Hier staat een toelichting op de website van Ziggo:
https://www.ziggo.nl/televisie/extra-hd-zenders
https://www.ziggo.nl/televisie/extra-hd-zenders
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Hier nog helemaal niets. Erg irritant; want dat is toch mijn 2e manier van tv kijken.ozzynator schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:54:
Op mijn Nexus7 werkt het weer sinds de werkzaamheden in en na het weekend van de 23e.
[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 01-09-2014 14:11 ]
Sandyman538 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:29:
[...]
Echt ongelooflijk, maar volgens mij is het probleem voor nu verholpen. Echt nooit aan het ziggo modem wat in bridge staat gedacht... In mijn beleving doet dat ding niks meer, dus om die te herstarten.
Maar ik blijf het wel vreemd vinden dat als ik mijn verbinding ga inspannen (door een speedtest) het allemaal wel goed werkt.
Wat voor foutmelding krijg je?Piet91 schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:49:
Iemand ook enig idee of Ziggo de problemen met de TV app nog eens gaat oplossen?
Kan al tijden niet meer tv kijken en inloggen is ook niet meer mogelijk
(heb bijv. app ook al eens opnieuw geïnstalleerd)
Kennis van mij haalt met de standaard door Ziggo geleverde EPC3928 gewoon 180 mbit draadloos met zijn LG G2. Wel op 5 ghz natuurlijk, op 2.4 ga je dit niet halen.dhelios schreef op maandag 01 september 2014 @ 12:14:
Wat is nou een goede router icm de 180mbit lijn? Ik heb nu een Airport Express base station. Is al een tijdje oud, denk 3 of 4 jaar. Sinds dat de 5ghz combinatie uitkwam.
Ik weet dat je met WiFi moeilijk 180mbit zal trekken, maar met welk modem is je snelheid enigszins toch wel acceptabel?
[ Voor 60% gewijzigd door andy88 op 01-09-2014 14:57 ]
[ Voor 103% gewijzigd door andy88 op 01-09-2014 14:57 ]
Als ik de app opstart en naar 'mijn account' ga ben ik al ingelogd. Log ik uit en probeer ik weer in te loggen krijg ik een rode balk met "Inloggen niet mogelijk".andy88 schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:52:
Wat voor foutmelding krijg je?
[ Voor 11% gewijzigd door MrPompidom op 01-09-2014 16:45 . Reden: typo ]
[ Voor 7% gewijzigd door Jerrythafast op 01-09-2014 17:07 ]
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
[ Voor 15% gewijzigd door Jerrythafast op 01-09-2014 19:01 ]
Aha, weer wat geleerd, hartelijk dank hiervoor!Jerrythafast schreef op maandag 01 september 2014 @ 17:06:
@jamiev90: Signaalwaarden zijn volgens mij prima. SNR van meer dan 40 dB is om jaloers op te zijnDownstream power moet dichtbij 0 liggen, dus dat is in orde. Waar test je je snelheid mee? speedtest.ziggo.nl, speedtest.upc.nl en speedtest.net zijn relatief betrouwbare testsites. Geven die sites je ook zo'n lage snelheid?
Die ondertiteling bestaat niet. Probeer hem maar eens op te zetten op je humax.Piet91 schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:10:
[...]
Hier nog helemaal niets. Erg irritant; want dat is toch mijn 2e manier van tv kijken.
Oh, en een geheel andere vraag; ik heb wel eens opnames van de Humax waarbij meerdere sub-streams zitten. Bijvoorbeeld een programma van de BBC met meerdere Engelse subs maar VLC/Media Player Classic geven ook een "Dutch [dut] )(dvbsub) [hearing impaired] stream aan. Maar zowel VLC als MPC kunnen deze niet afspelen (ik krijg gewoon geen sub te zien).
Tevens geeft MediaInfo ook deze sub niet aan.
Ook kan ik met CCExtractor de sub er (nog) niet uit halen.
Iemand een idee hoe dat precies zit? Ik kan aan de naam wel zien wat voor ondertiteling dit is (op tv altijd te zien als grote zwarte stroken met witte tekst) maar dat MediaInfo het niet kan zien, maar VLC/MPC weer wel, maar ook weer niet kunnen afspelen...
