Verwijderd

MediaZoo schreef op zondag 20 juli 2014 @ 15:25:
En meer buitenmonteurs hebben ze niet klaar staan. Ze hebben er net zoveel als altijd.
Ik vermoed dat ze er minder hebben, zomervakantie enzo.

• Irritinus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-11 08:53
Gisteren bij mij en de buren links en rechts ook storing, waarschijnlijk ook een oververhitte eindversterker. Het begon met artefacten tijdens het televisie kijken met een steeds slechter wordend signaal. Aantal keer gebeld naar de helpdesk, en de buren ook. De buurman links en rechts hadden wel internet, maar beide geen/slechte tv, en ik had geen tv maar wel internet. Signaal werd steeds slechter en op een gegeven moment ook geen telefonie+internet meer (tijdens het bellen naar de helpdesk). Mijn buurman kreeg een medewerker aan de lijn die vond dat wij een heel ander probleem hadden dan hem, terwijl hij net als ons gewoon een slechter/zwakker signaal binnen kregen.
Voor ons hadden ze voor komende donderdag een monteurs afspraak ingepland, doet vanochtend alles het weer bij mij....
Afspraak maar weer afgebeld, alleen bij beide buren nog geen goed tv signaal. Heb ook gezegd tegen de helpdesk medewerker dat ze even een melding moesten doen aan de technische dienst dat onze eindversterker brak is, maar hij deed er een beetje vaag over of hij het nou door geeft of niet dat weet ik niet.
Ze konden mij wel vertellen dat er gisteren meer dan 20 eindversterkers helemaal uitlagen en vandaag nog maar 2.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
stormfly schreef op zondag 20 juli 2014 @ 09:45:
[...]
Iemand bekend met de release notes, nu kan je niet meer op je eigen hotspot inloggen zodat je apparaten je eigen (snellere) thuis wifi pakken las ik?

Iemand met een 3928 al nieuwe firmware?
Waarom zou die er voor de 3928 ook moeten komen verwacht je?

Testing, one, two ...

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-11 12:47
Omdat die optie die ik beschreef en gelezen heb op tweakers toch landelijk ingevoerd gaat worden?

Of zit er in de 3928 al een systemoptie, welke deze week geactiveerd is, dat je niet meer op je eigen hotspot kunt komen, dat kon namelijk wel gewoon.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:36
stormfly schreef op zondag 20 juli 2014 @ 09:45:
[...]
Iemand met een 3928 al nieuwe firmware?
Nog steeds ongewijzigd, wat moet er vernieuwd worden?
Edit: nevermind

[ Voor 11% gewijzigd door andy88 op 20-07-2014 20:00 ]

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:24

Zorian

What the fox?

(jarig!)
Weet iemand trouwens wat het betekent als mijn Online lampje altijd oranje is bij mijn Cisco EPC3925?

[ Voor 12% gewijzigd door Zorian op 20-07-2014 21:46 ]

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Zorian schreef op zondag 20 juli 2014 @ 21:43:
Weet iemand trouwens wat het betekent als mijn Online lampje altijd oranje is bij mijn Cisco EPC3925?
Dan staat je routerfunctie uit :)

• Zorian

Zorian

What the fox?

(jarig!)
Timmert schreef op zondag 20 juli 2014 @ 22:15:
[...]

Dan staat je routerfunctie uit :)
Bingo, helder. :) Hij staat inderdaad in bridge.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Zorian schreef op zondag 20 juli 2014 @ 22:24:
[...]

Bingo, helder. :) Hij staat inderdaad in bridge.
Op de Ubee is daar een apart lampje voor, maar die heeft de Cisco niet. Vandaar deze optie.

Alle WiFi-modems krijgen inderdaad nieuwe firmware met die WiFispots aanpassing er in.

Verwijderd

Timmert schreef op zondag 20 juli 2014 @ 23:27:
Op de Ubee is daar een apart lampje voor
Welk lampje op de Ubee is dit?

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:05
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 08:09:
[...]

Welk lampje op de Ubee is dit?
Dank dat het RTR lampje dan uitgaat of een andere kleur wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis-L op 21-07-2014 09:59 ]

Verwijderd

Mijn rtr lampje is inderdaad uit en modem staat in bridge mode. Het klopt dus dat als hij wel in bridge mode staat het rtr lampje brand? Dat is wel een handige manier om te checken of dat ding in bridge mode blijft (heb weleens verhalen gehoord dat na een firmwareupdate dit mis ging en voordat ik dan bij problemen in mijn netwerk 10.000 andere zaken probeer is dit wel handig te checken). Kan natuurlijk ook via de webbrowser, maar zo'n lampje is wat makkelijker.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:25
Hier is het lampje ook uit gegaan nadat de modem in bridge mode werd gezet. Dus dat is inderdaad een handige manier om het te controleren.

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:56
Je logt helemaal niet in op een specifieke Wifispot bij Ziggo.

De wifispot is niet meer of minder dan een signaal. De spot wordt groter (bereik) naar mate er meer modems in de buurt zijn die het Wifi-spot signaal uitzenden. Is alleen je eigen modem online dan is het wel degelijk mogelijk om daar op in te loggen. Het zou wel vreemd zijn want normaal gesproken maak je gebruik van de Router-functie van het modem.

De Wifi-spot heeft alleen voordelen buiten het huis vanwege het bereik. Door de 'bundeling' van diverse spots is het bereik groter.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:00
Ook ik heb mijn cisco EPC3925 in bridge mode laten zetten. Misschien dat het al ergens in dit topic vermeld staat, maar is er een manier om alsnog in het modem te komen om de signaal waardes te lezen? Ik gebruik nu een ASUS RT-AC68U als router/WiFi met als ip adres 192.168.178.2. De ip range gaat van 192.168.178.1 t/m 254. Toch, als ik de cisco ping dan zegt ie "Destination host unreachable". Volgens ziggo webcare is dit in bridge niet meer mogelijk, maar misschien heeft iemand van jullie wel een oplossing gevonden.

• Isane
  • Registratie: December 2005
acale schreef op maandag 21 juli 2014 @ 15:02:
Ook ik heb mijn cisco EPC3925 in bridge mode laten zetten. Misschien dat het al ergens in dit topic vermeld staat, maar is er een manier om alsnog in het modem te komen om de signaal waardes te lezen? Ik gebruik nu een ASUS RT-AC68U als router/WiFi met als ip adres 192.168.178.2. De ip range gaat van 192.168.178.1 t/m 254. Toch, als ik de cisco ping dan zegt ie "Destination host unreachable". Volgens ziggo webcare is dit in bridge niet meer mogelijk, maar misschien heeft iemand van jullie wel een oplossing gevonden.
Met de Ubee is het zo als je m door de klantenservice in bridge modus laat zetten dat de fabrieksinstellingen hersteld worden. Ik kan de Ubee router bereiken op 192.168.178.1 terwijl de modem ervoor op het ip 192.168.1.1 zit.

