Nieuws???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste redacties, vertel ons eens waarom dit nieuws: Apples App Store bevat 225.000 applicaties in vredesnaam op de FP als nieuws wordt opgenomen?

Ik zie er absoluut niets nieuwswaardigs in. Ze hebben al jaren een appstore, is al jaren de grootste, en de genoemde getallen zijn ook niet interssant... Alsof het ons iets uitmaakt of er 200.000 of 250.000 apps in staan...

Waarom?????

Alleen maar omdat Apple het als nieuwsbericht heeft? Ik ga er toch vanuit dat de Tweakers redactie het nieuws filtert op nieuwswaardigheid, en niet alles zomaar plaatst....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Daar komt bij dat het niet eens 225000 unieke apps zijn, dus het getal ansich zegt ook helemaal niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:32
Ik bind het ook niet bepaald nieuwswaardig, het is niet eens een mooi getal :P

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 14:04

Wish

ingwell

Iemand anders die zich er zorgen over maakt of dit wel nieuwswaardig is:
First post Apples App Store bevat 225.000 applicaties

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 11:18

arnoudwokke

Redacteur
Als ik het zo lees, gaat het je om de kop: had het volgens jou beter geweest om als kop neer te zetten dat er vijf miljard applicaties zijn gedownload? Of dat daaraan 1,5 miljard dollar is verdiend?

Opvallend trouwens dat als het om Apple gaat, de nieuwswaarde in twijfel wordt getrokken, terwijl dat enige tijd geleden bij Android (nieuws: Meer dan 40.000 applicaties in Android Market) niet zo was (en dat was ook geen mooi rond getal :P)

We proberen met onze verslaggeving lezers op de hoogte te brengen van de telecommarkt. Dat doen we door artikelen te brengen over een breed scala aan onderwerpen, en Apple hoort er op de telecommarkt anno 2010 bij. Het artikel van gisteren ging over de nieuwe iPhone - het artikel daarover gaat over specs en verkrijgbaarheid van dat ding. Dit paste daar dus niet in.

Cijfers zijn vaak interessant om te duiden hoe het gaat op een bepaald onderdeel van de markt, in dit geval de markt van applicaties. De cijfers zijn ook niet blind overgetikt, maar in de vorm van vergelijkingen met andere platformen is daar enige achtergrond aan toegevoegd. Er zitten veel software-ontwikkelaars op T.net, dus vind ik dat we updates daarover moeten brengen: het is immers relevant voor hun interessegebied (of zelfs hun beroep, in sommige gevallen ;)) Bovendien brengen we dit soort artikelen met opzet niet vaak, maar in het artikel staan veel - volgens mij - relevante en niet eerder gepubliceerde cijfers (zoals de totale omzet uit de App Store).

Het is uiteraard makkelijk om te zeggen dat je er geen nieuws in ziet of dat je het niet interessant vind: bij artikelen over Apple lijkt dat extra gevoelig te liggen, hoewel Apple van redacteuren geen speciale behandeling krijgt. Wij brengen bij Tweakers.net zoals gezegd veel nieuws over veel tech-gerelateerde onderwerpen: je kunt op de frontpage dus altijd artikelen vinden die je wél interesseren - en de rest kun je met een gerust hart overslaan.

Wij laten ons echter niet leiden door de marketing van welk bedrijf dan ook (soms tot frustratie van bedrijven, maar wij schrijven voor tweakers en niet voor bedrijven die persberichten sturen :)): wij maken zelf onze afwegingen op basis van wat nieuwswaardig is en waar onze lezers in geïnteresseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imak
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-01 16:58

Imak

Opt-out?

Beste Arnoud,

Bedankt voor de inhoudelijk reactie op mijn posts uit andere fora en FP.

Je reactie maakt het voor mij wel iets duidelijker waarom dit artikel nieuwswaarde heeft. Het is voor de betreffende beroeps/interessegroepen wel interessant om de cijfers te weten.

