Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:52
ny-hardcore schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 23:10:
[...]

Heb alleen de build nummers aangepast en de Berkeley DB met de hand gedownload en op de juiste plek gezet.

Heb je ook en ds213j?
Ja die buildnummers kun je zelf updaten, dat is bij vrijwel alle SPK sources zo. Die Berkely is een dependency die licentietechnisch niet automatisch gedownload kan worden denk ik. Ik heb er zelf niet naar gekeken, maar het lijkt zo goed te werken. ;-)

Ik heb een DS411+II. Stukje ouder, maar nog best snel (met dual core intel atom) en hij krijgt (nog) steeds updates voor DSM, zal ergens volgend jaar wel een keertje ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand domoticz al goed werken gekregen met de BeNext Plugin Dimmer?

Toevoegen gaat goed maar wanneer ik de dimmerbalk verplaats heb ik het idee dat de stand niet doorgegeven wordt. De logging van domoticz geeft aan van wel. Maar als ik deze dimmerbalk een paar keer verplaats dan verspringt kort daar na de lamp na deze ingestelde waardes.

Daarnaast mis ik ook parameters 15/16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
Goedkope Oregon temp/hygro sensor voor de RFXtrx433(E)
http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=15&t=10014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Heeft iemand DomoticZ al aan de gang gekregen op een WD Mybook Live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

netjes! dat is nog goedkoper dan die TX320 van de kijkshop (http://www.kijkshop.nl/pr...hermo-hygro-sensor-tx320/)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verzendkosten €7,95 naar NL dus pas interessant als je er twee of meer koopt. Anders kun je net zo goed die van Kijkshop halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
DRuw schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:48:
[...]

netjes! dat is nog goedkoper dan die TX320 van de kijkshop (http://www.kijkshop.nl/pr...hermo-hygro-sensor-tx320/)
Daarom heeft degene die de sensoren gevonden heeft op het domoticaforum er ook 3 besteld in 1x :)

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opzich is het natuurlijk verder sowieso wel een goede deal. Ze kosten normaal ~40 a 50 euro. En het is van een goed merk (Oregon Scientific) dus waarschijnlijk ook wel wat betrouwbaarder dan dat Kijkshop spul :)

Oh en €5 korting als je je inschrijft voor de nieuwsbrief lees ik ;)

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 28-10-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik snap er niets meer van. Ik heb Domoticz draaien, ik heb een Aeon Labs Z-Wave USB stick die hij netjes ziet er herkent en heb nu een Eminent EM6590 rookmelder gekocht. Dus ik wil hem koppelen aan Domoticz. Ik druk op de knop op de Aeon Labs stick, druk 3 keer op de "binding" knop op de rookmelder en dan? Er gebeurt niets... geen extra device in Domoticz... niks in de log etc.
Iemand een idee?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 13:19
wordt deze Funk-Regenmesser TFA MONSUN ondersteund door domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ThinkPadd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:03:
[...]

Verzendkosten €7,95 naar NL dus pas interessant als je er twee of meer koopt. Anders kun je net zo goed die van Kijkshop halen :P
Of bij Blokker, 15€ voor een zo'n set: http://www.blokker.nl/nl/blknl/xiron-weerstation

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 23:29
Is er ergens een wiki of stappenplan voor het aansluiten en uitlezen met een P1 kabel van een slimme meter op domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Verder dan kabel erin, stekker in de meter en toevoegen in domoticz bij de hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 17:53
Meer mensen last van het feit dat zonsondergang ruim een uur later is dan de interface aangeeft? Ik heb m'n lampen gepland op aan bij zonsondergang, maar gaan pas ruim een uur later aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:49
Petertje750 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:31:
Is er ergens een wiki of stappenplan voor het aansluiten en uitlezen met een P1 kabel van een slimme meter op domoticz?
Ik denk niet dat je het nodig hebt. Ik sloot het de kabel aan op de meter en USB op PC, in devices opgezocht en hop het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
moet je domoticz even opnieuw opstarten
vespino schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:36:
Meer mensen last van het feit dat zonsondergang ruim een uur later is dan de interface aangeeft? Ik heb m'n lampen gepland op aan bij zonsondergang, maar gaan pas ruim een uur later aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 15:25

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

@ DennusB...

Staat hij ook in de lijst van supported hardware???

http://www.domoticz.com/wiki/Working_devices

http://www.domoticz.com/wiki/Zwave

https://code.google.com/p...wse/#svn%2Ftrunk%2Fconfig

Zoekt en ge zult vinden.

Staat ie er niet tussen, werkt hij niet...
Als je Rob vraagt en je hem toegang geeft enz enz
Kan het zijn dat hij hem werkend gaat maken..
Anders helaas...
Of snel retour en ander mooi spul zoeken..

Bijv:
https://www.betaalbare-do...rs/fibaro-rookmelder.html

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Dylantje2 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:15:
@ DennusB...

Staat hij ook in de lijst van supported hardware???

http://www.domoticz.com/wiki/Working_devices

http://www.domoticz.com/wiki/Zwave

https://code.google.com/p...wse/#svn%2Ftrunk%2Fconfig

Zoekt en ge zult vinden.

Staat ie er niet tussen, werkt hij niet...
Als je Rob vraagt en je hem toegang geeft enz enz
Kan het zijn dat hij hem werkend gaat maken..
Anders helaas...
Of snel retour en ander mooi spul zoeken..

Bijv:
https://www.betaalbare-do...rs/fibaro-rookmelder.html
Thanks voor de info. Welke Rob bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
DRuw schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:44:
Verder dan kabel erin, stekker in de meter en toevoegen in domoticz bij de hardware?
Op ttyUSB0 heb ik de rfxcom, word dan de p1 usb kabel automatisch ttyUSB1 bij inpluggen op de raspberry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Er komt vanzelf een optie in het drop-down menu erbij.
Zal usb1 zijn waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzmerlin
  • Laatst online: 05-09 14:33
Niemand?