• acale
Bedankt voor je antwoord. Ik had inderdaad deze oplossing ook op google gevonden: gewoon de 2 apparaten 2 verschillende ip adressen geven, wel met de zelfde subnetmasker. Ik vrees dat dit de enige manier is.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:41
Mooi, ik belde om mijn Ai1 om te zetten naar Internet + TV. Zegt ie van "oh je bent al 3 jaar klant, ik mag je tevens 4x 25% korting op je nieuwe abonnement geven als je minstens nog een jaar bij ons blijft". Nou, aangezien ik tevreden ben en al 3 jaar zo zit, kan er wel een jaartje bij. :7 Bellen om minder af te nemen en nog korting aangeboden krijgen ook. :D

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:17
chaoscontrol schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:29:
ik mag je tevens 4x 25% korting op je nieuwe abonnement geven
Compleet gratis abo ftw! :)

Nickname does not reflect reality

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:41
Brad Pitt schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:37:
[...]

Compleet gratis abo ftw! :)
per maand, dus 1 maand gratis uiteindelijk. :P

Inventaris - Koop mijn meuk!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-11 12:47
Erikrijnders schreef op maandag 21 juli 2014 @ 11:53:
Je logt helemaal niet in op een specifieke Wifispot bij Ziggo.

De wifispot is niet meer of minder dan een signaal. De spot wordt groter (bereik) naar mate er meer modems in de buurt zijn die het Wifi-spot signaal uitzenden. Is alleen je eigen modem online dan is het wel degelijk mogelijk om daar op in te loggen. Het zou wel vreemd zijn want normaal gesproken maak je gebruik van de Router-functie van het modem.

De Wifi-spot heeft alleen voordelen buiten het huis vanwege het bereik. Door de 'bundeling' van diverse spots is het bereik groter.
Je bent duidelijk niet op hoogte. Elke keer als je aanlogt op een wifi spot legt dat unieke modem een gre tunnel naar de core elementen toe, pas als die tunnel staat en jouw credentials dus klopte mag je op internet.

Ze werken met instand tunnels omdat permanente tunnels erg veel resources vragen op de core, door de nieuwe firmware update kan je dus met jouw credentials niet meer inloggen op jouw eigen wifispot.

Wifi spots zijn dus zeker geen "bundeling" omdat elk modem voor jouw credentials een unieke tunnel opzet en je dus spreekt over een unieke sessie van 1 account icm 1 modem.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
stormfly schreef op maandag 21 juli 2014 @ 20:28:
[...]

Je bent duidelijk niet op hoogte. Elke keer als je aanlogt op een wifi spot legt dat unieke modem een gre tunnel naar de core elementen toe, pas als die tunnel staat en jouw credentials dus klopte mag je op internet.

Ze werken met instand tunnels omdat permanente tunnels erg veel resources vragen op de core, door de nieuwe firmware update kan je dus met jouw credentials niet meer inloggen op jouw eigen wifispot.

Wifi spots zijn dus zeker geen "bundeling" omdat elk modem voor jouw credentials een unieke tunnel opzet en je dus spreekt over een unieke sessie van 1 account icm 1 modem.
Eigenlijk is dat vooral een verbetering voor de iPhone denk ik.
Daar kun je namelijk geen netwerk prioriteiten instellen (naar ik begrepen heb kan dat bij android wel?)

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:23
Kreeg vandaag een brief van ziggo met een nieuwe smartcard, die je moet vervangen voor de oude. Heb mn decoder aangedaan. Oude smartcard vervangen door de nieuwe. Krijg een E16 melding en heb mn nieuwe smartcard geactiveerd. Volgens de brief moet ik binnen 5 minuten weer krijgen, maar heb nog steeds die E16 melding.

De decoder die ik gebruikte was de Humax 5100c.
jaaoie17 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 17:06:
Kreeg vandaag een brief van ziggo met een nieuwe smartcard, die je moet vervangen voor de oude. Heb mn decoder aangedaan. Oude smartcard vervangen door de nieuwe. Krijg een E16 melding en heb mn nieuwe smartcard geactiveerd. Volgens de brief moet ik binnen 5 minuten weer krijgen, maar heb nog steeds die E16 melding.

Wat krijg je als je de humax opstart zonder smartcard.
Dan krijg je als het goed is de melding als je van NED1 naar NED2 gaat de melding "plaats smartcard".
Als je dan de smartcard erin schuift (de humax hoeft niet uit) dan zou je beeld moeten krijgen.

2250 WP Zuid PVoutput

acale schreef op maandag 21 juli 2014 @ 15:02:
Ja dat is mogelijk, maar alleen als je de ip-range van je router wijzigt. Zet de boel gewoon terug naar 192.168.1.1.

Op dit moment probeer je de modem te bereiken op een adres wat binnen het subnet van je lan valt. Je router houdt het verkeer aan de lankant waardoor je modem (die buiten je lan zit) niet bereikt wordt.
Probeer je een adres te bereiken wat buiten het subnet valt dan stuurt je router het verkeer over de wanpoort en kan het pas je modem bereiken.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 22-07-2014 23:49 ]

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Mijn modem zit op http://192.168.178.1 (bridged)
Mijn router zit op http://192.168.0.1

• jaaoie17
MdO82 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 17:24:
[...]

Wat krijg je als je de humax opstart zonder smartcard.
Dan krijg je als het goed is de melding als je van NED1 naar NED2 gaat de melding "plaats smartcard".
Als je dan de smartcard erin schuift (de humax hoeft niet uit) dan zou je beeld moeten krijgen.
Kreeg dus plaats smartcard, heb ik gedaan en toen kreeg ik die E16 melding weer .
Controleer op de mijn ziggo site of je smartcard wel correct is geactiveerd (juiste smartcard nummer), en zoja dan kan je daar een nieuwe activatiepuls laten versturen.

Staat je nieuwe smartcard er niet bij, dan moet je die eerst toevoegen (activeren).

[ Voor 31% gewijzigd door job op 22-07-2014 23:37 . Reden: toevoeging ]

• acale
job schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 17:31:
[...]
Ja dat is mogelijk, maar alleen als je de ip-range van je router wijzigd. Zet de boel gewoon terug naar 192.168.1.1.

