Ja wil het zelf kopen, omdat ik niet weet of ik wel nog een 2 jaar bij Ziggo zal zitten.
Maar de keuze is op de Humax gevallen.
Maar de keuze is op de Humax gevallen.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik had paar dagen geleden ook blokken en naar 4 keer de CI module er in en uit te hebben gehaald werkte het weer goed... dus niet stoppen na 2 of 3 keer!Timmert schreef op maandag 11 november 2013 @ 22:22:
[...]
Blokken in beeld kan heel erg veel oorzaken hebben, zowel van binnenuit als van buitenaf.
Sowieso is het aan te raden om de bekabeling eens onder de loep te nemen. Interferentie van 4G op Veronica digitaal is overigens onmogelijk gezien de afwijkende frequenties van beide.
Wat gebeurt er als je binnen die 2 jaar toch besluit om over te stappen? Ik heb nu geen alternatief voor mijn adres, maar de tijden kunnen veranderen....
Wordt de ontvangen korting alsnog in rekening gebracht.VAnTurenhout schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:20:
[...]
Wat gebeurt er als je binnen die 2 jaar toch besluit om over te stappen? Ik heb nu geen alternatief voor mijn adres, maar de tijden kunnen veranderen....
Ik geef een voorbeeld van wat interferentie KAN veroorzaken, niet dat het bij hem zo is.Timmert schreef op maandag 11 november 2013 @ 22:22:
[...]
Blokken in beeld kan heel erg veel oorzaken hebben, zowel van binnenuit als van buitenaf.
Sowieso is het aan te raden om de bekabeling eens onder de loep te nemen. Interferentie van 4G op Veronica digitaal is overigens onmogelijk gezien de afwijkende frequenties van beide.
[ Voor 12% gewijzigd door White_Collar op 16-11-2013 16:27 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Inderdaad, je sluit een contract af voor 2 jaar. Bij een telefonie provider kun je ook niet eerder weg bij een abonnement met "gratis" telefoon. Is bij Ziggo natuurlijk niet anders.Lord_Dain schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 16:01:
Ik denk eerder dat je gewoon 2 jaar mag betalen. Je opzegtermijn is pas weer 1 maand als je contract uitgediend is.
Feitelijk kent Ziggo geen jaar/ 2 jarig contract. Bij Ziggo is het altijd per maand opzegbaar. Afgelopen zomer heb ik een 'jaar' contract afgesloten met korting. In de bevestiging stond wanneer ik het contract eerder opzegde, de berekende korting alsnog in rekening zou worden gebracht, niet dat het hele jaar nog betaald moest worden. Wanneer je inlogt in 'mijn Ziggo', staat ook nog steeds dat er een opzegtermijn van een maand is.jongetje schreef op maandag 18 november 2013 @ 08:10:
[...]
Inderdaad, je sluit een contract af voor 2 jaar. Bij een telefonie provider kun je ook niet eerder weg bij een abonnement met "gratis" telefoon. Is bij Ziggo natuurlijk niet anders.
Oke, duidelijk. Ik zie dat de aanbieding inmiddels ook verdwenen is.jongetje schreef op maandag 18 november 2013 @ 08:10:
[...]
Inderdaad, je sluit een contract af voor 2 jaar. Bij een telefonie provider kun je ook niet eerder weg bij een abonnement met "gratis" telefoon. Is bij Ziggo natuurlijk niet anders.
Vreemd, op de site hebben ze het wel over jaarcontracten, zie hier.Nuevocasa schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:13:
Feitelijk kent Ziggo geen jaar/ 2 jarig contract. Bij Ziggo is het altijd per maand opzegbaar. Afgelopen zomer heb ik een 'jaar' contract afgesloten met korting. In de bevestiging stond wanneer ik het contract eerder opzegde, de berekende korting alsnog in rekening zou worden gebracht, niet dat het hele jaar nog betaald moest worden. Wanneer je inlogt in 'mijn Ziggo', staat ook nog steeds dat er een opzegtermijn van een maand is.
Ok, dan is dat veranderd. Afgelopen zomer had ik dat afgesloten als bestaande klant, toen boden ze dat aan, maar hadden ze feitelijk nog geen 1 - 2 jarige contracten.grun93 schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:19:
[...]
Vreemd, op de site hebben ze het wel over jaarcontracten, zie hier.
1
2
3
4
5
6
| Adres A: Alles-in-een Adres B: nieuw abo Ziggo Account --> verhuizen nieuw abo TV --> verhuizen nieuw abo Internet --> verhuizen <-- Telefoon Nieuw nummer |
[ Voor 5% gewijzigd door ThaHandy op 18-11-2013 17:44 ]
Ik vermoed dat jij dan een specifieke actie hebt gehad voor bestaande contracten, zonder contractverlenging van 1-2 jaar. Nu moet je echter in bloed tekenen voor een 2-jarig contract als je die gratis HD ontvanger/recorder wilt.Nuevocasa schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:21:
[...]
