Geachte Redactie..... Food For Thoughts Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-05 22:15

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Topicstarter
Dit wilde ik jullie niet onthouden en hoop dat dit een goede interne discussie wordt op de redactie....

http://www.bnr.nl/static/...0422.mp3&titel=Mediazaken

Schijnbaar zijn er meer mensen een beetje Apple 'moe' in navolging van deze posts in het forum:

Apple flamewars op de FP

Reactie op ''iPad gaat in Nederland 420 euro kosten"

wildhagen in "Het kleine-mismoderatietopic deel XVI"

Ben benieuwd of het tot een 'hernieuwd' inzicht gaat leiden ;)

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je topic suggereert dat je vindt dat Tweakers.net overdreven veel Apple (iPad) nieuws brengt? Ik ben met je eens dat de aandacht voor bijvoorbeeld de iPad in "de wereld" veel te hoog was en dat Tweakers.net daar ook niet geheel onschuldig aan is. Maar ik weet wel dat het hier nog reuze meeviel; op Gizmodo en Engadget was het die periode niet ongebruikelijk dat er meer dan 20 headlines achter elkaar over de iPad gingen... Bij ons bleef het, gelukkig, op een misschien twee per dag steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-06 00:01

arnoudwokke

Redacteur
As a matter of fact heb ik de podcast van BNR met stijgende verbazing aangehoord (ik ben een vaste luisteraar ervan): ten eerste zitten er mensen die kennelijk weinig verstand van zaken hebben ('wat is het marktaandeel van de iPhone?' 'Nou, marginaal' 'Nou, dat lijkt me niet' 'Ja nou, ik weet het ook eigenlijk niet precies') en ten tweede wekken ze de indruk weinig verstand van journalistiek op internet.

Wij gaan voorzichtig om met een bedrijf als Apple. Aan de ene kant is een groot gedeelte van de lezers van Tweakers.net oprecht geïnteresseerd in aankondigingen, geruchten en reviews van Apple-producten, aan de andere kant zijn we ons zéér bewust van de hype-factor van Apple. Dat is ook de reden dat je van ons nog geen iPad-review hebt gezien, ondanks dat we er wel een op de redactie hebben. We werken er keihard om van de iPad een goede, kritische en diepgravende review te publiceren. Eigenlijk precies waar in de podcast van BNR om werd gevraagd :)

De grote fout in de Apple-hypes van de laatste jaren ligt m.i. ook niet bij sites als Tweakers.net: tech is ons ding en daar zo goed en objectief mogelijk over schrijven is onderdeel van ons vak. Dat ligt natuurlijk anders bij mainstream media als - ik noem maar iets - de Volkskrant, De Wereld Draait Door en het NOS Journaal. Zij hebben de knowhow niet in huis om nieuws en producten objectief te behandelen: door het gebrek aan kennis zijn ze meer geneigd om de marketingmachine van Apple te volgen ('magisch en revolutionair', 'gewoon een goed ding'). Zij moeten wmb de afweging maken om items over Apple óf goed te doen óf niet te doen. Zoals ze het nu doen is hyperig en niets meer dan free publicity voor Steve Jobs en consorten.

Wij houden uiteraard altijd in de gaten of bezoekers Apple-moe worden, net als we in de gaten houden of lezers nog wel geïnteresseerd zijn in allerhande techonderwerpen die wij behandelen (Android, privacy-issues, kwartaalcijfers van belangrijke bedrijven, Pokemon-games). Dat is een constant proces en een essentieel onderdeel van wat wij doen. Over individuele items kan natuurlijk altijd discussie zijn, maar ik vind dat de lijn die wij kiezen uitgebalanceerd is en aan de ene kant zorgt voor een volledige berichtgeving en anderzijds mensen niet vaak irriteert vanwege een overkill. En dat is wat we beogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Topicstarter
ACM schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 08:12:
Je topic suggereert dat je vindt dat Tweakers.net overdreven veel Apple (iPad) nieuws brengt? Ik ben met je eens dat de aandacht voor bijvoorbeeld de iPad in "de wereld" veel te hoog was en dat Tweakers.net daar ook niet geheel onschuldig aan is. Maar ik weet wel dat het hier nog reuze meeviel; op Gizmodo en Engadget was het die periode niet ongebruikelijk dat er meer dan 20 headlines achter elkaar over de iPad gingen... Bij ons bleef het, gelukkig, op een misschien twee per dag steken.
Ik suggereer niet dat Tweakers te veel Apple iPad nieuws heeft gebracht, maar dat over de hele linie de berichtgeving over Apple/ander nieuws uit balans is, met 5 minuten zoeken en delen was dit de uitkomst.

