Ik heb onlangs mijn Ubee in bridge modus laten zetten, weet iemand of het mogelijk is om dan alsnog de DOCSIS signaalwaarden van het modem uit te lezen?
Als het klopt kan je via het oude IP adres nog je modem in bridge mode bereiken. Dus gewoon het IP adres 192.168.178.1 in tikken in je browser.
Verwijderd
Veel mensen hier die hun modem in bridge modus hebben laten zetten?
Ik twijfel of het zinvol is een aparte router aan te schaffen i.c.m. mijn toekomstig Ziggo Z1 abonnement.
Ik twijfel of het zinvol is een aparte router aan te schaffen i.c.m. mijn toekomstig Ziggo Z1 abonnement.
Ligt er een beetje aan wat je met het internet gaat doen.Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:32:
Ik had nl al eisen die het geleverde Ubee modem/router niet aankon.
Als je geen beperkingen tegen komt wbt de meegeleverde modem/router van Ziggo zou ik het gewoon standaard laten.
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
De modem is niet al te best in het wifi gebeuren als er veel wireless netwerken in de buurt zitten en je lastige binnenmuren hebt, zoals de draagmuur van een flat ^^
Klopt inderdaad. Ik kwam er alleen niet in omdat ziggo je gebruikersnaam en wachtwoord reset naar ziggo/draadloos. Weten we dat ook weer!plizz schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:46:
Als het klopt kan je via het oude IP adres nog je modem in bridge mode bereiken. Dus gewoon het IP adres 192.168.178.1 in tikken in je browser.
?plizz schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:46:
Niet op de eerste port dan neem ik aan?
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
En of je whatsapp gaat gebruikenstuffer schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:51:
[...]
Ligt er een beetje aan wat je met het internet gaat doen.
Ik had nl al eisen die het geleverde Ubee modem/router niet aankon.
Als je geen beperkingen tegen komt wbt de meegeleverde modem/router van Ziggo zou ik het gewoon standaard laten.
de berichten komen via ziggo modems zeer traag aan of gaan er traag uit,
buiten dat om is een eigen router handiger mbt wifi
PSN: Europhea
Ik snap je vraag niet helemaal, maar: Ubee is bridged-mode, Ubee-LAN naar eigen router-WAN.j1nx schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:21:
Niet op de eerste port dan neem ik aan?
Dan browsen vanaf je LAN naar http://192.168.178.1 en dan ziggo/draadloos als username/password gebruiken. Werkt prima.
Je blijft poort 1 van de modem gebruiken. De andere zijn uitgeschakeld als de modem in bridge mode zit. Zelfs de non Wifi modem reageren op het ip adres 192.168.1.1.
Oh man.. Ik weet niet wat die monteur heeft gedaan, maar die verdiend wel een bonus.
Na 10 dagen uptime:
Mijn verbinding ging van instabiele troep met bonding die elke zoveel uur werd gedropt naar echt super stabiel. Evenaart gewoon de stabiliteit van glasvezel hier ^^
Na 10 dagen uptime:
| Correctables | Uncorrectables |
| 24 | 0 |
Mijn verbinding ging van instabiele troep met bonding die elke zoveel uur werd gedropt naar echt super stabiel. Evenaart gewoon de stabiliteit van glasvezel hier ^^
Ik haal in mijn hele flat gewoon 31 mbit/s (Ai1 Basis) over WiFi met een standaard Ubee modemrouter. Die dingen zijn zo slecht nog niet tenzij je situatie er om vraagt zou ik eerst een tijdje testen met de standaard modemrouter. Externe router kan je altijd nog aankoppelen toch.Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:32:
Klopt, het is makkelijk te testen. Ik kwam er hier in een paar minuten achter dat ik een extra AP nodig had door gewoon een download aan te zetten (een HD filmpje op Youtube volstaat wss ook) en met m'n laptop bij het modem weg te lopen. Op de benedenverdieping alles prima, maar zodra ik bovenaan de trap stond hield het op. Betonnen vloer was te veel van het goede voor dat ding.
Ik heb een vraag waar de monteurs hier wellicht antwoord op hebben.
De RTL zenders geven storing op de tv. Nu ben ik erachter gekomen dat bij de kennis waar dat gebeurt de coax kabel zo goed als naast een stroomkabel ligt. E.e.a. is in een holle muur geïnstalleerd dus je kunt er niet heel eenvoudig bij.
Als je nu met een stok de coaxkabel omhoog houdt (en dus ruim uit de buurt van de stroomkabel) dan is het beeld op de RTL kanalen wel goed. Laat je de coax weer zakken dan krijg je weer slechter beeld.
De vraag is nu... stoort de stroomkabel de coax óf is de coaxkabel beschadigd (geknikt o.i.d.)
De RTL zenders geven storing op de tv. Nu ben ik erachter gekomen dat bij de kennis waar dat gebeurt de coax kabel zo goed als naast een stroomkabel ligt. E.e.a. is in een holle muur geïnstalleerd dus je kunt er niet heel eenvoudig bij.
Als je nu met een stok de coaxkabel omhoog houdt (en dus ruim uit de buurt van de stroomkabel) dan is het beeld op de RTL kanalen wel goed. Laat je de coax weer zakken dan krijg je weer slechter beeld.
De vraag is nu... stoort de stroomkabel de coax óf is de coaxkabel beschadigd (geknikt o.i.d.)
De coaxkabel is beschadigd/onvoldoende afgeschermd. Normaal zouden de kabels probleemloos naar elkaar moeten kunnen liggen.
Om uit te zoeken welke van de twee opties (beschadigd of onvoldoende afgeschermd) het is zou je misschien met een verlengsnoer stroom voor de TV uit een ander deel van het huis (of van de buren) kunnen halen en de spanning van de betreffende stroomkabel in de muur uitzetten in de meterkast. Als het dan nog steeds stoort op RTL is de kabel beschadigd want elektra is dan afwezig
Nee. Dat was niet het geval...Noppesnada schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:30:
[...]
Zat je toevallig niet ingelogd op je eigen hotspot ipv je reguliere verbinding ? Dat zou het kunnen verklaren.
