Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Lord_Dain schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:08:
Gaat het over de C7140? Ik heb dat ding ook al eeuwen. Op zich werkt ie goed, alleen is hij verschrikkelijk langzaam (opstarten duurt ruim een minuut, gids laden duurt eeuwen) en vooral het Interactieve deel, wat later is toegevoegd, is onhandig te bereiken en ook heel traag. Ik ben er echter aan gewend, dus erger me er niet meer zo aan, ga gewoon na het aanzetten eerst ff wat drinken pakken. De enige die er geen geduld voor heeft is onze kleine, die staat dan te springen op het bed van ergernis.. >:)
Daar kan ik nog mee leven maar die van mij neemt slecht op en er wordt nu een andere opgestuurd. Weet alleen niet welke. Heb hem net een maand en hoop op de humax want die had ik ook verzocht. Mijn schoonzusje kreeg wel de humax vorige week. Zij had trouwens helemaal mazzel want kreeg ook een extra humax voor boven en 6 maanden korting! Kennelijk mogen de verkopers aan de deur meer regelen dan dat je online besteld! Ik geloofde haar eerst niet maar heb haar overeenkomst gezien en ze heeft alles nu al een week in huis ook nog eens gratis geïnstalleerd! :(

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:48
albert04 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 08:17:
Ik moet zeggen dat ik sinds deze week ook problemen heb met het modem. Wat de meeste hier aangeven dat ze tijdens het pingen (naar buiten?) af en toe en time out krijgen of een te hoge ping hebben.

Dit heb ik dus ook, maar ik ping dan niet naar buiten maar naar het modem van Ziggo... Het is sporadisch. Gisteravond moest ik even een map van +- 3 GB vanaf mijn laptop (wifi 5g) naar mijn nasje (lan 1Gb) kopiereren. Je kon aan het gedrag van het kopieren (win8.1) al merken dat ik 3 tot 5 secondes even geen netwerk meer had. Ik heb toen gelijktijdig een ping -t 192.168.1.1 uitgevoerd en bleek idd dat ik af en toe een request timed out of een behoorlijke ping van > 1000ms kreeg. Toen dacht ik dat het wellicht aan mijn wlan kon liggen, dus heb ik vanaf mijn server (lan) ook een ping -t 192.168.1.1 uitgevoerd. Wanneer mijn laptop een request timed out of een hoge ping van >1000ms kreeg, zag je dat ook op mijn server. Is er onlangs een firmware update geweest?

Gamen (COD, WiiU) gaat dus ook niet meer. Ik word er gewoon uitgekicked. Ik ga vanavond of morgen even mijn modem resetten(hard). Mocht het probleem nog zijn, dan Ziggo maar bellen.. ;)
Ik heb letterlijk exact hetzelfde. Toch naadje als ik een upload van onze camera via een script wil synchroniseren met mijn NAS.

Overigens zit ik ook in dubio met die interactieve tv recorder. Aanschaf ervan (+ contract verlenging afsluiten) overwogen bij verhuizing maar toch maar vanaf gezien omdat hier ook glasvezel ligt. Nog geen definitieve keuze gemaakt al met al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Lord_Dain schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:08:
Gaat het over de C7140? Ik heb dat ding ook al eeuwen. Op zich werkt ie goed, alleen is hij verschrikkelijk langzaam (opstarten duurt ruim een minuut, gids laden duurt eeuwen) en vooral het Interactieve deel, wat later is toegevoegd, is onhandig te bereiken en ook heel traag. Ik ben er echter aan gewend, dus erger me er niet meer zo aan, ga gewoon na het aanzetten eerst ff wat drinken pakken. De enige die er geen geduld voor heeft is onze kleine, die staat dan te springen op het bed van ergernis.. >:)
Opstarten duurt zowat net zolang als dat van een Humax 5050c (mijn enige niet Samsung HDD recorder en mijn enige vergelijk), en het duurt 50 seconden. Het is dus iets langer geworden sinds de toevoeging van het IA gedeelte (wat niet mogelijk is bij de 5050c), het was daarvoor ruim 40 seconden.

Het interactieve gedeelte bereik je direct via de rode toets van de afstandsbediening, inderdaad erg omslachtig 8)7 Het IA gedeelte is misschien niet heel erg rap maar het is een gratis toevoeging aan de software dus misschien beter wat trager dan helemaal niet beschikbaar?

De TV gids wordt op sommige zenders inderdaad trager geladen, dat had beter gemogen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:52
Om nog terug te komen op de (ping)problemen in de regio utrecht 3551ap die ik een tijdje terug meldde: Na de werkzaamheden van gisternacht zijn deze verholpen.

