruiken, maar dat is toekomst
@ Thinkp[ad...
Welke software voor de Arduino gebruik je?
En welke P1 hardware..
Maak je ook een wiki voor de domoticz offline?
Want die wil ik ook graag.. [ gebeurt nog wel eens na een update dat hij offline is. ]
Waar heb je dit script staan in de domoticz map? als die dan offline gaat?
@ Hendrik,
Om Zwave in domoticz te ontvangen heb je een controller nodig. [ €60 ]
Dan kun je een zwave sensor toevoegen aan domoticz.. [ € 60 ]
Als dit alleen hiervoor wilt doen.
Kun je jezelf afvragen of dit het geld waardt is.
Met 433MHZ ben je voor paar kanken klaar...
Welke software voor de Arduino gebruik je?
En welke P1 hardware..
Maak je ook een wiki voor de domoticz offline?
Want die wil ik ook graag.. [ gebeurt nog wel eens na een update dat hij offline is. ]
Waar heb je dit script staan in de domoticz map? als die dan offline gaat?
@ Hendrik,
Om Zwave in domoticz te ontvangen heb je een controller nodig. [ €60 ]
Dan kun je een zwave sensor toevoegen aan domoticz.. [ € 60 ]
Als dit alleen hiervoor wilt doen.
Kun je jezelf afvragen of dit het geld waardt is.
Met 433MHZ ben je voor paar kanken klaar...
[ Voor 32% gewijzigd door Dylantje2 op 26-10-2014 13:59 ]
Ik heb m'n eigen Arduino oplossing gemaakt, zie link naar m'n blog onder deze post.
Ja domoticz offline script was ik ook van plan gelijk mee te pakken. Uiteraard beide scripts met vermelding naar de auteur, maar ik denk dat het wel makkelijk is om op de wiki te plaatsen. Hier op het forum raakt het een beetje ondergesneeuwd.
Het detecteren van een smartphone, en daarmee een virtuele switch schakelen kun je hier vinden:
http://www.domoticz.com/wiki/Presence_detection
Een handleiding voor het script om te checken of Domoticz draait vind je hier:
http://www.domoticz.com/w...moticz#Alternative_script
Ja domoticz offline script was ik ook van plan gelijk mee te pakken. Uiteraard beide scripts met vermelding naar de auteur, maar ik denk dat het wel makkelijk is om op de wiki te plaatsen. Hier op het forum raakt het een beetje ondergesneeuwd.
Het detecteren van een smartphone, en daarmee een virtuele switch schakelen kun je hier vinden:
Een handleiding voor het script om te checken of Domoticz draait vind je hier:
http://www.domoticz.com/w...moticz#Alternative_script
[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 26-10-2014 14:37 ]
Kingston 8GB microSDHC Class 4 heb ik in gebruik. Wel expanend, tot nu toe is hij volgens mij 2 of 3x uit gegaan, tussen 21:00 en 23:00 beide keren.Dylantje2 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:59:
@ Ferry.
Welke SD, expanend?
Ik krijg een offline melding in domoticz, de pi kan ik nog connecten met SSH. Ik wist de 1e keer niet hoe ik hem opnieuw kon starten, dus toen een reboot gedaan, de 2e keer de service gestart.
Tot nu toe alleen als pi ingelogd geweest.
Probeer nu ff zonder de scripts, kijken of het de komende dagen beter gaat. Anders ga ik IDD even met wired lan en zonder antenne er aan draaien, kijken of het dan nog gebeurt.
Nou, de fan is altijd aan (op stand 1, laag toerental) Via een timer gaat hij op 2 als we thuis zijn, en op 3 tijdens koken/douchen. Heb de bijbehorende toerentallen en tijden al flink aangepast. Ventilatie is goed, maar dat je in de winter op de bank zit en via het rooster de koude lucht in je nek voelt binnenkomen is dan wel weer het andere uitersteThinkPadd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 13:38:
[...]
Dankjewel, heb het met Shift verwijderd
[...]
Dan is zo'n 0-10V ding toch beetje overkill? Pak dan een gewone KaKu inbouwschakelaar en laat die de fan schakelen ofzo. Werkt net zo goed, en zo'n module is goedkoper denk ik. Of wil je de badkamerfan ook op 50% ofzo kunnen zetten?
Of een inbouwzender aan je badkamerverlichting. Langer dan <xx> min aan? > Fan aan
Maargoed, in de douche zit dus een 2e bediening, een draadloze zender, waarop je handmatig de stand kan aanpassen en een 10/20min timer op hoge stand kan activeren. Die kan ik dus vervangen door een RV meting+blocky+module. Is geen overkill, maar gewoon handig, en je kunt niet vergeten de ventilator hoger te zetten als je gaat douchen
Scriptje is ook handig IDDVastlopen van Domoticz had ik ook geregeld. Toen een scriptje voor gevonden: slayer007 in "Domoticz - Open source domotica systeem" (regel 8 kun je evt. weglaten, die stuurt een notificatie, boeit mij niet). Dat script roep ik in m'n cron weer aan, elke minuut
*/1 * * * * sudo /home/pi/domoticz/scripts/domoticz_offline_script.sh 2>&1 >> /dev/null
Wel even chmod +x domoticz_offline_script.sh doen, anders kan je pi hem mogelijk niet uitvoeren (niet goede rechten).
