Nieuwswaarde FP-artikel Apple Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:28
nieuws: Bezitters iPad willen maximaal vijf euro per app betalen

Wat heeft dit in godsnaam voor nieuwswaarde? Een poll onder 104 'gebruikers'. Gebruikers? Tweakers welke de iPad voor een hoop geld uit het buitenland hebben gehaald. Representatief? Nee.

Dat je zoiets in een review zet moet men zelf weten (moet je dat wel doen?). Maar om dan dat stukje er uit te lichten en op de FP te kwakken alsof het een hot item is...
Inkoppertje om ff makkelijk nieuws te scoren lijkt het wel. Het ding is niet eens uit in Nederland.

Dit soort berichten geeft mij toch wederom een gevoel dat t.net net zo hard meegaat met de rest "alles wat Mac is, is geil" ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:53
Het is nieuws, ook al vindt jij het niet interessant, want dat is volgens mij het probleem: Het boeit jou niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Buiten of het wel of niet interessant is, vind ik een onderzoek onder 104 gebruikers niet bepaald representatief.
Edit: Bij meer dan een miljoen verkochte Ipads in de USA.

[ Voor 37% gewijzigd door EWK op 08-05-2010 11:47 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garma
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01-2020
bszz schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:43:
Het is nieuws, ook al vindt jij het niet interessant, want dat is volgens mij het probleem: Het boeit jou niet.
nee, ik ben het wel met hem eens dit is geen nieuws. Waar jij op doelt is de vraag of het boeiend is dat iPad bezitters 5 euro willen betalen. Daar kan je over discussieren maar het probleem is hier dat de basis voor het nieuwsartikel nogal zwak is, waardoor het dus geen nieuws meer is. Een poll onder 100 tweakers is niet bepaald representatief te noemen, en bovendien is het statistisch erg zwak.

ik vroeg me ook een beetje af waarom dit een FP artikel moest zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:02
Het zijn overigens niet eens 104 gebruikers, maar 97 (16 + 62 + 12 + 3 + 1 + 3 = 97).

Ik vind het trouwens wel raar dat er een iPad review gepubliceerd wordt en dat dit dan een eigen nieuwspost krijgt :?

En waarom wordt er voor een lelijk plaatje als grafiek gekozen? Je ziet de mooiste grafieken en tabellen langskomen in T.net reviews en hier wordt een door JPG-vernaggeld plaatje gebruikt, terwijl het 'onderzoek' nota bene door T.net zelf uitgevoerd is.

[ Voor 69% gewijzigd door Hahn op 08-05-2010 12:12 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Totaal niet representatief. Hier zou ik nooit geen enkele uitspraak aan ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:47
Ben het wel mee eens dat de steekproefgrootte veel te klein is om resultaten zoals dit te presenteren, volkomen onbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had al gedacht dat hier een topic over zou komen.

Ik dacht zelf ook van "ok er is weer een apple item gevonden hoor".
Zelf zou ik deze info gebruiken bij de review van de Ipad waarover ze het hebben.

Nu speel je de anti-apple fanboys wel erg makkelijk de bal toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nu vind ik het niveau van de frontpage op telecomgebied/applegebied al niet zo best, maar komop, dit slaat alles. Men houdt een onderzoek onder 104 (steekproefgrootte?) Nederlandse tweakers (zeer specifieke doelgroep?) en durft dan uitspraken te doen over de gehele Nederlandse populatie iPad bezitters. De kop maakt het nog bonter, die suggereert dat het voor de gehele populatie iPad-bezitters zou gelden. :X

Wow. M'n docenten hadden me bij kop en staart opgepakt en zo de klas uit geflikkerd 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door neographikal op 08-05-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 14:28
De steekproefgrootte is het probleem niet echt, bij een aselecte steekproeftrekking uit een normaal verdeelde populatie is de betrouwbaarheid van een bepaling van het gemiddelde volgens de regels van de statistiek al redelijk in orde (centrale limietstelling). Het is de selectie die te wensen over laat. Een selectie uit tweakers.net gebruikers die bovendien al voordat de iPad op de Nederlandse markt kwam het ding hebben geïmporteerd kun je moeilijk representatief noemen voor de populatie van 'iPad gebruikers' waar de titel van het nieuwsbericht een claim over doet. Voor -huidige-, en niet toekomstige Nederlandse iPad bezitters is de steekproefgrootte wel ok, vooral omdat het resultatendiagram op een normale verdeling lijkt.

De vraagstelling "hoeveel zou je betalen voor een gemiddelde applicatie?" laat wel weer te wensen over. Wat een gemiddelde applicatie is kan namelijk nogal verschillend geïnterpreteerd worden (vandaar wellicht ook die 3 mensen die 50 euro voor een gemiddelde applicatie zouden uitgeven). Ook de claim klopt niet echt, volgens het diagram is 22% van de bezitters bereid meer dan 5 euro te betalen.

[ Voor 39% gewijzigd door JasperE op 08-05-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Quacka in 'nieuws: Apple iPad vanaf juli in Nederland - update'
Zoals ik in deze reactie al zei is dit al zo vaak genoemd.
Elke scheet van Apple wordt gewoon vergroot op de frontpage gezet.
De discussie over het nut is al tig keer gevoerd. Ik denk persoonlijk dat het een wegjaag-beleid is.
Ze willen er heel graag een Apple-website van maken en dus moeten mensen die niet zoveel met Apple hebben weggejaagd worden. :+ Dat lukt ze vrij aardig: Ik begin het aardig zat te worden.

Gisteren het nieuws dat mogelijk aanstaande maandag de ipad voorbesteld kon gaan worden: Wacht dan tot maandag zodat je zeker weet dat het inderdaad voorbesteld kan worden, dan heb je zekerheid en kunnen mensen er gelijk wat mee doen. Ze kwamen er een uurtje later al achter dat het bericht fout was en daarna hebben ze ervan gemaakt dat de iPad pas in juli besteld kan worden. Op zich is dat nog wel nieuwswaardig. Het 1e alleen 100% niet!

En nu dit weer: Een onderzoek onder 100 early-adapters als nieuws brengen. Dat verwacht je van de schoolkrant. Niet van een gerenommeerde nieuwssite als Tweakers.net.

Misselijkmakend is het gewoon.
Misschien is dit wel de reden:
arnoudwokke in 'reviews: Apple iPad: de kunst van het verleiden'
"Apple-producten zijn op de redactie oververtegenwoordigd ten opzichte van hun marktaandelen. Veel redacteuren gebruiken dagelijks een iPhone, iPod, Macbook, iMac of meerdere van deze producten. Dat is overigens niet voorbehouden aan Tweakers.net: bij vrijwel alle media zijn Apple-producten oververtegenwoordigd, iets dat ongetwijfeld bijdraagt aan de enorme aandacht die ook de mainstream media hebben voor de iPad."

Het feit dat Arnoud dit zelf al constateert is naar mijn mening reden om er iets mee te gaan doen.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wij van WC eend betalen graag, veel zelfs, voor WC eend.

Wat is hier representatief aan, als die puur mensen zijn die bewust een iPad hebben geimporteerd, veelal al veel langer Apple 'aanhangers' zijn, een enkeling mischien een 'andere gebruiker' is die toevallig dat ding ook eens wilde proberen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
JasperE schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:22:
Voor -huidige-, en niet toekomstige Nederlandse iPad bezitters is de steekproefgrootte wel ok, vooral omdat het resultatendiagram op een normale verdeling lijkt.
Ook daar heb ik zo mijn twijfels bij, aangezien een tweaker vaak niet bepaald de gemiddelde gebruiker is. Zonder beeld van de Nederlandse iPad populatie zou ik de lijn niet door durven trekken, laat staan de lijn door te trekken naar de gehele populatie.
De vraagstelling "hoeveel zou je betalen voor een gemiddelde applicatie?" laat wel weer te wensen over. Wat een gemiddelde applicatie is kan namelijk nogal verschillend geïnterpreteerd worden (vandaar wellicht ook die 3 mensen die 50 euro voor een gemiddelde applicatie zouden uitgeven).
Agreed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Quacka schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:29:
Quacka in 'nieuws: Apple iPad vanaf juli in Nederland - update'
Zoals ik in deze reactie al zei is dit al zo vaak genoemd.
Elke scheet van Apple wordt gewoon vergroot op de frontpage gezet.
De discussie over het nut is al tig keer gevoerd. Ik denk persoonlijk dat het een wegjaag-beleid is.
Ze willen er heel graag een Apple-website van maken en dus moeten mensen die niet zoveel met Apple hebben weggejaagd worden. :+ Dat lukt ze vrij aardig: Ik begin het aardig zat te worden.
En dat is erg want ? :)
Ik heb er echt geen problemen mee en ja ik ben fanboy van alle soorten computers en besturingsystemen.
En 104 mensen op tweakers die er aan mee doen is misschien niet veel en niet juist geschat voor heel nederland.
Maar als je een Test doet moet je ook de uitslag melden.
En dat kan prima op de FP als je het mij vraagt, stoor je je der aan lees je het toch niet ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik moet zeggen dat ook ik me de laatste maanden ben gaan irriteren aan de non nieuws over Apple.

