Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:15
Ja wil het zelf kopen, omdat ik niet weet of ik wel nog een 2 jaar bij Ziggo zal zitten.
Maar de keuze is op de Humax gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-10 09:30
Timmert schreef op maandag 11 november 2013 @ 22:22:
[...]

Blokken in beeld kan heel erg veel oorzaken hebben, zowel van binnenuit als van buitenaf.
Sowieso is het aan te raden om de bekabeling eens onder de loep te nemen. Interferentie van 4G op Veronica digitaal is overigens onmogelijk gezien de afwijkende frequenties van beide.
Ik had paar dagen geleden ook blokken en naar 4 keer de CI module er in en uit te hebben gehaald werkte het weer goed... dus niet stoppen na 2 of 3 keer!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Wat gebeurt er als je binnen die 2 jaar toch besluit om over te stappen? Ik heb nu geen alternatief voor mijn adres, maar de tijden kunnen veranderen....

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-10 22:13
VAnTurenhout schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:20:
[...]

Wat gebeurt er als je binnen die 2 jaar toch besluit om over te stappen? Ik heb nu geen alternatief voor mijn adres, maar de tijden kunnen veranderen....
Wordt de ontvangen korting alsnog in rekening gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-10 22:32
Ik denk eerder dat je gewoon 2 jaar mag betalen. Je opzegtermijn is pas weer 1 maand als je contract uitgediend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:11
Timmert schreef op maandag 11 november 2013 @ 22:22:
[...]

Blokken in beeld kan heel erg veel oorzaken hebben, zowel van binnenuit als van buitenaf.
Sowieso is het aan te raden om de bekabeling eens onder de loep te nemen. Interferentie van 4G op Veronica digitaal is overigens onmogelijk gezien de afwijkende frequenties van beide.
Ik geef een voorbeeld van wat interferentie KAN veroorzaken, niet dat het bij hem zo is.

[ Voor 12% gewijzigd door White_Collar op 16-11-2013 16:27 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:45
Ik heb ook een blokken probleem gehad bij mijn LCD TV. Kreeg het bij Full HD zenders. Mijn probleem werd opgelost met de laatste firmware van mijn LCD TV. Sinds dien geen blokken meer bij Full HD zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 21:13

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Donderdag de hele dag geen internet, vrij laat (17:00) gebeld met de helpdesk, maar er kon morgen een monteur langskomen. Was hetzelfde gedoe als de vorige keer, geen goed signaal waardoor de modem constant ging rebooten. Ze zouden wellicht de modem vervangen.

Uiteindelijk bleek dat het aan de bekabeling buiten lag (en ook deels in huis). Die monteur heeft wat magic gewerkt en een noodverbinding gelegd waardoor we wel rap internet hebben, maar geen permanente oplossing. Maar het werd meteen doorgeboekt en binnen 2 weken zou er een aannemer (oid) voor de deur bezig gaan.

Erg veel props voor Ziggo.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:25
Lord_Dain schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 16:01:
Ik denk eerder dat je gewoon 2 jaar mag betalen. Je opzegtermijn is pas weer 1 maand als je contract uitgediend is.
Inderdaad, je sluit een contract af voor 2 jaar. Bij een telefonie provider kun je ook niet eerder weg bij een abonnement met "gratis" telefoon. Is bij Ziggo natuurlijk niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
jongetje schreef op maandag 18 november 2013 @ 08:10:
[...]

Inderdaad, je sluit een contract af voor 2 jaar. Bij een telefonie provider kun je ook niet eerder weg bij een abonnement met "gratis" telefoon. Is bij Ziggo natuurlijk niet anders.
Feitelijk kent Ziggo geen jaar/ 2 jarig contract. Bij Ziggo is het altijd per maand opzegbaar. Afgelopen zomer heb ik een 'jaar' contract afgesloten met korting. In de bevestiging stond wanneer ik het contract eerder opzegde, de berekende korting alsnog in rekening zou worden gebracht, niet dat het hele jaar nog betaald moest worden. Wanneer je inlogt in 'mijn Ziggo', staat ook nog steeds dat er een opzegtermijn van een maand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
jongetje schreef op maandag 18 november 2013 @ 08:10:
[...]

Oke, duidelijk. Ik zie dat de aanbieding inmiddels ook verdwenen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Nuevocasa schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:13:
Feitelijk kent Ziggo geen jaar/ 2 jarig contract. Bij Ziggo is het altijd per maand opzegbaar. Afgelopen zomer heb ik een 'jaar' contract afgesloten met korting. In de bevestiging stond wanneer ik het contract eerder opzegde, de berekende korting alsnog in rekening zou worden gebracht, niet dat het hele jaar nog betaald moest worden. Wanneer je inlogt in 'mijn Ziggo', staat ook nog steeds dat er een opzegtermijn van een maand is.
Vreemd, op de site hebben ze het wel over jaarcontracten, zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
grun93 schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:19:
[...]

Vreemd, op de site hebben ze het wel over jaarcontracten, zie hier.
Ok, dan is dat veranderd. Afgelopen zomer had ik dat afgesloten als bestaande klant, toen boden ze dat aan, maar hadden ze feitelijk nog geen 1 - 2 jarige contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47

ThaHandy

Discovery Channel

Iemand ervaring met "verhuizingen" met het behouden van bepaalde diensten op het huidige adres?

Dit betreft een verhuizing in dezelfde stad waarvan het tel. nummer op het huidige adres moet blijven bestaan.

Volgens Ziggo is het al met al niet mogelijk met het behoud van de huidige account gegevens (email's ect.)

wat ik wil is het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
Adres A:    Alles-in-een    Adres B:

nieuw abo   Ziggo Account   --> verhuizen
nieuw abo   TV              --> verhuizen
nieuw abo   Internet        --> verhuizen
      <--   Telefoon        Nieuw nummer

Is er een insider die hier meer van weet? Afdeling verhuizing(3) en Afdeling abonnement wijziging(5) weten hier geen raad mee.

Ik kan ook KPN het nummer laten over nemen maar dan zit ik weer met een jaar contract 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door ThaHandy op 18-11-2013 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 21:15
Ik zou denken:
Huidige abonnement overzetten naar nieuwe adres
Nieuw abonnement aanvragen op oude adres met nummerbehoud van het huidige nummer

Als goed is verdwijnt dan vanzelf het telefonie gedeelte bij het oude abonnement, als je dit dan later weer in je pakket toevoegt zou je een nieuw nummer moeten krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Nuevocasa schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:21:
[...]

Ok, dan is dat veranderd. Afgelopen zomer had ik dat afgesloten als bestaande klant, toen boden ze dat aan, maar hadden ze feitelijk nog geen 1 - 2 jarige contracten.
Ik vermoed dat jij dan een specifieke actie hebt gehad voor bestaande contracten, zonder contractverlenging van 1-2 jaar. Nu moet je echter in bloed tekenen voor een 2-jarig contract als je die gratis HD ontvanger/recorder wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Laatst online: 21-10 18:09

Grannd

da Granndest

Moet het effe van me afschrijven:

Ik ben sinds half augustus klant bij Ziggo op een nieuw adres met alles in 1 plus, alles werkte perfect heerlijk lekker snel internet.
Ik kwam er een paar weken geleden achter dat ik geen gebruik kan maken van WifiSpots, ik zag het wachtwoord/e-mail niet staan bij mijn Ziggo, toen dacht ik eens via Twitter te vragen hoe dat zat, na wat heen en weer ge DM-et met wat gegevens, kwamen ze erachter dat mijn modem niet goed geactiveerd (?) was, en dat ik maar moest bellen om een monteur te laten komen.
Daar had ik helemaal geen zin in, dus ik liet het maar gewoon.

Werd ik vrijdagochtend wakker, deed het internet het ineens niet meer, wel TV, wel VOIP maar geen internet, de modem kreeg wel gewoon een IP-adres van Ziggo bij een reset en de desktop geeft wel aan dat er internet toegang is, heel soms krijg ik ook een site een klein beetje door (alleen de tekst).
Dus ik toch maar bellen naar Ziggo, na een tijdje besluit de helpdesk dat er een monteur langs moet komen voor het probleem, want dat moest te maken hebben met de modem die niet op de juiste manier geactiveerd is, hij is niet te bereiken via het CM MAC-adres door Ziggo.
Prima, dan moet er maandag een monteur komen en zou ik dit weekend zonder internet zitten, uit coulance gaat er 20 euro van de volgende factuur af.

Wordt ik vervolgens anderhalf uur later weer door Ziggo gebeld, dat het probleem niet door een monteur opgelost kan worden, maar dat de modem intern bij Ziggo aangemeld zou worden, hij ging het doorsturen naar de juiste mensen en die zouden het binnen 2 werkdagen oplossen. Ik vroeg of het dus maandag weer zou werken, hij reageerde bevestigend en ik zei dat ik anders maandagmiddag wel weer zou bellen.

