Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:41
Afbeeldingslocatie: http://www.mediazoo.nl/images/got1.png

De middelste connector is voor de binnenhuis installatie, dus voor de televisies. Die connector is al niet afgeschermd. Vaak wijst dit op slechte componenten verder in de installatie. Zolang dit soort componenten gebruikt worden is het niet of het stoort maar hoe erg.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 11:57
MediaZoo schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 21:47:
[afbeelding]

De middelste connector is voor de binnenhuis installatie, dus voor de televisies. Die connector is al niet afgeschermd. Vaak wijst dit op slechte componenten verder in de installatie. Zolang dit soort componenten gebruikt worden is het niet of het stoort maar hoe erg.
Om een nieuwe te kopen bedoelde ik meer. Inmiddels heb ik de data kabel wat beter aangedraaid en de errors zijn verdwenen. Dus de data kabel zat gewoon niet goed vast. Nu al 2 uur zonder T3 en T4 errors gezeten.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Zou het kunnen zijn dat die modems bij jou ook zo heet worden/werden omdat het signaal niet lekker doorkwam? Ik zou me, niet gehinderd door kennis van zaken, kunnen voorstellen dat zo'n modem dan bijvoorbeeld "meer werk moet verrichten" om verstaanbaar te communiceren naar de buitenwereld. Ik ben benieuwd of je modem nu minder heet is.
ShittyNL schreef op woensdag 17 september 2014 @ 00:15:
[...]

Om een nieuwe te kopen bedoelde ik meer. Inmiddels heb ik de data kabel wat beter aangedraaid en de errors zijn verdwenen. Dus de data kabel zat gewoon niet goed vast. Nu al 2 uur zonder T3 en T4 errors gezeten.
Ik dacht dat die Ziggo monteurs tegenwoordig pas weg gingen als alles goed werkt? Voor zover je tenminste van monteurs kan spreken, want dit lijkt meer op een bezorger van modems en zoek het verder zelf maar uit.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 11:44
Ik vind het niet realistisch om de monteur misschien wel een uur te laten wachten om te kijken of er eventueel errors optreden.

If it ain't broken, tweak it!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
ArChie schreef op woensdag 17 september 2014 @ 07:09:
Ik dacht dat die Ziggo monteurs tegenwoordig pas weg gingen als alles goed werkt?
Hier ook niet hoor. "Nee, heb geen ander modem bij mij dus wisselen kan niet. Het zou goed moeten werken nu met nieuwe aansluitpunt, als het nog niet werkt moet u gewoon weer bellen. Goedendag!" En weg was 'ie :)

Nickname does not reflect reality

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 09:21
Weer opnieuw bellen dan maar, dat zijn veel te veel time outs voor 4 uur tijd. Ik zou eens kijken wat webcare hiervan vind. De kabel die je zoekt is een F connector. Heeft ie enkel het AOP of ook de UMU (verdeler) vervangen?

Reset je modem eens zonder de TV coax aangesloten te hebben op de verdeler en laat dit zo een paar uurtjes draaien. Als dan je time outs uitblijven ligt het inderdaad aan interferentie.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ShittyNL schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 18:11:
Ik vind die Cisco zelf alsnog behoorlijk heet worden. Op dit moment naar 4 uur
T3Timeouts: 25 timeouts
T4Timeouts: 4 timeouts

Geen idee of dat goed of slecht is.

Edit: Behuizing eraf gehaald en ja hoor. Koelblok zo heet dat je je fikken verbrand.
Dussss.

Als het nu niet meer werkt weet ik het ook niet meer.
Ik kan het verkeerd hebben maar je modem hangt niet helemaal in de juiste positie? De ventilatieroosters zitten nu links en rechts als jij de lampjes aan de bovenzijde hebt? Ik heb de 3928 en als ik deze correct ophang zit het rooster aan de boven- en onderzijde. Als ik het op zijn kant zou hangen zoals jij nu hebt, kan het apparaat zijn warmte niet kwijt want dan blijft deze boven in het apparaat hangen. Het komt een natuurlijke flow (opstijgende warme lucht), zo in ieder geval niet ten goede.

Testing, one, two ...

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:27

B4tman_DH

To the Bat.....

Timmert schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 14:36:
[...]

Probeer eens UPNP uit te schakelen in de Cisco? Uit m'n hoofd zit dat onder het kopje "Administration".
- Verbreek alle connecties met de modem, zowel draadloos als bedraad (UTP kabel). De telefoonkabel(s) mag verbonden blijven.
- Herstart de modem;
- Zodra de modem online is, kan er weer verbinding worden gemaakt met de modem;
- Log vervolgens in op de modem en schakel uPnP uit.

Ubee 320 en 321: geavanceerde instellingen>gateway>options>UPNP
Cisco 3925 en 3928: geavanceerde instellingen>administration>management>UPNP

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13
Wat bij mij al jaren heel goed werkt is een horizontale plank in de meterkast. Vervolgens staat daar een rond rekje op (+- 10 cm hoog). Hierop is de modem geplaatst. Rondom dus lucht :).

Met de Cisco nog niet echt problemen gehad. Had alleen een tijd een groot probleem met streamende video (zie eerder in dit topic). Dat is met een reboot (eerste keer voor dit jaar) verholpen. Toevallig had ik gisteren weer een video op nos.nl die traag doorkwam. Meteen maar even het ding herstart... Probleem opgelost. Bijzondere aan dit fenomeen is dat je via speedtest.net wel vrolijk 90 Mbit haalt. Daarnaast kon je de streaming video aanzwengelen door iets zwaars als een speedtest te doen. Zal wel met de downstream te maken hebben.

[ Voor 66% gewijzigd door sdk1985 op 17-09-2014 16:45 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 02:57
Ik heb iets heel raars, elke x als ik op southpark een aflevering ga kijken valt na 2 minuten de verbinding weg met het internet (via WIFI) hoe kan dit? ik heb dit niet met andere websites.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

http://www.southpark.nl/guide/episodes ?

Misschien teveel gebuffer op de achtergrond? Maar valt echt je internetverbinding weg of alleen de wifi verbinding?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Thewisbone
Hij zegt dan host vast stellen de hele tijd. en dan verbind ik opnieuw.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Daar valt niet uit te halen of je internetverbinding of wifiverbinding wegvalt ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Thewisbone
Wifi verbinding blijft er staan.. maar hij blijft zoeken naar host.

