Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Te droog heeft meer nadelen dan te vochtig, daar is het voornamelijk oncomfortabel wanneer het te warm is.
66% rond 21 graden is vrij standaard.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:51
HendrikT schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 16:20:
Ik lees in meerdere posts dat mensen domoticz en xbmc op 1 rpi hebben draaien, en dan via open elec, maar hoe ze dat voor elkaar krijgen lees ik nergens, is hier een omschrijving of filmpje van?
Ik heb ooit een keer een zipje en een korte beschrijving in dit topic gepost.
Maar de onderhoudbaarheid is een klein drama. De zip voorziet alleen in, voor domoticz benodigde, libraries waar mijn toenmalige OpenELEC versie niet in voorzag.
Maar bij upgraden van OpenELEC viel de boel om.
Ik zou het je afraden en het zelf nooit meer zo doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snapt iemand hoe je met een .lua script alleen de temperatuur uit een Wunderground sensor kan halen? Ik heb het op het Domoticz forum gevraagd, en iemand komt met een oplossing, maar ik snap echt niks van zijn uitleg :X

http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=3830

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nicap schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 18:16:
Ja, dat gaat werken. Dat betekend dat hij 15 minuten voor zonsondergang aangaat en 15 minuten na zonsopgang uitgaat.
Helaas, gisteravond was de verlichting nog niet aan en heb ik dat handmatig gedaan. Zojuist (uitgeslapen) was de verlichting niet uit. Grrr.....
gizmocuz schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:29:
[...]

Helemaal complex zo toch ?

Maak 2 timers op die verlichting aan, voor sunset/sunrise
Voeg 2 notificaties toe voor aan/uit
en klaar

Niks geen scripting/blockly nodig voor dit

+ (Plus) ik denk dat je de notificaties alleen voor debugging wil zien, je wilt toch niet serieus 365 dagen per jaar, 2x een notificatie als deze schakelaar aangaat ?

Mijn idee... weg met dat scripting, en gewoon de standaard functionalitijd gebruiken, werkt ook nog eens sneller dan scripting.
ik wil dit juist via scripting omdat ik dan met voorwaarden kan spelen EN de eerste dagen kan checken of het inderdaad zo werkt als dat ik wil dat het werkt. Nu moet ik maar afwachten of het inderdaad gelukt is en ben ik weer een dag verder om erachter te komen dat het dus niet gelukt is. Dus liefst zie ik dat er een Blockly is die werkt en die ik kan aanpassen naar mijn situatie....

[ Voor 57% gewijzigd door M.v.Veelen op 01-11-2014 11:45 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:03

Matis

Rubber Rocket

Nicap schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 20:31:
Je kunt iig wel gebruiken: Set = XX = On After XX seconds
Thnx, daar had ik niet aan gedacht. Maar kan het ook x tijd voor zonsopkomst?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
ThinkPadd schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 10:33:
Snapt iemand hoe je met een .lua script alleen de temperatuur uit een Wunderground sensor kan halen? Ik heb het op het Domoticz forum gevraagd, en iemand komt met een oplossing, maar ik snap echt niks van zijn uitleg :X

http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=3830
Hij is inderdaad een beetje cryptisch. Ik ben daar ook mee bezig, zal ook 'ns kijken hoever ik kom:

Om te beginnen:
Je moet eerst via 'Setup -> Devices' de multi-sensor als tempsensor toevoegen.
Dat doe doe je door op de groene pijl te klikken in dat overzicht 'Add device'. Bijna uiterst rechts, naast de datum. Dan kun je een naam opgeven voor je device. Als je dat gedaan hebt staat er een temperatuursensor onder 'Temperature'.

Was jij ook al zover?

Edit: Zoals ook hier beschreven is.

[ Voor 7% gewijzigd door RudolfR op 01-11-2014 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RudolfR schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 12:25:
[...]

Hij is inderdaad een beetje cryptisch. Ik ben daar ook mee bezig, zal ook 'ns kijken hoever ik kom:

Om te beginnen:
Je moet eerst via 'Setup -> Devices' de multi-sensor als tempsensor toevoegen.
Dat doe doe je door op de groene pijl te klikken in dat overzicht 'Add device'. Bijna uiterst rechts, naast de datum. Dan kun je een naam opgeven voor je device. Als je dat gedaan hebt staat er een temperatuursensor onder 'Temperature'.

Was jij ook al zover?

Edit: Zoals ook hier beschreven is.
Ik heb jouw stappen uitgevoerd, en onder temperature staat dan inderdaad een temperatuursensor. Maar die temperatuursensor bevat ook weer luchtvochtigheid, luchtdruk, dauwpunt etc.

Een event met:
IF buitentemperatuur < 19 and lamp = off
DO SET lamp = on

Werkt helaas ook nog steeds niet :'( 'buitentemperatuur' is de sensor die ik heb toegevoegd volgens jouw stappen. En hij geeft 18.2 graden aan, dus het event zou moeten triggeren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Nee, de waarden van zo'n apparaat zijn nog steeds samengesteld.

