Alleen in de betaalde versiebing69 schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:12:
[...]
Als je de app Pilot (iphone) eens bekijkt. Hier zit de optie ingebouwd om dingen te schakelen als je thuis komt.
Weet iemand of het weerstation van Homewizard bestaande uit een regenmeter, temperatuurmeter (Cresta?) en windmeter werkt met Domoticz met een RFXtrx433E? Ik kon het zo gauw niet vinden iig.
[ Voor 4% gewijzigd door VicSmurf op 03-11-2014 10:28 ]
http://www.domoticz.com/wiki/Working_devices
http://www.rfxcom.com/Documents/RFXtrx%20User%20Guide.pdf
In beide even zoeken op 'Cresta' moet je wel een bruikbaar antwoord op kunnen leveren denk ik
In beide even zoeken op 'Cresta' moet je wel een bruikbaar antwoord op kunnen leveren denk ik
Bedankt, ik weet alleen niet of de regenmeter en windmeter ook van Cresta zijnThinkPadd schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:28:
http://www.domoticz.com/wiki/Working_devices
Deze had ik al meteen aangeschaft, maar die optie had ik nog niet gezien. Dat is dus nog veel makkelijker.... Ga ik die instellen en zet ik de Blockly die ik had gemaakt even op inactiefThinkPadd schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:20:
[...]
Alleen in de betaalde versie(<2 euro dacht ik).
¯\_(ツ)_/¯
mag weg... SorryThinkPadd schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:20:
[...]
Alleen in de betaalde versie(<2 euro dacht ik).
[ Voor 10% gewijzigd door bing69 op 03-11-2014 13:06 ]
Bing
Hmmm ik kwam net thuis en het licht was niet aan. Event niet getriggerd blijkbaar. Handmatig even de switch van de lamp aan en weer uit bediend, en toen floepte het licht gelijk weer aan dankzij het event.
Wel een beetje vreemd, want alle condities waren er om het licht aan te zetten
Hier m'n event:

Excuses voor de leesbaarheid
Maar alleen in dit formaat kreeg ik alles leesbaar in beeld
Door erop te klikken wordt hij nog ietsje groter.
IemandThuis was aan
Die 15min voor zonsondergang stond aan
LEDstrip stond uit
En de variabele op 0
En toch triggerde het script dus pas nadat ik de lamp handmatig aanzette, en weer uit. Bugje?
Wel een beetje vreemd, want alle condities waren er om het licht aan te zetten
Hier m'n event:

Excuses voor de leesbaarheid
IemandThuis was aan
Die 15min voor zonsondergang stond aan
LEDstrip stond uit
En de variabele op 0
En toch triggerde het script dus pas nadat ik de lamp handmatig aanzette, en weer uit. Bugje?
[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 03-11-2014 17:24 ]
Als het niet meer voorkomt dan is het een incident
Nav. de app 'Pilot' op m'n iPhone is het licht helaas niet ingeschakeld bij thuiskomst. Nog even de settings nagekeken en alles stond wel goed. Raar, want het leek zo mooi te zijn op die manier. Toch nog maar eens met Blockly proberen dan....
Edit:
Maak ik nu een denkfout? Ik heb alles ingesteld (de router, vast IP adres voor de iPhone), enz. enz. en wil nu kijken of er iets wordt getriggerd. Maar als ik het als volgt doe, dan gebeurt er niets:
Edit:
Maak ik nu een denkfout? Ik heb alles ingesteld (de router, vast IP adres voor de iPhone), enz. enz. en wil nu kijken of er iets wordt getriggerd. Maar als ik het als volgt doe, dan gebeurt er niets:

[ Voor 35% gewijzigd door M.v.Veelen op 03-11-2014 19:31 ]
¯\_(ツ)_/¯
Ik was net even bij Gamma, en de KlikAanKlikUit items zijn weer in de aanbieding (3 t/m 9 nov.) En ze hebben op het moment ook nog 20% korting op een artikel naar keuze ('keuzekorting' heet het). De APA3-1500R set (3 ontvangers + afstandsbediening) zat nu op €19,95 dacht ik. De inbouwdimmers en schakelaars ook rond de €19 dacht ik.
Wel even opletten, er hing vanalles door elkaar, en de verpakking van dimmer/schakelaar is bijna identiek. Ze hadden trouwens de paarse verpakkingen liggen, en de blauwe. Die blauwe is volgens mij nieuwer.
Maar als je nog wat spul nodig hebt kun je nu mooi in slaan
Die 20% korting is maar op één artikel, dus als je meerdere items wil moet je het allemaal even apart afrekenen 
Zie ook: https://www.gamma.nl/zoeken?text=klikaanklikuit
Wel even opletten, er hing vanalles door elkaar, en de verpakking van dimmer/schakelaar is bijna identiek. Ze hadden trouwens de paarse verpakkingen liggen, en de blauwe. Die blauwe is volgens mij nieuwer.
Maar als je nog wat spul nodig hebt kun je nu mooi in slaan
Zie ook: https://www.gamma.nl/zoeken?text=klikaanklikuit
[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 03-11-2014 20:42 ]
Ik heb de truuc ook gebruikt. Ik had nog een oude pricewatch: Sitecom CN-521 (BT 2.0, USB 1.1, 100m) liggen. Die in mijn linux server gedaan, en vervolgens kon ik met het script de telefoon pingen.BizzieBis schreef op zondag 02 november 2014 @ 20:30:
Aanwezigheidscheck met bluetooth werk velen malen beter dan met wifi. Bluetooth blijft tenminste aan als het scherm van de iPhone uit staat.
Ik gebruik het nu al een tijdje en kan zeggen dat het zeer betrouwbaar werkt. Elke minuut scan ik 2 telefoons. Kost de raspberry geen moeite.
De lol was echter van korte duur, na een paar uur kreeg om de 1-2 minuten een melding dat het alarm erop of eraf ging. Zodra ik buiten de muren van mijn huis kom (normaal rijtjeshuis) is het alarm ook meteen aan. Nu ziet mijn HTC One X de dongle niet meer, en de server ziet de telefoon niet. Terwijl eerder pairen prima ging.
Dongle in de pc gedaan. Wordt keurig herkend maar pairen ho maar
Dus welke dongle geeft een beetje fatsoenlijk breik? Of vraag ik nu gewoon teveel?
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Hoe heb je dit verder aangepakt? Hoe ziet je Blockly eruit? Ik heb nog wel wat BT dongles waarmee ik kan testen, moeten die dan in de Raspberry Pi gestoken worden? Als het met WiFi niet wil lukken, dan is dit wellicht een optie voor mij.
¯\_(ツ)_/¯
Ik denk dat je sowieso beter een BT 4.0 stickje kan pakken dan een 2.0:
Om nog terug te komen op je vorige vraag:
Zie je wel dat de virtuele switch bediend wordt door het script?
Gaat de batterij van je telefoon wat langer mee denk ikBluetooth Low Energy (LE): This is the new technology that is introduced in BT4.0.
Om nog terug te komen op je vorige vraag:
Dat zou moeten werken. Je bent alleen naast het checken van de virtuele switch nog de check vergeten of het lampje uit is. Op deze manier gaat hij weer elke minuut een notificatie sturen en een 'on' commando sturen.M.v.Veelen schreef op maandag 03 november 2014 @ 19:01:
Nav. de app 'Pilot' op m'n iPhone is het licht helaas niet ingeschakeld bij thuiskomst. Nog even de settings nagekeken en alles stond wel goed. Raar, want het leek zo mooi te zijn op die manier. Toch nog maar eens met Blockly proberen dan....
Edit:
[afbeelding]
Zie je wel dat de virtuele switch bediend wordt door het script?
[ Voor 76% gewijzigd door ThinkPad op 04-11-2014 08:36 ]
Ik zie eerlijk gezegd niets gebeuren, ik heb nu het volgende (http://pilot.patrickferre...tutorial-location-iphone/) tot op de letter gevolgd (daar checken ze ook niet of het lampje al uit is) maar dat is volgens mij precies wat ik al had gedaan. Ik heb gisteren trouwens wel een Blockly gemaakt met daarin de controle of het lampje wel of niet uit is, maar dat deed ook niets.
[ Voor 9% gewijzigd door M.v.Veelen op 04-11-2014 07:50 ]
¯\_(ツ)_/¯
Tutorial ziet er wel goed uit, behalve de check op de lamp wat ik net al zei
Die moet je nog even toevoegen zodat hij het event maar 1x uitvoert, ipv elke minuut.
Ik denk dat je nog toegang via internet moet aanzetten voor je Domoticz. Het omzetten van de switch op 'On' wil nog wel als je thuiskomt, de telefoon verbind dan via wifi en kan Domoticz op het interne adres bereiken. Maar als je uit de zone 'huis' bent, heb je geen wifi meer, hoe moet de app dan Domoticz bereiken?
Dus port 8080 forwarden in je router en een sterke username en wachtwoord op je Domoticz zetten. Als je router de optie heeft om een interne poort naar een andere poort te mappen, dan is dat aan te raden. 8080 is wel zo'n typische poort die door scriptkiddies gescand wordt. Als je hem intern naar 8080 kunt mappen, en extern een hoog nummer (7482 ofzo bijv) dan ben je daar al minder gevoelig voor.
En uiteraard in die app ook het externe adres en poort ingeven
Ik denk dat je nog toegang via internet moet aanzetten voor je Domoticz. Het omzetten van de switch op 'On' wil nog wel als je thuiskomt, de telefoon verbind dan via wifi en kan Domoticz op het interne adres bereiken. Maar als je uit de zone 'huis' bent, heb je geen wifi meer, hoe moet de app dan Domoticz bereiken?
Dus port 8080 forwarden in je router en een sterke username en wachtwoord op je Domoticz zetten. Als je router de optie heeft om een interne poort naar een andere poort te mappen, dan is dat aan te raden. 8080 is wel zo'n typische poort die door scriptkiddies gescand wordt. Als je hem intern naar 8080 kunt mappen, en extern een hoog nummer (7482 ofzo bijv) dan ben je daar al minder gevoelig voor.