Sindsdien lijkt het goed te gaan, heb nog niet weer gemerkt dat hij 'Domoticz offline' zei.
Weet er iemand welke JSON URL je moet gebruiken voor T2 van een elektriciteitsteller?
Ik kan nergens op de wiki hier iets van vinden. T1 is geen probleem...
http://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_API/JSON_URL%27s
Ik kan nergens op de wiki hier iets van vinden. T1 is geen probleem...
http://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_API/JSON_URL%27s
@_ferry_
Misschien moet je 'monit' eens proberen ?
Misschien moet je 'monit' eens proberen ?
Vanmiddag nog een Intertek / Eurodomest (972080) setje bij de Action gekocht.
EAN: 8712879132349
Kan eenvoudig toegevoegd worden als ARC device. Random house en unit code kiezen, unit op leren zetten (knopje indrukken) en test versturen via Domoticz interface.
Voor €9,95 niet gek.
EAN: 8712879132349
Kan eenvoudig toegevoegd worden als ARC device. Random house en unit code kiezen, unit op leren zetten (knopje indrukken) en test versturen via Domoticz interface.
Voor €9,95 niet gek.
[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 26-10-2014 15:27 ]
@ Thinkpad...
Heb je de E?
Want het zou op de standaard RFXcom niet werken... [ als ik het goed heb ]
En kun je ze als je ze opnieuw in het stopcontact stop simpel om coderen?
Nu gebeurt het me de dure Kaku wel eens dat als de spanning er even af is, mijn kaku geleerd wordt op een pir. Dit had ik met de Action [ de oude ] nooit, aangezien die een vaste code hadden, wat ik dus fijner vind dan het leren van de nieuwe kaku.
Heb je de E?
Want het zou op de standaard RFXcom niet werken... [ als ik het goed heb ]
En kun je ze als je ze opnieuw in het stopcontact stop simpel om coderen?
Nu gebeurt het me de dure Kaku wel eens dat als de spanning er even af is, mijn kaku geleerd wordt op een pir. Dit had ik met de Action [ de oude ] nooit, aangezien die een vaste code hadden, wat ik dus fijner vind dan het leren van de nieuwe kaku.
Klopt, de RFXTRX433E. Maand of twee/drie terug besteld, die oude (zonder E) wordt al niet eens meer verkocht als het goed is.
Je bedoelt dat bij het inpluggen van de stekker, en dan op een knop van de AB drukken dat hij daar gelijk aan gepaired wordt? Net even getest en dat gebeurt niet. Hij werkt daarna nog netjes op Domoticz.
Klopt inderdaad wel wat je zegt, want dat doet mijn KaKu set (APA3-1500R) inderdaad ook, die gaat bij inprikken/stroom erop automatisch in de leermodus. Best irritant, want ik heb één zo'n plug achter een schakelaar zitten waarmee ik m'n TV-hoek 's nachts uit zet. Als de stroom er dus op komt mag ik dus niet met de AB gelijk iets schakelen, want dan koppelt de ontvanger zich gelijk. Eerst even 2sec. wachten en daarna AB bedienen.
Al een paar keer gehad dat m'n vriendin dus thuis was, de TV aan deed met die schakelaar, ontvanger kwam stroom op, en daarna met de AB een andere lamp schakelde. Daarna ging de ontvanger dus vrolijk op hetzelfde commando meedoen
Niet heel goed over nagedacht door KaKu. Een knopje op de ontvanger om hem te koppelen was beter geweest.
Je bedoelt dat bij het inpluggen van de stekker, en dan op een knop van de AB drukken dat hij daar gelijk aan gepaired wordt? Net even getest en dat gebeurt niet. Hij werkt daarna nog netjes op Domoticz.
Klopt inderdaad wel wat je zegt, want dat doet mijn KaKu set (APA3-1500R) inderdaad ook, die gaat bij inprikken/stroom erop automatisch in de leermodus. Best irritant, want ik heb één zo'n plug achter een schakelaar zitten waarmee ik m'n TV-hoek 's nachts uit zet. Als de stroom er dus op komt mag ik dus niet met de AB gelijk iets schakelen, want dan koppelt de ontvanger zich gelijk. Eerst even 2sec. wachten en daarna AB bedienen.
Al een paar keer gehad dat m'n vriendin dus thuis was, de TV aan deed met die schakelaar, ontvanger kwam stroom op, en daarna met de AB een andere lamp schakelde. Daarna ging de ontvanger dus vrolijk op hetzelfde commando meedoen

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 26-10-2014 15:46 ]
Heren,
Kunnen jullie mij helpen?