Op dit moment probeer je de modem te bereiken op een adres wat binnen het subnet van je lan valt. Je router houdt het verkeer aan de lankant waardoor je modem (die buiten je lan zit) niet bereikt wordt.
Probeer je een adres te bereiken wat buiten het subnet valt dan stuurt je router het verkeer over de wanpoort en kan het pas je modem bereiken.
Dat is precies wat ik op andere fora had gevonden. Bedankt voor je uitleg. ik snap nu in ieder geval wel waarom de cisco niet te bereiken is.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

jaaoie17 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 18:49:
[...]

Kreeg dus plaats smartcard, heb ik gedaan en toen kreeg ik die E16 melding weer .
Zat je kaart wel in het apparaat op het moment dat je deze activeerde? Zo niet, dan kan het tot 2 uur duren voordat de kaart werkt. Let wel: die 2 uur betekent dat de Humax dus minimaal 2 uur aan moet staan voordat de activatie 'door komt'. In standby doet ie niets.

• schwarzenegger
  • Laatst online: 05-08-2024
jaaoie17 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 17:06:

En waarom krijg je zo spontaan een nieuwe kaart van ziggo toegezonden?

• jaaoie17
schwarzenegger schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 19:43:
[...]

En waarom krijg je zo spontaan een nieuwe kaart van ziggo toegezonden?
Dit stond in de mail.

Alles moet van tijd tot tijd geupdate worden. Zo ook uw smartcard. Daarom sturen wij u binnenkort een nieuwe smartcard. Uw oude smartcard zal 2 weken na ontvangst van de nieuwe smartcard niet meer werken, dus zorg ervoor dat u omwisselt als u wilt blijven kijken.
Timmert schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 19:33:
[...]

Zat je kaart wel in het apparaat op het moment dat je deze activeerde? Zo niet, dan kan het tot 2 uur duren voordat de kaart werkt. Let wel: die 2 uur betekent dat de Humax dus minimaal 2 uur aan moet staan voordat de activatie 'door komt'. In standby doet ie niets.
De kaart zat erin.

[ Voor 29% gewijzigd door jaaoie17 op 22-07-2014 20:38 ]

• jaaoie17
MdO82 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:46:
Onder mijn ziggo -> Mijn Instellingen -> Smartcard, kan je een kaart herstellen.
Heb je dat geprobeerd ?
Heeft het herstellen veel nut als alleen mn oude smartcard er tussen staat? maargoed heb herstellen aangeklikt nog steeds die E16 melding.
jaaoie17 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:52:
[...]

Heeft het herstellen veel nut als alleen mn oude smartcard er tussen staat? maargoed heb herstellen aangeklikt nog steeds die E16 melding.
Die oude kaarten staan er bij mij ook nog tussen.
Laatste middel ziggo maar bellen dan ?

Overigens even een edit.
Je kan nog altijd maar 3 kaarten activeren.
Iemand enig idee waarom ziggo dit via de website maar op 3 houdt?
Telefonisch kan je meer kaarten dan 3, waarom via de website niet.
Ik denk dat er steeds meer gezinnen zijn met meer dan 3 kaarten.
En zo geregeld via de website

[ Voor 30% gewijzigd door MdO82 op 22-07-2014 21:03 . Reden: Extra toevoeging ]

2250 WP Zuid PVoutput

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Welke modem krijg je er nu bij als je abonnee wordt?
Heb hier nu een gare oude cisco hangen van ziggo, maar ga straks verhuizen en wil het abo van mijn vriendin opzeggen, en samen een nieuw abo nemen, met hopelijk dus een nieuwe betere modem :)
jaaoie17 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:52:
[...]

Staat daar alleen je oude? Nee dan werkt het niet.
De nieuwe kaart moet je ook toevoegen, dat doe je door de nieuwe kaart te activeren op de mijn ziggo site.
Dan komt de nieuwe kaart daar ook te staan.
Foxke schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 21:12:
Welke modem krijg je er nu bij als je abonnee wordt?
Heb hier nu een gare oude cisco hangen van ziggo, maar ga straks verhuizen en wil het abo van mijn vriendin opzeggen, en samen een nieuw abo nemen, met hopelijk dus een nieuwe betere modem :)
Je krijgt of een cisco of een ubee. De exacte modelnummers staan gewoon in de topicstart van dit topic.
Beide modems zijn eurodocsis 3.0, hebben wifi-n en gigabit poorten.

[ Voor 36% gewijzigd door job op 22-07-2014 21:46 ]

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:39
job schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 21:41:
[...]
Je krijgt of een cisco of een ubee. De exacte modelnummers staan gewoon in de topicstart van dit topic.
Beide modems zijn eurodocsis 3.0, hebben wifi-n en gigabit poorten.
Dan kan de topicstart wel een update gebruiken. Naar mijn weten levert Ziggo iig sinds medio april Ubee EVW321B modem/routers.

• jaaoie17
job schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 21:41:
[...]

Staat daar alleen je oude? Nee dan werkt het niet.
De nieuwe kaart moet je ook toevoegen, dat doe je door de nieuwe kaart te activeren op de mijn ziggo site.
Dan komt de nieuwe kaart daar ook te staan.
Dat heb ik al in het begin al gedaan. Er stond ook van succesvol geactiveerd. Nu net ook weer geprobeerd, maar die E16 melding blijft. Heeft het nog zin om met het 0900 nummer die smartcard te activeren?

Edit ik heb gebeld met dat nummer. Toen hoorde ik via zon bandje dat tie al geregistreerd staat.

Edit: Ik zie nu de smartkaart er tussen staan en heb herstel gedaan en nu werkt tie.

[ Voor 14% gewijzigd door jaaoie17 op 23-07-2014 10:58 ]

• Caelorum
Domino schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 08:38:
[...] Dan kan de topicstart wel een update gebruiken. Naar mijn weten levert Ziggo iig sinds medio april Ubee EVW321B modem/routers.
Sinds maart denk ik zelfs want ik heb er zo 1 hier ook staan

• andy88
Er zijn op dit moment problemen met smartcard activaties via Mijn Ziggo en het telefonische menu. Als je zeker wil weten dat de kaart geactiveerd is bel je even met Ziggo en kies je in het menu voor de optie 'verhuizing of wijziging'.
Domino schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 08:38:
Dan kan de topicstart wel een update gebruiken. Naar mijn weten levert Ziggo iig sinds medio april Ubee EVW321B modem/routers.
:D Mijn fout. Ging er vanuit dat de TS wel up to date zou zijn.

evw321b/evw3210 is inderdaad de recentste ubee.
Recentste cisco is de epc3928

[ Voor 31% gewijzigd door job op 23-07-2014 20:48 ]

Wij hebben de evw321b/evw3210 in juli 2013 ontvangen. Dus 'medio april' of 'maart' is nog wel errug voorzichtig geschat, toen werden ze al minimaal een half jaar verspreid.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:52
Vinden jullie dat het bereik van die Cisco router ook zo matig is?

