• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-11 07:46
MysticSnake schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 23:14:
[...]

Het één sluit het ander niet uit, beste Ziggo-vriend. Dat heb ik natuurlijk al gedaan. Maar dit is een topic voor Ziggo ervaringen en die van mij zo ronduit slecht. Zeer slecht kun je wel stellen. Iedereen die erover nadenkt om Ziggo als provider te kiezen zou ik het ten alle tijden ten zeerste af raden.
;w

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 20:32

The Deaken

Nexus

Hier ook dezelfde problemen met ftp, kan mappenlijst niet ontvangen.

@valkenier, jij geeft aan dat Ziggo het bij jou opgelost heeft? Moet ik Ziggo bellen? Heb Ziggo al meerdere malen aan de telefoon gehad maar zij geven aan dat het waarschijnlijk aan het Modem ligt maar een nieuwe komt pas in 2015.
Kan jij aangeven wat jij gedaan hebt?

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:55
@Robbartelds: Hier ook constant problemen met het UBEE modem. Dat ding is zo brak als een mandje en de Hotspots lijken de problemen alleen maar erger te maken. WiFi bereik van de UBEE is bij ons nog geen 4 meter; alleen in de huiskamer met het modem recht in het zicht kun je de WiFi gebruiken. In de slaapkamer (2 gipswandjes verder) is er al geen bereik meer. Daarnaast valt de WiFi verbinding iedere 3-5 minuten weg en moet je opnieuw verbinden. Waardeloos modem.

Los daarvan is de verbinding ook met bedraad netwerk zeer instabiel. De snelheid is best redelijk, maar het modem geeft elke 1-2 minuten niet thuis. Tijdens gamen resulteert dat in lagspikes van 2-3 seconden, dus dat is vrijwel onmogelijk. Heb ook een smart TV aangesloten op een Plex-server en daar valt de verbinding ook regelmatig weg (ieder half uur ongeveer een network error).

Dus ja.... die UBEE modems kun je beter in de grijze bak kwijt. Beste "oplossing" schijnt te zijn omzelf een geode router aan te schaffen en het modem alleen als modem te gebruiken. Zet trouwens sowieso de firewall op de UBEE uit en laat de klantenservice de Hotspots uitschakelen. Dat kan al wat schelen en zonder Hotspots staat je modem ook niet de hele dag te bakken op een graadje of 30+.

[ Voor 3% gewijzigd door Morrar op 27-02-2014 12:06 ]

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 11:08
Sinds gisteravond problemen met de dns servers, op dit moment heb ik opendns erin staan en lukt het internetten wel.
Op de storingspagina van Ziggo is daarover niets zichtbaar. pc 6172

Verwijderd

Ook hier sinds gisteren problemen met Ziggo internet verbinding die om de 10-15 minuten uit valt. Stroom van de modem (sisco) lost het probleem op voor de volgende 10-15 minuten, daarna weer opnieuw hetzelfde probleem. Zowel draadloos als bedraad ligt er dan uit.

Net met Ziggo gebeld: "Ja meneer, we krijgen de hele dag door al van zulke zelfde klachten. We zijn nu alles in kaart aan het brengen en hopen zo spoedig mogelijk met een oplossing te komen."

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-11 15:50

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Idem hier. Heel irritant, een reboot van de modem helpt, maar niet echt een optie ;)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• thefxr
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:00:
Ook hier sinds gisteren problemen met Ziggo internet verbinding die om de 10-15 minuten uit valt. Stroom van de modem (sisco) lost het probleem op voor de volgende 10-15 minuten, daarna weer opnieuw hetzelfde probleem. Zowel draadloos als bedraad ligt er dan uit.

Net met Ziggo gebeld: "Ja meneer, we krijgen de hele dag door al van zulke zelfde klachten. We zijn nu alles in kaart aan het brengen en hopen zo spoedig mogelijk met een oplossing te komen."
je hebt het dus hier ook over dns? p2p doet het dan gewoon en surfen op IP ook.

Verwijderd

thefxr schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 00:04:
[...]

je hebt het dus hier ook over dns? p2p doet het dan gewoon en surfen op IP ook.
Ja, idd dns probleem. Al moet ik wel zeggen dat het momenteel (vanaf 04:15) aan 1 stuk goed gaat, dus al 3 kwartier aan een stuk zonder storing.

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:23
Ik heb nu ook al 2 dagen DNS problemen, heel irritant dat hij iedere 5minuten plat gaat.

Er staat nu bij mijn adres wel de volgende melding:
Internet
Signaalstoring bij Ziggo
Door een storing kunt u helaas tijdelijk verminderd gebruik maken van Internet. U ervaart hierdoor langzaam of niet werkend Internet.

Onze excuses hiervoor. Wij werken op dit moment hard aan een oplossing

Volgens mij kun je tijdelijk verder door via OpenDNS te connecten, vul bij de TCP/IP properties van je locale connectie (of router) de volgende DNS servers in:
Primary 208.67.222.222
Sec 208.67.220.220

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:06
De Google DNS servers werken ook prima hier.

8.8.8.8
8.8.4.4

PVOutput: VO18

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik gebruik als primaire DNS server die van Comodo, en secundair die van google.
http://www.comodo.com/secure-dns/

sowieso beter dan die van Ziggo zelf.
(maar kun je vast niet instellen op het Ziggo modem zelf)

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:26
Het nadeel alleen van het gebruiken van 'andere' DNS servers zoals opendns, googledns etc is dat bepaalde diensten zoals Akamai dan trager worden, bijvoorbeeld Apple content of andere dingen die via Akamai diensten lopen zijn een stuk trager in downloads als het niet lokale DNS servers zijn, heb dat al meerdere malen geprobeerd: http://www.cdnplanet.com/...-googledns-opendns-users/ en http://apcmag.com/why-usi...opendns-is-a-bad-idea.htm

[ Voor 7% gewijzigd door tcviper op 28-02-2014 13:59 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 21:51
tcviper schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 13:59:
Het nadeel alleen van het gebruiken van 'andere' DNS servers zoals opendns, googledns etc is dat bepaalde diensten zoals Akamai dan trager worden, bijvoorbeeld Apple content of andere dingen die via Akamai diensten lopen zijn een stuk trager in downloads als het niet lokale DNS servers zijn, heb dat al meerdere malen geprobeerd: http://www.cdnplanet.com/...-googledns-opendns-users/ en http://apcmag.com/why-usi...opendns-is-a-bad-idea.htm
Als ik dit lees dan kun je openDNS in NL gewoon gebruiken want die wordt dan omgeleid naar de dichtstbijzijnde DNS server.

nieuws: OpenDNS neemt resolver in Amsterdam in gebruik

• tcviper
Dat klopt maar Akamai en anderen kunnen daar nog niet 100% goed mee omgaan blijkbaar. Doe de test maar eens zelf, je krijgt gewoon tragere downloads in bijv iTunes.

Je kunt ook heel eenvoudig zien welke DNS sneller is voor jou met namebench: https://code.google.com/p/namebench/

Programmaatje test opendns, googledns en je eigen en geeft dan resultaat.

[ Voor 37% gewijzigd door tcviper op 28-02-2014 14:17 ]

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-12 21:32
Ziggo heeft inderdaad problemen met het internet. Ik heb me echt rotgezocht naar een oplossing. Modem meerdere keren opnieuw gestart. Opeens gaf de Troubleshooter een DNS probleem. Meteen DNS servers verandert... Dit heeft mij echt te veel stress gekost... :P

Anyway: https://www.ziggo.nl/#klantenservice/storingen/
Signaalstoring bij Ziggo
Door een storing kunt u helaas tijdelijk verminderd gebruik maken van Internet. U ervaart hierdoor langzaam of niet werkend Internet.

Onze excuses hiervoor. Wij werken op dit moment hard aan een oplossing.

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:44
Mijn ping wisselt ook enorm veel . tussen 20-70ms. Maar gemiddeld 35-40ms. Dit is bekabeld en meerdere malen getest maar vind ik eigenlijk te hoog.
Naja goed. Heb ook nog last van dat de hele verbinding weg valt heel soms. Nogal een beetje k*t als je gamed.
Achja. Eerst nog eens proberen een nieuwe coax kabel te trekken.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 22:08:
Vanmorgen is mijn telefonie geporteerd naar CheapConnect dus vanavond maar eens gebeld met Ziggo.

De meneer aan de telefoon was nogal gewillig met opzeggen :D Geen vragen waarom en was allemaal geen probleem. Maaarrrrrr, dat was nu net wat ik niet wilde ;) Dus zelf het gesprek maar gestuurd op of ik na afloop maanden moest wachten om nieuwe klant te worden met de korting op TV + Z2. Toen had ie het door en vanaf 1 maart heb ik dus 6 maanden voor 30 euro, zoals ik wilde.
Enige opmerking was dat het een contract voor 2 jaar is, maar aangezien je altijd kan opschalen en bij prijsverhogingen mag opzeggen zie ik dat niet als een probleem of risico.
Bedankt voor de tip! Vandaag exact hetzelfde gedaan en ook korting gekozen voor 6 maanden lang. Zelfde scenario als jou opgehangen ("ik wil opzeggen"), vandaag is ook nummerportatie uitgevoerd naar CheapConnect (zag ze in het systeem dat mutatie had plaatsgevonden naar TV standaard+Internet Z2, komende vanaf AiE, had ik niet zelf doorgegeven aan Ziggo). Nieuwe abo gaat per direct in, zei ze. Sweet deal!

CheapConnect blij want ze hebben een klant er bij, ik blij want door te bellen met Ziggo even een lieve €120+ uitgespaard voor een jaar, en Ziggo blij met een klant die voor twee jaar bij getekend heeft. ;)

... en oranje! :P

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

Hmm, heb nou een ruime maand Ziggo TV + Z3, maar dr zijn toch wel wat dingetjes die me niet helemaal lekker zitten.