Daarom is er zo'n script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
local sensorwu = 'sensor' --sensor of wunderground
local tempsensor = 'temp' --virtual temp sensor of wunderground
local idx = 68 --idx of your virtual temp sensor of wunderground
commandArray = {}
if (otherdevices_lastupdate[sensorwu]) then
sWeatherTemp, sWeatherHumidity, sWeatherPressure = otherdevices_svalues[sensorwu]:match("([^;]+);([^;]+);([^;]+)")
sWeatherTemp = tonumber(sWeatherTemp)
commandArray['UpdateDevice'] = idx .. '|0|' .. tostring(sWeatherTemp)
end
return commandArray

sensorwu is de samengestelde sensor.
De bevat een waarde zoals: 17.9;84;3;1017;3
De truc is om de temperatuur hiervan in een enkelvoudige sensor te proppen. Van deze enkelvoudige sensor heb je de naam en de index nodig.
De waardes worden gescheiden en in verschillende variabelen gezet (sWeatherTemp, sWeatherHumidity, sWeatherPressure)

Vervolgens wordt de temperatuurwaarde in de aangegeven virtuele tempsensor gestuurd.
Waarom je hier de naam van nodig hebt, ontgaat mij. Die wordt volgens mij niet gebruikt.
Maar wat mij niet lukt is het aanmaken van die virtuele enkelvoudige sensor.
De API-call slaagt wel, maar dan?

p.s. wat is dat trouwens voor enorme lamp dat je die bijschakelt als het koud wordt? 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door RudolfR op 01-11-2014 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het was even stoeien, maar uiteindelijk is het gelukt. Naam van sensoren moest nog wel aangepast. Heb het gelijk op de wiki gezet, dan kan ik (en anderen) het makkelijk terugvinden:

http://www.domoticz.com/w...Scraping_only_temperature

Die lamp was maar een voorbeeld event trouwens. Ik wil m'n kamerthermostaat op dagprogramma zetten (zodat hij de boel kan verwarmen indien hij dat nodig vind), maar daar zitten een aantal condities aan (er moet iemand thuis zijn, bepaald tijdsvak). Buitentemperatuur wilde ik ook nog als conditie meegeven, maar dat lukte mij eerst niet. Nu dus wel :)

[ Voor 198% gewijzigd door ThinkPad op 01-11-2014 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zijn er hier mensen die de Eminent rook melder aan Domoticz hebben hangen? Ik zie hem nu wel maar als ik de test knop op dat ding indruk zend ie geen signaal over Z-Wave lijkt het?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
@ThinkPad

Mooi dat het gelukt is.
Ik ben er nu ook uit, ook voor API-call '/json.htm?type=createvirtualsensor&idx=XX&sensortype=80' moet je eerste nieuwe devices toestaan.

De veelzijdigheid van de applicatie is verbazingwekkend. Leuk speelgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het toestaan van nieuwe hardware heb ik sowieso aan staan, echt zo'n vinkje waar je anders uren naar moet zoeken waarom het niet werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
15 min After Sunset: On
15 min Before Sunrise: Off

Heeft helaas ook niet gewerkt als gewone timer...... zucht....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die tijden heb je ingevoerd bij de schakelaar waar je normaal ook je lampen mee aan/uit kan zetten? Bereik ook voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:07
M.v.Veelen schreef op zondag 02 november 2014 @ 00:33:
15 min After Sunset: On
15 min Before Sunrise: Off

Heeft helaas ook niet gewerkt als gewone timer...... zucht....
Lijkt me toch iets mis te zijn met je Domoticz install. Ik gebruik timers voor 4 lampen, alarm systeem en wat virtuele schakelaars. Allemaal zonder problemen. Staat in de log van de betreffende lamp met timer wel een inschakeling/uitschakeling genoteerd?

Heb je al eens geprobeerd met vaste tijden ipv rekening te houden met zonsondergang en zonsopgang? Dat is makkelijker te testen op elk moment van de dag en geeft misschien meer inzicht in je probleem.

Wat ik wel gemerkt heb is, wanneer een timer event gestart is en je je systeem reboot, deze timer niet meer verder gaat. Als de lamp dus aan is blijft deze aan tot de volgende dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:07

Nicap

Tsssk....

En heb je je lokatie wel ingevuld bij Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uiteraard is de locatie ingevuld. Hij geeft ook netjes aan:

Nov 02 2014 12:19:24, SunRise: 07:39:00, SunSet: 17:07:00

Wat ik zou kunnen proberen is om met deze sunrise/sunset te spelen en dan ipv 15 minuten een paar uur aan te houden (lees: is NU) en dan kijken wat er gebeurt. Maar dan wel met Blockly, want dan kan ik er toch net weer wat meer mee.

Vaste timers werken wel degelijk, er is niets mis met (de installatie van Domoticz op) de RaspBerry Pi.

Kan me ook niet voorstellen dat ik de enige ben trouwens die dit met Blockly wil en het niet voor elkaar krijgt. Als ik maar een opzetje heb...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Post je blockly eens. En dan het plaatje, niet overtypen.

Deze zou bijvoorbeeld moeten werken met een virtuele switch die aangaat bij zonsondergang:
Afbeeldingslocatie: http://www.verbij.net/web_images/sunset-test.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door Nicap op 02-11-2014 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik draai domoticz nu al meer dan een jaar, en tot mijn grote tevredenheid.
Alleen niet van mijn huisgenoten.
Die ergeren zich groen en geel omdat ze nooit de lampen bijvoorbeeld kunnen aan of uitdoen.
Zelf geen enkel probleem.

Nu valt mij op dat ik gebruik maak van een android telefoon, en 1 van mijn zoons ook. wij hebben dus ook nooit problemen.

mijn vrouw en andere zoon hebben een iphone, en zij krigen meestal te zien "Domoticz offline" of krijgen helemaal geen kontakt, en dat is natuurlijk frusterend als ik niet thuis ben dan kunnen ze niets.

Hetzelfde geldt voor de ipad in huis, ook niets mee te beginnen meestal.

Wie weet wat het probleem is, en beter nog wat we er aan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nicap schreef op zondag 02 november 2014 @ 12:36:
Post je blockly eens. En dan het plaatje, niet overtypen.

Deze zou bijvoorbeeld moeten werken met een virtuele switch die aangaat bij zonsondergang:
[afbeelding]
Die heb ik dus niet (meer). Ik had zoiets overgenomen: http://www.domoticz.com/f...f=15&t=31&start=40#p10650 en aangepast, maar ik kom er niet uit.