Is bij jullie de Controller-node wel verbonden met de overige nodes?

Berichten komen wel aan bij de nodes, maar terugkoppeling (temp, verbruik, energie,...) gaat soms niet goed.

Hoe krijg ik de stick onderdeel van het node-netwerk? Als je de Domoticz-software update, update je dan ook meteen automatisch het openzwave gedeelte?
Wizzmerlin schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:13:
Ik heb Domoticz draaien samen met de Aeon stick S2.

Domoticz herkent de stick en ook alle zwave nodes die ik met de stick heb gekoppeld. Maar in het overzicht (Node Management - Groups & Network) lijkt het erop dat alle nodes met elkaar zijn verbonden, behalve met de Stick zelf. 8)7
Heb de stick al geheald, net als het hele netwerk. Geen verschil. Stick heeft de laatste firmware gekregen.

Gekke is dat de nodes wel reageren op wijzingen, dit is ook in de Log te zien. Maar heb er toch geen goed gevoel bij. Heeft iemand iets soortgelijks? Oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petertje750 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:28:
[...]

Op ttyUSB0 heb ik de rfxcom, word dan de p1 usb kabel automatisch ttyUSB1 bij inpluggen op de raspberry?
Ja, maar bij een volgende reboot kan de RFXcom zo ineens ttyUSB1 zijn. Daarom is het handig om je apparaten een vaste naam te laten toekennen. Hoe je dat doet kun je hier lezen: www.domoticz.com/wiki/PersistentUSBDevices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:50
DennusB schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:23:
Ik snap er niets meer van. Ik heb Domoticz draaien, ik heb een Aeon Labs Z-Wave USB stick die hij netjes ziet er herkent en heb nu een Eminent EM6590 rookmelder gekocht. Dus ik wil hem koppelen aan Domoticz. Ik druk op de knop op de Aeon Labs stick, druk 3 keer op de "binding" knop op de rookmelder en dan? Er gebeurt niets... geen extra device in Domoticz... niks in de log etc.
Iemand een idee?
Ik include devices in het setup menu van openzwave (dropdown, include)
Werkt dit wel ?

Makkelijkste is even 2 browsers open zetten (link op het scherm de log, rechts de setup pagina van openzwave), dan zie je gelijk de log

Weet er ook zeker van dat 'accept new hardware devices' aan staat in de applicatie settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Trouwens wel vet dat in de laatste build nu echt Philips Hue support zit :) Werkt vrij goed al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ter info, denk dat de uitval bij mij kwam door de WiPi module. Het viel mij op dat het lampje daarvan ook uit was na het vastlopen. Nu ligt de Raspi gewoon aan UTP, en dat draait nu 2 dagen goed.
Beter dus maar gewoon bedraad aansluiten, moet ik alleen even een switch erbij halen, nu ligt hij aan de andere kant van het huis maar dan kan ik niet profiteren van de buurman zijn weerstation :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killabee1980
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-04 14:00
Wordt de Nest Protect binnenkort ook gesupport? Of is dit lastig om te realiseren?
Ik las namelijk dat het micasaverde al gelukt is om een plugin te ontwikkelen.

Wellicht dat het dan ook mogelijk is om deze plugin voor Domoticz werkend te krijgen
en hopelijk kan dan ook de Nest Thermostaat hierin meegenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
PolderPloer! schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 20:42:
[...]

Het ligt zeker niet aan de YouLess, aangezien die elke 0,25 sec ververst. Zie de app op je telefoon, of de widget in windows. Ik denk dat het aan domoticz ligt, maar wil dit graag wijzigen, iemand nog ideeen?
Ja, dat heb ik dus ook.. De grafieken van Youless geven 'slechts' uurwaarden, terwijl de Youless veel meer data kan aanleveren. Kan ik dit aanpassen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Kijk, en dat zijn dan de dingetjes die het leven weer wat makkelijker maken :+ (En waarin homewizard enorm faalt IMHO)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FnCs8pV7d5Kk0tw2pvub2JcH/full.png
Als ik thuis ben staat keukenlamp eigenlijk altijd aan, dus als dat het geval is, en het is buiten koud, dan gaat de dummy aan en zet ie de homewizard heatlink aan op 19,5 graden (nu even op /60, wat dus 1 uur is)
En als de lamp uit is mag de CV weer op de lage stand.

Eigenlijk mag er dan ook nog een invloed in als de schuifpui langere tijd is geopend. Maar aan de andere kant is dat wat mosterd na de maaltijd, warmte is dan al vervlogen. Dus laten we maar gewoon de deur zoveel mogelijk dicht houden ;)

edit: oh, zie dat het nog weer wat makkelijker kan, door de URL's gewoon bij de dummy als on/off actie in te vullen. Dan kun je ook eenvoudig de temperatuur hoog/laag zetten door de schakelaar aan/uit te zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door _ferry_ op 29-10-2014 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:52

DukeBox

loves wheat smoothies

krizzziz schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:05:
Daarom heeft degene die de sensoren gevonden heeft op het domoticaforum er ook 3 besteld in 1x :)
Dan is Kijkshop toch goedkoper.. 3 stuks + €5 korting (inschrijving nieuwsbrief) voor €30,97 incl. verzend kosten (én 2 jaar garantie i.p.v. 1 jaar).
Had ze gisteren besteld en vanochtend binnen gekregen. Alle 3 staan op mijn honnywell thermostaat en geven exact dezelfde waardes aan.
Ik ga ze gebruiken om samen met een opentherm bridge en aansturing van mijn ventilatie systeem wat meer in te spelen op de temperatuur en lucht vochtigheid in de rest van mijn huis.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:30
DukeBox schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:47:
[...]