Het is alweer een jaar geleden sinds de laatste keer, maar Ziggo ligt er uit hier. De laatste keer was het Ziggo's schuld overigens niet. Toen zorgde een brand in een transformatorhuis dat 1/3e van Enschede en 2 nabije plaatsjes zonder stroom kwamen te zitten.
Was ook meteen de eerste en vooralsnog enige keer dat zowel Ziggo als glasvezel er hier uit lagen, beide wijkcentrales zaten in 't gebied van stroomuitval....
Overigens heeft stroomuitval er nu ook mee te maken.
Was ook meteen de eerste en vooralsnog enige keer dat zowel Ziggo als glasvezel er hier uit lagen, beide wijkcentrales zaten in 't gebied van stroomuitval....
Overigens heeft stroomuitval er nu ook mee te maken.
Door werkzaamheden van de netbeheerder is er een stroomonderbreking. Hierdoor kunt u helaas tijdelijk geen gebruikmaken van Radio, Televisie, Internet en Telefonie. De netbeheerder beheert het netwerk van elektriciteit in uw woongebied.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Iemand anders in Groningen zonder internet? Sommige Nederlandse websites laden nog wel heel beperkt (bijv nu.nl zonder plaatjes) maar verder werkt niets meer. Factory reset en aanpassen van DNS naar googles DNS helpt niet. Storing op alle apparaten hier. Vreemd genoeg werken diensten als spotify en Skype nog wel.
Lijkt op een DNS of routering probleem. Kan dan weer niet bijv een webserver pingen... O.o
En alles werkt weer.
Edit2: en weer problemen
Lijkt op een DNS of routering probleem. Kan dan weer niet bijv een webserver pingen... O.o
En alles werkt weer.
Edit2: en weer problemen
[ Voor 7% gewijzigd door Mmore op 13-07-2014 14:54 ]
Ik heb mijn modem in bridge en mijn router op port1vanaalten schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 17:27:
[...]
Ik snap je vraag niet helemaal, maar: Ubee is bridged-mode, Ubee-LAN naar eigen router-WAN.
Dan browsen vanaf je LAN naar http://192.168.178.1 en dan ziggo/draadloos als username/password gebruiken. Werkt prima.
Nu heeft mijn eigen router op de wan het externe ip. De lan zijde heb ik op 192.168.0.0/24
Ik zie dan echt met geen mogelijkheid hoe ik de ubee vanaf mijn lan op het class-b adres zou moeten kunnen benaderen???
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Zag dit net voorbij komen:
klachtentopic Ziggo terugplaatsen ci+ update @Smit Cammodule
niels_vlaar schreef op zondag 13 juli 2014 @ 17:42:
Beste forumleden en Ziggo,
Hierbij wil ik een verzamel topic maken om de update voor de (oudere)@Smit Cam modules terug te krijgen op het netwerk van Ziggo.
Het betreft de paarse en blauwe @Smit Cam modules dit zijn Ziggo gecertificeerde ci+ modules (ci+ 1.1 en 1.2).
Probleem
Bij Ziggo gecertificeerde tv's uit 2013 werken de paarse en blauwe ci+ niet meer. Dit komt omdat er een nieuwer versie van ci+ is v1.3.
Daarom is er voor de eerdere versies van de @Smit cam module een update gemaakt en op het Ziggo netwerk gezet. Voor de update procedure zie https://www.ziggo.nl/klan...i-module-installeren_smit als je deze doorklik kom je vanzelf bij de update procedure.
Nu heeft Ziggo besloten om de update voor de paarse en blauwe @Smit ci+ cam module van het netwerk te halen. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de module te gebruiken in tv's van 2013.
Zover ik het kan achterhalen heeft Ziggo de update van het netwerk gehaald omdat ze tv's uit 2014 niet meer testen met de paarse en blauwe @Smit cam module. Ook wil Ziggo graag dat mensen een nieuwe ci+ module kopen met interactieve gedeelde kunnen ze weer geld aan verdienen.
Oplossing
Ziggo plaats de update terug op het netwerk zodat de Cam modules gewoon weer werken in tv's van 2013.
Of laat u klanten de Cam modules gratis omruilen voor een type die wel werkt op u netwerk. Op alle modules staat Ziggo gecertificeerd maar dat hangt wel af van wat Ziggo voor nieuwe dingen bedenkt.
Doel van dit topic
Het verzamelen van klachten over het verwijderen van de update en Ziggo bewegen om de update terug te plaatsen of een andere oplossing te bieden. Als je op dit onderwerp zoek op internet kom je genoeg forum topics tegen die het zelfde probleem hebben.
Misschien dat er een consumenten organisatie hier energie in wil steken en anders is het hopen dat de sociale media genoeg kracht heeft om Ziggo te bewegen om de update terug te plaatsen.
Plan van aanpak
Zoveel mogelijk klachten verzamelen via verschillende fora zie lijst onderaan (om een zo groot mogelijk bereik te hebben).
Lijst met antwoorden van de klantenservice van Ziggo verzamelen.
zie onderstaande lijst ik probeer deze actueel te houden ook van uit de andere fora. Neem contact op met de klantenservice en vraag om een oplossing en post deze hier zodat wij elkaar kunnen helpen.
Antwoorden Ziggo Klantenservice
-Je kan een Cam module niet update alleen een tv kan je update telefonische klantenservice.
-Je tv is een 2014 model en die worden niet ondersteund door Ziggo ik heb zelf een Samsung F7000 dit is echt een 2013 model maar volgens de Ziggo webcare is het een 2014 model.
-U signaal is niet goed om te update Ziggo telefonisch.
Dit topic heb ik gemaakt omdat ik het zonde vindt om de Cam modules zomaar weg te gooien en een nieuwe te kopen het kost onnodig geld en middelen. De hardware is gewoon nog te gebruiken er is alleen een software update nodig.
Het apparaat hoeft alleen maar de tv zender te decoderen er zijn tv providers die er ook zonder kunnen en ook digitale tv kunnen leveren.