Wel is de timing frappant. Je kan immers niet ontkennen dat een groot deel van het succes van de iphone te maken heeft met de apps en de app store. Dit artikel prijst dus wel degelijk een belangrijke feature van de iphone aan.

Het is voor Apple heel normaal om voor de lancering van een product een hype te creëren. Dit doen zij niet doormiddel van normale marketinginstrumenten zoals reclames. Maar door het heel slim lekken naar de pers en door de normale communicatie met die pers(persberichten en presentaties, creëren zij de hype bij de doelgroep, waarin veel tweakers te vinden zijn. Jullie als redactie bepalen inderdaad hoe, wat, waar en wanneer je plaatst. Maar Apple bepaalt wel wanneer er een persbericht komt en waar het persbericht over gaat. Hierdoor verlies jij als journalist wel een stukje controle. Je kan namelijk niet te lang wachten met het brengen van een artikel. Anders brengen je concurrenten het wel en mis jij de boot. Je zal het dus wel moeten plaatsen. Hierdoor speel je een grote rol in de marketing van Apple.

Ik wil niet zeggen dat je laat leiden door Apple of dat je journalistieke onafhankelijkheid kwijt bent. Alleen dat je het ''slachtoffer'' ;) bent van een heel gewiekst marketingapparaat.

Ik heb er respect voor dat je er tijd voor neemt om zo snel te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ben sinds vandaag 10jr geregistreerd bij deze community, ik heb geen abbo omdat ik de meerwaarde daarvan niet zie, maar ik zou direct een abbo nemen als daarin een iphone filter kwam; zodat ik geen reacties/nieuws etc. waar het woord apple,iphone,iphad,itunes in voorkomt niet worden getoond. Een soort van TAG-filter ofzo... ooow devvertjes.

Al zouden wij een inzamelingsactie houden om crisp te betalen zodat 't ontwikkeld kan worden, heb ik zo'n vermoede dat binnen no-time het potje gevuld is :X

beetje zo iets; [feat] Nieuwsberichten wegfilteren

[ Voor 30% gewijzigd door himlims_ op 08-06-2010 13:57 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 11:18

arnoudwokke

Redacteur
Wel is de timing frappant. Je kan immers niet ontkennen dat een groot deel van het succes van de iphone te maken heeft met de apps en de app store. Dit artikel prijst dus wel degelijk een belangrijke feature van de iphone aan.
Nee hoor, het gaat over cijfers rondom de App Store. Ja, die zijn positief, maar dat is geen reden om een artikel wel of niet te brengen. Deze cijfers kwamen uit de keynote van Steve Jobs van gisteravond. Het later deze week brengen van dit artikel was dus te laat geweest en daarom geen optie. En eerder wisten we het niet :)
Het is voor Apple heel normaal om voor de lancering van een product een hype te creëren. Dit doen zij niet doormiddel van normale marketinginstrumenten zoals reclames. Maar door het heel slim lekken naar de pers en door de normale communicatie met die pers(persberichten en presentaties, creëren zij de hype bij de doelgroep, waarin veel tweakers te vinden zijn.
Helemaal waar. Dat geldt overigens niet alleen voor Apple, hoor. Google kan er ook wat van. Net als HTC. En Samsung. En vele andere bedrijven (al is Apple er beter in dan veel andere bedrijven, dat wel :)) Afijn, gewoon een marketingtool dus, net als reclames. Die hype wordt versterkt door Apple-fascinatie van mainstream media. Wij berichten echter niet méér over de iPhone dan door het marktaandeel en interesse onder tweakers verklaard kan worden. Nieuws is nieuws en bij een hype kijken we extra kritisch naar wat we wel of niet brengen.
Wij op de redactie houden daarom scherp in de gaten wat waarschijnlijk als gelekte informatie uit marketingoogpunt naar buiten komt. Niet dat het een dwingende reden is om niet te brengen, als het relevant is. Enkele voorbeelden: Froyo is veel sneller dan voorgaande Android-versies en HD2 is drie keer sneller dan Touch HD. Nog vaker keuren we dit soort berichten af vanwege niet-relevant of niet-aannemelijk. En believe me: we keuren veel meer onderwerpen af dan dat er artikelen geplaatst worden :)
Jullie als redactie bepalen inderdaad hoe, wat, waar en wanneer je plaatst. Maar Apple bepaalt wel wanneer er een persbericht komt en waar het persbericht over gaat. Hierdoor verlies jij als journalist wel een stukje controle. Je kan namelijk niet te lang wachten met het brengen van een artikel. Anders brengen je concurrenten het wel en mis jij de boot. Je zal het dus wel moeten plaatsen. Hierdoor speel je een grote rol in de marketing van Apple.
Yup, maar bedrijven bepalen altijd wanneer ze een persbericht sturen en waar dat over gaat. Dat geldt voor letterlijk alle bedrijven. Ze verliezen de controle als iets ongewild naar buiten komt, zoals Apple in april gebeurde toen Gizmodo een proto kocht en erover publiceerde. Die controle heeft geen enkele journalist ooit gehad en die is dus ook niet verloren.

