Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

FicoF schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 01:31:
Waarom levert ziggo nog geen internet zonder TV? Ik woon in een gebied waar enkel ziggo de gewenste snelheid haalt maar TV heb ik niet nodig, dat moet ik wel afnemen. Ik vind dat raar, betaal voor iets wat ik niet gebruik.
Is dit geen koppelverkoop?
Je betaald niet voor tv, maar voor vastrecht (waar tv bij zit) van de kabel, althans, dat was het smoesje geloof ik.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:24
FicoF schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 01:31:
Waarom levert ziggo nog geen internet zonder TV? Ik woon in een gebied waar enkel ziggo de gewenste snelheid haalt maar TV heb ik niet nodig, dat moet ik wel afnemen. Ik vind dat raar, betaal voor iets wat ik niet gebruik.
Is dit geen koppelverkoop?
Nee, want de digitale diensten worden aangeboden over de analoge lijn, deze is dus nodig om internet te kunnen krijgen, hierdoor heb je automatisch ook analoge tv er bij.

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:54
Sinds een paar dagen last van internetonderbrekingen en digitale tv haperingen. Zeker 2x op een dag moet ik de Ubee modem/router resetten (stekker eruit halen) om weer "snel" internet te krijgen, als ik dat niet doe is het letterlijk zo sloom als dikke stront door een vergiet. Ook digitale tv hapert heel erg veel, signaalsterkte ligt rond de 80%, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen. Interactieve HD Recorder (van Samsung) ook al een keer gereset, maar ook dat zet weinig zoden aan de dijk. Meer mensen hier last van en misschien een oplossing hiervoor?

Het is misschien raar, maar de tv is ongeveer 8 jaar oud, zouden de haperingen bijv. ook aan de aansluitingen kunnen liggen (dus waarmee de recorder met de tv is verbonden? In dit geval scart, omdat de HDMI van de tv aan diggelen is).

Heb een 120mb downloadverbinding bij Ziggo (Alles in 1 plus)

[ Voor 3% gewijzigd door dannyvdb1997 op 23-08-2014 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 20:45
Sinds gisteren ineens last van een herstartende Humax iHDR-5200C. Vlak na het opstarten reboot hij ineens. Één keer viel hij zelfs uit. Erg irritant...

Blijkbaar speelt dit iig al sinds 2012...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
dannyvdb1997 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:46:
[knip]

90mbit verbinding...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Je bedoelt 90 Mb/s? 120 Mb/s heb je alleen bij UPC. :P
dannyvdb1997 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:46:
Sinds een paar dagen last van internetonderbrekingen en digitale tv haperingen. Zeker 2x op een dag moet ik de Ubee modem/router resetten (stekker eruit halen) om weer "snel" internet te krijgen, als ik dat niet doe is het letterlijk zo sloom als dikke stront door een vergiet. Ook digitale tv hapert heel erg veel, signaalsterkte ligt rond de 80%, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen. Interactieve HD Recorder (van Samsung) ook al een keer gereset, maar ook dat zet weinig zoden aan de dijk. Meer mensen hier last van en misschien een oplossing hiervoor?

Het is misschien raar, maar de tv is ongeveer 8 jaar oud, zouden de haperingen bijv. ook aan de aansluitingen kunnen liggen (dus waarmee de recorder met de tv is verbonden? In dit geval scart, omdat de HDMI van de tv aan diggelen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:44
Damn, deze week heeft de smartcard van m'n huiskamer-TV gedag gezegd. Die draait nu met een andere smartcard weer als een zonnetje. Zou ziggo die dingen vervangen? Ze zijn nogal duur om te kopen :X

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:04

FreakNL

Well do ya punk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Volgens mij kun je een nieuwe krijgen als je oude defect raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:54
Requa schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 00:55:
Je bedoelt 90 Mb/s? 120 Mb/s heb je alleen bij UPC. :P

[...]
Sorry, foutje. Maar weet iemand wat de mogelijke problemen kunnen zijn? Tv, de kabel, ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@danny: om beter te kunnen beoordelen waar het aan ligt zou je in je modem kunnen inloggen (http://192.168.178.1, default naam is ziggo en wachtwoord draadloos). Dan bij de Geavanceerde instellingen kijken en bovenaan op Basic drukken. De informatie op die pagina hier even delen. Bij voorkeur doe je dit op een moment dat het internet inderdaad zo traag is.

Treden storingen in internet en TV gelijktijdig op, of hapert het ene ook wel eens terwijl het andere keurig blijft draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:08
Tackleberry schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 22:43:
Sinds gisteren ineens last van een herstartende Humax iHDR-5200C. Vlak na het opstarten reboot hij ineens. Één keer viel hij zelfs uit. Erg irritant...

Blijkbaar speelt dit iig al sinds 2012...
Dat deed die van mij ook, had te maken met het geactiveerd hebben van de mediaserver en het plaatsen van een tweede mediaserver. Hierdoor reboot de Humax ongeveer 30 seconden na het opstarten, google het maar eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Laatst online: 21-09 20:45
jasperzweed schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 22:23:
[...]

Dat deed die van mij ook, had te maken met het geactiveerd hebben van de mediaserver en het plaatsen van een tweede mediaserver. Hierdoor reboot de Humax ongeveer 30 seconden na het opstarten, google het maar eens!
Toevallig zojuist een software update gedaan (geen verschil) en terug naar de fabrieksinstelingen. Vervolgens een paar keer de Humax herstart, maar dit keer geen probleem met reboots na 30 seconden. De komende tijd maar eens kijken of het zo blijft.

De problemen spelen sinds ongeveer de tijd dat ik mijn NAS van een update heb voorzien. Maar daar is Twonky (of een andere media server) niet op actief. Alleen de standaard DNLA en dat was voor die NAS firmware update ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 23:58
Zins een week of 2 heb ik last van mijn verbinding die om de zoveel tijd compleet weg valt, dit probleem eerder gehad en toen zou er in de buitenkabel vocht zitten, deze is toen vervangen. Maar nu lijkt het weer terug te zijn.

het probleem kan eigenlijk alleen aan de kant van ziggo / modem zitten want alles los getrokken en met alleen een laptop aan het modem precies hetzelfde resultaat.