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Betreft Cisco 3928, heb een vreemd probleem, op nr.1 computer aan gesloten en op nr. 2 laptop, als ik internet radio aanzet op de laptop valt om de 10 minuten de internetradio uit, als ik er op klikt gaat het weer verder, internet werkt verder goed, op de computer heb ik geen problemen, 2 weken gelden voor ik een nieuw modem kreeg, had ik een Ubee modem 3200(ging stuk) daar had ik geen last van, heb van alles geprobeert, de laptop alles op maximaal gezet, de internet driver vervangen, de computer en de laptop hebben de zelfde fw Comodo, laptop heeft MSE4.6, zijn er meer die er last van hebben, of is de netwerkkaart defect van de laptop(Dell).
FatalError schreef op woensdag 17 september 2014 @ 07:52:
Ik vind het niet realistisch om de monteur misschien wel een uur te laten wachten om te kijken of er eventueel errors optreden.
T3/T4 timeouts treden niet spontaan op, maar hebben als voorbode een slecht signaal dat met professionele apparatuur gewoon meetbaar moet zijn en anders veelal al door het modem zelf gemeld wordt in de vorm van oplopende Correctable/Uncorrectable waarden bij de Internet downstream status.

Daarnaast wordt door een andere hier terecht opgemerkt dat er in dit geval nog gewerkt wordt met onafgeschermde connectors die een monteur die speciaal gestuurd is voor signaal problemen bij een klant ook opgevallen zouden moeten zijn en dus vervangen hadden moeten worden door een goede connector om problemen te voorkomen.

Ik heb dus niet de indruk dat deze monteur zijn best heeft gedaan wat niet in overeenstemming is met de indruk die Ziggo via de huidige reclame campagne probeert te wekken als er gehamerd wordt op pas weggaan als alles perfect werkt. Ik begrijp gerust dat een kabelmonteur de goten niet even bladvrij maakt, maar wat nazorg door metingen en wat eenvoudige zaken verbeteren aan de kabelinfrastructuur van klant om (toekomstige) problemen te voorkomen is toch wel het minimale niveau dat verwacht mag worden.

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
2 modems en een bezoek van een monteur verder en we zitten weer in dezelfde ellende.
De internetsnelheid zakt zonder reden terug naar belabberde waardes en is zowel via een router als rechtstreeks op het modem niet op snelheid te krijgen. Resetten helpt niet, kabels los/vast ook niet.

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/4dpfhsrzl/140917_01_chrome_ziggospeed.png

Modem is al 2x vervangen, monteur is geweest en na zijn bezoek was de snelheid weer even in orde.
Modem staat in bridged mode. Direct op het modem testen geeft ook geen snelheidsverbetering.
Ik vraag me af of er iets in mijn netwerk is wat triggered dat het modem dusdaning in de war raakt dat de verbinding met geen mogelijkheid meer op toeren komt. Downloadlijn geeft namelijk een zeer grillig beeld en die lijn moet vlak bovenin zitten zoals in onderstaande test van een maandje terug te zien is.

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/v55fivqu9/140811_12_chrome_ziggospeed.png

Heb al eens de kanalen gemeten met dvbviewer, was ook allemaal ok. Wel veel T3 meldingen in het modem in korte tijd

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/xlwjzkcpd/Capture.png

Ik neem aan dat een monteur toch iets afwijkends moet kunnen meten. Vorige keer werd er gemeld dat het modem elke keer in half-duplex stond en is het modem afgevoerd wegens een defecte poort. Een maand later... dezelfde problemen. Kan niet weer een modem kapot zijn neem ik aan. |:(

• Daniel.
  • Laatst online: 19-09 11:57
ArChie schreef op woensdag 17 september 2014 @ 18:43:
[...]

T3/T4 timeouts treden niet spontaan op, maar hebben als voorbode een slecht signaal dat met professionele apparatuur gewoon meetbaar moet zijn en anders veelal al door het modem zelf gemeld wordt in de vorm van oplopende Correctable/Uncorrectable waarden bij de Internet downstream status.

Daarnaast wordt door een andere hier terecht opgemerkt dat er in dit geval nog gewerkt wordt met onafgeschermde connectors die een monteur die speciaal gestuurd is voor signaal problemen bij een klant ook opgevallen zouden moeten zijn en dus vervangen hadden moeten worden door een goede connector om problemen te voorkomen.

Ik heb dus niet de indruk dat deze monteur zijn best heeft gedaan wat niet in overeenstemming is met de indruk die Ziggo via de huidige reclame campagne probeert te wekken als er gehamerd wordt op pas weggaan als alles perfect werkt. Ik begrijp gerust dat een kabelmonteur de goten niet even bladvrij maakt, maar wat nazorg door metingen en wat eenvoudige zaken verbeteren aan de kabelinfrastructuur van klant om (toekomstige) problemen te voorkomen is toch wel het minimale niveau dat verwacht mag worden.
Ik heb zelf de data-coax kabel aangedraaid. Ja met een tang. Mag niet maar op dit moment heb ik nog alleen deze errors gehad.

T3Timeouts: 0 timeouts
T4Timeouts: 1 timeouts

Correct en uncorrectables staan allemaal op 0. Die ene T4 timeout was er al direct nadat hij was opgestart dus nu in 24u tijd geen fout is hartstikke goed.

Edit: Inmiddels draait hij nu 36u zonder problemen.

Hij heeft nog steeds die ene timeOut error vanaf de start bij minuut 1 maar hij heeft nu wel een paar correctebales.dat zijn er een totaal van 9. Dat lijkt mij netjes. Uncorrectables staan nog steeds op 0.

[ Voor 7% gewijzigd door Daniel. op 18-09-2014 12:45 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Verwijderd

In tegenstelling tot snelheid verhoging (Die ik nooit heb gehad) heb ik sinds dinsdag belabberde snelheden (eerder langzaamheden)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3770249158.png

ik betaal voor 30/3. koperkabel in een jaren 70 flat. via ethernet kabeltje op de router.

Iemand tips?

• lom0r
  • Laatst online: 30-08 15:44
Ik ondervind denk ik soort gelijke problemen met een Ubee .
Mijn internet knalt er om de zoveel tijd vanzelf uit. Vooral wanneer ik muziek stream via youtube.
Dit is allemaal over de wifi, maar de uptime van me modem is wel 3 dagen. Het lijkt er dus op dat het modem aan blijft maar hij de verbinding gewoon even stil legt. Daarbij is mijn download snelheid dramatisch slecht via de wifi, waar ik 60mbit moet halen kom ik niet boven de 10mbit uit. Gelijktijdig is er ook geen verkeer mogelijk via de wifi want dan is alle snelheid weg. Ik gebruik geen torrents maar newsgroups en bedraad trek ik gemakkelijk de 180mbit. Tevens geeft de speedtest ook netjes 60mbit aan over de wifi.

