• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
UPC wist ik al (nieuwsbericht van Tweakers), maar van Ziggo wist ik niet.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-11 19:14
White_Collar schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:20:
[...]

Bug in de firmware van de ubee's en cisco modems. Ze zijn nog bezig met een firmware fix maar die is nog niet vrij gegeven op het live netwerk :(
Als ze dit naar mij als klant hadden gecommuniceerd dan was ik gebeleven.
Nu word er steeds gezegd dat het aan mij ligt. Buren hebben hetzelfde probleem.
Ben nu overgestapt op glasvezel. Nog wachten op monteur afspraak en dan ben voor internet weg bij ziggo.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:17
Iemand al getest met de nieuwe Bapp app van Ziggo?
andy88 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 23:00:
Ik krijg er helaas geen verbinding mee.
Was het ook even aan het testen :)

Ik krijg tot nu toe de melding:
code:
1
Ping is onvoldoende, de reactietijd duurde:25000 milliseconden

[ Voor 19% gewijzigd door MdO82 op 04-07-2014 09:23 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• plizz
  • Laatst online: 22:46
Ik krijg wel verbinding maar ik heb ook ping is te hoog volgend Bapp namelijk 25000 miliseconde. Heeft nog meer mensen last van?

[ Voor 12% gewijzigd door plizz op 04-07-2014 09:28 ]

• vlijmen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-10 12:48
Ik heb heb zojuist even geïnstalleerd en het geprobeerd, maar werkt prima. De App draait een stuk soepeler dan Triiing van Telenet, al werkt die voor bellen ook prima. Zit nu wel op privé WiFi, dus zal later nog eens testen via 3G (MiFi) maar vermoedt dat dat ook wel prima zal gaan.

Zal hem verder alleen weinig gaan gebruiken, bij Telenet bel je 2.000 minuten gratis naar alle vaste nummers in EU/VS/Canada en vast in Turkije en Marroko tussen 16:00-08:00u. Voor €7,50 p/m zelfs 24/7, jammer dat Ziggo hier juist een stap terug in heeft gedaan.
plizz schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:27:
Ik krijg wel verbinding maar ik heb ook ping is te hoog volgend Bapp namelijk 25000 miliseconde. Heeft nog meer mensen last van?
Kreeg ik de eerste 2 testen ook, maar daarna prima, ook bellen ging prima. Denk dat Ziggo het een beetje onderschat had en de servers alle aanvragen/aanmeldingen even niet aankunnen. Overigens probeerde ik het vanuit België, misschien dat ze buiten hun netwerk andere servers hebben staan als in hun netwerk?

[ Voor 27% gewijzigd door vlijmen op 04-07-2014 09:32 ]

Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:25
Sinds een kleine week Ziggo Alles in 1 basis. Internet werkt gewoon niet goed, ik heb nu een losse router aangsloten en dan op kanaal 13 maar het probleem is niet weg. Soms laden sites niet/traag, en het meest valt me op dat tijdens radiostreaming de verbinding soms wegvalt. Bedraad gaat het goed zover ik weet, zit niet zoveel achter de vaste computer. En de telefoon... als ik met mijn mobiel bel hoor ik hem niet over gaan. En door mijn mobiel hoor ik geen "overgaande toetje". Ik hoor NIKS. Dit is niet altijd gelukkig, maar het moet niet zijn toch?! Ziggo gebelt, die hebben het doorgemeten die zeiden dat het modem en de bekabeling goed waren, omdat ook de tv prima werkt. Wat denken jullie ervan, nog tips?

[ Voor 4% gewijzigd door dennis_rsb op 04-07-2014 19:14 ]

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:08
Caelorum schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 21:32:
Van wat ik in het XMS topic heb begrepen lopen er bij zowel Ziggo als UPC testtrajecten met een upload van 50mbit/s. (als ik het me goed herinner, kan ook 30 zijn ofzo)
Wow, dat zou fijn zijn. Kan alleen niks vinden in het XMS topic. Linkje?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

dennis_rsb schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 18:45:
En de telefoon... als ik met mijn mobiel bel hoor ik hem niet over gaan. En door mijn mobiel hoor ik geen "overgaande toetje". Ik hoor NIKS. Dit is niet altijd gelukkig, maar het moet niet zijn toch?!
Ik denk dat je hier eerst naar de oorzaak/oplossing van de telefonie moet gaan zoeken, en dan pas het draadloze internet.

Als je je vaste lijn probeert te bellen en het werkt niet, is het internet van de bedraade internetverbinding stabiel? (Controleer dit met een radio-stream.)

Verder een opmerking over de speedtest van Ziggo:
Dat is alleen geschikt om de max. snelheid van jouw eigen internetverbinding te meten.
Het meet totaal geen stabiliteit en genereerd zelf meetwaarden als de internetverbinding eventjes verloren gaat! (Zelf ondervonden.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• dennis_rsb
Ik ga dit van het weekend bekijken, dan ga ik eens testen door een stream open te zetten en dan te bellen, als het beide niet goed werkt kunnen we daar idd op doorborduren, ik bedoelde dat ziggo kon zien dat het modem en de coax aansluiting in orde was.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:38
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 18:59:
[...]
Wow, dat zou fijn zijn. Kan alleen niks vinden in het XMS topic. Linkje?
Ik wil vanavond wel een gokje wagen om het op te zoeken, maar het staat in een van die lange betogen van Nick39

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42150213 maar je moet wel even langs de verhitte discussie lezen :X Onderstaand de quote met de meeste discussie-bullshit er wel uit :P
Nick39 schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:03:
[...] We hebben het regelmatig gehad over de verschillen van kabel, (die het echt wel had gehad..) over eurodocsis 3 en de mogelijkheden tot upload. [...]
Ik vertelde toen dat er een pilot gaande was met 4 upload kanalen ( deed ik augustus/september al aan mee..) niet door jou,maar dat werd met enig hoongelach ontvangen en ok.. het zijn er dus intussen 4, en via de huidige tabellen die eerst heilig waren kan daar een upload op tot 100.
Een stelling dat Ziggo de upload niet zou verhogen omdat de klant hier geen interesse voor zou hebben werd onderuit gehaald met weer die tabellen,Ziggo zou het niet kunnen met dat ene upload kanaal.
Nu het er daadwerkelijk 4 zijn, is het dus technisch gezien mogelijk gemaakt om die hoge upload snelheid ook echt te halen en lijkt het verhaal van Ziggo realistischer.
Maar dan wordt er weer naar andere tabellen gewezen... en dat dat allang bekend was van die 4 upload kanalen vind ik wel het jammere.
Technisch gezien kan Ziggo morgen een 50/50 abonnement leveren over kabel, en dat wordt zometeen al weer ontkracht door een medeforummer die dan andere tabelletjes gebruikt.
Je kan ook denken... als Ziggo nooit van plan zou zijn die hogere upload te leveren, waarom zouden ze dan het aantal kanalen gaan updaten van 1 naar 4.
Sterker.. het worden er 6. [...]
Ergens in dat topic wordt ook gesproken over een test met een hogere upload, dacht ik.

[ Voor 81% gewijzigd door Caelorum op 04-07-2014 19:57 ]

• plizz
Caelorum schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 19:52:
[...]

