Als het goed is, is het gewoon ingeschakeld. Ik zie wanneer ik de kabel aansluit gewoon bekabelde internetverbinding ziggo. Alleen kan ik niet surfen op het internet. De modem pagina is wel bereikbaar.Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:40:
[...]
Al gekeken of de bekabelde internetverbinding niet is uitgeschakeld in de netwerkkaart instellingen?
Staan je DNS servers wel goed ingesteld?IseT schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:25:
[...]
Als het goed is, is het gewoon ingeschakeld. Ik zie wanneer ik de kabel aansluit gewoon bekabelde internetverbinding ziggo. Alleen kan ik niet surfen op het internet. De modem pagina is wel bereikbaar.
Modem terug naar fbi gezet..
Alle kabels los en alleen je pc.
Het komt voor dat een defecte netwerkkaart van een ander apparaat ervoor zorgt dat het router gedeelte in het modem niet meer functioneerd. En kijk ook naar de ip instellingen van je eigen PC.
Het komt voor dat een defecte netwerkkaart van een ander apparaat ervoor zorgt dat het router gedeelte in het modem niet meer functioneerd. En kijk ook naar de ip instellingen van je eigen PC.
De wifi antenne zit bij beide merken modems tussen de koelblokken in... Niet slim maar helaas hebben beide fabrikanten dit wel gedaan anders heb je een modem ter grote van een heel brood in je kamer/meterkast staan.Maranello schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:28:
Ervaringen zijn zo goed als hetzelfde. Bij mij ouders de Ubee EVW3200 gehad daarna de Cisco EPC3925. Wireless is van beide matig tot slecht en VPN en SSH verbindingen hebben last van de bekende disconnects. Eigen router erachter werkt prima. Nu zelf thuis een EPC3928. Zelfde bugs, wireless lijkt iets beter maar geen goede vergelijking omdat ik veel minder oppervlakte heb.
Ik vind het zelf geen dealbreaker omdat ik verder tevreden ben met Ziggo en de alternatieven qua diensten weer ongunstiger zijn. Maar het blijft jammer dat het al zo lang speelt bij Ziggo. Op Vraag & Aanbod staan zat goedkope routers die al beter werken dan die van Ziggo.
Er zijn mensen die het modem open hebben gemaakt en er een externe antenne aan hebben gemaakt: probleem verholpen en doet de router het (bijna) net zo goed als de routers van andere providers.
Helaas heb je het modem in bruikleen en is bovenstaande niet toegestaan.
[ Voor 4% gewijzigd door Xessive op 12-03-2014 20:35 . Reden: Iets teveel quote tags verwijderd / typo ]
Seriously? Nope, not a bit...
Na veel geknoei met ipconfig, firewalls, driver instellingen, etc, dacht ik ff om het lan stuurprogramma eens te verwijderen en opnieuw te installeren... en ja hoor nu doet die het opeens met een stuurprogramma uit 2009 voor mijn ouwe asus m2a-vm moederbord. Blijkbaar is er ergens (wss windows update) een brakke/incompatible driver geïnstalleerd voor mijn lan adapter.MediaZoo schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:25:
Modem terug naar fbi gezet..
Het is nu (schijnbaar) opgelost voor je.. je zou kunnen kijken naar "Driver Sollution Pack" kiezen, kies wel voor de FULL version (torrent download) en niet de lite versie want dan krijg je "gratis" extra software er bijIseT schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:00:
[...]
Na veel geknoei met ipconfig, firewalls, driver instellingen, etc, dacht ik ff om het lan stuurprogramma eens te verwijderen en opnieuw te installeren... en ja hoor nu doet die het opeens met een stuurprogramma uit 2009 voor mijn ouwe asus m2a-vm moederbord. Blijkbaar is er ergens (wss windows update) een brakke/incompatible driver geïnstalleerd voor mijn lan adapter.
Het ziet er na uit dat mijn problemen helaas nog niet helemaal verholpen zijnDutch2007 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:19:
[...]
Het is nu (schijnbaar) opgelost voor je.. je zou kunnen kijken naar "Driver Sollution Pack" kiezen, kies wel voor de FULL version (torrent download) en niet de lite versie want dan krijg je "gratis" extra software er bij
Nu heb ik een ander merkwaardig verschijnsel, als mijn pc is aangesloten op het modem heb ik lag op xbox live...
Ik heb voor de zekerheid alles handmatig ingesteld wat port forwarding etc. Betreft om er zeker van te zijn maar dat hielp niet. Pas nadat ik de ethernet kabel van mijn pc eruit haalde had ik geen lagg meer. De pc stond alleen maar aan en deed verder niks wat betreft internet/downloaden.
Is de modem niet goed met meerdere verbindingen tegelijk of ligt dit aan iets anders?
Ander kabeltje proberen? Je zou niet de eerste zijn die na veel experimenteren erachter komt dat het toch aan de kabel lag.
Mogelijk de verschillende apparaten eens op andere LAN poorten aansluiten, om uit te sluiten dat er een LAN-poort van het modem kaduuk is (alhoewel ik die kans klein acht).
Ik heb hier een setup met 3 wifi-routers (voor iedere verdieping) en een switch aangesloten op het Ziggo modem (wifi uit) en dat functioneert allemaal prima. Mijn Xbox 360 is bekabeld via de switch met de modem verbonden. Bekabeling is CAT6.
Alle wifi-clients (laptops) halen de volle 60 Mbits van mijn abonnement (62 Mbits zelfs). Mobiele apparaten zoals mobieltjes en iPads zitten rond de 35-40 Mbits.
De Xbox heeft nergens last van, ook niet als het druk is op het netwerk met normaal internetverkeer. Pas als ik een download start vanuit usenet, begint ie wat te laggen. Maar zo'n download eist dan ook bijna de volle beschikbare bandbreedte van het abonnement op.
Mogelijk de verschillende apparaten eens op andere LAN poorten aansluiten, om uit te sluiten dat er een LAN-poort van het modem kaduuk is (alhoewel ik die kans klein acht).
Ik heb hier een setup met 3 wifi-routers (voor iedere verdieping) en een switch aangesloten op het Ziggo modem (wifi uit) en dat functioneert allemaal prima. Mijn Xbox 360 is bekabeld via de switch met de modem verbonden. Bekabeling is CAT6.
Alle wifi-clients (laptops) halen de volle 60 Mbits van mijn abonnement (62 Mbits zelfs). Mobiele apparaten zoals mobieltjes en iPads zitten rond de 35-40 Mbits.
De Xbox heeft nergens last van, ook niet als het druk is op het netwerk met normaal internetverkeer. Pas als ik een download start vanuit usenet, begint ie wat te laggen. Maar zo'n download eist dan ook bijna de volle beschikbare bandbreedte van het abonnement op.
[ Voor 45% gewijzigd door Masimo op 13-03-2014 23:07 ]
"PC is alleen maar aangesloten, ik doe niks" betekent niet dat je PC niks doet... Misschien een stuk malware dat op de achtergrond de boel staat te DoS'en en daarbij ofwel je verbinding dichttrekt, ofwel je modem z'n connection tracking tabellen over de zeik helpt?
Decoder geeft geen beeld meer. Twee weken zonder tv dus omdat je dat ding nergens kunt omruilen. Moest de (BELGISCHE) helpdeskmedewerker letterlijk wakkerhouden aan de tv. Constant gegeeuw en eeuwige stiltes van zijn kant. Heel vervelend.. Nu aangemeld voor reparatie en hoop een humax terug te krijgen ipv de cisco
[ Voor 14% gewijzigd door Boinkie op 14-03-2014 12:19 ]
Heb jij ook zo'n TV die kan bellen? of Heb je slaap?Boinkie schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 12:18:
Moest de (BELGISCHE) helpdeskmedewerker letterlijk wakkerhouden aan de tv.
