Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
asing schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:06:
[...]

Ik denk het wel.... Je maakt gebruik van een commandarray met een check (==on). Je hebt denk ik net het verkeerde commando te pakken. Er is ook een commando voor een "state change", dus van uit naar aan en vice versa. Dan krijg je 1 keer bericht ipv iedere minuut.
Klinkt goed, maar het ping commando geeft ook altijd een UP (ON) of NOT UP (OFF). Dan zou ik dus eerst in het LUA script de stand van de schakelaar moeten weten, dan het ping commando uitvoeren en als deze ongelijk zijn aan elkaar heb ik dus een state change.

Hmmmm, klinkt als enkele uren hobbyen, maar ik ga er eens mee aan de slag.... :9

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:35
Joop_Klepzeiker schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:42:
Gisterenavond voor het eerst eens wat zitten prutsen met LUA.
Ik heb eerder al wat met Blockly gedaan, dus nu weer een nieuwe uitdaging zoeken. :+

Het doel was te kunnen detecteren of mijn TV wel of niet aanstaat.
Ik doe dit via de ping methode.

Na de nodige leermomenten :P is het uiteindelijk gelukt om het in domoticz werkend te krijgen. _/-\o_
Nu wil ik er eigenlijk ook een pushover notificatie aanhangen als de TV wordt aan & uitgezet, maar dat gaat dus niet zomaar. Omdat het LUA script als dummy device wordt gezien van het type schakelaar ON/OFF krijg ik de melding wel op pushover, maar die wordt dus telkens na een minuut herhaalt, omdat dan het LUA script weer loopt. Daar wordt ik dan weer niet blij van. :?

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Ik heb daarnaast ook nog een parallel pad ingeslagen, door op een andere Pi via een bash script, met NMAP, wat pythoncode en een cronjob, te detecteren welke IP's allemaal op mijn netwerk "up" zijn. Dit gaat denk ik ook wel werken en dan heb ik zelf in de hand wanneer ik pushover aanroep.

Maar alles in domoticz hebben is natuurlijk leuker.... :9~
Ik zou je willen adviseren om het pythonscript van Chopper_Rob te gebruiken. Deze regelt het pingen en stuurt alleen veranderingen naar Domoticz.

Mocht je het zelf willen doen dan zou je gebruik kunnen maken van uservariables. (Mits je de beta gebruikt)

De truc zit 'm in het versturen van de notificatie als er een wijziging plaatsvindt.
Dus als devicechanged['smartTv'] == "On" of "Off en deze switch niet te zetten als de stand onveranderd is.

Dit is mijn script voor de verlichting van de verlichting, daar zitten wel wat constructies in die je kunt hergebruiken: http://pastebin.com/WnHdbn0Y

[ Voor 3% gewijzigd door RudolfR op 02-10-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:00
Ik heb eerder al wat met Blockly gedaan, dus nu weer een nieuwe uitdaging zoeken. :+

Na de nodige leermomenten :P is het uiteindelijk gelukt om het in domoticz werkend te krijgen. _/-\o_
Nu wil ik er eigenlijk ook een pushover notificatie aanhangen als de TV wordt aan & uitgezet, maar dat gaat dus niet zomaar. Omdat het LUA script als dummy device wordt gezien van het type schakelaar ON/OFF krijg ik de melding wel op pushover, maar die wordt dus telkens na een minuut herhaalt, omdat dan het LUA script weer loopt. Daar wordt ik dan weer niet blij van. :?

Ik heb daarnaast ook nog een parallel pad ingeslagen, door op een andere Pi via een bash script, met NMAP, wat pythoncode en een cronjob, te detecteren welke IP's allemaal op mijn netwerk "up" zijn. Dit gaat denk ik ook wel werken en dan heb ik zelf in de hand wanneer ik pushover aanroep.

Ik heb een variable aangemaakt. Die krijgt bv standaard de waarde 0, Als de tv aan gaat krijgt hij de waarde 1. In de voorwaarde staat uiteraard dat hij alleen bericht verstuurd als ook de var. 1 is.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIERAAP
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-07 12:38
LoneWolf schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:26:
@bieraap, heb je wel flamingo FA20RF

die kan je koppelen door een keer op de test knop op het apparaat te drukken, dan zou ie m moeten zien. Ik heb ze zelf overigens niet onderling gekoppeld.

pushover had ik ook wat troubles mee, gebruik nu prowl en telegram. (vooral die laatste werkt snel en goed)
Krijg ze niet te zien als ik op TEST druk.
Moet ik nog iets aanzetten?

Tot je ogen in de grindbak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Nee, ik kon ze out of the box koppelen. Zoals gezegd ik heb ze dus niet eerst onderling gekoppeld. Ze moeten dus elk slave zijn.
Maybe een keer resetten en dan opnieuw ?
Als je ze al onderling gekoppeld hebt, dan werkt alleen de master ws.?

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIERAAP
LoneWolf schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 19:36:
Nee, ik kon ze out of the box koppelen. Zoals gezegd ik heb ze dus niet eerst onderling gekoppeld. Ze moeten dus elk slave zijn.
Maybe een keer resetten en dan opnieuw ?
Als je ze al onderling gekoppeld hebt, dan werkt alleen de master ws.?
Geen idee waarom hij het niet deed. Nu doet hij het wel.. Echter ziet hij ze niet los. Kan dit komen doordat ze mogelijk een keer gekoppeld zijn? Heb wel de batterijen eruit gehad zijn ze nu gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Geen idee, dat zal wel in de handleiding staan hoe je dat moet doen. Was bij mij niet nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door LoneWolf op 02-10-2014 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIERAAP
LoneWolf schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 20:35:
Geen idee, dat zal wel in de handleiding staan hoe je dat moet doen. Was bij mij niet nodig.
Heb jij ze wel allemaal los in je systeem staan? Of kan dat uberhaut niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
Je kunt elke FA20RF voorzien van een unieke ID.
Kies in RFXmngr op de Security1 tab, Type KD101 smoke detector, kies een unieke ID voor elke FA20RF, bv 01 01 en 01 02 en 01 03 etc.
selecteer het Command: panic
zet de FA20RF in leermode
en klik Transmit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:49
Ik kom er niet uit.. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik heb een homeEasy bewegingssensor. Deze staat op de hoogste gevoeligheid en gaat voor 5 minuten aan bij een waarneming.

Hij doet het wel als ik het tijd verhaal eruit haal.

Bij een beweging moet de tuinlamp aangaan, maar alleen tussen zonsondergang en opgang, voor 5 minuten. Ik heb het volgende event gemaakt, de lamp gaat niet aan. Iemand tips ?

Moet ik misschien iets instellen ergens om events actief te maken, naast het event zelf?

