Onafhankelijkheid van de redactie van Tweakers.net

Pagina: 1
Acties:
  • 3.226 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metaal
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-01 23:44
Naar aanleiding van een reactie onder een Windows 8 review waar ikzelf ook een reactie op heb gegeven:

video: Windows 8: redacteuren in discussie

De laatste maanden (misschien wel al langer dan een jaar) krijg is steeds meer het onderbuikgevoel dat jullie artikelen niet helemaal onafhankelijk meer zijn (voorzover dat natuurlijk mogelijk is, absolute onafhankelijkheid bestaat immers niet wat dat betreft). Dit komt voornamelijk door de inhoud van sommige berichten, maar nu ook door wat zaken die ik heb gevonden over VNU media op Google, ik zal dit hieronder toelichten.

Ik heb wat gezocht op dit forum, en een tijdje geleden (2009) schreef de redactie nog op het forum:
Rataplan in "Heeft tweakers aandelen Antec?"
De redactie is onafhankelijk. We hebben nergens aandelen in. We worden ook door niemand betaald om gekleurd nieuws te posten - en dat proberen we dan ook categorisch te vermijden.
Maar een snelle zoektocht vanochtend op Google leverde me bijvoorbeeld dit op (met de titel "Tweakers & Computable"):
http://www.vnumediait.nl/...ing-marketingpartnerships

Waar onder andere bijvoorbeeld dit staat (nota bene de eerste zin!):
VNU Media loopt al jaren voorop op het gebied van Non-spot advertising
Ook komt de term 'branded content' in deze tekst voor. Daarnaast heb ik ook een LinkedIn profiel van een medewerker van VNU gevonden waar dit soort kreten op staan in de context van T.net:
http://nl.linkedin.com/in/arjendevries

Op televisie kennen we non-spot advertising al een tijdje als de pakjes hagelslag van Albert Heijn op de ontbijttafel in GTST en de CocaCola flesjes die smakelijk worden leeggedronken voor een optreden in The Voice of Holland.

De enige manier hoe ik me kan voorstellen dat non-spot advertising wordt toegepast bij T.net is door 'onopgemerkt' merken aan te prijzen in de content van artikelen zelf, anders zouden het gewoon normale advertenties zijn. Ook valt de term 'branded content' zo op zijn plek.

Als je het zo bekijkt kan ik me moeilijk voorstellen dat de stelling die de redactie deed in het bovengenoemde forumtopic nog geldig is. Ik vraag me af hoe de redactie om gaat met dit soort ontwikkelingen. Of is mijn onderbuikgevoel geheel misplaatst, en worden branded content en non-spot marketing totaal niet toegepast op nieuwsartikelen en reviews. Waar gebeurt dit dan wel?

Tot slot: Mijn allegrootste zorg (eeh frustratie) is dat het niet meer duidelijk is wat nou reclame is, en wat nou een echte journalistieke bijdrage is. Dit komt eigenlijk vooral doordat T.net niet heel erg transparant is over hun advertentie/marketingbeleid, terwijl het toch echt duidelijk is dat jullie iets doen met de genoemde marketingtechnieken. Vroeger had je bijvoorbeeld aan de onderkant van de site een lijst met sponsoren staan, maar zelfs zoiets is ver te zoeken. Webwereld heeft bijvoorbeeld een glashard statement (als een van de weinigen site trouwens): http://webwereld.nl/page/statuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 21:02

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Ik ga deze discussie niet doodklikken, maar branded content is wat anders dan redactionele content. Ik herhaal dus gewoon wat we eerder hebben gezegd: de redactie werkt volledig onafhankelijk van welke geldstromen en/of fabrikanten dan ook.

Een voorbeeld van branded content (die dus *niet* door de redactie wordt geschreven) vind je op http://tweakers.net/advertorials/galaxynexus. Daar zie je diverse artikelen staan die onder branded content vallen. Wel zie je onderaan een blokje 'Tweakers.net over Galaxy Nexus' in een andere kleur. Daarin staan 2 links opgenomen naar eerder gepubliceerde artikelen van de redactie. Deze links zijn bewust in een blokje met een andere kleur geplaatst.

Veel duidelijker dan dit kan ik niet worden: alle artikelen die je in de ankeilers of in de listing ziet, betreft gewoon redactioneel/journalistiek werk dat door de redactie wordt geschreven - onafhankelijk. Een statuut is leuk, maar betekent in de praktijk ook niets. Ik waardeer de moeite die je hebt genomen met je zoektocht, maar je hebt wat mij betreft niets gevonden dat nog niet bekend was. Ik vind het jammer dat je zegt dat we niet transparant zijn, want ik denk dat je weinig sites kunt noemen die transparanter zijn dan Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metaal
Bedankt dat je hier toch serieus op in gaat, het voorbeeld wat je geeft maakt het weer wat duidelijker.

Misschien dat zo'n statuut (of in welke vorm je het dan ook giet) niet veel 'formele' waarde heeft, maar zoals je het nu beschrijft is het wel helder. Zo feitelijk als je hier beschrijft dat in ieder geval de artikelen enkel en alleen door de redactie geschreven worden vind je niet terug in bijvoorbeeld de FAQ.

Ik kan me herinneren dat vaker dit soort discussies in de reacties plaatsvinden, dus blijkbaar is dit wel iets waar lezers mee bezig zijn. In ieder geval heeft voor mij zo'n toelichting wel waarde, ik weet niet hoe dit voor anderen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

metaal schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:14:
De laatste maanden (misschien wel al langer dan een jaar) krijg is steeds meer het onderbuikgevoel dat jullie artikelen niet helemaal onafhankelijk meer zijn (voorzover dat natuurlijk mogelijk is, absolute onafhankelijkheid bestaat immers niet wat dat betreft). Dit komt voornamelijk door de inhoud van sommige berichten, maar nu ook door wat zaken die ik heb gevonden over VNU media op Google, ik zal dit hieronder toelichten.
Sorry als ik even iets te confronterend ben, maar wat je ervaart is het psychologische beginsel dat mensen zich fijn voelen op het moment dat hun gedachten bevestigd worden, en ze zoeken die situaties ook actief op. Dit ervaar je in de praktijk vaak als 'maar dat zegt/vind iedereen!' situaties, bijvoorbeeld dat je in je vriendengroep een duidelijke tendens zult zien naar een bepaalde politieke hoek. Dat is niet de facto omdat die voorkeur landelijk of zelfs lokaal prevaleert, maar omdat jij als normaal mens ervaart dat mensen die het met je eens zijn beter met jou klikken, en je er dus sneller mee bevriend raakt.

Wat je feitelijk zegt in je hele verhaal is dat jij de schurft hebt aan Windows 8, en derhalve online gaat zoeken naar bevestiging van dat vooroordeel omdat dat biologische stofjes bij je losmaakt die je een gelukkig gevoel geven. Tweakers schrijft een onafhankelijk artikel daarover dat niet bij jou mening aansluit, dus zijn ze in jouw visie niet onpartijdig en dus omgekocht, puur omdat ze niet vertellen wat jij wil horen. Het is echter heel belangrijk te realiseren dat dat jouw visie is, en daarmee niet automatisch een objectief bewijsbaar feit. Want het is gewoon onzin, geen enkele weldenkende redacteur van een nieuwssite ter wereld zal zich schuldig maken aan redactionele omkoperij simpelweg omdat het commerciele zelfmoord is: zodra je wordt 'betrapt' op een 'betaalde mening' kost dat veel meer aan imago- en financiele schade dan de vergoeding ooit kan goedmaken.

Dus, haal je oogkleppen af en accepteer dat er ook zonder een dikke cheque wel eens positief over Microsoft en Windows geschreven kan worden. Zelfs op Tweakers.net.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom op Wilbert, als je kijkt naar Tweakers voordat Microsoft een van de grote adverteerders op de site was en daarna is er een wereld van verschil. Misschien is alles op papier netjes gescheiden en is het voornemen van mensen die bij tweakers werken om het niet mee te laten wegen, maar het lijkt in de praktijk toch erg moeilijk te zijn om nog kritisch over Microsoft te zijn, zeker als je de artikelen van deze week bekijkt. Vergelijk tweakers over Win8 voor de grap eens met een andere tech site over Win8, ik kom overal stevige kritiek tegen behalve bij Tweakers. Dat is toch wel erg opvallend, vind je niet?

@curry: klopt, je hebt helemaal gelijk, ik zoek naar kritiek op het nieuwe OS. Waarom vind ik die overal behalve op Tweakers? Als je een review maakt dan is het belangrijkste onderdeel van de review voor meeste mensen toch nog: wat werkt er niet goed aan het produkt. Waarom is dat bij alle MS berichtgeving hier zo zwaar onderbelicht als je het vergelijkt met andere sites?