Pc gescand met ESET en Hitman Pro en niks bijzonders kunnen vinden. Ik heb het ook eens geprobeerd met kabel aangesloten aan laptop om kapotte kabel uit te sluiten maar ik had geen problemen met de kabel in laptop. Dit is wel erg vreemd, als het malware is, is het wel erg goed verstopte malware want in lopende processen en netwerk activiteit is niks op te merken. En mocht het malware zijn zou het probleem zich toch ook moeten voordoen wanneer ik me pc via wifi heb verbonden?_JGC_ schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:00:
"PC is alleen maar aangesloten, ik doe niks" betekent niet dat je PC niks doet... Misschien een stuk malware dat op de achtergrond de boel staat te DoS'en en daarbij ofwel je verbinding dichttrekt, ofwel je modem z'n connection tracking tabellen over de zeik helpt?
Sinds gisteravond maak ik gebruik van een Ziggo Z2 + TV Standaard-abonnement i.c.m. een Samsung SMT-C7140 HD-decoder. En geweldige vooruitgang op mijn vorige Online-abonnement in zowel internetsnelheid als de beeldkwaliteit van de televisie. 
Echter, nu heb ik - uit nieuwsgierigheid - de volgende vraag over de decoder: wat betekent de signaalstatus en kan het kwaad dat deze bij veel zenders 'slechts' tussen de 30% en 45% is?
Echter, nu heb ik - uit nieuwsgierigheid - de volgende vraag over de decoder: wat betekent de signaalstatus en kan het kwaad dat deze bij veel zenders 'slechts' tussen de 30% en 45% is?
Zolang de kwaliteit 100% is en de BER 0 dan is het prima.Yonix schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 18:15:
Sinds gisteravond maak ik gebruik van een Ziggo Z2 + TV Standaard-abonnement i.c.m. een Samsung SMT-C7140 HD-decoder. En geweldige vooruitgang op mijn vorige Online-abonnement in zowel internetsnelheid als de beeldkwaliteit van de televisie.
[afbeelding]
I intend to live forever. So far, so good.
Zolang je signaal kwaliteit maar hoog is en/of de BER (Bit Error rate) gelijk is aan nul, is dat geen probleem. Geen blokjesbeeld dus.
Signaalwaardes verschillen per apparaat, want iedere fabrikant hanteert een eigen schaalverdeling.
Je kan een indicatie krijgen van je binnenkomende signaal door op de statuspagina in het modem te kijken. Power level van de downstream idealiter tussen -10 en +10 dBmV, met een Signal to Noise Ratio van >35.
Én erg belangrijk: goede coax, stekkers, versterkers, splitters gebruiken.
Signaalwaardes verschillen per apparaat, want iedere fabrikant hanteert een eigen schaalverdeling.
Je kan een indicatie krijgen van je binnenkomende signaal door op de statuspagina in het modem te kijken. Power level van de downstream idealiter tussen -10 en +10 dBmV, met een Signal to Noise Ratio van >35.
Én erg belangrijk: goede coax, stekkers, versterkers, splitters gebruiken.
Ik heb een tip én een vraag.
De tip: CCExtractor.
Met VideoRedo kun je enorm makkelijk Humax opnames verwerken (reclames wegknippen e.d.) maar de subtitles (DVB) blijven een apart verhaal.
Die kon ik eigenlijk alleen behouden als ik het bestand als .ts bewaarde of als .wtv.
Beide niet echt prettige bestanden IMHO.
Nu kan ik het naar elk gewenst formaat omzetten en toch de subs bewaren:
- Opnames via FTP naar PC kopiëren
- Met VideoRedo reclames wegknippen.
- Het verknipte videobestand door CCExtractor halen; maakt aparte .srt aan.
- Het verknipte videobestand door elk willekeurig programma laten omzetten naar bijv. MP4 of .MKV.
Dat laatste doe ik overigens met Freemake Video Convertor op de vaste PC; helaas crasht dit programma op mijn laptop (geen idee waarom)
Misschien gebruikt iemand dit programma al en ik heb daarom ook een vraag; bovenstaande werkt prima bij allerlei opnames maar bij eentje niet. Daar krijg ik dat de eerste zin van hieronder zo'n 3 minuten in beeld blijft staan en daarna pas verder gaat.
Ik zie dus ook niets aan bovenstaande wat verkeerd zou kunnen zijn. Heb bestand afgespeeld met o.a. Media Player Classic en Windows Media Player.
Of gaat laatste te ver Off-topic?
De tip: CCExtractor.
Met VideoRedo kun je enorm makkelijk Humax opnames verwerken (reclames wegknippen e.d.) maar de subtitles (DVB) blijven een apart verhaal.
Die kon ik eigenlijk alleen behouden als ik het bestand als .ts bewaarde of als .wtv.
Beide niet echt prettige bestanden IMHO.
Nu kan ik het naar elk gewenst formaat omzetten en toch de subs bewaren:
- Opnames via FTP naar PC kopiëren
- Met VideoRedo reclames wegknippen.
- Het verknipte videobestand door CCExtractor halen; maakt aparte .srt aan.
- Het verknipte videobestand door elk willekeurig programma laten omzetten naar bijv. MP4 of .MKV.
Dat laatste doe ik overigens met Freemake Video Convertor op de vaste PC; helaas crasht dit programma op mijn laptop (geen idee waarom)
Misschien gebruikt iemand dit programma al en ik heb daarom ook een vraag; bovenstaande werkt prima bij allerlei opnames maar bij eentje niet. Daar krijg ik dat de eerste zin van hieronder zo'n 3 minuten in beeld blijft staan en daarna pas verder gaat.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| 51 00:03:34,840 --> 00:07:14,076 Since the 19th century, Haven Brothers Diner here 52 00:07:14,116 --> 00:07:18,076 has been selling these hot dogs. Well, not these hot dogs obviously. |
Ik zie dus ook niets aan bovenstaande wat verkeerd zou kunnen zijn. Heb bestand afgespeeld met o.a. Media Player Classic en Windows Media Player.
Of gaat laatste te ver Off-topic?
Ik zou hier thuis een aantal apparaten graag willen voorzien van een statisch IP-adres, maar ik heb geen idee hoe ik dat in moet stellen in het nieuwe Cicso modem. Iemand een idee?
Geavanceerde instellingen > Lan setup > DHCP daaronder zit een knopje waar je dat kan doen.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Dan kun je beter nog je DHCP pool bij .100 laten starten. Dan kun je alles eronder statisch inregelen, zo heb ik het gedaan.
Of je zet gewoon start op .2 en end op .240 
Eerste wat ik bij vrienden doe is ook 192.168.178.x veranderen in 192.168.1.x
Eerste wat ik bij vrienden doe is ook 192.168.178.x veranderen in 192.168.1.x
[ Voor 46% gewijzigd door tcviper op 17-03-2014 20:40 ]
Ik wel. Volgens je SRT moet die eerste zin bij 3 minuten en 34,840 seconden in beeld komen en bij 7 minuten en 14,076 seconden weer verdwijen. Dat betekent dat het zoals jij zegt 3 minuten en 39,236 seconden in beeld blijft staan. Ik heb geen idee hoe dit is gebeurd, maar 't programma dat die ondertitels heeft geproduceerd heeft aardig met de timing gerotzooid. Dat kan door een bug in één van de door jou genoemde programma's veroorzaakt zijn, maar als het zo'n geïsoleerd geval is lijkt het mij meer waarschijnlijk dat de ondertitels al bij het opnemen niet goed zijn binnengekomen. Een hele enkele keer zie ik die bij live TV ook wel eens haperen.Piet91 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:53:
bovenstaande werkt prima bij allerlei opnames maar bij eentje niet. Daar krijg ik dat de eerste zin van hieronder zo'n 3 minuten in beeld blijft staan en daarna pas verder gaat.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 51 00:03:34,840 --> 00:07:14,076 Since the 19th century, Haven Brothers Diner here 52 00:07:14,116 --> 00:07:18,076 has been selling these hot dogs. Well, not these hot dogs obviously.
