• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-10 22:32
Waarom maak je geen autoforwarder aan op het account van je pa en maak je gewoon een nieuw account aan. Het lijkt me niet handig om afhankelijk te zijn van een email adres, wat in principe tijdelijk is, zoals je bij Ziggo of een andere ISP krijgt. Ik zou dan eerder kiezen voor een echte mail service en bijbehorend email adres; anders loopt je volgende keer weer tegen hetzelfde geneuzel aan.

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:00
Sinds ik circa 2 á 3 mndn geleden van Ziggo een ander ip-adres gekregen heb, kan ik van buitenaf niet ftp'en naar m'n interne server. Ik heb er ff een no-ip dns aan gekoppeld en dan doet hij het wel.
Er wordt ge-ftpt op port 21.
Er wordt helemaal geen connectie gemaakt.

Doe ik nou iets verkeerd of hebben meerdere mensen hier last van?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:14
ErA schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:08:
Weet iemand hoe ik het volgende klaar krijg gespeeld bij Ziggo:
[..]
Waarom niet een e-mail adres bij Outlook.com / Gmail aanmaken? Heb je nooit meer problemen in dit soort gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-10 15:45

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Bloederig schreef op donderdag 21 november 2013 @ 00:12:
Mijn god wil je echt nou continu die eindeloze discussie aan gaan? Blijkbaar ben je zelf de enige die alles weet... :O
Modbreak:En nu zeg ik stop! Dit is een discussieforum, we kunnen hier eindeloos discussiëren over de docsis standaard, maar laten we alstublieft iedereen in zijn waarde laten.
Ja, sommigen weten meer van de techniek als de anderen, dat is zo en dat zal altijd zo zijn. Onthoudt echter dat je niet zien wie er aan de andere kant van de lijn zit. Een gezonde discussie kent geven en nemen, aantonen en accepteren. Een dikke plaat voor de kop hebben helpt dan niet. (Gen verwijt naar specifieke personen)

Voor wat betreft Ziggo medewerkers: Ik vind het tof dat er monteurs in hun eigen tijd nog hulp bieden via een kanaal wat niets met Ziggo te maken heeft. Voor sommige zaken heeft een dergelijke monteur echter wat gegevens nodig. Of iemand deze gegevens wel of niet geeft is zijn of haar eigen keuze. Ik deel de mening van Funk96 wel als het gaat over het uitgeven van adresgegevens maar nogmaals: Dat is de verantwoordelijkheid van de gebruikers zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:06
Vandaaag nieuwe modem router mogen ontvangen van ziggo, om optimaal te kunnen genieten van mijn nieuwe snelheid. Voor mij was dat allemaal niet nodig haalde al volle snelheid, maar toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
ErA schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:08:
Weet iemand hoe ik het volgende klaar krijg gespeeld bij Ziggo:

Ik heb een email alias: XXXX@ziggo.nl Dit alias is onderdeel van het ziggo abbo van mijn vader

Ik heb zelf een nieuw ziggo account op een nieuw adres. Ik wil de alias XXXX@ziggo.nl onderdeel maken van dit nieuwe adres. Zodoende beheerbaar vanuit de "mijn ziggo" van mijn nieuwe account.

Ik heb al meer dan een uur met ze aan de lijn gehangen, verhuizingen, wijzigingen, technische storingen. Kastje muur is van toepassing.

Het account verwijderen en op de andere aanmaken is geen optie ivm automatische cooldown periode. (die onbekend lang is!)

hellup!
Ik heb ooit een soortgelijke situatie gehad. Ik moest toen het pakket verhuizen naar mijn nieuwe adres en mijn ouders moesten een nieuw abo nemen.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Laatst online: 21-10 18:09

Grannd

da Granndest

Nou, het probleem waar ik afgelopen maandag over postte, dat het internet het sinds de vrijdag daarvoor het niet meer deed is eindelijk opgelost.

Het modem zou niet goed geactiveerd zijn waardoor het niet meer werkte, ik vond dat al vreemd want het modem was daarvoor ook al niet goed geactiveerd (wifispots werkte niet) maar het internet en de telefoonlijn werkte wel gewoon.
De helpdeskmedewerkers bleven erop hameren dat het met de modemactivatie te maken moest hebben, maar toen deze woensdag weer was geactiveerd werkte het internet nog steeds niet én de telefoonlijn was ondertussen ook dood.
Ik natuurlijk weer bellen, ze zouden er nog mee bezig zijn en dit zou 'snel' opgelost zijn, geen enkele indicatie hoe of wat, dat durfden ze ondertussen niet meer.
Kom ik er vandaag achter dat de telefoonlijn het wel weer doet, met de mogelijkheid om gratis weer naar 1200 te kunnen bellen doe ik dat, en met de zoveelste behulpzame medewerker die met mij het probleem buiten de activatie om wou zoeken bedacht hij dat er een fout in de huidige modemfirmware zit waardoor het internet het niet doet maar telefonie wel, het enige wat je hoeft te doen is het gatewayadres van de modem te veranderen van 192.168.178.1 naar 192.168.0.1, het gesprek werd verbroken (D'oh!) maar het internet werkt weer!

TL:DR, als je wel telefonie heb maar geen internet, verander dan ff het gateway-adres ipv anderhalve week te moeten wachten tot je dezelfde oplossing krijgt aangeboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-10 22:56

HaTe

haat niet

Mijn vader komt net heel vrolijk met de mededeling dat hij een gratis HD decoder heeft gekregen, na wat doorvraag bleek dat je hier een contract van 2 jaar voor moest ondertekenen, waarna bij mij de stoppen even doorsloegen.

In onze woonplaats is glasvezel van Cogas bijna gereed (planning eind dit jaar), waarna er bij Caiway een abonnement afgenomen kan worden. Hier keek ik al lang naar uit en heb mijn vader ook al eerder gezegd dat dit zelfs goedkoper is (40 euro per maand is goedkoopste pakket wat al veel beter is dan AiE Plus).

Die decoder wil hij dan verkopen, waar hij misschien 100 euro voor krijgt.. Wat hij niet weet is dat ik bereid was om wel 200 euro aan hem te geven als hij het niet had gedaan.

Nu is mijn vraag, valt hier nog van af te komen?? Iets met dementerende vader ofzo

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-10 23:20

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Ziggo kent een bedenktijd van 7 dagen waardoor je het contract weer kan annuleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Yep! z.s.m. annuleren en de decoder retour sturen. Lijkt me niet verstandig om nu 2 jaar vast te zitten als er binnen een jaar alternatieven voor handen zijn. Toch sneaky deze actie van Ziggo, als je de kleine letters niet leest als consument, ben je de pisang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik ben bang dat er al meer dagen voorbij zijn.. Op de mijn ziggo pagina zie ik dat er pas opgezegd kan worden op 12 november 2015 :( Hij is nu even weg, maar zal het zo navragen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
Lord_Dain schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:52:
Yep! z.s.m. annuleren en de decoder retour sturen. Lijkt me niet verstandig om nu 2 jaar vast te zitten als er binnen een jaar alternatieven voor handen zijn. Toch sneaky deze actie van Ziggo, als je de kleine letters niet leest als consument, ben je de pisang.
sorry, ik vind de actie zeker niet sneaky.

Heb er zelf namelijk ook aan meegedaan en Ziggo meldt bij het afsluiten dat je contract voor 2 jaar verlengd wordt. Vervolgens krijg je mail met afspraken en melding dat je kunt annuleren.

Daarna krijg je nog een brief thuis waarin staat dat je contract met 2 jaar verlengd is en dat het afloopt op datum X.

[ Voor 10% gewijzigd door schwarzenegger op 24-11-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:25
Ja, net alsof een bedrijf zomaar gratis producten gaat uitdelen. Dan moet er ook wel echt een lampje gaan branden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Mijn vader heeft de brief nog eens gelezen en er staat dat je er nog van af kan binnen 7 dagen na ontvangst van het product.. Ik hoop dat ze daar de decoder mee bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik denk dat je 2 jaar een dienst afneemt, de decoder is slechts het incentive.