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Is de melding 'Alleen beschikbaar voor abbonees met TV+Internet van Ziggo'?Piet91 schreef op maandag 01 september 2014 @ 15:42:
[...]
Als ik de app opstart en naar 'mijn account' ga ben ik al ingelogd. Log ik uit en probeer ik weer in te loggen krijg ik een rode balk met "Inloggen niet mogelijk".
Als ik de app echter afsluit (en ook 'kill' met in HTC's app menu) en weer open en bij 'mijn account' kijk; sta ik wel ingelogd.
Ga ik vervolgens naar de zenders toe dan kan ik niet kijken omdat dat alleen beschikbaar is voor abonnees. Of ik dus nou wél of niet ingelogd sta; geen idee...
Toen ik de app nog niet had verwijderd kon ik wel zenders aanklikken; maar dan kreeg ik het bericht dat TV kijken tijdelijk niet mogelijk was o.i.d.
Onder de 5 wordt als ideaal gezien (met hoe dichter bij de 0 hoe beter). 5-10 is nog werkbaar, maar hoger dan 10 zou ik toch even de bekabeling en AOP checken en anders even een belletje richting helpdesk doen als je problemen ervaart. Dacht dat in het boekje zelf 15 als maximum wordt gegeven?S913 schreef op maandag 01 september 2014 @ 17:11:
0? Hmm, mijn power varieert tussen de 8.3 en 11.3 dBmV. SNR is wel goed, maar waar ik de laatste tijd veel tegenaanloop is dat pagina's niet meer in 1 keer openen. Browser blijft hangen lijkt wel en als ik dan nog een keer enter in de adresbalk, laat hij welk meteen. Kan dat met het signaal te maken hebben?
[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 01-09-2014 20:52 ]
Ja.andy88 schreef op maandag 01 september 2014 @ 20:42:
Is de melding 'Alleen beschikbaar voor abbonees met TV+Internet van Ziggo'?
Thanks, maar eens een bericht op Facebook sturen dan (heb geen Twitter)Zo ja, dan is dit een bekend probleem.
Vraag Ziggo Webcare dan even om "IPTV te entitlen t.b.v. de TV app" zij weten dan precies wat te doen en jij kunt daarna weer tv kijken.
[ Voor 29% gewijzigd door WiXX op 01-09-2014 23:54 ]
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Sometimes you need to plan for coincidence
Verwijderd
Bij mij liepen de waardes op naar +12. Bellen had geen zin, ze kwamen er niet (gratis) voor. En een monteur die voor de buren in dezelfde CAI kast aan het werk was, wilde er ook niets aan doen.S913 schreef op maandag 01 september 2014 @ 17:11:
0? Hmm, mijn power varieert tussen de 8.3 en 11.3 dBmV. SNR is wel goed, maar waar ik de laatste tijd veel tegenaanloop is dat pagina's niet meer in 1 keer openen. Browser blijft hangen lijkt wel en als ik dan nog een keer enter in de adresbalk, laat hij welk meteen. Kan dat met het signaal te maken hebben?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2014 08:29 ]
Caelorum schreef op maandag 01 september 2014 @ 20:50:
Onder de 5 wordt als ideaal gezien (met hoe dichter bij de 0 hoe beter). 5-10 is nog werkbaar, maar hoger dan 10 zou ik toch even de bekabeling en AOP checken en anders even een belletje richting helpdesk doen als je problemen ervaart. Dacht dat in het boekje zelf 15 als maximum wordt gegeven?
Dat is mijn ervaring ook, ze zeggen zelf nooit naar die waardes te kijken. Enige waar ik het op kan gooien is dat er iemand langs zou komen voor de installatie toen ik hier een paar maanden geleden kwam wonen en dat die me slechts deels geholpen heeft, omdat hij de CAI kast niet kon vinden waar mijn verbinding in zatVerwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 08:28:
Bij mij liepen de waardes op naar +12. Bellen had geen zin, ze kwamen er niet (gratis) voor. En een monteur die voor de buren in dezelfde CAI kast aan het werk was, wilde er ook niets aan doen.