En uiteraard in die app ook het externe adres en poort ingeven
[ Voor 37% gewijzigd door ThinkPad op 04-11-2014 08:20 ]
Toegang via internet heb ik aan staan op Domoticz. Ik kan vanaf m'n iPhone Domoticz bereiken vanaf elke willekeurige locatie omdat ik deze benader via een poort die ik heb open gezet (ik kan er nu, vanaf m'n werk ook bij). De check mbt de lamp kan ik er nog wel even bij zetten, maar verder heb ik er nog weinig vertrouwen in dat het gaat werken omdat ik het allemaal hetzelfde heb staan als gisteren als ik me niet vergis.
Leuke uitdagingen dit
Leuke uitdagingen dit
¯\_(ツ)_/¯
Je hebt niet toevallig SSL aan staan? In de reacties lees ik dat daar problemen mee zijn.
Anders even contact opnemen met de maker van de app, je hebt er immers voor betaald
Als je vanaf je werk ook gewoon bij Domoticz kan dan zit dat wel goed namelijk.
Anders even contact opnemen met de maker van de app, je hebt er immers voor betaald
Ook niet aan staan nee. Ik heb net alles even opnieuw aangemaakt (hardware, virt. switch, Blockly) en zal het bij thuiskomst wel merken vanmiddag. En anders toch eens met BT aan de slag. Al moet ik me daar nog in verdiepen, want moet de BT dongle nu in de Raspberry? Of gaat het erom dat de iPhone 'even' gepaired is met een BT device? Dat zijn nog even vragen waar ik me doorheen moet worstelen. Elke dag weer een beetje meer leren over deze materie.
Daarnaast wil ik nog wat zaken gaan aanschaffen mbt Z Wave om een soort van beveiliging aan te brengen op het huis (deuren, dakramen, garagedeur). Dus dat ga ik zo ook even op een rijtje zetten allemaal.
Daarnaast wil ik nog wat zaken gaan aanschaffen mbt Z Wave om een soort van beveiliging aan te brengen op het huis (deuren, dakramen, garagedeur). Dus dat ga ik zo ook even op een rijtje zetten allemaal.
¯\_(ツ)_/¯
Ik heb Fedora ipv Raspberry Pi, maar het was een geval van stickje erin en het ding een herstart geven. Daarna kon ik met hcitool dev zien dat de server de stick gevonden heeft. In de settings van Android kan je weer zien welk MAC adres de telefoon gebruikt en die kan je daarna gebruiken.M.v.Veelen schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 05:55:
Hoe heb je dit verder aangepakt? Hoe ziet je Blockly eruit? Ik heb nog wel wat BT dongles waarmee ik kan testen, moeten die dan in de Raspberry Pi gestoken worden? Als het met WiFi niet wil lukken, dan is dit wellicht een optie voor mij.
Scriptje aanpassen aan je eigen situatie, en via een cron job aanroepen. Vervolgens hang je een LUA script aan de virtuele schakelaar. In dat script regel je wat Domoticz moet doen. In mijn geval een berichtje sturen dat het alarm erop staat en de camera in de juiste stand zetten.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Moet de pilot app op de iPhone echt "aan staan" om je locatie te bepalen? Ik vind het een leuke app maar om deze altijd aan te hebben staan om te kunnen bepalen of mijn iPhone zich thuis bevind ofniet vind ik iets teveel van het goede.M.v.Veelen schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 07:47:
Ik zie eerlijk gezegd niets gebeuren, ik heb nu het volgende (http://pilot.patrickferre...tutorial-location-iphone/) tot op de letter gevolgd (daar checken ze ook niet of het lampje al uit is) maar dat is volgens mij precies wat ik al had gedaan. Ik heb gisteren trouwens wel een Blockly gemaakt met daarin de controle of het lampje wel of niet uit is, maar dat deed ook niets.
ehhhh..HOI
Hoeft niet. Je gps blijft gewoon de hele tijd aan staan.krizzziz schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:41:
[...]
Moet de pilot app op de iPhone echt "aan staan" om je locatie te bepalen? Ik vind het een leuke app maar om deze altijd aan te hebben staan om te kunnen bepalen of mijn iPhone zich thuis bevind ofniet vind ik iets teveel van het goede.
Kijk hier eens naar.M.v.Veelen schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 09:02:
Ook niet aan staan nee. Ik heb net alles even opnieuw aangemaakt (hardware, virt. switch, Blockly) en zal het bij thuiskomst wel merken vanmiddag. En anders toch eens met BT aan de slag. Al moet ik me daar nog in verdiepen, want moet de BT dongle nu in de Raspberry? Of gaat het erom dat de iPhone 'even' gepaired is met een BT device? Dat zijn nog even vragen waar ik me doorheen moet worstelen. Elke dag weer een beetje meer leren over deze materie.
http://www.ctheroux.com/2...ouse-on-the-raspberry-pi/
Volgens mij heb ik dat ook via deze tutorial deels gedaan. Allen bij mij werkte het pairen met de rpi niet. Waarom weet ik niet, maar ik heb het bluetooth verhaal toen even overboord gegooid.
Even lezen :-)slayer007 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:47:
[...]
Kijk hier eens naar.
http://www.ctheroux.com/2...ouse-on-the-raspberry-pi/
Volgens mij heb ik dat ook via deze tutorial deels gedaan. Allen bij mij werkte het pairen met de rpi niet. Waarom weet ik niet, maar ik heb het bluetooth verhaal toen even overboord gegooid.
Sterker nog, op de iPhone krijg je de vraag of Pilot je GPS mag blijven gebruiken op de achtergrond: natuurlijkslayer007 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:45:
[...]
Hoeft niet. Je gps blijft gewoon de hele tijd aan staan.
¯\_(ツ)_/¯
De maker van de 'Pilot' app zit ook op het Domoticz forum: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=3056
Misschien daar nog even vragen als je het thuiskomen/weggaan niet werkend krijgt.
Je zou ook nog Geofancy kunnen gebruiken voor het melden dat je thuis bent/weggaat.
Misschien daar nog even vragen als je het thuiskomen/weggaan niet werkend krijgt.
Je zou ook nog Geofancy kunnen gebruiken voor het melden dat je thuis bent/weggaat.
[ Voor 41% gewijzigd door ThinkPad op 04-11-2014 11:28 ]
Ik heb geofency gebruikt en pilot. Ik liep alleen tegen 2 probleempjes aan. Misschien dat jullie de oplossing weten hiervoor.
1. Bij geofency moet ik in de url mijn gebruikersnaam en ww invullen, dus dan vliegen mijn gegevens continue over internet. Dat lijkt me niet echt veilig. Ik zou niet weten hoe ik dit op moet lossen.
2. Uiteraard heb ik het wel geprobeerd, alleen ik had ingesteld dat als mijn vrouw van het werk vertrekt ik een melding krijg. ( kan ik gaan koken
) maar het gebeurde regelmatig dat ik een berichtje kreeg als ze al thuis was. Is ongeveer tien minuten reizen. Hier zit dus ook een flinke vertraging in. Heb dit ook met de vriendenapp van iPhone zelf gedaan en de meldingen kwamen tegelijk binnen. Dus ook de locatie wordt niet continue doorgegeven heb ik het idee.
1. Bij geofency moet ik in de url mijn gebruikersnaam en ww invullen, dus dan vliegen mijn gegevens continue over internet. Dat lijkt me niet echt veilig. Ik zou niet weten hoe ik dit op moet lossen.
2. Uiteraard heb ik het wel geprobeerd, alleen ik had ingesteld dat als mijn vrouw van het werk vertrekt ik een melding krijg. ( kan ik gaan koken
Dat eerste kan je oplossen door een SSL certificaat te gebruiken volgens mij, zoiets las ik in het topic dacht ik (zie m'n post boven die van jou).
Dat is ook mijn reden om vooral niet mijn telefoon te connecten met Domoticz via internet. Domo kan wel via een SSL verbinding babbelen maar dan moet je een webserver (SSL) inzetten met reverse proxy. Die reverse proxy is link. Ik had dat ooit eens voor de grap gedaan voor wat anders en dat leverde een hele drukke server op en een niet vooruit te branden internetlijn. Er zaten tig scriptkiddies op :(!
Dus tot Domo zelf SSL ondersteunt is het eigenlijk onverstandig.
Ander vraagje voor wie BT gebruikt voor aa/afwezig chec : welke usb dongle hebben jullie?
Ander vraagje voor wie BT gebruikt voor aa/afwezig chec : welke usb dongle hebben jullie?
Ik heb een von draaien op mijn router, als ik van buiten aan domotica wil, connect ik via die vpn. Werkt op zich prima.
Of zoals in dat topic ook werd genoemd, aan beide kanten een API key invoeren. Geen idee hoe moeilijk/makkelijk dat te implementeren is, maar er zijn meer diensten die op die manier werken (Weather Underground, Mindergas, etc.)asing schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:51:
Dat is ook mijn reden om vooral niet mijn telefoon te connecten met Domoticz via internet. Domo kan wel via een SSL verbinding babbelen maar dan moet je een webserver (SSL) inzetten met reverse proxy. Die reverse proxy is link. Ik had dat ooit eens voor de grap gedaan voor wat anders en dat leverde een hele drukke server op en een niet vooruit te branden internetlijn. Er zaten tig scriptkiddies op :(!
Ik heb op eBay de goedkoopste BT 4.0 dongle die ik kon vinden gekocht. Maar nog niet gebruikt, dus weet ook niet of die werkt op de Pi.
Hier overigens voor externe toegang een VPN draaien. Heb OpenVPN draaien op m'n Synology NAS. Poortnummer en protocol gewijzigd van de defaults naar 443 via TCP. Daarmee kan ik zelfs achter een bedrijfsfirewall (die vaak de normale VPN poorten blokkeren) nog een VPN verbinding opzetten
[ Voor 79% gewijzigd door ThinkPad op 04-11-2014 11:54 ]
VPN verbinding opzetten gaat me net iets te ver
. Kan met mijn router aardig overweg nu... Een vpn verbinding moet je toch ook voor betalen of zo? Voor de software? Is dat veel veiliger dan via vpn?