Toen was het vandaag half vier, en nog geen internet, dus ik maar weer bellen. Het duurde een paar minuten totdat deze helpdeskmedewerker op hetzelfde punt was als vrijdag, hij wou toch echt zelf nog een keer proberen de modem te activeren en het MAC-adres nog een keer controleren. Hij kon zien dat de monteursafspraak van vandaag was geannuleerd, maar hij kon nergens vinden dat de zaak was doorgestuurd en dat de administratie de modem zou activeren.
Toen vertelde hij me dat hij dat nu alsnog aan ging maken, toen ik vroeg hoe lang het dan zou duren zei hij dat het binnen 5 werkdagen (!) contact met me opgenomen zou worden en dat er tussen vrijdag en vandaag helemaal niks aan gedaan was.
Hier was ik nogal gepikeerd over, hij gaf toe dat het vervelend was maar ik kan niks anders dan afwachten tot met mij contact werd opgenomen, na aandringen zei die dat hij echt niks kon beloven maar dat hij verwachtte dat ik morgen gebeld wordt en toen ik zei dat ik anders woensdag weer ging bellen vond hij dat goed.

Dus ik vind het maar belabberd geregeld, überhaupt vraag ik me af of het probleem dat ik heb wel met de niet geactiveerde modem te maken heeft, deze was al sinds half augustus niet geactiveerd en dat heeft gewoon gewerkt.
Vervolgens verteld een man mij vrolijk op vrijdag dat er geen monteur komt maar dat het maandag opgelost zou zijn, en als ik dan op maandag bel als het nog niet is opgelost blijkt dat er geen flikkert aan is gedaan, en dat ik maar moet afwachten tot er contact met me opgenomen wordt, de termijn waarop dat gebeurd is onduidelijk en hoelang het duurt voordat ik weer internet heb is volledig onduidelijk.

TL:DR Geen internet vanaf vrijdag, toezegging dat de zaak vrijdag is doorgestuurd is vandaag niks meer over te vinden en de persoon die de zaak vandaag doorstuurd belooft dat er binnen 5 werkdagen weer contact wordt opgenomen, dus dat ik zo maar anderhalve week zonder internet kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:33
Heb je bij je aanvraag van je abo gevraagd om nummerbehoud?

Lijkt misschien een rare vraag maar Ziggo Sluit niet direct bij het aflopen van een abo het signaal af dus het zou kunnen dat je met je niet-gactiveerde modem de aansluiting van de vorige bewoner gebruikt hebt. En dat zal geen alarmbellen laten rinkelen want voor het adres betaal je wel de abonnements-gelden. Wat dus kan zijn dat men bij het Twitter-contact gezien heeft (hetzij automatisch, hetzij handmatig) dat bij het betreffende adres niet door de juiste abonnee betaald wordt en dan wordt de aansluiting op non-actief gezet.

En dan zit je tussen een administratieve en een technische fout en dan moet je even geduld hebben en in het proces meegaan. Ja dat kost tijd en ergernis maar daarna doet je aansluiting het in ieder geval weer :)

Disclaimer; Ik ken de situatie niet dus ik gok ook maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Laatst online: 21-10 18:09

Grannd

da Granndest

Ik heb een nieuw telefoonnummer, en ik heb niet het idee dat de Twitter Webcare door had wat precies het probleem was want die wilden (net zoals de telefoonhelpdesk in eerste instantie) dat er een monteur langs zou komen en in tweede instantie vertelde de telefoonhelpdesk dat een monteur dit probleem niet op zou kunnen lossen, wat ook logisch is want de modem werkt zo te zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Laatst online: 23:33
Grannd schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:08:
Ik heb een nieuw telefoonnummer,
Dat ondersteunt mijn theorie :P
en ik heb niet het idee dat de Twitter Webcare door had wat precies het probleem was want die wilden (net zoals de telefoonhelpdesk in eerste instantie) dat er een monteur langs zou komen en in tweede instantie vertelde de telefoonhelpdesk dat een monteur dit probleem niet op zou kunnen lossen, wat ook logisch is want de modem werkt zo te zien wel.
Dat komt omdat de monteursafspraken gecheckt worden in het backoffice. En als zij vinden dat de afspraak niet correct bellen ze je op (*check) en annuleren ze de betreffende afspraak (*check). Ze doen echter geen folluw-up dus gewoon blijven inschieten die monteur. Op een gegeven moment (Wel na redelijk vaak bellen) word je case geëscaleerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-10 18:44

icecreamfarmer

en het is

plizz schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 17:04:
Ik heb ook een blokken probleem gehad bij mijn LCD TV. Kreeg het bij Full HD zenders. Mijn probleem werd opgelost met de laatste firmware van mijn LCD TV. Sinds dien geen blokken meer bij Full HD zenders.
Ik had dat gisteren ook. Comedy central en Ned3 waren onkijkbaar.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-10 12:13

IJsrace

null

In navolging van deze reactie: ik heb nog steeds het zelfde probleem. Inmiddels zou een monteur komen, maar die werd gecancelled: ze wilden eerst een nieuw modem proberen, maar dat bood geen uitkomst. Toen ik aangaf dat het probleem eigenlijk vooral tijdens piekuren is moest ik 3 dagen lang tests doen op verschillende tijdstippen en dit dan doorbellen.
Zo gezegd zo gedaan, de meneer aan de telefoon zou mijn probleem doorsturen naar het NOC met de verzamelde gegevens en dan zou er na 3 werkdagen contact opgenomen worden. Uiteindelijk de 4e dag gebeld, maar volgens de telefonist was er nog geen statusverandering. Wel heeft hij mijn telefoonnummer en emailadres toegevoegd, want dat was in eerst instantie nog niet gebeurd (zucht). Ik kreeg het verzoek nog 2 werkdagen te wachten.
Uiteindelijk gisteren nog zelf maar eens gebeld want het was inmiddels al weer 4 werkdagen + 2 dagen weekend verder... Ook de medewerker van gisteren kon niet vertellen wat er aan de hand was en is dus maar met andere afdelingen gaan bellen over hoe of wat. Na 15 minuten in de wacht kwam er een antwoord dat er iets fout was gegaan waardoor het NOC niet mijn klacht/gegevens kon inzien en dat hij het probleem nogmaals door heeft gezet. Uiteraard het verzoek om weer 5 werkdagen te wachten, dus daar zitten we nu weer... :(

Vaak erg vriendelijke mensen aan de telefoon gehad, maar ik ben inmiddels 3 weken, een nieuw modem en 2 uur bellen verder en het gaat waarschijnlijk ook deze hele week nog duren. Ik begin inmiddels mijn geduld een beetje kwijt te raken en hoop werkelijk dat ze vrijdag in ieder geval een oorzaak en/of oplossing voor me hebben anders ga ik maar eens een klacht via andere fronten (Consumentenbond/-wijzer etc.) indienen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:34
Bloederig schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:34:
In navolging van deze reactie: ik heb nog steeds het zelfde probleem. Inmiddels zou een monteur komen, maar die werd gecancelled: ze wilden eerst een nieuw modem proberen, maar dat bood geen uitkomst. Toen ik aangaf dat het probleem eigenlijk vooral tijdens piekuren is moest ik 3 dagen lang tests doen op verschillende tijdstippen en dit dan doorbellen.
Zo gezegd zo gedaan, de meneer aan de telefoon zou mijn probleem doorsturen naar het NOC met de verzamelde gegevens en dan zou er na 3 werkdagen contact opgenomen worden. Uiteindelijk de 4e dag gebeld, maar volgens de telefonist was er nog geen statusverandering. Wel heeft hij mijn telefoonnummer en emailadres toegevoegd, want dat was in eerst instantie nog niet gebeurd (zucht). Ik kreeg het verzoek nog 2 werkdagen te wachten.
Uiteindelijk gisteren nog zelf maar eens gebeld want het was inmiddels al weer 4 werkdagen + 2 dagen weekend verder... Ook de medewerker van gisteren kon niet vertellen wat er aan de hand was en is dus maar met andere afdelingen gaan bellen over hoe of wat. Na 15 minuten in de wacht kwam er een antwoord dat er iets fout was gegaan waardoor het NOC niet mijn klacht/gegevens kon inzien en dat hij het probleem nogmaals door heeft gezet. Uiteraard het verzoek om weer 5 werkdagen te wachten, dus daar zitten we nu weer... :(

Vaak erg vriendelijke mensen aan de telefoon gehad, maar ik ben inmiddels 3 weken, een nieuw modem en 2 uur bellen verder en het gaat waarschijnlijk ook deze hele week nog duren. Ik begin inmiddels mijn geduld een beetje kwijt te raken en hoop werkelijk dat ze vrijdag in ieder geval een oorzaak en/of oplossing voor me hebben anders ga ik maar eens een klacht via andere fronten (Consumentenbond/-wijzer etc.) indienen... :/
Ik heb jaren geleden gehad dat ik ineens geen telefonie en internet had. Ik kreeg geen nieuw modem maar elke keer dat ik belde werd de modem geüpdatet en moest ik het na maximaal 1 of 2 dagen maar weer eens proberen. Dat heeft in totaal 6 weken geduurd.
Hopelijk gaat het bij jou wat sneller.
Ben 3 jaar geleden verhuisd naar de huidige woning en Ziggo mee verhuizen ging prima. Alleen na het in gebruik nemen van de modem en gebruik maken van tv hadden we constant blokjes in beeld. 2x een monteur geweest en het was verholpen. Dat ging wel weer prima. Het binnenkomend signaal was te sterk. Hij heeft er iets tussen gezet. Weerstand of zoiets.
Dus het kan ook zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie.
  • Laatst online: 19:38
Beste Tweakers,

