Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Ik ga ze wel even contacten, er zitten al een stuk of 20 aansluitingen in een collectief, maar als ik met de afdeling collectief praat moet support voor internet in ieder geval via de consumentenlijn, waarbij de consumentenlijn nog wel eens doorverwijst naar de zakelijke lijn, terwijl ze in vrijwel alle gevallen wel de tools hebben het probleem op te lossen, alleen het willen ontbreekt vaak nog.andy88 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 15:43:
[...]
Ik werk bij Ziggo en kan je vertellen dat dit toch echt via de zakelijke tak moet.
Zie ook https://www.ziggozakelijk.nl/televisie/tv_op_maat
Ook zo super irritant is het dat het omwisselen van modems, omprikken op de straatkast e.d. vereist dat er iemand een heel dagdeel op locatie is, je zou toch zeggen dat daar iets mee te regelen moet zijn.
Overigens nog een kleine tussenvraag, mijn kantoor zelf zit niet in Ziggo gebied, maar ik wil voor huurders wel smartcards voor geactiveerd kunnen versturen. Afgezien van of Ziggo mij de mogelijkheid wil bieden, is er een mogelijkheid om buiten Ziggo gebied de activatie te laten plaatsvinden die normaal wordt uitgevoerd door de smartcard in de decoder te hebben zitten?
Nu moeten we met de huurder checken dat zijn decoder aan is, de kaart er goed in zit, vwb het collectief bellen om de kaart te activeren en dan hopen dat het werkt.
Ik vraag me af waarom je een collectief hebt en de mensen het niet zelf laat regelen met Ziggo. Kan me niet voorstellen dat al het werk wat het jou oplevert opweegt tegen een paar euro korting.
Hoelang moet ik de reset op de umbee mdm ingedrukt houden, of is dat meer even snel indrukken?
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
even ter verduideleking waar je heen moet bellen..ziggo heeft een eigen lijn voor collectieve aansluitingen.moppentappers schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 00:59:
[...]
Ik ga ze wel even contacten, er zitten al een stuk of 20 aansluitingen in een collectief, maar als ik met de afdeling collectief praat moet support voor internet in ieder geval via de consumentenlijn, waarbij de consumentenlijn nog wel eens doorverwijst naar de zakelijke lijn, terwijl ze in vrijwel alle gevallen wel de tools hebben het probleem op te lossen, alleen het willen ontbreekt vaak nog.
Ook zo super irritant is het dat het omwisselen van modems, omprikken op de straatkast e.d. vereist dat er iemand een heel dagdeel op locatie is, je zou toch zeggen dat daar iets mee te regelen moet zijn.
Overigens nog een kleine tussenvraag, mijn kantoor zelf zit niet in Ziggo gebied, maar ik wil voor huurders wel smartcards voor geactiveerd kunnen versturen. Afgezien van of Ziggo mij de mogelijkheid wil bieden, is er een mogelijkheid om buiten Ziggo gebied de activatie te laten plaatsvinden die normaal wordt uitgevoerd door de smartcard in de decoder te hebben zitten?
Nu moeten we met de huurder checken dat zijn decoder aan is, de kaart er goed in zit, vwb het collectief bellen om de kaart te activeren en dan hopen dat het werkt.
service voor ziggo collectief gaat meestal wel via de consumenten lijn maar het regelen van de aansluitingen en het afsluiten van een contract gaat via ziggo's collectieve lijn.
betreft dit de reset to factory button? deze moet je ongeveer 10 seconden ingedrukt houdensain onez schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 17:46:
Ik zit in Midden Limburg en krijg continu uitvallend wifi netwerk, door de modem/router uit te trekken en weer in te steken doet hij het weer, maar dit gebeurt tot meermaals per uur, en dit al enkele dagen, meer ziggo gebruikers hier last van in de buurt?
Hoelang moet ik de reset op de umbee mdm ingedrukt houden, of is dat meer even snel indrukken?
een normale reset werkt ook gewoon door de stekker eruit en erin te doen.
je kan ook een reset doen door n te loggen op het modem. Hier kun je vervolgens ook kijken naar je draadloze instelingen. Hier kun je een aantal van de 11 beschikbare kanalen proberen om te kijken welke een beter resultaat geeft, moht dit het probleem zijn!
succes
[ Voor 22% gewijzigd door s0ulmaster op 03-08-2014 17:54 ]
tijd voor wat klusjes!
moest hem wel even 10sec ingedrukt houden, wist me login niet meer, en deze reset herstelde deze login ook weer.
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Hier heb ik sinds een week ook erg veel last van...sain onez schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 17:46:
Ik zit in Midden Limburg en krijg continu uitvallend wifi netwerk, door de modem/router uit te trekken en weer in te steken doet hij het weer, maar dit gebeurt tot meermaals per uur, en dit al enkele dagen, meer ziggo gebruikers hier last van in de buurt?
Multicast moet aanstaan op mijn router, al gebruik ik die van Ziggo niet. Wellicht kun je die optie vinden c.q. proberen?baba420 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 21:00:
Iemand een gouden tip om Airplay werkend te krijgen met de Ubee evw321b? Heel soms vindt de iPad mijn Raspberry Pi (bekabeld aangesloten aan de Ubee), maar na een paar minuten valt het weg en komt het niet meer terug. Zelfde gebeurt met Allcast app op m'n android toestel.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Multicast staat op enabled. De IPv4 firewall staat uit en onder de wireless instellingen heb ik AP isolate op disabled staan en Multicast Rate op auto.NiGeLaToR schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 21:40:
[...]
Multicast moet aanstaan op mijn router, al gebruik ik die van Ziggo niet. Wellicht kun je die optie vinden c.q. proberen?
Wat mis ik nog?
Edit: Op Raspbmc draait Airplay prima, dus het lag aan Openelec. Openelec dus niet gebruiken als je airplay wilt hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door baba420 op 06-08-2014 21:06 ]
Ja, maar voor de smartcards is er geen mijn Ziggo, plus dat ik heel vaak het probleem heb dat als ze smartcard al is geactiveerd terwijl deze niet in een decoder zat dat de activatie opnieuw gedaan moest worden.jongetje schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 07:32:
Mbt die smartcards, dat is een .. een paar euro korting.
Verder is het zo dat huurders soms complete debielen zijn, waarbij ze tijdens het aanvragen van de diensten een ravage aanrichten, er niet uit komen en ga zo maar door terwijl ze dit dan wel bij de beheerder neerleggen.
Het gros van de panden is namelijk gewone particuliere verhuur, er wordt een gebouw in de binnenstad gekocht, omgebouwd tot appartementen en klaar. Het aanleggen van een AOP in iedere woning kost daarbij ook nog eens een vermogen.
Internet zit niet bij de huur inbegrepen, vandaar dat dit in sommige gevallen wel interessant is om te faciliteren. Analoge televisie zit wel bij de huur inbegrepen, vanwege eerder genoemde.
Ik heb de CP3938, ik zal vanavond wel even een screenshot posten. Ik heb nu dus de optie staan om voor router of bridge te kiezen. Op dit moment staat hij op router maar ik kan hem nu dus zelf in bridge modus zetten. Ik weet alleen niet wat er dan gebeurt, volgens mij kan je niet meer op je modem inloggen zodra hij op bridge staat.netblade schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:28:
[...]