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
NotSoSteady schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:21:
Vinden jullie dat het bereik van die Cisco router ook zo matig is?
Het is een router gegeven door Ziggo dus ik verwacht er niet veel van.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
Het bereik van iedere router is niet veel meer dan ca 10 meter. Wifi extender wil wel eens helpen om dat bereik te verdubbelen.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 16:11
Ik heb sinds vanavond ineens geen internet meer... Het DS lampje op het ubee modem blijft knipperen. Nog iemand met storing in de omgeving Oss of moet ik binnenshuis gaan zoeken?

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-11 19:50

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Storing. Ik en veel vrienden van mij hebben tzelfde...

• Artaex
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-08 16:14
Dit is al de derde keer dat Ziggo glashard ontkent dat m'n netwerk geddost wordt. Meest recent was vanavond. Via Skype kreeg ik een bericht van iemand die maar al te trots mededeelde dat hij m'n netwerk aanviel. Na drie uur lang contact te hebben gehad met Ziggo Webcare, ben ik niets opgeschoten. Ze zeggen dat het onmogelijk is en stellen voor om een monteur langs te laten komen.

Sorry, maar wat een amateuristisch gedoe. Glashard een (D)DoS-aanval ontkennen, zeggen dat het "onmogelijk is in de huidige situatie" terwijl ik 100% zeker weet dat het een dergelijk aanval was.

@Ziggo Misschien het Webcare-team een cursus 'DDoS-aanvallen herkennen' geven?

En aan de Skype-ontwikkelaars: zorg er potverdorie nou eens voor dat communicatie via jullie eigen servers loopt, en niet direct van contact naar contact.

[ Voor 10% gewijzigd door Artaex op 24-07-2014 22:28 ]

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:27
Artaex schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:27:
Dit is al de derde keer dat Ziggo glashard ontkent dat m'n netwerk geddost wordt. Meest recent was vanavond. Via Skype kreeg ik een bericht van iemand die maar al te trots mededeelde dat hij m'n netwerk aanviel. Na drie uur lang contact te hebben gehad met Ziggo Webcare, ben ik niets opgeschoten. Ze zeggen dat het onmogelijk is en stellen voor om een monteur langs te laten komen.

Sorry, maar wat een amateuristisch gedoe. Glashard een (D)DoS-aanval ontkennen, zeggen dat het "onmogelijk is in de huidige situatie" terwijl ik 100% zeker weet dat het een dergelijk aanval was.

En aan de Skype-ontwikkelaars: zorg er potverdorie nou eens voor dat communicatie via jullie eigen servers loopt, en niet direct van contact naar contact.
Staat je modem in bridge? Volgens mij kan je bij Ziggo nog steeds relatief eenvoudig een nieuw ip adres krijgen, simpelweg een ander Mac adres achter je modem koppelen.. Herstarten en gaan...

• roches
  • Laatst online: 21:28
Nog meer mensen die last hebben dat thepiratebay.se niet bereikbaar is? (Ziggo)

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:39

The_Worst

Unox

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Artaex
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-08 16:14
nooberke schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:44:
[...]
Staat je modem in bridge? Volgens mij kan je bij Ziggo nog steeds relatief eenvoudig een nieuw ip adres krijgen, simpelweg een ander Mac adres achter je modem koppelen.. Herstarten en gaan...
Dat dacht ik dus ook, maar ze weigeren het te onderzoeken. Lijkt me voor hen goedkoper om een nieuw IP-adres toe te wijzen en een aanval uit te sluiten, dan een monteur op eigen kosten te sturen.

• nooberke
Artaex schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:57:
[...]

Dat dacht ik dus ook, maar ze weigeren het te onderzoeken. Lijkt me voor hen goedkoper om een nieuw IP-adres toe te wijzen en een aanval uit te sluiten, dan een monteur op eigen kosten te sturen.
Dat trucje heb je geen hulp van Ziggo voor nodig, gewoon zorgen voor ander Mac adres en gaan!

• Caelorum
[...]En aan de Skype-ontwikkelaars: zorg er potverdorie nou eens voor dat communicatie via jullie eigen servers loopt, en niet direct van contact naar contact.
Dat gaat Microsoft nooit doen. Ze hebben nu al zo'n 10.000 machines nodig om alles up and running te houden. Als ze dat ook nog moeten doen wordt de dienst veels te duur. Overigens dacht ik dat als direct contact niet mogelijk is dat het alsnog via de MS servers verloopt, maar tegen die tijd is jouw op adres al doorgegeven aan de andere partij. Gewoon een kwestie van je contactenlijst bijhouden dus. Maar alsnog slecht als je verhaal klopt van Ziggo. Je zou denken dat ze het wel in hun logs zouden zien.

• andy88
Niet zo moeilijk doen mensen je kan standaard met de Ziggo modemrouters van Ubee (EVW32Xb) zelfs je WAN mac adres spoofen.

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/7szd0mj2j/Schermafdruk_van_2014_07_25_02_02_13.png

Indien hij in bridge staat verander je het WAN mac adres van je router.

[ Voor 22% gewijzigd door andy88 op 25-07-2014 02:04 ]

• TFHfony
  • Laatst online: 22:26

TFHfony

Professional Weirdo

En misschien aan het rijtje toevoegen: Een andere online vriendengroep zoeken?
En Skype gaat het echt niet via haar servers laten lopen. Dat zo'n enorme hoeveelheid dataverkeer opleveren vergeleken met nu dan ze hun infrastructuur enorm zouden moeten uitbouwen. Dan gaat Skype echt voor elke gebruiker geld kosten.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Hmmbob
  • Laatst online: 17:13
Voor de mensen in Oss:
@ZiggoWebcare ik weet dat er in postcode gebied 5346 een grote storing is sinds gisteravond, maar wanneer is het opgelost? #duurtlang
quote: Ziggo Webcare (@ZiggoWebcare)
Er is brand geweest in een centrale. We zijn nu bezig om daar een container met apparatuur neer te zetten welke het over neemt. Verwachting is dat dit in de loop van de ochtend werkt. ^JB 25 juli 2014

Sometimes you need to plan for coincidence

• Bouli
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-10 11:18

Bouli

9000 rpm

Hmmbob schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:27:
Voor de mensen in Oss:

[...]