Goeie tip! Heeft zo'n verzwakker geen negatieve bij-effecten? (Klikt nl. zo negatief, een verzwakkerIk heb toen zelf een -6 dB signaalverzwakker (f-connectortype) geschroeft tussen de kaben van het AOP en de ingang van de FRA 752 versterker die je krijgt bij interactieve TV. De waardes liggen nu tussen de 6 en de 7 dB.
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Verwijderd
Nee alleen positieveS913 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 10:47:
[...]
Goeie tip! Heeft zo'n verzwakker geen negatieve bij-effecten? (Klikt nl. zo negatief, een verzwakker)
En op je nieuwe adres dan geen Ziggo? Anders verhuis wijziging doorgeven, maar sowieso gewoon bellen met Ziggo, ze bijten nietHugo__Boss schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:51:
Op de site van Ziggo staat dat je geen contractovername kunt doen. Is dit ook echt het geval?
Situatie is namelijk als volgt, op mijn oude adres is nog een Ziggo abonnement actief op mijn naam. Ik woon er niet meer, dus wil eigenlijk dat iemand anders daar het overneemt. Is de enige procedure de huidige opzeggen en een nieuwe bestellen? Zit echter nog een contract op voor een klein half jaar, dus zo makkelijk zal dit wel niet gaan vrees ik.
https://powershellisfun.com
Binnen de familie is een overname meestal gewoon mogelijk. Je zult hier wel een behulpzame medewerker voor moeten treffen. Anders kom proberen ze je een sale aan te smeren. Beste is direct vragen naar dienst opzeggingen en het aan hun voorleggen.-={Fred_Perry}=- schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:58:
En op je nieuwe adres dan geen Ziggo? Anders verhuis wijziging doorgeven, maar sowieso gewoon bellen met Ziggo, ze bijten niet
Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout
Kan wel, maar moet je voor bellen. Heeft mijn vriendin ook gedaan toen ze uit haar studentenhuis wegging. Contract stond op haar naam en is overgenomen door degene die daarna huisoudste was. Enige dat ze hoefde te doen was even bellen. Was binnen een dag geregeld.Hugo__Boss schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:51:
Op de site van Ziggo staat dat je geen contractovername kunt doen. Is dit ook echt het geval?
Situatie is namelijk als volgt, op mijn oude adres is nog een Ziggo abonnement actief op mijn naam. Ik woon er niet meer, dus wil eigenlijk dat iemand anders daar het overneemt. Is de enige procedure de huidige opzeggen en een nieuwe bestellen? Zit echter nog een contract op voor een klein half jaar, dus zo makkelijk zal dit wel niet gaan vrees ik.
Nee, merp!
Bericht terug van Ziggo:andy88 schreef op maandag 01 september 2014 @ 20:42:
Is de melding 'Alleen beschikbaar voor abbonees met TV+Internet van Ziggo'?
Zo ja, dan is dit een bekend probleem.
Vraag Ziggo Webcare dan even om "IPTV te entitlen t.b.v. de TV app" zij weten dan precies wat te doen en jij kunt daarna weer tv kijken.
Bedankt voor je bericht. Helaas is de storing die je hebt, onderdeel van een grotere algemene storing. Helaas kunnen we dit niet zo verhelpen. Wel wordt er bij ons hard gewerkt aan een oplossing voor dit probleem. Helaas is het nog niet bekend wanneer dit opgelost zal zijn. Onze excuses dan ook voor het ongemak.
Hmm, ok. Ik heb nl. op een televisie die verder op in mijn huis zit (zolder), al het probleem dat er een paar kanalen niet meer binnenkomen (ondanks nieuwe gecertificeerde kabel infrastructuur), dus wil niet hebben dat het er nog minder worden als ik het signaal verzwakVerwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:18:
Nee alleen positieveIk haal stabiel SNR waardes rond de 40~41, microrefelctie russen 30~33 en na een week staan er alleen maar 5100 correctabels op de teller, geen uncorrectables. Down en up stabiel rond de geadverteerde 90/9.
~ H.P. Lovecraft
Ik heb de mijne gekocht bij www.cablers.nlS913 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:38:
[...]
Hmm, ok. Ik heb nl. op een televisie die verder op in mijn huis zit (zolder), al het probleem dat er een paar kanalen niet meer binnenkomen (ondanks nieuwe gecertificeerde kabel infrastructuur), dus wil niet hebben dat het er nog minder worden als ik het signaal verzwak
Kan ze trouwens niet veel online vinden, heeft de gemiddelde tv-zaak of Mediamarkt ze?