Synology 1512+ met een RFXCom 433E Transceiver,
in logfile van Domoticz zie ik staan:
Error: RFXCOM: Error opening serial port
Klopt ook want ik kan geen commandos (X10) uitvoeren....als ik de RFXCom op de pc aansluit werkt ie wel => hardware is dus goed.
Via SSH "dmesg" staat er bij de laatste regels:
[ 400.149586] usb 7-2: USB disconnect, device number 2
[ 402.875294] usb 7-2: new full-speed USB device number 3 using uhci_hcd
[ 654.364368] usbcore: registered new interface driver usbserial
[ 654.370307] usbserial: USB Serial Driver core
[ 671.647673] USB Serial support registered for FTDI USB Serial Device
[ 671.654369] ftdi_sio 7-2:1.0: FTDI USB Serial Device converter detected
[ 671.661220] usb 7-2: Detected FT232RL
[ 671.664908] usb 7-2: Number of endpoints 2
[ 671.669043] usb 7-2: Endpoint 1 MaxPacketSize 64
[ 671.673729] usb 7-2: Endpoint 2 MaxPacketSize 64
[ 671.678410] usb 7-2: Setting MaxPacketSize 64
[ 671.685089] usb 7-2: FTDI USB Serial Device converter now attached to ttyUSB0
[ 671.692470] usbcore: registered new interface driver ftdi_sio
[ 671.698267] ftdi_sio: v1.6.0:USB FTDI Serial Converters Driver
[ 817.016321] usb 7-2: USB disconnect, device number 3
[ 817.021703] ftdi_sio ttyUSB0: FTDI USB Serial Device converter now disconnected from ttyUSB0
[ 817.030434] ftdi_sio 7-2:1.0: device disconnected
[ 820.749725] usb 7-2: new full-speed USB device number 4 using uhci_hcd
[ 820.966916] ftdi_sio 7-2:1.0: FTDI USB Serial Device converter detected
[ 820.973834] usb 7-2: Detected FT232RL
[ 820.977589] usb 7-2: Number of endpoints 2
[ 820.981758] usb 7-2: Endpoint 1 MaxPacketSize 64
[ 820.986433] usb 7-2: Endpoint 2 MaxPacketSize 64
[ 820.991112] usb 7-2: Setting MaxPacketSize 64
[ 820.997944] usb 7-2: FTDI USB Serial Device converter now attached to ttyUSB0
Domoticz is via package geinstalleerd, 2 usb modules (die al in nas stonden) via insmod uitgevoerd.
Iemand een idee? ben zelf een noob met troubleshooten maar kan wel enigszins overweg met ssh.
Kunnen jullie mij helpen?
Synology 1512+ met een RFXCom 433E Transceiver,
in logfile van Domoticz zie ik staan:
Error: RFXCOM: Error opening serial port
Klopt ook want ik kan geen commandos (X10) uitvoeren....als ik de RFXCom op de pc aansluit werkt ie wel => hardware is dus goed.
Via SSH "dmesg" staat er bij de laatste regels:
[ 400.149586] usb 7-2: USB disconnect, device number 2
[ 402.875294] usb 7-2: new full-speed USB device number 3 using uhci_hcd
[ 654.364368] usbcore: registered new interface driver usbserial
[ 654.370307] usbserial: USB Serial Driver core
[ 671.647673] USB Serial support registered for FTDI USB Serial Device
[ 671.654369] ftdi_sio 7-2:1.0: FTDI USB Serial Device converter detected
[ 671.661220] usb 7-2: Detected FT232RL
[ 671.664908] usb 7-2: Number of endpoints 2
[ 671.669043] usb 7-2: Endpoint 1 MaxPacketSize 64
[ 671.673729] usb 7-2: Endpoint 2 MaxPacketSize 64
[ 671.678410] usb 7-2: Setting MaxPacketSize 64
[ 671.685089] usb 7-2: FTDI USB Serial Device converter now attached to ttyUSB0
[ 671.692470] usbcore: registered new interface driver ftdi_sio
[ 671.698267] ftdi_sio: v1.6.0:USB FTDI Serial Converters Driver
[ 817.016321] usb 7-2: USB disconnect, device number 3
[ 817.021703] ftdi_sio ttyUSB0: FTDI USB Serial Device converter now disconnected from ttyUSB0
[ 817.030434] ftdi_sio 7-2:1.0: device disconnected
[ 820.749725] usb 7-2: new full-speed USB device number 4 using uhci_hcd
[ 820.966916] ftdi_sio 7-2:1.0: FTDI USB Serial Device converter detected
[ 820.973834] usb 7-2: Detected FT232RL
[ 820.977589] usb 7-2: Number of endpoints 2
[ 820.981758] usb 7-2: Endpoint 1 MaxPacketSize 64
[ 820.986433] usb 7-2: Endpoint 2 MaxPacketSize 64
[ 820.991112] usb 7-2: Setting MaxPacketSize 64
[ 820.997944] usb 7-2: FTDI USB Serial Device converter now attached to ttyUSB0
Domoticz is via package geinstalleerd, 2 usb modules (die al in nas stonden) via insmod uitgevoerd.
