Naar aanleiding van mijn reactie op dit artikel zou ik toch graag dit topic openen. De moderaties hiervan waren heel uiteenlopend, gaande van mensen die mijn reactie best konden smaken en een +3 gaven tot enkelen die het maar niets vonden en een 0 voor offtopic en irrelevant meer dan genoeg vonden.
Originele link reactie: Lulukai in 'nieuws: 'iPad gaat in Nederland 420 euro kosten en komt in september''
Originele link artikel: nieuws: 'iPad gaat in Nederland 420 euro kosten en komt in september'
Tenslotte ben ik het ook niet eens met de ontvangen moderaties. Ik ben bewust dat er ergens in de moderatie-FAQ staat:
Ik trek wél de geloofwaardigheid van het artikel in twijfel, want de gebruikte bronnen stellen absoluut niets voor.
Ik hoop dat je even de tijd neemt om het verschil tussen beide goed te begrijpen!
Originele link reactie: Lulukai in 'nieuws: 'iPad gaat in Nederland 420 euro kosten en komt in september''
Originele link artikel: nieuws: 'iPad gaat in Nederland 420 euro kosten en komt in september'
Ten eerste vond ik het wel een terechte opmerking als reactie bij het artikel en niet in een topic bij GR. Het was naar mijn mening immers niet duidelijk genoeg dat dit om pure speculaties ging en zeker niet om een vaststaand gegeven! Deze opmerking van een andere user vatte het perfect samen:Ik denk dat dit nieuwsbericht het absolute dieptepunt is in een lange tijd dat ik hier al op Tweakers.net rondhang.
Harde woorden, maar laat mij even verklaren wat er allemaal schort aan dit artikel.
Op Hyves heeft de zuivelgigant FrieslandCampina een Flashgame geplaatst waarmee diverse prijzen zijn te winnen, waaronder vier iPads, zo schrijft MobileCowboys.
Het loopt eigenlijk al mis na de eerste 2 woorden, 'Op Hyves'. Ongeacht het onderwerp, als Hyves je enige bron is, dan is het eigenlijk al zo goed als niet meer geschikt om hier, een website voor de bovengemiddelde techneut, te verschijnen.
Het enige waar dit artikel over gaat is over een simpel Flashgame van een zuivelbedrijf dat als prijs een viertal iPads weggeeft. Dit is geen nationale campagne die gesponsord wordt door Apple, dus ik ben redelijk zeker dat FrieslandCampina de geschenken zelf ook gewoon maar aankoopt, al dan niet geïmporteerd uit de VS.
Wie even de tijd neemt om na te denken, beseft dat FrieslandCampina wel een van de laatste bedrijven zal zijn aan wie Apple vertelt wanneer de iPad hier uitkomt en hoeveel die dan precies zal moeten kosten.
Dan verder over de prijschatting van 420 euro. Dit lijkt mij gewoon ruw geschat door een vage medewerker die ergens in een boekje gelezen heeft dat de iPad 499 dollar kost in de VS, dat eventjes omrekent naar euro en er dan nog 19% BTW bovenop kletst.
Dit artikel vindt ik dan ook zonde, overbodig en vooral beschamend. Bij het lezen van de kop 'iPad gaat in Nederland 420 euro kosten en komt in september' dacht ik dat het om een aankonding van Apple zou gaan, of toch minstens van een officiële partner. Groot was mijn teleurstelling toen de enige bron een spelletje was van een zuivelfabrikant.
Ten tweede wil ik hierbij een oproep doen aan alle nieuwsredacteurs om toch minder van deze speculatieberichten te publiceren. Ik was er oprecht van overtuigd, uitgaande van de titel, dat dit om een officiële aankondiging zou gaan.Ik ben het niet vaak eens met mensen die zeuren over de nieuwswaarde, maar de kans dat dit klopt is zo klein dat ik net zo goed het nieuws kan submitten dat de ipad 450 euro gaat worden omdat mijn oma dat aan haar grote teen voelde toen ze naar de wereld draait door keek waar de ipad werd besproken.
Tenslotte ben ik het ook niet eens met de ontvangen moderaties. Ik ben bewust dat er ergens in de moderatie-FAQ staat:
Ik trek helemaal niet de nieuwswaardigheid in twijfel. Als het echt bekend gemaakt zou zijn dat de iPad 420 euro moet kosten en in september komt, dan is dit héél belangrijk nieuws, nieuws dat ik zo snel mogelijk wil weten en waarvoor ik naar Tweakers.net kom.Reacties die de nieuwswaardigheid in twijfel trekken, blijven ongewenst.
Ik trek wél de geloofwaardigheid van het artikel in twijfel, want de gebruikte bronnen stellen absoluut niets voor.
Ik hoop dat je even de tijd neemt om het verschil tussen beide goed te begrijpen!
.