[...]
Jup, heb er helaas last van sinds gisteravond. Lang leve het 3G netwerk op mijn mobiele telefoon........8)7

K20A daily :-)

• Dennis-L

Als je echt gedosst werd had je skype niet gewerkt :/

• Hmmbob
En er is beeld:
25-07 Brand bij verdeelstation Ziggo Oss

Oss - De brandweer van Oss en Berghem werden omstreeks 21:52 gealarmeerd voor een brand kantoorpand in Oss. Aan de Spaanderstraat staat het verdeelstation van Ziggo in brand. Daardoor is er tot 2 uur vannacht geen internet, tv en telefoon. De brandweer heeft de brand met poeder geblust. Er is veel schade aan het verdeel station. Voordat het tv en internet weer werkt in de gemeente Oss kan nog wel even duren.

Afbeeldingslocatie: http://www.112brabantnieuws.nl/cms-112brabantnieuws/data/upimages/JULI-25-07-2014-JULI-06/IMG_3265.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.112brabantnieuws.nl/cms-112brabantnieuws/data/upimages/JULI-25-07-2014-JULI-06/IMG_3270.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.112brabantnieuws.nl/cms-112brabantnieuws/data/upimages/JULI-25-07-2014-JULI-06/IMG_3275.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.112brabantnieuws.nl/cms-112brabantnieuws/data/upimages/JULI-25-07-2014-JULI-06/IMG_3276.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.112brabantnieuws.nl/cms-112brabantnieuws/data/upimages/JULI-25-07-2014-JULI-06/IMG_3278.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.112brabantnieuws.nl/cms-112brabantnieuws/data/upimages/JULI-25-07-2014-JULI-06/IMG_3284.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.112brabantnieuws.nl/cms-112brabantnieuws/data/upimages/JULI-25-07-2014-JULI-06/IMG_3292.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.112brabantnieuws.nl/cms-112brabantnieuws/data/upimages/JULI-25-07-2014-JULI-06/IMG_3310.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.112brabantnieuws.nl/cms-112brabantnieuws/data/upimages/JULI-25-07-2014-JULI-06/IMG_3312.jpg

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:37
Zonne grote vuurbal, jonguh. Bam!

[ Voor 3% gewijzigd door Jaap-Jan op 25-07-2014 09:11 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• gabbel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-10 11:06
Heeft iemand er ook last van met een Cisco EPC3928 dat downloaden met nieuwsgroepen traag gaat? Ik heb bij Ziggo een 90mbit abbo maar haal maar max 5 a 6 mbit met downloaden van nieuwsgroepen. Dit heb ik sinds ik bij Ziggo zit. Als ik dit usenet account bij me ouders instel heb ik maximaal download snelheid( ouders hebben ook Ziggo 90mbit abbo) Internet pagina's laden duurt ook wat langer ook als ik niet download. Zodra ik de cisco herstart gaat het allemaal weer wat sneller. Ik heb de cisco in bridge modus staan. Het valt me op dat in bridgemodus de cisco een extern ip adres krijg en mijn router krijgt weer een ander extern ip adres krijgt is dit normaal? Als je naar www.watismijnip.nl gaat krijg je het externe ip van de cisco te zien ipv de router die erachter hangt.

De traagheid had ik ook last van toen de cisco nog niet in bridge modus stond. De speedtest van speedtest.ziggo.nl haal ik netjes de snelheid waar ik voor betaal.

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-11 09:05
Ik wil van deze gelegenheid gebruik maken om een zeer positieve ervaring met Ziggo te delen.

Dankzij werkzaamheden aan het riool in de gehele wijk, was door de aannemer vorige week vrijdag buitenshuis de Ziggokabel geraakt. Gevolg was dat internet en telefonie uit waren gevallen.

Zowel ik als de aannemer hebben Ziggo gebeld, waardoor de maandag erop een monteur langs is gekomen. Hij heeft de kabel gerapareerd en maakte 2 opmerkingen:

-Het is raar dat de kael ca. 40 meter lang is, terwijl de verdeelkast 4 meter naast het huis staat
-De kabel is dusdanig oud, waardoor het 1 grote gatenkaas is waardoor het een kwestie van tijd is tot de volgende storing optreedt.

Hij gaf aan dat hij zou kijken wat hij verder voor mij kon doen, in elk geval kin ik weer internetten.

Afgelopen woensdag werd ik door Ziggo gebeld, dat ze terugkomen om de werkzaamheden af te maken. Ik dacht: dat is vreemd, internet doet het toch weer?

Gisteren zijn dus 2 monteurs langs gekomen die een splinternieuwe kabel van de verdeelkast direct naar mijn huis hebben getrokken.

Daar ben ik toch wel aangenaam verrast door.

Verwijderd

Ik had deze week weer gedonder met de ziggo dns, traag ding. Nu overgestapt op de google dns (8.8.8.8 en 8.8.4.4) en dat is me een verbetering. Bizar.

Ik zou iedereen aanraden die te proberen als je een eigen router hebt, je zal waarschijnlijk net zo versteld staan als ik over hoeveel beter het draait.

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-11 19:14
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:51:
Ik had deze week weer gedonder met de ziggo dns, traag ding. Nu overgestapt op de google dns (8.8.8.8 en 8.8.4.4) en dat is me een verbetering. Bizar.

Ik zou iedereen aanraden die te proberen als je een eigen router hebt, je zal waarschijnlijk net zo versteld staan als ik over hoeveel beter het draait.
Hoeveel dagen heb je dit nu draaien? Bij mij werkt het maar een paar dagen. Iets in het modem loopt bij mij vol. Cisco epc.. 25
Ziggo zegt bij een uptime van 8 dagen. Wat heeft u het modem lang aan staan u moet deze vaker uit zetten.
Eeeuuh ok.

Verwijderd

TurboTon1973 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:56:
Hoeveel dagen heb je dit nu draaien?
30 minuten ;)

Ik heb een ubee, maar die staat in bridge mode en ik heb het ingesteld op mijn eigen router (netgear) ingesteld. Ik heb hiervoor wel 1,5 jaar een andere dns gebruikt (van unblock-us) en die heeft het altijd gedaan, maar deed alleen netflix verkeer en de rest ging automatisch door naar die van ziggo). Dus ik moet het even in de gaten houden dan. Ik heb dus geen idee of het over een week stopt, maar ik had hier reacties van mensen gevonden (gezocht op dns in dit topic) die het in 2013 al gebruikten en heel tevreden waren.