Om een voorbeeld te geven hier een screenshot van ~10s
Afbeeldingslocatie: https://www.anonimg.com/img/21920c75b118f1dcd14b60fed770071d.png

Iemand ideeën waar dit door zou komen lijkt mij stug dat er weer vocht in de kabel zit of het modem moet defect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze grafiek heeft dus betrekking op een tijdsbestek van 10 seconden? Ik schat zo'n 50 datapunten te zien, dan zouden de datapunten ~200 ms uit elkaar moeten staan. Wat ik hier zie lijkt mij meer een inconsistente downloadsnelheid en mogelijk packet loss. Als de verbinding compleet weg zou vallen zou je in die grafiek van 10 seconden toch meer dan één puntje op de 0 moeten zien, het duurt toch wel een seconde of langer (5 opeenvolgende datapunten in je grafiek dus) voordat een compleet weggevallen verbinding weer terug is.

Probeer anders "ping /t tweakers.net" eens een paar minuutjes te draaien om te zien of er packet loss optreedt en of dat dan sporadisch is of seconden achtereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Dat je modem defect kan zijn is begrijpelijk. Ze leveren tenslotte bagger producten. Bel de KS en maak een afspraak met een monteur om het e.e.a. Te laten controleren. Indien je meteen een nieuwe modem wilt via de KS, Kies dan voor optie "Contract opzeggen/beëindigen" daarna vragen om een nieuwe modem.

Zitten alle kabels wel goed?
Langras schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 23:05:
Zins een week of 2 heb ik last van mijn verbinding die om de zoveel tijd compleet weg valt, dit probleem eerder gehad en toen zou er in de buitenkabel vocht zitten, deze is toen vervangen. Maar nu lijkt het weer terug te zijn.

het probleem kan eigenlijk alleen aan de kant van ziggo / modem zitten want alles los getrokken en met alleen een laptop aan het modem precies hetzelfde resultaat.

[afbeelding]

Iemand ideeën waar dit door zou komen lijkt mij stug dat er weer vocht in de kabel zit of het modem moet defect zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Requa op 25-08-2014 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Langras schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 23:05:

[afbeelding]

Volgens Ziggo Webcare hadden ze hiermee een storing die sinds gisteren (zondag) 13:30 is opgelost, ik weet alleen niet of deze alleen in Utrecht plaats vond of ook daarbuiten.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het WiFi bereik van het Cisco Ziggo modem zo slecht is heb ik er zelf een extra router achter gezet met WiFi, doormiddel van de Ziggo pagina ingesteld (alles via DMZ naar de nieuwe router doorsturen). Echter geeft de Ziggo app aan wel via Ziggo verbonden te zijn maar TV kijken met de app gaat niet. Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:35
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 07:43:
Omdat het WiFi bereik van het Cisco Ziggo modem zo slecht is heb ik er zelf een extra router achter gezet met WiFi, doormiddel van de Ziggo pagina ingesteld (alles via DMZ naar de nieuwe router doorsturen). Echter geeft de Ziggo app aan wel via Ziggo verbonden te zijn maar TV kijken met de app gaat niet. Waar kan dit aan liggen?
Je extra router resetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw beginnen:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Met twee verschillende 'access points' heb ik daarmee geen problemen om op de laptop TV te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 08:47:
[...]

Je extra router resetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw beginnen:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Met twee verschillende 'access points' heb ik daarmee geen problemen om op de laptop TV te kijken.
Bedankt, ik ga dat proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:46
Werkt de app wel als je verbonden bent met de modem van Ziggo? Er is namelijk een storing waardoor TV kijken via de app voor sommige abonnees niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 23:06
Hi ja die storing is heel irritant in de TV app is daar al meer, inside info, over bekend? Ik kan nu slecht tv kijken, heb webcare al eens aangesproken maar blijft slecht.

Zal ze nog eens contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:16
Kwestie van geduld hebben..
Werkzaamheden On Demand & Ziggo TV App
Geachte heer *******,

Ziggo doet regelmatig gepland onderhoud om het netwerk te verbeteren. Ons team van netwerkmonteurs plant alle werkzaamheden zorgvuldig. Wij doen ons uiterste best om te zorgen dat u zo weinig mogelijk overlast ervaart tijdens deze werkzaamheden.

Wanneer is het onderhoud?
Wij gaan van maandagavond 25 augustus 23.00 uur tot dinsdagochtend 26 augustus 9.00 uur voor u aan het werk. Lees meer over deze werkzaamheden.

Wat betekent dit voor u?
Tijdens de werkzaamheden zijn de volgende diensten tijdelijk onderbroken:

• films en series On Demand kijken
• gemiste uitzendingen kijken via TV Gemist
• TV-kijken via de Ziggo TV App
• smartcard activatie of herstellen

Na de werkzaamheden

Werkt uw Interactieve Televisie of TV App niet na de werkzaamheden? Via onze handige probleemoplosser Interactieve Televisie en de probleemoplosser Ziggo TV App lost u het zelf makkelijk op. Wilt u liever telefonisch geholpen worden? Bel gratis 1200 vanaf uw telefoonaansluiting van Ziggo of 0900 - 1884 (normaal tarief).

Met vriendelijke groet,

Erica Blom-Groenink
Directeur Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:26
BeefHazard schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 01:00:
Damn, deze week heeft de smartcard van m'n huiskamer-TV gedag gezegd. Die draait nu met een andere smartcard weer als een zonnetje. Zou ziggo die dingen vervangen? Ze zijn nogal duur om te kopen :X
Gewoon opbellen dan sturen ze gratis een vervangende kaart op. Zodra je de nieuwe actief maakt word de oude verwijderd uit het systeem.

[ Voor 9% gewijzigd door andy88 op 25-08-2014 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:43
Momenteel aan het verbouwen en veranderen in huis. Nu vroeg ik me af kan jezelf de groene kabel van de huiskamer verleggen naar de meterkast er iets van 1 meter naast? Wil dat lelijke kastje uit me woonkamer hebben namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Chris89 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 02:22:
Momenteel aan het verbouwen en veranderen in huis. Nu vroeg ik me af kan jezelf de groene kabel van de huiskamer verleggen naar de meterkast er iets van 1 meter naast? Wil dat lelijke kastje uit me woonkamer hebben namelijk.
neen. huisaansluitingen.nl voor het vinden van de juiste bedrijf die dit voor je kan en mag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Laatst online: 16:43
Okee en dat kan dan kosteloos?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
nooberke schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:30:
Kwestie van geduld hebben..