Ik zie dus ook niets aan bovenstaande wat verkeerd zou kunnen zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door Jerrythafast op 17-03-2014 23:56 ]
Jerrythafast schreef op maandag 17 maart 2014 @ 23:53:
Ik wel. Volgens je SRT moet die eerste zin bij 3 minuten en 34,840 seconden in beeld komen en bij 7 minuten en 14,076 seconden weer verdwijen. Dat betekent dat het zoals jij zegt 3 minuten en 39,236 seconden in beeld blijft staan. Ik heb geen idee hoe dit is gebeurd, maar 't programma dat die ondertitels heeft geproduceerd heeft aardig met de timing gerotzooid. Dat kan door een bug in één van de door jou genoemde programma's veroorzaakt zijn, maar als het zo'n geïsoleerd geval is lijkt het mij meer waarschijnlijk dat de ondertitels al bij het opnemen niet goed zijn binnengekomen. Een hele enkele keer zie ik die bij live TV ook wel eens haperen.
Heb je het nog wel een paar keer bekeken ook.
Jammer, want voor de rest werkt het programma uitstekend en snel. Nergens problemen mee.
Dit programma maar niet ondertitelen dan...
[ Voor 18% gewijzigd door Piet91 op 17-03-2014 23:59 ]
Klopt het dat dit programma de Teletekst ondertitels extraheert, niet die in DVB formaat ?
Voor de geïnteresseerden:
Mijn problemen zijn opgelost.
Wat er nou precies aan de hand was weet ik niet, echter werkte de bridge-modus niet zoals het zou moeten werken. Nu staat de bridge-modus dus weer uitgeschakeld en maken we gebruik van onze eigen Wifi-router.
Mijn problemen zijn opgelost.
Wat er nou precies aan de hand was weet ik niet, echter werkte de bridge-modus niet zoals het zou moeten werken. Nu staat de bridge-modus dus weer uitgeschakeld en maken we gebruik van onze eigen Wifi-router.
Denk het:geerten schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:52:
Klopt het dat dit programma de Teletekst ondertitels extraheert, niet die in DVB formaat ?
Bron.What kind of closed captions does CCExtractor support?
American TV captions (CEA-608 is well supported, and CEA-708 is starting to look good) and Teletext based European subtitles.
Iemand nog een tip voor mij?
Ik heb een standaard versterker tot 15 meter op stroom die je bij de ziggo installatie kreeg. Mijn kabel is +/- 20 meter. Ik denk net te lang voor interactieve tv.
Ik heb wel ontvangst Sterkte is maar 39% moet ik dan een andere kabel nemen? Of moet ik de versterker vervangen?
Toen de hd recorder in de woonkamer stond had ik wel interactieve tv dwz ik kon bij uitzending gemist en bij het filmaanbod komen.
Ik heb een standaard versterker tot 15 meter op stroom die je bij de ziggo installatie kreeg. Mijn kabel is +/- 20 meter. Ik denk net te lang voor interactieve tv.
Ik heb wel ontvangst Sterkte is maar 39% moet ik dan een andere kabel nemen? Of moet ik de versterker vervangen?
Toen de hd recorder in de woonkamer stond had ik wel interactieve tv dwz ik kon bij uitzending gemist en bij het filmaanbod komen.
[ Voor 17% gewijzigd door Wii4all op 18-03-2014 20:38 ]
Burp
Is dat de Tratec versterker met 4 uitgangen? Zo ja, dan sluit je de kabel op een uitgang met meer versterking aan. Op de hoogste versterking kan er makkelijk 30 - 40 meter kabel aan.

Én, goede kwaliteit kabel gebruiken. Dan heb je zelfs kans dat je signaal zich verbeterd.

Én, goede kwaliteit kabel gebruiken. Dan heb je zelfs kans dat je signaal zich verbeterd.
[ Voor 40% gewijzigd door Masimo op 18-03-2014 22:09 ]
Ja, inderdaad zo eentje is het.
ik heb gekeken en hij zit al op degene waardoor de grootste afstand ondersteund wordt. Het zal dan waarschijnlijk de kabel zijn of de stekker waar de kabel de recorder in gaat.
Zal is kijken of de stekkers aan de kabel misschien niet goed zitten.
ik heb gekeken en hij zit al op degene waardoor de grootste afstand ondersteund wordt. Het zal dan waarschijnlijk de kabel zijn of de stekker waar de kabel de recorder in gaat.
[ Voor 17% gewijzigd door Wii4all op 19-03-2014 10:50 ]
Burp
Verwijderd
Heb je gekeken of de aansluiting in kwestie wel retourgeschikt is? Daar zou het interactieve on demand deel allicht vandaan kunnen komen.Wii4all schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:45:
Ja, inderdaad zo eentje is het.
Edit: zie namelijk het plaatje niet
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2014 18:43 ]
Die Tratec is een retourgeschikte versterker. Die kreeg je ooit bij Ziggo als je een Cisco interactieve decoder ontving. Als je een retoursignaal moet hebben moet ie natuurlijk wél rechtstreeks op het AOP worden aangesloten en niet via de UMU01 (ofwel het data/TV/Radio filter).
@Wii4all: Check je signaal eens met de lange kabel rechtstreeks op het AOP.
Normaalgesproken moet je een metertje of 10 (goede!) kabel kunnen gebruiken zonder versterker. Als je naar een meter of 20 gaat is een versterking van 4dB voldoende. Dat is op de Tratec de derde uitgang. Dat is dan alleen zonder tussenkomst van eventuele splitters (-3dB) en/of einddozen (-2dB). Een goede kabel heeft een demping van afgerond 0,2 dB/meter. Daarbij zijn de verliezen door de stekkers al meegerekend.
Uiteindelijk moet je beeld gewoon zonder storingen op je TV komen. Belangrijkste is dat de BER (Bit Error Rate) gelijk is aan 0. Signaalwaardes aflezen uit een aangesloten apparaat is "onbetrouwbaar". Wat bij de één 70% is, kan bij de ander 40% zijn.
@Wii4all: Check je signaal eens met de lange kabel rechtstreeks op het AOP.
Normaalgesproken moet je een metertje of 10 (goede!) kabel kunnen gebruiken zonder versterker. Als je naar een meter of 20 gaat is een versterking van 4dB voldoende. Dat is op de Tratec de derde uitgang. Dat is dan alleen zonder tussenkomst van eventuele splitters (-3dB) en/of einddozen (-2dB). Een goede kabel heeft een demping van afgerond 0,2 dB/meter. Daarbij zijn de verliezen door de stekkers al meegerekend.
Uiteindelijk moet je beeld gewoon zonder storingen op je TV komen. Belangrijkste is dat de BER (Bit Error Rate) gelijk is aan 0. Signaalwaardes aflezen uit een aangesloten apparaat is "onbetrouwbaar". Wat bij de één 70% is, kan bij de ander 40% zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Masimo op 19-03-2014 20:22 ]
Het is gelukt ik heb beide connectoren opnieuw op de kabel gezet. Hierna ging de ber van 2 naar 0.
Na aanroepen installatie interactive tv ging het knipperende lampje op de recorder weg.
Ben wel opgelucht want ik hoef nu geen nieuwe kabel te trekken
Na aanroepen installatie interactive tv ging het knipperende lampje op de recorder weg.