Modem aan/uitzetten is niet echt iets wat ik wil gaan doen, dus even aankijken. Voor nu is het heel fijn. Met de ziggo dns had ik wel dat als ik kaarten voor de dierentuin kocht soms de pagina met de tickets niet geladen werd en dat is niet tof als je betaald hebt :X , maar nu werkt het supergoed. Het is een heel opvallend verschil in browsen bij mij, downloaden ging altijd wel supergoed.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2014 11:03 ]

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ik heb dit al een jaar of 3 draaien denk ik en bevalt mij uitstekend. Alleen op de PC van mijn dochter heb ik OpenDNS staan om e.e.a. te kunnen blokkeren.
De Ziggo DNS servers worden hier in huis al jaaaaaren niet meer gebruikt. Tot volle tevredenheid.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 14:29
Bij mezelf thuis had ik een Cisco Ziggo modem, dit was een hopeloos ding qua wifi, routerfunctionaliteit, stabiliteit, om de paar dagen modem moeten herstarten, wegvallen wifi, spontaan herstarten modem. Ik heb dat eerste type Ubee modem geplaatst met 1 LAN poort erop, dus die staat standaard in bridge modus. Online een simpele TP-Link router voor een euro op 23 inclusief verzenden en sindsdien alles perfect en nog nooit iets hoeven herstarten gedurende een paar maanden. Voordeel is dat de wifispots mogelijkheid wel blijft werken wanneer je zo'n type modem gebruikt.

Er zijn nog diverse mensen in mijn omgeving die exact dezelfde problemen hebben, ook hierbij was het wisselen naar de andere router de oplossing.

Voor nog iemand anders wil ik ook hetzelfde gaan doen, alleen ik heb geen Ubee modems met 1 poort meer. Wel nog twee Motorola modems, een 5100 en 5120 welke ik een jaar of 10 geleden gebruikte. De 5120 komt zo online, maar de 5100 komt niet online, kan geen downstream signaal vinden. Zou Ziggo dit modem al compleet hebben verbannen? Het liefst gebruik ik de 5100 namelijk, die is vrij kort in gebruik geweest (2002-2004) en de 5120 langer (2004-2012 ofzo, sinds dat Casema de telefonie dienst lanceerde) en er wordt ook geen telefonie gebruikt. Op de site van Ziggo wordt nog wel over dit type gesproken.

• nooberke
gabbel schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:31:
Heeft iemand er ook last van met een Cisco EPC3928 dat downloaden met nieuwsgroepen traag gaat? Ik heb bij Ziggo een 90mbit abbo maar haal maar max 5 a 6 mbit met downloaden van nieuwsgroepen. Dit heb ik sinds ik bij Ziggo zit. Als ik dit usenet account bij me ouders instel heb ik maximaal download snelheid( ouders hebben ook Ziggo 90mbit abbo) Internet pagina's laden duurt ook wat langer ook als ik niet download. Zodra ik de cisco herstart gaat het allemaal weer wat sneller. Ik heb de cisco in bridge modus staan. Het valt me op dat in bridgemodus de cisco een extern ip adres krijg en mijn router krijgt weer een ander extern ip adres krijgt is dit normaal? Als je naar www.watismijnip.nl gaat krijg je het externe ip van de cisco te zien ipv de router die erachter hangt.

De traagheid had ik ook last van toen de cisco nog niet in bridge modus stond. De speedtest van speedtest.ziggo.nl haal ik netjes de snelheid waar ik voor betaal.
Welk IP adres krijgt je router van het modem?

Heb je het modem door de helpdesk in bridge modus laten zetten?

Hugo Buss: Die 5100 is geen Doscis 3

• Hugo__Boss
De 5120 ook niet toch?

• nooberke
Kan het zo snel niet vinden, maar lijkt mij van niet...

Bridge modus van een "modern" modem werkt over het algemeen ook prima

En weet ook niet welk pakket je bij Ziggo afneemt maar grote kans dat die cheap-ass TP-Link ook niet het maximale uit je verbinding haalt ;)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:24
Hugo__Boss schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:19:
Voor nog iemand anders wil ik ook hetzelfde gaan doen, alleen ik heb geen Ubee modems met 1 poort meer. Wel nog twee Motorola modems, een 5100 en 5120 welke ik een jaar of 10 geleden gebruikte. De 5120 komt zo online, maar de 5100 komt niet online, kan geen downstream signaal vinden. Zou Ziggo dit modem al compleet hebben verbannen? Het liefst gebruik ik de 5100 namelijk, die is vrij kort in gebruik geweest (2002-2004) en de 5120 langer (2004-2012 ofzo, sinds dat Casema de telefonie dienst lanceerde) en er wordt ook geen telefonie gebruikt. Op de site van Ziggo wordt nog wel over dit type gesproken.
Die oude modems gaan zo-ie-zo niet het alles in 1 plus snelheid halen omdat ze docsis2 zijn. Los hiervan denk ik dat Ziggo die modems uit zijn systeem heeft gehaald en dat ze daarom niet aanmelden. Die kun je in de wycycle bak gooien.

• gabbel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-10 11:06
nooberke schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:21:
[...]

Welk IP adres krijgt je router van het modem?

Heb je het modem door de helpdesk in bridge modus laten zetten?

Hugo Buss: Die 5100 is geen Doscis 3
Mijn router krijgt geen ip adres van de modem omdat mijn modem in bridgemodus staat (zie ook mijn vorige verhaal). Mijn Cisco modem krijgt een extern ip adres die begint met 92.xxx.xxx.xxx en mijn router krijgt ook een extern ip adres die begint met 94.xxx.xxx.xxx. aangezien ik een domein naam geregistreerd heb is die onhandig. Welke extern ip adres moet ik hebben? nu ben ik hier gelukkig wel achter ik moet het externe ip adres van mijn router hebben. Maar als ik naar www.watismijnip.nl krijg ik het externe ip adres van mijn modem ipv mijn router.

• Hugo__Boss
nooberke schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:40:
[...]

Kan het zo snel niet vinden, maar lijkt mij van niet...

