• Big Mike 69
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09-2021
Gegroet,
Ik ben nu na vele jaren overgestapt van losse abonnementen (ook ADSL) naar een all-in-1 oplossing van Ziggo. Uiteindelijk was de prijs is een keer lager geworden dan mijn losse prijzen en meer snelheid. En kabel was een makkelijkere overstap dan overal Ethernet neer te moeten leggen. (wel een Glasvezel aansluiting hier, dus genoeg te kiezen)

Even een zijstap: Een ervaring voor mensen met slechte TV-signalen (en evt. internet problemen bij modem op afstand AOP): na landelijke introductie 4G in Mei was het TV-signaal erg zwak en zeer slecht van kwaliteit (goed hiervoor, erna op het randje volgens Sony TV info scherm).
De stap genomen om toch alle vaste COAX kabels maar te gaan vervangen (A++ kwaliteit uit Duitsland gehaald. Nog een stapje beter dan die nieuwe Hirschmann G4 kabels. Koppel kabels waren al nieuwe afgeschermde ) + een GW41 versterker > zeer strak signaal en beeld.
Dit was voor de overstap naar all-in-1 dus geen idee hoe het effect op de internet aansluiting was, maar bij verlengingen tussen AOP en Modem lijkt het mij zeker een factor.

Anyway terug naar mijn probleem:
Ik ben momenteel nog aan het installeren.
Ik heb een CISCO EPC3928AD gekregen samen met een Samsung HD-recorder (helaas voor die laatste. Zag dat de Samsung al niet meer verhandeld wordt. De Humax 5200 nog steeds wel).
Daar achterin de tuin (ca. 16 meter afstand en een beton muur met groot raam ertussen) het WiFi signaal van de CISCO toch wel erg hard onderuit ging, bedacht dat het wellicht beter was om een betere WiFi zender te plaatsen.
Ik had al een jaar een Sitecom WLR6100 liggen (eigenlijk ongebruikt want nog altijd en WL309 in gebruik op mijn DSL aansluiting. Reden van aanschaf: had gedacht dit als wireless transfer switch, voor mijn 'media center' aansluitingen, te gebruiken naar mijn WL309 en dan gelijk een back-up te hebben voor de WAN router als de 309 er mee nokte. Dat ging dus niet en uiteindelijk op een Netgear WL2500 repeater uit gekomen. Toch maar trage 100Mbps poorten dus dan boeit het niet dat de 300 van de WiFi gehalveerd wordt door de repeater. Te lang overgedaan dus niet meer retour kunnen brengen)
Tussen de WLR6100 en de CISCO zat op dezelfde lokatie in de tuin en met hetzelfde montage punt (meterkast) ca. 10-15dB verschil in signaal volgens InSIDDer. Dus wel significant verschil.

Op zich is de CISCO internet kant goed: direct op de Modem Speedtest.net resultaten van 90/9 (wat ook mijn abonnement is). Perfect dus. Ook via WiFi een 9GB steam game gedownload en dat liep als een trein, heel af en toe zakte het wat in maar daarna weer terug op >10MB/s. Zeer netjes.

Nu de volgende stap (en helaas hier al de hele zaterdag aan kwijt geraakt):
Ik wil de WiFi hotspot mogelijkheid behouden dus het Router achter Router stappen plan gevolgd:
WLR-6100 MAC in static IPs op 192.168.178.72 achterin de IP range van de Cisco (uiteindelijk: ook de originele toegewezen IPs geprobeerd: 11 en 13 maar dat maakt verder niet uit voor de resultaten. Wel eerst wat problemen want regelmatig viel de static IP toch weer terug op dynamic. pas na fixen IP in WLR6100 kreeg ik een constante IP toegewezen in de CISCO en kon ik DMZ ook fixen)
Eerst de WLR6100 in Dynamic IP (= WAN DHCP lijkt mij) gezet op de IPv4:
Met Cloud security enabled geheel geen connectie naar internet. WAN LED (6100) wel aan maar zeer lange onderbrekingen.
Cloud security disabled: krijg gewoon Internet access en kan op verschillende sites komen:
Speedtest.net > begint snel naar 90Mb maar stort dan snel in. Vaak blijft progress hangen en blijft de indicatie op laatst waarde staan. Intussen valt de WAN indicatie regelmatig dood. Na een pauze pakt het wel weer op.
Over naar de CISCO direct: speed-test wel strakke resultaten. Lijkt dus echt in de samenwerking tussen CISCO en 6100 te zitten.
Ik heb verscheidene instellingen geprobeerd (zover dat gaat beide nogal beperkt tov mijn WL309), nieuwe Firmware in de 6100, kabels etc. mag allemaal niet baten.
Heb inmiddels wel al een topic op de Ziggo forums gevonden waarin gesteld werd door Ziggo helpdesk dat ze WLR6100 'niet de juiste signalen verstuurd'. Beetje vaag die.

Voordat ik nu weer een andere router aan ga schaffen (of misschien toch maar wat AP's. Dan wel de MAC adressen invoeren in de CISCO zag ik ), toch nog de vraag hier neergelegd. Misschien heeft 1 van jullie nog een briljant idee.

Mijn dank
Mike

PS. Ga trouwens toch ook maar ethernet kabels leggen, want wel erg veel WiFi netwerken in de buurt nu. Vervelend zij-effect van de Ziggo Hotspots. Dat worden dan CAT 7 kabels. Voor 1Gb netwerken onzin, maar gezien de 4G ervaring op de coax toch wellicht een goed plan wegens de storings invloeden.
En gezien de hoeveelheid werk maakt 100,-/100mtr verschil in materiaalkosten ook niets uit.
Iniedergeval niet op de schaal van een huisinstallatie.

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-11 22:07
Heb nog steeds last van wegvallende verbindingen 's middags. In de ochtend en avond is er niets aan de hand maar in de middag is het onmogelijk om te bellen, tv te kijken of te gamen zonder dat ik elke keer gedurende een aantal seconden een wegvallende verbinding heb. Ik kan niet eens de gratis klantenservice bellen van Ziggo omdat mijn telefoonlijn elke keer wegvalt als ik een van de vele nummertjes van het keuze menu in moet gaan toetsen.

Ben op zich tevreden over Ziggo maar als er concurrentie was waar ik woon dan was ik vertrokken. Helaas is ADSL geen goed alternatief en glasvezel wordt hier voorlopig nog niet aangelegd.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:53
Lekker Ventje schreef op zondag 27 juli 2014 @ 16:09:
Heb nog steeds last van wegvallende verbindingen 's middags. In de ochtend en avond is er niets aan de hand maar in de middag is het onmogelijk om te bellen, tv te kijken of te gamen zonder dat ik elke keer gedurende een aantal seconden een wegvallende verbinding heb. Ik kan niet eens de gratis klantenservice bellen van Ziggo omdat mijn telefoonlijn elke keer wegvalt als ik een van de vele nummertjes van het keuze menu in moet gaan toetsen.

Ben op zich tevreden over Ziggo maar als er concurrentie was waar ik woon dan was ik vertrokken. Helaas is ADSL geen goed alternatief en glasvezel wordt hier voorlopig nog niet aangelegd.
Wat zijn de signaal waarden in het modem?

Big Mike:
Weet je zeker dat je niet zonder de hotspots kan?

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:36
Lekker Ventje schreef op zondag 27 juli 2014 @ 16:09:
Ik kan niet eens de gratis klantenservice bellen van Ziggo omdat mijn telefoonlijn elke keer wegvalt als ik een van de vele nummertjes van het keuze menu in moet gaan toetsen.

Heb je geen GSM om de klantenservice te bellen dan of zijn je belminuten zo duur? 0900-1884 is gewoon lokaal tarief hoor :)

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-11 22:07
Zit al bijna door mijn belminuten heen voor deze maand :)

Ik heb een bericht via FB gestuurd, zo doe ik het al de hele week.

