• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:41
Hugo__Boss schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:26:
[...]

Ga ik dat proberen. Nee helaas, op het nieuwe adres hoogstwaarschijnlijk geen Ziggo aansluiting, anders had ik hem inderdaad maar wat graag verhuisd. Voor tv en internet zijn alle DSL alternatieven hopeloos, maar helaas geen andere optie waarschijnlijk.
Zojuist even contact gehad, meerdere medewerkers gesproken, maar allemaal zeiden ze dat het onmogelijk is om het abonnement van naam te veranderen.

Op het nieuwe adres geen aansluiting kunnen vinden, ook de website geeft aan dat er op het betreffende adres van Ziggo geen aansluiting aanwezig is, echter verschillende medewerkers geven aan dat ze wel kunnen leveren op dat adres. Abonnement dus toch maar laten verhuizen. Ik vermoed dat het helemaal mis zal gaan, maar dat zien we dan wel weer. Of denken jullie dat ze dan een aansluiting gaan maken als deze er inderdaad niet blijkt te zijn?

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
Geen last van wegvallend internet, maar wel van wegvallende digitale radio (538). Iemand anders ook last van?

Sometimes you need to plan for coincidence

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Brad Pitt schreef op donderdag 04 september 2014 @ 08:48:
[...]

Ook Android dus. Welnu, hier doet de app het, op een geroote Nexus7, gewoon prima. Op de Asus uiteraard.

[afbeelding]
Laudor schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:04:
Hier doet de app het ook hoor, zowel op Samsung S5 als Note Pro. Gewoon tv kijken.
Krijg nou het heen en weer; de app doet het hier ook weer *O* :

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3916/14949805737_c60e94ed85_z.jpg

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 10:03
psvunited schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:00:
Heb momenteel last van het feit dat het internet soms paar min wegvalt.
Is dit bekend probleem bij Ziggo abbonnee's?
Ah, dat scheelt weer. Had bijna andere kabels gekocht, omdat het natuurlijk vrijwel altijd aan iets thuis ligt, maar nu wacht ik nog maar even af. Waanzinnig irritant is het wel ja.

Nickname does not reflect reality

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Ligt de nieuwsserver er bij jullie ook uit?
Ah, hij lijkt weer iets te doen.

[ Voor 32% gewijzigd door XVI op 04-09-2014 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58
zimmy schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:08:
[...]

Sinds een paar dagen heb ik dit ook. Geen paar minuten, maar meer een korte onderbreking. Lang genoeg om van een gameserver af getrapt te worden, helaas.
ik dacht dat het aan mijn router lag...idd ook korte onderbrekingen hier...net lang genoeg om op te staan en de router te resetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

weertenaar schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 08:33:
[...]

ik dacht dat het aan mijn router lag...idd ook korte onderbrekingen hier...net lang genoeg om op te staan en de router te resetten :)
Hier ook regio tilburg, router bereikbaar internet weg voor een minuut.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 09:21
Uit betrouwbare bron: nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zhoreb
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06 10:14
Iemand anders ook problemen met UDP verkeer?

Sinds einde van de middag wordt al het UDP verkeer hier geblokkeerd. Chrome, windows update etc werken niet meer, op geen enkele PC in huis. Vreemd genoeg kan ik nog wel browsen via een andere chromium browser, Comodo Dragon.

Volgens Connectivity Diagnostics: STUN traffic is being blocked.

Wanneer ik mijn mobiel inzet als hotspot zijn er geen problemen.

<edit>Stom dat ik er niet eerder aan dacht. DNS probleem. Comodo omzeilt dat met eigen DNS servers.
Had ooit bij een Ziggo storing DNSLibre gebruikt. Die is blijkbaar uit de lucht nu.

[ Voor 19% gewijzigd door zhoreb op 05-09-2014 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:17
Meer mensen hier last van. Afgelopen week is het 2 keer voorgekomen. Voordat het gebeurd is het internet eerst heel traag en daarna is het internet compleet weg. De router doet het nog wel die ik erachter heb hangen. Dat een een TP-Link C7. Op het moment dat het internet compleet wegvalt reset ik het ubee modem. Daarbij moet ik wel vermelden dat het ubee modem op het moment dat alles vastloopt alle lampjes op groen staan en er niets knippert. Ook is het ubee modem ontzettend heet, bijna niet vast te houden. Enig idee wat en hoe het kan worden opgelost. Dit is zeer vervelend tijdens online gamen of gewoon internetten vezien het hele internet wegvalt.

Is bridge mode eventueel een oplossing? Helaas verlies je hierdoor wel de hotspot functie. Zo nu en dan kwam me dat wel handig uit. Wie o wie kan me helpen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShittyNL schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 01:04:
Meer mensen hier last van. Afgelopen week is het 2 keer voorgekomen. Voordat het gebeurd is het internet eerst heel traag en daarna is het internet compleet weg. De router doet het nog wel die ik erachter heb hangen. Dat een een TP-Link C7. Op het moment dat het internet compleet wegvalt reset ik het ubee modem. Daarbij moet ik wel vermelden dat het ubee modem op het moment dat alles vastloopt alle lampjes op groen staan en er niets knippert. Ook is het ubee modem ontzettend heet, bijna niet vast te houden. Enig idee wat en hoe het kan worden opgelost. Dit is zeer vervelend tijdens online gamen of gewoon internetten vezien het hele internet wegvalt.

Is bridge mode eventueel een oplossing? Helaas verlies je hierdoor wel de hotspot functie. Zo nu en dan kwam me dat wel handig uit. Wie o wie kan me helpen.
Ik merkte gisteren wel dat mn ubee heel heet was, heter dan ik me kan herinneren eerder gevoeld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ShittyNL schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 01:04:
Nee, ook in bridge-mode gaat dit euvel gewoon vrolijk verder. Regelmatig wegvallend internet voorkom je zo niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 06-09-2014 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:05
Brad Pitt schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 08:58:
[...]

Nee, ook in bridge-mode gaat dit euvel gewoon vrolijk verder. Regelmatig wegvallend internet voorkom je zo niet.
Bridge modus verlaagt wel de belasting op het modem.. Ik zou het gewoon proberen... Help het niet kan je het altijd weer uit late zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Brad Pitt schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 08:58:
[...]

Ik ga wel kijken wat ik kan doen aan de warmte. Helpt dat niet dan zet ik hem in bridge mode. Ik heb het Ubee ding nu toch al ingesteld dat hij via DMZ naar mijn router (WAN) gaat en verder alleen maar een lusje is naar het WWW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:14

Flapmo

and back is gigi!