[ Voor 56% gewijzigd door M.v.Veelen op 02-11-2014 14:12 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchronnie schreef op zondag 02 november 2014 @ 13:43:
Ik draai domoticz nu al meer dan een jaar, en tot mijn grote tevredenheid.
Alleen niet van mijn huisgenoten.
Die ergeren zich groen en geel omdat ze nooit de lampen bijvoorbeeld kunnen aan of uitdoen.
Zelf geen enkel probleem.

Nu valt mij op dat ik gebruik maak van een android telefoon, en 1 van mijn zoons ook. wij hebben dus ook nooit problemen.

mijn vrouw en andere zoon hebben een iphone, en zij krigen meestal te zien "Domoticz offline" of krijgen helemaal geen kontakt, en dat is natuurlijk frusterend als ik niet thuis ben dan kunnen ze niets.

Hetzelfde geldt voor de ipad in huis, ook niets mee te beginnen meestal.

Wie weet wat het probleem is, en beter nog wat we er aan kunnen doen.
Voor Android kan ik deze app aanraden: Google Play: Dromotica werkt echt heel fijn, en start ook nog eens supersnel op.

M'n vriendin heeft op haar iPhone op het startscherm een snelkoppeling naar de webinterface. Dat werkt ook wel, maar wel een stuk trager :p Ik kwam net de app https://itunes.apple.com/...-control/id902546368?mt=8 tegen, die ga ik er nu ook even op zetten.

Dat 'Domoticz offline' kun je wellicht voorkomen door de service in de gaten te houden en automatisch te laten herstarten. Ik had in het begin ook dat ik geregeld dat 'Domoticz offline' zag, maar sinds ik dit scriptje gebruik eigenlijk nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu dit. Dit is nav. een voorbeeld op een ander forum, maar ik kan hier dus niet mee testen. Ik kan hier namelijk ook geen kwartier vóór of ná instellen helaas. Als dat wel had gekund, dan had ik daarmee kunnen testen door ipv een kwartier een aantal uren in te vullen. Iemand?

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/mhu97s.jpg

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kwartier voor/na kun je regelen via een virtuele switch zoals ik al eerder heb uitgelegd. Je maakt een virtuele switch aan, daar stel je timers in, en in je blockly neem je die virtuele switch dan mee als conditie.

Maar als zelf een basic timer bij de lampschakelaar zelf ingesteld al niet werkt dan is er iets mis met je Domoticz installatie denk ik. Dat hoort gewoon te werken namelijk.

Staat het vinkje 'Disabled' bij 'EventSystem (Lua/Blockly/Scripts):' helemaal onderin "Application settings" niet toevallig aan?

En die blockly hierboven moet ook gewoon werken zoals het nu lijkt.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 02-11-2014 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Hij kijkt of Spots achtertuin op Off staat, maar moet een andere switch aanzetten. Spots achtertuin (virt).

Volgens mij hoort op deze twee plekken dezelfde switch te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nogmaals: een simpele/basic timer werkt gewoon. De switch die ik in het voorbeeld heb verwerkt is een virtuele switch. Hoe ik dan dat kwartier erin verwerk weet ik (nog) niet....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nicap schreef op zondag 02 november 2014 @ 14:47:
Hij kijkt of Spots achtertuin op Off staat, maar moet een andere switch aanzetten. Spots achtertuin (virt).

Volgens mij hoort op deze twee plekken dezelfde switch te staan.
Dus overal moet die (virt) switch staan? Als ik nu die tijd erin kan verwerken, kan ik ermee testen :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je weet hoe een simpele timer werkt, op diezelfde manier stel je bij de virtuele switch een timer in (kwartier voor zonsondergang, en een moment dat het spul weer uit moet). Vervolgens kun je in je Blockly kijken of die virtuele switch aan staat. Die virtuele switch schakelt dus niet daadwerkelijk iets, maar is alleen een indicatie voor jou/het event dat er voldaan is aan een bepaalde vereiste.

Vervolgens kun je daarmee je echte lampen schakelen.

[ Voor 46% gewijzigd door ThinkPad op 02-11-2014 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:45
Kun je niet de actie gebruiken uit "logic" met "set" "after" "seconds"
If is dan "sunrise" en Do "set" "after" seconds"
15 minuten is dan 900 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Dat 'Domoticz offline' kun je wellicht voorkomen door de service in de gaten te houden en automatisch te laten herstarten. Ik had in het begin ook dat ik geregeld dat 'Domoticz offline' zag, maar sinds ik dit scriptje gebruik eigenlijk nooit meer.
Dit scriptje inmiddels geplaatst.
Ik weet niet of het probleem daarmee is opgelost. Domoticz was namelijk niet offline.
Met android of op de pc heb ik gewoon toegang tot domoticz, alleen iphone en ipad leveren problemen op.
Ik krijg de melding offline, maar domoticz is dat niet.

Of ik krijg gewoon geen toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tlpeter schreef op zondag 02 november 2014 @ 14:53:
Kun je niet de actie gebruiken uit "logic" met "set" "after" "seconds"
If is dan "sunrise" en Do "set" "after" seconds"
15 minuten is dan 900 seconden.
Ik heb hier even een variant op gemaakt. Zonsopgang was hier om 07:39:00 en met 27000 sec. erbij zou dat dan 15:09:00 moeten zijn dat de lampjes uit moeten gaan. Ik heb ze handmatig aangezet en over 1 minuut zouden ze uit moeten gaan. Als dat werkt ben ik al een stapje verder. Ik heb voor nu even een lampje hier binnen gepakt omdat dat makkelijker te zien is (geen virtuele schakelaar trouwens, maakt dat uit?).