Ik heb nu zelfs het gevoel dat bij het uitgelichte nieuwe boven aan de FP opvallend vaak apple nieuws staat (zelfs als het nieuws van de dag daarvoor is) Maar ja daar zal ik wel spoken in zien.

De drang voor een apple nieuws filter feat, groeit met de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-07 12:25

Brons

Fail!

Een beetje nutteloos artikel inderdaad. Ik zie dit eerder als een manier om aandacht op Tweakers.net te richten door de eerste 'enquête' onder Nederlandse iPad gebruikers te hebben.

Ik ben al langere tijd ontevreden over de kwaliteit van de FP. Ik heb al eerder een wordpress blog met 1 post, zonder links en enige relevantie, als bron gezien voor PS4 speculatie maar dit is echt het toppunt. Is dit niet meer iets voor een HK polletje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Brons schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:56:
Een beetje nutteloos artikel inderdaad. Ik zie dit eerder als een manier om aandacht op Tweakers.net te richten door de eerste 'enquête' onder Nederlandse iPad gebruikers te hebben.
Zo'n gevoel heb ik er ook een beetje bij. Maar kom dan met echt nieuws en niet een flut-onderzoek onder -100 gebruikers over een artikel wat nog niet officieel te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 14:28
neographikal schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:42:
[...]

Ook daar heb ik zo mijn twijfels bij, aangezien een tweaker vaak niet bepaald de gemiddelde gebruiker is. Zonder beeld van de Nederlandse iPad populatie zou ik de lijn niet door durven trekken, laat staan de lijn door te trekken naar de gehele populatie.
Inderdaad, niet iedere fanatiekeling met een iPad zal hier een account hebben. De steekproefselectie laat dus voor de populatie "Nederlandse iPad bezitters" te wensen over. (De steekproefgrootte van ~100 reacties lijkt echter wel voldoende.)

[ Voor 5% gewijzigd door JasperE op 08-05-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:49

Onbekend

...

Mektheb schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:47:
[...]

En dat is erg want ? :)
Ik heb er echt geen problemen mee en ja ik ben fanboy van alle soorten computers en besturingsystemen.
En 104 mensen op tweakers die er aan mee doen is misschien niet veel en niet juist geschat voor heel nederland.
Maar als je een Test doet moet je ook de uitslag melden.
En dat kan prima op de FP als je het mij vraagt, stoor je je der aan lees je het toch niet ?.
Van mij mogen ze die energie wel steken in de kwaliteit van de andere berichten.
Het bericht ziet er goedkoop uit en van statistiek hebben ze weinig opgestoken denk ik.
Het volgende nieuwsbericht zal wel komen met de mededeling dat er 250 gebruikers hebben gereageerd, en dat "vanwege het verbeteren van de economie" de gebruikers nu al € 10,-- over hebben voor een applicatie. :X

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Onbekend schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 13:00:
[...]

Van mij mogen ze die energie wel steken in de kwaliteit van de andere berichten.
Het bericht ziet er goedkoop uit en van statistiek hebben ze weinig opgestoken denk ik.
Het volgende nieuwsbericht zal wel komen met de mededeling dat er 250 gebruikers hebben gereageerd, en dat "vanwege het verbeteren van de economie" de gebruikers nu al € 10,-- over hebben voor een applicatie. :X
Moet zeggen het artikel van de I-PAD zelf op de FP behoorlijk uitgebreid en van prima kwaliteit dus het lijkt me niet dat het alleen maar Apple nieuws is de laatste tijd, ze zijn gewoon behoorlijk in het nieuws en opspraak.
Maar dat is volgens mij altijd al zo geweest.

Niet dat ik je punt niet begrijp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit soort berichten geeft i.d.d. aan dat er weinig moeite gedaan wordt om ook in het weekend even een leuke FP te maken. Deze is hier nog een duidelijker voorbeeld van:

nieuws: Neofonie hernoemt WePad naar WeTab

En er is zoveel interessants te melden, met name over (ontwikkelingen in de) techniek. Ga de de (buitenlandse) sites hierover maar af.

Maar dat soort berichten (techniek) krijgt volgens mij vaak weinig reacties. Als dat de benchmark is dan moet je i.d.d. alleen nog maar "artikelen" over mobiele telefoons (e.d.) plaatsen.

Een suggestie is om zo nu en dan een technisch artikel te bewaren voor het weekend. Dan hebben mensen ook meer tijd.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ManiacsHouse schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:33:
nieuws: Bezitters iPad willen maximaal vijf euro per app betalen

Dit soort berichten geeft mij toch wederom een gevoel dat t.net net zo hard meegaat met de rest "alles wat Mac is, is geil" ofzo.
Wat dat specifiek betreft (en zeker ook @ Quaka) gaat het blijkbaar goed zolang de Apple-fans klagen over "de anti-apple houding altijd op T.net" zoals onder de review van de iPad. Goed kan je het nooit doen, want iedere fanboy wil graag dat er 100% gezegd wordt wat ze graag willen horen.

Laat mensen nou eens stoppen met dat fanboygedoe zeg... Maar dat staat los van een discussie over nieuwswaarde: die moet altijd gevoerd kunnen worden natuurlijk. Neemt niet weg dat als je geen interesse hebt in Apple nieuws, LEES het dan niet ...

Oh en Quaka, denk aan je hart joh. Doe gewoon even normaal...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Laatst online: 11-07 16:55
Waarom niet ipv dit nieuws artikel gewoon een poll maken onder aan de frontpage. Imho heeft dat meer nieuwswaarde.

En dan met een beetje goede stelling ala 'Als jij een iPad of ander Tablet zou kopen, hoeveel zou je dan voor applicaties over hebben?'

(zie hoe ik hier een algemene poll heb gemaakt en toch Apple heb genoemd?).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:49

Onbekend

...

Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 13:15:
Wat dat specifiek betreft (en zeker ook @ Quaka) gaat het blijkbaar goed zolang de Apple-fans klagen over "de anti-apple houding altijd op T.net" zoals onder de review van de iPad. Goed kan je het nooit doen, want iedere fanboy wil graag dat er 100% gezegd wordt wat ze graag willen horen.
Die review van de iPad is prima, en daar is ook zeker zorg aan besteed. (Ik heb overigens allen de conclusie gelezen, en de rest wat doorgebladerd.)
Laat mensen nou eens stoppen met dat fanboygedoe zeg... Maar dat staat los van een discussie over nieuwswaarde: die moet altijd gevoerd kunnen worden natuurlijk. Neemt niet weg dat als je geen interesse hebt in Apple nieuws, LEES het dan niet ...
Ik had een niewsitem met inhoud verwacht. Als ik geen interesse had, had ik dat hele nieuwsbericht ook niet geopend.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Das niet zo makkelijk als het min of meer in je neus word gedrukt. Het nieuws an sich leek mij wel interessant (ik lees bijna alle artikels op de FP) maar als je het artikel leest dan kom je van een kouwe kermis thuis en denk je bij jezelf wat een flut.

Over A-fanboyisme/flame-wars/etc. gesproken. Juist met dit soort artikels wakker je het aan. Een flut-artikel plaatsen waarvan je kunt verwachten dat er reacties komen van fanboys welke dit artikel natuurlijk geweldig vinden en serieus er op in gaan. Als je dan vraagtekens stelt bij de inhoud/nieuwswaarde kun je de wind van voren verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:28

rapture

Zelfs daar netwerken?

