Tweakers steeds meer een Apple-exclusive-news-website? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.196 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 23:52

Zorian

What the fox?

Topicstarter
Even mijn hart luchten over iets waar ik mij de laatste tijd steeds meer aan begin te ergeren.
Hopelijk op de goede plek. Zo niet, dan alvast het vriendelijke verzoek aan de modjes om dit topic te verkassen naar de juiste locatie.

Is Tweakers toevallig steeds meer een Apple-nieuwssite aan het worden?

Kijk bijvoorbeeld onderstaande screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pP9L8.png

Als ik zo graag alleen maar (dus een merkwaardig groot deel t.o.v. overig nieuws) Apple-nieuws wil lezen ga ik wel naar een Applesite.

Berichten over bijvoorbeeld HTC, Samsung, LG, noem maar op, die zie je zelden. Apple-nieuws lijkt echter bijna op een dagelijkse basis te komen. En dan blijft het soms ook niet bij 1 berichtje per dag, getuige bovenstaande screenshot. Why is that?

Disclaimer: Dit is geen "Apple vs Samsung", noch een "Apple is kut" draadje, meer een uiting van kritiek op de opmerkelijk hoge hoeveelheid Apple-nieuws t.o.v. ander nieuws in dezelfde categorie nieuws. Opmerkingen hieromtrent mogen dus ook achterwege blijven, net als de discussie over welk merk beter is.

[ Voor 7% gewijzigd door Zorian op 23-10-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-05 20:28

B2

wa' seggie?

Tja, het was toevallig vanavond zo'n avond dat Apple een reeks nieuwe producten aankondigde. Dan ontkom je niet aan een rijtje met Apple berichten. Ik vind het persoonlijk nog wel meevallen.

[ Voor 4% gewijzigd door B2 op 23-10-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Mee eens, een event van bijvoorbeeld MS wordt in een artikel gepropt helaas.

Apple lanceert nieuwe iPad.
- nieuwe ipad
- upgrade ipad 3
- imac shizzle

Kan perfect in een artikel al zeg ik het zelf.

[ Voor 46% gewijzigd door Quad op 23-10-2012 21:20 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
Wat Quad zegt i.c.m. B2: Apple introduceert diverse artikelen, dit keer op 1 avond. Prima, moeten ze vooral doen. Maar waarom dan geen artikel met als headline iets als "Apple introduceert nieuwe producten" in plaats van voor elke aankondiging een apart artikel maken? Dat gebeurt zoals B2 al zei wel met andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:31
Ik sluit me hier ook bij aan, ik snap best dat als er een "release party" van Apple is (of hoe dat ook mag heten in Apple land) dat daar aandacht aan besteed wordt maar dat kan ook best in 1 of 2 nieuws berichten en niet gelijk een stuk of 6 verspreid over meerdere dagen.

Als er een nieuw/vernieuwt product op de markt komt prima dat je daar een klein berichtje/review van post maar als Apple een scheet laat staat er al nieuws op zoals al die 1e rangs onzin met er komt wellicht een X of Apple kondigt Y aan mogen van mij naar /Dev/Null verplaatst worden. Daar zijn Apple dedicated blogs/nieuws paginas voor.

Als je dan zo onwijs veel aandacht aan 1 merk geeft doe dat ook bij de andere merken in mijn ogen begint het er steeds meer op te lijken, hoe zal ik dit voorzichtig zeggen dat men Apple voortrekt, of dit enkel is omdat Apple "poopie-joopie" is of dat er meer achter zit weet ik niet dus daar laat ik me verder niet over uit.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Xereon schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:23:
Wat Quad zegt i.c.m. B2: Apple introduceert diverse artikelen, dit keer op 1 avond. Prima, moeten ze vooral doen. Maar waarom dan geen artikel met als headline iets als "Apple introduceert nieuwe producten" in plaats van voor elke aankondiging een apart artikel maken? Dat gebeurt zoals B2 al zei wel met andere zaken.
Misschien omdat het verschillende types producten zijn? Tablets en Pc's om maar wat te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
B2 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:26:
[...]

Misschien omdat het verschillende types producten zijn? Tablets en Pc's om maar wat te noemen.
Zoals ik al zei is dat alsnog prima te combineren in 1 artikel, headline erboven die suggereert dat het om meerdere categorieën gaat en opgelost. Lijkt mij althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Of met nieuwe layout wordt bij videos allemaal ingeklapt. Doe het dan ook met Apple event bijvoorbeeld en bij uitklappen de betreffende artikels.

Ik zie het beetje als vervuiling en opdringen oo de FP.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Met een ieder boven mij.
Indien een andere producent meerdere producten tegelijk introduceerd worden deze ook allen in 1 artikel gevat.Bij Apple wordt dit altijd versprijd over meerdere artikelen waarbij er meestentijds 1 artikel voldoende kan zijn om alle informatie in te vatten daar de meeste gegevens op voorhand al bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Daarbij krijg je een review over de nieuwe ipad, de normale ipad en de MacBook..

Vergeet ik de iMac en de Mac Mini ook nog.

[ Voor 22% gewijzigd door Quad op 23-10-2012 21:32 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Quad schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:28:
Of met nieuwe layout wordt bij videos allemaal ingeklapt. Doe het dan ook met Apple event bijvoorbeeld en bij uitklappen de betreffende artikels.

Ik zie het beetje als vervuiling en opdringen oo de FP.
Vreemd dat je dit soort zaken ook met gesponsorde producten ziet. Daarom zou ik het eerder zo brengen:
"Ik zie het beetje als vervuiling, reclame en opdringen op de FP." Maar dat kan ook liggen aan het aantal reacties/views dat die video's uitgeklapt zijn.
Quad schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:31:
Daarbij krijg je een review over de nieuwe ipad, de normale ipad en de MacBook..
Hier ben ik het niet helemaal mee eens, Ipad en Ipad mini past prima in 1 review maar een MacBook is een laptop en geen tablet, je kan een PS3 immers ook niet vergelijken met een PS Vita bijvoorbeeld.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Doelde meer op het aantal artikelen wat nog komen gaan.
De reviews maken mij niet veel uit, als ze goed zijn is het interessant om door te nemen en mogen ze van mij wel stuk voor stuk. (Behalve de tablets dan)

Maar alle nieuwe aangekondigde producten apart weer te schrijven en op de FP te zetten. Nee gaat mij te ver.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben wel benieuwd naar de trend in het percentage Apple nieuws per kwartaal de laatste vijf jaar. Heb niet echt het idee dat dit nu in eens heel hoog is.

Apple maakt gewoon populaire spullen. Dat is een goede reden om er veel artikelen over te schrijven. Die artikelen worden trouwens ook nog eens het best gelezen...

Ik denken dat je het beter bij jezelf kunt zoeken en zal moeten proberen je er niet zo aan te storen. Het is niet dat het in de weg staat ofzo toch?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
Er zijn wel meer dingen die populair zijn. Het is niet dat ik me stoor aan dat Apple populair is of wat ze maken, het is meer wat hierboven al staat. Dat ze voor elke scheet apart een artikel schrijven op de FP en niet gewoon alles een beetje combineren. Voorgaande doet namelijk (imo) suggereren dat dit een halve Apple-website is geworden die elke scheet die Apple laat zo snel mogelijk wil posten.

[ Voor 7% gewijzigd door Zorian op 23-10-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik schuif deze even door naar de mensen van de redactie.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik heb me al eerder verbaasd over nieuwsberichten in de trant van: "gerucht: releasedatum wordt volgende maand bekend gemaakt". Dan heb je het over de datum waarop de datum gezegd wordt dat het apparaat misschien verkocht gaat worden... Dat past bij een hype, niet bij Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 15:27

epo

Het zijn overigens producten welke een voor een miljoenen zullen verkopen, dus lijkt het mij wel logisch dat je per product hier een apart nieuwsbericht van maakt. Maakt het ook overzichtelijk voor degene die b.v. alleen is geinteresseerd in de nieuwe MacBook.
Dat jij irriteert je aan dat Apple drie of vier nieuwsberichten achter elkaar krijgt, en andere merken maar een is vervelend voor je. Dat je erover gaat klagen is echt ronduit triest :z

[ Voor 9% gewijzigd door epo op 23-10-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
epo schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:58:
Het zijn overigens producten welke een voor een miljoenen zullen verkopen, dus lijkt het mij wel logisch dat je per product hier een apart nieuwsbericht van maakt. Maakt het ook overzichtelijk voor degene die b.v. alleen is geinteresseerd in de nieuwe MacBook.
Dat jij irriteert je aan dat Apple drie of vier nieuwsberichten achter elkaar krijgt, en andere merken maar een is vervelend voor je. Dat je erover gaat klagen is echt RONDUIT TRIEST. :)
Het feit dat je die laatste 2 woorden in caps schrijft in een dergelijke zin doet mij vermoeden dat je een Apple-fanboy bent?
Het gaat om het principe, merk zou geen donder uit moeten maken. Al is het Sweex voor mijn part.
Dit geeft een 'wij trekken 1 merk voor' gevoel, en dat zou naar mijn mening niet mogen op een nieuwssite als Tweakers, tenzij ze partijdig zijn o.i.d.

//Mooie edit.

[ Voor 43% gewijzigd door Zorian op 23-10-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Gewoon 1 artikel met "Apple introduceert nieuwe producten" is ruim voldoende lijkt me, wordt voor andere merken ook gedaan ?

Zoals bijvoorbeeld zo'n artikel :
nieuws: Dell brengt zakelijke ultrabook en Latitude 10-tablet uit

Of maak van alles apparte artikelen natuurlijk.

[ Voor 53% gewijzigd door DDX op 23-10-2012 22:02 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Als de meute grotendeels Apple koopt, staat dat ook grotendeels op de nieuwssites. Je moet bij de Apple-fans zijn, niet bij de brenger van het (kennelijk slechte) nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:57
DDX schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:01:
Gewoon 1 artikel met "Apple introduceert nieuwe producten" is ruim voldoende lijkt me, wordt voor andere merken ook gedaan ?

Ach, misschien is dit wel een nieuwe trend. We gaan het meemaken. Als Tweakers consistent is, dan krijgen we zo meteen over een paar dagen ook een Microsoft overload aan nieuwsberichten en een Google overload aan nieuwsberichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 15:27

epo

Xereon schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:00:
[...]

Het feit dat je die laatste 2 woorden in caps schrijft in een dergelijke zin doet mij vermoeden dat je een Apple-fanboy bent?
Het gaat om het principe, merk zou geen donder uit moeten maken. Al is het Sweex voor mijn part.
Dit geeft een 'wij trekken 1 merk voor' gevoel, en dat zou naar mijn mening niet mogen op een nieuwssite als Tweakers, tenzij ze partijdig zijn o.i.d.

//Mooie edit.
TRIEST, dan heb je hem daar nogmaals, graag gedaan :z

Een product/merk dat populair is zal altijd meer in de schijnwerpers staan, dan een product/merk wat minder
populair is. Is nou jouw avond verpest omdat je een aantal keer Apple ziet staan op de hoofdpagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:29

Nakebod

Nope.

Heb de artiekelen zelf nog niet gelezen, maar wat wel zo is, er was vandaag een Apple event.
Wat je dan krijgt is dat artikelen tijdens het live event zo snel mogelijk online gezet worden. Waarschijnlijk grotendeels al vooraf geschreven, alleen hier en daar wat aanpassen met feiten ipv geruchten. En zodra de feiten "iPad mini" allemaal behandeld zijn: online met het artikel en door met het volgende product dat wordt aangekondigd op het live event.

Nu gaat het toevallig om Apple, maar dit fenomeen zie je ieder jaar ook terug bij Google I/O, of in minder snelle mate (Maar wel in hoeveelheid) bij bijvoorbeeld CES en E3.
Dus ik vind Apple-exclusive niet echt kloppen.

Toegegeven, met Tweakers 7 kunnen meuk/video en reviews gegroepeerd worden. Kan met dit soort berichten misschien ook. Maar mogelijk dat die optie er voor nieuwsberichten niet eens is trouwens.
Indien wel mogelijk, lijkt mij dat voor dit soort events een mooie oplossing imho.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Van mij mag het ook prima in 1 artikel, dat kan de leesbaarheid misschien goed beïnvloeden, maar het is ook te rechtvaardigen om alle typen producten een apart bericht te geven. Er hoeft van mij echt niet een apart bericht voor de iPad4 en de iPad mini te zijn.

Stel je zou de aankondigingen van vanavond in 1 bericht stoppen, dan wordt het wel een erg lang bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
epo schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:13:
[...]

TRIEST, dan heb je hem daar nogmaals, graag gedaan :z

Een product/merk dat populair is zal altijd meer in de schijnwerpers staan, dan een product/merk wat minder
populair is. Is nou jouw avond verpest omdat je een aantal keer Apple ziet staan op de hoofdpagina?
Dan moet je toch echt beter leren lezen.

Nogmaals, hopelijk laatste keer: Het boeit me geen moer dat het Apple is, het gaat om het principe dat 1 partij onevenredig veel aandacht lijkt te krijgen. Dat het toevallig Apple betreft zal mij aan mijn derrière oxideren. Als het $random_merk was geweest had het weinig verschil gemaakt.

//En ga alsjeblieft niet op de man spelen, want ik heb het idee dat je daar mee bezig bent.

[ Voor 6% gewijzigd door Zorian op 23-10-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:56

Daniel

Kapitein NCC-1701
Voor wat betreft de algemene trend moet de redactie reageren, maar er zijn twee belangrijke redenen om dit soort aankondigingen apart te brengen. Ten eerste brengen we het nieuws terwijl de presentatie nog loopt. Als we alles in 1 bericht zouden stoppen zouden we dat bericht óf continue moeten updaten, óf moeten wachten tot de presentatie helemaal klaar is. In het eerste geval moeten mensen die alles willen weten hetzelfde bericht een paar keer opnieuw lezen, in het tweede geval lopen we achter de feiten aan.
Bovendien komt er over het algemeen zoveel nieuws uit zo'n keynote dat het wel een heel lang bericht zou worden.

Belangrijker echter, op deze manier houden we de reactiethreads gescheiden. De ene groep bezoekers wil reageren op de nieuwe Macbooks, de andere op de nieuwe iPad, en weer een ander op de nieuwe iMac. Als je al het nieuws in 1 bericht stopt, gaan ook al die reacties door elkaar heen lopen. Het is al lastig genoeg om daaronder een enigszins consistente discussie te volgen, laat staan als er binnen korte tijd honderden reacties over vijf verschillende productaankondigingen geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-06 21:32

arnoudwokke

Redacteur
Het is volstrekt normaal om dit te doen: dit event zat wel propvol nieuwe producten die allemaal een eigen publiek hebben en dus eigen nieuwsbericht verdienen (iPad Mini en iPad 4 had wel in een gekund wellicht, maar de rest echt niet). Dat doen we omdat de lezers die interesse hebben in een Mbp 13", niet hetzelfde is als dat van een iPad Mini. Mocht je dus op de fp komen om over de iPad Mini te lezen, kijk je snel heen over de de headline 'Apple komt met nieuwe hardware'. Een kop en nieuwsbericht hebben baat bij een duidelijk onderwerp, net als de titel van een topic bijvoorbeeld :)
En inderdaad: nu is het even Apple, vrijdag komt Windows 8 en een overvloed aan de hardware, maandag Windows Phone 8 en Google Nexus 4, Nexus 10 wellicht en Nexus 4; dan zie je weer weinigover Apple en mmeer over MS of Google. De headlines volgen het nieuws en daarom lijkt het me nu even overload. Sidenote: op blogs als The Verge staan tot 20 berichten over Apple nu; wat dat betreft valt het mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Topicstarter
Ik had het dan ook niet specifiek alleen over deze avond, maar meer voornamelijk over de algehele termijn. :) Volgens mij gaf ik dat ook als zodanig aan in de OP. Excuses als dat niet zo overkwam.

Granted, vandaag was er een event en dus even wat meer nieuws dan normaal. Logisch dat dergelijke zaken op een dergelijke manier worden gedaan, dat kan ik wel begrijpen.

[ Voor 36% gewijzigd door Zorian op 23-10-2012 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-05 06:41

Kiswum

Gadget reviewer

Vanavond was ook de event van Asus, met verschillende producten en zeker ook andere doelgroepen. Zal deze info dan ook op dezelfde manier verspreid worden zoals inmiddels is gezegd door de redactie? Of zal alles in 1 artikel worden gezet doordat alles in 1 filmpje is geplaatst?
Filmpje van de Asus Windows 7 mobile devices.
YouTube: Introducing ASUS TAICHI, Transformer Book, the VivoTab and VivoBook Series

Ik ben benieuwd wat het zal worden zodat ik uiteindelijk een goed oordeel kan geven over de verklaring.

p.s. het gaat hier om een zakelijke gebruiker, entrylevel(thuis) gebruiker, high end (veeleisende Intel i7) tablet gebruiker en een laptop gebruiker.

[ Voor 11% gewijzigd door Kiswum op 23-10-2012 22:40 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Het gaat er gewoon om dat if $Random_event insert $all_articles in een dump.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 13:07
Jongens, jullie kunnen hoog of laag springen, maar het gaat je niets helpen.