Wanneer begint de bedenktijd?

Koopt u een product? Dan begint de bedenktijd één dag nadat u het product hebt gekregen.
Koopt u een dienst? Dan begint de bedenktijd op de dag dat u het contract hebt gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:15
Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/89693506.png
Geen idee wat er aan de hand is, maar dat ziet er niet best uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Laatst online: 21-09 07:57
HaTe schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:29:
Mijn vader heeft de brief nog eens gelezen en er staat dat je er nog van af kan binnen 7 dagen na ontvangst van het product.. Ik hoop dat ze daar de decoder mee bedoelen.
Daar bedoelen ze de startdatum van het abonnement mee dus niet wanneer je het afgesloten hebt.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het zo dat je 7 dagen bedenktijd hebt vanaf het ogenblik dat jij een nieuw contract aangaat. Zou het zo zijn dat je 7 dagen bedenktijd hebt vanaf het moment dat jij je nieuwe pakket kan gebruiken, dan heeft Ziggo een probleem om alles weer in oude staat te herstellen. De eerste 7 dagen wordt er dan ook niet veel met je nieuwe aanvraag gedaan.

Net gebeld aangaande factuur waar ik nog steeds het volop bellen zie staan. Ruim twee maanden geleden opgezegd maar nog steeds gefactureerd. Ze kunnen nergens terugvinden dat ik het opgezegd heb terwijl ik het door gegeven heb aan de medewerker toen ik terug ging van Plus naar Basis pakket. Omdat het niet uit stond 2 nov. zelf maar uitgezet via mijnziggo. In februari contractsvrij, ga maar eens kijken of ik net ergens anders beter uit ben.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofbal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-03-2024
Weten jullie of ziggo tegen betaling een AOP verlengd? Er is bij ons de 2de loze leiding losgeschoten ergens waar we niet bij kunnen. En we hebben wel een dikke coax kabel gekregen door de andere leiding. Mogen we die gebruiken om het AOP punt te verlengen, door een Ziggo monteur of aannemer die dat voor Ziggo mag doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

waarom leg je er niet gewoon een kabel tussen ?
De ziggo monteur zal dat ook moeten doen.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb sinds afgelopen week een vervelend probleem met Ziggo.

's Avonds wordt de verbinding mega instabiel, veel packet loss, het modem begint zichzelf te resetten, snelheid is enorm laag. Om uit te sluiten dat het aan een apparaat in mijn netwerk lag uiteindelijk maar eens een computer direct aan het modem gehangen en een speedtest uitgevoerd. Resultaat van deze test was ronduit belabberd: http://www.speedtest.net/my-result/3123175750. Daarnaast nog diverse ping testen uitgevoerd, hierin ook weer veel packet loss.

Daarnaast TV zijn bijvoorbeeld Discovery Channel HD en Eurosport HD heel erg blokkerig (decoder loopt zelfs vast als ik hem op Eurosport HD zet). De overige zenders hebben zo af en toe eens een blokje op beeld of een bliepje in het geluid.

Vanmiddag wat eerder thuis en maar eens contact opgenomen met Ziggo (terwijl op dat moment de storing dus eigenlijk niet actief was). Na uitleg over wat ik exact ervoer en wat is allemaal getest had, werd er direct een monteur toegezegd. Op afstand was voor de beste medewerker zichtbaar dat sommige zaken in het modem waarden aangaven die niet klopten. Het was niet volledig te matchen met de problemen, maar er werd geen probleem van gemaakt.

Stomme was overigens, vanavond wat mensen over de vloer en ik wilde het probleem (in ieder geval met de TV) even laten zien; niets te zien! Alles perfect! Ze waren de deur amper uit en de TV werd weer belabberd en het internet lag er weer eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Laatst online: 08:00
Ik heb een Alles-in-1 pakket van Ziggo met Interactieve decoder en wil op zolder een extra televisie aansluiten. Ik zal 1 dezer dagen een coaxkabel naar de zolder trekken, alleen heb ik een vraag mbt de aansluitingen.
Ik heb her en der gelezen dat als je een extra tv aansluit, de huidige tv-kwaliteit (v/d woonkamer) achteruit gaat. Ervaringen?
Wat is verstandig om te doen?
Moet er een splitter komen? Een extra antenne versterker op zolder?, huidige antenneversterker van Ziggo (kabelkeur) in de meterkast vervangen door bijv. een hirschmann?

Ik dacht eraan om de coaxkabel (hirschmann) samen met een cat5e kabel door een standaard loze leiding trekken. Zijn er mensen met ideeen/ervaringen/tips met dunne coax kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:39
Elke splitter brengt 3dB demping met zich mee, een driewegsplitter zelfs nog meer. Verder dempt kabel ook nog zo'n 10-12dB per 100 meter. De kabel naar zolder heeft geen invloed op je televisie beneden, de splitter die je ertussen zet echter wel.

Je schrijft nu dat je al een versterker hebt, is dat zo'n Tratec ding met oplopende versterking per poort? Die kan je gewoon gebruiken, hoef je geen Hirschmann voor te kopen.

Overigens vind ik de standaard toepassing van versterkers vaak zwaar overtrokken. De reden waarom Ziggo een versterker leverde bij interactieve televisie was vanwege retourpadversterking voor de Cisco decoder, in dat ding zit een Eurodocsis modem ingebouwd die niet zo happig is op lange kabels, contactdozen, splitters en een UMU splitter op je AOP die retour filtert op je TV/R aansluiting. In de meeste installaties met 2 televisies kan je gewoon af zonder versterker, signaal is na een splitter en 20 meter fatsoenlijke kabel nog altijd goed genoeg voor digitale televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
fish schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:21:
waarom leg je er niet gewoon een kabel tussen ?
De ziggo monteur zal dat ook moeten doen.
Zo'n las leg je niet even met een combinatietang en een schroevendraaier }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
fredkroket schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:56:
Ik heb sinds afgelopen week een vervelend probleem met Ziggo.

's Avonds wordt de verbinding mega instabiel, veel packet loss, het modem begint zichzelf te resetten, snelheid is enorm laag. Om uit te sluiten dat het aan een apparaat in mijn netwerk lag uiteindelijk maar eens een computer direct aan het modem gehangen en een speedtest uitgevoerd. Resultaat van deze test was ronduit belabberd: http://www.speedtest.net/my-result/3123175750. Daarnaast nog diverse ping testen uitgevoerd, hierin ook weer veel packet loss.

Daarnaast TV zijn bijvoorbeeld Discovery Channel HD en Eurosport HD heel erg blokkerig (decoder loopt zelfs vast als ik hem op Eurosport HD zet). De overige zenders hebben zo af en toe eens een blokje op beeld of een bliepje in het geluid.

Vanmiddag wat eerder thuis en maar eens contact opgenomen met Ziggo (terwijl op dat moment de storing dus eigenlijk niet actief was). Na uitleg over wat ik exact ervoer en wat is allemaal getest had, werd er direct een monteur toegezegd. Op afstand was voor de beste medewerker zichtbaar dat sommige zaken in het modem waarden aangaven die niet klopten. Het was niet volledig te matchen met de problemen, maar er werd geen probleem van gemaakt.

Stomme was overigens, vanavond wat mensen over de vloer en ik wilde het probleem (in ieder geval met de TV) even laten zien; niets te zien! Alles perfect! Ze waren de deur amper uit en de TV werd weer belabberd en het internet lag er weer eens uit.
Het bleek dat de hele straat eigenlijk dezelfde storing had (heeft). AOP is nog wel even nagekeken en er is in de verdeelkast in de straat wel iets vervangen tbv mijn aansluiting (vrouw was thuis, dus die heeft het op een connector gehouden ;)).

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-10 19:45
Even een snelle vraag: Hoe kan ik controleren of mijn AOP (groene kabel) zonder ruis en goed signaal binnen komt? Bij mij komt de groene kabel binnen in de meter kast en dan word het een wandcontactdoos. Met daarop de wel bekende woonkamer splitter die me radio/tv en internet split.