Ok, dan is dat veranderd. Afgelopen zomer had ik dat afgesloten als bestaande klant, toen boden ze dat aan, maar hadden ze feitelijk nog geen 1 - 2 jarige contracten.
Dat ondersteunt mijn theorieGrannd schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:08:
Ik heb een nieuw telefoonnummer,
Dat komt omdat de monteursafspraken gecheckt worden in het backoffice. En als zij vinden dat de afspraak niet correct bellen ze je op (*check) en annuleren ze de betreffende afspraak (*check). Ze doen echter geen folluw-up dus gewoon blijven inschieten die monteur. Op een gegeven moment (Wel na redelijk vaak bellen) word je case geëscaleerden ik heb niet het idee dat de Twitter Webcare door had wat precies het probleem was want die wilden (net zoals de telefoonhelpdesk in eerste instantie) dat er een monteur langs zou komen en in tweede instantie vertelde de telefoonhelpdesk dat een monteur dit probleem niet op zou kunnen lossen, wat ook logisch is want de modem werkt zo te zien wel.
Ik had dat gisteren ook. Comedy central en Ned3 waren onkijkbaar.plizz schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 17:04:
Ik heb ook een blokken probleem gehad bij mijn LCD TV. Kreeg het bij Full HD zenders. Mijn probleem werd opgelost met de laatste firmware van mijn LCD TV. Sinds dien geen blokken meer bij Full HD zenders.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ik heb jaren geleden gehad dat ik ineens geen telefonie en internet had. Ik kreeg geen nieuw modem maar elke keer dat ik belde werd de modem geüpdatet en moest ik het na maximaal 1 of 2 dagen maar weer eens proberen. Dat heeft in totaal 6 weken geduurd.Bloederig schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:34:
In navolging van deze reactie: ik heb nog steeds het zelfde probleem. Inmiddels zou een monteur komen, maar die werd gecancelled: ze wilden eerst een nieuw modem proberen, maar dat bood geen uitkomst. Toen ik aangaf dat het probleem eigenlijk vooral tijdens piekuren is moest ik 3 dagen lang tests doen op verschillende tijdstippen en dit dan doorbellen.
Zo gezegd zo gedaan, de meneer aan de telefoon zou mijn probleem doorsturen naar het NOC met de verzamelde gegevens en dan zou er na 3 werkdagen contact opgenomen worden. Uiteindelijk de 4e dag gebeld, maar volgens de telefonist was er nog geen statusverandering. Wel heeft hij mijn telefoonnummer en emailadres toegevoegd, want dat was in eerst instantie nog niet gebeurd (zucht). Ik kreeg het verzoek nog 2 werkdagen te wachten.
Uiteindelijk gisteren nog zelf maar eens gebeld want het was inmiddels al weer 4 werkdagen + 2 dagen weekend verder... Ook de medewerker van gisteren kon niet vertellen wat er aan de hand was en is dus maar met andere afdelingen gaan bellen over hoe of wat. Na 15 minuten in de wacht kwam er een antwoord dat er iets fout was gegaan waardoor het NOC niet mijn klacht/gegevens kon inzien en dat hij het probleem nogmaals door heeft gezet. Uiteraard het verzoek om weer 5 werkdagen te wachten, dus daar zitten we nu weer...
Vaak erg vriendelijke mensen aan de telefoon gehad, maar ik ben inmiddels 3 weken, een nieuw modem en 2 uur bellen verder en het gaat waarschijnlijk ook deze hele week nog duren. Ik begin inmiddels mijn geduld een beetje kwijt te raken en hoop werkelijk dat ze vrijdag in ieder geval een oorzaak en/of oplossing voor me hebben anders ga ik maar eens een klacht via andere fronten (Consumentenbond/-wijzer etc.) indienen...
Verwijderd
Die van mij zitten tussen de 3 en 5 dB. Het modem functioneert het best tussen de -8 dB en +8 dB (mijn ervaring). Als je daar boven zit, gaat de lijn raar doen, en kan hij mogelijk geen lock krijgen op het signaal.Bloederig schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:50:
Daar gaat inderdaad iets mis met je bekabeling of inkomend signaal. Acceptabele waarden voor de power levels zou -5 tot +5 moeten zijn (heb ik mij laten vertellen), met een minimaal SNR van 35dB. Dat kanaal 6 niet werkt is inderdaad duidelijk genoeg dat het signaal niet OK is.
Zoals hierboven aangegeven: zodra de Ziggo klantenservice dit ziet zal er een monteur gestuurd worden, tenzij er in je huis iets mis is. Zorg dus iig dat alles netjes direct op je groene kabel is aangesloten etc.
Verwijderd
Wel een hele voorbarige conclusie, vind je zelf ook niet?hcQd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:03:
Die waarden zijn dramatisch slecht. Gewoon de klantenservice bellen en vragen of ze even je modem willen uitlezen, dan sturen ze vast wel een monteur langs.
Appie. schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:53:
Bij de DOCSIS waarden viel het mij op dat downstream channel 6 een power level en signal to noise ratio van 0 hebben (heel soms zijn deze -10.6 dBmV en 29 dB respectievelijk).
