Wilbert de Vries schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:28:
We kunnen die games prima kopen, daar gaat het niet om - we willen het niet. De reden daarvoor is simpel: een game kopen betekent dat je pas na release kunt beginnen met reviewen en dat betekent dat je altijd langzamer dan de concurrentie bent. Toegegeven, we zijn zeker niet altijd de eerste met een review maar voor zover ik heb kunnen turven hebben we een nette score. Die score is niet zaligmakend, maar maakt wel onderdeel uit van onze formule. Belangrijke games willen we zo snel als mogelijk na release publiceren. Dan ontkom je er niet aan dat je moet werken met de exemplaren die je van de uitgevers krijgt. Daar is niets mis mee.
Voor jullie is het dus het belangrijkst om op de releasedatum met een review te komen. Ik zou denken dat het het belangrijkst is om content te bieden die jullie gebruikers willen. Tijdige reviews is 1 ding maar er zijn meer dingen van belang.
Een eerder genoemde verdeling van " 40% met voorkeur pc, 30% met Xbox 360 en 30% met PS3" geeft al aan dat het PC belang groter is dan een Xbox belang of een PS3 belang.
Dat maakt het dus raar dat er niet meer PC versies getest worden.
Een opmerking als "er is niks mis mee dat we moeten werken met de exemplaren die we vd uitgevers krijgen" krijgen vind ik ronduit bedenkelijk. Zeker daar de kosten blijkbaar het probleem niet zijn.
Sterker nog, zo werkt het ook bij alle andere reviews. Dit heeft niets te maken met niet onafhankelijk zijn, maar met normale bedrijfsvoering. Als deze argumentatie niet voldoende is om iemand te overtuigen van onze motivatie, onafhankelijkheid, etc dan heeft het weinig zin verder te discussiëren.
Dat heeft het uiteraard wel, je reviewed niet wat je wilt maar wat je krijgt. Als dat jullie bedrijfsvoering is, prima maar al het bovenstaande is één van de redenen dat ik voor opinion leading reviews niet op tweakers kom. En met mij waarschijnlijk vele anderen. Als je voor de snelle pageviews wil moet je wellicht idd bovenstaande strategie volgen. Het is niet de mijne.
Om de discussie alvast irrelevant te verklaren als ik/wij het niet eens zijn met je argumentatie is uiteraard ook zwak.
En om ieders illusie weg te nemen: het is echt niet zo dat als wij bellen dat we een pc-versie willen dat we die dan krijgen. Policy is veelal gewoon dat er geen pc-versie wordt uitgestuurd voor de release, voor een Nederlandse site gaan ze dan zeker geen uitzondering maken. Jammer? Jazeker. Onoverkomelijk? Neen.
Of je die pc versie krijgt vd uitgever is toch geen probleem je gaf al aan dat de kosten het probleem niet zijn.
Hetgeen waar tweakers goed in is, is het scheppen van voorwaarden.
Ik kom hier voor:
1 ) het zeer goede nl talige Forum (content door users)
2 ) V&A (content door users)
3 ) Pricewatch (content door shops)
.......
8 ) front page. (content door tweakers)
Waarbij eigenlijk alleen het Forum echt unieke content heeft en die wordt ook nog door de users geleverd.
Ik zou hopen dat tweakers zich met de content die ze zelf genereert, zoals de reviews. zich meer zou willen onderscheiden ipv alleen op de dag zelf zo snel mogelijk een reviewtje uitpersen obv wat de uitgever opstuurt.