Regelmatig heb ik op me tv storing en is me internet ook haperig.

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-10 20:46
Chris89 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:11:
Even een snelle vraag: Hoe kan ik controleren of mijn AOP (groene kabel) zonder ruis en goed signaal binnen komt? Bij mij komt de groene kabel binnen in de meter kast en dan word het een wandcontactdoos. Met daarop de wel bekende woonkamer splitter die me radio/tv en internet split.

Regelmatig heb ik op me tv storing en is me internet ook haperig.
dit is zelf niet te doen, neem even contact op met helpdesk, deze kunnen je modem uitlezen en precies vertellen welke waardes niet in orde zijn.

PSN: Europhea

• Chris89
In het verleden al gedaan, maar kwam helaas niet verder bij ze. Ja ze konden een monteur langs sturen.
Maar dit is niet echt een optie als je zoveel werk als mij...

EDIT: Maak wel even een topic aan met een schematje

[ Voor 14% gewijzigd door Chris89 op 28-11-2013 10:51 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:56
Chris89 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:45:
In het verleden al gedaan, maar kwam helaas niet verder bij ze. Ja ze konden een monteur langs sturen.
Maar dit is niet echt een optie als je zoveel werk als mij...

EDIT: Maak wel even een topic aan met een schematje
DIt snap ik niet helemaal, ze willen een monteur sturen om het probleem te verhelpen, maar daar heb je geen tijd voor? Wil je het dan zelf gaan oplossen? En hoe ga je het probleem oplossen als het in de wijkkast blijkt te zitten? Een monteur kan dat zo uitsluiten.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Chris89
martinusz schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:56:
[...]

DIt snap ik niet helemaal, ze willen een monteur sturen om het probleem te verhelpen, maar daar heb je geen tijd voor? Wil je het dan zelf gaan oplossen? En hoe ga je het probleem oplossen als het in de wijkkast blijkt te zitten? Een monteur kan dat zo uitsluiten.
Kijk maar even in een appart topic: [ZIGGO] Problemen met TV en Internet
Is me volledige situatie uitgelegd en niet alleen het kleine deel wat hier boven staat.

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 19:55

GraasGast

Analogue Heaven

De Cisco modems hebben recent een nieuwe firmware gekregen. Is iemand bekend met wat er veranderd is?

Vorige: epc3928a-E10-5-v302r125572-130524c-ZIG
Nieuw: epc3928a-E10-5-v302r125572-131030c-ZIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grannd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 12:57:
dat er een fout in de huidige modemfirmware zit waardoor het internet het niet doet maar telefonie wel, het enige wat je hoeft te doen is het gatewayadres van de modem te veranderen van 192.168.178.1 naar 192.168.0.1, het gesprek werd verbroken (D'oh!) maar het internet werkt weer!
GraasGast schreef op donderdag 28 november 2013 @ 23:02:
De Cisco modems hebben recent een nieuwe firmware gekregen. Is iemand bekend met wat er veranderd is?

Vorige: epc3928a-E10-5-v302r125572-130524c-ZIG
Nieuw: epc3928a-E10-5-v302r125572-131030c-ZIG
Het probleem wat Grannd had zou met de nieuwe firmware verholpen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Kan iemand zeggen of dit goede waardes zijn? Wil graag zeker weten dat m'n AOP goed is aangesloten.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation  Frequency   Power   SNR
1   Locked  QAM256  297000000 Hz    -0.6 dBmV   39.8 dB
2   Locked  QAM256  241000000 Hz     0.6 dBmV   40.5 dB
3   Locked  QAM256  249000000 Hz     0.1 dBmV   40.3 dB
4   Locked  QAM256  257000000 Hz     0.2 dBmV   39.9 dB
5   Locked  QAM256  265000000 Hz     0.0 dBmV   39.9 dB
6   Locked  QAM256  273000000 Hz     0.0 dBmV   39.4 dB
7   Locked  QAM256  281000000 Hz    -0.2 dBmV   39.9 dB
8   Locked  QAM256  289000000 Hz    -0.3 dBmV   39.9 dB

Correctables    Uncorrectables
2   12

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency   Power
1   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   36000000 Hz 43.5 dBmV
2   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   52000000 Hz 43.5 dBmV
3   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   44500000 Hz 43.5 dBmV
4   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   58800000 Hz 45.0 dBmV

Counter
T3 Timeout  0
T4 Timeout  1

Haal netjes de snelheid die ik moet halen (20/2), maar die uncorrectables en T4 counter baren mij een beetje zorgen.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 29-11-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

ThinkPadd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:26:
Kan iemand zeggen of dit goede waardes zijn? Wil graag zeker weten dat m'n AOP goed is aangesloten.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation  Frequency   Power   SNR
1   Locked  QAM256  297000000 Hz    -0.6 dBmV   39.8 dB
2   Locked  QAM256  241000000 Hz     0.6 dBmV   40.5 dB
3   Locked  QAM256  249000000 Hz     0.1 dBmV   40.3 dB
4   Locked  QAM256  257000000 Hz     0.2 dBmV   39.9 dB
5   Locked  QAM256  265000000 Hz     0.0 dBmV   39.9 dB
6   Locked  QAM256  273000000 Hz     0.0 dBmV   39.4 dB
7   Locked  QAM256  281000000 Hz    -0.2 dBmV   39.9 dB
8   Locked  QAM256  289000000 Hz    -0.3 dBmV   39.9 dB

Correctables    Uncorrectables
2   12

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency   Power
1   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   36000000 Hz 43.5 dBmV
2   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   52000000 Hz 43.5 dBmV
3   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   44500000 Hz 43.5 dBmV
4   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   58800000 Hz 45.0 dBmV

Counter
T3 Timeout  0
T4 Timeout  1

Haal netjes de snelheid die ik moet halen (20/2), maar die uncorrectables en T4 counter baren mij een beetje zorgen.
Wanner is je modem voor het laatst gereset? Met andere woorden: in welke tijd hebben deze waarden zich opgebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb het hele Ziggo pakket een uur geleden uitgepakt en aangesloten.

Nog een vraag trouwens, op het modem (EVW321B) zitten twee USB poorten. Een hiervan wou ik gebruiken om stroom van af te tappen voor een Youless (apparaatje dat z'n stroom krijgt via USB). Beide poorten lijken echter 0,0 spanning te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

ThinkPadd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:37:
Ik heb het hele Ziggo pakket een uur geleden uitgepakt en aangesloten.

Nog een vraag trouwens, op het modem (EVW321B) zitten twee USB poorten. Een hiervan wou ik gebruiken om stroom van af te tappen voor een Youless (apparaatje dat z'n stroom krijgt via USB). Beide poorten lijken echter 0,0 spanning te geven?
Ok, hou het even in de gaten en kijk over een week nog eens. Als de timeouts dan verder zijn opgelopen is er reden om je verbinding na te kijken :)

Die USB poorten zijn niet actief momenteel, dat lijkt me een legitieme reden voor het feit dat er geen spanning op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:03

Koppensneller

winterrrrrr

Ik heb vandaag een CI+-module aangeschaft waarmee mijn Interactieve HD-ontvanger dus effectief nutteloos wordt (want geen slaapkamer-tv). Heeft iemand ervaring met het verkopen van dat ding? Heb hem al op V&A gezet, maar ik zag al dat ik niet de enige ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonnyTonny
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 10:25
Zijn er meer mensen met problemen om de NOS livestreams (schaatsen vanmiddag) via Ziggo te bekijken ?

Ik heb 3 en 4 weken gelden bij de schaatswedstrijden in SaltLake/Calgary het hele weekend dezelfde problemen gehad en nu weer.
De stream start wel maar blijft na 5 tot 30 seconden (low quality gaat iets langer goed) gewoon hangen.
Maakt niet uit welk device/browser ik gebruik.
iPhone, iPad, iMac (in Chrome , Safari en Firefox), Windows 7 PC's (Firefox, Chrome, IE10).
Zelfde effect ongeacht het Wifi of bedraad is aangesloten.