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/br314tx1b/event.png

[ Voor 14% gewijzigd door vanputten80 op 02-10-2014 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Zo gaat het nooit werken, vervang sunset en sunrise maar eens door een getal: >=20 en <=8, het kan nooit voldoen aan beide vergelijkingen. Oftewel, je moet met een else if werken.

[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 02-10-2014 20:52 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
DukeBox schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 20:51:
Zo gaat het nooit werken, vervang sunset en sunrise maar eens door een getal: >=20 en <=8, het kan nooit voldoen aan beide vergelijkingen. Oftewel, je moet met een else if werken.
Begrijp ik niet helemaal. Sunrise/set is toch een gegeven, zeg een tijd. Daar tussen kunnen dan toch acties uitgevoerd worden?

Wat jij zegt lukt mij niet.. Ik denk dat ik het niet helemaal begrijp. Heb nu dit maar lamp blijft uit..
Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/opw9z5tpv/event.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:11
Ik denk dat je probleem zit bij sunrise, de sunrise bevat enkel de sunrise van desbetreffende dag.
Dus bv actuele tijd : 19:50

Dus beweging = ja and ( actuele tijd > sunset(19:22) and actuele tijd < sunrise(bv07:22))

Laatste is dus niet waar, en gaat dus failen.
Ik heb dit opgelost met :
Dus beweging = ja and ( actuele tijd > sunset(19:22) and actuele tijd < fixed value 23:59
andif beweging = ja and (actuele tijd > 00:01 and actuele tijd < sunrise(bv07:22)

Je moet ook eens de 05:00 minuten aanpassen naar gewoon 5. Dus de 0: en :00 weglaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Ik heb daarvoor een Dummy switch 'Donker', die gaat aan met zonsondergang en uit bij zonsopkomst.

Je kunt de 'and' tussen de twee tijden ook vervangen door een 'or'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Het is gelukt.
Zoals mijn eerste post alleen de tweede AND aangepast naar OR.
Tevens 05.00 aangepast naar 5.

Dank ik kan verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

BIERAAP schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 20:39:
[...]

Heb jij ze wel allemaal los in je systeem staan? Of kan dat uberhaut niet?
Ik heb ze beide los in t systeem inderdaad, en heb ze alleen voorzien van batterijen, en getest. Toen ik daarna in Domoticz devices keek stonden daar 2 verschillende detectors. Deze een naampje (a en b eerst) gegeven, toen nog een keer in Domoticz op t afbeeldinkje geklikt om te weten welke welke was (een panic stuurt ie dan een paar sec) en ze hernoemd zoals ik ze wilde noemen.
Ik heb niets hoeven doen met id s geven enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 23:29
Wie heeft er een script of voorbeeld / link hoe je middels (snmp) een macadress kan checken op een dd-wrt router op aanwezigheid van een device zodat ik een virtual switch kan aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Laatst online: 10:11
ik merk wel wat 'vertraging' bij mijn fibaro 3-1 motion sensor en de philips hue lampen.

Ik maak gebruik van een raspberry pi b+, aeon z-wave usb en Blocky, om bepaalde kleuren weer te geven op bepaalde tijden van de dag. Zou dit de vertraging kunnen zijn?

Vertraging is rond de 1 a 4 sec.. Ik heb het gevoel dat de motionsensor 1 a 2 seconde nodig heeft om de status te versturen naar domoticz, en de Hue 1 a 2 seconden nodig heeft om licht te geven. (pushover bericht krijg ik onmiddellijk bij aanspringen van HUE)

Iemand een gelijkaardige setup? Of moet ik ergens een instelling aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
coase schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:53:
ik merk wel wat 'vertraging' bij mijn fibaro 3-1 motion sensor en de philips hue lampen.

Ik maak gebruik van een raspberry pi b+, aeon z-wave usb en Blocky, om bepaalde kleuren weer te geven op bepaalde tijden van de dag. Zou dit de vertraging kunnen zijn?

Vertraging is rond de 1 a 4 sec.. Ik heb het gevoel dat de motionsensor 1 a 2 seconde nodig heeft om de status te versturen naar domoticz, en de Hue 1 a 2 seconden nodig heeft om licht te geven. (pushover bericht krijg ik onmiddellijk bij aanspringen van HUE)

Iemand een gelijkaardige setup? Of moet ik ergens een instelling aanpassen?
Kan je dat dan niet zien in de log file van domoticz waar de vertraging zich voor doet?
Domoticz - Setup - Log?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 21:43
Weet iemand hoe je één waarde van een YouLess meter in Domoticz kan verwijderen?
De YouLess zat één dag verkeerd erop waardoor hij die dag 1200kWh heeft geregistreerd. Dit klopt natuurlijk niet, maar de grafieken zijn dan een beetje verknoeid :P ..

Edit: gelukt: Shift plus klikken :+

[ Voor 7% gewijzigd door Gamerkoe op 03-10-2014 12:37 ]

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-09 15:35
HELP!
de stroom is van mijn pi af geweest en nu kan ik niets meer. De pi krijgt geen ip. Hoe kan ik dit eventueel oplossen?
Hopelijk hoef ik nu niet alles opnieuw te installeren....

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
anconakip schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 17:39:
HELP!
de stroom is van mijn pi af geweest en nu kan ik niets meer. De pi krijgt geen ip. Hoe kan ik dit eventueel oplossen?
Pi aan het scherm hangen en kijken of je wel hetzelfde ip adres hebt gekregen of uit je router / DHCP peuteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
mijn router geeft helemaal geen ip weer. hij ziet de pi helemaal niet. Ik zal hem vanavond eens aan de tv hangen.:

antwoord: er waren defecte inode's. geen idee wat dit is. ik ben geen linux kenner. maar ik heb ze kunnen repareren. Nu werkt alles weer.

[ Voor 38% gewijzigd door anconakip op 03-10-2014 19:27 ]

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
ben ik weer. Domoticz werkt wel, maar krijg nu steeds de onderstaande melding:

Error: database disk image is malformed

iemand een idee hoe dit op te lossen?

hierdoor slaat de domoticz niets meer op en kan ik ook geen events maken of aanpassen.

[ Voor 21% gewijzigd door anconakip op 04-10-2014 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 17:06
anconakip schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 21:38:
ben ik weer. Domoticz werkt wel, maar krijg nu steeds de onderstaande melding:

Error: database disk image is malformed

iemand een idee hoe dit op te lossen?

hierdoor slaat de domoticz niets meer op en kan ik ook geen events maken of aanpassen.
.db bestand naar een windows machine kopiëren, proberen te open met sqllite en kijken of je hem kunt repareren.