[...]
Bijzonder deze mail heb ik niet ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:59

Sandyman538

SandstorM [148839]

Wat denk je zelf. "Ja ik vind die aansluiting daar niet zo mooi, zou hem graag op zolder hebben, komen jullie dat gratis fixen?". 8)7

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlijmen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 18:05
Mag ik een aanname doen? Je werkt zelf ook alleen als vrijwilliger?

Uiteraard betaal je hier gewoon zelf voor.

Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24

TFHfony

Professional Weirdo

Op zich kan je het zelf doen en als je goede kwaliteit materialen gebruikt HOEFT het ook geen problemen op te leveren. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat je bent aangesloten op een bepaalde uitgang van de multitap in de straatkast. De versterking van het signaal is aangepast op de lengte van de kabel naar jouw AOP.
Bij elke nieuwe verbinding die je maakt verlies je een aantal dB, hoe dan ook. Hier komt ook nog het verlies bij van de extra meters kabel die je toe gaat voegen aan de lengte. Dit KAN dus wel een issue opleveren. En als je dan Ziggo langs laat komen, zullen de kosten om alles weer in orde te maken voor jou zijn.
Nu kan dit meevallen (versterking opnieuw inregelen in de straatkast), maar ook tegenvallen...

Maar als de verplaatsing niet te groot is EN je gebruikte deugdelijke materialen EN het binnenkomende signaal is sterk genoeg, hoeft het dus geen probleem te zijn.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:57
heeft iemand al ervaring met BAPP? op mijn Nexus 5 werkt het prima, maar op de Samsung S4 van mijn vriendin is het volume veel harder dan met normaal bellen.
En ik hoopte eigenlijk ook inkomende gesprekken erop te kunnen ontvangen, maar dat lijkt nog niet te werken.

wel mooi voor de komende vakanties...gratis bellen via wifi in het buitenland :)

[ Voor 3% gewijzigd door weertenaar op 26-08-2014 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
weertenaar schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:53:
heeft iemand al ervaring met BAPP? op mijn Nexus 5 werkt het prima, maar op de Samsung S4 van mijn vriendin is het volume veel harder dan met normaal bellen.
En ik hoopte eigenlijk ook inkomende gesprekken erop te kunnen ontvangen, maar dat lijkt nog niet te werken.

wel mooi voor de komende vakanties...gratis bellen via wifi in het buitenland :)
Ik heb het in Spanje gebruikt maar merkte wel dat je internet verbinding best goed moet zijn, anders krijg je gratis en voor niets stemvervormingen (op iPhone gebruikt) Ik vraag me dan ook af of het bij een Mc Donalds Wifi zo goed zal werken.

Ik zie overigens ook dat er wordt gezegd dat je met BAPP gratis naar het buitenland kunt bellen? Dat zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlijmen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 18:05
VAnTurenhout schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:26:Ik zie overigens ook dat er wordt gezegd dat je met BAPP gratis naar het buitenland kunt bellen? Dat zou mooi zijn.
Dat had gekund als je met de vaste lijn ook nog met volop bellen gratis naar vaste nummers in Europa kon bellen. Helaas hebben ze dat er uit gehaald en kun je hier dus ook met BAPP geen gebruik van maken. Tarieven zijn identiek aan die van de vaste lijn.

Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de skillz hebt, je weet wat je doet en als het mogelijk is (genoeg kabellengte en extra overlengte !), zou ik het niet nalaten. Kan je meteen een goed AOP en een goede aarding erop aanleggen. Ik heb de huisaansluiting ook (binnen) de meterkast verlegd.

Zoek wel even op google naar een standaardindeling van een meterkast. Elektra, gas, water en CAI/KPN hebben allemaal een 'standaard' toegewezen zone waar ze bevestigd dienen te worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2014 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:06
Precies, bij ons heb ik de kabel ook naar de meterkast verlegd. Aan de buitenzijde een gat langs de gevel gegraven tot ik bij de kabel was, 1m ernaast een gat door de muur de meterkast in (schuin ivm vocht), in de huiskamer de kabel los maken, naar buiten terug getrokken, door het nieuwe gat naar binnen gevoerd, afgemonteerd (dus zonder de kabel in te korten of te verlengen), gaten dichtgekit en de tuin weer netjes gemaakt. Uurtje werk...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:42:
Onlangs had ik Ziggo gevraagd een huidig model van de AOP op te sturen ivm 't vage digi-tv probleem dat we hier hebben, dat het beeld op RTL4 en 8 even blijft hangen, dan zwart wordt en weer verder gaat terwijl het geluid niet onderbroken wordt. In de hoop dat een modernere (en hopelijk beter afgeschermde) AOP het oplost. De afgeschermde coax-connectors hielpen in ieder geval niet, al ging de signaalsterkte wel iets omhoog.

Het nieuwe AOP zit nu aan de muur, kostte wel 't nodige bloed en zweet (maar geen tranen :P ). De groene kabel hier bleek net maar dan ook echt nét lang genoeg te zijn na het eraf knippen van de F-connector die er voor het oude model op zat, die moest er voor het nieuwe model af.

Gelukkig lijkt het goed gegaan te zijn, signaalsterkte lijkt weer een paar % gestegen te zijn. Nu RTL4 en 8 maar een beetje in de gaten houden of dit probleem er nog is.

En anders ook maar de coax-kabel vervangen, die ligt al klaar.
Na het vervangen van de coax-kabel voor een 4g afgeschermde variant (KOKA 9TS), wat het probleem niet oploste, heb ik net ook maar de decoder vervangen. Had een DCB-9401r, nu een Humax IR-Fox C, handig die V&A hier :P Nu hopen dat die het probleem oplost, aangezien hier nu alles is vervangen.

Overigens geeft de IR-Fox C meer info over het signaal:
Kwaliteit: 100%
Sterkte: 60-70%
BER: Niet 0

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
BER: Niet 0
Als je Bit Error Rate niet nul is kan je er bij voorbaat al vanuit gaan dat je signaalproblemen hebt. Of ze ook zichtbaar zijn is een tweede :)

Omdat je AOP ook al vervangen is zou ik Ziggo gewoon bellen voor een storingsmonteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het enige zichtbare is dat bij een aantal zenders af en toe het beeld bevriest voor een paar sec, dan heel kort zwart wordt en weer verder gaat (het geluid gaat gewoon door), telkens datzelfde patroon. Verder geen blokjes/streepjes/ruis/watdanook.