Als ik op mijn iPhone de Wifi af zet en op 3G over ga is de stream daar zo stabiel als een huis, dus het lijkt niet aan de stream zelf te liggen. Maar mijn databundel gaat er wel erg snel door zo....

Ik heb in het verleden nooit issues met de live-streams van de NOS gehad. Gedonder begon eigenlijk pas na de 150 Mb/s upgrade en het bijbehorende vervangen van mijn Arris modem door een Cisco.
Mijn Internet en TV zijn overigens 100% OK en ik haal mijn 150/15 zonder problemen.

Ben erg benieuwd of er meer mensen met deze ervaring zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Timmert schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:45:
[...]

Ok, hou het even in de gaten en kijk over een week nog eens. Als de timeouts dan verder zijn opgelopen is er reden om je verbinding na te kijken :)

Die USB poorten zijn niet actief momenteel, dat lijkt me een legitieme reden voor het feit dat er geen spanning op staat.
Dankje!

Ik heb net de Ubee EVW321B in bridge laten zetten (even Twitter bericht naar Ziggo gestuurd). Maar klopt het dat m'n router dan een 192.168.178.xx IP krijgt? Ik had verwacht een extern IP (zelfde als wat ik op www.mijnip.nl zie) te krijgen? Ook zie ik de draadloze netwerken nog gewoon op m'n telefoon en laptop :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

ThinkPadd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 14:12:
[...]

Dankje!

Ik heb net de Ubee EVW321B in bridge laten zetten (even Twitter bericht naar Ziggo gestuurd). Maar klopt het dat m'n router dan een 192.168.178.xx IP krijgt? Ik had verwacht een extern IP (zelfde als wat ik op www.mijnip.nl zie) te krijgen? Ook zie ik de draadloze netwerken nog gewoon op m'n telefoon en laptop :?
Dan staat je modem nog niet in bridge, of je hebt hem nog niet gereboot.
Staat het RTR lampje op de Ubee nog aan? Zo ja, dan staat ie nog in router modus. Reset hem dan eventjes, wellicht is dat de oplossing. Of het webcare team heeft je berichtje nog niet behandeld natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Timmert schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 14:21:
[...]

Dan staat je modem nog niet in bridge, of je hebt hem nog niet gereboot.
Staat het RTR lampje op de Ubee nog aan? Zo ja, dan staat ie nog in router modus. Reset hem dan eventjes, wellicht is dat de oplossing. Of het webcare team heeft je berichtje nog niet behandeld natuurlijk :)
Wel gereboot, RTR lampje brand idd nog.

Webcare zei op Twitter dat ze het hadden omgezet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-10 22:21
Koppensneller schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:46:
Ik heb vandaag een CI+-module aangeschaft waarmee mijn Interactieve HD-ontvanger dus effectief nutteloos wordt (want geen slaapkamer-tv). Heeft iemand ervaring met het verkopen van dat ding? Heb hem al op V&A gezet, maar ik zag al dat ik niet de enige ben.
Ben ik ook benieuwd naar. Ik Zit te twijfelen tussen Interactief of gewoon digitaal kijken eerst. Als ik op termijn een nieuwe tv koop dan wil ik die 1.3 CI-module gaan gebruiken. Maar ik begrijp dus dat je ook een interactieve ontvanger tweedehands kunt kopen voor Ziggo? Want om voor tijdelijk een ontvanger te kopen voor 99 euro vind ik wat te gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:03

Koppensneller

winterrrrrr

Binnetie schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:03:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar. Ik Zit te twijfelen tussen Interactief of gewoon digitaal kijken eerst. Als ik op termijn een nieuwe tv koop dan wil ik die 1.3 CI-module gaan gebruiken. Maar ik begrijp dus dat je ook een interactieve ontvanger tweedehands kunt kopen voor Ziggo? Want om voor tijdelijk een ontvanger te kopen voor 99 euro vind ik wat te gek.
Klopt, je kunt ook een tweedehandsje kopen. DM me even voor een mooi prijsje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<knip>

Geen reden voor paniek.

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/ij1g536un/Screen_Shot_2013_11_29_at_18_51_30.jpg Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/mg0v0uf2f/Screen_Shot_2013_11_29_at_18_51_35.jpg

Dit is met een uptime van 58 days 00h:07m:46s, en ik haal altijd 20/2 met een nette ping van 8 tot 15 ms.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3133587231.png

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prima waarden. Om jaloers op te zijn :P

Zie ook de uitleg over de waarden in de topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 20:03:
[...]

Prima waarden. Om jaloers op te zijn :P

Zie ook de uitleg over de waarden in de topicstart.
Zal ik dan ook nog maar even? :Y)
Wijkkast bevindt zich zes meter voor het huis, tsja... Het heeft zo zijn voordelen :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Power Level: Signal to Noise Ratio: 
Channel 1: 6.1 dBmV 40.8 dB 
Channel 2: 5.9 dBmV 41.1 dB 
Channel 3: 5.4 dBmV 41.1 dB 
Channel 4: 4.7 dBmV 40.8 dB 
Channel 5: 4.5 dBmV 40.4 dB 
Channel 6: 6.2 dBmV 40.8 dB 
Channel 7: 6.1 dBmV 40.8 dB 
Channel 8: 5.6 dBmV 40.6 dB 

--------------------------------------------------------------------------------

Upstream Channels      

Power Level: 
Channel 1: 36.0 dBmV 
Channel 2: 35.7 dBmV 
Channel 3: 35.7 dBmV 
Channel 4: 36.2 dBmV

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2013 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-10 12:21
Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 00:00:
[...]

Zal ik dan ook nog maar even? :Y)
Wijkkast bevindt zich zes meter voor het huis, tsja... Het heeft zo zijn voordelen :)

Waardes...
En dat heeft als voordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Laatst online: 07:50

Snippertje

Light up your life

Meer mensen dit probleem: Als ik op de rode knop druk om de ITV portaal te openen (of het via de TV portal knop zelf doe) krijg ik gewoon de NPO te zien. Ik kan vervolgens nergens op drukken behalve exit, kan niet pauzeren helemaal niks. Apparaat al helemaal opnieuw gestart, maar geeft geen sjoege. Beetje vaag probleem, maar kan dus helemaal niks met het ITV gedeelte.

Edit: Vraag me niet hoe, maar na 20x proberen lukte het opeens 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Snippertje op 30-11-2013 18:28 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerowyn88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-08-2024
ThinkPadd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 14:33:
[...]

Wel gereboot, RTR lampje brand idd nog.

Webcare zei op Twitter dat ze het hadden omgezet :p
Er is een storing waardoor de omzet niet automatisch een reset veroorzaakt (wat wel de bedoeling is). Daardoor komt de 'actuele' instelling niet actief, en zal de router aan blijven :p

Dus handmatig resetten lost het op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-10 06:39
Gisteren nieuw modem gekregen en aangesloten. Het is de EPC3928AD. Als ik via geavanceerde instellingen 'pre-assigned' IP adressen toewijs lijkt dit te werken maar na zeg 15 minuten is hij die instelling alweer vergeten (behalve voor 1 apparaat, daar houd hij het wel voor vast).