Ook rond tienen op een vrijdagavond goede waardes:
Afbeeldingslocatie: http://content.screencast.com/users/Propheticus/folders/Default/media/038b9426-1c60-4bba-879b-298207803db9/pingPlot.png

[ Voor 17% gewijzigd door Propheticus op 01-11-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 01:05
Propheticus schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 23:11:
Om nog terug te komen op de (ping)problemen in de regio utrecht 3551ap die ik een tijdje terug meldde: Na de werkzaamheden van gisternacht zijn deze verholpen.

Ook rond tienen op een vrijdagavond goede waardes:
[afbeelding]
Ik ben jaloers :) Goed om te zien dat ze ook wat oplossen bij Ziggo, nu hier in Breda nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:15
rico_fxp schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 23:36:
[...]

Ik ben jaloers :) Goed om te zien dat ze ook wat oplossen bij Ziggo, nu hier in Breda nog.
Welke postcode/deel? Hier in 4824 nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:02
ThinkPadd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 08:26:
Is er iemand die ervaring heeft met het repeaten/doorgeven van een Ziggo WifiSpots netwerk? Kan in m'n nieuwe appartement een WifiSpots netwerk ontvangen (al getest en verbinden lukt ook met inloggegevens), maar helaas kan ik het niet overal ontvangen. Zou het graag willen versterken, dan heb ik de 1e maand / 2 maand in ieder geval internet.

Heb nog een WRT54GL liggen waar ik evt. DD-WRT oid op kan zetten, maar ik weet niet goed waar ik moet beginnen.

Met een PC moet het sowieso kunnen: http://www.countrymilewif...ith-ethernet-devices.aspx . Maar een WRT54GL routertje is wat makkelijker te verstoppen in de woonkamer :+
In principe moet dat kunnen als je gewoon de juiste gegevens invoert. Probeer het eerst even als Client, als dat lukt kan je gewoon de Repeater Bridge mogelijkheid inschakelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:37
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:20:
[...]

Overigens is het zo dat de "passthrough mac address"-functie nog gewoon aanwezig is en deze prima werkt. In de HTML hebben ze deze disabled met "<!--" en "-->" Dit is eenvoudig op te lossen met GreaseMonkey (Firefox add-on: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/greasemonkey/) en het volgende userscript:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
// ==UserScript==
// @name        ziggo ubee evw3200 passthrough mac address 2
// @namespace   http://ziggo.nl
// @description remove <!----> and <!-- and -->
// @include     http://192.168.178.1/RgOptions.asp
// @version     2
// @grant       none
// ==/UserScript==

document.body.innerHTML=document.body.innerHTML.replace(/<h3>Options<\/h3>/g,"<h3>Options - <font color=red>hidden options enabled by Greasemonkey. Be careful.<\/font><\/h3>");

document.body.innerHTML=document.body.innerHTML.replace(/<!---->/g,"");

document.body.innerHTML=document.body.innerHTML.replace(/<!--<tr>/g,"<tr>");
document.body.innerHTML=document.body.innerHTML.replace(/<\/tr>-->/g,"<\/tr>");
document.body.innerHTML=document.body.innerHTML.replace(/<\/tr>\n-->/g,"<\/tr>");

Vermoedelijk was het disabled vanwege incompatible users, ofwel het gaf meer problemen dan het oplostte ;)

Met dank aan "xnpu" voor het originele script op http://ziggo-gebruikers.n...thread.php?t=42528&page=8
Dit bracht mij op het bovenstaande idee/script!

Het voordeel van mijn/bovenstaand script is dat het de instellingen laat zoals ze geconfigureerd zijn en de MAC adressen in de lijst toont. Daarnaast past het zich automatisch aan, aan de HTML van de geinstalleerde firmware.
Thanks! Werkt perfect. Ik heb het niet nodig, maar ik vind het leuk om hidden options te zien/benaderen. })

Ik ben na 2jaar maar eens overgestapt van 60Mbit naar 150Mbit, heb daarvoor het online wijzigings-formulier gebruikt op de website gisteren. Iemand toevallig ervaring met hoe lang het duurt voordat ik ook de nieuwe snelheid kan genieten? :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 01:05
nooberke schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 10:39:
[...]

Welke postcode/deel? Hier in 4824 nergens last van
4811 stations gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
NoxiuZ schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:42:
Ik kan nu wifispots instellen, echter moet je daarvoor blijkbaar je telefoon beveiligen :/

Wat is het nut er dan nog van als ik continu een code moet intikken, alsof mijn telefoon zoveel belangrijke data bevat ofzo. Die staat niet in mijn telefoon. Lekker onhandig dus. Vegen is makkelijker, ooit heeft mijn zusje haar telefoon verloren maar die kwam juist terug omdat hij niet zo beveiligd was en men mij nog kon bellen met het toestel.
Dit is een instelling van je telefoon. Staat los van de wifispots. De fabrikant wil nu blijkbaar dat je je phone beveiligd als je 802.1x eap gaat gebtuiken. De meeste phones hebben deze vereiste niet.