Dan is Kijkshop toch goedkoper.. 3 stuks + €5 korting (inschrijving nieuwsbrief) voor €30,97 incl. verzend kosten (én 2 jaar garantie i.p.v. 1 jaar).
Had ze gisteren besteld en vanochtend binnen gekregen. Alle 3 staan op mijn honnywell thermostaat en geven exact dezelfde waardes aan.
Ik ga ze gebruiken om samen met een opentherm bridge en aansturing van mijn ventilatie systeem wat meer in te spelen op de temperatuur en lucht vochtigheid in de rest van mijn huis.
hebben die van de kijkshop ook een checksum ingebouwd zodat je door slechte ontvangst verkeerde waarden kunt voorkomen? Is natuurlijk onhandig als je door interferentie ineens 50C meet of -20C als je wilt verwarmen of ventileren etc. op basis van deze waarden.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Geen idee.. maar heb nog nooit een vreemde waarde gezien (ook bij mijn andere cresta's niet). Hoe dan ook is mijn normale thermostaat altijd leading. De anderen zijn alleen maar 'bijsturing' indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
Packets van sensors die een checksum hebben worden in de RFXtrx433 gecontroleerd en foute packets worden dan ook niet doorgestuurd.
De enige uitzondering is de Alecto WS1700 (en compatible Chinese versies). Deze sensor heeft geen checksum en de kans bestaat dat een verkeerde waarde binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Iemand gelukt om de temperatuur van Toon aan te passen in een Blockly event?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 11:47
Ik snap uberhaupt niet hoe je de temperatuur of het programma van Toon aan dient te passen via domoticz. Iemand enig idee toevallig? :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 21:56:
Iemand gelukt om de temperatuur van Toon aan te passen in een Blockly event?
Dat gaat niet, het is helaas (nog) niet mogelijk om een setpoint blok toe te voegen in een blocky. De enige die wel beschikbaar is, is de huidige temperatuur maar die kan je dus niet wijzigen omdat dit alleen de weergave is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:07

Nicap

Tsssk....

Ik heb Domoticz geupdated naar de laatste beta i.v.m. Philips Hue ondersteuning. Nou had ik voor de update een paar Blockly's aangemaakt, dat zodra ik niet thuis was(ping scriptvan Chopper_Rob) deze lampen uit zouden gaan. Deze werkten prima met de Hue lampen die ik op de andere manier aangesloten had(On/Off),

Maar nu heb ik de lampen aangepast naar Hue lampen(Dimmer). Moet ik als ik de lampen nu uit wil zetten met Blockly het nu als volgt doen? Do set Hue TV = Set (%) 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Gewoon set = off, dat kan ook gewoon bij een dimmer.

Edit: Net even getest en dit werkt gewoon met mijn hue lampen.

Ik had een blocky gemaakt om mijn verlichting om 0:00u uit te zetten met een random functie van 30 minuten. Hiervoor had ik de volgende blocky gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://i952.photobucket.com/albums/ae4/blueone0/Capture_zpse1114608.jpg

Echter geeft deze de foutmelding "Error: Malformed action sequence!" in het logboek wanneer deze actief wordt. Zonder random functie werkt het wel gewoon, weet iemand wat ik verkeerd doe? Ik wil wel dat de lampen tegelijk uitgaan binnen dat blok.

[ Voor 5% gewijzigd door Avvd op 29-10-2014 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Blueone schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:52:
Toch werkt dat niet. Ik zal er morgen nog eens naar kijken.

Ik denk dat het komt omdat ze niet de status "aan" hebben, maar een percentage. Als ik een van de lampen uit en aan doe heeft hij wel de status "aan" Maar zodra ik aan de slider zit, krijgt hij bijvoorbeeld een waarde "Zet niveau: 46%".
Zo staat dat natuurlijk niet in de Blockly, want die kijkt of hij "aan" staat. Even kijken hoe dat op te lossen is.

[ Voor 43% gewijzigd door Nicap op 29-10-2014 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-09 15:35
tcviper schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:10:
Ik snap uberhaupt niet hoe je de temperatuur of het programma van Toon aan dient te passen via domoticz. Iemand enig idee toevallig? :)
Dit kan zeker wel. Bij mij werkt het perfect. Ik heb een aantal dummy "aan switch" gemaakt. Hierbij heb ik bij de Aan actie de onderstaande json ingevuld:

http://ip domoticz:poort/json.htm?type=command&param=thermostatstate&idx=7&state=3

De idx code is de idx van de room setpoint (kan je terugvinden bij apparaten in domoticz).
Het nummer van de state is als volgt:

comfort = 0,
thuis = 1
slapen = 2
weg = 3
vakantie = 4

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Blueone schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:27:
[...]

Dat gaat niet, het is helaas (nog) niet mogelijk om een setpoint blok toe te voegen in een blocky. De enige die wel beschikbaar is, is de huidige temperatuur maar die kan je dus niet wijzigen omdat dit alleen de weergave is.
Niet waar, klik boven aan maar op Utility. Daar zie je ook de temp en als je daar op edit klikt kan je gewoon de temperatuur wijzigen (die je Toon dan gelijk aanneemt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas_je
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
DennusB schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 08:12:
[...]

Niet waar, klik boven aan maar op Utility. Daar zie je ook de temp en als je daar op edit klikt kan je gewoon de temperatuur wijzigen (die je Toon dan gelijk aanneemt).
Dit zelfde geldt ook voor de ICY E-Thermostaat van Essent. Als je de set point temperatuur veranderd die bij Utility staat word de ICY direct bijgewerkt naar de ingestelde temperatuur. Op basis van een blocky werkt het (nog) niet helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door Nas_je op 30-10-2014 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yobby
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-08 11:35
Nicap schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:55:
[...]