Ik wil vanavond wel een gokje wagen om het op te zoeken, maar het staat in een van die lange betogen van Nick39

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42150213 maar je moet wel even langs de verhitte discussie lezen :X Onderstaand de quote met de meeste discussie-bullshit er wel uit :P

[...]

Ergens in dat topic wordt ook gesproken over een test met een hogere upload, dacht ik.
De bewering van medetweaker sounds possible. Dosic techniek heeft de mogelijkheid. Alleen moet Ziggo genoeg upload frequentie hebben om ze aan te bieden. We zullen het zien of horen van Ziggo.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:08
Caelorum schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 19:52:
[...]

[...]

Dank je!

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 07:24

ArmEagle

Duzz.

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 07:42:
Gisteren aangemeld voor Ziggo Z1. Als alles goed gaat, wordt dat 20 september opgeleverd.

€22,20 per maand voor een 30/3 verbinding is nog best concurrerend t.o.v. xDSL aanbieders.
Hoe betaal je daar slechts €22,20 per maand voor? Zelfs met de tijdelijke korting zie ik €30,00 per maand.

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-11 13:59
dennis_rsb schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 19:31:
Ik ga dit van het weekend bekijken, dan ga ik eens testen door een stream open te zetten en dan te bellen, als het beide niet goed werkt kunnen we daar idd op doorborduren, ik bedoelde dat ziggo kon zien dat het modem en de coax aansluiting in orde was.
Voordat je lang gaat testen. Heb je voor de telefonie nummerovername aangevraagd? Een portering (zoals dat heet) kan nog wel eens wat tijd overheen gaan vanwege verschillende oorzaken

Tweede vraag; kun je wel uitbellen of dat ook niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Tha_T op 04-07-2014 20:42 ]

plizz schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:27:
Met wat voor telefoon wil je dit proberen ?
Heel stom, maar bij mijn Samsung Galaxy S3 doet hij het niet.
Op een HTC One S die ik hier heb doet hij het wel.

Had van Ziggo webcare doorgekregen om dit bij iemand anders te proberen, maar ik heb wel eens ergens gelezen dat er met sommige software wel eens problemen zijn met het merk telefoon zodoende heb ik dit even getest :)

2250 WP Zuid PVoutput

• plizz
MdO82 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 20:42:
[...]

Met wat voor telefoon wil je dit proberen ?
Heel stom, maar bij mijn Samsung Galaxy S3 doet hij het niet.
Op een HTC One S die ik hier heb doet hij het wel.

Had van Ziggo webcare doorgekregen om dit bij iemand anders te proberen, maar ik heb wel eens ergens gelezen dat er met sommige software wel eens problemen zijn met het merk telefoon zodoende heb ik dit even getest :)
Hmm. ik heb een Galaxy 3. Als je wilt bellen zegt Bapp: "Bapp is momenteel niet verbonden met internet via Wifi. Wilt u bellen via GSM netwerk, klik op OK. Letop: dit kan extra kosten met zich meebrengen van uw telefoonprovider." Ik ben verbonden met Wifi van mijn eigen AP. Gebruikt Bapp specifieke poorten? De telefoon gaat wel over.

• dennis_rsb
Tha_T schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 20:36:
[...]

Voordat je lang gaat testen. Heb je voor de telefonie nummerovername aangevraagd? Een portering (zoals dat heet) kan nog wel eens wat tijd overheen gaan vanwege verschillende oorzaken

Tweede vraag; kun je wel uitbellen of dat ook niet?
Wij hebben niks aangevraagd, mijn broer heeft Ziggo gebeld en die zouden de overname regelen van tele2. We hebben hetzelfde nummer behouden. De keren dat we zelf wouden bellen ging dit goed, althans we werden meteen verbonden. Een keer wel geweest dat het gesprek even wegviel, de man van Ziggo hoorde mij even niet praten.

Verwijderd

ArmEagle schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 20:32:
[...]

Hoe betaal je daar slechts €22,20 per maand voor? Zelfs met de tijdelijke korting zie ik €30,00 per maand.
Op je factuur is het opgesplitst naar 2 producten, namelijk TV voor €17,75 en Internet voor €22,20. Dan kom je maandelijks uit op €39.95 :)

Minus maandelijks €9,95 korting tijdens de eerste 6 maanden, en dan komen we uit op €30..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2014 08:40 ]

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 07:24

ArmEagle

Duzz.

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 08:39:
[...]

Op je factuur is het opgesplitst naar 2 producten, namelijk TV voor €17,75 en Internet voor €22,20. Dan kom je maandelijks uit op €39.95 :)

Minus maandelijks €9,95 korting tijdens de eerste 6 maanden, en dan komen we uit op €30..
Ah natuurlijk. Je zei ook 'Ziggo Z1', niet internet+TV. Ik vond het al zo goedkoop :)

Als ik met €5/maand netwerkkosten alleen internet van Ziggo af kon nemen zou ik daar meteen voor kiezen. Dan mag het ook nog steeds iets duurder zijn dan vergelijkbare ADSL abonnementen. Maar helaas zit je gewoon aan TV vast.

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-11 13:59
dennis_rsb schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 20:54:
[...]

Wij hebben niks aangevraagd, mijn broer heeft Ziggo gebeld en die zouden de overname regelen van tele2. We hebben hetzelfde nummer behouden. De keren dat we zelf wouden bellen ging dit goed, althans we werden meteen verbonden. Een keer wel geweest dat het gesprek even wegviel, de man van Ziggo hoorde mij even niet praten.
Ik snap het niet meer. Heb je (of je het zelf gedaan hebt of je broer maakt niet uit) nu wel of geen nummerbehoud aangevraagd?
Want aangezien je dus wel uit kan bellen lijkt me dat er met de telefonie dus niets aan de hand is?

• dennis_rsb
Tha_T schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 11:32:
[...]

Ik snap het niet meer. Heb je (of je het zelf gedaan hebt of je broer maakt niet uit) nu wel of geen nummerbehoud aangevraagd?
Want aangezien je dus wel uit kan bellen lijkt me dat er met de telefonie dus niets aan de hand is?
Wij hebben niks aangevraagd, Ziggo heeft de overgang geregeld, dus inclusief nummerbehoud. Uitbellen gaat, maar inkomende roepen komen soms niet binnen. Daarom was ik benieuwd wat evt. oorzaken kunnen zijn. p.s. de internetverbinding bekabeld is stabiel met b.v. radiostreaming.

• andy88
Uitbellen gaat, maar inkomende roepen komen soms niet binnen.
Ziggo bellen?
p.s. de internetverbinding bekabeld is stabiel met b.v. radiostreaming.
Wat jij beschrijft klinkt als 2,4 ghz wifi interferentie, zeker omdat je aangeeft dat je eigen router er ook last van heeft en het bekabeld goed is. Dit is iets wat je provider niet voor je kan/gaat oplossen.

[ Voor 82% gewijzigd door andy88 op 05-07-2014 21:37 ]

• dennis_rsb
andy88 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 21:34:
[...]

Ziggo bellen?

[...]

Wat jij beschrijft klinkt als 2,4 ghz wifi interferentie, zeker omdat je aangeeft dat je eigen router er ook last van heeft en het bekabeld goed is. Dit is iets wat je provider niet voor je kan/gaat oplossen.
Ziggo kan ik idd bellen ivm de telefonie, als het probleem zich blijft voortdoen.