De oude settop boxen blijven ook werken ik weet dat dit andere hardware is maar het principe is het zelfde Ziggo laat de cammodules gewoon weer werken met een software update.
Ik ben terug geweest in de winkel waar ik de tv heb gekocht en daar hebben wij in verschillende tv's proberen te update en zijn tot de conclusie gekomen dat de update echt niet meer op het netwerk staat dit heb ik ook op verschillende fora gelezen.
Met dit topic hoop ik dat Ziggo met een klantvriendelijke oplossing komt want nu moet je maar hopen dat je ziggo gecertificeerde hardware blijft werken als Ziggo iets nieuws bedenkt.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Wij zitten sinds een paar maanden bij Ziggo en bij gamen merkte ik erge lag om de minuut ongeveer. Zowel op de Ps3 als op mijn pc heb ik hier last van. Zit direct bedraad aangesloten op het modem. Met een pingtest naar google.nl kom ik erachter dat elke 15 requests zo'n beetje de ping omhoog schiet naar 1 tot 3 seconden. Normaal zit het rond de 15 ms.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Zal komende week iig ook Ziggo hierover bellen.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Zal komende week iig ook Ziggo hierover bellen.
Die draait op mijn Freenas systeem ja. Heb de service net uitgezet en dat maakt geen verschil. Ik test voor de zekerheid ook even met de server uit. (Draaien ook nog enkele andere services)Mmore schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:00:
Gebruik je Plex Media Server?
edit: Server helemaal uit brengt ook geen verandering hierin.
[ Voor 9% gewijzigd door warcow op 13-07-2014 18:23 ]
De DLNA functie in Plex veroorzaakt de packet loss, in elk geval bij mij en een paar andere die ik geholpen heb. Zie ook dit topic op de Plex forums: https://forums.plex.tv/in...pms-creating-network-lag/
Enkel in combinatie met kabel modems van Ubee en Cisco. Het uitzetten van DLNA verhelpt voor de meeste het probleem. Dit kan onder instellingen, server, DLNA, "DLNA Inschakelen" uitvinken.
edit: komt de storing ook voor als je enkel je PC bekabeld hebt aangesloten? Alle andere apparaten even tijdelijk eraf.
Enkel in combinatie met kabel modems van Ubee en Cisco. Het uitzetten van DLNA verhelpt voor de meeste het probleem. Dit kan onder instellingen, server, DLNA, "DLNA Inschakelen" uitvinken.
edit: komt de storing ook voor als je enkel je PC bekabeld hebt aangesloten? Alle andere apparaten even tijdelijk eraf.
[ Voor 19% gewijzigd door Mmore op 13-07-2014 18:28 ]
Zal nog even testen met alles eraf. Ik lees ondertussen dat veel mensen hier last van hebben. Upnp (DLNA) van mijn xbmc htpc systeempje werkte ook al niet. (Vaak wel de eerste minuut na booten, daarna niet meer)
Zal ook nog even proberen upnp in het modem uit te zetten (gezien ik er toch niks aan heb..) en dan het modem te resetten. Sowieso ook even Ziggo bellen nog morgen want dit moet allemaal gewoon werken natuurlijk.
Zal ook nog even proberen upnp in het modem uit te zetten (gezien ik er toch niks aan heb..) en dan het modem te resetten. Sowieso ook even Ziggo bellen nog morgen want dit moet allemaal gewoon werken natuurlijk.
Ben zelf ook door het hele proces gegaan toen en heb uiteindelijk drie verschillende modems gehad die ieder het probleem gaven. Iedere keer weer een monteur voor geweest. Was het uiteindelijk zat en had inderdaad UPNP uitgezet en DLNA in Plex Media Server uitgezet, sindsdien draait alles als een zonnetje. Gebruik die functies zelf ook niet dus voel er ook niet heel veel voor om daar nog tijd met Ziggo in te steken.
Als je je bezighoud met zaken als XBMC en Freenas lijkt een eigen router mij sowieso wel een aanrader...hoef je ook niet moeilijk te gaan doen met de standaard router...
Heb nu alle UPNP/DLNA systemen uit (Modem, Freenas en Xbmc) en de ping lijkt weer helemaal goed. 
Zal morgen alsnog Ziggo bellen maar waarschijnlijk wordt het dan toch een router aanschaffen. Goed excuus om direct een model met wifi ac te nemen.
Zal morgen alsnog Ziggo bellen maar waarschijnlijk wordt het dan toch een router aanschaffen. Goed excuus om direct een model met wifi ac te nemen.
Bij Ziggo zit het hele gebeuren ingebouwd in het modem. Ik voel er niet veel voor om dat ding in bridged mode te gaan zetten om vervolgens daarachter een router te draaien die niets anders doet dan wat het Ziggo modem/router nu al doet.
XBMC en FreeNAS zijn nou niet bepaald zaken die zo bijzonder zijn. Als je een half serverpark achter je Ziggo verbinding draait dan zou ik het met je eens zijn, maar vooralsnog zie ik dit gewoon als iets wat een iedere normale internet gebruiker zou kunnen installeren en gebruiken. Dat moet gewoon werken dus, eigenlijk.
@warcow: Je zou ook bij Ziggo een nieuw modem kunnen eisen. Krijg je van de monteur als je 't vraagt (althans, die van mij deed niet zo moeilijk) het nieuwe Ubee model dat WiFi AC heeft. Maar dan heb je dus nog steeds de DLNA problemen.
XBMC en FreeNAS zijn nou niet bepaald zaken die zo bijzonder zijn. Als je een half serverpark achter je Ziggo verbinding draait dan zou ik het met je eens zijn, maar vooralsnog zie ik dit gewoon als iets wat een iedere normale internet gebruiker zou kunnen installeren en gebruiken. Dat moet gewoon werken dus, eigenlijk.
@warcow: Je zou ook bij Ziggo een nieuw modem kunnen eisen. Krijg je van de monteur als je 't vraagt (althans, die van mij deed niet zo moeilijk) het nieuwe Ubee model dat WiFi AC heeft. Maar dan heb je dus nog steeds de DLNA problemen.