Je kan je hardop afvragen of Tweakers nog wel die 'objectieve/onafhankelijke' nieuwssite is die het pretendeert te zijn! - Als mooi voorbeeld kan ik je dit geven, zoek eens op Notion Ink op de FP.(om maar even in de tablets te bijven)

Ik vindt het zeer twijfelachtig dat dit soort producten geen aandacht krijgen op T.net, want daar ontleent Tweakers haar naam toch aan? - informatie over IT zaken die buiten de main-stream consumenten keuzes vallen, ik zou zeggen de FP is recentelijk vernieuwd, nu de readactie nog! ;)

Vat dit niet op als een aanval op de redactie, gewoon als een constatering van een 'gezonde' scheefgroei in nieuwsgaring.

[ Voor 22% gewijzigd door GetaGrip op 23-04-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
GetaGrip schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:54:
[...]

Ik suggereer niet dat Tweakers te veel Apple iPad nieuws heeft gebracht, maar dat over de hele linie de berichtgeving over Apple/ander nieuws uit balans is, met 5 minuten zoeken en delen was dit de uitkomst.

Je kan je hardop afvragen of Tweakers nog wel die 'objectieve/onafhankelijke' nieuwssite is die het pretendeert te zijn! - Als mooi voorbeeld kan ik je dit geven, zoek eens op Notion Ink op de FP.(om maar even in de tablets te bijven)

Ik vindt het zeer twijfelachtig dat dit soort producten geen aandacht krijgen op T.net, want daar ontleent Tweakers haar naam toch aan? - informatie over IT zaken die buiten de main-stream consumenten keuzes vallen, ik zou zeggen de FP is recentelijk vernieuwd, nu de readactie nog! ;)

Vat dit niet op als een aanval op de redactie, gewoon als een constatering van een 'gezonde' scheefgroei in nieuwsgaring.
Hoewel je blijft benadrukken dat we dit niet als een aanval moeten zien, voelt het wel zo. Door onze objectiviteit in twijfel te trekken, trap je in ieder geval mij op mijn ziel. Er werken op de redactie mensen die 100 procent onafhankelijk over zaken berichten en diezelfde objectiviteit ook in de nieuwskeuze leidend laten zijn. Feit is dat we ook maar mensen zijn en simpelweg niet alles kunnen weten. Heb je de moeite genomen om die Notion Ink, op het moment dat ie actueel was, aan te dragen voor een nieuwssubmit, bijvoorbeeld.

Om te reageren op je statistisch onderzoek: dat is nogal scheef. Wat hierin niet is meegenomen is dat we tot aan eind 2007 amper een zelfstandig functionerende nieuwsredactie hadden en dat die redactie sinds 2008 bovendien fors is uitgebreid. Juist door die uitbreiding zijn we in staat om bepaalde onderwerpen te behandelen, waaronder dus Apple. Dat we over Apple schrijven is met een Mobile-rubriek (die we pas sinds 2008 met een eigen redacteur 'bemannen') niet zo heel vreemd. Door deze aanpak zullen we statistisch nu vaker over Apple schrijven, waardoor bijvoorbeeld de iPad statistische onevenredig veel aandacht heeft gekregen ten opzichte van het verleden.

Dit wil echter niet zeggen dat er sprake is van een onbalans. Tweakers.net schrijft nog steeds over de zaken die ook vroeger werden behandeld. Toegegeven, bepaalde zaken komen minder aan bod waarvoor andere nieuwe zaken terugkomen. Feit is dat we onze redactionele keuzes niet bepalen aan de hand van de waan van de dag of emoties, maar gewoon op het algemene bezoekgedrag op Tweakers.net. Zodoende schrijven we nog steeds over grafische kaarten en processors (en hebben we het aantal reviews op dat gebied fors opgeschroefd), maar schrijven we ook over televisies (die we nu ook zelf testen met speciale apparatuur).