Minstens dagelijks, soms meerdere keren, reboot de Ubee, waarbij bedraad en draadloos netwerk beide wegvallen voor een minuutje ofzo, erg irritant, niet 100% stabiel internet hebben.

Heb via marktplaats een CI+ module en een smartcard op de kop getikt, maar ik krijg de smartcard niet geactiveerd via 'mijn ziggo', ik doorloop de procedure, en daarna gebeurt dr gewoon niks, hij komt ook niet tevoorschijn in het lijstje met geregistreerde smartcards op de account.

Wat ook niet zal helpen is dat de smartcard een @home kaart is, blijkt dat dat mogelijk niet gaat werken ivm verschillende ziggo-gebieden. Bleh. Worst case: 15 piek voor een andere smartcard, morgen eerst maar ff naar de klantenservice bellen, kijken of ze dat ondertussen wel kunnen oplossen wat in topics uit 2008 niet zomaar kon..

Voor de rest, snelheid en ping zijn beide prima, modem heeft 5ghz netwerkje, wat fijn is met m'n laptop, ik twijfel nog een beetje over hotspots, het is handig voor m'n telefoon om op veel plaatsen online te kunnen, maar ik lees negatieve geluiden hier in het topic?
AlexanderB schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 01:00:
Minstens dagelijks, soms meerdere keren, reboot de Ubee, waarbij bedraad en draadloos netwerk beide wegvallen voor een minuutje ofzo, erg irritant, niet 100% stabiel internet hebben.
Hoort niet, hier moet je zeker contact over opnemen met de helpdesk.
Heb via marktplaats een CI+ module en een smartcard op de kop getikt, maar ik krijg de smartcard niet geactiveerd via 'mijn ziggo', ik doorloop de procedure, en daarna gebeurt dr gewoon niks, hij komt ook niet tevoorschijn in het lijstje met geregistreerde smartcards op de account.

Wat ook niet zal helpen is dat de smartcard een @home kaart is, blijkt dat dat mogelijk niet gaat werken ivm verschillende ziggo-gebieden. Bleh. Worst case: 15 piek voor een andere smartcard, morgen eerst maar ff naar de klantenservice bellen, kijken of ze dat ondertussen wel kunnen oplossen wat in topics uit 2008 niet zomaar kon..
Volgens is het probleem van kaartjes nog maar 1 een regio werken iets van vroeger.
Kan ook best zijn dat het kaartje nog ergens in het systeem geregistreerd op of naam van een ander staat en daarom niet geactiveerd kan worden. Een belletje naar de helpdesk moet dat duidelijk maken.

Ik zelf heb ooit ruim een week moeten wachten voordat ik een uitgeschreven smartcard weer kon activeren.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 01-03-2014 01:28 ]

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

job schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 01:13:
Hoort niet, hier moet je zeker contact over opnemen met de helpdesk.
Will do, ik heb met de event viewer op m'n servertje iig een lijstje gemaakt van wanneer de verbinding verbroken werd met tijd en datum dr bij, dan kan ik concreet klagen.. Nou nog ff de modem "betrappen", ik zag uit m'n ooghoek dat al die groene lampjes uit gingen en er een lampje blauw flitste, maar wil eigenlijk weten wat precies..
job schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 01:13:
Volgens is het probleem van kaartjes nog maar 1 een regio werken iets van vroeger.
Waarschijnlijker is het dat jouw kaartje nog op de naam van de vorige eigenaar staat.
Laten we 't hopen. :) Dan is het zo opgelost..

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:01
AlexanderB schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 01:22:
Laten we 't hopen. :) Dan is het zo opgelost..
Ik dacht dat je niet de helpdesk kunt bellen en zeggen: zet de kaart even op mijn naam. Eerst moet de originele eigenaar de kaart vrijgeven of laten deactiveren, daarna pas kan hij overgezet worden. Ik denk dat het een veiligheidsdingetje is.

Verwijderd

iNSaNe-oNe schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 23:31:
[...]

Bedankt voor de tip! Vandaag exact hetzelfde gedaan en ook korting gekozen voor 6 maanden lang. Zelfde scenario als jou opgehangen ("ik wil opzeggen"), vandaag is ook nummerportatie uitgevoerd naar CheapConnect (zag ze in het systeem dat mutatie had plaatsgevonden naar TV standaard+Internet Z2, komende vanaf AiE, had ik niet zelf doorgegeven aan Ziggo). Nieuwe abo gaat per direct in, zei ze. Sweet deal!

CheapConnect blij want ze hebben een klant er bij, ik blij want door te bellen met Ziggo even een lieve €120+ uitgespaard voor een jaar, en Ziggo blij met een klant die voor twee jaar bij getekend heeft. ;)
:) Graag gedaan!

• thefxr
iNSaNe-oNe schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 23:31:
[...]

is die 2 jaar wel wettelijk? ik dacht nl dat het 1 jaar was en dan per maand opzegbaar.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-12 20:11
Volgens mij is dat geen enkel probleem: is bij mobiele telefoons toch ook? Het mag alleen niet stilzwijgend verlengd worden (en als dat wel gebeurt is er altijd maximaal één maand opzegtermijn). Het mag bijv. ook weer verlengd worden met één jaar als jij daarmee akkoord gaat.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:09
is dat volop bellen nou wel gratis naar 06 nummers of niet?
op de site staat van wel, en als ik het wil activeren krijg ik het volgende:

Voordelen :
altijd zeer voordelig bellen naar vaste nummers in Nederland
vaste lage tarieven voor overige nummers
gratis voicemail, nummerweergave, sterretjesdiensten (wisselgesprek, doorschakelen)
Onbeperkt bellen naar vaste nummers in de landen: Belgie, Canada, Denemarken, Duitsland,Frankrijk, Ierland, Italië, Luxemburg, Noorwegen, Portugal, Spanje, Verenigd Koninkrijk,Verenigde Staten (inclusief Hawaï en Alaska), Zweden en Zwitserland

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:58

3DDude

I void warranty's

MysticSnake schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:38:
Wat een drama is Ziggo zeg. Als je eenmaal internet hebt werkt het best snel, maar laat dat nou net te wensen overlaten. Ik ken geen enkele provider die zo vaak per maand (aangekondigde) werkzaamheden heeft. Gemiddeld ben je per maand ongeveer 12 uur zonder Internet vanwege die werkzaamheden. Dat het vooral 's nachts plaats vindt interesseert me niet. Een beetje goede provider heeft twee keer per jaar werkzaamheden, niet drie keer per maand.

Verder komt het geregeld wordt, echt een paar keer per week, dat internet ineens 2-3 minuten uitvalt. Dit overkomt zowel mij als mijn neef (die in een andere stad woont), dus het ligt niet aan mijn router of mijn kabel. Ik zit er serieus over na te denken om een andere provider te nemen. Iemand suggesties?
Heb hetzelfde ervaren, de afgelopen maand van 1 tot 7 downtime, 'wegens onderhoud'.
Heb via twitter de webcare benaderd, die zeiden excuses voor het ongemak en tot ziens.

Dit is al 3 keer gebeurt in - 1 maand hé. Gelukkig had ik WiFi van de buurman (speedtouch key generator ftw :P ) Maarja dat moet eigenlijk natuurlijk niet nodig zijn.. :X :|

Maar in totaal dus al 3 keer 5 of 6 uur geloof ik downtime.

Be nice, You Assholes :)

• thefxr
3DDude schreef op zondag 02 maart 2014 @ 04:01:
[...]

Heb hetzelfde ervaren, de afgelopen maand van 1 tot 7 downtime, 'wegens onderhoud'.
Heb via twitter de webcare benaderd, die zeiden excuses voor het ongemak en tot ziens.

Dit is al 3 keer gebeurt in - 1 maand hé. Gelukkig had ik WiFi van de buurman (speedtouch key generator ftw :P ) Maarja dat moet eigenlijk natuurlijk niet nodig zijn.. :X :|

Maar in totaal dus al 3 keer 5 of 6 uur geloof ik downtime.
ik zou een ticket hiervoor inschieten, want dat is geen onderhoud meer, zelf heb ik dat 1x in de 2 maanden.

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Problemen
Een maand of 2 geleden begonnen de internetproblemen hier. Internet viel ongeveer elke week weg op willekeurige tijden (hoewel het zich meestal tussen 14:00 en 00:00 voor deed). Na een paar keer bellen zou er een nieuw modem (Cisco EPC3928AD) worden opgestuurd in de hoop dat het probleem zou zijn opgelost. Het probleem was verholpen dus alles leek prima.

Echter ondervinden we nu tamelijk veel problemen met het WiFi. Ik ondervind geen problemen, zowel via de router (begane grond) als de Access Point (zolder). De andere bewoners kunnen echter niet of zeer lastig verbinden met de router danwel Access Point.

Tevens hebben wij het probleem dat tijdens het spelen van spelletjes (League of Legends, Call of Duty op de PS3) er om de ~5min enorme lag spikes komen. Onze ping schiet dan omhoog van 25-35 naar 250 en soms zelfs 700. Dit kan niet alleen aan WiFi liggen want mijn PC is immers aangesloten middels een kabel.