Nu heb ik ergens gelezen dat dit een bekend probleem is. Maar voor de rest vind ik er helemaal niks over. Hebben meerdere personen dit? Ook is bij mij de connected devices list niet compleet. Mijn iPad staat er bijvoorbeeld nooit onder ook al is hij er mee verbonden (en nee, ik zit niet op iemand anders wifi met die iPad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-10 17:09
Ja, dat is een bekend probleem. Beetje kreupel modem die EPC3928AD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: en nu weer on-topic ;(

Sinds twee week een nieuwe router aangeschaft, de Draytek Vigor 2925 :) In combinatie met mijn "klassieke" modem EPC3212 een prima verbinding. Als die modem het begeeft heb ik er nog eentje op reserve, dus voor mij de komende tijd nog even geen modemrouter.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2013 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-10 23:33
Sinds kort merk ik dat bij nl 1, 2, 3 de ondertitels worden opgelezen. Dit is heel erg irritant en ik vraag me af of dat uit te zetten valt of zit dit vast in uitzendingen tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Steefmeister schreef op zondag 01 december 2013 @ 19:00:
Sinds kort merk ik dat bij nl 1, 2, 3 de ondertitels worden opgelezen. Dit is heel erg irritant en ik vraag me af of dat uit te zetten valt of zit dit vast in uitzendingen tegenwoordig?
Andere audio-stream kiezen. Bij mijn Dreambox was dat de fix, weet niet of dat bij gewoon spul ook zo simpel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-10 23:33
Heb een dreambox clone, maar ik krijg het niet voor elkaar. Is wel echt gruwelijk irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-10 13:30
Steefmeister schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:07:
Heb een dreambox clone, maar ik krijg het niet voor elkaar. Is wel echt gruwelijk irritant
Bij Ziggo (en de meeste andere kabelaars) is er behalve een audiostream 'Nederlands' ook een stream 'gos' aanwezig waarin de ondertiteling voorgelezen wordt als extra dienst voor blinden en slechtzienden. Je zal dus ergens de audiostream terug moeten zetten van 'gos' naar 'Nederlands'. Een Dreambox zou toch geavanceerd genoeg moeten zijn om een audiostream-selectiemogelijkheid te hebben...

[ Voor 3% gewijzigd door FlorisD op 01-12-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Steefmeister schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:07:
Welke? En belangrijker, draai je PLi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Vandaag was de stream van 24Kitchen werkelijk niet om aan te zien. Normaal is het geen HD kwaliteit maar zag het er altijd wel prima uit, vandaag eigenlijk Ziggo onwaardig met zo'n lage bitrate.

Het valt me overigens ook op dat er steeds meer zenders omgezet zijn naar QAM256 en dit geldt uiteindelijk voor het gehele zender-pakket als ik dit bericht mag geloven? http://www.totaaltv.nl/nieuws/13941/ Nu is het gevolg van QAM256 waarschijnlijk alleen te merken aan het toenemen van storingen in beeld, mocht de bekabeling niet op orde zijn, en is dit niet zichtbaar als teruggang in beeld-kwaliteit. Of is dit laatste niet perse de waarheid? Heeft het aantal Ziggo gebruikers op dezelfde kabel (vanaf wijkkast naar huizen), ook nog invloed op storingen/beeldkwaliteit? Dus vanaf een bepaald tijdstip, bij toename van het aantal kijkers, kans op meer storingen? Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerowyn88
hardware-lover schreef op zondag 01 december 2013 @ 21:38:
Vandaag was de stream van 24Kitchen werkelijk niet om aan te zien. Normaal is het geen HD kwaliteit maar zag het er altijd wel prima uit, vandaag eigenlijk Ziggo onwaardig met zo'n lage bitrate.

Het valt me overigens ook op dat er steeds meer zenders omgezet zijn naar QAM256 en dit geldt uiteindelijk voor het gehele zender-pakket als ik dit bericht mag geloven? http://www.totaaltv.nl/nieuws/13941/ Nu is het gevolg van QAM256 waarschijnlijk alleen te merken aan het toenemen van storingen in beeld, mocht de bekabeling niet op orde zijn, en is dit niet zichtbaar als teruggang in beeld-kwaliteit. Of is dit laatste niet perse de waarheid? Heeft het aantal Ziggo gebruikers op dezelfde kabel (vanaf wijkkast naar huizen), ook nog invloed op storingen/beeldkwaliteit? Dus vanaf een bepaald tijdstip, bij toename van het aantal kijkers, kans op meer storingen? Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Het is best mogelijk dat er invloed speelt door het aantal gebruikers via de eindversterker, echter zou dit niet mogen. Mocht het dus opgemerkt worden dat hier het probleem in zit, zal Ziggo dit kunnen oplossen voor je.

Zover ik weet zal het overzetten naar QAM256 alleen mogelijk problemen meegeven als je bekabeling het niet zou ondersteunen, dit kan ik echter niet onderbouwen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-10 11:02
Het is geen zender waar ik naar kijk, maar ik vind het volgende toch wel gek:
De zender TLC is (waarschijnlijk) de enigste met dit probleem. De signaalsterkte is zo laag dat het beeld niet goed doorkomt. Iets van Sterkte 40, kwaliteit 80 (even uit mijn hoofd)
Andere zender waar ik wel naar kijk geeft mijn kastje aan een sterkte van 80 Kwaliteit 100, op 2e verdieping en 100% beneden. Echter heeft ook hier TLC een zwak signaal.
Zijn dit tekenen dat er iets anders aan de hand is waar ik misschien later wel last van kan gaan krijgen met bijvoorbeeld andere zenders?

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dat je jaar in, jaar uit, naar zo'n stomme grijze kast staat te kijken voor je huis waar elke hond tegen aan pist.

oh .. wacht .. voordelen ... uhm ... ff denken

Dat je je fiets met een kapotte standaard voor je tuin neer kan zetten.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
fish schreef op maandag 02 december 2013 @ 19:27:
[...]

Dat je jaar in, jaar uit, naar zo'n stomme grijze kast staat te kijken voor je huis waar elke hond tegen aan pist.

oh .. wacht .. voordelen ... uhm ... ff denken

Dat je je fiets met een kapotte standaard voor je tuin neer kan zetten.
:*) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:52

Wildfire

Joy to the world!

Toch wel typisch, vannacht was er een internetstoring (iig in regio 5025) maar niets vermeld op de site... via allestoringen.nl gezien dat ik iig niet de enige was.

Heeft me trouwens ook nog eens een ander IP opgeleverd. :P

[ Voor 36% gewijzigd door Wildfire op 03-12-2013 08:22 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
aerowyn88 schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:21:
[...]

Het is best mogelijk dat er invloed speelt door het aantal gebruikers via de eindversterker, echter zou dit niet mogen. Mocht het dus opgemerkt worden dat hier het probleem in zit, zal Ziggo dit kunnen oplossen voor je.

Zover ik weet zal het overzetten naar QAM256 alleen mogelijk problemen meegeven als je bekabeling het niet zou ondersteunen, dit kan ik echter niet onderbouwen. :+
De omzetting van QAM64 naar QAM256 kan idd voor meer storingen zorgen indien de bekabeling niet in orde is. Dit betreft zowel de groene kabel van Ziggo (ziggo netwerk) en de binnenhuisbekabeling.

Indien je problemen ervaart ALTIJD testen met een kabelkeur kabel rechtstreeks op de hoofdaansluiting (AOP, dus zonder splitters en versterkers e.d.). Indien je dan nog problemen ervaart kan je Ziggo bellen voor een monteur. Indien op het AOP in orde en met signaalverdeler (umu, tras e.d.) wel problemen ook Ziggo bellen. Die kunnen gratis een nieuwe sturen of een monteur inplannen.

Problemen met de kwaliteit van je binnenhuisbekabeling dien je zelf op te lossen.

[ Voor 0% gewijzigd door Xessive op 04-12-2013 07:54 . Reden: typo ]

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-10 18:45
Sir_Markus schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:23:
Het is geen zender waar ik naar kijk, maar ik vind het volgende toch wel gek:
De zender TLC is (waarschijnlijk) de enigste met dit probleem. De signaalsterkte is zo laag dat het beeld niet goed doorkomt. Iets van Sterkte 40, kwaliteit 80 (even uit mijn hoofd)
Andere zender waar ik wel naar kijk geeft mijn kastje aan een sterkte van 80 Kwaliteit 100, op 2e verdieping en 100% beneden. Echter heeft ook hier TLC een zwak signaal.
Zijn dit tekenen dat er iets anders aan de hand is waar ik misschien later wel last van kan gaan krijgen met bijvoorbeeld andere zenders?
Als je het over DVB-C hebt zal dit vermoedelijk ook gelden voor de andere zenders die in dezelfde transponder zitten. 1 specifieke transponder met een stuk minder signaal duid meestal op een storing ergens vandaan die net op dezelfde frequentie zit.