Wat houd dat 2,4 ghz wifi interfentie in? Kun je hier zelf wat aan doen?

[ Voor 14% gewijzigd door dennis_rsb op 05-07-2014 21:41 ]

Verwijderd

dennis_rsb schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 21:39:
[...]

Ziggo kan ik idd bellen ivm de telefonie, als het probleem zich blijft voortdoen.

Kijk hier eens naar.. http://verbeterwifi.ziggo.nl

• andy88
Op 5 ghz werken. Als je een Cisco EPC3928 of een Ubee EVW321b WiFi modem hebt, dan zend je ook een netwerk op die frequentie uit. Hier is doorgaans geen interferentie van andere apparaten (Bluetooth, Draadloze camera etc) en ook veel minder storing van andere WiFi netwerken. Deze twee kunnen namelijk je eigen WiFi signaal flink verzieken :)

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Heel klein beetje mee gespeeld.

Ik dacht eerst dat als je met die app zou bellen dat je dat via je normale lijn ging (althans; in theorie dan).
Dus dat je vaste lijn dan in gebruik zou zijn.

Dus ik bellen met die app naar ons vaste nummer; gaat de telefoon over.
Ook met de app naar m'n mobiel gebeld (dus naar mezelf bellen); gaat m'n mobiel ook over. Alleen valt dan verbinding eruit (opzich wel logisch :P )

Dus ik snap nog niet helemaal de werking achter deze app. Want zo lijkt het dat je in theorie met je vaste telefoon kunt bellen maar tegelijkertijd ook met de app ook op je mobiele telefoon (zelfs meerdere smartphones als je daar de app ook op zet)...
Piet91 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:02:
[...]

Heel klein beetje mee gespeeld.

Ik dacht eerst dat als je met die app zou bellen dat je dat via je normale lijn ging (althans; in theorie dan).
Dus dat je vaste lijn dan in gebruik zou zijn.

Dus ik bellen met die app naar ons vaste nummer; gaat de telefoon over.
Ook met de app naar m'n mobiel gebeld (dus naar mezelf bellen); gaat m'n mobiel ook over. Alleen valt dan verbinding eruit (opzich wel logisch :P )

Dus ik snap nog niet helemaal de werking achter deze app. Want zo lijkt het dat je in theorie met je vaste telefoon kunt bellen maar tegelijkertijd ook met de app ook op je mobiele telefoon (zelfs meerdere smartphones als je daar de app ook op zet)...
Wat ik begrijp eruit is dat je belt vanaf je mobiel via je vaste lijn.
Als je via Ziggo Bapp (als hij op je toestel werkt) dan bel je via je vaste lijn.
Dat is wat ik begreep eruit.

2250 WP Zuid PVoutput

• Piet91
  • Niet online
MdO82 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:07:
Wat ik begrijp eruit is dat je belt vanaf je mobiel via je vaste lijn.
Als je via Ziggo Bapp (als hij op je toestel werkt) dan bel je via je vaste lijn.
Dat is wat ik begreep eruit.
Zo begreep ik het ook.

Maar als ik dan met Bapp bel dan zou dus de vaste lijn bezet moeten zijn en zou ik die dus met Bapp niet kunnen bellen...maar dat kon ik wel.

Eens uitproberen om met vaste telefoon ergens naartoe bellen en tegelijkertijd ook met Bapp ergens heen bellen.

[ Voor 18% gewijzigd door Piet91 op 06-07-2014 20:10 ]

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Werkt hier helaas (nog) niet. Bij het testen van de verbinding krijg ik binnen een seconde de melding dat de ping niet binnen 25000 ms is beantwoord (keer of 10 geprobeerd maar helaas). Zodra ik wil bellen lukt dat niet, mogelijk hierdoor. Verder nog geen tijd aan besteed, het is leuk voor op vakantie in het buitenland maar in NL zal ik het niet vaak gebruiken en/of nodig hebben. Dit is trouwens met een Samsung Galaxy S3.

Edit: Ah, meer mensen hebben dit. Mooi, wacht ik rustig een update van de app af. :P Zal ook weer eens niet, eerst die TV app die maanden alleen maar groen beeld geeft op o.a. de Xperia tablet Z, nu weer zoiets.

[ Voor 25% gewijzigd door Bastien op 06-07-2014 20:13 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-10 18:35

MeNTaL_TO

The future is not set

Piet91 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:09:
[...]

Zo begreep ik het ook.

Maar als ik dan met Bapp bel dan zou dus de vaste lijn bezet moeten zijn en zou ik die dus met Bapp niet kunnen bellen...maar dat kon ik wel.

Eens uitproberen om met vaste telefoon ergens naartoe bellen en tegelijkertijd ook met Bapp ergens heen bellen.
Waarom zou je vaste telefoon dan bezet moeten zijn? Je belt via Ziggo naar buiten, niet over je eigen telefoonlijn. Je gebruikt alleen jouw telefoonaccount bij Ziggo om af te rekenen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Piet91
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:17:
[...]

Waarom zou je vaste telefoon dan bezet moeten zijn? Je belt via Ziggo naar buiten, niet over je eigen telefoonlijn. Je gebruikt alleen jouw telefoonaccount bij Ziggo om af te rekenen.
De app zou uiteindelijk ook je vaste lijn moeten kunnen ontvangen. (tenminste; dat is het plan en dat werkte tijdens de test-periode wel).
Dus stel dat je op je vaste lijn gebeld wordt dan zou ook je Bapp moeten overgaan.
Conclusie hieruit; je gebruikt dezelfde lijn.

Maar toch; ik heb net even geprobeerd en ik kon het tegelijk gebruiken; dus:
- Vaste telefoon -> willekeurig 06-nummer
- Bapp op smartphone -> ánder willekeurig 06-nummer.

Daarom ben ik een beetje verward hoe dit nou zit.

• dennis_rsb
andy88 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 19:52:
[...]

Op 5 ghz werken. Als je een Cisco EPC3928 of een Ubee EVW321b WiFi modem hebt, dan zend je ook een netwerk op die frequentie uit. Hier is doorgaans geen interferentie van andere apparaten (Bluetooth, Draadloze camera etc) en ook veel minder storing van andere WiFi netwerken. Deze twee kunnen namelijk je eigen WiFi signaal flink verzieken :)
Dank voor de info, ik ga aan de hand van je tips wat proberen, en even afwachten. Indien de problemen aanhouden bel ik Ziggo wel.

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:16
Zijn er hier meer mensen die niet kunnen inloggen via de Ziggo Tv app?
Op mijn tablet kan ik normaal tv kijken maar op mijn Samsung S3 kan ik niet inloggen. Krijg steeds de melding "inloggen niet mogelijk". Als ik een willekeurige naam invoer krijg ik de melding dat de gebruikersnaam onjuist is. Met mijn eigen naam krijg ik dat niet dus de naam moet goed zijn. Het ww is ook juist want ik kan daarmee op de site van Ziggo inloggen en ook gebruiken op de tablet met de Ziggo app.
Telefoon is voorzien van originele software en niet geroot.
Er zijn ook niet meer dan 3 apparaten die gebruik maken van de tv app.
Iemand een idee wat er aan de hand is?