Ik ben recent verhuist en van kpn (glasvezel) naar ziggo gegaan (geen glas hier :(). Nu wilde ik mijn popcornhour a-300 even aan het netwerk hangen en tot mijn verbazing kwam er geen IP binnen via dhcp. Het is bedraad dus wifi is het probleem niet. Ik kan natuurlijk manueel gaan toewijzen maar zou liever alles gewoon via dhcp doen. Voorheen werkte dit prima.

Ik heb de Cisco router (3928) en heb alles nog standaard staan met uitzondering van naam en wachtwoord. Dus wpa2 tkip aes voor wifi, al is voor kabel niet belangrijk.

Is dit een bekend probleem met ziggo routers? Media spelers die niet direct connecten? Misschien een firewall in de weg of wat handmatige goedkeuring nodig?

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Flapmo schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 22:13:
Ik ben recent verhuist en van kpn (glasvezel) naar ziggo gegaan (geen glas hier :(). Nu wilde ik mijn popcornhour a-300 even aan het netwerk hangen en tot mijn verbazing kwam er geen IP binnen via dhcp. Het is bedraad dus wifi is het probleem niet. Ik kan natuurlijk manueel gaan toewijzen maar zou liever alles gewoon via dhcp doen. Voorheen werkte dit prima.

Ik heb de Cisco router (3928) en heb alles nog standaard staan met uitzondering van naam en wachtwoord. Dus wpa2 tkip aes voor wifi, al is voor kabel niet belangrijk.

Is dit een bekend probleem met ziggo routers? Media spelers die niet direct connecten? Misschien een firewall in de weg of wat handmatige goedkeuring nodig?
Zeker niet normaal. Heb je de Cisco al eens een reset gegeven? En wat gebeurt er als je een pc of laptop aan die kabel hangt? Krijgen die wel een IP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Timmert schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 22:44:
[...]

Zeker niet normaal. Heb je de Cisco al eens een reset gegeven? En wat gebeurt er als je een pc of laptop aan die kabel hangt? Krijgen die wel een IP?
Ja. Zelfde kabel met laptop pakt hij gewoon. Al mijn andere apparaten, wifi en kabel pakte hij zonder problemen. Heb al een reset gegeven, ook een (hard) reset op mijn media speler. Geen succes. Telefoon, laptops, en desktop werken naar behoren.

Nu ben ik in het geheel niet tevreden over de router. Een paar keer per uur duurt het eerste internet request (site openen/ app / etc.) ineens 2 minuten om door te komen (channel al fixed gezet op iets wat de buren niet gebruiken). Alsof de router even uit de sleep moet komen. Zelfs in streaming opties stop alles opeens, wat niet echt werkbaar is. Na wat googlen lijkt het een cisco / ziggo router probleem te zijn wat vaker voorkomt. Ik heb zo het idee dat ik maandag direct dit onding over laat zetten naar een bridge om er een degelijke router achter te plaatsen.

[ Voor 35% gewijzigd door Flapmo op 06-09-2014 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Van dat besluit ga je geen spijt krijgen. Wel een rete stabiele verbinding (mede afhankelijk van welke router je eraan hangt natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

andy88 schreef op zondag 07 september 2014 @ 08:34:
Van dat besluit ga je geen spijt krijgen. Wel een rete stabiele verbinding (mede afhankelijk van welke router je eraan hangt natuurlijk)
Daar ga ik dan maar is even in verdiepen. Al een hele poos geen router nodig gehad dus is even kijken wat momenteel goede keuzes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Laatst online: 23:31
Zet upnp eens uit in de cisco en herstart hem eens!

Er zit een bug in die zorgt voor time outs en andere gare lan problemen.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Ik kwam hier gisteren langs omdat ik problemen had met het modem van Ziggo. Ik heb het opgelost. Heb gisteren kunnen gamen zonder wegvallende verbindingen. Oplossing = monteer een 120mm koeler.

Afbeeldingslocatie: http://danielvanrijn.nl/upload/files/Tweakers/2014/09/ZiggoUbeeKoelerFix.jpg

Het is wat lomp, maar hij is nog nooit zo koel geweest.

[ Voor 1% gewijzigd door Daniel. op 02-10-2014 20:47 . Reden: img ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ShittyNL schreef op zondag 07 september 2014 @ 12:09:
Misschien kan je hem nu ook overclocken naar 220Mb! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:58
Grappig, ik heb een Ubee modem in een 6U 10" patchkast zitten, warm wordt ie ongetwijfeld, maar heb echt nog nooit last gehad van wegvallende verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
GioStyle schreef op zondag 07 september 2014 @ 12:14:
Grappig, ik heb een Ubee modem in een 6U 10" patchkast zitten, warm wordt ie ongetwijfeld, maar heb echt nog nooit last gehad van wegvallende verbindingen.
Ik heb gelezen dat het Ziggo Modem als hij te warm wordt zijn verbinding compleet even verliest voor 1 seconden. Voor Gamen is dat zeer hinderlijk zo heb ik dat als dat met Diablo 3 voorkomt dat ik voor 5 seconden niets kan doen. Dat is fataal in Hardcore op dat spel. Hij raakt zijn verbinding kwijt en pakt hem direct weer op. Hetzelfde euvel heb ik ook met OrcsMustDie, daar moet je een actieve verbinding hebben wil je co-op spel niet wegvallen. Op het moment dat het modem dan zijn verbinding verliest zit je niet meer in game. Sinds gisteren is het niet meer voorgekomen dus ik ben super tevreden nu. Gebruik het modem toch alleen maar voor het doorsluisen van internet want er hangt toch een TP-Link Archer C7 achter die velen malen beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ShittyNL schreef op zondag 07 september 2014 @ 12:17:
Ik heb gelezen dat het Ziggo Modem als hij te warm wordt zijn verbinding compleet even verliest voor 1 seconden.
Verlies hier regelmatig verbinding voor een minuut, twee minuten. Geen idee of dat komt door de temperatuur. Is deze ochtend reeds twee maal gebeurd. Zal zo eens voelen wat de temperatuur van het apparaat is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Brad Pitt schreef op zondag 07 september 2014 @ 12:19:
[...]

Verlies hier regelmatig verbinding voor een minuut, twee minuten. Geen idee of dat komt door de temperatuur. Is deze ochtend reeds twee maal gebeurd. Zal zo eens voelen wat de temperatuur van het apparaat is dan.
De plek waar de router het warmst wordt zit boven de Koper aansluiting. Waar mijn koeler hangt. Rechtsboven op mijn image. Met plastic erop kan je hem aanraken en je hand erop blijven houden. Zodra je het plastic kapje eraf haalt en de koeler aanraakt kan je hem niet aan blijven raken omdat je dan je fikken verbrandt. Zo heet is dat ding.