Is dat zo? Welk modem heb je? Ook een Cisco? Want dan vind ik het wel de moeite waard om hem weer even uit z'n bridged modes te zetten en na een jaar die ziggo hotspots weer eens te testen hoe dat tegenwoordig werkt. Is dat in het menu te wijzigen?
Of het nu aan die reset van 10sec ingedrukt houden heeft gelegen of die switch naar channel 11 weet ik niet maar hij werkt weer zonder uitvallen, ik was vorige week bij een bekende en die had er ook last van bij Ziggo, en had em zelf eigenlijk al diezelfde tip gegeven waar ik hierboven zelf om vraag..dannyvdb1997 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 21:08:
[...]
Hier heb ik sinds een week ook erg veel last van...
Shame on me
Ik had dezelfde klachten, en na een aantal dingen te hebben geprobeerd heb ik de helpdesk gebeld, omdat ik dacht dat m'n router/modem kapot was. Hierop zou een monteur langskomen.sain onez schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:14:
[...]
Of het nu aan die reset van 10sec ingedrukt houden heeft gelegen of die switch naar channel 11 weet ik niet maar hij werkt weer zonder uitvallen, ik was vorige week bij een bekende en die had er ook last van bij Ziggo, en had em zelf eigenlijk al diezelfde tip gegeven waar ik hierboven zelf om vraag..
Shame on me![]()
Zonet werd ik echter gebeld door een Ziggo-medewerker dat het een grootschaliger probleem is, wat is opgetreden na een software-update op afstand van de modem. Meer mensen hebben er last van, en het probleem werd nu besproken met de fabrikant. Soms heb je weer een dagje stabiele verbinding, maar daarna kan 'ie weer wegvallen. Een termijn voor een oplossing konden ze niet geven.
Het zal waarschijnlijk de Cisco 3928 zijn?SuperKneus schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 13:13:
[...]
Ik heb de CP3938, ik zal vanavond wel even een screenshot posten. Ik heb nu dus de optie staan om voor router of bridge te kiezen. Op dit moment staat hij op router maar ik kan hem nu dus zelf in bridge modus zetten. Ik weet alleen niet wat er dan gebeurt, volgens mij kan je niet meer op je modem inloggen zodra hij op bridge staat.
Testing, one, two ...
1) 6 maanden abonnementskosten á 30 euro voor elk gewenst abonnement i.c.m. 24 maanden contract
2) 4 maanden 25% korting voor contractsduur van 12 maanden
3) 10 maanden 10% korting zonder vast contract (dus abonnement aanpasbaar)
Heb voor de laatste gekozen. Is net zo goed 1 maand gratis. Ik had Z1 en nu krijg ik dus eigenlijk Z2 voor 5 euro meer per maand.
Pluim voor Ziggo. Wederom!
EV3 GT LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Regio Tilburg, Ubee non-WiFi modem, Asus RT-N66U router. Alles al eens gereboot.
Iemand anders ook lagere snelheid?
[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 07-08-2014 00:36 ]
Je kunt evt nog proberen de Ubee een hardware reset te geven met een papierclip (10 sec indrukken). Of eventueel direct met je PC op het modem testen, dus zonder router er tussen. Haal je dan nog geen 162 mbit (10% marge is maximaal toelaatbaar) dan kun je het beste even een monteur bestellen.Wildfire schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 00:36:
Merk nu al een paar dagen dat m'n 180mbit foetsie is. Bij de Ziggo speedtest kom ik consequent maar op maximaal zo'n 95mbit, downloaden via Giganews zit niet al teveel hoger terwijl die voorheen ook netjes de 180mbit kon aantikken.
Regio Tilburg, Ubee non-WiFi modem, Asus RT-N66U router. Alles al eens gereboot.
Wildfire schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 00:36:
Merk nu al een paar dagen dat m'n 180mbit foetsie is. Bij de Ziggo speedtest kom ik consequent maar op maximaal zo'n 95mbit, downloaden via Giganews zit niet al teveel hoger terwijl die voorheen ook netjes de 180mbit kon aantikken.
[ Voor 0% gewijzigd door Requa op 07-08-2014 01:22 . Reden: Typo ]
De eerste keer had ik trouwens een niet zo behulpzame ZIGGO medewerker. Die zei dus dat zij er niets aan konden doen omdat het volgens hun achter het modem fout ging. Meteen weer gebeld en een andere wel behulpzame medewerker aan de lijn gehad die werkelijk alles getest en geprobeerd heeft samen met mij (zoals gezegd... verschillende laptops, duplex op auto, duplex op FULL, speedtest in Chrome, in IE en in Firefox, andere kabels, bridged mode, normale mode... etc).
Dit had ik overigens ook al met mijn Ubee modem, vandaar dat er nu een Cisco aan hangt. Op 11 augustus komt een monteur langs. Momenteel ben ik op vakantie, dus kan ik niet zien wat nu de snelheid is. Het zou zomaar weer 180mbit kunnen zijn, maar zoals gezegd... niet stabiel.
De bekabeling vanaf het ISRA punt naar het modem is destijds door ZIGGO aangelegd, dus dat zou ook in orde moeten zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door Hotzenwalder op 07-08-2014 09:34 ]
Betekend dit dan ook dat het altijd goed zal blijven?Hotzenwalder schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:31:
Heb ook sinds enkele maanden problemen met mijn verbinding van ZIGGO. De 180mbit wordt soms wel gehaald, maar een dag later kom ik niet meer boven de 30mbit. Al een paar keer met ZIGGO support gebeld. Wat blijkt... volgens hun lag het aan mijn apparatuur, want het modem was op half-duplex verbonden met mijn apparatuur. Vreemd, want de laptop gaf toch echt aan dat hij op full-duplex verbonden was. Ook geprobeerd met andere laptop, andere kabels. Met modem (Cisco) in bridged mode en normale mode ook geen verschil. Rechtstreeks op modem, via router etc... maakt allemaal niet uit. Snelheid zakt uit zichzelf soms weer terug naar waardes die onder de 35mbit liggen.
De eerste keer had ik trouwens een niet zo behulpzame ZIGGO medewerker. Die zei dus dat zij er niets aan konden doen omdat het volgens hun achter het modem fout ging. Meteen weer gebeld en een andere wel behulpzame medewerker aan de lijn gehad die werkelijk alles getest en geprobeerd heeft samen met mij (zoals gezegd... verschillende laptops, duplex op auto, duplex op FULL, speedtest in Chrome, in IE en in Firefox, andere kabels, bridged mode, normale mode... etc).
Dit had ik overigens ook al met mijn Ubee modem, vandaar dat er nu een Cisco aan hangt. Op 11 augustus komt een monteur langs. Momenteel ben ik op vakantie, dus kan ik niet zien wat nu de snelheid is. Het zou zomaar weer 180mbit kunnen zijn, maar zoals gezegd... niet stabiel.
De bekabeling vanaf het ISRA punt naar het modem is destijds door ZIGGO aangelegd, dus dat zou ook in orde moeten zijn.
Alsof een Ferrari nooit defect kan gaan omdat het door Ferrari is gemaakt.