Anders kun je als je een backup hebt nog altijd een restore terug zetten :)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Daarom altijd handig om in domoticz de auto backup aan te zetten (en deze regelmatig op een usb-key of via mail ergens anders op te slaan)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Laatst online: 14-07 12:51
Wanneer ik met Blockly een event maak die elke dag een mail stuurt op het moment dat Sunset plaatsvindt, dan blijft die mail elke dag op hetzelfde tijdstip komen. Dat is het tijdstip van Sunset op de dag dat het event werd aangemaakt. Ik zou verwachten dat Sunset elke keer opnieuw wordt geëvalueerd.
Kan het kloppen dat Sunset en Sunrise niet werken zoals ik dat verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

@dukebox & anconakip
Heb gisterenavond de knoop maar eens doorgehakt en een ups (apc 500va) besteld :)
Had al eens naar de pi ups gekeken, maar dat kost al de helft van een gewone goede ups.
Nu kan ook mn macmini server, switch en modem er op :)

Nu alleen nog een 3G stick met n prepaid kaartje aan de pi frotten dat ie me een sms stuurt bij spanningsuitval :)

[ Voor 19% gewijzigd door LoneWolf op 04-10-2014 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
DukeBox schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 11:58:
Daarom altijd handig om in domoticz de auto backup aan te zetten (en deze regelmatig op een usb-key of via mail ergens anders op te slaan)
Dit heb ik gedaan, maar helaas. Dit geeft hetzelfde resultaat. zit niets anders op dan de sd kaart te formateren en opnieuw installeren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Email settings invullen en testen lukt mij niet.
Gebruik mijn GMAIL account en heb zeker de juiste informatie ingevoerd. Hij geeft op poort 25 Invalid credentials terug, zo ook bij poort 587. Als ik poort 465 gebruik dan loopt domoticz vast. Herstart service is nodig om hem weer up and running te krijgen.

Iemand bekend met het probleem?

smtp.gmail.com
username gebruik ik volledige email met ww.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIERAAP
b_weijenberg schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 20:40:
Je kunt elke FA20RF voorzien van een unieke ID.
Kies in RFXmngr op de Security1 tab, Type KD101 smoke detector, kies een unieke ID voor elke FA20RF, bv 01 01 en 01 02 en 01 03 etc.
selecteer het Command: panic
zet de FA20RF in leermode
en klik Transmit
Kijk Super!! dat inleren is gelukt..
Hoe krijg ik hem nu in Domoticz?

Ook events krijg ik maar niet werkend.. Simpel lamp aan bij deur bel werkt al niet..

[ Voor 8% gewijzigd door BIERAAP op 04-10-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-09 17:33

MavhRik

Marcel

vanputten80 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 15:50:
Email settings invullen en testen lukt mij niet.
Gebruik mijn GMAIL account en heb zeker de juiste informatie ingevoerd. Hij geeft op poort 25 Invalid credentials terug, zo ook bij poort 587. Als ik poort 465 gebruik dan loopt domoticz vast. Herstart service is nodig om hem weer up and running te krijgen.

Iemand bekend met het probleem?

smtp.gmail.com
username gebruik ik volledige email met ww.
Ik heb hetzelfde! Dacht zal wel aan mij liggen en heb er verder nog niet naar gekeken..., maar ik / je bent dus niet alleen!

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

BIERAAP schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 15:52:
[...]

Kijk Super!! dat inleren is gelukt..
Hoe krijg ik hem nu in Domoticz?

Ook events krijg ik maar niet werkend.. Simpel lamp aan bij deur bel werkt al niet..
Ik heb het simpeler voor elkaar gekregen. Ik heb het een maand of twee geleden gedaan, dus weet het niet 100% zeker meer, maar ik heb iig alleen Domoticz en die brandmelder gebruikt en verder niets. Volgens mij heb ik die brandmelder af laten gaan, iets wat Domoticz oppikte en daarna misschien nog iets met de learn knop... ik weet het dus niet meer, maar met wat trial en error moet het jou ook wel lukken :)

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIERAAP
inVision schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 16:38:
[...]

Ik heb het simpeler voor elkaar gekregen. Ik heb het een maand of twee geleden gedaan, dus weet het niet 100% zeker meer, maar ik heb iig alleen Domoticz en die brandmelder gebruikt en verder niets. Volgens mij heb ik die brandmelder af laten gaan, iets wat Domoticz oppikte en daarna misschien nog iets met de learn knop... ik weet het dus niet meer, maar met wat trial en error moet het jou ook wel lukken :)
Punt is dat het inleren nu goed is gegaan.
Echter als ik nu op TEST druk.. Ziet hij dat hele ding niet..
En handmatig dat ding toevoegen geen idee hoe wat kan geen KD101 selecteren in domoticz..
Enige wat ik er van krijg is oorpijn en koppijn... :S 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door BIERAAP op 04-10-2014 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

BIERAAP schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 16:40:
[...]

Punt is dat het inleren nu goed is gegaan.
Echter als ik nu op TEST druk.. Ziet hij dat hele ding niet..
En handmatig dat ding toevoegen geen idee hoe wat kan geen KD101 selecteren in domoticz..
Enige wat ik er van krijg is oorpijn en koppijn... :S 8)7
Ik heb z'n nieuwe RFXcom trannsciever en heb de protocollen op default staan, nu heb ik ergens gelezen dat KD101 ALTIJD gedetecteerd wordt..., maar misschien toch op default zetten als test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIERAAP
inVision schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 16:44:
[...]

Ik heb z'n nieuwe RFXcom trannsciever en heb de protocollen op default staan, nu heb ik ergens gelezen dat KD101 ALTIJD gedetecteerd wordt..., maar misschien toch op default zetten als test?
Vage shit dit. Default gezet ook niets..

Stuur ik handmatig een panic werkt er maar 1.
Snap er niets meer van..

Als ik deze dan probeer in te lezen werkt die ook niet..

[ Voor 8% gewijzigd door BIERAAP op 04-10-2014 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

BIERAAP schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 16:47:
[...]

Vage shit dit. Default gezet ook niets..

Stuur ik handmatig een panic werkt er maar 1.
Snap er niets meer van..

Als ik deze dan probeer in te lezen werkt die ook niet..
Zo staat hij bij mij in Domoticz:
Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/zbpprzu07/Clipboard_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 15:25

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Joop...

Ping my ip...
Dummy switch
Daar een notificatie bij aan uuit..

Link:

http://www.domoticz.com/w...hing_a_device,_using_Perl

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

anconakip schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 17:39:
HELP!
Maak een daily backup naar een extern..
Stroomloos heeft de Pi een hekel aan:
http://www.domoticz.com/wiki/Daily_backup_to_external_hdd

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Ik maak ook van dit script gebruik. Deze schrijft iedere 2 uur een db bestand weg naar een externe (web)hosting!