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 26-08-2014 19:18 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:58
Ah sweet downloadspeed, lack of lag and lack of package loss, i've missed you so dearly!!

Lang verhaal kort: Cisco modem van Ziggo in Bridge modus en mijn oude vertrouwde Netgear WNDR3700 deelt weer de lakens uit. Alles draait weer als een zonnetje.

Wel extreem flauw dat je voor dat geintje Ziggo Wifi Spots moet opgeven in het hele land...
En dat terwijl tot 3 weken terug, met de Wifi-loze Ubee modem, dit gewoon bij het pakket in zat.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:57
Joarie schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:52:
Ah sweet downloadspeed, lack of lag and lack of package loss, i've missed you so dearly!!

Lang verhaal kort: Cisco modem van Ziggo in Bridge modus en mijn oude vertrouwde Netgear WNDR3700 deelt weer de lakens uit. Alles draait weer als een zonnetje.

Wel extreem flauw dat je voor dat geintje Ziggo Wifi Spots moet opgeven in het hele land...
En dat terwijl tot 3 weken terug, met de Wifi-loze Ubee modem, dit gewoon bij het pakket in zat.
Ik ben blij dat ik nog geen modem met draadloze router heb...nu mooi mijn eigen router en AP en toch wifispots :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kangodo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-04-2022
Raven schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:42:
Onlangs had ik Ziggo gevraagd een huidig model van de AOP op te sturen...
Ik ben onder de indruk!
Zojuist belde ik Ziggo op over mijn schommelende snelheid en haperende verbinding en kreeg ik te horen dat de AOP niet onder hun verantwoordelijkheid zou vallen, dat is namelijk binnenhuis-bekabeling.
Gelukkig kon hij wel een UMU-pakket sturen, dus ik ben blij.

Ik kreeg de volgende waardes in mijn modem in een tiental minuten:
Correctables Uncorrectables
80128 798

De KS-medewerker kon me vertellen dat er geen probleem was omdat hij een upload van rond de 110 mb/s kon meten, maar dat ik voor die extra snelheid niet hoefde te betalen! Hieperdepiep.
Hij vond het ook vreemd dat ik via 10.228.x.x mijn EVM320b kon uitlezen, omdat ik toch echt in het modem moest inloggen via 192.168.178.1, ook bij de EVM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Had jij soms gebeld? Ik maakte gebruik van Twitter ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atbob
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-08 14:26
Zoeken helpt, maar toch is het af en toe ook de traditionele route met helpdesk wat juist ook goed werkt.

Na jaren al een prima stabiele internetverbinding te hebben liet het signaal het bij mij afgelopen vrijdag afweten. Browsen ging nog, maar gamen zat er niet meer in. Na wat gezoek op GOT en ziggo-gebruikers getest of het de lag spikes waren, en inderdaad: draai 'ping google.nl -t' en eens in de zoveel minuten kreeg ik een paar 'time-outs', vaak een stuk of 3. Daarna: weer even prima. Speedtest liet niks bijzonders zien.

Vrijdagavond de Ziggo helpdesk gebeld, maar ik had nog geen zin in een eigen router + bridge-modus (we gebruiken nl ook wifi hotspots). De helpdesk kon zien dat er iets in het signaal niet goed zat, maar niet of het bij mij thuis lag of in de infra buiten mijn huis. Daarom stelt de helpdesk voor een monteur langs te sturen om het te controleren, op hun kosten. Maandagochtend kon de monteur gelijk al langskomen.

Maandagochtend de monteur: heeft AOP vervangen (want nog een oud type van Casema). Probleem echter nog niet verholpen. Toen heeft hij de UBEE vervangen door een Cisco: voila. Ping loopt als een speer, geen lag spikes, gamen weer super.

Pluim voor monteur, ben weer tevreden klant. Een alternatief dus voor degene die soortgelijke problemen ervaren maar geen trek hebben in een eigen router ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

sinds gisterenmiddag heb ik gedoe met VPN verbindingen. Ik heb niets aan mijn setup veranderd. Ineens worden VPN connecties wel gemaakt maar zonder verkeer er over, of ze vallen uit na een poosje. Zowel in als uitgaande VPN connecties met verschillende apparaten.

Iemand die dit herkend?

Ik heb natuurlijk modem en router al een reset gegeven en WifiSpots uitgeschakeld op het modem, maar het blijft haperen..

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die disconnects is bekend, al snapt de Ziggo-helpdesk (en dat dure Care-plus van 80ct per minuut) niet waar je het over hebt. Ik had ook connecties lopen die na een tijdje geen data te hebben de poorten gewoon werden dichtgegooid.

Schijnt bij het Cisco-modem ook zo te zijn (die ik wel heb liggen, maar nooit in gebruik heb genomen).

Ik stuurt over die verbindingen nu elke minuut een packet, en de boel blijft draaien. Dat kan je over je VPN ook doen. elke minuut even een ping versturen, en de verbinding blijft open.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

maar ook specifiek sinds kort? Daarvoor werkte het altijd helemaal stabiel bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:23
Elke keer als er een snelheid aanpassing is geweest heb ik een aantal weken last van geen i-net connectie. Model reboot en alles draait weer. Daarna loopt alles zeer stabiel incl. de snelheden.

En toch wacht ik met smart op de volgende snelheids verhoging, wnat ze lopen achter met UPC 8)

Overigens sinds de laatste update va nde digi TV zenders is het beeld opgeknapt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

ik heb de instelling Block WAN Requests - Block Anonymous Internet Requests uitgezet, deze stond aan (misschien in een update DOOR Ziggo aangezet) hopelijk veroorzaakt dat de VPN-verbindingen (in en uit) langer open blijven staan..