Ik heb sinds kort TV+Internet Z2 (60/6 Mbit down/up) i.c.m. het Cisco EPC3928AD modem. Bedraad haal ik met de Ziggo/Ookla speedtest tijdens 'rustige uren' soms een downloadsnelheid van 60 Mbit maar soms blijft deze tussen de 1-6 Mbit hangen. Dit lijkt mij te instabiel om normaal te zijn. Wijzigingen in het modem die ik heb doorgebracht zijn het uitzetten van UPnP, IGMP en WPS. Bij de DOCSIS waarden viel het mij op dat downstream channel 6 een power level en signal to noise ratio van 0 hebben (heel soms zijn deze -10.6 dBmV en 29 dB respectievelijk). Alle andere DOCSIS waarden lijken mij ok. Hebben jullie enig idee waar het aan kan liggen en wat ik er aan kan doen? Hieronder de volledige DOCSIS Signal waarden:

Downstream Channels:

Channel 1:
Channel ID: 17
Downstream Frequency: 178000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: -11.6 dBmV
Signal to Noise Ratio: 31.4 dB
MER: 0.0 dB
Correctable FEC: 3641798 codewords
Uncorrectable FEC: 918 codewords

Channel 2:
Channel ID: 18
Downstream Frequency: 186000000 Hz
Power Level: -11.1 dBmV
Signal to Noise Ratio: 31.6 dB
Correctable FEC: 3550733 codewords
Uncorrectable FEC: 856 codewords

Channel 3:
Channel ID: 19
Downstream Frequency: 194000000 Hz
Power Level: -11.9 dBmV
Signal to Noise Ratio: 32.4 dB
Correctable FEC: 1985653 codewords
Uncorrectable FEC: 822 codewords

Channel 4:
Channel ID: 20
Downstream Frequency: 202000000 Hz
Power Level: -11.1 dBmV
Signal to Noise Ratio: 34.3 dB
MER: 31.3 dB
Correctable FEC: 2961741 codewords
Uncorrectable FEC: 723 codewords

Channel 5:
Channel ID: 21
Downstream Frequency: 210000000 Hz
Power Level: -10.7 dBmV
Signal to Noise Ratio: 33.2 dB
Correctable FEC: 3321581 codewords
Uncorrectable FEC: 647 codewords

Channel 6:
Channel ID: Not used
Downstream Frequency: 218000000
Modulation: unknown
Power Level: 0.0 dBmv
Signal to Noise Ratio: 0.0 dBmv
Correctable FEC: 0 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords

Channel 7:
Channel ID: 23
Downstream Frequency: 226000000 Hz
Modulation: 256 unknown
Power Level: -11.0 dBmV
Signal to Noise Ratio: 31.3 dB
Correctable FEC: 8961209 codewords
Uncorrectable FEC: 2348 codewords

Channel 8:
Channel ID: 24
Downstream Frequency: 234000000 Hz
Modulation: 256 unknown
Power Level: -10.0 dBmV
Signal to Noise Ratio: 35.3 dB
Correctable FEC: 8895 codewords
Uncorrectable FEC: 412 codewords

Upstream Channels:

Channel1:
Channel ID: 49
Upstream Frequency: 52000000 Hz
Modulation: 64 QAM
Bit Rate: 30720 kBits/sec
Power Level: 50.8 dBmV

Channel2:
Channel ID: 50
Upstream Frequency: 44500000 Hz
Power Level: 51.0 dBmV

Channel3:
Channel ID: 51
Upstream Frequency: 36000000 Hz

Channel4:
Channel ID: 52
Upstream Frequency: 58800000 Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:12
Die waarden zijn dramatisch slecht. Gewoon de klantenservice bellen en vragen of ze even je modem willen uitlezen, dan sturen ze vast wel een monteur langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsrace

IJsrace

null

Daar gaat inderdaad iets mis met je bekabeling of inkomend signaal. Acceptabele waarden voor de power levels zou -5 tot +5 moeten zijn (heb ik mij laten vertellen), met een minimaal SNR van 35dB. Dat kanaal 6 niet werkt is inderdaad duidelijk genoeg dat het signaal niet OK is.

Zoals hierboven aangegeven: zodra de Ziggo klantenservice dit ziet zal er een monteur gestuurd worden, tenzij er in je huis iets mis is. Zorg dus iig dat alles netjes direct op je groene kabel is aangesloten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bloederig schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:50:
Daar gaat inderdaad iets mis met je bekabeling of inkomend signaal. Acceptabele waarden voor de power levels zou -5 tot +5 moeten zijn (heb ik mij laten vertellen), met een minimaal SNR van 35dB. Dat kanaal 6 niet werkt is inderdaad duidelijk genoeg dat het signaal niet OK is.

Zoals hierboven aangegeven: zodra de Ziggo klantenservice dit ziet zal er een monteur gestuurd worden, tenzij er in je huis iets mis is. Zorg dus iig dat alles netjes direct op je groene kabel is aangesloten etc.
Die van mij zitten tussen de 3 en 5 dB. Het modem functioneert het best tussen de -8 dB en +8 dB (mijn ervaring). Als je daar boven zit, gaat de lijn raar doen, en kan hij mogelijk geen lock krijgen op het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hcQd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:03:
Die waarden zijn dramatisch slecht. Gewoon de klantenservice bellen en vragen of ze even je modem willen uitlezen, dan sturen ze vast wel een monteur langs.
Wel een hele voorbarige conclusie, vind je zelf ook niet?

Als we de openingspagina van dit topic erbij pakken dan mag je de waardes als volgt interpreteren:

Wat zijn dan ideale waardes?

Downstream Power Waardes:
-10 dBmV to +10 dBmV "Aanbevolen".
-11 dBmV to -14 dBmv / +11 dBmV to +14 dBmV "Acceptabel".
-15 dBmV & +15 dBmV "Maximum"
De streefwaarde is 0dBmV
Downstream SNR Waardes:
30 dB minimum. 33 dB of hoger aanbevolen
Upstream Power Waardes:
Niet hoger dan 55dBmV

M.a.w. de waardes zijn acceptabel, zeer zeker niet dramatisch. Het valt allemaal binnen de acceptabele waardes. Graag zie ik jouw onderbouwing waarom jij dit 'dramatisch' vindt.
Appie. schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:53:
Bij de DOCSIS waarden viel het mij op dat downstream channel 6 een power level en signal to noise ratio van 0 hebben (heel soms zijn deze -10.6 dBmV en 29 dB respectievelijk).
Channel 6:
Channel ID: Not used
Er staat dat deze niet wordt gebruikt? Not used

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bloederig schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:50:
Zie startpagina en bovenstaande post. Valt gewoon binnen de acceptabele waardes. "van horen zeggen, heb ik me laten vertellen" kunnen we niet zoveel mee. Onderbouwing graag.

Hetzelfde geldt voor de opmerking dat het wel slecht zou zijn omdat kanaal 6 gewoon niet meedoet. Er staat duidelijk dat die niet wordt gebruikt. Vanwaar de interpretatie dat het signaal daarom slecht zou zijn?
Dat is maar net wie je aan de lijn krijgt. Een beetje 2e lijns zal dit verzoek niet honoreren maar als service een monteur kunnen langssturen om het e.e.a. uit te sluiten met mogelijke kosten voor de klant.

Als ik die waardes zo bekijk lijkt me het in aanleg niet aan het signaal te liggen. Daar is een huisbezoek voor nodig. De waardes zijn acceptabel. Het zit niet op het randje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:53:
Wel een hele voorbarige conclusie, vind je zelf ook niet?
Nee. Maximum upsteam power level bij 4 bonded channels op QAM-64 is 51dBmV. Op eentje na staan ze daar allemaal op. Grote kans dat de UBR de modem vaak niet een goed kan ”horen”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hcQd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:00:
[...]

Nee. Maximum upsteam power level bij 4 bonded channels op QAM-64 is 51dBmV. Op eentje na staan ze daar allemaal op. Grote kans dat de UBR de modem vaak niet een goed kan ”horen”.
Bron?

Mijn bron is startpagina van dit topic, wat is de jouwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
De DOCSIS standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zo weet ik er nog wel een paar.... Doei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie.
Bedankt voor alle snelle reacties! Uit de OP had ik ook opgemaakt dat de waardes acceptabel zijn en er misschien iets anders aan de hand is. Ik zal het AOP eens controleren/opnieuw verbinden.
Wat kanaal 6 betreft, vond ik het merkwaardig dat hij 1 op 10 keer wel gebruikt wordt en dus het vermelden waard.

[ Voor 3% gewijzigd door Appie. op 19-11-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appie. schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:06:
Bedankt voor alle snelle reacties! Uit de OP had ik ook opgemaakt dat de waardes acceptabel zijn en er misschien iets anders aan de hand is. Ik zal het AOP eens controleren/opnieuw verbinden.
Wat kanaal 6 betreft, vond ik het merkwaardig dat hij 1 op 10 keer wel gebruikt wordt en dus het vermelden waard.
Ik denk dat je die AOP beter kan laten voor wat het is gezien de waardes er acceptabel uitzien zoals je zelf al zegt. Dat transportstream (kanaal) 6 niet altijd wordt gebruikt zegt niets over dat het signaal dus dan maar slecht is zoals sommigen concluderen. Zie de zaken los van elkaar. In sommige gebieden zijn er mensen die slechts 6 transportstreams gebruiken voor een 60/6 abonnement.

Je kan beter kijken of er niet toevallig iets is met je eigen netwerk, drivers, apparatuur, etc. Dat wil soms ook nog wel eens problemen geven. Het punt is, als jij een monteur laat komen en die controleert de status van het modem, de signaalwaardes, waaruit blijkt dat het acceptabel is, morrelt nog wat aan het AOP maar veel veranderd er niet. Vervolgens sluit hij zijn eigen laptop aan, meet de snelheid, niets aan de hand. Dan zit jij met de kosten van het bezoek.