Moet alleen nog even het script aanpassen dat hij ook mijn eigen gemaakte scripts meeneemt in de backup!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
Dylantje2 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 18:45:
[...]

Joop...

Ping my ip...
Dummy switch
Daar een notificatie bij aan uuit..

Link:

http://www.domoticz.com/w...hing_a_device,_using_Perl
Thanx Dylantje2, dat ga ik eens proberen :+

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bluetooth dongle besteld. Daarmee wil ik aanwezigheidsdetectie gaan doen door te kijken of mijn telefoon of die van vriendin aanwezig is. Normaal lukt dat met pingen, maar iPhone van vriendin zet WiFi na vergrendelen scherm uit.

Via Bluetooth detecteren was in dit topic al een script voor geplaatst, daar ga ik eens mee aan de knutsel. Werkt hopelijk meer betrouwbaar dan via WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:36
Weet er iemand hoe je XML data kan importeren in domoticz?
Wellicht kan dat via een Lua script, maar geen idee hoe ik eraan moet beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef84
  • Laatst online: 14:48
Ter info: het pingen van devices is voor mij eindelijk werkend op de syno. De perl, python en lua methodes kreeg ik niet werkend, Nu heb ik het ping gedeelte gesloopt uit dit bash script en aangepast aan mijn behoefdes. Staat in de cronjob alles werkt naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

ThinkPadd schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 22:38:
Bluetooth dongle besteld. Daarmee wil ik aanwezigheidsdetectie gaan doen door te kijken of mijn telefoon of die van vriendin aanwezig is. Normaal lukt dat met pingen, maar iPhone van vriendin zet WiFi na vergrendelen scherm uit.

Via Bluetooth detecteren was in dit topic al een script voor geplaatst, daar ga ik eens mee aan de knutsel. Werkt hopelijk meer betrouwbaar dan via WiFi.
Je zou anders ook nog een uitdraai van de log van de dhcp-server kunnen maken en filteren op de datum/tijd van het MAC-adres van de telefoon van je vriendin.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan moet ik al gaan werken met een vertraging. Anders gebruik je je telefoon 5 minuten niet en gaat al het licht uit. En wat voor vertraging kies je dan? 5 minuten? 10 minuten? halfuur? uur?

Bluetooth is dan veel sneller en minder foutgevoelig lijkt mij.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 05-10-2014 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Petertje750 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 08:20:
Wie heeft er een script of voorbeeld / link hoe je middels (snmp) een macadress kan checken op een dd-wrt router op aanwezigheid van een device zodat ik een virtual switch kan aansturen?
Gebruik ping my ip..in een script..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

schmm schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 19:57:
[...]

Ik maak ook van dit script gebruik. Deze schrijft iedere 2 uur een db bestand weg naar een externe (web)hosting!

Moet alleen nog even het script aanpassen dat hij ook mijn eigen gemaakte scripts meeneemt in de backup!
Kun je die in de Domoticz Wiki erbij zetten van ping my ip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Heb ik ook geprobeerd, maar de afstand van BT is minder dan een WiFi..
Als je hem werkend hebt, houd ik me aanbevolen, soms hapert 1 telefoon met de Wifi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een appartement van maar 56m2 dus bereik zal geen probleem zijn ;) De Pi hangt in de meterkast, in het midden van de woning. De verste hoek zit misschien 5m van de meterkast, dus moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Laatst online: 11-09 11:23

Ik heb het opgelost met Geofencing op de telefoon zelf, met 2 dymmy switches die aan of uit staan als vrouw of ik uit of thuis zijn.
Komt mijn vrouw nu thuis en is het donker, dan gaat het licht in de hal aan op het moment dat ze de wijk binnen komt gereden, en gaat automagisch na een kwartier weer uit. Werkt erg prettig. zijn we beiden niet thuis dan gaat, op het moment dat de laatse 500meter vanaf huis weg is alles uit.
Voor zowel iOS als Android (wat wij gebruiken) zijn er voldoende apps.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je de apps noemen die je gebruikt? En wat moet ik me bij de werking voorstellen? Je telefoon ziet dat je verbonden bent met telefoonmast XYZ ipv ABC en roept dan de URL van een schakelaar in Domoticz aan ofzo?

Oftewel, vertel >:) Want klinkt goed namelijk!

Ik heb Llama (Android) al wel gevonden. Die kan allerlei instellingen aanpassen adhv de gevonden GSM-masten, maar die kan volgens mij geen URL aanroepen.

En voor de iPhone misschien deze: http://pilot.patrickferre...tutorial-location-iphone/ ? (Pilot Home Automation app)

[ Voor 93% gewijzigd door ThinkPad op 06-10-2014 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:30
Weet iemand toevallig of dit protocol ook ondersteund wordt door rfxcom / domoticz?
http://wiki.pilight.org/doku.php/threechan

Kan het niet zo terugvinden in de supported devies van rfxcom maar kan best komen omdat threechan denk ik een zelf verzonnen protocol naam is

Ik wil naar domoticz/rfxcom overstappen denk ik,maar wil wel de zender die ik nu heb en die werkt met pilight en dit protocol behouden...

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-09 11:52
ny-hardcore schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 08:29:
Weet iemand toevallig of dit protocol ook ondersteund wordt door rfxcom / domoticz?

Kan het niet zo terugvinden in de supported devies van rfxcom maar kan best komen omdat threechan denk ik een zelf verzonnen protocol naam is

Ik wil naar domoticz/rfxcom overstappen denk ik,maar wil wel de zender die ik nu heb en die werkt met pilight en dit protocol behouden...
Zover ik heb ervaren is het niet ondersteund. Had het ook graag gewild.
Thuis heb ik een 3-tal temperatuur sensor staan met dit protocol, maar deze worden niet ontdekt door domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Novi schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 08:32:
[...]

Thuis heb ik een 3-tal temperatuur sensor staan met dit protocol, maar deze worden niet ontdekt door domoticz.
Hmmm dat is wel jammer dan.. Zijn de makers van rfxcom actief in het toevoegen van protocollen als men genoeg ruwe dumps krijgt van verschillende devices?

Het stikt volgens mij van die weather station dingen die dat protocol gebruiken, toch?
Heb toch maar een rfxcom transceiver besteld, wellicht komt die ondersteuning nog op termijn?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylemon
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-07 15:34
Is er iemand die me kan vertellen of bij een reset de status van mijn relais naar de (op tijd geprogrammeerde) stand terug vallen na reset van de Raspberry?

Ik wil dit systeem gaan gebruiken voor een "groen" project.