Mute schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:08:
En waarom wordt er voor een lelijk plaatje als grafiek gekozen? Je ziet de mooiste grafieken en tabellen langskomen in T.net reviews en hier wordt een door JPG-vernaggeld plaatje gebruikt, terwijl het 'onderzoek' nota bene door T.net zelf uitgevoerd is.
Voor pixelaccurate bitmaps gebruik ik GIF en dat kan met een beperkt aantal kleuren in een grafiek, maar GIF is niet zo populair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
ManiacsHouse schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 13:26:
[...]

Das niet zo makkelijk als het min of meer in je neus word gedrukt. Het nieuws an sich leek mij wel interessant (ik lees bijna alle artikels op de FP) maar als je het artikel leest dan kom je van een kouwe kermis thuis en denk je bij jezelf wat een flut.

Over A-fanboyisme/flame-wars/etc. gesproken. Juist met dit soort artikels wakker je het aan. Een flut-artikel plaatsen waarvan je kunt verwachten dat er reacties komen van fanboys welke dit artikel natuurlijk geweldig vinden en serieus er op in gaan. Als je dan vraagtekens stelt bij de inhoud/nieuwswaarde kun je de wind van voren verwachten.
Inderdaad, maar dat heb je bij elk artikel of het nu een HP laptop is of een HTC telefoon of een Benchmark van een nieuwe ATI kaart.
Er is altijd voor en tegen, heeft niks met de wind van voren te maken
Het gaat er hier om dat er mensen zijn "zoals je zelf" die het nut niet inzien van een FP post over in dit geval een test van 104mensen die flut inmekaar gezet is.
En er zijn mensen die het nut wel weer in zien, en een hoop die als fanboy alles best vinden zolang het apple logo'tje er maar bij staat.
Mensen zijn nu eenmaal anders als een ander, meningen en de kijk op iets is voor iedereen anders, ik zou eerder zeggen je met topic's over of een FP post boeiend genoeg is voor FP een flameware uitlokt van anti apple vs apple fanboys, dan de FP post zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garma
  • Laatst online: 26-01-2020

je kan natuurlijk ook gewoon even reageren op de TS stelling namelijk dat het artikel nogal crap onderbouwd is... daar gaat deze thread over en niet over apple fanboys. Nogmaals ik vind Apple nieuws WEL interessant maar niet als het zo slecht onderbouwd is. Dat is het commentaar hier.

Wat iemand al eerder zei: Waarom is er niet eens even de moeite genomen om een fatsoenlijk staafdiagrammetje er van te maken? Daar hebben jullie vast templates voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ManiacsHouse schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 13:26:
[...]

Ik reageer op je "alles wat mac is is geil"-statement - want daarmee ondermijn je eigenlijk de discussie over nieuwswaarde, waarvan ik al aangeef dat je die discusssie altijd moet kunnen voeren. Dat wordt ook bevestigd doordat dit topic dan ineens blijkbaar trollen als Quaka aantrekt :) (Dat ik je hierheen verwees ipv het in de nieuwsreacties aan te kaarten was geen vrijbrief het op deze manier te doen).

Dus... Voer de discussie dan verder over de nieuwswaarde - waar ik buitenblijf omdat ik simpelweg niet bij de redactie hoor. Dat de reacties tegenwoordig nogal veel fanboy-van-wat-dan-ook zijn is een andere discussie, maar rest assured dat ook daar op dit moment naar gekeken wordt.
Garma schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 13:33:
[...]

je kan natuurlijk ook gewoon even reageren op de TS stelling namelijk dat het artikel nogal crap onderbouwd is... daar gaat deze thread over en niet over apple fanboys. Nogmaals ik vind Apple nieuws WEL interessant maar niet als het zo slecht onderbouwd is. Dat is het commentaar hier.

Wat iemand al eerder zei: Waarom is er niet eens even de moeite genomen om een fatsoenlijk staafdiagrammetje er van te maken? Daar hebben jullie vast templates voor.
- waar ik buitenblijf omdat ik simpelweg niet bij de redactie hoor.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-07 07:23

arnoudwokke

Redacteur
Om te beginnen met het artikel zelf:

de steekproef bestaat uit 104 respondenten. Dat zijn mensen die zichzelf hebben aangemeld voor een enquête. De respondenten zijn geworven via GoT en via Twitter (twitter.com/tweakers en retweets). Daardoor kom je dus uit op respondenten die ofwel Tweakers.net ofwel Twitter gebruiken.
Wie momenteel in Nederland een iPad heeft, heeft die geïmporteerd uit de VS en veelal ook een US-account aangemaakt om apps te kunnen downloaden (want dat is momenteel vereist). Ik denk dat het veilig is te stellen dat huidige iPad-bezitters een bovengemiddelde kennis van en interesse in tech en gadgets hebben.

En Nederlanders met bovengemiddelde interesse in tech en gadgets is óok de doelgroep van Tweakers.net en - zonder bron te kunnen geven - heb ik het vermoeden dat enthousiaste twitteraars met een iPad ook tot die groep techsavvy gebruikers behoren. Kortom: in de hele populatie zullen techgeorienteerde gebruikers oververtegenwoordigd zijn, en daarom verleent dit m.i. in elk geval de nodige geloofwaardigheid aan de enquête. Daar komt bij dat het aantal iPads in NL vooralsnog beperkt is, waardoor een steekproef van 104 best aardig is.

We claimen nergens wetenschappelijk te zijn en kunnen dat ook niet claimen. We hebben op vrijwillige basis naar diverse aspecten gevraagd en de hoofdredacteur wilde graag dat we enkele resultaten in een apart nieuwsbericht zouden brengen. Meer moet je er niet achter zoeken, want dat is er niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Verander de titel van het artikel dan in 'Tweakers.net bezoekers willen maximaal vijf euro per app betalen'. Ja tuurlijk, je zal een reactie of 2 via retweets gehad hebben maar het blijven mensen die iets met T.net te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

arnoudwokke schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 13:41:
We claimen nergens wetenschappelijk te zijn en kunnen dat ook niet claimen. We hebben op vrijwillige basis naar diverse aspecten gevraagd en de hoofdredacteur wilde graag dat we enkele resultaten in een apart nieuwsbericht zouden brengen. Meer moet je er niet achter zoeken, want dat is er niet :)
In dat geval moet de schrijver de lezer ook geen reden geven om er meer achter te gaan zoeken. De titel is een béétje bombastisch als je kijkt naar de inhoud, namelijk dat een aantal reaguurders en twitteraars hebben gereageerd op een vraagje. Je hoeft niet wetenschappelijk te zijn om een poll te houden, dat hoor je mij niet zeggen, maar pak het dan wel goed aan door de conclusies af te stemmen op de data die je terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-07 07:23

arnoudwokke

Redacteur
Dat zou inderdaad gekund hebben Brons, maar ik heb niet zo'n inzage in de cijfers dat ik dat kan nakijken: wellicht kan Wilbert dat, hij heeft de enquête opgesteld en verspreid. Hij is daarom ook de aangewezen persoon om verder te discussiëren over dit onderwerp: dit artikel is ontstaan vanuit zijn idee en op nieuwsgebied is hij ook de man die de lijnen uitzet (en dus wat kan zeggen over nieuwskeuzes omtrent Apple :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Jejking schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:10:
Totaal niet representatief. Hier zou ik nooit geen enkele uitspraak aan ophangen.
^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
arnoudwokke schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 13:41:
Om te beginnen met het artikel zelf:

de steekproef bestaat uit 104 respondenten. Dat zijn mensen die zichzelf hebben aangemeld voor een enquête. De respondenten zijn geworven via GoT en via Twitter (twitter.com/tweakers en retweets). Daardoor kom je dus uit op respondenten die ofwel Tweakers.net ofwel Twitter gebruiken.
Wie momenteel in Nederland een iPad heeft, heeft die geïmporteerd uit de VS en veelal ook een US-account aangemaakt om apps te kunnen downloaden (want dat is momenteel vereist). Ik denk dat het veilig is te stellen dat huidige iPad-bezitters een bovengemiddelde kennis van en interesse in tech en gadgets hebben.