Het zou fijn als mensen die bepaalde onderwerpen moe worden beseffen dat ze niet alles hoeven te lezen en dat het feit dat we er over schrijven niet ten koste gaat van de andere onderwerpen. Dát is immers waarvoor we fors in de redactie hebben geïnvesteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Topicstarter
arnoudwokke schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:51:
As a matter of fact heb ik de podcast van BNR met stijgende verbazing aangehoord (ik ben een vaste luisteraar ervan): ten eerste zitten er mensen die kennelijk weinig verstand van zaken hebben ('wat is het marktaandeel van de iPhone?' 'Nou, marginaal' 'Nou, dat lijkt me niet' 'Ja nou, ik weet het ook eigenlijk niet precies') en ten tweede wekken ze de indruk weinig verstand van journalistiek op internet.
Het feit dat de heren je nieuwsbericht niet paraat hebben, wilt nog niet zeggen dat ze geen punt hebben. Natuurlijk is het altijd gezond om 'collega's' op woorden te wegen, maar ik denk dat deze discussie niet ging over hoe bedrijf je journalistiek op het internet, maar is de nieuwswaarde van Apple producten niet zwaar uit proporties getrokken?
Wij gaan voorzichtig om met een bedrijf als Apple. Aan de ene kant is een groot gedeelte van de lezers van Tweakers.net oprecht geïnteresseerd in aankondigingen, geruchten en reviews van Apple-producten, aan de andere kant zijn we ons zéér bewust van de hype-factor van Apple. Dat is ook de reden dat je van ons nog geen iPad-review hebt gezien, ondanks dat we er wel een op de redactie hebben. We werken er keihard om van de iPad een goede, kritische en diepgravende review te publiceren. Eigenlijk precies waar in de podcast van BNR om werd gevraagd :)
Het gaat over uitzonderingsposities creëren - gaan jullie dan bij elk review van een product een soortgelijk iets plaatsen? - of was dit een éénmalige uitzondering?

Wat wil jij getest hebben aan de iPad?

En daarbij zou ik de vraag stellen, waarom een product review wat nog geeneens op de Nederlandse markt is, zeker wanneer de markt waarin je je begeeft altijd op de tweede plaats komt qua release van de producten van de fabrikant.
De grote fout in de Apple-hypes van de laatste jaren ligt m.i. ook niet bij sites als Tweakers.net: tech is ons ding en daar zo goed en objectief mogelijk over schrijven is onderdeel van ons vak. Dat ligt natuurlijk anders bij mainstream media als - ik noem maar iets - de Volkskrant, De Wereld Draait Door en het NOS Journaal. Zij hebben de knowhow niet in huis om nieuws en producten objectief te behandelen: door het gebrek aan kennis zijn ze meer geneigd om de marketingmachine van Apple te volgen ('magisch en revolutionair', 'gewoon een goed ding'). Zij moeten wmb de afweging maken om items over Apple óf goed te doen óf niet te doen. Zoals ze het nu doen is hyperig en niets meer dan free publicity voor Steve Jobs en consorten.
Mag ik hieruit concluderen dat de relatie tussen Tweakers en Apple dan anders is? Want ik neem aan dat jullie dit ook 'gratis' doen - of zou het kunnen zijn (zoals werd aangestipt in het interview) dat het gewoon een gegarandeerde 'hit qua 'views' is?.... een kijkcijfer kanon.
Wij houden uiteraard altijd in de gaten of bezoekers Apple-moe worden, net als we in de gaten houden of lezers nog wel geïnteresseerd zijn in allerhande techonderwerpen die wij behandelen (Android, privacy-issues, kwartaalcijfers van belangrijke bedrijven, Pokemon-games). Dat is een constant proces en een essentieel onderdeel van wat wij doen. Over individuele items kan natuurlijk altijd discussie zijn, maar ik vind dat de lijn die wij kiezen uitgebalanceerd is en aan de ene kant zorgt voor een volledige berichtgeving en anderzijds mensen niet vaak irriteert vanwege een overkill. En dat is wat we beogen :)
Duidelijk, maar ik hoop dat door mijn voorbeeld in mijn tweede reactie duidelijk gemaakt wordt dat er nog werk aan de winkel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261542

Modbreak:Reageer inhoudelijk of reageer niet.