Verwijderd
Het pakket inbteractive TV van Ziggo wordt nu eenmaal zo geleverd. En je moet het conf. handeliding in elkaar zetten. En dat betekent TRAS/ AOP --> kabeltje --> FRA-752 ->(aansluiting 1, versterking 0 dB) Modem -> aansluiting 2/3/4 (TV/Radio/Decoder).MediaZoo schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:34:
Waarom zou je signaal wat te sterk binnenkomt met een demper eerst dempen om vervolgens terug te versterken?
Met een goede splitter los je het probleem ook op. Je moet minimaal -8dB hebben. Bij +12 heb je 20dB speling. Hier is een versterker overbodig. Tenzij je natuurlijk teveel of verkeerde aansluitingen gemaakt hebt (Lees de sterkte van het signaal per uiteinde aansluiting te laag is).
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2014 14:53 ]
PSN: Europhea
Ga ik dat proberen. Nee helaas, op het nieuwe adres hoogstwaarschijnlijk geen Ziggo aansluiting, anders had ik hem inderdaad maar wat graag verhuisd. Voor tv en internet zijn alle DSL alternatieven hopeloos, maar helaas geen andere optie waarschijnlijk.PauseBreak schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:02:
[...]
Kan wel, maar moet je voor bellen. Heeft mijn vriendin ook gedaan toen ze uit haar studentenhuis wegging. Contract stond op haar naam en is overgenomen door degene die daarna huisoudste was. Enige dat ze hoefde te doen was even bellen. Was binnen een dag geregeld.
Verwijderd
_JGC_ schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:54:
Als je signaal veel te sterk is kan je in plaats van demper+versterker ook gewoon een multitap gebruiken. Jammer dat het niet in het ziggo-pakket zit, maar demper+versterker is gewoon een oplossing die nergens op slaat.
Tja, als je als ziggo zo'n pakket levert aan alle doe-het-zelfers in Nederland (=dus een beleidskeuze) krijg je de situatie dat er overal van die versterkers worden ingezet en geen multitaps. en als je dan een handleiding publiceert waarbij je alleen rekening houdt met zo'versterker ... dan doe je het als bedrijf toch echt zelf. Dat jij en ik snappen hoe het werkt, maakt niets uit; 90% van alle doe-het-zelfers volgen gewoon de handleiding.MediaZoo schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:09:
De grap is juist dat die DHZ pakketten afgestemd zijn op een "gemiddelde" aansluiting. Jammer dat die niet bestaan. Iedere aansluiting is qua signaal anders. Soms heb je een versterker nodig om je retoursignaal te verbeteren. Soms om je inkomende signaal te versterken. In veel gevallen is het ook niet eens nodig een versterker te plaatsen. Dat interactieve TV is slechts een DOCSIS modem die verbinding maakt.
Daarbij wordt vaak de werking van een versterker verkeerd geinterpeteerd. Een versterker installeer je om het verlies in huis te compenseren. Niet om te versterken, mits de installatie erom vraagt maar voor een gemiddelde eengezinswoning is dit niet nodig. Het signaal komt immers sterk genoeg binnen en de versterker heft het verlies op voor de verschillende componenten en afstanden door een kleine versterking aan het signaal mee te geven. Deze komt overeen met het verlies en je zult bij het ontvangende apparaat gelijk signaal hebben als op het AOP. Dit is tenminste uitgangspunt.
De versterker leverden ze mee, omdat er anders niet retour geschikte versterkers in huis gehaald werden en het niet werkte. Het is goedkoper om zo'n versterker te leveren dan een monteur, etc. Ik ga inkoop prijzen van de FRA-752N niet noemen maar ze zijn een schijntje tegenover een monteur.
En door de demper staat er dus bij elk apparaat in ons huis netjes een +6 ipv een +12 à +13.MediaZoo schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:09:
[...]Het signaal komt immers sterk genoeg binnen en de versterker heft het verlies op voor de verschillende componenten en afstanden door een kleine versterking aan het signaal mee te geven. Deze komt overeen met het verlies en je zult bij het ontvangende apparaat gelijk signaal hebben als op het AOP. Dit is tenminste uitgangspunt.