En Nederlanders met bovengemiddelde interesse in tech en gadgets is óok de doelgroep van Tweakers.net en - zonder bron te kunnen geven - heb ik het vermoeden dat enthousiaste twitteraars met een iPad ook tot die groep techsavvy gebruikers behoren. Kortom: in de hele populatie zullen techgeorienteerde gebruikers oververtegenwoordigd zijn, en daarom verleent dit m.i. in elk geval de nodige geloofwaardigheid aan de enquête. Daar komt bij dat het aantal iPads in NL vooralsnog beperkt is, waardoor een steekproef van 104 best aardig is.
Dit is giswerk, dat past m.i. niet bij de ferme conclusies zoals die in het artikel worden getrokken.
Wetenschappelijk is weer een stap verder, maar als je beweringen doet als serieus medium, dan zul je ze imho ook fatsoenlijk moeten staven. Met wat common sense is wel na te gaan dat die 104 Nederlandse IT-geinteresseerden met geen mogelijkheid representatief kunnen zijn voor alle iPad gebruikers wereldwijd of zelfs maar voor Nederland.
arnoudwokke schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:03:
Dat zou inderdaad gekund hebben Brons, maar ik heb niet zo'n inzage in de cijfers dat ik dat kan nakijken: wellicht kan Wilbert dat, hij heeft de enquête opgesteld en verspreid. Hij is daarom ook de aangewezen persoon om verder te discussiëren over dit onderwerp: dit artikel is ontstaan vanuit zijn idee en op nieuwsgebied is hij ook de man die de lijnen uitzet (en dus wat kan zeggen over nieuwskeuzes omtrent Apple :))
Maar als journalist schrijf jij het artikel, jouw naam staat erbij, dan wil je toch ook dat je artikel redelijkerwijs klopt? Ik weet natuurlijk niet hoe het precies achter de schermen is gegaan, maar persoonlijk had ik dit niet gepubliceerd met mijn naam erondererboven. :)

[ Voor 16% gewijzigd door neographikal op 08-05-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:53
Garma schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 13:33:
[...]

TS mag dan wel wat duidelijker zijn. De boodschap die bij mij overkwam was dat hij meende dat het artikel uit een soort Apple-geilheid was geschreven. Nergens lees ik dit in het artikel terug. Het is voornamelijk een opsomming van bevindingen van een enquete, volgens mij zonder waardeoordeel. Hoe gedegen het artikel is kun je over twisten. (Overigens ben ik van mening dat het best interessant kan zijn te onderzoeken hoe de iPad in de praktijk in de smaak valt, inclusief prijsstelling van de app store en ja, dan kom je in Nederland nu uit bij early adopters.)
neographikal schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:35:
[...]

Dit is giswerk, dat past m.i. niet bij de ferme conclusies zoals die in het artikel worden getrokken.

[...]
Geen ferme conclusies, maar bevindingen.
Wetenschappelijk is weer een stap verder, maar als je beweringen doet als serieus medium, dan zul je ze imho ook fatsoenlijk moeten staven. Met wat common sense is wel na te gaan dat die 104 Nederlandse IT-geinteresseerden met geen mogelijkheid representatief kunnen zijn voor alle iPad gebruikers wereldwijd of zelfs maar voor Nederland.
Er wordt toch keurig verteld dat dit de uitkomst van een enquete onder 104 iPad bezitters is? Of heb je alleen de titel gelezen? Het enige wat je je kunt afvragen is of het interessant is hoe dit specifieke groepje over de iPad denkt. Zonder deze enquete echter weet je volgens mij nog veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
bszz schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:24:
[...]

TS mag dan wel wat duidelijker zijn. De boodschap die bij mij overkwam was dat hij meende dat het artikel uit een soort Apple-geilheid was geschreven. Nergens lees ik dit in het artikel terug. Het is voornamelijk een opsomming van bevindingen van een enquete, volgens mij zonder waardeoordeel. Hoe gedegen het artikel is kun je over twisten. (Overigens ben ik van mening dat het best interessant kan zijn te onderzoeken hoe de iPad in de praktijk in de smaak valt, inclusief prijsstelling van de app store en ja, dan kom je in Nederland nu uit bij early adopters.)

[...]

Geen ferme conclusies, maar bevindingen.

[...]

Er wordt toch keurig verteld dat dit de uitkomst van een enquete onder 104 iPad bezitters is? Of heb je alleen de titel gelezen? Het enige wat je je kunt afvragen is of het interessant is hoe dit specifieke groepje over de iPad denkt. Zonder deze enquete echter weet je volgens mij nog veel minder.
toon volledige bericht
Tsja zo kun je alles wat recht is wel krom lullen. Overigens ben ik redelijk duidelijk met mijn mening in mijn startpost. De laatste zin is een gedachte welke ik krijg bij het lezen van de titel in verhouding tot het artikel.
Gezien de reactie van Arnoud Wokke heeft hij dit aangereikt gekregen alszijnde 'nieuws'. Heb je het zelf wel beoordeeld op waarde? Of dien je gewoon je artikel te schrijven en thats it?

Als je dit soort artikelen op een gerenommeerde site of in een grote krant zou willen plaatsen dan haalt het in deze versie niet eens de voorselectie. Sterker nog, ik zou het laten verwijderen als redactie zijnde...

Tuurlijk er word (ook door de schrijver van het artikel) nu van alles onderbouwt maar feit blijft dat dit gebeurt op een basis van lik me vestje. Dat dat dan ook nog breed word uitgesmeerd op de FP vind ik verre van professioneel. Komaan 104 mensen die dat ding in huis hebben? Die zijn er natuurlijk laaiend enthousiast over anders zou je zo'n ding niet speciaal uit de VS halen.

De uiteindelijke review doet mij ook verbazen. Wel 19 pagina's groot. Zo groot zie je ze maar zelden. Erg breed uitgemeten (met vragen over hoe vaak jij je iPad gebruikt :? ) Het lijkt er erg op dat men groots heeft proberen uit te pakken. Te groots en te enthousiast.

Had dit gedaan op het moment dat de iPad daadwerkelijk in NL verkrijgbaar is. Had je veel grootser kunnen uitpakken ook. Nu heb je je kruit misschien toch wel iets te vroeg verschoten.

[ Voor 9% gewijzigd door ManiacsHouse op 08-05-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Dat wordt ook bevestigd doordat dit topic dan ineens blijkbaar trollen als Quaka aantrekt (Dat ik je hierheen verwees ipv het in de nieuwsreacties aan te kaarten was geen vrijbrief het op deze manier te doen).
Trollen? Ben jij wel helemaal normaal?
Dat ik mijn kritiek gisteren op de - volgens tweakers-regels - verkeerde plek heb gegeven is waar, maar ik heb ook onderbouwt waarom ik dit deed.
Dat jullie het niet met mij eens zijn is ook vrij duidelijk. Dus ik mag jou ook een trol noemen, omdat jij een mening hebt waar ik het niet mee eens ben?

Graag je excuses voor die opmerking. :(
Het gaat erom dat je nieuwsberichten gebruikt voor nieuws. En dat is waarom er keer op keer kritiek op wordt gegeven. Daarin sta ik verre van alleen.
Dit bericht en het oorspronkelijke bericht van gisteren was geen nieuws. En zo zijn er nog wel meer nieuwsberichten te vinden. En meestal nog wel over Apple.
En zelfs ik, die never nooit een Apple-product zal kopen, ben wel geinteresseerd in Apple nieuws.
We claimen nergens wetenschappelijk te zijn en kunnen dat ook niet claimen. We hebben op vrijwillige basis naar diverse aspecten gevraagd en de hoofdredacteur wilde graag dat we enkele resultaten in een apart nieuwsbericht zouden brengen. Meer moet je er niet achter zoeken, want dat is er niet
De hoofdredacteur zou dan dus op het matje geroepen moeten worden. Het slaat namelijk echt nergens op om hier een nieuwsbericht aan te wijden. Dat jullie het onderzoek hebben gedaan pleit wel voor jullie. Dat jullie de resultaten in de review gebruiken kan ik me ook nog voorstellen.
Maar een nieuwsbericht. Daarvoor moet het toch echt nieuws zijn. Anders is het geen nieuwsbericht meer.