Signaalwaarden heb ik nog niet bepaald, moet eerst uitzoeken hoe dat moet. Ziggo heeft afgelopen donderdag mijn modem op afstand gecheked maar alles is in orde volgens hen. Het is ook alleen maar 's middags dat ik problemen heb (sinds anderhalve week). Hopelijk kunnen ze voor mijn vakantie de problemen oplossen.

Heb bericht van Ziggo, vrijdagmiddag komt er een monteur langs. Kon dinsdag al maar ik kan geen vrij krijgen voor vrijdag. Geeft niet, als ik moet werken kan ik toch geen tv kijken. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Lekker Ventje op 27-07-2014 17:20 ]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:08
Big Mike 69 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 15:26:
Gegroet,

(knip, heel lang verhaal over slechte wifi ontvangst)

Ik wil de WiFi hotspot mogelijkheid behouden dus het Router achter Router stappen plan gevolgd:

(knip, nog langer verhaal over een of ander ingewikkeld config-verhaal)
Waarom een router-achter-router aanpak, als je enkel een beter wifi bereik wil? Waarom dan die tweede router niet configureren als wireless access point?

Zie ook deze handleiding.

Heel kort:
Reset de tweede router naar fabrieksinstellingen;
geef de tweede router een IP adres in de IP-range van de cisco, maar buiten de DHCP range van de Cisco;
Zet DHCP van de tweede router uit;
Configureer de wifi instellingen;
Sluit nu de tweede router aan: LAN-poort Cisco naar LAN-poort van tweede router. De WAN van de tweede router blijft dus leeg!

Nog een ding: probeer je vragen voortaan *iets* korter te houden, irrelevante dingen weg laten en zo. :+

Verwijderd

vanaalten schreef op zondag 27 juli 2014 @ 17:03:
Nog een ding: probeer je vragen voortaan *iets* korter te houden, irrelevante dingen weg laten en zo. :+
Ik dacht dat mijn vrouw meester was in het uitgebreid verhalen vertellen, maar dat is niks bij big mike :D

Verwijderd

Dat mijn Ziggo internet Z1 zo langzaam was kwam door een soort virus ( zoekmachine trovi.com ) en heb deze verwijderd met ADWcleaner .
Dus spyware en andere zogenaamde reclame kan internet vertragen .
Nu met Ziggo speed test kom ik op 28 Mbits .
http://www.redmijnbrowser...eclame/trovi-verwijderen/
Bedankt voor jullie reacties .
Mmore schreef op zondag 27 juli 2014 @ 12:12:
Probeer even alles van je modem af te halen met uitzondering van één (direct) bekabelde computer, je modem te resetten en na de reset weer een speedtest (via speedtest.net of speedtest.ziggo.nl) uit te voeren. Je weet dan zeker dat er niets in je netwerk misgaat.

Als je dan de volledige snelheid wel haalt dan gaat er iets achter je modem / buiten Ziggo om niet goed. Als je nog steeds maar 20Mbit haalt dan kan je even met de klantenservice bellen.

• Artaex
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-08 16:14
Dennis-L schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:34:
[...]
Als je echt gedosst werd had je skype niet gewerkt :/
Hoezo zeg je dat? Het berichtje kreeg ik pas toen de aanval voorbij was.

• White_Collar
  • Laatst online: 17:07
Artaex schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:04:
[...]

Hoezo zeg je dat? Het berichtje kreeg ik pas toen de aanval voorbij was.
contact opnemen met de abuse afdeling is je enige mogelijkheid.
Dit kan alleen via het contact formulier:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contactformulier

kies bij product voor internet en dan bij categorie voor misbruik. Zet je verhaal erin en duimen dat ze je verder helpen.

wellicht een ip switch

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Big Mike 69
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09-2021
Hi Nooberke,
Ik ben gisteren uit frustratie maar van het mooie weer gaan genieten, dus een wat late reactie.

Hotspots: Ik wel maar de rest van de familie niet.......... (denken ze. Hotspots heb je alleen in de bebouwing. als je een beetje buitenaf of in het park bent vermoed ik dat het al gebeurt is met dioe geweldige reikwijdte van de Ziggo modems. Ik begin te denken dat het meer ethervervuiling is).

Ik ben nu nog weer wat aan het hobbyen:
Zit nu een Steam file van 9GB te downloaden en dat gaat eigenlijk redelijk vlot. Helaas toch wel de nodige hikken waardoor enkele minuten de verbinding weg is, maar over langere periode ook ruim 10MB/sec.
Het was wel duidelijk dat de eerste start wat moeizaam was: langzaam opkomen en lange pauzes.
Dit wordt dus weer zo'n lastige: werkt maar af en toe dus niet....
(misschien toch ook maar eens de WLR6100 op mijn ADSL proberen zolang deze nog aktief is. Misschien is die unit toch niet helemaal lekker)

Groeten,
Mike

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-11 21:50
Ik verhuis van het ene studentenhuis naar een andere. In het eerste huis stond het tv- en internetabonnement van Ziggo op mijn naam, in het tweede huis regelt iemand anders het internet. In het eerste huis moet ik dus het abonnement opzeggen zodat een huisgenoot dat over kan nemen.
Nu blijkt dat ik de modem persé terug moet sturen naar Ziggo zodat Ziggo eenzelfde modem terug kan sturen naar degene die het abonnement overneemt, zodat die de boel weer opnieuw aan kan sluiten en in kan stellen.
Zegt de man van de helpdesk: "Maar zoveel moeite is het toch niet om die modem even op te sturen?" Nou wel dus. Terugreizen naar m'n vorige woonplaats zodat een modem heen en weer gestuurd kan worden vindt ik best veel moeite voor niks.
Jammer dat dat niet wat makkelijker kan.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:08

TFHfony

Professional Weirdo

Vihaio schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:55:
Ik verhuis van het ene studentenhuis naar een andere. In het eerste huis stond het tv- en internetabonnement van Ziggo op mijn naam, in het tweede huis regelt iemand anders het internet. In het eerste huis moet ik dus het abonnement opzeggen zodat een huisgenoot dat over kan nemen.
Nu blijkt dat ik de modem persé terug moet sturen naar Ziggo zodat Ziggo eenzelfde modem terug kan sturen naar degene die het abonnement overneemt, zodat die de boel weer opnieuw aan kan sluiten en in kan stellen.
Zegt de man van de helpdesk: "Maar zoveel moeite is het toch niet om die modem even op te sturen?" Nou wel dus. Terugreizen naar m'n vorige woonplaats zodat een modem heen en weer gestuurd kan worden vindt ik best veel moeite voor niks.
Jammer dat dat niet wat makkelijker kan.
Ik heb wel een idee voor je, maar ik vind het eigenlijk zelfs nogal voor de hand liggend: Waarom bel je niet even naar je oud huisgenoten om te vragen of zij het ding op sturen? Dat kost je welgeteld 1 telefoontje aan moeite.
Je hebt hierboven zelf echt wel voor de meest moeilijk oplossing gekozen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Vihaio
Het gaat er niet om dat ik niet zelf iets kan verzinnen wat makkelijker is, maar dat deze manier van werken voor iedereen (inclusief Ziggo) de meest omslachtige is.

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:05
De laatste weken heb ik dat mijn modem/router 1 soms 2 keer per dag totaal niet meer reageert. Heb geen instellingen aangepast en ben op dat moment ook geen zware dingen aan het doen zoals downloaden etc. Wifi kan niet meer connecten of is niet zichtbaar. Via vaste verbinding ook geen reactie meer te krijgen. Ook niet via ping of inlogpagina van het modem/router. Dan haal ik de stroom van het apparaat en dan werkt alles weer een tijdje. Het vreemde is dat telefonie wel goed blijft werken. Is dit het einde van het moden/router of ligt het toch ergens anders aan?