PSN: Europhea
Je krijgt de bekabeling kado van Ziggo, zodat als je het ontvangt het gelijk kan aansluiten.Hotzenwalder schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:06:
Ik weet niet of het altijd goed moet blijven, maar het is in ieder geval niet mijn eigen prutswerkVaak wordt verwezen naar slechte bekabeling als oorzaak. We wachten het maar af wat de norse monteur gaat vinden.
daarna is het je eigen verantwoordelijkheid, al was het aangelegd door meneer Ziggo himself, het kan nog steeds stuk gaan.
PSN: Europhea
Hebben die medewerkers nog gekeken naar het capaciteitsgebruik in jouw coaxsegment? Als je over een DVB-C PC TV tuner en TransEdit van DVBViewer beschikt kan je dit overigens ook zelf doen op de momenten dat je weer eens last hebt van trage verbindingen:Hotzenwalder schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:31:
1. Noteer daarvoor de door jouw kabelmodem gebruikte 8 frequenties voor Internet downstreams;
2. Configureer die frequenties in TransEdit met de volgende instellingen: Modulatie 256-QAM en symbolrate 6952;

3. Druk achtereenvolgens voor iedere door jouw kabelmodem gebruikte frequentie op "Analyze" om de Internet downstream te analyseren. Het TS Analyser scherm van TransEdit zal dan de volgende informatie tonen (gebruikte capaciteit wordt aangegeven met Stream Type '?' en ongebruikte capaciteit met Stream Type 'Null Packets'):

Bovenstaande Internet downstream op 274 MHz is dus voor ongeveer 25% (13 Mbps) in gebruik in mijn coaxsegment en er is nog 75% capaciteit in deze Internet downstream over die de CMTS kan benutten om data pakketjes naar de internettende kabelklanten te sturen.
Als de capaciteit (51.2 Mbps) van alle op jouw kabelmodem geconfigureerde internet downstreams nagenoeg volledig wordt gebruikt door andere klanten in jouw wijk, dan zal jij niet de 180 Mbps gaan halen en uitkomen op een lagere snelheid. Op is immers op totdat anderen weer stoppen met hun internet activiteiten waardoor weer capaciteit vrijkomt.
Waarom zou ik een ander modem willen? De Ubee draait al sinds het begin probleemloos en de 180mbit heb ik sinds het begin ook zonder problemen (nou ja, tot een paar dagen terug dus). Routing en WiFi gaan via m'n ASUS RT-N66U wat tig keer beter is dan wat de WiFi-modems van Ziggo zelf doen. Als ik ooit een WiFi-modem krijg is het eerste wat ik doe de WiFi/routing van het ding uit laten zetten.Requa schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 01:22:
Wordt het niet tijd om een andere modem aan te vragen? Ik snap sowieso dat je een modem wilt zonder router functie (zou ik ook willen) maar elke apparatuur kan op elk gewenste moment defect raken. Maarre, die Ubee die jij hebt is toch 4 Channels ofzo toch?
[...]
Heeft dat ding dan een resetknop? Nooit geweten, zal straks eens kijken.Timmert schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 00:46:
[...]
Je kunt evt nog proberen de Ubee een hardware reset te geven met een papierclip (10 sec indrukken). Of eventueel direct met je PC op het modem testen, dus zonder router er tussen. Haal je dan nog geen 162 mbit (10% marge is maximaal toelaatbaar) dan kun je het beste even een monteur bestellen.
PC Direct op het modem testen... niet echt mogelijk. Ik heb een Coolermaster Cosmos II, die leeg al iets van 22 kilo weegt, laat staan gevuld.
Ik denk echter dat mijn profiel bij Ziggo verkeerd staat. Als ik bv. download vanaf Giganews is het ook gewoon een erg strakke stabiele snelheid. Bij echte snelheidsproblemen zou je juist veel fluctuaties verwachten:
[ Voor 39% gewijzigd door Wildfire op 07-08-2014 11:00 ]
Voor mij een reden om bij Ziggo te blijven mits ze over 1.5jaar natuurlijk nog steeds concurrerend zijn qua prijs/uploadsnelheid
Niet toevallig verbonden op 100Mbit in plaats van Gbit? Aangezien hij inderdaad snaar strak is zou je verwachten dat er ergens een bottleneck zitWildfire schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:41:
[...]
Heeft dat ding dan een resetknop? Nooit geweten, zal straks eens kijken.
PC Direct op het modem testen... niet echt mogelijk. Ik heb een Coolermaster Cosmos II, die leeg al iets van 22 kilo weegt, laat staan gevuld.
Ik denk echter dat mijn profiel bij Ziggo verkeerd staat. Als ik bv. download vanaf Giganews is het ook gewoon een erg strakke stabiele snelheid. Bij echte snelheidsproblemen zou je juist veel fluctuaties verwachten:
[afbeelding]
Alle Ubee en Cisco modems zijn Eurodocsis 3 oftewel ze hebben 8 downstream channels.Requa schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 01:22:
Wordt het niet tijd om een andere modem aan te vragen? Ik snap sowieso dat je een modem wilt zonder router functie (zou ik ook willen) maar elke apparatuur kan op elk gewenste moment defect raken. Maarre, die Ubee die jij hebt is toch 4 Channels ofzo toch?
Mocht de snelheid niet worden gehaald en de binnenhuisinstallatie van jouw als klant is uitgesloten, dan kan dat een capaciteitsprobleem zijn. Echter speelt dit tegenwoordig amper nog omdat er glasvezel ligt tot aan de wijkcentrale. In gebieden waar eerder capaciteitsproblemen waren is het netwerk al verglast tot aan de eindversterkers in de straat.
Vaak zal je eerder zien dat het AOP verouderd is of niet juist is afgemonteert, de groene kabel buiten de woning verzopen is of iets dergelijks. Ben benieuwd wat de monteur bij jou gaat vinden
[ Voor 37% gewijzigd door andy88 op 07-08-2014 11:53 ]
Afgeschermde connectors, (voor 4g) afgeschermde coax en modern AOP en het vage tv-probleem dat het beeld even blijft hangen en dan zwart wordt is er nog steeds...
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
EuroDOCSIS 3 maakt bundeling van meerdere streams mogelijk. Er is echter nergens in de specificatie aangegeven dat er dan dus altijd sprake is van het bundelen van 8 downstreams. Dit kunnen er net zo goed 4 zijn of een ander aantal.andy88 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:50:
Alle Ubee en Cisco modems zijn Eurodocsis 3 oftewel ze hebben 8 downstream channels.
In mijn coaxsegment is sprake van zo'n 1000 kabelmodems die onderling een capaciteit van zo'n 800 Mbps mogen verdelen tijdens gelijktijdig gebruik. Metingen in andere coaxsegmenten laten vergelijkbare aantallen zien. Verdere verglazing wordt over het algemeen pas uitgevoerd na aanhoudende klachten gezien de daaraan verbonden kosten. Ervaring leert dat eerst de pleuris moet uitbreken onder klanten op diverse forums voordat Ziggo wil erkennen dat het om een capaciteitsprobleem gaat en dus infrastructurele aanpassingen gaat maken.Mocht de snelheid niet worden gehaald en de binnenhuisinstallatie van jouw als klant is uitgesloten, dan kan dat een capaciteitsprobleem zijn. Echter speelt dit tegenwoordig amper nog omdat er glasvezel ligt tot aan de wijkcentrale. In gebieden waar eerder capaciteitsproblemen waren is het netwerk al verglast tot aan de eindversterkers in de straat.