Gisteren geprobeerd te bellen via Bapp toen ik thuis was, ging prima, ondanks de melding van een hoge ping. Bij een kennis van mij Bapp gedemonstreerd, hopeloos. Wel verbonden via wifi, Ziggo, app geeft aan dat ik verbonden ben maar als ik wil bellen geeft de app aan dat ik niet via wifi verbonden ben.
Vandaag thuis weer geprobeerd. Werkt nu weer normaal, ondanks hoge ping.
Ga er vanuit dat het een storing was, ik had begrepen dat je met elk willekeurig wifi netwerk kon bellen. Dat klopt toch?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

dennis_rsb schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 21:39:
[...]

Dat andere netwerken (die van de buren bijv.) of andere signalen die op dezelfde frequentie zitten jouw netwerk wegdrukken. Zie hier een screenshotje van een netwerkscan met een gevoelige netwerkkaart die ik in maart gedaan heb: http://www.ravenslair.nl/GoT2/wifi-scan-31032014.jpg

En dan staan andere apparaten die ook op de 2.4GHz band zitten er niet bij, denk aan bluetooth, draadloos toetsenbord/muis, etc.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-10 18:35

MeNTaL_TO

The future is not set

Piet91 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:21:
[...]

Conclusie hieruit; je gebruikt dezelfde lijn.
En hier ga je fout.

Waarom zou je dezelfde lijn hiervoor moeten gebruiken? Ze zetten gewoon 2 connecties op, 1 naar je vast en 1 naar je mobiel. Lijkt me niet zo lastig te bedenken.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jerrythafast schreef op zondag 06 juli 2014 @ 23:55:
Mega bizar. 210 netwerken op één plek! Storen al die netwerken niet op je magnetron? :p
We hebben geen magnetron hier :P

Overigens is er iemand met nóg meer netwerken, voor degenen met HKXS: CyBeR in "Hoeveel stoorzenders/SSID's kun je ontvangen?" Maar CyBeR had de scan veel langer door laten gaan dan ik, ik stopte binnen 10min. met scannen.

[ Voor 39% gewijzigd door Raven op 07-07-2014 11:07 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Met een beetje gevoelige wifi ontvanger kan je flink wat netwerken zien ja. Of je daar ook last van krijgt is een tweede... Meeste netwerken zijn zo ver weg dat je er geen last van hebt.

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-10 19:08
Iemand hier slechte ervaringen met de Humax 5300C ontvanger? Deze valt constant (abrupt - zonder E melding) uit bij mij. Signaal lijkt oké (100%) en digitale ontvanger van m'n vader werkt prima op dezelfde kabel.

Gr, b00ster.

• andy88
Dank voor de info, ik ga aan de hand van je tips wat proberen, en even afwachten. Indien de problemen aanhouden bel ik Ziggo wel.
Je provider kan hier weinig aan doen, zij providen jou met een (bekabeld) internet signaal. WiFi problemen zijn iets lokaals. Waarschijnlijk krijg je het advies van kanaal te veranderen of een eigen router aan te koppelen.
b00ster schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:20:
Iemand hier slechte ervaringen met de Humax 5300C ontvanger? Deze valt constant (abrupt - zonder E melding) uit bij mij. Signaal lijkt oké (100%) en digitale ontvanger van m'n vader werkt prima op dezelfde kabel.
Wat valt er nou precies uit? Het gehele apparaat of alleen het signaal? Als het alleen het signaal is wat wegvalt, kan je dan wel nog het Humax menu openen? Als het gehele apparaat uitvalt zou ik je verkooppunt bellen en hem laten omruilen.

[ Voor 43% gewijzigd door andy88 op 07-07-2014 13:48 ]

• b00ster
andy88 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:42:

Wat valt er nou precies uit? Het gehele apparaat of alleen het signaal? Als het alleen het signaal is wat wegvalt, kan je dan wel nog het Humax menu openen? Als het gehele apparaat uitvalt zou ik je verkooppunt bellen en hem laten omruilen.
De gehele ontvanger! Het beeld is in 1 keer zwart. Lampje van de ontvanger zelf blijft groen, maar geen enkele knop op de afstandbediening werkt weer. Enige oplossing op dat moment is dan stroom eraf en dan weer erop. Ziggo heeft mij deze digitale ontvanger verkocht bij een Z1 abonnement.

Heb Ziggo reeds gebeld en ze gaan de decoder vervangen. Vroeg me gewoon af of er meer mensen hier een dergelijk probleem ondervinden.. :(

Gr, b00ster.

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:38
Zou wel eens de hdmi kabel kunnen zijn.

• b00ster
Laudor schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:15:
Zou wel eens de hdmi kabel kunnen zijn.
Zal vanavond eens een andere HDMI kabel proberen! :)

Verwijderd

Beste mensen; volgens mij heb ik de SIP-servers van Ziggo gevonden

212.54.51.45
mvoip1.ziggo.nl

212.54.43.100
mvoip2.ziggo.nl

Nu nog even ontfutselen hoe ik er op mag inloggen

Edit: hmm lijkt op SIP-TLS, poort 5061
Edit2: volgens mij moet ik maar is iets van WireShark ofzo tussen mijn telefoon hangen
Edit3: ik lijk al iets van een antwoord van de server te krijgen, lijkt hoopvol
Edit4: oeps volgens mij ben ik op de blacklist van Ziggo terecht gekomen, later verder :+
Edit5: en... ik mag er weer in. Wat zou het username toch zijn? Hij mag immers geen @-teken bevatten

[ Voor 131% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2014 22:43 ]

Verwijderd

MdO82 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 22:45:
Dit werkt zeker niet vanaf een pc, kan het adres tenminste niet geopend krijgen :+
Dit heeft een fascinerende potentie om Ziggo telefonie eindelijk eens digitaal te gebruiken op de telefooncentrale, in plaats van via de twee koperdraadjes uit het modem. En nog veel meer...

Ik-moet-dit-uitzoeken 8)

Voor de duidelijkheid: ik ben aan het onderzoeken hoe de Ziggo bel app "praat" met de Ziggo-servers :)

Edit: okee dan, ben er inmiddels achter dat de app niet meer doet dan rechtstreeks met SIP/TLS communiceren met de VoIP-servers van Ziggo. Dit doet vermoeden dat ik toch op de één of andere manier mijn username (blabla@ziggo.nl) moet verpakken in iets wat SIP ondersteunt. Gewoon @ziggo.nl weglaten werkt niet.

Dit is wat de app doet als je probeert te verbinden:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/okttup.png

Dinsdag maar eens de Android app gaan decompileren :)

Lijkt er op dat de app gebaseerd is op CSipSimple/PJSIP.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2014 00:12 ]

Denk je dat de ziggo modems zich authentificeren dmv het emailadres? Ik zou eerder denken dat je de activatiecode van je modem moet gebruiken.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 19:48
job schreef op maandag 07 juli 2014 @ 23:32:
Denk je dat de ziggo modems zich authentificeren dmv het emailadres? Ik zou eerder denken dat je de activatiecode van je modem moet gebruiken.
Echter, het modem heeft 0,0 te maken met de SIP verbinding die je vanuit de app op zet.

twee andere ingevingen:
  • Klantnummer?
  • Telefoonnummer vaste lijn?

