Het gaat erom dat je nooit afhankelijk moet zijn van een provider, gratis of betaald, voor het veiligstellen van je data. Ieders eigen keus natuurlijk maar daarmee ook ieders eigen verantwoordelijkheid, m.a.w. niet zeuren als je afgenomen services zonder noemenswaardige SLA af en toe eruit liggen.
Sinds de update start de 5200 beduidend langzamer op. Ook blijft hij soms hangen op het blauwe bootscreen. Heb nu de energie bespaarstand (of hoe die functie ook heet) uitgeschakeld uit ergernis. Meer mensen met dezelfde ervaring?musicfreak schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:01:
Op mijn Humax IHDR 5200c krijg ik de melding dat er een software update is. Enig idee wat er gewijzigd is? Ik zie op https://www.ziggo.nl/#kla...e-ontvangers/humax-5200c/ nog niks staan...
Edit: zie het forum van Ziggo-gebruikers.nl voor de inhoud van de update
Meer mense hier last van langzame download wellicht?
3 mb's per sec ipv de gebruikelijke 13 mb's hier (120Mbit abo)
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
@amdboy
Je gebruikelijke snelheid is al om te huilen mits dit een bekabelde verbinding betreft. Even een belletje naar de helpdesk om te kijken of alles wel in orde is..
Je gebruikelijke snelheid is al om te huilen mits dit een bekabelde verbinding betreft. Even een belletje naar de helpdesk om te kijken of alles wel in orde is..
Nee, hier nog niet onderkend. Misschien nog eens vragen hier: \[DVB-C] Humax iHDR-5200cjob schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 21:39:
[...]
Sinds de update start de 5200 beduidend langzamer op. Ook blijft hij soms hangen op het blauwe bootscreen. Heb nu de energie bespaarstand (of hoe die functie ook heet) uitgeschakeld uit ergernis. Meer mensen met dezelfde ervaring?
Sometimes you need to plan for coincidence
Van de week ook gehad, 10seconden stroom eraf van je Ziggo router (reset). Daarna had ik weer 120Mbit150Mbit.amdboy1983 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 22:26:
Meer mense hier last van langzame download wellicht?
Helpt dat niet, dan inderdaad een belletje naar Ziggo.
[ Voor 10% gewijzigd door BazerK op 21-12-2013 17:00 ]
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
Jullie weten dat er al tijden geen 120Mbit abonnement meer bestaat? Je zou zelfs 150Mbit (18,75Mb/sec) moeten kunnen halen tegenwoordig....
Ik neem aan dat je 18,75MB/sec bedoelt?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Hebben ze geen variant op grammar nazi? De millibit/Megabit nazi
Ik neem aan dat dat wel voor zich spreekt
Zolang de mods het niet in de topicwaarschuwing willen zetten (voor zover die gelezen wordt) moet er maar telkens weer op gewezen worden dat er een verschil is, al gaat het in dit geval om bit/byte b/B en niet om m/M.
Zeventienduizend klanten Ziggo zonder internet
Zeventienduizend klanten Ziggo zonder internet
Door een storing zitten zeventienduizend klanten van Ziggo in en rond Roermond zonder internet. Ook kunnen zij sinds 11.30 uur niet bellen, laat een woordvoerder weten.
De storing komt door een probleem in een centrale. "We hebben daar meerdere centrales, dus alleen de mensen bij wie de verbinding via deze centrale loopt hebben hier last van." De storing treft klanten tussen Roermond en Venlo. De woordvoerder verwacht dat het probleem snel is opgelost.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
probleem gisteren ^^ alweer opgelost..na 3 x een modem reset van ziggo hahaha en idd 150Mbit is het en haal idd 18 mb's per second weer \o/
[ Voor 6% gewijzigd door TheRyzenDude op 21-12-2013 15:43 ]
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
@Tha_Duck : Zoals reeds genoemd, dan krijg je dus een ander mail adres als je van provider verandert.Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 18:43:
[...]
Pcextreme, dan kan je nog beter op Ziggo vertrouwen
@batumulia - Omdat tiguan aangaf:
"En Gmail heeft nog nooit (zware) outages gehad of onbereikbaarheid in de 10 jaar dat ik het gebruik voor zover ik weet"
@Tha_T - Backup is idd verstandig.
Ik vind het persoonlijk geen prettig idee als mijn email op een amerikaanse server staat. Bij pcextreme hoeft je het niet op die server te laten staan, je kan het ook lokaal binnen halen (pop3). Daarnaast geldt het nederlands recht voor pcextreme, geeft mij een iets beter gevoel dan dat het allemaal in amerika staat. Uiteindelijk zou een systeem met geencrypte email beter zijn, maar goed, zo ver is het helaas niet.
Jullie weten dat Google ook gewoon Take Out beschikbaar heeft voor (bijna) alle diensten?
https://www.google.com/settings/takeout
Snel en eenvoudig een archief downloaden is dus zo gedaan.
https://www.google.com/settings/takeout
Snel en eenvoudig een archief downloaden is dus zo gedaan.
Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout
Sinds 18 december wordt Fox Sport 2 ook in HD doorgegeven via Ziggo. Zie ook deze link. Hoe meer HD hoe beter natuurlijk. Echter lijkt de zender het sindsdien beneden bij mij niet meer te doen en krijg ik een E37-32 melding als ik de zender opstart. De decoder waar ik via kijk is een Humax 5200c. Gisteren met de Ziggo helpdesk gebeld en het probleem voorgelegd, uiteraard vonden de medewerker het bijzonder vervelend en wilde samen naar een oplossing zoeken. Het eerste wat die wilde proberen is de decoder direct op de hoofdaansluiting aansluiten, helaas kon ik dit niet proberen omdat ik geen kabel van 15+ heb liggen (de afstand van de meterkast naar de decoder). Alle CAI-kabels liggen via loze leidingen door het huis heen. De test kon ik dus niet doen omdat ik de lange kabel niet had.
Nog even kort de situatie zoals bij mij in huis:
Alle tussenapparatuur uitsluiten kon in dus niet doen vanwege het ontbreken van de lange kabel, maar eigenlijk bij alles wat de beste jongen van de helpdesk voorschotelde zei die snel dat ik alle bekabeling moest vervangen omdat er misschien wel een breuk in kon zitten. Wil hem ergens nog wel geloven, echter het functioneert sinds meer dan een jaar (en Fox Sports sinds augustus) gewoon goed. Geen van de HD kanalen hapert, alleen nu dus Fox Sports 2. Dan vind ik het toch sterk dat sinds de omzetting de zender het niet meer doet?
Overigens werd volgens de beste jongen Fox Sports 2 al vanaf het begin in HD doorgegeven bij Ziggo, was zelf ook wel een beetje eigenwijs door ieder keer te verkondigen dat ik het sterk vond dat de zender het ineens niet meer doet.
Maar goed, om een lang verhaal kort te maken. Kan dit wat de medewerker zegt? Dat ineens de bekabeling niet meer deugd?
Nog even kort de situatie zoals bij mij in huis:
- Kabel komt binnen via de groene kabel
- Gaat naar de splitter van Ziggo
- Na de splitter gaat die naar een König versterker
- Vanuit daar gaat het een TV op de slaapkamer (CI+ module) en de TV in de woonkamer (Humax 5200c)
Alle tussenapparatuur uitsluiten kon in dus niet doen vanwege het ontbreken van de lange kabel, maar eigenlijk bij alles wat de beste jongen van de helpdesk voorschotelde zei die snel dat ik alle bekabeling moest vervangen omdat er misschien wel een breuk in kon zitten. Wil hem ergens nog wel geloven, echter het functioneert sinds meer dan een jaar (en Fox Sports sinds augustus) gewoon goed. Geen van de HD kanalen hapert, alleen nu dus Fox Sports 2. Dan vind ik het toch sterk dat sinds de omzetting de zender het niet meer doet?