Zeker met de opkomst van 4G zendmasten en (vorig jaar nog) een herverdeling van Digitenne gebeurt het vaker dat er een zender op dezelfde frequentie zit. Als dit signaal maar sterk genoeg is, of je kabels wat slechter zijn, zal die zender door je coax-signaal heengaan en dus de boel verstoren. Een hogere QAM maakt het spul wat gevoeliger voor interferentie. Als je decoder met QAM64 de bitjes net nog wel uit elkaar kon houden, kan het goed zijn dat QAM256 teveel gevraagd is.. Daarbij is het zoals al gezegd belangrijker dat de installatie van fatsoenlijke kwaliteit is.

De beste onderbouwing is om het signaal op je AOP te meten, en vanaf daar de conclusie te trekken 'is probleem ziggo, zit in de invoer' of 'eigen probleem in de eigen installatie'.

[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 04-12-2013 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:34
Let er wel op dat het meten van het signaal niet met een standaard signaal meter kan. Deze meet alleen maar de sterkte van het signaal. Je zult om dit te meten een QAM analyse moeten uitvoeren om te kijken waar de het verlies optreed.

Ziggo meet alleen op het AOP de binnenhuisinstallatie is voor de klant zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb een contract van een jaar en die ging in op 12 feb dit jaar, maar nu kijk ik online en zie ik dat mijn contract loopt tot 24-4-2014. Ik wil eigenlijk opzeggen omdat glasvezel bij mij beschikbaar is iemand een idee hoe dit kan dat hij 2 manden langer door loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:56
WeAreLegion schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:48:
Ik heb een contract van een jaar en die ging in op 12 feb dit jaar, maar nu kijk ik online en zie ik dat mijn contract loopt tot 24-4-2014. Ik wil eigenlijk opzeggen omdat glasvezel bij mij beschikbaar is iemand een idee hoe dit kan dat hij 2 manden langer door loopt?
Bel ziggo? :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
ja gedaan en die snapte het zelf ook niet, heb nu 2 keer gebeld en 2x kreeg ik een antwoord van ja wij z ien hem op 24ste staan maar wel dat het begon op 12 feb :) vandaar mijn vraag of iemand er bekend mee is. Snap ook wel dat je eerst belt ;) dat had ik er even bij moeten zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Laguna schreef op zondag 23 juni 2013 @ 20:06:
[...]

Van die nieuwe Cisco wist ik nog niet, maar zie inderdaad dat beide modems een pagina hebben bij Ziggo:

http://portalfe2.aws-zigg...tuur/modems/ubee-evw-3210
http://portalfe2.aws-zigg...uur/modems/cisco-epc-3928

Ik vraag me wel af in hoe verre de modems in de praktijk verschillen van elkaar, als in is de Ubee of de Cisco de betere "keus"? Bijvoorbeeld qua WiFi bereik, instellingen, warmte ontwikkeling etc. Cisco heeft natuurlijk een naam hoog te houden op het gebied van netwerk, Ubee ken ik verder niet echt.
Al heb je zelf geen invloed welk modem je eventueel geleverd krijgt.
De pagina voor de 3210 is niet meer beschikbaar (althans niet op bovenstaand adres)

En dan bedoel ik niet de ingekorte versie van Ziggo (https://www.ziggo.nl/#kla...uur/modems/ubee-evw-3210/)

[ Voor 6% gewijzigd door Vhond op 05-12-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-10 19:01
WeAreLegion schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:17:
[...]

ja gedaan en die snapte het zelf ook niet, heb nu 2 keer gebeld en 2x kreeg ik een antwoord van ja wij z ien hem op 24ste staan maar wel dat het begon op 12 feb :) vandaar mijn vraag of iemand er bekend mee is. Snap ook wel dat je eerst belt ;) dat had ik er even bij moeten zeggen.
Try webcare: @ZiggoWebcare

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Heb ze nog maar keer gebeld en was toch een jaar contract, ook gelijk opgezegd omdat ik naar glasvezel ga :) nu ging het wel goed dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:21

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Off topic:
Laatste week geen connectie te krijgen via server van casema.nl.
Zijn blijkbaar problemen daar. Zie http://ziggo-gebruikers.n...hread.php?t=43750&page=23

Daar worden een aantal suggesties gegeven voor het weer voldoende functioneren van de server. Ip adres opgeven ipv naam server.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-10 22:21
Wat zijn jullie ervaringen met worden van een nieuwe klant van Ziggo? Ik ga volgende maand ergens wonen waar ik kan kiezen uit glasvezel of kabel via Ziggo. Ziggo heeft nu wel wat aanbiedingen lopen (o.a. de eerste 6 maand korting), maar als je belt doen ze dan net een schepje erboven op? Ik hoef bijv geen settopbox maar heb liever een CI-module in mijn Samsung TV (die nog geen CI 1.3 heeft).
Glasvezel is ook interessant maar net een tikje duurder en iets minder beeldkwaliteit (Vodafone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:34
Mijn schoonouders hebben ook Ziggo.

Eerst hadden ze een oud modem en een losse wifi AP, en toen was de wifi niet goed genoeg voor hun.

uiteindelijk een nieuw Cisco modem met wifi besteld, maar ook deze geeft problemen.

Waar kan ik vinden wat op dit moment de beste wifi AP is :?

Ik wil een nieuwe kopen voor hun, dan ben ik van het gezeur af :)

Kanalen zijn uitgezocht, bied geen oplossing.
Plaatsing van de AP ook geprobeerd, bied ook geen oplossing.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Losse wifi-router is sowieso beter, heb je veel meer vrijheid waar je die wil plaatsen e.d.
Maar wat de beste wifi-router is, tja eh :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 12:40:
Losse wifi-router is sowieso beter, heb je veel meer vrijheid waar je die wil plaatsen e.d.
Maar wat de beste wifi-router is, tja eh :?
Ik heb zelf een Netgear WNDR3700v2 met OpenWRT. Uitstekende oplossing, en super stabiel.

Nadeel is wel dat deze router 'maar' 300 Mbit WiFi heeft, ongeveer 190 Mbit in praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-10 14:54
Ik heb een zeer vreemd probleem en ik kom er zelf niet meer uit. Momenteel is de situatie als volgt:
- Ziggo Ubee non-Wifi modem
- Linksys router met DD-WRT en IP 192.168.1.1
- Ons wifi SSID: thys
- Ip adressen die op ons netwerk worden uitgedeeld liggen tussen 192.168.1.100 en 192.168.1.190

Het probleem:
Sinds een tijdje hadden we regelmatig dat internet uitviel. Toen ik dit aan het oplossen was viel mij ineens op dat de laptop van mijn moeder ineens een ander IP adres had dan normaal, namelijk 192.168.178.14. Toen ik wat verder ging kijken, bleek dat ook de gateway niet langer 192.168.1.1 (de router) te zijn maar een andere, namelijk 192.168.178.1. Toen ik naar http://192.168.178.1 ging bleek dit een Cisco EPC3928AD Wifi modem te zijn van Ziggo. Ik weet echter 100% zeker dat wij deze niet hebben, want wij hebben alleen een router en een Ubee modem zonder wifi. Ik ben toen in gaan loggen op dat wifi modem (de standaard Ziggo gebruikersnaam en wachtwoord waren nog ingesteld) en daar stond een wifi netwerk genaamd Ziggo11111 (fictief getal, het werkelijke getal is anders) met een bijbehorende WPA2 code.

Nieuwsgierig geworden, probeerde ik te verbinden met dit netwerk. Nadat Windows dit probeerde gaf deze aan dat het verbinden mislukt was. Daarna was het SSID niet langer zichtbaar (het bereik was al erg slecht toen de SSID nog zichtbaar was).