Daarnaast heb ik gisteren eens gegeken naar je onderzoek: zover ik kon zien kon iedereen mee doen. Of je nu wel of niet een iPad bezit. Zover ik kon zien zat er geen beveiliging of controle op. (al weet ik niet of er bij verzending van de resultaten nog een controle op zat -> ik heb alleen de 1e 2 pagina's met vragen bekeken)
Dus hoe betrouwbaar zijn die resultaten te noemen?
Feitelijk kan je de resultaten alleen geloven als ze ingevuld zijn op een iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe nou eens een keer rustig, en kom met wat anders dan gescheld, beschuldigingen en aannames. Je komt al jaren met regelmaat in conflict met bezoekers en crew puur en alleen door je houding. Als ik de reacties en conflicten keer op keer bekijk, vraag ik me werkelijk af waarom je hier nog komt, want wat je zo globaal schetst is dat we de as van het kwaad zijn betaald door de duivel zelf. Anders open je gewoon zoals vorig jaar een topic om het beleid aan te kaarten; ring a bell?

Als je fatsoenlijk met een inhoudelijk verhaal komt, kan je reactie krijgen. We gaan een dergelijke houding en gedrag niet met een serieuze reactie belonen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:25

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik snap persoonlijk niet zo goed waarom een artikel als dit, met imho totaal geen nieuwswaarde, is geplaatst met een ander redelijk groot topic in het achterhoofd: Apple flamewars op de FP

In het apple flamewars topic is al vaker aangedragen dat mensen het idee hebben dat Apple items buitensporig veel aandacht krijgen op de FP.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-06 23:18
Doorgaans heb ik niet zoveel klachten over het nieuws op de frontpage (m.i. valt het aantal Apple berichten ook wel mee, al lees ik vrij selectief), maar een dusdanig sterke conclusie binden aan een totaal niet representatieve steekproef onder 104 mensen, die (1) zichzelf aangemeld hebben, (2) heel veel geld hebben betaald voor een artikel dat (3) nog niet in Nederland verkrijgbaar is en vervolgens een (4) totaal ondefinieerbare vraag beantwoord hebben gaf mij best wel een wtf-momentje.

Vragen wat men voor een "gemiddelde" applicatie over heeft is waanzinnig als je nagaat dat er programma's voor audio-analyse en applicaties voor toegang tot pathologische beelden en statistieken beschikbaar zijn, maar ook applicaties die snel een website in de browser voor je openen. Dat er op basis daarvan een conclusie over Nederlandse bezitters van de iPad wordt getrokken (ondanks dat de headline zelfs dat niet specificeert en het effectief over alle bezitters heeft), zonder dit te beperken tot fanatieke Apple gebruikers of iets als technologische pioniers, vind ik onbegrijpelijk.

[ Voor 0% gewijzigd door Peter op 08-05-2010 17:50 . Reden: Mijn laatste zin was iets te lang. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:15:
[...]

Doe nou eens een keer rustig, en kom met wat anders dan gescheld, beschuldigingen en aannames. Je komt al jaren met regelmaat in conflict met bezoekers en crew puur en alleen door je houding. Als ik de reacties en conflicten keer op keer bekijk, vraag ik me werkelijk af waarom je hier nog komt, want wat je zo globaal schetst is dat we de as van het kwaad zijn betaald door de duivel zelf. Anders open je gewoon zoals vorig jaar een topic om het beleid aan te kaarten; ring a bell?
Misschien kan je iemands post beoordelen en niet de persoon achter de post?

[ Voor 35% gewijzigd door Quacka op 09-05-2010 00:30 . Reden: deze ene zin dekt de lading achteraf net zo goed, als het hele stuk dat er eerst stond ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft het artikel niet te lezen, je hoeft je niet te storen aan de reacties en je hoeft niet per se altijd te reageren. Ik vind dat sommige mensen wel een beetje overdrijven bij het klagen over Apple nieuwsitems: ja het is misschien de laatste tijd vaak in het nieuws, maar so what. Je wordt toch niet verplicht het aan te klikken, te lezen, te storen aan de reacties en je verplicht te voelen te moeten reageren. Een aantal hier maken zelf die keuze om zich er zo over op te winden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:56:
Je hoeft het artikel niet te lezen, je hoeft je niet te storen aan de reacties en je hoeft niet per se altijd te reageren. Ik vind dat sommige mensen wel een beetje overdrijven bij het klagen over Apple nieuwsitems: ja het is misschien de laatste tijd vaak in het nieuws, maar so what. Je wordt toch niet verplicht het aan te klikken, te lezen, te storen aan de reacties en je verplicht te voelen te moeten reageren. Een aantal hier maken zelf die keuze om zich er zo over op te winden.
opwinden is natuurlijk een groot woord. Maar ik vind het wel irritant.

De kop is "Bezitters iPad willen maximaal vijf euro per app betalen"
Dit vind ik, als bezitter van een android-telefoon (waar ook een app-markt is), best interessant. Ik verwacht dan een gedegen onderzoek onder de 1 miljoen bezitters van de iPad. Waarbij ook nog eens wat gedegen conclusies worden getrokken.
Ik begrijp heel goed dat het onderzoek helemaal niet met die achtergrond begonnen was, maar zo wordt het door de kop wel gepresenteerd. Daarom gaan mensen zoals ik een onderwerp lezen. En dan blijkt het dus enorm tegen te vallen en blijkt het gewoon totaal niet nieuwswaardig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupaCow
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-10-2024
Nog een opmerking (meer grammaticaal):
Ondanks de hoge prijs van applicaties overwegen maar weinig iPad-bezitters een jailbreak: slechts vier procent wil zijn tablet kraken om het te kunnen voorzien van applicaties en functionaliteit die Apple niet toestaat. Drie van de vier potentiële jailbreakers doet dat om het betalen voor applicaties te voorkomen.
We hebben het hier over ruwweg 100 respondenten. Dat betekent dus dat die 4% gewoon vier mensen zijn. Ik vind het dan een beetje hoogdravend om te spreken van 'Drie van de vier potentiële jailbreakers doet dat [...]'. Accurater zou zijn: 'drie van deze vier potentiële jailbreakers doen dat [...]' (eventueel zonder deze, het 'doen' zegt eigenlijk al genoeg).

Toen ik het las moest ik namelijk denken aan die reclames voor huidverzorgingsproducten:
'Positief resultaat bij 64%'*

*Thuis getest door 25 vrouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ik heb me er ook over verbaast, z'n artikel op een techsite die toch wel een reputatie hoog te houden heeft.
Zeker door 't als nieuws item neer te zetten zorg je er voor dat mensen er wel degelijk meer achter zoeken.
Verder dat onderzoek tja.. leuk voor getalletjes maar meer ook niet.

Vond het een beetje het niveau van een willekeurig roddelblad eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Verbaas me er over dat er verder niet meer inhoudelijk gereageerd word door de redactie (lijkt met duidelijk wie zijn mening hier telt...). Het artikel staat ook nog steeds ongewijzigd op de fp bovenaan. Kan de redactie eigenlijk berichten labels geven als zijnde 'hot' of 'breaking news'? :P Of gaat dit automatisch afhankelijk van aantal lezers/reageerders?

[ Voor 7% gewijzigd door ManiacsHouse op 09-05-2010 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

ManiacsHouse schreef op zondag 09 mei 2010 @ 09:22:
Verbaas me er over dat er verder niet meer inhoudelijk gereageerd word door de redactie
't Is weekend voor sommigen.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
8088 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 09:27:
[...]

't Is weekend voor sommigen.
Ligt eraan hoe je het bekijkt. Internet is 24/7 bereikbaar. En zodoende tweakers.net ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 09:54

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De krant die ik gisteren kocht kan ik ook vandaag lezen. De redactie hoef ik echter niet te bellen.

Maar serieus, de commentaren zijn geleverd. Of de redactie het artikel aan wil passen is aan hun; het is geen verplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Edmin schreef op zondag 09 mei 2010 @ 10:29:
De krant die ik gisteren kocht kan ik ook vandaag lezen. De redactie hoef ik echter niet te bellen.

Maar serieus, de commentaren zijn geleverd. Of de redactie het artikel aan wil passen is aan hun; het is geen verplichting.
Ik had het over internet en niet over een krant. Op tweakers is het nogal normaal dat men er 24/7 kan reageren, aanpassingen maken etc. Een krant word gedrukt op papier en kan alleen worden teruggehaald of op een ander moment een rectificatie plaatsen.