Overigens werd volgens de beste jongen Fox Sports 2 al vanaf het begin in HD doorgegeven bij Ziggo, was zelf ook wel een beetje eigenwijs door ieder keer te verkondigen dat ik het sterk vond dat de zender het ineens niet meer doet.
Maar goed, om een lang verhaal kort te maken. Kan dit wat de medewerker zegt? Dat ineens de bekabeling niet meer deugd?
Wat de medewerker zegt kán kloppen, maar hoeft niet zozeer aan de hand te zijn. Ja, over lange afstanden kan het signaal worden verstoord (specifiek op één zender kan), en de kans op kabelbreuk kán groter zijn. Nogmaals, alles kán.ArieR schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:44:
Sinds 18 december wordt Fox Sport 2 ook in HD doorgegeven via Ziggo. Zie ook deze link. Hoe meer HD hoe beter natuurlijk. Echter lijkt de zender het sindsdien beneden bij mij niet meer te doen en krijg ik een E37-32 melding als ik de zender opstart. De decoder waar ik via kijk is een Humax 5200c. Gisteren met de Ziggo helpdesk gebeld en het probleem voorgelegd, uiteraard vonden de medewerker het bijzonder vervelend en wilde samen naar een oplossing zoeken......
De medewerker speculeert op dit moment ook, omdat je geen vervangende kabel bij de hand hebt.
Bestaat er een mogelijkheid om je TV dichterbij de hoofdaansluiting te testen? Heb je nog een ander coax putje waarop je de TV kan aansluiten?
De decoder geeft aan dat de signaalsterkte en kwaliteit voldoende zijn, maar over het algemeen zijn decoders niet goed in lijnmetingen.
Kunnen ze je geen monteur sturen? Die het signaal op dat punt (15+ meter vanaf de hoofdaansluiting) kan meten? Dat kan een hoop uitsluiten.
Overigens ben ik benieuwd of je die E37 melding ook op de andere TV krijgt.
[ Voor 37% gewijzigd door Neyluzz op 23-12-2013 11:39 ]
Je signaalsterkte is eerder te hoog dan te laag. Een signaalsterkte van 50% is al genoeg.ArieR schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:44:
De signaalsterkte is 100% en de signaalkwaliteit schommelt bij iedere zender tussen de 80 en 90%. Weet dat het laatste niet alles zegt, maar toch. Lijkt me wel voldoende om het te bekijken, toch?
Wat wel op 100% hoort is de signaalkwaliteit.
Kan je de versteker niet eens heel wat zwakker instellen?
En kijk ook eens naar de ber. Die hoort op 0 (nul) te staan.
[ Voor 8% gewijzigd door job op 23-12-2013 12:33 ]
Bij ex-Casema zit Fox Sports 2 HD in transport stream 16 op 810MHz, deze kan worden verstoord door de LTE-downlink van zowel KPN als Vodofone, goede kabels en dergelijke is dan wel een pre als zo'n zender bij je in de buurt staat.
Verwijderd
Mijn ouders hadden ook last van storing op transport streams in de 800+ MHz range. Inmiddels nieuwe kabels aangeschaft (Hirschmann) met goed geïsoleerde connectoren, en alles werkt weer als een zonnetje!
De mogelijkheid om dichterbij te testen heb ik, alleen moet ik dan de TV en decoder verplaatsen. TV hangt aan de muur, maar alles om de zaak te fixen uiteraard. Vanavond ga ik in ieder geval weer aan de slag. Andere coax-aansluiting heb ik niet bij de hand in de woonkamer, dus dat wordt lastig. Op de andere TV, die via de CI+ module werkt, geeft die deze melding (nog) niet maar daar is de uitzending nog in SD. Waarschijnlijk moet ik daar de TV een keer naar nieuwe zenders laten zoeken zodat die de HD zender vind.Neyluzz schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:37:
[...]
Wat de medewerker zegt kán kloppen, maar hoeft niet zozeer aan de hand te zijn. Ja, over lange afstanden kan het signaal worden verstoord (specifiek op één zender kan), en de kans op kabelbreuk kán groter zijn. Nogmaals, alles kán.
De medewerker speculeert op dit moment ook, omdat je geen vervangende kabel bij de hand hebt.
Bestaat er een mogelijkheid om je TV dichterbij de hoofdaansluiting te testen? Heb je nog een ander coax putje waarop je de TV kan aansluiten?
De decoder geeft aan dat de signaalsterkte en kwaliteit voldoende zijn, maar over het algemeen zijn decoders niet goed in lijnmetingen.
Kunnen ze je geen monteur sturen? Die het signaal op dat punt (15+ meter vanaf de hoofdaansluiting) kan meten? Dat kan een hoop uitsluiten.
Overigens ben ik benieuwd of je die E37 melding ook op de andere TV krijgt.
Overigens had ik de Humax al naar fabrieksinstellingen teruggezet en opnieuw naar zenders laten zoeken, maar helaas bood dat nog niet het gewenste resultaat. Voordat ik opnieuw naar Ziggo ga bellen wil ik het zoveel mogelijk aan onze kant uitsluiten, vanavond dus genoeg werk te doen!
Ga vanavond eens spelen met de versterker, hopen dat dat het probleem oplost. De BER-waarde, staat die op dezelfde pagina de signaalsterte?job schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:56:
[...]
Je signaalsterkte is eerder te hoog dan te laag. Een signaalsterkte van 50% is al genoeg.
Wat wel op 100% hoort is de signaalkwaliteit.
Kan je de versteker niet eens heel wat zwakker instellen?
En kijk ook eens naar de ber. Die hoort op 0 (nul) te staan.
Weet niet of ik je helemaal goed begrijp, maar kan dat komen vanwege een zendmast die in de buurt staat? Er staat een UMTS 1800 mast bij ons in de buurt, maar ik zou hier dan toch ook last van gehad moeten hebben met Fox Sports op SD?hcQd schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:48:
Bij ex-Casema zit Fox Sports 2 HD in transport stream 16 op 810MHz, deze kan worden verstoord door de LTE-downlink van zowel KPN als Vodofone, goede kabels en dergelijke is dan wel een pre als zo'n zender bij je in de buurt staat.
Vanaf de WCD waar de coax vanuit komt zit ook alles met Hirschmann connectoren, zal eens achterhalen wat de WCD voor merk is.Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:55:
Mijn ouders hadden ook last van storing op transport streams in de 800+ MHz range. Inmiddels nieuwe kabels aangeschaft (Hirschmann) met goed geïsoleerde connectoren, en alles werkt weer als een zonnetje!
[ Voor 7% gewijzigd door ArieR op 23-12-2013 12:59 . Reden: Toevoegen reactie op Jeffrey ]
Jep, die kan je vinden in het instellingenmenu: http://www.digitalekabelt...r5200c/instellingen.shtmlArieR schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:57:
Ga vanavond eens spelen met de versterker, hopen dat dat het probleem oplost. De BER-waarde, staat die op dezelfde pagina de signaalsterte?
Ik zou de versterker eerst op de minimale versterking instellen en kijken wat dat oplevert.
De signaalsterkte hoeft namelijk helemaal niet zo hoog, zolang de kwaliteit op 100% staat en alle bits netjes binnenkomen (bit error rate - ber = 0) is het goed.
[ Voor 25% gewijzigd door job op 23-12-2013 13:15 ]
Kijk! Hier ga ik vanavond dus als eerste mee aan de slag. Leuk, vriendin op de bank en ik vanuit de meterkast schreeuwen. 'Hoe is die nu?', 'En nu?'job schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:11:
[...]
Jep, die kan je vinden in het instellingenmenu: http://www.digitalekabelt...r5200c/instellingen.shtml
Ik zou de versterker eerst op de minimale versterking instellen en kijken wat dat oplevert.
De signaalsterkte hoeft namelijk helemaal niet zo hoog, zolang de kwaliteit op 100% staat en alle bits netjes binnenkomen (bit error rate - ber = 0) is het goed.