Als dat de oorzaak is, dan is dat toch direct uitleesbaar door de helpdesk en/of gebruiker via de kabelmodem status pagina's? Een slecht signaal vertaald zich immers in snel oplopende correctables/uncorrectables en T3 en/of T4 waarden. Als die waarden laag blijven komt iedere Internet downstream gewoon met een constante 51 Mbps binnen en is het sturen van een monteur zinloos.Vaak zal je eerder zien dat het AOP verouderd is of niet juist is afgemonteert, de groene kabel buiten de woning verzopen is of iets dergelijks. Ben benieuwd wat de monteur bij jou gaat vinden
Hier hebben wij er ook last van, sinds een paar weken. Natuurlijk mn was ik op vakantie op het moment dat het probleem bij mn ouders optrad, maar zelfde symptomen. Wifi verbinding valt ineens weg, maar signaal wordt wel uitgezonden. Kan vervolgens niet connecten, dan ineens wel weer, maar is ie slechts 10 seconden aanwezig, waarna ie weer wegvalt. Signaal is dan ook even helemaal weg, en daarna komt er weer. Daarna hetzelfde verhaal nog een paar keer totdat ie ineens wel goed connect. Gister de hele dag goed gegaan, maar alle dagen daarvoor elke dag wel 1x...ramonster86 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 19:29:
[...]
Ik had dezelfde klachten, en na een aantal dingen te hebben geprobeerd heb ik de helpdesk gebeld, omdat ik dacht dat m'n router/modem kapot was. Hierop zou een monteur langskomen.
Zonet werd ik echter gebeld door een Ziggo-medewerker dat het een grootschaliger probleem is, wat is opgetreden na een software-update op afstand van de modem. Meer mensen hebben er last van, en het probleem werd nu besproken met de fabrikant. Soms heb je weer een dagje stabiele verbinding, maar daarna kan 'ie weer wegvallen. Een termijn voor een oplossing konden ze niet geven.
www.youtube.com/DerOllie
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Bron: WikipediaCensuur is het gebruiken van de macht van de staat, een bepaalde groepering, of van bepaalde individuen, om informatie achter te houden of de expressie aan banden te leggen.
Alle extra gegevens TIJDENS uitzendingen worden nu gecensureerd door Ziggo. Bovendien zijn er heel veel CI+ kijkers die wars zjn van interactieve decoders. Zij worden ten onrecht sowieso weerhouden van HbbTV door Ziggo vanwege de drogreden dat de rode knop ergens anders voor wordt gebruikt. Bij de CI+ kijkers is deze rode knop nog steeds vrij voor HbbTV. Juist om deze reden heeft UPC het opengezet.
Door Ziggo wordt (zie mijn uitleg) wel degelijk stelselmatig informatie achtergehouden. We mogen deze informatie van Ziggo kennelijk niet zien en het wordt aan banden gelegd, terwijl het signaal gewoon wordt geleverd door NPO. Dat is censuur hoe je het ook wendt of keert. Volgens mij mag dat niet in onze rechtstaat.
Daar komt nog eens bij dat ik via mijn belastinggeld al voor de publieke omroepen betaal en al hetgeen ze uitzenden, dus ook voor HbbTV, wie is Ziggo dan om voor mij te bepalen dat ik dit niet mag zien??????????
[ Voor 20% gewijzigd door Sjakie0101 op 07-08-2014 15:58 ]
Jouw bewering dat Ziggo een eigen interactieve dienst heeft snijdt totaal geen hout in deze. Ten eerste maakt nog geen 10% van hun klanten daar gebruikt van, ten tweede levert deze dienst niet wat HbbTV levert. Bovendien hebben CI+ gebruikers schijt aan de interactieve diensten en decoders van Ziggo.
[ Voor 26% gewijzigd door Sjakie0101 op 07-08-2014 17:32 ]
Sinds UPC nu ook het HbbTV signaal doorgeeft is Ziggo voor zover mij bekend nog de enige provider die de HbbTV component ukt het bronsignaal haalt.andy88 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 15:50:
Besides, je doet alsof Ziggo de enigste is die HbbTV niet ondersteund terwijl ik meen te weten dat UPC de enigste provider in Nederland is die dit wel ondersteund.
Er loopt bij Ziggo een enorme flapdrol rond die zich architect durft te noemen en dit soort slechte oplossingen verzint voor een zeer buggy VOD platform. En op het moment van "ontwerpen" van deze VOD oplossing in combinatie met CI+ waren ze zijn zich zeer bewust van het bestaan van de Europese HbbTV standaard, want TV's die door Ziggo goed gekeurd willen worden voor CI+ gebruik moeten verplicht de HbbTV functionaliteit verbergen voor de gebruikers. Men had op zijn minst de keuze kunnen laten aan de gebruiker en een goede architect had een ontwerp gemaakt waarbij de Ziggo VOD portal ook via een eigen HbbTV oplossing werd aangeboden waardoor men elkaar niet in de weg zit.Erikrijnders schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 15:55:
Alle extra gegevens TIJDENS uitzendingen worden nu gecensureerd door Ziggo. Bovendien zijn er heel veel CI+ kijkers die wars zjn van interactieve decoders. Zij worden ten onrecht sowieso weerhouden van HbbTV door Ziggo vanwege de drogreden dat de rode knop ergens anders voor wordt gebruikt. Bij de CI+ kijkers is deze rode knop nog steeds vrij voor HbbTV. Juist om deze reden heeft UPC het opengezet.
Dat buggy VOD selectie platformpje van Ziggo heeft niets met interactiviteit van doen. UPC heeft voor de eigen ontvangers tenminste nog een OpenTV platform waarbij de gebruikers af en toe interactie kunnen hebben met de TV programma content middels stemmen via de afstandsbediening e.d., maar ook dat wordt nauwelijks gebruikt omdat de Nederlandse zenders als TV content providers dat OpenTV platform niet ondersteunen. Overigens een slechte naam voor dat platform, want open is het zeker niet.Laudor schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:32:
Ziggo heeft bovendien zijn eigen interactieve dienst.
Mooi dan ben je er dus achter dat dit echt iets anders is dan het krakkemikkige VOD-platform van Ziggo. Er wordt veel meer content en informatie geleverd via HbbTV dan Ziggo met hun miezerige systeem levert. Ik zit niet op dat VOD-platform van Ziggo te wachten, wel op het HbbTV-signaal dat op dit moment gecensureerd wordt door Ziggo. Anders kan ik het niet noemen. Moedwilig wordt ons extra programmainformatie zoals informatie tijdens voetbalwedstrijden (opstellingen, wissels, rode gele kaarten, doelpuntenmakers, balbezit en highlights) en extra achtergronden bij het NOS journaal en zo ook alle informatie die gaat komen bij andere programma's want alle omroepen gaan het HBBTV platform gebruiken om meer en extra informatie te bieden.Laudor schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 18:14:
Erikrijnders hier kun je zien wat HbbTV inhoudt: https://help.npo.nl/faqs/wat-is-hbbtv
Het is een groffe schande dat Ziggo dit blokt omwille van hun eigen VOD-systeem dat niemand gebruikt, zeker de CI+ gebruikers niet!
Is HbbTV een extra stream naast Audio/Video/Subs/Teletekst ? zo ja dan is het toch niet zo heel moeilijk om HbbTV mee te sturen.