Sometimes you need to plan for coincidence

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:44
Is het niet de gebruikersnaam voor Mijn Ziggo?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-11 07:46
Jaap-Jan schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:22:
Is het niet de gebruikersnaam voor Mijn Ziggo?
Lijkt mij erg onwaarschijnlijk.
Klantnummer of telefoonnummer lijken me waarschijnlijker.

[ Voor 25% gewijzigd door Dennis-L op 08-07-2014 11:12 ]

Hmmbob schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 07:18:
Echter, het modem heeft 0,0 te maken met de SIP verbinding die je vanuit de app op zet.
Ah, ik dacht dat het om de communicatie tussen modem en de server ging. Mijn fout :).

• Hmmbob
Dennis-L schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:11:
[...]

Lijkt mij erg onwaarschijnlijk.
Klantnummer of telefoonnummer lijken me waarschijnlijker.
Ik heb de app niet, maar hoe werkt de use-case van de app dan? Hoe log je in op die app?

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-11 07:55
Even een vraagje, de wandcontactdozen van ziggo bestaan uit 1 coax aansluiting. Nu wil ik de volgende gaan gebruiken: http://www.coaxcombikabel...ing-radio-tv-netwerk.html

maar gaat dit werken als ik hier een digitale decoder op aansluit?
De aansluiting is wel retour geschikt

[ Voor 14% gewijzigd door Isane op 08-07-2014 19:32 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Dat gaat wel werken.
Voor het radiosignaal zit meestal een klein filtertje in voor de hogere frequenties. Maar het signaal blijft verder identiek.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Isane
Onbekend schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 19:34:
Dat gaat wel werken.
Voor het radiosignaal zit meestal een klein filtertje in voor de hogere frequenties. Maar het signaal blijft verder identiek.
thnx :)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:28
De WCD's die Ziggo zelf levert als AOP zijn dubbel galvanisch gescheiden, deze moet je eigenlijk niet willen vervangen door zoiets. Een WCD verderop in je eigen installatie is natuurlijk geen probleem.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Nadeel van die dingen is wel dat de aansluiting voor CAT5 met schroefjes gaat ipv met een LSA strip. Of je Gbit gaat halen over dat lijntje is nog maar de vraag.

• Isane
hcQd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 20:24:
De WCD's die Ziggo zelf levert als AOP zijn dubbel galvanisch gescheiden, deze moet je eigenlijk niet willen vervangen door zoiets. Een WCD verderop in je eigen installatie is natuurlijk geen probleem.
Hmm, heb je een andere optie dan? De ubee router + versterker hangt in de meterkast en er moet een UTP kabel en een COAX kabel naar boven (waar de woonkamer is). Dit kan allemaal door 1 leiding die er al ligt.

Vervolgens wil ik op de WCD een eigen router + digitale decoder aansluiten.

• Isane
_JGC_ schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 20:24:
Nadeel van die dingen is wel dat de aansluiting voor CAT5 met schroefjes gaat ipv met een LSA strip. Of je Gbit gaat halen over dat lijntje is nog maar de vraag.
Is geen probleem, ik heb toch maar een 30 mbit verbinding. en alle apparatuur komt aan een switch te hangen.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 22:47:
[...]

Dit heeft een fascinerende potentie om Ziggo telefonie eindelijk eens digitaal te gebruiken op de telefooncentrale, in plaats van via de twee koperdraadjes uit het modem. En nog veel meer...

Ik-moet-dit-uitzoeken 8)

Voor de duidelijkheid: ik ben aan het onderzoeken hoe de Ziggo bel app "praat" met de Ziggo-servers :)

Edit: okee dan, ben er inmiddels achter dat de app niet meer doet dan rechtstreeks met SIP/TLS communiceren met de VoIP-servers van Ziggo. Dit doet vermoeden dat ik toch op de één of andere manier mijn username (blabla@ziggo.nl) moet verpakken in iets wat SIP ondersteunt. Gewoon @ziggo.nl weglaten werkt niet.

[afbeelding]

De onderste regel heeft SIPS en SIPS is een onderdeel van SIP.
SIP gebruik een URI wat niet meer is dan telefoonnummer@ipadres of telefoonnumner@domeinnaam zoals sip.ziggo.nl of iets degergelijks.
De ene provider wil 31xxxxxxxxx en de ander weer zonder 31 of met een 0.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:28
Voor boven is het natuurlijk geen probleem, maar omdat je het had over de “wandcontactdoos van Ziggo” dacht ik dat het om de hoofdaansluiting (AOP) ging.

Verwijderd

MarkoAlmelo schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 20:30:
Is geen probleem, ik heb toch maar een 30 mbit verbinding. en alle apparatuur komt aan een switch te hangen.
Ik zou echt die van ziggo laten zitten, maar deze er gewoon naast plaatsen. Zelf heb ik vanuit de ziggo aansluiting mijn modem en vanuit daar een kabel naar mijn versterker en van daaruit naar splitters. Op de slaapkamers heb ik wel die dingen die jij wilt gebruiken, zijn heel handig. Maar als je bezig gaat op andere kamers, neem dan de uitvoering met utp erin (ben je meen ik ook van plan), dat heb ik niet gedaan en was niet zo handig.

Zijn wel mooie dozen voor op de slaapkamers. Ik heb een opzet variant, misschien heb je een elektricien in de vriendenkring, dan kan je ze vaak goedkoper krijgen. Het fijne is dat je als je een goed punt kiest waar je hem plaatst je ook bij veranderingen in de kamer er altijd plezier van hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2014 20:38 ]

• Isane
hcQd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 20:34:
Voor boven is het natuurlijk geen probleem, maar omdat je het had over de “wandcontactdoos van Ziggo” dacht ik dat het om de hoofdaansluiting (AOP) ging.
Sorry voor de verwarring.

de wandcontactdoos van ziggo zit aan de groene coax kabel die uit de grond komt. Vervolgens naar de versterker & router, en vanuit de versterker & router een coax kabel en UTP naar de wandcontactdoos coax/utp :) en vanuit daar dus naar mijn eigen router en naar de digitale tv decoder

Verwijderd

MarkoAlmelo schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 20:38:
de wandcontactdoos van ziggo zit aan de groene coax kabel die uit de grond komt. Vervolgens naar de versterker & router, en vanuit de versterker een coax kabel naar de wandcontactdoos coax/utp :) en vanuit daar dus naar mijn eigen router en naar de digitale tv decoder
zo heb ik het ook, kan niks beters aan die opstelling. Ik heb zelf de router voor de wandcontactdozen, maar dat maakt natuurlijk niks uit, wat het beste past in jouw huis/kamer.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2014 20:39 ]

• Isane
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 20:39:
[...]

zo heb ik het ook, kan niks beters aan die opstelling. Ik heb zelf de router voor de wandcontactdozen, maar dat maakt natuurlijk niks uit, wat het beste past in jouw huis/kamer.
Check, dan ga ik dit ook realiseren.
Mijn schoonpa is elektricien dus er valt vast wel iets te realiseren :)

bedankt voor de hulp
MarkoAlmelo schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 20:38:
[...]

Sorry voor de verwarring.

de wandcontactdoos van ziggo zit aan de groene coax kabel die uit de grond komt. Vervolgens naar de versterker & router, en vanuit de versterker & router een coax kabel en UTP naar de wandcontactdoos coax/utp :) en vanuit daar dus naar mijn eigen router en naar de digitale tv decoder
Heb je vanaf de coax naar je versterker wellicht een foto (voor het overzicht) :)

2250 WP Zuid PVoutput

• Isane
MdO82 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 21:14:
[...]