Wat zijn de ervaringen hier met wifi repeaters en de Ubee wifi-routers? Bij mijn broer komt het signaal amper tot niet op de 1e etage in zijn nieuwbouw huis en een LAN kabel naar boven leggen kan niet om er een router als AP in te richten. Ik zoek dus een compact ding dat in het stopcontact op de hal (1e etage) kan worden geprikt om het signaal te versterken maar die ook goed werkt met de Ubee. Wat gebruiken de mensen hier?
Deze is mijn oog op gevallen:
Eminent EM4590 WiFi-Repeater
[ Voor 19% gewijzigd door JB op 24-12-2013 09:20 ]
Mijn boefje is liev!
Wifi repeaters doen op zich hun werk goed, alleen hou er rekening mee dat de snelheid nog wel eens drastisch lager kan zijn.
Evt een zo een plug voor in het stopcontact niets voor je ?
Evt een zo een plug voor in het stopcontact niets voor je ?
Ik denk dat het beter is om je ziggo modem in bridge mode te laten zetten en een eigen router op een beter plek in het huis te zetten. Ik kon bv vrij makkelijk een netwerkkabel trekken naar onder de trap, daar een eigen router neergezet en nu is het signaal wel goed op zolder.JB schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:14:
Bij mijn broer komt het signaal amper tot niet op de 1e etage in zijn nieuwbouw huis en een LAN kabel naar boven leggen kan niet om er een router als AP in te richten.
Dan kun je beter een WLAN extender in combinatie met powerline gebruiken (daar heb je ook setjes van). Als je laptop al bijna geen bereik heeft, dan heeft die extender ook weinig om op te pikken en te versterken.
[ Voor 0% gewijzigd door jongetje op 24-12-2013 10:04 . Reden: typo ]
Die powerline dingen werken ook over verschillende stroomgroepen? De allereerste heb ik ooit in mijn handen gehad maar dat ging toen fout omdat de ene adapter op een andere groep zat dan de andere.
Mijn boefje is liev!
Tegenwoordig zal dat gewoon moeten werken!JB schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:20:
Die powerline dingen werken ook over verschillende stroomgroepen? De allereerste heb ik ooit in mijn handen gehad maar dat ging toen fout omdat de ene adapter op een andere groep zat dan de andere.
Ik heb op niet moment nog een Arris modem in de meterkast hangen, met daar aan gekoppeld mijn Draytek Vigor 2130n. Op de Draytek heb ik eigenlijk weinig spannends ingesteld, afgezien van een portforward naar een webservertje.
Nu wil ik graag de dradenboel in de meterkast eens opruimen en gelijk eens een van mijn nieuwe modems ophangen. In de afgelopen jaren heb ik namelijk de volgende modems in huis gekregen van Ziggo, maar nooit opgehangen:
* EVW3210
* EVW320B
Heeft het ene model duidelijk de voorkeur boven de andere, of maakt het allemaal niet zo heel veel uit?
De Draytek ga ik in de woonkamer plaatsen en zal daar als switch gaan fungeren voor de HTPC, TV & WiiU. (waarvan er nu 2 draadloos aan het netwerk hangen.)
Nu wil ik graag de dradenboel in de meterkast eens opruimen en gelijk eens een van mijn nieuwe modems ophangen. In de afgelopen jaren heb ik namelijk de volgende modems in huis gekregen van Ziggo, maar nooit opgehangen:
* EVW3210
* EVW320B
Heeft het ene model duidelijk de voorkeur boven de andere, of maakt het allemaal niet zo heel veel uit?
De Draytek ga ik in de woonkamer plaatsen en zal daar als switch gaan fungeren voor de HTPC, TV & WiiU. (waarvan er nu 2 draadloos aan het netwerk hangen.)
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Is niet veel verschil, de EVW321 is een dualband router, dus zendt uit op 2.4Ghz EN 5Ghz. De EVW320 alleen op 2.4Ghz OF 5Ghz.
Dus alleen de bijbehorende opties per netwerk is een toevoeging. Verder geen verschil qua functionaliteit.
Dus alleen de bijbehorende opties per netwerk is een toevoeging. Verder geen verschil qua functionaliteit.
[ Voor 34% gewijzigd door aerowyn88 op 24-12-2013 16:28 ]
Lukt niet, ik krijg het niet geconfigureerd hoewel ik al wel wat ervaring heb met WDS-achtige zaken.JB schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:14:
Wat zijn de ervaringen hier met wifi repeaters en de Ubee wifi-routers?
Uiteindelijk dus een lange kabel gepakt en de "stekker" geconfigureed als 1:1 access point vanuit 1 van de 4 router poorten, dat werkt dan wel.
Wat een domme reactie. Door zo'n onzorgvuldigheid ontstaan de grootste fouten en misverstanden.nooberke schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 14:28:
[...]
Hebben ze geen variant op grammar nazi? De millibit/Megabit nazi![]()
Ik neem aan dat dat wel voor zich spreekt
Net als je een plank van 100 cm besteld en je krijgt er eentje van 100 mm.
Sinds een week ook Alles-in-1 bij Ziggo, omdat Xs4all alleen maar ADSL hier levert.
Wat mij opvalt is dat het heel lang duurt voordat ik internetverbinding krijg nadat ik een pc/laptop/tablet/telefoon opgestart heb.
Ook druppelen de sites soms binnen. Zelfs de site van Ziggo doet er soms 30 seconden over om geopend te worden (voordat er ook maar iets van tekst verschijnt.). Andere keren gaat het gewoon weer snel.
Erg irritant. Ik heb al diverse andere DNServers gebruikt, modem gereset etc. etc.
(geschiedenis en dns-cache etc. ook vaak geleegd, maar maakt niets uit)
Maakt niet uit of via wifi of utp-kabel verbonden is met het modem.
Is het gebruikelijk bij Ziggo dat er zo'n grote fluctuatie is bij het laden van een website?
Wat mij opvalt is dat het heel lang duurt voordat ik internetverbinding krijg nadat ik een pc/laptop/tablet/telefoon opgestart heb.
Ook druppelen de sites soms binnen. Zelfs de site van Ziggo doet er soms 30 seconden over om geopend te worden (voordat er ook maar iets van tekst verschijnt.). Andere keren gaat het gewoon weer snel.
Erg irritant. Ik heb al diverse andere DNServers gebruikt, modem gereset etc. etc.
Is het gebruikelijk bij Ziggo dat er zo'n grote fluctuatie is bij het laden van een website?
Da's zeker niet gebruikelijk.
Beschrijf je LAN netwerk eens: wat zit er in aan modem, routers, access points, switches en clients?
Beschrijf je LAN netwerk eens: wat zit er in aan modem, routers, access points, switches en clients?
Nee dat is niet gebruikelijk, voor geen enkele provider. Je kunt het beste zoals hierboven beschreven een schets van je situatie posten en eventueel eens direct op het modem testen, daarmee krijg je al een beter idee :-)Slimme.Smurf schreef op donderdag 26 december 2013 @ 11:11:
Sinds een week ook Alles-in-1 bij Ziggo, omdat Xs4all alleen maar ADSL hier levert.
Direct op het modem testen, maar verder *niets* anders op het modem aangesloten (en bij voorkeur ook niets draadloos aangesloten): de meest simpele situatie dus, modem bedraad naar 1 client.
Hebben meer mensen problemen met de internetverbinding? De modem komt niet online.
Omgeving Oss
Omgeving Oss
nee, geen problemenCornelison schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 09:00:
Hebben meer mensen problemen met de internetverbinding? De modem komt niet online.
Omgeving Oss
Modem al eens gereset?Slimme.Smurf schreef op donderdag 26 december 2013 @ 11:11:
Log eens in in je modem en stuur de docsis wan en docsis signal gegevens eens
Iemand die zijn EVW321B router wil ruilen voor een EVM3200 modem in omgeving Utrecht?