Ik denk dat het komt omdat ze niet de status "aan" hebben, maar een percentage. Als ik een van de lampen uit en aan doe heeft hij wel de status "aan" Maar zodra ik aan de slider zit, krijgt hij bijvoorbeeld een waarde "Zet niveau: 46%".
Zo staat dat natuurlijk niet in de Blockly, want die kijkt of hij "aan" staat. Even kijken hoe dat op te lossen is.
Waarom kijken of hij "aan" staat?
Als je hem "uit" zet, blijft hij uit als hij dat al was, en gaat hij uit als hij op een andere waarde stond.

Yobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Blueone schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:52:

Edit: Net even getest en dit werkt gewoon met mijn hue lampen.

Ik had een blocky gemaakt om mijn verlichting om 0:00u uit te zetten met een random functie van 30 minuten. Hiervoor had ik de volgende blocky gemaakt:
[afbeelding]

Echter geeft deze de foutmelding "Error: Malformed action sequence!" in het logboek wanneer deze actief wordt. Zonder random functie werkt het wel gewoon, weet iemand wat ik verkeerd doe? Ik wil wel dat de lampen tegelijk uitgaan binnen dat blok.
zit niet goed in elkaar, er wordt bij de switches geen waarde gevraagd.
Bij de 1e doe je het wel goed,
de set = moet er dus net als bij die 1e nacht = aan er uit zien bij de andere...Weet ook niet of je AND daar kan gebruiken trouwens, kan zijn dat je meerder SET commandos onder elkaar moet zetten daarvoor.
maar dan kan er dus verschil in tijd zitten tussen het uitgaan.

Of je moet een groep maken, met meerdere schakelaars, alleen kan je dan weer geen random tijd gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door LoneWolf op 30-10-2014 10:32 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 21:15
Vraagje;

ik heb een domoticz setup met een rapsberry pi en een aeon labs z-wave usb stick.
In mijn woonkamer heb ik een aantal TKB dimmer tussenstekkers. Het gebeurt mij vaak dat er een time out zit tussen het geven van een opdracht en de uitvoering daarvan.

Dit had ik niet met mijn aeon labs inbouw dimmers, maar sinds de TKB's zijn toegevoegd ook op deze devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 08:12:
[...]

De vraag was of het ook in een blocky kon, en dat kan dus nog niet ;). Eventueel kan het dus wel via dummy switches zoals anconakip aaneeft, ie dummy's zou je dan weer in een blocky kunen gebruken.

[ Voor 14% gewijzigd door Avvd op 30-10-2014 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Laatst online: 16:51
Nicap schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:55:
[...]

Zoiets heb ik ook gemerkt in Lua scripting, de status van een dimmer is soms niet gewoon 'On' maar 'Set level' (oid). Lijkt me een bug, maar nog niet kunnen vinden of deze al gerapporteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
@RudolfR:
Dit werkt bij mij gewoon:

Afbeeldingslocatie: http://i952.photobucket.com/albums/ae4/blueone0/hue_zps13b9d753.jpg

De lamp "Zithoek" is ook een hue lamp.

[ Voor 4% gewijzigd door Avvd op 30-10-2014 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

daar zet je dan ook de set = off goed neer, in die andere zitten allerlei and's. die ands zijn logica/condtions, geen and voor een apparaat. maak die maar eens t zelfde als je set van deze hierboven, dan zal je zien dat ie t wel doet.
Ik zou er zelf voor kiezen om >= te doen ipv = overigens, om te voorkomen dat ie een keer om 11.00 exact de switch mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Nou, met een >= krijg je dus iedere minuut een schakeling.
Geen idee of dat voor Philips Hue in de bridge wordt tegengehouden, maar bij een 'eenvoudige' RFXComm niet en daarmee vervuil je de band en dat vind ik ongewenst.

Daarom voeg ik graag een controle toe waarin gekeken wordt of de schakelaar niet al 'Off' is (of dus nog 'On')
Maar in LUA komt soms de status 'Set level' langs, terwijl ik een 'On' zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morvale
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-05 09:17
Dan stuurt hij volgens mij elke minuut vanaf 11.00 tot 23.59 een aan signaal?
Dan zou ik iets doen zoals:

If (time > 11.00 AND Zithoek != "Off")

SET Zithoek = Off.

Domoticz @ Rpi3 - Rfxcom - Z-wave - Hue - Harmony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:30
Weet iemand of de P1 kabel die hier verkocht wordt werkt met domoticz?
http://www.smartmeterdashboard.nl/webshop

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
RudolfR schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:01:
Geen idee of dat voor Philips Hue in de bridge wordt tegengehouden, maar bij een 'eenvoudige' RFXComm niet en daarmee vervuil je de band en dat vind ik ongewenst.

Daarom voeg ik graag een controle toe waarin gekeken wordt of de schakelaar niet al 'Off' is (of dus nog 'On')
Maar in LUA komt soms de status 'Set level' langs, terwijl ik een 'On' zou verwachten.
Normaal zet ik er inderdaad ook een check voor maar dit was een testje om te kijken of het uitzetten van een hue lamp bij mij wel werkt met een simpele "off".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
Ja
ny-hardcore schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:52:
Weet iemand of de P1 kabel die hier verkocht wordt werkt met domoticz?
http://www.smartmeterdashboard.nl/webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Yobby schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:18:
[...]

Waarom kijken of hij "aan" staat?
Als je hem "uit" zet, blijft hij uit als hij dat al was, en gaat hij uit als hij op een andere waarde stond.
Ik kijk als hij aan staat zodat hij uit gaat als ik of mijn vrouw niet thuis is.Maar dat werkt nu dus niet omdat hij geen status on of off heeft als je hem met de slider hebt gewijzigd. Dan is de status namelijk:
"set level: xx%" en werkt de Blockly niet.