Iemand een idee? ben zelf een noob met troubleshooten maar kan wel enigszins overweg met ssh.
Heb je in Domoticz wel ttyUSB0 gekozen voor de RFXCOM?
[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 26-10-2014 15:57 ]
@ Thinkpad... Dat bedoelde ik ja..
Dus de goedkopere van Action zijn beter/handiger, dan de dure KaKu....
Had je wel een gewone RFXcom..,zijn nog wel liefhebbers voor.
Ik heb de mijne voor €65 verkocht... na 1.5 jaar gebruikt te hebben en €90 te hebben gekocht..
Dus de goedkopere van Action zijn beter/handiger, dan de dure KaKu....
Had je wel een gewone RFXcom..,zijn nog wel liefhebbers voor.
Ik heb de mijne voor €65 verkocht... na 1.5 jaar gebruikt te hebben en €90 te hebben gekocht..
@ Rozz..
Heb je een hotplug gedaan?
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
sudo shutdown -r now
Als domoticz dan niet werkt, via putty:
sudo service domoticz.sh start
en dan?
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
sudo shutdown -r now
en dan?
Jep!ThinkPadd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 15:56:
Heb je in Domoticz wel ttyUSB0 gekozen?
http://home.hccnet.nl/rjm.de.ruijter/Fotos/Naamloos.jpg
Alles geinstalleerd via package, niet via ipkg...vond ik ergens in een dropboxDylantje2 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:03:
@ Rozz..
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
sudo shutdown -r now
en dan?
[ Voor 45% gewijzigd door Rozz op 26-10-2014 16:08 . Reden: 2e reactie toegevoegd ]
Weet je zeker dat 't /dev/usb/ttyUSB0 is?
Klinkt wel heel logisch, maar bij mij is 't ook gewoon /dev/ttyUSB0
(Is geen Synology btw)
(Is geen Synology btw)
[ Voor 10% gewijzigd door RudolfR op 26-10-2014 16:13 ]
Misschien iets met de rechten, dat de user waaronder Domoticz draait geen rechten heeft op de ttyUSB0. Hij lijkt namelijk wel correct geregistreerd te worden
Rechten op ttyUSB0 geven is blijkbaar wel nodig, ik vond via Google ('dialout serial synology') de volgende stappen:
Ik weet alleen niet wat jij als user moet invullen ipv die 'openremote'. Geen idee onder welke user Domoticz draait. Ik denk gewoon de (niet-root) user die je overal voor gebruikt... Dat zou je eens kunnen proberen.
De /dev/usb/ttyUSB0 zal wel kloppen, dat noemen ze hier ook: http://www.domoticz.com/w...y#Installing_FTDI_drivers
Is overigens wel een goed idee, om het op je NAS te laten draaien. Die staat hier toch 24/7 te draaien (Synology DS114). Zitten er nog nadelen aan? (kun je DSM zo via de webinterface nog updaten nadat je de stappen benodigd voor Domoticz hebt gedaan? Kan me voorstellen dat er wat systeemfiles wijzigen dan)
Rechten op ttyUSB0 geven is blijkbaar wel nodig, ik vond via Google ('dialout serial synology') de volgende stappen:
Bron: http://www.openremote.org...Z-Wave?showComments=false5) Permission openremote to the USB port device.
Add a new group using the standard add group admin screen in Synology. Review section 3 of How to create user accounts and groups on Synology NAS. Add a group called: dialout
Add the openremote user to the newly created dialout group
Verify that the group is setup correctly in a shell session:
> more /etc/group
You should see something like:
dialout:x:65549:openremote
Ensure new group can access write to /dev/ttyUSB0 device:
> chown -R root.dialout /dev/ttyUSB0
The example here uses ttyUSB0, but the device assigned is what you'll observe in step (6) in the Installation of Linux Serial Drivers.
Ik weet alleen niet wat jij als user moet invullen ipv die 'openremote'. Geen idee onder welke user Domoticz draait. Ik denk gewoon de (niet-root) user die je overal voor gebruikt... Dat zou je eens kunnen proberen.
De /dev/usb/ttyUSB0 zal wel kloppen, dat noemen ze hier ook: http://www.domoticz.com/w...y#Installing_FTDI_drivers
Is overigens wel een goed idee, om het op je NAS te laten draaien. Die staat hier toch 24/7 te draaien (Synology DS114). Zitten er nog nadelen aan? (kun je DSM zo via de webinterface nog updaten nadat je de stappen benodigd voor Domoticz hebt gedaan? Kan me voorstellen dat er wat systeemfiles wijzigen dan)
[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 26-10-2014 16:20 ]
Is het enige wat ik in Domoticz kan kiezen...en dmesg zegt dit ook?!?RudolfR schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:13:
Weet je zeker dat 't /dev/usb/ttyUSB0 is?