Ben wel opgelucht want ik hoef nu geen nieuwe kabel te trekken
Burp
Waar kun je die ber checken?
60Mb afgesloten en haal 65Mb. Maar signaalstatus op de tv is maar 22% sterkte is wel 100%.
Maar ons tv beeld flikkert steeds. We hebben nu helaas wel de installatie heel raar lopen. Maar heeft de coax kabel van de splitter naar de tv-ontvanger hier effect op? Gaat digitale tv niet via de internet kabel?
Ik bestel maar eens 15 meter coax satteliet kabel. Kabels trekken is een hel in dit oud herenhuis. Afgelopen week 50m internet kabel getrokken voor kelder naar zolder. Zigzaggend het huis door...
60Mb afgesloten en haal 65Mb. Maar signaalstatus op de tv is maar 22% sterkte is wel 100%.
Maar ons tv beeld flikkert steeds. We hebben nu helaas wel de installatie heel raar lopen. Maar heeft de coax kabel van de splitter naar de tv-ontvanger hier effect op? Gaat digitale tv niet via de internet kabel?
Ik bestel maar eens 15 meter coax satteliet kabel. Kabels trekken is een hel in dit oud herenhuis. Afgelopen week 50m internet kabel getrokken voor kelder naar zolder. Zigzaggend het huis door...
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Verwijderd
Uiteraard hebben je kabels invloed. Een signaal van 100% sterkte is volgens mij veel te veel, probeer is een andere poort met minder uitgaand vermogen op je splitter (indien aanwezig). Digitale tv gaat gewoon via de coax, enkel interactief maakt gebruik van internet. En dat is dan nog eens beperkt tot de keuze van het programma wat vervolgens via de coax afgeleverd wordt.alaintje schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:11:
Waar kun je die ber checken?
Als je een Samsung 7140 decoder hebt: die geven wel vaker 22% als signaalstatus aan. Niks van aantrekken, signaal kan gewoon prima zijn.
Bij sommige decoders wel (de humax), maar dan alleen voor het verkeer van de decoder richting ziggo. De stream voor interactieve tv van ziggo naar jouw huis komt wel gewoon via de coax binnen.alaintje schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:11:
Gaat digitale tv niet via de internet kabel?
[ Voor 12% gewijzigd door job op 19-03-2014 23:10 ]
De signaalstatus is 12 of 22%.
De kwaliteit is 100%. Maar heb veel last van weg flikkernd beeld.
Zal morgens eens veel kabels gaan wisselen
.
De kwaliteit is 100%. Maar heb veel last van weg flikkernd beeld.
Zal morgens eens veel kabels gaan wisselen
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Morgen,
Sinds afgelopen week overgestapt van XMS glasvezel naar Ziggo Z2.
Ziet er allemaal goed uit! niets te klagen, het is alleen een beetje wennen.
Sinds afgelopen week overgestapt van XMS glasvezel naar Ziggo Z2.
Ziet er allemaal goed uit! niets te klagen, het is alleen een beetje wennen.
Wordt het Wikipedia: Guide Plus signaal nog steeds over het analoge signaal geleverd/doorgegeven door Ziggo? Mijn Pioneer DVR-540H-S HDD-recorder klaagt over het gebrek aan Guide Plus+, of komt dat doordat die lange tijd heeft uitgestaan?
edit: En nog een raar iets:
Zo nu en dan blijft het beeld van RTL8 even hangen, geluid gaat door, dan wordt het beeld zwart (geluid gaat nog steeds door) en dan is het weer normaal.
Is dat een issue met de decoder (DCB-9401r)?
Zo nu en dan blijft het beeld van RTL8 even hangen, geluid gaat door, dan wordt het beeld zwart (geluid gaat nog steeds door) en dan is het weer normaal.
[ Voor 34% gewijzigd door Raven op 25-03-2014 08:48 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Wat een heethoofden zijn die cisco modems trouwens, mijn wifi deed weer eens gek dus ik kon weer even dat ding ergens onder mijn tv meubel vandaan vissen. Was vrij warm op het hete af... Nou was die wel net goed aan het werk gezet door de NAS die er 20GB doorheen had getrokken. Heeft het een met het ander te maken en iemand toevallig een idee wat die cisco modems verstoken aan energie?
Zat vandaag per toeval eens te kijken naar de ziggo webmail interface. Ziet er strak uit maar blijft schraal dat je daar niet een eigen email adress oid op kan gebruiken
Zat vandaag per toeval eens te kijken naar de ziggo webmail interface. Ziet er strak uit maar blijft schraal dat je daar niet een eigen email adress oid op kan gebruiken
Heya all,
Ik zie in mijn Cisco EPC3928AD modem (heb router functie uitstaan) de volgende waardes:
Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 10.5 dBmV 39.4 dB
Channel 2: 10.7 dBmV 39.4 dB
Channel 3: 10.4 dBmV 39.5 dB
Channel 4: 10.4 dBmV 39.6 dB
Channel 5: 10.4 dBmV 39.4 dB
Channel 6: 10.4 dBmV 39.3 dB
Channel 7: 10.9 dBmV 40.3 dB
Channel 8: 10.6 dBmV 39.8 dB
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 44.5 dBmV
Channel 2: 43.5 dBmV
Channel 3: 44.0 dBmV
Channel 4: 44.5 dBmV
Volgens mij komt de hogere power van de versterker wat ervoor zit, maar alles werkt wel super goed haal de volle 150mb down en 15 up. Moet dit dan toch aangepast of als het goed werkt is het prima?
Ik zie in mijn Cisco EPC3928AD modem (heb router functie uitstaan) de volgende waardes:
Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 10.5 dBmV 39.4 dB
Channel 2: 10.7 dBmV 39.4 dB
Channel 3: 10.4 dBmV 39.5 dB
Channel 4: 10.4 dBmV 39.6 dB
Channel 5: 10.4 dBmV 39.4 dB
Channel 6: 10.4 dBmV 39.3 dB
Channel 7: 10.9 dBmV 40.3 dB
Channel 8: 10.6 dBmV 39.8 dB
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 44.5 dBmV
Channel 2: 43.5 dBmV
Channel 3: 44.0 dBmV
Channel 4: 44.5 dBmV
Volgens mij komt de hogere power van de versterker wat ervoor zit, maar alles werkt wel super goed haal de volle 150mb down en 15 up. Moet dit dan toch aangepast of als het goed werkt is het prima?
Het verdient sowieso de voorkeur om je modem zonder versterker aan te passen, maar als je verbinding verder stabiel is: Niets aan doen!
Als hij de tratec heeft die een paar posts terug wordt besproken (zie de afbeeldnig) kan het modem prima aangesluiten worden op de onversterkte poort.
Signaal waarden zien er verder prima uit, dus je kan er ook van af blijven
Signaal waarden zien er verder prima uit, dus je kan er ook van af blijven
[ Voor 21% gewijzigd door job op 27-03-2014 13:12 ]
Nee heb een totaal andere versterker, maar goed het werkt naar behoren dus we laten het lekker staan, dank voor de reacties allen!
Ik zie geen topic om TV & internetaanbieders met elkaar te vergelijken, dus dan maar hier. Heb ik het bij het juiste eind dat Ziggo veel beter is dan Tele2? Tele2 is namelijk wel veel goedkoper.
En welk abonnement raden jullie aan voor mij? Ik download af en toe series en stream elk weekend voetbal via foxsports. Is de goedkoopste variant voldoende?
En welk abonnement raden jullie aan voor mij? Ik download af en toe series en stream elk weekend voetbal via foxsports. Is de goedkoopste variant voldoende?