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Weet je dit heel zeker? Ik meen te herinneren dat er een 'HbbTV aan/uit' optie in het instellingenmenu van mijn LG 32LM660S zit. En toch Ziggo-gecertificeerd. Is wel een model uit 2012, dus misschien dat ze die eis later hebben toegevoegd.ArChie schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 17:59:
TV's die door Ziggo goed gekeurd willen worden voor CI+ gebruik moeten verplicht de HbbTV functionaliteit verbergen voor de gebruikers.
Samsung heeft het ook gewoon aan boord, alleen wordt het daar "Data service" genoemd.Jerrythafast schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 23:44:
[...]
Weet je dit heel zeker? Ik meen te herinneren dat er een 'HbbTV aan/uit' optie in het instellingenmenu van mijn LG 32LM660S zit. En toch Ziggo-gecertificeerd. Is wel een model uit 2012, dus misschien dat ze die eis later hebben toegevoegd.
Cannot resolve the IP address of the following domain: ziggo.nl
mailen binnen het Ziggo netwerk naar iemand met een @ziggo.nl emailadres gaat wel. Anyone?
Ja mijn Samsung van 2013 heeft dit ook maar als je het aanzet verschijnt er nog steeds geen Hbbtv maar dat zal wel door Ziggo komenWildfire schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 00:07:
[...]
Samsung heeft het ook gewoon aan boord, alleen wordt het daar "Data service" genoemd.

Dat is een download bij Giganews waar ik normaal gesproken altijd strak de max haal, maar nu dus bovenstaande snelheid... Speedtest bij Ziggo komt nu elke keer strak uit op zo'n 95mbit.
Ik denk dus echt dat mijn profiel bij Ziggo verkeerd staat. Bij echte snelheidsproblemen zou je juist veel fluctuaties verwachten en niet zo'n superstrakke download zoals je hierboven ziet.
BTW: Ja ik ben netjes op gigabit verbonden, alle apparatuur ondersteunt gigabit en alle bekabeling is of Cat5e of Cat6. Heb ondertussen alles al wel gereboot of even van de stroom af gehad (Ubee non-WiFi modem (ook de reset-knop achterop geprobeerd), ASUS RT-N66U router, Cisco gigabit switch).
Nou geen zin meer om nog te gaan bellen, morgen maar even doen dus.
[ Voor 17% gewijzigd door Wildfire op 08-08-2014 21:41 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik heb geen Twitter-account, probeer ver weg te blijven van al die social media crapHmmbob schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 08:54:
Ik kan je de webcare op Twitter aanraden, vaak sneller een fatsoenlijk antwoord (als in: ter zake kundig).
-- Edit: hmmm, blijkbaar toch wel ooit een Twitter-account aangemaakt en destijds ook al voor de Ziggo Webcare. Maar goed, maar ff een berichtje die kan opgegooid aangezien na een modemreset ik nog steeds maar zo'n 95mbit max haal bij de Ziggo speedtest (en bij downloaden via Giganews weer dat strakke grafiekje van hierboven).
[ Voor 35% gewijzigd door Wildfire op 09-08-2014 11:23 ]
En op dit moment ook nog in beperkte mate en pas sinds kort, snap ook niet waarom er nu moord en brand wordt geroepen omdat Ziggo dit nu niet beschikbaar stelt, zo heel veel voegt het nu ook weer niet toe;
http://www.totaaltv.nl/ni...-en-niet-op-mediabox.html
Testing, one, two ...
Post even je Docsis waardes van je modem.Wildfire schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 11:11:
[...]
Ik heb geen Twitter-account, probeer ver weg te blijven van al die social media crap
-- Edit: hmmm, blijkbaar toch wel ooit een Twitter-account aangemaakt en destijds ook al voor de Ziggo Webcare. Maar goed, maar ff een berichtje die kan opgegooid aangezien na een modemreset ik nog steeds maar zo'n 95mbit max haal bij de Ziggo speedtest (en bij downloaden via Giganews weer dat strakke grafiekje van hierboven).
Mijn vriendin kan sinds een laar dagen geen mail meer binnen halen via dr mail app normaal nooit problemen mee. Account opnieuw ingesteld amar nog steeds problemenASP schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:49:
Iemand ook problemen met het ontvangen van mail op een @ziggo.nl emailadres in de regio 2131 ? Buiten Ziggo naar een @ziggo.nl emailadres levert dit soort foutmeldingen op bij de verzender:
Cannot resolve the IP address of the following domain: ziggo.nl
mailen binnen het Ziggo netwerk naar iemand met een @ziggo.nl emailadres gaat wel. Anyone?
Via webmail zijnse gewoon te zien.
Burp
Ergens anders in huis hebben we ook een kabel doosje van ziggo van de vorige bewoners. Hier heb ik de router dan ook op aangesloten want daar lopen wel goede ethernetkabels naartoe. Op deze plek werkt het Wi-Fi ook perfect, maar werkt het ethernet niet. Via het ethernet, als dat via de verlengde kabel is of via een kabel direct van het modem naar mijn laptop, kan ik alleen naar de instellingen van de router, dus naar http://192.168.178.1/login_zig.asp. Hier krijg ik keurig het loginscherm te zien en kan ik alles veranderen aan de router, helemaal perfect dus. Het probleem speelt zich echter af bij normale internet pagina's: die kan ik niet openen. Als ik bijv. google.nl intik in de adresbalk krijg ik "Kan geen verbinding maken met het internet" te zien. Het oranje lampje op de router geeft wel aan dat ie verbinding maakt.
Heeft een van jullie advies hierover? Ik he echt geen idee hoe ik dit kan oplossen: heb de modem ook alweer naar fabrieksinstellingen terug gezet.
Kan ik niet. Ik heb niets wat ik rechtstreeks aan het modem kan hangen. En mijn PC is veel te groot en te log (Cosmos II behuizing, 22 kilo leeg).HollowGamer schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 12:50:
[...]
Post even je Docsis waardes van je modem.
Ondertussen reactie van Ziggo Webcare, ze gaan de verbinding nameten. Alhoewel ik denk dat daar het probleem niet zit.
Als ik het goed begrijp heb je het modem dus niet op je AOP (hoofdaansluiting) geplaatst maar op een WCD elders in de woning? Volgens mij komt je modem dan gewoon niet correct online. Je kan dan wel de modem config in maar niet het internet op.thomasvant schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 13:22:
Heeft een van jullie advies hierover? Ik he echt geen idee hoe ik dit kan oplossen: heb de modem ook alweer naar fabrieksinstellingen terug gezet.
- Wat bedoel je met je 'router', de modemrouter van Ziggo of een externe router?
- Branden de US en DS lampjes wel constant op je EPC3928?0
- Ook jij mag als je wilt je signaalwaardes even posten? Voor jouw modem vind je die op http://192.168.178.1/Docsis_system.asp het beste maak je een screenshot van de gehele pagina.