(Is geen Synology btw)
Ik heb de wijze van ThinkPad gevolgd en het script op de juiste plek gezet.
Ik wilde kijken of het werkte voor het in de crontab te zetten. Volgens mij deed ik het goed:
Python is wel geinstalleerd op de pi met Domoticz. Dit is toch de juiste manier om het script op te starten?
Ik wilde kijken of het werkte voor het in de crontab te zetten. Volgens mij deed ik het goed:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| pi@domoticzpi ~ $ cd /home/pi/domoticz/scripts pi@domoticzpi ~/domoticz/scripts $ ls device_aanwezigheid.py _domoticz_main.bat hue_light_1_on.sh hue_light_2_on.sh readme.txt update_domoticz _domoticz_main hue_light_1_off.sh hue_light_2_off.sh lua restart_domoticz pi@domoticzpi ~/domoticz/scripts $ python device_aanwezigheid.py 192.168.1.107 15 10 120 -bash: python: command not found pi@domoticzpi ~/domoticz/scripts $ |
Python is wel geinstalleerd op de pi met Domoticz. Dit is toch de juiste manier om het script op te starten?
chmod +x op het bestand gedaan?
En volgens mij hoef je 'python' er niet voor te zetten. Zie de wiki.
In de cron staat er ook geen 'python' voor het commando.
[ Voor 150% gewijzigd door ThinkPad op 26-10-2014 19:36 ]
Ja, chmod +x had ik al gedaan. Net nog een keer gedaan voor de zekerheid. Maar krijg nog steeds de melding: command not found.ThinkPadd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 19:25:
chmod +x op het bestand gedaan?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| pi@domoticzpi ~/domoticz/scripts $ sudo chmod +x device_aanwezigheid.py pi@domoticzpi ~/domoticz/scripts $ ls device_aanwezigheid.py _domoticz_main.bat hue_light_1_on.sh hue_light_2_on.sh readme.txt update_domoticz _domoticz_main hue_light_1_off.sh hue_light_2_off.sh lua restart_domoticz pi@domoticzpi ~/domoticz/scripts $ device_aanwezigheid.py -bash: device_aanwezigheid.py: command not found pi@domoticzpi ~/domoticz/scripts $ device_aanwezigheid.py 192.168.1.107 15 10 120 -bash: device_aanwezigheid.py: command not found pi@domoticzpi ~/domoticz/scripts $ ls -l total 44 -rwxr-xr-x 1 root root 3553 Oct 26 17:57 device_aanwezigheid.py -rwxr-xr-x 1 pi pi 234 Apr 24 2014 _domoticz_main -rw-r--r-- 1 pi pi 195 Apr 24 2014 _domoticz_main.bat -rwxr-xr-x 1 root root 132 Oct 21 11:29 hue_light_1_off.sh -rwxr-xr-x 1 root root 131 Oct 21 11:28 hue_light_1_on.sh -rwxr-xr-x 1 root root 132 Oct 21 11:41 hue_light_2_off.sh -rwxr-xr-x 1 root root 131 Oct 21 11:41 hue_light_2_on.sh drwxr-xr-x 2 pi pi 4096 Apr 24 2014 lua -rw-r--r-- 1 pi pi 246 Apr 24 2014 readme.txt -rwxr-xr-x 1 pi pi 125 Apr 24 2014 restart_domoticz -rwxr-xr-x 1 pi pi 644 Sep 28 13:34 update_domoticz |
Toch maar eens apt-get install python gedaan. Hij installeerde gewoon, dus blijkbaar toch geen python geinstalleerd. Na installatie het script nog eens gedraaid,maar krijg nu andere foutmeldingen. Iemand een idee?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| pi@domoticzpi ~/domoticz/scripts $ python ping_devices.py 192.168.1.107 15 10 120 20:38:08- script started. Traceback (most recent call last): File "ping_devices.py", line 56, in <module> lastreported = domoticzstatus() File "ping_devices.py", line 41, in domoticzstatus response = urllib2.urlopen(request) File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 127, in urlopen return _opener.open(url, data, timeout) File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 407, in open response = meth(req, response) File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 520, in http_response 'http', request, response, code, msg, hdrs) File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 445, in error return self._call_chain(*args) File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 379, in _call_chain result = func(*args) File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 528, in http_error_default raise HTTPError(req.get_full_url(), code, msg, hdrs, fp) urllib2.HTTPError: HTTP Error 401: Unauthorized |
[ Voor 26% gewijzigd door Nicap op 26-10-2014 20:41 ]
@ ross.
Package? Dropbox?
Doe het zoals in de wiki van domoticz staat.
Wat is je hardware dan?
En hotplug bedoelde ik, heb je de rfxcom erin geduwt toen je hardware draaide en daarna een reboot gedaan.Of niet, want dan werkt hij niet goed.