Setup
Alle internet kabels zijn aangesloten op de Cisco EPC3928AD
De Linksys WRT320N (begane grond) is aangesloten op de Cisco EPC3928AD
De TP-Link WA-801ND (zolder) is aangesloten op de Cisco EPC3928AD

De WiFi opties (2.4GHz en 5GHz) zijn uitgeschakeld
Alle smartphones, tablets, laptops en PS3 maken verbinding met de Linksys WRT320N
Alleen mijn smartphone en laptop hebben vrijwel constant verbinding met de TP-Link WA-801ND

Wat ik al heb geprobeerd

- IGMP Proxy uitgezet; dit heeft niks verholpen
- Router weggehaald en WiFi op modem weer aangezet; er kan wel gebruik worden gemaakt van het WiFi echter valt de verbinding vaak weg en komen WhatsApp berichten en E-mails laat binnen
- MAC Adressen van alle devices toegevoegd aan de 'whitelist'; heeft niet geholpen (hier ging ik al van uit)

Ik ga morgen sowieso bellen naar Ziggo om het nieuwe modem om te zetten naar Bridged-mode, dit schijnt voor sommige mensen wat problemen op te lossen. Zijn er verder opties of fouten waar ik overheen kijk?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:08
Pimorez schreef op zondag 02 maart 2014 @ 19:35:
Setup
Alle internet kabels zijn aangesloten op de Cisco EPC3928AD
De Linksys WRT320N (begane grond) is aangesloten op de Cisco EPC3928AD
De TP-Link WA-801ND (zolder) is aangesloten op de Cisco EPC3928AD
Hoe zijn die WRT320N en WA-801ND precies aangesloten - LAN poort van de Cisco naar WAN van die apparaten? Heb je ze correct als wireless access point geconfigureerd, of staan ze in de default routermode?
M'n eerste ingeving is dus dat ze nog als router werken, dat zou dat soort problemen kunnen opleveren.

In principe wil je in je netwerk maar 1 router hebben, maar 1 DHCP server actief - dus alle andere routers wil je geconfigureerd hebben als switch/access point.

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

En toen werd ik m'n bed uit gebeld door Ziggo, die zagen blijkbaar dat het aan m'n naam koppelen van een smart-card was mislukt, blijkt, die kaart is te oud, en gaat niet meer werken, advies is om een nieuwe te kopen.. *zucht*.. Oh well, nou nog ff een mailtje sturen naar de MP verkoper om die €10 terug te krijgen voor een dooie kaart..

• Pimorez
  • Niet online
De WRT320N heb ik zojuist naar factory settings gezet en opnieuw ingesteld. De DHCP server staat nu uit maar de problemen zijn hiermee niet verholpen. Mijn smartphone en laptop kunnen zonder problemen gebruik maken van het internet terwijl één van de tablets niet kan verbinden.

De WA801ND staat ingesteld als Access Point.

Helaas waren er zojuist teveel bellers naar Ziggo dus dat zal moeten wachten tot vanavond.

Verwijderd

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:08
Pimorez schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:39:
De WRT320N heb ik zojuist naar factory settings gezet en opnieuw ingesteld. De DHCP server staat nu uit maar de problemen zijn hiermee niet verholpen. Mijn smartphone en laptop kunnen zonder problemen gebruik maken van het internet terwijl één van de tablets niet kan verbinden.

De WA801ND staat ingesteld als Access Point.
En nog steeds: hoe is de boel aangesloten op die access points? Op de WAN of een LAN poort van de kastjes?

Zie ook dit topic over hoe je een wireless router moet configureren en aansluiten als access point.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:49

TFHfony

Professional Weirdo

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:25
Nou ik ben sinds afgelopen donderdag over van online naar Ziggo, van digitenne naar Ziggo..

POEH dat valt tegen, behalve de HD tv zenders.

Ubee: Wifi 2,4ghz of 5ghz vallen zwaar tegen, wegvallende ping/hoge ping >1000ms, weinig bereik.
De humax wifi dongle die hapert in de humax 5200c, ik heb dlna nog geen moment aan de praat gehad.

7 dagen bedenktijd toch?

Mijn vroegere ervaringen, 2003 tot 2008, mbt ziggo waren goed maar schijnbaar is er wat verandert in de afgelopen 6 jaar.

Ik had fritzbox als router, nooit klachten gehad..

[ Voor 5% gewijzigd door oNNoZeLe op 03-03-2014 14:10 . Reden: fritzbox ]

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-11 07:46
Ja vanaf het moment van bestellen.
Niet vanaf het moment van opleveren.

voor de rest, ubee in bridge mode laten zetten -> eigen wifi router er achter.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennis-L op 03-03-2014 14:26 ]

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Ubee wireless bereik en stabiliteit zijn meer klachten over, is op te lossen door je eigen router/ap dr achter te hangen, en het ding in bridge mode te zetten.. :)

Zelf, na anderhalve maand Ziggo, zit ik daar wel over te denken, het bereik en de snelheid zijn goed, maar af en toe "reboot" het AP/Router gedeelte van de ubee, waardoor het internet voor 30 seconden wegvalt. Niet helemaal stabiel dus.

• oNNoZeLe
  • Laatst online: 15:25
Dennis-L schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:23:
[...]

Ja vanaf het moment van bestellen.
Niet vanaf het moment van opleveren.

voor de rest, ubee in bridge mode laten zetten -> eigen wifi router er achter.
volgens de bijlage pdf niet:

U heeft het recht om binnen zeven werkdagen na ontvangst van de bestelde producten of diensten de bestelling zonder toelinching kosteloos te annuleren."

ik heb nu inmiddels 1,5 uur aan de lijn gehangen bij ziggo.
waarbij de oplossing voor de humax de kabel is, en voor de slechte verbinding een nieuwe router kopen en die erachter zetten.. 8)7

Wat zijn de ervaringen met het cisco modem? beter dan Ubee?

[ Voor 21% gewijzigd door oNNoZeLe op 03-03-2014 16:11 . Reden: 1,5 uur ]

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-12 15:22
oNNoZeLe schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:34:
[...]
volgens de bijlage pdf niet:

U heeft het recht om binnen zeven werkdagen na ontvangst van de bestelde producten of diensten de bestelling zonder toelinching kosteloos te annuleren."
Klopt. De dag dat de dienst/abonnement ingaat telt als start van de 7 dagen.
ik heb nu inmiddels 1,5 uur aan de lijn gehangen bij ziggo.
waarbij de oplossing voor de humax de kabel is, en voor de slechte verbinding een nieuwe router kopen en die erachter zetten.. 8)7
Deze ervaringen vind je door het hele topic, had je die nu maar gelezen voor je afsloot...
Ervaringen zijn zo goed als hetzelfde. Bij mij ouders de Ubee EVW3200 gehad daarna de Cisco EPC3925. Wireless is van beide matig tot slecht en VPN en SSH verbindingen hebben last van de bekende disconnects. Eigen router erachter werkt prima. Nu zelf thuis een EPC3928. Zelfde bugs, wireless lijkt iets beter maar geen goede vergelijking omdat ik veel minder oppervlakte heb.

Ik vind het zelf geen dealbreaker omdat ik verder tevreden ben met Ziggo en de alternatieven qua diensten weer ongunstiger zijn. Maar het blijft jammer dat het al zo lang speelt bij Ziggo. Op Vraag & Aanbod staan zat goedkope routers die al beter werken dan die van Ziggo.

• Pimorez
  • Niet online
vanaalten schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:51:
[...]

En nog steeds: hoe is de boel aangesloten op die access points? Op de WAN of een LAN poort van de kastjes?

Zie ook dit topic over hoe je een wireless router moet configureren en aansluiten als access point.
Excuus, was vergeten om die vraag te beantwoorden.

De router en AP zijn aangesloten op het modem middels de LAN-poorten. De router is direct op het modem aangesloten (LAN <-> LAN). Het AP gaat van Modem > Switch > AP allen via de LAN-poorten.

Ik heb zojuist de HOWTO, waar je naar door verwees, gevolgd maar de problemen zijn hier wederom niet mee opgelost (mede doordat ik de router hiervoor al op deze manier had ingesteld).

• 6pack15
  • Laatst online: 10:34
Ik ben aan het kijken om over te stappen van KPN (digitenne zooi etc) naar Ziggo. We zijn geintresseerd in het Z3 pakket (150/15). Nu staat er bij de TV ontvanger dat er bij een nieuw abonnement 119, 69, 39 euro gerekend word voor respectievelijk de Interactieve HD recorder, HD ontvanger en de CI Module. Bij los bestellen zouden deze kosten 199, 99, en 89 zijn.

Als wij nu een nieuw abonnement afsluiten daar, en we willen 3/4 ontvangers. Betalen we dan 3/4x die prijs bij een nieuw abonnement? Of 2/3x die losse prijs en 1x die "bij een nieuw abbo"prijs? Is het uberhaupt mogelijk om 3/4 ontvangers te bestellen. (Weet van UPC dat ze daar ook moeilijk over deden)

[ Voor 4% gewijzigd door 6pack15 op 03-03-2014 17:18 ]

Je krijgt de korting op 1 ontvanger.
Die andere ontvangers kan je beter aanschaffen via de goedkopere winkels (pricewatch) of anders op marktplaats. Bedenk dan ook goed dat je dus ook per decoder een smartcard moet hebben.

Bij ziggo kan je via de website maximaal 3 smartcards activeren, wil je meer activeren dan kan dat via de helpdesk.

[ Voor 39% gewijzigd door job op 03-03-2014 18:25 ]

• Venlonaerke
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Wanneer je gebruik maakt van een draadloze dongel in de humax wel even een USB verlemgkabeltje er aan doen. Ik had namelijk hetzelfde probleem met draadloos op de Humax totdat ik hier een USB Verlengkabeltje op deed, nu al bijna een jaar geen problemen met WIFI op de Humax.

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
oNNoZeLe schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:34:

Ik had ook eerst een Ubee (EVW 321B ofzo), dat ding resette zich op de 5 dagen en lag dus het internet en nog belangrijker de telefoon eruit, monteur kwam langs en signaalwaarders waren gewoon goed dus heb ik nu een Cisco EPC3925.

Qua Wifi is die Cisco eigenlijk net zo goed als die Ubee, ik haal gewoon mijn beloofde snelheid via wifi (ik moet wel vermelden dat ik het basis pakket heb dus 20/2). Persoonlijk vond ik wel de interface van de instellingen (dus via http://192.168.178.1/) wat fijner werken bij de Ubee dan bij de Cisco.

Wel heb ik som dat ik even 3 van de 5 streepjes sterkte heb, maar ik merk er weinig van.