Zie:
Afbeeldingslocatie: http://www.verbij.net/web_images/sunset-weg-t.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Nicap op 30-10-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
Wil graag van nuon emanager af en vroeg mij af hoe ik het beste de kachel aansturing kan doen.
Ik heb domoticz met rfxcom en razberry zwave,
De kachel word nu met een modulerende ronde Honeywell thermostaat gestuurd aan gesloten op de emanager van NUON.

Nu vroeg ik mij af of ik met een de opentherm gateway de kachel kan bedienen welke kamer termostaat past er het beste bij.
Termostaat voor overdags temeratuur hoger lager slingeren en domotics om de kachel om 23 uur uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yobby
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-08 11:35
Nicap schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:53:
[...]

Ik kijk als hij aan staat zodat hij uit gaat als ik of mijn vrouw niet thuis is.Maar dat werkt nu dus niet omdat hij geen status on of off heeft als je hem met de slider hebt gewijzigd. Dan is de status namelijk:
"set level: xx%" en werkt de Blockly niet.

Zie:
[afbeelding]
Ok, duidelijk.
Dan gebruik je toch ipv is aan juist is niet uit (= teken met streep door)

Yobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Yobby schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 17:29:
[...]

Ok, duidelijk.
Dan gebruik je toch ipv is aan juist is niet uit (= teken met streep door)
|:( dat ik dat niet zelf bedacht heb.

Tnx, dat werkt uiteraard wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Laatst online: 19:45
Ik heb sinds gisteren ook een RFXtrx433E en Domoticz geinstalleerd.
Ik ben de boel aan het verkennen en lees veel over blockly.
Waar kan ik die optie vinden?
Morgen ga ik een paar KAKU ontvangen kopen om een lekker te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

tlpeter schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 18:07:
Ik heb sinds gisteren ook een RFXtrx433E en Domoticz geinstalleerd.
Ik ben de boel aan het verkennen en lees veel over blockly.
Waar kan ik die optie vinden?
Morgen ga ik een paar KAKU ontvangen kopen om een lekker te spelen :)
Onder Instellingen -> Meer opties -> Gebeurtenissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Thanks, dat is wel de laatste plek waar ik zou kijken :)
Ik heb ze allemaal gehad behalve die blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik heb in de lijst met apparaten een Cresta, TFA TS34C staan en ik heb dus ook temperaturen bij het kopje temperatuur.
Betekend dit dat ik mijn zender gekoppeld heb aan een weerstation?
Ik heb er zelf geen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Dus toch :)
Ik zie zoveel opties dat ik effe dacht dat dit een voorbeeld was of iets dergelijks.
Jammer dat het weerstation niet meer opties heeft zodat ik mijn electrische zonnewering er mee kan besturen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou ook weather underground kunnen gebruiken --> http://www.domoticz.com/wiki/Virtual_weather_devices

Zo haal ik data van een superdeluxe weerstation ergens bij mij in de buurt binnen, voor noppes :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Dat is interesant :)
Eerst maar eens spelen met gewone schakelaars.
Morgen avond mijn vrouw eens later schrikken door met het licht te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 15:25

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

@ bleuone...

De timer zit achter elke switchs in domoticz...
Hier kun je beter geen blockly voor gebruiken.

Timers kun je heel veel mee toevoegen.
Zon op zon onder op tijd dag enz enz enz

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik blijf met iets heel geks zitten. Kan iemand mij hier vertellen hoe hij zijn Aeon Labs stick heeft toegevoegd aan Domoticz? Ik kan hem toevoegen, maar ik zie bij de dropdown met Types niks van OpenZwave of Aeon staan... als welk type moet ik hem toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:00
RudolfR schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:01:

Of je gebruikt een variable die je op 1 zit als je geschakeld hebt en op een bepaalde tijd, overdag bv, weer op 0 zit

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo doe ik dat ook met een event welke lichten aanzet als een van ons beiden thuis is, en het bijna zonsondergang is. Door die user variabele toe te voegen zorg ik dat het event pas de volgende dag weer getriggerd kan worden. Anders kon ik het licht niet meer uitzetten namelijk _o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoi allemaal, ik ben net begonnen met een RaspBerry Pi icm een RFXCOM module en heb gisteren de tuinverlichting aangesloten. Nu wil ik dat deze verlichting bij zonsondergang AAN gaat en bij zonsopgang weer UIT. Liefst nog een kwartier erna resp. ervoor.

Hoe doe ik dit precies?

Ik heb nu 2 events aangemaakt (zie hieronder), maar de verlichting blijft aan en uitgaan op deze manier.

If Time >= Sunset
Do Set ‘Spots achtertuin’ = On
Do Send notification with subject: ‘Spots gaan aan’ and message ‘(achtertuin) with priority standard

If Time >= Sunrise
Do Set ‘Spots achtertuin’ = Off
Do Send notification with subject: ‘Spots gaan uit’ and message ‘(achtertuin) with priority standard

Wat is hier fout....?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals in het domotica topic ook gemeld kun je beter een virtuele schakelaar aanmaken ('kwartier_voor_zon_onder' bijv.). Dan klik je op het knopje 'Timers' onder de schakelaar, en daar stel je in dat hij xx minuten/uur voor zonsondergang aan moet.

Vervolgens maak je een event:
IF kwartier_voor_zon_onder = on AND lamp = off
DO SET lamp = on

Verder moet je gewoon logisch nadenken, en stapsgewijs uitdenken wat je wil, en waar een event aan moet voldoen.

Je wilt een lamp aanzetten (= 'lamp = on'), dat mag alleen als hij uit staat (IF lamp = off), en verder wil je nog een bepaalde trigger hebben, die zet je ook in je IF regel. Op die manier moet je gewoon nadenken.