Er staat dat deze niet wordt gebruikt? Not usedChannel 6:
Channel ID: Not used
Verwijderd
Zie startpagina en bovenstaande post. Valt gewoon binnen de acceptabele waardes. "van horen zeggen, heb ik me laten vertellen" kunnen we niet zoveel mee. Onderbouwing graag.Bloederig schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:50:
Daar gaat inderdaad iets mis met je bekabeling of inkomend signaal. Acceptabele waarden voor de power levels zou -5 tot +5 moeten zijn (heb ik mij laten vertellen), met een minimaal SNR van 35dB. Dat kanaal 6 niet werkt is inderdaad duidelijk genoeg dat het signaal niet OK is.
Dat is maar net wie je aan de lijn krijgt. Een beetje 2e lijns zal dit verzoek niet honoreren maar als service een monteur kunnen langssturen om het e.e.a. uit te sluiten met mogelijke kosten voor de klant.Zoals hierboven aangegeven: zodra de Ziggo klantenservice dit ziet zal er een monteur gestuurd worden, tenzij er in je huis iets mis is. Zorg dus iig dat alles netjes direct op je groene kabel is aangesloten etc.
Nee. Maximum upsteam power level bij 4 bonded channels op QAM-64 is 51dBmV. Op eentje na staan ze daar allemaal op. Grote kans dat de UBR de modem vaak niet een goed kan ”horen”.Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:53:
Wel een hele voorbarige conclusie, vind je zelf ook niet?
Verwijderd
Bron?hcQd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:00:
[...]
Nee. Maximum upsteam power level bij 4 bonded channels op QAM-64 is 51dBmV. Op eentje na staan ze daar allemaal op. Grote kans dat de UBR de modem vaak niet een goed kan ”horen”.
Verwijderd
Ja, zo weet ik er nog wel een paar.... Doei.hcQd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:01:
De DOCSIS standaard.
[ Voor 3% gewijzigd door Appie. op 19-11-2013 16:08 ]
Verwijderd
Ik denk dat je die AOP beter kan laten voor wat het is gezien de waardes er acceptabel uitzien zoals je zelf al zegt. Dat transportstream (kanaal) 6 niet altijd wordt gebruikt zegt niets over dat het signaal dus dan maar slecht is zoals sommigen concluderen. Zie de zaken los van elkaar. In sommige gebieden zijn er mensen die slechts 6 transportstreams gebruiken voor een 60/6 abonnement.Appie. schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:06:
Bedankt voor alle snelle reacties! Uit de OP had ik ook opgemaakt dat de waardes acceptabel zijn en er misschien iets anders aan de hand is. Ik zal het AOP eens controleren/opnieuw verbinden.
Wat kanaal 6 betreft, vond ik het merkwaardig dat hij 1 op 10 keer wel gebruikt wordt en dus het vermelden waard.
Verwijderd
Verwijderd
Niet waar, het gaat om zowel de (nieuwe) Cisco als de Ubee zoals staat in de openingspost. Signaalwaardes zijn zoals eerder geconstateerd op hand van diverse bronnen acceptabel.Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 18:42:
Appie. ,signaal is echt niet ok. Signaalwaardes welke Funk76 aangeeft zijn op Eurodocis 2 gebaseerd. ED3.0 vereist een beter signaal. Ik zou de KS bellen en het hen voorleggen.
De waarden zitten op de randen van het acceptabele. Het is een soort grijs gebied, hier in de OP zijn ze wat coulanter (en is tevens al een tijdje niet geupdated aan de tijden van de klantenservice te zien) dan wat er elders ook op internet te vinden is. Daarbij is het voor DOCSIS3.0 iets strakker zoals je ook via Google kan vinden en hierboven genoemd. Ziggo werkt met 4, 6 of 8 kanalen voor de downstream. Niet 7 zoals in dit geval, wat mijns inziens duidt op het feit dat hij niet ingetraind kon worden of iets dergelijks.Ik denk dat je die AOP beter kan laten voor wat het is gezien de waardes er acceptabel uitzien zoals je zelf al zegt. Dat transportstream (kanaal) 6 niet altijd wordt gebruikt zegt niets over dat het signaal dus dan maar slecht is zoals sommigen concluderen. Zie de zaken los van elkaar. In sommige gebieden zijn er mensen die slechts 6 transportstreams gebruiken voor een 60/6 abonnement.
Op het moment dat een monteur ingepland wordt zal dat inderdaad via de klantenservice besloten worden en die hebben dus al gekeken naar de waardes. Dan is het niet jouw fout, maar ligt het bij hun en kunnen ze jou er niet verantwoordelijk voor stellen.Je kan beter kijken of er niet toevallig iets is met je eigen netwerk, drivers, apparatuur, etc. Dat wil soms ook nog wel eens problemen geven. Het punt is, als jij een monteur laat komen en die controleert de status van het modem, de signaalwaardes, waaruit blijkt dat het acceptabel is, morrelt nog wat aan het AOP maar veel veranderd er niet. Vervolgens sluit hij zijn eigen laptop aan, meet de snelheid, niets aan de hand. Dan zit jij met de kosten van het bezoek.