Bridge modus van een "modern" modem werkt over het algemeen ook prima

En weet ook niet welk pakket je bij Ziggo afneemt maar grote kans dat die cheap-ass TP-Link ook niet het maximale uit je verbinding haalt ;)
Goedkoopste abonnement, dus TV Standaard + Internet Z1. De 5120 haalt netjes de snelheden van dit abonnement en daar werk ik dus inmiddels (weer) mee. 9 jaar geleden dit modem gekregen en doet het nog steeds. Aan het abonnement is ook nooit iets veranderd in die periode, en vanaf de kant van Ziggo ook geen nieuw modem gekregen. Maar inderdaad, bij de volgende snelheidsverhoging gaat die Motorola niet meer toereikend zijn, volgens mij is 38 Mbit de theoretische max. Dus dan wordt het op zoek gaan naar een Ubee modem zonder router functie of inderdaad het meest recente Ubee of Cisco modem die ik heb aanmelden in bridge, alleen ben je dan je wifispots kwijt.

[ Voor 12% gewijzigd door Hugo__Boss op 25-07-2014 11:57 ]

• andy88
Ziggo laat het inderdaad niet (meer) toe om ED 2.0 modems zoals de Motorola en Arris kastjes te activeren zodra jouw profiel op ED 3.0 staat (alle Ubee en Cisco modellen dus).

De ED 2.0 modems hebben maar 1 kanaal wat in praktijk neer komt op zo'n 30 mbit/s.

[ Voor 19% gewijzigd door andy88 op 25-07-2014 18:38 ]

• Dennis-L
TurboTon1973 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:56:
[...]

Hoeveel dagen heb je dit nu draaien? Bij mij werkt het maar een paar dagen. Iets in het modem loopt bij mij vol. Cisco epc.. 25
Ziggo zegt bij een uptime van 8 dagen. Wat heeft u het modem lang aan staan u moet deze vaker uit zetten.
Eeeuuh ok.
Status
System Up Time 93 days 12h:26m:48s

Maar ik heb een Ubee EVW3200 :*) :/

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis-L op 26-07-2014 11:10 ]

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-10 16:34
ruftman schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:23:

-Het is raar dat de kael ca. 40 meter lang is, terwijl de verdeelkast 4 meter naast het huis staat
-De kabel is dusdanig oud, waardoor het 1 grote gatenkaas is waardoor het een kwestie van tijd is tot de volgende storing optreedt.
Raar is dat niet, hier in Haarlem(upc) hebben ze dat ook, van mij huis naar straatkasje is 8meter, kabel zelf 21,5meter, volgens monteur doen ze dit om kabelbreuken optevangen zonder openieuwe kabel teleggen(kost veel geld om stoep opentegooien)

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

devil-strike schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 11:32:
[...]

Raar is dat niet, hier in Haarlem(upc) hebben ze dat ook, van mij huis naar straatkasje is 8meter, kabel zelf 21,5meter, volgens monteur doen ze dit om kabelbreuken optevangen zonder openieuwe kabel teleggen(kost veel geld om stoep opentegooien)
Dat, en om te voorkomen dat je een te hoog signaal binnen krijgt. Hoe korter de kabel, des te lager de demping natuurlijk is.

• Hmmbob
Maar dat kunnen ze in de wijkkast toch gewoon individueel regelen?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:54
Je hangt met z'n alle aan een grote multitap, ze kunnen je eventueel op een andere uitgang (=demping) zetten, maar echt regelen is er niet bij.

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019

Heb precies hetzelfde, volgens mij knijpt ziggo gewoon usenet verkeer. Op beide poorten bij SunnyUsenet ( 563 en 443) heb ik dit.

Had tot vorige week nergens last van. Downloadde eerst met 8 mbit/s nu nog maar de helft :/ ( heb 90 mbiit pakket bij ziggo).

• Wolly
  • Niet online
Ik heb de cisco in bridge modus staan. Het valt me op dat in bridgemodus de cisco een extern ip adres krijg en mijn router krijgt weer een ander extern ip adres krijgt is dit normaal? Als je naar www.watismijnip.nl gaat krijg je het externe ip van de cisco te zien ipv de router die erachter hangt.
Nee, dat is niet normaal. Als je modem echt in bridge staat heeft je eigen router het ip adres wat op www.watismijnip.nl staat.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

alwaysleft schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 19:08:
[...]

Heb precies hetzelfde, volgens mij knijpt ziggo gewoon usenet verkeer. Op beide poorten bij SunnyUsenet ( 563 en 443) heb ik dit.

Had tot vorige week nergens last van. Downloadde eerst met 8 mbit/s nu nog maar de helft :/ ( heb 90 mbiit pakket bij ziggo).
Dat komt omdat Ziggo alleen maar mensen knijpt die ze niet lief vinden :P
Hier gewoon nog steeds de volle 90mbit bij downloads van Usenet, maarja.. ik ben dan ook veel aardiger dan jullie.

Maar even serieus: Denk je niet dat als Ziggo usenet zou knijpen zoals jij beweert, dit niet al lang en breed hier op t.net had gestaan met bijbehorende honderden boze reacties?
Ik zie ze niet.. Dus ik denk toch dat je bi je eigen ISP moet kijken, je eigen netwerk moet nakijken of dat je de pech hebt dat het gewoon te druk is in jouw segment in de wijk. Dat laatste zou dan natuurlijk overigens wel aan Ziggo liggen.

Maar... Mocht jij echt bewijs hebben dat Ziggo Usenet knijpt, stuur dan even een bericht naar de nieuws-submit op de frontpage. Tweakers zal er graag een nieuwsbericht aan wijden.

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-11 13:15
Ik dacht ook dat usenet werd afgeknepen, maar ik zag dat ik maar de helft van het aantal mogelijke threads gebruikte. Na dat aangepast te hebben draait het weer als een zonnetje.

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:52
Wat betekent het als DS en US soms oranje zijn?

Bij een reboot staan DS en US allebei oranje te knipperen, net nadat het online-lampje aanging. Dit kan best wel lang duren. Soms worden ze na verloop van tijd groen, soms blijven ze oranje en aanstaan. Ze kunnen soms echter ook wel eens blijven knipperen(oranje). Heeft dat een speciale betekenis?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• rickstok
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-10 10:43
Sinds een paar weken zeer trage verbinding, zie hier het resultaat.
http://www.speedtest.net/my-result/3649779090

Modem staat ingesteld als Bridge. Meer mensen hier last van?

Factory Reset al geprobeerd.

Bridge mode omzetten kan dat helpen??

• Zorian

Zorian

What the fox?

(jarig!)
Wolly schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 19:15:
[...]

Nee, dat is niet normaal. Als je modem echt in bridge staat heeft je eigen router het ip adres wat op www.watismijnip.nl staat.
Als jij je PC rechtstreeks aan de modem hangt zal je altijd een ander extern IP krijgen dan wanneer je een router eraan hangt.
Waarom? MAC-adres. Op basis daarvan verkrijg je een lease, en aangezien je PC een andere MAC heeft dan je router, krijg je een andere lease. En aan elke lease zit een ander IP gekoppeld. :)
timmie1 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 20:37:

Bij een reboot staan DS en US allebei oranje te knipperen, net nadat het online-lampje aanging. Dit kan best wel lang duren. Soms worden ze na verloop van tijd groen, soms blijven ze oranje en aanstaan. Ze kunnen soms echter ook wel eens blijven knipperen(oranje). Heeft dat een speciale betekenis?
Wat zijn je signaalwaardes?
Deze kun je uitlezen via http://192.168.178.1/

[ Voor 32% gewijzigd door Zorian op 26-07-2014 20:50 ]

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dan is je modem niet in bonding. Dwz het modem draait niet op het maximaal aantal beschikbare kanalen (momenteel doorgaans 8 down en 4 up). Kan aan je modem liggen, maar ook aan je AOP of bekabeling.

• Vonkjeb93
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10 08:57

DS en US staan voor Downstream en Upstream. Dit houdt in of je modem signaal kan ontvangen en verzenden. Mocht dit knipperen, dan zou ik dit melden aan de technische dienst. Ziggo kan op afstand de modem resetten en anders een monteur regelen.

• White_Collar
  • Laatst online: 20:26
Vonkjeb93 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 00:20:
[...]

DS en US staan voor Downstream en Upstream. Dit houdt in of je modem signaal kan ontvangen en verzenden. Mocht dit knipperen, dan zou ik dit melden aan de technische dienst. Ziggo kan op afstand de modem resetten en anders een monteur regelen.
Als DS en us knipperen kan ziggo op afstand ook niks doen, want dat betekend dat het modem simpelweg offline is :P
Meestal als het niet aan de kabel ligt direct een monteur

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Verwijderd

rickstok schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 20:43:
Bridge mode omzetten kan dat helpen??
Nee

• Caelorum
Timmert schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 22:10:
[...]
Dan is je modem niet in bonding. Dwz het modem draait niet op het maximaal aantal beschikbare kanalen (momenteel doorgaans 8 down en 4 up). Kan aan je modem liggen, maar ook aan je AOP of bekabeling.
Overigens kan het ook voorkomen dat je modem niet in bonding zit en de lampjes ook gewoon nog steeds groen zijn. Dat had ik hier namelijk met maar 1 up en 1 downstream :X

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Caelorum schreef op zondag 27 juli 2014 @ 08:42:
[...]

Overigens kan het ook voorkomen dat je modem niet in bonding zit en de lampjes ook gewoon nog steeds groen zijn. Dat had ik hier namelijk met maar 1 up en 1 downstream :X
In zeldzame gevallen kan dat inderdaad, maar Ziggo ziet dan wel dat het modem niet in bonding is. Alleen weet je modem dat zelf dan niet :+

• Caelorum
Mja, hij had hier geen oranje lampjes, maar in de interface kon ik wel zien dat die maar 1 kanaal had van de max 8. Geen idee hoe het precies zit verder hoor ^^

• andy88
Als je modem niet in bonding is zou ik het AOP even nakijken qua afmontage, zit waarschijnlijk iets niet lekker. Je kan ook even bellen en een monteur laten plannen.

En Ziggo die usenet afknijpt? Yeah right :9
rickstok schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 20:43:
Sinds een paar weken zeer trage verbinding, zie hier het resultaat.
http://www.speedtest.net/my-result/3649779090

Modem staat ingesteld als Bridge. Meer mensen hier last van?
Meet je rechtstreeks met een pc/laptop op LAN1 of zit er een router tussen?

[ Voor 61% gewijzigd door andy88 op 27-07-2014 11:50 ]

• Wolly
  • Niet online
Zorian schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 20:48:
[...]

Als jij je PC rechtstreeks aan de modem hangt zal je altijd een ander extern IP krijgen dan wanneer je een router eraan hangt.
Waarom? MAC-adres. Op basis daarvan verkrijg je een lease, en aangezien je PC een andere MAC heeft dan je router, krijg je een andere lease. En aan elke lease zit een ander IP gekoppeld. :)
Heb het idee dat jij de vraag van Gabbel niet begrijpt.
Ik heb de cisco in bridge modus staan. Het valt me op dat in bridgemodus de cisco een extern ip adres krijg en mijn router krijgt weer een ander extern ip adres krijgt is dit normaal? Als je naar www.watismijnip.nl gaat krijg je het externe ip van de cisco te zien ipv de router die erachter hangt.
Gabbel stelt dat hij tegelijkertijd 2 externe ip adressen krijgt, één op zijn modem (in bridgemodus) en één op zijn router. Dat is niet hoe het zou moeten zijn, als de modem in bridge modus staat krijgt de modem geen extern ip adres wat je op www.watismijnip.nl te zien zou krijgen. Je Router achter de modem krijgt dan nl als enige een extern ip adres.

Verwijderd

Ik heb Ziggo internet Z1 ( 30 Mbits )
Een tijdje geleden heb ik de internet snelheid test gedaan met Ziggo speed test en kreeg 30 Mbits
Nu sinds kort haal ik maar 20 Mbits .
Heeft iemand hier ervaring mee ???

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:05
Probeer even alles van je modem af te halen met uitzondering van één (direct) bekabelde computer, je modem te resetten en na de reset weer een speedtest (via speedtest.net of speedtest.ziggo.nl) uit te voeren. Je weet dan zeker dat er niets in je netwerk misgaat.

Als je dan de volledige snelheid wel haalt dan gaat er iets achter je modem / buiten Ziggo om niet goed. Als je nog steeds maar 20Mbit haalt dan kan je even met de klantenservice bellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mmore op 27-07-2014 12:12 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:22:
Zo nu en dan blijft het beeld van RTL8 even hangen, geluid gaat door, dan wordt het beeld zwart (geluid gaat nog steeds door) en dan is het weer normaal.

Is dat een issue met de decoder (DCB-9401r)?
Na de connectors en het AOP te hebben vervangen, wat beide niet hielp, nu ook maar eens de coaxkabel vervangen. Voorheen goedkoop bouwmarkt spul, nu voor 4g afgeschermde Hirschmann kabel. De signaalsterkte werd hier echter niet nog hoger van. Van nieuw AOP en afgeschermde connectors wel. Signaalsterkte zit iig rond en boven de 90%.

Nu maar hopen dat dit wél heeft geholpen.

Overigens is het probleem niet beperkt tot RTL4 en 8, zag het ook op CNN en BBC World.

Als dit niet helpt, dan blijft de decoder over.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 27-07-2014 13:50 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 86 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]