Maar zoals vele andere zeggen, de 'ideale oplossing' is gewoon een eigen router kopen en gewoon je router van Ziggo in een bridge zetten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

• 6pack15
  • Laatst online: 10:34
job schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:24:
Je krijgt de korting op 1 ontvanger.
Die andere ontvangers kan je beter aanschaffen via de goedkopere winkels (pricewatch) of anders op marktplaats. Bedenk dan ook goed dat je dus ook per decoder een smartcard moet hebben.

Bij ziggo kan je via de website maximaal 3 smartcards activeren, wil je meer activeren dan kan dat via de helpdesk.
Ik zie dat een smartcardje 29,95 kost bij Ziggo, maar ik kan geen ontvangers vinden voor <70?. Dan lijkt mij de 99 bij Ziggo nog wel een redelijke deal?

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:01
6pack15 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 23:44:
Ik zie dat een smartcardje 29,95 kost bij Ziggo
Dan betaal je wel de hoofdprijs, elders kosten ze de maximaal de helft inclusief verzending. Kijk maar eens op marktplaats of hier.
6pack15 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 23:44:
maar ik kan geen ontvangers vinden voor <70?. Dan lijkt mij de 99 bij Ziggo nog wel een redelijke deal?
Klopt, maar dat zeg ik ook.
De eerste schaf je aan via ziggo, de andere decoders die je wilt hebben schaf je aan via een winkel of marktplaats.

• IseT
  • Laatst online: 18:08
Ik heb een kort vraagje waarop ik het antwoord niet zo gauw kan terug vinden in dit topic via de zoekfunctie. Kan iemand mij vertellen wat de impact op het signaal zal hebben als ik deze kabel https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.consumer/prod/1104283 tussen het aansluitpunt en modem plaats?

Het aansluitpunt zit namelijk op een erg ongemakkelijke plek achter een bank waar je zonder de halve woonkamer op zijn kop zet niet bij kan. Ook is de tv en telefoon ver van dit punt verwijderd. de afstand tussen het aansluit punt en tv meubel (waar ook telefoon ligt) is ong. 3 meter maar ik wil graag 5 meter voor de zekerheid.

Ziggo medewerker aan de telefoon gaf aan dat er in het pakket een kabel van 0.50 cm of 1.5 m zit (nogal onduidelijk aan de tel) en een langere kabel het signaal negatief beïnvloed waardoor ik me afvroeg of er mensen ervaring hebben met langere kabels.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Je hebt in ieder geval een kabel met F-connectors nodig voor je modem. Hoe het zit met die specifieke kabel weet ik niet, maar zelf heb ik er een meter of vijf koka 799 tussen zitten. Voor de signaalwaardes maakt het zo goed als niets uit.

[ Voor 22% gewijzigd door hcQd op 05-03-2014 14:34 ]

Aan alleen die kabel heb je niet genoeg. Zowel op het aop als modem wordt gebruik gemaakt van een schroefconnector (f-connector). Je zou die kabel aan kunnen schaffen en twee verloop stekkers, maar hoe meer overgangen er zijn, des te minder signaal er overblijft.

Je kan beter (zoals hdQd) heeft gedaan een paar meter koka 799 halen en daar twee f-connectoren opzetten.
f-connectoren zijn er in de krimp variant te krijgen (krimptang voor nodig) of in een opschroef variant.

Met een goed aangesloten zelf gemaakte kabel kan je je modem probleemloos een paar meter verder op hangen. Oke, als het signaal nu ook al matig is kan je tegen problemen aanlopen, dus misschien is het handig eerst de boel met de meegeleverde kabel aan te sluiten en de signaalwaardes te bekijken.

edit: mooie uitleg hoe je een schroefconnector goed monteert: http://www.protips.nl/hir...f-connectoren-aansluiten/

[ Voor 30% gewijzigd door job op 05-03-2014 16:57 ]

• IseT
job schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:39:
Aan alleen die kabel heb je niet genoeg. Zowel op het aop als modem wordt gebruik gemaakt van een schroefconnector (f-connector). Je zou die kabel aan kunnen schaffen en twee verloop stekkers, maar hoe meer overgangen er zijn, des te minder signaal er overblijft.

Je kan beter (zoals hdQd) heeft gedaan een paar meter koka 799 halen en daar twee f-connectoren opzetten.
f-connectoren zijn er in de krimp variant te krijgen (krimptang voor nodig) of in een opschroef variant.

Met een goed aangesloten zelf gemaakt kabel kan je je modem probleemloos een paar menter verder op hangen. Oke, als het signaal nu ook al matig is kan je tegen problemen aanlopen, dus misschien is het handig eerst de boel met de meegeleverde kabel aan te sluiten en de signaalwaardes te bekijken.

edit: mooie uitleg hoe je een schroefconnector goed monteert: http://www.protips.nl/hir...f-connectoren-aansluiten/
Dus met deze 2 dingen zou het moeten lukken?

http://www.allekabels.nl/...19/456/antenne-kabel.html
http://www.allekabels.nl/...19/536/antenne-kabel.html

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ziggo stuurt me ongevraagd een pakket toe. Ik gok een nieuw modem, daar ik van 60/6 naar 150/15 gegaan ben. Echter had ik hiervoor het 120/10 abo met dezelfde Ubee, die 150 volgens mij ook makkelijk haalt. Het is wel het niet wifi model, dus nu misschien de Cisco..kan ik gaan bellen om hem te laten bridgen...

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Exorcist schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:10:
Ziggo stuurt me ongevraagd een pakket toe. Ik gok een nieuw modem, daar ik van 60/6 naar 150/15 gegaan ben. Echter had ik hiervoor het 120/10 abo met dezelfde Ubee, die 150 volgens mij ook makkelijk haalt. Het is wel het niet wifi model, dus nu misschien de Cisco..kan ik gaan bellen om hem te laten bridgen...
Als jij een niet wifi modem heb, krijg je dan niet juist een wifi modem ivm de hotspots?

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 12:13
hjs schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 23:13:
[...]

Als jij een niet wifi modem heb, krijg je dan niet juist een wifi modem ivm de hotspots?
Nee....want met een Ziggo modem zonder wifi kan je wel gebruik maken van wifi hotspots :)
Heb hetzelfde gehad...van 120/10 terug naar 60/6, geen modem. Na een tijdje wilde ik toch terug naar 150/15...toen kreeg ik een wifi modem toegestuurd. Deze ligt nu in de kast voor als de non wifi modem er mee stopt.

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:04
Exorcist schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:10:
Wat is het probleem dan? Gewoon lekker je oude modem laten hangen want die blijft gewoon werken.

• Dutch2007
  • Laatst online: 24-09 10:39
mogelijk niet het juiste topic voor de vraag maar here it goes..

Ben zelf al jaren tevreden klant bij ziggo..

Nu speel ik een game (eve online), and ik zit in een 0.0 alliance (bla bla bla)

efin, we gebruiken ook voice comm's, in ons geval TeamSpeak 3. (ts.ncdot.co.uk)

Ik en ik denk minstens 8 a 10 andere ziggo abonnees verspreid over 't gehele huidige ziggo gebied hebben hier last van.

Nu kan ik wel de helpdesk hiervoor bellen... maar ik denk dat als ik bij de gemiddelde (no office) helpdesk medewerker kom aankakken met pakket loss op route x, defecte router. Ik weet niet of ze er allemaal genoeg kaas van hebben gegeten...

Momenteel los ik (en de andere ziggo's) het op, door gebruik te maken van een USA VPN en verbinden we via deze USA VPN met de TS3 server welke in UK staat...

Wie/Wat/Waar kan ik deze informatie toespelen zodat ziggo (en de mogelijk tussen liggende partijen) hier na kunnen kijken en uiteraard oplossen!!! (het probleem speelt zich al sinds november vorig jaar...)

suggesties?

Verwijderd

Ik mis eigenlijk de omschrijving van je probleem, en wat is er al getest?

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Dutch2007 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:07:
maar ik denk dat als ik bij de gemiddelde (no office) helpdesk medewerker kom aankakken
No office? serieus?
En dan zeggen dat ze er mss geen kaas van gegeten hebben 8)7

[ Voor 62% gewijzigd door SAWYER op 06-03-2014 17:47 ]

• Dutch2007
SAWYER schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:47:
[...]

No office? serieus?
En dan zeggen dat ze er mss geen kaas van gegeten hebben 8)7
typo en ergens kennis van hebben ;-), werk je er toevallig zelf? :P
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:41:
Ik mis eigenlijk de omschrijving van je probleem, en wat is er al getest?
Hieronder van diverse mense de tests geplaatst....

Any ways, wat heb ik gedaan

1) zonder VPN (dus van A naar B --> bij de eind destination 50-60% packet loss, zelfs connection loss bij het eind doel (ts.ncdot.co.uk
2) Met VPN in amerika dus van A (nederland) naar C (amerika) naar B (UK) --> geen packet loss alles 100% in-orde

3) van A naar C, ook alles werkende
traceroute to ncdot.co.uk (31.3.254.58), 30 hops max, 60 byte packets
1 E3000_mmae (192.168.1.1) 0.343 ms 0.574 ms 0.750 ms
2 * * *
3 land-rc0001-ds101-vl201.core.as9143.net (213.51.148.130) 7.604 ms 7.738 ms 7.768 ms
4 ht-rc0001-cr101-ae10-0.core.as9143.net (213.51.157.199) 9.810 ms 9.944 ms 9.971 ms
5 asd-tr0042-cr101-ae4-0.core.as9143.net (213.51.158.150) 13.277 ms 13.412 ms 13.438 ms
6 195.69.147.48 (195.69.147.48) 32.500 ms 29.410 ms 29.704 ms
7 254-16-200-109.rackcentre.redstation.net.uk (109.200.16.254) 27.868 ms 24.217 ms 23.687 ms
8 * * *
9 * * *
10 * * *
11 * * *
12 * * *
13 * * *
14 * * *
15 * * *
16 * * *
17 * * *
18 * * *
19 * * *
20 * * *
21 * * *
22 * * *
23 * * *
24 * * *
25 * * *
26 * * *
27 * * *
28 * * *
29 * * *
30 * * *
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/l2tY0pN.jpg
DICE. - Eskriloth
Netherlands, Alkmaar
Disconnects, packetloss
Started a few days ago i think, not sure
Last time it occured was today
It seems to appear irregular but several times an hour.

