2 modems en een bezoek van een monteur verder en we zitten weer in dezelfde ellende.
De internetsnelheid zakt zonder reden terug naar belabberde waardes en is zowel via een router als rechtstreeks op het modem niet op snelheid te krijgen. Resetten helpt niet, kabels los/vast ook niet.
Modem is al 2x vervangen, monteur is geweest en na zijn bezoek was de snelheid weer even in orde.
Modem staat in bridged mode. Direct op het modem testen geeft ook geen snelheidsverbetering.
Ik vraag me af of er iets in mijn netwerk is wat triggered dat het modem dusdaning in de war raakt dat de verbinding met geen mogelijkheid meer op toeren komt. Downloadlijn geeft namelijk een zeer grillig beeld en die lijn moet vlak bovenin zitten zoals in onderstaande test van een maandje terug te zien is.
Heb al eens de kanalen gemeten met dvbviewer, was ook allemaal ok. Wel veel T3 meldingen in het modem in korte tijd
Ik neem aan dat een monteur toch iets afwijkends moet kunnen meten. Vorige keer werd er gemeld dat het modem elke keer in half-duplex stond en is het modem afgevoerd wegens een defecte poort. Een maand later... dezelfde problemen. Kan niet weer een modem kapot zijn neem ik aan.