Je kan de monteur vragen of hij jouw modem wil vergelijken met de andere modems in jouw buurt/wijk. Dus hoe staan die online, zijn ze vaker offline door een oorzaak in de EV (eindversterker). Dit zou trouwens een 2e lijns ook kunnen doen. Die kan de EV op afstand uitlezen en zien hoe de rest erbij staat. Natuurlijk kan er altijd een individueel geval betreffen en signaaltoevoer naar jouw huis op een andere tap worden gezet. Maar dat is aan de monteur.

Controleer dus altijd je eigen apparatuur en bekabeling. Aan je AOP zitten is overigens discutabel, aangezien dit behoort tot het netwerk van Ziggo en niet van de klant. Daarom is het ook gek dat Ziggo een AOP meestuurt in een startpakket. UPC doet dit overigens niet. Maar dat kan in tussentijd wel weer veranderd zijn.

Want vaak door het onkundig aansluiten door de consument van een AOP veroorzaakt dit juist weer de nodige problemen. Ik heb overigens KPN nog nooit een ISRA puntje zien opsturen bij een startpakket, dus wat dat betreft is het wat dubbel allemaal. Als je ziet wat een monteur allemaal tegenkomt ten aanzien van een door de klant voorgemonteerde AOP dan schieten je de tranen in de ogen. Vaak is één haartje van de buitenmantel welke nét de kern van de groene kabel raakt (of rakelings is ook al genoeg) al voldoende voor veel ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appie. ,signaal is echt niet ok. Signaalwaardes welke Funk76 aangeeft zijn op Eurodocis 2 gebaseerd. ED3.0 vereist een beter signaal. Ik zou de KS bellen en het hen voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 18:42:
Appie. ,signaal is echt niet ok. Signaalwaardes welke Funk76 aangeeft zijn op Eurodocis 2 gebaseerd. ED3.0 vereist een beter signaal. Ik zou de KS bellen en het hen voorleggen.
Niet waar, het gaat om zowel de (nieuwe) Cisco als de Ubee zoals staat in de openingspost. Signaalwaardes zijn zoals eerder geconstateerd op hand van diverse bronnen acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsrace

IJsrace

null

Ik denk dat je die AOP beter kan laten voor wat het is gezien de waardes er acceptabel uitzien zoals je zelf al zegt. Dat transportstream (kanaal) 6 niet altijd wordt gebruikt zegt niets over dat het signaal dus dan maar slecht is zoals sommigen concluderen. Zie de zaken los van elkaar. In sommige gebieden zijn er mensen die slechts 6 transportstreams gebruiken voor een 60/6 abonnement.
De waarden zitten op de randen van het acceptabele. Het is een soort grijs gebied, hier in de OP zijn ze wat coulanter (en is tevens al een tijdje niet geupdated aan de tijden van de klantenservice te zien) dan wat er elders ook op internet te vinden is. Daarbij is het voor DOCSIS3.0 iets strakker zoals je ook via Google kan vinden en hierboven genoemd. Ziggo werkt met 4, 6 of 8 kanalen voor de downstream. Niet 7 zoals in dit geval, wat mijns inziens duidt op het feit dat hij niet ingetraind kon worden of iets dergelijks.
Je kan beter kijken of er niet toevallig iets is met je eigen netwerk, drivers, apparatuur, etc. Dat wil soms ook nog wel eens problemen geven. Het punt is, als jij een monteur laat komen en die controleert de status van het modem, de signaalwaardes, waaruit blijkt dat het acceptabel is, morrelt nog wat aan het AOP maar veel veranderd er niet. Vervolgens sluit hij zijn eigen laptop aan, meet de snelheid, niets aan de hand. Dan zit jij met de kosten van het bezoek.
Op het moment dat een monteur ingepland wordt zal dat inderdaad via de klantenservice besloten worden en die hebben dus al gekeken naar de waardes. Dan is het niet jouw fout, maar ligt het bij hun en kunnen ze jou er niet verantwoordelijk voor stellen.
Controleer dus altijd je eigen apparatuur en bekabeling. Aan je AOP zitten is overigens discutabel, aangezien dit behoort tot het netwerk van Ziggo en niet van de klant. Daarom is het ook gek dat Ziggo een AOP meestuurt in een startpakket. UPC doet dit overigens niet. Maar dat kan in tussentijd wel weer veranderd zijn.
Uiteraard is het wijs om via een andere pc/laptop te kijken of het probleem ook daarop bestaat :)
Kortom, lekker de klantenservice bellen en vragen wat zei er van vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is de combinatie van alles. Lage Rx, hoge Tx, lage SnR, veel verschil in downstream SnR channels, channels die de ene keer wel in bonding staan en de andere keer weer niet.

Kortom brak signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bloederig schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 19:18:
[...]
Het is een soort grijs gebied,
Dat is het altijd, zeker een consument en een gemiddelde tweaker hier die er geen kaas van heeft gegeten is te gefixeert op al die getalletjes.
hier in de OP zijn ze wat coulanter (en is tevens al een tijdje niet geupdated aan de tijden van de klantenservice te zien)
Het is nog vrij recent die OP, niet van jaren geleden. Slechts enkele maanden. Je gaat me niet wijsmaken dat het binnen een paar maanden (waarbij er al een tijdje DOCSIS 3.x modems worden gebruikt) het nu inééns veranderd is! Sorry, ik vind dit geen goed argument van je.
Daarbij is het voor DOCSIS3.0 iets strakker zoals je ook via Google kan vinden en hierboven genoemd. Ziggo werkt met 4, 6 of 8 kanalen voor de downstream. Niet 7 zoals in dit geval, wat mijns inziens duidt op het feit dat hij niet ingetraind kon worden of iets dergelijks.
Ja, via Google kan je elk antwoord wel vinden wat je zelf wil. Of het nou negatief is, positief, grijs, zwart/wit, Google heeft overal wel een antwoord op! ;)

Het gaat nog altijd om feiten. Een interpretatie vanuit Google zonder een bron te noemen is geen feit.
Op het moment dat een monteur ingepland wordt zal dat inderdaad via de klantenservice besloten worden en die hebben dus al gekeken naar de waardes. Dan is het niet jouw fout, maar ligt het bij hun en kunnen ze jou er niet verantwoordelijk voor stellen.
Dat is het niet altijd. Vaak genoeg komt het nog voor dat klant hoog bij laag beweert dat het toch écht niet aan hem/haar zelf ligt! En ja, ze kijken naar de waardes, en ik kan je nu al vertellen dat het er maar net aan ligt wie er achter die telefoon zit.
Uiteraard is het wijs om via een andere pc/laptop te kijken of het probleem ook daarop bestaat :)
Kortom, lekker de klantenservice bellen en vragen wat zei er van vinden!
Kijk, dat is inderdaad constructief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 19:59:
Het is de combinatie van alles. Lage Rx, hoge Tx, lage SnR, veel verschil in downstream SnR channels, channels die de ene keer wel in bonding staan en de andere keer weer niet.

Kortom brak signaal.
Ja, ik gooi even met wat termen als Rx, Tx, en denk dan dat ik de waarheid in pacht hebt. Zo werkt dat dus niet. Het gaat er nog altijd om in hoeverre een provider deze waardes interpreteert en wat voor normen zij hanteren. Ik kan je uit eigen ervaring als storingsmonteur vertellen dat bovengenoemde waardes vaak nooit aanleiding is voor verder onderzoek. Een lijnmonteur ga je dus echt niet gauw aangestuurd krijgen. Heel af en toe is er wel een uitzondering op de regel. Sommige 2e lijns gaan daar te makkelijk mee om en sturen dan toch nog iemand. Dat komt voor ja, maar of het ook wat zegt is een ander verhaal.

Het signaal is binnen de acceptabele waardes. Dat het iets beter kan ben ik mee eens. Maar zolang het nou eenmaal niet beter kan, het binnen de grenzen van het acceptabele is zul je het er mee moeten doen. Ziggo gaat echt geen bakken met geld uitgeven omdat wat tweakers menen dat alles echt op 0 dient te staan en alle waardes 200% perfect moet zijn. En Ziggo daarom een nieuwe kabel moet trekken, een nieuwe eindversterker dient te plaatsen van goud en kristal, een nieuwe glaskabel tot aan de straatkast moet vernieuwen, en de behuizing nog even moet voorzien van blitze gouden randjes en een zilveren slot! Incl. koperpoets en dito doekjes om alles elke dag te laten blinken, omdat er mogelijk door 1 vezeltje aan de kast vuil is misschien er voor zorgt dat er 1 bitje half aankomt (ookal word er error correctie uitgevoerd, dit terzijde). Het moet helemaal vacuum! Superdeluxe waarbij er nog een microscoop op het modem wordt gezet met een blaasapparaat indien zich een stofvezeltje binnendringt weg wordt geblazen! En dan nog twijfelen sommigen nog of het toch niet echt aan Ziggo ligt!

Sorry, maar het zit binnen zijn acceptabele niveau. Als dat eruit schiet zien ze dit gauw genoeg in de historie van het modem en in de historie van de eindversterker en de verdere nodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Funk76, ik deel je mening ook niet helemaal.
De waarden die dat modem laat zien zijn gewoon niet in orde. Daarbij komt dat de downstream kanalen kennelijk niet in alle 8 in bonding zijn, wat een extra signaal is dat er is mis is.
Ik acht de openingspost wat dat betreft niet heilig en zie deze niet als leidraad. De mening van mijn collega's (en daarmee die van mij) wel.

