Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 12:48
Ciedric schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:04:
Apple niet ;) en ja ik weet dat je dat dan als nog kon doen maar via m'n iPhone gaat dit makkelijker aangezien ik hem direct kan uploaden naar picassa.
Maar goed daar draait dit topic toch niet voor?
Bij apple is het: Command-Shift-3
Zie http://support.apple.com/...locale=en_US&locale=en_US

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ciedric schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:43:
Nu kreeg ik al info over bridgen, kun je dit nu wel of niet zelf doen?
Dat kan je zelf niet doen, daar heb je de helpdesk voor nodig.
Wat je daar ziet op het screenshot is voor het instellen van een wireless bridge (wds).
Met wds kan je een draadloze verbinding aanleggen tussen routers.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 11-08-2014 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11-2024
Weet ik!
job schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 18:10:
[...]

Dat kan je zelf niet doen, daar heb je de helpdesk voor nodig.
Wat je daar ziet op het screenshot is voor het instellen van een wireless bridge (wds).
Met wds kan je een draadloze verbinding aanleggen tussen routers.
Maar zou ik de Ubee in bridge laten zetten?
Gaat nu ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:17
Ciedric schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:38:
[...]
Maar zou ik de Ubee in bridge laten zetten?
Gaat nu ook zo.
Als je er geen last van hebt gewoon lekker laten zo. Als je wel last ondervind gewoon dat ene minuutje (excl. wachttijd :P) bellen en je eigen router er achter hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collinstr
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-09 14:52
ik heb sinds ik verhuisd ben last van storende tv's als er iemand bijv. aan het scheren/mixen of het fornuis aansteekt met zo een klikker in het fornhuis, heeft iemand enig idee wat het probleem is en hoe het verholpen kan worden?

p.s. de coax kabel is goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
collinstr schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:11:
ik heb sinds ik verhuisd ben last van storende tv's als er iemand bijv. aan het scheren/mixen of het fornuis aansteekt met zo een klikker in het fornhuis, heeft iemand enig idee wat het probleem is en hoe het verholpen kan worden?

En gebruik je ook splitters en zo ja, zijn die ook van Kabel Keur?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 23:08

Zorian

What the fox?

Klinkt als een probleem met je stroomvoorziening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:06
Zorian schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:06:
[...]

Klinkt als een probleem met je stroomvoorziening.
Of de aarding daarvan.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24

TFHfony

Professional Weirdo

Dit had ik dus ook: Zodra er zelfs iemand ergens het licht aandeed, kwam er even storing in beeld.
Uiteindelijk bleek dat de groene kabel die de AOP inliep er niet 100% goed in zat. Deze opnieuw strippen en aansluiten loste het probleem op.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
In aansluiting op het bericht van collinstr heb ik het volgende:

Als ik met de coax kabel bezig ben om er een stekker aan te maken, dan merk ik bij het aanraken van de draad een flinke schok.. (ik weet niet of het bij de aarding of de kern van de kabel was)

Enige idee? Ik weet dat er iets van spanning op die kabel kan staan, maar dit was een serieuze spanning die ik voelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VAnTurenhout schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:45:
In aansluiting op het bericht van collinstr heb ik het volgende:

Als ik met de coax kabel bezig ben om er een stekker aan te maken, dan merk ik bij het aanraken van de draad een flinke schok.. (ik weet niet of het bij de aarding of de kern van de kabel was)

Enige idee? Ik weet dat er iets van spanning op die kabel kan staan, maar dit was een serieuze spanning die ik voelde.
De inkomende groene kabel, of een binnenhuiskabel?

In het laatste geval heb je de AOP in de meterkast waarschijnlijk niet (goed) geaard. Als je dat zou doen kan er geen aardlus (door faseverschil) meer ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:03:
[...]

De inkomende groene kabel, of een binnenhuiskabel?

In het laatste geval heb je de AOP in de meterkast waarschijnlijk niet (goed) geaard. Als je dat zou doen kan er geen aardlus (door faseverschil) meer ontstaan.
Binnenhuis kabel. Ik zal eens naar die AOP gaan kijken. tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Hm, ik begin me toch een beetje te storen aan Ziggo. Hoewel ik met Twitter Webcare een eind kom, stapelt de problematiek zich op.

Het droppen van idle verbindingen (SSH/RDP) was voor mij al een tijdje een doorn in het oog. Toen mijn modem ook nog eens kwam met 10 minuten lange HTTP timeouts heb ik aan de bel getrokken bij Ziggo. In transparent bridge modus met eigen router werkte het op zich wel prima. Webcare bood mij netjes een nieuw modem aan, maar zolang het in bridge wel werkte vond ik het allemaal wel best. Totdat SSH problematiek begon te ontstaan. Soms na een minuut, soms na 3 uur. Zelfs als er data over de connectie liep wilde de verbinding nog wel eens wegvallen..

Anywho, nieuw modem gevraagd via Webcare, via de klantenservice te horen gekregen dat een nieuw modem niet aan de orde was "omdat ik al een modem had die aan de snelheidseisen voldeed". Weer naar Webcare gestapt, deze keer wel een "nieuw" (lees: refurbished) modem gekregen.

Lang verhaal kort, Webcare houdt vol dat het modem in bridge staat, maar ik kan de Cisco portal gewoon benaderen en mijn router krijgt een lokaal IP adres (178.x). Alle idle connecties worden weer gedropped... Het modem staat écht niet in bridge, maar de klantenservice houdt vol van wel.

Ik begin het echt redelijk zat te worden onderhand...

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Ik heb problemen om op neogaf.com en mirc.com te komen terwijl ze wel gewoon up zijn.

Als ik ze ping krijg ik gewoon goede waardes.

Heb m'n modem en router (Asus RT-N66U) gereset geen effect...

Vreemd genoeg als ik mijn pc direct aansluit op het modem krijg ik wel verbinding met de sites.

Andere mensen die ook niet op de sites kunnen komen? Op mijn mobiel check (wifi-uit) dan kom ik er wel gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:26
Klinkt alsof je router een andere DNS server heeft ingesteld itsgreen?

Met de Ziggo DNS server werkt het gewoon. BTW site staat wel bomvol met trackers, niet normaal hoeveel.

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/y3scl8f5z/Schermafdruk_van_2014_08_12_12_41_05.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door andy88 op 12-08-2014 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

itsgreen schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:38:
Ik heb problemen om op neogaf.com en mirc.com te komen terwijl ze wel gewoon up zijn.

Als ik ze ping krijg ik gewoon goede waardes.