[ Voor 33% gewijzigd door mrmatiz op 28-03-2014 18:04 ]
Verwijderd
In welk opzicht beter? Qua snelheid is Ziggo veel beter, aangezien je niet afhankelijk bent van de afstand tot aan de wijkcentrale en de kwaliteit van de koperkabels tot aan je huis, en uiteraard omdat de huidige DSL techniek in Nederland geen 150 Mb kan leveren, wat Ziggo met haar EuroDOCSIS netwerk wel kan.mrmatiz schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 18:01:
Ik zie geen topic om TV & internetaanbieders met elkaar te vergelijken, dus dan maar hier. Heb ik het bij het juiste eind dat Ziggo veel beter is dan Tele2? Tele2 is namelijk wel veel goedkoper.
Tevens snoept TV van Ziggo geen bandbreedte zoals bij DSL wel het geval is, en is de beeldkwaliteit ook vele malen beter.
Wat betreft de service kan ik je geen antwoord geven, omdat ik geen ervaring heb met de service van Tele2.
Verwijderd
Als je modem geen onversterkte poort heeft (lees: 0 dB), dan zou je het signaal eventueel vóór de versterker kunnen afsplitsen met een tweewegs splitter, waarvan 1 kabel naar je modem gaat, en 1 kabel naar je versterker. Je hebt dan ongeveer 3,8 dB demping op beide poorten.tcviper schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:14:
Nee heb een totaal andere versterker, maar goed het werkt naar behoren dus we laten het lekker staan, dank voor de reacties allen!
Echter, als je verbinding verder stabiel is, zou ik er verder niets aan doen.
Een goede splitter is bijv. te krijgen via http://www.mediazoo.nl/sh...tters/hirschmann-vfc-2104
Is natuurlijk een beetje discutabel om in het Ziggo-topic te vragen of Ziggo beter is... zoals je zou verwachten is mijn antwoord als Ziggo-gebruiker natuurlijk een volmondig ja.mrmatiz schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 18:01:
Qua service-aspecten kan ik niks zeggen, want ik heb alleen met Ziggo ervaring met de helpdesk (die ervaring was positief, maar in dit topic valt te lezen dat niet iedereen dezelfde ervaring heeft).
Technisch gezien vind ik Ziggo op veel vlakken superieur.
Eerst op gebied van TV, waar de voorouderen van Ziggo ooit voor bedoeld waren. Ziggo heeft - van wat ik heb gehoord - de beste HDTV-beeldkwaliteit van Nederland. DSL-providers moeten korten op de kwaliteit vanwege beperkte bandbreedte en ik heb regelmatig gelezen dat op glasvezel het beeld ook niet zo goed is als bij Ziggo. Ik kijk het liefst digitale TV zonder extra kastjes en afstandsbedieningen en daarvoor kun je alle IPTV-aanbieders (alles via de telefoonlijn, dus ook Tele2, en een deel van de glasvezelaanbieders) gelijk wegstrepen, want daarbij heb je altijd een ontvanger van je aanbieder nodig. Kort gezegd: Ziggo levert (1) een hoge beeldkwaliteit in (2) een TV-signaal dat de meeste TV's met CI+ slot zonder extra kastjes kunnen weergeven, waarbij je (3) zonder toestanden gratis meerdere TV's kunt aansluiten, inclusief (4) oude analoge TV's en recorders. Vierdubbel positief dus.
Dan internet. Zoals door iemand anders hierboven al aangehaald heb je bij Tele2 geen last van het feit dat je dichtbij de centrale moet zitten. Ik neem bij Ziggo een 20/2 Mb abbonnement af en krijg 22/2 Mb van ze. Bij mijn vorige provider (Online) had ik een 20/1 Mb abbonnement, maar DSL kan hier niet sneller dan 12/0.7 Mb. Of je krijgt waar je voor betaalt is bij DSL dus maar de vraag. Bovendien gaat bij Tele2 het TV-signaal gewoon als een soort Youtube tussen je internetverkeer door (IPTV), waardoor je internetsnelheid nog een paar Mb extra afneemt zodra je de TV aan zet. En als je twee TV's aanzet gaat er nog eens een paar Mb af (als dat überhaupt al kan). Bij Ziggo is internet (1) zo snel als waarvoor je betaalt en (2) volledig gescheiden van het TV-signaal, dus het blijft snel. Wederom dubbel positief. Wel deel je bij Ziggo het internetsignaal met de mensen in jouw straat of wijk, waardoor het voor zou kunnen komen dat je met een snel abonnement soms niet de volle 150 Mb haalt vanwege de drukte. Maar met het goedkoopste abonnement (20/2 Mb) heb ik nog nooit iets van drukte gemerkt, op piekuren haal ik nog steeds 22/2 Mb in de speedtest.
Tot slot het modem/router. Dat functioneert, maar het WiFi-bereik is behoorlijk slecht als je in een betonnen huis zit zoals ik. Heel veel mensen hier in het topic hebben er dan ook een eigen router achter gezet met beter WiFi-bereik. Ik weet alleen niet hoe goed het WiFi-bereik van het apparaat van Tele2 is, dus misschien maakt dit wel niks uit in je keuze. Voordeeltje van Ziggo is wel dat je gebruik kunt maken van WiFi-Spots waardoor je als je bijvoorbeeld bij familie met (buren met) Ziggo bent, ook makkelijk op internet kunt.
Ik ben blij met mijn overstap naar Ziggo
Ik denk inderdaad niet dat je meer dan 20/2 Mb nodig hebt. Streamen gaat daarmee meer dan prima, je downloads zullen dan iets trager gaan tijdens het streamen maar hier rollen de afleveringen ook ruimschoots sneller binnen dan ik ze kan kijken. Als je je internetverbinding deelt met huisgenoten die er ook een actief onlineleven op na houden zou je misschien een hoger pakket kunnen nemen, maar anders lijkt me dat niet nodig.mrmatiz schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 18:01:
[ Voor 11% gewijzigd door Jerrythafast op 28-03-2014 19:19 . Reden: Tweede vraag ook maar beantwoord, als je dan toch een lange post maakt, dan gelijk maar goed he... ]
Wat is het nadeel dan als ie achter versterker blijft (+11.0db staat per poort, ding heeft geen 0db poort)?Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 18:49:
[...]
Als je modem geen onversterkte poort heeft (lees: 0 dB), dan zou je het signaal eventueel vóór de versterker kunnen afsplitsen met een tweewegs splitter, waarvan 1 kabel naar je modem gaat, en 1 kabel naar je versterker. Je hebt dan ongeveer 3,8 dB demping op beide poorten.
Echter, als je verbinding verder stabiel is, zou ik er verder niets aan doen.
Een goede splitter is bijv. te krijgen via http://www.mediazoo.nl/sh...tters/hirschmann-vfc-2104
Maakt het zoveel uit dan of is het ten alle tijden beter om die VFC2104 ertussen te plaatsen?
Ipv een splitter kan je natuurlijk ook het modem aansluiten op het aop wat ziggo je in het aansluitpakket heeft geleverd. Daar zit een data aansluiting op.
Bij mij gaat AOP direct naar de versterker
Ze hebben hier namelijk een soort van versterker geplaatst met 10 aansluitingen (wat normaal ook in flat word gebruikt). Dus zo'n splitter is dan beter optie ervoor.
Verwijderd
Waarschijnlijk een versterker met daar achter een multitap? Je woont in een gedeeld apartement ofzo?tcviper schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 23:46:
Bij mij gaat AOP direct naar de versterkerZe hebben hier namelijk een soort van versterker geplaatst met 10 aansluitingen (wat normaal ook in flat word gebruikt). Dus zo'n splitter is dan beter optie ervoor.