[ Voor 83% gewijzigd door Rataplan op 23-04-2010 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
First of all: Het lezen van de nieuwsitems is altijd weer smullen! 8)
Voor mij zijn ze erg leerzaam en actueel! Zie dit dan ook als een tip / fine tuning.
Wilbert de Vries schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:22:
(...)
Feit is dat we onze redactionele keuzes niet bepalen aan de hand van de waan van de dag of emoties, maar gewoon op het algemene bezoekgedrag op Tweakers.net.
Is hier geen kans op een self fulfilling prophecy? Is dit systeem niet juist hype-gevoelig? Zou niet de leidende vraag gesteld moeten worden: 'Wat is voor een tweaker interessant' ipv: 'Waar klikt men het vaaktst op'?
Niet dat de huidige items niet interessant zijn, maar mij lijkt deze benadering juist gevoelig voor hypes.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Herman87 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:11:
First of all: Het lezen van de nieuwsitems is altijd weer smullen! 8)
Voor mij zijn ze erg leerzaam en actueel! Zie dit dan ook als een tip / fine tuning.

[...]

Is hier geen kans op een self fulfilling prophecy? Is dit systeem niet juist hype-gevoelig? Zou niet de leidende vraag gesteld moeten worden: 'Wat is voor een tweaker interessant' ipv: 'Waar klikt men het vaaktst op'?
Niet dat de huidige items niet interessant zijn, maar mij lijkt deze benadering juist gevoelig voor hypes.
Nieuwswaarde wordt nou eenmaal mede-bepaald aan de hand van de interesse van de bezoekers. Daar doe je niets aan. Natuurlijk moet je er wel voor zorgen dat je niet in een overdreven mate meegaat in hypes. Maar dat lijkt me dan ook weer logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Topicstarter
Wilbert de Vries schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:22:
[...]

Hoewel je blijft benadrukken dat we dit niet als een aanval moeten zien, voelt het wel zo. Door onze objectiviteit in twijfel te trekken, trap je in ieder geval mij op mijn ziel. Er werken op de redactie mensen die 100 procent onafhankelijk over zaken berichten en diezelfde objectiviteit ook in de nieuwskeuze leidend laten zijn. Feit is dat we ook maar mensen zijn en simpelweg niet alles kunnen weten. Heb je de moeite genomen om die Notion Ink, op het moment dat ie actueel was, aan te dragen voor een nieuwssubmit, bijvoorbeeld.
Mijn excuses daarvoor, ik wil nogmaals aangeven dat ik niet weet wat er bij komt kijken om redactioneel goed nieuws te verzorgen, ik wilde alleen maar een discussie 'los' maken over de nieuwswaarde en freqentie van de fabrikant Apple. De link van BNR was alleen maar bedoelt om te delen en aan te geven dat het punt wat ik al langer deel, nu ook schijnbaar bij andere mensen leeft.

Wat betreft je opmerking over de nieuwssubmit, laat ik hier het volgende vertellen, 1,5 jaar geleden heb ik ooit een nieuwsitem gesubmit over een bedrijf Crucial, fabrikant van geheugen die na veel problemen met hun topproduct hun hele productlijn op Hyper-memory terugtrokken, elk gerespecteerd forum qua overclockers stond op het achterste van hun benen, want iedereen had net voor een klein kapitaal dit geheugen gekocht.... wereldnieuws zou je zeggen (vooral omdat ik die repen ook had ;) ) en na drie keer indienen deden jullie daar helemaal niets mee!