[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2014 16:44 ]
Ja, die codes snap ik wel.MediaZoo schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:25:
48 en 52 duiden op verlies van het Signaal
Welke frequentie heb je bij dit kanaal staan?
1
2
3
4
| Tuner 1 Tuner 2 Signaal 70-80% Signaal 100% Kwaliteit 100 Kwaliteit 100 BER 0.0E-6 Idem |
This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.
Ja! Exact hetzelfde hier, beneden is dit de enige zender welke naar mijn weten problemen geeft...signaalwaarden zijn perfect...continue van perfect naar niksNeutraleTeun schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:22:
Mensen hier toevallig nog problemen met National Geographic?
In de woonkamer valt het wel mee, daar valt de zender heel af en toe weg.
In de slaapkamer is het een drama. Continue een 48 en 52 storing.
Signaalsterkte en kwaliteit etc zitten op 80+
Kwaliteit moet altijd 100 zijn. Check ook even je BER waarde, die moet 0 zijn. Ik vermoed dat ie bij jou constant wisselt. Zoek je zenders even opnieuw op als dat geen oplossing bied raad ik je aan een andere coax te proberen. "Vorig jaar was het goed" telt natuurlijk niet, je moet het echt even uitsluiten door een losse coax op je AOP aan te sluiten zonder splitter/versterker/tap etc ertussen. edit niet goed gelezenNeutraleTeun schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:22:
Mensen hier toevallig nog problemen met National Geographic?
In de woonkamer valt het wel mee, daar valt de zender heel af en toe weg.
In de slaapkamer is het een drama. Continue een 48 en 52 storing.
Signaalsterkte en kwaliteit etc zitten op 80+
[ Voor 17% gewijzigd door andy88 op 02-09-2014 18:25 ]
O god ja. Dat heb ik hier ook. Tv was ooit goed, maar toen ik de alles in een doos kreeg en ik toch het een en ander moest verbouwen aan de aansluiting (ook om internet weer acceptabel te krijgen) de kabel vervangen door die die Ziggo meeleverde. Oude was al in de ondergrondse container voor ik door had dat die kabel van Ziggo dikke prut is. Telkens als de kat dat ding aanraakt wordt het beeld vernaggeld en bij zenders zoals nat. Geographic en npo1 ook terwijl ik niets doe. Zo jammer.. Quick fix voor een uurtje ofzo is de kabel loshalen en weer opnieuw in de tv pluggen ^^MediaZoo schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:20:
Vast zitten zegt helemaal niets. Vandaag een klant van me geholpen. Over 90% van de zenders storing, omdat een kabeltje van 3 meter nodige ruis in het signaal verwerkte. Laten we zeggen het signaal voor 90% onbruikbaar maakte.
[ Voor 8% gewijzigd door Jerrythafast op 02-09-2014 21:51 ]
Ziggo heeft niks te maken met het draadloze wifi signaal. Wil je een goed signaal, koop dan een eigen router.Thewisbone schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 21:55:
Ziggo draadloos is sinds 3/4 maanden helemaal niks meer.
Wat een bagger troep zeg.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.
Denk dat een volle ether bij jouw bagger troep is maar goed. Misschien overstappen?Thewisbone schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 21:55:
Ziggo draadloos is sinds 3/4 maanden helemaal niks meer.
Wat een bagger troep zeg.
[ Voor 4% gewijzigd door andy88 op 02-09-2014 22:44 ]
Schijnbaar heb ik voor mijn digitale televisie wel een versterker nodig, want op een tv die een meter op 15 van de versterker met goeie bekabeling en connectoren is aangesloten, mis ik een aantal kanalen waar het signaal te zwak van is (moet nog een keer testen met de verschillende uitgangen van de versteker, maar zonder versterker zou ik dus niet komen).MediaZoo schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:34:
Waarom zou je signaal wat te sterk binnenkomt met een demper eerst dempen om vervolgens terug te versterken?
Met een goede splitter los je het probleem ook op. Je moet minimaal -8dB hebben. Bij +12 heb je 20dB speling. Hier is een versterker overbodig. Tenzij je natuurlijk teveel of verkeerde aansluitingen gemaakt hebt (Lees de sterkte van het signaal per uiteinde aansluiting te laag is).