[ Voor 11% gewijzigd door M.v.Veelen op 02-11-2014 15:09 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:45
Ik heb virtuele schakelaars nog niet gebruikt :)
Ik ben pas deze week begonnen met Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas, er gebeurt niets. Lampje blijft aan. Bummer....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het echt heel raar. Heb je al veel ingesteld op Domoticz? Anders zou ik gewoon helemaal vanaf 0 weer beginnen, is zo gepiept. Ik heb echt het idee dat er iets fout gaat bij jouw spulletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk eerder dat ik ergens een foutje of meerdere foutjes maak in de Blockly. Kun je een (werkend) voorbeeld maken zodat ik die kan overnemen?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tQzv9JZbQSSZI9mTDetF3X7G/full.png

Daarmee sprong zonet bij mij om 15:52 de lamp aan.

Wat na opslaan van het event vaak ook nog helpt is om de schakelaar die het event aan zou moeten zetten, zelf even handmatig aan te zetten en weer uit. Heb al vaker gemerkt dat de Pi dan ineens wakker schrikt omdat hij verandering ziet in de status van die schakelaar, en dan ziet dat er een event bijhoort ofzo.

[ Voor 56% gewijzigd door ThinkPad op 02-11-2014 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat werkt bij mij ook. Het werkt ook om een lamp bijv. maar 5 sec. aan te laten zijn en daarna automatisch uit te laten schakelen als ik dat zo instel. Alleen de combinatie met Sunrise en Sunset wil maar niet lukken en ik kan het ook niet testen.....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi, dan gaan de events e.d. dus tenminste goed.
Maar wat ik niet snap, waarom wil je dat via de Blockly doen? Je kunt toch die sunset/sunrise bij de schakelaar zelf instellen onder 'Timers' :? En niet alleen op precies sunset/sunrise, maar ook ervoor/erna.

Mocht je nog wel extra parameters willen, en dus bij de events uitkomen, dan moet je gewoon een virtuele schakelaar aanmaken, daar de gewenste schakelmomenten in zetten, en die virtuele schakelaar dan als check gebruiken ipv tijd/sunset/sunrise.

IF tuinlampjes = off AND virt_schakelaar = On
DO SET tuinlampjes on
ELSE IF tuinlampjes = on AND virt_schakelaar = off
DO SET tuinlampjes off

Op die manier moet het gewoon werken....

Je virtuele schakelaar moet dan de volgende momenten hebben onder 'Timers':
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1ZkEbi7KkO4UMdMMtY4i7SZJ/full.png

[ Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 02-11-2014 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb dat al eerder uitgelegd. De reguliere timers blijken ook niet te werken kwam ik vanmorgen achter en dus wil ik ook meer controle erover door met Blockly dit in te stellen en voorlopig een bericht te laten sturen op de schakelmomenten zodat ik kan zien of het ook daadwerkelijk werkt zoals het zou moeten werken.
Ik heb gelezen dat meer mensen hiermee problemen hebben, maar kan nergens een werkend voorbeeld vinden die ik kan overnemen en aanpassen naar mijn wensen. Dus vandaar dat ik vroeg of iemand hier zo'n voorbeeld heeft en kan plaatsen.

ik zie in jouw voorbeeld dat ik dus niet overal die virtuele schakelaar moet gebruiken...?

[ Voor 7% gewijzigd door M.v.Veelen op 02-11-2014 16:04 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan is er gewoon iets mis met je Domoticz installatie. Ik schakel met die timers een virtuele switch 'IsDonker', en die gaat gewoon netjes aan bij zonsondergang, en weer uit bij zonsopgang.

En nee, de virtuele schakelaar schakelt dus niet daadwerkelijk iets (daarom ook 'virtueel', als in nep, doet niks), maar is alleen om een bepaalde check te doen. Je kunt wel allemaal condities in je event gooien (groter dan sunset, kleiner dan sunrise, groter dan tijd XX etc etc), maar het is veel makkelijker om dat in een virtuele switch te gooien. Dan heb je maar één blokje, ipv 2 of meer. Dan blijft het een stuk overzichtelijker.

[ Voor 53% gewijzigd door ThinkPad op 02-11-2014 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En hoe ziet jouw Blockly er dan uit?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hx8pwrfBTaQCBrn5BclNnVLz/full.png

Die zorgt er voor dat als het donker is, en er komt iemand thuis, dat het licht dan aangaat (als dat uit stond). Deze gebruik ik al een poosje en werkt goed.

IemandThuis = virtuele switch. Wordt via een ander event ingeschakeld. Dat event kijkt of 1vd2 virtuele switches (=telefoons) aan staat, en als dat zo is schakelt hij 'IemandThuis' aan.

En die 'IsDonker' is ook een virtuele, die wordt aangezet dmv de timers die ik bij de schakelaar zelf heb ingesteld.

Groene is een variabele, daarmee kan het event maar 1x aangezet worden (anders kreeg ik hem met afstandsbediening niet meer uit). Bij de ELSE IF kijkt hij of het donker is, en als er niemand thuis is zet hij de variabele weer naar 0. (Zodat wanneer ik thuis ben geweest in het donker, ik even weg ben geweest, het licht weer aanspringt zo lang het nog donker is).