[ Voor 12% gewijzigd door andy88 op 09-08-2014 18:48 ]
Ik zou eerst eens beginnen met ipconfig /all op je computer aangesloten via ethernet. Grote kans dat gateway en/of dns servers handmatig zijn ingesteld op iets dat niet werkt.thomasvant schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 13:22:
Sinds een kleine week heb ik internet van Ziggo. Heb de CISCO EPC3928 Modemrouter gekregen en is door de monteur geïnstalleerd. Deze is toen in de gezamelijke meterkast geplaatst (appartement in een 3-delig huurhuis). Ethernet werkte en Wi-Fi ook. Helaas kon ik de ethernet kabel die door het hele huis liep niet daarop aansluiten: de kabel werkte niet en die loopt door de muur.
Ergens anders in huis hebben we ook een kabel doosje van ziggo van de vorige bewoners. Hier heb ik de router dan ook op aangesloten want daar lopen wel goede ethernetkabels naartoe. Op deze plek werkt het Wi-Fi ook perfect, maar werkt het ethernet niet. Via het ethernet, als dat via de verlengde kabel is of via een kabel direct van het modem naar mijn laptop, kan ik alleen naar de instellingen van de router, dus naar http://192.168.178.1/login_zig.asp. Hier krijg ik keurig het loginscherm te zien en kan ik alles veranderen aan de router, helemaal perfect dus. Het probleem speelt zich echter af bij normale internet pagina's: die kan ik niet openen. Als ik bijv. google.nl intik in de adresbalk krijg ik "Kan geen verbinding maken met het internet" te zien. Het oranje lampje op de router geeft wel aan dat ie verbinding maakt.
De snelheid op dit moment.

Downstream Channels
Upstream ChannelsChannel 1:
Channel ID: 17
Downstream Frequency: 178000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: -4.9 dBmV
Signal to Noise Ratio: 41.4 dB
MER: 0.0 dB
Correctable FEC: 50797679 codewords
Uncorrectable FEC: 4182607 codewords
Channel 2:
Channel ID: 18
Downstream Frequency: 186000000 Hz
Power Level: -4.8 dBmV
Signal to Noise Ratio: 41.4 dB
Correctable FEC: 18128 codewords
Uncorrectable FEC: 6542 codewords
Channel 3:
Channel ID: 19
Downstream Frequency: 194000000 Hz
Power Level: -4.8 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40.9 dB
Correctable FEC: 11348 codewords
Uncorrectable FEC: 1442 codewords
Channel 4:
Channel ID: 20
Downstream Frequency: 202000000 Hz
Power Level: -4.9 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40.4 dB
MER: 41.3 dB
Correctable FEC: 9287 codewords
Uncorrectable FEC: 926 codewords
Channel 5:
Channel ID: 21
Downstream Frequency: 210000000 Hz
Power Level: -5.0 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39.8 dB
Correctable FEC: 34344 codewords
Uncorrectable FEC: 1167 codewords
Channel 6:
Channel ID: 22
Downstream Frequency: 218000000 Hz
Power Level: -5.2 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39.0 dB
Correctable FEC: 2833243 codewords
Uncorrectable FEC: 3982 codewords
Channel 7:
Channel ID: 23
Downstream Frequency: 226000000 Hz
Power Level: -5.2 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39.4 dB
Correctable FEC: 155734 codewords
Uncorrectable FEC: 3617 codewords
Channel 8:
Channel ID: 24
Downstream Frequency: 234000000 Hz
Power Level: -5.3 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40.4 dB
Correctable FEC: 9007 codewords
Uncorrectable FEC: 635 codewords
StatisticsChannel1:
Upstream Frequency: 44500000 Hz
Modulation: 64 QAM
Bit Rate: 30720 kBits/sec
Power Level: 45.0 dBmV
Channel2:
Upstream Frequency: 52000000 Hz
Power Level: 46.0 dBmV
Channel3:
Upstream Frequency: 36000000 Hz
Power Level: 44.5 dBmV
Channel4:
Upstream Frequency: 58800000 Hz
Power Level: 46.5 dBmV
T3Timeouts: 231 timeouts
T4Timeouts: 0 timeouts
Euh, die speedtest.ziggo.nl staat - bij mij althans - om één of andere reden standaard op IPv6.Hotzenwalder schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 21:52:
naar aanleiding van mijn aanhoudende snelheidsproblemen... mijn docsys waardes. Het modem begon overigens lekker op snelheid vanmiddag, maar is vanavond weer ingezakt naar onderstaande waardes[...]
En waarschijnlijk omdat mijn IPv6 verbinding een tunnel is met beperkte bandbreedte, kom ik ook uit op ongeveer 35 Mbit/s. Als ik dan vervolgens "Test op IP4" klik, geeftie wel keurig 180 Mbit/s
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Waar zie ik of de bonding intact blijft?
Een test met Transedit geeft aan dat het met de downstream wel ok is. De laagste waarde komt niet lager dan 60%.
[ Voor 32% gewijzigd door Hotzenwalder op 10-08-2014 09:37 ]
Heb jij niet wat hoge correctable/uncorrectable waarden op bijvoorbeeld downstream 1? Of is het modem al lange tijd niet gereset (te zien via de uptime die op ergens op een statuspagina wordt weergegven) dat die waarden zo hoog zijn? Als het modem wel onlangs gereset is, dan lijken signaalproblemen mij de oorzaak en begrijp ik niet waarom de helpdesk dat niet ziet.Hotzenwalder schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 21:52:
naar aanleiding van mijn aanhoudende snelheidsproblemen... mijn docsys waardes. Het modem begon overigens lekker op snelheid vanmiddag, maar is vanavond weer ingezakt naar onderstaande waardes.
Ik neem aan dat je die meting doet op het moment dat je een trage verbinding hebt? Bij DOCSIS is de gebruikte capaciteit immers afhankeliijk van het aantal klanten dat in jouw coaxsegment gelijktijdig aan het internetten is. Als je die meting hebt gedaan op het moment van een trage verbinding en op alle downstreams meer dan 60% vrije ruimte had, dan kan je een capaciteitsprobleem van het mogelijke oorzaken lijstje halen.Hotzenwalder schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 07:22:
Een test met Transedit geeft aan dat het met de downstream wel ok is. De laagste waarde komt niet lager dan 60%.
Dit zijn de waardes 2,5 uur na een reset.