Ik heb 35 correctables, en 0 uncorrectables
T3 timeout: 2
T4 timeout; 0

Wifihotspot staan uit en de 5Ghz ook. Heb de 5Ghz aangehad maar op die verbinding gebeurt hetzelfde.
Is iets van de laatste 2 weken denk ik, iemand enig idee of er een update van de ziggo is geweest waarmee ze alles verkracht hebben ?

p.s een oplossing zou ook welkom zijn natuurlijk :D

• Whieee
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Voor de beeldvorming: over welke regio's praten we? Ik zit bijvoorbeeld in de omgeving van Alphen a/d Rijn, en heb sinds gisteren vergelijkbare problemen. Upstream is prima, downstream belabberd. Speedtest van Ziggo zelf geeft tussen de 20 en de 60Mbps (ik heb een 90/9 abbo), maar 'real world testing' door een file van 100mb van mijn colobak te downloaden (met 100Mbps uplink) resulteert in tussen de 1 en de 3 Mbps downstream.

Reeds contact gehad met Ziggo. De medewerker wist mij te vertellen dat volgens hun gegevens mijn modem 'offline' was, ook al is dat dus niet zo. Verder kan ik volgende week vrijdag een monteur verwachten. Een week op een monteur wachten vind ik overigens vrij matig..

Launching containers into space

• andy88
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:24:

ik betaal voor 30/3. koperkabel in een jaren 70 flat. via ethernet kabeltje op de router.

Iemand tips?
Wat is "de router"? De modemrouter combi van Ziggo of je eigen (losse) router?

[ Voor 34% gewijzigd door andy88 op 18-09-2014 23:03 ]

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 10:36
Heb sinds paar dagen ook last van trage buffering zowel draadloos als bedraad. (Video op NOS.nl / uitzendinggemist pakt de lage bitrate). Heb mijn ziggo in "passieve" (bridge?) modus staan en een draadloze router die zorgt voor verdere verdeling. Ik heb heel het netwerk een uur van stroom gehad incl ziggo modem maar het resultaat blijft hetzelfde. Internet zelf is wel redelijk stabiel. Waar kan dit aan liggen? Ik heb hier pas sinds gisteren last van... Heeft iemand een idee?

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

SuperCrisz schreef op donderdag 18 september 2014 @ 23:08:
Heb sinds paar dagen ook last van trage buffering zowel draadloos als bedraad. (Video op NOS.nl / uitzendinggemist pakt de lage bitrate). Heb mijn ziggo in "passieve" (bridge?) modus staan en een draadloze router die zorgt voor verdere verdeling. Ik heb heel het netwerk een uur van stroom gehad incl ziggo modem maar het resultaat blijft hetzelfde. Internet zelf is wel redelijk stabiel. Waar kan dit aan liggen? Ik heb hier pas sinds gisteren last van... Heeft iemand een idee?
- in welke regio woon je?
- kan je eens een speedtest uitvoeren op: speedtest.ziggo.nl

• SuperCrisz
Whieee schreef op donderdag 18 september 2014 @ 23:13:
[...]

- in welke regio woon je?
- kan je eens een speedtest uitvoeren op: speedtest.ziggo.nl
Regio Gouda.
Zit op dit moment op m'n iPad dus heb geen noodzakelijke flash in de buurt..
Geen pc in de buurt

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

SuperCrisz schreef op donderdag 18 september 2014 @ 23:16:
[...]

Regio Gouda.
Zit op dit moment op m'n iPad dus heb geen noodzakelijke flash in de buurt..
Geen pc in de buurt
Er is een speedtest.net app voor iOS. Misschien kan je die eens proberen?

• lowland101
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 13:18
Whieee schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:42:
Voor de beeldvorming: over welke regio's praten we? Ik zit bijvoorbeeld in de omgeving van Alphen a/d Rijn, en heb sinds gisteren vergelijkbare problemen. Upstream is prima, downstream belabberd. Speedtest van Ziggo zelf geeft tussen de 20 en de 60Mbps (ik heb een 90/9 abbo), maar 'real world testing' door een file van 100mb van mijn colobak te downloaden (met 100Mbps uplink) resulteert in tussen de 1 en de 3 Mbps downstream.
Hier ook regio Alphen a/d Rijn, ik heb het 180/18 abbo, maar haal momenteel +/- 10 a 20 down en 17/18 up.
Op het het community forum van ziggo zelf, zijn er inmiddels meer mensen die hier last van hebben.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik vond dit ook wel veelzeggend ;) Er lijkt in de regio Alphen a/d Rijn sowieso wel 'iets' stuk te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Aldus een bericht dat ik van @ZiggoWebcare kreeg zou het opgelost moeten zijn. Net getest en de snelheden lijken weer normaal, al laat de stabiliteit van de download nog wat te wensen over. Vanavond even opnieuw testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
Klopt, gaat weer veel beter sinds uur of 00:00 vannacht. Fijn dat het dus niet aan eigen netwerk ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:06
Waarom kan je bij ziggo nog steeds niet aangeven welke interactieve hd recoder je wilt?

https://www.ziggo.nl/digi...ing_hd-ontvanger_tv-extra

Ik wil alleen de Humax en niet de Samsung, maar via de chat en telefonisch zeggen ze dat ze daar geen invloed op kunnen uitoefenen. Ja, kan het binnen 14 dagen terugsturen, als het niet de gewenste is .... |:(
Maar hoe moeilijk kan het zijn om de klant te geven wat hij vraagt? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

GRUMBLER schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:14:
Waarom kan je bij ziggo nog steeds niet aangeven welke interactieve hd recoder je wilt?

https://www.ziggo.nl/digi...ing_hd-ontvanger_tv-extra

Ik wil alleen de Humax en niet de Samsung, maar via de chat en telefonisch zeggen ze dat ze daar geen invloed op kunnen uitoefenen. Ja, kan het binnen 14 dagen terugsturen, als het niet de gewenste is .... |:(
Maar hoe moeilijk kan het zijn om de klant te geven wat hij vraagt? :/
Het is heel simpel, je bestelt een Interactieve Harddisk Recorder. Dat zijn ze beide.
Je bestelt geen geen Humax of Samsung. Net zo min als je kan kiezen welk modem je wilt. Als je een Humax wil moet je die bij een retailer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
Zo simpel vind ik het niet, als een klant er niet om geeft dan kan je verstrekken wat je wilt.
Als een klant een voorkeur heeft dan kan je daar toch maar gewoon rekening mee houden.
Klant is koning concept gaat niet op bij Ziggo je moet gewoon maar accepteren wat je krijgt.
Niet van deze tijd maar je dat krijg je als semi-monopolist hè.....