Lijkt me in dit geval in ieder geval niet zinnig om aan te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 09:49
Deze waarden heb ik nu na twee dagen online te zijn geweest met modem (wel heel veel data verbruikt, geen idee of dat relevant is):

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 202000000 Hz 7.5 dBmV 37.5 dB
2 Locked QAM256 178000000 Hz 9.0 dBmV 37.8 dB
3 Locked QAM256 186000000 Hz 8.5 dBmV 37.9 dB
4 Locked QAM256 194000000 Hz 8.3 dBmV 37.9 dB
5 Locked QAM256 210000000 Hz 8.9 dBmV 37.4 dB
6 Locked QAM256 218000000 Hz 8.9 dBmV 37.5 dB
7 Locked QAM256 226000000 Hz 8.7 dBmV 37.7 dB
8 Locked QAM256 234000000 Hz 8.2 dBmV 37.5 dB

Correctables Uncorrectables
2876 1639

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 39.7 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 39.7 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 39.7 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 39.7 dBmV

Counter
T3 Timeout 20
T4 Timeout 22

Heb af en toe last van artefacts bij het tv kijken. Is dat logisch, op basis van bovenstaande waarden? Had hier vroeger nooit last van maar sinds een tijdje af en toe een drop-out. Ook valt internet soms helemaal weg (voor een minuut of zo) maar ik denk niet dat dat hier iets mee te maken zal hebben?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kangodo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-04-2022
Deze website geeft wat informatie, maar ik weet niet zeker of dat ook van toepassing is en in welke mate dit belangrijk is: http://www.dslreports.com/faq/16085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:31
Brad Pitt schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:25:
Deze waarden heb ik nu na twee dagen online te zijn geweest met modem (wel heel veel data verbruikt, geen idee of dat relevant is):
[...]
Heb af en toe last van artefacts bij het tv kijken. Is dat logisch, op basis van bovenstaande waarden? Had hier vroeger nooit last van maar sinds een tijdje af en toe een drop-out. Ook valt internet soms helemaal weg (voor een minuut of zo) maar ik denk niet dat dat hier iets mee te maken zal hebben?
Zover ik heb begrepen worden T4 foutmeldingen veroorzaakt vanuit de straat/wijkkast en T3 vanuit je eigen modem. Hoe dan ook zouden die allebei gewoon praktisch 0 moeten zijn, 20 lijkt mij een beetje aan de hoge kant. Om even een voorbeeld te geven: mijn modem staat nu 56 dagen aan en heeft daar 1 (T3) en 4 (T4) staan en het aantal correctables en uncorrectables zijn 2630 en 104.
Jouw downstream power waardes zijn ook wat aan de hoge kant. Van wat ik heb meegekregen hoort dat ergens tussen de 0 en -5 te zijn en hoe dichter bij de 0 hoe beter. Misschien kan je de kabel opnieuw monteren?
Internet kan overigens zeker wel wegvallen als je een slechte verbinding hebt, wat je waardes wel aan lijken te geven, en artifacts in de tv ook.

[ Voor 37% gewijzigd door Caelorum op 27-08-2014 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Caelorum schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:05:
[...]
Misschien kan je de kabel opnieuw monteren?
Weer die friggin' kruipruimte in :( Zit op zo een belachelijke plek hier (die groene kabel komt niet tot boven de grond, heel wonderlijk :P ). Gaat toch over die groene kabel neem ik aan hè (echt de ballen verstand van helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ja, die ja. Het heeft hier de situatie enorm verbeterd (op een bonding probleem door defecte hardware in de straatkast na). Ik had namelijk precies hetzelfde probleem en na stukje afknippen (~2cm), opnieuw strippen en netjes in het AOP aanbrengen waren de signaalproblemen als sneeuw voor de zon verdwenen. En mocht het niet helpen dan is het in ieder geval een punt minder waar je je zorgen over kan maken :)

Hier was het overigens zo knudde aangebracht dat ik vermoed dat de 60 jarige vorige bewoonster het zelf heeft gedaan ^^

[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 27-08-2014 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Caelorum schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:14:
Hier was het overigens zo knudde aangebracht dat ik vermoed dat de 60 jarige vorige bewoonster het zelf heeft gedaan ^^
Erger dan dit? ;) (groter)

Denk dat ik ook maar wat andere kabels moet gaan halen, deze plastic dingen zijn niet je-van-het :X

[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 27-08-2014 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mja, de kabel zelf komt van buiten rechtstreeks de woonkamer in dus dat was het probleem niet. De kabel was alleen bijzonder slecht in de AOP gemonteerd en veroorzaakte dus veel problemen bij mij :) De rest ziet er hier ook wel clean uit. Heb zelf nu alleen de AOP op zijn kop moeten plaatsen, omdat die op geen enkele andere mogelijkheid in de muur wou ^^ De monteur van Ziggo die hier kwam kijken naar de lijn had ook zoiets van "nouja... ok het zit er in ieder geval in" (maar wel losjes, want hij klemt niet goed :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Caelorum schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:05:
[...]

Zover ik heb begrepen worden T4 foutmeldingen veroorzaakt vanuit de straat/wijkkast en T3 vanuit je eigen modem. Hoe dan ook zouden die allebei gewoon praktisch 0 moeten zijn, 20 lijkt mij een beetje aan de hoge kant. Om even een voorbeeld te geven: mijn modem staat nu 56 dagen aan en heeft daar 1 (T3) en 4 (T4) staan en het aantal correctables en uncorrectables zijn 2630 en 104.
Jouw downstream power waardes zijn ook wat aan de hoge kant. Van wat ik heb meegekregen hoort dat ergens tussen de 0 en -5 te zijn en hoe dichter bij de 0 hoe beter. Misschien kan je de kabel opnieuw monteren?
Internet kan overigens zeker wel wegvallen als je een slechte verbinding hebt, wat je waardes wel aan lijken te geven, en artifacts in de tv ook.
Correct.
Iedere T4 fout zorgt ervoor dat het modem opnieuw moet connecteren en hier heb je tijdens gebruik zeker last van in de zin van uitval. Zie ook DOCIS: T1 T2 T3 and T4 descriptions

Je zegt dat je het AOP al opnieuw afgemonteerd hebt, heb je wellicht een TV/DATA splitter op je AOP zitten die brak is? Ziggo levert tegenwoordig namelijk standaard de UMU-01 uit. Vaal hebben klanten alles al geprobeerd qua bekabeling en AOP en dan blijkt het gewoon de splitter te zijn welke op termijn bepaalde frequenties gaat dempen. Merk je overigens ook terug op digitale tv.