Maar kan ik hier uit opmaken dat men niet verder discussieert? De schrijver van het nieuwsitem verwijst naar schrijver van de review, welke op zijn beurt (nog) niet reageert. Prima het is weekend, snap ik, echter heb je als tweakers.net een website te onderhouden welke 24/7 toegankelijk is. En in deze moderne tijd met internet stopt het nieuws niet in het weekend...

Eerlijk gezegd begin ik me af te vragen hoe professioneel tweakers zich wil opstellen? 'Hot-items' de lucht in sturen maar op vrijdag om 5 uur roepen "Het is weekend! Tot maandag! Alles puinhoop die in het weekend onstaat kijken we maandag wel weer naar!"?

Overigens is Arnoud gewoon aan het werk want hij plaatste zojuist rond 10.30 nog een artikel. :P

[ Voor 6% gewijzigd door ManiacsHouse op 09-05-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:25

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik denk dat je gewoon even geduld moet hebben in het weekeind. Veel crew members hebben naast T.net ook nog een leven met sociale dingen enzo ;)

Wel denk ik dat het aanpassen, indien dat gaat gebeuren, op dit moment al een beetje laat is gezien het artikel al een tijd prominent op de FP te zien is.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Laten we nou maar eerst even afwachten wat Arnoud te zeggen heeft voordat we met allerlei theorieën op de proppen komen, lijkt me een stuk beter voor ons aller hart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 09:54

Edmin

Crew Council

get on my horse!

ManiacsHouse schreef op zondag 09 mei 2010 @ 10:51:
[...]

Maar kan ik hier uit opmaken dat men niet verder discussieert?
Nee, dat kan je niet. Ook ik ben maar een random crewlid en ondanks dat ik BBG's schrijf op de frontpage, ben ik geen lid van de redactie. Mijn mening hier is dus net zo veel waard als die van ieder ander.
De schrijver van het nieuwsitem verwijst naar schrijver van de review, welke op zijn beurt (nog) niet reageert. Prima het is weekend, snap ik, echter heb je als tweakers.net een website te onderhouden welke 24/7 toegankelijk is.
Hij doet het toch, die website?
En in deze moderne tijd met internet stopt het nieuws niet in het weekend...
Het nieuws is nog nooit in het weeknd gestopt. Ook niet toen er nog geen internet was. Je zult echter wel moeten erkennen dat er veel minder te melden is als ook de bedrijven die het nieuws genereren op een laag pitje draaien.
Eerlijk gezegd begin ik me af te vragen hoe professioneel tweakers zich wil opstellen? 'Hot-items' de lucht in sturen maar op vrijdag om 5 uur roepen "Het is weekend! Tot maandag! Alles puinhoop die in het weekend onstaat kijken we maandag wel weer naar!"?
Je overdrijft schromelijk. Er is geen puinhoop. Ik zie hoogstens een klein handjevol tweakers die wat ontevreden zijn. Dat hou je altijd. Ik wijs je aantijging dan ook gewoon van de hand.
Overigens is Arnoud gewoon aan het werk want hij plaatste zojuist rond 10.30 nog een artikel. :P
En dan nog: je hebt het recht om te reageren. Dat moet je niet verwarren met het recht op een 'rectificatie', voor zover daar hier sprake van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt helemaal, maar doordat er zelf na zo'n lange tijd geen reactie is gekomen komt het nu over alsof het men niets aantrekt van vragen van tweakers en men gewoon hun eigen ding doet.
Dit buiten het feit om of het terecht is of niet.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Niet iedereen zit constant op het forum, dat ter verdediging van de redactie. Als er met een paar dagen niks terug is gekoppeld, dan vind ik dat de uitspraak van Freaky_Revolt begint te kloppen.

Come on dudes... we zijn nog niet eens 24 uur verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Nou, daar gaat mijn weekeinde :P

De reden dat we hier een nieuwsberichtje van hebben gebakken is in mijn ogen simpel: het is het eerste onderzoekje in Nederland onder iPad-bezitters, door Tweakers.net uitgevoerd, onder een flink aantal iPad-bezitters.

Dat het niet representatief is mag duidelijk zijn: iemand die de moeite neemt een iPad te importeren is simpelweg geen doorsnee Nederlander. Waarom dan toch een nieuwsberichtje? Met een n van meer dan 100 was ik meer dan tevreden. Ik snap dat er kritiek is op het aantal respondenten, maar ik vind een aantal van 104 respondenten voor een onderzoekje onder Nederlandse iPad-bezitters in nog geen twee dagen tijd verre van een slechte score.

Dat het niet zaligmakend is, mag duidelijk zijn. Een maand na de introductie van de iPad in Nederland zullen we hetzelfde onderzoek nog eens uitvoeren en kijken of er verschillen zijn. Met betrekking tot het nieuwsbericht kan ik concluderen dat we bij dergelijke onderzoeken - ongeacht of het een eigen onderzoekje is - nog terughoudender moeten zijn in de manier waarop we informatie brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Spijker op de kop. Als je de volgende keer dan ook nog even meldt dat dit een begin is en dat Tweakers.net na een maand nog een keer exclusief gaat onderzoeken hoe ..., dan is het helemaal goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Prima dat je zo'n onderzoekje houdt en de resultaten publiceert natuurlijk, daar zit voor velen hier het probleem ook niet. Het probleem zit hem in de inhoud van het artikel en de conclusies die worden getrokken op basis van de cijfers.

Als de kop en de tekst conclusies hadden getrokken over de bezitters van de iPad onder de bezoekers van Tweakers.net, dan klopte het (enigszins), hoewel je dan zou kunnen discussiëren over de relevantie van het nieuws voor de bezoeker. De conclusies die er nu staan zijn statistisch en met wat common sense niet te verantwoorden. Mijn inziens valt men vooral daarover, niet over het feit dat het onderzoekje wordt gehouden.

[ Voor 3% gewijzigd door neographikal op 09-05-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

neographikal schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:14:
Prima dat je zo'n onderzoekje houdt en de resultaten publiceert natuurlijk, daar zit voor velen hier het probleem ook niet. Het probleem zit hem in de inhoud van het artikel en de conclusies die worden getrokken op basis van de cijfers.

Als de kop en de tekst conclusies hadden getrokken over de bezitters van de iPad onder de bezoekers van Tweakers.net, dan klopte het (enigszins), hoewel je dan zou kunnen discussiëren over de relevantie van het nieuws voor de bezoeker. De conclusies die er nu staan zijn statistisch en met wat common sense niet te verantwoorden. Mijn inziens valt men vooral daarover, niet over het feit dat het onderzoekje wordt gehouden.
Exact, hoe het gepresenteerd wordt en de conclusies, dat is totale waanzin 8)7
niet een beetje maar echt _compleet_ Imho heeft dit niets met nieuws te maken, ja het is 'nieuws' over 100 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Precies. Bij wijze van spreken kan je een rondgang bij de collega's publiceren als nieuws, als de conclusie maar niet is dat heel Nederland of alle iPad bezitters er zo over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
ManiacsHouse schreef op zondag 09 mei 2010 @ 10:51:

Arnoud is, voor zover ik weet, vandaag niet aan het werk. Dat er om 10:30 een artikel verscheen betekent niet dat deze ook op dat tijdstip geschreven is. Verder is Arnoud ook maar een mens, en weet ik dat hij gisteren óók gewerkt heeft. Dat hij dan vandaag niet reageert lijkt me niet onredelijk, ook hij zal wel eens wat vrije tijd willen.

Verder wordt er ook in het weekend gewerkt, zoals je kan zien. Echter betekent dat niet dat dan ook binnen 24 uur op jouw vragen gereageerd wordt. Het is echt niet zo dat de voltallige redactie 24/7 aan het werk is.