2 10.129.192.1
3 hlo-lc0001-cr102-irb-209.core.as9143.net [213.51.163.241]
4 asd-tr0610-cr101-ae6-0.core.as9143.net [213.51.158.82]
5 195.69.147.48
6 254-16-200-109.rackcentre.redstation.net.uk [109.200.16.254]
7 * * *
Computing statistics for 150 seconds...
Source to Here This Node/Link
Hop RTT Lost/Sent = Pct Lost/Sent = Pct Address
0 OzC [192.168.178.14]
0/ 100 = 0% |
1 42ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 192.168.178.1
0/ 100 = 0% |
2 --- 100/ 100 =100% 100/ 100 =100% 10.129.192.1
0/ 100 = 0% |
3 46ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% hlo-lc0001-cr102-irb-209.core.as91
43.net [213.51.163.241]
0/ 100 = 0% |
4 44ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% asd-tr0610-cr101-ae6-0.core.as9143
.net [213.51.158.82]
100/ 100 =100% |
5 --- 100/ 100 =100% 0/ 100 = 0% 195.69.147.48
0/ 100 = 0% |
6 --- 100/ 100 =100% 0/ 100 = 0% 254-16-200-109.rackcentre.redstati
on.net.uk [109.200.16.254]

Trace complete.
3 10 ms 33 ms 7 ms hlo-lc0001-cr102-irb-209.core.as9143.net [213.51
.163.241]
4 22 ms 8 ms 7 ms asd-tr0610-cr101-ae6-0.core.as9143.net [213.51.1
58.82]
5 19 ms 18 ms 18 ms 195.69.147.48
6 21 ms 23 ms 21 ms 254-16-200-109.rackcentre.redstation.net.uk [109
.200.16.254]
SM3LL - Rutger Centemus
Uithoorn, Netherlands

Irregular but quite severe; problem seems to be redstation here as well.

Traceroute:
13 25 ms 25 ms 25 ms ae-2-52.edge6.London1.Level3.net [4.69.139.108]
14 25 ms 24 ms 25 ms REDSTATION.edge6.London1.Level3.net [212.113.9.9
0]
15 27 ms 27 ms 30 ms 193-17-200-109.rackcentre.redstation.net.uk [109
.200.17.193]
16 30 ms 29 ms 28 ms h185-5-2-82.host.redstation.co.uk [185.5.2.82]
17 33 ms 33 ms 31 ms h185-5-2-62.host.redstation.co.uk [185.5.2.62]
18 * * * Time-out bij opdracht.
...
30 * * * Time-out bij opdracht.

Trace complete

Ping:
Timeout on 4 packages, 100% packetloss (on ping to 31.3.254.58).

*edit*
Forums loading (very) slow as well.
Pinging (for instance) bbc.co.uk and browsing other sites gives no problems, but redstation.co.uk isn't appearing in any of the sites tested.
http://i.imgur.com/D0TTpPI.jpg
Sm3ll Vexon ikaruga
The netherlands Leiden
Disconnecting from jabber and ts
Somewhere on friday
Just now

Tracert
Traceren van de route naar ncdot.co.uk [31.3.254.58]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.178.1
2 7 ms 9 ms 8 ms 5356E001.cm-6-7d.dynamic.ziggo.nl [83.86.224.1]

3 9 ms 9 ms 8 ms ssh-rc0004-ds102-vl220.core.as9143.net [213.51.1
69.129]
4 7 ms 7 ms 6 ms gv-rc0011-cr102-ae14-0.core.as9143.net [213.51.1
58.177]
5 10 ms 21 ms 9 ms asd-tr0610-cr101-ae8-0.core.as9143.net [213.51.1
58.26]
6 20 ms 30 ms 36 ms 195.69.147.48
7 22 ms 24 ms 25 ms 254-16-200-109.rackcentre.redstation.net.uk [109
.200.16.254]
8 * * * Time-out bij opdracht.
9 * * * Time-out bij opdracht.
10 * * * Time-out bij opdracht.
11 * * * Time-out bij opdracht.
12 * * * Time-out bij opdracht.
13 * * * Time-out bij opdracht.
14 * * * Time-out bij opdracht.
15 * * * Time-out bij opdracht.
16 * * * Time-out bij opdracht.
17 * * * Time-out bij opdracht.
18 * * * Time-out bij opdracht.
19 * * * Time-out bij opdracht.
20 * * * Time-out bij opdracht.
21 * * * Time-out bij opdracht.
22 * * * Time-out bij opdracht.
23 * * * Time-out bij opdracht.
24 * * * Time-out bij opdracht.
25 * * * Time-out bij opdracht.
26 * * * Time-out bij opdracht.
27 * * * Time-out bij opdracht.
28 * * * Time-out bij opdracht.
29 * * * Time-out bij opdracht.
30 * * * Time-out bij opdracht.

Patchping
Traceren van de route naar ncdot.co.uk [31.3.254.58]
via maximaal 30 hops:
0 Redlaw-PC [192.168.0.197]
1 192.168.178.1
2 5356E001.cm-6-7d.dynamic.ziggo.nl [83.86.224.1]
3 ssh-rc0004-ds102-vl220.core.as9143.net [213.51.169.129]
4 gv-rc0011-cr102-ae14-0.core.as9143.net [213.51.158.177]
5 asd-tr0610-cr101-ae8-0.core.as9143.net [213.51.158.26]
6 195.69.147.48
7 254-16-200-109.rackcentre.redstation.net.uk [109.200.16.254]
8 * * *

C:\Users\Redlaw>ping ncdot.co.uk

Pingen naar ncdot.co.uk [31.3.254.58] met 32 bytes aan gegevens:
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 31.3.254.58:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
(100% verlies).
Here is the return route to Ziggo from the ncdot.co.uk server:
traceroute to xxx.xxx.xxx.xxx (xxx.xxx.xxx.xxx), 30 hops max, 60 byte packets
1 h31-3-254-57.host.redstation.co.uk (31.3.254.57) 1.717 ms 2.063 ms 2.401 ms
2 h185-5-2-61.host.redstation.co.uk (185.5.2.61) 0.278 ms 0.315 ms 0.346 ms
3 h185-5-2-81.host.redstation.co.uk (185.5.2.81) 4.129 ms 4.193 ms 4.281 ms
4 194-17-200-109.rackcentre.redstation.net.uk (109.200.17.194) 3.943 ms 3.946 ms 3.967 ms
5 ziggo.telecity2.nl-ix.net (193.239.116.139) 11.518 ms 11.519 ms 11.515 ms
6 asd-tr0610-cr101-ae1-0.core.as9143.net (213.51.158.140) 25.660 ms 11.763 ms 13.506 ms
7 hhw-lc0001-ubr001-te3-0-0-210.core.as9143.net (213.51.163.250) 12.668 ms 12.428 ms hlo-lc0001-cr102-ae0-0.core.as9143.net (213.51.158.83) 12.389 ms
8 * * *
9 * * *
10 * * *
11 * * *
12 * * *
13 * * *
14 * * *
15 * * *
16 * * *
17 * * *
18 * * *
19 * * *
20 * * *
21 * * *
22 * * *
23 * * *
24 * * *
25 * * *
26 * * *
27 * * *
28 * * *
29 * * *
30 * * *

and to the same IP from the backup.ncdot.co.uk server:
Tracing route to xxxxxxxx.cm-12-3d.dynamic.ziggo.nl [xxx.xxx.xxx.xxx]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 50.56.184.2
2 8 ms 2 ms 2 ms 50.56.129.216
3 3 ms 2 ms 2 ms coreb.dfw1.rackspace.net [74.205.108.22]
4 4 ms 4 ms 4 ms vlan907.core7.dfw1.rackspace.net [98.129.84.181]

5 4 ms 4 ms 4 ms ix-13-0.tcore1.DT8-Dallas.as6453.net [66.110.56.
133]
6 115 ms 36 ms 36 ms ash-bb4-link.telia.net [213.155.133.178]
7 114 ms * * ldn-bb2-link.telia.net [80.91.252.102]
8 114 ms 114 ms 116 ms adm-bb4-link.telia.net [213.155.136.85]
9 120 ms 120 ms 120 ms adm-b7-link.telia.net [80.91.245.133]
10 115 ms 115 ms 115 ms ae-61-61.ebr1.NewYork1.Level3.net [4.69.134.65]

11 142 ms 115 ms 141 ms if-3-2.tcore1.FR0-Frankfurt.as6453.net [80.231.1
53.54]
12 167 ms 113 ms 113 ms ae-45-45.ebr2.Amsterdam1.Level3.net [4.69.143.69
]
13 155 ms 113 ms 115 ms ae-56-221.csw2.Amsterdam1.Level3.net [4.69.153.2
02]
14 126 ms 126 ms 113 ms ae-2-52.edge3.Amsterdam1.Level3.net [4.69.139.16
9]
15 127 ms 126 ms * vnn-rc0001-cr101-ae0-0.core.as9143.net [213.51.1
58.79]
16 * * * Request timed out.
17 118 ms * * hhw-lc0001-ubr001-te3-0-0-210.core.as9143.net [2
13.51.163.250]
18 * * * Request timed out.
19 * * * Request timed out.
20 * * * Request timed out.
21 * * * Request timed out.
22 * * * Request timed out.
23 * * * Request timed out.
24 * * * Request timed out.
25 * * * Request timed out.
26 * * * Request timed out.
27 * * * Request timed out.
28 * * * Request timed out.
29 * * * Request timed out.
30 * * * Request timed out.

Trace complete.

so we cant really see past that .250 IP

I woudl be interested to see the traces from your Ziggo IPs to each ncdot.co.uk and backup.ncdot.co.uk to see if maybe there is one router we can isolate that seems to have these packet drops if used.