[ Voor 6% gewijzigd door andy88 op 27-08-2014 17:10 ]

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:46
Jerrythafast schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 19:00:
Duidt een hoge downstream power level niet juist op signaal wat "te sterk" is (ook wel 'overstuurd')?
Ik heb een paar jaar geleden problemen gehad met mijn internet en tv. Internet viel steeds weg en op de tv regelmatig blokjes in beeld. Het signaal wat binnenkwam in huis was ook te sterk. De monteur van Ziggo heeft een weerstand tussen de kabel en het aansluitpunt gezet. Sindsdien geen problemen meer gehad.
(Dit is gedaan door de 2e monteur, de eerste monteur kon niks vinden).
De 2e monteur zei dat dit kon voorkomen als de kabel van de stoepkast tot de woning te kort is gehouden. Je mist dan meters die normaal signaalverlies zouden opleveren. Ik weet niet in hoeverre dit klopt maar klinkt wel aannemelijk. Maar hoeveel meter moet je dan niet te kort hebben? Hoeveel verlies heb je op een kabel die is bedoelt voor dit signaal?
Dit was mijn ervaring met te sterk signaal.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Bij mij valt de laatste tijd de bedrade verbinding uit.
De kabel erin en eruit en het werkt weer. Waar zou dit aan kunnen liggen?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
icecreamfarmer schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:35:
Bij mij valt de laatste tijd de bedrade verbinding uit.
De kabel erin en eruit en het werkt weer. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Meer informatie zou ook fijn zijn, signaalwaardes al gecheckt, op de website gekeken voor storingen, blijft de tv het wel doen, welke router gebruik je?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Zombymario schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 13:35:
[...]

Meer informatie zou ook fijn zijn, signaalwaardes al gecheckt, op de website gekeken voor storingen, blijft de tv het wel doen, welke router gebruik je?
Over wifi heb ik wel verbinding verder kan ik dan wel inloggen op de modem.
Ik heb alleen op de bedraade poorten dan geen internet.
Standaard ubee, TV blijft trouwens wel werken.

[ Voor 5% gewijzigd door icecreamfarmer op 28-08-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 11:54
Iemand enige ervaring met de "extra" download/upload in omgeving Amstelveen? Is 180mbit nou echt haalbaar? (nee..) maar wat dan wel? de 90mbit variant?

Zit te twijfelen om over te stappen. KPN maakt mij het leven zuur met ellendige hoge ping waardes. En vastgenageld aan 20mbit.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij internet via de kabel ben je niet afhankelijk van hoe ver je van de centrale woont oid, de 180mbit zou gewoon overal haalbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 11:05
dhelios schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 02:22:
Iemand enige ervaring met de "extra" download/upload in omgeving Amstelveen? Is 180mbit nou echt haalbaar? (nee..) maar wat dan wel? de 90mbit variant?

Zit te twijfelen om over te stappen. KPN maakt mij het leven zuur met ellendige hoge ping waardes. En vastgenageld aan 20mbit.. :(
Dat is ook mijn regio en uit ervaring kan ik je vertellen dat je die gewoon haalt. Let wel op dat het via WiFi vaak niet het geval zal zijn. Afhankelijk van waar je in Amstelveen woont, is er ook de mogelijkheid om glasvezel te nemen (Westwijk). Daarnaast is KPN ook bezig met haar netwerk aan het upgraden binnen Amstelveen, waardoor er binnenkort vrijwel overal VDSL2 beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
Ok dat is dus duidelijk. Enig idee wanneer KPN dan VDSL2 uit zal rollen?

Ben nabij het stadshart, 2 min lopen. Op dit moment klinkt het lucratief om over te stappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb 5 jaar als installatiemonteur in Amstelveen gewerkt. Het netwerk daar is echt goed, dus die snelheid is geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
VDSL2 verhoogt wel de snelheid, maar ook de pingtijden. Mijn vriendin woont in Zwolle tegenover een groot gebouw waar met enige regelmaat KPN mannetjes in en uit lopen, die heeft 50/5 VDSL (haalt ze ook), pingtijden naar eerste gateway of 8.8.8.8 zijn gewoon 50ms of hoger. Bij Ziggo is dat <20ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Laatst online: 17-09 11:05
dhelios schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:42:
Ok dat is dus duidelijk. Enig idee wanneer KPN dan VDSL2 uit zal rollen?

Ben nabij het stadshart, 2 min lopen. Op dit moment klinkt het lucratief om over te stappen..
Check deze even; http://kpndotcom.fpi-info.fourstack.nl/

Als je in de wijk Bankras woont, dan heb je pech. Daar is VDSL uitgerold vanuit de centrale (die naast de V&D staat). Daar is de snelheid niet zo goed. Betwijfel of KPN ook daar VDSL kasten neer gaat zetten. Goed nieuws is wel dat Ziggo daar ca. 6 maanden geleden alle bekabeling onder de straten heeft vervangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
Timmert schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:20:
Ik heb 5 jaar als installatiemonteur in Amstelveen gewerkt. Het netwerk daar is echt goed, dus die snelheid is geen probleem :)
Helaas, ik had altijd de snelste verbinding bij KPN genomen en opeens veranderde er was. En daardoor heb ik nu al een jaar gedowngrade naar het basis pakket, wat sneller kon ik toch niet..

@dôh; heb de test gedaan, maar op mijn huisnummer vind ik 2 resultaten, eentje ook met BY (geen idee wat dat betekent, maar dat is de 20mbit screenshot):

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/r8vxqx.png

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/23tif54.png

--

Als ik dan mijn buren hun huisnr invul dan krijg ik resultaten van 36+mbit.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:41
Nvm.

[ Voor 98% gewijzigd door tcviper op 29-08-2014 12:45 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
dhelios schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 02:22:

Hoezo zou 180 mbit niet haalbaar zijn? De tijd dat Ziggo capaciteit te kort kwam ligt na de verglazing van het core netwerk al tijden achter ons.

Als je eigen apparatuur in orde is zal je zeker 180 mbit halen, wellicht een paar mbit minder afhankelijk van de speedtest die je gebruikt. Haal je de snelheid (bekabeld) niet, dan kan Ziggo kostenloos iemand langs sturen.