Sorry voor deze stomme, steeds terugkewrende vraag, maar iemand een idee welke Interactieve HD recorder krijg je als je op dit moment besteld?
Samsung SMT-C7140B
of
Humax iHDR-5200C
De Humax heeft namelijk DLNA en de Samsung niet, en mogelijkheid tot afspelen van bestanden van homeserver vind ik een key-feature.
Samsung SMT-C7140B
of
Humax iHDR-5200C
De Humax heeft namelijk DLNA en de Samsung niet, en mogelijkheid tot afspelen van bestanden van homeserver vind ik een key-feature.
Ik heb eergisteren de Humax binnen gekregen. Garantie tot de deurMeTooPV schreef op zondag 29 december 2013 @ 23:05:
Sorry voor deze stomme, steeds terugkewrende vraag, maar iemand een idee welke Interactieve HD recorder krijg je als je op dit moment besteld?
Samsung SMT-C7140B
of
Humax iHDR-5200C
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Heb je het steeds terugkerende antwoord ook gelezen?MeTooPV schreef op zondag 29 december 2013 @ 23:05:
[...]
Rail Away!
Je heeft je eigen antwoord al.MeTooPV schreef op zondag 29 december 2013 @ 23:05:
Samsung SMT-C7140B
of
Humax iHDR-5200C
Samsung SMT-C7140B
of
Humax iHDR-5200C
En als je een beetje op de site van Ziggo had gezocht had je het volgende gevonden:
U ontvangt na bestelling een Samsung SMT-C7140B of een Humax iHDR-5200C, afhankelijk van de voorraad op dat moment. Beide recorders beschikken bovenstaande specificaties.
Wacht....ik duik even in het systeem van Ziggo, even kijken.....ik zie dat voor jouw adres....net zoals in heel Nederland de kans bestaat dat je een Humax of een Samsung krijgt.MeTooPV schreef op zondag 29 december 2013 @ 23:05:
Samsung SMT-C7140B
of
Humax iHDR-5200C
Float like a butterfly, sting like a bee.
Verwijderd
martinusz schreef op maandag 30 december 2013 @ 09:39:
[...]
Wacht....ik duik even in het systeem van Ziggo, even kijken.....ik zie dat voor jouw adres....net zoals in heel Nederland de kans bestaat dat je een Humax of een Samsung krijgt.
We kunnen daar wel heel flauw over doen, maar ik wilde ook de Humax en die heb ik gelukkig gekregen, de Samsung had ik terug gestuurd. Er zijn tijden geweest dat alleen de Samsung werd uitgeleverd omdat de Humax op was, dan is het toch nuttig om te weten dat een mede tweaker tamelijk recent een Humax heeft ontvangen?
Ik vind het gek dat mensen daar zo soepel over doen. Je koopt een product maar je weet niet welke je krijgt terwijl er wel degelijk andere functie's op de Humax zitten. Ziggo zegt gewoon beide producten kunnen hetzelfde waarvoor wij hem gebruiken, maar ik wil hem nog voor andere zaken gebruiken. Dus als ik dan 120 euro uitgeef dan wil ik wel bepalen welke ontvanger ik krijg, maar dat kan dus niet bij Ziggo.
Ik vind het gek dat mensen daar zo soepel over doen. Je koopt een product maar je weet niet welke je krijgt terwijl er wel degelijk andere functie's op de Humax zitten. Ziggo zegt gewoon beide producten kunnen hetzelfde waarvoor wij hem gebruiken, maar ik wil hem nog voor andere zaken gebruiken. Dus als ik dan 120 euro uitgeef dan wil ik wel bepalen welke ontvanger ik krijg, maar dat kan dus niet bij Ziggo.
[ Voor 39% gewijzigd door Sandyman538 op 30-12-2013 10:13 ]
Bedankt. Zijn ze in iedergeval niet op, dus enige kans.Sandyman538 schreef op maandag 30 december 2013 @ 00:04:
[...]
Ik heb eergisteren de Humax binnen gekregen. Garantie tot de deur
Ja en dan had je hem teruggestuurd en dan?Sandyman538 schreef op maandag 30 december 2013 @ 10:11:
We kunnen daar wel heel flauw over doen, maar ik wilde ook de Humax en die heb ik gelukkig gekregen, de Samsung had ik terug gestuurd. Er zijn tijden geweest dat alleen de Samsung werd uitgeleverd omdat de Humax op was, dan is het toch nuttig om te weten dat een mede tweaker tamelijk recent een Humax heeft ontvangen?
Een Humax geëist?
Als je zo graag allemaal extra features wil die niks te maken hebben met HD ontvangen of opnemen via de coax kabel dan koop je toch je apparaat elders dan via ziggo?
Dit staat trouwens op ziggo.nl
Specificaties Interactieve HD recorder
- haarscherpe HDTV-weergave
- inclusief Smartcard, SCART- en HDMI-kabel
- 500 GB harddisk (tot 120 uur opnemen)
- uitgebreide EPG (digitale programmagids)
- live TV-programma's pauzeren en later verder kijken.
- HD opnemen en terugkijken in de scherpste kwaliteit
- toegang tot On Demand films en series van Ziggo
- toegang tot TV Gemist van Ziggo
Er staat dus niet dat beide ontvangers over exact dezelfde features beschikken.
[ Voor 34% gewijzigd door Dennis-L op 30-12-2013 10:30 ]
Probeer hier Ziggo te installeren in een nieuwbouw appartement maar het lijkt alsof de activatieservice niet mee wilt werken...
Geprobeerd op zowel hoofdaansluiting als aansluiting in de woonkamer, krijg het eerste scherm van de activatie te zien. Als ik daarna op de volgende knop druk duurt het lang voordat hij met het volgende scherm komt en dat scherm is een proxy error:
https://www.dropbox.com/s...ardcb/20131230_110623.jpg
"Proxy Error
The proxy server received an invalid response from an upstream server.
The proxy server could not handle the request GET /activation-portal/flow.htm.
Reason: Error reading from remote server"
Signaalwaarden lijken ook prima te zijn:
https://www.dropbox.com/s...e9hkt/20131230_112015.jpg
Wel erg veel correctables/uncorrectables... iemand enige idee?
Geprobeerd op zowel hoofdaansluiting als aansluiting in de woonkamer, krijg het eerste scherm van de activatie te zien. Als ik daarna op de volgende knop druk duurt het lang voordat hij met het volgende scherm komt en dat scherm is een proxy error:
"Proxy Error
Sinds wanneer probeer je dit? Want momenteel is er volgens mij een storing gaande waardoor het modem niet via de portal geactiveerd kan worden. Het beste kun je even de klantenservice bellen, wellicht kunnen zij iets voor je betekenen.nooberke schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:31:
Probeer hier Ziggo te installeren in een nieuwbouw appartement maar het lijkt alsof de activatieservice niet mee wilt werken...
"Proxy Error
Klanten service kost geld, en ik ben krenterigTimmert schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:37:
[...]
Sinds wanneer probeer je dit? Want momenteel is er volgens mij een storing gaande waardoor het modem niet via de portal geactiveerd kan worden. Het beste kun je even de klantenservice bellen, wellicht kunnen zij iets voor je betekenen.
Probeerde het sinds drie kwartier ongeveer... Terwijl ik niks veranderd heb kon ik bij een nieuwe poging toch de stappen doorlopen...
Wacht nu op de herstart van de laatste stap, maar denk dat hij niet automatisch herstart, zal zo de stroom er is afhalen
Via Twitter webcare, kost je nietsnooberke schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:48:
[...]
Klanten service kost geld, en ik ben krenterig
Probeerde het sinds drie kwartier ongeveer... Terwijl ik niks veranderd heb kon ik bij een nieuwe poging toch de stappen doorlopen...