Ik kan er ook een hele psychologische analyse op loslaten waarom er op tweakers zoveel positieve aandacht aan MS wordt gegeven, merkbinding en dat soort ongein. Maar dat doe ik niet, want ik respecteer de mening van andere mensen teveel om ze af te doen als op emoties gebasseerd en niet goed onderbouwd. Wat ik trouwens mis in jouw reaktie: een onderbouwing behalve een psycho analyse van mensen die je nooit hebt ontmoet.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2012 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:52:
Kom op Wilbert, als je kijkt naar Tweakers voordat Microsoft een van de grote adverteerders op de site was en daarna is er een wereld van verschil. Misschien is alles op papier netjes gescheiden en is het voornemen van mensen die bij tweakers werken om het niet mee te laten wegen, maar het lijkt in de praktijk toch erg moeilijk te zijn om nog kritisch over Microsoft te zijn, zeker als je de artikelen van deze week bekijkt. Vergelijk tweakers over Win8 voor de grap eens met een andere tech site over Win8, ik kom overal stevige kritiek tegen behalve bij Tweakers. Dat is toch wel erg opvallend, vind je niet?
Heb je daar bronnen bij?
Alle techsites/blogs die ik volg zijn namelijk allemaal stuk voor stuk positief tot zéér positief:

http://www.theverge.com/2012/10/23/3537710/windows-8-review
Oordeel: 8.8 / 10

http://www.techradar.com/.../windows-8-1093002/review
Oordeel: 4.5 / 5

http://www.slashgear.com/windows-8-review-20252507/
Oordeel: "the change in Windows 8 is only a good thing and should be embraced."

http://www.techzine.nl/reviews/1227/windows-8-a.html
Oordeel: 8.5 / 10 ("Goud")

http://reviews.cnet.com/windows-8-review/
Oordeel: 4 / 5 ("Excellent")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En toch is het grappig dat je zowel wat betreft je woordkeuze als wat je ononderbouwde argumentatie betreft precies Curry's betoog bevestigt. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

@curry: klopt, je hebt helemaal gelijk, ik zoek naar kritiek op het nieuwe OS. Waarom vind ik die overal behalve op Tweakers?
Omdat je oogkleppen op hebt. Cnet geeft een Excellent, nu.nl is uitermate lovend, TechRadar geeft alleen minpunten op dingen die Tnet wel degelijk ook aanstipt, etc. etc.
Als je een review maakt dan is het belangrijkste onderdeel van de review voor meeste mensen toch nog: wat werkt er niet goed aan het produkt.
Wat een vreemde visie. De meeste mensen lezen een review om te weten waarom ze iets wel moeten kopen, niet andersom.
Ik kan er ook een hele psychologische analyse op loslaten waarom er op tweakers zoveel positieve aandacht aan MS wordt gegeven, merkbinding en dat soort ongein.
Vermaak ons eens.
Wat ik trouwens mis in jouw reaktie: een onderbouwing behalve een psycho analyse van mensen die je nooit hebt ontmoet.
Ik geef een perfect redelijke en plausibele onderbouwing, namelijk dat redactionele omkoopbaarheid commerciele zelfmoord is voor een commerciele partij als Tweakers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:52

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

ik kom overal stevige kritiek tegen behalve bij Tweakers. Dat is toch wel erg opvallend, vind je niet?
Heb je de reacties al eens gelezen? Heb je de videos bekeken? De redactie wil simpelweg niet gaan roepen wat jij graag wil horen: "Het is allemaal kut en moet dood", want dat is gewoon pertinent niet waar. Er kan een hoop gezegd worden over Win8 qua kritiek, voornamelijk op het door de strot duwen van een schizofreen tablet OS op de desktop, maar om dat als enige te gaan uitlichten is niet constructief en niet leuk lezen. Er zit gelukkig meer in Win8 dan die vervloekte interface.

Op het hele redactionele omkopingsverhaal heb ik echt maar een reactie: not this shit again. Dat roepen mensen regelmatig. De ene week koopt Apple de redactie om, daarna is het Google, dan Samsung, nu Microsoft. Heb je misschien al een leuke kandidaat op het oog voor de volgende? EA bijvoorbeeld?

[ Voor 3% gewijzigd door MueR op 30-10-2012 14:14 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

MueR schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:14:
[...]

De ene week koopt Apple de redactie om, daarna is het Google, dan Samsung, nu Microsoft. Heb je misschien al een leuke kandidaat op het oog voor de volgende? EA bijvoorbeeld?
Als ik het LinkedIn-profiel bekijk van de door TS zo listig gevonden aanstichter aller corruptie moeten Microsoft, Sony, Samsung, Vodafone, Nokia, Dell, T-Mobile, HP, bol.com en KLPD/Politie er nog aan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik even vooropstellen dat ik cnet, nu.nl (lol) en techradar al lang voor deze reviews al geen erg goede sites vond, to put it mildly.

Toch komt bijvoorbeeld ook techradar met een behoorlijke sloot kritiek die ik hier nog niet ben tegengekomen:
We disliked

The new experience and interface is far from universally popular, and while every interface is a matter of personal taste, the range of opinions about the Windows 8 interface is extreme even for the world of technology. Actually, we dislike the vitriolic arguments about the interface and Start screen far more than the experience of switching from the desktop and back.

What we miss is the unified search of documents and emails in the Windows 8 desktop that you could start from the Start menu, which Microsoft tells us very few people used.

The Search charm offers some of this, but only for files and Modern UI apps - so not Outlook or OneNote; OneNote MX is searchable but only opens notebooks from SkyDrive - and you can't see the search next to an open document. A wider selection of apps may deal with this, but it's one of the few places the desktop feels like a second class citizen.

Until Connected Standby devices come out, hibernate and hybrid sleep is the best option for getting good battery life on a notebook, but neither are turned on by default in Windows 8. Microsoft may expect OEMs to tweak this on new PCs but that doesn't mean hiding the options away is a good idea.

We understand the plan to make Media Center something you have to pay for, given the success of Xbox for watching video, as well as gaming and how few people use Media Center - it's a shame not to see more improvements in Media Center, and this is only for the die-hard fans.

If that's you, make sure you buy Windows 8 at the upgrade price, because then you'll get Media Center for free. Incidentally, we don't know what the long-term price of Windows 8 will be after January 31 2013, when the upgrade price expires.

Talking of things that should install automatically, why are the official apps such as Mail, Messages, Calendar and the Bing apps the only ones that you get without having to go to the Windows Store? If you own apps that you've installed from the Store on another PC, we'd like to see the installation ask if you want to install them as well.

Also missing is DVD playback software. That's to save the cost of the licence for all the PCs without a DVD drive - when you get a DVD drive it always comes with third-party software (and Media Center can play DVDs) - and this is part of how Microsoft is getting the low upgrade cost, but it's never fun losing features.

Windows 8 Pro gets BitLocker disk encryption. But while Windows RT has disk encryption that's very like BitLocker, it doesn't get the name because businesses can't manage it in the same way and might get confused.

Plain Windows 8 doesn't get BitLocker. That's absurd; if Windows RT devices need to be encrypted (so that your toddler mashing their hands on your password screen five times will securely lock your managed-by-work tablet, by throwing away the encryption keys so you can unlock it with the recovery key, rather than wiping it like an iPad) then so do Windows 8 PCs.
PC World geeft ook wat stevige kritiek:

http://www.pcworld.com/ar...-the-official-review.html
Under the hood, Windows 8 offers performance improvements, a new file system, easier recovery from system problems, better cloud integration, and numerous minor enhancements. However, the Start screen seems to overshadow all the cool new stuff. Although admittedly the original Start menu created some controversy when it launched years ago, Windows 8’s Start screen seems much more polarizing. Toss in Microsoft’s overly aggressive stance in trying to sell apps and content, and some users will likely rebel. Of course, you can avoid much of that hard sell simply by using a local account rather than tying your Windows account to a Microsoft account. But in doing that, you’d miss a lot of what’s intriguing about Windows 8.

In some ways, Windows 8 also highlights Microsoft’s tribal nature; for example, “Xbox Music” stands alone as its own thing, rather than as part of the Microsoft Store. Internal company differences shouldn’t confuse users, as some of these moves probably will.

Love it or hate it, Windows 8 is ushering in a new era of cloud-connected Microsoft services, a unified user interface, and more-robust social media interaction. Younger users may find Windows 8 more attractive than some old-school computer users will. It’s a risk that Microsoft needed to take to try to remain relevant in today’s connected, mobile world. Only time will tell whether it’s the right risk at the right time.

Windows 8 isn’t for everyone. If you’re mostly a desktop PC user comfortable with Windows 7, upgrading to Windows 8 is probably not worthwhile.
If you’re a mobile user who needs easy access to the complete Microsoft ecosystem, including SkyDrive, Windows 8 is definitely a good fit. If your needs lie somewhere between those two extremes, give Windows 8 a close look; the cost is low, but you’ll need to learn your way around the new Start screen and make sure that your existing software runs well in the new OS.
Betanews:

http://betanews.com/2012/10/27/windows-8-review/
My colleague Wayne Williams gives "Eight good reasons to upgrade to Windows 8," to which I replied with "Eight reasons why Windows 8 Is NOT for you," and while we both disagree there's good advice for would-be upgraders.

Windows 8 is not the operating system for the less experienced user that is unwilling to put up with the steep learning curve. Nor is it designed for those that have trouble readjusting to a new and different way to operate an otherwise fairly user-friendly piece of software.

Windows 8 makes most sense for users that have no problem adapting to the new user interface, can see past the learning curve and the initial immature selection of apps. It's more suited for early adopters rather than everyone, although there is much to love and it will likely improve considerably over time. So while Windows 8 may be aimed to please everyone, it's not for everyone. Yet.
Zo onverdeeld positief is cnet trouwens helemaal niet:
One big question remains: does the learning curve make it worth strongly considering other operating systems? We think not. The aggressive learning incline does not negate the vast similarities between Windows 7 and Windows 8. We think that it's worth seriously considering the upgrade, especially from older systems, but it's not yet the one operating system (to rule them all) that Microsoft wants it to be.
Dus zoals je ziet, overal, zelfs in de positieve reviews die jij aanhaalt zijn toch de duidelijke kritiekpunten die mij ervan zouden weerhouden om Win8 te gebruiken, en die mis ik in de vele tweakers artikelen, en daarom heeft tweakers voor mij zijn waarde als tech site verloren en ga ik mijn heil ergens anders zoeken.

[edit] wat highlights toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:20:
en daarom heeft tweakers voor mij zijn waarde als tech site verloren en ga ik mijn heil ergens anders zoeken.
Doei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:20:
Laat ik even vooropstellen dat ik cnet, nu.nl (lol) en techradar al lang voor deze reviews al geen erg goede sites vond, to put it mildly.
Het niet met jou eens zijn maakt nog niet dat het geen goed reviewers zijn.
Toch komt bijvoorbeeld ook techradar met een behoorlijke sloot kritiek die ik hier nog niet ben tegengekomen:
En toch vatten ze dat samen in een score van 4.5/5 oftewel een 9/10. Noem ik nogal onverdeeld positief...
Zo onverdeeld positief is cnet trouwens helemaal niet:
Idem.
Dus zoals je ziet, overal, zelfs in de positieve reviews die jij aanhaalt zijn toch de duidelijke kritiekpunten die mij ervan zouden weerhouden om Win8 te gebruiken, en die mis ik in de vele tweakers artikelen, en daarom heeft tweakers voor mij zijn waarde als tech site verloren en ga ik mijn heil ergens anders zoeken.
Ok, dus er zijn sites die positief zijn en er zijn sites die negatief zijn maar omdat jij het met die positieve sites niet eens bent zijn die positieve sites allemaal ofwel slecht ofwel omgekocht? Misschien kun je inderdaad beter een andere site zoeken. Heeft de Telegraaf een techrubriek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metaal
Allemachtig wat loopt de discussie uit de hand... maargoed waar ik op wou reageren:
curry684 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:51:
[...]
Wat je feitelijk zegt in je hele verhaal is dat jij de schurft hebt aan Windows 8, en derhalve online gaat zoeken naar bevestiging van dat vooroordeel omdat dat biologische stofjes bij je losmaakt die je een gelukkig gevoel geven. Tweakers schrijft een onafhankelijk artikel daarover dat niet bij jou mening aansluit, dus zijn ze in jouw visie niet onpartijdig en dus omgekocht, puur omdat ze niet vertellen wat jij wil horen. Het is echter heel belangrijk te realiseren dat dat jouw visie is, en daarmee niet automatisch een objectief bewijsbaar feit.
[...]
En dat terwijl ik niet eens een schurfthekel heb aan Windows 8. Microsoft zal me verder aan m'n reet roesten, maar het hele Windows 8 verhaal vind ik juist wel interessant omdat het misschien wel de toekomst van Microsoft zou kunnen gaan bepalen.
Want het is gewoon onzin, geen enkele weldenkende redacteur van een nieuwssite ter wereld zal zich schuldig maken aan redactionele omkoperij simpelweg omdat het commerciele zelfmoord is: zodra je wordt 'betrapt' op een 'betaalde mening' kost dat veel meer aan imago- en financiele schade dan de vergoeding ooit kan goedmaken.
Tja, er is meer dan 'betaalde meningen'. Wat extra aandacht is een merk ook heel wat waard. De echte omkoperij is natuurlijk schandalig en zal ook zelden voorkomen, maar ik geloof heus wel dat hier en daar (of het nou op T.net is of ergens anders) wat onzuiverheden voorkomen. Zelfs op RTL nieuws heb ik wel eens een item gezien waarvan ik dacht 'nou dat is wel heel makkelijke reclame, is dit nou nieuwswaardig?'.

Ik ben geen complotdenker, en als de hoofredacteur hier keihard schrijft dat de redactie onafhankelijk is wil ik dat gewoon geloven. Maar zeker als je 'aan de achterkant' van T.net leest (de site van VNU media) over allerlei speciale advertentietechnieken, en hier is op de site zelf niks te vinden, is het toch niet zo gek als je je afvraagt hoe deze nou precies worden toegepast.

Voor mij is de kous af met de reactie van Wilbert de Vries, misschien is het handig om een dergelijke tekst gewoon in de FAQ te plempen. Ik ben een techie en marketingtermen liggen me niet. Dit zal voor veel anderen hier ook gelden. Voor de rest zullen we T.net op hun blauwe oogjes moeten vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:04:
[...]

Wat een vreemde visie. De meeste mensen lezen een review om te weten waarom ze iets wel moeten kopen, niet andersom.

[...]

Ik geef een perfect redelijke en plausibele onderbouwing, namelijk dat redactionele omkoopbaarheid commerciele zelfmoord is voor een commerciele partij als Tweakers.net.
Om te weten waarom je een produkt wel zou moeten kopen is er al meer dan genoeg reklame, ik lees reviews kennelijk in tegenstelling tot jou dus vooral voor de kritische aspecten, want een bedrijf gaat die zelf nooit aangeven en ik wil dus reviews lezen van mensen die hetzelfde verwachten van het produkt als ik, dan heb je aan die hallelujah recenties van t.net van tegenwoordig dus geen drol.

En ik ben het met je eens dat een duidelijk partijdig beleid bij een site als tweakers gelijk staat aan zelfmooord, dus ik houd mijn hart vast voor tweakers want ik hoop echt dat er nog verbetering mogelijk is.

NMe en curry, als jullie klaar zijn voor een open, goed beargumenteerde discussie dan moet je maar roepen, tot die tijd ga ik geen tijd meer aan jullie verspillen. Ik denk dat als je echt even je ogen opent en naar de feedback kijkt die er is over win8 je vast wel een paar punten kan vinden waar mensen zich misschien aan zouden kunnen storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:37:
[...]
Ik denk dat als je echt even je ogen opent en naar de feedback kijkt die er is over win8 je vast wel een paar punten kan vinden waar mensen zich misschien aan zouden kunnen storen.
En dat noemen ze ook wel, maar omdat het grotendeels "zouden kunnen" is, is het leuk om ff te noemen, maar het is ook interessant om het in de breedte te bekijken.

Ik wil geen videoreview zien waarin er 5 minuten lang gerant wordt op waarom shutdown in de settings is gezet, dat is helemaal niet relevant, ik wil meer weten dan alleen dat.

Je wilt negatief nieuws zien omdat jij het niets vind. Bekijk en lees de reviews eens goed en ik hoor en lees genoeg kritische punten. Blijkbaar vind jij dat T.net betaald wordt en dus ben je er niet vatbaar voor.

Denk dat als T.net gaat berichtgeven op de manier zoals jij dat wilt het snel afgelopen zal zijn met de site.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

NMe en curry, als jullie klaar zijn voor een open, goed beargumenteerde discussie dan moet je maar roepen, tot die tijd ga ik geen tijd meer aan jullie verspillen. Ik denk dat als je echt even je ogen opent en naar de feedback kijkt die er is over win8 je vast wel een paar punten kan vinden waar mensen zich misschien aan zouden kunnen storen.
Ik heb een schurfthekel aan Windows 8 en je zal mij hem niet zien gebruiken. Het gaat mij erom dat het feit dat ik (of jij in dit geval) het niet eens ben met de redactie, dat nog niet betekent dat ze partijdig zijn en al helemaal niet dat ze betaald worden voor een goeie review. Daar komt bij dat jij zelf niet eens met onderbouwde argumenten kwam en alleen maar met vage dingen als "ik kom overal stevige kritiek tegen behalve bij Tweakers" smeet. Pas toen er met bronnen is aangetoond kwam jij met een paar andere bronnen en hele korte citaatjes uit verder positieve reviews tot het punt waar een 4½ uit 5 punten wordt gegeven met één negatieve paragraaf erin die je dan maar even citeert.

Uiteindelijk kom je nu met 2 relatief onbekende sites die een slechte review hebben gegeven terwijl de mensen die het niet met je eens zijn er veel meer en veel bekendere hebben genoemd met een goeie review. Kom jij eerst maar eens met een goed betoog. Tot die tijd ga ik geen tijd meer aan jou verspillen. :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

[...]

Om te weten waarom je een produkt wel zou moeten kopen is er al meer dan genoeg reklame, ik lees reviews kennelijk in tegenstelling tot jou dus vooral voor de kritische aspecten, want een bedrijf gaat die zelf nooit aangeven en ik wil dus reviews lezen van mensen die hetzelfde verwachten van het produkt als ik, dan heb je aan die hallelujah recenties van t.net van tegenwoordig dus geen drol.
Blijkbaar verwacht jij stront en wil je lezen dat het stront is. Reclame vertelt vaak vol met buzzwords en marketing bullcrap alsnog een heel ander verhaal dan een extreem positieve review van een site die gewoon een product op z'n echte real world merits beoordeelt en er dan alsnog positief over is.

Je zegt wederom, in steeds andere bewoordingen, dat de enige goede Win8-review een negatieve is - want de positieve dingen haal je wel uit de reclame van de leverancier. Ik ga me afvragen of die oogkleppen van je niet dermate strak zitten dat ze je hersenwerking beinvloeden.
NMe en curry, als jullie klaar zijn voor een open, goed beargumenteerde discussie dan moet je maar roepen, tot die tijd ga ik geen tijd meer aan jullie verspillen.
Wat ons terug brengt op exact mijn eerste reactie, zijnde het 'ik ga wel vrienden zoeken die het wel met me eens zijn' deel. Danku voor het bewijzen van dat punt.
Ik denk dat als je echt even je ogen opent en naar de feedback kijkt die er is over win8 je vast wel een paar punten kan vinden waar mensen zich misschien aan zouden kunnen storen.
Ik ben nog nergens inhoudelijk op Win8 ingegaan. Ik ben absoluut niet van zins om erop over te stappen tot ik een laptop met touchscreen heb, of ik m'n iPad vervang door een Win8-tablet. Beiden zie ik minimaal aankomend jaar niet gebeuren, dus zit ik nog wel even op Win7. Ik heb echter wel genoeg reviews van Windows 8 gelezen om te weten dat ik me tegen die tijd geen zorgen hoef te maken dat ik een slecht product hoef te gebruiken, omdat ik reviews open minded lees als zijnde ervaringen van andere mensen die ik zelf binnen m'n eigen context moet plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:46:
[...]

Ik heb een schurfthekel aan Windows 8 en je zal mij hem niet zien gebruiken. Het gaat mij erom dat het feit dat ik (of jij in dit geval) het niet eens ben met de redactie, dat nog niet betekent dat ze partijdig zijn en al helemaal niet dat ze betaald worden voor een goeie review. Daar komt bij dat jij zelf niet eens met onderbouwde argumenten kwam en alleen maar met vage dingen als "ik kom overal stevige kritiek tegen behalve bij Tweakers" smeet. Pas toen er met bronnen is aangetoond kwam jij met een paar andere bronnen en hele korte citaatjes uit verder positieve reviews tot het punt waar een 4½ uit 5 punten wordt gegeven met één negatieve paragraaf erin die je dan maar even citeert.

Uiteindelijk kom je nu met 2 relatief onbekende sites die een slechte review hebben gegeven terwijl de mensen die het niet met je eens zijn er veel meer en veel bekendere hebben genoemd met een goeie review. Kom jij eerst maar eens met een goed betoog. Tot die tijd ga ik geen tijd meer aan jou verspillen. :*
Dat is dus precies wat ik bedoel over discussieren, want ik heb dit al gezegd:

"Misschien is alles op papier netjes gescheiden en is het voornemen van mensen die bij tweakers werken om het niet mee te laten wegen, maar het lijkt in de praktijk toch erg moeilijk te zijn om nog kritisch over Microsoft te zijn, zeker als je de artikelen van deze week bekijkt."

Dus of het nu zo is of niet kan ik ook niet bepalen, maar de schijn van partijdigheid wordt hier voor mijn gevoel sterk gewekt. Misschien had ik het beter tot t.net kunnen beperken om te voorkomen dat de discussie verzand in of andere websites wel of niet kritisch zijn en of ze wel of niet belangrijk zijn. Want dat is allemaal niet relevant. Wat voor mij relevant is, is of Win8 een goed OS voor mij is, en afgaand op de vele berichten die ik buiten tweakers heb gezien is dat absoluut niet het geval. Als tweakers zelf geen aandacht besteed aan die punten dan heeft het voor mij dus ook geen zin meer om hier reviews te lezen, niet omdat ze het niet eens zijn met mijn mening, want zelf probeer ik nog een mening te vormen.

En mensen die dan hard terugkomen met psychologische argumenten of al die websites die allemaal zo positief zijn (kom op, heb je echt nog geen zware kritiek gehoord ergens?) dus het moet wel goed zijn en er kan niks mis mee zijn, tsja, daar ga je mij echt niet mee overtuigen, je jaagt me alleen nog verder weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als je denkt dat T.net partijdig is:

Lees deze hele "tot slot" pagina eens:
reviews: Windows 8: ommezwaai voor desktops en laptops

Dat vind ik niet zonder meer positief, als ik er voor had betaald zou ik kwaad zijn.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
metaal schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:44:
Misschien dat zo'n statuut (of in welke vorm je het dan ook giet) niet veel 'formele' waarde heeft, maar zoals je het nu beschrijft is het wel helder. Zo feitelijk als je hier beschrijft dat in ieder geval de artikelen enkel en alleen door de redactie geschreven worden vind je niet terug in bijvoorbeeld de FAQ.
Het staat in GR FAQ en Beleid en misschien moet het wat krachtiger worden omschreven onder de kop "Waar verdienen jullie je centen mee?" in reviews: Tweakers FAQ (waar non-spot marketing ook wordt genoemd), maar dat neemt niet weg dat het voor gebruikers makkelijk is en blijft om achter te toetsenbord te roepen dat de redactie omgekocht wordt als ze het niet eens zijn met het oordeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:55:
(kom op, heb je echt nog geen zware kritiek gehoord ergens?)
De ernstigste en meest voorkomende kritiek is dat de hele omgeving wel erg zwaar gericht is op touchgebruik, klassiek muis+tobo gebruik hier en daar een ernstig ondergeschoven kindje is, en daardoor de learning curve van het gebruik zeker zonder touchscreen een zware dobber kan zijn. Daarop heb ik dan ook mijn vermoeden bevestigd gezien dat ik niet moet overstappen tot ik een laptop heb met touchscreen, en/of deze elementen door bijvoorbeeld een service pack aangepast zijn.
je jaagt me alleen nog verder weg.
Ik had al doei gezegd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:58:
[...]

De ernstigste en meest voorkomende kritiek is dat de hele omgeving wel erg zwaar gericht is op touchgebruik, klassiek muis+tobo gebruik hier en daar een ernstig ondergeschoven kindje is, en daardoor de learning curve van het gebruik zeker zonder touchscreen een zware dobber kan zijn. Daarop heb ik dan ook mijn vermoeden bevestigd gezien dat ik niet moet overstappen tot ik een laptop heb met touchscreen, en/of deze elementen door bijvoorbeeld een service pack aangepast zijn.

[...]

Ik had al doei gezegd toch?
Laat ik jouw even niet als representatief voor de t.net redactie nemen, als dat zo was was ik waarschijnlijk al in 2002 weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:55:
[...]

Dat is dus precies wat ik bedoel over discussieren, want ik heb dit al gezegd:

"Misschien is alles op papier netjes gescheiden en is het voornemen van mensen die bij tweakers werken om het niet mee te laten wegen, maar het lijkt in de praktijk toch erg moeilijk te zijn om nog kritisch over Microsoft te zijn, zeker als je de artikelen van deze week bekijkt."

Dus of het nu zo is of niet kan ik ook niet bepalen, maar de schijn van partijdigheid wordt hier voor mijn gevoel sterk gewekt. Misschien had ik het beter tot t.net kunnen beperken om te voorkomen dat de discussie verzand in of andere websites wel of niet kritisch zijn en of ze wel of niet belangrijk zijn. Want dat is allemaal niet relevant. Wat voor mij relevant is, is of Win8 een goed OS voor mij is, en afgaand op de vele berichten die ik buiten tweakers heb gezien is dat absoluut niet het geval. Als tweakers zelf geen aandacht besteed aan die punten dan heeft het voor mij dus ook geen zin meer om hier reviews te lezen, niet omdat ze het niet eens zijn met mijn mening, want zelf probeer ik nog een mening te vormen.
Blijkbaar is je dat prima gelukt ondanks de review waar je het niet mee eens bent.

Verder: wat wil je nou helemaal? De redactie zal nooit kunnen aantonen dat wat jij zegt niet waar is, dus het maakt niet uit wat zij, Curry of ik zeggen, jij hebt je oordeel dat ze bewust of onbewust partijdig zijn toch al klaar. Een oordeel dat blijkbaar alleen gestoeld is op de combinatie van feiten dat Microsoft bij Tweakers adverteert en dat deze Windows 8-review niet negatief is. Volgens dezelfde logica mag Tweakers dus nooit meer positief zijn over bedrijven die bij hen adverteren, want anders is het blijkbaar evident dat ze beïnvloed worden door hun partnership. Vind je dat zelf niet ook een beetje overdreven?
En mensen die dan hard terugkomen met psychologische argumenten of al die websites die allemaal zo positief zijn (kom op, heb je echt nog geen zware kritiek gehoord ergens?) dus het moet wel goed zijn en er kan niks mis mee zijn, tsja, daar ga je mij echt niet mee overtuigen, je jaagt me alleen nog verder weg.
Niemand zegt dat het geweldig goed is, maar er wordt ook niet met scores van 1 van de 10 gegooid voor iets dat op elk vlak behalve de nieuwe bediening met toetsenbord en muis gewoon een goed OS is. Daar kun je het mee eens of oneens zijn, maar uiteindelijk komt dat wel op "psychologische argumenten" neer.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:04:
[...]

Laat ik jouw even niet als representatief voor de t.net redactie nemen, als dat zo was was ik waarschijnlijk al in 2002 weg.
Een jaar voor je registratie, doe je goed.

[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 30-10-2012 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:52

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Goed, laten we zeggen dat beschuldigingen van omkoping niet echt origineel meer zijn.
Tweakers net en haar console reviews
Game Reviews...
Geachte Redactie..... Food For Thoughts
Tweakers steeds meer een Apple-exclusive-news-website?
Heeft tweakers aandelen Antec?
Nieuws???
Tweakers.net is niet meer wat het geweest is...

Dat krijgt de redactie met alle goede wil van de wereld niet uit jouw kop gepraat schijnbaar, net als er een aantal anderen (niet perse de mensen in de bovenstaande topics) zijn die daarin een erg hard hoofd hebben. De redactie neemt nooit geld of goederen aan als incentive om een positieve review te schrijven. Review hardware gaat terug naar de leverancier of wordt gebruikt in latere tests, het eindigt niet bij een redacteur thuis. Wat wil je nou nog meer?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(jarig!)
metaal schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:14:
Mijn allegrootste zorg (eeh frustratie) is dat het niet meer duidelijk is wat nou reclame is, en wat nou een echte journalistieke bijdrage is.
Bij al onze advertentieuitingen staat er bij dat het een advertentie is en/of wordt het doelbewust in een afgescheiden kader gepresenteerd waarvan we aannemen dat het duidelijk is dat het reclame is. Denk daarbij aan de flash-banners, google adsense, "gesponsoorde links" en meer van dat soort uitingen.
Maar ook worden er advertenties en marketinguitingen verkocht die meer maatwerk zijn of meer in de stijl van tweakers.net worden gepresenteerd. De gelinkte advertorial hierboven is er een van, de op de frontpage gelinkte uiting van panasonic is een andere.

Die uiting van panasonic is overigens veel later van start gegaan dan de reviews die we schreven. Maar ironisch genoeg staan er rechtsboven drie links naar onze reviews, waarvan er een tv slechts 3 sterren kreeg.

We hebben geen advertenties met als uitdrukkelijke doel om tegen betaling net te doen of het onze mening is. Mocht van een uiting niet duidelijk zijn of het een advertentie is of iets van onszelf, dan staat het je altijd vrij dat hier te vragen (hoezo geen transparantie? ;) ). Overigens zullen we dan meestal 'nee' zeggen, niet omdat we dan liegen, maar gewoon omdat het geen reclame is. Wat natuurlijk niet zegt dat het niet alsnog zo op jou over kan komen :P

Er zijn natuurlijk dingen die wat in een grijs gebied komen, denk aan dit soort weggeefacties, daar staat niet expliciet bij dat het een advertentie is:
plan: Tweakers.net geeft een week lang elektronica weg
plan: Tweakers.net geeft korting op Far Cry 3 en Assassin's Creed III
plan: Tweakers.net geeft een week lang elektronica weg

Maar waarschijnlijk ben je wel met ons eens dat dat op deze manier ook niet echt enorm nodig is?

Die zijn zo nu en dan ook vanuit het non-spot team geinitieerd en er wordt in die gevallen doorgaans ook voor betaald. Er zijn ook varianten waarbij er niets betaald wordt of non-spot zelfs niks te maken heeft (vaak bijvoorbeeld de beta-keys).
Dit komt eigenlijk vooral doordat T.net niet heel erg transparant is over hun advertentie/marketingbeleid, terwijl het toch echt duidelijk is dat jullie iets doen met de genoemde marketingtechnieken.
Stel je vragen hier in het forum. We kunnen lang niet altijd voorspellen wat wel en niet duidelijk is, dus we gaan ook niet alle varianten proberen in te dekken, maar we zijn over het algemeen wel bereid vragen te beantwoorden ;)
Vroeger had je bijvoorbeeld aan de onderkant van de site een lijst met sponsoren staan, maar zelfs zoiets is ver te zoeken.
Dat komt omdat we nog maar 1 sponsor hebben. Alle andere contracten - voor zover die er waren - hebben we opgezegd/verbroken/laten verjaren/etc. En dat is true die al jaren bovenaan de pagina staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je de onafhankelijkheid van Tweakers.net in twijfel wil trekken, wordt het toch lastig te definiëren van wie T.net dan geld zou ontvangen en wie ze daardoor zouden bevoordelen. Onlangs kwam er veel commentaar op een paar artikelen die direct na een Apple-event gepost werden (nieuwe iPad Mini, upgrade iPad3, enzovoorts). Ik moet eerlijk bekennen dat ik toen ook zoiets had van "Nounou, dat mag wel wat minder", maar dat komt omdat ik het niet zo interessant nieuws vind en ik dus een aantal artikelen achter elkaar gepost zie worden die ik ff snel doorlees en meer ook niet. Maar tegelijkertijd besef ik dat er ook gebruikers zijn die over al deze producten graag willen discussieren en dat gaat erg lastig met 3 totaal verschillende producten in 1 aankondiging.

Nu volgt Windows 8 en de enige afwezige (die gisteren toch ook aardig wat exposure kreeg) was Google met Android 4.2, de Nexus 4 en de Nexus 10 in 1 avond en vandaag de toevoeging dat Google Play met muziek naar Europa komt.

Hoe kan T.net nu gelieerd zijn aan al deze bedrijven tegelijk? er wordt gewoon grondig nieuws geschreven en geplaatst over onderwerpen die hot zijn. Wat dat betreft hebben we deze maand al behoorlijk wat nieuws langs zien komen :o Ik vind het argument van het gescheiden houden van de discussies over verschillende producten en onderwerpen een erg sterk punt om dan maar meerdere nieuwsberichten over 1 bedrijf onder elkaar te krijgen. Morgen is dat allemaal weer weg, prima toch?

[ Voor 31% gewijzigd door Grrrrrene op 30-10-2012 16:53 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
jullie zijn gewoon een stel boeven en jullie verdienen alleen maar geld en dat is stommmm ik kom hier nooit weer!

;)

Ik loop hier al 'even' mee en vind het een beetje een onzindiscussie. Men vergeet dat je altijd met meningen te maken hebt, ookal wil je je review/artikel "feitelijk" doen. En ja, als jij Win8 kut vindt en die metrointerface niet wil snappen en lelijk vindt, dan mag dat. Als de T.Net reviewer daar anders over denkt, krijg je een andere uitslag van de review.

Daarbij is het altijd wel duidelijk als een artikel/item op de site (Nexus, weggeefacties) commercieel gedreven is. Er moet immers ook brood op de plank komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedrijven als MS kopen links en rechts iedereen om. Ze hebben schijt aan fatsoen en de wet. Ze hebben niet voor niets een waslijst aan veroordelingen en schikkingen. Ze worden niet voor niets als boeven betiteld door hun concurrenten. Het is een gewetenloos geboefte dat op de rand van de wet opereert en regelmatig er overheen. Ze hebben een database waarin ze alle techjournalisten hebben zitten. Die worden bewerkt om positieve berichten te schrijven. Dan hebben ze hun evangelisten om continu hoera commentaren op de eigen producten te schrijven en die van de concurrentie in de grond te boren. Zo werkt dit bedrijf.

Uit de manier waarop Tweakers is gaan berichten is duidelijk dat ze de spreekbuis van MS zijn geworden. Bewijzen kan je niets en dus kunnen de heren doodleuk alles ontkennen. Net als MS denken de heren van Tweakers.net dat wij sukkels zijn die daar wel in trappen.

Ik heb nog nooit zo'n schaamteloze promotie gezien als hier op tweakers.net. Ik ben er echt blij om, ik waarschuw al jaren voor de praktijken van MS, nu kan iedereen het met eigen ogen zien. Ik heb tweakers een maand geleden al de rug toegekeerd toen ik doorkreeg wat een corrupte boel het hier is. Als je kritisch bent na MS wordt je door MS-evangelisten binnen 1 minuut naar -1 gemod. Dan kan je naar de mismoderatie gaan om het te herstellen. Maar al je volgende post worden ook weer naar -1 gemod. En Tweakers weigert deze mensen aan te pakken, zelfs al hebben ze notabene hun intentie openlijk duidelijk gemaakt!

Maar nu het omgekeerde,. ik heb vier post die vraagtekens zetten bij MS omhoog gemod. Ik kreeg onmiddelijk een waarschuwing van tweakers.net. De zelfde groep probeert je het bloed onder de nagels te halen met constante persoonlijke aanvallen, ook op je homepage. Als jij één keer iets terug zegt krijg je vervolgens van tweakers een waarschuwing voor een ban. Inmiddels heb ik wel door dat diezelfde lui ook hier zitten te modereren. Hele aanvallen krijg je van sommige van die lui te verduren als je om herstel van een moderatie vraagt. En maar netjes proberen te blijven tegen dat volk.

Tweaters dat vroeger echt een gezellige gemeenschap van techneuten die ook donders goed wisten wat MS voor een rol heeft gespeeld. Femme heeft daar zelf meer dan eens een boekje over open gedaan. Nu is het verkocht en een commerciele toko geworden. Ze baten de boel nu gewoon leuk uit.

MS heeft door dat tweakers de best bekeken site is en dus hebben ze die omgevormd tot een reclamezuil, Hoe ze het gedaan hebben, boeit niet. Misschien benaderen mensen persoonlijk, al lijkt het er erg op dat MS gewoon tweakers betaalt om hopen en dan ook echt hopen verkapte commercials te schrijven. Het is gewoon niet normaal hoe W8 op dit forum gehypt is en dat staat helemaal los van de kwaliteit van dit OS.

Ik zie het al jaren met lede ogen aan, ik ben blij dat het kwartje nu ook bij anderen is gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:33
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:19:
Bedrijven als MS kopen links en rechts iedereen om. Ze hebben schijt aan fatsoen en de wet. Ze hebben niet voor niets een waslijst aan veroordelingen en schikkingen. Ze worden niet voor niets als boeven betiteld door hun concurrenten. Het is een gewetenloos geboefte dat op de rand van de wet opereert en regelmatig er overheen. Ze hebben een database waarin ze alle techjournalisten hebben zitten. Die worden bewerkt om positieve berichten te schrijven. Dan hebben ze hun evangelisten om continu hoera commentaren op de eigen producten te schrijven en die van de concurrentie in de grond te boren. Zo werkt dit bedrijf.

Uit de manier waarop Tweakers is gaan berichten is duidelijk dat ze de spreekbuis van MS zijn geworden. Bewijzen kan je niets en dus kunnen de heren doodleuk alles ontkennen. Net als MS denken de heren van Tweakers.net dat wij sukkels zijn die daar wel in trappen.

Ik heb nog nooit zo'n schaamteloze promotie gezien als hier op tweakers.net. Ik ben er echt blij om, ik waarschuw al jaren voor de praktijken van MS, nu kan iedereen het met eigen ogen zien. Ik heb tweakers een maand geleden al de rug toegekeerd toen ik doorkreeg wat een corrupte boel het hier is. Als je kritisch bent na MS wordt je door MS-evangelisten binnen 1 minuut naar -1 gemod. Dan kan je naar de mismoderatie gaan om het te herstellen. Maar al je volgende post worden ook weer naar -1 gemod. En Tweakers weigert deze mensen aan te pakken, zelfs al hebben ze notabene hun intentie openlijk duidelijk gemaakt!

Maar nu het omgekeerde,. ik heb vier post die vraagtekens zetten bij MS omhoog gemod. Ik kreeg onmiddelijk een waarschuwing van tweakers.net. De zelfde groep probeert je het bloed onder de nagels te halen met constante persoonlijke aanvallen, ook op je homepage. Als jij één keer iets terug zegt krijg je vervolgens van tweakers een waarschuwing voor een ban. Inmiddels heb ik wel door dat diezelfde lui ook hier zitten te modereren. Hele aanvallen krijg je van sommige van die lui te verduren als je om herstel van een moderatie vraagt. En maar netjes proberen te blijven tegen dat volk.

Tweaters dat vroeger echt een gezellige gemeenschap van techneuten die ook donders goed wisten wat MS voor een rol heeft gespeeld. Femme heeft daar zelf meer dan eens een boekje over open gedaan. Nu is het verkocht en een commerciele toko geworden. Ze baten de boel nu gewoon leuk uit.

MS heeft door dat tweakers de best bekeken site is en dus hebben ze die omgevormd tot een reclamezuil, Hoe ze het gedaan hebben, boeit niet. Misschien benaderen mensen persoonlijk, al lijkt het er erg op dat MS gewoon tweakers betaalt om hopen en dan ook echt hopen verkapte commercials te schrijven. Het is gewoon niet normaal hoe W8 op dit forum gehypt is en dat staat helemaal los van de kwaliteit van dit OS.

Ik zie het al jaren met lede ogen aan, ik ben blij dat het kwartje nu ook bij anderen is gevallen.
Sorry maar ik moest zo hard lachen om jouw reactie. Bizar dat je dit soort waan ideeën ziet! Alsof er een soort van groepen door MS ingehuurd worden om reacties positief en negatief te modereren? Man laat me niet lachen...
Iets is groot nieuws en daar word uitgebreid, en ik vind onafhankelijk, over bericht. Vergeet niet dat MS heel veel goede mensen in dienst heeft om slim ervoor te zorgen dat iedereen tegelijk alles publiceert. Ja, dat heet marketing, en ja dat is een strategie. Werkt Tweakers daar aan mee? Ja natuurlijk want anders klaagt iedereen waarom is er geen nieuws over Windows 8. Zijn dat dan specifiek MS praktijken, welnee, meneer Apple heeft het zelfs tot kunst verheven en probeert er zelfs een hele geruchten machine omheen te hypen, wat ze trouwens altijd heel erg goed lukt. Over een iPhone 5 heb ik maanden lang nieuws berichten gelezen. Ik heb het gevoel dat dit over Windows 8 minder het geval is maar nu in eens alles los komt ook alles tegelijk gepost wordt. Over een paar weken zie je er nog weinig over denk ik.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

[...]

Wilt u daar een chemtrailtje bij of heeft u liever een ufo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf denk ik dat W8 over een brug probeert te lopen die nog niet helemaal af is en daarom gedeeltelijk nat wordt. W8 voor desktops voelt nu gewoon alsof je iets mist. Maar over een tijdje zijn er wel desktops met touchscreens en voelt W8 veel beter aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

Stel als Tweakers heel negatief is, is het dan wel goed? TS ik heb echt medelijden met je leven ;).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
curry684 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:37:
[...]

Wilt u daar een chemtrailtje bij of heeft u liever een ufo?
En dan zeggen ze dat blowen niet slecht voor is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur

Tuurlijk joh. Wat jij wilt. Ik laat dit topic nog even open zodat anderen nog even hardop kunnen lachen, maar ik ben wel klaar met energie steken in dit topic. En voordat iemand daarover gaat klagen: tegen dit soort redenaties en beschuldigingen kunnen we ons toch nooit wapenen, dus dat probeer ik ook niet meer.
Ik heb tweakers een maand geleden al de rug toegekeerd toen ik doorkreeg wat een corrupte boel het hier is.
Iets zegt me dat je niet snapt wat iets of iemand de rug toekeren betekent, anders had je deze reactie nooit geplaatst...

[ Voor 3% gewijzigd door Wilbert de Vries op 30-10-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is goedkoper dan een kaartje voor cabaret ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChiLLeR schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:33:
[...]
Sorry maar ik moest zo hard lachen om jouw reactie. Bizar dat je dit soort waan ideeën ziet! Alsof er een soort van groepen door MS ingehuurd worden om reacties positief en negatief te modereren? Man laat me niet lachen...
Iets is groot nieuws en daar word uitgebreid, en ik vind onafhankelijk, over bericht. Vergeet niet dat MS heel veel goede mensen in dienst heeft om slim ervoor te zorgen dat iedereen tegelijk alles publiceert. Ja, dat heet marketing, en ja dat is een strategie. Werkt Tweakers daar aan mee? Ja natuurlijk want anders klaagt iedereen waarom is er geen nieuws over Windows 8. Zijn dat dan specifiek MS praktijken, welnee, meneer Apple heeft het zelfs tot kunst verheven en probeert er zelfs een hele geruchten machine omheen te hypen, wat ze trouwens altijd heel erg goed lukt. Over een iPhone 5 heb ik maanden lang nieuws berichten gelezen. Ik heb het gevoel dat dit over Windows 8 minder het geval is maar nu in eens alles los komt ook alles tegelijk gepost wordt. Over een paar weken zie je er nog weinig over denk ik.
|

Groepen in gehuurd? Op welke planeet leef jij, dat is gewoon MS personeel. Uit onderzoek is gebleken dat MS-personeel het meest actief is op sociale media. Amerikaanse bedrijven vinden het indoctrineren in de bedrijfsfilosofie een normale zaak en die houdt niet op bij de deur van het bedrijf. Net zoals die Coca Cola medewerker die op een terrasje Pepsi dronk. Ontslag op staande voet!

Ik heb de wat van hun interne memo's gelezen die op internet rondzweven, man het zijn net Jehova's getuigen alleen dan met nog minder moraal. Ik heb er hier al vaker naar verwezen en dat wordt dan snel naar -1 gemod om te voorkomen dat anderen het lezen. Jij leeft echt in fantasia land, je hebt helemaal geen notie hoe bedrijven als MS werkelijk opereren.

In hun interne memo's staat letterlijk, wij doen alles behalve mensen een pistool tegen hun hoofd houden, maar liegen, bedriegen, smeercampagnes, mensen omkopen, zwart maken, pseudo wetenschappelijke studies sponsporen, alles is toegestaan. En dat ze bereid zijn over de grenzen van de wet te gaan is ook bekend.

Weet je wat waarschijnlijk het meest beschamend is, dat Tweakers zijn journalestieke integriteit uitverkoopt voor een paar grijpstuivers. Het gaat hier echt niet om grote bedragen.

En hou is op met je blaat. Niemand klaagt hier dat Tweakers aandacht besteeds aan W8. Ze doen dat alleen al twee jaar! Week in week uit zijn we warm gemaakt voor dit systeem, met allerlei berichten met hoegenaamd geen nieuwswaarde. Elke scheet van MS wordt hier als een donderslag gepresenteerd. De werkelijkheid is dat producten van anderen met een of geen review worden afgedaan maar dat MS product met wel honderd reviews wordt afgedaan, week in week uit praten over vapourware, twee jaar lang.

En als dat verrotte ding dan eindelijk een keer uitkomt, gaat tweakers er niet een, maar dagenlang drie reviews per dag om heen spinnen.

Kom op man, we zijn niet achterlijk. Tweakers is gewoon een spreekbuis voor MS.

Jij lacht om mij, maar als jij je eigen onzin gelooft, dan lach ik nog veel harder om jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
:') je kan je kruistocht beter elders houden. Het boeit hier niemand ieta.

Ja. Zulke bedrijven gaan ver, maar daar hebben wij niets mee van doen. als er onzin zou worden verkondigt,prikt de community zo doorheen.

Steek er nog een op. Check wel eerst even of de aivd en de illuminati je niet aftappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:47:

Jij lacht om mij, maar als jij je eigen onzin gelooft, dan lach ik nog veel harder om jou.
Android, iOS, Microsoft, en alle andere merken/fabrikanten komen gewoon voorbij op Tweakers, een nieuw OS van MS is dan ook groot nieuws. Je insinuaties over een mogelijke relatie tussen Tweakers en MS is gewoon rond uit flauw, kom met bewijzen of dim een beetje in zeg....

Bovendien, wat zou het belang voor een partij als Tweakers zijn? De Persgroep zal echt niet toestaan dat dochters te nauwe banden hebben met marktpartijen. Die komt je naam als uitgever echt niet ten goede.

Dus nogmaals, bewijs het of stel je niet zo ongelofelijk aan.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilbert de Vries schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:42:
[...]

Tuurlijk joh. Wat jij wilt. Ik laat dit topic nog even open zodat anderen nog even hardop kunnen lachen, maar ik ben wel klaar met energie steken in dit topic. En voordat iemand daarover gaat klagen: tegen dit soort redenaties en beschuldigingen kunnen we ons toch nooit wapenen, dus dat probeer ik ook niet meer.

[...]

Iets zegt me dat je niet snapt wat iets of iemand de rug toekeren betekent, anders had je deze reactie nooit geplaatst...
Wilbert de Vries, de persoon die zelfs nog op RTL4 journaal nog kritiekloos reclame loopt te maken voor Windows8. Ik vind dat best wel geld waard. Heeft MS je daar niets voor gegeven? Nou dan heb je echt een kans gemist. Weet je hoeveel geld één reclamespotje van een paar seconden waard is? Reclame op journaal dat is wel 10x meer waard dan reclamezendtijd. Want reclame is verdacht, maar uit "onafhankelijke" bron, dat vinden mensen overtuigend. Vertel mij niets ik heb in de marketing gewerkt.

Maar jij ben natuurlijk niet zo, jij bent een van die rechtgeaarde lieden die zijn heilige geloof in W8 uitdraagt. Wat je eigenlijk wil zeggen is: Wij zijn niet corrupt, wij geloven onze eigen onzin.

En toch denk ik dan, ik kan niet geloven dat Wilbert niet meer wereldwijs is. Sorry, zal wel aan mij liggen dat ik niet meer sprookjes geloof.

Misschien is het zo gegaan. De crew van tweakers werd door MS uitgenodigd voor een demonstratie, ze kregen koffie te drinken. De oogleden werden zwaar en ze vielen in slaap. Na een uur werden ze weer wakker. Ze wisten niet precies wat er gebeurd was maar wel dat W8 echt een fantastisch systeem was waarover ze elke week moesten berichten. En dat ze bij de lacering drie reviews per dag moesten schrijven om de mensheid van deze nieuwe glorie op de hoogte stellen. Het was gewoon een spirituele ervaring die niet te beschrijven valt. Het is gewoon een licht dat van binnen komt.

Hmmmm, nee lijkt ook nergens op. Er zijn simpelere verklaringen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magalaan ik geef je helemaal gelijk. Wilbert moet maar hangen! /sarcasm off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:55:
[...]

Android, iOS, Microsoft, en alle andere merken/fabrikanten komen gewoon voorbij op Tweakers, een nieuw OS van MS is dan ook groot nieuws. Je insinuaties over een mogelijke relatie tussen Tweakers en MS is gewoon rond uit flauw, kom met bewijzen of dim een beetje in zeg....

Bovendien, wat zou het belang voor een partij als Tweakers zijn? De Persgroep zal echt niet toestaan dat dochters te nauwe banden hebben met marktpartijen. Die komt je naam als uitgever echt niet ten goede.

Dus nogmaals, bewijs het of stel je niet zo ongelofelijk aan.
Kom met bewijs?

De reden dat we hier praten is dat tweakers bewezen heeft niet onafhankelijk te zijn
Anders was dit topic er niet.

Nee bewijzen kunnen we niet dat tweakers hier geld voor vangt. Misschien zijn het wel ongelooflijke naieve nerds die vrijwillig laten inpakken om hun journalestieke onafhankelijkheid aan de wilgen hangen. Ze zijn gewoon blij als ze over W8 mogen schrijven. Dat is hun lust en hun leven, dat doen ze echt voor niets. Logisch toch.