[ Voor 19% gewijzigd door Daniel. op 07-09-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ShittyNL schreef op zondag 07 september 2014 @ 12:20:
De plek waar de router het warmst wordt zit boven de Koper aansluiting. Waar mijn koeler hangt. Rechtsboven op mijn image. Met plastic erop kan je hem aanraken en je hand erop blijven houden. Zodra je het plastic kapje eraf haalt en de koeler aanraakt kan je hem niet aan blijven raken omdat je dan je fikken verbrandt. Zo heet is dat ding.
Even gevoeld maar het plastic zelf is heeel lauw. Kan mij niet voorstellen dat het er onder gloeiend is eigenlijk.

Laatste uren niets hevigs gedownloadt, weet niet of dat nog van invloed is :) Zal nu wel even wat aanzetten.

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 07-09-2014 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 22:58
ShittyNL schreef op zondag 07 september 2014 @ 12:17:
[...]

Ik heb gelezen dat het Ziggo Modem als hij te warm wordt zijn verbinding compleet even verliest voor 1 seconden. Voor Gamen is dat zeer hinderlijk zo heb ik dat als dat met Diablo 3 voorkomt dat ik voor 5 seconden niets kan doen. Dat is fataal in Hardcore op dat spel. Hij raakt zijn verbinding kwijt en pakt hem direct weer op. Hetzelfde euvel heb ik ook met OrcsMustDie, daar moet je een actieve verbinding hebben wil je co-op spel niet wegvallen. Op het moment dat het modem dan zijn verbinding verliest zit je niet meer in game. Sinds gisteren is het niet meer voorgekomen dus ik ben super tevreden nu. Gebruik het modem toch alleen maar voor het doorsluisen van internet want er hangt toch een TP-Link Archer C7 achter die velen malen beter is.
Dat is hinderlijk, maar ik herken mezelf daar absoluut niet in. Ik moet wel zeggen dat die coax kabel hier verkleurd is en de aansluiting zelf kan ik amper vasthouden, want die is behoorlijk warm. ;)

Offtopic: OrcsMustDie vind ik best een toffe game. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Overigens ook hier nog steeds wegvallende verbindingen.
Dacht dat het aan de firewall lag want ik zag in de log dat hij de google dns blokkeerde maar het probleem blijft. Zijn alle modems van 2011 de geest aan het geven?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik kwam hier gisteren langs omdat ik problemen had met het modem van Ziggo. Ik heb het opgelost. Heb gisteren kunnen gamen zonder wegvallende verbindingen. Oplossing = monteer een 120mm koeler.

[afbeelding]

Wat voor koeler is dat en draait hij (als ik het goed zie) op de usb spanning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Wolly schreef op zondag 07 september 2014 @ 13:43:
[...]

Wat voor koeler is dat en draait hij (als ik het goed zie) op de usb spanning?
Het is de pricewatch: Cooler Master Sickleflow Blue, 120mm (die had ik over) en hij draait op USB spanning. Heb een usb mini kabel gepakt. doorgeknipt, heb de kabel van de fan ook geknipt en precies alles op lengte gezet en nu past hij precies in de USB port van de Ubee. De koeler is verder vastgemaakt met kabelbinders. Die past precies door het rooster. Verder als hij terug moet kan ik hem eraf halen en je ziet er niets meer van dat hij er heeft gezeten.

[ Voor 17% gewijzigd door Daniel. op 07-09-2014 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ShittyNL schreef op zondag 07 september 2014 @ 14:12:
[...]
Heb een usb mini kabel gepakt. doorgeknipt, heb de kabel van de fan ook geknipt en precies alles op lengte gezet en nu past hij precies in de USB port van de Ubee.
Zit toch een "normale" USB-port in de Ubee, geen mini :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Brad Pitt schreef op zondag 07 september 2014 @ 14:16:
[...]

Zit toch een "normale" USB-port in de Ubee, geen mini :P
Nee, dat klopt heb de kabel van usb normaal naar usb mini doorgeknipt dat bedoelde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ShittyNL schreef op zondag 07 september 2014 @ 14:12:
[...]

Het is de pricewatch: Cooler Master Sickleflow Blue, 120mm (die had ik over) en hij draait op USB spanning. Heb een usb mini kabel gepakt. doorgeknipt, heb de kabel van de fan ook geknipt en precies alles op lengte gezet en nu past hij precies in de USB port van de Ubee. De koeler is verder vastgemaakt met kabelbinders. Die past precies door het rooster. Verder als hij terug moet kan ik hem eraf halen en je ziet er niets meer van dat hij er heeft gezeten.
Bedankt. Gezien het een 12V fan is verbaast het mij eigenlijk dat hij opstart met 5V Wel lekker stil als je hem zo undervolt zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Wolly schreef op zondag 07 september 2014 @ 15:05:
[...]

Bedankt. Gezien het een 12V fan is verbaast het mij eigenlijk dat hij opstart met 5V Wel lekker stil als je hem zo undervolt zeker?
Ja, je hoort hem niet. Alhoewel hij toch in de meterkast staat. Als die dan wat herrie maakt zou het toch niet zo erg moeten zijn. In ieder geval ik hoor hem alleen als ik mijn oor er tegen hou en dan is het voornamelijk omdat mijn haar dan in de fan komt dan het geluid dat de fan maakt. Hij start op op 5v. Wel bijzonder maar het werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1904
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:50
@Betreffende mod, kan mijn reactie in het andere topic verwijderd worden?

Zijn er meer mensen in de regio Groningen met last van een langzame en/of wegvallende internet verbinding? Sinds vanmorgen is het al zo dat het internet soms weg valt of erg langzaam is, modem al een herstart gegeven maar heeft geen schot in de zaak gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37
Wolly schreef op zondag 07 september 2014 @ 15:05:
[...]
Is niets vreemds aan. Ding zal alleen een stuk langzamer draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Caelorum schreef op zondag 07 september 2014 @ 18:45:
Is niets vreemds aan. Ding zal alleen een stuk langzamer draaien..
Zat fans gehad die niet wilden gaan draaien. Na een zetje te hebben gegeven deden ze het dan wel prima. Maar uit zichzelf met dat voltage tot leven komen, nou neen. Zeker op dát formaat vind ik het dus ook netjes/verrassend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:50
icecreamfarmer schreef op zondag 07 september 2014 @ 13:25:
Overigens ook hier nog steeds wegvallende verbindingen.
Dacht dat het aan de firewall lag want ik zag in de log dat hij de google dns blokkeerde maar het probleem blijft. Zijn alle modems van 2011 de geest aan het geven?
Ik heb dat hier ook, en een aantal bekenden van mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:46

KhaZ

Alfa Romeo

Thewisbone schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:40:
[...]