Ik wil de Pi met een watchdog functie bewaken, maar ik wil graag weten wat er met de status van mijn relais (een relaiskaart aangesloten op GPIO) gebeurt bij restart. Schakelt Domoticz alles naar de geprogrammeerde stand of moet er eerst weer een "aan" of "uit" signaal voorbij komen als ik de uitgangen met een tijdfunctie programmeer? (Dus wat gebeurt er bij programma: timer on op 10.00u en timer off op 12.00u en ik krijg op 11.00u een reset)?

It's time to kick ass and chew bubblegum, and i'm all out of gum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Om 11.00 uur restart de Pi met Domoticz? Volgens mij gebeurt er dan helemaal niks met je relais.
Domoticz is van mening dat het apparaat is ingeschakeld sinds 10.00 uur en zal pas bij het volgende schakelmoment (12.00 uur) iets ondernemen.

Volgens mij is Domoticz ook niet zo slim dat wordt gedetecteerd dat er een schakelmoment is gemist (bijv. als je Pi tussen 9.55 en 10.05 uitgeschakeld is geweest) en zal dan niet alsnog de schakelaar om 10.05 uur inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je dan niet beter een Z-Wave module gebruiken waarbij je ook de huidige status kunt opvragen? Lijkt me wat meer betrouwbaar.

Of een NC contact ipv NO contact van het relais gebruiken. Dat het relais ingeschakeld staat, totdat er stroom op wordt gezet door Domoticz. Als het belangrijk is dat het apparaat aan staat

Ander vraagje, iemand die dagelijkse backup van Domoticz gebruikt? Ik wil het gaan gebruiken, maar in het script van de wiki gebruiken ze FTP, maar dat heb ik niet in gebruik op m'n NAS (is wel erg ouderwets en onveilig).
Iemand die een werkende setup heeft waarbij er dagelijks een backup van Domoticz naar de NAS wordt gemaakt?

[ Voor 46% gewijzigd door ThinkPad op 06-10-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
Dylantje2 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:20:
[...]

Kun je die in de Domoticz Wiki erbij zetten van ping my ip?
Je kan de code van het default backup script aanpassen met het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
  ### Backup Script Folder
   tar -zcvf /tmp/domoticz_scripts_$TIMESTAMP.tar.gz /home/pi/domoticz/scripts/
   ### Send to Network disk through FTP
   curl -s --disable-epsv -v -T"/tmp/domoticz_scripts_$TIMESTAMP.tar.gz" -u"$USERNAME:$PASSWORD" "ftp://$SERVER/$DESTDIR/"
   ### Remove temp backup file
   /bin/rm /tmp/domoticz_scripts_$TIMESTAMP.tar.gz

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylemon
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-07 15:34
Om 11.00 uur restart de Pi met Domoticz? Volgens mij gebeurt er dan helemaal niks met je relais.
Domoticz is van mening dat het apparaat is ingeschakeld sinds 10.00 uur en zal pas bij het volgende schakelmoment (12.00 uur) iets ondernemen.
Dat bedoel ik inderdaad, op het moment dat de Pi restart en daarmee het relais terug valt, zou de status "aan" moeten zijn. Maar ik twijfel of de GPIO dan weer een signaal krijgt om betreffende uitgang hoog te zetten.
Volgens mij is Domoticz ook niet zo slim dat wordt gedetecteerd dat er een schakelmoment is gemist (bijv. als je Pi tussen 9.55 en 10.05 uitgeschakeld is geweest) en zal dan niet alsnog de schakelaar om 10.05 uur inschakelen.
Dat zou toch theoretisch mogelijk moeten zijn, met een status-check functie die uitgangen pollt en/of na reset alle uitgangen controleert en goed zet? Het systeem zou er in ieder geval zo fail-safe van worden dat ik het ook kan gebruiken.

It's time to kick ass and chew bubblegum, and i'm all out of gum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
Philos31 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:09:
[...]

Ik heb het opgelost met Geofencing op de telefoon zelf, met 2 dymmy switches die aan of uit staan als vrouw of ik uit of thuis zijn.
Komt mijn vrouw nu thuis en is het donker, dan gaat het licht in de hal aan op het moment dat ze de wijk binnen komt gereden, en gaat automagisch na een kwartier weer uit. Werkt erg prettig. zijn we beiden niet thuis dan gaat, op het moment dat de laatse 500meter vanaf huis weg is alles uit.
Voor zowel iOS als Android (wat wij gebruiken) zijn er voldoende apps.
Ben ook heel benieuwd welke app je voor iOS gebruikt. Ik heb hetzelfde probleem met wifi en bluetooth ook al geprobeerd, maar werkt op 1 of andere manier ook niet betrouwbaar. Wat voor melding of status krijgen je dummy switches dan, want dat begrijp ik niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Laatst online: 11-09 11:23
ThinkPadd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 07:57:
Kun je de apps noemen die je gebruikt? En wat moet ik me bij de werking voorstellen? Je telefoon ziet dat je verbonden bent met telefoonmast XYZ ipv ABC en roept dan de URL van een schakelaar in Domoticz aan ofzo?

Oftewel, vertel >:) Want klinkt goed namelijk!

Ik heb Llama (Android) al wel gevonden. Die kan allerlei instellingen aanpassen adhv de gevonden GSM-masten, maar die kan volgens mij geen URL aanroepen.

En voor de iPhone misschien deze: http://pilot.patrickferre...tutorial-location-iphone/ ? (Pilot Home Automation app)
Ik gebruik EgiGeoZone op Android.
Het werkt op basis van GPS, je kunt zelf instellen op welke plekken en hoe ver om dat punt heen er iets moet gebeuren.
Bijvoorbeeld: op werk?, zet de NAS thuis aan zodat ik bij mn data kan.

Je kunt het sturen met url's bij server options gewoon je schakelaar sturen

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
[...]

Werken deze wel met pilight trouwens?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthakvoort
  • Laatst online: 08-09 06:57
crazylemon schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 19:06:
[...]

Dat bedoel ik inderdaad, op het moment dat de Pi restart en daarmee het relais terug valt, zou de status "aan" moeten zijn. Maar ik twijfel of de GPIO dan weer een signaal krijgt om betreffende uitgang hoog te zetten.

[...]

Dat zou toch theoretisch mogelijk moeten zijn, met een status-check functie die uitgangen pollt en/of na reset alle uitgangen controleert en goed zet? Het systeem zou er in ieder geval zo fail-safe van worden dat ik het ook kan gebruiken.
Ik heb een USB relais, en middels een controle script check ik of de status van Domoticz overeen komt met de status van het relais..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
crazylemon schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 19:06:
[...]

[...]