Geen idee wat je met class-b adres bedoeld, maar: heb je ook GEPROBEERD of je op http://192.168.178.1/ je Ubee kan bereiken vanaf je LAN?j1nx schreef op zondag 13 juli 2014 @ 17:43:
[...]
Ik heb mijn modem in bridge en mijn router op port1
Nu heeft mijn eigen router op de wan het externe ip. De lan zijde heb ik op 192.168.0.0/24
Ik zie dan echt met geen mogelijkheid hoe ik de ubee vanaf mijn lan op het class-b adres zou moeten kunnen benaderen???
Die moet nog uitgevonden worden voor zover ik weet...Mmore schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:48:
Ik wou zeggen, de nieuwste Ubee (EVW321b) doet wel 2,4 en 5 ghz simultaan maar dat is 802.11n en niet 802.11ac. Idem voor de Cisco EPC3928.Die moet nog uitgevonden worden voor zover ik weet...
Wat een slap verhaal op het Ziggo gebruikersforum BTW. Duidelijk mensen die er geen kaas van hebben gegeten maar goed.Zag dit net voorbij komen:
[ Voor 73% gewijzigd door andy88 op 13-07-2014 21:22 ]
Inderdaad. Het wordt tijd dat Ziggo de flapdrol die zichzelf architect durft te noemen en dit verzonnen heeft op straat zet, want die heeft er duidelijk geen kaas van gegeten.andy88 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 21:18
Duidelijk mensen die er geen kaas van hebben gegeten maar goed.
Antwoorden Ziggo Klantenserviceandy88 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 21:18:
[...]
Wat een slap verhaal op het Ziggo gebruikersforum BTW. Duidelijk mensen die er geen kaas van hebben gegeten maar goed.
-Je kan een Cam module niet update alleen een tv kan je update telefonische klantenservice.
Duidelijk verhaal
[ Voor 6% gewijzigd door Dennis-L op 14-07-2014 08:35 ]
Ja duh!vanaalten schreef op zondag 13 juli 2014 @ 19:57:
[...]
Geen idee wat je met class-b adres bedoeld, maar: heb je ook GEPROBEERD of je op http://192.168.178.1/ je Ubee kan bereiken vanaf je LAN?
Ik kom er niet op en dat is in principe ook goed aangezien 192.168.x.x (class-b) niet over de WAN geroute word.
[ Voor 3% gewijzigd door j1nx op 14-07-2014 09:31 ]
Geen idee hoe het werkt, maar het werkt hier wel gewoon... (Cisco router)j1nx schreef op maandag 14 juli 2014 @ 09:30:
[...]
Ja duh!![]()
Ik kom er niet op en dat is in principe ook goed aangezien 192.168.x.x (class-b) niet over de WAN geroute word.
Volgens mij praten we allemaal lekker langs elkaar, wat wordt bedoeld is dat de Ubee op zijn fysieke aansluiting ook in bridge nog steeds bereikbaar zou zijn op 192.168.178.1. Inderdaad is het niet standaard mogelijk via een achterliggende router op dat adres terecht te komen - het kan wel door met een switch een device met een vast IP in die range op die fysieke poort te zetten.j1nx schreef op maandag 14 juli 2014 @ 09:30:
[...]
Kortom, iedereen heeft gelijk! Yeuh!
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Ik heb een eigen (Draytek) router achter een UBee in bridge mode.
In de router een static route gedefinieerd voor dat adres.
En daarmee kan ik dus op het modem inloggen.
Maar zonder die static route weet de router niet waar dat adres te vinden is.
In de router een static route gedefinieerd voor dat adres.
En daarmee kan ik dus op het modem inloggen.
Maar zonder die static route weet de router niet waar dat adres te vinden is.
Ik heb een Cisco modem en een Cisco E4200 router en zonder static routes of wat dan ook kan ik van achter de router prima het modem benaderen
Netgear wndr3800 met custom en standaard firmware kan ik er ook gewoon hij zonder rare dingen te moeten doen
Ergens toch verrassend dat je 192.168.178.1 via de WAN-poort bereikt met die set-up. Zou het Ziggo-modem via een of ander low-level protocol aan die routers vertellen dat dat adres via WAN te bereiken is? Want zoals j1nx zegt zou dit strikt gezien "niet moeten kunnen". Mooi dat het kan, maar hoe in godsnaam?
-Je kan een Cam module niet update alleen een tv kan je update telefonische klantenservice.Dennis-L schreef op maandag 14 juli 2014 @ 08:35:
[...]
Antwoorden Ziggo Klantenservice
Duidelijk verhaal![]()
Dit kan ik weerleggen daar de klantenservice wel degelijk beschikt over handleidingen om de CI software te updaten in geval van @Smit, Quantis en Neotion modules.
-U signaal is niet goed om te update Ziggo telefonisch
Er zijn genoeg mensen met brakke binnenhuisbekabeling die de helft van hun zenders missen en waarbij de andere helft verstoord is, indien dit het geval is, is het zonder meer mogelijk dat de Transportstroom waarover de update word binnengehengeld ook verstoord is.
Nu speelt laatstegenoemde natuurlijk niet in alle gevallen maar wat ik wil aangeven is vaak word het probleem onterecht bij de provider 'gedumpt'. Als de klant zich bij aankoop van een tv en/of andere hardware zich nu eens wat beter zou informeren in plaats van zomaar apparaat X met apparaat Y te willen koppelen en ook nog verwachten dat het 100% compatible is zouden deze klachten er niet zijn. Je gaat toch ook niet bij je computerwinkel klagen als je een SATA harddisk niet rechtstreeks op je IDE controller kan aansluiten
Een vergelijking die slaat als een tang op een varken, een Sata aansluiting past niet op een IDE aansluiting, maar die vergelijking gaat niet op voor de CI's, dat past namelijk wel zonder problemen en dan verwacht jij dat iedere Nederlander dan ook maar hoort te weten wat wel en niet goed met elkaar gaat werken en wat niet?andy88 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:53:
[...]