[ Voor 0% gewijzigd door GRUMBLER op 19-09-2014 10:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 08:28
GRUMBLER schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:25:
Zo simpel vind ik het niet, als een klant er niet om geeft dat kan je verstrekken wat je wilt.
Als een klant een voorkeur heeft dan kan je daar toch maar gewoon rekening mee houden.
Klant is koning concept gaat niet op bij Ziggo je moet gewoon maar accepteren wat je krijgt.
Niet van deze tijd maar je dat krijg je als semi-monopolist hè.....
Ach krijgen we weer deze typische Nederlandse discussie.
"Ik wil een HD recoder/ontvanger met korting/gratis maar dan wil ik wel dit en dat en sus en zo"
Wanneer je kiest om hem bij Ziggo te bestellen, dan kies je dus voor het feit dat je óf de één krijgt óf de ander.
Wil je die keuze niet, dan moet je maar mat meer betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
Ja en zo reageren is niet typisch?
Ze bieden toch beide aan, waarom geen keuze daarin?
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Maar nee je moet accepteren wat je krijgt, een voorkeur uitspreken nee dat kan absoluut niet.
Klantenvoorkeur geen rekening mee houden.. Dat is zeker van deze tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
GRUMBLER schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:33:
Ja en zo reageren is niet typisch?
Ze bieden toch beide aan, waarom geen keuze daarin?
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Maar nee je moet accepteren wat je krijgt, een voorkeur uitspreken nee dat kan absoluut niet.
Klantenvoorkeur geen rekening mee houden.. Dat is zeker van deze tijd?
Zucht.
Ze bieden niet beide aan.
Ze bieden een interactive HD recorder/ontvanger aan.
En inderdaad je moet accepteren wat je krijgt, want je krijgt een interactive HD recorder/ontvanger precies zoals je zelf hebt besteld.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennis-L op 19-09-2014 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
ze bieden 2 modellen aan, maar laat maar zinloze discussie.
Moet maar accepteren en je b*k houden toch?
Je zal er maar werken.... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
GRUMBLER schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:45:
ze bieden 2 modellen aan, maar laat maar zinloze discussie.
Moet maar accepteren en je b*k houden toch?
Je zal er maar werken.... *zucht*
Mja.
Je zal maar constant dit soort klanten aan de telefoon krijgen.
;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
Raar dat mensen voorkeuren hebben hè?
Aanbod komt van hun niet van mij....

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dennis-L schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:48:
Mja.
;w
Als er meer mensen deze geheel ongegronde klacht hebben is het misschien wel een raar systeem, no?

Vind de Samsung achteraf, op het onwaarschijnlijk trage opstarten na, wel een okay ding, maar da's irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
GRUMBLER schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:49:
Raar dat mensen voorkeuren hebben hè?
Aanbod komt van hun niet van mij....

:X
Nog 1 keer.
Ze bieden een interactive HD recorder aan.
Ze bieden niet een samsung of humax aan.
Je bestelt een interactive HD recoder, je krijgt een interactive HD recoder.
Zo simpel is het.
Je kiest bewust voor een recoder met fikse korting, dan moet je niet gaan lopen klagen dat je dan geen keuze hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Brad Pitt schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:50:
[...]

Als er meer mensen deze geheel ongegronde klacht hebben is het misschien wel een raar systeem, no?

Vind de Samsung achteraf, op het onwaarschijnlijk trage opstarten na, wel een okay ding, maar da's irrelevant.
Het is geen raar systeem
Je kiest een interactive HD recoder, je krijgt een interactive HD recoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ik vind van wel.
Je kiest een interactive HD recoder, je krijgt een interactive HD recoder.
Je kiest een interactieve HD recorder. Je krijgt ofwel de leukste, ofwel een inferieur model. Gewoon at random. Jij een mindere, je buurman de leukere. Je broer de mindere, een vriend van hem de leuke. Ja, top systeem! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Ziggo zullen ze vanwege een gebrek aan intelligentie wel denken dat het precies dezelfde apparaten zijn die ook nog eens een keer technisch perfect zijn waardoor ze altijd met alle andere apparatuur samen zullen werken en zo niet, dan ligt dat altijd aan de andere apparatuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowland101
  • Laatst online: 18-09 13:18
Whieee schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 08:22:
Aldus een bericht dat ik van @ZiggoWebcare kreeg zou het opgelost moeten zijn. Net getest en de snelheden lijken weer normaal, al laat de stabiliteit van de download nog wat te wensen over. Vanavond even opnieuw testen.
Ik heb hier ook nog even getest en het gaat inderdaad een stuk beter, maar het is nog niet optimaal.
Alleen wanneer ik dus de speedtest van ziggo gebruik, haal ik niet de volledige snelheid.
Maar, gebruik ik de speedtest van upc dan kom ik ineens een stuk hoger uit. :)
Start ik beide tests tegelijk op, haal ik volgens du meter wel echt de maximale snelheid.

En op dit moment 16:40 is het dus weer net als gisteren, download zeer slecht/laag.

[ Voor 5% gewijzigd door lowland101 op 19-09-2014 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:20
Brad Pitt schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:57:

Je kiest een interactieve HD recorder. Je krijgt ofwel de leukste, ofwel een inferieur model. Gewoon at random. Jij een mindere, je buurman de leukere. Je broer de mindere, een vriend van hem de leuke. Ja, top systeem! d:)b
Dan koop je hem toch in de winkel? Wat een discussie zeg.

Wat is er trouwens minder/slechter aan de Samsung t.o.v. de Humax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit bijvoorbeeld in de omgeving van Alphen a/d Rijn, en heb sinds gisteren vergelijkbare problemen. Upstream is prima, downstream belabberd. Speedtest van Ziggo zelf geeft tussen de 20 en de 60Mbps (ik heb een 90/9 abbo), maar 'real world testing' door een file van 100mb van mijn colobak te downloaden (met 100Mbps uplink) resulteert in tussen de 1 en de 3 Mbps downstream.