Staat nieuwe hardware aan? in de settings?!!!
En ook nooit ingelogd als ROOT?!!!
Want dan krijg je echt rare acties..
Package? Dropbox?
Wat is je hardware dan?
En hotplug bedoelde ik, heb je de rfxcom erin geduwt toen je hardware draaide en daarna een reboot gedaan.Of niet, want dan werkt hij niet goed.
Iets met de rechten van domoticz dus. Heb je wachtwoord o.i.d. voor de webinterface ingesteld?Nicap schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:31:
[...]
urllib2.HTTPError: HTTP Error 401: Unauthorized[/code]
Ja, dat klopt. Ik heb een user pass ingestelt voor gebruik van buitenaf. Anders kan iedereen er in, want ik wil wel graag van afstand gebruik kunnen maken om bepaalde lampen aan te zetten.ThinkPadd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:08:
[...]
Iets met de rechten van domoticz dus. Heb je wachtwoord o.i.d. voor de webinterface ingesteld?
Ik had het reeds gevonden op de site van Chopper_Rob. Hij heeft ook een script gemaakt voor gebruik van Kodi i.c.m. Domoticz. Daar heeft hij later het script aangepast voor gebruik met user en pass. Hopelijk kan hij of iemand dit script ook aanpassen om toch een user en pass te kunnen blijven gebruiken.
Heb je een link? Ik wil wel eens voor je kijken. Al kan ik niks beloven, heb weinig/geen verstand van Python.
Maar is sowieso wel een nuttige aanvulling om erbij te zetten in de wiki.
https://www.chopperrob.nl...c-kodi-status-in-domoticzThinkPadd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:13:
Heb je een link? Ik wil wel eens voor je kijken. Al kan ik niks beloven, heb weinig/geen verstand van Python.
Gekke vraag miss maar weet iemand WAAR Domoticz alle data opslaat? Aangezien je nergens een database kan configgen en zo!
Volgens mij missen de regels 21, 22, 62 t/m 68 uit jouw link in het huidige script wat ik op de wiki heb geplaatst.
Maar ik weet niet zeker of het afdoende is om dat erin te verwerken. Heb zelf geen wachtwoord in gebruik.
Even afwachten wat Chopper_Rob zegt
Ik zal eens wat aanklooien. Heb ook geen verstand van python, maar kan altijd proberen.ThinkPadd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:20:
[...]
Volgens mij missen de regels 21, 22, 62 t/m 68 uit jouw link in het huidige script wat ik op de wiki heb geplaatst.
Had heb al een PM gedaan en verteld van het script in dit topic. We zien wel. Anders maar een poort bedenken die echt nooit gebruikt wordt en dan de login eraf halen. Maar liever niet.
Je kunt ook VPN gebruiken... Dan hoef je de externe mogelijkheid niet aan te zetten en kun je toch bij je PI (gewoon via het interne IP-benaderen). Voordeel is dat je ook gelijk op afstand bij andere apparaten in je netwerk kan.
Maar werkt de Dromotica app op m'n telefoon dan ook?
Als het goed is wel, het is dan net alsof je gewoon thuis bent.
Maar net even voor je getest (ik gebruik de 'Dromotica' app ook) en bij mij zegt hij 'Server URL not set'. Nogmaals starten van de app = blijven hangen op blauwe logo.
Lijkt me een bug in de app, want via de webinterface van Domoticz kan ik over VPN wel gewoon alles doen net als wanneer ik thuis ben...
Maar net even voor je getest (ik gebruik de 'Dromotica' app ook) en bij mij zegt hij 'Server URL not set'. Nogmaals starten van de app = blijven hangen op blauwe logo.
Lijkt me een bug in de app, want via de webinterface van Domoticz kan ik over VPN wel gewoon alles doen net als wanneer ik thuis ben...
zal er eens naar kijken dan. Moet ik vpn dan aanzetten in de router?
Via deze thread kwam ik uit op een package voor alle cedarview Syno'sDylantje2 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:50:
@ ross.
Package? Dropbox?
Wat is je hardware dan?
kan je via DropBox downloaden:
https://www.dropbox.com/s...MvU-VgpJWnNKZbanDZBa?dl=0
Hiervoor al een paar keer geporbeerd om via ipkg te installen maar kwam elke keer bij cmake op diverse foutmeldingen...met de package kwam ik er in 1 keer doorheen...
Hardware is een Syno DS1512+ met D2700 cpu (cedarview dus) en genoemde RFXCom.
Ja reboot daarna gedaan...meedere keren zelfs

Hardware aan in de settings van Domoticz? jep staat aan en hij staat bij devices maar blijft in logfile: Error: RFXCOM: Error opening serial port! aangeven.