~ H.P. Lovecraft
Met de laatste zin verraad je inderdaad weinig kaas te hebben gegeten van de materie.S913 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 00:02:
[...]
Schijnbaar heb ik voor mijn digitale televisie wel een versterker nodig, want op een tv die een meter op 15 van de versterker met goeie bekabeling en connectoren is aangesloten, mis ik een aantal kanalen waar het signaal te zwak van is (moet nog een keer testen met de verschillende uitgangen van de versteker, maar zonder versterker zou ik dus niet komen).
Andere optie is om die demper niet tussen de AOP en versterker te zetten, maar tussen de versterker en het modem? Of verraad ik nu dat ik eigenlijk weinig verstand heb van deze materie?
~ H.P. Lovecraft
Een abonnement is persoonsgebonden en kan niet worden overgedragen aan iemand anders. Alleen in geval van een huwelijk, echtscheiding of overlijden gelden er uitzonderingen. De rest is uitgesloten.Hugo__Boss schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:51:
[ Voor 14% gewijzigd door B4tman_DH op 03-09-2014 08:33 ]
Als je dit zegt kun je onder het contract uitHugo__Boss schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:26:
[...]
Ga ik dat proberen. Nee helaas, op het nieuwe adres hoogstwaarschijnlijk geen Ziggo aansluiting, anders had ik hem inderdaad maar wat graag verhuisd. Voor tv en internet zijn alle DSL alternatieven hopeloos, maar helaas geen andere optie waarschijnlijk.
Dat er Hirschmann op het doosje en kabel staat houd niet direct in dat de kabel goed is. Productie fouten worden gemaakt. Ook bij Hirschmann. Een connector verkeerd gemonteerd door Hirschmann levert al snel problemen op.S913 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:15:
Tja, AOP > Versterker en daarna alleen maar 15 meter gecertificeerde Hirschmann kabel en connectoren ... Waar moet je het dan zoeken als we al geconstateerd hebben dat het signaal dat mijn modem direct na de versterker ontvangt (te) sterk is.
Waar wil je het declareren? Ziggo gaat een router namelijk niet voor je betalen...M3! schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:05:
Na lang van alles hebben te getest met de router die ik nu van Ziggo heb werd mij geadviseerd zelf een router te kopen nadat ik advies had ingewonnen in "een electronicazaak". De aangeschafde router kon ik dan vervolgens declareren. Heeft iemand ervaring met deze optie en weten jullie wat ongeveer het uiterste budget is voor de declaratie?
Als ik een beetje om me heen kijk op het internet komen de routers met Wifi van richting de 120 euro toch wel de beste uit de test, zou dat al te veel zijn?
Dat vertelde de medewerker van Ziggo aan de telefoon mij.SooK schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:09:
[...]
Waar wil je het declareren? Ziggo gaat een router namelijk niet voor je betalen...
Ik zou toch echt even vragen of ze dat op papier willen bevestigen.M3! schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:12:
[...]
Dat vertelde de medewerker van Ziggo aan de telefoon mij.
M3! schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:12:
[...]
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Dat dacht ik ook, die oplossing was ook niet echt wat ik verwachte... Ik ga maar nogmaals even bellen na deze reacties
Betaald je werkgever soms je internet? Dan kan de medewerker best weleens voorgesteld hebt dat je kunt proberen om de router bij je werkgever te declareren. Ziggo gaat zoals de anderen ook aangeven dit never nooit voor je betalen.M3! schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:12:
Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout
Tip van mij:M3! schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:18:
[...]
Dat dacht ik ook, die oplossing was ook niet echt wat ik verwachte... Ik ga maar nogmaals even bellen na deze reacties
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
[ Voor 3% gewijzigd door M3! op 03-09-2014 11:30 ]
Ook Hirsmann kabel kan mankementjes hebben. Test toch eens met een andere kabel dan kan je pas je Hirschmann uitsluiten.S913 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:15:
Tja, AOP > Versterker en daarna alleen maar 15 meter gecertificeerde Hirschmann kabel en connectoren ... Waar moet je het dan zoeken als we al geconstateerd hebben dat het signaal dat mijn modem direct na de versterker ontvangt (te) sterk is.