Wacht nu op de herstart van de laatste stap, maar denk dat hij niet automatisch herstart, zal zo de stroom er is afhalen
Goeie tip!
Maar hij werkt, na een handmatige herstart werkt het uiteindelijk, alles lijkt wel 10x zo traag te gaan als voorgaande keren dat ik Ziggo installeerde...
Alsnog bedankt voor de hulp!
Zijn er hier mensen die op de app van Ziggo extern TV kunnen kijken wanneer ze een VPN verbinding naar thuis opzetten (de Ziggo verbinding)? Ik krijg het niet werkend met een PPTP VPN "TV kijken is alleen beschikbaar voor abbonnees met TV én internet van Ziggo"...
Mijn boefje is liev!
Gaat je verkeer wel over de juiste verbinding? Ik gok dat dat nu nl niet zo is. Als je een vpn opzet en *al* het verkeer over de vpn verbinding stuurt zou het gewoon moeten werken. Maar een site als whatismyip moet dan ook je Ziggo ip geven, en niet het ip van de locatie waar je zit (of 3G)JB schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:18:
Zijn er hier mensen die op de app van Ziggo extern TV kunnen kijken wanneer ze een VPN verbinding naar thuis opzetten (de Ziggo verbinding)? Ik krijg het niet werkend met een PPTP VPN "TV kijken is alleen beschikbaar voor abbonnees met TV én internet van Ziggo"...
Officieel is het nl bedoeld voor in huis, maar als je het op die manier doet werkt het ook elders.
Daar lijkt het inderdaad wel op. Toch krijg ik via watismijnip netjes het ip adres van mij thuis. In de standaard config van mijn iPhone in dit geval staat "Stuur alle verkeer" ook aan bij de VPN settings.DJSmiley schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:29:
[...]
Gaat je verkeer wel over de juiste verbinding? Ik gok dat dat nu nl niet zo is. Als je een vpn opzet en *al* het verkeer over de vpn verbinding stuurt zou het gewoon moeten werken. Maar een site als whatismyip moet dan ook je Ziggo ip geven, en niet het ip van de locatie waar je zit (of 3G)
Officieel is het nl bedoeld voor in huis, maar als je het op die manier doet werkt het ook elders.
Mijn boefje is liev!
Ook fijn, vanmorgen mijn internetverbinding geblokkeerd, vanwege teveel mailtjes.
Blijkt de grens op 650 stuks te liggen per 24u. Dit is natuurlijk al best hoog, maar ik heb een IPcam staan die mij snapshots mailt bij beweging. Helaas door een streepje tocht bewoog een rolgordijn de hele tijd heen en weer, met als resultaat bijna 900 mailtjes via de SMTP van Ziggo.
Ik dacht eerst dat de LAN-poort op de Ubee defect was, want geen ledje. Andere UTP-kabels geprobeerd, direct op een PC ipv router (Ubee is in bridge), bel ik met Ziggo en krijg ik te horen dat het geblokkeerd is en dat het 24u kon duren dat het weer in orde zou zijn (na dat ik aan gaf wie de schuldige was).
Erg jammer dat ze je niet eerst even bellen, om te zien wat er aan de hand is. Nee, het is meteen zonder melding (ik heb ook geen mail ontvangen op mijn Casema-mailadres, ondanks dat zij zeggen van wel) de lijn er af. Nog erger is dat je bij een 2e penalty meteen een week (!!!!) van internet verstoken bent.
Uiteraard ga ik de IPcam anders instellen (ik pak denk ik de Gmail mailserver) en ZEKER dat gebied van het rolgordijn buiten de detectie houden (dat tocht'lek' spoor ik nog wel een keer op). Gelukkig na 4 uur weer online. Internet is inmiddels bijna een primaire levensbehoefte geworden.
Hoe dan ook, belachelijk dat ze dit zonder waarschuwing doen.
Blijkt de grens op 650 stuks te liggen per 24u. Dit is natuurlijk al best hoog, maar ik heb een IPcam staan die mij snapshots mailt bij beweging. Helaas door een streepje tocht bewoog een rolgordijn de hele tijd heen en weer, met als resultaat bijna 900 mailtjes via de SMTP van Ziggo.
Ik dacht eerst dat de LAN-poort op de Ubee defect was, want geen ledje. Andere UTP-kabels geprobeerd, direct op een PC ipv router (Ubee is in bridge), bel ik met Ziggo en krijg ik te horen dat het geblokkeerd is en dat het 24u kon duren dat het weer in orde zou zijn (na dat ik aan gaf wie de schuldige was).
Erg jammer dat ze je niet eerst even bellen, om te zien wat er aan de hand is. Nee, het is meteen zonder melding (ik heb ook geen mail ontvangen op mijn Casema-mailadres, ondanks dat zij zeggen van wel) de lijn er af. Nog erger is dat je bij een 2e penalty meteen een week (!!!!) van internet verstoken bent.
Uiteraard ga ik de IPcam anders instellen (ik pak denk ik de Gmail mailserver) en ZEKER dat gebied van het rolgordijn buiten de detectie houden (dat tocht'lek' spoor ik nog wel een keer op). Gelukkig na 4 uur weer online. Internet is inmiddels bijna een primaire levensbehoefte geworden.
Goed te horen dat vermeende mailrelays en spammers meteen worden afgekoppeld. Ik verwacht van een ISP niets anders dan een alerte reactie en niet dat wordt gewacht totdat er contact is geweest zoals jij dat graag ziet. Ik begrijp dat het vervelend op jou overkomt, daar niet van - de basis reactie van Ziggo stem ik echter van harte mee in.JK schreef op maandag 30 december 2013 @ 15:01:
We hebben allemaal graag 24/7 verbinding, we horen daar de bijbehorende verantwoordelijkheid bij te nemen om exact te weten wat er naar buiten wordt gesproeid.
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Juist goed, als er een spammer tussenzit die ze niet tegenhouden loopt Ziggo kans dat hun servers op allerlei blacklists komen met als gevolg dat veel meer klanten last krijgen.JK schreef op maandag 30 december 2013 @ 15:01:
Wanneer ze klanten moeten gaan bellen, wachten tot de klant (op zijn gemak) het probleem oplost en dat weer moeten monitoren zijn ze veel te laat.
Waar ik mij aan stoor is dat het 24u moet duren. Toevallig gaat het nu een keer redelijk 'vlot' in 4u, maar na telefonisch contact moeten ze dat gewoon meteen kunnen deblokkeren als je aan kan tonen dat je de oorzaak hebt gevonden. Dat ze niet inhoudelijk kijken dat het maar naar één adres gaat, kan ik begrijpen, dat is teveel werk. Dat ze de boel blokkeren, tuurlijk, prima reactie, maar met een beetje pech kan je dus echt een etmaal wachten.
Ik had liever van te voren geweten dat de grens op 650 stuks in 24u lag. Al was de IPcam dan ook wel overactief bezig, normaal hoor je 's nachts niets te krijgen als het doodstil is.
Ik had liever van te voren geweten dat de grens op 650 stuks in 24u lag. Al was de IPcam dan ook wel overactief bezig, normaal hoor je 's nachts niets te krijgen als het doodstil is.
Kun je bij Ziggo je abonnement ook naar beneden schroeven? M'n ouders hebben nu AiE-Plus met 60/6 internet, maar AiE-Basis met 20/2 snelheid is ook genoeg voor ze, nu ik niet meer thuis woon en aan het downloaden ben
Scheelt toch 120 euro op jaarbasis.
Mijn Ziggo -> Mijn Gegevens -> ProductenThinkPadd schreef op maandag 30 december 2013 @ 18:05:
Kun je bij Ziggo je abonnement ook naar beneden schroeven? M'n ouders hebben nu AiE-Plus met 60/6 internet, maar AiE-Basis met 20/2 snelheid is ook genoeg voor ze, nu ik niet meer thuis woon en aan het downloaden ben![]()
Kan zijn dat de app ook checkt op een bestaande verbinding met WiFi, want als je niet verbonden bent met een Wifi netwerk (en dus op 3G zit) zit je per definitie niet op ZiggoJB schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:36:
[...]