Heb m'n modem en router (Asus RT-N66U) gereset geen effect...

Vreemd genoeg als ik mijn pc direct aansluit op het modem krijg ik wel verbinding met de sites.

Andere mensen die ook niet op de sites kunnen komen? Op mijn mobiel check (wifi-uit) dan kom ik er wel gewoon op.
Ik kom momenteel met mijn Ziggo verbinding niet op www.telegraaf.nl, terwijl deze via kantoor (KPN) direct binnen komt.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

TFHfony schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:41:
[...]

Ik kom momenteel met mijn Ziggo verbinding niet op www.telegraaf.nl, terwijl deze via kantoor (KPN) direct binnen komt.
Ja die werkt bij mij ook helemaal niet. Maar die heeft ook slechte pings...

De andere sites laten wel gewoon 100% goede pings zien.

Hoe zou ik een DNS kunnen instellen op mijn router?

Vreemd genoeg kom ik een kleine pool met mensen tegen op Twitter, uit verschillende landen, met hetzelfde probleem. Zover te zien nog geen overeenkomsten... behalve dat neogaf.com en mirc.com het allebei niet doen :/

[ Voor 19% gewijzigd door itsgreen op 12-08-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Ik heb zelf geen ervaring met je Asus router maar zo zou het moeten kunnen:
http://setuprouter.com/router/asus/rt-n66u/dns.htm

Wellicht heb je hier de DNS server van OpenDNS of Google ingesteld en krijg je daarom wisselende resultaten met/zonder router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

andy88 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:49:
Ik heb zelf geen ervaring met je Asus router maar zo zou het moeten kunnen:
http://setuprouter.com/router/asus/rt-n66u/dns.htm

Wellicht heb je hier de DNS server van OpenDNS of Google ingesteld en krijg je daarom wisselende resultaten met/zonder router.
Hij stond op niets ingesteld, Google maakte geen verschil :(

edit: Ebay werkt inderdaad ook niet bij, het vreemde is dat ook mensen uit de VS en de UK er last van hebben....

[ Voor 11% gewijzigd door itsgreen op 12-08-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:45

Tijntje

Hello?!

Ik heb ook problemen met verschillende sites.
De DNS is niet het probleem. Ik gebruik de google DNS.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5enBDu3.png
eBay werkt bij mij bijvoorbeeld niet.

Als ik op mijn laptop mijn KPN 3G kaart gebruik werkt het wel.

[ Voor 28% gewijzigd door Tijntje op 12-08-2014 13:06 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
itsgreen schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:04:

Hij stond op niets ingesteld, Google maakte geen verschil :(
Dan zal het een probleem met de routering zijn. Kan je als eindgebruiker weinig aan doen behalve afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Klinkt als een routing issue op (een deel van) het Ziggo netwerk naar buiten toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:45

Tijntje

Hello?!

Zo te zien inderdaad routering.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zE0YHTp.png

[ Voor 13% gewijzigd door Tijntje op 12-08-2014 13:14 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

TFHfony schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:07:
Klinkt als een routing issue op (een deel van) het Ziggo netwerk naar buiten toe...
Ja maar in de VS en UK hebben ze er ook last van....

Bij tracerts lijken de problemen iig allemaal te gaan over Level3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VAnTurenhout schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:12:
[...]

Binnenhuis kabel. Ik zal eens naar die AOP gaan kijken. tnx.
Ik lees mijn post net terug, maar ik zie dat die niet compleet is. Ik ga er wel vanuit dat je geen lange doorverbindingsroutes hebt gemaakt, dus AOP -> splitter -> kabel -> splitter -> kabel -> splitter enzovoorts. Want dan kan je tussen de splitters ook een klap krijgen, ondanks dat je het AOP wel hebt geaard.

Ik raad altijd directe verbindingen aan; Opgebouwd vanaf de AOP, al dan niet met een versterker (tratec 752 bijvoorbeeld) of een multitap ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-12-2024
Het lijkt een storing te zijn waar meerdere site last van hebben en niet alleen via ziggo.
zie :
nieuws: Klanten klagen over bereikbaarheid internetbankieren ING
en http://storingsoverzicht....-ing-internetbankieren-4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:15:
[...]

Ik lees mijn post net terug, maar ik zie dat die niet compleet is. Ik ga er wel vanuit dat je geen lange doorverbindingsroutes hebt gemaakt, dus AOP -> splitter -> kabel -> splitter -> kabel -> splitter enzovoorts. Want dan kan je tussen de splitters ook een klap krijgen, ondanks dat je het AOP wel hebt geaard.

Ik raad altijd directe verbindingen aan; Opgebouwd vanaf de AOP, al dan niet met een versterker (tratec 752 bijvoorbeeld) of een multitap ertussen.
Ja, dat is wel het geval. Lange kabel vanaf AOP -> Splitter (8 poorts versterkt) -> drieweg-splitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VAnTurenhout schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:25:
[...]

Ja, dat is wel het geval. Lange kabel vanaf AOP -> Splitter (8 poorts versterkt) -> drieweg-splitter
Dan is de aarweerstand van die lange kabel mogelijk groter dan aarding via jouw lijf. Kan je die 3-weg splitter of die 8 poorts versterker aarden? En aard sowieso de AOP.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2014 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:37:
[...]

Dan is de aarweerstand van die lange kabel mogelijk groter dan aarding via jouw lijf. Kan je die 3-weg splitter of die 8 poorts versterker aarden? En aard sowieso de AOP.
ik zal het straks eens controleren. Thanks. De Driewegsplitter zal niet lukken, dat is zo'n huis tuin keukending van de action (ijzer).

Ik denk dat ik misschien abuis ben mbt de versterker.. volgens mij zit deze in de meterkast:

Afbeeldingslocatie: http://www.elektrototaalmarkt.nl/pimg/123308_productfoto_vergroting_product4123308/0/vergroting/hirschmann-multitap-verdeler-8-voudig-afc2081-123308.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VAnTurenhout schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:37:
[...]

ik zal het straks eens controleren. Thanks. De Driewegsplitter zal niet lukken, dat is zo'n huis tuin keukending van de action (ijzer).

Ik denk dat ik misschien abuis ben mbt de versterker.. volgens mij zit deze in de meterkast:

[afbeelding]
Da's dus een multitap (een 'geavanceerde splitter' in feite). Zie mijn eerdere advies voor aanleg kabels: (Meterkast) AOP->Versterker -> multitap -> individuele kabels naar TV/Radio-punten (geen splitters meer ertussen, ipv daarvan weer kabel(s) vanaf de mutitap).