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 02-11-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-09 20:34
Hoe kan ik icon's toevoegen voor verschillende schakelaars ?
Ik ben er al mee bezig geweest echter zonder resultaat.
Ik heb het menu switch_icons.txt aangepast.
icontjes getekend en in de map www/images geplaatst.
Ik krijg nu wel de text te zien op de switch maar niet het plaatje wat ik getekend heb , maar een Domoticz symbool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb met m'n opzetje nu voor elkaar dat inderdaad om 17:07 (zonsondergang vandaag) de lampjes aan gingen. Alleen krijg ik nu elke minuut een berichtje dat ze zijn aangegaan. Ik zal die melding eruit slopen, want dat is alleen puur om te testen. Nu afwachten of morgenochtend de lampjes ook weer bij zonsopgang uitgaan. De tijd heb ik er ook in staan (vertraging) en staat nu op 5 sec. maar zal ik dan op 900 sec. (ofzo) zetten. Dankjewel voor de hulp !!!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
19roland70 schreef op zondag 02 november 2014 @ 17:09:
Ik krijg nu wel de text te zien op de switch maar niet het plaatje wat ik getekend heb , maar een Domoticz symbool.
Klinkt alsof het plaatje niet in het goede formaat is. Wil dit zelf ook nog doen voor een aantal schakelaars, maar nog geen tijd voor gehad. Had al wel dit gevonden: http://www.domoticz.com/f...opic.php?f=8&t=1072#p9289 misschien dat je uit dat topic meer duidelijkheid kunt halen.
M.v.Veelen schreef op zondag 02 november 2014 @ 17:28:
Ik heb met m'n opzetje nu voor elkaar dat inderdaad om 17:07 (zonsondergang vandaag) de lampjes aan gingen. Alleen krijg ik nu elke minuut een berichtje dat ze zijn aangegaan. Ik zal die melding eruit slopen, want dat is alleen puur om te testen. Nu afwachten of morgenochtend de lampjes ook weer bij zonsopgang uitgaan. De tijd heb ik er ook in staan (vertraging) en staat nu op 5 sec. maar zal ik dan op 900 sec. (ofzo) zetten. Dankjewel voor de hulp !!!
De melding eruit slopen is symptoombestrijding, want blijkbaar is je event niet goed. Ik denk dat je de check mist of een schakelaar al aan staat. Als je dat er niet in hebt zal hij inderdaad elke minuut het event weer uitvoeren, en dus ook iedere minuut weer een melding sturen.

je moet dus nog iets van IF lamp1 = off in je event bouwen. Anders vervuil je de 433Mhz band onnodig, en loop je Domoticz/je Raspberry onnodig te stressen. Als je zelf bij iemand aanbelt stop je ook met bellen als je de bel hoort, en blijf je niet de hele tijd doorgaan. Zo moet je dit ook zien ;) Je wil alleen het 'aan' commando sturen als de lamp uit is, als hij al aan staat heeft het immers geen effect ;)

Mooi dat het gelukt is :) Je hoeft trouwens niet constant naar buiten te turen of ze eindelijk aan of uit zijn gegaan, door op 'Log' te klikken onder schakelaar kun je precies zien wanneer ze bediend werden.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 02-11-2014 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

ik vermoed dat het komt door de check op spots achtertuin en dat hij spots achtertuin (virt) schakelt. Vervolgens checkt ie weer en staat spots achtertuin nog steeds uit en schakelt ie de spots weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu dit voor de zonsondergang, hoe kan ik het dan verbeteren? Kan ik dan beter gewoon de reguliere spots gebruiken en niet de virtuele spots als check + schakelaar?

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/zyhfr6.png

[ Voor 44% gewijzigd door M.v.Veelen op 02-11-2014 18:56 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:50
Even alle gekheid op een stokje !

Maak gewoon 2 timers, sunset = aan, sunrise = uit
zet een notificatie erop en je bent er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

M.v.Veelen schreef op zondag 02 november 2014 @ 18:40:
Ik heb nu dit voor de zonsondergang, hoe kan ik het dan verbeteren? Kan ik dan beter gewoon de reguliere spots gebruiken en niet de virtuele spots als check + schakelaar?

[afbeelding]
Kun je me uitleggen waarom je controleert of de virt uit stat en dan een andere gaat schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, ik snap ook niet waarom ik een virtuele switch heb aan moeten maken. Sorry. Ik probeer een oplossing te vinden en heb her en der tips gekregen en dingen geprobeerd en dit rolde eruit. En nu heb ik het aangepast naar de reguliere switch die wordt getest en ook wordt geschakeld. Misschien dat dat dan wel werkt....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
Ik heb een groep (geen scene) die 2 lampschakelaars in de tuin aanzet een kwartier na zonsondergang en uitzet om 22:30 op weekdagen en om 23:30 op vrijdag en zaterdag. Dit zonder scripting of blockly, maar met timers. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
draait hier al een tijdje, alles gaat netjes na zonsondergang aan, en op een bepaalde tijd weer uit.
niet iets moeilijker maken dan het is.
tevens kun je in de logs toch zien of er een schakelmoment was, en kun je dus hiermee zien of je timers werken
gizmocuz schreef op zondag 02 november 2014 @ 18:55:
[...]

Even alle gekheid op een stokje !

Maak gewoon 2 timers, sunset = aan, sunrise = uit
zet een notificatie erop en je bent er

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, als het voor jezelf allemaal duidelijk is, wil dat nog niet zeggen dat het voor een ander duidelijk is. Ik dénk dat ik het nu heb zoals ik het wil hebben (al moet ik de 5sec nog naar 900sec zetten), morgenochtend zal duidelijk worden of het ook echt zo is. Ik heb het nu voor zonsondergang als volgt staan:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/vd08sl.png

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

janne_nl schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:07:
Ik heb een groep (geen scene) die 2 lampschakelaars in de tuin aanzet een kwartier na zonsondergang en uitzet om 22:30 op weekdagen en om 23:30 op vrijdag en zaterdag. Dit zonder scripting of blockly, maar met timers. Werkt perfect.
Maar Veelen geeft aan dat timers bij hem niet werken. Vandaar dat hij het met Blockly probeert te doen.