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:34
NoxiuZ schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:42:
Ik kan nu wifispots instellen, echter moet je daarvoor blijkbaar je telefoon beveiligen :/

Wat is het nut er dan nog van als ik continu een code moet intikken, alsof mijn telefoon zoveel belangrijke data bevat ofzo. Die staat niet in mijn telefoon. Lekker onhandig dus. Vegen is makkelijker, ooit heeft mijn zusje haar telefoon verloren maar die kwam juist terug omdat hij niet zo beveiligd was en men mij nog kon bellen met het toestel.
Je kan ook kiezen voor een patroon als beveiliging. Met die stippen. Als het op de telefoon zit, bv android.
Kies voor ontgrendelen gewoon de onderste rij, dan is het ook gewoon vegen.
Op mijn telefoon moest ik ook een beveiliging kiezen omdat ik gebruik maak van vpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
In Voorschoten 2253 zijn netwerk werkzaamheden(3x) geweest, nu valt om de haverklap de DNS server van Norton(Symantec) uit, 198.153.192.40/198.153.194.40 uit, zondag ochtend ging helemaal niet meer, tot de werkzaamheden, had ik er geen last van of heeft Norton wat veranderd?, hebben er meer mensen last van?

Gebruik nu OpenDNS tot nu to zijn er geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:20:
Met dank aan "xnpu" voor het originele script op http://ziggo-gebruikers.n...thread.php?t=42528&page=8
Dit bracht mij op het bovenstaande idee/script!
Ik open net voor het eerste deze thread; leuk om te zien dat mijn scriptje iemand heeft kunnen inspireren. Jouw versie is wel een stuk efficiënter. Top! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destroyertje
  • Laatst online: 16-10 10:10
Ik heb de TP-Link TL-WDR4300 gekocht omdat ik niet tevreden was met de Ziggo Ubee router. Nu had ik gelezen dat de Ubee in een bridgestand gezet kan worden. Mijn vraag is of dit nog steeds kan,en zo ja moeten er dan bepaalde instellingen gewijzigd worden in de TP-Link of is dhcp op de wan kant genoeg en dan zou het moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:31

IkWilbert

Het is mij!

Destroyertje schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:40:
Ik heb de TP-Link TL-WDR4300 gekocht omdat ik niet tevreden was met de Ziggo Ubee router. Nu had ik gelezen dat de Ubee in een bridgestand gezet kan worden. Mijn vraag is of dit nog steeds kan,en zo ja moeten er dan bepaalde instellingen gewijzigd worden in de TP-Link of is dhcp op de wan kant genoeg en dan zou het moeten werken?
Dit kan nog steeds, even bellen met de klantenservice. Was met een paar minuten geregeld... heb verder zelf niets aan hoeven passen. Even de TP link op poort 1 van je Ubee aansluiten.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destroyertje
  • Laatst online: 16-10 10:10
IkWilbert schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:42:
[...]

Dit kan nog steeds, even bellen met de klantenservice. Was met een paar minuten geregeld... heb verder zelf niets aan hoeven passen. Even de TP link op poort 1 van je Ubee aansluiten.
Mooi. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
Even een vraagje... collega van mij heeft z'n verbinding verhoogd naar 60/6 (van 20/2).
Hij had nog een oud Motorola modem en dat kan max 25 mbit aan. Hij heeft vorige week donderdagavond gebeld en toen van de callcenter mevrouw te horen gekregen dat er een nieuw modem wordt toegezonden omdat hij anders de snelheid niet kan halen.

Wat is de levertijd van zo'n modem aangezien het modem nog steeds niet geleverd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:44
schwarzenegger schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:00:
Even een vraagje... collega van mij heeft z'n verbinding verhoogd naar 60/6 (van 20/2).
Hij had nog een oud Motorola modem en dat kan max 25 mbit aan. Hij heeft vorige week donderdagavond gebeld en toen van de callcenter mevrouw te horen gekregen dat er een nieuw modem wordt toegezonden omdat hij anders de snelheid niet kan halen.

Wat is de levertijd van zo'n modem aangezien het modem nog steeds niet geleverd is?
Uh vraag het Ziggo :? :F

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik dacht 30 februari 3024, maar het zo zomaar een andere datum kunnen worden :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:26

Nox

Noxiuz

mike123 schreef op zondag 03 november 2013 @ 15:51:
[...]