Gisteren toevallig nog een speedtest gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3720053156.png

Zojuist nog een:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3722315966.png

Draadloos haal ik met de standaard Ubee ongeveer 45 mbit (5-10 meter) en zo'n 70 mbit over 5 ghz.

[ Voor 27% gewijzigd door andy88 op 29-08-2014 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
icecreamfarmer schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:18:
[...]

Over wifi heb ik wel verbinding verder kan ik dan wel inloggen op de modem.
Ik heb alleen op de bedraade poorten dan geen internet.
Standaard ubee, TV blijft trouwens wel werken.
Ik zou bijna denken dat het aan je pc zou liggen, kan je ook eventueel een ander pc gebruiken om dit te testen?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Zombymario schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:27:
[...]

Ik zou bijna denken dat het aan je pc zou liggen, kan je ook eventueel een ander pc gebruiken om dit te testen?
Zal de laptop eens pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:51
Gisteren is monteur geweest, omdat iedere keer als ik mijn laptop uit de sluimerstand haal, internet na een paar tellen uitvalt en iedere keer de modem inlogpagina verschijnt, wat voorheen nooit het geval was.Modem reset zichzelf iedere keer als internet uitvalt. Internet verbinding was altijd stabiel en viel bijna nooit uit. Hij heeft kastje en kabel vervangen. Alles doorgemeten, wat allemaal goed was. Ik hoopte dat dat de oplossing was, maar nee hoor, weer die klote pagina. Neemt sons ook tabs over met inlogpagina. Morgen komt er weer een monteur. Iemand ook deze ervaring gehad? Oplossing misschien?

Ubee UVW3200 modem heb ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:09
desalniettemin schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:38:
Gisteren is monteur geweest, omdat iedere keer als ik mijn laptop uit de sluimerstand haal, internet na een paar tellen uitvalt en iedere keer de modem inlogpagina verschijnt, wat voorheen nooit het geval was.Modem reset zichzelf iedere keer als internet uitvalt. Internet verbinding was altijd stabiel en viel bijna nooit uit. Hij heeft kastje en kabel vervangen. Alles doorgemeten, wat allemaal goed was. Ik hoopte dat dat de oplossing was, maar nee hoor, weer die klote pagina. Neemt sons ook tabs over met inlogpagina. Morgen komt er weer een monteur. Iemand ook deze ervaring gehad? Oplossing misschien?

Oude laptop?

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
andy88 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:16:
[...]

Hoezo zou 180 mbit niet haalbaar zijn? De tijd dat Ziggo capaciteit te kort kwam ligt na de verglazing van het core netwerk al tijden achter ons.

Als je eigen apparatuur in orde is zal je zeker 180 mbit halen, wellicht een paar mbit minder afhankelijk van de speedtest die je gebruikt. Haal je de snelheid (bekabeld) niet, dan kan Ziggo kostenloos iemand langs sturen.

Gisteren toevallig nog een speedtest gedaan:
[afbeelding]

Zojuist nog een:
[afbeelding]

Draadloos haal ik met de standaard Ubee ongeveer 45 mbit (5-10 meter) en zo'n 70 mbit over 5 ghz.
Behalve dat ze de last mile niet van glas is, en je dus erg afhankelijk bent van anderen in je buurt die op dat moment ook veel pieken. Daarnaast heeft Ziggo de uplink providers niet op orde, dat merk je met name in de avonduren wanneer sites aan de overkant van de zee gewoon beduidend langzamer zijn, pings liggen hoger. Als je dan kijkt naar XS4ALL glas verbinding dan blijven de verbindingen wel stabiel, ook op andere tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Tuurlijk is het laatste stuk coax, daarom is het ook een kabelprovider. Als dit in 2014 nog capaciteitsproblemen zou introduceren had Ziggo heus wel een andere weg ingeslagen. Ik ben het met je eens dat er nog enkele plekken zullen zijn waar tijdens piek uren het coax segment aan de rand van zijn maximum capaciteit zit maar op 95% van de plekken is dit niet het geval :)

Wanneer Ziggo tegen een capaciteitsprobleem aanloopt in een gebied met veel klanten word er vaak glas doorgetrokken tot de eindversterker, weet ik uit ervaring bij Ziggo TS. In de meeste gevallen zal glas lopen tot de wijkcentrale en gaat het van hier uit met de welbekende 'groene kabel' naar de eindversterkers in de straat.

Als ik in mijn coax segment kijk is er op dit moment bijvoorbeeld slechts 7% capaciteit in gebruik. Als ik in de avond/piekuren kijk is dit gestegen naar ca. 40% maar als nog plek genoeg.

[ Voor 43% gewijzigd door andy88 op 30-08-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:18
desalniettemin schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:38:

Dit had ik enige tijd geleden ook, met de Ubee EVW321B. De oplossing was in mijn geval om in de configuratie onder Gateway -> Options de optie 'UPnP Enable' uit te zetten. Sindsdien heb ik er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Vandaag is er weer een monteur geweest en die heeft een nieuw modem geplaatst, de Cisco ECP3828. Vingers gekruist ;) Bedankt voor de antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
desalniettemin schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:44:
Vandaag is er weer een monteur geweest en die heeft een nieuw modem geplaatst, de Cisco ECP3828. Vingers gekruist ;) Bedankt voor de antwoorden :)
Ook de EPC3928 heeft last van die bug. Even UPnP uitzetten dus als je instabiliteit ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
andy88 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:36:
[...]

Ook de EPC3928 heeft last van die bug. Even UPnP uitzetten dus als je instabiliteit ervaart.
Ik wacht eerst even vandaag en morgenochtend af en dan probeer ik je optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Inderdaad alleen doen als het nodig is, UPnP verzorgt ook nuttige functies in een thuisnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
Ik heb de 180mbit variant besteld. 1 oktober wordt alles aangesloten en geleverd.. we wachten het af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Beetje een gek probleem. Als ik een speedtest doe haal ik gewoon 90/9 qua snelheid. Gewoon internetten werkt allemaal prima, maar als ik bijvoorbeeld een stream opstart is die continu aan het bufferen, als ik op dumpert een filmpje wil kijken, worden de eerste 10 seconden meteen ingeladen waarna het filmpje daarna steeds moet bufferen. Tot zover het probleem, maar als ik tijdens die stream steeds een ziggo speedtest doe, dan hoeft er niet gebufferd te worden, maar speelt de stream zonder problemen. Evenals de dumpert filmpjes, doe ik een speedtest tijdens het laden van het filmpje dan wordt het probleemloos afgespeeld.