Nu speelt laatstgenoemde natuurlijk niet in alle gevallen maar wat ik wil aangeven is vaak word het probleem onterecht bij de provider 'gedumpt'. Als de klant zich bij aankoop van een tv en/of andere hardware zich nu eens wat beter zou informeren in plaats van zomaar apparaat X met apparaat Y te willen koppelen en ook nog verwachten dat het 100% compatibel is zouden deze klachten er niet zijn.
"Je gaat toch ook niet bij je computerwinkel klagen als je een SATA harddisk niet rechtstreeks op je IDE controller kan aansluiten"
Testing, one, two ...
Ik heb een Edgemax lite, maar zal eens een static route proberen. Hoop dat ik niet te veel firewall fratsen hoef uit te halen.
Meer mensen die niet kunnen inloggen op de hotspots van Ziggo? Ik heb het netjes aan staan in mijn Ziggo maar hij wil op geen manier connecten met Ziggo hotspots.
Heb je een nieuwe verbinding gemaakt?Metalbuster schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:33:
Meer mensen die niet kunnen inloggen op de hotspots van Ziggo? Ik heb het netjes aan staan in mijn Ziggo maar hij wil op geen manier connecten met Ziggo hotspots.
Je moet nu een certificaat installeren
Hier geen problemen met connecten
2250 WP Zuid PVoutput
Ik zou inderdaad even op de 'nieuwe' manier verbinding maken dmv onderstaand stappenplan:
https://www.ziggo.nl/klan...annen/wifispots-instellen
Kun je met de Ziggo app eigenlijk ook je decoder/recorder aansturen om dingen op te nemen? Schoonvader heeft glasvezel van KPN en die kan dat in ieder geval ook. Lijkt me echt ideaal. Met een aantal zoektermen krijg ik niet echt informatie boven water.
Mijn boefje is liev!
Waarom wordt Nat Geo Wild wel ondertiteld en Nat Geo Wild HD niet? Ze zenden exact de zelfde programma's uit.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Aan de hand van jouw probleem ging ik naar NGC (niet revelant maar toch) en ik merk dat daar eens in de 30 seconden het signaal compleet wegvalt. Ik heb op Veronica af en toe freezes in zowel beeld als geluid maar bij NGC valt het helemaal weg. Ook als ik designaalsterkte van m'n tv opvraag, staat die gewoon op sterk (100%) maar zodra het beeld wegvalt staat ie op 0. Zou dit met slechte bekabeling te maken hebben? Kan ik me niet voorstellen, ik heb er niks aan veranderd.
Nieuwbouwhuis, bekabeling is dik in orde, gedurende de 2,5 jaar dat ik hier woon. Maar door dat gekut elke keer door Ziggo aan de zenderindeling, heb ik 't idee dat 't allemaal telkens kutter wordt.
Nieuwbouwhuis, bekabeling is dik in orde, gedurende de 2,5 jaar dat ik hier woon. Maar door dat gekut elke keer door Ziggo aan de zenderindeling, heb ik 't idee dat 't allemaal telkens kutter wordt.
[ Voor 18% gewijzigd door tiguan op 15-07-2014 21:36 ]
Gebruik je een ci+ module of een losse decoder om digitaal te kijken?tiguan schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 21:34:
Aan de hand van jouw probleem ging ik naar NGC (niet revelant maar toch) en ik merk dat daar eens in de 30 seconden het signaal compleet wegvalt. Ik heb op Veronica af en toe freezes in zowel beeld als geluid maar bij NGC valt het helemaal weg. Ook als ik designaalsterkte van m'n tv opvraag, staat die gewoon op sterk (100%) maar zodra het beeld wegvalt staat ie op 0. Zou dit met slechte bekabeling te maken hebben? Kan ik me niet voorstellen, ik heb er niks aan veranderd.
CI+, maar heb ook een Humax 5200c. Ik zal zo ff kijken of die hetzelfde probleem heeft.
update: Ja die heeft hetzelfde probleem.
update: Ja die heeft hetzelfde probleem.
[ Voor 20% gewijzigd door tiguan op 15-07-2014 21:46 ]
Verwijderd
tiguan, noteer even een aantal tijden dat het gebeurd, daarna pas bellen of webcare team benaderen. Dan pakken ze het waarschijnlijk wat sneller op. Ik had wegvallende verbindingen met internet, geen idee of dat vergelijkbaar is, maar bij mij moest in de straat iets in het kasje beter gezet worden.
Bij kpn glasvezel neem je toch op in de cloud van kpn? Dus die app praat zeer waarschijnlijk met een server van kpn in plaats van de iptv box.JB schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 19:08:
Kun je met de Ziggo app eigenlijk ook je decoder/recorder aansturen om dingen op te nemen? Schoonvader heeft glasvezel van KPN en die kan dat in ieder geval ook. Lijkt me echt ideaal. Met een aantal zoektermen krijg ik niet echt informatie boven water.
Zal ik doen, bedankt voor de tip. Het is al eens eerder gebeurd dit en toen ging het ook na een tijdje vanzelf weer weg. Vandaar dat ik dus niet denk dat het aan mijn eigen installatie ligt.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 21:50:
tiguan, noteer even een aantal tijden dat het gebeurd, daarna pas bellen of webcare team benaderen. Dan pakken ze het waarschijnlijk wat sneller op. Ik had wegvallende verbindingen met internet, geen idee of dat vergelijkbaar is, maar bij mij moest in de straat iets in het kasje beter gezet worden.
Ik had toen het probleem dat het middelste pennetje van het mannetje van de coax-kabel niet goed contact maakte met het vrouwtje. Uiteindelijk van elk mannatje het pinnetje iets opzij gebogen zodat het goed contact maakte, en sindsdien nauwelijks problemen.
Ik heb wel af-en-toe als ik snel zap dat de CI+ module + kaart de service niet meer kan decoderen. Alleen Nederland 1 werkt dan nog. Misschien heb je een soortgelijk probleem.
Ik heb wel af-en-toe als ik snel zap dat de CI+ module + kaart de service niet meer kan decoderen. Alleen Nederland 1 werkt dan nog. Misschien heb je een soortgelijk probleem.