Reeds contact gehad met Ziggo. De medewerker wist mij te vertellen dat volgens hun gegevens mijn modem 'offline' was, ook al is dat dus niet zo. Verder kan ik volgende week vrijdag een monteur verwachten. Een week op een monteur wachten vind ik overigens vrij matig..
Hier hetzelfde probleem (Nieuwkoop, ook 90/9 abbo) Ping en upload zijn eingelijk altijd prima. De download fluctueert gigantisch. Het is dat ik deze weken vrij ben en ik het in de gaten kan houden. In de ochtend heb ik over het algemeen gewoon rond de 90 Mbps maar naarmate de dag vordert wordt het steeds minder. 's middags en 's avonds vaak timeouts en snelheid tussen de 5 en 25 Mbps. Online gamen en video's streamen is er dan niet meer bij. Ik heb het woensdagavond aangemeld en kan volgende week dinsdag een monteur verwachten. Viel mij ook wat tegen. Onze problemen zijn dus op hetzelfde moment begonnen en zitten in dezelfde regio als het goed is. Je zou toch verwachten dat Ziggo veel meer meldingen gehad moet hebben en het probleem wellicht bij hun ligt ipv één voor één afgaan met een monteur. Maar we wachten wel af.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
jongetje schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:34:
Wat is er trouwens minder/slechter aan de Samsung t.o.v. de Humax?
Topic even doorlezen. Wat een vraag zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
Brad Pitt schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 12:03:
[...]

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Dennis-L schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:48:
[...]

Mja.
;w
Zo gaat het in de praktijk helaas ja.

Je koopt een interactieve recorder, geen Humax of Samsung. Zelf vind ik het maar niks om hiervoor bij mijn provider aan te kloppen, heb zelf mijn 2 Humaxen gewoon bij MM gehaald en kon zelf het merk en type kiezen :)

[ Voor 31% gewijzigd door andy88 op 19-09-2014 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Zouden beide interactieve recorders (gezien je niet kunt kiezen) een verbetering zijn ten opzichte van mijn 3 jaar oude cisco 8485?
Ik kijk niet superveel tv meer (wel netflix en plex), maar als ik wel tv kijk dan erger ik me eraan dat hij af en toe helemaal vastloopt (dan moet de stekker er in/uit), en dat het zappen niet al te snel gaat. Ook heb ik de 320gb hdd weleens vol maar dat is dan omdat ik eigenlijk teveel opneem (hele sportevenementen oid),dus 500gb krijg ik ook wel vol O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
andy88 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 12:10:
[...]

Zo gaat het in de praktijk helaas ja.
Dan maar ergens anders gaan werken hè...
Schijnt daar wel keuze in te hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:20
Brad Pitt schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 12:03:
[...]

Met zo'n instelling ga je er komen. Enige verschil wat ik weet is (beetje) DLNA support, maar of je daar nu echt warm voor moet lopen.

Ik heb trouwens die Samsung en vind het prima apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
jongetje schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 13:04:
[...]
Ik heb trouwens die Samsung en vind het prima apparaat.
Zo lang je hem niet uit zet ja. Anders is het een test van je geduld als je "even" tv wilt kijken.

[ Voor 45% gewijzigd door Brad Pitt op 19-09-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
GRUMBLER schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 12:13:
[...]

Dan maar ergens anders gaan werken hè...
Schijnt daar wel keuze in te hebben. ;)
Ik ben inmiddels niet meer werkzaam voor Ziggo inderdaad. Heeft overigens niks te maken met HD recorders of zeurende klanten.

[ Voor 11% gewijzigd door andy88 op 19-09-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 15:25
Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:52:
[...]

Hier hetzelfde probleem (Nieuwkoop, ook 90/9 abbo) Ping en upload zijn eingelijk altijd prima. De download fluctueert gigantisch. Het is dat ik deze weken vrij ben en ik het in de gaten kan houden. In de ochtend heb ik over het algemeen gewoon rond de 90 Mbps maar naarmate de dag vordert wordt het steeds minder. 's middags en 's avonds vaak timeouts en snelheid tussen de 5 en 25 Mbps. Online gamen en video's streamen is er dan niet meer bij. Ik heb het woensdagavond aangemeld en kan volgende week dinsdag een monteur verwachten. Viel mij ook wat tegen. Onze problemen zijn dus op hetzelfde moment begonnen en zitten in dezelfde regio als het goed is. Je zou toch verwachten dat Ziggo veel meer meldingen gehad moet hebben en het probleem wellicht bij hun ligt ipv één voor één afgaan met een monteur. Maar we wachten wel af.
Ze vragen mensen overdag (als de problemen bij mij minder zijn, maar niet weg) of ze kunnen testen of het goed werkt. En vervolgens bij iedereen persoonlijk monteurs langs sturen, terwijl ze dinsdag op woensdag nacht onderhoud hebben uitgevoerd waarna de problemen begonnen zijn.? Logisch dat er een wachtlijst is van een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Zomaar een observatie van iemand die sinds gisteren een beetje rondkijkt in dit topic: wat een haat en nijd over en weer :? Misschien wat meer 'leven en laten leven' en niet meteen de persoonlijke aanval kiezen als je het niet met een ander eens bent?

Voor wat betreft de snelheidsissues n.a.v. de werkzaamheden eerder deze week: vanmorgen was de snelheid een stuk beter, nu is het weer knap knudde. Ik ga zo het modem nog een keer een zet geven, maar het lijkt nog niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat is het frappante, dat de snelheid in de ochtenduren op niveau is en naarmate de dag vordert steeds slechter wordt, iedere dag opnieuw met nagenoeg dezelfde waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin498
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 16:19
Hoi allen!

De laatste weken gaat het downloaden niet meer zoals het voorheen ging. Op dit moment download ik met een snelheid van 3,5 tot 4,5 MB per seconde. Daar komt bij dat ik op het moment van downloaden via een usenet client geen enkele website kan bezoeken. Voorheen zat mijn download snelheid tussen de 7 en 9 MB per seconde en kon ik gewoon doorgaan met browsen zonder problemen.

In de OP staat iets over docsis en de ideale waarden. Dit zijn de waarden zoals ik ze aantref:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2nuivfc.png

De waarden van de Downstream Bonded Channels komen dus niet in de buurt. Kan dit de oorzaak?