Leeftijd van het modem heeft er niets mee te maken: we hebben sinds een maand een abonnement.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:00
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2014 @ 06:42:
[...]

Nee, dit wordt gedaan wanneer mensen bezig blijven met klagen (gemiddeld rond de 10 keer per maand bellen omdat mensen het NIET WILLEN SNAPPEN) over dat hun "internetverbinding" niet goed werkt en het immers 2014 is, dus denken alles draadloos te kunnen hebben zonder enige storing. Maar declareren... Tja, ben bang dat dit NIET gaat gebeuren.
Maarja als je dan een vergoeding krijgt heeft het wel nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

nvm.. heb het antwoord al

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2014 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:10
Ik heb mijn Cisco EPC3925 al jaren in de ombouw van de verwarming hangen. Een ouderwetse, redelijk open "spijlen-ombouw". De Cisco hangt verticaal aan de binnenkant op ongeveer 15 cm van de radiator. Nog nooit geen warmte-gerelateerde issues gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Thewisbone schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:40:
[...]

Valt het internet echt weg? Kan je het modem echt niet meer benaderen?
Als je wel het modem kan benaderen, dan lijkt me toch iets mis met de bekabeling 'naar buiten' of aan de contactdoos. Zijn de waardes wel 'goed'?
Misschien blijven pingen naar het modem, en ondertussen gamen ofzo. Kun je kijken of het echt aan het modem ligt.

Hier zelf nooit problemen gehad gelukkig. Stofzuig regelmatig het modem, zal het ook binnenkort eens schoon maken compressor. :)

Ziet er erg net uit! Dat van die fan, heb ik ook gedaan op mijn Raspberry; gewoon een 'oude' notebook fan, omzetten naar USB (rood op rood, zwart op zwart). Het zorgt voor koeling en deze zijn vrij stil. :)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:16

ThaHandy

Discovery Channel

Via de mail
Uw nieuwe smartcard komt er aan

Geachte heer [...]

Binnen enkele dagen krijgt u van ons een nieuwe smartcard via de post. Vervang de smartcard zodra u deze heeft ontvangen.

Alles moet van tijd tot tijd geüpdate worden. Zo ook uw smartcard.

Wilt u alvast meer weten? Kijk op ziggo.nl/nieuwesmartcard

Met vriendelijk groet,
Iemand die weet wat de reden hiervan is?

Ik gebruik namelijk nog een oude @home smartcard en nog een vrij recente.
Heeft dit er mee te maken? Of is er betere "beveiliging/DRM" in het spel. Onder het motto, if ain't broke don't fix it :P

[ Voor 5% gewijzigd door ThaHandy op 10-09-2014 06:49 ]

• andy88
Vervangende kaart werkt hetzelfde als de nieuwe kaart..

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:17
ThaHandy schreef op woensdag 10 september 2014 @ 06:44:
Onder het motto, if ain't broke don't fix it :P
Volgens mij raakt de oude kaart vanzelf broken... "Belangrijk: ontvangt u een nieuwe smartcard, vervang dan uw oude smartcard binnen 2 weken. Hierna werkt uw oude smartcard namelijk niet meer."

Verwijderd

Goed, enige pagina's geleden werd gesuggereerd dat, wanneer je verhuisd en je nieuwe adres dichtbij is, het kan zijn dat je (internet)verbinding van Ziggo al werkt voordat de officiele verhuisdatum is ingegaan.

In mijn geval:
- Verhuizing, hemelsbreed een meter of 500 (iets meer over de weg).
- Verhuizing is doorgegeven, alles wordt bevestigd, 12 september 2014 as (over 3 dagen dus) staat het signaal erop.

- Afgelopen zondag (=7 september 2014) alles opgehangen, Tras 1000B (zat er al), FRA 752, modem. Telefoon aangesloten, binnenhuiskabel aangesloten. Daarna alles aangezet.
Wat schetst de blijheid: Digitale TV, en telefoon werken gewoon. Gewoon bereikbaar onder hetzelfde telefoonnummer. Dititale TV signaal ca 85 ~92 %, BER 0.
- Gisteren (=9 september 2014) de computer(s) en andere apparatuur (bluray enz.)aangesloten. En het werkt allemaal prima.

Dit is ook een ook een beetje compliment voor mezelf: Ik heb het goed gedaan bij het leggen van mn binnenhuisnetwerk. Alle kabels (CAT6a/geaard/shielded) liggen dus goed door de kruipruimte, hoef gelukkig niet terug.
Alle apparatuur werkt (UBEE <-> patchpanel <-> TPLINK 3216 <-> apparatuur). Alle verbingingen op 1 Gbps, alles goed gepunched dus :)
De UBEE staat sinds zondag aan, en heeft tot nu toe 7 correctables verder niets :)

Inkomend signaal is in deze woning overigens bijna 9dB, dus een beetje hoog, maar het heeft geen effect verder..

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:22:
Inkomend signaal is in deze woning overigens bijna 9dB, dus een beetje hoog, maar het heeft geen effect verder..
Je zou eventueel nog kunnen overwegen om het signaal iets te dempen met een 2-weg splitter, en de eventueel ongebruikte uitgang van deze splitter af te doppen..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2014 10:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:24:
[...]

Je zou eventueel nog kunnen overwegen om het signaal iets te dempen met een 2-weg splitter, en de eventueel ongebruikte uitgang van deze splitter af te doppen..
Naa, ik heb er geen last van. In mn oude woning kwam +12/+13 binnen, en daar merkte je wel negatieve effecten (vooral te maken met het retoursignaal/upstream). Ik heb toen een een demper aangeschaft. Die heb ik meegenomen.

Als ik hier op mn nieuwe adres iets negatiefs merk ivm 'te sterk signaal' kan ik die er evt. altijd weer tussen zetten. Da's een nettere oplossing.

Zie hier:
afm6a

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2014 10:35 ]

• Thewisbone
  • Laatst online: 16:50
HollowGamer schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 22:55:
[...]

Als je wel het modem kan benaderen, dan lijkt me toch iets mis met de bekabeling 'naar buiten' of aan de contactdoos. Zijn de waardes wel 'goed'?
Misschien blijven pingen naar het modem, en ondertussen gamen ofzo. Kun je kijken of het echt aan het modem ligt.

Hier zelf nooit problemen gehad gelukkig. Stofzuig regelmatig het modem, zal het ook binnenkort eens schoon maken compressor. :)

[...]

Ziet er erg net uit! Dat van die fan, heb ik ook gedaan op mijn Raspberry; gewoon een 'oude' notebook fan, omzetten naar USB (rood op rood, zwart op zwart). Het zorgt voor koeling en deze zijn vrij stil. :)
Ik heb verschillende problemen.