Ik gebruikte trouwens nog een hele oude bluetooth dongle en die werd wel herkent door de rpi. Was geloof ik nog 2.0
Ik gebruikte trouwens nog een hele oude bluetooth dongle en die werd wel herkent door de rpi. Was geloof ik nog 2.0
[ Voor 22% gewijzigd door slayer007 op 04-11-2014 12:19 ]
VPN zit meestal al in je router en openvpn is gewoon gratis.
Dit is fantastisch, ik ben al een tijdje bezig met het meten van warmte gebruik en het kunnen schakelen van verlichting, sinds vorige jaar heb ik via het systeem MAX! van ELV voor het instellen van mijn temperatuur op de verwarmingen zelf, reden hiervoor is dat ik in almere woon en geen gas heb maar alleen electra en een warmtebron. Ik heb geen CV ketel. Ik kan alleen nergens vinden of MAX! van ELV ook ondersteund wordt door domoticz, heeft iemand hier er al wel ervaring mee?
En met een vpn kun je je hele thuis netwerk benaderen mocht je dat willen.
Ik neem aan dat je een setje zoals dit hebt: http://www.elv.de/max-ein...eizkoerperthermostat.html ?inbedrijf schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:00:
[..]
Ik kan alleen nergens vinden of MAX! van ELV ook ondersteund wordt door domoticz, heeft iemand hier er al wel ervaring mee?
Volgens de specs werkt dat op 868.35 MHz. Met de RFXcom de knoppen direct bedienen gaat dus niet lukken. Dan zou je via Domoticz dat LAN-kastje al moeten aansturen (als je zo'n LAN-kastje hebt tenminste?).
Afhankelijk van hoe ingewikkeld het protocol is kun je wellicht de commando's die je browser naar de webinterface stuurt aftappen.
[ Voor 45% gewijzigd door ThinkPad op 04-11-2014 13:29 ]
Er is al script welke de Max! aan Domoticz kan koppelen.
http://bugs.maxbuddy.de/boards/4/topics/2494
http://www.domoticz.com/f...3&hilit=elv+max%21#p22313
http://bugs.maxbuddy.de/boards/4/topics/2494
http://www.domoticz.com/f...3&hilit=elv+max%21#p22313
[ Voor 58% gewijzigd door alberthakvoort op 04-11-2014 14:31 ]
@thinkpad @alberhakvoort Thnx ik ga er even induiken.
Zo, verwarming kan ik nu ook aan/uit zetten via Domoticz
[Remeha iSense] DIGI-ingang gebruiken om ketel te activeren
Kan alleen het dagprogramma instellen, maar dat is voor mij voldoende. Op de thermostaat stel ik in dat dagprogramma = 19 graden. Zo heb ik een lekker warm huis als ik thuis kom, zonder de aanschaf van een dure 'slimme thermostaat'.
Alleen mogelijk met een Remeha iSense thermostaat overigens, of jouw thermostaat moet ook een externe ingang hebben....
[Remeha iSense] DIGI-ingang gebruiken om ketel te activeren
Kan alleen het dagprogramma instellen, maar dat is voor mij voldoende. Op de thermostaat stel ik in dat dagprogramma = 19 graden. Zo heb ik een lekker warm huis als ik thuis kom, zonder de aanschaf van een dure 'slimme thermostaat'.
Alleen mogelijk met een Remeha iSense thermostaat overigens, of jouw thermostaat moet ook een externe ingang hebben....
Ik heb het gevraagd en hoop op tips. Zojuist thuis gekomen en helaas: lampje was niet aan.ThinkPadd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:21:
De maker van de 'Pilot' app zit ook op het Domoticz forum: http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=3056
'k snap er geen hout van. De virtuele switch zou toch 'On' moeten zijn als ik thuis ben?
[ Voor 7% gewijzigd door M.v.Veelen op 04-11-2014 18:13 ]
¯\_(ツ)_/¯
Zo, ik heb bluetooth werkend!
De reden : ik had de telefoon gepaired. Dit had ik ook weer verwijderd. Standaard staat bluetooth op HTC onzichtbaar. Dat leverde dus problemen op als je wilt scannen.
Pairen wordt weer lastig, Gnome-Bluetooth houdt namelijk een cache bij met de mac adressen van alle ooit gepairde apparaten en laat die dus niet zien! Bestanden rm-en, bluetooth services herstarten en ik ben weer aangesloten. Tot dik achterin de tuin blijft BT verbonden. Als ik echter de verbinding verbreek en weer wil maken, dan moet ik eerst naar binnen. Tijd om de BT hack hack uit te voeren voor wat extra meters bereik.
De reden : ik had de telefoon gepaired. Dit had ik ook weer verwijderd. Standaard staat bluetooth op HTC onzichtbaar. Dat leverde dus problemen op als je wilt scannen.
Pairen wordt weer lastig, Gnome-Bluetooth houdt namelijk een cache bij met de mac adressen van alle ooit gepairde apparaten en laat die dus niet zien! Bestanden rm-en, bluetooth services herstarten en ik ben weer aangesloten. Tot dik achterin de tuin blijft BT verbonden. Als ik echter de verbinding verbreek en weer wil maken, dan moet ik eerst naar binnen. Tijd om de BT hack hack uit te voeren voor wat extra meters bereik.
Ik ben al een poosje bezig met deze tutorial (http://www.ctheroux.com/2...ouse-on-the-raspberry-pi/) om BT werkend te krijgen. Maar wat een enorme hoeveelheid ruimte wordt er in beslag genomen op de Pi zeg! Als dat maar goed gaat..... Duurt nog wel even voordat het klaar is en ik ermee kan gaan testen (als het allemaal lukt natuurlijk).
¯\_(ツ)_/¯
Heb je moeite met linuxM.v.Veelen schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 19:05:
Ik ben al een poosje bezig met deze tutorial (http://www.ctheroux.com/2...ouse-on-the-raspberry-pi/) om BT werkend te krijgen. Maar wat een enorme hoeveelheid ruimte wordt er in beslag genomen op de Pi zeg! Als dat maar goed gaat..... Duurt nog wel even voordat het klaar is en ik ermee kan gaan testen (als het allemaal lukt natuurlijk).
BT 4.0 is wel aan te raden op een Pi. Ik heb zelf een ESX host met Fedora, dus die trekt dat wel.
Nee, valt wel mee. Maar ik loop nu vast:
Bus 001 Device 002: ID 0424:9514 Standard Microsystems Corp.
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 001 Device 003: ID 0424:ec00 Standard Microsystems Corp.
Bus 001 Device 004: ID 0403:6001 Future Technology Devices International, Ltd FT232 USB-Serial (UART) IC
Bus 001 Device 006: ID 047f:0416 Plantronics, Inc.
maar bij intypen van hcitool scan krijg ik:
Device is not available: No such device
De iPone is vindbaar en de dongle in de raspberry knippert blauw (teken dat hij beschikbaar / herkend) is.
Wat nu?
Edit: ik ben er ff klaar mee. Weer een doodlopende straat. Ik wil het heel graag met WiFi aan de praat krijgen en zag BT als 2e keus. Nu het allebei niet lukt, laat ik het maar even los
Bij lsusb krijg ik:lsusb
Make your Bluetooth device discoverable. Refer to the device manual.
Make sure that your device is seen by the Raspberry PI. Take note of its MAC address (ex. 75:EF:82:69:D2:83)
hcitool scan
Bus 001 Device 002: ID 0424:9514 Standard Microsystems Corp.
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 001 Device 003: ID 0424:ec00 Standard Microsystems Corp.
Bus 001 Device 004: ID 0403:6001 Future Technology Devices International, Ltd FT232 USB-Serial (UART) IC
Bus 001 Device 006: ID 047f:0416 Plantronics, Inc.
maar bij intypen van hcitool scan krijg ik:
Device is not available: No such device
De iPone is vindbaar en de dongle in de raspberry knippert blauw (teken dat hij beschikbaar / herkend) is.
Wat nu?
Edit: ik ben er ff klaar mee. Weer een doodlopende straat. Ik wil het heel graag met WiFi aan de praat krijgen en zag BT als 2e keus. Nu het allebei niet lukt, laat ik het maar even los

[ Voor 10% gewijzigd door M.v.Veelen op 04-11-2014 19:35 ]
¯\_(ツ)_/¯
Weet je zeker dat je BT dongle herkend wordt?
Ik krijg namelijk dit te zien:
Het knipperen van de dongle doet hij ook al wanneer hij alleen 5V voeding ontvangt. Als de data verbinding dood is knippert ie nog doodleuk (die van mij tenminste)
Je bent al 90% op weg met de BT detectie..
Ik krijg namelijk dit te zien:
code:
1
| Bus 001 Device 066: ID 050d:0084 Belkin Components F8T003v2 Bluetooth |
Het knipperen van de dongle doet hij ook al wanneer hij alleen 5V voeding ontvangt. Als de data verbinding dood is knippert ie nog doodleuk (die van mij tenminste)
Je bent al 90% op weg met de BT detectie..
Ja, het is een Plantronics BT dongle. Deze is een universele dongle die gebruikt wordt om Plantronics headsets te koppelen. De blauwe LED knippert dan maar eventjes zodat je de tijd hebt om de headset te koppelen. Dit knipperen stopt na een poosje en dan kun je niet meer koppelen. Misschien is het wel niet de juiste dongle hiervoor, dan ben ik sowieso al 'klaar' want ik heb geen alternatief liggen.
¯\_(ツ)_/¯
Druk hem eens in een Windows PC en probeer dan een telefoon of ander Bluetooth apparaat te koppelen 
En was het niet zo dat je een iPhone niet zomaar met een PC kunt pairen, maar alleen met apparaten zoals een headset, toetsenbord enzo?