Je kan dan de AOP, versterker en multitap allemaal aarden, dan heb je nooit een schok/aardlus oid.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2014 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 12:14
Bolk schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:19:
Hm, ik begin me toch een beetje te storen aan Ziggo. Hoewel ik met Twitter Webcare een eind kom, stapelt de problematiek zich op.

Het droppen van idle verbindingen (SSH/RDP) was voor mij al een tijdje een doorn in het oog. Toen mijn modem ook nog eens kwam met 10 minuten lange HTTP timeouts heb ik aan de bel getrokken bij Ziggo. In transparent bridge modus met eigen router werkte het op zich wel prima. Webcare bood mij netjes een nieuw modem aan, maar zolang het in bridge wel werkte vond ik het allemaal wel best. Totdat SSH problematiek begon te ontstaan. Soms na een minuut, soms na 3 uur. Zelfs als er data over de connectie liep wilde de verbinding nog wel eens wegvallen..

Anywho, nieuw modem gevraagd via Webcare, via de klantenservice te horen gekregen dat een nieuw modem niet aan de orde was "omdat ik al een modem had die aan de snelheidseisen voldeed". Weer naar Webcare gestapt, deze keer wel een "nieuw" (lees: refurbished) modem gekregen.

Lang verhaal kort, Webcare houdt vol dat het modem in bridge staat, maar ik kan de Cisco portal gewoon benaderen en mijn router krijgt een lokaal IP adres (178.x). Alle idle connecties worden weer gedropped... Het modem staat écht niet in bridge, maar de klantenservice houdt vol van wel.

Ik begin het echt redelijk zat te worden onderhand...
Ook in bridge kan je gewoon inloggen op de Cisco.
Ook is 178.x.x.x geen private range.
Dat zijn de ranges 10.0.0.0/8, 172.16.0.0/12 en 192.168.0.0/16
Er zou op je modem een lampje RTR aanwezig moeten zijn, brandt deze en zo ja welke kleur?

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis-L op 12-08-2014 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
Ik heb sinds een maand of anderhalve nu Ziggo. In het begin alles prima. Sinds een week of 2 wil discovery channel niet meer (E48-32). Al factory reset gedaan van de ontvanger, maar maakt niet uit. Moet ik Ziggo nog voor bellen.

Wat ik vervelender vind is dat sinds een week ook mijn internet verbinding flinke periodes heeft waarbij er packetloss optreedt naar buiten toe (de internet gateway al). Soms duurt dit een half uur, soms vijf minuten.. Behoorlijk vervelend browsen, hels als je ook ssh-t naar servers.

Het gaat hier soms om wel >30% packetloss. Veel minder is al behoorlijk goed merkbaar. Ik heb smokeping op mijn lan server geinstalleerd, en daar fping ik iedere 60 sec 20 packets naar mijn lan gateway, mijn wan gateway, een paar interne dingen, en een paar externe dingen.

Hieronder een paar graphs als voorbeeld.

LAN Gateway (dus het interne IP adres van de Ziggo Cisco modem)
Afbeeldingslocatie: http://photolog.isafeelin.org/ziggo/localgateway.png
Opvallend vind ik hier al dat er 5% packetloss is geweest.. maar alla.

Asus wifi router (Asus N66U)
Afbeeldingslocatie: http://photolog.isafeelin.org/ziggo/asus.png
Zo zou je ze verwachten (en zo is de rest op mijn LAN ook)

En dan de gateway naar het internet toe:
Afbeeldingslocatie: http://photolog.isafeelin.org/ziggo/internet-gateway.png

.. dat ziet er behoorlijk slecht uit, eigenlijk... en ik maak een beetje zorgen of ik wel de juiste keus heb gemaakt..

[ Voor 0% gewijzigd door ISaFeeliN op 14-08-2014 07:50 . Reden: foute link naar plaatje gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:11:
[...]

Da's dus een multitap (een 'geavanceerde splitter' in feite). Zie mijn eerdere advies voor aanleg kabels: (Meterkast) AOP->Versterker -> multitap -> individuele kabels naar TV/Radio-punten (geen splitters meer ertussen, ipv daarvan weer kabel(s) vanaf de mutitap).

Je kan dan de AOP, versterker en multitap allemaal aarden, dan heb je nooit een schok/aardlus oid.
Zo is de situatie: Groene kabel gaat in AOP:

Afbeeldingslocatie: http://www.cablers.nl/WebRoot/Store/Shops/Digiproof/MediaGallery/Aansluitdozen/UMU_compleet_200x160.jpeg
(hiervan heb ik een kabel naar de aarde getrokken en aangesloten op het lipje wat daarvoor bestemd is.

Vandaaruit gaat een kabel naar de Hirschman:

Afbeeldingslocatie: http://www.boris.nl/fotos/4b369c3dcc8c3.jpg

Maar als de kabel die van de aop naar de hirschman gaat alleen in de Hirschman zit (linkse aansluiting), en ik raak de ijzeren huls van deze stekker tegelijk aan met bijvoorbeeld de gasleiding in de meterkast, dan krijg ik al een optater..ook al zit de stekker niet in de Hirschman.

Vanuit de Hirschman gaat de andere aansluiting naar de MultiTap.

Ik blijf het vreemd vinden dat ik toch spanning blijf voelen op de coax. Er stond één TV aan (die dus via een coax-doos in de woonkamer rechtstreeks is aangesloten op de multitap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:18
ISaFeeliN schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:18:
Ik heb sinds een maand of anderhalve nu Ziggo. In het begin alles prima. Sinds een week of 2 wil discovery channel niet meer (E48-32). Al factory reset gedaan van de ontvanger, maar maakt niet uit. Moet ik Ziggo nog voor bellen.

Wat ik vervelender vind is dat sinds een week ook mijn internet verbinding flinke periodes heeft waarbij er packetloss optreedt naar buiten toe (de internet gateway al). Soms duurt dit een half uur, soms vijf minuten.. Behoorlijk vervelend browsen, hels als je ook ssh-t naar servers.

Het gaat hier soms om wel >30% packetloss. Veel minder is al behoorlijk goed merkbaar. Ik heb smokeping op mijn lan server geinstalleerd, en daar fping ik iedere 60 sec 20 packets naar mijn lan gateway, mijn wan gateway, een paar interne dingen, en een paar externe dingen.

Hieronder een paar graphs als voorbeeld.

LAN Gateway (dus het interne IP adres van de Ziggo Cisco modem)
[imghttp://photolog.isafeelin.org/ziggo/localgateway.png[/img]
Opvallend vind ik hier al dat er 5% packetloss is geweest.. maar alla.