Ik heb ook vaak dat ik een event heb gemaakt, en dat hij dan niet doet wat ik wil. Meestal blijkt dan dat ik net een bepaalde voorwaarde vergeten ben, of dat deze te diep in een AND staat (waardoor je event voorwaarden krijgt waar het niet aan kan voldoen (tijd moet tegelijkertijd groter EN kleiner zijn dan een bepaalde waarde bijv, kan natuurlijk niet :+ )

[ Voor 50% gewijzigd door ThinkPad op 31-10-2014 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ehm...virtuele schakelaar....? Eh.....

(ik heb nog meer vragen hoor, maar ik doseer het eventjes :-) )

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij 'Switches' linksboven een schakelaar handmatig toevoegen.

Even een copy-paste van een stukje van een handleiding die ook een virtuele switch gebruikt
To create a virtual switch, you first have to create a virtual hardware device.
Go to Setup > Hardware. Type in a name (I use 'DUMMY'), choose 'Dummy (Does nothing, use for virtual switches only)' from the drop-down. Leave 'Data timeout' disabled. Click on 'Add'

Creating a virtual switch
To create a virtual switch, go to the 'Switches' tab. Click the 'Manual Light/Switch' button in the upper left corner. Choose the dummy hardware from the drop-down. Enter a name ('John Doe smartphone'). Switch type 'On/off'. Type 'X10'. For 'House code' and 'Unit code', choose some random, doesn't really matter. As 'Main Device'.

It is advisable to make the switch 'protected', so the switch can only be operated by the detection script and not by you, by accidentally clicking on it ;)
De naam kun je zelf kiezen, jij kunt dus iets pakken als '15min_voor_zon_onder' ;)
Daarna kan je onder de schakelaar op het knopje 'Timers' klikken, en daar instellen dat hij aan moet gaan xx minuten voor-na zonsondergang/bepaald tijdstip/voor-na zonsopgang etc etc etc.

Daar baseer je dan je event op. Als de virtuele schakelaar = aan, en de lamp uit DO lamp = aan

Volgens mij kun je de lamp ook weer uit zetten als de schakelaar uitgaat door een 'ELSE IF' blok te gebruiken. Dan wordt het volgens mij ELSE IF virtuele_switch = off AND lamp = on DO lamp = off

Voor jou is deze ook wel handig Blockly examples. Zoals je ziet hebben de meeste events meerdere AND statements. Dat is ook wel noodzakelijk, want stel dat je alleen een check doet of zonsondergang is geweest en daarmee een lamp aanzet. Als je geen check uitvoert of de lamp al aan staat, zal hij dus iedere keer een 'On' commando sturen. Daar merk je zelf misschien niets van, maar het vreet wel resources, en je vervuilt de 433Mhz band.

[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 31-10-2014 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OK, virtuele schakelaar aangemaakt (al zie ik het verschil niet zo goed met de schakelaar die ik al had), maar dan bij het aanmaken van het event volg ik jouw tip even niet helemaal:
DO SET lamp = on
Wat gebruik ik voor 'kwartier_voor_zon_onder' ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
die virtuele schakelaar :) Voor 'kwartier_voor_zon_onder' kies je de virtuele schakelaar die je had gemaakt.

[ Voor 61% gewijzigd door ThinkPad op 31-10-2014 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb die even een handiger naam gegeven (...) en loop nu vast want het is niet letterlijk wat jij zegt. Ik heb nu:

If (spots achtertuin (virt)) = On and (..?..)
Do set (spots achtertuin) = On

Op de plek waar ik ..?.. heb staan kan ik maar 1 ding plaatsen en dan niet nog een '=' erachter plakken.

Het is ook met een KAKU schakelaar, dus de RaspBerry 'weet' ook niet echt of hij aan of uit is....

[ Voor 14% gewijzigd door M.v.Veelen op 31-10-2014 09:16 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
'spots achtertuin = off'

voor dat '=' heb je een apart blokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-08 00:42
ThinkPadd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 18:54:
Je zou ook weather underground kunnen gebruiken --> http://www.domoticz.com/wiki/Virtual_weather_devices

Zo haal ik data van een superdeluxe weerstation ergens bij mij in de buurt binnen, voor noppes :9
Zo doe ik dat hier ook. Er staat 1500m verder een compleet uitgebreid weerstation en daar pluk ik ook de vruchten van. Dus geen noodzaak om zelf een windmeter enz te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Adriaan24 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:07:
Dan stuurt hij volgens mij elke minuut vanaf 11.00 tot 23.59 een aan signaal?
Dan zou ik iets doen zoals:

If (time > 11.00 AND Zithoek != "Off")

SET Zithoek = Off.
Klopt, dan checkt ie elke minuut, en daarom doe ik dan t volgende, ik beperk de tijd waartussen er gekeken moet worden EN check de switch.
maar voor t testen is dat niet zo belangrijk, gaat er eerst om dat ie werkt, daarna de AND/ORS uitbreiden.

code:
1
2
3
IF ((((time > 16.00 AND time < 21.30) AND LUX < 10) AND WoonkamerMotion = "On") AND IemandThuis="ON")
DO
SET Woonkamer = On

Zo check ik dan bv tussen 16 en 21 u of er beweging is en of de hoeveelheid licht lager is als een drempelwaarde, en als de lampen dan niet aan zijn terwijl wel een bewoner! thuis is mogen ze aan.

Als ze na 21.30 nog niet aan zijn mogen ze uit blijven want dan is er toch niemand thuis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ThinkPad: ik kom er niet uit. Op dat voorbeeldendraadje staat wel iets, maar hij heeft het uiteindelijk niet werkend gekregen. Ze hebben het over Lua scripting, maar dat zegt me (nog) niet veel en ik wil het liever op deze manier aan de praat krijgen. Ik moet het voor nu even laten rusten omdat ik zo een paar uur weg moet, maar vanmiddag ga ik toch weer wat proberen. Als er in de tussentijd tips zijn: heel graag, want dan weet ik welke kant ik op moet zoeken :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij moet het op deze manier kunnen:

IF schakelaar_virt = On AND tuinverlichting = Off
DO Set tuinverlichting = on
ELSE IF schakelaar_virt = off
SET tuinverlichting = off

De ELSE IF kun je krijgen door bij 'Control' (in de event editor) het blokje met de blauwe plus te pakken. De ELSE IF kun je dan onder de IF slepen in de popup die verschijnt nadat je hem op je 'werkgebied' hebt gesleept.