Is het nadelig om (bijv.) iedere minuut tussen 10u en 12u de GPIO opnieuw hoog te sturen?

Als er een manier is om die waarde van de GPIO uit te lezen dan kun je er vast wel een nettere oplossing voor verzinnen, vergelijkbaar met de ping-script die hier rondzwerven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philos31 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:42:
[...]

Ik gebruik EgiGeoZone op Android.
Het werkt op basis van GPS, je kunt zelf instellen op welke plekken en hoe ver om dat punt heen er iets moet gebeuren.
Bijvoorbeeld: op werk?, zet de NAS thuis aan zodat ik bij mn data kan.

Je kunt het sturen met url's bij server options gewoon je schakelaar sturen
Cool, de naam van die app was ik nooit op gekomen. Alleen GPS is een dikke min, dat vreet batterij toch?
Die "Llama" (dubbel L) app doet het adhv GSM masten. Dat vreet geen/amper extra energie. Je maakt een locatienaam aan, laat hem een paar uur leren welke GSM masten er rond die locatie staan en hij snapt het. Daarna kun je events aanmaken adhv locatie. Wat ik tot nu toe heb getest werkt prima. VPN aanzetten als ik met Wifi op m'n werk verbind, geluid automatisch op trillen op werk etc. Vervelende is alleen dat de app geen mogelijkheid heeft ingebouwd om een URL aan te roepen. Heb al contact met de maker gehad, en die verwees mij naar deze plugin: Google Play: HTTP Poster and Locale Plug-In
Daar ga ik binnenkort maar even naar kijken, hoop dat het goed werkt, want het wordt wel weer houwtje-touwtje zo.

Google Play: Tasker heb je ook nog, die kan HEEL veel, maar vond ik erg ingewikkeld en daardoor lastig te begrijpen.

En Google Play: Locale schijnt ook veel dingen te kunnen. Screenshots zien er ook goed uit. Heb er alleen geen €7,99 voor over O-)

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 06-10-2014 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

ny-hardcore schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 08:29:

Kijk maar:
http://www.domoticz.com/wiki/Working_devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis-dev
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-07-2022
Even een vraagje heeft iemand heel misschien een pebble watch met iets van een bediening voor domoticz erop ?

Ik zoek namelijk iets zodat ik met domoticz kan bedienen met me pebble.

dankje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Kijk eens op het domoticz forum :)

[ Voor 5% gewijzigd door LoneWolf op 06-10-2014 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:21

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Ik ben mij oriënteren naar de mogelijkheden van een domotica systeem. Ik heb al een Windows server draaien die deze taken op zich kan nemen dus ik zat te denken om domiticz in te gaan zetten.

Functionaliteiten die ik als eerst wil gebruiken.
- Schakelen - Wandcontactdozen
- Temperatuur meting in iedere ruimte
- Schakelen Mechanische ventilatie.
- Eén tablet aan de muur die als dashboard dient.

Ik heb een Itho Eco-Fan, weet iemand of / hoe ik deze kan aansturen met domoticz. Ik heb al even gezocht naar Windows Phone Apps voor Domoticz alleen kon ik zo snel niets vinden. Zijn hier nog alternatieven voor?

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
De Itho Eco-Fan werkt op 866 MHz; een andere frequentie dan de RFXComm en KAKU e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er was hier (of op het Domoticz forum, not sure) iemand die een KaKu 3-kanaals module heeft gebruikt om z'n mechanische ventilatie te schakelen. Wellicht dat je bij de Itho ook zoiets kunt creeren?
Kom je alleen in de knoop als je je bestaande afstandsbediening wilt behouden. Domoticz weet dan niet dat je die gebruikt, en kan de status dus niet goed bepalen. Dat kan wel eens voor rare problemen gaan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-09 11:52
ny-hardcore schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:48:
[...]

Werken deze wel met pilight trouwens?
pilight werken ze prima.
Al zul je ze daar handmatig moeten instellen via de receive tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik probeer een virtuele switch aan/uit te zetten bij thuiskomen/verlaten huis. Thuiskomen wil, dan kan ik gewoon het interne IP aanroepen. Een commando aanroepen via externe IP wil echter nog niet lukken, ik krijg steeds '401 Unauthorized' terug.

Ik test nu in Chrome op m'n telefoon met:
[code]http://<username:password@>domoticz-ip<:port>/json.htm?api-call[/code]
(fictieve code, van de wiki gehaald. Intern werkt het met een soortgelijke URL wel)

Iemand een idee wat ik fout doe? Bij application settings heb ik netjes een username en een password ingesteld... Poortje in m'n router staat ook open (anders zou ik die 401 niet eens krijgen ;) )

Edit: Blijkbaar moest ik de inlogmethode van 'Login' naar 'Basic Auth' zetten in de dropdown. Nu werkt het wel namelijk :)

Heb het nu volgens mij voor elkaar.
iPhone: Geofancy
Android Google Play: Llama - Location Profiles + Google Play: HTTP Poster and Locale Plug-In
Beide devices doen dan adhv binnentreden/verlaten area (afgebakend door GSM masten) een URL request.

En dan voor beide devices een virtuele switch aangemaakt die ik aanroep via: http://www.domoticz.com/w...URL's#Lights_and_switches

Op basis van die switches kan ik dan weer een event bouwen die licht aandoet bij thuiskomst en als zon onder is bijv. Of alles uit als we weg zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door ThinkPad op 07-10-2014 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:21

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

RudolfR schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:06:
De Itho Eco-Fan werkt op 866 MHz; een andere frequentie dan de RFXComm en KAKU e.d.
Jammer.ltho maar eens mailen. Anno 2014 moet een unit toch geschikt zijn voor domotica.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 21:43
ThinkPadd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 18:39:
Heb het nu volgens mij voor elkaar.
iPhone: Geofancy
Android Google Play: Llama - Location Profiles + Google Play: HTTP Poster and Locale Plug-In
Beide devices doen dan adhv binnentreden/verlaten area (afgebakend door GSM masten) een URL request.
Ik vroeg me af hoe grote afstand tot aan je huis je hiervoor kan instellen? Hoe groot is die area? Mijn ouders wonen namelijk hemelsbreed +/-100m van ons af. Als we daar op bezoek zijn dan wil ik niet dat Domoticz zou denken dat wij thuis zijn >:) . GPS werkt natuurlijk op meters nauwkeurig, maar dit ook?