Ik denk ook dat hij beter nog eens kan kijken waarom timers bij hem niet werken. Ik gok dat er echt iets niet goed ingesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
timers werken prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ja, dat denk ik nl ook. Wellicht eens in de logging kijkeyn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ja, bij mij ook. Net als bij elk ander. Het probleem is is dat ze bij Veelen blijkbaar bniet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of hij heeft ze niet goed ingesteld gehad :) Anywho, misschien ben ik met de oplossing die ik als laatste plaatste wel geholpen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
Meeste mensen testen zo:

het is nu 19:21

set timer op 19:22

dat gaat niet werken, zet hem een paar minuten verder

Ik gebruik al jaren timers, en ze werken prima hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik blijf mezelf herhalen. De timers werken gewoon. Dat heb ik al diverse keren gezegd. Alleen icm de zonsopgang en zonsondergang (en dan een kwartier ervoor / erna) werkte het niet.....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Haha ok. Ik weet nog dat ik de eerste avond ook wat issues had met die timers. Daarna niet meer. Of e.e.a. nu een keer geschakeld moest hebben of zo....is trouwens ook pas een week of 3 geleden. En ik schakel een kwartier na zonsondergang. Daar zit wel soms 1 of 2 minuutjes in trouwens.

[ Voor 19% gewijzigd door janne_nl op 02-11-2014 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Dan had je ze idd niet goed ingesteld.

Verder snap ik je tijd in de Blocky niet helemaal. Waarom => 12:00?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nicap schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:26:
Dan had je ze idd niet goed ingesteld.

Verder snap ik je tijd in de Blocky niet helemaal. Waarom => 12:00?
Ik heb een voorbeeld aangepast en de tijd die ze daar hadden staan laten staan. Ik weet niet of dit iets extra;s toevoegt eigenlijk, maar als het zo werkt dan laat ik het maar zo. In de log files zie ik nu niet elke minuut een check voorbij komen, dus dat is ook goed denk ik.

OK :)

Now for something completely different : als ik wil dat de verlichting in de hal aanspringt als het donker is buiten en als ik (of mijn vrouw) thuiskomen (iPhone), hoe ga ik dan te werk. Welke extra hardware heb ik nodig en gaat dit dan wel goed als mijn vrouw al thuis is en ik kom dan thuis (want dan hoeft de verlichting in de hal niet aan te springen).

[ Voor 40% gewijzigd door M.v.Veelen op 02-11-2014 19:30 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Lol. Ben ik ook mee bezig. Het begin is er. Ik ben nu even niet thuis dus het ligt een weekje stil, maar ik lees verder. Ik gebruik een combinatie van uservariabelen en een algemene virtuele thuisdetectie switch. Uitdaging zit nog een beetje in de snelheid van thuisdetectie en de iPhone van mijn zoon. Wellicht volgende week eens het beste uit het python script uit bovenstaande link 'jatten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
M.v.Veelen schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 16:58:
[...]

Dat komt er dan bij mij zo uit te zien:

[afbeelding]

Gaat dat dan werken zo?
Ik zit nog ff terug te kijken naar je timers, maar daar zit een fout in.
Hier geef je aan dat de lampen 15 minuten voor zonsopgang aanmoeten, en 15 minuten na zonsopgang weer uit.

Wat je wil is dat je lampen aangaan een aantal (15?) minuten voor zonsondergang en een aantal (15?) minuten ná zonsopkomst weer uit.
Dus voor de één gebruik je sunset, voor de andere sunrise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
janne_nl schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:37:
Lol. Ben ik ook mee bezig. Het begin is er. Ik ben nu even niet thuis dus het ligt een weekje stil, maar ik lees verder. Ik gebruik een combinatie van uservariabelen en een algemene virtuele thuisdetectie switch. Uitdaging zit nog een beetje in de snelheid van thuisdetectie en de iPhone van mijn zoon. Wellicht volgende week eens het beste uit het python script uit bovenstaande link 'jatten'.
iPhone is vervelend hiervoor. Met mijn Android telefoon werkt het uitstekend, maar de iPhone zet z'n WiFi uit als het scherm uit gaat, en dat werkt je gewoon tegen met een script zoals dit. Het werkt wel, maar je moet vertragingen inbouwen om geen false positives te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Zijn er hier ook mensen die een tablet aan de muur hebben gehangen voor gebruik met domoticz? Zo ja, welke wallmount gebruiken jullie daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:49:
[...]

iPhone is vervelend hiervoor. Met mijn Android telefoon werkt het uitstekend, maar de iPhone zet z'n WiFi uit als het scherm uit gaat, en dat werkt je gewoon tegen met een script zoals dit. Het werkt wel, maar je moet vertragingen inbouwen om geen false positives te hebben.
Hmm, dat is idd wel een nadeel. Ik heb vanuit de tutorial alles overgenomen en de IP adressen en ID's aangepast. De iPhone krijgt een vast IP adres hier thuis, dus dat is nu ook ingesteld. En dan is het nu een kwestie van proberen dus.....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
M.v.Veelen schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:24:
Ik blijf mezelf herhalen. De timers werken gewoon. Dat heb ik al diverse keren gezegd. Alleen icm de zonsopgang en zonsondergang (en dan een kwartier ervoor / erna) werkte het niet.....
M.v.Veelen schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:24:
Okey, probeer ze eens te zetten, zet ze desnoods de eerste keer zelf aan

maar probeer ook eens een dummy device toe te voegen, dan via de hardware page -> dummy sensor -> add switch
op die switch 2 timers zetten (met sunset, sunrise) en kijk eens over een paar dagen naar de log

ik gebruik vanaf versie 0.0 al timers, met een uur voor sunset, en een uur na sunrise, en dat loopt nog steeds prima (anders had de vrouw me dit al verteld...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Die vertraging zit ook in dat python script, ga ik iets mee doen. Gelukkig is mijn zoon niet vaak thuis. Denk hiervoor ook over een soort override.

En een tablet aan de muur denk ik ook over...tips? Incl. bevestiging en voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
Nicap schreef op zondag 02 november 2014 @ 18:58:
[...]

Kun je me uitleggen waarom je controleert of de virt uit stat en dan een andere gaat schakelen?
Zeker.....