Iemand een idee waarom dit niet werkt? De "IemandThuis" schakelaar wordt niet geactiveerd. Terwijl id37 wel aan staat (36 is uit).
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oksEop8s4jqi69DqfBMVfXWX/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga ik vanmiddag mee aan de slag. Het is jou wel / niet gelukt?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nouja bij mij lukt het nu dus ook niet :D

Maar jij moet gewoon zorgen dat je in die virtuele schakelaar bij timers instelt dat hij voor/na zonsondergang aan gaat, en voor/na zonsopgang weer uit. Vervolgens baseer je daar je event op, zodat je in het event niet met timers hoeft te werken (daar wordt het al gauw heel onoverzichtelijk van namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
ThinkPadd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:09:

Iemand een idee waarom dit niet werkt? De "IemandThuis" schakelaar wordt niet geactiveerd. Terwijl id37 wel aan staat (36 is uit).
[afbeelding]
Aan staat? Of aan gaat? Volgens mij is het belangrijk om de switch even te togglen (voor de test dan)
Domoticz controleert volgens mij niet iedere minuut alle events, dus moet je een wijziging forceren.

Zou moeten werken. Heb ook zoiets gehad, maar mijn telefoons zijn nu variabelen i.p.v. switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar kwam ik NET voor je je bericht postte achter. Ik klikte 'IemandThuis' met de hand even aan/uit en toen wou hij niet meer uit. Ik dacht al: Huh? Maar toen ik de WiFi op m'n telefoon uitzette ging 'IsThuis' daarna netjes mee uit, en weer aan toen m'n telefoon weer verbonden was met WiFi 8)

Dus even togglen om te activeren idd.

Wat is het voordeel van een telefoon als variabele ipv switch? Ik gebruik dit script overigens.
Voordeel wat ik zo wel kan bedenken is dat het je schakelaars overzicht niet vervuild. En met de hand schakel je ze toch niet (ik heb ze protected gemaakt om dat te voorkomen).

[ Voor 42% gewijzigd door ThinkPad op 31-10-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 11:47
anconakip schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 08:01:
[...]

Dit kan zeker wel. Bij mij werkt het perfect. Ik heb een aantal dummy "aan switch" gemaakt. Hierbij heb ik bij de Aan actie de onderstaande json ingevuld:

http://ip domoticz:poort/json.htm?type=command&param=thermostatstate&idx=7&state=3

De idx code is de idx van de room setpoint (kan je terugvinden bij apparaten in domoticz).
Het nummer van de state is als volgt:

comfort = 0,
thuis = 1
slapen = 2
weg = 3
vakantie = 4
Heel cool maar dat is eigenlijk omslachtig toch? Het zou een stuk handiger zijn als je 1 schakelaar/blokje of whatever had waar je gewoon het programma kan selecteren en bam.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand trouwens hoe het kan dat data van Wunderground allemaal in 1 device wordt gegooid?
Of zou dat door het weerstation komen?

Dit zijn de virtuele devices die ik heb gekregen na het toevoegen van Wunderground hardware:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/okwOSyjRLhx4fULMj4VFiZM8/full.png
Heb er 3 uit m'n buurt toegevoegd, maar allen hetzelfde probleem.

Op deze manier kan ik toch nooit een vergelijking op buitentemperatuur doen in een event, om dat er meerdere variabelen in het apparaat staan 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 31-10-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ThinkPadd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:25:
Weet iemand trouwens hoe het kan dat data van Wunderground allemaal in 1 device wordt gegooid?
Of zou dat door het weerstation komen?

Dit zijn de virtuele devices die ik heb gekregen na het toevoegen van Wunderground hardware:
[afbeelding]
Heb er 3 uit m'n buurt toegevoegd, maar allen hetzelfde probleem.

Op deze manier kan ik toch nooit een vergelijking op buitentemperatuur doen in een event, om dat er meerdere variabelen in het apparaat staan 8)7
Goeie... dat heb ik ook :')
Edit : Gevonden. Gewoon die Baro + Temp + Hum toevoegen als device (op t pijltje klikken) en daarna op Temperature bovenaan, dan zie je de buiten temp ook ;)

[ Voor 10% gewijzigd door DennusB op 31-10-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
waarom zo moeilijk?
zet bij het apparaat welke je schakelen wilt gewoon een timer, deze zet je op een kwartier voor zonsondergang aan, en dan zet je er nog eentje in om hem uit te schakelen
ThinkPadd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:38:
Zoals in het domotica topic ook gemeld kun je beter een virtuele schakelaar aanmaken ('kwartier_voor_zon_onder' bijv.). Dan klik je op het knopje 'Timers' onder de schakelaar, en daar stel je in dat hij xx minuten/uur voor zonsondergang aan moet.

DO SET lamp = on

Verder moet je gewoon logisch nadenken, en stapsgewijs uitdenken wat je wil, en waar een event aan moet voldoen.

Je wilt een lamp aanzetten (= 'lamp = on'), dat mag alleen als hij uit staat (IF lamp = off), en verder wil je nog een bepaalde trigger hebben, die zet je ook in je IF regel. Op die manier moet je gewoon nadenken.