1; Soms vind die het internet helemaal niet.
2; Soms valt het internet zomaar weg en dan moet je opnieuw connecten.
3; Soms als je opnieuw connect staat er: U verbinding is beperkt.

Wat mij opvalt dat nummer 2 vaak voorkomt bij het kijken van online videos zoals southpark / pownews.

• andy88
Thewisbone, heb je het soms over je WiFi verbinding ipv je internet verbinding?

• Gynnad
  • Laatst online: 16:18
Wij hebben de laatste tijd dat af en toe het signaal zo'n 3 seconden wegvalt. Je ziet hem dan wegvallen, krijgen de melding dat er geen signaal is en dan komt hij automatisch weer terug zonder enig tussenkomst van iemand anders.

Hebben andere mensen hier ook last van? Het betreft hier de normale Humax ontvanger.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Zijn er hier meer mensen die last hebben van hun upload? Ik krijg sinds een dag of 2 niet meer dan 1mpbs upload binnen. Dit betreft de regio Den Haag.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• Brad Pitt
HollowGamer schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 22:55:
Als je wel het modem kan benaderen, dan lijkt me toch iets mis met de bekabeling 'naar buiten' of aan de contactdoos.
Vanmorgen weer een aantal maal weg gevallen en nu nét weer. Op dat moment http://192.168.178.1/ geprobeerd maar ook dat faalt. Twee minuten erna alles weer okay. Beetje moe van, nu aan de telefoon :(
(router wel gewoon benaderbaar dus die hangt niet of zo)

[Edit] LOL, of ik al een ander kanaal had geprobeerd. Ehhh, iets met bridge en geen wifi aan en zo. Ach ja :P
Modem op afstand gereset, heb nu na 6 minuten 15000 uncorrectable errors. Dat was teveel maar modem zelf kon het niet zijn want het zit bedraad aangesloten en dús kan het kastje daardoor niet kapot gaan :7

[ Voor 30% gewijzigd door Brad Pitt op 10-09-2014 14:06 ]

• HollowGamer
  • Niet online
Brad Pitt schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:45:
[...]

Vanmorgen weer een aantal maal weg gevallen en nu nét weer. Op dat moment http://192.168.178.1/ geprobeerd maar ook dat faalt. Twee minuten erna alles weer okay. Beetje moe van, nu aan de telefoon :(
(router wel gewoon benaderbaar dus die hangt niet of zo)

[Edit] LOL, of ik al een ander kanaal had geprobeerd. Ehhh, iets met bridge en geen wifi aan en zo. Ach ja :P
Modem op afstand gereset, heb nu na 6 minuten 15000 uncorrectable errors. Dat was teveel maar modem zelf kon het niet zijn want het zit bedraad aangesloten en dús kan het kastje daardoor niet kapot gaan :7
Correctables Uncorrectables
116803 90661

Het zegt volgensmij niet zoveel allemaal. Maar je werkt dus wel met de kabel?
Kan het niet je netwerkkaart zijn? Mijn Realtek toont ook problemen, wanneer ik de default Windows-driver gebruik. :/

• Brad Pitt
HollowGamer schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:08:
[...]
116803 90661
Volgens mij is dat toch niet helemaal zoals het hoort hoor. Heb er echter weinig/geen verstand van :)
Maar je werkt dus wel met de kabel?
Ja gewoon modem van Ziggo en er achter een Asus router. Snelheden zijn prima, áls het werkt.
Kan het niet je netwerkkaart zijn? Mijn Realtek toont ook problemen, wanneer ik de default Windows-driver gebruik. :/
Nee dat is het sowieso niet.

Ik moest niet zoveel "wroeten" (!!!) in de instellingen van het modem?! Dus ik: er zijn helemaal geen instellingen waar je aan kan zitten als 'ie in bridge staat? Hij: ja toch niet doen. Zoveel mogelijk bij dat scherm vandaan blijven en niet naar die fouten kijken, die zijn allemaal opgelost. En nu, na modem is gereset, zou het probleem zich niet meer voor kunnen doen. Ik: ehhh, het modem ligt nú weer er uit :) Hij: okay, dan moet er een monteur komen.

Erg erg professioneel weer. Modem moest op ander kanaal, moest niet wroeten in de settings. Yup _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 10-09-2014 14:16 ]

• CooleSmurf
  • Laatst online: 18-09 12:03
Na verplaatsen modem (Ubee zonder Wifi) en Siemens telefooncentrale (N300A IP = DECT) naar 1 plaats (50 cm van elkaar) valt de WAN connectie uit zodra er gebeld wordt op de vaste (Ziggo) lijn. Niet eenmaal, maar in 50% van de gevallen.
In de router log zie ik dat de Ethernet verbinding (WAN) down is en na enkele seconden weer Up gaat.

Ik kan me voorstellen dat een DECT station storing geeft op WiFi signaal, maar toch niet op het functioneren van het modem?

Iemand ervaring hiermee of tips?

Ubee is dus alleen in gebruik als modem, niet als router.

[ Voor 5% gewijzigd door CooleSmurf op 10-09-2014 16:34 . Reden: Toelichting op gebruik ]

Verwijderd

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=46283

Gaat ook over de N300a en de ubee. Wellicht had je het al gevonden, maar er stonden redelijke tips in die wellicht helpen.

• CooleSmurf
  • Laatst online: 18-09 12:03
Al gevonden inderdaad. Het heeft eerder prima gewerkt. Alleen na het verplaatsen naar een andere locatie zijn de problemen begonnen. Zaken als port forwarden zijn goed ingesteld.
Bedenk me wel dat ik nieuwe kabels gebruik. Verwacht niet dat dit problemen kan opleveren (CAT6), maar wel goed om te proberen.

• andy88
Ik moest niet zoveel "wroeten" (!!!) in de instellingen van het modem?! Dus ik: er zijn helemaal geen instellingen waar je aan kan zitten als 'ie in bridge staat? Hij: ja toch niet doen. Zoveel mogelijk bij dat scherm vandaan blijven en niet naar die fouten kijken, die zijn allemaal opgelost. En nu, na modem is gereset, zou het probleem zich niet meer voor kunnen doen. Ik: ehhh, het modem ligt nú weer er uit :) Hij: okay, dan moet er een monteur komen.
Volgens mij heb je iemand in zijn eerste werkweek/maand aan de lijn gehad want dat niveau is inderdaad zwaar ondermaats. Zou ff opnieuw bellen zodat je een gekwalificeerde medewerker te spreken krijgt. Of Webcare benaderen daar zitten meestal wel mensen die weten waar ze het over hebben :)

[ Voor 13% gewijzigd door andy88 op 10-09-2014 16:47 ]

• Caelorum
HollowGamer schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:08:
[...] Correctables Uncorrectables
116803 90661

Het zegt volgensmij niet zoveel allemaal. [...]
Ligt een beetje aan de tijdspan waarin dat is gemeten. Meer dan 100 uncorrectables (arbitrair gekozen getal*) per maand zou ik toch even naar kijken of je niet iets er in kan verbeteren. Elk van die uncorrectables is een pakketje die niet goed is aangekomen en kan voor van alles zorgen. Bijv. een compleet nieuwe request die moet worden gedaan richting een server. Dat is toch wel wat vervelend. En een hoog aantal correctables (en uncorrectables) geeft toch aan dat het signaal niet helemaal in orde is en dat je zit te vertrouwen op de foutcorrectie in DOCSIS (?).