• Biatch
  • Laatst online: 29-11 08:03
Ik heb ineens last van haperingen/blokkerig beeld bij alleen NET5 en RTL8. Alle andere zenders doen het perfect. Net5 en RTL8 deden tot 4 weken terug ook prima. Alleen is er nu niet naar te kijken (en daarmee bedoel ik niet alleen het programma aanbod ;) ) Het beeld is blokkerig en hapert steeds.
Ik heb een samsung UE50f6500 met een smit CI+ module.
Gisteren nieuwe samsung firmware geïnstalleerd maar dat lijkt het probleem maar erger te hebben gemaakt op die twee zenders.... Voorheen begon het beeld alleen te haperen als ik het geluid harder/zachter zette of van zender wisselde.
Lees iets over nieuwe kabel maar dit lijkt me wel heel sterk omdat het probleem voorheen niet aanwezig was.
5036 postcode gebied. Iemand ervaring of een een oplossing?

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:44
Hotspots uit zetten scheelt nogal wat warmte in je router zeg! Volgens mij is mijn gewone signaal ook iets beter geworden.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:38
Biatch schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:00:
Ik heb ineens last van haperingen/blokkerig beeld bij alleen NET5 en RTL8. Alle andere zenders doen het perfect. Net5 en RTL8 deden tot 4 weken terug ook prima. Alleen is er nu niet naar te kijken (en daarmee bedoel ik niet alleen het programma aanbod ;) ) Het beeld is blokkerig en hapert steeds.
Ik heb een samsung UE50f6500 met een smit CI+ module.
Gisteren nieuwe samsung firmware geïnstalleerd maar dat lijkt het probleem maar erger te hebben gemaakt op die twee zenders.... Voorheen begon het beeld alleen te haperen als ik het geluid harder/zachter zette of van zender wisselde.
Lees iets over nieuwe kabel maar dit lijkt me wel heel sterk omdat het probleem voorheen niet aanwezig was.
5036 postcode gebied. Iemand ervaring of een een oplossing?
NET 5 HD en RTL 8 HD bevinden zich in de zelfde transport stream. Als deze samen blokkend beeld vertonen gaat er iets mis op deze transport stream. In dit geval bevind deze stream zich op 690.75Mhz.

Er is hier geen sprake van DVB-T, LTE, DAB+, T2000 interferentie, omdat deze op andere frequenties zitten. DVB-T komt wel in de buurt met 698Mhz, echter de DVB-T mast voor Tilburg staat in Loon op Zand en deze zend niet uit op 698Mhz.

Sluit je tv aan op het SOP met alleen een kabelkeur kabel, heb je nog steeds problemen dan ligt de oorzaak hoogst waarschijnlijk bij Ziggo. Maar dit hoeft niet, montage fouten in kabels kunnen ook leiden tot signaal problemen.

• Biatch
MediaZoo schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:30:
[...]

NET 5 HD en RTL 8 HD bevinden zich in de zelfde transport stream. Als deze samen blokkend beeld vertonen gaat er iets mis op deze transport stream. In dit geval bevind deze stream zich op 690.75Mhz.

Er is hier geen sprake van DVB-T, LTE, DAB+, T2000 interferentie, omdat deze op andere frequenties zitten. DVB-T komt wel in de buurt met 698Mhz, echter de DVB-T mast voor Tilburg staat in Loon op Zand en deze zend niet uit op 698Mhz.

Sluit je tv aan op het SOP met alleen een kabelkeur kabel, heb je nog steeds problemen dan ligt de oorzaak hoogst waarschijnlijk bij Ziggo. Maar dit hoeft niet, montage fouten in kabels kunnen ook leiden tot signaal problemen.
Bedankt voor de uitleg.
Dus als ik het goed begrijp zit het probleem in de frequentie omdat de mast hier 10 km verderop staat. En ondanks de frequentie moet ik dus een nieuwe kabel proberen? Ook het feit dat ik voorheen totaal geen problemen had met deze twee zenders?
SOP zal ik ff googlen. Geen idee wat dat is :)
Bedankt
SOP = AOP
En volgens mij geeft hij juist aan dat het probleem niet aan de dvb-t mast ligt.

Je zou eens kunnen kijken naar de signaalsterkte op de zenders die storen, en op de zenders die niet storen.
Als alle zenders een matige kwaliteit hebben zou je eigenlijk iets aan de bekabeling moeten doen.

Dat je voorheen geen problemen had zegt natuurlijk niet. Kan best zijn dat er monteur bezig is geweest in een wijkkast en daar iets heeft veranderd.

edit: MediaZoo, hoe zit eigenlijk met 4G? Zit die niet op dezelfde frequentie?

[ Voor 74% gewijzigd door job op 10-03-2014 11:16 ]

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Dutch2007 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:07:
mogelijk niet het juiste topic voor de vraag maar here it goes..

Ben zelf al jaren tevreden klant bij ziggo..

Nu speel ik een game (eve online), and ik zit in een 0.0 alliance (bla bla bla)

efin, we gebruiken ook voice comm's, in ons geval TeamSpeak 3. (ts.ncdot.co.uk)

Ik en ik denk minstens 8 a 10 andere ziggo abonnees verspreid over 't gehele huidige ziggo gebied hebben hier last van.

Nu kan ik wel de helpdesk hiervoor bellen... maar ik denk dat als ik bij de gemiddelde (no office) helpdesk medewerker kom aankakken met pakket loss op route x, defecte router. Ik weet niet of ze er allemaal genoeg kaas van hebben gegeten...

Momenteel los ik (en de andere ziggo's) het op, door gebruik te maken van een USA VPN en verbinden we via deze USA VPN met de TS3 server welke in UK staat...

Wie/Wat/Waar kan ik deze informatie toespelen zodat ziggo (en de mogelijk tussen liggende partijen) hier na kunnen kijken en uiteraard oplossen!!! (het probleem speelt zich al sinds november vorig jaar...)

suggesties?
En waarom zou dit bij ziggo liggen?
Als er packetloss is op de laatste hop en/of buiten het netwerk kunnen ze er weinig aan doen. Het is immers niet de apparatuur van ziggo. Ik zou het aankaarten bij de teamspeak server leverancier. Die moeten er voor zorgen dat de levering klopt.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:34
Dutch2007 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:16:
[...]

typo en ergens kennis van hebben ;-), werk je er toevallig zelf? :P

[...]

Hieronder van diverse mense de tests geplaatst....

Any ways, wat heb ik gedaan

1) zonder VPN (dus van A naar B --> bij de eind destination 50-60% packet loss, zelfs connection loss bij het eind doel (ts.ncdot.co.uk
2) Met VPN in amerika dus van A (nederland) naar C (amerika) naar B (UK) --> geen packet loss alles 100% in-orde
3) van A naar C, ook alles werkende
[...]
[afbeelding]
[...]
[...]
[...]
http://i.imgur.com/D0TTpPI.jpg
[...]
[...]
Ik zie vooral dat het buiten het netwerk van Ziggo fout gaat. Hoe wil/kun je Ziggo hier de schuld van geven?

• Wolly
  • Niet online
Biatch schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:02:
[...]

Bedankt voor de uitleg.
Dus als ik het goed begrijp zit het probleem in de frequentie omdat de mast hier 10 km verderop staat. En ondanks de frequentie moet ik dus een nieuwe kabel proberen? Ook het feit dat ik voorheen totaal geen problemen had met deze twee zenders?
Dat is juist de grap, gebrekkige bekabeling kan prima werken maar dat is natuurlijk geen garantie dat het prima blijft werken. In dit topic zie je bijvoorbeeld ook wel eens mensen zeggen dat het kabeltje tussen AOP en modem best langer mag zijn dan 50cm, maar wat vergeten wordt is dat zoiets natuurlijk vragen is om problemen in de toekomst.

Er zijn zoveel variabele randvoorwaarden die kunnen wijzigen, al dan niet door toedoen van Ziggo, waardoor het signaal beinvloedt kan worden.

• Biatch
Wolly schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:44:
[...]

Dat is juist de grap, gebrekkige bekabeling kan prima werken maar dat is natuurlijk geen garantie dat het prima blijft werken. In dit topic zie je bijvoorbeeld ook wel eens mensen zeggen dat het kabeltje tussen AOP en modem best langer mag zijn dan 50cm, maar wat vergeten wordt is dat zoiets natuurlijk vragen is om problemen in de toekomst.

Er zijn zoveel variabele randvoorwaarden die kunnen wijzigen, al dan niet door toedoen van Ziggo, waardoor het signaal beinvloedt kan worden.
Dan ga eens proberen een nieuwe coax kabel aan te sluiten en zien of dat het probleem oplost. Ik neem alleen tv af bij ziggo dus heb geen modem (gezien je opmerking bij AOP punt).

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:40
alaintje schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:02:
Hotspots uit zetten scheelt nogal wat warmte in je router zeg! Volgens mij is mijn gewone signaal ook iets beter geworden.
Dan weet je meteen waarom het een hotspot heet. :)

Entropy isn't what it used to be

• tcviper
Tis jammer dat je geen posts kan liken maar die van der_joachim had een dikke Like gekregen anders :P hahaha

• Dutch2007
Tha_T schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:39:
[...]

Ik zie vooral dat het buiten het netwerk van Ziggo fout gaat. Hoe wil/kun je Ziggo hier de schuld van geven?
schuld? zeer zeker niet..

Eerder dat er iets aan gedaan wordt..

heb met de ziggo webcare gechhat (facebook), en deze gaven wij aan dat het probleem bij "telia' licht en de helpdesk (ziggo) heeft telia hierover geinformeerd....

Als los persoon wordt het anders wel erg, lastig ;-) om te achterhalen waar het probleem zich bevindt en wie ik daarna er over mag lastig vallen + enige actie er uit moet zien te krijgen van die personen.....