Daar lijkt het inderdaad wel op. Toch krijg ik via watismijnip netjes het ip adres van mij thuis. In de standaard config van mijn iPhone in dit geval staat "Stuur alle verkeer" ook aan bij de VPN settings.
Ik heb de wifi dongel van ziggo (de humax 150n) op mijn (windows 7) computer aangesloten, maar ik krijg dramatische snelheid...
Eerst geïnstalleerd met standaard windows drivers. Hier had ik ping van 220 en down/upload van onder de 1 Mbit....
Toen deze drivers geïnstalleerd.
Nu heb ik deze snelheden op speedtest:

Terwijl ik met mijn kabeltje in dezelfde router dit haal:

Met mijn telefoon haal ik (op dezelfde wifi) een 10 Mbit down en 4,5 upload...
Dus volgens mij is mijn wifi prima, maar mijn dongel een ramp... is dat een bekend probleem of doe ik wat fout?
Eerst geïnstalleerd met standaard windows drivers. Hier had ik ping van 220 en down/upload van onder de 1 Mbit....
Toen deze drivers geïnstalleerd.
Nu heb ik deze snelheden op speedtest:

Terwijl ik met mijn kabeltje in dezelfde router dit haal:

Met mijn telefoon haal ik (op dezelfde wifi) een 10 Mbit down en 4,5 upload...
Dus volgens mij is mijn wifi prima, maar mijn dongel een ramp... is dat een bekend probleem of doe ik wat fout?
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Haal in elk geval de drivers bij de fabrikant vandaan, dan heb je de laatste versie. Dat kan al veel schelen.
Als het goed is zit er een ralink chip in toch? http://www.mediatek.com/_en/07_downloads/01_windows.php
Als het goed is zit er een ralink chip in toch? http://www.mediatek.com/_en/07_downloads/01_windows.php
[ Voor 41% gewijzigd door job op 01-01-2014 23:42 ]

Nou veel sneller is het niet...
Of laat ik het anders zeggen. Het is sneller, maar nog steeds maar een fractie van wat wifi N zou moeten kunnen...
Dit snap ik ook niet helemaal...
[ Voor 18% gewijzigd door BasieP op 02-01-2014 00:23 ]
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Valt me op sinds ik een synology NAS heb staan dat ik met mijn macbook wel 19,2 mb/s haal over wifi (5 ghz intern netwerk) maar bij downloaden van usenet oid blijf steken op 7mb/s als ik geluk heb (150mbit abbo). Ik gebruik gewoon de standaard cisco router, is daar nog wat aan te doen?
Is je NAS de usenet downloads aan het doen, of je Macbook? Indien 1): dat is een beperking van je NAS; waarschijnlijk processorgebruik.
Ik kwam er deze week pas achter dat Ziggo de snelheid weer verhoogd had naar 150Mbit. Eergister modem even een reset gegeven en sinsdien kom ik niet meer boven de 10MB/s uit met 2 pc's in huis. Zowel draadloos als bedraad.
Heb voor de rest eigenlijk ook geen tijd gehad om er verder naar te kijken, misschien dat het door de drukte is gekomen i.v.m. de kerstdagen.
Voorheen was het met gemak zo'n 14MB/s
Heb voor de rest eigenlijk ook geen tijd gehad om er verder naar te kijken, misschien dat het door de drukte is gekomen i.v.m. de kerstdagen.
Voorheen was het met gemak zo'n 14MB/s
[ Voor 3% gewijzigd door sjorremans op 02-01-2014 10:10 ]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Kan iemand mij vertellen of ik de IP-range op 1 of andere manier kan veranderen in 10.0.0.x? In de webinterface van de draadloze cisco router van ziggo (wat duidelijk de welbekende firmware van linksys bevat) zijn de eerste 2 getallen "gelockt" zodat je vast zit aan 192.168.x.x. Heel frustrerend...
Een paar weken terug schreef Jaap-Jan in dit topic iets soortgelijks over het instellen van een subnet: bepaalde invoervelden zijn disabled (gewoon in de HTML van de webinterface). Het blijkt echter gewoon in te stellen als je de HTML van de pagina verandert en het 'disabled' attribuut weghaalt (in Firefox: rechtsklik erop, dan Element inspecteren). Ik weet niet of dit ook geldt voor de IP range, maar ik vermoed van wel. Je zou het kunnen proberen
Dat zeg ik toch. Dat Ziggo aangeeft dat de apparaten hetzelfde kunnen waarvoor ZIJ hem gebruiken. Dat de Humax meer optie's heeft die IK graag zou willen gebruiken komt bij mij vandaan. En om je vragen te beantwoorden, ja, dan had ik hem teruggestuurd, mijn contractverlenging van een jaar niet door laten gaan en geen digitale recorder gehad. En nee, ik had niet een Humax geeist omdat Ziggo daar toch niet aan mee werkt.Dennis-L schreef op maandag 30 december 2013 @ 10:16:
[...]
Ja en dan had je hem teruggestuurd en dan?
Een Humax geëist?
Als je zo graag allemaal extra features wil die niks te maken hebben met HD ontvangen of opnemen via de coax kabel dan koop je toch je apparaat elders dan via ziggo?
Dit staat trouwens op ziggo.nl
Specificaties Interactieve HD recorderU ontvangt na bestelling een Samsung SMT-C7140B of een Humax iHDR-5200C, afhankelijk van de voorraad op dat moment. Beide recorders beschikken bovenstaande specificaties.
- haarscherpe HDTV-weergave
- inclusief Smartcard, SCART- en HDMI-kabel
- 500 GB harddisk (tot 120 uur opnemen)
- uitgebreide EPG (digitale programmagids)
- live TV-programma's pauzeren en later verder kijken.
- HD opnemen en terugkijken in de scherpste kwaliteit
- toegang tot On Demand films en series van Ziggo
- toegang tot TV Gemist van Ziggo
Er staat dus niet dat beide ontvangers over exact dezelfde features beschikken.
En een digitale recorder is mij te duur om zo aan te schaffen, in combinatie met een jaar abonnement en 120E bijbetalen vond ik het een aardige aanbieding. Vandaar dat ik het dus niet elders bestel (maar dat had je zelf natuurlijk ook kunnen bedenken).
[ Voor 7% gewijzigd door Sandyman538 op 02-01-2014 11:21 ]
Nope, ook op mijn werk via wifi werkt het niet.Hmmbob schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 09:51:
[...]
Kan zijn dat de app ook checkt op een bestaande verbinding met WiFi, want als je niet verbonden bent met een Wifi netwerk (en dus op 3G zit) zit je per definitie niet op Ziggo
Mijn boefje is liev!
Dus op je werk zet je via wifi een vpn naar je huis (waar de Ziggo aansluiting zich bevindt) op en dan werkt het niet? Vreemd, zou wel moeten werken.JB schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:47:
[...]
Nope, ook op mijn werk via wifi werkt het niet.
Verwijderd
Ik heb dit ooit eens gedaan met een proxy, maar dat werkte zwaar matig.JB schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:18:
Tegenwoordig heeft elke DTV boer wel een app voor tv op [insert device] ik heb gewoon het hele scala op mijn tablet staan en pak gewoon de applicatie van de provider waar ik op zit. Werkt in de trein en bij hotspots doorgaans niet maar "goed genoeg" voor mij.