De redactie is nou eenmaal erg Apple minded, en dat merk je in dit soort situaties.
En doordat ze zo Apple minded zijn, zien ze zelf ook totaal niet dat ze Apple onevenredig meer aandacht geven.

Wat Arnoud beweerd, dat je een volgende keer net zoveel aandacht en losse artikelen voor Microsoft of Google krijgt is in het verleden nooit gebeurd en zal in de toekomst ook niet gebeuren.

Het enige wat je kan doen is je er bij neerleggen. Je er aan ergeren is zinloos.

(Wees blij dat overal Apple als eerste woord staat, zodat je dat setje artikelen makkelijk kunt herkennen en kan negeren)

[ Voor 10% gewijzigd door mjtdevries op 23-10-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

mjtdevries, ik ben bang dat je gelijk hebt. Er is nog steeds geen nieuws beschikbaar over de presentatie van Asus gisteren mbt een vloot aan Windows tablets. Bij Apple is het vaak een gerucht, dan een aankondiging dat het gaat gebeuren en daarna een overview over de apparaten.
Op dit moment is er alleen maar feedback geweest over deze Asus tablets tijdens de beurzen in juni en in september. Daarna bleef het opvallend stil tot de Padphone 2. Ik moet toegeven dat deze wel de aandacht heeft gehad die het had verdiend. Dus eerst een aankondiging dat hij ging komen en daarna een review na het event.

Verder zal ik het hierbij houden, ik heb in ieder geval mijn mening kunnen geven.

[ Voor 6% gewijzigd door Kiswum op 24-10-2012 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:43

Patrick89

PSN : Gamesource

Sommige reacties hier mogen overigens wel iets meer onderbouwd worden..

Apple is DE grootste speler op de markt.. Het heeft de meest verkochte producten en noem maar op.. Er zijn mensen die dit niet uit kunnen staan en nemen vaak het woord applefanboy in de mond en grijpen elk argument aan om er iets van te zeggen.. Is er ooit rekening gehouden met de intresse van de gem. tweaker.. De meeste hier zullen een iphone hebben houdt er eens poll over zou ik zeggen..

En voordat je mij als fanboy uit maakt ik overweeg een Microsoft Surface binnenkort :P

Overigens zouden meerdere berichten van bijvoorbeeld asus best gesplits mogen worden ( goed voor het overzicht ).. Er zijn 7 nieuwe apple producten aangekondigd en tweakers heeft het netjes uitgeschreven per categorie.. En je hoeft de artikelen niet te lezen.. Wees blij dat er een site is met zo'n enorm artikelaanbod..
(Wees blij dat overal Apple als eerste woord staat, zodat je dat setje artikelen makkelijk kunt herkennen en kan negeren)
Dit houdt het inderdaad ook lekker overzichtelijk !

[ Voor 19% gewijzigd door Patrick89 op 24-10-2012 09:51 ]

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

De redactie is nou eenmaal erg Apple minded, en dat merk je in dit soort situaties.
En doordat ze zo Apple minded zijn, zien ze zelf ook totaal niet dat ze Apple onevenredig meer aandacht geven.
Sorry hoor. Maar ik vind de mensen die hier zo overdreven klagen net een stel kleine kinderen. Vooropgesteld: Ik heb een Samsung telefoon, een Nexus tablet, een windows HTPC en een Sansa Clip MP3 speler.

maar Apple is gewoon een populair merk. Het is dé leverancier van het best verkopende model telefoontoestel, de best verkopende tablet. Daarnaast is het ook nog eens een 'sexy' merk en een merk dat veel aan merkbeleving doet. En met succes. Het is populair. Niet alleen onder redactieleden, maar vooral onder bezoekers.

Ik krijg hier echt een calimerogevoel bij 'Zij zijn groot en ik is klein en het is niet eerlijk!' (stampvoetend).... Bij grote Samsung, Google of MS presentaties wordt er ook veel aandacht gegeven (minder, er is ook minder vraag naar) en bij die vormen van aandacht zie je ook dit soort 'klaagtopics'. Ook nutteloos (en dat zijn dan natuurlijk de zogenaamde 'Apple fanboys' die er niet tegen kunnen dat de tegenstander aandacht krijgt....).

Bij een Lenovo, IBM of HTC presentatie is dat nog weer wat minder. Omdat daar minder vraag naar is.

[ Voor 22% gewijzigd door JvS op 24-10-2012 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Laatst online: 14:43

Patrick89

PSN : Gamesource

Apple is gewoon een populair merk. Het is dé leverancier van het best verkopende model telefoontoestel, de best verkopende tablet. Daarnaast is het ook nog eens een 'sexy' merk en een merk dat veel aan merkbeleving doet. En met succes. Het is populair. Niet alleen onder redactieleden, maar vooral onder bezoekers.
Precies en dat begrijpen veel mensen niet.. Ik heb zelf ook niks met android maar lees met veel plezier artikelen die er aan gerelateerd zijn.. Sommige spreken me niet aan die sla ik wel over..

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
Daniel schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:23:
Voor wat betreft de algemene trend moet de redactie reageren, maar er zijn twee belangrijke redenen om dit soort aankondigingen apart te brengen.
Zal ik de belangrijkste reden dan maar even geven?
Apple en zijn producten zijn hip en populair en daarom worden die artikelen veel meer gelezen dan die van andere fabrikanten. De meerderheid van de bezoekers heeft daar geen enkele moeite mee getuige de aantallen reacties die die artikelen krijgen.

Voor VNU natuurlijk obvious, meer artikelen is meer pageviews en dus meer advertentie vertoningen.
VNU moet echter de balans vinden tussen pageviews genereren en de bezoeker tevreden houden.
Mijns inziens lukt ze dat aardig.

(Je kent vast die irritante nieuws sites waar je in een image gallery bij elke foto de pagina ververst. Of nieuws artikelen waar je na 2 alinea's weer op volgende moet drukken. Nu weet je waarom.)

[ Voor 14% gewijzigd door Startups op 24-10-2012 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Even opnemen voor Tweakers Crew/redactie

Tweakers is zelf nieuwsbeheerder/redacteur. Zij bepaalt dus grotendeels wat voor nieuws er op de website komt. Propaganda/Censuur of wat dan ook.

Als je het er niet mee eens bent, ga toch lekker de Telegraaf of de Fancy lezen, of start liever zelf een website met nieuwsberichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Ik snap het probleem niet. Het is toch gewoon nieuws? Er is een bepaald apple event, waar wat verschillende producten in verschillende takken van media electronics gereleased worden. Als er zo'n grote electronica beurs is(ik weet even niet hoe he het heet CBIT ofzo?) staat hier ook de frontpage vol met allerlei merken en hun nieuwe producten, die mij niet boeien dus lees ik ze niet.

Het lijkt er meer op dat mensen zich gewoon willen ergeren aan Apple, omdat het Apple is. En inderdaad de reactie van JvS, beschrijft deze mensen correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 13:07
Het probleem is dat er een beperkte hoeveelheid resources bij de redactie beschikbaar is om artikelen te schrijven.
Als je onevenredig veel artikelen over merk X maakt, dan is er minder tijd beschikbaar over om artikelen over merk Y te schrijven.

Vandaar dat het simpelweg negeren van de Apple berichten geen oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Anoniem: 36835 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:37:
Ik snap het probleem niet. Het is toch gewoon nieuws? Er is een bepaald apple event, waar wat verschillende producten in verschillende takken van media electronics gereleased worden. Als er zo'n grote electronica beurs is(ik weet even niet hoe he het heet CBIT ofzo?) staat hier ook de frontpage vol met allerlei merken en hun nieuwe producten, die mij niet boeien dus lees ik ze niet.

Het lijkt er meer op dat mensen zich gewoon willen ergeren aan Apple, omdat het Apple is. En inderdaad de reactie van JvS, beschrijft deze mensen correct.
Dat dus. Ik snap al dat gezeur niet. Als je het niets vindt, dan lees je het gewoon niet. Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

De vier artikelen behoren tot de vijf meest gelezen artikelen van gisteren. Ik zie het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
mjtdevries schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:56:
Jongens, jullie kunnen hoog of laag springen, maar het gaat je niets helpen.

Ik krijg nu echt zo'n beeld van een stampende jengelende kleuter die in de supermarkt zijn favoriete snoepje niet krijgt. Hoe kom je erbij dat de redactie Apple-minded is? Het grappige is nml dat Apple fanboys exact hetzelfde zeggen over Google/Android. Beide merken zijn gewoon groot, populair en als er op 1 avond zo'n bak aan nieuwe producten wordt geïntroduceerd, wordt daar veel tekst aan besteed. Tekst die over meerdere artikelen wordt verdeeld, maar dat heeft Daniel ook al uitgelegd.
Wat Arnoud beweerd, dat je een volgende keer net zoveel aandacht en losse artikelen voor Microsoft of Google krijgt is in het verleden nooit gebeurd en zal in de toekomst ook niet gebeuren.
Hoe vaak introduceren Microsoft en Google zoveel producten op 1 avond? Doe me aub een voorbeeld want ik kan het me oprecht niet herinneren. Ik beweer dus niet dat je ongelijk hebt, maar ik wil even een voorbeeldje zien van Microsoft en een van Google.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Patrick89 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:49:
Apple is DE grootste speler op de markt.. Het heeft de meest verkochte producten en noem maar op.
Doordat je doodgegooid wordt met "nieuws" lijkt die zo maar kijk eens naar de cijfers van bijv de PC markt:
Afbeeldingslocatie: http://www.worldofapple.nl/wp-content/uploads/2012/10/12.10.10-GartnerUS-e1349906188817.jpeg

Volgende je redenering zou je dus 2x zo veel HP nieuws moeten zijn omdat ze DE speler zijn in PC markt.
Lees je wel eens wat over HP of Lenovo? Die kan je op 1 hand tellen.

Het is volgens mij de bedoeling dat Tweakers een onafhankelijke tech nieuws site is, dat Apple populair is prima maar dan hoef je de dat de rest niet door de strot te dauwen en op te dringen door elke poep en scheet in geur en kleur te allemaal in een apart "nieuwsbericht" te plaatsen op de homepage. Daar zijn speciale Apple sites voor.
BMW is ook erg populair, maar als je op Autoweek kijkt word je ook niet doodgegooid door allerhande "nieuws" over BMW elk met een apart bericht maar is dit in verhouding met overige merken.

Ik lees ook wel eens reviews over Apple en vind dat ook wel interessant soms maar ik stoor me er gewoon aan dat je dood gegooid wordt met berichten erover, kan best in 3 berichten geplaatst worden en geen 8.
"Dan ga je toch naar een andere site" slaat ook nergens op omdat dit een onafhankelijke site is en niet gericht op 1 enkel merk, of dat nou Apple is of Samsung zou zijn daar gaat het niet om.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Ben het totaal oneens met de TS.

1. Je houd de site overzichtelijk. Als ik over 2 maanden iets wil zoeken over de iPad mini kom ik bij dat topic terecht. Kan ik de discussies lezen over de iPad mini en niet over de nieuwe iMac, want dat wil ik dan niet weten.
2. Hoe vaak is er een Apple event? 2 of 3 keer per jaar? Wat is 2 of 3 keer op 365 dagen?
3. Apple is een ongelooflijk groot bedrijf waar heeeel veel mensen interesse voor hebben en graag dit nieuws lezen.
4. Als alle artikelen van het event samengevoegd moeten worden zijn het heel wat A4tjes achter elkaar.

@mjtdevries, het is onzin om te zeggen dat de redactie Apple minded is, zoals al hierboven word aangegeven, deze topics hebben de meeste views van de afgelopen week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-06 21:32

arnoudwokke

Redacteur
Voorbeeldje van Google I/O: 6 artikelen in totaal, verdeeld over 2 dagen. En 2 video's http://tweakers.net/tag/Google+i%2Fo+2012/nieuws/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Er is nog steeds geen nieuws beschikbaar over de presentatie van Asus gisteren mbt een vloot aan Windows tablets.
De reden dat we hier geen aandacht aangeven is omdat er geen nieuws uit de aankondiging gehaald kan worden. De prijzen waren al bekend en de meeste producten hebben we al uitvoerig besproken op de IFA. Het is nu nog wachten op de Nederlandse prijzen en introductiedata en zodra Asus die geeft gaan we die wel brengen.
De redactie is helemaal niet 'Apple minded', maar uiteraard vinden we het wel belangrijk wat onze bezoekers willen lezen. Als je kijkt naar de hoeveelheid views en de reacties kun je niet anders concluderen dan dat veel mensen geïnteresseerd zijn in de aankondigingen. De ervaring leert dat je de berichten bij zo'n omvangrijke launch beter kunt splitsen. Niet alleen gaat het om verschillende productcategorieën maar ook gaan de discussies in de comments anders wel erg door elkaar lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

naaitsab schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:42:
[...]

Ik lees ook wel eens reviews over Apple en vind dat ook wel interessant soms maar ik stoor me er gewoon aan dat je dood gegooid wordt met berichten erover, kan best in 3 berichten geplaatst worden en geen 8.
"Dan ga je toch naar een andere site" slaat ook nergens op omdat dit een onafhankelijke site is en niet gericht op 1 enkel merk, of dat nou Apple is of Samsung zou zijn daar gaat het niet om.
Tja nogmaals. Zoek het bij jezelf en probeer je er niet aan te storen... Dit gaat echt niet veranderen omdat apple nu eenmaal een merk is waarbij emoties wat hoger opspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MmarkM schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:43:
Ben het totaal oneens met de TS.

1. Je houd de site overzichtelijk. Als ik over 2 maanden iets wil zoeken over de iPad mini kom ik bij dat topic terecht. Kan ik de discussies lezen over de iPad mini en niet over de nieuwe iMac, want dat wil ik dan niet weten.
2. Hoe vaak is er een Apple event? 2 of 3 keer per jaar? Wat is 2 of 3 keer op 365 dagen?
3. Apple is een ongelooflijk groot bedrijf waar heeeel veel mensen interesse voor hebben en graag dit nieuws lezen.
4. Als alle artikelen van het event samengevoegd moeten worden zijn het heel wat A4tjes achter elkaar.

@mjtdevries, het is onzin om te zeggen dat de redactie Apple minded is, zoals al hierboven word aangegeven, deze topics hebben de meeste views van de afgelopen week.
Eens, maar dan moet dat ook gebeuren met presentaties/artikelen van andere bedrijven. Alleen Apple nieuws opsplitsen is "not fair".

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:48:
[...]

Eens, maar dan moet dat ook gebeuren met presentaties/artikelen van andere bedrijven. Alleen Apple nieuws opsplitsen is "not fair".
Dat gebeurt ook niet zoals @arnoudwokke al zei: http://tweakers.net/tag/Google+i%2Fo+2012/nieuws/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Waarom is dat "not fair"? Er is gewoon behoefte aan... Sorry maar dit bevestigt alleen maar mijn beeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
naaitsab schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:42:
[...]

Doordat je doodgegooid wordt met "nieuws" lijkt die zo maar kijk eens naar de cijfers van bijv de PC markt:
[afbeelding]
Tsja, dit zijn de totaalcijfers. Ik denk dat de gemiddelde Tweaker weinig geïnteresseerd zal zijn in de zoveelste HP-workstation of Dell-desktop, toch?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

En heeft Asus gisteravond niet zijn nieuwe Transformer-books aangekondigd? Dus de Transformer-serie met Windows 8.

Daar zie ik ook niets over.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
JvS schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:14:
[...]

Waarom is dat "not fair"? Er is gewoon behoefte aan... Sorry maar dit bevestigt alleen maar mijn beeld...
Dat vind jij, denk je dat elke tw.net gebruiker zo geïnteresseerd in Apple is dat ze elk nieuws bericht willen zien? Ik ben van mening dat ze elke grote speler gelijk moeten behandelen (HP, Lenovo, HTC, Samsung, Apple enz) en dezelfde methode aanhouden door berichten samen te voegen en niet 1 merk voortrekken.

Dús nieuwsberichten van een enkel event bundelen in 1 bericht en geen 5 en speculaties over releases en features achterwege laten en reviews die vergelijkbaar zijn (ipad en ipad mini bijvoorbeeld) ook bundelen. Dan informeer je de mensen toch zonder de boel vol te spammen en nogmaals als je elke poep en scheet van Apple wilt lezen ga dan naar een Apple blog en geen onafhankelijke site.
Grrrrrene schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:32:
Tsja, dit zijn de totaalcijfers. Ik denk dat de gemiddelde Tweaker weinig geïnteresseerd zal zijn in de zoveelste HP-workstation of Dell-desktop, toch?
Uiteraard het ging meer over de redenering erachter, maar niet elke Tweaker is een Apple fan en heeft behoefte aan de overvloed aan berichten daarover. Nu wordt het je opgedrongen als je de site bezoekt en het nieuws leest.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

naaitsab schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:42:
[...]

Dat vind jij, denk je dat elke tw.net gebruiker zo geïnteresseerd in Apple is dat ze elk nieuws bericht willen zien?
Nee dan denk ik zeker niet. Ik overigens ook nergens dat elke tw.net gebruiker dezelfde interesse heeft. Het gaat om de doelgroep. Let op, het woord "groep" komt daarin voor.
Ik ben van mening dat ze elke grote speler gelijk moeten behandelen (HP, Lenovo, HTC, Samsung, Apple enz) en dezelfde methode aanhouden door berichten samen te voegen en niet 1 merk voortrekken.

Dús nieuwsberichten van een enkel event bundelen in 1 bericht en geen 5 en speculaties over releases en features achterwege laten en reviews die vergelijkbaar zijn (ipad en ipad mini bijvoorbeeld) ook bundelen. Dan informeer je de mensen toch zonder de boel vol te spammen en nogmaals als je elke poep en scheet van Apple wilt lezen ga dan naar een Apple blog en geen onafhankelijke site.
Wat een onzinnige manier van bepalen hoeveel nieuwsberichten je over een merk/onderwerp/type moet maken. Moeten er dan ook gecontroleerde verhoudingen komen over tablets/laptops/systemen? beetje een communistisch systeem.

De site wordt gemaakt voor bezoekers en aangepast aan de wensen van bezoekers (zo werkt een slim commercieel bedrijf tenminste, kies je doelgroep/onderwerp en focus je op de wens van die doelgroep). Wat jij voorstelt is een soort van "eerlijk zullen we alle ruimte moeten delen" filosofie en die past niet echt bij een bedrijf dat de wens van de doelgroep volgt.

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 24-10-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-05 09:36
Als je heel simpel kijkt naar de aantallen nieuwsberichten over 4 grote merken (Apple, Samsung, LG, HTC), dan zie je helemaal niet zoveel verschillen in aantallen of een stijging in apple artikelen:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/bxx3.jpg

bron: tweakers search, filter op verschillende jaren

Het statement dat tweakers steeds meer een 'apple exclusive-news-website' wordt houdt niet echt stand. Sterker nog, het aandeel apple nieuws wordt juist steeds kleiner (in vergeljik met deze 3 andere merken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Yorin schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:33:
En heeft Asus gisteravond niet zijn nieuwe Transformer-books aangekondigd? Dus de Transformer-serie met Windows 8.

Bedankt Yorin. @Grrrrrene Hier is je aankondiging van Microsoft ;)

Ik heb er inmiddels zelf maar een blog over geschreven, zodat in ieder geval meer mensen op de hoogte worden gebracht over deze onthulling van 23 oktober. Uiteraard heb ik dit niet tegen mijn zin in geschreven, want ik ben echt benieuwd naar de Transformer Book. De eerste Windows 8 tablet die je als ook volledig als laptop kunt gebruiken.
arnoudwokke schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:44:
Voorbeeldje van Google I/O: 6 artikelen in totaal, verdeeld over 2 dagen. En 2 video's http://tweakers.net/tag/Google+i%2Fo+2012/nieuws/
True
Dat had toen ook een overkill aan Google informatie kunnen zijn.
Wat dat betreft is het 1 - 1

p.s. aangezien Nu.nl niet over de Asus praat, maar wel over Nu.nl, zal Asus waarschijnlijk minder belangrijk zijn voor de Nederlander dan ik had gedacht.

[ Voor 25% gewijzigd door Kiswum op 24-10-2012 14:04 . Reden: extra quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-06 23:23
Ja viel me ook al op dat er meerdere berichten onder elkaar stonden over apple producten.
Hartstikke leuk allemaal maar maak er dan 1 bericht van.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBQ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik vind 'beide kanten' wel een punt hebben eigenlijk. Zeker is het zo dat het gescheiden houden van de artikelen ook met het oog op de reacties een voordeel heeft ten opzichte van het samenvatten in 1 groot artikel, maar het is ook wel zo dat het voor de mensen die niet op een Apple/Google/etc. event zitten te wachten 'veel' oninteressante artikelen in het lijstje staan.

Wat mij wel mooi lijkt eigenlijk is dat je de nieuwsberichten zou kunnen groeperen en in/uit kunt klappen in het overzicht. Dus in het overzicht: "Apple event nieuws" --> klik --> iPad release, iPad mini, iMac, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
goldcard schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:52:
Als je heel simpel kijkt naar de aantallen nieuwsberichten over 4 grote merken (Apple, Samsung, LG, HTC), dan zie je helemaal niet zoveel verschillen in aantallen of een stijging in apple artikelen:

[afbeelding]

Het statement dat tweakers steeds meer een 'apple exclusive-news-website' wordt houdt niet echt stand. Sterker nog, het aandeel apple nieuws wordt juist steeds kleiner (in vergeljik met deze 3 andere merken).
Ik deel de stelling in titel ook niet '1 op 1' want ik weet dat dat niet klopt maar het valt me gewoon op dat Apple anders behandeld wordt in voor hun positieve zin, o.a. alles los weergeven en video's uitklappen en dat vind ik voor een volgens mij onafhankelijke site spijtig.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Laatst online: 18:35

WoutF

Hoofdredacteur
Yorin schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:33:

Nee hoor, dat hebben ze maanden geleden op Computex al gedaan :)
nieuws: Asus introduceert all-in-one en laptop in Transformer-serie

Over al die andere producten uit het filmpje waar jij naar linkt hebben we al nieuwsberichten geschreven, en van sommigen ook een hands-on geplaatst. Leuk dat Asus een reclamefilmpje online zet, maar dat maakt het nog geen nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

WoutF schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:55:
[...]

Nee hoor, dat hebben ze maanden geleden op Computex al gedaan :)
nieuws: Asus introduceert all-in-one en laptop in Transformer-serie

Over al die andere producten uit het filmpje waar jij naar linkt hebben we al nieuwsberichten geschreven, en van sommigen ook een hands-on geplaatst. Leuk dat Asus een reclamefilmpje online zet, maar dat maakt het nog geen nieuws.
Ok, maar Asus heeft ook een event rond zijn nieuwe Transformers gehouden.

Ik link ook niet naar een filmpje toe, dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Laatst online: 18:35

WoutF

Hoofdredacteur
Yorin schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:05:
[...]

Ok, maar Asus heeft ook een event rond zijn nieuwe Transformers gehouden.

Ik link ook niet naar een filmpje toe, dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt?
Dat een bedrijf een evenement organiseert is op zichzelf geen nieuws, het gaat om wat ze daar aankondigingen. Apple had nieuwe aankondigingen, Asus niet.

En sorry, ik doelde op het blog van Kiswum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

WoutF, ja dat klopt... Er zijn alleen extra specificaties bij gekomen en er zijn specs niet genoemd zoals: de diversiteit aan schermen, extra videokaart en minder keuze in processors.

Ok, ok, ik geef je het voordeel van de twijfel over het feit dat er niets over is geschreven en dat er geen extra info via jullie naar buiten komt zoals de release datum/prijs(waarschijnlijk omdat dit simpelweg niet bekend is bij Asus Nederland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD1
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-02 15:14
Ach, zodra er weer ergens een artikel over Apple komt krijg je altijd weer in de reacties een hele discussie over Apple - Google - patenten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

goldcard schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:52:
[afbeelding]

Als je ook Microsoft (915 items), Sony (640) en Google (695) nog bij je tabel zet valt Apple helemaal niet meer op :P

Er zijn nou eenmaal merken die veel nieuws weten te genereren, dat hoeven niet eens de grootste merken in elke markt te zijn. En Apple is daar een van, niet de enige. Maar Apple weet wel de laatste tijd elke dag wel een headline te halen en heeft een paar keer per jaar een dag als gisteren waarbij ze een hele rits nieuwe producten tegelijk aankondingen. De dag van de iPhone 5 was de vorige dag, daarvoor was geloof ik de Retina-versie van de macbook en daarvoor de dag dat ze de 3e ipad aankondigden.

Qua PC-verkopen staat Apple inderdaad niet bovenaan. Maar als je naar high-end laptops, smartphones en Tablets gaat kijken is het natuurlijk wel een speler van belang.

Er zijn wel meer onderwerpen waarvan het de vraag is of er wel zoveel aandacht aan moet worden besteedt. Naast Apple's producten zou je ook kunnen klagen over de andere genoemde merken en bijvoorbeeld de windows 8 artikelen. Maar die zijn meestal wat beter verspreid waardoor het minder opvalt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

Maar dan het nieuwsbericht van vandaag van Dell :
nieuws: Dell brengt multitouch-monitor en -trackpad uit

Titel heeft het over 2 nieuw modellen, maar in artikel zelf staan meer modellen ?

Prima, maar doet dit dan ook voor Apple ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Laatst online: 27-05 17:32

TNJ

Frugalite

Wat mij bevalt aan Engadget, is de mogelijkheid om Apple eruit te filteren:

http://www.engadget.com/exclude/apple/

Zou zoiets een mogelijkheid zijn bij Tweakers.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

DDX schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 23:14:
Prima, maar doet dit dan ook voor Apple ?
Het blijft natuurlijk een verhaal van marktgrootte en bezoekersinteresse. Kijk eens naar het totaal aantal reacties onder die paar Apple-berichten en die paar onder dat Dell-item?
Er zal relatief weinig interesse van Dell's touchscreens en touchpads zijn. Dus waarom zou je die allemaal in losse artikelen stoppen?

Maar belangrijker nog... diverse van die Dell-producten hadden wel degelijk eigen artikelen. Alleen is er nu weinig nieuws meer over te melden. Maar de XPS 27 All-in-one en XPS 12 hadden in ieder geval eigen berichten en diverse van de andere genoemde modellen vast ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

Dat heeft geen zier met interesse te maken.

Onder Apple berichten komt per definitie een berg flamewars te staan, die het aantal reacties flink opblazen. De discussie die hier nou gevoerd wordt in GR, komt vrijwel dagelijks terug op de FP, onder ieder Apple artikel. En men vindt ook genoeg andere redenen om elkaar in de haren te vliegen.

De inhoud van het artikel doet er daarbij nauwelijks toe.... Het aantal on-topic inhoudelijke berichten is bij Apple niet hoger dan bij Dell artikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
TNJ schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 23:59:
Wat mij bevalt aan Engadget, is de mogelijkheid om Apple eruit te filteren:

http://www.engadget.com/exclude/apple/

Zou zoiets een mogelijkheid zijn bij Tweakers.net?
+1, zijn we in een keer van dat gemier en geflame af.
Uiteraard sta ik voor mijn mening gelijke behandeling van elk merk dus ook mogelijk maken te filteren met welke tag dan ook (Samsung, HTC, Dell, AMD enz enz)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
ACM schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:45:
[...] Als je ook Microsoft (915 items), Sony (640) en Google (695) nog bij je tabel zet valt Apple helemaal niet meer op :P [...]
In ieder geval Microsoft en Google doen dan ook nog wel iets meer dan wat Apple doet, dus dat is niet zo vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warpozio
  • Laatst online: 13:52
DDX schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:01:

Maar er is meer animo rond de Apple produkten. Deze Dell link heeft 32 antwoorden.
De artikel over de Macbook Pro heeft er bijna 150, het artikel over de nieuwe iMac & Mac Mini (meerder nieuwe produkten in 1 artikel overigens :+ ) heeft bijna 250 antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 14:55

XanderDrake

Build the future!

Ok, maar ga je nu ook beginnen over de Microsoft Windows 8/Surface/RT launch?

T.net staat nu ook helemaal voor daarover, logisch natuurlijk: er is veel om over te praten en is qua topic alleen overeenkomend omdat het van hetzelfde bedrijf is, meer niet

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480250

Vanavond om 18:00 is er een WP8 launch event, kun je dat er niet inzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Hier gaat een slotje op, alles dat relevant is lijkt me wel gezegd :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.