Heb je vanaf de coax naar je versterker wellicht een foto (voor het overzicht) :)
Zeker
Link naar de foto: https://onedrive.live.com...M&v=3&ithint=photo%2c.jpg

De groene kabel aan de versterker gaat naar de woonkamer, daar wil ik dus de coax/utp WCD aan hebben. De witte gaat naar de slaapkamer naar een digitale decoder.

[ Voor 16% gewijzigd door Isane op 08-07-2014 21:28 ]

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

[...]

Ik-moet-dit-uitzoeken 8)

[afbeelding]

Ben zeer benieuwd of dit werkend te krijgen is.
Kan ik hopelijk mijn 'analoge' workaround eruit gooien.

Zou de App overigens niet via een API eerst een SIP inlog combi ophalen bij Ziggo op basis van wat je in de app opgeeft?

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Hmmbob
Robinski schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 22:37:
[...]

Ben zeer benieuwd of dit werkend te krijgen is.
Kan ik hopelijk mijn 'analoge' workaround eruit gooien.

Zou de App overigens niet via een API eerst een SIP inlog combi ophalen bij Ziggo op basis van wat je in de app opgeeft?
Heb de Bapp nu zelf ook geïnstalleerd, en jouw laatste idee lijkt er inderdaad wel op - je logt in met je emailadres en een wachtwoord-code die je krijgt via mijn.ziggo.nl.

Edit1: Het gesprek wat ik wil voeren, loopt niet via die eerder genoemde servers, maar via 212.54.43.200. UDP vanaf de lokale poort 4000, naar serverpoort 36948 en 36949.

[ Voor 13% gewijzigd door Hmmbob op 08-07-2014 23:40 ]

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:36

B4tman_DH

To the Bat.....

MarkoAlmelo schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 21:26:
[...]

Zeker
Link naar de foto: https://onedrive.live.com...M&v=3&ithint=photo%2c.jpg

De groene kabel aan de versterker gaat naar de woonkamer, daar wil ik dus de coax/utp WCD aan hebben. De witte gaat naar de slaapkamer naar een digitale decoder.
Zie ik daar een 10dB demper op de coax naar je modem?

• Isane
B4tman_DH schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 23:12:
[...]

Geen idee, heeft de monteur van ziggo gedaan. Hij gaf aan dat het een pulser is. (volgens mij)
Ik kan vanavond wel ff kijken wat erop staat.

[ Voor 10% gewijzigd door Isane op 09-07-2014 08:13 ]

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-11 13:32

Pinjataaa

Hit me!

Zojuist via Bapp naar 1200 gebeld en mijn modem in bridge laten zetten.
Ik ben positief verrast hoe soepel dit ging. Kwaliteit van Bapp is goed en mijn modem was direct omgezet.

Hopelijk ben ik nu van mijn spontaan restartende modem af.. Vannacht halverwege tijdens het WK (kijkende op ipad) ook weer, heb 5 min moeten wachten tot mijn modem weer was opgestart. (Ubee EVW321b)
Het zou helemaal tof zijn als Whatsapp hierdoor ook weer fatsoenlijk werkt.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Ik-moet-dit-uitzoeken 8)

..
Ik snap de fascinatie wel om dit uit te zoeken. Echt typische tweakers mentaliteit, hulde :)

Waar ik nog wel een vraag/opmerking/suggestie over heb, meer op het kostentechnische vlak;
Waarom bel je (als je toch ook al een telefooncentrale hebt) nog via Ziggo? Als ik zo op de site kijk kost het sowieso +- 5 per maand extra t.o.v. de vergelijkbare TV+Internet abbo's, en dan komt daar ook nog 9ct/min bij. Akkoord, voor 9,95 per maand heb je onbeperkt, maar dat is dan dus al zo'n 15 euro per maand extra.

Volgens mij ben je dan beter uit met een Cheapconnect nummer (8,95/jaar) en FreeVoipDeal (10 euro voor 120 freedays). Daarmee bel je 120 dagen gratis naar vast. Als dan in die 120 dagen je tientje opbelt naar mobiele nummers (2ct/minuut, dus 500 minuten) moet je dus grofweg 3 keer per jaar je tegoed met een tientje opwaarderen. Dat komt op jaarbasis dus op 38,95.. Een stuk goedkoper dan bellen via Ziggo, lijkt me..

Behalve als je echt excessief veel belt is Ziggo wellicht goedkoper. Maar voor de incidentele beller (zoals ik) was het totaal niet rendabel. Ik heb dan ook bij mijn (verplichte) overstap van UPC naar Ziggo het telefoniegedeelte weggelaten, dat regel ik nu (via bovenstaande manier) via mijn Fritz!Box...

/edit
Owja, het is het ervaringen topic ;)

Ik had Ziggo aangevraagd in mijn nieuwe huis. Dacht even UPC mee te kunnen nemen maar tot mijn verrassing verhuisde ik naar Ziggo gebied (5 km hemelsbreed, dus vandaar dat ik dacht in UPC gebied te blijven). Dus dan maar Ziggo. Had het half mei al aangevraagd, dacht heel optimistisch wel ff WiFi te regelen in het nieuwe huis. Altijd handig tijdens het klussen :) Later kwam ik erachter dat er geen stroom in de meterkast lag en heb ik het pakketje gewoon in de meterkast laten liggen.. Pas begin juli kwam ik eraan toe om eindelijk de modem eens aan te sluiten. No dice. Niks werkte. Zelf overigens de groen kabel opengeknipt om de TRAS-1000/B in de meterkast te hangen, want de aansluiting zat nog in zo'n groen toptech kastje. Dus dacht dat ik het zelf wellicht verkloot had met coax knippen.. Na 3 pogingen toch maar de helpdesk gebeld. Die vroeg me ff de tv aan te sluiten (nog niet gedaan). Ook daar alleen sneeuw. De volgende dag kon er een monteur langskomen, dus dat viel mee (rekende al op een week ofzo).

Monteur kwam langs, trok wijkkast open en kwam tot conclusie dat de aansluiting niet gerealiseerd was. Op zich slordig, maarja, ik werk zelf ook in de ICT, ik weet dat dit soort dingen gebeuren. Hij heeft daarna de TRAS-1000/B nog even opengemaakt en gaf mijn COAX knipwerk (met keukenmes :+) een voldoende. Hij heeft het nog wel ff overgedaan, maarja, hij heeft materiaal, ik niet. Ik heb hooguit een UTP krimptang.. Anyways, daarna perfect beeld via analoog en het modem kwam ook meteen up. Door de monteur direct in bridge laten zetten en heb inmiddels al een weekje stabiele verbinding. Heb wel 2 keer een melding in beeld gehad bij digitaal kijken (via Humax 5200c) dat er geen signaal was, maar dat loste zichzelf in 3 seconden op. Na wat gerommel in de meterkast aan de coax kabel is dat ook niet meer teruggekomen. Waarschijnlijk moet ik die kabel richting de woonkamer gewoon nog een keer vernieuwen, of dan in ieder geval de connector, want dat ding is al redelijk brak.