Het ligt niet aan de CI+ module want de Humax heeft hetzelfde probleem, al lijkt die er wat minder gevoelig voor. Bij andere zenders heb ik dit probleem bijna niet, heel af en toe een stottertje. NGC HD is echt een ramp, maar dat kijk ik toch nooit.
Zou zomaar kunnen. Wordt tijd dat Ziggo zoiets ook fixed! Heb echt vaak dat ik niet thuis ben en er dingen ter sprake komen die je graag op wil nemen. Thuis denk ik er dan niet meer aan.Caelorum schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 21:52:
[...]
Bij kpn glasvezel neem je toch op in de cloud van kpn? Dus die app praat zeer waarschijnlijk met een server van kpn in plaats van de iptv box.
Mijn boefje is liev!
Als je de mogelijkheid hebt kun je ook altijd even proberen om de tv op het AOP aan te sluiten. Als de problemen dan ook optreden dan mag je je eigen bekabeling uitsluiten.tiguan schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 22:01:
Het ligt niet aan de CI+ module want de Humax heeft hetzelfde probleem, al lijkt die er wat minder gevoelig voor. Bij andere zenders heb ik dit probleem bijna niet, heel af en toe een stottertje. NGC HD is echt een ramp, maar dat kijk ik toch nooit.
Wel even kijken dat de kabel die je dan gebruikt om te testen OK is.
Testen met een kapotte kabel blijft natuurlijk problemen geven.
Dat heb ik een jaar geleden ook gedaan, toen lag 't ook niet aan mijn interne bekabeling. Als 't echt vervelend gaat worden op zenders die ik zelf vaak kijk, dan ga ik dat riedeltje nog eens doen maar voor nu laat ik 't zo. Ik dacht misschien herkent iemand het probleem dat specifiek NGC HD zo stoort.
Op mijn DD-WRT niks ingesteld, en hij komt er gewoon bij.DeBolle schreef op maandag 14 juli 2014 @ 10:41:
[...]
Volgens mij praten we allemaal lekker langs elkaar, wat wordt bedoeld is dat de Ubee op zijn fysieke aansluiting ook in bridge nog steeds bereikbaar zou zijn op 192.168.178.1. Inderdaad is het niet standaard mogelijk via een achterliggende router op dat adres terecht te komen - het kan wel door met een switch een device met een vast IP in die range op die fysieke poort te zetten.
Kortom, iedereen heeft gelijk! Yeuh!
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Ik herken het, maar veelal is het toch een kabel issue..tiguan schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 22:22:
Dat heb ik een jaar geleden ook gedaan, toen lag 't ook niet aan mijn interne bekabeling. Als 't echt vervelend gaat worden op zenders die ik zelf vaak kijk, dan ga ik dat riedeltje nog eens doen maar voor nu laat ik 't zo. Ik dacht misschien herkent iemand het probleem dat specifiek NGC HD zo stoort.
Sinds de laatste snelheidsverhoging (begin juni), heb ik last van spontane reboots van mijn Ubee modem. Al drie monteurs langs geweest die o.a. het aansluitpunt hebben vernieuwd, nieuwe modem+voeding geinstalleerd en upnp uitgeschakeld hebben.
Nog steeds last van reboots, dus vandaag maar het modem in bridge modus laten zetten, kijken of dat wat oplevert.
toevoeging aan de bridged discussie:
ik kan gewoon nog het modem bereiken op het standaard ip en de DOCSIS waardes uitlezen. En de hele rats is gewoon standaard aangesloten:
MODEM ---- ROUTER ----- NETWERK
Nog steeds last van reboots, dus vandaag maar het modem in bridge modus laten zetten, kijken of dat wat oplevert.
toevoeging aan de bridged discussie:
ik kan gewoon nog het modem bereiken op het standaard ip en de DOCSIS waardes uitlezen. En de hele rats is gewoon standaard aangesloten:
MODEM ---- ROUTER ----- NETWERK
[ Voor 22% gewijzigd door Tha_Butcha op 16-07-2014 11:05 . Reden: toevoeging ]
Compromises are for the weak
Wat is aan jullie LAN zijde; De IP en NETMASK settings?
Ik herken het ook, maar vermoed dat het de kabel hier binnen is.Timmert schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 22:26:
[...]
Ik herken het, maar veelal is het toch een kabel issue..
Op mijn telefoon vraagt hij om een referentie wachtwoord bij het installeren van die certificaten, welk wachtwoord is dat? Op mijn laptop connector hij nog niet, ook niet met die wifispots tool.MdO82 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:45:
[...]
Heb je een nieuwe verbinding gemaakt?
Je moet nu een certificaat installeren
Hier geen problemen met connecten
LAN: 192.168.1.1 / 255.255.255.0j1nx schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:23:
Wat is aan jullie LAN zijde; De IP en NETMASK settings?
OpenWRT router, weinig aan creatieve instellingen gedaan - grotendeels default. En kan probleemloos 192.168.178.1 bereiken vanaf LAN.
Ik weet niet welke spot je probeert te gebruiken, maar bij upc kan je niet inloggen op je eigen spot als het goed is ( ook logische, waarom zou je op je eigen spot inloggen terwijl je de normale lan/wlan kan gebruiken )Metalbuster schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 17:50:
[...]
Op mijn telefoon vraagt hij om een referentie wachtwoord bij het installeren van die certificaten, welk wachtwoord is dat? Op mijn laptop connector hij nog niet, ook niet met die wifispots tool.
Bij ziggo kan/kon je geen gebruik maken van je eigen hotspot. Dat klink ook onzinnig om te doen, maar mijn ipad (en die van mijn vader) heeft de eigenschap om bij mijn ouders thuis telkens over te schakelen naar de ziggo hotspot.
Gevolg... je logt wel in maar hebt geen internettoegang.
Helaas heeft apple het geniale idee gehad om een wifi priority lijst niet in ios op te nemen.
Zag enige posts terug dat ziggo het hotspot gebeuren heeft gewijzigd. dus kan zijn dat wat ik beschrijf (wel inloggen geen verbinding) niet meer van toepassing is.