Uiteraard is het wijs om via een andere pc/laptop te kijken of het probleem ook daarop bestaatControleer dus altijd je eigen apparatuur en bekabeling. Aan je AOP zitten is overigens discutabel, aangezien dit behoort tot het netwerk van Ziggo en niet van de klant. Daarom is het ook gek dat Ziggo een AOP meestuurt in een startpakket. UPC doet dit overigens niet. Maar dat kan in tussentijd wel weer veranderd zijn.
Verwijderd
Verwijderd
Dat is het altijd, zeker een consument en een gemiddelde tweaker hier die er geen kaas van heeft gegeten is te gefixeert op al die getalletjes.
Het is nog vrij recent die OP, niet van jaren geleden. Slechts enkele maanden. Je gaat me niet wijsmaken dat het binnen een paar maanden (waarbij er al een tijdje DOCSIS 3.x modems worden gebruikt) het nu inééns veranderd is! Sorry, ik vind dit geen goed argument van je.hier in de OP zijn ze wat coulanter (en is tevens al een tijdje niet geupdated aan de tijden van de klantenservice te zien)
Ja, via Google kan je elk antwoord wel vinden wat je zelf wil. Of het nou negatief is, positief, grijs, zwart/wit, Google heeft overal wel een antwoord op!Daarbij is het voor DOCSIS3.0 iets strakker zoals je ook via Google kan vinden en hierboven genoemd. Ziggo werkt met 4, 6 of 8 kanalen voor de downstream. Niet 7 zoals in dit geval, wat mijns inziens duidt op het feit dat hij niet ingetraind kon worden of iets dergelijks.
Dat is het niet altijd. Vaak genoeg komt het nog voor dat klant hoog bij laag beweert dat het toch écht niet aan hem/haar zelf ligt! En ja, ze kijken naar de waardes, en ik kan je nu al vertellen dat het er maar net aan ligt wie er achter die telefoon zit.Op het moment dat een monteur ingepland wordt zal dat inderdaad via de klantenservice besloten worden en die hebben dus al gekeken naar de waardes. Dan is het niet jouw fout, maar ligt het bij hun en kunnen ze jou er niet verantwoordelijk voor stellen.
Kijk, dat is inderdaad constructief.Uiteraard is het wijs om via een andere pc/laptop te kijken of het probleem ook daarop bestaat
Kortom, lekker de klantenservice bellen en vragen wat zei er van vinden!
Verwijderd
Ja, ik gooi even met wat termen als Rx, Tx, en denk dan dat ik de waarheid in pacht hebt. Zo werkt dat dus niet. Het gaat er nog altijd om in hoeverre een provider deze waardes interpreteert en wat voor normen zij hanteren. Ik kan je uit eigen ervaring als storingsmonteur vertellen dat bovengenoemde waardes vaak nooit aanleiding is voor verder onderzoek. Een lijnmonteur ga je dus echt niet gauw aangestuurd krijgen. Heel af en toe is er wel een uitzondering op de regel. Sommige 2e lijns gaan daar te makkelijk mee om en sturen dan toch nog iemand. Dat komt voor ja, maar of het ook wat zegt is een ander verhaal.Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 19:59:
Het is de combinatie van alles. Lage Rx, hoge Tx, lage SnR, veel verschil in downstream SnR channels, channels die de ene keer wel in bonding staan en de andere keer weer niet.
Kortom brak signaal.
Verwijderd
En waarom denk jij dat alle 8 de transportstreams aanwezig moeten zijn dan? Omdat je het van hebt horen zeggen? Omdat pietje of klaasje dit ook zo heeft?Timmert schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:15:
Funk76, ik deel je mening ook niet helemaal.
De waarden die dat modem laat zien zijn gewoon niet in orde. Daarbij komt dat de downstream kanalen kennelijk niet in alle 8 in bonding zijn, wat een extra signaal is dat er is mis is.
Ik acht de openingspost wat dat betreft niet heilig en zie deze niet als leidraad. De mening van mijn collega's (en daarmee die van mij) wel.
Ja, want een gemiddelde tweaker of consument weet het beter dan een monteur van Ziggo die jaren CAI ervaring heeft en met zijn keukenmes of zijn Gamma Stanleymes de groene kabel 'netjes' heeft aangesneden en die AOP toch écht wel goed heeft gemonteerd!In dit geval zou ik het AOP als eerste controleren en indien dat conform de standaard is Ziggo bellen en vragen om een storingsmonteur.
Dat is het niet in de context van hoofdaansluitpunten welke bij het netwerk van de provider hoort, ongeacht welke techniek daar achter zit.Dat KPN geen ISRA punten opstuurt is natuurlijk een vreemd argument, aangezien dat een compleet andere techniek betreft.
Kun je je postcode en huisnummer even in een DM naar me toe sturen, dan kan ik kijken wat ik voor je kan doenAppie. schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:53:
Beste Tweakers,
Verwijderd
Vreemd dat je er nu pas mee komt na een discussie, waarom niet gelijk toen er om werd gevraagd?Timmert schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:06:
[...]