Aangezien hij met blockly en scripting wil werken, suggereer ik gewoon een paar dagen met die virtueele switch te testen, en dan in de log kijken of er ook geschakeld wordt.
Zo kan hij nog steeds doen wat hij wil, maar tegelijkertijd loopt er een test... die zal uitwijzen, dat timers wel degelijk gewoon werken

So... just for testing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
19roland70 schreef op zondag 02 november 2014 @ 17:09:
Je moet wel domoticz opnieuw opstarten, anders werkt het ook niet volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
janne_nl wat heb jij tot nog toe op te testen gedaan? Heb je de tijden (vertraging) aangepast? En heb je een test-Blockly gemaakt? Dit zijn wel de leukere zaken om werkend te krijgen :-)

Ik heb nu een simpele Blockly aangemaakt, maar zie niets in het log verschijnen. Het zou toch ook moeten werken als ik m'n iPhone uitzet en weer aanzet? Het IP adres dat hij krijgt klopt in ieder geval wel.

[ Voor 36% gewijzigd door M.v.Veelen op 02-11-2014 20:04 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nicap schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:50:
Zijn er hier ook mensen die een tablet aan de muur hebben gehangen voor gebruik met domoticz? Zo ja, welke wallmount gebruiken jullie daarvoor?
Ik heb nu even geen tablet (wacht op eentje uit China), maar had hem bovenop m'n kamerthermostaat staan :P

Anders van die schroefhaakjes gebruiken, en hem daar in zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
M.v.Veelen schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:54:
[...]

Hmm, dat is idd wel een nadeel. Ik heb vanuit de tutorial alles overgenomen en de IP adressen en ID's aangepast. De iPhone krijgt een vast IP adres hier thuis, dus dat is nu ook ingesteld. En dan is het nu een kwestie van proberen dus.....
Ik loop ook nog steeds met het probleem van die iPhone. Hier is nog geen betrouwbare oplossing voor. Wat ik wel zag in mijn router is dat daar mijn iPhone wel actief blijft en dus gewoon in de lijst blijft staan met verbonden devides. Zodra ik mijn wifi uitschakel staat ie er ook niet meer tussen. Als ik na verloop van tijd mijn iPhone ping staat krijgt ie geen signaal, omdat de wifi dus uit staat, maar in de tabel in de router staat ie nog steeds als actief. Ik zou alleen niet weten hoe ik die gegevens uit mijn router kan halen en door kan geven aan domo. Heb wel iets gelezen over ddr of wrt of zoiets, maar dan moet ik met de firmware van mijn router gaan knoeien en dat gaat me nog iets te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste heb ik gedaan, en dat was geen succes. Alles werkte wel, maar de snelheid werd instabiel en tergend langzaam. Misschien toch verstandiger om met een bewegingsmelder te gaan werken in de hal ofzo :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Nog weinig met die iPhone getest. Door de week is mijn zoon op kamers en in het weekend zijn mijn vrouw of ik ook meestal thuis, zodat het nog geen probleem is.

Wat ik in de wiki lees is dat een iPhone af en toe toch wifi connectie heeft. Lijkt me ook handig met whatsapp en zo. Dus een ruime testtijd zou moeten werken. Enige nadeel is iets itschakelen als de iPhone echt weg is dat zal dan wat langer duren

O ja,ik ben niet zo van de blockly, ik script liever zelf, maar ik begrijp dat dat niet voor iedereen even makkelijk is

[ Voor 13% gewijzigd door janne_nl op 02-11-2014 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Wellicht werkt het met een iphone dan beter als je vanaf de telefoon iets doet ipv pingen. Als je bijvoorbeeld verbonden bent met je accespoint, dat hij een url stuurt naar domoticz en een virtuele schakelaar aan zet.

Daar was ik met m'n telefoon(android) ook mee bezig i.c.m. Tasker. Alleen dat vrat de accu nogal leeg om een of andere reden. En dat script werkt bijzonder goed nu. Dus ik laat het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Tasker kan, maar het probleem is meer dat je na een tijd wil weten of die telefoon nog thuis is. Bij thuiskomt zal die iPhone ook even actief worden op je wifi netwerk denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
M.v.Veelen schreef op zondag 02 november 2014 @ 20:08:
Dat laatste heb ik gedaan, en dat was geen succes. Alles werkte wel, maar de snelheid werd instabiel en tergend langzaam. Misschien toch verstandiger om met een bewegingsmelder te gaan werken in de hal ofzo :)
Koop GEEN kaku ! die stuurt een RF burst van zeker 3 seconden waardoor je niks kan versturen/ontvangen in dat moment

Tenzij je de KAKU PIR zelf een lamp laat schakelen buiten domoticz om

[ Voor 7% gewijzigd door gizmocuz op 02-11-2014 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Zijn die marmitek pir's de enige 'goede'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gizmocuz schreef op zondag 02 november 2014 @ 20:14:
[...]

Koop GEEN kaku ! die stuurt een RF burst van zeker 3 seconden waardoor je niks kan versturen/ontvangen in dat moment

Tenzij je de KAKU PIR zelf een lamp laat schakelen buiten domoticz om
Nee, voor dat soort zaken wil ik gaan uitbreiden naar Z Wave.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
Aanwezigheidscheck met bluetooth werk velen malen beter dan met wifi. Bluetooth blijft tenminste aan als het scherm van de iPhone uit staat.

Ik gebruik het nu al een tijdje en kan zeggen dat het zeer betrouwbaar werkt. Elke minuut scan ik 2 telefoons. Kost de raspberry geen moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blijft de iPhone wel constant detecteerbaar dan? Ik dacht dat hij na een paar minuten ook via Bluetooth niet meer zichtbaar was als hij niet verbonden was met een apparaat.

Is al een script voor zie ik: http://www.domoticz.com/f...39&p=1993&hilit=hci#p1857

Ziet er redelijk simpel uit, kan het eens proberen. Als je een modern stickje (4.0) hebt dan is het ook zuiniger dan de Bluetooth die de meeste mensen kennen geloof ik.