• IseT
Vandaag monteur lang geweest en de boel aangesloten en heb net ff het een en ander beetje in zitten stellen. Nu zie ik helaas in newsleecher hele belabberde snelheden. Hij komt nauwelijks boven de 700kbs (ik heb 60mbit) abbo. Ligt dit aan de 4.5 meter kabel tussen aansluitpunt en modem of is dit iets anders? (ik heb niet getest met kortere kabel omdat ik er niet gemakkelijk bij kan.)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:27

Onbekend

...

Controleer eerst dit: http://speedtest.ziggo.nl/

Speel ook Balls Connect en Repeat

Test de boel ook eens op een andere wijze.
Er vanuitgaan dat je met usenet altijd alles met volle snelheid binnentrekt is geen goede assumptie.
Snelheden flactureren, en zeker heel oude posts zijn regelmatig langzamer dan nieuwe posts.

edit: en zoals ik zei was het handig geweest om de boel eerst te bekijken met de korte kabel (zoals de monteur het heeft achtergelaten). Als je dan een goed signaal had had je het verlengen kunnen overwegen.
Maar voor nu, log eens in op het modem en vergelijk de signaalwaarden eens met de waarden genoemd in de topicstart.

[ Voor 54% gewijzigd door job op 10-03-2014 19:02 ]

• IseT
job schreef op maandag 10 maart 2014 @ 18:33:
Test de boel ook eens op een andere wijze.
Er vanuitgaan dat je met usenet altijd alles met volle snelheid binnentrekt is geen goede assumptie.
Snelheden flactureren, en zeker heel oude posts zijn regelmatig langzamer dan nieuwe posts.

edit: en zoals ik zei was het handig geweest om de boel eerst te bekijken met de korte kabel (zoals de monteur het heeft achtergelaten). Als je dan een goed signaal had had je het verlengen kunnen overwegen.
Maar voor nu, log eens in op het modem en vergelijk de signaalwaarden eens met de waarden genoemd in de topicstart.
Ik heb de korte kabel aangesloten en krijg de volgende waardes te zien.

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -0.3 dBmV 39.9 dB
Channel 2: 0.0 dBmV 39.5 dB
Channel 3: 0.2 dBmV 39.9 dB
Channel 4: 0.1 dBmV 39.8 dB
Channel 5: 0.1 dBmV 39.3 dB
Channel 6: 0.3 dBmV 39.4 dB
Channel 7: -0.1 dBmV 39.9 dB
Channel 8: 0.1 dBmV 39.9 dB

Snel een speedtest gedraaid en kom uit op 15.00Mbps down 5.54Mbps up en 10 ms

dit is ook bij lange na niet 60mbit

Snel ook ff een test gedraaid in newsleecher en kom net aan de 2.3mb\s

Het is sneller met korte kabel maar nog bij lange na niet ideaal. Helaas is die korte kabel geen blijvende oplossing omdat het modem zo compleet buiten bereik is van telefoon en andere apparaten die op internet moeten. Het valt me ook op dat het laden van websites en dergelijke niet altijd soepel gaat en soms helemaal niet gebeurt. Ik heb hotspots ook al uit gezet (geen idee of dit wat uitmaakt maar ik wil het sowieso uit hebben.

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:31
Hmm die 15 Mbp/s rond is wel een vreemde, klinkt als een beperking ergens in het systeem.
zou je bij instellingen van je PC even willen kijken of het wel op full duplex staat?

PSN: Europhea

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-12 22:44
IseT schreef op maandag 10 maart 2014 @ 19:37:
[...]

Ik heb de korte kabel aangesloten en krijg de volgende waardes te zien.

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -0.3 dBmV 39.9 dB
Channel 2: 0.0 dBmV 39.5 dB
Channel 3: 0.2 dBmV 39.9 dB
Channel 4: 0.1 dBmV 39.8 dB
Channel 5: 0.1 dBmV 39.3 dB
Channel 6: 0.3 dBmV 39.4 dB
Channel 7: -0.1 dBmV 39.9 dB
Channel 8: 0.1 dBmV 39.9 dB

Snel een speedtest gedraaid en kom uit op 15.00Mbps down 5.54Mbps up en 10 ms
......
De signaalwaardes zijn vrijwel ideaal: rond de 0 dBmV ingangssterkte en een SNR van bijna 40.
Heb je nu de snelheid bekabeld getest of via wifi? Ik vermoed het laatste.
Als het inderdaad via wifi is dan moet je de oorzaak mogelijk gaan zoeken in storingen door naburige netwerken.
Je kun met het progje InSSiDDer checken op welk kanaal de wifi-netwerken in je omgeving uitzenden.
Kans dat een van je buren op het zelfde kanaal zit, en dat leidt vaak tot storingen zoals lage snelheden, moeilijk verbinden met je wifi-netwerk of wegvallende verbinding.

[ Voor 20% gewijzigd door Masimo op 10-03-2014 19:59 ]

• Biatch
MediaZoo schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:30:
[...]

Ik heb mn kabel nagekeken en er zat een breukje rondom de connector. 5 cm kabel afgeknipt en het werkt perfect op net5 en rtl8. Bedankt voor de uitleg

• IseT
Razenko schreef op maandag 10 maart 2014 @ 19:41:
Hmm die 15 Mbp/s rond is wel een vreemde, klinkt als een beperking ergens in het systeem.
zou je bij instellingen van je PC even willen kijken of het wel op full duplex staat?
Ik heb snel ff wat tests gedraaid, ik had er helemaal niet bij stil gestaan dat mijn wifi dongle van mijn pc een bottleneck zou vormen dus heb ik ff mijn laptop via ethernet aangesloten en bereikte toen 61 mbit down met korte kabel en 60 mbit down met lange kabel dus aan de lange kabel ligt het ook niet.

Ik heb echter een 300n dongle in mijn pc en zou theoretisch 150mbit moeten halen. Nu weet ik niet of het aan mijn dongle ligt of de kracht van het wifi in de modem. Iemand misschien een idee?

Als ik 802.11h inschakel op mijn dongle haal ik rond de 29 mbit. (een stap in de goede richting maar hopelijk kan dit hoger)

[ Voor 7% gewijzigd door IseT op 10-03-2014 21:07 ]

• Razenko
IseT schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:04:
[...]

Ik heb snel ff wat tests gedraaid, ik had er helemaal niet bij stil gestaan dat mijn wifi dongle van mijn pc een bottleneck zou vormen dus heb ik ff mijn laptop via ethernet aangesloten en bereikte toen 61 mbit down met korte kabel en 60 mbit down met lange kabel dus aan de lange kabel ligt het ook niet.

Ik heb echter een 300n dongle in mijn pc en zou theoretisch 150mbit moeten halen. Nu weet ik niet of het aan mijn dongle ligt of de kracht van het wifi in de modem. Iemand misschien een idee?

Als ik 802.11h inschakel op mijn dongle haal ik rond de 29 mbit. (een stap in de goede richting maar hopelijk kan dit hoger)
Theorie en praktijk zijn 2 hele verschillende dingen.
Ja hij zou het misschien wel aan kunnen, maar wat zie je bij systeembeheer in windows staan?

CTRL - SHIFT - ESC en dan tabblad met netwerk, daar zou je dongel onder moeten staan met een snelheid erachter, daar de helft van nemen en dat zou dan je theoretische snelheid zijn (waarschijnlijk nogsteeds 150).

Meeste modems van providers zijn nog gebonden aan het N netwerk, dus theoretisch zullen deze max 90 aan kunnen, daar alle interferentie vanaf en dan zou je misschien wel rond de 29 uit komen.

Vergeet ook niet dat je voor dit soort WiFi-snelheden binnen luttele meters van je modem moet gaan zitten, en bij voorkeur in het zicht. De WiFi-zenders van de Ziggo-modems zijn geen hoogvliegers ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Jerrythafast op 10-03-2014 21:24 ]

• IseT
Razenko schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:15:
[...]

Theorie en praktijk zijn 2 hele verschillende dingen.
Ja hij zou het misschien wel aan kunnen, maar wat zie je bij systeembeheer in windows staan?

CTRL - SHIFT - ESC en dan tabblad met netwerk, daar zou je dongel onder moeten staan met een snelheid erachter, daar de helft van nemen en dat zou dan je theoretische snelheid zijn (waarschijnlijk nogsteeds 150).

Meeste modems van providers zijn nog gebonden aan het N netwerk, dus theoretisch zullen deze max 90 aan kunnen, daar alle interferentie vanaf en dan zou je misschien wel rond de 29 uit komen.
Als ik nu kijk staat daar 65mbit, dus ik zou rond de 32-33 moeten halen volgens jou. Snel ff een speedtestje gedraaid en ik zit rond de 36 opeens. De snelheid wisselt echt extreem moet ik zeggen. Ik ga morgen eens proberen met mijn 300n router erachter.

• Razenko
IseT schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:30:
[...]

Als ik nu kijk staat daar 65mbit, dus ik zou rond de 32-33 moeten halen volgens jou. Snel ff een speedtestje gedraaid en ik zit rond de 36 opeens. De snelheid wisselt echt extreem moet ik zeggen. Ik ga morgen eens proberen met mijn 300n router erachter.
Wifi is half duplex, dus kan alleen verzenden of ontvangen, niet tegelijk, vandaag dat ik maar de helft van de snelheid nam.

nu is het niet exact de helft, altijd ietsjes meer, maar het geeft wel een goede indicatie.
dat je wifi nu schommelt komt door de interferentie van buiten af, misschien je wifi kanaal aanpassen?

Vergeet niet je modem in bridge te laten zetten als je je router aansluit, anders gaat dat ook problemen geven.

[ Voor 7% gewijzigd door Razenko op 10-03-2014 21:33 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:27

Onbekend

...

De snelheid zou daardoor niet zover achteruit mogen gaan. Heb je ook al eens een andere pc geprobeerd?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• IseT
Razenko schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:32:
[...]

Wifi is half duplex, dus kan alleen verzenden of ontvangen, niet tegelijk, vandaag dat ik maar de helft van de snelheid nam.

nu is het niet exact de helft, altijd ietsjes meer, maar het geeft wel een goede indicatie.
dat je wifi nu schommelt komt door de interferentie van buiten af, misschien je wifi kanaal aanpassen?