Wat ik me nu dus afvraag is waarom ik ineens met internet verbonden ben via dat wifi modem? Verder kwam ik nog meer merkwaardige dingen tegen:
- Ik zie in het lokale netwerk ineens een PC van mij die fysiek een aantal kilometer verderop staat (bij mijn vader). Ik kan de gedeelde mappen op deze PC gewoon benaderen alsof ik in hetzelfde netwerk zit. Wel heeft deze PC een totaal ander IP adres (25.161.2xx.xxx) dan mijn eigen laptop hier

Samenvatting:
- IP adres van de laptop is in een andere range dan voorheen (192.168.178.10x ipv 192.168.1.10x)
- Gateway is anders dan eerst (192.168.178.1 ipv 192.168.1.1)
- Deze gateway is een Cisco wifi modem van Ziggo die wij helemaal niet hebben thuis
- Ik zie een PC in het lokale netwerk die fysiek enkele kilometers verderop staat
- Ik ben wel nog gewoon verbonden met ons eigen Wifi netwerk (thys)
- Dat wifi modem heeft een eigen wifi netwerk; als ik ermee probeer te verbinden verdwijnt de SSID uit de netwerkenlijst
- Als ik mijn router van de stroom haal dan is ons Wifi netwerk én de draadloze verbinding op mijn laptop ook weg dus ik ben wel op de een of andere manier écht verbonden met het wifi netwerk van mijn router
- Als ik dat wifi modem opnieuw laat opstarten via de WebGUI dan heb ik geen internet meer en pas nadat dat modem opnieuw is opgestart en ik opnieuw verbinding maak met ons wifi netwerk thys heb ik weer internet
- Ik heb hier ook een andere PC staan die met een kabel verbonden is met onze router. Deze heeft wel normale netwerkinstellingen (192.168.1.10x als IP, 192.168.1.1 als gateway) en hier heb ik ook een werkende internetverbinding op
- Het externe IP adres van alle apparaten die met dat Wifi modem verbonden zijn, zijn anders dan het externe IP addres van die vaste PC hier die ik hierboven noemde

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Powerline setje wat niet beveiligd is?

En je dus ongemerkt jouw netwerk en dat van iemand anders aan elkaar knupt?

Dat is t eerste wat mij zo te binnen schiet. Powerline is nl niet beperkt tot jouw huis,
Ook anderen in de buurt op dezelfde fase kunnen dat oppikken en op verbinden als je t niet beveiligd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
Dat zou inderdaad wel eens kunnen. Ik ga er eens naar kijken, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 19:52
Zojuist nieuwe cisco modem ontvangen, maar ben er huiverig om om mijn huidige arris modem er door te laten vervangen. Hebben mensen er voordelen of nadelen ervaren met de nieuwe cisco router? De arris modem vind ik erg stabiel en werkt gewoon erg goed. Heb veel mensen horen klagen vroeger over de ubee, dus vandaar dat ik er voorzichtig hiermee om ga.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

An1mA schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 17:45:
Zojuist nieuwe cisco modem ontvangen, maar ben er huiverig om om mijn huidige arris modem er door te laten vervangen. Hebben mensen er voordelen of nadelen ervaren met de nieuwe cisco router? De arris modem vind ik erg stabiel en werkt gewoon erg goed. Heb veel mensen horen klagen vroeger over de ubee, dus vandaar dat ik er voorzichtig hiermee om ga.
De EPC3928AD is momenteel nog niet bepaald stabiel als je hem gebruikt als router. Als ie in bridge mode staat is er eigenlijk geen verschil met je huidige Arris, met uitzondering dat het Cisco modem 8 downstream en 4 upstream kanalen ondersteund (de Arris heeft er minder). Hierdoor zijn hogere snelheden mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerowyn88
FriXion schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:35:
Ik heb een zeer vreemd probleem en ik kom er zelf niet meer uit. Momenteel is de situatie als volgt:
- Ziggo Ubee non-Wifi modem
- Linksys router met DD-WRT en IP 192.168.1.1
- Ons wifi SSID: thys
- Ip adressen die op ons netwerk worden uitgedeeld liggen tussen 192.168.1.100 en 192.168.1.190

Het probleem:
Sinds een tijdje hadden we regelmatig dat internet uitviel. Toen ik dit aan het oplossen was viel mij ineens op dat de laptop van mijn moeder ineens een ander IP adres had dan normaal, namelijk 192.168.178.14. Toen ik wat verder ging kijken, bleek dat ook de gateway niet langer 192.168.1.1 (de router) te zijn maar een andere, namelijk 192.168.178.1. Toen ik naar http://192.168.178.1 ging bleek dit een Cisco EPC3928AD Wifi modem te zijn van Ziggo. Ik weet echter 100% zeker dat wij deze niet hebben, want wij hebben alleen een router en een Ubee modem zonder wifi. Ik ben toen in gaan loggen op dat wifi modem (de standaard Ziggo gebruikersnaam en wachtwoord waren nog ingesteld) en daar stond een wifi netwerk genaamd Ziggo11111 (fictief getal, het werkelijke getal is anders) met een bijbehorende WPA2 code.

Nieuwsgierig geworden, probeerde ik te verbinden met dit netwerk. Nadat Windows dit probeerde gaf deze aan dat het verbinden mislukt was. Daarna was het SSID niet langer zichtbaar (het bereik was al erg slecht toen de SSID nog zichtbaar was).

Wat ik me nu dus afvraag is waarom ik ineens met internet verbonden ben via dat wifi modem? Verder kwam ik nog meer merkwaardige dingen tegen:
- Ik zie in het lokale netwerk ineens een PC van mij die fysiek een aantal kilometer verderop staat (bij mijn vader). Ik kan de gedeelde mappen op deze PC gewoon benaderen alsof ik in hetzelfde netwerk zit. Wel heeft deze PC een totaal ander IP adres (25.161.2xx.xxx) dan mijn eigen laptop hier

Samenvatting:
- IP adres van de laptop is in een andere range dan voorheen (192.168.178.10x ipv 192.168.1.10x)
- Gateway is anders dan eerst (192.168.178.1 ipv 192.168.1.1)
- Deze gateway is een Cisco wifi modem van Ziggo die wij helemaal niet hebben thuis
- Ik zie een PC in het lokale netwerk die fysiek enkele kilometers verderop staat
- Ik ben wel nog gewoon verbonden met ons eigen Wifi netwerk (thys)
- Dat wifi modem heeft een eigen wifi netwerk; als ik ermee probeer te verbinden verdwijnt de SSID uit de netwerkenlijst
- Als ik mijn router van de stroom haal dan is ons Wifi netwerk én de draadloze verbinding op mijn laptop ook weg dus ik ben wel op de een of andere manier écht verbonden met het wifi netwerk van mijn router
- Als ik dat wifi modem opnieuw laat opstarten via de WebGUI dan heb ik geen internet meer en pas nadat dat modem opnieuw is opgestart en ik opnieuw verbinding maak met ons wifi netwerk thys heb ik weer internet
- Ik heb hier ook een andere PC staan die met een kabel verbonden is met onze router. Deze heeft wel normale netwerkinstellingen (192.168.1.10x als IP, 192.168.1.1 als gateway) en hier heb ik ook een werkende internetverbinding op
- Het externe IP adres van alle apparaten die met dat Wifi modem verbonden zijn, zijn anders dan het externe IP addres van die vaste PC hier die ik hierboven noemde

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen?
Dit ligt aan je profiel bij Ziggo, het probleem welke je hier ervaart zal mogelijk komen door een momenteel bekende storing bij Ziggo. Ik zou je adviseren even te bellen hiervoor, dan kan het verder nagekeken worden.

Ik vermoed dat het komt doordat gegevens van jou gemixt zijn met een andermans modem, kan het wel even voor je checken als je wilt, moet je me even via pb je postcode huisnr geven :) werk bij Ziggo namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Sinds ik gisteren mijn nieuwe Ziggo Cisco EPC3928 modem heb geinstalleerd kan ik ineens niet meer via mijn no-ip account mijn Synology bereiken, zodat ik buiten mijn netwerk ook van de muziek via ds audio kan genieten. Voorheen werkte het uiteraard wel. Ik gebruik het Ziggo wifi deel niet aangezien ik mijn Apple Extreme als wifi router er op heb aangesloten. Maar hierin heb ik niks veranderd, internet etc werkt wel gewoon goed en lekker snel. Ik ben echt een netwerk noob en heb geen flauw idee waar ik moet beginnen om het weer werkend te krijgen, ik heb zelfs geen idee of iemand hier begrijpt wat ik bedoel.

Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Grindtegel schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 16:20:
Sinds ik gisteren mijn nieuwe Ziggo Cisco EPC3928 modem heb geinstalleerd kan ik ineens niet meer via mijn no-ip account mijn Synology bereiken, zodat ik buiten mijn netwerk ook van de muziek via ds audio kan genieten. Voorheen werkte het uiteraard wel. Ik gebruik het Ziggo wifi deel niet aangezien ik mijn Apple Extreme als wifi router er op heb aangesloten. Maar hierin heb ik niks veranderd, internet etc werkt wel gewoon goed en lekker snel. Ik ben echt een netwerk noob en heb geen flauw idee waar ik moet beginnen om het weer werkend te krijgen, ik heb zelfs geen idee of iemand hier begrijpt wat ik bedoel.

Help!
Contact opnemen met Ziggo en het router gedeelte van je modem uit laten zetten(bridge modus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Maar dan had het met de oude toch ook niet moeten werken?

ADDG hartelijk dank!

Toch maar Ziggo gebeld en de router uit later zetten, nu werkt het weer!

[ Voor 48% gewijzigd door Grindtegel op 07-12-2013 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:46
Ik heb vandaag last van een ontzettende trage verbindnig. Het laden van internet pagina's duurt veel langer dan normaal. Het laden van Google duurt ongeveer tien seconden, terwijl dat normaal onder de seconde is. Wat voor tests kan ik uitvoeren om het een en ander bevestigd te krijgen?

Modem is al van de stroom geweest, maar dat heeft geen beter resultaat gegeven.

[ Voor 12% gewijzigd door vinom op 07-12-2013 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:11
vinom schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 20:49:
Ik heb vandaag last van een ontzettende trage verbindnig. Het laden van internet pagina's duurt veel langer dan normaal. Het laden van Google duurt ongeveer tien seconden, terwijl dat normaal onder de seconde is. Wat voor tests kan ik uitvoeren om het een en ander bevestigd te krijgen?

Modem is al van de stroom geweest, maar dat heeft geen beter resultaat gegeven.
Vandaag beetje last van traag internet. De modem ging twee keer offline van Ziggo. Na een minuut of 2 werkt weer alles. Ik zie geen storing op Ziggo website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
aerowyn88 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 14:34:
[...]

Dit ligt aan je profiel bij Ziggo, het probleem welke je hier ervaart zal mogelijk komen door een momenteel bekende storing bij Ziggo. Ik zou je adviseren even te bellen hiervoor, dan kan het verder nagekeken worden.

Ik vermoed dat het komt doordat gegevens van jou gemixt zijn met een andermans modem, kan het wel even voor je checken als je wilt, moet je me even via pb je postcode huisnr geven :) werk bij Ziggo namelijk!
Bedankt voor je reactie. Ik kijk nog even aan hoe het gaat nu ik de powerline (opnieuw?) beveiligd heb. Mocht het probleem terugkomen dan volg ik jouw advies op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
plizz schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 21:08:
[...]

Vandaag beetje last van traag internet. De modem ging twee keer offline van Ziggo. Na een minuut of 2 werkt weer alles. Ik zie geen storing op Ziggo website.
Hier zelfde situatie :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 18:01
Hoe snel kan Ziggo je modem in bridge laten zetten? Stel dat ik bel of een tweet stuur, hoe lang duurt het dan voordat de router in het modem uit gezet is?
Krijg je dan ook een nieuw IP adres?

[ Voor 10% gewijzigd door MrDirect op 08-12-2013 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Laatst online: 19-10 10:15
In Utrecht 3515 ineens vreemde waarden bij de uplink kanalen:

Power Level:
Channel 1: 53.4 dBmV
Channel 2: 56.1 dBmV
Channel 3: 54.8 dBmV
Channel 4: 53.8 dBmV

Modem hangt direct achter een versterker.

Downstream wel okee:

Channel 1: -1.3 dBmV 38.6 dB
Channel 2: -0.6 dBmV 39.4 dB
Channel 3: -0.7 dBmV 39.7 dB
Channel 4: -1.1 dBmV 39.5 dB
Channel 5: -2.3 dBmV 39.8 dB
Channel 6: -1.2 dBmV 40.2 dB
Channel 7: 0.1 dBmV 40.6 dB
Channel 8: 0.9 dBmV 40.6 dB

Ligt dat intern of ergens bij de cmts van Ziggo?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

MrDirect schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:03:
Hoe snel kan Ziggo je modem in bridge laten zetten? Stel dat ik bel of een tweet stuur, hoe lang duurt het dan voordat de router in het modem uit gezet is?
Krijg je dan ook een nieuw IP adres?
Als je belt is het geloof ik binnen vijf minuten na ophangen geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
timmie1 schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:14:

Power Level:

Hang je modem eerst eens direct aan je AOP. Voor hetzelfde geld is bv je versterker aan het overlijden.

Mocht je direct aan het AOP ook brakke waardes hebben dan zal er ergens iets in het netwerk van Ziggo defect zijn, bv een versterker in een wijkkast ergens. De CMTS heeft hier weinig mee te maken, gezien de problemen gok ik op een defecte retourversterker. Maar dat kan ook je eigen versterker zijn, dus die eerst uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
DJSmiley schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:17:
[...]

Hang je modem eerst eens direct aan je AOP. Voor hetzelfde geld is bv je versterker aan het overlijden.

Mocht je direct aan het AOP ook brakke waardes hebben dan zal er ergens iets in het netwerk van Ziggo defect zijn, bv een versterker in een wijkkast ergens. De CMTS heeft hier weinig mee te maken, gezien de problemen gok ik op een defecte retourversterker. Maar dat kan ook je eigen versterker zijn, dus die eerst uitsluiten.
Zal ik meteen even doen, maar twijfel toch even aan de versterker. Downstream is nl. wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:33

sphere

Debian abuser

timmie1 schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:14:

Power Level:

Downstream wel okee:

Channel 1: -1.3 dBmV 38.6 dB
Channel 2: -0.6 dBmV 39.4 dB
Channel 3: -0.7 dBmV 39.7 dB
Channel 4: -1.1 dBmV 39.5 dB
Channel 5: -2.3 dBmV 39.8 dB
Channel 6: -1.2 dBmV 40.2 dB
Channel 7: 0.1 dBmV 40.6 dB
Channel 8: 0.9 dBmV 40.6 dB

Kan je deze waardes ook nog uit een Motorola 5120 halen of is dat nu afgeschermd?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
timmie1 schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:21:
[...]

Zal ik meteen even doen, maar twijfel toch even aan de versterker. Downstream is nl. wel goed.
Een (actieve) retourgeschikte versterker bestaat uit 2 delen: een 80-862Mhz versterker voor de TV/DVB-C/Docsis downstreams en een retourversterker (20-65Mhz ofzo) voor de upstream kanalen. Dmv een paar diplexers wordt die shizzle uit- en weer bij elkaar gevoegd.

Retourversterker stuk kan dus prima zonder dat dit invloed heeft op je DS signaalwaardes.

Zie bv een blokschema van een Hirschmann actief-retourgeschikte versterker. Bovenste driehoekje (met led) is de retourversterker

[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 08-12-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Resultaat zonder versterker, direct aan Tratec splitter:

Channel 1: 54.7 dBmV
Channel 2: 55.8 dBmV
Channel 3: 53.6 dBmV
Channel 4: 54.1 dBmV

Ziet ook niet erg goed uit. Wat zal ik doen? :(

[ Voor 14% gewijzigd door timmie1 op 08-12-2013 20:32 ]

Pagina: 1 ... 57 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]