Let wel: Tweakers.net is in de ogen van lezers uiteraard een nieuwssite met technieuws. Voor fabrikanten van producten waar tweakers in geïnteresseerd kunnen zijn is het echter ook een heel krachtige tool in marketing: een artikel of review op T.net levert veel aandacht voor een product op, en waardevollere aandacht dan ze kunnen krijgen via veel andere kanalen (kleinere sites, billboards of andere zaken). Vandaar dat allerlei bedrijven - van Apple totaan de elektronicaimporteur op de hoek - probeert om redacteuren over te halen over zaken te publiceren. Voor ons is de afweging echter altijd inhoudelijk: vinden mensen het interessant, is het relevant en nieuwswaardig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

je wordt er helemaal schijt ziek van, overal moet er wel weer de vergelijking getrokken worden naar Apple. Kun je zeggen dat is altijd zo dat mensen bepaalde producten voortrekken (nintendo fanboy's, amd kiddies etc.). Maar de laatste periode loopt 't de spuigaten uit. Mods doen er niets aan, je kunt TR invullen maar dat lijkt nutteloos.

Al gaat 't om een kabeltje, een monitor, software of wat dan ook, steeds maar weer die vergelijking naar Apple. Goed ik weet dat ik het niet MOET lezen, maar veelal kom je daar pas te laat achter. Dus ontkomen doe je er niet aan.

Ik zou direct 5euro per maand betalen voor een apple-vrije tweakers, en denk niet dat ik de enige ben. Het is gewoon niet leuk meer. Als er nu een filter geactiveerd kon worden om berichten/forumposts/usertjes/frontpage artikelen onzichtbaar te maken ..... HAAAALELUUUJAH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het is te vergelijken met wat wilders nu doet in de politiek, alles wordt ook met hem vergeleken. Er wordt ook bovengemiddeld veel aandacht aan hem geschonken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
/* Trackeritems met Apple/iPhone/iPad/iPad er in blokkeren (inc. V&A, blogs etc.) */
#utracker a[title*="Apple"],
#utracker a[title*="iPhone"],
#utracker a[title*="itunes"],
#utracker a[title*="iPad"],
#utracker a[title*="iPod"] {
    visibility: hidden;
}

/* Nieuwsitems met Apple/iPhone/iPad/iPad er in blokkeren */
.content .frontpageItem a[title*="Apple"],
.content .frontpageItem a[title*="iPhone"],
.content .frontpageItem a[title*="itunes"],
.content .frontpageItem a[title*="iPad"],
.content .frontpageItem a[title*="iPod"] {
    visibility: hidden;
}
(thx to wiethoofd)

dat is voor de frontpage, hoe je bepaalde reacties van $fanboy-user kunt verbergen weet ik niet

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hIsMtXOd5t0Hr4atqYH3vc0K/full.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door himlims_ op 15-06-2010 14:45 ]

Pagina: 1