Verwijderd

Vihaio schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:42:
Het gaat er niet om dat ik niet zelf iets kan verzinnen wat makkelijker is, maar dat deze manier van werken voor iedereen (inclusief Ziggo) de meest omslachtige is.
Voor Ziggo is dit de meest handige en goedkoopste oplossing.
In de tijd dat je het hele bericht hebt zitten typen had je het ook kunnen regelen met de oud huisgenoten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2014 11:52 ]

• Vihaio
Dat zullen ze bij Ziggo ook wel denken. Maar ik snap niet hoe dat goedkoper kan zijn dan een formuliertje bij het contract te plaatsen waarin m'n oud huisgenoot aangeeft dat ik de modem in goede staat achter gelaten hebt en dat hij die overneemt.

Verwijderd

Vihaio schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:58:
Dat zullen ze bij Ziggo ook wel denken. Maar ik snap niet hoe dat goedkoper kan zijn dan een formuliertje bij het contract te plaatsen waarin m'n oud huisgenoot aangeeft dat ik de modem in goede staat achter gelaten hebt en dat hij die overneemt.
zie het maar in het kader van de werkgelegenheid, jij reist een keer op en neer wat goed is voor de vervoerder of voor de benzinemaatschappij, jij stuurt het terug wat de postbode werk oplevert, bij ziggo gaan diverse afdelingen ermee aan de slag, ze sturen een nieuwe toe wat goed is voor de producent van het apparaat, met wat geluk komt er nog een monteur hem aan te sluiten, je hebt zo mooi voor wel 10 man minimaal werk geleverd _/-\o_

Dat wij het met zijn allen betalen is een ander verhaal, maarja...

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:08

TFHfony

Professional Weirdo

Als de procedure zou bestaan, zou het inderdaad makkelijk zijn. Maar even een dergelijke procedure opzetten en invoeren kost best wel tijd en geld. Ziggo zal ooit hebben berekend dat af en toe een modem heen en weer zenden goedkoper zal zijn dan deze procedure op te zetten.
En in de tijd die jij hier er al aan besteed hebt, had je het allemaal al makkelijk kunnen regelen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:33
Zal er wel mee van doen hebben dat jouw modem aan jouw account gekoppeld is en niet zomaar omgezet kan worden.
Lijkt me ook niet de bedoeling, dat (en dat zie ik zo gebeuren hunnie kennende) als het administratief niet goed gaat, dat ze bij jou vrolijk het abonnementsgeld blijven afboeken.
Mede door het fysieke retourneren van het modem word dat voorkomen.

zeker, zeker

Verwijderd

Dag Ziggo mensen,

Snel vraagje: Ben momenteel de formulieren aan het invullen voor mijn overstap naar Ziggo, en vroeg mij af of het waard is om die interactieve HD recorder te nemen voor €50 ipv gewoonweg de receiver.
Ik ben niet een groot TV kijker (afgelopen 5 jaar geen televisie abonnement gehad, kijk meestal spul over internet), dus het lijkt mij in eerste instantie niet super nuttig, maar misschien vind ik de nederlandse televisiezenders wel weer interessant als ik alles kan opnemen en op mijn eigen tijd bekijken? Of zijn er coole features bij deze recorder die ik niet ken?
Wat vinden jullie dus van deze recorder, vinden jullie het veel toegevoegde waarde of zeggen jullie "neuh"?

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-11 19:48
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:07:
Dag Ziggo mensen,

Snel vraagje: Ben momenteel de formulieren aan het invullen voor mijn overstap naar Ziggo, en vroeg mij af of het waard is om die interactieve HD recorder te nemen voor €50 ipv gewoonweg de receiver.
Ik ben niet een groot TV kijker (afgelopen 5 jaar geen televisie abonnement gehad, kijk meestal spul over internet), dus het lijkt mij in eerste instantie niet super nuttig, maar misschien vind ik de nederlandse televisiezenders wel weer interessant als ik alles kan opnemen en op mijn eigen tijd bekijken? Of zijn er coole features bij deze recorder die ik niet ken?
Wat vinden jullie dus van deze recorder, vinden jullie het veel toegevoegde waarde of zeggen jullie "neuh"?
Ik dacht ook eerst van neuh dat heb ik niet nodig.
Maar nu heb ik een recorder heb is het toch enorm handig dat ik kan terugspoelen/vooruitspoelen en kan pauzeren en kan opnemen. Ideaal! ;)

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:02
het grootste voordeel van de ITV decoder is dat hij 2 tuners heeft. Hiermee kan je dus het 1 kijken en het ander opnemen.

De "gewone" decoder is eigenlijk bijna hetzelfde apparaat maar dan met 1 tuner en exl. hardeschijf maar deze kan je dan wel weer zelf aansluiten

dit geld btw alleen als ze nog de humax 5200c (itv) en 5300 (normale) aanbieden

edit: wanneer je er een harde schijf aan hangt, kan je ook met de 5300c gewoon pauzeren en openemen e.d.

[ Voor 13% gewijzigd door s0ulmaster op 29-07-2014 10:14 ]

tijd voor wat klusjes!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:47
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:07:
Dag Ziggo mensen,

Voor 50 euro zou ik hem erbij nemen :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Verwijderd

Okay bedankt voor de feedback, ik doe hem erbij!

Ennuh, dat kabelinternet is wel zelf te installeren toch? Ik kan het gratis door een monteur laten doen, maar vind ik ook weer zo wat als het vergelijkbaar is met ADSL installeren.

• Isane
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:22:
Okay bedankt voor de feedback, ik doe hem erbij!

Ennuh, dat kabelinternet is wel zelf te installeren toch? Ik kan het gratis door een monteur laten doen, maar vind ik ook weer zo wat als het vergelijkbaar is met ADSL installeren.
nou als het gratis kan en je hebt de tijd om 'm te laten komen. dan wist ik het wel.
Kan diegene gelijk alles netjes laten monteren :)

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:02
moet je er wel weer speciaal een dagdeel voor thuis zijn....het is wel prima te doen, maar en zijn een paar kleine dingen die je niet zo makkelijk kunt weten, maar echt moeilijk is het niet. Redelijk vergelijkbaar met adsl modem installeren jah

tijd voor wat klusjes!

• Isane
s0ulmaster schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:27:
moet je er wel weer speciaal een dagdeel voor thuis zijn....het is wel prima te doen, maar en zijn een paar kleine dingen die je niet zo makkelijk kunt weten, maar echt moeilijk is het niet. Redelijk vergelijkbaar met adsl modem installeren jah
Moeilijk is het niet. Maar een monteur kan nog eventueel nog gegevens uitlezen mocht het toch niet goed gaan bv?

maar goed, als het gratis is en je hebt de tijd dan had ik die monteur laten komen. Heb je er ook geen omkijken naar.

Verwijderd

Bedankt voor de feedback mensen, heb zojuist de order geplaatst met recorder en monteur. Nu nog een maandje wachten en dan kijken hoe het uitpakt :).

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:33:
Bedankt voor de feedback mensen, heb zojuist de order geplaatst met recorder en monteur. Nu nog een maandje wachten en dan kijken hoe het uitpakt :).
verstandig hoor, die monteur. Ik had hier zelf gekozen voor installeren zonder monteur, maar toen bleek ik een blokje op de muur te hebben dat verouderd was en dat zat dus niet in die doos... dus dan komt er alsnog een monteur, maar ik was meer tijd kwijt dan een half dagje door die ongein.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2014 17:30 ]

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-11 18:09

markvt

Peppi Cola

Uit de nieuwe voorwaarden:
https://www.ziggo.nl/over-ziggo/nieuwe-voorwaarden
5. De persoons- en verkeersgegevens van de Klant kunnen door Ziggo worden gebruikt voor de in het tweede lid van dit artikel bedoelde doelen, tenzij de Klant Ziggo te kennen geeft daartegen bezwaar te hebben. Bij de verwerking van de persoons- en verkeersgegevens van de Klant wordt rekening gehouden met persoonlijke voorkeuren van de Klant.
en
Indien u bezwaar hiertegen heeft kunt u dat vanaf nu kenbaar maken en zullen wij uw gegevens niet gebruiken voor de in het genoemde artikel bedoelde doelen.
Grootste vraag is in hoeverre ze verkeersgegevens aan derden verstrekken. Heeft er al iemand bezwaar gemaakt hiertegen?