Weet niet of dit bekend is? Vanaf 1 mei
z1 30/3mbit
z2 90/9mbit
z3 180/18mbit
idem alles in 1
z1 30/3mbit
z2 90/9mbit
z3 180/18mbit
idem alles in 1
[ Voor 3% gewijzigd door neneal op 29-03-2014 13:06 ]
Verwijderd
Huh? Waar heb je die info gevonden? Niet verkeerd trouwensneneal schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:58:
Weet niet of dit bekend is? 1 mei
z1 30/3mbit
z2 90/9mbit
z3 180/18mbit
idem alles in 1
Maar ziggo moet niet teveel zenders in de aanbieding doen, zit ik opeens met het extra tv pakket, hbo en ook film1 en sport1 en dat allemaal voor 50% korting elk voor 3 maand. Top hoor. En werkt ook prima met de apps op de ipad, heerlijk.
Ik ben er werkzaamVerwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 13:03:
[...]
Huh? Waar heb je die info gevonden? Niet verkeerd trouwens![]()
Maar ziggo moet niet teveel zenders in de aanbieding doen, zit ik opeens met het extra tv pakket, hbo en ook film1 en sport1 en dat allemaal voor 50% korting elk voor 3 maand. Top hoor. En werkt ook prima met de apps op de ipad, heerlijk.
Wat heeft dat voor een gevolgen voor de huidige abonnees met hun huidig abonnement? Ik heb bijvoorbeeld sinds twee weken een Z2-abonnement met 60mb.
Dat betekend dat je vanaf 1 mei 90mb hebt, klanten krijgen dus allemaal de upgrade.
Wat worden de AiE snelheden dan? Die wijken nu af van de Z-serie...
Overigens ben ik nog sceptisch, aangezien de enige 3 posts van je op GoT de 3 in dit topic zijn... Ben desalniettemin benieuwd!
Overigens ben ik nog sceptisch, aangezien de enige 3 posts van je op GoT de 3 in dit topic zijn... Ben desalniettemin benieuwd!
[ Voor 49% gewijzigd door Hmmbob op 29-03-2014 13:25 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Die zijn sinds een jaar al hetzelfde, ook nu dus.
Hmmbob schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 13:21:
Hetzelfde dus. Nu was ik al tevreden met 60Mbit maar een upgrade naar 90Mbit is mooi meegenomenneneal schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:58:
z1 30/3mbit
z2 90/9mbit
z3 180/18mbit
idem alles in 1
De reden dat ik het hier post is omdat het niet bij het nieuws staat op tweakers, wilde het jullie toch alvast vertellen. Je mag uiteraard met de info doen wat je wilHmmbob schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 13:21:
Ow, had effe gemist dat die al een jaar hetzelfde zijn 
Het lijkt me een leuk nieuwtje, laten we hopen dat het juist (en snel) is!
Het lijkt me een leuk nieuwtje, laten we hopen dat het juist (en snel) is!
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik moet wel zeggen dat als ik dat soort info zo rond 1 april hoor.....twijfel ik altijd enorm aan de serieusheid van die mededelingen. Ach.....misschien komt Ziggo op 1 of 2 april wel met een mededeling
Wat ik dan weer niet snap hieraan is waarom 180mb en niet meteen fatsoenlijk naar bijv 200/100 of 200/50? Daar hebben mensen een stuk meer aan dan weer zo'n tussen stap. Sowieso is er enorm veel vraag naar hogere upload snelheden. Ik zou persoonlijk liever een hogere up nu krijgen dan weer een verhoging in de download speedneneal schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 13:29:
[...]
De reden dat ik het hier post is omdat het niet bij het nieuws staat op tweakers, wilde het jullie toch alvast vertellen. Je mag uiteraard met de info doen wat je wilVerwacht ook komende dagen een officieel bericht vanuit ziggo trouwens
En hoe zit het dan met zakelijk alles in 1? Want de middelste daar is nu 100/10.
[ Voor 5% gewijzigd door tcviper op 29-03-2014 14:29 ]
Hebben al een flinke tijd geen upgrade gehad bij plus, dus zou wel prettig nieuws zijn
Z1 word een steeds mooier instap abonnement
Z1 word een steeds mooier instap abonnement
Waar baseer je op dat er "enorme vraag" naar upload snelheid is?tcviper schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 14:27:
[...]
Wat ik dan weer niet snap hieraan is waarom 180mb en niet meteen fatsoenlijk naar bijv 200/100 of 200/50? Daar hebben mensen een stuk meer aan dan weer zo'n tussen stap. Sowieso is er enorm veel vraag naar hogere upload snelheden. Ik zou persoonlijk liever een hogere up nu krijgen dan weer een verhoging in de download speed
En hoe zit het dan met zakelijk alles in 1? Want de middelste daar is nu 100/10.
Providers kunnen precies zien of dat nodig is of niet en bieden producten aan naar behoefte. Daarbij komt dat hogere upload snelheden niet overal technisch mogelijk zijn. Daarom bieden ze een product wat geleverd kan worden ipv. een product wat het misschien doet er waar duidelijk de behoefte niet ligt.
Tweakers hebben andere behoeften dan de andere 99% van de internet gebruikers. Hoge upload is vaak wel een issue voor zakelijk gebruikers en voila daar hebben ze zakelijke aansluitingen voor. Daar kun je tegen de prijs die ze vragen upload krijgen wat je wilt.
Uhm, ik heb toevallig zakelijk alles in 1, maar alleen Glasvezel van Ziggo bied dan 1:1 down/up en dat is meteen een heel stuk duurder (ca 400 eurie per maand), terwijl concurrenten als Vodafone, XS4All en dergelijken voor een 60 euro per maand nu al glas aanbieden met bijv 100/100 of 500/500 zelfs al: https://thuisbestellen.vo...nd_Glasvezel&cmpid=195001
Waar ik dat op baseer? Op de MKBers om mij heen die schreeuwen om hogere upload snelheden zodat ze op kantoor makkelijk een email/web server kunnen draaien en voor HD films te uploaden naar YouTube voor hun portfolio bijvoorbeeld. Glas van Ziggo is meteen te duur en Vodafone/XS4all is nog niet verkrijgbaar met glas hier in zuid limburg.
Dont get me wrong, ben enorme Ziggo fan en wil daar ook blijven maar die upload snelheid dat vind ik toch gewoon belachelijk, en nu met 4G om de hoek waar ook weer hogere upload snelheden mee zijn vraag je het soms toch wel af.
Waar ik dat op baseer? Op de MKBers om mij heen die schreeuwen om hogere upload snelheden zodat ze op kantoor makkelijk een email/web server kunnen draaien en voor HD films te uploaden naar YouTube voor hun portfolio bijvoorbeeld. Glas van Ziggo is meteen te duur en Vodafone/XS4all is nog niet verkrijgbaar met glas hier in zuid limburg.
Dont get me wrong, ben enorme Ziggo fan en wil daar ook blijven maar die upload snelheid dat vind ik toch gewoon belachelijk, en nu met 4G om de hoek waar ook weer hogere upload snelheden mee zijn vraag je het soms toch wel af.
[ Voor 42% gewijzigd door tcviper op 29-03-2014 15:14 ]
Ik heb geen info over zakelijk, ik ben daar ook niet werkzaam.tcviper schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 14:27:
[...]
Wat ik dan weer niet snap hieraan is waarom 180mb en niet meteen fatsoenlijk naar bijv 200/100 of 200/50? Daar hebben mensen een stuk meer aan dan weer zo'n tussen stap. Sowieso is er enorm veel vraag naar hogere upload snelheden. Ik zou persoonlijk liever een hogere up nu krijgen dan weer een verhoging in de download speed
De reden dat de upload niet meer dan dit verhoogt wordt is een technische, 50mbit upload is gewoon niet realistisch over coax.