Je kan ook kiezen voor een patroon als beveiliging. Met die stippen. Als het op de telefoon zit, bv android.
Kies voor ontgrendelen gewoon de onderste rij, dan is het ook gewoon vegen.
Op mijn telefoon moest ik ook een beveiliging kiezen omdat ik gebruik maak van vpn.
Een maal ingesteld, geconnect en gewoon weer vegen. Kan weer connecten, blijkbaar is het dus eenmalig :+

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:43

OMX2000

By any means necessary...

Hoe zit het nu voor bestaande klanten die geen jaar contract hebben, profiteren die ook van de aanbiedingen als ze alsnog jaar contracten afsluiten?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlijmen
  • Laatst online: 11-10 10:38
Daar gaat meestal 7-10 werkdagen overheen.

Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:24

Zorian

What the fox?

Maximaal 2 weken indien op voorraad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:00
OMX2000 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 02:46:
Hoe zit het nu voor bestaande klanten die geen jaar contract hebben, profiteren die ook van de aanbiedingen als ze alsnog jaar contracten afsluiten?
Toevallig gisteren contact gehad met de klantenservice hierover. Antwoord is nee. Aanbieding geld alleen voor nieuwe klanten.
Alternatief om er alsnog voor in aanmerking te komen is opzeggen, aanmelden op iemand anders z'n naam (mits dat mogelijk is) want als je je binnen 6 mndn weer aanmeldt dan kom je er nog steeds niet voor in aanmerking.

Ps. Je kunt op de ziggo site chatten met de klantenservice hierover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Eskiya schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:36:
[...]

Toevallig gisteren contact gehad met de klantenservice hierover. Antwoord is nee. Aanbieding geld alleen voor nieuwe klanten.
Alternatief om er alsnog voor in aanmerking te komen is opzeggen, aanmelden op iemand anders z'n naam (mits dat mogelijk is) want als je je binnen 6 mndn weer aanmeldt dan kom je er nog steeds niet voor in aanmerking.

Ps. Je kunt op de ziggo site chatten met de klantenservice hierover
Net gedaan. De HD recorder en interactiwve recorder kan wel. Maar de Galaxy Tab of Beats koptelefoon gaat niet voor bestaande klanten.

[ Voor 5% gewijzigd door OMX2000 op 06-11-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:52
hardware-lover schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:08:
[...]

Ik dacht 30 februari 3024, maar het zo zomaar een andere datum kunnen worden :)
Dat is op een zondag.... :9

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-10 22:13
OMX2000 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 02:46:
Als je in een glasvezelgebied zit en je je laat doorverbinden met de afdeling opzeggingen kan je doorverbonden worden naar medewerkers die wel wat kunnen regelen. Zo heb ik als bestaande klant 6mnd 50%korting :) Ik zit in een glasvezelgebied, heb gehoord van mensen waar geen glasvezel ligt ze moeilijker doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:36
Heb toen ook gebeld voor korting en zat niet in een glasvezelgebied. Ze wilde me eerst een decoder cadeau doen, maar daar was ik niet op uit. Vervolgens 6 maanden korting gekregen en mocht na 6 maanden weer downgraden naar een goedkoper abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Laatste tijd veel last met de interface van het modem. 192.168.178.1. Laad soms halve pagina's. Na een F5 laad hij dan wel de hele pagina. Vanavond klapt wifi/bedraad er uit. N een tijdje werkte bekabelde internet weer. Maar ik kon niet meer in de modem interface komen. Na een tijde stroom kabel gepulled. Na het opnieuw op komen deed het nog steeds niet goed. Maar zie nu dat heel de modem naar fabrieks instellingen is gegaan. Dit is me nou nog nooit gebeurd. :S Is het een bekend probleem van de half ladende modem interfaces? Dit heb ik al enkele weken. Het gaat om het ubee modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:07

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik heb gisteren een software-update binnengekregen van Ziggo voor de CI+ module (1.3) die ik in mijn Philips-tv (model van 2013) heb zitten. Nieuw is dat ik nu met de rood gecodeerde knop Ziggo Video On Demand kan starten. Ook nieuw is echter dat de Netflix app in de Smart TV section niet meer werkt. Netflix start gewoon niet meer op en Smart TV hangt daarna (TV uit en weer aan om er uit te komen). App verwijderen en opnieuw installeren helpt niks. Zijn er meer mensen met dit probleem?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Krijg net de flyer van Ziggo binnen m.b.t. Wifispots. Heb het online geactiveerd. Meldt de website dat mijn modem binnen tien minuten herstart wordt. Leuk en aardig, maar ik heb een wifi-loze Ubee. Herstarten zal weinig zin hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:24

Zorian

What the fox?