Kun je je postcode en huisnummer even in een DM naar me toe sturen, dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen
Dat mag je vinden, ik probeer alleen maar te helpen.Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:14:
[...]
Vreemd dat je er nu pas mee komt na een discussie, waarom niet gelijk toen er om werd gevraagd?
p.s.: Appie, kijk er mee uit, je weet niet naar wie je het e.e.a. DM't. Dit zeg ik omdat dit wel een hele vreemde timing is nu ineens om een PC/WP te gaan vragen.
Verwijderd
Helpen mag altijd, maar laat dit gewoon over aan de poster of aan iemand van Ziggo. Of werk jij namens die firma als tussenpersoon? Dan nog mag je nooit zomaar om deze gegevens vragen, dit mag pas na tussenkomst van Ziggo die een order inschiet. Dit is ongewenste aquisitie, en daar zal Ziggo niet blij mee zijn als mijn theorie klopt.Timmert schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:17:
[...]
Dat mag je vinden, ik probeer alleen maar te helpen.
Als Appie die gegevens liever niet geeft, mij best
Verwijderd
Ja, dat is nog maar de vraag aangezien je argwaan wekt met de timing waarin je een degelijk verzoek doet, of wil je de indruk wekken dat je iemand van Ziggo bent om zo proberen het e.e.a. te ontkrachten? Zomaar een vraag hoor, heb al zat voorbij zien komen wat dat betreft. Dus echt onder de indruk ben ik niet.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2013 22:30 ]
Ook mensen van Ziggo zitten (in hun vrije tijd) op dit forum. Daar wil ik het verder bij laten, aangezien je toch alles wat ik zeg in twijfel trekt.Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:28:
[...]
Ja, dat is nog maar de vraag aangezien je argwaan wekt met de timing waarin je een degelijk verzoek doet, of wil je de indruk wekken dat je iemand van Ziggo bent om zo proberen het e.e.a. te ontkrachten? Zomaar een vraag hoor, heb al zat voorbij zien komen wat dat betreft. Dus echt onder de indruk ben ik niet.
Verwijderd
Zeker gezien je vreemde timing en benadering, en ben tevens van mening dat je dit nooit als privé persoon mag vragen aangezien je nu ook als privé persoon loopt te posten. Ik ga toch eens overwegen dit door te spelen aan je werkgever. Dit vind ik gewoon onacceptabel. Werk dien je gescheiden te houden. Ik vind dit echt niet kunnen, sorry, afgezien van je goede bedoelingen. Daarbij, we verschillen van mening ten aanzien van wat er eerder is besproken. Ook dat is iets wat nou eenmaal in de praktijk zich aandient. Zelfs bij een 2e lijn of monteursdesk zitten er mensen die totaal geen kaas hebben gegeten van wat er zich in het werkveld afspeelt. Ook die kom ik geregeld tegen. Maar goed, ik hoop dat je Appie morgen kunt helpen, en hou je eigen grenzen in de gaten ten aanzien van klantbenadering. Want dit is niet netjes van je. Succes ermee.Timmert schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:30:
[...]
Ook mensen van Ziggo zitten (in hun vrije tijd) op dit forum. Daar wil ik het verder bij laten, aangezien je toch alles wat ik zeg in twijfel trekt.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Verwijderd
Ik heb er geen fijne gedachten bij als iemand zijn werk meeneemt naar huis en in mijn gegevens zit te wroeten. Je weet niet eens wat daar de omstandigheden zijn bij hem thuis, is zijn netwerk wel veilig? Zitten er geen andere mensen mee te loeren? Etc. Vind dit echt een grens ja. Dat mag ik vinden. Vind dat zijn werkgever dit ook ter discussie mag stellen. Het gaat wel even verder dan even hulp aanbieden. Daar is niets mis mee, alleen de omstandigheden waaronder dit nu gebeurd baart mij wel zorgen vanwege de privacy.martinusz schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:53:
Funk76 doe niet zo panisch man, hele verhalen typen omdat iemand zijn hulp aanbiedt....alsjeblieft zeg...
Hij vraagt om een postcode en huisnummer, is nu niet echt schokkend wel? Is gewoon openbare informatie die je overal kunt opzoeken.Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:01:
[...]
Ik heb er geen fijne gedachten bij als iemand zijn werk meeneemt naar huis en in mijn gegevens zit te wroeten. Je weet niet eens wat daar de omstandigheden zijn bij hem thuis, is zijn netwerk wel veilig? Zitten er geen andere mensen mee te loeren? Etc. Vind dit echt een grens ja. Dat mag ik vinden. Vind dat zijn werkgever dit ook ter discussie mag stellen. Het gaat wel even verder dan even hulp aanbieden. Daar is niets mis mee, alleen de omstandigheden waaronder dit nu gebeurd baart mij wel zorgen vanwege de privacy.