Toch hoor ik het wel vaker, krijgt af en toe klanten in de winkel welke een vergoeding krijgen vanuit ZiggoSooK schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:09:
[...]
Waar wil je het declareren? Ziggo gaat een router namelijk niet voor je betalen...
Als je Wifi gewoon brak is omdat het modem zuigt en je bent "verplicht" iets erbij te kopen om het goed te laten werken is dat toch niet zo raar? Als het modem gewoon perfect Wifi uitpoept hebben minder mensen klachten.andy88 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:13:
Zelf vind ik dat men hier niet bij hun provider voor moet aankloppen, je tv en pc heb je immers toch ook zelf gekocht.
Nickname does not reflect reality
Je neemt in principe ook internet af bij Ziggo. WiFi krijg je er extra-gratis bij, maar is geen gegarandeerd onderdeel. Maar, afgezien daarvan: Als je een korting kan krijgen bij Ziggo om daarna zelf een router te kopen: gewoon gebruik van makenBrad Pitt schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:15:
[...]
Als je Wifi gewoon brak is omdat het modem zuigt en je bent "verplicht" iets erbij te kopen om het goed te laten werken is dat toch niet zo raar? Als het modem gewoon perfect Wifi uitpoept hebben minder mensen klachten.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
"Overal in huis live TV-kijken op tablet en smartphone" staat op hun site.TFHfony schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:20:
Je neemt in principe ook internet af bij Ziggo. WiFi krijg je er extra-gratis bij, maar is geen gegarandeerd onderdeel.
en geen WiFiBrad Pitt schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:22:
[...]
"Overal in huis live TV-kijken op tablet en smartphone" staat op hun site.
Maar mijn tablet heeft helaas geen utp-aansluiting
Hoezo verplicht?Brad Pitt schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:15:
[...]
Als je Wifi gewoon brak is omdat het modem zuigt en je bent "verplicht" iets erbij te kopen om het goed te laten werken is dat toch niet zo raar? Als het modem gewoon perfect Wifi uitpoept hebben minder mensen klachten.
[ Voor 16% gewijzigd door Dennis-L op 03-09-2014 14:02 ]
Ja, maar die is onwerkbaar brak? Tenzij je eerst een additioneel apparaat erbij moét kopen, om gebruik te kunnen maken van tv in heel het huis. Waarom adverteren ze er anders mee, als het tóch niet kan/erbij hoort?
Oh maar zat andere mensen wel hoor. Het apparaat staat niet écht bekend om zijn ge-wel-dige Wifi-signaal. Maar ja, routertje erbij van 120 Euro en je kan tenminste wél op zolder tv kijken. Hoezo zou dat ook gratis moetentiguan schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:06:
Onwerkbaar brak? Nou nee die ervaring heb ik echt nooit gehad.
Het is erg afhankelijk van wat je verwacht, ik ken ook een heleboel mensen voor wie het prima is...ondanks dat ik er zelf niet aan moet denken ermee te moeten werken...Brad Pitt schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:03:
[...]
Ja, maar die is onwerkbaar brak? Tenzij je eerst een additioneel apparaat erbij moét kopen, om gebruik te kunnen maken van tv in heel het huis. Waarom adverteren ze er anders mee, als het tóch niet kan/erbij hoort?
Gewoon, waar ze mee adverteren. Op zolder tv kunnen kijken op mijn tablet. Da's dus, hier, onmogelijk.nooberke schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:27:
Het is erg afhankelijk van wat je verwacht
Losse router staat naast Ziggo ding. Signaal met Ziggo @ brak, signaal met de Asus @ primahjs schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:43:
Op zolder tv kijken via wifi kan ben je meer afhankelijk van de constructie van de woning dan van de sterkte van het wifi signaal.
Eigenlijk verplichten ze het je wel, met wifi uitgeschakeld, bridge mode (op een Ziggo wifi-modem), verlies je namelijk ook de toegang tot de wifi-spots. En natuurlijk staat er nergens in de voorwaarden dat je een wifi signaal, via hun modem verzorgd, overal in en rondom het huis moet kunnen ontvangen. Maar wat verder dan de meterkast zou prettig zijn en wat stabiliteit van het modem (bij wifi aan), zou daarbij ook erg prettig zijn. En dat laatste is vaak ver te zoeken bij sommige modellen. Tja?Dennis-L schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:58:
[...]