Dus ik persoonlijk voel mij niet zo geroepen om daar nog iets mee te doen, althans niet op de manier zoals het nu gaat oftewel eenrichtingsverkeer.
Om te reageren op je statistisch onderzoek: dat is nogal scheef. Wat hierin niet is meegenomen is dat we tot aan eind 2007 amper een zelfstandig functionerende nieuwsredactie hadden en dat die redactie sinds 2008 bovendien fors is uitgebreid. Juist door die uitbreiding zijn we in staat om bepaalde onderwerpen te behandelen, waaronder dus Apple. Dat we over Apple schrijven is met een Mobile-rubriek (die we pas sinds 2008 met een eigen redacteur 'bemannen') niet zo heel vreemd. Door deze aanpak zullen we statistisch nu vaker over Apple schrijven, waardoor bijvoorbeeld de iPad statistische onevenredig veel aandacht heeft gekregen ten opzichte van het verleden.
Al zou je bovenstaand gegeven meenemen, dan zal de uitkomst niet veel verschillen van mijn simpele rekensom. Maar mag ik aangeven dat ik twintig jaar geleden een 1 had voor statistiek, dus ik moet waarschijnlijk nu mijn mond gaan houden. :+
Dit wil echter niet zeggen dat er sprake is van een onbalans. Tweakers.net schrijft nog steeds over de zaken die ook vroeger werden behandeld. Toegegeven, bepaalde zaken komen minder aan bod waarvoor andere nieuwe zaken terugkomen. Feit is dat we onze redactionele keuzes niet bepalen aan de hand van de waan van de dag of emoties, maar gewoon op het algemene bezoekgedrag op Tweakers.net. Zodoende schrijven we nog steeds over grafische kaarten en processors (en hebben we het aantal reviews op dat gebied fors opgeschroefd), maar schrijven we ook over televisies (die we nu ook zelf testen met speciale apparatuur).

Het zou fijn als mensen die bepaalde onderwerpen moe worden beseffen dat ze niet alles hoeven te lezen en dat het feit dat we er over schrijven niet ten koste gaat van de andere onderwerpen. Dát is immers waarvoor we fors in de redactie hebben geïnvesteerd.
Hier loop je het gevaar je onafhankelijkheid te verliezen, want zoals in het interview werd aanstipt - de relatie tussen pageviews en welk nieuws je brengt is een moeilijke, kwaliteit staat en valt met de balans van het nieuws dat verstrekt wordt. Al zouden de cijfers het tegendeel bewijzen dat de zaken in balans zijn, kom je altijd nog op gegeven: beleving - dit kan het totale tegenovergestelde zijn van wat er daadwerkelijk gebeurd, dit is het enige wat ik wil verworden: een onbalans in bepaalde zaken, of deze gefundeerd zijn of ongefundeerd zijn is niet aan mij. Ik stip het alleen maar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-06 00:01

arnoudwokke

Redacteur
Het feit dat de heren je nieuwsbericht niet paraat hebben, wilt nog niet zeggen dat ze geen punt hebben. Natuurlijk is het altijd gezond om 'collega's' op woorden te wegen, maar ik denk dat deze discussie niet ging over hoe bedrijf je journalistiek op het internet, maar is de nieuwswaarde van Apple producten niet zwaar uit proporties getrokken?
Precies, ook mijn punt. Maar hoe kun je weten of het uit proporties is getrokken als je niet eens een indicatie hebt van marktaandeel? Die proporties hangen mede daarvan af en op basis daarvan mag je dan ook de conclusie trekken dat het inderdaad buiten proporties is op sommige gebieden. Maar waarover men niet kan spreken, daarover moet men zwijgen :) (geen quote van mij, maar van Wittgenstein)
Het gaat over uitzonderingsposities creëren - gaan jullie dan bij elk review van een product een soortgelijk iets plaatsen? - of was dit een éénmalige uitzondering?
Het is geen eenmalige uitzondering: ik heb wel eens - zij het niet altijd - bij telefoonreviews om input gevraagd, zoals bij de HTC Touch Diamond2 een jaar geleden. Daarnaast - al weet ik dat ik dat het minder controleerbaar is voor je - krijg ik bij veel reviews vragen vooraf via dm of mail die ik de review beantwoord. Het is dus helemaal niet uitzonderlijk.
De iPad is echter wel iets dat veel mensen bezighoud: wij willen een review maken die verder gaat dan 'kijk eens, als je in een e-book bladert, slaat de pagina om zoals ik een echt boek' en omdat de iPad iets is waarvan veel mensen zich afvragen waar het eigenlijk goed voor is, vragen we om input - zodat we onze review goed af kunnen stemmen op wat mensen willen weten over dat ding :)
Mag ik hieruit concluderen dat de relatie tussen Tweakers en Apple dan anders is? Want ik neem aan dat jullie dit ook 'gratis' doen - of zou het kunnen zijn (zoals werd aangestipt in het interview) dat het gewoon een gegarandeerde 'hit qua 'views' is?.... een kijkcijfer kanon.
Dit is een verwarrend argument. De relatie tussen Tweakers.net en Apple is anders, in de zin dat wij op een heel ander niveau spreken over Apple-producten dan mainstream media. Wij worden niet betaald of beloond door Apple voor het schrijven over hun producten. En ja, over het algemeen worden nieuwtjes en reviews van Apple-producten goed gelezen. Het is echter niet zo dat Tweakers.net meer pageviews krijgt als we zoiets plaatsen: mensen lezen kennelijk andere artikelen dan minder. Daar hoeven we het dus ook al niet om te doen :)