Asus wifi router (Asus N66U)
[afbeelding]
Zo zou je ze verwachten (en zo is de rest op mijn LAN ook)

En dan de gateway naar het internet toe:
[afbeelding]

.. dat ziet er behoorlijk slecht uit, eigenlijk... en ik maak een beetje zorgen of ik wel de juiste keus heb gemaakt..
Heb je al eens in je modem gekeken wat voor signaal je binnenkrijgt? Als je SNR erg beroerd is, is het niet vreemd dat dit soort dingen gebeuren. Dat er blijkbaar wat mis is met je signaalkwaliteit kan je ook zien aan de E48-32 die je krijgt op TV.

Ik neem aan dat je modem direct achter 't aansluitpunt staat? En dat de kabel tussen aansluitpunt en modem goed vast zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Dennis-L schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:22:
[...]

Ook in bridge kan je gewoon inloggen op de Cisco.
Ook is 178.x.x.x geen private range.
Dat zijn de ranges 10.0.0.0/8, 172.16.0.0/12 en 192.168.0.0/16
Er zou op je modem een lampje RTR aanwezig moeten zijn, brandt deze en zo ja welke kleur?
Ondertussen is het reeds opgelost (ook mijn dank aan andy88!). Ik bedoelde uiteraard de 192.168.178.x range. Klantenservice had het verkeerde MAC adres. Nu eindelijk m'n modem weer in bridge :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Heb je al eens in je modem gekeken wat voor signaal je binnenkrijgt? Als je SNR erg beroerd is, is het niet vreemd dat dit soort dingen gebeuren. Dat er blijkbaar wat mis is met je signaalkwaliteit kan je ook zien aan de E48-32 die je krijgt op TV.

Ik neem aan dat je modem direct achter 't aansluitpunt staat? En dat de kabel tussen aansluitpunt en modem goed vast zit?
Dit zijn toch geen slechte signalen volgens mij?

Channel 1:
Channel ID: 136
Downstream Frequency: 234000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: -4.5 dBmV
Signal to Noise Ratio: 41.1 dB
MER: 0.0 dB
Correctable FEC: 6333886 codewords
Uncorrectable FEC: 48105 codewords
Channel 2:
Channel ID: 129
Downstream Frequency: 178000000 Hz
Power Level: -4.6 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40.9 dB
Correctable FEC: 50712 codewords
Uncorrectable FEC: 42334 codewords
Channel 3:
Channel ID: 130
Downstream Frequency: 186000000 Hz
Power Level: -4.3 dBmV
Signal to Noise Ratio: 41.4 dB
Correctable FEC: 240608238 codewords
Uncorrectable FEC: 607295 codewords
Channel 4:
Channel ID: 131
Downstream Frequency: 194000000 Hz
Power Level: -4.4 dBmV
Signal to Noise Ratio: 41.1 dB
MER: 41.3 dB
Correctable FEC: 181500786 codewords
Uncorrectable FEC: 601518 codewords
Channel 5:
Channel ID: 132
Downstream Frequency: 202000000 Hz
Power Level: -4.8 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40.9 dB
Correctable FEC: 151000989 codewords
Uncorrectable FEC: 793158 codewords
Channel 6:
Channel ID: 133
Downstream Frequency: 210000000 Hz
Power Level: -5.2 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40.6 dB
Correctable FEC: 139624432 codewords
Uncorrectable FEC: 116153 codewords
Channel 7:
Channel ID: 134
Downstream Frequency: 218000000 Hz
Power Level: -5.2 dBmV
Correctable FEC: 90285004 codewords
Uncorrectable FEC: 409068 codewords
Channel 8:
Channel ID: 135
Downstream Frequency: 226000000 Hz
Power Level: -4.9 dBmV
Correctable FEC: 12347357 codewords
Uncorrectable FEC: 360734 codewords

Upstream Channels

Channel1:
Channel ID: 11
Upstream Frequency: 36000000 Hz
Modulation: 64 QAM
Bit Rate: 30720 kBits/sec
Power Level: 39.0 dBmV
Channel2:
Channel ID: 9
Upstream Frequency: 52000000 Hz
Power Level: 40.0 dBmV
Channel3:
Channel ID: 10
Upstream Frequency: 44500000 Hz
Power Level: 39.3 dBmV
Channel4:
Channel ID: 12
Upstream Frequency: 58800000 Hz
Power Level: 40.0 dBmV
Statistics

T3Timeouts: 10 timeouts
T4Timeouts: 0 timeouts

De installatie nu is trouwens door een Ziggo monteur gedaan. De kabel die via de buitenkant van mijn huis naar boven komt (oude huizen) moest vernieuwd worden. De monteur heeft dat keurig gedaan, en die heeft binnenshuis ook gelijk de boel aangesloten. Ik had het niet veel anders gedaan, maar als een monteur het doet zou het goed moeten zitten lijkt me :) Alles zit goed vast! Ik hoop een keer Ziggo aan de lijn te krijgen op het moment dat het speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:18
Hmm... die waardes zien er volgens mij inderdaad prima uit, SNR rond de 40 en downstream power tussen de -10 en +10 dBmV. Wel heb je een opvallend hoog aantal correctables/uncorrectables, wat alsnog kan duiden op een storing op de lijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
FlorisD schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:48:
[...]

Ziggo bellen voor de E48 kan maar dan gaan ze je vragen met een andere kabel rechtstreeks op je AOP te testen dus dat zou ik alvast doen voordat je ze belt.

En je modem, heb je dat wel in bridge mode staan? Zo niet, gelijk laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VAnTurenhout schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:41:
[...]

Zo is de situatie: Groene kabel gaat in AOP:

[afbeelding]
(hiervan heb ik een kabel naar de aarde getrokken en aangesloten op het lipje wat daarvoor bestemd is.

Vandaaruit gaat een kabel naar de Hirschman:

[afbeelding]

Maar als de kabel die van de aop naar de hirschman gaat alleen in de Hirschman zit (linkse aansluiting), en ik raak de ijzeren huls van deze stekker tegelijk aan met bijvoorbeeld de gasleiding in de meterkast, dan krijg ik al een optater..ook al zit de stekker niet in de Hirschman.

Vanuit de Hirschman gaat de andere aansluiting naar de MultiTap.

Ik blijf het vreemd vinden dat ik toch spanning blijf voelen op de coax. Er stond één TV aan (die dus via een coax-doos in de woonkamer rechtstreeks is aangesloten op de multitap.
Naja wie weet staat er een faseverschil tussen je gasleiding en de rest.