Verwijderd
Wat denk je wat iemand die bij een helpdesk werkt met die gegevens gaat doen? Misschien niet toevallig even in het klantenbestand kijken en zo de klantgegevens erbij toveren?martinusz schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:09:
[...]
Hij vraagt om een postcode en huisnummer, is nu niet echt schokkend wel? Is gewoon openbare informatie die je overal kunt opzoeken.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2013 23:15 ]
Uh ja en dan? Dat kan hij toch alleen als hij medewerker is bij Ziggo, daar zal hij voor moeten inloggen,net zoals hij dat zou doen als hij wel op z'n werk is. Wat is het verschil? En wie zegt dat hij dat niet pas op zijn werk gaat nakijken voor die persoon? Wat is het verschil met iemand van webcare?Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:14:
[...]
Wat denk je wat iemand die bij een helpdesk werkt met die gegevens gaat doen? Misschien niet toevallig even in het klantenbestand kijken en zo de klantgegevens erbij toveren?Je bent wel erg naief en goed van vertrouwen.
Ik denk dat diegene dan allemaal gruwlijke dingen gaat doen.Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:14:
[...]
Wat denk je wat iemand die bij een helpdesk werkt met die gegevens gaat doen? Misschien niet toevallig even in het klantenbestand kijken en zo de klantgegevens erbij toveren?Je bent wel erg naief en goed van vertrouwen.
Volgens mij is het hele Tweakers forum er juist voor bedoeld zodat mensen met elkaar mee denken en elkaar helpen. Dat een medewerker van een bedrijf dit doet buiten de regulier kanalen om, mag dan misschien formeel niet, maar dat gebeurt volgens mij vaker en ervaar ik eerder als positief dan negatief. Het komt op mij over dat jij dit anderen niet gunt, omdat jij graag in vaste processen/hokjes/vakjes denkt en alles volgens jouw manier moet gaan. Dat jij je hier goed bij voelt betekent niet dat je dit anderen moet opdringen, vind ik. Je gedachte, my way or the high way, vind ik niet bij het Tweakers gevoel passen.Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:01:
[...]
Ik heb er geen fijne gedachten bij als iemand zijn werk meeneemt naar huis en in mijn gegevens zit te wroeten. Je weet niet eens wat daar de omstandigheden zijn bij hem thuis, is zijn netwerk wel veilig? Zitten er geen andere mensen mee te loeren? Etc. Vind dit echt een grens ja. Dat mag ik vinden. Vind dat zijn werkgever dit ook ter discussie mag stellen. Het gaat wel even verder dan even hulp aanbieden. Daar is niets mis mee, alleen de omstandigheden waaronder dit nu gebeurd baart mij wel zorgen vanwege de privacy.
Wie is er nu naief? Bij de meeste grote bedrijven begint het echte werk pas als het personeel naar huis is. Dan worden de batchfiles die overdag klaargezet zijn, door de mainframes verwerkt. Uiteraard moeten deze processen gecontroleerd worden en dat gebeurt vrijwel altijd door medewerkers die bij toerbeurt consignatiediensten draaien, gewoon vanuit hun eigen huis. Zelf heb ik dit werk jarenlang gedaan.Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:01:
Wat je kunt doen is inderdaad de routerfunctie door de klantenservice laten uitschakelen. Vervolgens koop je een router, bijvoorbeeld deze: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND. Die verbind je met je modem en klaar is kees. Het enige wat je daaraan hoeft te doen is eventueel de WiFi naam (SSID) wijzigen en een eigen beveiligingssleutel instellen.Gusev schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:24:
Ook ik heb last van een heel slecht WiFi bereik bij de Ubee modem in de slaapkamer (op dezelfde verdieping).
Nu heb ik in dit topic gezocht en op Google en adviseren er meerdere mensen een WiFi modem naast de router te zetten en via de Klantenservice van Ziggo de router functionaliteit uit te laten schakelen.
Nu heb ik niet zo veel verstand van routers, modems en netwerken, en ben ik op zoek naar een WiFi modem die ik kan aansluiten en waarbij de instellingen meteen goed staan in de Ubee modem voor zo ver dat kan. Via google vond ik dit forum en daar werd dit gesteld (http://dutchfightplatoon....op-ubee-ziggo-modem-6271/).
Kan dit? En zo ja, welk modem onder zeg 4 tientjes adviseren jullie hiervoor? Ik weet dat ik alsnog de Klantenservice moet bellen, maar het gaat om de 'overige' instellingen...
Thanks, die had ik inderdaad ook gevonden via de Pricewatch. Maar is die router 'feature proof', voor zover dat kan voor 4 tientjes?Timmert schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:26:
[...]
Wat je kunt doen is inderdaad de routerfunctie door de klantenservice laten uitschakelen. Vervolgens koop je een router, bijvoorbeeld deze: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND. Die verbind je met je modem en klaar is kees. Het enige wat je daaraan hoeft te doen is eventueel de WiFi naam (SSID) wijzigen en een eigen beveiligingssleutel instellen.