Gevolg... je logt wel in maar hebt geen internettoegang.
Helaas heeft apple het geniale idee gehad om een wifi priority lijst niet in ios op te nemen.
Zag enige posts terug dat ziggo het hotspot gebeuren heeft gewijzigd. dus kan zijn dat wat ik beschrijf (wel inloggen geen verbinding) niet meer van toepassing is.
[ Voor 48% gewijzigd door job op 16-07-2014 19:38 ]
Is ook niet mijn eigen spot wat ik gebruik, is heel ergens anders. Ik wil proberen of hotspots überhaupt zin hebben, tot zo ver kan ik in ieder geval nog nergens op inloggen.JeroenC schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 18:24:
[...]
Ik weet niet welke spot je probeert te gebruiken, maar bij upc kan je niet inloggen op je eigen spot als het goed is ( ook logische, waarom zou je op je eigen spot inloggen terwijl je de normale lan/wlan kan gebruiken )
Is het wachtwoord die vijf vakjes achter elkaar dus zonder spaties of grote letters op mijn ziggo?
[ Voor 8% gewijzigd door Metalbuster op 16-07-2014 19:50 ]
Ja, dat is voor mij dus niet het probleem. Blijft problemen geven met het connecten. Meer mensen hier met een nexus 5 met problemen of waarbij het wel gewoon werkt? Op mijn tablet pakt hij hem helaas ook niet.MdO82 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 19:57:
Dit wachtwoord kan je inderdaad vinden op mijn ziggo deze kan je achter elkaar intikken
Heb even gekeken, maar ze hebben beide ondertiteling. Wel is het zo dat deze bij SD in het beeld zit ingebrand terwijl bij HD je apart ondertiteling aan moet zetten.Onbekend schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 21:05:
Waarom wordt Nat Geo Wild wel ondertiteld en Nat Geo Wild HD niet? Ze zenden exact de zelfde programma's uit.
Je hebt al wel een nieuwe verbinding gemaakt ?Metalbuster schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 20:09:
[...]
Ja, dat is voor mij dus niet het probleem. Blijft problemen geven met het connecten. Meer mensen hier met een nexus 5 met problemen of waarbij het wel gewoon werkt? Op mijn tablet pakt hij hem helaas ook niet.
Edit: hoeveel apparaten heb je ingesteld voor de hotspots.
Kan ik het goed gelezen hebben dat je max 2 apparaten in kan stellen per klantnummer?
[ Voor 13% gewijzigd door MdO82 op 16-07-2014 21:17 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Je mag er zo veel instellen als je wilt. Er kunnen er alleen maar maximaal 2 tegelijk via WiFi Spots verbonden zijn.MdO82 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 20:48:
[...]
Edit: hoeveel apparaten heb je ingesteld voor de hotspots.
Kan ik het goed gelezen hebben dat je max 2 apparaten in kan stellen per klantnummer?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Dat kan nu weljob schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 19:29:
Bij ziggo kan/kon je geen gebruik maken van je eigen hotspot. [...]
Hmm, Cisco heeft een lek in zijn kabel modems. Alleen modems zonder telefonie mogelijkheid heeft geen last van. Hoop dat Ziggo snel de firmware van de modems gaat updaten.
De volgende modems hebben last van:
Update: Zie frontpage artikel, Kabelmodems Cisco bij UPC- en Ziggo-klanten bevatten gevaarlijk lek
De volgende modems hebben last van:
- Cisco DPC3212 VoIP Cable Modem
- Cisco DPC3825 8x4 DOCSIS 3.0 Wireless Residential Gateway
- Cisco EPC3212 VoIP Cable Modem
- Cisco EPC3825 8x4 DOCSIS 3.0 Wireless Residential Gateway
- Cisco Model DPC3010 DOCSIS 3.0 8x4 Cable Modem
- Cisco Model DPC3925 8x4 DOCSIS 3.0 with Wireless Residential Gateway with EDVA
- Cisco Model DPQ3925 8x4 DOCSIS 3.0 Wireless Residential Gateway with EDVA
- Cisco Model EPC3010 DOCSIS 3.0 Cable Modem
- Cisco Model EPC3925 8x4 DOCSIS 3.0 with Wireless Residential Gateway with EDVA
Update: Zie frontpage artikel, Kabelmodems Cisco bij UPC- en Ziggo-klanten bevatten gevaarlijk lek
[ Voor 5% gewijzigd door plizz op 17-07-2014 13:09 ]
* D4NG3R heeft de EPC3925
Sommige mensen nu:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ZR6wok7g7do]
Vervang bom door router
.
Sommige mensen nu:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ZR6wok7g7do]
Vervang bom door router
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
LOLD4NG3R schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 13:59:
* D4NG3R heeft de 3925
Sommige mensen nu:
Vervang bom door router.
Toevoeging: Indien je modem in bridge staat ben je niet langer vatbaar voor het lek.plizz schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:46:
Hmm, Cisco heeft een lek in zijn kabel modems. Alleen modems zonder telefonie mogelijkheid heeft geen last van. Hoop dat Ziggo snel de firmware van de modems gaat updaten.
De volgende modems hebben last van:bron: http://webwereld.nl/bevei...itiek-gat-in-cisco-modems
- Cisco DPC3212 VoIP Cable Modem
- Cisco DPC3825 8x4 DOCSIS 3.0 Wireless Residential Gateway
- Cisco EPC3212 VoIP Cable Modem
- Cisco EPC3825 8x4 DOCSIS 3.0 Wireless Residential Gateway
- Cisco Model DPC3010 DOCSIS 3.0 8x4 Cable Modem
- Cisco Model DPC3925 8x4 DOCSIS 3.0 with Wireless Residential Gateway with EDVA
- Cisco Model DPQ3925 8x4 DOCSIS 3.0 Wireless Residential Gateway with EDVA
- Cisco Model EPC3010 DOCSIS 3.0 Cable Modem
- Cisco Model EPC3925 8x4 DOCSIS 3.0 with Wireless Residential Gateway with EDVA
Toevoeging: de modellen die Ziggo levert hebben afwijkende firmware en zijn niet vatbaar
Vandaag een nieuwe firmware gekregen:
Ba vrijdag een storing melden over wegvallende diensten is echt bij elke provider een ramp. Gister middag begon het probleem in de middag waarna het probleem s'avonds weg was. Vandaag opnieuw in de middag last van wegvallende diensten. Even Navraag bij de buren gedaan heeft iedereen daar last van aan deze kant van de straat. Maar eerste info is dat het pas maandag een monteur word aangestuurd. Dus tot maandag voor mij wegvallend internet en televisie en voor een aantal van mijn buren hoort ook telefonie tot een dienst die wegvalt.