Bijvoorbeeld in mijn meterkast: De gasleiding geaard aan het aardblok, dat is zo aangelegd bij de bouw. Voor de CAI heb ik een 2e aardblok gemaakt. Daarop zitten bij mij de AOP en de tratec 752. Op die manier is alles geaard. Vanaf de 752 loopt de kabel naar de UBEE, en rechtstreekse kabels naar woonkamer (begane grond) en de slaapkamer (1e verdieping).

Jij zou ook alles kunnen aarden, want ergens staat een spanning die weg moet.

• ISaFeeliN
andy88 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 21:14:
[...]

Ziggo bellen voor de E48 kan maar dan gaan ze je vragen met een andere kabel rechtstreeks op je AOP te testen dus dat zou ik alvast doen voordat je ze belt.

En je modem, heb je dat wel in bridge mode staan? Zo niet, gelijk laten doen.
Waarom is bridge mode beter, als ik vragen mag?

• andy88
Omdat de gemiddelde tweaker vaak te veel vraagt van een standaard modemrouter. De ingebouwde routers in de Cisco en Ubee modems kunnen vaak performance problemen veroorzaken (hickups aka soms pingloss, uitval, gaan over hun nek bij veel simultane connecties, noem maar op). Het beste doe je jezelf een plezier en gooi je dat ding in bridge mode. Even een nette router er bij en klaar ben je.

Vaak word Ziggo afgeschreven als instabiel terwijl dit onjuist is, het netwerk en modem gedeelte zijn absoluut rock solid als je bekabeling op orde is echter de routerfunctie van die dingen is om te huilen en veroorzaakt meer dan eens vage niet te plaatsen problemen.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:41
Volledig eens met andy88 over deze :) Netwerk is super, gewoon inderdaad modem/router in bridge (modem only) laten zetten en dan een goede router erachter (ASUS, Cisco RV320, Ubiquiti Edgerouter etc).

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:58
andy88 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:52:
Omdat de gemiddelde tweaker vaak te veel vraagt van een standaard modemrouter. De ingebouwde routers in de Cisco en Ubee modems kunnen vaak performance problemen veroorzaken (hickups aka soms pingloss, uitval, gaan over hun nek bij veel simultane connecties, noem maar op). Het beste doe je jezelf een plezier en gooi je dat ding in bridge mode. Even een nette router er bij en klaar ben je.

Vaak word Ziggo afgeschreven als instabiel terwijl dit onjuist is, het netwerk en modem gedeelte zijn absoluut rock solid als je bekabeling op orde is echter de routerfunctie van die dingen is om te huilen en veroorzaakt meer dan eens vage niet te plaatsen problemen.
Misschien idd maar een idee om te doen want ik heb ook flink veel last van de pasgeplaatste Cisco modem. Ik kan met hangen en wurgen mijn nieuwsgroepen leegtrekken, maar een simpele download in Firefox hangt al vaak vast op package loss of time-out. Dit was niet met de Ubee waar ik achter de Netgear WNDR3700 had staan. Eens uitzoeken hoe ik die Cisco op bridge zet.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

• andy88
Dat kan je alleen maar doen door ff klantenservice te bellen, 1200 (vaste Ziggo lijn) of 0900-1884. Je moet dan je Netgear router aan de LAN poort nummer 1 hangen, overige LAN poorten werken dan niet meer even als de ingebouwde WiFi radio.

Als je dit doet zal je zien dat alles stukken stabieler is.

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Welke instellingen gebruiken jullie allemaal voor de modum/router? Mijn wifi signaal is behoorlijk zwak en reikt niet echt ver.

Iets dat ik kan veranderen voor ideale wifi instellingen?

network mode, channel width, channel extended channel enz?

[ Voor 33% gewijzigd door Metalbuster op 14-08-2014 20:40 ]

• plizz
  • Laatst online: 22:06
Metalbuster schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:39:
Welke instellingen gebruiken jullie allemaal voor de modum/router? Mijn wifi signaal is behoorlijk zwak en reikt niet echt ver.

Iets dat ik kan veranderen voor ideale wifi instellingen?

network mode, channel width, channel extended channel enz?
Nope, de wifi van die modem/router is in het algemeen brak. De meeste tweakers zet hub modem in bridge mode en gebruikt hun eigen wifi router.

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
plizz schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 21:02:
[...]

Nope, de wifi van die modem/router is in het algemeen brak. De meeste tweakers zet hub modem in bridge mode en gebruikt hun eigen wifi router.
Ik wel, welgesteld 1 dag de router/wifi gebruikt en kreeg gewoon uitslag ervan, héél snel in bridge met en Netgear 4700 en toen trok mijn uitslag weer weg >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:42
Bij de cisco3928 kun je ook het 'extended channel' aanpassen. Wat doet dit eigenlijk? In de handleiding staat niet echt een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Steefmeister schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 01:16:
Bij de cisco3928 kun je ook het 'extended channel' aanpassen. Wat doet dit eigenlijk? In de handleiding staat niet echt een antwoord.
Een dergelijke instelling vind je op iedere WiFi router / acces point. Even Googlen dan zal het je duidelijk worden. Sowieso is een 'extended channel' ofwel 40 mhz kanaalbreedte killing wanneer je niet op 5 ghz werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je eigenlijk telefonie gewoon blijven gebruiken als je het ziggo modem in bridge laat zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 09:49
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:37:
Kan je eigenlijk telefonie gewoon blijven gebruiken als je het ziggo modem in bridge laat zetten?
Ja hoor :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Laatst online: 22:06
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:37:
Ja, telefonie blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hou er alleen wel even rekening mee dat niet elke 1e lijns medewerker weet dat de lijn even wegvalt op het moment dat ze de modem in bridge zetten en dan herstarten :+

Ziggo: Ik herstart de modem nu tuut tuut tuut :P

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 15-08-2014 10:53 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:42
andy88 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 07:27:
[...]

Een dergelijke instelling vind je op iedere WiFi router / acces point. Even Googlen dan zal het je duidelijk worden. Sowieso is een 'extended channel' ofwel 40 mhz kanaalbreedte killing wanneer je niet op 5 ghz werkt.
Dat is het hem juist. Ik kan de vinger er niet op leggen, ook niet na googlen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou zeggen probeer het uit. Bij mij maakt het geen verschil op de snelheid.

[ Voor 98% gewijzigd door job op 15-08-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
plizz schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 21:02:
[...]