Zie bijv. de reacties onder nieuws: Ziggo schroeft maximumsnelheid op naar 150Mbit/s , maar dat is dan de groep TweakersMediaZoo schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 15:05:
[...]
Waar baseer je op dat er "enorme vraag" naar upload snelheid is?
Providers kunnen precies zien of dat nodig is of niet en bieden producten aan naar behoefte. Daarbij komt dat hogere upload snelheden niet overal technisch mogelijk zijn. Daarom bieden ze een product wat geleverd kan worden ipv. een product wat het misschien doet er waar duidelijk de behoefte niet ligt.
Tweakers hebben andere behoeften dan de andere 99% van de internet gebruikers. Hoge upload is vaak wel een issue voor zakelijk gebruikers en voila daar hebben ze zakelijke aansluitingen voor. Daar kun je tegen de prijs die ze vragen upload krijgen wat je wilt.
Wat ben ik blij met mijn 50/50Mb verbinding
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik zou wel graag zien dat ze ping tijd wat naar beneden brengen.
Dat zou mooi zijn.neneal schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 12:58:
z1 30/3mbit
z2 90/9mbit
z3 180/18mbit
idem alles in 1
Het kan wel, maar je moet je netwerk zo enorm gaan segmenteren dat het kostentechnisch niet echt haalbaar meer is. De kleinere kabelaars in Veendam en Harderwijk o.a. hebben dus wel gewoon 100/100 over de kabel (en halen dat ook), omdat segmenteren daar nou eenmaal minder kost omdat het netwerk veel en veel kleiner isneneal schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 16:06:
[...]
Ik heb geen info over zakelijk, ik ben daar ook niet werkzaam.
De reden dat de upload niet meer dan dit verhoogt wordt is een technische, 50mbit upload is gewoon niet realistisch over coax.
Laat ik het anders zeggen, 50mbit is niet realistisch over coax met de huidge infrastructuur.tha_bulldog schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 16:30:
[...]
Het kan wel, maar je moet je netwerk zo enorm gaan segmenteren dat het kostentechnisch niet echt haalbaar meer is. De kleinere kabelaars in Veendam en Harderwijk o.a. hebben dus wel gewoon 100/100 over de kabel (en halen dat ook), omdat segmenteren daar nou eenmaal minder kost omdat het netwerk veel en veel kleiner is
Maar meer dan 19 ook niet? 30 ofzo zou ook wel mooi zijn qua upload.neneal schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 16:36:
[...]
Laat ik het anders zeggen, 50mbit is niet realistisch over coax met de huidge infrastructuur.
[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 29-03-2014 16:39 ]
Maat van me woont in Veendam en dat is glasvezel, geen coaxtha_bulldog schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 16:30:
[...]
Het kan wel, maar je moet je netwerk zo enorm gaan segmenteren dat het kostentechnisch niet echt haalbaar meer is. De kleinere kabelaars in Veendam en Harderwijk o.a. hebben dus wel gewoon 100/100 over de kabel (en halen dat ook), omdat segmenteren daar nou eenmaal minder kost omdat het netwerk veel en veel kleiner is
Aanvulling op de edit: Heb net eens gekeken naar de signaalsterkte en de BER, deze lijken goed. Signaal >80%, BER niet precies 0,0, maar schommelend tussen 0,0 en 0,000009.Raven schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:22:
Wordt het Wikipedia: Guide Plus signaal nog steeds over het analoge signaal geleverd/doorgegeven door Ziggo? Mijn Pioneer DVR-540H-S HDD-recorder klaagt over het gebrek aan Guide Plus+, of komt dat doordat die lange tijd heeft uitgestaan?
Oscar Wilde
Niet alle verbindingen in Veendam zijn glas. Ze leveren wel degelijk ook 100Mbit over coax. Docsis3, 4 upstream kanalen gebundeldnooberke schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 18:40:
[...]
Maat van me woont in Veendam en dat is glasvezel, geen coax
Dat is dus niet goed. De ber moet gewoon nul zijn.Raven schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 18:53:
[...]
Aanvulling op de edit: Heb net eens gekeken naar de signaalsterkte en de BER, deze lijken goed. Signaal >80%, BER niet precies 0,0, maar schommelend tussen 0,0 en 0,000009.
Je signaal kwaliteit moet 100% zijn.
Signaal sterkte verschilt per decoder, maar let op dat die ook niet te hoog mag zijn.
Een BER meting op een tv of decoder is puntsgewijs. Om er achter te komen waardoor het beeld hangt zul je echt het signaal moeten meten met daarvoor bedoelde apparatuur.Raven schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 18:53:
[...]
Aanvulling op de edit: Heb net eens gekeken naar de signaalsterkte en de BER, deze lijken goed. Signaal >80%, BER niet precies 0,0, maar schommelend tussen 0,0 en 0,000009.
Sinds een langere periode (overigens hoe lang) kan ik vandaag mijn Ziggo verbinding niet meer op het werk inloggen. Betreft een standaard RDP connectie naar een hostname (standaard poort 3389). Webmail is te bereiken, ping/tracert lopen dood omdat dit geblokkeerd word. Het lijkt te maken met de overstap die we een poosje terug hebben gedaan van AiE plus naar standaard. Ik heb daarbij ook een ander IP-adres gekregen welke eindigt op 255. Zou dit een oorzaak kunnen zijn? Via Facebook al gevraagd om een ander IP-adres maar tot op heden geen reactie. Het vreemde is, bij mijn ouders weg lukt het wel (Ziggo ZiE plus), en ook via 3g kan ik erop komen. Duidelijk dat het dus aan mijn Ziggo lijn ligt.
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Je hebt op je router een ip wat eindigt op .255? Dus x.x.x.255? Volgens mij gaat dat niet werken...iets met broadcast adres enzo volgens mij.The Executer schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:10:
Sinds een langere periode (overigens hoe lang) kan ik vandaag mijn Ziggo verbinding niet meer op het werk inloggen. Betreft een standaard RDP connectie naar een hostname (standaard poort 3389). Webmail is te bereiken, ping/tracert lopen dood omdat dit geblokkeerd word. Het lijkt te maken met de overstap die we een poosje terug hebben gedaan van AiE plus naar standaard. Ik heb daarbij ook een ander IP-adres gekregen welke eindigt op 255. Zou dit een oorzaak kunnen zijn? Via Facebook al gevraagd om een ander IP-adres maar tot op heden geen reactie. Het vreemde is, bij mijn ouders weg lukt het wel (Ziggo ZiE plus), en ook via 3g kan ik erop komen. Duidelijk dat het dus aan mijn Ziggo lijn ligt.
Je hebt op je router een ip wat eindigt op .255? Dus x.x.x.255? Volgens mij gaat dat niet werken...iets met broadcast adres enzo volgens mij.The Executer schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:10:
Mijn Ziggo (externe) ip eindigt inderdaad op 255. Dit is het laatste stukje: 62.255. Vond het in eerste instantie wel grappig, zéér gemakkelijk te onthouden natuurlijkTheVMaster schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:13:
[...]
Je hebt op je router een ip wat eindigt op .255? Dus x.x.x.255? Volgens mij gaat dat niet werken...iets met broadcast adres enzo volgens mij.
Ik heb even gegoogled, dit is wat ik dan o.a. vind. Volgens mij is het inderdaad niet wenselijk...The Executer schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:19:
[...]
Mijn Ziggo (externe) ip eindigt inderdaad op 255. Dit is het laatste stukje: 62.255. Vond het in eerste instantie wel grappig, zéér gemakkelijk te onthouden natuurlijk. Maar vraag me af of dit de keerzijde is...