Ik heb ook vaak dat ik een event heb gemaakt, en dat hij dan niet doet wat ik wil. Meestal blijkt dan dat ik net een bepaalde voorwaarde vergeten ben, of dat deze te diep in een AND staat (waardoor je event voorwaarden krijgt waar het niet aan kan voldoen (tijd moet tegelijkertijd groter EN kleiner zijn dan een bepaalde waarde bijv, kan natuurlijk niet :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:12:
[...]

Goeie... dat heb ik ook :')
Edit : Gevonden. Gewoon die Baro + Temp + Hum toevoegen als device (op t pijltje klikken) en daarna op Temperature bovenaan, dan zie je de buiten temp ook ;)
Dank. Maar bij het maken van een event kan ik er nog niks mee.

Ik heb bijv.

IF temp < 19 AND lamp1 = Off
DO Set lamp1 = On.

Maar mooi niet dat dat werkt :/
Heb het ook op het Domoticz forum gevraagd, en daar heeft iemand een oplossing in de vorm van een Lua script: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=3830
hendrik12345678 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:09:
waarom zo moeilijk?
zet bij het apparaat welke je schakelen wilt gewoon een timer, deze zet je op een kwartier voor zonsondergang aan, en dan zet je er nog eentje in om hem uit te schakelen

[...]
Hmm dat kan inderdaad ook, maar dan kun je er verder geen voorwaarden aan hangen. Maar in de basis is dat prima inderdaad. Is voor M.v.Veelen die alleen een soort tijdschakelaar zoekt misschien beter ;) Maar events zul je op een gegeven moment ook nodig gaan hebben, dan is het misschien beter om eerst zoiets simpels werkend te krijgen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 31-10-2014 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Dank voor je link van Wunderground. Daar ga ik mee stoeien.
Waar ik op vastliep is dat je in Domoticz wel even nieuwe hardware moet accepteren als je de 'Hardware' toevoegt.

Mocht je dat vergeten, zoals ik, dan kun je het voor 5 minuten toestaan en het device even disablen/enablen.
Daarna staan ze erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 20:35
Ik lees in meerdere posts dat mensen domoticz en xbmc op 1 rpi hebben draaien, en dan via open elec, maar hoe ze dat voor elkaar krijgen lees ik nergens, is hier een omschrijving of filmpje van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hendrik12345678 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:09:
waarom zo moeilijk?

[...]
Dat komt er dan bij mij zo uit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/xct0sl.jpg

Gaat dat dan werken zo?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ja, dat gaat werken. Dat betekend dat hij 15 minuten voor zonsondergang aangaat en 15 minuten na zonsopgang uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:50
M.v.Veelen schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:36:
Hoi allemaal, ik ben net begonnen met een RaspBerry Pi icm een RFXCOM module en heb gisteren de tuinverlichting aangesloten. Nu wil ik dat deze verlichting bij zonsondergang AAN gaat en bij zonsopgang weer UIT. Liefst nog een kwartier erna resp. ervoor.

Hoe doe ik dit precies?

Ik heb nu 2 events aangemaakt (zie hieronder), maar de verlichting blijft aan en uitgaan op deze manier.

If Time >= Sunset
Do Set ‘Spots achtertuin’ = On
Do Send notification with subject: ‘Spots gaan aan’ and message ‘(achtertuin) with priority standard

If Time >= Sunrise
Do Set ‘Spots achtertuin’ = Off
Do Send notification with subject: ‘Spots gaan uit’ and message ‘(achtertuin) with priority standard

Wat is hier fout....?
Helemaal complex zo toch ?

Maak 2 timers op die verlichting aan, voor sunset/sunrise
Voeg 2 notificaties toe voor aan/uit
en klaar

Niks geen scripting/blockly nodig voor dit

+ (Plus) ik denk dat je de notificaties alleen voor debugging wil zien, je wilt toch niet serieus 365 dagen per jaar, 2x een notificatie als deze schakelaar aangaat ?

Mijn idee... weg met dat scripting, en gewoon de standaard functionalitijd gebruiken, werkt ook nog eens sneller dan scripting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:03

Matis

Rubber Rocket

Is er toevallig ook een manier om in blockly aan te geven dat je zonsopgang + x minuten kunt doen, ipv exact die momenten?
Net zoals bij reguliere timers op verlichting.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Matis schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:33:
Is er toevallig ook een manier om in blockly aan te geven dat je zonsopgang + x minuten kunt doen, ipv exact die momenten?
Net zoals bij reguliere timers op verlichting.
Je kunt iig wel gebruiken: Set = XX = On After XX seconds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Weet iemand of het mogelijk is om de meldingen van een temperatuur/ hygro meter aan te passen?
Ik heb 2x een cresta tx320.

op het dashboard scherm geeft deze de temperatuur aan, luchtvochtigheid en dauwpunt.
Daarbij komt te staan bij mijn waarde (comfortabel)
maar die melding klopt volgens mij niet.

In een huiskamer wordt als normaal gezie een temperatuur van 21-23 graden, en daarbij hoort een luchtvochtigheid van 40-50%
bij mij geeft hij aan 20,2 graden en een vochtigheid van 67%
Dat is veel te vochtig voor een woonkamer, en volgens mij dus helemal niet comfortabel.

Is dit ergens te wijzigen? Ik het het tot nu toe niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Bij 20.2 graden is 67% prima.
Afbeeldingslocatie: http://www.airfresh.nl/_wp_generated/wp8c9483ae_02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Vreemd, als ik zoek op luchtvochtigheid in huiskamers zie ik op de meeste websites staan dat de gewenste luchtvochtigheid ligt tussen de 40 en 60%
Meer dan 60 schijnt ongezond te zijn, en voor huisstofmijt een wahala om in te gedijen.

De reden waarom ik de luchtvochtigheid in huis wil weten is omdat ik een vochtprobleem heb in mijn huis en ik wil die luchtvochtigheid naar beneden brengen.
Pagina: 1 ... 25 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door