Antenne, heb ik gesplit ivm slechte plek in de meterkast.
Die big bang van conrad is niet zo groot, maar werkt wel..
Officieel verboden te gebruiken, omdat Rfxcom een goedkeuring heeft voor de kleine wordt die geleverd..
Zet die grote er maar een sop, of split je signaal, heb je echt beter en meer bereik.
Kijk in de handleiding van RFxcom, om te zien hoeveel verlies je hebt, bij een verkeerde plaatsing.
Een garage deur opener via 433Mhz is niet echt veilige aangezien 43mhz geen terugkoppeling heeft.
Als je van huis gaat en deur blijft open wat dan?
Een Zwave heeft terugkoppeling, dicht is voor 99% dicht.
Aeon stick voor paar tientjes en dan een zwave gargage module, is de beste optie.
En je kunt mooie dingen doen met Zwave...
Lijst met compatible sensoren:
In de handleiding van de RFXcom!
Hoe stel ik in dat een lamp gaat branden tussen 7 en 9 in de ochtend, maar niet als zonsopkomst voor 7 uur ligt. En is het mogelijk de lamp te laten uitgaan op tjidstip van zonsopkomst als zonsopkomst tussen 7 en 9 valt?
Dit is in domoticz heel simpel in te stellen, zonder blockly.
Gewoon een timer aanzetten in de switch.
Timer kan op tijd, willekeur,zon op en ondergang, of x tijd ervoor er na..
Homewizard is relatief duur, waarom?
Koop action switches en kijk wat RFXcom ondersteund, en neem alleen losse sensoren, van wat je zoekt,.
Tempsensor van x en windmeter van y..
Domticz gebruik je als schermpje, dus die heb je niet nodig.
Slimme meter....[ krijgt iederen, dus koop geen youless.]
Voor dat geld heb je mooie alternatieven
Geef aan dat je zonnepanelen wilt leggen. [ al doe je het nog niet ]
Krijg je hem meteen gratis!!!
Koop geen dure p1 gas meter sensoren...
Een usb p1 meter aan domoticz en klaar ben ....[ ik twijfel aan de gasmeter of dat je die dan hebt ]
Of je neemt de Solarmeter [ arduino based ] Hiermee kun je de hele P1 uitlezen.
Deze data uploaden naar PVoutput, en die data weer simpel importern, naar Domoticz.
Kun je zelfs je watermeter erij doen....
Vragen.....?
Pm..
Ik heb een hoop werkend..
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520