Overigens als vergelijking heb ik:
CorrectablesUncorrectables
3029201

gemeten over een tijdspan van 71 days 00h:54m:02s

*Waarschijnlijk kom je met hoger ook nog wel goed af. Misschien zelfs wel met 1000 per maand, maar een veelvoud van dat is gewoon niet ok.

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 10-09-2014 16:56 ]

• andy88
4844 9258
11 days 00h:07m:18s
Heb totaal geen issues in dagelijks gebruik.

Deze waarden zeggen op zich niet veel, je moet eerder kijken naar de T3 en T4 time outs.
Dit gaat hinderlijk zijn wanneer het om 10+ stuks per uur gaat. Een T3 time out zul je als je de lijn gebruikt enkele als seconden uitval ervaren, je LAN is dan wel nog bereikbaar.
T3 Timeout 17
T4 Timeout 1
11 days 00h:07m:18s
Zie ook Docsis101: T1,T2,T3 time-outs

[ Voor 72% gewijzigd door andy88 op 10-09-2014 17:27 ]

• Brad Pitt
andy88 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:57:
Deze waarden zeggen op zich niet veel, je moet eerder kijken naar de T3 en T4 time outs.
Dit gaat hinderlijk zijn wanneer het om 10+ stuks per uur gaat. Een T3 time out zul je als je de lijn gebruikt enkele als seconden uitval ervaren, je LAN is dan wel nog bereikbaar.
Precies 5 uur geleden is modem (door hen) gereset, waardes nu:

T3 Timeout 6
T4 Timeout 10

Correctables 461956
Uncorrectables 46929

Vind dat toch wel ietsjes veel :)

• andy88

T3 Timeout 6
T4 Timeout 10

Correctables 461956
Uncorrectables 46929
Precies zoals je het hierboven verkondigt moet je dit bij Webcare melden dan weet ik zeker dat zij een monteur aansturen. ;)

Heb je misschien een brakke UMU op je AOP zitten welke roet in het eten gooit? Als je een verloopje van F-connector naar COAX hebt kan je het even zonder verdeler testen dit lost vaak een hoop op en kan je Ziggo bellen voor een nieuwe UMU.

Bovenstaande geld niet als je een 1-gats AOP hebt met bijgeleverde Tratec FRA-752 breedbandversterker.

[ Voor 20% gewijzigd door andy88 op 10-09-2014 20:50 ]

• Caelorum
andy88 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:57:
[...]
Heb totaal geen issues in dagelijks gebruik.

Deze waarden zeggen op zich niet veel, je moet eerder kijken naar de T3 en T4 time outs. [...]
Ze hangen vaak ook wel samen. Bij veel T3 en T4 timeouts zie je vaak ook veel (un)correctables.

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Gisteren heb ik een Apple TV gekocht om o.a. met de Ziggo App op mijn iPad via AirPlay af en toe eens een programma te streamen naar mijn tweede televisie (zonder coax aansluiting).

AirPlay werkt perfect in elke App, behalve in de Ziggo App. 8)7 Ik krijg in de App mooi het AirPlay icoon te zien, maar dan zegt na even nadenken de Apple TV dat er een fout is opgetreden.
Kijk ik via screen mirror dan werkt het natuurlijk wel, maar dit is niet fijn.

Omdat in alle andere apps (RTL XL, YouTube, RedBull TV en screen mirror) het goed werkt, ga ik ervan uit dat het probleem zich niet de AirPlay stream bevindt.

Ik heb een oud Ubee modem van Ziggo, waar een Netgear WNDR4500 aan gekoppeld zit op de WAN poort. De Apple TV is bedraad aangesloten en het netwerk signaal op de iPad is 75%.

Is dit een bekend euvel van de Ziggo App?

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Verwijderd

Joepv schreef op donderdag 11 september 2014 @ 08:04:
Gisteren heb ik een Apple TV gekocht om o.a. met de Ziggo App op mijn iPad via AirPlay af en toe eens een programma te streamen naar mijn tweede televisie (zonder coax aansluiting).

AirPlay werkt perfect in elke App, behalve in de Ziggo App. 8)7 Ik krijg in de App mooi het AirPlay icoon te zien, maar dan zegt na even nadenken de Apple TV dat er een fout is opgetreden.
Kijk ik via screen mirror dan werkt het natuurlijk wel, maar dit is niet fijn.

Omdat in alle andere apps (RTL XL, YouTube, RedBull TV en screen mirror) het goed werkt, ga ik ervan uit dat het probleem zich niet de AirPlay stream bevindt.

Ik heb een oud Ubee modem van Ziggo, waar een Netgear WNDR4500 aan gekoppeld zit op de WAN poort. De Apple TV is bedraad aangesloten en het netwerk signaal op de iPad is 75%.

Is dit een bekend euvel van de Ziggo App?
https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=ziggo+AirPlay+ zo te zien wel :-)

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Ik had Gegoogled natuurlijk, maar als je ook leest wat achter de link zit gaat dit allemaal over het niet functioneren van AirPlay in het algemeen met de Ubee Wi-Fi modems ;)

Vandaar dat ik hier mijn vraag stel over het wel functioneren van AirPlay, maar niet functioneren van AirPlay binnen de Ziggo App :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

• andy88
Is dit niet gewoon onmogelijk gemaakt i.v.m. de content eigenaren die dit eisen (iets met rechten enzo)

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 10 september 2014 @ 19:04:
[...]

T3 Timeout 6
T4 Timeout 10

Correctables 461956
Uncorrectables 46929

Vind dat toch wel ietsjes veel :)
Vanmorgen nog gekeken, uptime sinds zondag jl @ 18:00 uur. 7 correctables, de rest 0. Dus ik denk dat het inderdaad verstandig is om te zien of je kunt aansturen op controle door een monteur van Ziggo (of één van de onderaannemers ervan).

• andy88
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:47:
[...]