En was het niet zo dat je een iPhone niet zomaar met een PC kunt pairen, maar alleen met apparaten zoals een headset, toetsenbord enzo?
Ik heb geen Windows machines meer in huis. Wel een MBP met Parallels. Maar wat wil je dat ik dan precies doe / probeer?
¯\_(ツ)_/¯
Kijken of je verbinding kunt maken, of dat het een speciale dongle is die alleen maar verbinding met de headset kan maken.
In Parallels wordt de Plantronics BT300M wel gezien, maar daar ook niet de mogelijkheid om te pairen met de iPhone helaas.
¯\_(ツ)_/¯
De iPhone hoeft alleen maar eenmalig gepaired te worden met een headset, dit om te zorgen dat de iPhone altijd het BT mac adres laat broadcasten. Als je dit niet doet, dan kan je nooit de iPhone detecteren door te scannen op zijn BT mac adres.
Een PC pairen met de iPhone gaat niet lukken.
Een PC pairen met de iPhone gaat niet lukken.
Ik heb wel een andere BT headset liggen, maar hoe dan verder? De Pi moet toch een BT dongle aangesloten hebben?
[ Voor 29% gewijzigd door M.v.Veelen op 04-11-2014 21:00 ]
¯\_(ツ)_/¯
Ja, maar ik heb zo'n vermoeden dat dat met deze dongle niet gaat lukken.
Ik denk het ook.
Maar....ik had het voor elkaar mbv Geofancy
Tenminste......dat dacht ik, want nadat ik de URL's had ingesteld is er zo'n 2 uur niets gebeurt en ineens ging het licht uit en kreeg ik een melding dat ik de deur uit was. En meteen erna ging het licht weer aan en kreeg ik de melding dat ik weer thuis was. Ik zat/zit op de bank TV te kijken. Dus dat gaat 'm ook niet worden. Even klaar ermee.....stabiel is anders.
Maar....ik had het voor elkaar mbv Geofancy
Tenminste......dat dacht ik, want nadat ik de URL's had ingesteld is er zo'n 2 uur niets gebeurt en ineens ging het licht uit en kreeg ik een melding dat ik de deur uit was. En meteen erna ging het licht weer aan en kreeg ik de melding dat ik weer thuis was. Ik zat/zit op de bank TV te kijken. Dus dat gaat 'm ook niet worden. Even klaar ermee.....stabiel is anders.
¯\_(ツ)_/¯
Iemand een idee waarom dit event niet uitschakelt? Hij ging wel netjes aan toen ik thuiskwam, maar inmiddels is het na 21:30, maar hij staat nog steeds aan? Is de structuur van de OR / AND wellicht niet goed?
Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed. Ik wil dat de CV-ketel KaKu alleen aan mag:
Als IemandThuis aan is
Tijd tussen 08:30 - 22:00
En hij moet uit
Als 'IemandThuis' uit is
Tijd VOOR 08:30 of NA 22:00
Kan iemand mij op weg helpen? Het lijkt zo simpel, maar het event doet niet wat ik wil, of het ding gaat constant aan/uit lopen klapperen.
Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed. Ik wil dat de CV-ketel KaKu alleen aan mag:
Als IemandThuis aan is
En hij moet uit
Als 'IemandThuis' uit is
Kan iemand mij op weg helpen? Het lijkt zo simpel, maar het event doet niet wat ik wil, of het ding gaat constant aan/uit lopen klapperen.
[ Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 04-11-2014 22:32 ]
Is het wellicht handiger om voor de tijden een virtuele switch aan te maken?
Ik ben geen Blockly wizard, maar ik zie iig niks vreemds.
Misschien de tijd bij de laatste andersom?
< 8:30 and > 21:30
Ik ben geen Blockly wizard, maar ik zie iig niks vreemds.
Misschien de tijd bij de laatste andersom?
< 8:30 and > 21:30
[ Voor 19% gewijzigd door Nicap op 04-11-2014 22:43 ]
Dat kan ik nog even proberen inderdaad. Virtuele switch kan, maar liever niet, heb er al een aantal, en die komen ook terug in de app als ik m'n licht wil aanzetten. Dus de lijst wordt steeds langer 
Wat ik bij Blockly een beetje mis is dat je een event kan controleren. Bijv. als je een voorwaarde erin hebt staan (> 8:30), en dat als die voorwaarde geldig is, dat het blokje dan groen wordt. En als de voorwaarde niet geldig is (<21:30 bijv.) dat hij dan rood is. Dat maakt het controleren van een event veel makkelijker.
Wat ik bij Blockly een beetje mis is dat je een event kan controleren. Bijv. als je een voorwaarde erin hebt staan (> 8:30), en dat als die voorwaarde geldig is, dat het blokje dan groen wordt. En als de voorwaarde niet geldig is (<21:30 bijv.) dat hij dan rood is. Dat maakt het controleren van een event veel makkelijker.
Gaar geworden van alles wat telkens maar niet wilde lukken, heb ik gisteren besloten Pilot van m'n iPhone te verwijderen en daarna opnieuw te installeren en te configureren. Ik zag ineens dat er een schuifje bij was gekomen (tenminste, die was me eerder niet opgevallen) met de naam "Enable notifications". Die heb ik aangezet en vanmorgen toen ik de wijk uitreed, kreeg ik de meldingen:
Pilot
Error while sending your current location to the server.
Pilot
You just left home. Have a safe trip!
Wat voor mij betekent dat ik wellicht het verkeerde ww heb ingevoerd (IP adres en poort zijn goed) en dat er nu wel 'gezien' wordt dat ik vertrek (dus ook dat ik arriveer). Kwestie van verwijderen en opnieuw installeren dus.....
Dan rest mij nu nog het juiste ww in te vullen (en kijken of ik dan op afstand nog kan testen...?) en een Blockly te maken die controleert of het na zonsondergang c.q. voor zonsopgang is en dat hij dan bij thuiskomst de verlichting (in de hal) aan laat schakelen. Vervolgens wil ik dat de iPhone van mijn vrouw in dit verhaal ook meegenomen kan worden. En hierbij onderschrijf ik dan ook wat ThinkPad aangeeft: het groen worden van een blokje als aan de voorwaarde wordt voldaan zou al enorm schelen bij het puzzelen (want meer is het eigenlijk niet).
Als iemand een opzetje voor me heeft: heel graag
!
Pilot
Pilot
Wat voor mij betekent dat ik wellicht het verkeerde ww heb ingevoerd (IP adres en poort zijn goed) en dat er nu wel 'gezien' wordt dat ik vertrek (dus ook dat ik arriveer). Kwestie van verwijderen en opnieuw installeren dus.....
Dan rest mij nu nog het juiste ww in te vullen (en kijken of ik dan op afstand nog kan testen...?) en een Blockly te maken die controleert of het na zonsondergang c.q. voor zonsopgang is en dat hij dan bij thuiskomst de verlichting (in de hal) aan laat schakelen. Vervolgens wil ik dat de iPhone van mijn vrouw in dit verhaal ook meegenomen kan worden. En hierbij onderschrijf ik dan ook wat ThinkPad aangeeft: het groen worden van een blokje als aan de voorwaarde wordt voldaan zou al enorm schelen bij het puzzelen (want meer is het eigenlijk niet).
Als iemand een opzetje voor me heeft: heel graag
¯\_(ツ)_/¯
Kijk eens naar deze Blockly: ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem" die schakelt het bij mij het licht aan als het donker is, en er iemand thuiskomt. Door de variabele (lichtgroene blokje) schakelt hij maar één keer aan. Als je die variabele er niet in zet kun je hem niet meer uit krijgen, omdat hij dan iedere keer weer aanfloept. De ELSE IF zorgt ervoor dat de variabele weer op 0 wordt gezet als je weggaat terwijl het donker is. Daarmee kan het script nogmaals getriggerd worden als je weer thuiskomt en het is nog donker (je gaat bijv. even met de hond lopen nadat het script getriggerd heeft. Bij thuiskomst wil je dan dat het licht weer aangaat zolang het nog donker is
)
En dat met het valideren van Blockly, ik vraag me af of dat in Domoticz gefixed kan worden. Blockly is een extern product, dus dat kunnen de makers van Domoticz niet zo ff aanpassen.
En dat met het valideren van Blockly, ik vraag me af of dat in Domoticz gefixed kan worden. Blockly is een extern product, dus dat kunnen de makers van Domoticz niet zo ff aanpassen.
[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 05-11-2014 07:55 ]
Je geeft in je ElseIf statement aan dat je de tijd wilt checken OF voor 8.30 OF na 22.00, in je gelinkte plaatje staat een AND. Logischerwijs kan het niet zowel voor 8.30 als na 22.00 uur zijn (schaal 0.00 - 23.59).ThinkPadd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 22:22:
Iemand een idee waarom dit event niet uitschakelt? Hij ging wel netjes aan toen ik thuiskwam, maar inmiddels is het na 21:30, maar hij staat nog steeds aan? Is de structuur van de OR / AND wellicht niet goed?
Als IemandThuis aan is
En hij moet uit
Als 'IemandThuis' uit is
Heb je al een OR geprobeerd?
Ik had het zelf nog nooit uitgeprobeerd, dus gisteren het gekoppeld aan een lamp die uit was toen ik de hond uit ging laten. Of niet ver genoeg gelopen maar de lamp was niet aan toen ik weer binnen kwam.M.v.Veelen schreef op woensdag 05 november 2014 @ 07:49:
Gaar geworden van alles wat telkens maar niet wilde lukken, heb ik gisteren besloten Pilot van m'n iPhone te verwijderen en daarna opnieuw te installeren en te configureren. Ik zag ineens dat er een schuifje bij was gekomen (tenminste, die was me eerder niet opgevallen) met de naam "Enable notifications". Die heb ik aangezet en vanmorgen toen ik de wijk uitreed, kreeg ik de meldingen:
Pilot
Pilot
Als iemand een opzetje voor me heeft: heel graag!
Heb het ook niet nodig maar wilde het een keer uitproberen....
Bing
ik ben nieuw in het domotica gebeuren en wil misschien wat gaan doen met de gasketel.
Ik heb net een nieuwe remeha calenta cw5 met Isense thermostaat, en ben eigenlijk benieuwd hoe ik deze het beste kan uitlezen, ik zou ook graag als dat tenminste mogelijk is, het tapwater willen monitoren apart van de verwarming.
Ik heb bij de ketel netwerkkabel gelegd, voor het geval dat ik het nodig zou hebben. Ook heb ik een OMV nas machientje, en wil daar eigenlijk de domoticz server op draaien, iemand al ervaring mee?
Ik heb net een nieuwe remeha calenta cw5 met Isense thermostaat, en ben eigenlijk benieuwd hoe ik deze het beste kan uitlezen, ik zou ook graag als dat tenminste mogelijk is, het tapwater willen monitoren apart van de verwarming.
Ik heb bij de ketel netwerkkabel gelegd, voor het geval dat ik het nodig zou hebben. Ook heb ik een OMV nas machientje, en wil daar eigenlijk de domoticz server op draaien, iemand al ervaring mee?
XboX live : DaWauZ
Kun je meer details prijsgeven over de 2 virtuele switches die je hebt aangemaakt (IemandThuis en IsDonker) en de variabele keuken_donker_thuiskomst? Het ziet er namelijk wel heel compleet uit en ik zou er wel aan willen sleutelen voor mijn thuissituatie.ThinkPadd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 07:53:
Kijk eens naar deze Blockly: ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem" die schakelt het bij mij het licht aan als het donker is, en er iemand thuiskomt. Door de variabele (lichtgroene blokje) schakelt hij maar één keer aan. Als je die variabele er niet in zet kun je hem niet meer uit krijgen, omdat hij dan iedere keer weer aanfloept. De ELSE IF zorgt ervoor dat de variabele weer op 0 wordt gezet als je weggaat terwijl het donker is. Daarmee kan het script nogmaals getriggerd worden als je weer thuiskomt en het is nog donker (je gaat bijv. even met de hond lopen nadat het script getriggerd heeft. Bij thuiskomst wil je dan dat het licht weer aangaat zolang het nog donker is)
¯\_(ツ)_/¯
Met een Remeha heb je verschillende opties. Je kunt een kabeltje maken en de ketel met de 'Recom' software (Windows) uitlezen. Zie hier hoe je zo'n kabeltje kunt maken. Die persoon doet wel meer met uitlezen van z'n Remeha ketel, zie deze link.dawauz schreef op woensdag 05 november 2014 @ 08:29:
ik ben nieuw in het domotica gebeuren en wil misschien wat gaan doen met de gasketel.
Je kunt ook een OpenTherm gateway (USB) aanschaffen, die is volgens mij rechtstreeks compatible met Domoticz. Maar daar kun je volgens mij alleen de ingestelde temperatuur mee uitlezen en aanpassen. Met die Recom software weet ik zeker dat je vanalles kunt uitlezen, incl. tapwater waarschijnlijk.
IemandThuis doet verder zelf niks, wordt aangestuurd door een event. Dat event is ongeveer het volgende (kan nu niet bij m'n Domoticz)M.v.Veelen schreef op woensdag 05 november 2014 @ 08:35:
[...]
Kun je meer details prijsgeven over de 2 virtuele switches die je hebt aangemaakt (IemandThuis en IsDonker) en de variabele keuken_donker_thuiskomst? Het ziet er namelijk wel heel compleet uit en ik zou er wel aan willen sleutelen voor mijn thuissituatie.
IF telefoon1 = on OR telefoon2 = on AND IemandThuis = off
DO SET IemandThuis = on
ELSE IF telefoon1 = off AND telefoon2 = off AND IemandThuis = on
DO SET IemandThuis = off
Op die manier hoef ik alleen maar 'IemandThuis' in een event te checken, ipv iedere keer beide telefoons
IsDonker is een schakelaar die ik middels de timers van de switch heb ingesteld dat hij 1 minuut na zonsondergang aan gaat, en bij zonsopgang weer uit. Die switch vertelt mij dus of het donker is of niet
Scheelt ook weer klooien met "> sunrise AND < sunset" enzo in events
De variabele maak je bij 'User variables' aan, en zet je standaard op 0.
Maar wellicht dat ik e.e.a. nog ga aanpassen van virtuele switch naar user variabele. Werking is in principe gelijk, hij is aan (1) of uit (0). De virtuele switches zie ik ook met de app op m'n smartphone, en maken de lijst dus onnodig langer. Ik hoef ze op m'n telefoon toch niet te zien eigenlijk.
[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 05-11-2014 08:51 ]
Gisteravond aan het stoeien geweest met Bluetooth. Ja, als hij gepaired is heb ik voldoende bereik. Tot zover het goede nieuws.
Het slechte nieuws is dat Fedora mijn telefoon ziet als bluetooth headset. Op de telefoon komt een koptelefoontje te staan als hij gepaired is. So far, so good. Maar connecten wilde niet lukken. Het A2DP profiel wilde niet laden dus de telefoon kon niet gepaired worden. Het werkt weer wel als PulseAudio actief is. Maar die stopt regelmatig en dan is ook meteen de verbinding weg.
Ook lukt het alleen als ik op de console van de server ben ingelogd dus ook daar zit werk aan. Als het werkt is het ook meteen helemaal prima.
Het slechte nieuws is dat Fedora mijn telefoon ziet als bluetooth headset. Op de telefoon komt een koptelefoontje te staan als hij gepaired is. So far, so good. Maar connecten wilde niet lukken. Het A2DP profiel wilde niet laden dus de telefoon kon niet gepaired worden. Het werkt weer wel als PulseAudio actief is. Maar die stopt regelmatig en dan is ook meteen de verbinding weg.
Ook lukt het alleen als ik op de console van de server ben ingelogd dus ook daar zit werk aan. Als het werkt is het ook meteen helemaal prima.
tnx. Ik heb ook een slimme meter, qua electra en gas. Ik laat het nu uitlezen door de energieleverancier en slimmemeterportal, daar kan ik al hele leuke dingen uithalen maar de slimme meter is toch ook uit te lezen door domoticz? Ik zal eens kijken naar recom, het jammere is dan dat je een extra windows machine voor nodig hebt. Ik zou weleens een paar maand willen bekijken wat het gemiddelde tapwater gebruik is (verbruik gas) en het verbruik voor de verwarming zelf.ThinkPadd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 08:48:
[...]
Met een Remeha heb je verschillende opties. Je kunt een kabeltje maken en de ketel met de 'Recom' software (Windows) uitlezen. Zie hier hoe je zo'n kabeltje kunt maken. Die persoon doet wel meer met uitlezen van z'n Remeha ketel, zie deze link.
Je kunt ook een OpenTherm gateway (USB) aanschaffen, die is volgens mij rechtstreeks compatible met Domoticz. Maar daar kun je volgens mij alleen de ingestelde temperatuur mee uitlezen en aanpassen. Met die Recom software weet ik zeker dat je vanalles kunt uitlezen, incl. tapwater waarschijnlijk.
De telefoon hoeft toch niet constaint gepaired te zijn? Als hij eenmaal gepaired is zal hij daarna z'n MAC-adres uitzenden las ik ergens. Met je server kun je vervolgens scannen of dat apparaat z'n MAC-adres loopt rond te schreeuwen (zo werkte het grofweg dacht ik).asing schreef op woensdag 05 november 2014 @ 08:51:
Gisteravond aan het stoeien geweest met Bluetooth. Ja, als hij gepaired is heb ik voldoende bereik. Tot zover het goede nieuws.
En als het alleen werkt als je zelf ingelogd bent, dan draait het script onder de verkeerde user. Heeft de user waar je Domoticz onder draait wel uitvoerrechten op het script? Anders even
chmod +x scriptnaam.sh
Ja de slimme meter is ook uit te lezen door Domoticz. Moet je even een kabeltje voor maken/kopen. Als je er eentje koopt even opletten dat er geen neppe FTDI chip op zit, daar zijn de laatste tijd problemen mee (worden expres door FTDI gebricked als je ze aansluit op een Windows PC die de driver ophaalt via Windows Update). Eentje met een PL2303 ofzo is dan veiligerdawauz schreef op woensdag 05 november 2014 @ 08:52:
[...]
tnx. Ik heb ook een slimme meter, qua electra en gas. Ik laat het nu uitlezen door de energieleverancier en slimmemeterportal, daar kan ik al hele leuke dingen uithalen maar de slimme meter is toch ook uit te lezen door domoticz? Ik zal eens kijken naar recom, het jammere is dan dat je een extra windows machine voor nodig hebt. Ik zou weleens een paar maand willen bekijken wat het gemiddelde tapwater gebruik is (verbruik gas) en het verbruik voor de verwarming zelf.
Je begrijpt me niet helemaal. In tegenstelling tot jullie zit ik niet op een Raspberry Pi te werken maar op een server installatie van Fedora.ThinkPadd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 08:56:
[...]
De telefoon hoeft toch niet constaint gepaired te zijn? Als hij eenmaal gepaired is zal hij daarna z'n MAC-adres uitzenden las ik ergens. Met je server kun je vervolgens scannen of dat apparaat z'n MAC-adres loopt rond te schreeuwen (zo werkte het grofweg dacht ik).
En als het alleen werkt als je zelf ingelogd bent, dan draait het script onder de verkeerde user. Heeft de user waar je Domoticz onder draait wel uitvoerrechten op het script? Anders evendoen.chmod +x scriptnaam.sh
Ik heb het zonder pairen geprobeerd maar de HTC blijft doof voor alles wat niet niet gepaired is. Je krijgt dus om de minuut berichtjes a la "ik ben thuis" en "ik ben niet thuis". Als je paired en actief bent heb je daar geen last van.
Het programma werkt alleen in de GUI en verder niet, ik moet dus nog even wat sleutelen. Domoticz zelf doet het perfect.
als ik het goed begrijp is de kabel die aan de calenta moet een usb kabel naar rj11, met een ftdi chip erin.
Kan ik niet gewoon een usb naar rs323 kabel gebruiken, rs323 eraf knippen en vervangen voor rj11?
of zoiets als een router programmer kabel zon blauwe cisco van rj11 voorzien naar rs323?
Kan ik niet gewoon een usb naar rs323 kabel gebruiken, rs323 eraf knippen en vervangen voor rj11?
of zoiets als een router programmer kabel zon blauwe cisco van rj11 voorzien naar rs323?
[ Voor 18% gewijzigd door dawauz op 05-11-2014 10:25 ]
Je zegt dat je een HTC gebruikt, dus Android waarschijnlijk. Waarom gebruik je het WiFi ping script dan niet? Die werkt bij mij feilloos op m'n Nexus 5 (Android 4.4). In de wifi isntellingen even aangeven dat wifi behouden moet blijven in slaapstand.asing schreef op woensdag 05 november 2014 @ 09:01:
[...]
Je begrijpt me niet helemaal. In tegenstelling tot jullie zit ik niet op een Raspberry Pi te werken maar op een server installatie van Fedora.![]()
Ik heb het zonder pairen geprobeerd maar de HTC blijft doof voor alles wat niet niet gepaired is. Je krijgt dus om de minuut berichtjes a la "ik ben thuis" en "ik ben niet thuis". Als je paired en actief bent heb je daar geen last van.
Het programma werkt alleen in de GUI en verder niet, ik moet dus nog even wat sleutelen. Domoticz zelf doet het perfect.
Bluetooth kun je dan wel weer gebruiken voor een iPhone, die broadcast wel z'n MAC-adres als hij eenmaal gepaired is geweest met een device.
Ligt aan de niveaus, je hebt TTL en RS232. Zie hier voor meer info: Sparkfun: RS-232 vs. TTL Serial Communicationdawauz schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:18:
als ik het goed begrijp is de kabel die aan de calenta moet een usb kabel naar rj11, met een ftdi chip erin.
Volgens mij is een Raspberry, Arduino e.d. gewoon TTL, dus van 0 - 3V3 / 5V.
Een echte seriële poort op je moederbord ofzo is RS232 en die geeft veel hogere spanningen, zoals die link ook uitlegt.
Ik weet niet wat voor signaal de Calenta uitspuugt/verwacht. Die persoon die de ketel uitleest doet wel iets met TTL - RS232 omzetting, zie deze link.
Aansluiten van je ketel op eigen risico
[ Voor 114% gewijzigd door ThinkPad op 05-11-2014 10:38 ]
Dan moet ik wifi aanzetten en dat vreet de accu leeg.ThinkPadd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:29:
[...]
Je zegt dat je een HTC gebruikt, dus Android waarschijnlijk. Waarom gebruik je het WiFi ping script dan niet? Die werkt bij mij feilloos op m'n Nexus 5 (Android 4.4). In de wifi isntellingen even aangeven dat wifi behouden moet blijven in slaapstand.
Bluetooth kun je dan wel weer gebruiken voor een iPhone, die broadcast wel z'n MAC-adres als hij eenmaal gepaired is geweest met een device.
[...]

Dus BT is een hele nette oplossing
Heb je thuis geen wifi dan? Volgens mij is wifi juist zuiniger dan 3G/4G ?
[ Voor 46% gewijzigd door ThinkPad op 05-11-2014 13:31 ]
Ik heb thuis wifi, als ik dat aanzet kan ik een halve dag met de telefoon doen. Daarna is hij leeg.
Bluetooth gebruikt nagenoeg niks en staat toch al altijd aan, dus dat is een mooie oplossing.
GPS op een HTX One X is overigens ook drama dus ik blijf bij BT. Die is altijd aan en verbruikt bijna niks.
Bluetooth gebruikt nagenoeg niks en staat toch al altijd aan, dus dat is een mooie oplossing.
GPS op een HTX One X is overigens ook drama dus ik blijf bij BT. Die is altijd aan en verbruikt bijna niks.
^ Hang wel voor een groot deel van signaal sterkte af. Goede 4G is zuiniger dan slechte WiFi. Ook WiFi dat geen power save ondersteund (extensie van 802.11e) is een flinke energie slurper (nog erger dan Bleutooth).
Ik heb WiFi altijd aanstaan op mijn S4, doe er 4 dagen mee. Met BT aan maar 1 dag. Gebruik overigens geen polling, alleen maar push.
Ik heb WiFi altijd aanstaan op mijn S4, doe er 4 dagen mee. Met BT aan maar 1 dag. Gebruik overigens geen polling, alleen maar push.
[ Voor 23% gewijzigd door DukeBox op 05-11-2014 13:55 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik ga vanavond nog wel even stoeien en post de oplossing wel.
Heeft er overigens iemand behoefte aan of zit iedereen op een Pi?
Heeft er overigens iemand behoefte aan of zit iedereen op een Pi?
Denk het grootste deel wel als neemt het aantal synology gebruikers ook flink toe (althans, de hoeveelheid downloads van de app).
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik heb de volgende vraag aan de ontwikkelaar en wel.
Zou het in de toekomst ook mogelijk zijn om de gasmeter stand te uploaden naar mindergas.nl.
Ikzelf doe het nu nog met de arduino solarmeter maar meet het ook met domoticz.
Mijn dochter waar ik ook een setje heb geplaatst heeft ook Toon en om nou de slimme meter 3 keer af te tappen lijkt me wat veel
Zou het in de toekomst ook mogelijk zijn om de gasmeter stand te uploaden naar mindergas.nl.
Ikzelf doe het nu nog met de arduino solarmeter maar meet het ook met domoticz.
Mijn dochter waar ik ook een setje heb geplaatst heeft ook Toon en om nou de slimme meter 3 keer af te tappen lijkt me wat veel
@Herman1550
http://www.domoticz.com/wiki/Mindergas.nl
http://www.domoticz.com/wiki/Mindergas.nl
[ Voor 15% gewijzigd door alberthakvoort op 05-11-2014 15:31 ]
ja Alberthakvoort
Deze had ik wel gezien maar ben een beginner en al zou ik het durven dan kan ik het nog niet wat daar allemaal staat. ben blij dat ik zwave en de rfx heb draaien. Daarom hoop ik dat de ontwikkelaar het zo kan maken dat je in het programma zelf de gegevens invult en dat het dan draait. Dat het ik ook gedaan bij PVOutput en zie nu wat mijn zonnepanelen doen in Domotizc
Deze had ik wel gezien maar ben een beginner en al zou ik het durven dan kan ik het nog niet wat daar allemaal staat. ben blij dat ik zwave en de rfx heb draaien. Daarom hoop ik dat de ontwikkelaar het zo kan maken dat je in het programma zelf de gegevens invult en dat het dan draait. Dat het ik ook gedaan bij PVOutput en zie nu wat mijn zonnepanelen doen in Domotizc
Ik heb het euvel inmiddels ontdekt. Mijn HTC heeft Bluetooth 4.0 en één van de eigenschappen is energiebesparing. Daar zit de crux.
Als eerste : de HTC is een telefoon die muziek kan streamen over Bluetooth. Dat is dus A2DP. Linux kan dat prima en gebruikt hiervoor PulseAudio. PulseAudio maakt weer gebruik van DBUS en het geheel doet het alleen als er een X-Window is. Net opgestart en niet ingelogd is er geen X-Window. Een keer inloggen en afloggen en er is wel een X-Window waardoor de telefoon wel wil connecten.
Enige nadeel, hij wil niet zelfstandig opnieuw connecten als de verbinding is verbroken. Je moet echt BT uit en aan zetten of hard connectie maken. Anders doet hij gewoon niks. Ik vermoed dat het ligt aan de Bluez versie op Fedora. Dat is 5.18. De nieuwste versie is al 5.24 en vanaf 5.19 maakt men melding van een reconnect on link loss. Dus ik denk dat ik Fedora even moet upgraden....
Ik heb ervoor gezorgd dat ik geen BT connectie meer had met de server. Dit gedaan door naar buiten te lopen en te kijken wanneer de verbinding weg viel. Vervolgens weer naar binnen en ik heb de telefoon op de uiterste hoek gelegd, zo ver mogelijk van de server. En jawel, binnen enkele minuten was mijn alarm aan, want foon niet gevonden. Dat ging een paar keer heen en weer maar niks definitief aan of uit.
Daarna heb ik op die lokatie getracht te connecten met de server. Geen succes. Een stuk dichterbij de server kon ik ineens weer wel connecten. Daarna heb ik de telefoon op dezelfde plek gelegd als ervoor, en 1,5 uur lang wat anders gedaan. De telefoon was niet gedisconnect en de server kon hem steeds vinden.
Ergo, als de telefoon niet verbonden is, wordt het vermogen van de chip teruggeschroefd waardoor de beide apparaten elkaar niet meer zien. Zodra er connectie is wordt het signaal wat opgeschroefd en blijft hij netjes verbonden.
Als eerste : de HTC is een telefoon die muziek kan streamen over Bluetooth. Dat is dus A2DP. Linux kan dat prima en gebruikt hiervoor PulseAudio. PulseAudio maakt weer gebruik van DBUS en het geheel doet het alleen als er een X-Window is. Net opgestart en niet ingelogd is er geen X-Window. Een keer inloggen en afloggen en er is wel een X-Window waardoor de telefoon wel wil connecten.
Enige nadeel, hij wil niet zelfstandig opnieuw connecten als de verbinding is verbroken. Je moet echt BT uit en aan zetten of hard connectie maken. Anders doet hij gewoon niks. Ik vermoed dat het ligt aan de Bluez versie op Fedora. Dat is 5.18. De nieuwste versie is al 5.24 en vanaf 5.19 maakt men melding van een reconnect on link loss. Dus ik denk dat ik Fedora even moet upgraden....