Nu maar hopen dat het probleem ook nu weer oplost later in de avond.
Battletag Vakasha#2284
Op vrijdag gemeld en maandag duurt te lang?Dembar schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:38:
Ba vrijdag een storing melden over wegvallende diensten is echt bij elke provider een ramp. Gister middag begon het probleem in de middag waarna het probleem s'avonds weg was. Vandaag opnieuw in de middag last van wegvallende diensten. Even Navraag bij de buren gedaan heeft iedereen daar last van aan deze kant van de straat. Maar eerste info is dat het pas maandag een monteur word aangestuurd. Dus tot maandag voor mij wegvallend internet en televisie en voor een aantal van mijn buren hoort ook telefonie tot een dienst die wegvalt.
houdt er wel rekening mee dat de buitenmonteurs in het weekend niet bezig mogen en kunnen, stel er is kabelschade en de straat moet open, dan moet er eerst een vergunning aangevraagd worden, dit lukt niet in het weekend
En iedereen heeft ook apart melding gedaan van de storing? Hoe meer mensen er over klagen, des te sneller komen ze langs.Dembar schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:38:
Even Navraag bij de buren gedaan heeft iedereen daar last van aan deze kant van de straat.
Dembar dit is zeker vervelend maar maandagochtend is nog altijd de eerstvolgende werkdag dus zo 'lang' vind ik het niet. Mensen vergeten vaak dat de grond waar de kabels doorheen lopen niet van Ziggo zelf is en dit dus vaak gemeente technisch nogal wat om armen heeft. De ene gemeente reageert ook trager op de aanvragen dan de ander.
[ Voor 47% gewijzigd door andy88 op 19-07-2014 12:31 ]
Raar heb hetzelfde probleem en op internet zie ik meer mensen met dit probleem. Telkens tegen de middag is het een knipperlicht signaal en in de avond is weer alles normaal. Heb zelfs op TV de melding gehad * deze zender zit niet in uw abonnement* dat was bij NED1.Dembar schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:38:
Op me modem staat ook vrolijk Acces Denied.
Warmte en Ziggo gaan blijkbaar niet goed samen.
Kreeg toenstraks weer een telefoontje, 'het internet doet het niet'. Bij mijn ouders in de straat was dus ook een eindversterker aan het koken met dit weer, hele straat was offline. Na een belletje stond er al zo'n anderhalf uur later een Ziggo bus hier in de straat bij een kastje buiten te prutsen. Toen ik hem weg zag rijden de tv maar eens aangezet en jawel alles werkte weer
Iemand bekend met de release notes, nu kan je niet meer op je eigen hotspot inloggen zodat je apparaten je eigen (snellere) thuis wifi pakken las ik?
Iemand met een 3928 al nieuwe firmware?
Over die wegvallende diensten, dat heeft blijkbaar met het warme weer te maken waardoor het een en ander uitzet in de wijkkasten. Heb er Ziggo over gebeld gisteren maar het zou nu weer opgelost moeten zijn.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Tja, het is weer warmer en de Ziggo infrastructuur in de wijken laat weer steken vallen. Ik merk dat ieder jaar door een slechtere signaal kwaliteit in de zomer.
Oh dat zou de lichte sneeuw op m'n analoge tv kunnen verklaren
Verwijderd
wij hadden tussen 08:00 en 13:00 gewoon geen digitale tv meer, wel internet, telefonie en analoge tv. Maar de zenders zijn nu weer terug, volgens ziggo natuurlijk geen enkele storingArChie schreef op zondag 20 juli 2014 @ 10:37:
Tja, het is weer warmer en de Ziggo infrastructuur in de wijken laat weer steken vallen. Ik merk dat ieder jaar door een slechtere signaal kwaliteit in de zomer.
dat klopt, door de warmte krimpen de kabels, daarom hebben bijna alle kabel providers in de zomer iets meer buitenmonteurs klaar staan.ArChie schreef op zondag 20 juli 2014 @ 10:37:
Leg die even uit.Razenko schreef op zondag 20 juli 2014 @ 14:45:
[...]
dat klopt, door de warmte krimpen de kabels, daarom hebben bijna alle kabel providers in de zomer iets meer buitenmonteurs klaar staan.
Ieder materiaal heeft de eigenschap om bij warmte uit te zetten. Maar coaxkabels krimpen bij warmte? Daarbij liggen coaxkabels grotendeels onder de grond en voordat de warmte zover de grond in trekt en je effecten op de kabel gaat zien mag het maanden zo warm zijn.
De groeps en eindversterkers zijn niet gekoeld en werken slecht tot een max temperatuur naar behoren. Omdat sommige versterkers in een kastje zitten die vol in de zon staan kunnen ze zeer warm worden. Met uitval tot gevolg. Dan is het inderdaad aan de monteurs dit op te lossen als het een groot aantal klanten betreft. Met betrekking tot wijkcentrums werkt dit iets anders. Deze hebben wel een koeling ingebouwd, echter moet je hier ook geen wonderen van verwachten.
En meer buitenmonteurs hebben ze niet klaar staan. Ze hebben er net zoveel als altijd. Echter de prioriteiten van onderhoud en storingen ligt anders. Waardoor er op een andere en soms snellere manier geschakeld kan worden bij storingen.
[ Voor 7% gewijzigd door MediaZoo op 20-07-2014 15:27 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]