Ik heb hier zelf geen koek van gegeten en hoop dat hier iemand is die wellicht een idee heeft. De modem heb ik teruggezet naar fabrieksinstellingen maar helaas heeft dit niets veranderd.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Op dit moment ook redelijk wat packetloss op Ziggo infra. Lijkt me ook niet helemaal jofel?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bQxggoSF6icUcegY5N3zrQHr/full.png

[ Voor 15% gewijzigd door Whieee op 19-09-2014 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Erwin498: Je waarden zijn keurig in orde hoor. Een heel piepklein beetje zwakjes misschien maar SNR (verhouding tussen signaal en ruis) is tiptop in orde. Ook nauwelijks correctables... niks afwijkends aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een tip: Als je de T3/T4 waarden van een modem plaatst, plaats dan ook de uptime waarden van het modem zodat duidelijk is hoe vaak er sprake is geweest van een T3/T4 sinds de laatste keer dat het modem een harde reset heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Op dit moment download ik met een snelheid van 3,5 tot 4,5 MB per seconde. Daar komt bij dat ik op het moment van downloaden via een usenet client geen enkele website kan bezoeken.
Bekabeld, draadloos? Interne router aan of uit (bridge)?

Indien bekabeld met interne router > laat modem in bridge zetten en gebruik een eigen router, stukken stabieler. Omdat je modem waardes goed zijn gok ik op een probleem met de routerfunctie van je modemrouter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
andy88 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 21:03:
[...]
Omdat je modem waardes goed zijn gok ik op een probleem met de routerfunctie van je modemrouter.
Dan krijg je toch gewoon een andere/nieuwe mag ik aannemen.

Ennnnn modem klapte er weer eens uit. Vervangende materialen hebben dus geen foek geholpen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 19-09-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldopa
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-08-2024
Regio Alphen a/d Rijn. Snelheid is nog steeds beroerd. Iemand al een officiële verklaring van Ziggo gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ldopa schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 21:36:
Regio Alphen a/d Rijn. Snelheid is nog steeds beroerd. Iemand al een officiële verklaring van Ziggo gekregen?
Voor zover de webcare 'officieel' is, is er 'inderdaad een regionale storing' en zijn 'de monteurs ermee bezig'. Echter zie ik het momenteel eerder beroerder worden dan beter. Familie in Hoogmade met hetzelfde issue. Qua symptomen lijkt het wel alsof 1 van de routers in de Ziggo infra het simpelweg qua CPU niet trekt. Overdag gaat het nl redelijk goed, 's avonds compleet ruk.

[ Voor 28% gewijzigd door Whieee op 19-09-2014 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldopa
Whieee schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 21:47:
[...]

Voor zover de webcare 'officieel' is, is er 'inderdaad een regionale storing' en zijn 'de monteurs ermee bezig'.
Dank! :)
Dus met andere woorden, ik hoef morgen niet de Helpdesk te belasten of een monteur te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ldopa schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 21:50:
[...]

Dank! :)
Dus met andere woorden, ik hoef morgen niet de Helpdesk te belasten of een monteur te bestellen?
Als jij het probleem hebt wat de hele regio heeft, gaat een monteur bij je thuis niet helpen. Bovendien zit er momenteel ruim een week levertijd op een monteur ;)

Beter gaan 'de monteurs' het issue oplossen. Ik heb ze al een duwtje gegeven richting de router die in mijn tests staat te klapperen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldopa
Whieee schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 21:52:
[...]

Als jij het probleem hebt wat de hele regio heeft, gaat een monteur bij je thuis niet helpen. Bovendien zit er momenteel ruim een week levertijd op een monteur ;)

Beter gaan 'de monteurs' het issue oplossen. Ik heb ze al een duwtje gegeven richting de router die in mijn tests staat te klapperen ;)
Mooi, ik ga de komende tijd deze thread in de gaten houden. Nogmaals bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 19:03
Gelukkig, ik ben niet de enige. Ik zit in Alphen, maar sinds een paar dagen heb ik een dramatische snelheid (snelheidstest zit maar op 2mbit/s) en bij een trace naar bijvoorbeeld xs4all heb ik heel veel packet loss. En altijd vanaf een bepaalde core router:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
 Host                                               Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
 1. 192.168.131.254                                  0.0%    69    0.2   0.2   0.1   0.3   0.0
 2. mijn-node.dynamic.ziggo.nl                       0.0%    69    7.1   8.0   4.3  28.0   4.0
 3. al-rc0263-ds102-vl216.core.as9143.net            0.0%    69    8.2   8.5   4.5  71.7   8.1
 4. gv-rc0011-cr102-ae15-0.core.as9143.net          17.4%    69   13.1  13.6   7.3  75.3  10.8
 5. asd-tr0610-cr101-ae8-0.core.as9143.net          26.5%    68   22.0  25.6   8.3  85.1  14.6
 6. ams-ix.tc2.xs4all.net                           20.6%    68   12.8  14.2   8.9  35.7   4.5
 7. 0.ae4.xr4.1d12.xs4all.net                        8.8%    68   12.2  13.8   9.9  24.0   3.0
 8. dl.xs4all.nl                                    16.2%    68   10.5  13.2   9.9  23.7   2.7

Overigens valt het nu nog mee, meestal zit ik op 30%+ loss.
Downloaden kan ik vergeten (300kb/s) en gamen is helemaal uit den boze...
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Vorige week was het sowieso al even bal toen de hele infra er uit lag wegens 'onderhoud' van de energiemaatschappij. Oftewel: kabel doorgehakt ;)
Maar goed, ik mag niet zeuren. De afgelopen 4 jaar eigenlijk amper problemen gehad. Dus als het nu bij deze incidenten blijft... Het is wel jammer dat dit specifieke probleem niet op de storingspagina van Alphen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Laatst online: 19-09 10:51
hier ook belabberde snelheden van de 180 krijg ik er op dit moment 30..., postcode 2445BE, plaatsje naast Alphen... Op allestoringen nog steeds een flinke gele plek qwa storingen in Alphen...

[ Voor 12% gewijzigd door fredgroes op 19-09-2014 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

eborn schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 21:54:
[...]