[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 09-05-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Edit: nadeel van een netbookschermpje; dan mis je wel eens dat het een multipage topic was en reageer je op een post als was het een heel recente zonder daarna komende posts. Vandaard e stevige edit :D
Maar dat staat los van een discussie over nieuwswaarde: die moet altijd gevoerd kunnen worden natuurlijk. Neemt niet weg dat als je geen interesse hebt in Apple nieuws, LEES het dan niet ...
De discussie over de nieuwswaarde is echter wel van belang. Het is al vaker aangegeven dat de kwaliteitscontrole mbt iPad artikelen de laatste tijd afwezig lijkt te zijn, en non-nieuws over de iPad blijkbaar opeens als nieuws wordt gezien. Straks krijgen we nog een berichtje over hoeveel linkshandigen de iPad kopen, wat het meest geliefde niet-werk spelletje op de iPad is, en welk hoesje men graag ziet. Als er dan ook nog kleurtjes iPad komen, is er weer een nieuwsbericht.

Oftewel: laat Tweakers.net kritisch zijn t.o.v. de iPad en alle andere apparaten, en niet een meeloper zijn die meehelpt hypes in stand te houden. Ja, het apparaat verdient aandacht, maar niet de hoeveelheid aandacht die het nu krijgt :) .
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:56:
Een van de kenmerken van een community is dat men zich ook druk maakt en wil bijdragen aan dingen die men niet direct aangaat. Dus het "klik er dan niet op" argument gaat niet op :) .

[ Voor 58% gewijzigd door gambieter op 09-05-2010 13:46 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
RoD schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:27:
[...]

Arnoud is, voor zover ik weet, vandaag niet aan het werk. Dat er om 10:30 een artikel verscheen betekent niet dat deze ook op dat tijdstip geschreven is. Verder is Arnoud ook maar een mens, en weet ik dat hij gisteren óók gewerkt heeft. Dat hij dan vandaag niet reageert lijkt me niet onredelijk, ook hij zal wel eens wat vrije tijd willen.

Verder wordt er ook in het weekend gewerkt, zoals je kan zien. Echter betekent dat niet dat dan ook binnen 24 uur op jouw vragen gereageerd wordt. Het is echt niet zo dat de voltallige redactie 24/7 aan het werk is.
Ik begrijp best dat de voltallige redactie niet 24/7 aanwezig is. Maar een goede (nieuws)site houd ook de vinger aan de pols bij inmiddels geplaatste artikels. Of de schrijver weekend heeft zou daar eigenlijk niet toe moeten doen. Het artikel staat (stond) immers pontificaal op de fp en trekt dan nogal wat (onterechte) aandacht.

De reacties onder het artikel staan ook bol van de vraag of dit nieuws is en veel bedenkingen bij de cijfers die gebruikt worden. Dan kun je als redactie denken, ach er zitten er een paar te klagen we laten het lekker staan, wij zijn immers de redactie.
Je zou ook kunnen denken "Goh zoveel vraagtekens bij 1 nieuwsitem, hebben wij het niet goed uitgezocht? Zouden de lezers (waar het uiteindelijk om draait) misschien gelijk hebben?"

Wat ik tot nu toe heb gezien is een afschuif-mechanisme en reacties welke e.e.a. proberen te verdedigen. Nergens ook maar 1 moment dat men zegt we zullen het nog eens nader gaan bekijken.

Echter kan ik me zo voorstellen dat een bericht over de iPad weer extra hits oplevert en daarmee extra centjes in het laatje... En dan is er de keus luisteren naar kritiek of de muntjes laten rollen. (ja is een aanname, iets wat op t.net ook al niet schijnt te mogen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
ManiacsHouse schreef op zondag 09 mei 2010 @ 15:33:
[...]

Ik begrijp best dat de voltallige redactie niet 24/7 aanwezig is. Maar een goede (nieuws)site houd ook de vinger aan de pols bij inmiddels geplaatste artikels. Of de schrijver weekend heeft zou daar eigenlijk niet toe moeten doen. Het artikel staat (stond) immers pontificaal op de fp en trekt dan nogal wat (onterechte) aandacht.

De reacties onder het artikel staan ook bol van de vraag of dit nieuws is en veel bedenkingen bij de cijfers die gebruikt worden. Dan kun je als redactie denken, ach er zitten er een paar te klagen we laten het lekker staan, wij zijn immers de redactie.
Je zou ook kunnen denken "Goh zoveel vraagtekens bij 1 nieuwsitem, hebben wij het niet goed uitgezocht? Zouden de lezers (waar het uiteindelijk om draait) misschien gelijk hebben?"

Wat ik tot nu toe heb gezien is een afschuif-mechanisme en reacties welke e.e.a. proberen te verdedigen. Nergens ook maar 1 moment dat men zegt we zullen het nog eens nader gaan bekijken.

Echter kan ik me zo voorstellen dat een bericht over de iPad weer extra hits oplevert en daarmee extra centjes in het laatje... En dan is er de keus luisteren naar kritiek of de muntjes laten rollen. (ja is een aanname, iets wat op t.net ook al niet schijnt te mogen ;) )
toon volledige bericht
Van afschuiven is absoluut geen sprake. Volgens mij heb ik gereageerd en gepoogd aan te geven dat we hier van geleerd hebben, de zaken zullen evalueren en daar waar nodig in de toekomst rekening mee zullen houden.

Voor wat betreft je aanname over extra inkomsten door berichten met veel pageviews: absolute nonsens. Inkomsten worden gegenereerd door de weergave van banners. Met 65 miljoen pageviews per maand kan ik je verzekeren dat we nooit 100% zijn 'uitverkocht'. Tegen de tijd dat onze verkoopafdeling op al die 65 miljoen pageviews een banner weet te plaatsen, zijn we dermate succesvol dat we dan ongetwijfeld een redactie van 25 man hebben, 10 subsites en een van elk product een review (wat er vervolgens weer voor zorgt dat we nog meer pageviews zullen genereren ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Wilbert de Vries schreef op zondag 09 mei 2010 @ 16:20:
[...]

Van afschuiven is absoluut geen sprake. Volgens mij heb ik gereageerd en gepoogd aan te geven dat we hier van geleerd hebben, de zaken zullen evalueren en daar waar nodig in de toekomst rekening mee zullen houden.

Voor wat betreft je aanname over extra inkomsten door berichten met veel pageviews: absolute nonsens. Inkomsten worden gegenereerd door de weergave van banners. Met 65 miljoen pageviews per maand kan ik je verzekeren dat we nooit 100% zijn 'uitverkocht'. Tegen de tijd dat onze verkoopafdeling op al die 65 miljoen pageviews een banner weet te plaatsen, zijn we dermate succesvol dat we dan ongetwijfeld een redactie van 25 man hebben, 10 subsites en een van elk product een review (wat er vervolgens weer voor zorgt dat we nog meer pageviews zullen genereren ...)
Damn die reactie heb ik dus gemist... Ernstig... * ManiacsHouse 8)7 8)7 8)7
Kuch kuch shame on you ManiacsHouse :X

Sorry voor je weekend. :9 ;)
Wilbert de Vries schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:23:
Nou, daar gaat mijn weekeinde :P

De reden dat we hier een nieuwsberichtje van hebben gebakken is in mijn ogen simpel: het is het eerste onderzoekje in Nederland onder iPad-bezitters, door Tweakers.net uitgevoerd, onder een flink aantal iPad-bezitters.
Ik proef hierin toch een beetje BREAKING NEWS!!!! gehalte. Eigenlijk best jammer (voor de redactie) dat het niet zo schokkend is/was.

[ Voor 20% gewijzigd door ManiacsHouse op 09-05-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
neographikal schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:14:

Precies!
Eigenlijk was het nieuws:
"Meer dan 100 reacties op iPad-enquête onder Nederlanders in 2 dagen"
Dat was het nieuws en dat mag best genoemd worden. Ik denk dat dit best een goed resultaat is, aangezien de enquête niet overal en nergens geplaatst was. Ik denk niet dat veel sites dit kunnen herhalen. Maar dat was dus een compleet ander nieuwsbericht geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Laatst online: 11-07 16:55
[...]

Jij bent onze echte ras-diplomaat, helaas ziet niet iedereen dat altijd, maar je hebt mij al menig maal gesust, hulde :)

Als we het dan toch over leermomenten voor t.net hebben, ik denk dat veel discussies in GR vermeden kunnen worden als van te voren (in het artikel/review/item/...) de goede intenties naar voren komen EN als naar voren komt dat de redactie de achilleshiel in het artikel zelf ook gespot is.