Verwijderd
Welk device heeft de lagere snelheden dan? Die 150mbit halen is op mijn PC nog best een resource hog als die NAS dat doet kan ik me voorstellen dat hij het gewoon te druk heeft. Hardware is in zo'n ding is immers tamelijk beperkt want ze leveren doorgaans erg veel performance in om energieverbruik van zo'n ding een beetje binnen de perken te houden.Crazyanz schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 01:03:
Valt me op sinds ik een synology NAS heb staan dat ik met mijn macbook wel 19,2 mb/s haal over wifi (5 ghz intern netwerk) maar bij downloaden van usenet oid blijf steken op 7mb/s als ik geluk heb (150mbit abbo). Ik gebruik gewoon de standaard cisco router, is daar nog wat aan te doen?
Ook kelderen dat soort snelheden best wel als hij bezig is met het repareren van en uitpakken van de downloads omdat de HDD dan gewoon druk is.
150mbit internet is natuurlijk tof maar bij dat soort snelheden word hardware een tamelijk serieuze factor en of je het daadwerkelijk haalt dus erg afhankelijk van de omstandigheden.
Heeft die NAS overigens wel een gigabit connectie? Want als hij bijvoorbeeld maar 100mbit gebruikt ga je het sowieso niet halen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2014 12:37 ]
Hoe dan? Bij Ziggo moet je inloggen. Ik weet niet hoe het bij andere providers zit, maar het lijkt mij stug dat ik zomaar op een UPC verbinding tv kan kijken met een app van UPC, als dat er al is, zonder inloggegevens. Dit is overigens maar een voorbeeld.Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:23:
[...]
Ik heb dit ooit eens gedaan met een proxy, maar dat werkte zwaar matig.
Tegenwoordig heeft elke DTV boer wel een app voor tv op [insert device] ik heb gewoon het hele scala op mijn tablet staan en pak gewoon de applicatie van de provider waar ik op zit. Werkt in de trein en bij hotspots doorgaans niet maar "goed genoeg" voor mij.
Wat ik eigenlijk niet echt terugzie in dit topic is of de Samsung SMT-C7140B ook een beetje fatsoenlijk werkt. Er moeten toch Tweakers zijn die dit apparaat al een tijdje hebben.
Ik overweeg de recorder voor 119 te bestellen via https://www.ziggo.nl/#pro...tale-ontvanger/aanbieding maar je weet niet zeker wat je dan krijgt. Humax 5100 heb ik al en die bevalt prima, dus zou bij voorkeur een Humax 5200 hebben, maarja, je hebt geen keuze.
Ik las wel dat iemand recent een Humax had gekregen, maarja, blijft hopen.
[edit]
Ik zie dat er nu ook een Humax 5400 bestaat met 1TB (pricewatch: Humax IHDR-5400C). Nieuwprijs is wel €100 meer dan de 5200, beetje veel aangezien het prijsverschil tussen een 500GB en 1TB schijf iets van een tientje ofzo is..
Ik overweeg de recorder voor 119 te bestellen via https://www.ziggo.nl/#pro...tale-ontvanger/aanbieding maar je weet niet zeker wat je dan krijgt. Humax 5100 heb ik al en die bevalt prima, dus zou bij voorkeur een Humax 5200 hebben, maarja, je hebt geen keuze.
Ik las wel dat iemand recent een Humax had gekregen, maarja, blijft hopen.
[edit]
Ik zie dat er nu ook een Humax 5400 bestaat met 1TB (pricewatch: Humax IHDR-5400C). Nieuwprijs is wel €100 meer dan de 5200, beetje veel aangezien het prijsverschil tussen een 500GB en 1TB schijf iets van een tientje ofzo is..
[ Voor 22% gewijzigd door Mentalist op 02-01-2014 14:55 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Mijn ouders hebben de Samsung, ook recent aangeschaft, dus je kan nergens vanuit gaan wat je krijgt. Hij doet letterlijk wat hij volgens Ziggo mag doen, niet meer, niet minder. Werkt opzich prima maar het is echt alleen maar een HD-recorder.
Ik heb zelf de Humax dus ik ben verwend en heb dan ook een duidelijke voorkeur voor de Humax. Ik vind de Samsung daarom eigenlijk een pruts product. Maar hij doet precies wat je er van mag verwachten.
Ik heb zelf de Humax dus ik ben verwend en heb dan ook een duidelijke voorkeur voor de Humax. Ik vind de Samsung daarom eigenlijk een pruts product. Maar hij doet precies wat je er van mag verwachten.
[ Voor 31% gewijzigd door tiguan op 02-01-2014 15:23 ]
Wel fijn om te horen dat die ook goed werkt. Nu lees ik wel weer over DLNA en dat is ook wel handy om te hebben en dat heeft de Samsung ook weer niet alas. 
Wat ik ook nergens zie is of die recorders een 2,5" of 3,5" schijf hebben. In deze tijd (zeker gezien de opslagcapaciteit) zou ik hopen 2,5", maar het staat nergens in zoveel woorden.
Wat ik ook nergens zie is of die recorders een 2,5" of 3,5" schijf hebben. In deze tijd (zeker gezien de opslagcapaciteit) zou ik hopen 2,5", maar het staat nergens in zoveel woorden.
Ik had laatst begrepen van iemand dat er in de Humax een 3,5" schijf zit van Seagate. In de Samsung weet ik niet, maar aangezien 3,5" nog steeds goedkoper is zou het me niet verbazen als er daar ook een 3,5" in zit.
Als je naar "Geavanceerde instellingen" => Setup => LAN Setup gaat kun je dat daar aanpassen. Enige nadeel is dat je wel aan een /24 vast zitravenamp schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 10:13:
Kan iemand mij vertellen of ik de IP-range op 1 of andere manier kan veranderen in 10.0.0.x? In de webinterface van de draadloze cisco router van ziggo (wat duidelijk de welbekende firmware van linksys bevat) zijn de eerste 2 getallen "gelockt" zodat je vast zit aan 192.168.x.x. Heel frustrerend...
Weet iemand trouwens hoe ik het Ziggo modem (Cisco EPC3928AD) zover krijg om protocol 41 door te sturen? Ik wil namelijk graag een HE IPv6 tunnel opzetten via mijn PC, maar het modem laat dit niet door zo te zien
[ Voor 14% gewijzigd door Xudonax op 02-01-2014 16:20 ]
Verwijderd
KPN werkt het sowieso zonder login data op kpn verbindingen, nu je het zegt moet je voor de ziggo app idd authenticatie hebben maar op een ziggo lijn werkt het als ik me niet vergis wel met mijn eigen credentials, ook als de internetverbinding niet van mij is.tiguan schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:06:
[...]
Hoe dan? Bij Ziggo moet je inloggen. Ik weet niet hoe het bij andere providers zit, maar het lijkt mij stug dat ik zomaar op een UPC verbinding tv kan kijken met een app van UPC, als dat er al is, zonder inloggegevens. Dit is overigens maar een voorbeeld.
Dat klopt, maar ik heb bijvoorbeeld geen inloggegevens van UPC (als die al nodig zijn, heb geen idee eerlijk gezegd). Als KPN zonder auth werkt, dan is 't natuurlijk geen probleem.Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 16:41:
op een ziggo lijn werkt het als ik me niet vergis wel met mijn eigen credentials, ook als de internetverbinding niet van mij is.
Ik vraag me af of 3,5" echt nog goedkoper is. 500GB in 2,5" is ook niet zo duur meer. pricewatch: Seagate Momentus ST500LM012, 500GB kost €37 en de goedkoopste 3,5" is een pricewatch: Toshiba DT01ACA050, 500GB voor €41.. Dus die is duurder!tiguan schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:22:
Ik had laatst begrepen van iemand dat er in de Humax een 3,5" schijf zit van Seagate. In de Samsung weet ik niet, maar aangezien 3,5" nog steeds goedkoper is zou het me niet verbazen als er daar ook een 3,5" in zit.
3,5" weegt bovendien meer (hogere transportkosten) en vereist een grotere behuizing (meer materiaal- en transportkosten) en maakt het product minder aantrekkelijk (groter/lomper, dus minder sales) en heeft ook een zwaardere stroomvoorziening (en 12V die je voor 2,5" achterwege kan laten) en koeling nodig, welke allebei het apparaat weer duurder maken.