Op zich lukt het flashen van een firmware wel, ik denk er nog even over na.Timmert schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:35:
Dat kun je doen, maar als je zelf al aangeeft niet zoveel verstand van dergelijke apparaten te hebben zou ik daar niet zo snel aan beginnen. Voor zover ik in de meuktracker kan zien is er geen update uitgekomen naar aanleiding van dat lek, dus misschien is het slim om naar een ander model te kijken, zoals deze: pricewatch: TP-Link TL-WDR4300
Dat model heeft bovendien een 5ghz radio, wat wellicht prettig is indien er veel WiFi netwerken in de buurt aanwezig zijn.
Dat kan zeker helpen, ik ging er eigenlijk vanuit dat je dat al geprobeerd hadGusev schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:38:
[...]
Op zich lukt het flashen van een firmware wel, ik denk er nog even over na.
Vwb de 5GHz radio, dat heb ik liever toch wel, omdat bij ons bijna alleen maar Ziggo WiFi netwerken zitten in de buurt.
Zou een tooltje als deze (http://www.metageek.net/products/inssider/) helpen als ik een minder druk bezochte kanaal kies? Naast dat de WiFi hardware bagger is in Ubee, zou zoiets dan helpen?
Eventueel zou je ook kunnen proberen om het bereik te vergroten met een kleine repeater (range extender). Die zijn goedkoper dan een losse router. Ze zien eruit als een soort nachtlampje die je rechtstreeks in een stopcontact plugt. Bijvoorbeeld deze.Gusev schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:38:
Op zich lukt het flashen van een firmware wel, ik denk er nog even over na.
Nee nog niet, had er nog niet eerder van gehoord, pas na vandaagTimmert schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:41:
[...]
Dat kan zeker helpen, ik ging er eigenlijk vanuit dat je dat al geprobeerd had
Normaliter is kanaal 1, 6 of 13 het beste ivm minimale overlap, maar dat kan in jouw situatie natuurlijk net iets anders liggen als op die kanalen al veel netwerken actief zijn.
Interessant, daar heb ik ook over gelezen. Is dit lang gleden bij de Action in de aanbieding geweest? Ik kan in de pauze even langs de plaatselijke Action, you never now...grun93 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:49:
[...]
Eventueel zou je ook kunnen proberen om het bereik te vergroten met een kleine repeater (range extender). Die zijn goedkoper dan een losse router. Ze zien eruit als een soort nachtlampje die je rechtstreeks in een stopcontact plugt. Bijvoorbeeld deze.
Laatst had de Action een soortgelijk ding voor minder dan 15 euro, misschien ligt er ergens nog eentje.
Het was deze aanbieding, eind september.Gusev schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:53:
Interessant, daar heb ik ook over gelezen. Is dit lang gleden bij de Action in de aanbieding geweest? Ik kan in de pauze even langs de plaatselijke Action, you never now...
Quemartinusz schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:04:
Die dingen halveren je snelheid hé hou daar wel rekening mee
Stel dat ding pikt 20Mbit signaal op en heb je max 10Mbit signaal dat ie doorgeeft om te gebruiken.
Nieuwbouw woningen zijn eigenlijk 9 van de 10 keer aangesloten. Pas als er na x maanden een aantal bewoners geen abonnement bij Ziggo hebben afgesloten zullen deze worden afgesloten in de eindversterker.nooberke schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:57:
Iemand trouwens ervaring met nieuwbouw en Ziggo? Mijn broer krijgt over een paar weken sleutels van een nieuwbouw appartement. Zijn deze kabel aansluitingen direct klaar voor gebruik? Of is het net als bij mensen welke afgesloten zijn bij Ziggo dat er eerst een monteur in een straatkast moet gaan rommelen?
Dat aansluiten in de eindversterker was inderdaad wat ik bedoeldeTimmert schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:00:
[...]
Nieuwbouw woningen zijn eigenlijk 9 van de 10 keer aangesloten. Pas als er na x maanden een aantal bewoners geen abonnement bij Ziggo hebben afgesloten zullen deze worden afgesloten in de eindversterker.
Grote kans dat er inderdaad al gewoon signaal op de lijn staat. Je zal dan ook vanzelf een brief ontvangen met een aanbieding van Ziggo. Ik ontving die brief ongeveer een week of 3 na de oplevering en daarin stond dat ze zouden gaan afsluiten als ze binnen 2 weken geen aanmelding hadden ontvangen. Praat dus niet echt van maanden, eerder een maand.nooberke schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:57:
Iemand trouwens ervaring met nieuwbouw en Ziggo? Mijn broer krijgt over een paar weken sleutels van een nieuwbouw appartement. Zijn deze kabel aansluitingen direct klaar voor gebruik? Of is het net als bij mensen welke afgesloten zijn bij Ziggo dat er eerst een monteur in een straatkast moet gaan rommelen?
Niemand?dn072 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:17:
Ik heb sinds twee weken last van trage verbinding.
Het lijkt wel sinds de storm van twee weken geleden.
Ik heb het alles in een pakket van Ziggo. Dus 60 down en 6 up.
Dit heb ik wel gehaald in het verleden.