Vanmorgen nog gekeken, uptime sinds zondag jl @ 18:00 uur. 7 correctables, de rest 0. Dus ik denk dat het inderdaad verstandig is om te zien of je kunt aansturen op controle door een monteur van Ziggo (of één van de onderaannemers ervan).
Als ze echt geen monteur willen sturen kun je vragen of ze module 1 naar je versturen. Je krijgt dan een nieuwe DIO (binnenwerk van het AOP) een nieuwe verdeler (UMU-01). Je kan dan zelf je AOP opnieuw afmonteren en hierna zal je zien dat je modemwaardes stukken strakker zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door andy88 op 11-09-2014 14:51 ]

• Brad Pitt
andy88 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:50:
Als ze echt geen monteur willen sturen kun je vragen of ze module 1 naar je versturen.
Monteur is geweest en heeft inderdaad een aantal onderdelen vernieuwd. Hoe die precies heten weet ik helaas niet. Sowieso dat kastje waar die groene kabel in gaat. Erna de waarden gemeten en deze waren volgens hem allemaal in orde. Omwisselen van het modem hoefde niet. Kon ook niet want had er nul bij zich :)

Voorlopig staan de T3 en T4 timeouts nog op 0 en het aantal errors is 222/82. Veel beter dan ervoor dus. Mocht het nog een keer voorkomen moest ik kijken welke lampjes er nog branden op het modem of de PC tijdelijk direct er weer op aansluiten i.t.t. via de router. Ik zei dat dat niet zou helpen aangezien de router tijdens de storing gewoon benaderbaar was en het modem geheel niet. Dan nóg moest ik maar de router even direct aansluiten :P

Nou ja kijk het voor nu even aan. De laatste paar uur geen offline euvels meer gehad. Klopt af 8)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:14

Onbekend

...

Ik merk dat de laatste tijd het geluid en beeld van Nederland 1 ('s morgens rond 7:00 uur) niet meer synchroon lopen. Bij de commerciële zenders heb ik daar in ieder geval geen last van.
Hebben meer mensen daar last van? (Gewoon digitale tv met smartcard in tv.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:11

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Onbekend schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:09:
Ik merk dat de laatste tijd het geluid en beeld van Nederland 1 ('s morgens rond 7:00 uur) niet meer synchroon lopen. Bij de commerciële zenders heb ik daar in ieder geval geen last van.
Hebben meer mensen daar last van? (Gewoon digitale tv met smartcard in tv.)
Klopt, ook last van bij de commerciële. RTL4 in de ochtend. Was mij ook opgevallen maar vindt het niet erg storend

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• andy88
Monteur is geweest en heeft inderdaad een aantal onderdelen vernieuwd. Hoe die precies heten weet ik helaas niet.
Klopt, de storingsmonteur zal in eerste instantie altijd je wandcontactdoos (AOP al dan niet voorzien van UMU verdeler) vervangen door de inhoud van module 1. :) Goed om te horen dat het opgelost lijkt te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door andy88 op 11-09-2014 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:18
Grappig, ik was zojuist bezig om m'n meterkast wat op te ruimen. Modem (Ubee EWV321B) ook gelijk even opgehangen. Ik zag echter toen ik met m'n neus erboven hing dat er in het modem gewoon twee mini PCIe netwerkkaartjes zitten :P

1x T77H368T - MAC: 70188Bxxxxxxx
1x T77H370T00 - MAC: 70188Bxxxxxx

Eentje zal voor 2,4Ghz zijn, en de ander voor 5Ghz.
Jammer alleen dat ik op die typenummers niks kan vinden. Mocht je dus nog een oude EWV321B hebben liggen dan is het misschien wel handig om je laptop mee te upgraden als die nog geen 5Ghz heeft :P (Mits de kaartjes een chipset hebben waar drivers voor zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:58
Man man man, mijn verbinding wordt met de tijd slechter waar het eerst over het wegvallen van enkele seconden was is het na het vervangen van het modem alleen maar erger geworden met uitval van meerdere seconden (zie)
Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/h3mv3j2cl/brak.png
Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/c71bcdn29/ping.png

Welke waardes uit het modem? waardes

Modem is de Cisco EPC3928AD in router modus en daarvoor zit een FRA-752 versterker

[ Voor 45% gewijzigd door Eiland op 14-09-2014 15:19 ]

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 12:18
Langras schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 19:37:
Man man man, mijn verbinding wordt met de tijd slechter waar het eerst over het wegvallen van enkele seconden was is het na het vervangen van het modem alleen maar erger geworden met uitval van meerdere seconden (zie)
[afbeelding]
[afbeelding]
En de waardes uit je modem?

• andy88
Vermeld ook even je modem type en hoe die is aangesloten. Als in, gebruik je een TV/DATA/RADIO (UMU) splitter of hangt ie aan een versterker, bijvoorbeeld de door Ziggo veelgebruikte FRA-752n?

Tenslotte: modem in bridge of routerfunctie ingeschakeld en in gebruik?

[ Voor 17% gewijzigd door andy88 op 13-09-2014 12:23 ]

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

[afbeelding]
[afbeelding]

Welke waardes uit het modem?

Modem is de Cisco EPC3928AD in router modus en daarvoor zit een FRA-752 versterker
Probeer eens UPNP uit te schakelen in de Cisco? Uit m'n hoofd zit dat onder het kopje "Administration".

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:58
Het lijkt er op dat het iets verminderd is, geen uitval meer van seconden maar zo af en toe zie ik toch nog een spike er tussen zitten.

• andy88
Heb wel eens een klant gehad welke de routerfunctie zwaar belastte (torrents en andere zaken die veel simultane connecties gebruiken of gewoon sim) en dit leverde ook dergelijke pings op. Zelfs wanneer torrent diensten uit stonden. Alsof dat ding dicht slipt.

Laat hem anders eens voor een dagje in bridge mode zetten en verbind je pc met LAN1. Dan kun je testen of dit een oplossing bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 12:18
[afbeelding]
[afbeelding]

Welke waardes uit het modem?

Je kan gewoon inloggen op je modem via 192.168.178.1 en daar ergens je DOCSIS waardes uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Een poosje terug sprak ik met iemand die huis aan huis ging om Ziggo abonnementen te verkopen. Ze had een mooie deal, het eerste jaar 25% korting, plus een gratis decoder én recorder. Heb haar telefoonnummer en emailadres gekregen, maar kan 'r niet meer bereiken. Een kennis van me wil nu nl. switchen naar Ziggo.

Kent iemand van jullie wellicht een persoon die huis aan huis Ziggo abonnementen slijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 21:10
musicfreak schreef op maandag 15 september 2014 @ 08:46:
Een poosje terug sprak ik met iemand die huis aan huis ging om Ziggo abonnementen te verkopen. Ze had een mooie deal, het eerste jaar 25% korting, plus een gratis decoder én recorder. Heb haar telefoonnummer en emailadres gekregen, maar kan 'r niet meer bereiken. Een kennis van me wil nu nl. switchen naar Ziggo.