Gelukkig, ik ben niet de enige. Ik zit in Alphen, maar sinds een paar dagen heb ik een dramatische snelheid (snelheidstest zit maar op 2mbit/s) en bij een trace naar bijvoorbeeld xs4all heb ik heel veel packet loss. En altijd vanaf een bepaalde core router:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
 Host                                               Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
 1. 192.168.131.254                                  0.0%    69    0.2   0.2   0.1   0.3   0.0
 2. mijn-node.dynamic.ziggo.nl                       0.0%    69    7.1   8.0   4.3  28.0   4.0
 3. al-rc0263-ds102-vl216.core.as9143.net            0.0%    69    8.2   8.5   4.5  71.7   8.1
 4. gv-rc0011-cr102-ae15-0.core.as9143.net          17.4%    69   13.1  13.6   7.3  75.3  10.8
 5. asd-tr0610-cr101-ae8-0.core.as9143.net          26.5%    68   22.0  25.6   8.3  85.1  14.6
 6. ams-ix.tc2.xs4all.net                           20.6%    68   12.8  14.2   8.9  35.7   4.5
 7. 0.ae4.xr4.1d12.xs4all.net                        8.8%    68   12.2  13.8   9.9  24.0   3.0
 8. dl.xs4all.nl                                    16.2%    68   10.5  13.2   9.9  23.7   2.7

Overigens valt het nu nog mee, meestal zit ik op 30%+ loss.
Downloaden kan ik vergeten (300kb/s) en gamen is helemaal uit den boze...
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Vorige week was het sowieso al even bal toen de hele infra er uit lag wegens 'onderhoud' van de energiemaatschappij. Oftewel: kabel doorgehakt ;)
Maar goed, ik mag niet zeuren. De afgelopen 4 jaar eigenlijk amper problemen gehad. Dus als het nu bij deze incidenten blijft... Het is wel jammer dat dit specifieke probleem niet op de storingspagina van Alphen staat.
Ah, jij hebt ellende met het 'broertje' van de router die bij mij klappert ;) Jij hebt herrie met de cr102, ik met de cr101. Zouden ze weer zonder fatsoenlijke test vooraf wat firmware upgrades hebben gedaan ofzo? Zal niet de eerste keer zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Whieee schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 21:59:
Ah, jij hebt ellende met het 'broertje' van de router die bij mij klappert ;) Jij hebt herrie met de cr102, ik met de cr101. Zouden ze weer zonder fatsoenlijke test vooraf wat firmware upgrades hebben gedaan ofzo? Zal niet de eerste keer zijn ;)
Het zou zomaar kunnen!

Ik snap nu ook waarom ik afgelopen zondag (toen de AMS-IX zijn piekje haalde ;)) nergens las dat men problemen had met 'het internet' in Nederland. Toen speelde het probleem namelijk ook al. Rond 13.00 uur 's middags en ook weer rond 21.00 uur 's avonds. Blijkbaar wordt er ook niet altijd over dezelfde router gerouteerd (of er zijn er een flink aantal die soms klapperen). Mijn kantoor heeft twee glasvezel verbindingen. De ene is meestal OK, de andere heeft veel loss. Helaas gaan ze nu even allebei over de cr102 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Intussen lijkt de cr101 wat minder pakketjes te verliezen, maar nu verlies ik 70% van het verkeer ergens rond de AMS-IX. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Whieee schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 22:26:
Intussen lijkt de cr101 wat minder pakketjes te verliezen, maar nu verlies ik 70% van het verkeer ergens rond de AMS-IX. :P
Volgens mij komt dat nog steeds door die cr101 of cr102. Als een packet richting de AMS-IX router wordt gedropt, weet je natuurlijk niet waar hij wegvalt :)

Wat ik wel bijzonder vind is dat het probleem zondag dus twee keer even kort speelde en toen weer verdween. Nu lijkt het structureel. De heatmap van allestoringen geeft het wel mooi weer ;)

Afbeeldingslocatie: http://cdn.serinus42.com/maps/28/latest-small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Brad Pitt schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 13:08:
[...]
Zo lang je hem niet uit zet ja. Anders is het een test van je geduld als je "even" tv wilt kijken.
50 seconden duurt het opstarten maximaal. Tja, dat kan voor sommigen te lang zijn want alles moet gehaast tegenwoordig. Samsung heeft een update toegezegd waarmee dat instelbaar wordt zoals bij Humax. Wanneer die update daadwerkelijk komt is nog niet duidelijk maar Anoniem heeft dat eigenlijk min of meer ook al aangegeven. Wie is Anoniem? Dat blijft geheim 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
Vanmiddag geen problemen, vanavond idd weer drama. Woon in Waddinxveen , in de buurt van alphen.. Ben blij dat het niet aan mij ligt. Nu hebben ze gepland onderhoud staan vanaf vannacht volgens mij, hopelijk kunnen ze dan eea fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat gepland onderhoud gebeuren is ook wel grappig, ik kreeg vorige week een mailtje dat mijn internet, TV en telefoon tijdelijk gingen uitvallen in de nacht van dinsdag op woensdag. De uptime van mijn modem is ruim 42 dagen. Internetsignaal is hier niet weggeweest dus :p Misschien ging het onderhoud hier niet door of zo omdat er een legertje monteurs in Alphen aan kabels stond te trekken? Of speelde dat toen nog niet :p

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
ldopa schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 21:36:
Same. Sinds eergisteren dramatisch internet. Youtube streamen is amper mogelijk.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Whieee schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 22:26:
Zitten glasvezel isp's daar toevallig ook aan gehangen? Had gistermiddag een paar keer dat FF na het openen van een website meteen aangaf dat de pagina niet gevonden kon worden, dus zonder enige vertraging de fout ipv te wachten/zoeken. F5 en 't ging weer even goed. Downloadprogs hadden geen issues, was alleen met het openen van websites.

Oscar Wilde

as9143.net is een domein van ziggo.
cr101 is een core router van ziggo, dus nee daar hangen geen andere isp's aan.

edit: De stappen daarna in de exchange is waar verschillende providers aan elkaar gekoppeld zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door job op 20-09-2014 10:26 ]

• eborn
Raven schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 10:02:
[...]
Zitten glasvezel isp's daar toevallig ook aan gehangen?
Denk het niet. De hosts eindigen allemaal op as9143.net en dat is het AS nummer van Ziggo. Lijkt me sterk dat Ziggo zijn infra deelt met de glasvezel boeren.

edit: net te laat ;)

[ Voor 3% gewijzigd door eborn op 20-09-2014 10:25 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah ok, weer wat geleerd :P

[ Voor 52% gewijzigd door Raven op 20-09-2014 11:50 ]

Oscar Wilde

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

^^ what they said :Y)

Overigens haal ik op de Ziggo speedtest nu 30Mbps down (zou 90 moeten zijn), maar het profiel is instabiel en een 'real-world' download test zoals het downloaden van een ISO gaat nog altijd maar met max 3Mbps.