In dit geval zou ik het AOP als eerste controleren en indien dat conform de standaard is Ziggo bellen en vragen om een storingsmonteur. Dat KPN geen ISRA punten opstuurt is natuurlijk een vreemd argument, aangezien dat een compleet andere techniek betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:15:
Funk76, ik deel je mening ook niet helemaal.
De waarden die dat modem laat zien zijn gewoon niet in orde. Daarbij komt dat de downstream kanalen kennelijk niet in alle 8 in bonding zijn, wat een extra signaal is dat er is mis is.
Ik acht de openingspost wat dat betreft niet heilig en zie deze niet als leidraad. De mening van mijn collega's (en daarmee die van mij) wel.
En waarom denk jij dat alle 8 de transportstreams aanwezig moeten zijn dan? Omdat je het van hebt horen zeggen? Omdat pietje of klaasje dit ook zo heeft?

De transportstreams worden niet altijd helemaal benut in sommige gevallen, afhankelijk van de snelheid. Zeker niet bij een 60/6 snelheid. Het wordt een andere zaak als het een Z3 pakket is met de hoogste snelheid. Dan worden ze allen benut.
In dit geval zou ik het AOP als eerste controleren en indien dat conform de standaard is Ziggo bellen en vragen om een storingsmonteur.
Ja, want een gemiddelde tweaker of consument weet het beter dan een monteur van Ziggo die jaren CAI ervaring heeft en met zijn keukenmes of zijn Gamma Stanleymes de groene kabel 'netjes' heeft aangesneden en die AOP toch écht wel goed heeft gemonteerd! :+

"nee hoor, ik heb een échte monteurskabelsnijder gebruikt hoor, van een vriend van een kennis van mijn vader van het werk! Dat is een échte!". :D
Dat KPN geen ISRA punten opstuurt is natuurlijk een vreemd argument, aangezien dat een compleet andere techniek betreft.
Dat is het niet in de context van hoofdaansluitpunten welke bij het netwerk van de provider hoort, ongeacht welke techniek daar achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Mag ik vragen wat voor werk jij doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Kun je je postcode en huisnummer even in een DM naar me toe sturen, dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:06:
[...]

Kun je je postcode en huisnummer even in een DM naar me toe sturen, dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen :)
Vreemd dat je er nu pas mee komt na een discussie, waarom niet gelijk toen er om werd gevraagd?

p.s.: Appie, kijk er mee uit, je weet niet naar wie je het e.e.a. DM't. Dit zeg ik omdat dit wel een hele vreemde timing is nu ineens om een PC/WP te gaan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:14:
[...]

Vreemd dat je er nu pas mee komt na een discussie, waarom niet gelijk toen er om werd gevraagd?

p.s.: Appie, kijk er mee uit, je weet niet naar wie je het e.e.a. DM't. Dit zeg ik omdat dit wel een hele vreemde timing is nu ineens om een PC/WP te gaan vragen.
Dat mag je vinden, ik probeer alleen maar te helpen.
Als Appie die gegevens liever niet geeft, mij best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-10 14:35
Ik heb sinds twee weken last van trage verbinding.
Het lijkt wel sinds de storm van twee weken geleden.
Ik heb het alles in een pakket van Ziggo. Dus 60 down en 6 up.
Dit heb ik wel gehaald in het verleden.

Qua gaming en dergelijk maakt het geen bal uit, maar ik download erg veel via nieuwsgroepen en ik download nu nog maar met 3,5MB/s met een payserver (extremeusenet). Twee weken geleden was dit nog tussen de 5,5 en 6 MB/s.
Dus ronduit vervelend dus.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3112279169.png

Is Ziggo meer aan het knijpen of ligt er iets aan mijn instellingen wat ik kan proberen?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:17:
[...]

Dat mag je vinden, ik probeer alleen maar te helpen.
Als Appie die gegevens liever niet geeft, mij best :)
Helpen mag altijd, maar laat dit gewoon over aan de poster of aan iemand van Ziggo. Of werk jij namens die firma als tussenpersoon? Dan nog mag je nooit zomaar om deze gegevens vragen, dit mag pas na tussenkomst van Ziggo die een order inschiet. Dit is ongewenste aquisitie, en daar zal Ziggo niet blij mee zijn als mijn theorie klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

d:)b Je slaat de spijker op z'n kop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:23:
[...]

d:)b Je slaat de spijker op z'n kop!
Ja, dat is nog maar de vraag aangezien je argwaan wekt met de timing waarin je een degelijk verzoek doet, of wil je de indruk wekken dat je iemand van Ziggo bent om zo proberen het e.e.a. te ontkrachten? Zomaar een vraag hoor, heb al zat voorbij zien komen wat dat betreft. Dus echt onder de indruk ben ik niet.

Oproep aan Appie: geef alleen degelijke gegevens aan de Ziggo Webcareteam die hier namens Ziggo post en niet aan mensen die niet geauthoriseerd zijn. Is maar een waarschuwing. Iemand die buiten deze tijden een degelijk verzoek doet is ongewenst en wekt argwaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2013 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:28:
[...]

Ja, dat is nog maar de vraag aangezien je argwaan wekt met de timing waarin je een degelijk verzoek doet, of wil je de indruk wekken dat je iemand van Ziggo bent om zo proberen het e.e.a. te ontkrachten? Zomaar een vraag hoor, heb al zat voorbij zien komen wat dat betreft. Dus echt onder de indruk ben ik niet.
Ook mensen van Ziggo zitten (in hun vrije tijd) op dit forum. Daar wil ik het verder bij laten, aangezien je toch alles wat ik zeg in twijfel trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:30:
[...]

Ook mensen van Ziggo zitten (in hun vrije tijd) op dit forum. Daar wil ik het verder bij laten, aangezien je toch alles wat ik zeg in twijfel trekt.
Zeker gezien je vreemde timing en benadering, en ben tevens van mening dat je dit nooit als privé persoon mag vragen aangezien je nu ook als privé persoon loopt te posten. Ik ga toch eens overwegen dit door te spelen aan je werkgever. Dit vind ik gewoon onacceptabel. Werk dien je gescheiden te houden. Ik vind dit echt niet kunnen, sorry, afgezien van je goede bedoelingen. Daarbij, we verschillen van mening ten aanzien van wat er eerder is besproken. Ook dat is iets wat nou eenmaal in de praktijk zich aandient. Zelfs bij een 2e lijn of monteursdesk zitten er mensen die totaal geen kaas hebben gegeten van wat er zich in het werkveld afspeelt. Ook die kom ik geregeld tegen. Maar goed, ik hoop dat je Appie morgen kunt helpen, en hou je eigen grenzen in de gaten ten aanzien van klantbenadering. Want dit is niet netjes van je. Succes ermee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat een geneur er zijn hier zat mensen die ff een medetweaker ff helpen omdat ze bij dat bedrijft werken

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:51
Funk76 doe niet zo panisch man, hele verhalen typen omdat iemand zijn hulp aanbiedt....alsjeblieft zeg...

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:53:
Funk76 doe niet zo panisch man, hele verhalen typen omdat iemand zijn hulp aanbiedt....alsjeblieft zeg...
Ik heb er geen fijne gedachten bij als iemand zijn werk meeneemt naar huis en in mijn gegevens zit te wroeten. Je weet niet eens wat daar de omstandigheden zijn bij hem thuis, is zijn netwerk wel veilig? Zitten er geen andere mensen mee te loeren? Etc. Vind dit echt een grens ja. Dat mag ik vinden. Vind dat zijn werkgever dit ook ter discussie mag stellen. Het gaat wel even verder dan even hulp aanbieden. Daar is niets mis mee, alleen de omstandigheden waaronder dit nu gebeurd baart mij wel zorgen vanwege de privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:01:
[...]

Ik heb er geen fijne gedachten bij als iemand zijn werk meeneemt naar huis en in mijn gegevens zit te wroeten. Je weet niet eens wat daar de omstandigheden zijn bij hem thuis, is zijn netwerk wel veilig? Zitten er geen andere mensen mee te loeren? Etc. Vind dit echt een grens ja. Dat mag ik vinden. Vind dat zijn werkgever dit ook ter discussie mag stellen. Het gaat wel even verder dan even hulp aanbieden. Daar is niets mis mee, alleen de omstandigheden waaronder dit nu gebeurd baart mij wel zorgen vanwege de privacy.
Hij vraagt om een postcode en huisnummer, is nu niet echt schokkend wel? Is gewoon openbare informatie die je overal kunt opzoeken.
Je mening is nu wel duidelijk, maar volgens mij kan diegene met het probleem ook heel goed zelf oordelen of hij de gegevens geeft of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:09:
[...]

Hij vraagt om een postcode en huisnummer, is nu niet echt schokkend wel? Is gewoon openbare informatie die je overal kunt opzoeken.
Wat denk je wat iemand die bij een helpdesk werkt met die gegevens gaat doen? Misschien niet toevallig even in het klantenbestand kijken en zo de klantgegevens erbij toveren? :z Je bent wel erg naief en goed van vertrouwen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2013 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:14:
[...]