Iemand die dit herkend? Heb al de firewall uitgezet, geen soelaas. Mijn ziggo modem staat in bridge (dus het kan eigenlijk niet aan ziggo liggen). Er staat een asus RT-AC68U router achter. Meer mensen met zo'n specifiek en curieus probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:16
Sandyman538 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 21:52:
Beetje een gek probleem. Als ik een speedtest doe haal ik gewoon 90/9 qua snelheid. Gewoon internetten werkt allemaal prima, maar als ik bijvoorbeeld een stream opstart is die continu aan het bufferen, als ik op dumpert een filmpje wil kijken, worden de eerste 10 seconden meteen ingeladen waarna het filmpje daarna steeds moet bufferen. Tot zover het probleem, maar als ik tijdens die stream steeds een ziggo speedtest doe, dan hoeft er niet gebufferd te worden, maar speelt de stream zonder problemen. Evenals de dumpert filmpjes, doe ik een speedtest tijdens het laden van het filmpje dan wordt het probleemloos afgespeeld.

Iemand die dit herkend? Heb al de firewall uitgezet, geen soelaas. Mijn ziggo modem staat in bridge (dus het kan eigenlijk niet aan ziggo liggen). Er staat een asus RT-AC68U router achter. Meer mensen met zo'n specifiek en curieus probleem?
Ja in het verleden speelde dat hier ook wel is op, specifiek met streaming video, herstarten van de modem (welke in bridge staat) loste het altijd op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

nooberke schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:21:
[...]

Ja in het verleden speelde dat hier ook wel is op, specifiek met streaming video, herstarten van de modem (welke in bridge staat) loste het altijd op
Echt ongelooflijk, maar volgens mij is het probleem voor nu verholpen. Echt nooit aan het ziggo modem wat in bridge staat gedacht... In mijn beleving doet dat ding niks meer, dus om die te herstarten.

Maar ik blijf het wel vreemd vinden dat als ik mijn verbinding ga inspannen (door een speedtest) het allemaal wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:28

IkWilbert

Het is mij!

Per vandaag beschikbaar bij Ziggo:
BBC One HD
BBC Two HD
TLC HD
FOX Sports 3,4,5 en 6 HD
Film 1 Action HD, Film 1 Comedy HD en Film 1 Spotlight HD.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:07

B4tman_DH

To the Bat.....

Kangodo schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:45:
[...]

Ik ben onder de indruk!
Zojuist belde ik Ziggo op over mijn schommelende snelheid en haperende verbinding en kreeg ik te horen dat de AOP niet onder hun verantwoordelijkheid zou vallen, dat is namelijk binnenhuis-bekabeling.
De AOP (groene kabel) valt juist WEL :X binnen het servicebereik van Ziggo. De WCD (bv een 2e overname punt in de woonkamer) valt hier buiten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

IkWilbert schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:04:
Per vandaag beschikbaar bij Ziggo:
BBC One HD
BBC Two HD
TLC HD
FOX Sports 3,4,5 en 6 HD
Film 1 Action HD, Film 1 Comedy HD en Film 1 Spotlight HD.
Bron?
En waarom in godesnaam TLC 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan het bericht van IkWilbert bevestigen (door de TV aan te zetten en te zappen naar deze zenders). De nieuwe HD-zenders staan op hetzelfde kanaalnummer als waar tot gisteren de SD-versie stond. De SD-versies van deze kanalen zijn verhuisd naar kanaalnummers boven de 900, zoals gebruikelijk is bij Ziggo.

Overigens heb ik geen abonnement op Fox Sports en Film1, dus voor deze zenders moet ik uitgaan van de kanaalnaam en de EPG gegevens. BBC1, BBC2 en TLC komen in ieder geval inderdaad in 1080i binnen hier.

[ Voor 25% gewijzigd door Jerrythafast op 01-09-2014 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:28

IkWilbert

Het is mij!

icecreamfarmer schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:16:
[...]

Bron?
Kennis bij Ziggo, persbericht zal wel volgen ;)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
icecreamfarmer schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:16:
[...]

Bron?
TLC wordt (of je het nou leuk vindt of niet) goed bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens zagen een aantal Tweakers in het Digitale TV info topic al aankomen dat deze zenders zouden komen. De zenders waren al een tijdje aanwezig op het netwerk en sommige bleken met DVB-software in combinatie met het benodigde abonnement al te bekijken te zijn. De meeste van deze zenders werden afgelopen weekend dan ook middels screenshots bevestigd in dat topic.

Wat er vandaag nieuw is, is dat je met je gewone CI+ TV of settopbox ook op de HD-kanalen kunt afstemmen (wat voor 99,9% van de mensen natuurlijk een vereiste is om een kanaal "beschikbaar" te noemen).

[ Voor 8% gewijzigd door Jerrythafast op 01-09-2014 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Iemand ook enig idee of Ziggo de problemen met de TV app nog eens gaat oplossen?
Kan al tijden niet meer tv kijken en inloggen is ook niet meer mogelijk
(heb bijv. app ook al eens opnieuw geïnstalleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:14
Piet91 schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:49:
Iemand ook enig idee of Ziggo de problemen met de TV app nog eens gaat oplossen?
Op mijn Nexus7 werkt het weer sinds de werkzaamheden in en na het weekend van de 23e.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
Wat is nou een goede router icm de 180mbit lijn? Ik heb nu een Airport Express base station. Is al een tijdje oud, denk 3 of 4 jaar. Sinds dat de 5ghz combinatie uitkwam.

Ik weet dat je met WiFi moeilijk 180mbit zal trekken, maar met welk modem is je snelheid enigszins toch wel acceptabel? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeeCH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
dhelios schreef op maandag 01 september 2014 @ 12:14:
Wat is nou een goede router icm de 180mbit lijn?
Heb hier een D-link dir-868L router icm Asus pce-ac68 ontvangers en haal stabiele snelheden tussen 550Mbit (2e etage) tot volle 1,3Gbit (begane grond waar de D-link staat). AC-netwerk 5Hgz dus en haal door het hele huis makkelijk de 180Mbit van Ziggo :)
Pagina: 1 ... 90 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]