Ziet de redactie dat de bron een beetje slap is? 'Helaas hebben wij nog geen betrouwbare bronnen kunnen vinden, maar we proberen zo snel mogelijk meer zekerheid te krijgen' in het berichtje, we weten wel dat jullie dat doen, maar we weten niet of jullie wel net zo veel zien als wij collectief, het staat ook professioneel als niet alles klakkeloos overgenomen is en voor zoete pap wordt genomen.

Zelfde verhaal nu, de redactie had al lang gespot dat 100 early adopters geen representatieve groep is, waarom dan die (imho) slechte titel, en waarom weglaten dat jullie nog meer onderzoek willen doen?

Blijf aangeven hoeveel moeten jullie eigenlijk doen om alles tot de bodem uit te zoeken, daar komen we hier immers voor, anders gaan we wel naar anandtech of hardwareinfo of... Maar hier is het leuker :D

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan (tijdelijk) er niet gewoon een thema-channel Apple komen waarin de wat minder belangrijke items toch een plekje kunnen krijgen? Een thema-kanaal voor 3 maanden (oid) lijkt me op zich wel verantwoord met de aankomende iPad launch in NL en de nieuwe iPhones/iPods in Juni. Maar eigenlijk hadden we die gewoon al wat eerder nodig =) ...Apple heeft namelijk ook z'n eigen subforum op GoT.

Maar iig misschien gezien deze ervaringen: zeker weten een apart channel tijdens de Apple week in Juni toch? Dan hoeft niet ieder klein nieuwtje daarvan op de FP.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Vind je dat een update van het nieuwsitem niet op zijn plaats is dan? :) Wat er nu staat is niet fatsoenlijk onderbouwd (om de minder diplomatieke variant maar niet te gebruiken ;) ) en dat lijkt me niet echt iets om op een frontpage te laten staan (aangezien het niet van een secundaire bron komt)?

Ik kan eerlijk gezegd ook niet ontkennen dat ik geregeld denk "leuk voor de pageviews, maar wat is de relevantie en hoe kun je zo'n bron serieus nemen?" :) Er zijn al vaak items geplaatst op basis van bedenkelijke bronnen (een enkele forumpost hier, een gerucht daar), zeker in de mobile- en applesectie van de nieuwsberichten. Opmerkelijk genoeg heb ik dat beeld bij de andere onderwerpen nauwelijks, met name bij die twee onderwerpen lijkt toch een minder kritische bril gehanteerd te worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
neographikal schreef op maandag 10 mei 2010 @ 00:12:
[...]

Vind je dat een update van het nieuwsitem niet op zijn plaats is dan? :) Wat er nu staat is niet fatsoenlijk onderbouwd (om de minder diplomatieke variant maar niet te gebruiken ;) ) en dat lijkt me niet echt iets om op een frontpage te laten staan (aangezien het niet van een secundaire bron komt)?

Ik kan eerlijk gezegd ook niet ontkennen dat ik geregeld denk "leuk voor de pageviews, maar wat is de relevantie en hoe kun je zo'n bron serieus nemen?" :) Er zijn al vaak items geplaatst op basis van bedenkelijke bronnen (een enkele forumpost hier, een gerucht daar), zeker in de mobile- en applesectie van de nieuwsberichten. Opmerkelijk genoeg heb ik dat beeld bij de andere onderwerpen nauwelijks, met name bij die twee onderwerpen lijkt toch een minder kritische bril gehanteerd te worden. :)
We hanteren altijd een kritische bril, alleen was ik bij dit bericht blijkbaar bevooroordeeld over de bron :) Ik heb een kleine disclaimer onderaan het artikel geplaatst met een verwijzing naar dit topic. De volgende keer zullen we wel drie keer oppassen met 'onderzoek op basis van zelfstudie onder 17 vrouwen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:36:
Kan (tijdelijk) er niet gewoon een thema-channel Apple komen waarin de wat minder belangrijke items toch een plekje kunnen krijgen?
Dit vind ik een goed idee (weet niet of het technisch haalbaar is). Zet alleen echt iPad nieuws op de FP (met een stevige ballotage zodat er geen lightweight gebabbel tussen staat), en maak een apart kanaal voor de fans die ook de iPad-ervaringen van de 17 vrouwelijke vrijwilligers willen lezen :) .

(dat is natuurlijk de beste oplossing na het niet plaatsen van dergelijke berichten ;) )

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

gambieter schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:31:
[...]

Dit vind ik een goed idee (weet niet of het technisch haalbaar is). Zet alleen echt iPad nieuws op de FP (met een stevige ballotage zodat er geen lightweight gebabbel tussen staat), en maak een apart kanaal voor de fans die ook de iPad-ervaringen van de 17 vrouwelijke vrijwilligers willen lezen :) .

(dat is natuurlijk de beste oplossing na het niet plaatsen van dergelijke berichten ;) )
Dat roep ik al sinds eerste berichten van de iPhone, geeft dat ding een eigen 'channel' en de optie om het uit te schakelen. Anti-apple's lezen het niet, apple's hebben hun eigen stekje waar ze naar hartelust de nieuwtjes kunnen lezen. De rest voor wie het wel interesseert, het is optioneel.

Maarja, dan is het niet meer 'zo aanwezig' en verliest t.net natuurlijk wat 'nieuwswaardigheid'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Wilbert de Vries schreef op maandag 10 mei 2010 @ 08:59:
[...]

We hanteren altijd een kritische bril, alleen was ik bij dit bericht blijkbaar bevooroordeeld over de bron :) Ik heb een kleine disclaimer onderaan het artikel geplaatst met een verwijzing naar dit topic. De volgende keer zullen we wel drie keer oppassen met 'onderzoek op basis van zelfstudie onder 17 vrouwen'.
_/-\o_
Dit vind ik een goed idee (weet niet of het technisch haalbaar is). Zet alleen echt iPad nieuws op de FP (met een stevige ballotage zodat er geen lightweight gebabbel tussen staat), en maak een apart kanaal voor de fans die ook de iPad-ervaringen van de 17 vrouwelijke vrijwilligers willen lezen .

(dat is natuurlijk de beste oplossing na het niet plaatsen van dergelijke berichten )
Tja, maar dan krijg je natuurlijk de discussie wat echt nieuws is en wat niet.
Waar moet tweakers dan de grens leggen?
Anderzijds lost het wel veel problemen op: Tweakers kan kleine nieuwtjes uitbrengen voor de Apple-fans. Je kan dus deze mensen binnen tweakers houden, zonder ze weg te jagen. (een doelgroep die extra voor produkten wil betalen is marketing-technisch natuurlijk interessant)
En ze kunnen tegelijk echt nieuws groot brengen voor alle lezers. Er zal dan soms wel discussie komen of de grens te hoog wordt gelegd, of juist te laag. Maar ja: dat blijf je altijd houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
SinergyX schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:35:
[...]

Dat roep ik al sinds eerste berichten van de iPhone, geeft dat ding een eigen 'channel' en de optie om het uit te schakelen. Anti-apple's lezen het niet, apple's hebben hun eigen stekje waar ze naar hartelust de nieuwtjes kunnen lezen. De rest voor wie het wel interesseert, het is optioneel.

Maarja, dan is het niet meer 'zo aanwezig' en verliest t.net natuurlijk wat 'nieuwswaardigheid'.
er is intern ook al wel over nagedacht, maar het is allemaal niet zo simpel te realiseren. Dit jaar gaat het in ieder geval niet lukken en áls we het volgend jaar al doorvoeren betekent dat dus een compleet zelf in te stellen Frontpage per tag/product. Dat is nogal wat... En moeten we dus eerst heeeeel goed onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dat zou wel bij-zon-der prettig zijn :)
Wilbert de Vries schreef op maandag 10 mei 2010 @ 08:59:
[...]

Fair enough :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Een disclaimer is natuurlijk wel netjes in dit geval. Echter waarom het hele artikel niet verwijderd?
Kan me ook voorstellen dat dat dan verontwaardiging van de schrijver maar ook Apple-mensen teweeg zou brengen. Dan krijg je reacties als "Wat een Apple-artikel verwijderd!!! :( "

Dus een disclaimer was de uiteindelijk middelweg, of zit ik er ver naast?

(nog wel een beetje weekend gehad :9 ;) )
Pagina: 1