Qua gaming en dergelijk maakt het geen bal uit, maar ik download erg veel via nieuwsgroepen en ik download nu nog maar met 3,5MB/s met een payserver (extremeusenet). Twee weken geleden was dit nog tussen de 5,5 en 6 MB/s.
Dus ronduit vervelend dus.
[afbeelding]
Is Ziggo meer aan het knijpen of ligt er iets aan mijn instellingen wat ik kan proberen?
Alvast bedankt
Al andere bron geprobeerd qua downloaden? Neem aan dat je gewoon bekabeld zit
Ik zou is direct op router/modem testen...Hoe meer je kan uitsluiten hoe beterdn072 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:12:
Oke top, ik ga het vanavond even testen.
Ik zit bekabeld ja, er zit wel een splitter tussen maar dat zou niet uit moeten maken denk ik?
De juiste snelheid heb ik in het verleden wel gehaald.
Verwijderd
Ik snap jouw reactie wel hoor. En ik ben me er zeker van bewust dat het in vaste processen/hokjes/vakjes gaat. Maar dat is mogelijk ook de insteek van een helpdesk. Die moet ook uiteindelijk de richtlijnen volgen.Lord_Dain schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:59:
[...]
Volgens mij is het hele Tweakers forum er juist voor bedoeld zodat mensen met elkaar mee denken en elkaar helpen.
Het komt op mij over dat jij dit anderen niet gunt, omdat jij graag in vaste processen/hokjes/vakjes denkt en alles volgens jouw manier moet gaan.
Dat jij je hier goed bij voelt betekent niet dat je dit anderen moet opdringen, vind ik. Je gedachte, my way or the high way, vind ik niet bij het Tweakers gevoel passen.
Je begrijpt het punt wat er gemaakt werd. Fijn om terug te lezen.Dat mensen buiten dit scherp moeten zijn op het weggeven van gegevens aan derden (dus niet een offficieel Ziggo kanaal) lijkt me duidelijk. Ik zou een ieder dan ook zeker aanraden niet zomaar zijn n.a.w. gegevens i.c.m. login gegevens weg te geven.
Ik denk dat de werkgever het alleen maar toejuicht dat een medewerker blijkbaar zo toegewijd is dat deze zelfs buiten werktijden de klant (onbetaald) helpt.Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:01:
[...]
Ik heb er geen fijne gedachten bij als iemand zijn werk meeneemt naar huis. [...] Vind dat zijn werkgever dit ook ter discussie mag stellen.
tha_bulldog schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:09:
Of kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen Docsis3 en Eurodocsis3?
De Europese versie van DOCSIS wordt Euro-DOCSIS genoemd. Het belangrijkste verschil is dat Europese kabelkanalen 8 MHz breed zijn (PAL) terwijl Noord-Amerikaanse een kanaalbreedte van 6 MHz gebruikt (NTSC); door de grotere bandbreedte kan er meer data downstream worden verzonden. Euro-DOCSIS certificatie wordt uitgevoerd in opdracht van Cable Europe Labs (CEL), het daadwerkelijk testen is uitbesteed aan Excentis in Gent. Er zijn ook verschillende DOCSIS varianten in Japan.
Oke laptopje ernaast met kabel, en ja hoor prima 63 Mbit/snooberke schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:58:
[...]
Ik zou is direct op router/modem testen...Hoe meer je kan uitsluiten hoe beter
[ Voor 18% gewijzigd door dn072 op 20-11-2013 21:47 ]
defecte kabel of kapotte poort op de splitter?dn072 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:35:
[...]
Oke laptopje ernaast met kabel, en ja hoor prima 63 Mbit/s
Dus is er ergens een probleem in mijn computer.
Malware scanner en NOD 32 gister nog gedraaid, alles in orde.
Iemand nog tips?
Edit:
Ik heb een tweede computer ernaast staan, op dezelfde splitter en deze haalt ook prima 63Mbit/s.
Verwijderd
Ik niet:Bloederig schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:55:
Appie: ik vind het een vreemde situatie.
Iets zegt me dat die AOP nog steeds niet goed is gemonteerd, wat mogelijk de oorzaak is van de problemen.Niet alleen de binnenkern, ook de buitenmantel moet goed contact maken..Appie. schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:27:
1. Vandaag heb ik Windows opnieuw geinstalleerd vervolgens haalde ik de hele dag netjes 60/6 Mbit down/up!
2. De koperen kern had een goede knik
[ Voor 40% gewijzigd door IJsrace op 21-11-2013 00:14 ]
Opzich niet heel veel, zie dat er op die postcode maar 13 hits zijn (Anjelierstraat 2-26). Ik kan nu dus jouw gebruikersnaam koppelen aan jouw postcode, denk dat als iemand jou echt wil vinden nog wel meer kan profileren.Propheticus schreef op woensdag 20 november 2013 @ 19:10:
[...]
Wat een achterdocht trouwens. Hier heb je mijn postcode: 3551 AP. Nu weet je dat ik in Utrecht woon....en dan?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Sometimes you need to plan for coincidence
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq