Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

ThinkPadd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:40:
Die kabel is echt waaaaay overpriced. Kabeltje haal je voor €5 van eBay, knijp er een RJ11 connector aan en klaar ben je.
Kun je er gelijk een langer snoer aan zetten als je wilt.

Ik zou er haast een handeltje in beginnen, stelt echt 3x niks voor om zo'n kabel te maken :9 Gouden handel.

En ja, mijn China kabel werkt ook gewoon met mijn DSMR4 meter ;) Compatibiliteit is puur een aanpassing in de software (baudrate, pariteit). Enige belangrijke aan de kabel is dat hij de data evt. moet kunnen inverteren, maar dat doen zelfs de allergoedkoopsten al, volgens mij.
Hmm als het zo simpel is is het dan ook mogelijk om dit via bluetooth te doen ? want mijn meterkast zit buiten :) en van daar uit haalt mijn pi/rfxcom zeker niet de slaapkamer meer...

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
slayer007 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 16:03:
[...]

Thnx! Prijs is idd naar beneden gegaan. Had zo'n kabeltje al via een andere winkel. Was ook rond die prijs.
@thinkpad. Het is vast zelf te doen, maar ik ga liever voor de kant en klare oplossing. Misschien kun je er idd wel een handeltje van maken :) :)
Even een ander stom vraagje, maar bij die geofencing moet je via een url bv. Je virtuele switch aanzetten. Ik weet dat dit kan via json, maar wat moet ik dan invullen als ik buiten de deur ben? Dan moet ik dat toch via een ander ip doen?
Dat mag, wou alleen even aangeven dat er meer wegen naar Rome leiden ;)

Ja, buiten de deur moet je je externe IP aanroepen. Dus sterk wachtwoord op de Domoticz interface zetten en poort forwarden in je router. Als je de mogelijkheid hebt om interne en externe poort aan te geven zou ik hem aan de buitenkant naar een hoge poort (5830 bijv) mappen. 8080 is een nogal standaard poort, dus je hebt kans dat ze die gaan lopen scannen en proberen in te breken.
Je moet overigens de login methode naar 'Basic auth' zetten. Dan kun je de username en password in de URL meesturen.
code:
1
http://gebruiker:wachtwoord@externIP:poort/json_blablabla
LoneWolf schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:14:
[...]

Hmm als het zo simpel is is het dan ook mogelijk om dit via bluetooth te doen ? want mijn meterkast zit buiten :) en van daar uit haalt mijn pi/rfxcom zeker niet de slaapkamer meer...
Ja, dat is ook mogelijk :) Je moet zorgen dat je een Serial naar Bluetooth module koopt. Zijn o.a. op Dealextreme wel te krijgen. Zie ook deze post: gekkie in "Apparaat om energiemeter meterkast uit te lezen"
Je moet dus wel zorgen dat het signaal weer non-inverted is voor je het je Bluetooth module in stuurt.

En je hebt voeding nodig in de meterkast, voor de Bluetooth module. Stopcontact is dus wel nodig.

[ Voor 94% gewijzigd door ThinkPad op 10-10-2014 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-09 11:52
ny-hardcore schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 00:22:
[...]

Ik heb zojuist een test firmware van rfxcom gekregen waarmee ik mijn chinese zenders die het in pilight met het treechan protocol doen nu ook kan gebruiken met de rfxcom 433E (let op alleen de E werkt het bij, type 1 firmware van de 433 wordt niet ondersteund)

Ik had de zender van mijn alecto ws-1700 opgestuurd naar rfxcom die ook met het threechan protocol werkte.
Ze hadden binnen 1 dag de test ondersteuning gemaakt, wat een top service van het bedrijf!

Ik weet niet wanneer deze publiek beschikbaar komt en of ik deze mag rondsturen.
Mijn geluk is dat ik inderdaad type E heb. Nu nog ondersteuning in Domoticz, maar ik vermoed dat het een kwestie van tijd is aangezien er aardig wat apparaten op draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:30
Novi schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:32:
[...]

Mijn geluk is dat ik inderdaad type E heb. Nu nog ondersteuning in Domoticz, maar ik vermoed dat het een kwestie van tijd is aangezien er aardig wat apparaten op draaien.
Ze werken al in domoticz :)
Is een aanpassing gedaan op een bestaand protocol geloof ik.
Ze werden netjes opgenomen in de devices lijst en kon ik gewoon toevoegen als tempel + humidity zender.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-09 11:52
ny-hardcore schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:56:
[...]

Ze werken al in domoticz :)
Is een aanpassing gedaan op een bestaand protocol geloof ik.
Ze werden netjes opgenomen in de devices lijst en kon ik gewoon toevoegen als tempel + humidity zender.
De nieuwe firmware op de RFXCOM geeft aan:
  • Alecto WS1700 and compatibles added

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-09 20:34
schakelaar probleem.

Ik ben op zoek naar een module die ik op een bestaande schakelaar aan kan sluiten gevoed door 230v.
Ik wil dat ik met deze schakelaar de lamp aan/uit kan doen en dat deze ook op een rf signaal werkt.
Dit omdat ik bij mijn bestaande schakelmatriaal wil blijven .(uiterlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
@ b_weijenberg bedankt voor de info , juist wat ik zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
Zou het mogelijk zijn om het activeren van verlichting middels RSS te laten verlopen? Ik zit bij de brandweer en wordt 's nachts wel eens m'n bruut gewekt door mijn pieper ;( . Het zou handig zijn als ik bijvoorbeeld wakker wordt met het licht in mijn slaapkamer en de gang al aan :+ en dat deze bijvoorbeeld ook weer uitgaat na 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 15:10
Capa schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:21:
Zou het mogelijk zijn om het activeren van verlichting middels RSS te laten verlopen? Ik zit bij de brandweer en wordt 's nachts wel eens m'n bruut gewekt door mijn pieper ;( . Het zou handig zijn als ik bijvoorbeeld wakker wordt met het licht in mijn slaapkamer en de gang al aan :+ en dat deze bijvoorbeeld ook weer uitgaat na 5 minuten.
Lijkt me wel, het automatisch uitgaan is niet zo moeilijk (kun je via events gewoon instellen) en met scripting moet het ook wel mogelijk zijn om de verlichting aan te schakelen

Zelf heb ik via de events ook geregeld dat via de zwave bewegings detector automatisch mijn kaku buitenlamp aangaat.

Ander voorbeeld is dat ik via scripting heb geregeld dat mijn verwarming aangaat zodra mijn telefoon thuis is en uitgaat zodra mijn telefoon weer uit huis is

[ Voor 18% gewijzigd door maddog_rvo op 10-10-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
ThinkPadd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:40:
Die kabel is echt waaaaay overpriced. Kabeltje haal je voor €5 van eBay, knijp er een RJ11 connector aan en klaar ben je.
Kun je er gelijk een langer snoer aan zetten als je wilt.

Ik zou er haast een handeltje in beginnen, stelt echt 3x niks voor om zo'n kabel te maken :9 Gouden handel.

En ja, mijn China kabel werkt ook gewoon met mijn DSMR4 meter ;) Compatibiliteit is puur een aanpassing in de software (baudrate, pariteit). Enige belangrijke aan de kabel is dat hij de data evt. moet kunnen inverteren, maar dat doen zelfs de allergoedkoopsten al, volgens mij.
Zou je nog iets meer willen uitleggen over het (af)maken van die kabel? Ik heb een kabel nodig van zo'n 15 meter omdat de meterkast echt enorm ongelukkig is geplaatst hier. Zou dat kunnen met jouw oplossing? En welke adertjes komen waar in de RJ11?

Is dit eventueel ook te gebruiken: kabel op ebay

[ Voor 10% gewijzigd door RoJan op 10-10-2014 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
ThinkPadd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:26:
[...]

Dat mag, wou alleen even aangeven dat er meer wegen naar Rome leiden ;)

Ja, buiten de deur moet je je externe IP aanroepen. Dus sterk wachtwoord op de Domoticz interface zetten en poort forwarden in je router. Als je de mogelijkheid hebt om interne en externe poort aan te geven zou ik hem aan de buitenkant naar een hoge poort (5830 bijv) mappen. 8080 is een nogal standaard poort, dus je hebt kans dat ze die gaan lopen scannen en proberen in te breken.
Je moet overigens de login methode naar 'Basic auth' zetten. Dan kun je de username en password in de URL meesturen.
code:
1
http://gebruiker:wachtwoord@externIP:poort/json_blablabla
Thnx! Bedankt voor de tips mbt de beveiliging, want ik vroeg me idd af of eea wel veilig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoJan schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:01:
[...]

Zou je nog iets meer willen uitleggen over het (af)maken van die kabel? Ik heb een kabel nodig van zo'n 15 meter omdat de meterkast echt enorm ongelukkig is geplaatst hier. Zou dat kunnen met jouw oplossing? En welke adertjes komen waar in de RJ11?

Is dit eventueel ook te gebruiken: kabel op ebay
Voor pinout kun je deze pinout gebruiken. Zie ook de rest van zijn site: http://gejanssen.com/howto/Slimme-meter-uitlezen/

15 meter is overigens wel een behoorlijk eind, daar ga je storing mee krijgen met zo'n simpel iets als een seriële verbinding denk ik. Het kan ook via Bluetooth, zie tweede helft van m'n post: ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem"
Zelf overigens geen ervaring mee, maar het kan dus wel. Is in jouw geval misschien beter.

Die kabel van eBay kun je gebruiken ja. Je hebt alleen kans dat je er nog een stukje elektronica bij moet knutselen, om het signaal weer non-inverted te maken. Al doet de PL2303 dat zelf al wel dacht ik, maar je weet het niet ;) ff proberen dus

19roland70 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:49:
@ b_weijenberg bedankt voor de info , juist wat ik zocht.
Je moet dan wel de onderste link hebben. De bovenste 2 zijn ontvangers.

Jij wil je bestaande schakelaar gebruiken om een RF ontvanger mee te schakelen, dan heb je dus een inbouwzender nodig.
Zie ook deze: https://www.gamma.nl/asso...r-mini-awmt-230/p/B381592

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 10-10-2014 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maddog_rvo schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 19:58:
[...]

Heb inmiddels de firmware update gedaan, temperatuur klopt nu perfect (geeft hetzelfde aan als de binnentemperatuur sensor) echter het bereik is nog steeds regelrecht bagger, er zit nu 3 meter tussen, de ontvanger zit nu ook ruim 1,5 meter van de pc af.
Ik heb ook een firmware update gedaan en de hele configuratie opnieuw opgebouwd: Aeon Z-Stick (geen probleem), Everspring AN158 (tussenschakelaar 220V (geen probleem), Aeon 4-in-1 (systeem instabiel). Toeval of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
ThinkPadd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:40:
[...]

Voor pinout kun je deze pinout gebruiken. Zie ook de rest van zijn site: http://gejanssen.com/howto/Slimme-meter-uitlezen/

15 meter is overigens wel een behoorlijk eind, daar ga je storing mee krijgen met zo'n simpel iets als een seriële verbinding denk ik. Het kan ook via Bluetooth, zie tweede helft van m'n post: ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem"
Zelf overigens geen ervaring mee, maar het kan dus wel. Is in jouw geval misschien beter.

Die kabel van eBay kun je gebruiken ja. Je hebt alleen kans dat je er nog een stukje elektronica bij moet knutselen, om het signaal weer non-inverted te maken. Al doet de PL2303 dat zelf al wel dacht ik, maar je weet het niet ;) ff proberen dus
Dank je, ik ga e.e.a. bestellen en proberen.
Leuke blog heb je trouwens :Y !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Succes :) Mocht je nog vragen hebben dan mag je een DM sturen, no problemo. En merci :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 15:25

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

RSS weet ik niet...
Maar verder zijn er wel heel veel opties.
Als hij trilt, zou je met een zwave beweging sensor kunnen doen.
Als je het niet erg vind kun je een drukknop kopen, wakker?, daar op drukken gaat alles [ of welke je wilt ] aan voor x minuten.

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RSS kan ook wel. Zelf een (PHP) scriptje schrijven wat de RSS feed 'bekijkt'. Nieuwe melding die aan filter voldoet? > Roep Domoticz virtuele schakelaar aan (via JSON URL).

En dan in Domoticz een event maken 'IF virtuele_switch_1234 = On THEN alle_lampen_aan'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 21:43
Vraag voor iemand met een OpenTherm gateway: Kan je hier ook de gewenste temperatuur mee instellen? Kan dit dan vanuit Domoticz? En wordt deze temperatuur dan ook opgepakt door je thermostaat?

Of is het vooral voor het uitlezen van de verschillende waarden?

Ik wil dit één van mijn toekomst projecten van maken, maar als bovenstaande niet kan dan zet ik het vast uit m'n hoofd :) ..

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
Ik denk dat dit prima moet lukken, maar het pollen naar RSS feeds zou je wss elke minuut doen. Het licht aan doen kan dan maximaal 59 seconden vertraging hebben, ik weet niet of dat heel praktisch is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
Gamerkoe schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 19:10:
[...]

Ik denk dat dit prima moet lukken, maar het pollen naar RSS feeds zou je wss elke minuut doen. Het licht aan doen kan dan maximaal 59 seconden vertraging hebben, ik weet niet of dat heel praktisch is?
Kans ik vrij groot dat ik dan al buiten sta :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
Capa schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 15:24:
[...]
Kans ik vrij groot dat ik dan al buiten sta :+
Afhankelijk van de load zou je natuurlijk ook elke 10 seconden kunnen checken, of nog vaker..
Mooiste zou zijn als je iets kan pushen, of dat de centrale een URL aan zou roepen. Maar dat wordt moeilijker om te regelen denk ik. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:43

Pocketware

Gamerkoe schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 19:07:
Vraag voor iemand met een OpenTherm gateway: Kan je hier ook de gewenste temperatuur mee instellen? Kan dit dan vanuit Domoticz? En wordt deze temperatuur dan ook opgepakt door je thermostaat?

Of is het vooral voor het uitlezen van de verschillende waarden?

Ik wil dit één van mijn toekomst projecten van maken, maar als bovenstaande niet kan dan zet ik het vast uit m'n hoofd :) ..
Via de gateway kan ik de CV aansturen, maar mijn iSense thermostaat luistert niet naar de berichten. Na een programmawijziging op de iSense is de instelling die ik zelf had gedaan weer ongedaan gemaakt. Op de site van de gateway staat een document met welke welke thermostaten wel/niet luisteren naar de OT berichten. Ook met deze niet 100% perfecte oplossing kun je leuke dingen doen met de gateway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthakvoort
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 06:57
Pocketware schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 17:00:
[...]

Via de gateway kan ik de CV aansturen, maar mijn iSense thermostaat luistert niet naar de berichten. Na een programmawijziging op de iSense is de instelling die ik zelf had gedaan weer ongedaan gemaakt. Op de site van de gateway staat een document met welke welke thermostaten wel/niet luisteren naar de OT berichten. Ook met deze niet 100% perfecte oplossing kun je leuke dingen doen met de gateway :)
Met de iSense werkt het juist goed (bij mij dan), standaard stuurt Domoticz een TT (tijdelijke temperatuur) welke wordt overruled door het iSense programma, maar als je zelf een TC (constante temperatuur) stuurt (eventueel via een scriptje) wordt deze niet overruled..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
Ik wilde op mijn pi een static ip zetten ,probleem is echter dat ik het gatewayadres fout heb ingevuld .
Is dit te veranderen of moet ik mijn kaartje formateren en overnieuw beginnen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
auto lo

iface lo inet loopback
            iface eth0 inet static
            address 192.168.0.16    
            netmask 255.255.255.0                   
            gateway 192.168.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 17:06
19roland70 schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 19:17:
Ik wilde op mijn pi een static ip zetten ,probleem is echter dat ik het gatewayadres fout heb ingevuld .
Is dit te veranderen of moet ik mijn kaartje formateren en overnieuw beginnen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
auto lo

iface lo inet loopback
            iface eth0 inet static
            address 192.168.0.16    
            netmask 255.255.255.0                   
            gateway 192.168.0.1
Vanaf een PC die een IP adres heeft in dezelfde reeks als de RaspBerry kun je hem gewoon benaderen.

Anders kun je de raspberry ook even aan een monitor hangen en met een usb keyboard even lokaal aanpassen.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:43
Sinds een paar dagen aan het draaien met domoticz op een Raspberry PIen wil dat gaan gebruiken om mijn TPC-300 op te volgen en op termijn meer mee te kunnen. Sowieso het voordeel dat je niet meer de TPC aan de computer moet hangen om een timer bij te stellen is al leuk natuurlijk.
Op termijn wil ik dan ook een aantal temperaturen in en rond het huis kunnen meten weergeven, daar heb ik nu een datalogger van TFA voor die draait op 866 MHZ, dus daar moeten nog andere sensoren voor komen die door de RFX kunnen worden opgevangen.

Nu bleef het vanavond akelig donker in huis en bij controle kreeg ik te zien op de homepage te zien dat domoticz offline was, heb ik de eerste dagen ook wel een paar keer gezien maar toen was ik ook nog aan het uitzoeken dus daar kon ik me iets bij voorstellen.

Maar nu draait het al 3 dagen en tot nu toe was de offline melding niet weer gekomen.

Er draaien geen andere zaken dan domoticz op de raspeberry, de nieuwste image staat er op.

Met de putty oplossing gaat domoticz wel weer draaien maar ik baal van de schijnbaar willekeurige uitval van het programma. Is dit iets om aan te wennen of is er een oplossing in de maak?

bijnaleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is een scriptje voor, heeft user 'slayer007' gemaakt. Even op zijn username zoeken in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 06:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is meer om de Pi te resetten. Scriptje wat ik bedoel is deze: slayer007 in "Domoticz - Open source domotica systeem" die checkt of de Domoticz service draait.. Zo nee > starten.

Die watchdog had ik ook geïnstalleerd maar toen kon ik m'n hele Domoticz na een aantal uur niet meer bereiken :X ?

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 13-10-2014 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:13

DukeBox

loves wheat smoothies

Moet zeggen dat ik daar de laatste tijd ook regelmatig last van heb. Heb niets noemenswaardig veranderd, sterker nog, ik 'gebruik' de applicatie eigenlijk alleen nog maar als eindgebruiker.
De ene keer is alleen domoticz down, maar andere keren hangt de hele pi. Domoticz starten cq een power cycle lost het weer op. Voorafgaand in de log staat ook niets en kan ook geen vast tijdstip ontdekken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat de hele Pi hangt heb ik nog niet meegemaakt. Volgens mij kon ik hem altijd nog wel pingen of via SSH erin.
Vraag is inderdaad waar het dan aan ligt. Rot SD-kaartje misschien?

Merkt iemand ook verschil in bereik met een KaKu AC setje en een HomeEasy (eigenlijk Flamingo) setje?
Ik heb een HE plug in gebruik tussen de oplader van m'n laptop, zodat na 2.5u laden automatisch stroom uitgezet wordt. Maar soms schakelt het ding niet uit. Met de hand ook niet. Een andere HE plug heeft hetzelfde probleem.
Schakel ik dan een KaKu plug die een stukje verderop zit met een extra muur ertussen dan schakelt die wel... Vreemd..

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 13-10-2014 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 23:29
Ik zie na de laatste update mijn zwave devices en controller dubbel
Is daar een makkelijke fix voor of moet je database gaan hacken en entry's gaan deleten?

[ Voor 4% gewijzigd door Petertje750 op 13-10-2014 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

ThinkPadd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 10:56:
Merkt iemand ook verschil in bereik met een KaKu AC setje en een HomeEasy (eigenlijk Flamingo) setje?
Zeker.. ook al ergens eerder in dit topic geschreven geloof ik.. kaku op zonder (domo staat beneden) no problemen.. elro paar meter verderop soms wel soms niet. Dat laatste is wel opgelost sinds ik een andere antenne gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Ik ben ook wel benieuwd naar welke antenne de Rfxcom een groter bereik geeft. Daarnaast heb ik gemerkt dat KAKU (Elro heb ik niet) ook soms niet reageert. Ook niet op de gewone KAKU schakelaar. Later doet hij het dan weer wel. Lijkt me meer een kwestie van matige hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of een stoorzender in de buurt ;) Weerstation die continu loopt te 'schreeuwen' (want dat is wat ze dan doen eigenlijk) dat z'n batterijen leeg zijn...

Maar inderdaad, een alternatieve antenne voor de Rfxcom ben ik ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

ThinkPadd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:51:
Andere antenne op de Rfxcom? Of op de Elro units?
Op de rfxcom: http://www.ebay.com/itm/161318220538

[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 13-10-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
Of deze 5dBi antenne geplaatst op een metalen plaatje:
http://www.ebay.com/itm/4...ennas&hash=item2eccdec506

Op de componenten in de ELRO en KAKU modules staat de volle 230Volt dus niet verstandig om daar een antenne op te monteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit product ziet er echt prachtig uit, maar de transceiver uit de OP is echt enorm duur. Is hier een goedkoper alternatief voor?

Edit: het antwoord bleek pilight te zijn. Daar maar eens mee stoeien. :+

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2014 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Aan Domotica beginnen en dan de best ondersteunde transceiver enorm duur vinden..
ik snap dat soort posts niet hoor…

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
Wat bedoel je met op een metalen plaatje?

Als deze antenne daadwerkelijk de ontvangst op mijn RFXCOM verbetert voor 5 dollar dan bestel ik hem vanavond nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo'n antenne moet een metalen grondvlak (tegencapaciteit) hebben om goed te werken. Normaal zit zoiets met een magneet op het dak van een auto bijv. De auto is dan het metalen grondvlak.

Je zult het ding dus op een metalen plaatje moeten zetten. Hoe groot dat plaatje moet zijn is weer afhankelijk van de frequentie, in dit geval 433.92Mhz. Staat vast wel ergens beschreven, ik kan het alleen zo 123 niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
Ik heb nu mijn RFXCOM op een metalen hoekijzer (15cm x 15cm) geplaatst, om de antenne iets 'uit de muur' te houden. Waarom weet ik eigenlijk niet 8)7 , maar het gaf me het idee/gevoel dat de ontvangst dan beter is, zonder andere (stroom)kabels in de buurt :+ ..

Moet op die eerder genoemde antenne van DukeBox ook een metalen ondergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb geen idee eigenlijk, ik ken dat hele 'horn patch' antenne type niet.

Misschien kunnen we beter even gezamenlijk uitzoeken wat voor antenne nou echt het beste is in deze situatie, ipv dat iedereen in het wilde weg gaat bestellen :P

Hopen dat er iemand met een zendamateur/HF hobby voorbijkomt die er toevallig wat meer kijk op heeft, en wat tips heeft O-)

Volgens mij wil je sowieso iets wat 17,5cm is ongeveer, dan zit je qua golflengte enzo namelijk goed voor 433.92Mhz

[ Voor 34% gewijzigd door ThinkPad op 13-10-2014 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Deze antenne bij Conrad wordt ergens aanbevolen in een handleiding (van RFXCOM dacht ik )
https://www.conrad.nl/nl/...ne-bouwpakket-190073.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hah, dat zal best, maar ik hoef niet zo'n knoepert van 50cm in m'n meterkast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Ohw maar deze mag ook buiten gemonteerd worden, dat is geen probleem ;)
Antenne voor gebruik binnen- en buitenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:43
ThinkPadd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 10:56:
Dat de hele Pi hangt heb ik nog niet meegemaakt. Volgens mij kon ik hem altijd nog wel pingen of via SSH erin.
Vraag is inderdaad waar het dan aan ligt. Rot SD-kaartje misschien?
Zal in elk geval eens met dat script doende gaan, jammer dat je een apart script nodig hebt om te voorkomen dat domoticz offline gaat. En SD kaartje is nieuwe sandisk class 10 van 16 gb, lijkt me raar dat daar het probleem zit.

bijnaleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Gamerkoe schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:38:
Moet op die eerder genoemde antenne van DukeBox ook een metalen ondergrond?
Nee, met een di polaire antenne is dat niet nodig. Dat was ook naast het voor mij logische zendveld de reden om hiervoor te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
b_weijenberg schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 17:20:
Of deze 5dBi antenne geplaatst op een metalen plaatje:
http://www.ebay.com/itm/4...ennas&hash=item2eccdec506

Op de componenten in de ELRO en KAKU modules staat de volle 230Volt dus niet verstandig om daar een antenne op te monteren!
Altijd moeilijk te beantwoorden denk ik, maar:
Zijn de resultaten met dit soort antenne echt noemenswaardig veel beter? Zou ik bijvoorbeeld een zender die nu buiten staat en te onvangen is, maar als ik deze 15 meter verder verplaats niet mee is te ontvangen, wel kunnen gaan onvangen? Het is 15 meter extra zonder obstructies.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 23:29
Update op mijn eigen vraag, duplicate zwave.me devices verwijderen, open domoticz.db met bv SQLlite en de zwave devices met een - ervoor deleten en klaar.
Petertje750 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:26:
Ik zie na de laatste update mijn zwave devices en controller dubbel
Is daar een makkelijke fix voor of moet je database gaan hacken en entry's gaan deleten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
DukeBox schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:27:
Moet zeggen dat ik daar de laatste tijd ook regelmatig last van heb. Heb niets noemenswaardig veranderd, sterker nog, ik 'gebruik' de applicatie eigenlijk alleen nog maar als eindgebruiker.
De ene keer is alleen domoticz down, maar andere keren hangt de hele pi. Domoticz starten cq een power cycle lost het weer op. Voorafgaand in de log staat ook niets en kan ook geen vast tijdstip ontdekken.
Wat voor een voeding heb je aan de PI aangesloten?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ originele samsung s4 lader (2A) op een Pi b+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KlikAanKlikUit heeft twee nieuwe dimmers:

ACM-LV10 Mini 0-10V LED Controller (€25,95)
Voor het aansturen van 1 tot maximaal 5 dimbare LED drivers d.m.v. een 0-10V stuurspanning. Dim hiermee de aangesloten LED verlichting draadloos met maximaal 6 KlikAanKlikUit zenders naar keuze.
ACM-LV24 Mini 12-24 V LED dimmer (€25,95)
Dim hiermee de aangesloten LED verlichting draadloos met maximaal 6 KlikAanKlikUit zenders naar keuze. Eenvoudig te installeren tussen een 12-24V DC LED driver met constant voltage en de desbetreffende 12-24V LED verlichting.
Vooral die tweede is wel handig, daar kun je 12V (of 24V) LED-strips mee dimmen. De eerste lijkt me meer voor profi LED-drivers. Of voor TL-bakken met een EVSA, die hebben vaak ook een 0-10V ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Ik wacht bij KlikaanKlik uit nog op een potentiaalvrije schakelaar...(tbv aansturing garagedeur)
Uiteraard valt er zelf wat te knutselen middels bestaande producten maar dat is niet wat ik wil....

Of is er een ander merk welke dit wel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

die rolluikschakelaar is toch potentiaal vrij dacht ik?
Edit, ja dat is hij zo te zien: http://www.klikaanklikuit...oad%2FFile-1408621962.pdf

[ Voor 57% gewijzigd door DRuw op 15-10-2014 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
DRuw schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 17:56:
die rolluikschakelaar is toch potentiaal vrij dacht ik?
Edit, ja dat is hij zo te zien: http://www.klikaanklikuit...oad%2FFile-1408621962.pdf
In de handleiding staat: "Dit product is niet bedoeld voor het openen en sluiten van (garage) deuren"
En er is nog iets met een niet te wijzigen tijdsinstelling van 2 minuten waarbij het ding automatisch schakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

hmmm, zwave oplossing?
http://www.wirelesswonen.nl/ZME_05459 bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Zou wellicht een oplossing kunnen zijn.
Al wordt daar ook weer een schakeltijd genoemd, verdere specs niet bekeken.

Uiteraard wel veiliger maar voor mij wel een stuk duurder omdat dat dan het enige zwave apparaat zou zijn.
Komt bij die 64 euro dus nog 56 euro voor de razberry...wordt weer iets te gek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Potentiaalvrije schakelaar is toch twee draden met elkaar verbinden, zonder dat er netspanning bij komt kijken toch? Kun je dat niet zelf maken met een relais die je aan de meest simpele kaku schakelaar hangt?
Kaku gaat aan, komt voeding op het relais, relais verbind twee pinnen met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Yep, dacht ik ook net aan.
Als in een lasdoos frotten en klaar;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
Intertechno levert een potentiaalvrij relais en kan met het AC protocol aangestuurd worden:
http://www.intertechno.at...er/schalter/ITL-1000.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Intertechno ding lijkt inderdaad geschikt hiervoor en niet te duur!
Ze hebben nog wel meer interessante producten, bedankt voor de link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

JvdW schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 18:07:
In de handleiding staat: "Dit product is niet bedoeld voor het openen en sluiten van (garage) deuren"
En er is nog iets met een niet te wijzigen tijdsinstelling van 2 minuten waarbij het ding automatisch schakelt.
Ik gebruik hem daar wel voor, maar er zit idd een timeout van 2 min. Dus als je deur er langer over doet om dicht/open te gaan dan kun je hem niet direct gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand in de tussentijd al wat meer van het project omtrent de 'framb0ise' skin vernomen? Wil binnenkort even aan de gang gaan om Domoticz op een tablet te tonen (ThinkPadd in "Tablet aan de muur als centrale hub (android)") maar de huidige skin is niet bepaald shiny.... Die 'framb0ise' skin zag er erg goed uit, maar de ontwikkelingen lijken stil te liggen?? Heb nog gereageerd in het topic op het Domoticz forum, maar het blijft stil aan de andere kant... Jammer

Vond net deze (phpMyDomo) ook, ziet er ook wel goed uit opzich. En ondersteunt Domoticz al blijkbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 16-10-2014 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
JvdW schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 18:07:
[...]

Ik heb zelf de ASUN-650 aangesloten op een garagedeur van Hormann zonder problemen.

ik heb hem aangesloten zoals aangegeven worden op deze site: http://www.dannyvanmaanen.nl/?p=1257.

Ook de deur maar voor een gedeelte openen kan ook door twee maal een signaal te sturen.

Een puls schakelaar is toch een puls schakelaar?

gr

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-09 14:53
Even een noob vraag ;) Ik ben nog niet zo lang bezig met domotica en heb inmiddels wat Z-Wave (RaZberry) en 433 spul (RFXtrx433E) werkend op Domoticz. Dit zou ik graag willen uitbreiden met deze set: http://www.homewizard.nl/...tion-voor-homewizard.html

Werken deze apparaten? Ik lees in meerdere draadjes / sites dat Homewizard het simpele unencrypted 433mhz protocol gebruikt, dus ik neem aan van wel? Zou leuk zijn, want dit setje is toch best voordelig? Of zijn er betere alternatieven? Thanks :)

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar is het je om te doen? Gewoon beetje zien hoe hard het waait buiten, temperatuur etc.? (voor de fun) Of je zonwering etc aansturen met weergegevens? (nauwkeurige gegevens nodig)

Ik heb voor dat eerste gewoon een weerstation uit de buurt gebruikt, dmv. Weather Underground (wunderground). Zoek maar eens op 'wunderground' in dit topic. Dat scheelt je de aanschaf van hardware ;)
Bij wunderground ff een API-key maken en die in Domoticz zetten.
Zie ook: http://www.domoticz.com/wiki/Virtual_weather_devices

Oja en happy birthday gizmocuz _O_ *O* Vandaag een lekker stuk Pi ;) ?

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 16-10-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
ThinkPadd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:32:
Waar is het je om te doen? Gewoon beetje zien hoe hard het waait buiten, temperatuur etc.? (voor de fun) Of je zonwering etc aansturen met weergegevens? (nauwkeurige gegevens nodig)

Ik heb voor dat eerste gewoon een weerstation uit de buurt gebruikt, dmv. Weather Underground (wunderground). Zoek maar eens op 'wunderground' in dit topic. Dat scheelt je de aanschaf van hardware ;)
Bij wunderground ff een API-key maken en die in Domoticz zetten.
Zie ook: http://www.domoticz.com/wiki/Virtual_weather_devices

Oja en happy birthday gizmocuz _O_ *O* Vandaag een lekker stuk Pi ;) ?
Ik wil het inderdaad wel wat breder trekken, zo heb ik nu m'n Somfy zonwering er ook in hangen, dus m.n. de windmeter zou een mooie aanvulling zijn :) Begreep dat deze regenmeter niet nauwkeurig c.q. direct genoeg is hiervoor, maar op zich vind ik het wel leuk om gewoon lokale stats te vergaren. Dus puur om mee te klooien ;) Ook heb ik een buitentemperatuur sensor nodig, dus dit leek me wel een leuk, voordelig pakket. Maar dan moet het uiteraard wel goed werken met mijn setup, anders heb ik er nog niets aan :P

Zojuist m'n net binnengekomen YouLess geinstalleerd, het wordt steeds meer een echt huis van de toekomst ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BlackB1rd op 16-10-2014 13:15 ]

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
BlackB1rd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:14:
[...]

Zojuist m'n net binnengekomen YouLess geinstalleerd, het wordt steeds meer een echt huis van de toekomst ;)
Ik zat ook te denken om een YouLess te kopen. Maar binnen nu en een paar jaar krijgt iedereen een slimme meter.

Maar ik heb toch besloten om de Slimme meter aan te vragen en daar maar voor te betalen. (kosten zijn iets van 60 euro excl. BTW). De Youless kost als ik me niet vergis iets van 79 euro.

Als je geen behoefte hebt aan het slimme gedeelte van het automatisch doorgeven van de meterstanden kun je dit gratis uit laten zetten.
U wilt niet dat de slimme meter uw meterstanden automatisch doorstuurt

De slimme meter stuurt uw meterstanden elke twee maanden automatisch door aan uw energieleverancier. U kunt dit kosteloos uitzetten. Dat betekent dat u nog steeds jaarlijks uw meterstanden moet doorgeven aan uw energieleverancier. Ook ontvangt u geen tussentijdse verbruiksoverzichten van uw energieleverancier.
Mijn meter wordt binnen 3 maanden geplaatst. dus ik wacht daar wel even op ;). als deze geplaatst is kan ik de meter fijn via de S0 poort uitlezen. (ook als het automatisch doorgeven van de meterstand uit staat)e Youless kost als ik me niet vergis iets van 79 euro.

[ Voor 31% gewijzigd door schmm op 16-10-2014 15:16 . Reden: Tijdens post was een aantal zaken dubbel komen te staan ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, zo heb ik ook een slimme meter laten plaatsen. Elektra uitlezen lukte nog wel (draaischijf meter), maar gas was zo'n antiek ding (1987) dat die op geen enkele manier uit te lezen viel (geen magneetje in het telwerk, geen reflecterend vlakje). De Youless had ik al op de elektra meter zitten. De Youless verkocht en een slimme meter aangevraagd. Uiteindelijk ben je dan net zoveel kwijt, maar kun je 2 meters uitlezen.

Zelf met een Arduino een uitleesoplossing gemaakt (zie link onder m'n bericht). Ik wacht nog op een RJ11 splitter zodat ik de P1 poort ook door Domoticz kan laten uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:51

Tim Schuhmacher

abasios

Of gewoon zeggen dat je draaischijf piept, dan gaan ze hem ook vervangen. Gratis. Bij mij piepte hij echt, maar de installateur ging dat niet controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
ThinkPadd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:10:
Iemand in de tussentijd al wat meer van het project omtrent de 'framb0ise' skin vernomen? Wil binnenkort even aan de gang gaan om Domoticz op een tablet te tonen (ThinkPadd in "Tablet aan de muur als centrale hub (android)") maar de huidige skin is niet bepaald shiny.... Die 'framb0ise' skin zag er erg goed uit, maar de ontwikkelingen lijken stil te liggen?? Heb nog gereageerd in het topic op het Domoticz forum, maar het blijft stil aan de andere kant... Jammer
Mijn Chuwi VX8 is deze week binnen gekomen. Even laatste puntjes op de i zetten en dan kan mijn eerste versie gaan draaien :) . Heb zelf een schil ontwikkeld die ook automatisering gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Tim Schuhmacher schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:02:
Of gewoon zeggen dat je draaischijf piept, dan gaan ze hem ook vervangen. Gratis. Bij mij piepte hij echt, maar de installateur ging dat niet controleren.
Hmmm.. Dat is ook nog een mogelijkheid... Maar de meter die bij mij geplaatst is is van 2011 en ik denk dat ze er niet intrappen als ik zeg dat het ledje te fel knippert 8) 8)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:51

Tim Schuhmacher

abasios

nee, dat zou niet reeel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
Waarschijnlijk was het wel een wijzere beslissing geweest om een slimme meter aan te vragen, maar ach, nu kan ik hier tenminste nog even mee spelen :P Gas uitlezen zou hier wel met een YouLess kunnen, maar gezien bovenstaande reacties lijkt het me weinig zinvol om in een 2e exemplaar te investeren ;)

Kan iemand nog iets zinnigs zeggen over mijn vraag inzake het weerspul? Is alles wat Homewizard levert compatibel met RFXCOM? Helaas staan er nagenoeg nergens bij hen productnummers vermeld, dus lastig na te gaan..

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
BlackB1rd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:12:

Kan iemand nog iets zinnigs zeggen over mijn vraag inzake het weerspul? Is alles wat Homewizard levert compatibel met RFXCOM? Helaas staan er nagenoeg nergens bij hen productnummers vermeld, dus lastig na te gaan..
Het weerspul van Homewizard is compatible met de RFXCOM.

Ik heb laatste een webshop gezien waar een selectie te maken was waar rfxcom compatible hardware op stond. De HomeWizard set stond hier ook tussen. Alleen kan ik die site nu niet meer vinden 8)7

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
schmm schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:51:
[...]

Het weerspul van Homewizard is compatible met de RFXCOM.

Ik heb laatste een webshop gezien waar een selectie te maken was waar rfxcom compatible hardware op stond. De HomeWizard set stond hier ook tussen. Alleen kan ik die site nu niet meer vinden 8)7
Ik denk dat het deze site was:
http://www.weerhuisje.nl/...=on&price_from=&price_to=

Ik heb zelf trouwens volgende:
http://www.aliexpress.com...r-Station/1456710353.html

Sinds kort is de techniek die veel van deze goedkopere sensors gebruiken om data te verzenden ook te ontvangen met een 433E van rfxcom.
Je moet de stationnetjes hebben waar bij staat '3 channel sensor' of 'Up to three sensor' etc.

Deze zenders zijn over het algemeen niet zo nauwkeurig en sturen geen checksum mee waardoor de data niet geheel bruikbaar is voor domotica/aansturen van dingen, maar om te kijken of je een korte broek of handschoenen aan moet zijn ze wel bruikbaar..

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 21:09
onok schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:44:
Ik krijg m'n Elro (AB440R) lightswitches niet meer aan de praat. Ik heb hier al eerder iets over gepost, maar het linkje naar het forum waar ik eerder de informatie vandaan haalde werkt niet meer. Ik heb geen idee hoe ik het moet instellen.

Dit is de info die ik uit de RFXmngr haal als ik op A druk:

0913003A010551015E60
Packettype = Lighting4
subtype = PT2262
Sequence nbr = 58
Code = 010551
S1- S24 = 0000 0001 0000 0101 0101 0001
Pulse = 350 usec
Signal level = 6
------------------------------------------------
0913003B01155F015E60
Packettype = Lighting4
subtype = PT2262
Sequence nbr = 59
Code = 01155F
S1- S24 = 0000 0001 0001 0101 0101 1111
Pulse = 350 usec
Signal level = 6

Iemand enig idee?

Het lijkt er trouwens op dat ik de mode van de RFXcom niet meer kan instellen.
In het log van Domoticz zie ik:
Error: UNHANDLED PACKET TYPE: FS20 00
Als ik de mode wijzig.
Ik heb net mijn Rfxcom (firmware 227) binnen en wil samen met een Pi (RaspBMC) een IMPULS setje aan het werk zetten. Dit wil niet lukken. Bij 'Set mode' kan ik alle protocollen selecteren, muv Lighting4 en BlindT0. Als ik Lighting 4 selecteer, dan staat er ook in mijn log UNHANDLED PACKET TYPE: FS20 00. Enig idee hoe ik het toch aan de praat krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
Kijk eens in hfdstk2.2.2 van http://rfxcom.com/Documents/RFXtrx%20User%20Guide.pdf
Daar zie je dat IMPULS niet ontvangen wordt maar wel aangestuurd kan worden.

En in hfdstk 7.3 staat beschreven hoe je de schakelaars in de IMPULS module moet instellen voor de juiste huis en unit code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 21:09
Merci, het is me gelukt. Ik was op het verkeerde been gezet. Achterop de schakelunit zit stikker A, maar het blijkt volgens de manual P te zijn |:( . Daarna, appeltje eitje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:19
Hoe stel ik in dat een lamp gaat branden tussen 7 en 9 in de ochtend, maar niet als zonsopkomst voor 7 uur ligt. En is het mogelijk de lamp te laten uitgaan op tjidstip van zonsopkomst als zonsopkomst tussen 7 en 9 valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:51
Zoiets, zou met Blockly moeten lukken:

# schakel licht als: tijd is voor zonsopkomst en tussen 7 en 9
if (time < sunrise AND time > 7:00 AND time < 9:00)
licht aan
# schakel licht uit als óf zonsopkomst geweest is, het voor 700 uur of ná 900 uur is
else if (time > sunrise OR time < 7:00 OR time > 9:00)
licht uit

Nadeel hiervan is dat om 0:01 je licht uit gaat. Is misschien ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
top, weer wat geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Antenne, heb ik gesplit ivm slechte plek in de meterkast.
Die big bang van conrad is niet zo groot, maar werkt wel..
Officieel verboden te gebruiken, omdat Rfxcom een goedkeuring heeft voor de kleine wordt die geleverd..
Zet die grote er maar een sop, of split je signaal, heb je echt beter en meer bereik.
Kijk in de handleiding van RFxcom, om te zien hoeveel verlies je hebt, bij een verkeerde plaatsing.

Een garage deur opener via 433Mhz is niet echt veilige aangezien 43mhz geen terugkoppeling heeft.
Als je van huis gaat en deur blijft open wat dan?
Een Zwave heeft terugkoppeling, dicht is voor 99% dicht.
Aeon stick voor paar tientjes en dan een zwave gargage module, is de beste optie.
En je kunt mooie dingen doen met Zwave...

Lijst met compatible sensoren:
In de handleiding van de RFXcom!
Hoe stel ik in dat een lamp gaat branden tussen 7 en 9 in de ochtend, maar niet als zonsopkomst voor 7 uur ligt. En is het mogelijk de lamp te laten uitgaan op tjidstip van zonsopkomst als zonsopkomst tussen 7 en 9 valt?
Dit is in domoticz heel simpel in te stellen, zonder blockly.
Gewoon een timer aanzetten in de switch.
Timer kan op tijd, willekeur,zon op en ondergang, of x tijd ervoor er na..

Homewizard is relatief duur, waarom?
Koop action switches en kijk wat RFXcom ondersteund, en neem alleen losse sensoren, van wat je zoekt,.
Tempsensor van x en windmeter van y..
Domticz gebruik je als schermpje, dus die heb je niet nodig.

Slimme meter....[ krijgt iederen, dus koop geen youless.]
Voor dat geld heb je mooie alternatieven
Geef aan dat je zonnepanelen wilt leggen. [ al doe je het nog niet ]
Krijg je hem meteen gratis!!!

Koop geen dure p1 gas meter sensoren...
Een usb p1 meter aan domoticz en klaar ben ....[ ik twijfel aan de gasmeter of dat je die dan hebt ]
Of je neemt de Solarmeter [ arduino based ] Hiermee kun je de hele P1 uitlezen.
Deze data uploaden naar PVoutput, en die data weer simpel importern, naar Domoticz.
Kun je zelfs je watermeter erij doen....

Vragen.....?
Pm..
Ik heb een hoop werkend..

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

Dylantje2 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:58:
Dit is in domoticz heel simpel in te stellen, zonder blockly.
Gewoon een timer aanzetten in de switch.
Timer kan op tijd, willekeur,zon op en ondergang, of x tijd ervoor er na..
Volgens mij heb je zijn wens niet helemaal gelezen. Hij wil het licht aanzetten van 0700 tot (0900 OF zonsopkomst) indien de zonsopkomst na 0700 is.
Dit kan volgens mij niet met de eenvoud van een timer.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Dylantje2 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:58:

Een garage deur opener via 433Mhz is niet echt veilige aangezien 43mhz geen terugkoppeling heeft.
Als je van huis gaat en deur blijft open wat dan?
Een Zwave heeft terugkoppeling, dicht is voor 99% dicht.
Aeon stick voor paar tientjes en dan een zwave gargage module, is de beste optie.
En je kunt mooie dingen doen met Zwave...
Om dit veiliger te maken heb ik een AMST-606 op de garagedeur zitten met een alert naar mijn mobiel als de deur open is of open gaat!

Ik weet.. ook dit is niet 100%...

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Matis schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:48:
[...]

Volgens mij heb je zijn wens niet helemaal gelezen. Hij wil het licht aanzetten van 0700 tot (0900 OF zonsopkomst) indien de zonsopkomst na 0700 is.
Dit kan volgens mij niet met de eenvoud van een timer.
De voorgestelde 'formule' werkt ook niet helaas. Ik heb dit:

Afbeeldingslocatie: http://cops.jsierink.nl/domo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
raven22 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 08:42:
[...]

[afbeelding]
Stomme vraag misschien, maar heb je de blocky ook ingeschakeld? (aan de rechter zijde vinkje bij event active).

Want volgens mij moet dit idd wel goed zijn..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
schmm schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 08:51:
[...]

Stomme vraag misschien, maar heb je de blocky ook ingeschakeld? (aan de rechter zijde vinkje bij event active).

Want volgens mij moet dit idd wel goed zijn..
nou zo dom is het niet want kan gebeuren, maar helaas niet in dit geval, het is wel degelijk ingeschakeld.
Of zonsopgang ligt nog voor 7.00 uur vandaag?
edit: is inderdaad na 8.00 uur vandaag, dus dan had hij het moeten doen, vind echter niets in de log (lag tussen 7 en 8 nog in bed)

[ Voor 13% gewijzigd door raven22 op 18-10-2014 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Volgens mij klopt hij gewoon niet qua pijltjes en and / or.

Er staat nu bij de 1e dat het na 7 uur moet wezen, en voor zonsopgang en voor 9 uur.
Dus als de zonsopgang voor 7 uur is gaat ie niet aan.

De 2 staat dat het na zonsopgang of voor 7 uur moet wezen, of na 9 Uur.
Dus die na 9 uur heeft al geen nut, want zonsopgang is sowieso na 9 uur vlgs mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Verander daarnaast nooit de naam van je blockly, want dan werkt hij ook niet.

En kijk eens goed naar and en or.

Mijn ervaring is dat mijn sunrise enz niet altijd goed werkt.
Dus ik maak een dummyswitch met een timer.
Die zet ik in blockly, zo werkt mijn schemerschakelaar perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:51
LoneWolf schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 10:10:
Volgens mij klopt hij gewoon niet qua pijltjes en and / or.

Er staat nu bij de 1e dat het na 7 uur moet wezen, en voor zonsopgang en voor 9 uur.
Dus als de zonsopgang voor 7 uur is gaat ie niet aan.

De 2 staat dat het na zonsopgang of voor 7 uur moet wezen, of na 9 Uur.
Dus die na 9 uur heeft al geen nut, want zonsopgang is sowieso na 9 uur vlgs mij.
Als het tussen 7 en 9 is en voor zonsopkomst -> schakel in.
Dat ie niet inschakelt als zonsopkomst voor 7 uur is gewenst, dan is het kennelijk al licht genoeg?

Als het voor 7 uur of na 9 uur of na zonsopkomst is -> schakel uit.
Zonsopkomst zal altijd voor 9 uur (uiterlijk +-8:45) zijn inderdaad, dus die is inderdaad overbodig. :+

Ook ik heb net als Dylantje2 een schakelaar die schakelt met de zon.
En nog één die iets ruimer valt, bij mij is het binnen eerder (en langer) donker dan buiten nl.
Zo'n schakelaar houdt de logica heel simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Dylantje2 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:14:
Verander daarnaast nooit de naam van je blockly, want dan werkt hij ook niet.
Hmm dat doe ik wel vaker als ik soortgelijke blocklys maak, naam wijzigen en dan saven,, ze werken allemaal gewoon hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

raven22 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 08:42:

[afbeelding]
Ik heb de volgende blocky voor mijzelf geschreven:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hgGWCtU.png

Ik zal het even toelichten;
Zet de lamp aan als deze nog niet aan is, wanneer de tijd kleiner is dan zonsopkomst en de tijd tussen de 0630 en 0830 ligt.
Zet de lamp weer uit als deze aan is, wanneer de tijd tussen de 0830 en 0900 ligt.

[ Voor 26% gewijzigd door Matis op 18-10-2014 20:42 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

Wie denkt mee?

Heb nu een Pi met rfxcom(e) draaien. Soms missen bepaalde schakelaars een schakelmoment. Om dat te ondervangen heb ik via ebay extra antenne gekocht.
Toch blijft combineren met z-wave kriebelen. Het beste van twee werelden...

Wie kan mij adviseren? Een Aeonlabs USB stick of gewoon een Razberry? Wat is wijsheid? Maakt het qua bereik nog uit welke z-wave uitvoering ik beter kan kiezen? Pi staat nl. niet heel centraal in huis ivm combi met Smaspot.

Zag verder dat zwave producten best kostbaar zijn in vergelijking met KaKu. Tips voor adressen om evt in te kopen?

[ Voor 0% gewijzigd door vmb op 19-10-2014 10:25 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik zou de stick doen.
Ik lees over het algemeen dat het bereik er toch wat beter van is.
Ook qua software is openzwave eerder aan te raden boven de zwave.me en dan hou je dus de razberr alleen over als antenne (met dus de software van de stick).
stick is ook net iets goedkoper dus ik zeg 3-0 voor de stig (stick sorry;))
Ik koop mijn spullen bij wirelesswonen.nl
Erg goede ervaringen mee en goede hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Voordeel van de aeon stick, als je nog een keer naar andere hardware gaat (bv cubietruck of zelfs gewoon windows) dan kan die blijven... (4-0 :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door LoneWolf op 19-10-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinusS
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-04 09:28
Ook ik zou voor de stick gaan, heb zelf eerst de Razberry gehad echter deze had een minder bereik. Ik heb hem nog kunnen ruilen tegen een stick. Bijkomend voordeel is dat als je wilt pairen je dit makkelijker met de stick kunt doen. Je trekt hem uit de USB en loopt ermee naar het item dat je wil pairen, lees de gebruiksaanwijzing maar eens.

Ook ik heb zeer goede ervaringen met Wirelesswonen:
snelle reactie op e-mail, denken mee naar een oplossing mocht je een probleem hebben en mocht de stick eerst uitproberen waarna ik de Razberry kon retourneren.

Succes,

Rinus
vmb schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 09:17:
Wie denkt mee?

Heb nu een Pi met rfxcom(e) draaien. Soms missen bepaalde schakelaars een schakelmoment. Om dat te ondervangen heb ik via ebay extra antenne gekocht.
Toch blijft combineren met z-wave kriebelen. Het beste van twee werelden...

Wie kan mij adviseren? Een Aeonlabs USB stick of gewoon een Razberry? Wat is wijsheid? Maakt het qua bereik nog uit welke z-wave uitvoering ik beter kan kiezen? Pi staat nl. niet heel centraal in huis ivm combi met Smaspot.

Zag verder dat zwave producten best kostbaar zijn in vergelijking met KaKu. Tips voor adressen om evt in te kopen?
Pagina: 1 ... 22 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door