Dat heb ik gemerkt ja. Heb er mijn oude router weer achter, stuk beter.
Wel jammer dat Ziggo zulke zwakke routers uitdeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Zwak is niet het juiste woord, voor jan met de pet werkt het in de meeste gevallen prima. Ben weinig (geen) providers tegengekomen die een tweakers waardige router meeleveren, simpelweg omdat het niet hun taak is. Hun kernactiviteit is natuurlijk internet leveren.
Steefmeister schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:51:
[...]
Dat is het hem juist. Ik kan de vinger er niet op leggen, ook niet na googlen..
Op 40 mhz neem je meer 'plek' in beslag qua kanalen om zodoende een hogere doorvoersnelheid te krijgen. Echter laat de 2,4 ghz band het op weinig tot geen plekken toe omdat het spectrum simpelweg al vol zit met talloze netwerken. In dat geval kan 40 mhz dus tegen je gaan werken en krijg je last van drop outs.

Advies is dus om op 2,4 ghz altijd op 20 mhz te blijven tenzij je in een hutje op de hei woont. Voor 5 ghz daarintegen kan het aanmerkelijk betere performance leveren.

Afbeeldingslocatie: http://support.zen.co.uk/kb/Uploads/Images/Wireless/TroubleshootingImages/WiFiChannelIllustration-20-40.png

[ Voor 62% gewijzigd door andy88 op 15-08-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik gebruik nu al vele jaren zonder problemen mijn oude Motorola modem in combinatie met m'n Ziggo Alles in 1 plus abbo en m'n Linksys router die op Tomato draait. Nooit storing, nooit lag, hoeft nooit gereboot te worden en ik had dan ook geen reden om de vervangende Ubee modem te plaatsen (ook omdat ik de inlog/account gegevens van m'n Motorola kwijt ben).
Door de huidige snelheidsverhoging(en) begint er toch wel een groot verschil te zitten wat deze Motorola maximaal aankan (2 MByte max met nieuwsgroepen) en wat de Ubee in theorie aan zou moeten kunnen (9Mbyte). Maar wat is nou wijsheid. De Ubee modems hebben in het verleden een hoop problemen gehad, daarnaast vind ik het makkelijk om m'n eigen router te blijven gebruiken (wat natuurlijk kan door de helpdesk deze in bridge te laten zetten). Maarja die extra snelheid is wel lekker en een wifi netwerk op de N standaard heeft ook voordelen.
Mijn vraag is dus eigenlijk, kan ik stabiel en zonder gezeur over naar een Ubee modem of (als ik het snelheidsverlies niet erg vind) of kan ik maar beter bij m'n oude trouwe Motorla blijven die 1 keer per jaar gereboot wordt en de rest van het jaar zonder problemen werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Mijn vraag is dus eigenlijk, kan ik stabiel en zonder gezeur over naar een Ubee modem of (als ik het snelheidsverlies niet erg vind) of kan ik maar beter bij m'n oude trouwe Motorla blijven die 1 keer per jaar gereboot wordt en de rest van het jaar zonder problemen werkt?
Ubee EVWxx of Cisco EPCxx in bridge is even stabiel als je hudige Motorola. Gewoon doen dus, je betaalt nu voor 90 mbit terwijl je modem nu maar 30 haalt en dat is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Mijn advies zou ook gewoon zijn om je abbo te downgraden. Klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:29
theHoff schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:04:
Ik gebruik nu al vele jaren zonder problemen mijn oude Motorola modem in combinatie met m'n Ziggo Alles in 1 plus abbo en m'n Linksys router die op Tomato draait. Nooit storing, nooit lag, hoeft nooit gereboot te worden en ik had dan ook geen reden om de vervangende Ubee modem te plaatsen (ook omdat ik de inlog/account gegevens van m'n Motorola kwijt ben).
Door de huidige snelheidsverhoging(en) begint er toch wel een groot verschil te zitten wat deze Motorola maximaal aankan (2 MByte max met nieuwsgroepen) en wat de Ubee in theorie aan zou moeten kunnen (9Mbyte). Maar wat is nou wijsheid. De Ubee modems hebben in het verleden een hoop problemen gehad, daarnaast vind ik het makkelijk om m'n eigen router te blijven gebruiken (wat natuurlijk kan door de helpdesk deze in bridge te laten zetten). Maarja die extra snelheid is wel lekker en een wifi netwerk op de N standaard heeft ook voordelen.
Ik heb nu 1 jaar de Ubee modem en herken de problemen niet.
De modem loopt al een jaar stabiel zonder problemen, het is dat ik de modem zelf 1 of 2 keer per jaar wil rebooten. En laten we nou eerlijk zijn is het zoveel moeite een reboot te doen ? Binnen 5 min ben je weer up and running.

oh ja ik heb nu 180mbits lijn en ik haal dit ook met gemak, speedtest komt soms zelfs over de 180mbits.

[ Voor 3% gewijzigd door ErwinJ op 15-08-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ErwinJ schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:03:
[...]

Ik heb nu 1 jaar de Ubee modem en herken de problemen niet.
De modem loopt al een jaar stabiel zonder problemen, het is dat ik de modem zelf 1 of 2 keer per jaar wil rebooten. En laten we nou eerlijk zijn is het zoveel moeite een reboot te doen ? Binnen 5 min ben je weer up and running.

oh ja ik heb nu 180mbits lijn en ik haal dit ook met gemak, speedtest komt soms zelfs over de 180mbits.
Omdat ik in het verleden vaak zat gezeur heb gehad met andere modems die na rebooten niet meer opkwamen of in ieder geval niet meer deden wat ik wil. Aangezien de snelheid me niet echt veel boeit omdat ik toch bijna geen grote bestanden download, vind ik het verlagen van het abbo nog niet eens zo'n gek idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Ik had de laatste dagen last van instabiele verbindingen.. speedtest gaf bij elke test een andere snelheid, varierend van 1 Mb/s tot 83 Mb/s
Ik was al bang dat het aan mijn nieuwe switch lag die ik sinds kort heb geplaatst, maar ook de machines die niet achter die switch zaten gaven de problemen..
De router en modem al eens gereset, ook dat gaf geen goed resultaat. Uiteindelijk contact gezocht met ZiggoWebcare. Wat bleek, zij zagen de laatste dagen ook al wat schommelingen. Ik kreeg het advies om de connectoren van de Ubee eens los te halen (zowel van de AOP als van de Ubee) en weer terug te plaatsen.