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• vanaalten
Ik las het gisteren ook en heb gisteravond een bezwaar-mailtje naar de klantenservice gestuurd (met het verzoek mijn bezwaar te bevestigen)

Nog geen reactie terug gehad. Zou zomaar kunnen dat de klantenservice geen idee heeft wat ze er mee aan moeten. ;)
Vind deze ook wel mooi. Ziggo heeft geleerd van hun laatste prijsverhoging.
Ziggo is vanaf nu, op basis van de huidige wetgeving, gerechtigd een prijsverhoging op basis van het consumentenprijsindexcijfer door te voeren zonder dat dat u het recht geeft om kosteloos op te zeggen.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:13
Echter, je hebt na het eerste jaar een maandcontract... Dus kun je altijd snel opzeggen.

Sometimes you need to plan for coincidence

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:56
"De Klant retourneert op eigen kosten de in bruikleen gegeven of verhuurde zaken met toebehoren, in goede staat binnen vijftien dagen na beëindiging van het Abonnement op de door Ziggo aan te geven wijze."

Dus kennelijk niet meer gratis via een antwoordnummer in Waddinxveen

• andy88
Voor zover ik weet blijft het antwoordnummer in Waddinxveen gehandhaafd.

• vanaalten
Naar aanleiding van de nieuwe algemene voorwaarden heb ik gisteravond via het contactformulier bezwaar aangetekend tegen het gebruik van mijn persoons- en verkeersgegevens voor de doelen omschreven in artikel 20.2.

Vandaag zowaar een reaktie gekregen!
Bedankt voor uw e-mail van 29 juli 2014. Hierin geeft u aan dat u bezwaar heeft tegen het doorgeven van uw gegevens aan derden.

Ziggo verstrekt geen persoonsgegevens aan derden. Wij hebben het privacybeleid juist aangescherpt op dit gebied. Om u hier duidelijkheid over te verschaffen wil ik verwijzen naar https://www.ziggo.nl/over-ziggo/privacy. Hierin staat uitgebreid beschreven hoe wij omgaan met uw persoonlijke gegevens.

Heeft u nog vragen of opmerkingen? Dan beantwoorden wij deze graag via ziggo.nl/klantenservice.
Ofwel, klantenservice-medewerker weet niet waar het over gaat en heeft de door mij genoemde artikelen niet gelezen: het gaat niet over afgeven aan derden, maar o.a. over gebruik van je gegevens door Ziggo zelf, bijvoorbeeld voor direct marketing.

Helaas kan je op zo'n antwoord niet reageren - je moet gewoon via het contactformulier opnieuw een berichtje sturen... |:(

Maar omdat ik het altijd wel leuk vind om te kijken hoe bedrijven hiermee omgaan heb ik dus een nieuw berichtje gestuurd:
Hallo,

Gisteren heb ik via dit formulier bij u bezwaar aangetekend tegen het gebruik van mijn persoons- en verkeersgegevens zoals beschreven in de (nieuwe) algemene voorwaarden, artikel 20.5.

Echter, het antwoord zoals ik vandaag van u ontvangen heb (opgesteld door dhr. van XXXX) past niet bij mijn verzoek.

Ik maak bezwaar tegen het gebruik van mijn gegevens voor de doelen zoals omschreven staat in artikel 20.2 (onder andere: direct marketing van Ziggo aan abonnee). Dat heeft dus niets te maken met het afstaan van deze gegevens aan derden, zoals dhr. van XXXX aannam.

Artikel 20.5 geeft mij die mogelijkheid van bezwaar maken. Ik citeer:
"De persoons- en verkeersgegevens van de Klant kunnen door Ziggo worden gebruikt voor de in het tweede lid van dit artikel bedoelde doelen, tenzij de Klant Ziggo te kennen geeft daartegen bezwaar te hebben."

Graag ontvang ik van u een bevestiging hiervan.
Overigens heb ik totaal niet het idee dat Ziggo mijn bezwaar serieus registreert en er ook nog wat mee doet. Maar ben wel altijd benieuwd hoe zo'n helpdesk hiermee opgaat...

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:44
Ik kreeg direct dit:
Geachte heer van der Veen,

Bedankt voor uw e-mail van 29 juli, waarin u aangeeft dat u bezwaar maakt tegen de wijziging van de Algemene voorwaarden.

U kunt uw bezwaar maken via

https://www.ziggo.nl/#producten/recht-van-verzet op onze website.

Ik hoop dat ik u voldoende heb geïnformeerd.

Heeft u nog vragen of opmerkingen? Dan beantwoorden wij deze graag via ziggo.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Xxxxxx Xxxxxx
Medewerker Klantenservice
Is dat niet de helft? Op de site wordt namelijk gezegd:
Door gebruik te maken van uw ogenaamde Recht van Verzet, geeft u aan niet door Ziggo benaderd te willen worden voor commerciële doeleinden. Wij zullen dan geen contact meer met u opnemen via telefoon, SMS, post óf e-mail, met bijvoorbeeld aanbiedingen en speciale (kortings)acties.
Niks over het verstrekken van mijn informatie aan derden.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Recht van verzet

Door gebruik te maken van uw ogenaamde Recht van Verzet, geeft u aan niet door Ziggo benaderd te willen worden voor commerciële doeleinden. Wij zullen dan geen contact meer met u opnemen via telefoon, SMS, post óf e-mail, met bijvoorbeeld aanbiedingen en speciale (kortings)acties.

Ziggo houdt, als u gebruik maakt van het recht van verzet, uw gegevens wel in het bestand voor de normale communicatie tussen u als abonnee en Ziggo als leverancier.
Dank voor uw reactie. We zullen de wijziging in behandeling nemen.
Thanks!

Heb alleen geen mail gehad dat de voorwaarden veranderd zijn. Geen idee wat ik nu niet meer ga ontvangen, ik ontving al nooit wat. Ben alleen 1 keer gebeld het afgelopen jaar voor de introductie van Ziggo mobiel omdat ze mijn mening wilden horen (ik was kennelijk een van de eerste klanten voor ziggo's mobiele voorloper, een soort usb stick voor in de laptop die ik op de camping gebruikte zodat ik daar kon internetten via Ziggo).

Verder vind ik dit een vage, maar die stond er kennelijk al in:
Om toegang te krijgen tot de digitaal doorgegeven programma’s uit het Standaard RTV-pakket moet de Klant een Digitale Ontvanger en een geregistreerde Smartcard hebben, waarmee de Klant ook gebruik kan maken van de overige Diensten Digitale Radio en Televisie
Ik heb geen digitale ontvanger, alleen smart cards in de tv's en kan gewoon via de tv alles van ziggo kijken. Misschien bedoelen ze met mijn tv's wel de digitale ontvanger? Ik ga er in iedergeval geen aanschaffen, vind het afschuwelijk al die extra kastjes die ik niet nodig heb. Dat ci+ kaartje kan toch in elke moderne tv, werkt een stuk fijner vind ik als je niks wilt opnemen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2014 19:22 ]

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:58
Jouw TV heeft toch een digitale DVB-C ontvanger? ;)

Verwijderd

Mede ziggo-gebruikers,

Wij hebben een aie abonnement van ziggo met interactieve TV. We hebben van Ziggo de Tratec 752 antenneversterker en de UBEE EVW3200 ontvangen. Deze hangen in de meterkast.