Anyways, wel tevreden hierover. Afgelopen zaterdag toch nog maar even naar de helpdesk gebeld (wie niet waag, wie niet wint) en krijg ook nog restitutie over de periode 23-5 t/m 1-7. Terecht op zich, maar ik constateerde het natuurlijk pas op 1-7.

Had van de (nieuwe) buren overigens allemaal horror verhalen gehoord over Ziggo. De een had IP-TV via adsl, de ander had schotel en weer iemand had alleen Digitenne. Gewoon omdat Ziggo niet zou werken. Nou, da's leuk en aardig, maar ik wil gewoon TV en internet via de kabel. Kon me ook al niet voorstellen dat het allemaal zo drama zou zijn, vaak is het toch ook gewoon de binnenbekabeling die niet helemaal op orde is. Voorlopig zit ik goed bij Ziggo (*afkloppen*). Ook met UPC had ik trouwens zelden problemen.

[ Voor 45% gewijzigd door FreakNL op 09-07-2014 17:37 ]

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:34
schwarzenegger schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 20:44:
[...]

Hoeft nog niet helemaal het geval te zijn. Ik heb exact hetzelfde gehad met die zwarte cisco decoder/recorder en daar was gewoon de tuner kapot. Bij mij vertoonde tuner 1 kuren terwijl tuner 2 (opnemen) gewoon perfect was. Dit gemeld bij ziggo en daar garantie van ontvangen.

Echter zie ik dat bij jou geen enkele tuner 100% kwaliteit geeft en dan zal het hoogstwaarschijnlijk aan de bekabeling liggen.

Heb je wel retoursignaal (constant brandend lampje links van de klok/zender)
Heb nu een CI+ module van een vriend in mijn TV zitten en heb een signaalkwaliteit van 100% en signaalsterkte van 96% in combinatie met een BER van 0.0. Bij mij ligt het dus ook aan mijn Cisco ontvanger.

Voor € 49,- kan ik een nieuwe HD recorder bij Ziggo bestellen. Een normale HD ontvanger kost me niets. Helaas konden ze me niet zeggen welk type HD recorder ik zou krijgen wanneer een bestelling plaats :/

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik ben recent verhuisd van UPC gebied naar Ziggo gebied. Mijn oude woning was oud en had brakke bekabeling. Hier had ik de groene kabel met Hirschmann f-connector direct in de Tratec versterker gestoken.

Nieuwe woning is een nieuwbouwappartement waar het AOP en bekabeling hopelijk van betere kwaliteit zijn. Raden jullie aan om de groene kabel die in de meterkast binnenkomt weer direct te verbinden met de versterker. Of gewoon een losse kabel tussen het AOP en de versterker?

Ik wil het signaalverlies zoveel mogelijk beperken, maar lees hierboven ook iets dat het AOP is voorzien van een galvanische scheiding, die ik met direct aansluiten op de versterker mogelijk verlies?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik zou het eerst even doen zonder versterker. Grote kans dat dat gewoon goed werkt.

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:41
BertusG schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 16:36:
Ik ben recent verhuisd van UPC gebied naar Ziggo gebied. Mijn oude woning was oud en had brakke bekabeling. Hier had ik de groene kabel met Hirschmann f-connector direct in de Tratec versterker gestoken.

Nieuwe woning is een nieuwbouwappartement waar het AOP en bekabeling hopelijk van betere kwaliteit zijn. Raden jullie aan om de groene kabel die in de meterkast binnenkomt weer direct te verbinden met de versterker. Of gewoon een losse kabel tussen het AOP en de versterker?

Ik wil het signaalverlies zoveel mogelijk beperken, maar lees hierboven ook iets dat het AOP is voorzien van een galvanische scheiding, die ik met direct aansluiten op de versterker mogelijk verlies?
Dat heb je dan inderdaad ook goed begrepen.

Die galvanische scheiding is om veel redenen belangrijk en het is dan ook verstandig om de versterker met een kabel op het AOP te koppelen. Signaal verlies zou ik me niet druk om maken. Dat is op afstanden van een meter met de juiste bekabeling verwaarloosbaar.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

FreakNL schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:43:
[...]
Verhaal over UPC, Ziggo en de monteur...
Geinig, het klinkt alsof ik bij jou geweest ben. Capelle a/d IJssel?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-11 10:01
Maar eens gevraagd wanneer ipv6 nou eens komt:
Geachte heer,

Bedankt voor uw vraag wanneer IPv6 wordt uitgerold.

Op dit moment is het helaas nog niet te zeggen. Dit zal in fases gebeuren. Een antwoord moet ik u helaas hierin schuldig blijven. Mocht er meer informatie over komen zal dit ook op de website worden vermeld.

Hopende dat ik zo voldoende heb geïnformeerd.
Wedden dat binnenkort de 2014 in 2015 wordt veranderd op hun website?

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Timmert schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 16:48:
[...]

Geinig, het klinkt alsof ik bij jou geweest ben. Capelle a/d IJssel?
Hehehe, zit die monteur ook op Tweakers... Waar is de privacy :+

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
sharkzor schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:09:

[...]

2014 is nog niet om he, kan nog veel gebeuren in de komende 5 maanden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:23
sharkzor schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:09:

[...]

Nee hoor, verschillende mensen krijgen al een ipv6 adres en ipv4. Lijkt erop dat ziggo het geleidelijk aan het inschakelen is bij klanten als ik het ipv6 topic op tweakers lees :)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

FreakNL schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:39:
[...]

Hehehe, zit die monteur ook op Tweakers... Waar is de privacy :+
It's a small world. Wel goed om te horen dat je tevreden bent :)

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:38
White_Collar schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:42:
[...]

Nee hoor, verschillende mensen krijgen al een ipv6 adres en ipv4. Lijkt erop dat ziggo het geleidelijk aan het inschakelen is bij klanten als ik het ipv6 topic op tweakers lees :)
Zou handig zijn als je dan ook wist wat je op je eigen router kunt instellen om dat te laten werken.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11 16:33
Heeft iemand dit ooit eerder meegemaakt. Ik kan er op het ziggo-gebruikers forum en hier weinig tot niets over terug vinden.

Ik vanaf vrijdag ben ik weer terug bij ziggo, na 2 jaar glasvezel gehad te hebben. Nu wilde ik vanavond mij registreren bij Mijn Ziggo met het klantnummer dat in de welkomsbrief staat. Bij het registeren kreeg ik melding dat het klantnummer reeds geregistreerd was. Dus ik kijk of ik via de "mijn wachtwoord vergeten" link kon achterhalen naar welk email adres het vergeten wachtwoord wordt verstuurd. En nu blijkt dat het email adres heeeeel veeel op mijn oude ziggo adres lijkt.

Is dit een normale gang van zaken. Ik mag aannamen dat na een vertrek bij een provider je gegevens worden verwijderd. Dat je dit nog 6 maanden aanhoudt, kan ik nog begrijpen, maar na meer dan twee jaar?!

• Isane
B4tman_DH schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 23:12:
[...]

Klantenservice geeft aan dat het een demper is omdat het signaal te hard aankwam.

[ Voor 38% gewijzigd door Isane op 09-07-2014 23:22 ]

• plizz
debom schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 22:17:
Heeft iemand dit ooit eerder meegemaakt. Ik kan er op het ziggo-gebruikers forum en hier weinig tot niets over terug vinden.