Gedaan, en wat bleek, een mooie stabiele verbinding op alle machines....rara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Omdat ik in het verleden vaak zat gezeur heb gehad met andere modems die na rebooten niet meer opkwamen of in ieder geval niet meer deden wat ik wil. Aangezien de snelheid me niet echt veel boeit omdat ik toch bijna geen grote bestanden download, vind ik het verlagen van het abbo nog niet eens zo'n gek idee.
Ik zou in ieder geval of; een nieuw ED3.0 modem plaatsen of; downgraden naar Basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Klein vraagje, ik ga over 2 weken verhuizen. Heb de verhuizing al doorgegeven. (in de nieuwe woning hebben we ook ziggo) Vrijdag de 29ste zal de verhuizing plaats vinden, echter gaan wij een dag later over.

Kan ik de 29ste nog 's avonds op internet of is dat de verbinding al omgezet?

[ Voor 7% gewijzigd door Harmen op 16-08-2014 10:45 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Hoever verhuis je? Binnen hetzelfde dorp/stad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hmmbob schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 10:53:
Hoever verhuis je? Binnen hetzelfde dorp/stad?
Van Groningen naar Gieten.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Dan verhuis je niet echt binnen dezelfde stad nee ;)

Dan durf ik je geen antwoord te geven. Als je wel binnen een stad was gebleven, heb je (zeer) grote kans dat je internet gewoon blijft werken - wij hebben ons kabelmodem ook wel eens in het scouting-clubgebouw aangesloten waar helemaal geen Ziggo abo was ;) Ook tijdens onze verhuizingen hebben wij continu internet gehad, ongeacht welke plek we het modem op dat moment hadden.

Voor zover ik weet wordt je modem "gekoppeld" aan een soort regiocentrale, en kun je hem binnen die regio min of meer overal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Harmen je modem zal ook na de 29e gewoon online blijven tenzij jij hem afkoppelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Okay, we gaan het zien. Bedankt voor de informatie mensen! :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 00:00
Ik heb gezocht maar kan niet vinden.
Kun je in huis maar 1 smartcard met interactief hebben?

Ik heb thuis 2 Samsung TV's , met allebei een Quantis CI+ Cam 1.3 interactief, 2 smartcards (allebei online geactiveerd) maar slechts op 1 TV doet interactief het?

Beide TV's zijn eu_benelux modellen.

Edit:
Een UE55ES8000 kan toch met Quantis CAM interactieve TV doen?

[ Voor 11% gewijzigd door MrDirect op 17-08-2014 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaar
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-09 20:24
Kijk al jaren Ziggo dmv een AlphaCrypt CI-module. Had mn tv net gekocht toen bleek dat Ziggo alleen CI+ ondersteunde. Balen. Toch maar de AlphaCrypt gekocht om te voorkomen dat ik met nog een afstandbediening opgescheept zit. Heeft altijd goed gewerkt tot een paar maanden geleden. Ontvang nu namelijk geen BBC1 en BBC2 meer, zenders die ik toch wel graag kijk. Ik vermoed dat dit door mn module komt, maar zeker weten doe ik het niet.... Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien een idee om voor dat probleem AlphaCrypt praat! (voorheen: AlphaCrypt binnenkort op zwart) te kicken ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrDirect schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 15:43:
Ik vermoed van niet. Interactieve CI+ is echt een ding uit de tweede helft van 2013, de TV die jij noemt stond halverwege 2012 al in de Pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrDirect schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 15:43:
Edit:
Op de ziggo site staat jouw model opgenomen met geen ondersteuning voor interactief (net als alle andere tv's uit de E-serie).

[ Voor 12% gewijzigd door job op 18-08-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-09 16:50
Hallo,

Ik heb echt vaak problemen sinds kort met mijn ziggo, internet valt vaak weg. of word beperkt.. soms heb ik maar 3 streepjes verbinding op me laptop. terwijl dit altijd 5 waren (zit altijd op dezelfde plek met laptop)

Ik heb 60MB internet van ziggo.

Mvg, Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-09 10:19

Tags NL

Harmful or Harmless?

Thewisbone schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:54:
Hallo,

Ik heb echt vaak problemen sinds kort met mijn ziggo, internet valt vaak weg. of word beperkt.. soms heb ik maar 3 streepjes verbinding op me laptop. terwijl dit altijd 5 waren (zit altijd op dezelfde plek met laptop)

Mvg, Thomas
Mijn laptop neem ik aan, niet me laptop ;) Maar wat voor modem heb je / zijn er meer wireless netwerken bij gekomen in de buurt die voor storing zorgen / andere kanalen getest / meer laptops of pc's met ook minder signaal / je telefoon op wifi heeft ook minder bereik / wifi-drivers toevallig geupdate van je laptop etc...

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Hallo,

Mvg, Thomas
Ik denk eerder dat je problemen hebt met je WiFi verbinding dan met Ziggo :P
Doorloop even dit stappenplan voordat je de klantenservice belt:
https://www.ziggo.nl/klan...plannen/wegvallende-wi-fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:04

FreakNL

Well do ya punk?

Hallo,

Mvg, Thomas
Heb je dit sinds een maandje ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo verstuurt het modem pas op de dag dat het abonnement ingaat?

Dat is bij mij morgen het geval, volgens de helpdesk wordt het modem morgen verstuurd en wordt ie ook morgen bezorgd, via TNT met 3S tracking nummer.

Ik wordt er behoorlijk zenuwachtig van.

Pakket is nu zichtbaar op de PostNL Tracking pagina, bezorger kan komen tussen 08:30 en 21:30 :/

Een klacht indienen lijkt me bij Ziggo niet zinvol, na 9 maanden maar eens kijken hoe het met het VDSL aanbod staat.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2014 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Normaal komt ie wel eerder binnen moet ik zeggen..
Duimen dat hij er morgen is dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlijmen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 18:05
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:38:
Ziggo verstuurt het modem pas op de dag dat het abonnement ingaat?

Dat is bij mij morgen het geval, volgens de helpdesk wordt het modem morgen verstuurd en wordt ie ook morgen bezorgd, via TNT met 3S tracking nummer.
Ik hoop voor je dat hij vandaag binnen komt, meestal is de TT wel juist. Maar wanneer heb je de aanvraag gedaan? Normaal gesproken krijg je het modem (en eventuele decoder) ruim op tijd binnen.

Wat betreft over 9 maanden kijken naar een vdsl aanbieder, waarom heb je dat niet meteen gedaan dan? Een klacht indienen zal inderdaad zinloos zijn, maar lijkt me ook vrij extreem omdat voor dit geval direct te doen. Kan gebeuren, doen ze echt niet met opzet.