Hoezo verplicht?
Ziggo verplicht jou niet tot het gebruik van WiFi.
En staat er ergens in de voorwaarden dat Ziggo verplicht is om een goed WiFi signaal te leveren in jouw hele huis, want dan heb ik daar vast overheen gelezen.
Testing, one, two ...
[ Voor 9% gewijzigd door andy88 op 03-09-2014 19:11 ]
Verwijderd
Moet de app het wel doen...Brad Pitt schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:22:
"Overal in huis live TV-kijken op tablet en smartphone" staat op hun site.
Maar mijn tablet heeft helaas geen utp-aansluiting
Master__R schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:25:
Gejailbreaked?
Piet91 schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:49:
Iemand ook enig idee of Ziggo de problemen met de TV app nog eens gaat oplossen?
Kan al tijden niet meer tv kijken en inloggen is ook niet meer mogelijk
(heb bijv. app ook al eens opnieuw geïnstalleerd)
Piet91 schreef op maandag 01 september 2014 @ 15:42:
Als ik de app opstart en naar 'mijn account' ga ben ik al ingelogd. Log ik uit en probeer ik weer in te loggen krijg ik een rode balk met "Inloggen niet mogelijk".
Als ik de app echter afsluit (en ook 'kill' met in HTC's app menu) en weer open en bij 'mijn account' kijk; sta ik wel ingelogd.
Ga ik vervolgens naar de zenders toe dan kan ik niet kijken omdat dat alleen beschikbaar is voor abonnees. Of ik dus nou wél of niet ingelogd sta; geen idee...
Toen ik de app nog niet had verwijderd kon ik wel zenders aanklikken; maar dan kreeg ik het bericht dat TV kijken tijdelijk niet mogelijk was o.i.d.
Verwijderd
Nee, dit wordt gedaan wanneer mensen bezig blijven met klagen (gemiddeld rond de 10 keer per maand bellen omdat mensen het NIET WILLEN SNAPPEN) over dat hun "internetverbinding" niet goed werkt en het immers 2014 is, dus denken alles draadloos te kunnen hebben zonder enige storing. Maar declareren... Tja, ben bang dat dit NIET gaat gebeuren.nooberke schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:05:
[...]
Toch hoor ik het wel vaker, krijgt af en toe klanten in de winkel welke een vergoeding krijgen vanuit Ziggo
Blijkbaar doen ze dat som bij (trouwe??) klanten welke problemen hebben
Verwijderd
Probeer zenders eens opnieuw te zoeken met nieuwe frequentie? Anders bekabelingKoploperMau schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:45:
Heeft iemand last van artifacten op NPO 1, NPO 2 en NPO 3? RTL4 doet het wel goed, alleen de NPO zenders storen een beetje. Geluid doet het prima, beeld stoort hele dag al. Gister geen problemen.
Ervaring leert dat het niet alleen het Wifi AP in die gaar is, meestal is de routerfunctie ook niet je van het.andy88 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:10:
Modem hoeft toch niet in bridge, dat is enkel als de routerfunctionaliteit je niet aanstaan. Je kan er toch gewoon een AP aan hangen of een router instellen als AP. WiFi kan ook uitgezet worden (zelf) zonder bridge mode. Verder haal ik met de juiste hardware aan de client kant met de Ziggo modems op 5 ghz gewoon 100+ mbit/s dus brak zou ik het zeker niet noemen. Ervaringen met de 2,4 ghz radio zijn wat minder maar voor de meeste mensen voldoet het gewoon.
Dat Tweakers het anders willen is een andere zaak dan de gemiddelde Nederlandse pc gebruiker.
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Sinds een paar dagen heb ik dit ook. Geen paar minuten, maar meer een korte onderbreking. Lang genoeg om van een gameserver af getrapt te worden, helaas.psvunited schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:00:
Heb momenteel last van het feit dat het internet soms paar min wegvalt.
Is dit bekend probleem bij Ziggo abbonnee's?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq