De staat van Tweakers? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 13:33

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Topicstarter
Dit is niet echt een rant maar meer een mening. (En als dit op het verkeerde plekje staat sorry).

Het valt me de laatste tijd op dat er een hoop nutteloze forum posts zijn, hiermee bedoel ik het volgende :

- De 'ik zoek een stuk hardware' en dan totaal niet onderbouwen waarom/waarvoor en totaal geen inzet tonen en aangeven of ze zelf de moeite hebben genomen om iets te zoeken.

- Ik zoek een pc........... En dan niets vermelden en dus ook niet aangeven waarvoor, met wel doeleinde, budget etc.

- Ik heb een probleem.......... Het is dat het een computer forum/website is en dat je dan kan gokken dat het om een computer gerelateerd probleem gaat en subforum, maar buiten dat heb je niet meer informatie en moet je serieus gaan vragen 'wat het probleem is'.

- Mensen die gewoon klakkeloos de 'guidelines' over kopieren en dan alsnog niets invullen.

- Dan zijn er nog van die grappenmakers die gewoon meerdere posts maken omdat een eerdere post op slot ging en gewoon niets aanpassen.

Voor mijn gevoel was dit 4-5 jaar een stuk minder, daarvoor kan ik me daar helemaal niets van herinneren ,het staat me niet bij dat je ze dagelijks tegenkwam toen.

Ook valt het me op dat het meestal mensen zijn met 1-10 posts die net 4-5 dagen op Tweakers zitten.

Net kwam ik er ook weer 1 tegen PCIe x1 geluidskaart vergelijkbaar met Creative SB Audigy 4
Voordat ik mijn reactie plaatst stond er dus helemaal niets, alleen 'ik zoek een geluidskaart ...'

Ik vraag me af wat de meningen hier over zijn.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-06 18:28
Je HOEFT ook niet te reageren. Ik snap het probleem niet, laat de mods gewoon hun werk doen. Tweakers is verder gewoon wat meer mainstream geworden, dat betekent een grote influx aan "mindervaardige" gebruikers.

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:40
De DAA en CAA subfora zijn inderdaad van matige kwaliteit de laatste tijd, gezien de hoeveelheid posts met practisch hetzelfde systeem en budget. Ik heb het gevoel dat er per maand minimaal 20 systemen van rond de 700 voorbijkomen, idem voor 800, 900 en 600, en elke keer worden dezelfde punten besproken.

Ergens kwam voorbij dat er achter de schermen al over dit fenomeen gesproken werd, dus ik zou even aankijken of daar nog iets mee gedaan gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Lieve Adjes lijkt me een betere plek om over de staat van Tweakers te babbelen. Move die kant op vanuit SG. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:31
Ardjee schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 17:57:
De DAA en CAA subfora zijn inderdaad van matige kwaliteit de laatste tijd, gezien de hoeveelheid posts met practisch hetzelfde systeem en budget. Ik heb het gevoel dat er per maand minimaal 20 systemen van rond de 700 voorbijkomen, idem voor 800, 900 en 600, en elke keer worden dezelfde punten besproken.

Ergens kwam voorbij dat er achter de schermen al over dit fenomeen gesproken werd, dus ik zou even aankijken of daar nog iets mee gedaan gaat worden.
Topics zouden eerst gemodereerd moeten worden voor ze gepost mogen worden in DAA en CAA. Als je dat nou ook elke week door zo'n andere poster laat doen leren ze het gelijk af. :+

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

prutser001 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 17:43:
Dit is niet echt een rant maar meer een mening. (En als dit op het verkeerde plekje staat sorry).

Het valt me de laatste tijd op dat er een hoop nutteloze forum posts zijn, hiermee bedoel ik het volgende :

- De 'ik zoek een stuk hardware' en dan totaal niet onderbouwen waarom/waarvoor en totaal geen inzet tonen en aangeven of ze zelf de moeite hebben genomen om iets te zoeken.

- Ik zoek een pc........... En dan niets vermelden en dus ook niet aangeven waarvoor, met wel doeleinde, budget etc.

- Ik heb een probleem.......... Het is dat het een computer forum/website is en dat je dan kan gokken dat het om een computer gerelateerd probleem gaat en subforum, maar buiten dat heb je niet meer informatie en moet je serieus gaan vragen 'wat het probleem is'.

- Mensen die gewoon klakkeloos de 'guidelines' over kopieren en dan alsnog niets invullen.

- Dan zijn er nog van die grappenmakers die gewoon meerdere posts maken omdat een eerdere post op slot ging en gewoon niets aanpassen.

Voor mijn gevoel was dit 4-5 jaar een stuk minder, daarvoor kan ik me daar helemaal niets van herinneren ,het staat me niet bij dat je ze dagelijks tegenkwam toen.

Ook valt het me op dat het meestal mensen zijn met 1-10 posts die net 4-5 dagen op Tweakers zitten.

Net kwam ik er ook weer 1 tegen PCIe x1 geluidskaart vergelijkbaar met Creative SB Audigy 4
Voordat ik mijn reactie plaatst stond er dus helemaal niets, alleen 'ik zoek een geluidskaart ...'

Ik vraag me af wat de meningen hier over zijn.
Enige oplossing is: Rapporteren of een programmaatje schrijven die je automatisch naar het goede gedeelte brengt.

Bijv:
Ik wil iets kopen
Er is iets stuk
Ik wil tweede hands kopen/verkopen
Ik wil meer informatie

Ik wil iets kopen -> Desktop, laptop, een (paar)onderdelen, telefoon/tablet, audio/tv
Etc...

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

prutser001 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 17:43:
Je hele post heeft het eigenlijk alleen maar over de aankoopadviesfora. Die zijn juist in de huidige vorm uitgesplitst omdat de écht inhoudelijke fora continu "last" ondervonden van mensen die dat soort vragen daar stelden zonder een manier voor de mensen die er geen boodschap aan hadden om dat soort topics uit te filteren. Nu die topics in hun eigen fora staan kun je ze wél wegfilteren, en mede daarom accepteren we een iets lager niveau in die fora. Mensen die er niets van willen zien gaan gewoon naar hun voorkeuren en vullen daar bij "Fora niet te tonen bij Actieve Topics / RSS / XML" alle AA-fora in. Probleem opgelost. Op de rest van het forum zou het niveau hierdoor zelfs marginaal omhoog gegaan moeten zijn omdat die topics de lijsten niet meer "vervuilen." ;)

Daarnaast wordt er achter de schermen overigens altijd gekeken hoe het beter kan met de AA-fora, maar met bovenstaande tip kun je in elk geval nu al van het probleem af zijn. :P

[ Voor 9% gewijzigd door NMe op 09-10-2014 02:21 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1