[ Voor 19% gewijzigd door vlijmen op 20-08-2014 09:06 ]

Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanvraag zo'n 2 maanden geleden gedaan, daar kan het niet aan liggen.

Momenteel heeft Ziggo de beste prijs/snelheid verhouding, VDSL aanbieders kunnen daar (nog) niet tegenop.

Ik durf vandaag niet naar buiten, want juist op dat moment komt de pakketbezorger langs. Stelletje lompe boeren bij Ziggo, volgens de helpdesk is het normaal dat ze het spul 1 dag van te voren of op de dag zelf versturen. Dus zeker wel met opzet gedaan.

Een klacht indienen is zinloos, daar ik ook bij Ziggo heb gewerkt en weet hoe de klantenservice te werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Sowieso ook leuk dat ze aangeven tussen 8.30 en 21.30 langs te komen met je pakketje. Zet dan geen indicatie neer >:(

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach tante post club en pakketjes ... daarvoor is al een heel ander topic. Ik heb van de week 3 verschillende zaken besteld, op alle pakketjes laten zetten dat ze niet bij derden mochten worden bezorgd. Alle pakketjes werden op dezelfde dag bezorgd, bij 3 verschillende buren. Dat heeft de bezorger vast met opzet gedaan.

Dat is al meerdere jaren telkens dezelfde persoon. Die krijg binnenkort ernstig de wind van voren van me :(

On topic: Ik ga binnekort verhuizen. In praktijk maar 800 meter verderop. Ik neem mijn spullen mee (dus versterket / , ubee, interactieve decoder). Daar heb ik al een goed AOP gemaakt (had nog een tras 1000b liggen). Heb ik dan aan alles gedacht, naast het doorgeven vd de verhuizing natuurlijk?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2014 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 09:43:
[...] Ik durf vandaag niet naar buiten, want juist op dat moment komt de pakketbezorger langs. Stelletje lompe boeren bij Ziggo, volgens de helpdesk is het normaal dat ze het spul 1 dag van te voren of op de dag zelf versturen. Dus zeker wel met opzet gedaan. [...]
Doen ze al een tijdje. 5 maanden geleden bij mij hetzelfde verhaal. Kreeg de modem pas twee dagen na het abbo inging. Gelukkig had ik en nog glasvezel en een oude modem van ziggo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33
Zo, wat een verademing; vandaag de ubee in bridge mode laten zetten, en mijn ASUS RT-AC68U als router.

Geen wegvallende verbindingen meer, IRC zonder haperen. Dit had ik veel eerder moeten doen !

Overigens keurig geholpen door de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MrPompidom schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 15:08:
Zo, wat een verademing; vandaag de ubee in bridge mode laten zetten, en mijn ASUS RT-AC68U als router.

Geen wegvallende verbindingen meer, IRC zonder haperen. Dit had ik veel eerder moeten doen !

Overigens keurig geholpen door de helpdesk.
Kan ook aan een verkeerde firmware liggen/hebben gelegen. Ubee staat hier ook al tijden in bridge maar had ondanks dat constant wegvallende verbinding. Nu een héél oude firmware op de Asus gezet en all is well :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
Brad Pitt schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 15:12:
[...]

Kan ook aan een verkeerde firmware liggen/hebben gelegen. Ubee staat hier ook al tijden in bridge maar had ondanks dat constant wegvallende verbinding. Nu een héél oude firmware op de Asus gezet en all is well :X
Ik heb juist de meest recente firmware er op gezet. Iets met een SSL update ;)

Het gekke is, dat wifi van de ubee nog actief lijkt.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MrPompidom schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 17:37:
Ik heb juist de meest recente firmware er op gezet. Iets met een SSL update ;)
De meest recente was juist de meest slechte. Niet alleen bij mij, staat op veel fora.
Het gekke is, dat wifi van de ubee nog actief lijkt.... :o
Dan zal ie niet in bridge staan :P Even checken met 192.168.178.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
Brad Pitt schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 17:39:
[...]

De meest recente was juist de meest slechte. Niet alleen bij mij, staat op veel fora.

[...]

Dan zal ie niet in bridge staan :P Even checken met 192.168.178.1 :)
2 x is scheepsrecht deze keer. Wel jammer dat ip gewijzigd is, maarja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ziggo webmail sinds vandaag:
We're sorry, but your browser is not supported.
Try Google Chrome.

If you are using a latest Internet Explorer version, please turn off "Compatibility View".
De nieuwe web-app is al niet echt goed, maar nu ook onbereikbaar voor firefox.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Mijn Xbox 360 kan niet omgaan met het Ubee modem van Ziggo, ik lees tot nu toe vaak daqt het aan het modem ligt...
Ook heb een Xbox One gekocht en daar gaf hij het zelfde probleem aan heb nu op een bepaalde manier het poorten open gezet en de Xbox One geef nu NAT OPEN aan (zelfde geldt voor de Xbox 360) en nu duimen dat het goed zit
hier de site vanwaar ik de instellingen over heb genomen : http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=173322

• Caelorum
Interessant. Heb zelf namelijk ook een Ubee EVW321b en een Xbox 360 erachter hangen en nog nooit problemen gehad. Ja, instabiel internet, maar dat geld voor alle apparaten en was opgelost toen ik de modem in bridge liet zetten :) Maar ook voordat ik dat heb laten doen werkte het gewoon goed.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:41
Welke firmware is laatste dan voor die ubee evw321b?

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Caelorum
Bij mij staat in ieder geval bij Software Version: 9.12.6006

Verwijderd

Gisae schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 18:05:

[...]

Zelfs met een antieke IE 8 werkt het hier ....

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 00:18
Gisae schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 18:05:
[...]
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:11:
[...]
Zelfs met een antieke IE 8 werkt het hier ....
En met de gloednieuwste Firefox hier ook prima.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Laatst online: 20-09 11:50
Waarom levert ziggo nog geen internet zonder TV? Ik woon in een gebied waar enkel ziggo de gewenste snelheid haalt maar TV heb ik niet nodig, dat moet ik wel afnemen. Ik vind dat raar, betaal voor iets wat ik niet gebruik.
Is dit geen koppelverkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

FicoF schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 01:31:
Waarom levert ziggo nog geen internet zonder TV? Ik woon in een gebied waar enkel ziggo de gewenste snelheid haalt maar TV heb ik niet nodig, dat moet ik wel afnemen. Ik vind dat raar, betaal voor iets wat ik niet gebruik.
Is dit geen koppelverkoop?
omdat het analoge singaal er op afstand niet uit te filteren is ?

Iperf

Pagina: 1 ... 89 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]