Ik heb ervoor gezorgd dat ik geen BT connectie meer had met de server. Dit gedaan door naar buiten te lopen en te kijken wanneer de verbinding weg viel. Vervolgens weer naar binnen en ik heb de telefoon op de uiterste hoek gelegd, zo ver mogelijk van de server. En jawel, binnen enkele minuten was mijn alarm aan, want foon niet gevonden. Dat ging een paar keer heen en weer maar niks definitief aan of uit.
Daarna heb ik op die lokatie getracht te connecten met de server. Geen succes. Een stuk dichterbij de server kon ik ineens weer wel connecten. Daarna heb ik de telefoon op dezelfde plek gelegd als ervoor, en 1,5 uur lang wat anders gedaan. De telefoon was niet gedisconnect en de server kon hem steeds vinden.
Ergo, als de telefoon niet verbonden is, wordt het vermogen van de chip teruggeschroefd waardoor de beide apparaten elkaar niet meer zien. Zodra er connectie is wordt het signaal wat opgeschroefd en blijft hij netjes verbonden.
Goed,ThinkPad heeft me meters laten maken en het thuiskomen / vertrekken met bijbehorende toeters en bellen werkt nu. Ik ga dat vast nog wel verder tweaken, maar ik ben er erg mee geholpen. Dank daarvoor!
Nu wil ik nog wat uitbreiden vwb de verlichting en wil daarbij enkele bestaande lichtpunten (zoals de overloop) kunnen schakelen zoals ik gewend ben (met de knop) en ook draadloos. Bij een gewone schakeling kan ik dan deze gebruiken: http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/awmr-300/#tabs toch? En die bij de lamp monteren ipv achter de schakelaar, toch?
En hoe zit dit dan met een hotelschakeling? Heb je dan iets anders nodig? Iemand daar ervaring mee?
Nu wil ik nog wat uitbreiden vwb de verlichting en wil daarbij enkele bestaande lichtpunten (zoals de overloop) kunnen schakelen zoals ik gewend ben (met de knop) en ook draadloos. Bij een gewone schakeling kan ik dan deze gebruiken: http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/awmr-300/#tabs toch? En die bij de lamp monteren ipv achter de schakelaar, toch?
En hoe zit dit dan met een hotelschakeling? Heb je dan iets anders nodig? Iemand daar ervaring mee?
[ Voor 6% gewijzigd door M.v.Veelen op 06-11-2014 07:29 ]
¯\_(ツ)_/¯
Graag gedaan 
Je kunt beter deze pakken: http://www.klikaanklikuit...bouw-schakelaar-awmr-232/ die heeft alleen bruin en zwart nodig. Diegene waar jij naar linkt heeft ook een blauwe draad nodig, en dat zie je in NL niet zo veel, behalve als er ook een stopcontact vlakbij de schakelaar zit ofzo.
Edit: Hmmm bij KaKu zeggen ze: Indien het gaat om LED verlichting of spaarlampen dient u te kiezen voor de AWMR-300 in plaats van de AWMR-230.. Dat is wel weer grappig, want bij de inbouwdimmer die ik gebruik (AWMD-250) is dat niet nodig, die werkt ook gewoon met LED-lampen en spaarlampen met alleen een bruine en zwarte draad. Ik vermoed dat er bij de dimmer een stroompje blijft lopen, waar dit bij de schakelaar blijkbaar niet mogelijk is.
Hotelschakeling: http://www.klikaanklikuit...ossingen/hotelschakeling/
Je pakt dus een AWMR-230 en plaatst die achter de schakelaar waar je bruin en zwart hebt. Huidige schakelaar sluit je aan op die witte draden. Bij de tweede schakelaar haal je de zwarte draden los en plaats je een inbouwzender, zoals deze. De AWMR-230 en die inbouwzender koppel je vervolgens aan elkaar.
Ik weet alleen niet hoe dat dan gaat met de stand van de schakelaar, normaal staat de ene schakelaar omhoog en de andere omlaag. Maar aangezien dit net even anders werkt kan het zijn dat je eerst de tweede schakelaar aan moet zetten, en dan weer uit om het licht uit te zetten als je het met de andere schakelaar aan had gezet.
Ik zou gewoon het spul in huis halen en er mee gaan testen, als het niet bevalt breng je het weer terug, doet Gamma nooit moeilijk over (desnoods zeg je dat je het qua bereik niet kon redden als ze er over gaan zeuren dat de verpakking open is ofzo).
P.S. Het KaKu spul is t/m 9 nov nog in de aanbieding (30% korting + 20% keuzekorting) bij Gamma
Inslaan dus 
Edit: Je moet in de tweede muurdoos wel even zwart doorverbinden, kijk maar naar dit plaatje: http://www.zegstudios.nl/hotel/hotel.jpg Anders is het schema niet rond
1 zwarte draad komt in principe te vervallen dan. Beste gewoon even meten wat waarop zit aangesloten. Ik zou wel zorgen dat je de draden in de leidingen laat zitten, dan kun je later altijd nog terug naar de originele situatie. Zeker als er flexbuis is gebruikt tijdens de bouw dan kan het een hel zijn om er later weer draden door te moeten trekken.
Samengevat:

Je kunt beter deze pakken: http://www.klikaanklikuit...bouw-schakelaar-awmr-232/ die heeft alleen bruin en zwart nodig. Diegene waar jij naar linkt heeft ook een blauwe draad nodig, en dat zie je in NL niet zo veel, behalve als er ook een stopcontact vlakbij de schakelaar zit ofzo.
Edit: Hmmm bij KaKu zeggen ze: Indien het gaat om LED verlichting of spaarlampen dient u te kiezen voor de AWMR-300 in plaats van de AWMR-230.. Dat is wel weer grappig, want bij de inbouwdimmer die ik gebruik (AWMD-250) is dat niet nodig, die werkt ook gewoon met LED-lampen en spaarlampen met alleen een bruine en zwarte draad. Ik vermoed dat er bij de dimmer een stroompje blijft lopen, waar dit bij de schakelaar blijkbaar niet mogelijk is.
Hotelschakeling: http://www.klikaanklikuit...ossingen/hotelschakeling/
Je pakt dus een AWMR-230 en plaatst die achter de schakelaar waar je bruin en zwart hebt. Huidige schakelaar sluit je aan op die witte draden. Bij de tweede schakelaar haal je de zwarte draden los en plaats je een inbouwzender, zoals deze. De AWMR-230 en die inbouwzender koppel je vervolgens aan elkaar.
Ik weet alleen niet hoe dat dan gaat met de stand van de schakelaar, normaal staat de ene schakelaar omhoog en de andere omlaag. Maar aangezien dit net even anders werkt kan het zijn dat je eerst de tweede schakelaar aan moet zetten, en dan weer uit om het licht uit te zetten als je het met de andere schakelaar aan had gezet.
Ik zou gewoon het spul in huis halen en er mee gaan testen, als het niet bevalt breng je het weer terug, doet Gamma nooit moeilijk over (desnoods zeg je dat je het qua bereik niet kon redden als ze er over gaan zeuren dat de verpakking open is ofzo).
P.S. Het KaKu spul is t/m 9 nov nog in de aanbieding (30% korting + 20% keuzekorting) bij Gamma
Edit: Je moet in de tweede muurdoos wel even zwart doorverbinden, kijk maar naar dit plaatje: http://www.zegstudios.nl/hotel/hotel.jpg Anders is het schema niet rond
Samengevat:

- De zwarte draad met groen komt te vervallen
- In het oranje vak plaats je een lasdop
- Wolkje = om aan te geven dat het los staat van de bedrading. Volgens mij werkt die inbouwzender met een batterijtje
- Grijs = de witte draden op de modules. Daar sluit je je bestaande schakelaar op aan
[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 06-11-2014 08:20 ]
Gebeurd het nog vaak dat met kaku een schakelaar niet aan/uitgezet wordt? omdat er geen terugkoppeling is, kun je dat niet echt controleren op afstand. Het is nu wel voordelig om aan te schaffen, maar als blijkt dat er steeds lampen niet aangaan, is dat ook irritant.
Is afhankelijk van diverse factoren. Zijn er meer mensen in je buurt die 433Mhz spul gebruiken (weerstations, garagedeuropeners etc.) en die mogelijke stoorzenders zijn? Staan je ontvangers/zenders ver uit elkaar?
Bij mij is het tot nu toe nog niet voorgekomen, maar mijn woning is ook maar 56m2, dus qua bereik zit het wel goed
En in Domoticz heb ik nog maar één ander 433Mhz schakelsetje voorbij zien komen. Voordeel van in een flat wonen met veel senioren denk ik
Bij mij is het tot nu toe nog niet voorgekomen, maar mijn woning is ook maar 56m2, dus qua bereik zit het wel goed

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 06-11-2014 08:19 ]
Ik zit namelijk te twijfelen tussen zwave en kaku. De eerste is trefzeker en de tweede een stuk goedkoper. En dan een van die gebruiken met de Philips Hue Lux lampen.
Ik heb soms met een apa2 2300r dat het heel even duurt. Dat is dan en verdieping hoger dan waar de zender staat.
Ik heb diverse kaku schakelaars, totaal zo'n 12 stuks, maar nog nooit gehad dat er 1 niet schakelt.Nicap schreef op donderdag 06 november 2014 @ 08:13:
Gebeurd het nog vaak dat met kaku een schakelaar niet aan/uitgezet wordt? omdat er geen terugkoppeling is, kun je dat niet echt controleren op afstand. Het is nu wel voordelig om aan te schaffen, maar als blijkt dat er steeds lampen niet aangaan, is dat ook irritant.
Ik denk dat ik me er toch maar aan ga wagen dan. Het scheelt wel teveel op zwave vind ik. En ik heb nog wat kaku dingen liggen, die dan te gebruiken zijn. Binnenkort verhuizen, dus zal al vast wat spul halen bij de gamma.