Wat denk je wat iemand die bij een helpdesk werkt met die gegevens gaat doen? Misschien niet toevallig even in het klantenbestand kijken en zo de klantgegevens erbij toveren? :z Je bent wel erg naief en goed van vertrouwen.
Uh ja en dan? Dat kan hij toch alleen als hij medewerker is bij Ziggo, daar zal hij voor moeten inloggen,net zoals hij dat zou doen als hij wel op z'n werk is. Wat is het verschil? En wie zegt dat hij dat niet pas op zijn werk gaat nakijken voor die persoon? Wat is het verschil met iemand van webcare?

Maar goed dit gaat offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-10 12:21
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:14:
[...]

Ik denk dat diegene dan allemaal gruwlijke dingen gaat doen.
Allemaal bestellingen gaat plaatsen op vage sites op het adres van die klant.
Of hij gaat de rekeningen van die klant aanpassen zodat die ineens 100x hoger zijn dan normaal of hij gaat de klant aanmelden als wanbetaler.

Of hij gaat de klant helpen, maar dat lijkt me nogal onlogisch eigenlijk. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
[...]

Volgens mij is het hele Tweakers forum er juist voor bedoeld zodat mensen met elkaar mee denken en elkaar helpen. Dat een medewerker van een bedrijf dit doet buiten de regulier kanalen om, mag dan misschien formeel niet, maar dat gebeurt volgens mij vaker en ervaar ik eerder als positief dan negatief. Het komt op mij over dat jij dit anderen niet gunt, omdat jij graag in vaste processen/hokjes/vakjes denkt en alles volgens jouw manier moet gaan. Dat jij je hier goed bij voelt betekent niet dat je dit anderen moet opdringen, vind ik. Je gedachte, my way or the high way, vind ik niet bij het Tweakers gevoel passen.

Dat mensen buiten dit scherp moeten zijn op het weggeven van gegevens aan derden (dus niet een offficieel Ziggo kanaal) lijkt me duidelijk. Ik zou een ieder dan ook zeker aanraden niet zomaar zijn n.a.w. gegevens i.c.m. login gegevens weg te geven. Een postcode en huisnummer ergens, lijkt me niet erg spannend. Immers als medewerker van Ziggo kan je met die gegevens, of het nu formeel of informeel is, ook de naw gegevens achterhalen, echter zal het in dit geval hier niet voor gebruikt worden, vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-10 15:02
Indeed. In het Vodafone 4G topic lopen ook 2 medewerkers van dat bedrijf mee. Bij het XMS topic idem. Gebeurt vaak zat.

Overigens, ik zou inderdaad het AOP eens checken en vooral kijken of de binnenste kern KAARSRECHT is. Als hier een knikje in zit kan dit vreemd genoeg hele rare storingen opleveren. Vooral als je nog een oude Kathrein ESN85 had en nu een TRAS/1000 of TRAS/2000 hebt en hem zo omgeprikt hebt betekent dit 8 van de 10x een kromme binnenkern. Heeft mij in ieder geval heel lang geduurd voordat ik er achter was wat mijn storingsbron was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online
Wie is er nu naief? Bij de meeste grote bedrijven begint het echte werk pas als het personeel naar huis is. Dan worden de batchfiles die overdag klaargezet zijn, door de mainframes verwerkt. Uiteraard moeten deze processen gecontroleerd worden en dat gebeurt vrijwel altijd door medewerkers die bij toerbeurt consignatiediensten draaien, gewoon vanuit hun eigen huis. Zelf heb ik dit werk jarenlang gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 21-10 16:44
Ook ik heb last van een heel slecht WiFi bereik bij de Ubee modem in de slaapkamer (op dezelfde verdieping).

Nu heb ik in dit topic gezocht en op Google en adviseren er meerdere mensen een WiFi modem naast de router te zetten en via de Klantenservice van Ziggo de router functionaliteit uit te laten schakelen.

Nu heb ik niet zo veel verstand van routers, modems en netwerken, en ben ik op zoek naar een WiFi modem die ik kan aansluiten en waarbij de instellingen meteen goed staan in de Ubee modem voor zo ver dat kan. Via google vond ik dit forum en daar werd dit gesteld (http://dutchfightplatoon....op-ubee-ziggo-modem-6271/).

Kan dit? En zo ja, welke WiFi router onder zeg 4 tientjes adviseren jullie hiervoor? Ik weet dat ik alsnog de Klantenservice moet bellen, maar het gaat om de 'overige' instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Gusev schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:24:
Ook ik heb last van een heel slecht WiFi bereik bij de Ubee modem in de slaapkamer (op dezelfde verdieping).

Nu heb ik in dit topic gezocht en op Google en adviseren er meerdere mensen een WiFi modem naast de router te zetten en via de Klantenservice van Ziggo de router functionaliteit uit te laten schakelen.

Nu heb ik niet zo veel verstand van routers, modems en netwerken, en ben ik op zoek naar een WiFi modem die ik kan aansluiten en waarbij de instellingen meteen goed staan in de Ubee modem voor zo ver dat kan. Via google vond ik dit forum en daar werd dit gesteld (http://dutchfightplatoon....op-ubee-ziggo-modem-6271/).

Kan dit? En zo ja, welk modem onder zeg 4 tientjes adviseren jullie hiervoor? Ik weet dat ik alsnog de Klantenservice moet bellen, maar het gaat om de 'overige' instellingen...
Wat je kunt doen is inderdaad de routerfunctie door de klantenservice laten uitschakelen. Vervolgens koop je een router, bijvoorbeeld deze: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND. Die verbind je met je modem en klaar is kees. Het enige wat je daaraan hoeft te doen is eventueel de WiFi naam (SSID) wijzigen en een eigen beveiligingssleutel instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Timmert schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:26:
[...]

Wat je kunt doen is inderdaad de routerfunctie door de klantenservice laten uitschakelen. Vervolgens koop je een router, bijvoorbeeld deze: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND. Die verbind je met je modem en klaar is kees. Het enige wat je daaraan hoeft te doen is eventueel de WiFi naam (SSID) wijzigen en een eigen beveiligingssleutel instellen.
Thanks, die had ik inderdaad ook gevonden via de Pricewatch. Maar is die router 'feature proof', voor zover dat kan voor 4 tientjes?

Daarnaast, is het nodig om OpenWRT hierop te installeren? Er was namelijk een tijdje geleden een artikel op Tweakers over een beveiligingslek in o.a. deze router: nieuws: Onderzoeker waarschuwt voor kwetsbaarheid in TP-Link-routers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat kun je doen, maar als je zelf al aangeeft niet zoveel verstand van dergelijke apparaten te hebben zou ik daar niet zo snel aan beginnen. Voor zover ik in de meuktracker kan zien is er geen update uitgekomen naar aanleiding van dat lek, dus misschien is het slim om naar een ander model te kijken, zoals deze: pricewatch: TP-Link TL-WDR4300
Dat model heeft bovendien een 5ghz radio, wat wellicht prettig is indien er veel WiFi netwerken in de buurt aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Timmert schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:35:
Dat kun je doen, maar als je zelf al aangeeft niet zoveel verstand van dergelijke apparaten te hebben zou ik daar niet zo snel aan beginnen. Voor zover ik in de meuktracker kan zien is er geen update uitgekomen naar aanleiding van dat lek, dus misschien is het slim om naar een ander model te kijken, zoals deze: pricewatch: TP-Link TL-WDR4300
Dat model heeft bovendien een 5ghz radio, wat wellicht prettig is indien er veel WiFi netwerken in de buurt aanwezig zijn.
Op zich lukt het flashen van een firmware wel, ik denk er nog even over na.

Vwb de 5GHz radio, dat heb ik liever toch wel, omdat bij ons bijna alleen maar Ziggo WiFi netwerken zitten in de buurt :) .

Zou een tooltje als deze (http://www.metageek.net/products/inssider/) helpen als ik een minder druk bezochte kanaal kies? Naast dat de WiFi hardware bagger is in Ubee, zou zoiets dan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Gusev schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:38:
[...]

Vwb de 5GHz radio, dat heb ik liever toch wel, omdat bij ons bijna alleen maar Ziggo WiFi netwerken zitten in de buurt :) .

Zou een tooltje als deze (http://www.metageek.net/products/inssider/) helpen als ik een minder druk bezochte kanaal kies? Naast dat de WiFi hardware bagger is in Ubee, zou zoiets dan helpen?
Dat kan zeker helpen, ik ging er eigenlijk vanuit dat je dat al geprobeerd had ;)
Normaliter is kanaal 1, 6 of 13 het beste ivm minimale overlap, maar dat kan in jouw situatie natuurlijk net iets anders liggen als op die kanalen al veel netwerken actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online
Gusev schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:38:
Eventueel zou je ook kunnen proberen om het bereik te vergroten met een kleine repeater (range extender). Die zijn goedkoper dan een losse router. Ze zien eruit als een soort nachtlampje die je rechtstreeks in een stopcontact plugt. Bijvoorbeeld deze.
Laatst had de Action een soortgelijk ding voor minder dan 15 euro, misschien ligt er ergens nog eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Timmert schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:41:
[...]

Dat kan zeker helpen, ik ging er eigenlijk vanuit dat je dat al geprobeerd had ;)
Normaliter is kanaal 1, 6 of 13 het beste ivm minimale overlap, maar dat kan in jouw situatie natuurlijk net iets anders liggen als op die kanalen al veel netwerken actief zijn.
Nee nog niet, had er nog niet eerder van gehoord, pas na vandaag :P Ik ga het vanavond proberen, en laat het nog even weten.
grun93 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:49:
[...]