Exorcist schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:39:
Krijg net de flyer van Ziggo binnen m.b.t. Wifispots. Heb het online geactiveerd. Meldt de website dat mijn modem binnen tien minuten herstart wordt. Leuk en aardig, maar ik heb een wifi-loze Ubee. Herstarten zal weinig zin hebben.
Volgens mij kom je zonder WiFi-modem zelf niet in aanmerking voor WiFiSpots. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Zorean schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:55:
[...]

Volgens mij kom je zonder WiFi-modem zelf niet in aanmerking voor WiFiSpots. :p
Juist wel, je komt niet in aanmerking als je een wifi modem heb en die in bridgemode (dus wifi uit) heb laten zetten.
Dat jij een modem heb gekregen van Ziggo zonder wifi kun je verder toch weinig aan doen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door hjs op 07-11-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:52
Exorcist schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:39:
maar ik heb een wifi-loze Ubee. Herstarten zal weinig zin hebben.
Daar kun je die flyer niet voor verantwoordelijk houden. :)

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ozzynator schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:27:
[...]

Daar kun je die flyer niet voor verantwoordelijk houden. :)
Natuurlijk niet, maar wel het geautomatiseerde proces dat mijn modem (probeert) te herstarten. Neem aan dat er nog veel klanten zijn met een oude Ubee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:10
Of ouder, mijn ouders hebben nog een Motorola.

[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 07-11-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik heb even een vraagje over het openzetten van de NAT in COD Ghosts. Momenteel staat deze op Strict en ik krijg m niet op moderate / open. Ik heb verschillende mogelijkheden geprobeerd maar geen een werkt. Weten jullie misschien hoe ik mijn modem open kan zetten?

Modem is EPC3925
internetprovider is Ziggo

Met vriendelijke groet

edit, het gaat om de PC versie

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@rallieee
Je moet alleen weten welke poorten je moet openen, en naar welk ip je ze moeten doorsturen.
Waar gaat het mis?

[ Voor 4% gewijzigd door job op 07-11-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik kan inloggen in mijn modem, dan naar ´Applications and Gaming´. Dan onder Port Filtering klik ik bij Start Port en End Port verschillende getallen in (1116-1150 etc) en die enable ik. Maar is dit de juiste methode (wss niet) want hij blijft op strict staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:33:
Ja ik kan inloggen in mijn modem, dan naar ´Applications and Gaming´. Dan onder Port Filtering klik ik bij Start Port en End Port verschillende getallen in (1116-1150 etc) en die enable ik. Maar is dit de juiste methode (wss niet) want hij blijft op strict staan.
En dan nu graag bij port forwarding. Er staat in mijn Cisco een "help" optie, deze al bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:33:
Maar is dit de juiste methode (wss niet) want hij blijft op strict staan.
Nee, dus maak die filtering weer ongedaan.
Zoals hierboven gezegd, je moet de poorten forwarden (doorsturen dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Laatst online: 05-08-2024
SnoeiKoei schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:29:
Ik heb gisteren een software-update binnengekregen van Ziggo voor de CI+ module (1.3) die ik in mijn Philips-tv (model van 2013) heb zitten. Nieuw is dat ik nu met de rood gecodeerde knop Ziggo Video On Demand kan starten. Ook nieuw is echter dat de Netflix app in de Smart TV section niet meer werkt. Netflix start gewoon niet meer op en Smart TV hangt daarna (TV uit en weer aan om er uit te komen). App verwijderen en opnieuw installeren helpt niks. Zijn er meer mensen met dit probleem?
De ci+ module opnieuw installeren is wellicht een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke thanks!
job schreef op donderdag 07 november 2013 @ 19:31:
[...]

Nee, dus maak die filtering weer ongedaan.
Zoals hierboven gezegd, je moet de poorten forwarden (doorsturen dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rico_fxp schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:09:
[...]
Uit eigen metingen en aantal bezoeken van monteurs is duidelijk geworden dat het een wijk probleem is. Dit is inmiddels 2 maanden bekend bij Ziggo en nog steeds is er geen oplossing. Enige wat je krijgt te horen "we zijn ermee bezig"
Beter gezegd is dit een capaciteitsprobleem in de wijkverdeler. Dat ze "ermee bezig zijn" houdt kort gezegd in: "we hebben op dit moment even geen zin te investeren in een uitbreiding van de wijkverdeler", zolang het gaat, gaat het. Als het echt niet meer kan wordt er uitgebreid en is het probleem opgelost. Wanneer ze dit gaan doen is maar hoe de pet staat. Als er veel mensen blijven klagen heeft het zin. Maar als er een paar mensen op de 200 klagen over dit probleem zullen ze er weinig mee gaan doen voorlopig. Triest maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 23:55:
Sinds enkele weken problemen met mijn Ziggo aansluiting in ons appartement.
Al een paar keer gebeld met de ziggo helpdesk maar helaas zonder resultaat, daarom wilde ik het probleem even hier voorleggen.

Ik heb een door Ziggo aangesloten AOP in mijn meterkast met daarop een Umu1006 welke de data en tv splitst. Dit werkte 18 maanden probleemloos en ik hoefde er nooit naar om te kijken. Een paar weken geleden echter begon de tv problemen te geven, diverse kanalen (maar vooral Nl3 en RTL4) konden niet meer weergegeven worden, de tv (ik kijk via CI+ module) geeft de zenders heel blokkering weer of geeft aan dat de zender niet in mijn pakket zit. Voor dat probleem heb ik de helpdesk gebeld, daar adviseerde ze me de bekabeling na te lopen, er was dan wel niets veranderd maar "alles kan stuk" was de reactie.

Om een lange test periode kort uit te leggen: tv Kabel direct op het AOP en alles werkt prima, kabel via Umu1006 en er zijn problemen. (Ook als het internet niet is aangesloten)

Toen de helpdesk weer gebeld en na een paar dagen kreeg ik een nieuwe umu1006, helaas treed ook bij dit ding het probleem direct weer op. NL3 en RTL4 zijn slecht, rest (oa internet) is prima.

Het slechte beeld komt voornamelijk tijdens de piekuren voor en omdat Ziggo dan geen monteurs aan het werk heeft kunnen ze niet komen kijken.

Iemand hier die me nog een tip kan geven? Ik wordt er zo onderhand wel een beetje moe van namelijk :P
Het lijkt erop dat op een bepaalde frequentiegebied in de TV band er een dip is. Kan diverse oorzaken hebben. Als je de splitter (die ubu) er tussenuit haalt lijkt het probleem weg. Maar dat is nog wel aanwezig. Doordat je iets minder demping hebt als de splitter er tussenuit is zit dat TV signaal niet meer onder het randje, daardoor lijkt het probleem weg. Maar is het niet.

Je kan het beste een monteur laten langskomen voor een signaalmeting. Die kan kijken of het AOP nog voldoet aan de eisen, en hij kan een meting uitvoeren rechtstreeks op de groene kabel. Als daaruit blijkt dat er teveel verschil zit tussen de laag, midden, en de hoge band, of op de betreffende frequentie waarop Ned3 en RTL4 zit (digitaal zit dit in een zogenoemde transportstream op een bepaalde frequentie) een dip, dan is het aan Ziggo om dit verder op te lossen. Het gaat er in feite om dat bij binnenkomst op de AOP voldoende signaal staat. Minimale waarde is 57 dB, max. 77dB. Heb je bij je AOP in de meterkast bijv. 63 algeheel, dan lijkt het me verstandig een retourgeschikte versterker te plaatsen als Ziggo verder dat binnenkomende signaal niet kan opkrikken. Dat is meestal weer netwerk gerelateerd en soms niet eenvoudig op te lossen door 'het signaal op te schroeven".

Sommige wijken werken helaas nog met een verouderd netwerk. Een wijkverdeler stuurt de straatkasten aan. En de manier van aansturen wil nog wel eens verschillen. Tegenwoordig wordt het signaal tot aan de straatkast aangevoerd via glasvezel. Daarna wordt middels een optische/elektrische versterker en verdeler alles getransporteerd over de groene kabels naar de woonhuizen. In de wat oudere gevallen (oudere netwerk) wordt de straatkast nog aangestuurd met een dikke groene Coax en krijgt de straatkast vanuit de wijkverdeler zijn signaal aangeleverd via koper i.p.v. glas. De wijkverdeler zelf wordt aangestuurd middels glasvezel. Je ziet dus dat met deze methode er meer afstand over koper wordt overbrugt wat de kans op storingen wat aannemelijker maakt en meer signaalverlies/ruis. Er zijn helaas nog steeds wijken in Nederland die nog niet zijn omgebouwd, en je zal er maar net tussenzitten. Dat is ellende.

Kortom: even bellen met de klantenservice, laat een monteur alles nalopen, en vraag of er voldoende signaal staat op AOP bij binnenkomst. Meestal laat een monteur die meetwaarden op een briefje achter welke de klant tekent voor goedkeuring als er een bezoek is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-10 18:37
Ik heb sinds deze week het probleem dat alles wat met streamen te maken heeft ernorm traag is, de snelheden liggen gewoon goed op 145/14mb, ik dacht eerst dat ik misschien een virus had op de pc, maar ieder aparaat heeft het die aangesloten wordt op ons netwerk.

Hij schokt al bij een 360p youtube filmpje, ik heb gekeken of iemand anders op ons netwerkt zit, echter is dit niet het geval.