Channel 1:
Downstream Frequency: 178000000 Hz
Correctable FEC: 519082 codewords
Uncorrectable FEC: 1586209 codewords
Channel 2:
Downstream Frequency: 186000000 Hz
Signal to Noise Ratio: 41.3 dB
Correctable FEC: 60237 codewords
Uncorrectable FEC: 978 codewords
Channel 3:
Downstream Frequency: 194000000 Hz
Correctable FEC: 24686 codewords
Uncorrectable FEC: 299 codewords
Channel 4:
Downstream Frequency: 202000000 Hz
Power Level: -5.1 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40.5 dB
MER: 40.9 dB
Correctable FEC: 24406 codewords
Uncorrectable FEC: 293 codewords
Channel 5:
Channel ID: 21
Downstream Frequency: 210000000 Hz
Power Level: -5.1 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39.5 dB
Correctable FEC: 738677 codewords
Uncorrectable FEC: 300 codewords
Channel 6:
Channel ID: 22
Downstream Frequency: 218000000 Hz
Power Level: -5.4 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39.0 dB
Correctable FEC: 53596553 codewords
Uncorrectable FEC: 339 codewords
Channel 7:
Channel ID: 23
Downstream Frequency: 226000000 Hz
Power Level: -5.5 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39.7 dB
Correctable FEC: 2930078 codewords
Uncorrectable FEC: 346 codewords
Channel 8:
Channel ID: 24
Downstream Frequency: 234000000 Hz
Power Level: -5.7 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40.3 dB
Correctable FEC: 25323 codewords
Uncorrectable FEC: 485 codewords
Upstream Channels
Channel1:
Upstream Frequency: 52000000 Hz
Power Level: 46.8 dBmV
Channel2:
Upstream Frequency: 44500000 Hz
Power Level: 45.8 dBmV
Channel3:
Upstream Frequency: 36000000 Hz
Power Level: 45.0 dBmV
Channel4:
Upstream Frequency: 58800000 Hz
Power Level: 47.3 dBmV
Statistics
T3Timeouts: 3 timeouts
T4Timeouts: 0 timeouts
Model: Cisco EPC3928AD
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
Serial Number: ********
MAC Address: ***********
Bootloader Revision: 2.4.0beta3_R4
Current Software Revision: epc3928a-E10-5-v302r125572-131030c-ZIG
Firmware Name: epc3928a-E10-5-v302r125572-131030c-ZIG.bin
Firmware Build Time: Oct 30 11:00:08 2013
Cable Modem Status: Operational
Wireless Network: Disable
System Uptime: 0 days 02h:33m:40s
Cable Modem State
DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: Completed
DOCSIS DHCP: Completed
DOCSIS TFTP: Completed
DOCSIS Data Reg Complete: Completed
DOCSIS Privacy: Enabled
Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -5.0 dBmV 40.6 dB
Channel 2: -4.9 dBmV 40.6 dB
Channel 3: -4.9 dBmV 40.9 dB
Channel 4: -5.0 dBmV 40.3 dB
Channel 5: -5.1 dBmV 39.8 dB
Channel 6: -5.3 dBmV 39.1 dB
Channel 7: -5.5 dBmV 39.4 dB
Channel 8: -5.6 dBmV 40.3 dB
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 46.3 dBmV
Channel 2: 45.3 dBmV
Channel 3: 45.0 dBmV
Channel 4: 46.8 dBmV
[ Voor 17% gewijzigd door Hotzenwalder op 10-08-2014 10:56 ]
Niet gebruiken maakt niet uit. Zoals je met TransEdit ziet zorgt iedere Internet Downstream voor een constante bitrate van ongeveer 51 Mbps op het modem, in totaal krijgt het modem dus continu 8 * 51 = 408 Mbps aan data te verwerken ongeacht of jij nu aan het internetten bent of niet. Het modem is voor de Downstream eigenlijk een soort packet filter dat continu in die downstreams op zoek is naar packets die geadresseerd zijn aan MAC adressen in jouw netwerk en/of geadresseerd zijn aan jouw modem. Als dat het geval is dan worden die packets doorgegeven aan de apparatuur in jouw netwerk of door het modem zelf verwerkt (DOCSIS protocol berichten). Zo niet, dan negeert het modem die packets omdat ze dan voor één van de andere klanten in jouw coaxsegment bestemd zijn.Hotzenwalder schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 10:51:
Capaciteitsprobleem lijkt me niet door oorzaak inderdaad. De waardes waren over 15 dagen gemeten, waarvan het modem bijna 13 dagen eigenlijk niet gebruikt is wegens vakantie.
Dit zijn de waardes 2,5 uur na een reset.
Net als bij DVB-C kunnen de DOCSIS packets in de Downstream corrupt zijn door signaal verstoringen die het modem dan probeert te herstellen voor verwerking. Als het herstellen lukt, dan wordt de correctable teller met één verhoogd en als dat niet lukt dan wordt de uncorrectable teller met één verhoogd. Uncorrectable betekent dus dat packets op IP niveau eventueel opnieuw verzonden moeten worden als die corrupte DOCSIS packets aan jouw apparatuur gericht waren wat de snelheid niet ten goede zal komen. Het lijkt er dus op dat je signaalproblemen hebt.
Daar zat het probleem dus ook niet. Modem deed netjes 180mbit met een laptop rechtstreeks erop aangesloten. Laptop rechtstreeks op de router deed ook netjes 180mbit. Laptop op de 1e verdieping aangesloten op m'n Cisco gigabit switch deed echter 100mbit. Vervolgens de status van de switch nagekeken... poort 1 (die verbonden is met de router beneden) stond op 100mbit. Kabel even opnieuw erin gedaan, switch gereboot en poort 1 zat weer op een gigabit.Wildfire schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 16:56:
[...]
Ondertussen reactie van Ziggo Webcare, ze gaan de verbinding nameten. Alhoewel ik denk dat daar het probleem niet zit.
Compleet niet aan de switch gedacht als mogelijke probleemoorzaak... het lag dus iig niet aan Ziggo. Much ado about nothing dus.
In de ubee kan je het zien doordat je nog maar 1 up en downstream kanaal open hebt staan op een gegeven moment. Lijkt mij dat dat hier niet gebeurt?Hotzenwalder schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 07:22:
Hij test op IPv4 volgens mij, want mijn IPv4 adres staat eronder (weggelaten in de screenshot). Hij geeft ook geen optie om het naar IPv4 om te zetten.
Waar zie ik of de bonding intact blijft?
[afbeelding]
Het viel me op dat ik de laatste tijd veel lagspikes had van ~5 seconden in games, waarbij ook de radiostream eventjes wegviel elke keer. Na een reset van de modem ging hij dus opeens een update binnenhalen.
Huidige versie:
Current Software Revision: epc3925-E10-5-v302r125572-130520c-ZIG
Firmware Name: epc3925-E10-5-v302r125572-130520c-ZIG.bin
Firmware Build Time: May 20 14:08:19 2013
//Oké, dit is apart. Ik haal nog maar strak 130Mbit van de 180Mbit sinds de update. Maakt niet uit waar ik test of waarmee ik test, ik haal overal exact strak 130Mbit maximaal.
[ Voor 15% gewijzigd door Zorian op 10-08-2014 17:17 ]
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003
Kan je specifieker zijn? Internet, TV, bellen? Wat doet het niet of heb je problemen met een van die diensten?TheNephilim schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 19:40:
Meer mensen die last hebben van een storing?
definieer "storing"TheNephilim schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 19:40:
Meer mensen die last hebben van een storing?
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003
[ Voor 18% gewijzigd door Tours op 10-08-2014 22:10 ]
Joarie schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 18:47:
Vreemd. Sinds eergisteren de Ubee modem laten vervangen voor een nieuwe Cisco modem, maar haalde opeens niet meer de volledig 180Mbit bij het downloaden van usenet. Heb nog nooit het aantal actieve connecties hoeven te veranderen, maar pas toen ik die van 10 naar 25 verhoogde ging de snelheid ook weer omhoog van 100Mbit naar 180Mbit. Alleen zie ik nog wel dat hij de threads instabiel binnenhaalt (sommige blijven hangen waarna ze na een tijdje weer verder gaan). Iemand hier ook last van?
IZorian schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:13:
Zojuist alweer een firmware update gekregen op mijn Cisco EPC3925, de vorige was circa een maand geleden.
Het viel me op dat ik de laatste tijd veel lagspikes had van ~5 seconden in games, waarbij ook de radiostream eventjes wegviel elke keer. Na een reset van de modem ging hij dus opeens een update binnenhalen.