[ Voor 2% gewijzigd door Rozz op 26-10-2014 22:44 . Reden: aangezet....geen verschil ]
Ik heb mijn "check_device_online.py" script aangepast zodat deze nu ook authenticatie ondersteund. Zorg wel dat je in Domoticz "Basic Auth" aanzet. Form authenticatie kan het script niet aan.
Chopper_Rob schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 22:34:
Ik heb mijn "check_device_online.py" script aangepast zodat deze nu ook authenticatie ondersteund. Zorg wel dat je in Domoticz "Basic Auth" aanzet. Form authenticatie kan het script niet aan.
Ik ben benieuwd: heb je nog iets moeten aanpassen aan de SPK source om het voor jou werkend te krijgen (behalve buildnummers aanpassen)? Ik heb alle recente aanpassingen en Pull Requests gemaakt om een versie in Github te hebben die daadwerkelijk kan builden, maar ik heb zelf alleen Z-wave hardware en dat werkt met crosscompilen nog niet i.v.m. dependencies voor Z-wave die tot nu toe voor mij te lastig waren om te compileren met de cross-compilation toolchain van SynoCommunity.ny-hardcore schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:33:
svn versie 2068:
svn versie 2075:
(via package center)
Edit:
Bedankt man!jorikc schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 23:03:
[...]
Ik ben benieuwd: heb je nog iets moeten aanpassen aan de SPK source om het voor jou werkend te krijgen (behalve buildnummers aanpassen)? Ik heb alle recente aanpassingen en Pull Requests gemaakt om een versie in Github te hebben die daadwerkelijk kan builden, maar ik heb zelf alleen Z-wave hardware en dat werkt met crosscompilen nog niet i.v.m. dependencies voor Z-wave die tot nu toe voor mij te lastig waren om te compileren met de cross-compilation toolchain van SynoCommunity.
Heb alleen de build nummers aangepast en de Berkeley DB met de hand gedownload en op de juiste plek gezet.
Heb je ook en ds213j?
cd /pub && more beer
via bovenstaand linkje naar thread waarin rechten worden toegekend aan de usb heb ik het werkend gekregen: chmod a+rw /dev/ttyUSB0
Alleen het leren van nieuwe commandos werkt (nog) niet.
Iedereen bedankt voor het meedenken....tot de volgende vraag
Top, ik zal het op de Wiki pagina ook aanpassen. Kun je dat aangepaste script ook gebruiken als je geen user/ww op je Domoticz hebt? Of moet je dan bij de oude versie blijven die ik op de wiki had gezet?Chopper_Rob schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 22:34:
Mooizo!Rozz schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 23:20:
via bovenstaand linkje naar thread waarin rechten worden toegekend aan de usb heb ik het werkend gekregen: chmod a+rw /dev/ttyUSB0
Ik zat te zoeken naar een mooie Z-Wave doorbel voor aan mijn Domoticz systeem en kon er maar 1 vinden. Hier bij stond uitdrukkelijk vermeld dat hij wel netjes de gong over kan laten gaan maar dat je hem niet echt kon koppelen aan Domoticz, iemand ervaringen met een goede Z-Wave deurbel oplossing?
Of het een goeie oplossing is weet ik niet, maar ik kwam deze tegen op de site van RobbShop:
http://www.robbshop.nl/ov...-projecten/z-wave-deurbel
Staan overigens meer leuke Zwave projecten bij.
http://www.robbshop.nl/ov...-projecten/z-wave-deurbel
Staan overigens meer leuke Zwave projecten bij.
Ja deze kan je gewoon gebruiken. Gewoon de username / password leeg laten.ThinkPadd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 07:05:
Top, ik zal het op de Wiki pagina ook aanpassen. Kun je dat aangepaste script ook gebruiken als je geen user/ww op je Domoticz hebt? Of moet je dan bij de oude versie blijven die ik op de wiki had gezet?
dat is gewoon die universele sensor van Fibaro. An sich een aardige oplossing maar even geaffanceerd als een normale schakelmodule met een pulsdrukker op de schakelingang (de beldrukker dus).
let er bij de die unifersele sensor op het voltage waar hij op werkt, kun je wel makkelijk aftappen van de voiding van de bel zelf
let er bij de die unifersele sensor op het voltage waar hij op werkt, kun je wel makkelijk aftappen van de voiding van de bel zelf
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
@Chopper_Rob,
ik heb je geupdate script met user en login geprobeerd, maar ik blijf de foutmelding krijgen:
Hij staat op basic auth en user en pass zijn ingevuld. Met de Dromotica app kan ik wel inloggen van buitenaf(3G).