Kent iemand van jullie wellicht een persoon die huis aan huis Ziggo abonnementen slijt?
al gebeld met de klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlijmen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 18:05
musicfreak schreef op maandag 15 september 2014 @ 08:46:
Zou het kunnen zijn dat er bij jou in de buurt een glasvezel alternatief op komst is? Dat aanbod klinkt namelijk niet als een standaard aanbod dat Ziggo zou doen. De kans dat een kennis, als die ergens anders woont, dit aanbod ook mag gebruiken is vrij klein. Beste is de klantenservice even bellen, als dit aanbod mogelijk is zullen zij het ook weten.

Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Dit aabod doet Ziggo in Amersfoort al een poos, Amersfoort is inderdaad glasvezel gebied. Ik heb de vraag via Twitter aan Ziggo voorgelegd. Ben benieuwd!

[ Voor 5% gewijzigd door musicfreak op 15-09-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Ik ben er weer. Helaas is mijn Ubee Modem nu echt aan zijn eindje toe. Dit ben ik voor degene die het weten. Afbeeldingslocatie: http://danielvanrijn.nl/upload/files/Tweakers/2014/09/ZiggoUbeeKoelerFix.jpg

Het ding heeft zich vanaf 12:00u gereset. Daarvoor 2u en daarvoor 12u. Daarnaast had hij in die 12 uur ook iets van 15000 correctables en 30000 uncorrectables. T3 en T4 zaten op 9 of 10 ofzoiets.

Nou in ieder geval. Koelertje weggehaald want monteur komt vanmiddag al langs. Heb pas 30 minuten geleden gebeld. Ik denk dat het modem vervangen moet worden :P

Na 40 minuten heb ik deze waardes. Zijn deze goed of?

Correctables 1687
Uncorrectables 1044

T3 Timeout 1
T4 Timeout 1
(Deze 2 waren er al na 5 minuten.)

[ Voor 12% gewijzigd door Daniel. op 02-10-2014 20:48 . Reden: img ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

musicfreak schreef op maandag 15 september 2014 @ 20:51:
Dit aabod doet Ziggo in Amersfoort al een poos, Amersfoort is inderdaad glasvezel gebied. Ik heb de vraag via Twitter aan Ziggo voorgelegd. Ben benieuwd!
Ze zijn ook bij mijn achterburen in Utrecht geweest, geen idee of hier ooit glas gaat komen, het lijkt me daar dus niet van afhankelijk.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Inmiddels is de monteur langsgeweest en heeft het Modem vervangen. Ik heb ipv de Ubee die ik had nu een Cisco. Nu weer alles aan het instellen en proberen maar. Ben benieuwd.

20 minuten erin en nog 0 errors. Ik ben blij.

De Cisco modem is wel veel meer dichtgetimmerd, maar gelukkig kan mijn eigen TP link nog in de DMZ.

[ Voor 30% gewijzigd door Daniel. op 16-09-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Cisco kan ook in bridge he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Dan ben je die hotspots kwijt en dat is zo af en toe wel handig. Maar het is al gelukt. Ik ben weer tevreden met het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
ShittyNL schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:00:
Inmiddels is de monteur langsgeweest en heeft het Modem vervangen. Ik heb ipv de Ubee die ik had nu een Cisco. Nu weer alles aan het instellen en proberen maar. Ben benieuwd.

20 minuten erin en nog 0 errors. Ik ben blij.

De Cisco modem is wel veel meer dichtgetimmerd, maar gelukkig kan mijn eigen TP link nog in de DMZ.
Ik had hiervoor precies dezelfde Ubee met ook hetzelfde probleem, althans, mijne restte zich om de 5 dagen. Monteur geregeld, signaal was in orde en ik kreeg een Cicso EPC3925. Tot nu toe geen (merkbare althans) resets meer gehad.

De monteur die ik had zei dat hij vaker die Ubee's verving vanwege dit soort problemen en dat die Cisco's daar beter in zijn (uptime), of hij 100% waarheid sprak weet ik niet. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Ik vind die Cisco zelf alsnog behoorlijk heet worden. Op dit moment naar 4 uur
T3Timeouts: 25 timeouts
T4Timeouts: 4 timeouts

Geen idee of dat goed of slecht is.

Edit:

Behuizing eraf gehaald en ja hoor. Koelblok zo heet dat je je fikken verbrand.
Dussss.

Afbeeldingslocatie: http://danielvanrijn.nl/upload/files/Tweakers/2014/09/CiscoOpen.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://danielvanrijn.nl/upload/files/Tweakers/2014/09/ciscomet.jpg

samen

Afbeeldingslocatie: http://danielvanrijn.nl/upload/files/Tweakers/2014/09/ciscosamen.jpg

Als het nu niet meer werkt weet ik het ook niet meer.

[ Voor 58% gewijzigd door Daniel. op 02-10-2014 20:48 . Reden: Oplossing hitte ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ShittyNL schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 18:11:
Ik vind die Cisco zelf alsnog behoorlijk heet worden. Op dit moment naar 4 uur
T3Timeouts: 25 timeouts
T4Timeouts: 4 timeouts

Geen idee of dat goed of slecht is.
Dat betekent dat je modem vanwege een slecht signaal in die vier uur al 29 keer de coaxkabel interface heeft gereset en weer opnieuw begonnen is met het registratie proces bij de CMTS. Lijkt mij niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
ArChie schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:18:
[...]

Dat betekent dat je modem vanwege een slecht signaal in die vier uur al 29 keer de coaxkabel interface heeft gereset en weer opnieuw begonnen is met het registratie proces bij de CMTS. Lijkt mij niet goed.
Even een dag wachten en kijken wat het dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:28
Trek de rest van je installatie eens los en test dat ook eens voor langere tijd. Ik zie op je foto's op de UMU een connnector zitten zonder afscherming. Als hierop interferentie, reflectie of ruis optreedt kan dit ook terug slaan de rest van je installatie in en dus ook het signaal op je modem beinvloeden.

[ Voor 3% gewijzigd door MediaZoo op 16-09-2014 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
MediaZoo schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 21:05:
Trek de rest van je installatie eens los en test dat ook eens voor langere tijd. Ik zie op je foto's op de UMU een connnector zitten zonder afscherming. Als hierop interferentie, reflectie of ruis optreedt kan dit ook terug slaan de rest van je installatie in en dus ook het signaal op je modem beinvloeden.
Hoe heet zo'n kabel. Ziggo noemt het een Data-coaxkabel. Maar dat helpt niet echt.

Pagina: 1 ... 92 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]