Zijn we geen tweakers meer? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126717

Topicstarter
Deze zaken zijn vooral functioneel op mobiele apparaten; gebruikers van desktop-besturingssystemen hebben vaak een Dropbox-map in hun bestandsbeheerder staan, (...)
nieuws: Dropbox-api laat apps gegevens synchroniseren via opslagruimte van gebruiker

Sorry, maar dat is een beetje kinderpraat? Het is gewoon een directory/map, hoe je het ook wilt noemen, maar niet iets in mijn "bestandsbeheerder", wat dat ook moet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Waarschijnlijk meer te maken met Wikipedia: Verengelsing ?
Ik zou wel snappen dat T.net liever Nederlandse woorden in hun nieuwsberichten gebruikt :-)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-06 00:01

arnoudwokke

Redacteur
Het was inderdaad zoeken naar een Nederlands woord, in dagelijks gebruik zeg ik daar meestal Explorer tegen. Sterker nog: ik gebruik het woord zelden en ik merk dat ik er in mijn hoofd naar refereer als Windows-E ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:03
In Windows: Explorer = verkenner.

Vroeger (t/m win2000) was er inderdaad verschil tussen bestandsbeheer en verkenner, tegenwoordig kun je gewoon je mappen balk aan en uit zetten in verkenner.

[ Voor 3% gewijzigd door Nivado op 10-07-2013 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04:47
Alleen kunnen ze ook het woord explorer / verkenner niet gebruiken, omdat het op *nix varianten gewoon een compleet andere naam heeft. Bestandsbeheerder (file manager) is dus een prima alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126717

Topicstarter
Bestandsbeheerder is in mijn ogen niet echt een alternatief. Verkenner, Total/Gnome Commander en dergelijke gebruik je om met bestanden te spelen. En dat beschrijft niet echt wat Dropbox doet.
Die maakt lokaal een map aan waar de bestanden in (komen te) staan. Dat je met die bestanden kunt schuiven en dergelijke is bijzaak.

Ik zou dus zelf eerder "gebruikers van desktop-besturingssystemen hebben een Dropbox-map op hun harde schijf staan," geschreven hebben.
Pagina: 1