[ Voor 46% gewijzigd door ThinkPad op 02-11-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Tsja bluetooth ga ik niet continu aanhebben op mijn telefoon, ik kom nu al een dag niet door op 1 accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zou mooi zijn als het daarmee wel werkt. Maar dan heb je toch hardware nodig om de Bluetooth te kunnen detecteren ? En hoe heb je dit verwerkt precies (laat je een lamp aanschakelen? Hoe?)?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
Heb het van dit topic geplukt: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=1500

De truuk voor de iPhone is om één keer een headset of iets dergelijks te pairen. Vanaf dan is de iPhone detecteerbaar. Kost bijna niets van de batterij. Bij de iPhone 5 tenminste.

Alles wat je nodig hebt is een usb bluetooth dongle. Ik had deze toevallig nog liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog wel een BT dongle van zo'n headsetje liggen. Daarmee zou het al lukken? BT heb ik altijd aanstaan ivm de BT carkit dus dat is geen probleem.

Hoe heb je het verder mbt scripting en/of Blockly gedaan? Want met WiFi zie ik niets verschijnen in m'n logfiles op dit moment.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
Ik heb een Blockly event gemaakt met een aantal virtuele schakelaars en user variabele. Daarmee check ik of minimaal één van de twee telefoons aanwezig is. Verder heb ik een timeout ingebouwd (130 sec) mocht de laatst aanwezige telefoon even niet binnen bluetooth bereik zijn, maar toch nog steeds in huis.

Als je het goed en betrouwbaar wilt aanpakken moet je alles goed overdenken en genoeg controles inbouwen. Mijn blockly events zijn dan ook niet bepaald standaard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En heb jij dan wel dat je in je logfile ziet dat de iPhone in de buurt is? Ik zie niets namelijk. Dan heeft het bouwen van een Blockly ook niet veel zin op dit moment.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
Ik zal het ook eens gaan proberen dan via bluetooth. Maar kreeg toen geen verbinding met mijn rpi. De truck is dus om eerst eens te pairen met een ander apparaat? We shall see!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M.v.Veelen schreef op zondag 02 november 2014 @ 21:43:
En heb jij dan wel dat je in je logfile ziet dat de iPhone in de buurt is? Ik zie niets namelijk. Dan heeft het bouwen van een Blockly ook niet veel zin op dit moment.
Nee dat zie je ook niet. De meeste smartphone-detectiescripts werken door een virtuele schakelaar aan/uit te zetten.

Is je licht nu bij zonsopgang weer uitgegaan trouwens?

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 03-11-2014 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op maandag 03 november 2014 @ 07:16:
[...]

Nee dat zie je ook niet. De meeste smartphone-detectiescripts werken door een virtuele schakelaar aan/uit te zetten.

Is je licht nu bij zonsopgang weer uitgegaan trouwens?
Bij ons gaat vandaag om 07:41 de zon op, dus ik verwacht rond die tijd een melding.

Hoe kan ik iets instellen zodat ik vanmiddag bij thuiskomst weet of het (via WiFi) werkt met die presence detection? Iets van een simpel scriptje ofzo?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Event aanmaken dat als die virtuele switch wordt omgezet, je een notificatie krijgt. Maar je kunt toch ook zien wanneer de virtuele switch is omgezet? Als je weet hoe laat je thuis kwam kun je dan toch checken of het werkt ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, ja. Dan kijk ik vanmiddag (laat) wel of er iets is gebeurd :) Of ik zorg ervoor dat alle verlichting thuis wordt ingeschakeld op het moment dat ik in de buurt ben en op WiFi wordt aangemeld. Over het algemeen heb ik mijn iPhone open staan (Flitsmeister....) en zou ik, omdat ik op eigen erf parkeer, meteen op WiFi aangemeld moeten worden bij thuiskomst. Zou geinig zijn als ik bij wijze van proef dan de verlichting binnen aan zou kunnen laten springen.

Edit: de lampjes in de achtertuin zijn uitgegaan krijg ik net door :*)

Even iets tussendoor: ik wil de boel gaan uitbreiden met Z Wave. Nu kun je een module bestellen die je op de Raspberry Pi kunt klikken, maar je kunt ook een USB stick bestellen. Wat is wijsheid? Mijn schoonvader (sneller dan het geluid) heeft al zo'n module besteld, maar ik hoorde dat je eigenlijk beter de USB stick kunt bestellen. Wat is aan te raden?

[ Voor 4% gewijzigd door M.v.Veelen op 03-11-2014 07:46 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonder het product verder te kennen: De USB-stick kun je ook op andere platformen gebruiken als je over een tijdje besluit om de Raspberry de deur uit te doen, en alles op je NAS te draaien bijv. (ik noem maar wat). De module past alleen op de Raspberry lijkt me.

Mooi dat je lampen zijn uitgegaan, kun je nu mooi verder prutsen met Blockly >:)

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 03-11-2014 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de nadruk op prutsen, hahahaha.

Het is niet zo dat de 1 wel en de andere niet beschikt over Open Z Wave? Kijk, m'n schoonvader heeft dus die module en hoeft waarschijnlijk geen superdeluxe instellingen / scenes / events te hebben. Ikzelf zou net even verder willen kunnen.

Als er wat dat betreft geen verschil is, dan zou ik wel voor die stick willen gaan denk ik.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:00
Nicap schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:50:
Yep, maar een zelf gemaakte icm een klittenwand. zie hier http://www.klittenwand.com/

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:00
M.v.Veelen schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:54:
[...]

Als je de app Pilot (iphone) eens bekijkt. Hier zit de optie ingebouwd om dingen te schakelen als je thuis komt.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

bing69 schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:10:
[...]

Yep, maar een zelf gemaakte icm een klittenwand. zie hier http://www.klittenwand.com/
Dat is ook nog een idee ja.
Pagina: 1 ... 26 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door