Vergeet niet je modem in bridge te laten zetten als je je router aansluit, anders gaat dat ook problemen geven.
vandaag snel ff een paar tests gedraaid met verschillende setups.

Setup 1: Oude Wifi Router achter ziggo modem via wan poort. Dus router achter modem/router, speedtest van rond de 28 mbit. Ik vermoed dat dit komt door interventie van het wifi signaal uit de ziggo modem.

Setup 2: Router aangesloten als Wifi switch dus op 1 van de lan poorten. Geen internet verbinding helaas, geen idee waarom.

Setup 3: Ik heb een ethernet kabel naar boven lopen (zolder, waar ook mijn pc staat met wifi dongle) voor mijn xbox 360. Ik heb de router hierop aangesloten via de Wan poort en speedtest gaf een snelheid van 60mbit aan.

Nu heb ik ook geprobeerd om setup 1 nogmaals te draaien met wifi bij het ziggo modem uit, alleen werkte de knop op de modem om de een of andere reden niet. Ik heb het over de zogenaamde wifi knop waar je eigenlijk met 1 druk op de knop wifi aan en uit kan zetten op de modem. Ik had geen tijd om ff mijn laptop direct op het modem aan te sluiten om wifi handmatig uit te zetten in de setup pagina dus heb ik voor nu korte vraag... werkt dat aan uit knopje van mij niet of ligt het ergens anders aan?

Ik had in mijn gedachten om de volgende setup te draaien: Wifi uit op ziggo modem en alleen directe internet verbinding via kabel voor 3 apparaten (Xbox 360, HD Recorder en Mediaspeler) 4e aansluiting naar mijn Wifi Router die voor de rest van de apparaten van wifi voorziet.

Ik wil het graag zo doen omdat mijn Xbox live verbinding gewoon goed werkt zonder geklooi met portforwarding etc. Router achter Router/modem is voor de wifi apparaten geen probleem omdat die niets draaien achter specifieke poorten. Wat vinden jullie hiervan?

• nooberke
  • Laatst online: 18:38
Setup 3: Ik heb een ethernet kabel naar boven lopen (zolder, waar ook mijn pc staat met wifi dongle) voor mijn xbox 360. Ik heb de router hierop aangesloten via de Wan poort en speedtest gaf een snelheid van 60mbit aan.
Switch plaatsen en beide apparaten bekabeld aansluiten?

Je wilt geen router achter een router, dat is gewoon kwestie van het spul goed instellen.

• vlijmen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-11 18:32
nooberke schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:42:
Switch plaatsen en beide apparaten bekabeld aansluiten?
Je wilt geen router achter een router, dat is gewoon kwestie van het spul goed instellen.
De beste oplossing is inderdaad beide bekabeld aansluiten, van de andere kant kan ik me voorstellen dat je boven ook gewoon graag snel draadloos internet wil hebben (voor smartphones, tablets e.d.). En waarom een switch kopen als je een router over hebt?

Zelf heb ik beneden het modem hangen met daarop bekabeld 2 tv's, een pc en een router. De router staat boven opgesteld en heb daar DHCP uitgeschakeld staan. Via de LAN poort aangesloten! en verder via LAN een tv, laptop en nas aangesloten staan.

WIFI heb ik zowel beneden als boven identiek ingesteld dus van boven naar beneden lopen gaat prima zonder wegvallende verbinding. (Let er dan wel op dat je zelfde kanalen, wachtwoorden en versleuteling kiest).

Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout

• musicfreak
  • Laatst online: 19:00
IseT schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:27:
[...]
Ik heb het over de zogenaamde wifi knop waar je eigenlijk met 1 druk op de knop wifi aan en uit kan zetten
Is dat wel een Wifi aan/uit knop? Ik vermoed eigenlijk dat het een WPS knop is.

• SAWYER
IseT schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:27:
[...]

met wifi bij het ziggo modem uit, alleen werkte de knop op de modem om de een of andere reden niet. Ik heb het over de zogenaamde wifi knop waar je eigenlijk met 1 druk op de knop wifi aan en uit kan zetten op de modem.
Dat knopje werkt idd niet. Is net als de usb poorten softwarematig uitgeschakeld.
Je moet dus toch echt via het modem pagina de wifi radio uitschakelen.
musicfreak schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 17:44:
[...]

Is dat wel een Wifi aan/uit knop? Ik vermoed eigenlijk dat het een WPS knop is.
Jep, dat is de wps knop.

• musicfreak
  • Laatst online: 19:00
Ik kreeg (net als jullie waarschijnlijk) een mail dat Ziggo binnenkort de grootte van hun mailboxen ophoogt naar 2 Gb, plus 8 Gb voor bestanden. Deze wijziging is al te vinden op de productpagina's, zie bijv. www.ziggo.nl/#producten/t...z1/tabs/4/specificaties/: e-mail: 5 e-mailadressen (10 GB).

Dat houdt dan ook in dat het onderscheid van de grootte van mailboxen per abonnement (Z1 kleiner dan Z2) komt te vervallen. Dat zou mooi nieuws voor mijn buurvrouw, want met de overgang van Z2 naar Z1 zat haar mailbox constant vol...

• IseT
SAWYER schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 17:48:
[...]

Dat knopje werkt idd niet. Is net als de usb poorten softwarematig uitgeschakeld.
Je moet dus toch echt via het modem pagina de wifi radio uitschakelen.
Ik vermoede al zoiets. Dit knopje is ook niet weer te activeren? Lijkt me een heel handig knopje. Omdat als je WiFi uitschakelt via een WiFi verbonden pc moet je daarna WiFi weer via een bekabelde pc/laptop weer activeren. Zo'n aan/uit knopje is dan erg handig.

[ Voor 17% gewijzigd door IseT op 11-03-2014 18:37 ]

• nooberke
  • Laatst online: 18:38
vlijmen schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:58:
[...]

De beste oplossing is inderdaad beide bekabeld aansluiten, van de andere kant kan ik me voorstellen dat je boven ook gewoon graag snel draadloos internet wil hebben (voor smartphones, tablets e.d.). En waarom een switch kopen als je een router over hebt?

Zelf heb ik beneden het modem hangen met daarop bekabeld 2 tv's, een pc en een router. De router staat boven opgesteld en heb daar DHCP uitgeschakeld staan. Via de LAN poort aangesloten! en verder via LAN een tv, laptop en nas aangesloten staan.

WIFI heb ik zowel beneden als boven identiek ingesteld dus van boven naar beneden lopen gaat prima zonder wegvallende verbinding. (Let er dan wel op dat je zelfde kanalen, wachtwoorden en versleuteling kiest).
Daar sluit ik me volmondig bij aan, maar het maar het wel wat ingewikkelder ;)

Heb hier een vergelijkbare setup
Let er dan wel op dat je zelfde kanalen, ...
Alles hetzelfde behalve het kanaal toch? Anders stoort het ene AP op het signaal van het andere... Ik heb hier twee APs op twee heel verschillende kanalen staan juist om die reden, en kan zonder drops heen en weer lopen met mijn laptop.

• SAWYER
IseT schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 18:35:
[...]

Ik vermoede al zoiets. Dit knopje is ook niet weer te activeren?
Nee. Tenzij Ziggo de software aanpast natuurlijk.

• vlijmen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-11 18:32
Jerrythafast schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 19:49:
Alles hetzelfde behalve het kanaal toch? Anders stoort het ene AP op het signaal van het andere... Ik heb hier twee APs op twee heel verschillende kanalen staan juist om die reden, en kan zonder drops heen en weer lopen met mijn laptop.
Je hebt helemaal gelijk hoor! Alles hetzelfde behalve de kanalen is het natuurlijk. Als je ze op het zelfde kanaal zet zoals ik in de haast schreef dan gaan ze elkaar tegen werken en dat is uiteraard niet de bedoeling.

Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout

• IseT
Ik kwam er vandaag op om mijn pc op zolder toch maar ff bedraad aan te sluiten. Ik kreeg bij mijn ziggo pakket een 15 meter kabel en de gaten zijn al geboord hier voor coax en een andere utp kabel naar boven dus ff snel het kabeltje er door heen getrokken. Nu speelt er iets vreemds op. Wifi dongle eruit, ik sluit de kabel aan op mijn pc en krijg netjes te zien dat hij is verbonden op het ziggo thuisnetwerk. Ik kan de modem pagina bezoeken maar gewoon internetten werkt niet...

Zie ik nu iets over het hoofd of gaat iets niet helemaal goed? Ik heb een modem restart gedaan, pc restart en de kabel van mijn xbox geprobeerd. Alleen geen resultaat. Iemand enig idee wat hier gebeurt? Ik heb nu 4 apparaten bedraad aangesloten op het modem, komt het daardoor????

Verwijderd

IseT schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:58:
Ik kwam er vandaag op om mijn pc op zolder toch maar ff bedraad aan te sluiten. Ik kreeg bij mijn ziggo pakket een 15 meter kabel en de gaten zijn al geboord hier voor coax en een andere utp kabel naar boven dus ff snel het kabeltje er door heen getrokken. Nu speelt er iets vreemds op. Wifi dongle eruit, ik sluit de kabel aan op mijn pc en krijg netjes te zien dat hij is verbonden op het ziggo thuisnetwerk. Ik kan de modem pagina bezoeken maar gewoon internetten werkt niet...

Zie ik nu iets over het hoofd of gaat iets niet helemaal goed? Ik heb een modem restart gedaan, pc restart en de kabel van mijn xbox geprobeerd. Alleen geen resultaat. Iemand enig idee wat hier gebeurt? Ik heb nu 4 apparaten bedraad aangesloten op het modem, komt het daardoor????
Al gekeken of de bekabelde internetverbinding niet is uitgeschakeld in de netwerkkaart instellingen?
Pagina: 1 ... 68 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]