Edit: Ik zie in de iPhone App dat je een radius kan instellen.
Note to self: lezen en dan vragen! :o :+

[ Voor 5% gewijzigd door Gamerkoe op 07-10-2014 20:53 ]

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee hoe dat precies werkt. De iPhone is van m'n vriendin, dus de details van die app weet ik ook niet goed. Heb het nu ingesteld zodat het vermoedelijk werkt :p

Bij de Android app kun je ook een condition instellen van WiFi disconnect, dat zou in jouw geval zinniger zijn dan je locatie baseren adhv GSM mast. Tenzij je je WiFi netwerk ook bij je ouders kunt ontvangen, dan heeft dat ook geen zin _o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:44
revolution-nl schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 20:11:
[...]

Jammer.ltho maar eens mailen. Anno 2014 moet een unit toch geschikt zijn voor domotica.
868.42 is ZWave protocol.... zit er wel heel dicht in de buurt!

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Frequentie is iets anders dan protocol he...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Nu het weer kouder begint te worden zit ik met de volgende vraag:

Ik bedien mijn thermostaat nu volledig via Domoticz en er gaat niets meer automatisch aan of uit. Dit om gas te besparen, ben ik weg dan ben ik weg en hoeft niet de thermostaat aan te slaan.

Nu wil ik echter dat hij in de ochtend aan gaat voordat mijn wekker af gaat. Nu ben ik redelijk bekend met Tasker en dit moet mogelijk zijn alleen gaat dit voor mij echt te ver om dit te bouwen ook na het zien van http://www.pocketables.co...ent-tasker-creations.html

Is er iemand die hier een idee voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je niet beter gewoon een timer in Domoticz zetten die je dan kunt activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
Ik heb een toon thermostaat thuis. Deze lees ik al uit met domoticz. Maar ik wil nu ook de programma's bedienen met domoticz. Ik heb de summiere wiki gelezen maar kome er niet uit.
Ik maak een dummy schakelaar aan. En dan? Moet ik dan bij de aan actie de json plaatsen? Dit werkt niet zonder http erbij.
Welke http moet ik dan ervoor gebruiken? Die van domoticz? Of die van mijn toon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
Na reboot word de domoticx.txt overschreven dus log begint elek keer schoon, hoe kan ik zorgen dat hij de log file append ipv schoon begint na een reboot?
Ik start nu domoticz op met de volgende optie
DAEMON_ARGS="-daemon -www 8080 -log /tmp/domoticz.txt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anconakip schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:12:
Ik heb een toon thermostaat thuis. Deze lees ik al uit met domoticz. Maar ik wil nu ook de programma's bedienen met domoticz. Ik heb de summiere wiki gelezen maar kome er niet uit.
Ik maak een dummy schakelaar aan. En dan? Moet ik dan bij de aan actie de json plaatsen? Dit werkt niet zonder http erbij.
Welke http moet ik dan ervoor gebruiken? Die van domoticz? Of die van mijn toon?
Ik denk dat je in Domoticz een HTTP URL van de Toon moet aanroepen. Andersom wil niet echt, de Toon is een gesloten systeem lijkt mij.

Hoe je met virtual switches een URL kunt aanroepen weet ik zo niet, geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
ThinkPadd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:51:
[...]
Hoe je met virtual switches een URL kunt aanroepen weet ik zo niet, geen ervaring mee.
Een switch heeft een 'On action' en een 'Off action' waarmee je een script:// of http:// kunt aanroepen.
Staat in de webinterface, onder de properties van een switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
Ik ben van plan een beetje te gaan rotzooien met de Pi en een stick of de gpio module. Voordeel van de stick is dat ik deze ook kan gebruiken voor iets anders dan de Pi en de prijs, nadeel is het uitstekende deel.
Iemand die weet of het bereik van de stick anders is dan de module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

JJnJ schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 07:29:
Nu het weer kouder begint te worden zit ik met de volgende vraag:

Ik bedien mijn thermostaat nu volledig via Domoticz en er gaat niets meer automatisch aan of uit. Dit om gas te besparen, ben ik weg dan ben ik weg en hoeft niet de thermostaat aan te slaan.

Nu wil ik echter dat hij in de ochtend aan gaat voordat mijn wekker af gaat. Nu ben ik redelijk bekend met Tasker en dit moet mogelijk zijn alleen gaat dit voor mij echt te ver om dit te bouwen ook na het zien van http://www.pocketables.co...ent-tasker-creations.html

Is er iemand die hier een idee voor heeft?
Een virtuele switch die bediend wordt door een geofencing app gebruiken om te zien of je thuis bent, en dan een blockly script die dus op een bepaalde tijd kijkt of die switch aan staat (en jij dus thuis bent) en dan het setpoint op een door jou gewenste temperatuur zet, en en else if als de switch uit is (en jij weg bent) de setpoint weer op bv 17 graden zet.

(Kan ook in lua, dan heb je misschien nog wat meer mogelijkheden qua timing en temperatuur vergelijk ws)

[ Voor 4% gewijzigd door LoneWolf op 08-10-2014 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Petertje750 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:49:
Na reboot word de domoticx.txt overschreven dus log begint elek keer schoon, hoe kan ik zorgen dat hij de log file append ipv schoon begint na een reboot?
Ik start nu domoticz op met de volgende optie
DAEMON_ARGS="-daemon -www 8080 -log /tmp/domoticz.txt"
Als ik de code van Domoticz mag geloven dan doet deze al een append.
Misschien is dat een recente wijziging die jij nog niet hebt, maar weet je zeker dat /tmp/ wel behouden blijft na een reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
LoneWolf schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:42:
[...]

Een virtuele switch die bediend wordt door een geofencing app gebruiken om te zien of je thuis bent, en dan een blockly script die dus op een bepaalde tijd kijkt of die switch aan staat (en jij dus thuis bent) en dan het setpoint op een door jou gewenste temperatuur zet, en en else if als de switch uit is (en jij weg bent) de setpoint weer op bv 17 graden zet.

(Kan ook in lua, dan heb je misschien nog wat meer mogelijkheden qua timing en temperatuur vergelijk ws)
Die optie had ik bekeken maar dan staat het nog altijd vast en ik wil hem eigenlijk op basis van mijn alarm aanzetten (alarm op telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 15:10
Heeft iemand al met succes de juiste temperatuur terug gekregen van de AEON LABS 4 in 1 multisensor?
Hij staat nu bij mij binnen en het is hier best comfortabel warm, maar hij geeft -17 aan :+

EDIT: Nu lijkt de temperatuur weer wel te kloppen maar update hij de Bewegingsstatus niet?

[ Voor 19% gewijzigd door maddog_rvo op 08-10-2014 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzmerlin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-09 14:33
Tja, het is een bijzondere sensor, en dat is het!

Heb je al geprobeerd om de laatste firmware erop te zetten. Weet niet of het helpt...:|

Linkje naar firmware 1.8

Had in het begin ook m'n twijfels over de juiste temperatuurweergave, maar ik heb het idee dat ie het nu heel aardig (en constant) doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 20:46
slayer007 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 19:20:
[...]