Ik heb tot op heden ook nog geen 1 keer gehad dat de KAKU niet schakelde. En ik heb toch aardig wat zitten testen 
Voor de zaken die naar mijn idee een hogere betrouwbaarheidsgraad moeten hebben, zoals deurcontacten, bewegingsmelders, sirene, enz. ga ik Z Wave materiaal inzetten. Maar eerst straks langs de Gamma om nog wat KAKU te halen.
Voor de zaken die naar mijn idee een hogere betrouwbaarheidsgraad moeten hebben, zoals deurcontacten, bewegingsmelders, sirene, enz. ga ik Z Wave materiaal inzetten. Maar eerst straks langs de Gamma om nog wat KAKU te halen.
¯\_(ツ)_/¯
De 20% keuzekorting is maar op één artikel, dus even meerdere keren langs de kassa om maximaal voordeel te behalen
en hoe heb je het nu gedaan?M.v.Veelen schreef op donderdag 06 november 2014 @ 07:25:
Goed,ThinkPad heeft me meters laten maken en het thuiskomen / vertrekken met bijbehorende toeters en bellen werkt nu. Ik ga dat vast nog wel verder tweaken, maar ik ben er erg mee geholpen. Dank daarvoor!
Bing
Voor raam/deurcontacten zou je ook de X10 DS90 sensor kunnen gebruiken.M.v.Veelen schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:03:
Voor de zaken die naar mijn idee een hogere betrouwbaarheidsgraad moeten hebben, zoals deurcontacten, bewegingsmelders, sirene, enz. ga ik Z Wave materiaal inzetten.
En X10 MS90 als bewegingsmelder voor beveiligingsdoeleinden. Deze sensors versturen een alive en battery low signaal en werken betrouwbaar.
Als bewegingsmelder voor verlichting zou je de X10 MS13 kunnen gebruiken. Kies dan wel de versie met geheugen anders gaat de ingestelde code steeds verloren als je de batterij wisselt.
Voor buiten zou je de KAKU PIR-2050 (ARC code) kunnen toepassen. Deze gaat echter uit het assortiment en is nu in de op=op aanbieding.
http://www.klikaanklikuit...en-1/op-op/kaku-pir-2051/
Voor sirene zou je een KAKU aan/uit module kunnen kiezen en daar een sirene met 12V DC voeding op aan kunnen sluiten. Bijvoorbeeld;
https://www.conrad.nl/nl/...eau-110-db1-m-750792.html
https://www.conrad.nl/nl/...eau-100-db-1m-750995.html
https://www.conrad.nl/nl/...nhoud-1-stuks-719195.html
Grotendeels dit event: ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem". Die heeft een user variabele nodig (ff aanmaken).
Verder nog twee virtuele switches bij hem aangemaakt. 'IsDonker', welke via het kopje 'Timers' onder de schakelaar 1 min na zonsondergang actief wordt, en 1min na zonsopgang weer uit gaat. En 'IemandThuis' welke door dit event aangestuurd wordt.
De virtuele schakelaars voor de telefoons worden aangestuurd hierdoor:
http://www.domoticz.com/wiki/Presence_detection (pingen via wifi). Maar kun je ook met Bluetooth / Tasker app (Android) / Pilot app (iOS) ofzo oplossen, is maar net wat je zelf wilt.
[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 06-11-2014 11:24 ]
Dat dus 
Net een setje schakelaars gehaald en staan kijken wat ik voor die hotelschakeling moest hebben. Wat ik ook kan doen is: de bestaande schakelaars loshalen en daarachter elk een draadloze mini inbouw zender AWMT-003 plaatsen en dan op het lichtpunt een mini inbouw schakelaar AWMR-230. Dan zou ik (als ik 3 keer de winkel in ga om af te rekenen) klaar zijn voor 21,95 - 30% + 2x 29,95 - 30% = 57,30 (wat ik op zich evengoed nog wel een aardig bedrag vind voor iets dat nu nog niet echt nodig is.
Die 30% korting is de korting die ze nu hebben op KAKU inclusief die 20% keuzekorting!
Setje APA3-1500R (3 stopcontact schakelaars met afstandsbediening) is van 27,95 nu 19,57 als je zo'n 20% kortingsbon inlevert. Van deze heb ik in ieder geval nog een setje meegenomen.
@b_weijenberg: ik ga daar eens naar kijken, dankjewel voor de tip.
Net een setje schakelaars gehaald en staan kijken wat ik voor die hotelschakeling moest hebben. Wat ik ook kan doen is: de bestaande schakelaars loshalen en daarachter elk een draadloze mini inbouw zender AWMT-003 plaatsen en dan op het lichtpunt een mini inbouw schakelaar AWMR-230. Dan zou ik (als ik 3 keer de winkel in ga om af te rekenen) klaar zijn voor 21,95 - 30% + 2x 29,95 - 30% = 57,30 (wat ik op zich evengoed nog wel een aardig bedrag vind voor iets dat nu nog niet echt nodig is.
Die 30% korting is de korting die ze nu hebben op KAKU inclusief die 20% keuzekorting!
Setje APA3-1500R (3 stopcontact schakelaars met afstandsbediening) is van 27,95 nu 19,57 als je zo'n 20% kortingsbon inlevert. Van deze heb ik in ieder geval nog een setje meegenomen.
@b_weijenberg: ik ga daar eens naar kijken, dankjewel voor de tip.
¯\_(ツ)_/¯
Ik krijg het niet werkend, de hele wiki gevolgd op een verse installatie van domoticz. Het is niet nodig om apart nog python te installeren om de presece detection werkend te krijgen?
Ik heb in notepad++ het script gekopierd van de website en opgeslagen als .py bestand (en dan natuurlijk in de scipt map geplaatst, dat is genoeg neem ik aan) of ben ik hier de mist in gegaan en had ik het script op een andere manier op de Pi moeten zetten?
(zit op de meest recente versie van Domoticz 2.2102 en gebruik een Android toestel waarvan Wi-Fi altijd aan blijft)
Ik heb in notepad++ het script gekopierd van de website en opgeslagen als .py bestand (en dan natuurlijk in de scipt map geplaatst, dat is genoeg neem ik aan) of ben ik hier de mist in gegaan en had ik het script op een andere manier op de Pi moeten zetten?
(zit op de meest recente versie van Domoticz 2.2102 en gebruik een Android toestel waarvan Wi-Fi altijd aan blijft)
[ Voor 52% gewijzigd door JJnJ op 06-11-2014 14:29 ]
Probeer eens de normale 'python' te installeren (niet 'python3') door onderstaand commando uit te voeren:
Ik had eerst 'python3' in gebruik, maar daarmee werkte het script niet. Toen contact met de maker van het script (Chopper_Rob) gehad, en die zei dat ik 'python' moest installeren. Nu werkt het perfect.
Laat maar even weten of dat het heeft opgelost, dan kan ik het in de wiki ook even erbij zetten.
Je hebt wel de idx van jouw virtuele switch, en het ip adres van je telefoon enzo aangepast mag ik hopen
?
sudo apt-get install python
Ik had eerst 'python3' in gebruik, maar daarmee werkte het script niet. Toen contact met de maker van het script (Chopper_Rob) gehad, en die zei dat ik 'python' moest installeren. Nu werkt het perfect.
Laat maar even weten of dat het heeft opgelost, dan kan ik het in de wiki ook even erbij zetten.
Je hebt wel de idx van jouw virtuele switch, en het ip adres van je telefoon enzo aangepast mag ik hopen
[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 06-11-2014 14:42 ]
Ja in de crontab heb ik die aangepast, ook het gebruikersnaam en wachtwoord in het script zelf. Hoe kan ik de normale python erop krijgen?ThinkPadd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:41:
Probeer eens de normale 'python' te installeren (niet 'python3') door onderstaand commando uit te voeren:
sudo apt-get install python
Je hebt wel de idx van jouw virtuele switch, en het ip adres van je telefoon enzo aangepast mag ik hopen?
Ik las ook ergens iets over snmp aanzetten op je router zelf? Of zit ik daarmee in de verkeerde richting te kijken?
[ Voor 6% gewijzigd door JJnJ op 06-11-2014 14:44 ]
Dat commando uitvoeren wat in die zwarte regel staat, aub even lezen 
SNMP heb je niet nodig.
SNMP heb je niet nodig.
Haha sorry lekker scheef aan het lezenThinkPadd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:47:
Dat commando uitvoeren wat in die zwarte regel staat, aub even lezen
SNMP heb je niet nodig.
Hij is nu aan het installen, we gaan het zien
*edit:
Na installeren python ook niets.
dit zijn mijn settings
Deel script:
# Settings for the domoticz server
domoticzserver="192.168.2.5:8080"
domoticzusername = "admin"
domoticzpassword = "wachtwoord"
crontab -e :
0 * * * * sudo /home/pi/domoticz/scripts/check_device_online.py 192.168.2.8 260 10 120
[ Voor 34% gewijzigd door JJnJ op 06-11-2014 15:03 ]
Wat zie je als je met de hand in de terminal
aanroept?
sudo /home/pi/domoticz/scripts/check_device_online.py 192.168.2.8 260 10 120
[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 06-11-2014 15:10 ]
pi@domoticzpi ~ $ sudo /home/pi/domoticz/scripts/check_device_online.py 192.168.2.11 260 10 120ThinkPadd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:05:
Wat gebeurt er als je met de hand in de terminal
aanroept?sudo /home/pi/domoticz/scripts/check_device_online.py 192.168.2.8 260 10 120
15:10:22- script started.
15:10:23- according to domoticz, 192.168.2.11 is offline
15:10:23- 192.168.2.11 online, tell domoticz it's back
^CTraceback (most recent call last):
File "/home/pi/domoticz/scripts/check_device_online.py", line 95, in <module>
time.sleep (float(interval))
KeyboardInterrupt
Zegt mij niks... Het script lijkt wel gedeeltelijk te werken... misschien dat Chopper_Rob kan helpen, stuur hem anders een DM.
[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 06-11-2014 15:13 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
- De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
- Ook is er een Domoticz wiki
- En een eigen Domoticz forum
- Lees ook de Domoticz handleiding eens door