Eventueel zou je ook kunnen proberen om het bereik te vergroten met een kleine repeater (range extender). Die zijn goedkoper dan een losse router. Ze zien eruit als een soort nachtlampje die je rechtstreeks in een stopcontact plugt. Bijvoorbeeld deze.
Laatst had de Action een soortgelijk ding voor minder dan 15 euro, misschien ligt er ergens nog eentje.
Interessant, daar heb ik ook over gelezen. Is dit lang gleden bij de Action in de aanbieding geweest? Ik kan in de pauze even langs de plaatselijke Action, you never now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online
Gusev schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:53:
Interessant, daar heb ik ook over gelezen. Is dit lang gleden bij de Action in de aanbieding geweest? Ik kan in de pauze even langs de plaatselijke Action, you never now...
Het was deze aanbieding, eind september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Die dingen halveren je snelheid hé hou daar wel rekening mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
martinusz schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:04:
Die dingen halveren je snelheid hé hou daar wel rekening mee ;)
Que :? haha, altijd beter dan geen snelheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gusev schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:07:
[...]

Que :? haha, altijd beter dan geen snelheid :P
Stel dat ding pikt 20Mbit signaal op en heb je max 10Mbit signaal dat ie doorgeeft om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Range-Extenders :X , die dingen zijn zo dramatisch...er is nagenoeg altijd een veel betere oplossing te vinden

Heb hier zelf een WDR-4300 in gebruik als ap/switch, prima apparaat ;)

Iemand trouwens ervaring met nieuwbouw en Ziggo? Mijn broer krijgt over een paar weken sleutels van een nieuwbouw appartement. Zijn deze kabel aansluitingen direct klaar voor gebruik? Of is het net als bij mensen welke afgesloten zijn bij Ziggo dat er eerst een monteur in een straatkast moet gaan rommelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

nooberke schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:57:
Iemand trouwens ervaring met nieuwbouw en Ziggo? Mijn broer krijgt over een paar weken sleutels van een nieuwbouw appartement. Zijn deze kabel aansluitingen direct klaar voor gebruik? Of is het net als bij mensen welke afgesloten zijn bij Ziggo dat er eerst een monteur in een straatkast moet gaan rommelen?
Nieuwbouw woningen zijn eigenlijk 9 van de 10 keer aangesloten. Pas als er na x maanden een aantal bewoners geen abonnement bij Ziggo hebben afgesloten zullen deze worden afgesloten in de eindversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Timmert schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:00:
[...]

Nieuwbouw woningen zijn eigenlijk 9 van de 10 keer aangesloten. Pas als er na x maanden een aantal bewoners geen abonnement bij Ziggo hebben afgesloten zullen deze worden afgesloten in de eindversterker.
Dat aansluiten in de eindversterker was inderdaad wat ik bedoelde _/-\o_

Bedankt voor de info :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
nooberke schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:57:
Grote kans dat er inderdaad al gewoon signaal op de lijn staat. Je zal dan ook vanzelf een brief ontvangen met een aanbieding van Ziggo. Ik ontving die brief ongeveer een week of 3 na de oplevering en daarin stond dat ze zouden gaan afsluiten als ze binnen 2 weken geen aanmelding hadden ontvangen. Praat dus niet echt van maanden, eerder een maand.

Daarna had ik overigens al binnen een week na aanmelding werkend internet, omdat het installatiepakket al 3 dagen na aanmelden bezorgd was. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
dn072 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:17:
Ik heb sinds twee weken last van trage verbinding.
Het lijkt wel sinds de storm van twee weken geleden.
Ik heb het alles in een pakket van Ziggo. Dus 60 down en 6 up.
Dit heb ik wel gehaald in het verleden.

Qua gaming en dergelijk maakt het geen bal uit, maar ik download erg veel via nieuwsgroepen en ik download nu nog maar met 3,5MB/s met een payserver (extremeusenet). Twee weken geleden was dit nog tussen de 5,5 en 6 MB/s.
Dus ronduit vervelend dus.

[afbeelding]

Is Ziggo meer aan het knijpen of ligt er iets aan mijn instellingen wat ik kan proberen?

Alvast bedankt :)
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Al andere bron geprobeerd qua downloaden? Neem aan dat je gewoon bekabeld zit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:27
Als je rechtstreeks bekabeld op het Ziggo modem lager dan 48 Mbit/sec haalt via speedtest.ziggo.nl of speedtest.upc.nl dan kun je de klantenservice bellen (1200 met je vaste lijn, anders 0900-1884) en een storingsmonteur gratis ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
Oke top, ik ga het vanavond even testen.
Ik zit bekabeld ja, er zit wel een splitter tussen maar dat zou niet uit moeten maken denk ik?
De juiste snelheid heb ik in het verleden wel gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
dn072 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:12:
Oke top, ik ga het vanavond even testen.
Ik zit bekabeld ja, er zit wel een splitter tussen maar dat zou niet uit moeten maken denk ik?
De juiste snelheid heb ik in het verleden wel gehaald.
Ik zou is direct op router/modem testen...Hoe meer je kan uitsluiten hoe beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:59:
[...]

Volgens mij is het hele Tweakers forum er juist voor bedoeld zodat mensen met elkaar mee denken en elkaar helpen.

Het komt op mij over dat jij dit anderen niet gunt, omdat jij graag in vaste processen/hokjes/vakjes denkt en alles volgens jouw manier moet gaan.

Dat jij je hier goed bij voelt betekent niet dat je dit anderen moet opdringen, vind ik. Je gedachte, my way or the high way, vind ik niet bij het Tweakers gevoel passen.
Ik snap jouw reactie wel hoor. En ik ben me er zeker van bewust dat het in vaste processen/hokjes/vakjes gaat. Maar dat is mogelijk ook de insteek van een helpdesk. Die moet ook uiteindelijk de richtlijnen volgen.

Wat ik doe is het extra aandikken, en het wat er bovenop leg door hier en daar een cynische houding aan te nemen, en juist ook weer rechtlijnig te zijn waardoor het lijkt dat het moet zoals ik denk dat het moet gaan.

Ik wil wel uitleggen waarom ik deze manier van benadering kies: Voorop gesteld, net zoals een ieder ander wil ik helpen. Echter, omdat ik beter tussen de regels doorlees en spreek uit werkervaring in die branche (dat is iets anders dan gewoon een consumenten ervaring) is het erg irritant te moeten lezen (en hoe goed bedoeld ook van sommigen) hoe mensen op een verkeerd been kunnen worden gezet. Daar erger ik me mateloos aan. Veelal reacties die worden gebracht als een vaststaand feit (over hokjes en vakjes gesproken).

Het uiteindelijke resultaat hiervan is dat een vragende op een verkeerd been wordt gezet met onjuiste informatie en zogenoemde ervaringen (95% aannames) dat het zorgt voor meer vragen. En dan nog eens die fixatie op cijfertjes. Enorm ergelijk.

Om al die ruis te voorkomen, en een vragende kosten te besparen (!) is het beter dat sommigen gewoon zich eerst gaan verdiepen in de materie zonder hun ervaring en kennis te brengen als een feit. Daardoor komen heel veel over alsof ze weten waarover ze praten. Dat onderscheid is op een gegeven moment aan een shitload van aannames niet meer te maken. Zeer zeker niet als het wordt gebracht als een vaststaand feit.

Dat is wat stoort, en dat is juist ook wat jij noemt my way or the highway houding waar ik nou tegenaan loop. Ik probeer juist iemand te behoeden voor extra monteurskosten, door iemand zich ervan bewust te maken niet alles aan te nemen wat hier wordt geroepen.

Met andere woorden, ga zelf aan de slag, doe eerst zelf het nodige. En dat kan natuurlijk door hulp van een mede Tweaker. Niets mis mee. Maar niet als die zijn informatie met teveel ruis en aannames gaat brengen. Dat zorgt voor extra ruis en onduidelijkheid. Zonde.

Tevens is het mijn doel een helpdesk te ontlasten van vragen, aannames en conclusies die hier worden opgedrongen als een feit.

Sommigen geloven echt wat er hier allemaal wordt geschreven waardoor ze met die informatie proberen een helpdesk om de oren te slaan, of gaan dingen invullen. En als dat niet wordt gehoord dan krijg je wel weer te horen hoe 'dom' een helpdesk wel niet is.
Ik meen me te herinneren dat hier al een discussie over aan vooraf is gegaan. Lijkt me niet het doel van dit topic.

Het zorgt alleen maar voor meer zorgen. Dingen als: 'want ik baseer het op Google, ik baseer het op de DOCSIS standaard want dat is de norm! etc.'. Onbegrijpelijk.

Nou, die houdingen, vooringenomen meningen die ik spiegel dat roept inderdaad weerstand op. En dat is juist nou nét de bedoeling. Zodat mensen gaan nadenken waarom ze iets roepen.

Natuurlijk is het aan de vragende wat hiermee te doen.

De kwaliteit van het 'Tweaker gevoel' en de gerelateerde hulp kan hierdoor omhoog als er eerst wordt nagedacht over wat je naar voren brengt aan informatie, zodat iemand ook echt geholpen is zonder aannames, conclusies, of het te brengen als een feit.