2,5" lijkt me dus wel goedkoper.
Ja dat klopt, maar vergeet niet dat Humax dergelijke schijven in bulk inkoopt. Ik denk dat het dan wel een hoop zal schelen. Daarnaast is de 5200c al ergens in 2010 op de markt gekomen. Toen waren de prijzen toch nog anders.
[ Voor 29% gewijzigd door tiguan op 02-01-2014 17:07 ]
Zou me niets verbazen als ze een contract voor een bepaalde tijdsperiode hebben waardoor ze "gedwongen" 3,5" moeten blijven leveren, inderdaad.
Dat klopt en dat doe ik ook maar ik snap niet dat het niet werkt. Anderen krijgen het wel voor elkaar zonder proxy als ik de reacties moet geloven.Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:23:
[...]
Ik heb dit ooit eens gedaan met een proxy, maar dat werkte zwaar matig.
Mijn boefje is liev!
Weet iemand of het mogelijk is om een PTR record voor een mailserver (voor reverse SMTP banner) te krijgen bij Ziggo (niet zakelijk)? Zal wel niet...
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
Misschien even de vraag beantwoorden die ik je eerder stelde, dan kan er gerichter worden gezocht.JB schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 19:09:
[...]
Dat klopt en dat doe ik ook maar ik snap niet dat het niet werkt. Anderen krijgen het wel voor elkaar zonder proxy als ik de reacties moet geloven.
Nee, het ip adres wat je krijgt is dynamisch, waardoor het lastig wordt om een PTR-record er aan te koppelen die specifiek voor jou bedoeld is. Misschien dat het bij zakelijke lijnen wel kan.wjjkoevoets schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 19:11:
Weet iemand of het mogelijk is om een PTR record voor een mailserver (voor reverse SMTP banner) te krijgen bij Ziggo (niet zakelijk)? Zal wel niet...
Die vraag beantwoord je zelf nogmaals met mijn gegeven antwoordWolly schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 19:11:
[...]
Misschien even de vraag beantwoorden die ik je eerder stelde, dan kan er gerichter worden gezocht.
[ Voor 3% gewijzigd door JB op 02-01-2014 19:34 ]
Mijn boefje is liev!
Even een theorie de groep in gooien: op dit moment loopt er een actie voor een Interactieve HD recorder voor 50 euro. Voorwaarde: nieuwe Alles in 1 klant worden. Navraag leert dat bestaande klanten 120 euro betalen (normaal 200 euro).
Stel dat je gaat verhuizen, en je geeft de verhuizing niet door, maar zegt op en op het nieuwe adres vraag je een nieuwe aansluiting aan. Je wordt dan gezien als nieuwe klant en kan je wel weer gebruik maken van de 50 euro actie.
Waar je dan wel voor moet zorgen is:
- ander rekeningnummer opgeven (geen probleem)
- ander 06 nummer opgeven
Wat denken jullie? Werkbaar?
Stel dat je gaat verhuizen, en je geeft de verhuizing niet door, maar zegt op en op het nieuwe adres vraag je een nieuwe aansluiting aan. Je wordt dan gezien als nieuwe klant en kan je wel weer gebruik maken van de 50 euro actie.
Of in geval van partner de partner laten aanmelden.
Heb je ook een >= 100 mbit abo bij je Usenet provider? Standaard abonnementen zijn meestal 50 mbit.Crazyanz schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 01:03:
En dan haal je max. 6.2 MB/sec.
Bij mijn provider Eweka kun je nog aangeven dat je Ziggo-klant bent dan wordt je gratis "geupgrade" naar 60 mbit. Dan zit je max. snelheid op 7,5 MB/sec. Die haal ik ook.
Als je je 150 mbit Ziggo-abo wilt voltrekken met een usenet-download zal je een duurder usenet-abo moeten overwegen.
En je moet een ander mailadres kiezen en aansluitkosten betalen. En een ander telefoonnummer als je telefonie van Ziggo gebruikt. En je zit er weer een jaar aan vast uiteraard.SuperCrisz schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 22:25:
Even een theorie de groep in gooien: op dit moment loopt er een actie voor een Interactieve HD recorder voor 50 euro. Voorwaarde: nieuwe Alles in 1 klant worden. Navraag leert dat bestaande klanten 120 euro betalen (normaal 200 euro).
Kan ook.martinusz schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 22:31:
Of in geval van partner de partner laten aanmelden.
Ik had het wat duidelijker moeten uitleggen met download snelheid van mijn nas is niets mis die is immers bedraad en haalt gewoon 17mb/s.Hmmbob schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 07:36:
Is je NAS de usenet downloads aan het doen, of je Macbook? Indien 1): dat is een beperking van je NAS; waarschijnlijk processorgebruik.
Probleem is downloaden met mijn macbook over wifi, die haalt over wifi op interne netwerk 19,4 mb/s maar bij downloaden van internet maar 7mb/s, waarbij source weinig uitmaakt. interference op de 5ghz band is er niet en of ik de laptop nou op de modem leg heeft geen invloed.
In de categorie zit er wel benzine inMasimo schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 23:33:
[...]
Heb je ook een >= 100 mbit abo bij je Usenet provider? Standaard abonnementen zijn meestal 50 mbit.
En dan haal je max. 6.2 MB/sec.
Bij mijn provider Eweka kun je nog aangeven dat je Ziggo-klant bent dan wordt je gratis "geupgrade" naar 60 mbit. Dan zit je max. snelheid op 7,5 MB/sec. Die haal ik ook.
Als je je 150 mbit Ziggo-abo wilt voltrekken met een usenet-download zal je een duurder usenet-abo moeten overwegen.
[ Voor 43% gewijzigd door haakjesluiten op 03-01-2014 00:37 ]
Je vergeet deze voorwaarde:SuperCrisz schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 22:25:
https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/** Bij afname van dit pakket geldt een contractduur van een jaar.
Verwijderd
Heb sinds een dag of 4 opeens erge pieken in mijn MS bij online gamen, gemiddeld 1x in de minuut schiet mijn ping omhoog naar 999 (spel kan niet hoger aangeven) en hapert het, na ca 1-2 seconden is het weer goed en zakt ping naar rond de 15-20.
Heb een Ubee EVW320b, zit direct bekabeld en met normaal internetten/streamen merk ik dit nauwelijks. Modem al opnieuw opgestart en terug gezet naar fabrieksinstellingen, helpt helaas niet. Signaalwaardes in mijn modem zijn ook prima. Voor zekerheid even malwarebytes volledige scan laten uitvoeren maar ook niets gevonden.
Programma Pingplotter gedownload en deze iedere seconde een tracert laten uitvoeren naar IP van google.nl en zie dan ook dat hij iedere ca. 30-60 seconden (soms vaker, soms minder vaak) opeens een MS heeft van 1500+ MS en af en toe packet loss.
Iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Ik ga vanavond sowieso met mijn pc naar een maat, mochten de problemen daar niet spelen weet ik ook zeker dat het niet aan mijn pc ligt.
Heb een Ubee EVW320b, zit direct bekabeld en met normaal internetten/streamen merk ik dit nauwelijks. Modem al opnieuw opgestart en terug gezet naar fabrieksinstellingen, helpt helaas niet. Signaalwaardes in mijn modem zijn ook prima. Voor zekerheid even malwarebytes volledige scan laten uitvoeren maar ook niets gevonden.
Programma Pingplotter gedownload en deze iedere seconde een tracert laten uitvoeren naar IP van google.nl en zie dan ook dat hij iedere ca. 30-60 seconden (soms vaker, soms minder vaak) opeens een MS heeft van 1500+ MS en af en toe packet loss.
Iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Ik ga vanavond sowieso met mijn pc naar een maat, mochten de problemen daar niet spelen weet ik ook zeker dat het niet aan mijn pc ligt.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]