Maar hee, daarom hoef ik het nog niet te geloven. Ik weet dat jullie commercieel zijn, dus speel niet de vermoorde onschuld. Tell it to the birds and bees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je tegen jezelf beschermd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:58

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:15:
[...]

Kom met bewijs?

De reden dat we hier praten is dat tweakers bewezen heeft niet onafhankelijk te zijn
De reden dat we hier praten bewijst juist dat T.net onafhankelijk is.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 22:50
Dit is het internet als een review jou niet aan staat zoek dan een andere review op die jou mening wel bevestigd. Zeg dan: zie je wel! En ga weer verder met porn/lolcats kijken, thats life on the interwebs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:22:
Ik denk dat je tegen jezelf beschermd moet worden.
Als alle argumenten op, zijn er altijd nog de persoonlijk aanvallen

Had je verder nog wat?
Of spuit je alleen maar modder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:35:
[...]

Als alle argumenten op, zijn er altijd nog de persoonlijk aanvallen

Had je verder nog wat?
Of spuit je alleen maar modder?
Magalaan, mag ik je een tip geven? Stop svp met ranten op de redacteuren en bescherm jezelf en ga lekker slapen. Sesamstraat is allang geweest.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:27:
[...]

De reden dat we hier praten bewijst juist dat T.net onafhankelijk is.
Nee de reden dat we hier praten is dat tweakers.net zich ongelooflijk vergalopeerd heeft en dat ze nu bang zijn dat er mensen gaan weglopen.

Tweakers.net is een commerciele toko. Maar ze hebben belang om hun schaapjes bij elkaar te houden, zonder bezoekers is de reclame ook niets waard.

Kom mensen we leven in een volwassen wereld. Tweakers gaat echt niet dagenlang drie reviews per dag over een product doen als daar geen geld tegen over staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:36:
[...]

Magalaan, mag ik je een tip geven? Stop svp met ranten op de redacteuren en bescherm jezelf en ga lekker slapen. Sesamstraat is allang geweest.
Quad, mag ik je een tip geven? Stop met persoonlijke aanvallen, het haalt alleen jezelf omlaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haas_nl schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:30:
Dit is het internet als een review jou niet aan staat zoek dan een andere review op die jou mening wel bevestigd. Zeg dan: zie je wel! En ga weer verder met porn/lolcats kijken, thats life on the interwebs.
En dat is nu eens heel goed opgemerkt!
Als je merkt dat een site je belazert, dan blijf je daar niet hangen!

Bedankt voor dit inzicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:40:
[...]

Quad, mag ik je een tip geven? Stop met persoonlijke aanvallen, het haalt alleen jezelf omlaag
Nee dat is het niet. Jij haalt jezelf omlaag, dat is duidelijk te zien aan jouw posts met de haat naar Microsoft/Windows 8.
Ik verspil hier ook geen moeite meer in, het is kostelijk om te lezen iig :).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:43:
[...]

Nee dat is het niet. Jij haalt jezelf omlaag, dat is duidelijk te zien aan jouw posts met de haat naar Microsoft/Windows 8.
Ik verspil hier ook geen moeite meer in, het is kostelijk om te lezen iig :).
Weer een persoonlijke aanval en ongesubstantieerde verdachtmaking. Je moet echt eens ophouden met modderspuiten. Probeer het eens met argumenten.

Overtuig mij waarom tweakers dagenlang voor niets, 3 reviews per dag over een product schrijft terwijl ze bij anderen met een klaar is.

Laat ons ook eens lachen om je malle ideeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:15:
[...]

Onderbuikgevoelens = bewijs? Goed. Judge, jury and executioner, goed bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik ga onze vrienden donderdag avond wel even uithoren hoe het zit. Tevens dien ik dan een klacht in bij Daniël, benieuwd wat hij zegt.

Of vind je dat niet goed magalaan?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 22:50
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:41:
[...]

En dat is nu eens heel goed opgemerkt!
Als je merkt dat een site je belazert, dan blijf je daar niet hangen!

Bedankt voor dit inzicht!
Tip 2 internet discussies met een persoonlijke mening zijn ook kansloos, doe dan tip 1 maar zoek ipv een review een andere persoon die het wel met je eens is.
Of kom met hard bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:47:
[...]

Weer een persoonlijke aanval en ongesubstantieerde verdachtmaking. Je moet echt eens ophouden met modderspuiten. Probeer het eens met argumenten.

Overtuig mij waarom tweakers dagenlang voor niets, 3 reviews per dag over een product schrijft terwijl ze bij anderen met een klaar is.

Nu beticht jij een ander van ongesubstantieerde verdachtmaking terwijl je zelf exact het zelfde doet. Op mijn vraag aan jou naar bewijzen kom je met een aantal onderbuik gevoelen zonder enkel argument!

Prima dat je kritiek hebt, daar zal niemand een probleem in zien, maar wanneer je nu ook pot verwijt de ketel gedrag gaat vertonen zal je toch eens in de spiegel moeten kijken.

Betreffende een aantal zinnen die je er mooi tussen doorweeft, natuurlijk is Tweakers een commercieel bedrijf, net zo als bij elk ander bedrijf zal er dus ergens aan moeten worden verdient. Binnen Tweakers zal niemand ontkennen dat dit ook door advertenties wordt gedaan. Echter zoals al eerder aangeven de redactie is volstrekt onafhankelijk in haar beoordeling van een product.

Terugkomende op wat jij schrijft, bewijs het dan gewoon! Dan heb je het gelijk aan jou kant. Nu blijven je zinnen op het forum staan als ongefundeerde verdachtmaking die geen enkele onderbouwing hebben.

Uit je zinnen begrijp ik dat jij het niet eens bent met de conclusie die de T.net redactie stelt t.o.v. van jou bevindingen en die van anderen blog sites. Erg vaag omdit direct aan een relatie Tweaker – Microsoft te koppelen, Nieuws technieuws wordt niet door Tweakers gemaakt, dat W8 hot is komt door de nieuwswaarde, in het verleden hebben we berichten in de zelfde strekking op het forum kunnen lezen van Apple (gezien de hoeveelheid Apple nieuws) Google (idem) HTC (hoeveelheid nieuwe toestellen) enz. enz.
Zolang je met geen enkel bewijs kan komen blijft je betoog als los zand aan elkaar hangen en slaat werkelijk waar als een tang op een varken.

Wees een vent en kom met onderbouwing.....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik herhaal het maar tot er een geloofwaardig antwoord komt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 00:24:

Mwa, het lijkt me onverstandig om daar energie in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 00:24:

Tweakers verdient geld aan advertenties, niet aan het verkopen van reviews. Nu jij weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 00:33:
[...]

Tweakers verdient geld aan advertenties, niet aan het verkopen van reviews. Nu jij weer.
NMe schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 00:33:
[...]

Dat willen ze ons doen geloven. Maar dat is geen antwoord op mijn vraag.

En nog een vraag aan jullie. Als Tweakers nou toch reviews zou verkopen, zouden ze ons dat dan eerlijk vertellen? Denk daar maar eens diep over na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Jij bent echt een negatieveling he. Vind jij Windows 8 zo slecht dat je niet met de redactie eens bent en dat het voelt alsof je met die artikels dood bent gegooid?
Apple heeft vorige week uitgebreid de aandacht gehad. Ook daar komen nog diverse reviews bij. Bij Windows 8 komt het direct achter elkaar, want is beschikbaar. Nieuwe iPads moet de redactie nog testen etc net als de MacBook en nieuwe imac etc.

Nee het voelt niet als verkopen. Content wordt gratis aangeboden en Tweakers geeft een objectief oordeel op basis van feiten.
Ze doen het niet voor niets. Ze informeren mij jou en anderen. Je HOEFT er niet op te klikken ofzo als je het allemaal al weet bespaar je een hoop onrust mee.

Je klinkt als een no brainer sorry.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 01:05:
En nog een vraag aan jullie. Als Tweakers nou toch reviews zou verkopen, zouden ze ons dat dan eerlijk vertellen? Denk daar maar eens diep over na.
Als de Amerikaanse overheid zelf de aanslagen van 9/11(*) zou hebben georganiseerd, zouden ze ons dat dan eerlijk vertellen? Denk daar maar eens diep over na.

(*) maanlanding, dood van Elvis, Obama is an alien, mag allemaal.

Aluhoedjes vinden altijd dat het tegendeel van hun bewering moet worden bewezen, en dat ontkennen een bevestiging is. Je redenering hierboven kan zo in de lesboeken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alu hoedjes hier geloven dat tweakers.net niet commercieel is en MS gratis diensten verleent. Bij hun bedrijf, de Pers groep kennen ze de commerciele waarde helemaal niet van reviews waarin de loftrompet wordt gestoken over een product. Alu hoedjes geloven dat echt. Wij leven tenslotte hier in kabouterland en kabouters zijn niet commercieel dat weet iedereen.

Je vraagt je af waarom MS nog advertenties zou plaatsen op Tweakers met zoveel gratis reclame voor hun producten. Volkomen overbodig. Iedere marketeer kan je vertellen dat een positieve, ogenschijnlijk "onpartijdige" review door vertrouwde bron tien keer meer waarde heeft dan een advertentie. Maar bij de Pers groep weten ze dat nog niet. Die jongens zijn zo idealistisch, dat wil je gewoon niet geloven. Winst maken doen ze ook niet aan, dat is vies.

En zo dromen alu-hoedjes verder.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2012 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 16:17
Al was Tweakers doodgestoken kaart en weten ze nu waar Elvis leeft, dit soort topics maken het waard.

Of ben je serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Armada. schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 02:00:
Al was Tweakers doodgestoken kaart en weten ze nu waar Elvis leeft, dit soort topics maken het waard.

Of ben je serieus?
Ben jij eigelijk wel serieus?
Vriend er is nog een hele wereld die jij niet kent.
Een wereld waarin mensen stoute dingen doen,
echt waar.

Maar Alu hoedjes hier geloven dat tweakers.net niet commercieel is en MS gratis diensten verleent. Bij hun bedrijf, de Pers groep kennen ze de commerciele waarde helemaal niet van reviews waarin de loftrompet wordt gestoken over een product. Alu hoedjes geloven dat echt. Wij leven tenslotte hier in kabouterland en kabouters zijn niet commercieel dat weet iedereen.

Je vraagt je af waarom MS nog advertenties zou plaatsen op Tweakers met zoveel gratis reclame voor hun producten. Volkomen overbodig. Iedere marketeer kan je vertellen dat een positieve, ogenschijnlijk "onpartijdige" review door vertrouwde bron tien keer meer waarde heeft dan een advertentie. Maar bij de Pers groep weten ze dat nog niet. Die jongens zijn zo idealistisch, dat wil je gewoon niet geloven. Winst maken doen ze ook niet aan, dat is vies.

En zo dromen alu-hoedjes verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Hoe oud ben jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Ik ging net bij mijzelf na wat ik treuriger zou vinden, dat je 18 of 58 zou zijn. Ik heb nog geen beslissing genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Armada. schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 02:13:
Ik ging net bij mijzelf na wat ik treuriger zou vinden, dat je 18 of 58 zou zijn. Ik heb nog geen beslissing genomen.
Deze persoonlijk aanvallen sieren je niet.
Maar ik vergeef je omdat je niet beter hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Het siert je ook niet om tot in treurens hetzelfde te herhalen. Wij kunnen wel lezen hoor.

Ik herhaal maar waarom wij JOU moeten overtuigen.

[ Voor 22% gewijzigd door Quad op 31-10-2012 02:18 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Enigszins kan ik TS en Mangalaan wel begrijpen. Ook ik lees de FP en de Reviews met een korreltje zout daar ik gewoon een bepaalde diepgang mis, vooral in het Technische aspect. Ik heb het idee dat dit vanaf 2005/2006 steeds opvallender is geworden. Dat men zegt dat de Doelgroep veranderd is en dat dus groeigroei-winstwinst meespeelt verbaast mij dit allemaal niets. Als Techie had ik liever een NL-site gehad die "Groot geworden door Klein te blijven" als motto heeft. Maar gelukkig zijn er nog (Engelstalige) alternatieven te vinden die wat dieper op de dingen ingaan.

Ook ben ik al langer van mening dat men als journalist/redacteur/reviewer niet kritisch genoeg is, dat kan bijvoorbeeld te maken hebben met het feit dat Tweakers geen c.q. minder Reviewsamples meer krijgt van een Merk/Brand bij te grote kritiek waar je het merk/brand in kwestie zogezegd voor de schenen schopt. De kritiek die HardOCP een nieuwe OCZ SSD gaf in een review staat nog vers in mijn geheugen. Terwijl Tweakers hetzelfde product lovend en met 5-sterren/goud beoordeelde. (We weten nu allemaal dat in de praktijk de betreffende OCZ SSD's niet de betrouwbaarste zijn gebleken en de kritiek dus weldegelijk terecht was. Helaas voor de vele tweaker's hier die Tweakers.net op hun blauwe ogen geloofden en uiteindelijk niets meer dan Beta-testers bleken te zijn.)

Tweakers weet zelf best wel de enorme invloed die het heeft op Consumerend Nederland en dat zal VNU en de mensen daarachter ook niet ontgaan zijn voor de overname. Ik vraag mij af of bij de overname VNU degene is geweest die Tweakers heeft benaderd met een voorstel, of andersom.

En om op de man te gaan aanvallen is gewoon zwak, ik heb persoonlijk in de recente jaren hele vreemde dingen meegemaakt die mijn kijk op deze wereld met de bijbehorende "Status Quo" aanzienlijk veranderd hebben. Maw ik zie nu het bedrog en de corruptie, menigeen zal mij dan ook een Aluhoed noemen, maar men heeft dan eigenlijk nog geen idee wat er allemaal speelt in onze wereld en zal mij daarom aan zo'n opmerking niet echt storen.
Zoveel mensen zoveel meningen, alleen je ervaringen zullen uiteindelijk tellen en je wijzer maken dan je al eigenlijk (onbewust) bent.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

bitshape schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 02:20:

Ook ben ik al langer van mening dat men als journalist/redacteur/reviewer niet kritisch genoeg is, dat kan bijvoorbeeld te maken hebben met het feit dat Tweakers geen c.q. minder Reviewsamples meer krijgt van een Merk/Brand bij te grote kritiek waar je het merk/brand in kwestie zogezegd voor de schenen schopt. De kritiek die HardOCP een nieuwe OCZ SSD gaf in een review staat nog vers in mijn geheugen. Terwijl Tweakers hetzelfde product lovend en met 5-sterren/goud beoordeelde. (We weten nu allemaal dat in de praktijk de betreffende OCZ SSD's niet de betrouwbaarste zijn gebleken en de kritiek dus weldegelijk terecht was. Helaas voor de vele tweaker's hier die Tweakers.net op hun blauwe ogen geloofden en uiteindelijk niets meer dan Beta-testers bleken te zijn.)
Ocz SSDs gaan allen op hun bek als ze wat langer gebruikt zijn. De eerste periode doet de meeste van deze SSD het dan ook perfect. Tweakers beoordeeld het op de prestaties en deze zijn goed. Maar betrouwbaar zijn deze SSD niet.
Tweakers weet zelf best wel de enorme invloed die het heeft op Consumerend Nederland en dat zal VNU en de mensen daarachter ook niet ontgaan zijn voor de overname. Ik vraag mij af of bij de overname VNU degene is geweest die Tweakers heeft benaderd met een voorstel, of andersom.
Yeah right, VNU zal heus wel een kleine vinger in de pap hebben maar ze gelijk van dit soort praktijken gaat mij te ver.
En om op de man te gaan aanvallen is gewoon zwak, ik heb persoonlijk in de recente jaren hele vreemde dingen meegemaakt die mijn kijk op deze wereld met de bijbehorende "Status Quo" aanzienlijk veranderd hebben. Maw ik zie nu het bedrog en de corruptie, menigeen zal mij dan ook een Aluhoed noemen, maar men heeft dan eigenlijk nog geen idee wat er allemaal speelt in onze wereld en zal mij daarom aan zo'n opmerking niet echt storen.
Zoveel mensen zoveel meningen, alleen je ervaringen zullen uiteindelijk tellen en je wijzer maken dan je al eigenlijk (onbewust) bent.
Koekoek! Als je met zulke dergelijke beweringen op de proppen komt en met een beschuldigende vinger wijst kan je reacties verwachten. Deze zullen niet altijd smaakvol zijn nee. Schijnbaar is de intelligentie bij de TS ook gewoon ver te zoeken. Iets met wie de bal kaatst enzo. Jwz

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Enigszins kan ik TS en Mangalaan wel begrijpen.
Ik herken het syndroom, maar de dreinende manier van herhalen maakt het al gelijk kansloos.
En om op de man te gaan aanvallen is gewoon zwak
De TS en vooral Magalaan spelen op de man, door de integriteit van redactie en anderen te betwijfelen. Verder: hoe kan de redactie nu haar onschuld bewijzen? Aluhoedje-redeneringen zijn niet te weerleggen met feiten of bewijzen, omdat ze niet op feiten of bewijs zijn gebaseerd. De persoon zal gewoon vasthouden aan de redenering.
Welke ervaringen? Er is een groot verschil tussen zeggen dat de redactie ergens teveel aandacht aan besteed of niet kritisch genoeg zou zijn (wat men dan moet onderbouwen), of alleen roepen "jullie worden omgekocht, iedereen weet dat en als je dat niet weet, ben je dom en weet je niets van de echte wereld af".

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 02:16:
Welke reviews zijn dat precies? Heb je wat linkjes? Ik tel namelijk maar vier reviews en een benchmark in twee dagen over Windows 8 (een tamelijk populair product onder computergebruikers en dus best wel nieuwswaardig, misschien vind je daarin een tikkeltje overtuiging).
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:47:
De werkelijkheid is dat producten van anderen met een of geen review worden afgedaan maar dat MS product met wel honderd reviews wordt afgedaan, week in week uit praten over vapourware, twee jaar lang.
Graag honderd linkjes. Moet lukken, tenzij ik in een andere werkelijkheid leef.

[ Voor 31% gewijzigd door 8088 op 31-10-2012 02:54 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 18:24

dusty

Celebrate Life!

Persoonlijke aanvallen vanaf dit punt = afkoel ban voor een paar dagen. Discussieer normaal of discussier niet.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:16

Herman

FP ProMod
(...)
Maw ik zie nu het bedrog en de corruptie, menigeen zal mij dan ook een Aluhoed noemen, maar men heeft dan eigenlijk nog geen idee wat er allemaal speelt in onze wereld en zal mij daarom aan zo'n opmerking niet echt storen.
Als een bepaalde review gebreken heeft of diepgang mist, waarom zou dan per definitie betekenen dat de onafhankelijkheid in het geding is? Er bestaat ook zoiets als human error. Je hebt daarnaast altijd de mogelijkheid om feedback te geven, en uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat hier zowaar naar gekeken wordt :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:39:
[...]
Kom mensen we leven in een volwassen wereld. Tweakers gaat echt niet dagenlang drie reviews per dag over een product doen als daar geen geld tegen over staat.
Dit is zo'n volwassen wereld dat ik jezelf nu in bescherming ga nemen door dit topic te sluiten. Ik ben er klaar mee. Ongetwijfeld voer voor nog meer aluhoedjes theorieën maar ik denk dat dit topic een aantal pagina's terug al een grens over ging.

Aangezien ik toch niet wereldwijs ben, ga ik nog een stap verder: de volgende keer dat ik een reactie van je zie waarin je je op dergelijke manieren uit (je beschuldigt ons van liegen, om laten kopen, en weet ik wat meer), dan zorg ik er persoonlijk voor dat je een ban krijgt. Voor mensen zoals jou zijn andere fora.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.