Met hulp bieden is echt niets mis hoor, zolang je het maar bij jezelf houdt. En dat gebeurd helaas vaak niet.
Dat mensen buiten dit scherp moeten zijn op het weggeven van gegevens aan derden (dus niet een offficieel Ziggo kanaal) lijkt me duidelijk. Ik zou een ieder dan ook zeker aanraden niet zomaar zijn n.a.w. gegevens i.c.m. login gegevens weg te geven.
Je begrijpt het punt wat er gemaakt werd. Fijn om terug te lezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:52
[...]
Ik heb er geen fijne gedachten bij als iemand zijn werk meeneemt naar huis. [...] Vind dat zijn werkgever dit ook ter discussie mag stellen.
Ik denk dat de werkgever het alleen maar toejuicht dat een medewerker blijkbaar zo toegewijd is dat deze zelfs buiten werktijden de klant (onbetaald) helpt.

Wat een achterdocht trouwens. Hier heb je mijn postcode: 3551 AP. Nu weet je dat ik in Utrecht woon....en dan?
Verder mensen onderuit halen die gewoon valide bronnen (docsis 3.0 standaard is een richtlijn) aandragen en betichten van waarheid in pacht hebben houding. Je hebt zélf een houding alsof je de waarheid in pacht hebt man! Ontwricht de hulpvaardige conversatie niet zo met je azijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
Ik heb overigens even met de search gezocht in dit topic op berichten van poster timmert.
Dan geeft hij al diverse malen aan dat hij werkzaam is voor Ziggo en je eventueel kan helpen met zaken. Ik heb nog nergens teruggelezen dat iemand er "ellende" aan overgehouden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:52
http://www.cablelabs.com/...SP-PHYv3.0-I11-130808.pdf

Veel plezier met lezen van de docsis documentatie (hier meer: http://www.cablelabs.com/...ons/specifications30.html)

En ja zn SNR is dus niet zo best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-10 15:02
Zonder me verder in de rant tussen wie nou vindt dat hij het wel goed heeft te mengen, gewoon een vraag. Zijn de hierboven genoemde documenten ook van toepassing op de Eurodocsis 3.0 netwerken van de NL kabelaars? Of kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen Docsis3 en Eurodocsis3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:00
tha_bulldog schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:09:
Of kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen Docsis3 en Eurodocsis3?
De Europese versie van DOCSIS wordt Euro-DOCSIS genoemd. Het belangrijkste verschil is dat Europese kabelkanalen 8 MHz breed zijn (PAL) terwijl Noord-Amerikaanse een kanaalbreedte van 6 MHz gebruikt (NTSC); door de grotere bandbreedte kan er meer data downstream worden verzonden. Euro-DOCSIS certificatie wordt uitgevoerd in opdracht van Cable Europe Labs (CEL), het daadwerkelijk testen is uitbesteed aan Excentis in Gent. Er zijn ook verschillende DOCSIS varianten in Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
nooberke schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:58:
[...]

Ik zou is direct op router/modem testen...Hoe meer je kan uitsluiten hoe beter
Oke laptopje ernaast met kabel, en ja hoor prima 63 Mbit/s
Dus is er ergens een probleem in mijn computer.
Malware scanner en NOD 32 gister nog gedraaid, alles in orde.
Iemand nog tips?

Edit:
Ik heb een tweede computer ernaast staan, op dezelfde splitter en deze haalt ook prima 63Mbit/s. :?

Edit 2:
Ander kabeltje geprobeerd, probleem opgelost. Wel maf

[ Voor 18% gewijzigd door dn072 op 20-11-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
dn072 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:35:
[...]

Oke laptopje ernaast met kabel, en ja hoor prima 63 Mbit/s
Dus is er ergens een probleem in mijn computer.
Malware scanner en NOD 32 gister nog gedraaid, alles in orde.
Iemand nog tips?

Edit:
Ik heb een tweede computer ernaast staan, op dezelfde splitter en deze haalt ook prima 63Mbit/s. :?
defecte kabel of kapotte poort op de splitter?
Heb je dat al uitgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie.
Jongens wat een heftige discussies allemaal! In plaats van mij er in te mengen, geef ik bij deze maar een update over mijn situatie.
Vandaag heb ik Windows opnieuw geinstalleerd (daar was mijn laptop sowieso aan toe) en vervolgens haalde ik de hele dag netjes 60/6 Mbit down/up! Tegen de avond liep het helaas weer terug naar 20/3 Mbit en toen ben ik toch maar gaan kijken naar de AOP. De koperen kern had een goede knik en deze heb ik dus weer netjes geinstalleerd. Na een reboot van het modem gaf in DOCSIS alleen kanaal 1 een signaal, kanaal 2 t/m 8 werden niet gebruikt. Ik haalde echter wel meermaals 30/6 Mbit in de speedtest. Vervolgens maar nogmaals een reboot gedaan en toen kwamen deze waarden eruit:

Power Level / Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -9.1 dBmV 32.2 dB
Channel 2: -10.5 dBmV 32.9 dB
Channel 3: -8.7 dBmV 33.3 dB
Channel 4: -9.3 dBmV 35.1 dB
Channel 5: -9.0 dBmV 35.3 dB
Channel 6: -8.6 dBmV 30.4 dB
Channel 7: -9.0 dBmV 32.0 dB
Channel 8: -9.1 dBmV 35.7 dB

Deze zijn dus iets netter dan voorheen en ze zijn na 3 keer rebooten mooi constant hetzelfde. In speedtest haal ik helaas nu maar 25/ 6 Mbit, komt dit misschien door de avonddrukte? Of is er iets mis met mijn modem?

PS: Timmert hoe kan ik je een DM sturen? Ik kan de optie nergens vinden 8)7 Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsrace

IJsrace

null

Appie: ik vind het een vreemde situatie. Wat je noemt qua 'spitsdrukte' is inderdaad een optie, ik heb toevallig sinds vandaag weer normaal internet. Er hebben vannacht geplande werkzaamheden plaatsgevonden, al waren ze wat eerder begonnen (vanaf kwart voor elf had ik helemaal geen signaal meer) en nu is ook in de avond mijn responstijd stabiel en geen vreemde uitschieters meer. :D

Heb je inmiddels al gebeld met de klantenservice?
De DM optie kan ik zo snel ook niet vinden, maar rechtsboven staat een tekstballonnetje waar je een nieuw bericht kunt sturen naar een persoon ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bloederig schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:55:
Appie: ik vind het een vreemde situatie.
Ik niet:
Appie. schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:27:
1. Vandaag heb ik Windows opnieuw geinstalleerd vervolgens haalde ik de hele dag netjes 60/6 Mbit down/up!

2. De koperen kern had een goede knik
Iets zegt me dat die AOP nog steeds niet goed is gemonteerd, wat mogelijk de oorzaak is van de problemen.Niet alleen de binnenkern, ook de buitenmantel moet goed contact maken..

Zo zie je dat je zelf al veel kunt uitsluiten en al dat geschreeuw en gesmijt met termen van bepaalde individuen (en waar men zelf niet eens weet wat het is omdat ze dit 'geGoogled' hebben) niet echt nuttig is. Dat leidt zoals ik al zei alleen maar af. Je bent zelf al ver gekomen, goed bezig.

Mocht het je niet lukken, ontkom je er toch niet aan een monteur langs te laten komen met mogelijke kosten om in elk geval jouw installatie na te laten kijken en AOP goed te laten monteren. Succes! ;)

• IJsrace

IJsrace

null

Mijn god wil je echt nou continu die eindeloze discussie aan gaan? Blijkbaar ben je zelf de enige die alles weet... :O

[ Voor 40% gewijzigd door IJsrace op 21-11-2013 00:14 ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-10 07:09

MeNTaL_TO

The future is not set

Propheticus schreef op woensdag 20 november 2013 @ 19:10:
[...]

Wat een achterdocht trouwens. Hier heb je mijn postcode: 3551 AP. Nu weet je dat ik in Utrecht woon....en dan?
Opzich niet heel veel, zie dat er op die postcode maar 13 hits zijn (Anjelierstraat 2-26). Ik kan nu dus jouw gebruikersnaam koppelen aan jouw postcode, denk dat als iemand jou echt wil vinden nog wel meer kan profileren.
Opzich heb je helemaal gelijk en moet je gewoon je postcode kunnen posten en zeker als die bij een medewerker bekend is, ga ik er vanuit dat hij/zij daar netjes mee omgaat.

Maar je zou door profilering toch aardig wat informatie over iemand kunnen vinden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:04

ErA

Weet iemand hoe ik het volgende klaar krijg gespeeld bij Ziggo:

Ik heb een email alias: XXXX@ziggo.nl Dit alias is onderdeel van het ziggo abbo van mijn vader

Ik heb zelf een nieuw ziggo account op een nieuw adres. Ik wil de alias XXXX@ziggo.nl onderdeel maken van dit nieuwe adres. Zodoende beheerbaar vanuit de "mijn ziggo" van mijn nieuwe account.

Ik heb al meer dan een uur met ze aan de lijn gehangen, verhuizingen, wijzigingen, technische storingen. Kastje muur is van toepassing.

Het account verwijderen en op de andere aanmaken is geen optie ivm automatische cooldown periode. (die onbekend lang is!)

hellup!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:25
Als Ziggo het niet kan, kunnen wij het zeker niet...

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:01
Try webcare. Die kunnen vaak meer, zeker als jij de (volledige) klantgegevens van beide abo's kan produceren.

Sometimes you need to plan for coincidence

Pagina: 1 ... 56 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]