Volgens mij heb ik niets verkeerd ingevuld.
ik heb je geupdate script met user en login geprobeerd, maar ik blijf de foutmelding krijgen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| pi@domoticzpi ~/domoticz/scripts $ python device_aanwezigheid.py 192.168.1.107 15 10 120 19:18:51- script started. 19:18:51- according to domoticz, 192.168.1.107 is offline 19:18:51- 192.168.1.107 online, tell domoticz it's back Traceback (most recent call last): File "device_aanwezigheid.py", line 75, in <module> urllib2.urlopen("http://" + domoticzserver + "/json.htm?type=command¶m=switchlight&idx=" + switchid + "&switchcmd=On&level=0") File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 127, in urlopen return _opener.open(url, data, timeout) File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 407, in open response = meth(req, response) File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 520, in http_response 'http', request, response, code, msg, hdrs) File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 445, in error return self._call_chain(*args) File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 379, in _call_chain result = func(*args) File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 528, in http_error_default raise HTTPError(req.get_full_url(), code, msg, hdrs, fp) urllib2.HTTPError: HTTP Error 401: Unauthorized |
Hij staat op basic auth en user en pass zijn ingevuld. Met de Dromotica app kan ik wel inloggen van buitenaf(3G).
Ik heb een Synology 212J zou het hier ook aan de praat te krijgen zijn? En ondersteund het dan ook zwave?
Ik ben namelijk wat rond aan het kijken om wat te experimenteren met domotica. Ik twijfel namelijk om anders een raspberry te nemen en dan pilight daarbij. ( deze ondersteund namelijk ook mijn cheap ass oude quigg schakelaars )
In eerste instantie wil ik graag wat scenes maken voor de verlichting en eventueel direct inzicht in mijn energie verbruik en als vervolg om bijvoorbeeld wat zaken met beweging te schakelen zoals de boiler ed.
Ik ben namelijk wat rond aan het kijken om wat te experimenteren met domotica. Ik twijfel namelijk om anders een raspberry te nemen en dan pilight daarbij. ( deze ondersteund namelijk ook mijn cheap ass oude quigg schakelaars )
In eerste instantie wil ik graag wat scenes maken voor de verlichting en eventueel direct inzicht in mijn energie verbruik en als vervolg om bijvoorbeeld wat zaken met beweging te schakelen zoals de boiler ed.
Money isn't rellevant..... who you are is.....
Ik heb Domoticz draaien samen met de Aeon stick S2.
Domoticz herkent de stick en ook alle zwave nodes die ik met de stick heb gekoppeld. Maar in het overzicht (Node Management - Groups & Network) lijkt het erop dat alle nodes met elkaar zijn verbonden, behalve met de Stick zelf.
Heb de stick al geheald, net als het hele netwerk. Geen verschil. Stick heeft de laatste firmware gekregen.
Gekke is dat de nodes wel reageren op wijzingen, dit is ook in de Log te zien. Maar heb er toch geen goed gevoel bij. Heeft iemand iets soortgelijks? Oplossing?
Domoticz herkent de stick en ook alle zwave nodes die ik met de stick heb gekoppeld. Maar in het overzicht (Node Management - Groups & Network) lijkt het erop dat alle nodes met elkaar zijn verbonden, behalve met de Stick zelf.

Heb de stick al geheald, net als het hele netwerk. Geen verschil. Stick heeft de laatste firmware gekregen.
Gekke is dat de nodes wel reageren op wijzingen, dit is ook in de Log te zien. Maar heb er toch geen goed gevoel bij. Heeft iemand iets soortgelijks? Oplossing?
Er moest nog iets meer worden gewijzigd dan ik in eerste instantie dacht. Het script is weer geupdate.Nicap schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:23:
@Chopper_Rob,
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 pi@domoticzpi ~/domoticz/scripts $ python device_aanwezigheid.py 192.168.1.107 15 10 120 19:18:51- script started. 19:18:51- according to domoticz, 192.168.1.107 is offline 19:18:51- 192.168.1.107 online, tell domoticz it's back Traceback (most recent call last): File "device_aanwezigheid.py", line 75, in <module> urllib2.urlopen("http://" + domoticzserver + "/json.htm?type=command¶m=switchlight&idx=" + switchid + "&switchcmd=On&level=0") File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 127, in urlopen return _opener.open(url, data, timeout) File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 407, in open response = meth(req, response) File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 520, in http_response 'http', request, response, code, msg, hdrs) File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 445, in error return self._call_chain(*args) File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 379, in _call_chain result = func(*args) File "/usr/lib/python2.7/urllib2.py", line 528, in http_error_default raise HTTPError(req.get_full_url(), code, msg, hdrs, fp) urllib2.HTTPError: HTTP Error 401: Unauthorized
Chopper_Rob schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:16:
[...]
Er moest nog iets meer worden gewijzigd dan ik in eerste instantie dacht. Het script is weer geupdate.
Heb bij gebrek aan tijd maar besloten ermee te stoppen. Ben benieuwd of ik mn rfxcom, youless en tplink wifi client nog wat op gaan leveren
Ben je waarschijnlijk allemaal zo kwijt. TP-Link weet ik niet, maar de eerste twee zijn gewild spul.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
- De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
- Ook is er een Domoticz wiki
- En een eigen Domoticz forum
- Lees ook de Domoticz handleiding eens door