• fredgroes
  • Laatst online: 19-09 10:51
Er staat inmiddels een storing vermeld op Ziggo op mijn postcode 2445 oplossing word voor vanavond 18.00 verwacht. Storing heeft te maken met internet snelheid en telefonie

• eborn
fredgroes schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:33:
Er staat inmiddels een storing vermeld op Ziggo op mijn postcode 2445 oplossing word voor vanavond 18.00 verwacht. Storing heeft te maken met internet snelheid en telefonie
Ja, omdat ik tegen de webcare zei: is het niet handiger om even wat op de site te zetten voor de hele regio ;)

Ben benieuwd, maar ik heb ook het gevoel dat ze het nog niet weten en dat 18.00 uur nog wel een paar keer verschoven gaat worden.

Verwijderd

fredgroes schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:33:
Op die van mij nu ook en dat al na drie dagen :')

• andy88
Jerrythafast schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 23:55:
Dat gepland onderhoud gebeuren is ook wel grappig, ik kreeg vorige week een mailtje dat mijn internet, TV en telefoon tijdelijk gingen uitvallen in de nacht van dinsdag op woensdag. De uptime van mijn modem is ruim 42 dagen. Internetsignaal is hier niet weggeweest dus :p Misschien ging het onderhoud hier niet door of zo omdat er een legertje monteurs in Alphen aan kabels stond te trekken? Of speelde dat toen nog niet :p
Je modem uptime verteld alleen hoe lang dat ding aan de stroom hangt, niet of ie ook met de CMTS van Ziggo verbonden is.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Volgens is de functie van 'WebCare dude(tte)' bij Ziggo deze week niet echt een benijdenswaardige functie :+ Niet in de positie zijn om écht iets op te kunnen lossen m.b.t. deze storing, maar wel bergen met geklaag op je af krijgen :)

Maar het is dan ook wel heel suf dat het meer dan drie dagen moest duren voordat deze storing uberhaupt vermeld werd op hun website.

• eborn
Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:39:
[...]
Op die van mij nu ook en dat al na drie dagen :')
En hij staat al weer op opgelost ;) Nu moet ik zeggen dat ik nu geen problemen meer ondervind. Maar ik ben benieuwd of het vanavond in de piekuren ook wegblijft.

Verwijderd

Heb op dit moment weer netjes 90 Mbps. Die gasten dachten ook... "laten we de storing op de site zetten wanneer we deze bijna verholpen hebben, dan is de oplostijd lekker laag, goed voor de statistieken" >:) Verder afwachten idd.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Probleem lijkt hier ook verholpen. Ik was net even compleet de verbinding kwijt, maar na een herstart van het modem lijkt alles vooralsnog weer prima te werken. Laten we hopen dat het zo blijft ;)

En ik ga zo bij Webcare eens om een post-mortem vragen ;)

edit:
Net om 17:00 wederom verbinding weg. Na een reset alles weer prima in de lucht. Het lijkt erop dat ze het bijna helemaal hebben opgelost, maar nog even de laatste dingetjes aan het doen zijn. Dan klopt die 18:00 toch aardig :)

edit:
Net om 17:20 wederom verbinding weg. Ik weet niet wat ze aan het doen zijn, maar wegvallende verbinding had ik de afgelopen 3 dagen niet; alleen trage verbinding.

[ Voor 45% gewijzigd door Whieee op 20-09-2014 17:24 ]

andy88 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 14:21:
Je modem uptime verteld alleen hoe lang dat ding aan de stroom hangt, niet of ie ook met de CMTS van Ziggo verbonden is.
Oh is dat zo? Ik dacht dat hij rebootte bij werkzaamheden en dan opnieuw zou beginnen tellen. Nouja, in dat geval heb ik tenminste nog altijd geen signaalonderbreking gehad van de energieleverancier :p _/-\o_

Overigens @Whieee, hier wat maandjes terug een internetstoring gehad die begon 's avonds rond 18:00 (totaal geen internet bij die storing). Tijdens het RTL Nieuws van half acht werd duidelijk dat men eraan werkte, want toen viel het TV-signaal ook een paar keer halve of hele minuten weg. Tegen achten kwam alles weer online. Wat moet dat een naar gevoel geven voor zo'n monteur om een handeling te verrichten waarvan je weet dat een flinke groep mensen het beeld op zwart zien gaan 8)7

• ldopa
Nog steeds een waardeloze snelheid hier in Alphen a/d Rijn. Erg instabiel en max 90 van de 180 Mbps.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

ldopa schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 22:08:
Nog steeds een waardeloze snelheid hier in Alphen a/d Rijn. Erg instabiel en max 90 van de 180 Mbps.
Voor de mensen die nog problemen ervaren: probeer je modem eens een harde reset te geven dmv paperclip.

Ik geef geen garanties, maar heb op deze manier wel eens dergelijke storingen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

*zucht* Ziggo WebCare wil wel heel graag mijn modem naar default settings hebben... |:(

Het lijkt me inderdaad volstrekt logisch dat mijn afwijkende settings (wifi uit, en DHCP uit) zorgen voor een regionale storing 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Waarschijnlijk willen ze je modem een harde reset geven, dat staat los van het routergedeelte want zoals jij al zegt kunnen jouw settings de storing lastig veroorzaken. Omdat het 1 apparaat is is het echter onvermijdelijk dat dan al je settings (modem + router) verloren gaan, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Timmert schreef op zondag 21 september 2014 @ 12:48:
Waarschijnlijk willen ze je modem een harde reset geven, dat staat los van het routergedeelte want zoals jij al zegt kunnen jouw settings de storing lastig veroorzaken. Omdat het 1 apparaat is is het echter onvermijdelijk dat dan al je settings (modem + router) verloren gaan, helaas.
Jouw verhaal klinkt een stuk aannemelijker dan het geblaat over wifi en DHCP dat ik te horen krijg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Tsja. Overigens kan je dat ook gewoon zelf even doen, papierclip 10 seconden in het gaatje achterop drukken. 5 minuten wachten et voila, een gereset modem. Daarop even een test doen met UTP kabel (dus niet via WiFi en eigen apparatuur uitsluiten) en je weet of het geholpen heeft.
Pagina: 1 ... 93 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]