[ Voor 3% gewijzigd door arnoudwokke op 23-04-2010 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
GetaGrip schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:40:
[...]

[...]

En daarbij zou ik de vraag stellen, waarom een product review wat nog geeneens op de Nederlandse markt is, zeker wanneer de markt waarin je je begeeft altijd op de tweede plaats komt qua release van de producten van de fabrikant.

[...]

[...]

Duidelijk, maar ik hoop dat door mijn voorbeeld in mijn tweede reactie duidelijk gemaakt wordt dat er nog werk aan de winkel is.
Tweakers.net vraagt wel vaker input van gebruikers. Sterker nog, sommige interviews die we hebben zijn gebaseerd op niets meer dan vragen van onze bezoekers. Dat het vaker kan gebeuren is een feit, maar ik heb het idee dat ómdat het nu over een Apple-product gaat er van alles wordt bijgehaald dat niet relevant is.

Ook zonder input van onze bezoekers zou de iPad-review een pageviewhit worden. Dat ligt niet aan de bezoekers of aan Apple, maar aan het feit dat feitelijk al onze reviews goed gelezen worden. Naar mate een product of fabrikant bij een groter publiek bekend of populair is, zul je zien dat die review beter scoort. Dat is niet iets waar we beleid voor hebben uitgestippeld of waar we rekening mee houden.

Op je vraag of de nieuwswaarde van Apple-producten uit proportie is getrokken kan ik simpelweg 'nee' antwoorden en verwijzen naar mijn eerdere reactie.

Voor de rest snap ik je vragen, of in ieder geval de achterliggende gedachte, echt niet. Volgens mij vraag je waarom de iPad testen. Het enige antwoord dat ik je daarop kan geven is: omdat we Tweakers.net zijn. Iemand die zich totaal niet interesseert in mobieltjes zal zich ook afvragen waarom we de HTC Desire reviewen. Dat toestel reviewen we niet omdat we er op rekenen dat die 280.000 views trekt, maar omdat het een interessant toestel is waar onze bezoekers iets over willen weten. Hetzelfde geldt voor een review over een systeem met twee GTX480-kaarten, waarvan de teller nu op 235.000 views staat.

Apple is gewoon, en blijkbaar voor sommigen helaas, voor Tweakers.net een van de grote spelers in de markten waarover wij berichten. Aan dat feit kunnen wij niets veranderen - en willen we niets hoeven veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-06 20:27
Allereerst wil ik zeggen dat ik de artikelen en nieuwsitems vaak van bijzonder hoog niveau vind. Vaak worden bronnen gecheckt en zaken nagelopen.

Het feine van tweakers vind ik dat ik bepaal welke items ik lees. Als ik een item niet wil lezen (Bijv: De Ipad is ipv 25% plastic 26% plastic geworden) laat ik hem links liggen.

Apple is een hot item en mensen willen er alle over weten. Ik vind het prima dat Tweakers.net de informatie verschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 19:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

GetaGrip schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:40:
[...]

Zo bijzonder is dat niet. Het gebeurt bij veel meer producten. Zie ook bijvoorbeel:
Stel je vragen aan makers Command & Conquer 4!
Pagina: 1