Ziggo gebruikt /22- en /23-netwerken waar de modems hun adressen uit krijgen, adressen die eindigen op .255 of .0 zijn zeker mogelijk.
Dan is het de vraag: zou dit adres mijn probleem kunnen veroorzaken?
Zoals ik al zei heb ik Ziggo via Facebook een bericht gestuurd, maar helaas nog geen reactie. Vorige pogingen gingen in elk geval vlotter, maar kan me voorstellen dat ze ontelbaar veel berichten binnen krijgen.
Zoals ik al zei heb ik Ziggo via Facebook een bericht gestuurd, maar helaas nog geen reactie. Vorige pogingen gingen in elk geval vlotter, maar kan me voorstellen dat ze ontelbaar veel berichten binnen krijgen.
Als ze bij de ICT van je werk ook denken dat alles dat eindigt op .255 geen normaal adres is heb je kans dat je door de firewall wordt tegengehouden, maar dat kun je beter daar navragen.
Het werkt wel, maar zou het niet voor 'problemen' kunnen zorgen...?hcQd schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:25:
Ziggo gebruikt /22- en /23-netwerken waar de modems hun adressen uit krijgen, adressen die eindigen op .255 of .0 zijn zeker mogelijk.
Zojuist contact gehad met de klantenservice. Zij kunnen niets, maar dan ook niets voor mij doen. Ik heb een dynamisch adres toegewezen gekregen en daar heb ik het mee te doen. Mijn IP-adres kan niet gewijzigd worden, hoe graag ik ook zou willen. Er is niets aan te doen. Ik zou mijn modem uit kunnen zetten volgens hun, maar kan moeilijk het complete huis een week zonder internet zetten met de grote kans hetzelfde adres te krijgen.
Tot zover de super klantenservice van Ziggo....... Persoon was (sorry voor mijn woorden) ook niet de meest snuggere die ik aan de lijn had, zéér eentonige stem, lang nadenken voordat hij een reactie gaf, trage uitspraak etc.
Helaas kon ik geen leidinggevende aan de lijn krijgen. Binnenkort maar contact opnemen om mijn abo te ontbinden op basis van wanprestatie? Helaas beloofd 2 jaar klant te blijven om van de 50 procent korting gebruik te kunnen maken.
Tot zover de super klantenservice van Ziggo....... Persoon was (sorry voor mijn woorden) ook niet de meest snuggere die ik aan de lijn had, zéér eentonige stem, lang nadenken voordat hij een reactie gaf, trage uitspraak etc.
Helaas kon ik geen leidinggevende aan de lijn krijgen. Binnenkort maar contact opnemen om mijn abo te ontbinden op basis van wanprestatie? Helaas beloofd 2 jaar klant te blijven om van de 50 procent korting gebruik te kunnen maken.
Als je iemand weet die nog een (oud) modem over heeft: activeer die op jouw naam. Het huidige modem wordt dan gedeactiveerd. Vervolgens activeer je je huidige modem opnieuw en zou je in theorie een nieuw IP moeten krijgen...
In bridge modus zetten en router met ander mac adres koppelen werkt volgens mij ook, als ik mij herinner is ander mac adres + modem herstart nieuw ip adres
Althans dat was vroeger zo
Bridge modus zetten kan volgens mij alleen door de klantenservice, maar goed....ik heb het hier ook. Dan zou je inderdaad een ander ip moeten krijgen...nooberke schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:32:
In bridge modus zetten en router met ander mac adres koppelen werkt volgens mij ook, als ik mij herinner is ander mac adres + modem herstart nieuw ip adres
Dat is nog steeds zo. Nieuwe MAC adres is nieuwe IP adres. Ik heb pas een router vervangen thuis en kreeg een nieuwe IP adres uit een andere IP reeks dan vorige van Ziggo DHCP. Ik zit wel in de voormalige Casema regio.nooberke schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:32:
[ Voor 4% gewijzigd door plizz op 29-03-2014 22:04 . Reden: Extra info ]
Ik heb een Ubee van een collega liggen (uit voorzorg mee genomen).. Deze even aangesloten, maar moet hem activeren. Heb zo de brief even niet bij de hand. Werkt mijn eigen activatie code (die ik destijds heb ontvangen) hierbij? Hierna eigen modem aangesloten maar helaas nog geen nieuw IP-adres.Timmert schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:29:
Als je iemand weet die nog een (oud) modem over heeft: activeer die op jouw naam. Het huidige modem wordt dan gedeactiveerd. Vervolgens activeer je je huidige modem opnieuw en zou je in theorie een nieuw IP moeten krijgen...
Je doelt toch niet op apparatuur dat de gemiddelde consument niet in huis heeft?MediaZoo schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:59:
[...]
Een BER meting op een tv of decoder is puntsgewijs. Om er achter te komen waardoor het beeld hangt zul je echt het signaal moeten meten met daarvoor bedoelde apparatuur.
Het gaat trouwens om de DCB-9401R.
[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 29-03-2014 22:31 ]
Oscar Wilde
In bridge laten zetten geen optie? Goed eigen routertje is nooit wegThe Executer schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 22:15:
[...]
Ik heb een Ubee van een collega liggen (uit voorzorg mee genomen).. Deze even aangesloten, maar moet hem activeren. Heb zo de brief even niet bij de hand. Werkt mijn eigen activatie code (die ik destijds heb ontvangen) hierbij? Hierna eigen modem aangesloten maar helaas nog geen nieuw IP-adres.
Activatie gaat tegenwoordig nagenoeg volledig automatisch bij een nieuw model, als je een ander modem aansluit heb ik werkelijk geen idee
Ben nog van plan een router aan te schaffen, maar dat vraagt even wat uitstel op dit moment.
Zag bij het booten van het modem dat de lease een uur geldig zou zijn. Heb toen we op bed gingen het modem uitgezet. Deze laat ik uit tot een uurtje of 11 morgenochtend uit staan in de hoop een ander adres te krijgen. Wie weet!
Zag bij het booten van het modem dat de lease een uur geldig zou zijn. Heb toen we op bed gingen het modem uitgezet. Deze laat ik uit tot een uurtje of 11 morgenochtend uit staan in de hoop een ander adres te krijgen. Wie weet!
Je kan nog proberen het dure Ziggo Plus nummer te bellen en een release/renew forceren?
Geen internet voor een week aangezien je volgens mij DHCP lease van 7 dagen hebt.
Tijdelijk mac-clonen of modem in bridge icm router. en zo de oude lease te laten verlopen
Geen internet voor een week aangezien je volgens mij DHCP lease van 7 dagen hebt.
Tijdelijk mac-clonen of modem in bridge icm router. en zo de oude lease te laten verlopen
Correct, maar nee is geen appartement, huis is alleen wat grootVerwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 11:16:
[...]
Waarschijnlijk een versterker met daar achter een multitap? Je woont in een gedeeld apartement ofzo?
Verwijderd
Yep, let wel op dat je alleen kabels met f-connectoren aan kunt sluiten op de splitter.tcviper schreef op zondag 30 maart 2014 @ 11:18:
[...]
Correct, maar nee is geen appartement, huis is alleen wat grootEn dat heb ik zo laten maken door de lokale Ziggo monteurs
Maar goed, al met al, beter om dus die splitter voor de versterker te zetten (waar achter de 8 aansluitingen komen) en dan modem op de andere splitter poort?
Modem op een versterker aansluiten kan op zich geen kwaad, maar volgens mij is het signaal wat jouw huis binnenkomt van zichzelf al sterk genoeg, en hoef je het niet nog een keer te versterken naar je modem.
Het signaal moet je wel versterken naar je multitap, anders krijg je teveel verlies naar je TV's (vanwege het vele malen opsplitsen van het signaal).
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]