Is dit een probleem aan ziggo zijn kant of moet ik toch iets in het modem gaan zoeken? Zowel bedraad als wifi hebben dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 21:15
Cyclonic schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:33:
Ik heb sinds deze week het probleem dat alles wat met streamen te maken heeft ernorm traag is, de snelheden liggen gewoon goed op 145/14mb, ik dacht eerst dat ik misschien een virus had op de pc, maar ieder aparaat heeft het die aangesloten wordt op ons netwerk.

Hij schokt al bij een 360p youtube filmpje, ik heb gekeken of iemand anders op ons netwerkt zit, echter is dit niet het geval.

Is dit een probleem aan ziggo zijn kant of moet ik toch iets in het modem gaan zoeken? Zowel bedraad als wifi hebben dit probleem.
Je modem al is herstart?

Heb hier ook regelmatig het probleem dat bepaalde spelletjes en videostreams niet vooruit te branden zijn, na een herstart van het modem is het weer een tijdje prima

Modem is een Cisco EPC3925 in bridge hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-10 18:37
nooberke schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:41:
[...]

Je modem al is herstart?

Heb hier ook regelmatig het probleem dat bepaalde spelletjes en videostreams niet vooruit te branden zijn, na een herstart van het modem is het weer een tijdje prima

Modem is een Cisco EPC3925 in bridge hier
Jup paar maal herstart, heb ook de Cisco. Probleem blijft, heb zelf mijn laptop op het netwerk van de buren getest en daar werkt alles normaal, ik switch naar ons netwerkt en meteen iedere 2 seconden laden bij een filmpje.

Usenet is gewoon normaal: 16,5 mb/s

[ Voor 3% gewijzigd door Cyclonic op 09-11-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-10 14:35
'T is weer feest in 5151. Het weekend is aangebroken en het internet is weer zo snel als mijn bezoek aan de wc na het eten van te veel wit brood.

[ Voor 34% gewijzigd door Masvic op 10-11-2013 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Pardon?

Ga het dan ook niet quoten, maar plaats een TR

[ Voor 23% gewijzigd door DJSmiley op 10-11-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Ik snap dat internetproblemen zeer vervelend kunnen zijn, maar dat gaat wat ver Masvic... Verlies er maar eens iemand aan en relativeer dan de rest van je 1st world problems.
Als je normaal kunt communiceren is de web helpdesk van Ziggo vast bereid je bij je probleem te assisteren. Zelf heb ik goede ervaringen met de facebook chat bijvoorbeeld.

[ Voor 33% gewijzigd door Propheticus op 09-11-2013 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-10 14:35
Propheticus schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 21:48:
Ik snap dat internetproblemen zeer vervelend kunnen zijn, maar dat gaat wat ver Masvic... Verlies er maar eens iemand aan en relativeer dan de rest van je 1st world problems.
Als je normaal kunt communiceren is de web helpdesk van Ziggo vast bereid je bij je probleem te assisteren. Zelf heb ik goede ervaringen met de facebook chat bijvoorbeeld.
Al genoeg communicatie gehad, ze weigeren gewoon een extra/nieuw verdeelkastje aan te schaffen, de gemiddelde internetgebruiker zal geen last hebben van 1 spike van 1000ms per 30 seconden - ik echter wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Als dat exact om de 30 seconden is dan zou ik toch echt even kijken of niet je eigen pc de boosdoener is. Klinkt als periodieke communicatie. Ben je draadloos verbonden (verwacht het niet, maar toch), dan doet Windows iedere minuut een background scan naar beschikbare netwerken wat een pingspike veroorzaakt. Een programma als wlanoptimizer kan uitkomst bieden.

Het zal inderdaad wel zo zijn dat je eerst voldoende bewijs moet leveren dat het probleem niet ergens bij je thuis zit voordat ze tot actie over gaan. Lastig, als je niet een IT leek bent en vrijwel zeker weet dat dat niet zo is. Toch ook begrijpelijk. Zullen genoeg gevallen van 'user-error' zijn. Als ze op iedere klacht een monteur naar de wijkverdeelkast sturen, zal die vaak voor niets komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Masvic schreef op zondag 10 november 2013 @ 01:12:
[...]

Al genoeg communicatie gehad, ze weigeren gewoon een extra/nieuw verdeelkastje aan te schaffen, de gemiddelde internetgebruiker zal geen last hebben van 1 spike van 1000ms per 30 seconden - ik echter wel...
Ze gaan echt geen netwerk aanleggen voor een gamer die in het weekend wil gamen. 1 seconde lag valt best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Ik ondervind momenteel erg veel last van een storing in het postcodegebied 3701 (Zeist). Kabelinternet werkt, downloaden ook, maar de uploadsnelheid is vanaf vrijdagavond huilen met de pet op. De Ziggo Speedtest geeft 9 van de 10 een timeout wanneer deze de uploadsnelheid probeert te meten en zelfs het uploaden van een foto naar facebook of een mail versturen met bijlage werkt niet. Pagina's geven regelmatig 'connecting...' aan.