Waar heb jij die kabeltjes weg dan? Even snel googelen en ik krijg deze site met kabel:
http://www.smartmeterdashboard.nl/webshop 32,50 voor een klein kabeltje.
En ik moet van de meterkast naar Pi...... :/
Duur kabeltje dan...
En draadloos via Wifi kon ook zag ik, maar mag je ook ruim 100,- neerleggen.
Prijs is nu 22,50 , en ze garanderen werking op alle meters (dus ook de L+G DSMR4) . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die kabel is echt waaaaay overpriced. Kabeltje haal je voor €5 van eBay, knijp er een RJ11 connector aan en klaar ben je.
Kun je er gelijk een langer snoer aan zetten als je wilt.

Ik zou er haast een handeltje in beginnen, stelt echt 3x niks voor om zo'n kabel te maken :9 Gouden handel.

En ja, mijn China kabel werkt ook gewoon met mijn DSMR4 meter ;) Compatibiliteit is puur een aanpassing in de software (baudrate, pariteit). Enige belangrijke aan de kabel is dat hij de data evt. moet kunnen inverteren, maar dat doen zelfs de allergoedkoopsten al, volgens mij.

[ Voor 68% gewijzigd door ThinkPad op 09-10-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
Wizzmerlin schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 08:24:
Tja, het is een bijzondere sensor, en dat is het!

Heb je al geprobeerd om de laatste firmware erop te zetten. Weet niet of het helpt...:|

Linkje naar firmware 1.8

Had in het begin ook m'n twijfels over de juiste temperatuurweergave, maar ik heb het idee dat ie het nu heel aardig (en constant) doet.
Ahh thnx, dat zal ik ook eens proberen, eens kijken of het bereik dan ook meer als 3 meter wordt.....

Zodra hij verder als een meter of 3 a 4 staat wordt hij niet meer gezien door domoticz, terwijl de signaalsterkte op 3m 12 is en zodra ik hem buiten zet doet hij het niet meer (zit alleen een raam tussen).

Heb ook geprobeerd om de Vision USB stick met een verlengkabel wat verder van de PC te zetten maar dat helpt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzmerlin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-09 14:33
maddog_rvo schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:39:
[...]

Ahh thnx, dat zal ik ook eens proberen, eens kijken of het bereik dan ook meer als 3 meter wordt.....

Zodra hij verder als een meter of 3 a 4 staat wordt hij niet meer gezien door domoticz, terwijl de signaalsterkte op 3m 12 is en zodra ik hem buiten zet doet hij het niet meer (zit alleen een raam tussen).

Heb ook geprobeerd om de Vision USB stick met een verlengkabel wat verder van de PC te zetten maar dat helpt ook niet
En.. wat misschien ook scheelt is dat ik 'm niet op batterijen laat draaien maar via het lichtnet. Echt jammer dat niet meer sensoren die mogelijkheid hebben.
Bij mij staat ie overigens in de schuur. En dat is zo'n 5 meter van de dichtsbijzijnde node af (met twee buitenmuren ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayer007
  • Laatst online: 27-05 19:17
edsub schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:06:
[...]

Prijs is nu 22,50 , en ze garanderen werking op alle meters (dus ook de L+G DSMR4) . . . .
Thnx! Prijs is idd naar beneden gegaan. Had zo'n kabeltje al via een andere winkel. Was ook rond die prijs.
@thinkpad. Het is vast zelf te doen, maar ik ga liever voor de kant en klare oplossing. Misschien kun je er idd wel een handeltje van maken :) :)
Even een ander stom vraagje, maar bij die geofencing moet je via een url bv. Je virtuele switch aanzetten. Ik weet dat dit kan via json, maar wat moet ik dan invullen als ik buiten de deur ben? Dan moet ik dat toch via een ander ip doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook problemen met de Aeotec 4-in-1 Multisensor. Het is was hier -17.4 C en nu is het nog maar -17.7C. Ben net met Domoticz gestart en heb ook nog geen oplossing. Al wel met de leverancier gebeld, maar zonder resultaat. Firmware update? Heb ik nog niet gedaan (Windows machine nodig). Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 19:06:
Ik heb ook problemen met de Aeotec 4-in-1 Multisensor. Het is was hier -17.4 C en nu is het nog maar -17.7C. Ben net met Domoticz gestart en heb ook nog geen oplossing. Al wel met de leverancier gebeld, maar zonder resultaat. Firmware update? Heb ik nog niet gedaan (Windows machine nodig). Wie weet raad?
Heb inmiddels de firmware update gedaan, temperatuur klopt nu perfect (geeft hetzelfde aan als de binnentemperatuur sensor) echter het bereik is nog steeds regelrecht bagger, er zit nu 3 meter tussen, de ontvanger zit nu ook ruim 1,5 meter van de pc af. Bij de 3 meter geeft hij nog maximaal signaal aan, maar 20cm verder helemaal niets meer en dat gewoon zonder muren. Het lijkt wel of ik geen antenne heb. Helaas heb ik geen extra Z-wave apparatuur zodat ik niet kan testen of het aan de controller of aan de multi sensor ligt.

EDIT:
Heb net maar de soldeerbout erbij gepakt en een draadje van 8cm aan mijn USB stick gesoldeerd als antenne, gevolg: minimaal 10m bereik en door 2 muren, verder kon ik niet testen :*)

[ Voor 9% gewijzigd door maddog_rvo op 09-10-2014 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
edsub schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:06:
[...]

Pff net gekocht voor 32 euro.. Het werkt goed in combinatie met Domoticz.

Eerder had ik een probleem gemeld betreft mail. Ik krijg het niet voor elkaar om mijn gmail account er in te zetten. Ik ben niet de enige bleek.

Iemand meer het probleem? (zie enkele posten terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
[...]

Ik heb zojuist een test firmware van rfxcom gekregen waarmee ik mijn chinese zenders die het in pilight met het treechan protocol doen nu ook kan gebruiken met de rfxcom 433E (let op alleen de E werkt het bij, type 1 firmware van de 433 wordt niet ondersteund)

Ik had de zender van mijn alecto ws-1700 opgestuurd naar rfxcom die ook met het threechan protocol werkte.
Ze hadden binnen 1 dag de test ondersteuning gemaakt, wat een top service van het bedrijf!

Ik weet niet wanneer deze publiek beschikbaar komt en of ik deze mag rondsturen.

cd /pub && more beer

Pagina: 1 ... 21 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.

• De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
  • Ook is er een Domoticz wiki
  • En een eigen Domoticz forum
  • Lees ook de Domoticz handleiding eens door