In de woning die we 2 maanden geleden hebben gekocht hebben we inmiddels alle draden voor een bedraad netwerk getrokken. Al deze kabels komen op een centrale plaats uit, waar we een managed switch gaan gebruiken (TP-Link 3216). Vanaf de switch loopt een netwerkverbinding naar de meterkast. Het plan is om die kabel in de UBEE te steken.

Mijn vraag is het volgende: Kan ik de UBEE als DHCP server gebruiken in de beschreven setup?
(Nadere info: Wifi uit, is niet nodig. Hotspot staat ook uit en het modem staat niet in bridge mode)

• Ciedric
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11-2024
Sinds gisteren hebben wij thuis de wifi/modem Ubee evw 321b. Voorheen werkte ons internet op de Motorola icm een zelf aangeschafte wifi router van Linksys by Cisco.

Ik had goed antenne bereik op m'n iDevices echter viel het internet steeds vaker uit of werkte maar half. Nu had mijn vrouw dus de ingeving om Ziggo te bellen en die stuurde de volgende dag een monteur langs met de Ubee.

De snelheid is vlot maar het antenne bereik is matig. De Ubee staat in de woonkamer en dan heb ik vol ontvangst maar zit ik een kamer verder (klein huis van 85m2) dan zit ik vaak op 2 van de 3 tot 1 van de 3 streepjes (iPhone 5).
Voorheen had ik in het hele huis vol bereik en had ik de vermindering juist buiten of in de kelder.

Nu vroeg ik mij af of het verstandig is om de modem/router te laten bridgen? Ik plaats de mijn eigen router dan op lan port 1 van de modem?

Ook had ik problemen met m'n PS3 maar daar heeft Ziggo mij goed bij geholpen (€12,63 extra telefoonkosten)

• Jaap-Jan
Ik voorzie geen problemen. De Ubee speelt voor router, hoeveel switches je daarachter pleurt boeit de router in principe niet.
Ciedric schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 22:19:
Nu vroeg ik mij af of het verstandig is om de modem/router te laten bridgen? Ik plaats de mijn eigen router dan op lan port 1 van de modem?
Als je je eigen router wilt gebruiken, is dat het beste om te doen. Vandaag zelf nog laten doen. :) Je prikt dan inderdaad je router in de eerste switchpoort van de Ubee. Vergeet daarna niet om de router te rebooten of de DHCP lease te renewen. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Ciedric
Je bedoelt mijn eigen router opnieuw opstarten? Neem aan dat je dat bedoelt met rebooten.

Sorry ik ben een leek en spreek de taal van ICT niet zo goed, DHCP o.a. is voor mij net Chinees.

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 15:36

stuffer

Ondertietel

andy88 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 02:03:
Niet zo moeilijk doen mensen je kan standaard met de Ziggo modemrouters van Ubee (EVW32Xb) zelfs je WAN mac adres spoofen.

[afbeelding]

Indien hij in bridge staat verander je het WAN mac adres van je router.
Je bericht was wat ondergesneeuwd (in de zomer) en op deze manier heeft het bij mij al een aantal jaar tevreden gewerkt. Een eigen wan ip op mijn eigen router en toch ziggo hotspot beschikbaar.

Nu is alleen de functie weg bij mij onder: Gateway-->options :?

Het gaat om de: Ubee 3.9.2
Firmwareversie: 9.9.6004

Dus ben bang om hem te laten bridgen door de helpdesk....of hebben jullie meer ideeën?

-----------
Edit
-----------

Net toch maar met de helpdesk en de ubee in bridge laten zetten.
Goede en eerlijke helpdesk medewerker aan de lijn gehad die het gelijk regelde.

[ Voor 10% gewijzigd door stuffer op 31-07-2014 00:10 . Reden: extra info ]

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

• Jaap-Jan
Ciedric schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 22:33:
Je bedoelt mijn eigen router opnieuw opstarten? Neem aan dat je dat bedoelt met rebooten.

Sorry ik ben een leek en spreek de taal van ICT niet zo goed, DHCP o.a. is voor mij net Chinees.
Yep, rebooten betekent opnieuw opstarten. :)

Maar je moet dus bellen met de Ziggo helpdesk om de router in bridge mode te zetten. Daarna wordt het modem gereset (opnieuw opgestart), moet je wachten tot alle lampjes (PWR/ DS/ US/ RDY) weer groen gaan branden en dan kun je je eigen router rebooten.

DHCP is niets meer dan het opnieuw aanvragen van een IP- adres om te communiceren. In dit geval moet je router een IP- adres krijgen zodat hij kan communiceren met het Internet (WAN IP). In je router zit vaak een optie om opnieuw een IP- adres aan te vragen. Dit heet 'renew'(en).

Let wel op: je kunt hierdoor geen Wifispots meer gebruiken.
stuffer schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 23:24:
(...)
Bij mij ook. Geen 'wat bedoelt u', gewoon 'ik zal het instellen, ik zet u even in de wacht'. d:)b

[ Voor 25% gewijzigd door Jaap-Jan op 31-07-2014 00:15 ]

• Ciedric
Jaap-Jan, ik weet dat ik Ziggo moet vragen om te bridgen, jammer genoeg geven ze je deze functie niet in eigen beheer.

Rebooten is mij verder bekend. Het is dus niet zo dat ik mijn Linksys router aansluit het netwerk direct werkt? Ik moet dus renewen? En hoe kom ik in mijn eigen router omdat te doen? Is dat net zoals ik de Ziggo router webbased ben binnen gekomen of werkt dat toch anders?

Ik werk met een Apple systeem.
Als je je router opnieuw opstart (stroom eraf, en erop) dan zal je router automatisch een nieuw ip opvragen.

• Ciedric
Oww zo simpel! Dan is bridgen toch een verstandige keus.

Verwijderd

Jaap-Jan schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 22:25:
[...]
Ik voorzie geen problemen. De Ubee speelt voor router, hoeveel switches je daarachter pleurt boeit de router in principe niet.
[...]
Thx, dit was ook mijn idee.

Maar ik wilde het graag zeker weten; Met name of de UBEE dat ook echt aankan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:06:
Maar ik wilde het graag zeker weten; Met name of de UBEE dat ook echt aankan.
Nee, de ubee modem kan niet overweg met switches 8)7
Maar het werkt dus gewoon met de ubee.

Wel mooie oplossing met een TP-Link 3216, kan je een tijdje vooruit lijkt me. Ik heb hier 8 switches en 20 apparaten erachter hangen, gebruik zelf wel brige mode aangezien ik liever met ip adressen werk in de range waarin ziggo's ubee ook uitdeelt en ik zelf met unotelly's dns e.d. werk.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2014 13:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:14:
[...]
Wel mooie oplossing met een TP-Link 3216, kan je een tijdje vooruit lijkt me.
[...]
We hebben daar even over nagedacht. Op i-net ook diverse topics gelezen over bv. glasvezel. Daaruit bleek dat glasvezel in feite met voip en ip-tv komt, en dat je daar soms ook vlans voor moet inrichten en natuurlijk voldoende poortjes moet hebben. Eea evt. in combinatie met poe-injectors ed. En persoonlijk denk ik dat glasvezel de toekomst is, en dat koper eruit gaat. Daarom hebben we een switch gekozen die daarop ook is toegerust, zodat we dan evt. relatief soepel over kunnen.

Toen we dus voor het besluit stonden een switch te kopen, hebben we dan maar die paar tientjes meer uitgegeven om eea meteen goed te regelen. Gewoon toekomstbestendig met voldoende poortjes, die sfp slots, link aggretation (voor onze aan te schaffen nas) en natuurlijk de volledige managebillity.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2014 15:37 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:22
Ziggo gaat komende jaren nog echt geen glas leveren (als ze dat al gaan doen). En de glasvezel providers hun modem heeft gigabit ethernet dus snap de reden niet waarom je een switch met SFP poorten koopt ;-)

• RadioAir
  • Laatst online: 16:58
Klopt maar als je een switch met SFP hebt, heb je je media converter niet nodig, scheelt weer stroom en je kan zelf ook gelijk spelen met multiVLAN etc ;)

Verwijderd

De tp-link heeft een 2 zgn 'SFP combi poorten'. Poortje 15 en 16 zijn normaal 1Gb ethernet, maar je kan ook een een sfp module in het 'gaatje ernaast' prikken. De betreffende poort wordt dan een sfp poort om glasvezel rechtstreeks aan te kunnen sluiten. Dus eigenlijk hebben jullie beide gelijk ;)

En als er glas te krijg is bij ons en de deal goed is, en het is geen Ziggo .... dan maar geen Ziggo. Hadden ze maar glas moeten gaan leveren / moeten overstappen op glas. Want coax gaat er ooit echt wel uit (koper is duur, coax kost relatief veel energie om in bedrijf te hebben, minder uitbreidbaar qua snelheid/bandbreedtte etc. etc. etc.)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2014 10:11 ]

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Stel: ik ga mijn contract verlengen voor 1 jaar. Is er dan een optie om korting te krijgen zoals nieuwe klanten dat ontvangen? Ik ga er toch niet vanuit dat ik binnen 1 jaar ineens geen Ziggo meer wil, zeker niet nu ik Ziggo Mobiel er naast heb.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Isane
Omdat ik een jaar een abo heb bij ziggo mag ik een gratis vlaai uitzoeken. Ziggo _/-\o_ _/-\o_

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:01
THE_BASE schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:53:
Stel: ik ga mijn contract verlengen voor 1 jaar. Is er dan een optie om korting te krijgen zoals nieuwe klanten dat ontvangen? Ik ga er toch niet vanuit dat ik binnen 1 jaar ineens geen Ziggo meer wil, zeker niet nu ik Ziggo Mobiel er naast heb.
Zakelijk wel geen idee of dat particulier ook kan eigenlijk, zou gewoon ff met klantenservice bellen en het vragen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door tcviper op 31-07-2014 22:40 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:53

netblade

Sunrise

Vorige week gebeld met de klacht dat bestaande klanten wel leuke aanbiedingen kregen en ik niet. Na opzeggingen gesproken te hebben toch een PVR gekregen bij een contractverlenging voor een jaar voor 49 euro. Toen ik gisteren de doos open maakte zag ik een Samsung en eerst was ik teleurgesteld, maar ik moet zeggen dat ik er eigenlijk meer tevreden over ben dan de Humax die mijn vader heeft. Booten gaat retesnel (zeker tegenover mijn oude Cisco PVR) en de beeldkwaliteit is een flink stuk beter geworden.
Het enige 'nadeel' wat ik opmerk is dat ik niet via FTP mijn opnames kan benaderen(wat de humax dan wel weer heeft). Maar daar heb ik mijn mediaportal server voor die dit ook uitstekend aan kan.
Dus mochten mensen nog zoiets hebben van waarom nieuwe klanten wel en ik niet, even bellen met opzeggingen en er is opeens een boel mogelijk :)

Leuk pluspuntje, zodra ik mijn tv uitzet, gaan ook mijn Home Theater en PVR automatisch uit, dat gebeurt bij de Humax niet naar mijn weten

[ Voor 9% gewijzigd door netblade op 01-08-2014 11:01 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:10
netblade schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:00:
Booten gaat retesnel (zeker tegenover mijn oude Cisco PVR) en de beeldkwaliteit is een flink stuk beter geworden.
Oh dat is mijn ervaring helemaal niet. Mijn ouders hebben de Samsung en die moet toch echt wel een minuut opstarten.

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:59
Ciedric schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:08:
Jaap-Jan, ik weet dat ik Ziggo moet vragen om te bridgen, jammer genoeg geven ze je deze functie niet in eigen beheer.
Ik heb mijn modem een tijd terug ook in bridge modes laten zetten en een paar weken terug als test weer terug naar modem/router mode. Het grappige is dat ik nu de optie hebt om zelf voor bridge of router te kiezen.

• netblade

netblade

Sunrise

SuperKneus schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:17:
[...]

Ik heb mijn modem een tijd terug ook in bridge modes laten zetten en een paar weken terug als test weer terug naar modem/router mode. Het grappige is dat ik nu de optie hebt om zelf voor bridge of router te kiezen.
Is dat zo? Welk modem heb je? Ook een Cisco? Want dan vind ik het wel de moeite waard om hem weer even uit z'n bridged modes te zetten en na een jaar die ziggo hotspots weer eens te testen hoe dat tegenwoordig werkt. Is dat in het menu te wijzigen?

• stuffer

stuffer

Ondertietel

stuffer schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 23:24:
[...]

Je bericht was wat ondergesneeuwd (in de zomer) en op deze manier heeft het bij mij al een aantal jaar tevreden gewerkt. Een eigen wan ip op mijn eigen router en toch ziggo hotspot beschikbaar.

Nu is alleen de functie weg bij mij onder: Gateway-->options :?

Het gaat om de: Ubee 3.9.2
Firmwareversie: 9.9.6004

Dus ben bang om hem te laten bridgen door de helpdesk....of hebben jullie meer ideeën?

-----------
Edit
-----------

Is er iemand met een ubee die het na kan kijken of ik er naast zit. Bij Ziggo had de medewerker die ik aan de lijn had hier nog nooit van gehoord....

*** NIKS ***

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:22
THE_BASE schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:53:
Heb je de topic warning gelezen?

• andy88
stuffer schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:32:
[...]

Is er iemand met een ubee die het na kan kijken of ik er naast zit. Bij Ziggo had de medewerker die ik aan de lijn had hier nog nooit van gehoord....
Dit heeft nooit zo gewerkt en werkt nu ook niet zo. De enigste methode is via de klantenservice.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/de6nm.jpg

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

andy88 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:48:
[...]

Dit heeft nooit zo gewerkt en werkt nu ook niet zo. De enigste methode is via de klantenservice.

[afbeelding]
Dat dacht ik ook, maar ik kwam laatst toch echt de optie routed mode/bridged mode tegen in het menu van een Cisco modem..

• andy88
Was het toevallig een EPC3925?

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:41
Er komen 10 nieuwe HD-zenders bij Ziggo erbij. Men is op dit moment aan het testen.
Waarschijnlijk in ieder geval EL 3 t/m 6 en BBC1 en BBC2.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• netblade

netblade

Sunrise

Erikrijnders schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:58:
Er komen 10 nieuwe HD-zenders bij Ziggo erbij. Men is op dit moment aan het testen.
Waarschijnlijk in ieder geval EL 3 t/m 6 en BBC1 en BBC2.
Wow nice, vooral de BBC en EL, enig idee wanneer dit gaat plaatsvinden? Welke regio zit je?

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:35

icecreamfarmer

en het is

netblade schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:07:
[...]

Wow nice, vooral de BBC en EL, enig idee wanneer dit gaat plaatsvinden? Welke regio zit je?
EL ?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• netblade

netblade

Sunrise

Eredivisie Live (Ookwel Fox Sports genoemd tegenwoordig)

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-11 21:03
He he, eindelijk! Nou maar hopen dat ze een beetje opschieten nu, want het heeft al veel te lang geduurd, die BBC HD.

• Sjakie0101
How how het is van mijn kant giswerk over welke kanalen. Ik denk Fox Sports 3 t/m6 omdat dit een duur premiumpakket is en je niet meer kunt maken dit niet in HD te doen. BBC1 kan Ziggo niet omheen, daar roepen de klanten nu al een jaar over.

Andere mogelijkheden: BBC2, ARD, ZDF, Nickelodeon, 24Kitchen, 13th Street, Syfy, Film1-zenders.

Overigens test men nu 9 kanalen ipv 10.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjakie0101 op 01-08-2014 13:13 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
tiguan schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:27:
[...]
Oh dat is mijn ervaring helemaal niet. Mijn ouders hebben de Samsung en die moet toch echt wel een minuut opstarten.
Als hij de SMT-c7140(A/B) heeft ontvangen (en het kan eigenlijk ook geen andere zijn als het een Samsung is), dan heeft de decoder waarschijnlijk nog niet lang genoeg uitgestaan waardoor hij in diepe slaap gaat (niet uit te zetten). De opstarttijd uit diepe slaap is zo'n 50 sec. maar mogelijk is de Cisco nog veel trager en ervaart hij de Samsung daarom als "retesnel" ;)

Testing, one, two ...

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Volgens mij wel ja

• netblade

netblade

Sunrise

hardware-lover schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:14:
[...]

Als hij de SMT-7140(A/B) heeft ontvangen (en het kan eigenlijk ook geen andere zijn als het een Samsung is), dan heeft de decoder waarschijnlijk nog niet lang genoeg uitgestaan waardoor hij in diepe slaap gaat (niet uit te zetten). De opstarttijd uit diepe slaap is zo'n 50 sec. maar mogelijk is de Cisco nog veel trager en ervaart hij de Samsung daarom als "retesnel" ;)
Klopt, ik zal vanmiddag na werk eens kijken hoe snel deze dan opstart.

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-11 19:50

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Excuses.

Geachte heer majoh,

Donderdag 24 juli is het lokale verdeelcentrum van Ziggo aan de Spaanderstraat in Oss door brand getroffen. Hierdoor heeft u geen gebruik kunnen maken van onze diensten (Televisie, Radio, Internet en Telefonie). Dit vinden wij erg vervelend.

Wat was er aan de hand?
De brand ontstond door een defect aan één van de onderdelen in het verdeelcentrum. De brand heeft alle apparatuur verwoest. Wij zijn direct met man en macht aan het werk gegaan. Diezelfde nacht zijn noodcontainers geplaatst met de benodigde apparatuur en zijn de kabels aangesloten, doorgemeten en gecontroleerd.

In de loop van vrijdagavond zijn eerst TV en radio hersteld en later internet, telefonie en interactieve televisie. Bij sommige internetaansluitingen duurde het helaas nog wat langer voordat de verbinding volledig functioneerde. We hebben er alles aan gedaan om uw diensten zo snel mogelijk te herstellen en hopen dat u zo min mogelijk overlast heeft ervaren. Wij garanderen u dat wij deze situatie grondig evalueren om onze dienstverlening en opvolging van storingen continu te verbeteren.

Een kleine attentie
Wij vinden het nogmaals erg vervelend dat u last heeft gehad van deze storing. Wij vinden goede service belangrijk en bieden u daarom graag een kleine attentie aan. U krijgt een maand lang kosteloos een abonnement op een film- of sportpakket. Dit abonnement stopt na een maand vanzelf. U hoeft hier niets voor te doen. U ontvangt begin september - na de vakantieperiode - een brief met actiecode. Hiermee bestelt u gemakkelijk een film- of sportpakket naar keuze.

Vragen?
Heeft u nog vragen of werkt uw televisie, internet of telefoon niet zoals u van ons gewend bent, neem dan contact op. Dat kan gratis op nummer 1200 (vanaf uw vaste telefoonaansluiting van Ziggo) of via 0900 - 1884 (normaal tarief). Of ga voor het antwoord op uw vragen naar www.ziggo.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Harry de Haas
Directeur Consumentenmarkt
Al hoewel ik het iets te lang vond duren, vind ik het fijn om een mailtje met uitleg te krijgen en daarbij ook nog klein presentje.

Netjes Ziggo!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

andy88 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:48:
[...]

[afbeelding]
Dat heeft het wel. 8)7

Korte uitleg:

Er stond namelijk een optie om je MAC van je 2e router te spoofen in de ubee. Hierdoor had mijn DD-WRT router een WAN IP van Ziggo. (dit was ook bekend als semi-bridge)
Daarnaast deed de Ubee gewoon zijn ding omdat hij niet in bridge mode stond en had ik Ziggo hotspot functionaliteit.

Nu lijkt er na een reboot die ik zelf uitvoerde (vanwege nieuwe eigen router/nieuwe MAC en dus nieuwe WANIP) de functie uit de firmware gehaald te zijn.

Zie ook je eigenbericht:
andy88 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 02:03:
Niet zo moeilijk doen mensen je kan standaard met de Ziggo modemrouters van Ubee (EVW32Xb) zelfs je WAN mac adres spoofen.

[afbeelding]

Indien hij in bridge staat verander je het WAN mac adres van je router.

*** NIKS ***

• andy88
Semi bridgen is iets anders dan bridgen. Dit laatste gaat enkel door de klantenservice. MAC adress spoofen is gewoon nog steeds mogelijk maar daar bereik je niet hetzelfde mee.

• Jaap-Jan
Hij bedoeld niet het spoofen van een MAC- adres, maar het instellen van een MAC- adres voor passthrough: Afbeeldingslocatie: http://www.foolwithatool.nl/wp-content/uploads/2012/09/ziggo_ubee_passthrough.png

Gevonden op http://www.foolwithatool....vw3200-wifi-modem-router/.

[ Voor 21% gewijzigd door Jaap-Jan op 01-08-2014 13:50 ]

Verwijderd

Ook ik heb bezwaar aangetekend, en kreeg vandaag een reactie.
Geachte heer Jeffrey,

Bedankt voor uw e-mail van 31 juli 2014. U geeft aan dat u bezwaar aantekent tegen het gebruik van uw gegevens door derden.

Bedankt dat u dit doorgeeft aan ons. Ik heb het verwerkt in het systeem, uw gegevens zullen niet door derden worden gebruikt.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Naam verwijderd ivm privacy
Medewerker Klantenservice

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2014 15:00 ]

• stuffer

stuffer

Ondertietel

Jaap-Jan schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:50:
Hij bedoeld niet het spoofen van een MAC- adres, maar het instellen van een MAC- adres voor passthrough: [afbeelding]

Gevonden op http://www.foolwithatool....vw3200-wifi-modem-router/.
Van daar dat ik lastig kon googlen, thanx het is idd passthrough.

Wel apart dat ik de firmware update pas nu binnenkreeg en ik de optie voor de herstart nog wel had en na de reboot niet meer. Herstarten heeft het modem wel vaker gedaan ivm snelheidsverhoging.
In jouw link wordt nl aangegeven dat de optie er sinds 2012 eruit is.

*** NIKS ***

• Sjakie0101
Erikrijnders schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:12:
How how het is van mijn kant giswerk over welke kanalen. Ik denk Fox Sports 3 t/m6 omdat dit een duur premiumpakket is en je niet meer kunt maken dit niet in HD te doen. BBC1 kan Ziggo niet omheen, daar roepen de klanten nu al een jaar over.

Andere mogelijkheden: BBC2, ARD, ZDF, Nickelodeon, 24Kitchen, 13th Street, Syfy, Film1-zenders.

Overigens test men nu 9 kanalen ipv 10.
En nog een aanvulling. 7 van de teststreams hebben nederlandse audio, twee niet. Kortom Combinatie van BBC1 +2 en ook nog eens ARD, ZDF, 13thStreet, Syfy of Film1-zenders is niet mogelijk.

Fox Sport zal geheel HD worden naar mijn mening. 24Kitchen zal eer ook bij komen. Dat maakt al 5 zenders. BBC1 zal er ook bijkomen en ik denk ook BBC2. Blijven nog twee nederlandse HD-zenders over. Dat kan Sport1 betreffen of TLC HD of de regionale omroep in HD.

• Sjakie0101
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/index.php

Wie heeft er ook problemen met dit forum.

Ik kom er niet op of ik krijg de melding: server is momenteel bezet.

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Erikrijnders schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:48:

Ik kan ziggo-gebruikers gewoon bereiken ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:35

icecreamfarmer

en het is

Erikrijnders schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:30:
[...]

En nog een aanvulling. 7 van de teststreams hebben nederlandse audio, twee niet. Kortom Combinatie van BBC1 +2 en ook nog eens ARD, ZDF, 13thStreet, Syfy of Film1-zenders is niet mogelijk.

Fox Sport zal geheel HD worden naar mijn mening. 24Kitchen zal eer ook bij komen. Dat maakt al 5 zenders. BBC1 zal er ook bijkomen en ik denk ook BBC2. Blijven nog twee nederlandse HD-zenders over. Dat kan Sport1 betreffen of TLC HD of de regionale omroep in HD.
De vorige keer dat bbc hd weg ging kregen we daar penthouse en H&C voor terug.
Misschien komen die in HD :+ .

Waar gaan ze trouwens de bandbreedte vandaan halen?

[ Voor 3% gewijzigd door icecreamfarmer op 01-08-2014 16:40 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:39:
[...]
[knip]

Waar gaan ze trouwens de bandbreedte vandaan halen?
Er is heel veel overgezet van QAM64 naar QAM256, dat zal wel aardig wat ruimte opgeleverd hebben of vergis ik me?

Testing, one, two ...

• Sjakie0101
Zombymario schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:01:
[...]

Ik kan ziggo-gebruikers gewoon bereiken ;)
je kan er ook gemakkelijk items inzien en reageren?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Erikrijnders schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:48:

Doet hier prima en ook nog eens via IPv6 :o

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

hardware-lover schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:54:
[...]

Er is heel veel overgezet van QAM64 naar QAM256, dat zal wel aardig wat ruimte opgeleverd hebben of vergis ik me?
Dat is opzich waar ja :)

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Erikrijnders schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:59:
[...]

je kan er ook gemakkelijk items inzien en reageren?
Ja ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

• vanaalten
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:59:
Ook ik heb bezwaar aangetekend, en kreeg vandaag een reactie.

[...]
Yep, op mijn tweede bezwaarmail kreeg ik gisteren een vergelijkbare reactie. Ben benieuwd of er daadwerkelijk iets geregistreerd is. ;)

• White_Collar
Jaap-Jan schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 00:11:

Bij mij ook. Geen 'wat bedoelt u', gewoon 'ik zal het instellen, ik zet u even in de wacht'. d:)b
Het is letterlijk 1 klik voor de helpdesk medewerkers, geen rocket science :P
majoh schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:24:
[...]
Al hoewel ik het iets te lang vond duren, vind ik het fijn om een mailtje met uitleg te krijgen en daarbij ook nog klein presentje.

Netjes Ziggo!
Jij vindt dat een gerealiseerde nood oplossing na compleet afgebrande tussen station binnen 24 uur niet snel genoeg is? Ik vindt het anders behoorlijk rap

[ Voor 50% gewijzigd door White_Collar op 02-08-2014 11:39 . Reden: lief blijven ;) ]

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-10 18:28
Aah, jij werkt bij Ziggo?

Als ik nou 104 televisie aansluitingen in beheer heb, is daar dan niet wat leuks voor te regelen?
Of bijvoorbeeld als ik zo'n 100 XS4all internet aansluitingen naar Ziggo zou overzetten, moet toch wat voor te verzinnen zijn?

(Met iets leuks doel ik dan op Korting, mogelijkheid om buiten Ziggo gebied een decoder te hebben voor het activeren van smartcards, Ziggo partner e.d.)

(Ik dacht toch echt dat er stond voor ons.. in plaats van helpdesk medewerkers, nouja, mocht je bij Ziggo werken en medewerker van de maand willen worden, meld je gerust)

[ Voor 40% gewijzigd door moppentappers op 02-08-2014 03:38 ]

• White_Collar
moppentappers schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 03:34:
Aah, jij werkt bij Ziggo?

Als ik nou 104 televisie aansluitingen in beheer heb, is daar dan niet wat leuks voor te regelen?
Of bijvoorbeeld als ik zo'n 100 XS4all internet aansluitingen naar Ziggo zou overzetten, moet toch wat voor te verzinnen zijn?

(Met iets leuks doel ik dan op Korting, mogelijkheid om buiten Ziggo gebied een decoder te hebben voor het activeren van smartcards, Ziggo partner e.d.)

(Ik dacht toch echt dat er stond voor ons.. in plaats van helpdesk medewerkers, nouja, mocht je bij Ziggo werken en medewerker van de maand willen worden, meld je gerust)
Ik zou contact opnemen met Ziggo en kiezen voor de administratie ( in de ivr optie 2 en dan optie 4 uit me hoofd), wellicht kan de administratie collectief iets opzetten waardoor je korting kan krijgen.
moppentappers schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 03:34:
Klopt, er stond ook ons, dat had je goed gezien ;) Echter ben gestopt op de techische support afdeling dus ik kan helaas weinig voor je betekenen. Maar alle procedures weet ik nog wel.

• andy88
Hey Moppentappers

Jij moet Ziggo Zakelijk bellen. Voor grootafnemers zijn er andere pakketten en prijzen als voor de consumentenmarkt. Geef ze even een belletje op 0800 0620 :)

• White_Collar
andy88 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 11:50:
Hey Moppentappers

Jij moet Ziggo Zakelijk bellen. Voor grootafnemers zijn er andere pakketten en prijzen als voor de consumentenmarkt. Geef ze even een belletje op 0800 0620 :)
Collectief dienstverlening gaat bij mij weten niet via ziggo zakelijk maar gewoon via de consumenten lijn ;)

Support gaat namelijk wel via de consumentenlijn ;)

[ Voor 6% gewijzigd door White_Collar op 02-08-2014 13:26 ]

• andy88
White_Collar schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 13:22:
[...]

Collectief dienstverlening gaat bij mij weten niet via ziggo zakelijk maar gewoon via de consumenten lijn ;)

Support gaat namelijk wel via de consumentenlijn ;)
Ik werk bij Ziggo en kan je vertellen dat dit toch echt via de zakelijke tak moet.
Zie ook https://www.ziggozakelijk.nl/televisie/tv_op_maat :)

• woutur
  • Registratie: Maart 2000

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb sinds een paar weken dat mijn draadloos netwerk het niet meer goed doet via mijn epc3925 modem. Situatie: ziggo modem is de dhcp server, draadloos netwerk met naam A ingesteld. Via ethernet kabel gaan we naar de eerste verdieping waar een linksys e3000 staat. Die heeft exact dezelfde instelling (SSID, encryptie type etc.) en is accesspoint en tot niet zolang geleden werkte dit prima. Op gegeven moment wilde ik wat meer controle en ben ik op de router boven dd-wrt gaan gebruiken. Echter het aantal disconnects liep snel op tot een week geleden waarbij het hele draadloos netwerk verdween. Soms was het SSID wel zichtbaar maar er werd geen ip opgehaald. Het enige wat nu nog helpt is de router boven uitzetten, en het ziggo modem rebooten. Originele firmware van linksys terugzetten hielp ook niet. Is dit een softwarematig probleem of is mijn router boven gaar?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:49
Je zou kunnen beginnen met ze allebei een eigen SSID te geven. Helpt dit?

Lekker!

Pagina: 1 ... 87 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]