Huidige versie:
//Oké, dit is apart. Ik haal nog maar strak 130Mbit van de 180Mbit sinds de update. Maakt niet uit waar ik test of waarmee ik test, ik haal overal exact strak 130Mbit maximaal.
Ik ben dus niet de enige met dit fenomeen. Laatst was ik bezig wat kabels te vervangen en ik heb nog een Cisco 3925 liggen hier. Ik dacht: even proberen.
Waar ik voorheen met de Ubee op speedtest.net en via Usenet ~ 180 Mbit haalde, kwam ik op speedtest sites van Ziggo, KPN en speedtest.net niet verder dan ~135Mbit. Via usenet moest ik het aantal connecties verhogen van 15 (SSL) naar minimaal 25 om 180Mbit te kunnen halen. Kortom. Gauw weer de Ubee terug gezet. Ik gebruik toch een eigen router voor wifi etc.
It ain't stupid if it works!
Heb even gebeld, ze hebben mijn modem een volledige fabrieksreset gegeven en sindsdien is het weer prima.
Morgen dus even bellen, zoals hierboven staat hebben ze een volledige reset doorgevoerd en de 130Mbit werd weer keurig 180Mbit.vr6-only schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 00:46:
[...]
[...]
I
Ik ben dus niet de enige met dit fenomeen. Laatst was ik bezig wat kabels te vervangen en ik heb nog een Cisco 3925 liggen hier. Ik dacht: even proberen.
Waar ik voorheen met de Ubee op speedtest.net en via Usenet ~ 180 Mbit haalde, kwam ik op speedtest sites van Ziggo, KPN en speedtest.net niet verder dan ~135Mbit. Via usenet moest ik het aantal connecties verhogen van 15 (SSL) naar minimaal 25 om 180Mbit te kunnen halen. Kortom. Gauw weer de Ubee terug gezet. Ik gebruik toch een eigen router voor wifi etc.
[ Voor 63% gewijzigd door Zorian op 11-08-2014 00:47 ]
Je hebt nu dezelfde software als 2 maanden geleden. De laatste revisie leverde veel problemen op met uitval van int + telefonie, vandaar de rollback.Zorian schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:13:
Zojuist alweer een firmware update gekregen op mijn Cisco EPC3925, de vorige was circa een maand geleden.
Huidige versie:

Leuk, maar ook weer niet leuk
Hmm...ik zit op de firmware van Oct 2013. Kan dat een oorzaak zijn?andy88 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 02:29:
[...]
Je hebt nu dezelfde software als 2 maanden geleden. De laatste revisie leverde veel problemen op met uitval van int + telefonie, vandaar de rollback.
Ik zie namelijk dat ook een single download in Firefox of Chrome tergend langzaam zijn (ca 500-1500 kb/s) terwijl al de speedtests op Ziggo en consorten gewoon de 180MBit aangeven. Bij de Ubee modem daar nog nooit last van gehad, haalde dan makkelijk de max snelheid ook in Firefox met een download. Ook met een andere pc direct aangesloten op de modem krijg ik dezelfde effecten en is het binnenhalen van een test-bin bestand van NL'se servers een draak geworden.
Misschien is de monteur al bezig buiten huis.Hotzenwalder schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 08:33:
Vanochtend komt de monteur en rara wat doet de snelheid vanochtend?
Dan nog vragen ze vaak iemand om even te checken. Deed die hier ook. Moest even bellen naar zijn telefoonnummer zodat ik kon doorgeven of de tv nog wel OK beeld bleef geven en of de modem niet helemaal overstuur raakte ^^ Zomaar rondprutsen in een straatkast na melding van een klacht geeft denk ik ook alleen maar kans op meer klachten in de straat. Dat kan je maar beter even fatsoenlijk nalopen.Laudor schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 09:28:
[...]
Misschien is de monteur al bezig buiten huis.
Beetje zoals de intercom gasten hier die een stuk of 5 keer bij iedereen hebben moeten aanbellen om te controleren of het daar allemaal nog wel goed was nadat ze hebben lopen prutsen in dat ding.
Uiteindelijk is er een ander modem geplaatst (Ubee EVW321b). Tot op heden werkt het hier weer mee naar behoren zoals te zien in onderstaand plaatje

Wat ik nog wel vreemd vind is dat de problemen eerder al waren opgetreden met een ander Ubee modem. Toen is er een Cisco door ZIGGO geleverd en waren de problemen even weg. Daarna begonnen ze weer en is nu dus nogmaals het modem vervangen. Deze Ubee geeft wel wat meer informatie in zijn menu.
We wachten af of dit stabiel blijft... vooralsnog goede service door ZIGGO.
Heb precies hetzelfde. Afgelopen week een grote storing gehad s'avonds in mijn dorp. Telefonie,internet,tv lag er helemaal uit. Sindsdien constant storingen in mijn internet. Mijn PS4 verbreekt om de haverklap de verbinding, voorheen nooit problemen mee gehad. Modem ook al 3x geresetTheNephilim schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 20:26:
Oh, internet dat eens per half uur / heel uur voor een minuut uitvalt
Hm vreemd nomaal moet ie gewoon die *130520c-ZIG binnenhengelen van mei 2014. Als een reset dit niet forceert kun je het modem even naar de factory default zetten via de web interface. Als je dan nog steeds op dezelfde software versie blijft steken zou ik even met de klantenservice bellen.Joarie schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 09:20:
[...]
Hmm...ik zit op de firmware van Oct 2013. Kan dat een oorzaak zijn?
Als je daar aangeeft dat je bekabeld rechtstreeks op modem problemen ervaart plannen ze 9 vd 10 keer een monteur in.
Ik heb sinds een week of 2, 3 een Ubee wifi router / modem. Al vrij snel hing ik aan de lijn met service plus om mij te helpen met mijn PlayStation3 die niet meer online ging. Dat hebben ze netjes gefixt.
Nu viel mij al op dat de reikwijkte van de wifi router matig tot onvoldoende is. Zit ik in een kamer naast de kamer waar de Ubee staat heb ik al signaalsterkte verlies.
Zo zat ik op mijn iPhone 5 van wifi in eens op 4g en dat is niet fijn als je net een Youtube filmpje van een uur aan het bekijken was.
Nu kreeg ik al info over bridgen, kun je dit nu wel of niet zelf doen?

Zojuist heb ik in LAN 1 van de Ubee mijn oude Linksys WRT320N aangesloten en hij werkt! meer bereik en op de speedtest is het downloaden iets sneller dan de Ubee, uploaden is ongeveer hetzelfde (ietsjes meer). PS3 heb ik ook direct bekabeld op de Linksys en werkt!
Is het handig om de Ubee als nog te (laten) bridgen?
Je weet dat er een screenshot-knop (Prt Scr) op zo'n beetje elk toetsenbord zit?
[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 11-08-2014 17:08 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Maar goed daar draait dit topic toch niet voor?
Daarom plaatste ik ook small-tags, inmiddels offtopic-tags, zodat het voor de anderen genegeerd kan worden
Oscar Wilde
Raven schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:09:
offtopic:, nog een reden om daar weg te blijven
Daarom plaatste ik ook small-tags, inmiddels offtopic-tags, zodat het voor de anderen genegeerd kan worden
Dit topic is gesloten.
![]()
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]