Hoi allen,
Mijn vriendin is onlangs verhuisd (ja, we LATten nu

) en heeft een eigen appartement elders in het land. Ze verwacht daar niet heel lang te wonen, dus heeft ze een Ziggo TV+internet abbo afgesloten, sinds je bij Ziggo wel maandelijks kan opzeggen.
Nu ben ik hier laatst het internet e.d. wezen installeren, en nu blijkt dat de hoofdaansluiting voor de kabel in haar slaapkamer zit. Haar TV wil ze echter graag in de woonkamer zetten, en daar is geen aansluiting. De vorige bewoner had Digitenne en dus geen kabel nodig, maar nu zit mijn vriendin met het feit dat ze niet echt makkelijk aan TV in haar woonkamer kan komen. We hebben een aantal opties doorgesproken om dit toch mogelijk te maken:
- Gat boren in de muur en kabel trekken
> Volgens mij wel te doen, maar het is een flink dikke muur. Doen we dus niet 'even'.
- Kabel via deuren naar woonkamer leiden
> Kan, maar dan sluiten de deuren weer slecht / minder goed, plus kost veel kabel.
- TV kijken via internet
> Ziggo heeft alleen apps voor android en iOS en via laptop kijken kan dus niet (meer).
- Ziggo opzeggen en digitenne nemen
> Eigenlijk geen optie, want Ziggo was juist de enige waar je niet aan een jaarcontract vastzit
Mijn vraag aan jullie: Zien wij opties over het hoofd? There's nothing like je kabelsignaal draadloos streamen, toch? Ik ga dr het liefst met een grote boor langs om een kabel door de muur te janken, maar zij twijfelt nog. Probleem is vooral dat ze er niet lang zal wonen, en we dus niet al te veel moeite willen doen
Iemand nog ideeën?
Thnx in advance!
PS: Sorry als dit verkeerde topic is, kon niet echt iets vinden over kabelTV