Ik vanaf vrijdag ben ik weer terug bij ziggo, na 2 jaar glasvezel gehad te hebben. Nu wilde ik vanavond mij registreren bij Mijn Ziggo met het klantnummer dat in de welkomsbrief staat. Bij het registeren kreeg ik melding dat het klantnummer reeds geregistreerd was. Dus ik kijk of ik via de "mijn wachtwoord vergeten" link kon achterhalen naar welk email adres het vergeten wachtwoord wordt verstuurd. En nu blijkt dat het email adres heeeeel veeel op mijn oude ziggo adres lijkt.

Is dit een normale gang van zaken. Ik mag aannamen dat na een vertrek bij een provider je gegevens worden verwijderd. Dat je dit nog 6 maanden aanhoudt, kan ik nog begrijpen, maar na meer dan twee jaar?!
Niet alle providers wissen je e-mail account. Mijn Tele2 e-mail account is nog steeds actief en kan nog mail bekijken. Dus het is niet raar dat je oude mail account nog niet is verwijderd. Laat Ziggo gewoon een brief sturen met inloggegevens.

Edit: Ben al 3 jaar weg bij Tele2. De inloggegevens werken nog.

• Piet91
  • Niet online
Net ook weer even BAPP gebruikt; maar bleek niet bruikbaar. Volgens persoon aan de andere kant van de lijn kwam mijn stem niet duidelijk over; werd afgekapt o.i.d.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:44
White_Collar schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:42:
[...]

In het IPv6- topic heeft er nog niemand gemeld dat hij een IPv6- adres van Ziggo krijgt, hoor. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11 16:33
plizz schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 22:55:
[...]

Niet alle providers wissen je e-mail account. Mijn Tele2 e-mail account is nog steeds actief en kan nog mail bekijken. Dus het is niet raar dat je oude mail account nog niet is verwijderd. Laat Ziggo gewoon een brief sturen met inloggegevens.

Edit: Ben al 3 jaar weg bij Tele2. De inloggegevens werken nog.
Dat heb ik gisteravond ook gelijk gedaan. Hopelijk komt deze nog voor het weekend binnen...

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

icecreamfarmer

en het is

nielsn schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:31:
[...]
Heb nu een CI+ module van een vriend in mijn TV zitten en heb een signaalkwaliteit van 100% en signaalsterkte van 96% in combinatie met een BER van 0.0. Bij mij ligt het dus ook aan mijn Cisco ontvanger.

Voor € 49,- kan ik een nieuwe HD recorder bij Ziggo bestellen. Een normale HD ontvanger kost me niets. Helaas konden ze me niet zeggen welk type HD recorder ik zou krijgen wanneer een bestelling plaats :/
Hoe oud was jouw cisco?

Heb vorige maand precies hetzelfde gehad, apparaat had ik op de dag precies 3 jaar.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• White_Collar
  • Laatst online: 22:23
Jaap-Jan schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:29:
[...]
In het IPv6- topic heeft er nog niemand gemeld dat hij een IPv6- adres van Ziggo krijgt, hoor. :)
Nee inderdaad je hebt gelijk! Ik dacht in dit topic ook gelezen te hebben met het zelfde verhaal en de verwijzing in dit topic.

vreemd :?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• nielsn
icecreamfarmer schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:46:
[...]

Hoe oud was jouw cisco?

Heb vorige maand precies hetzelfde gehad, apparaat had ik op de dag precies 3 jaar.
Ben in 2011 klant geworden van Ziggo, de recorder heb ik er toen bijgekregen.

Ook ongeveer 3 jaar dus.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

icecreamfarmer

en het is

nielsn schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 03:15:
[...]
Ben in 2011 klant geworden van Ziggo, de recorder heb ik er toen bijgekregen.

Ook ongeveer 3 jaar dus.
Apart en bij jouw werkte alles ook nog maar de tuners zeiden geen ontvangst meer te hebben?
Ik heb hem toen opengeschroefd om te kijken of er iets los zat maar dat leek niet zo te zijn.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• nielsn
Ik kreeg de welbekende blokjes in beeld welke over het algemeen met slechte bedrading wordt geassocieerd. Dit probleem kwam toevallig net na de frequentie wijzigingen van Ziggo.

Op tuner 1 had ik een kwaliteit en sterkte van ongeveer 40% en een BER welke minimaal 2,5 was. Tuner 2 had heel af en toe gewoon 100% kwaliteit en 90% sterkte en een BER van 0,0.

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ik had vanaf de dag dat ik hier op mijn nieuwe adres kwam wonen een zwakke verbinding. Wel stabiel, maar stroperig traag. Na contact met ziggo werd geconcludeerd dat het aan de positie van de router/modem kon liggen. Ik kocht de Asus AC68-U voor beter wifi bereik in huis, hopende dat hiermee het probleem verholpen zou zijn. Nog steeds was de verbinding traag. Ik kon niet eens op mijn iphone via de ziggo ap een wedstrijd van NL kijken, want de verbinding was trager dan 2Mbps (?).

Ik logde toevallig eergisteren in mijn ziggo en zag daar de mogelijkheid om wifi spots uit te zetten. Dit deed ik ter test, en mijn verbinding is nu de max haalbaar (heb een Z2 abo). Beeld op de ziggo ap is schitterend, en ik haal downloads van meer dan 10.000kb/s....

Ik weet niet of andere ook tegen dit probleem zijn gelopen maar voor mij was het stoppen van de wifi deelservice de oplossing voor mijn trage verbinding...

• nooberke
  • Laatst online: 09:35
Je had de modem/router van Ziggo in bridge modus moeten laten zetten aangezien je een eigen, veel betere, Asus Router gebruikt...

Als je hem in bridge modus had laten zetten (zou ik alsnog adviseren), waren je wifispots ook weggeweest

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Dat stond idd nog op het programma, maar ik had teveel stabiliteitsproblemen in de eerste weken waardoor ik het wel fijn vond terug te kunnen vallen op het ziggo modem...is nu idd van het verleden, ga ik dus binnenkort doen.

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
GustavSan schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:35:
Ik had vanaf de dag dat ik hier op mijn nieuwe adres kwam wonen een zwakke verbinding. Wel stabiel, maar stroperig traag. Na contact met ziggo werd geconcludeerd dat het aan de positie van de router/modem kon liggen. Ik kocht de Asus AC68-U voor beter wifi bereik in huis, hopende dat hiermee het probleem verholpen zou zijn. Nog steeds was de verbinding traag. Ik kon niet eens op mijn iphone via de ziggo ap een wedstrijd van NL kijken, want de verbinding was trager dan 2Mbps (?).

Ik logde toevallig eergisteren in mijn ziggo en zag daar de mogelijkheid om wifi spots uit te zetten. Dit deed ik ter test, en mijn verbinding is nu de max haalbaar (heb een Z2 abo). Beeld op de ziggo ap is schitterend, en ik haal downloads van meer dan 10.000kb/s....

Ik weet niet of andere ook tegen dit probleem zijn gelopen maar voor mij was het stoppen van de wifi deelservice de oplossing voor mijn trage verbinding...
Zat je toevallig niet ingelogd op je eigen hotspot ipv je reguliere verbinding ? Dat zou het kunnen verklaren.
Pagina: 1 ... 84 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]