Ik heb dit gecontroleerd bij meerdere huishoudens (bij de buren en een vriend die een paar straten verderop woont) die ook een Ziggo abonnement hebben, op verschillende computers met allen hetzelfde resultaat. Uploadsnelheid is afwezig. Ik heb dit bericht twee keer geprobeerd door te geven aan de helpdesk, maar ik kreeg niet het idee dat degenen die ik aan de lijn heb gehad precies snapten wat nu mijn probleem precies was, want 'u ken toch downloaden??'.

De laatste medewerker wilde een afspraak maken om een monteur te laten komen om mijn computer en aansluiting door te lichten, maar dat lijkt me redelijk nutteloos omdat het niet alleen mijn huishouden betreft, maar ook die van andere mensen. Ik heb ze geprobeerd duidelijk te maken dat er drie huishoudens in het postcodegebied 3701 last van hebben, maar Ziggo zegt het probleem niet te erkennen omdat het modem goed wordt uitgelezen en er gewoon een internetverbinding is.

Ik begrijp dat het hier een specifiek probleem betreft en redelijk lastig te constateren, aangezien er toch veel minder gebruik wordt gemaakt van uploaden dan van downloaden en de rest, maar toch voel ik me niet serieus genomen door Ziggo en ik heb zeker geen zin om hier weken last van te houden omdat er te weinig mensen over klagen. Ik heb nu een servicenummer gehad die meer schijnen te weten.

Ik heb zelf het idee dat er iets niet goed zit in de wijkverdeelkast (ze zijn de laatste tijd veel bezig geweest daar), maar het nog maar de vraag wanneer Ziggo iemand langs gaat sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Telefonisch (eerste lijn) weet men zeer weinig. Probeer het eens via facebook of twitter. Volgens mij heeft het online helpdesk team meer verstand van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Nu online
Ik heb een bericht op de facebookpagina achtergelaten, maar als ik zie dat er honderden anderen zijn die hetzelfde doen zonder dat daar antwoord op komt zie ik het somber in. Ik heb geen Twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds kort ook Ziggo Mobiel, en ben daar erg over te spreken.

Het zou natuurlijk een geniaal idee zijn als Ziggo modems gaat uitleveren met een ingebouwde femto- of picocell die werkt op de 2.6 GHz band (waar Ziggo een licentie voor heeft) zodat ze via modems van bestaande klanten een 4G netwerk kunnen uitrollen waar je ook mee kunt bellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
P-Rock schreef op zondag 10 november 2013 @ 13:20:
Ik heb een bericht op de facebookpagina achtergelaten, maar als ik zie dat er honderden anderen zijn die hetzelfde doen zonder dat daar antwoord op komt zie ik het somber in. Ik heb geen Twitter.
Bedoelde meer de facebook direct message/mail/chat
Cubic X schreef op zondag 10 november 2013 @ 10:45:
[...]

Ze gaan echt geen netwerk aanleggen voor een gamer die in het weekend wil gamen. 1 seconde lag valt best mee.
Met een normale ping van 9ms tot enkele tientallen is 1000ms ping weldegelijk een zeer grote uitschieter. Er zijn meer scenarios dan gamen te bedenken waar dit problematisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Nu online
Propheticus schreef op zondag 10 november 2013 @ 13:28:
[...]

Bedoelde meer de facebook direct message/mail/chat

[...]

Met een normale ping van 9ms tot enkele tientallen is 1000ms ping weldegelijk een zeer grote uitschieter. Er zijn meer scenarios dan gamen te bedenken waar dit problematisch is.
Bedankt, ik zal dat eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 21:33

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik ben die interactieve tv-meuk van ze best wel zat. Die Humax-interface is werkelijk zo traag dat ik het zelf absoluut niet zou durven afleveren als een uiteindelijk product, zo ontzettend traag en onhandig is de interface...

Verder rond de piekuren continu uit je ondemand film (via Film1) worden gegooid met error 2030 is ook onacceptabel, nog los van ontbrekende films die wel op de Film1-website staan, en films die incompleet erop staan.

Ik denk dat ik Film1 lekker ga opzeggen en weer gewoon alles ga downloaden, dat werkt tenminste wel gewoon. En dat brakke Humax-ding van Ziggo? De brief die ze laatst stuurden waarin ze precies hetzelfde ding ineens met 100 euro korting aanbieden (terwijl ik het ding al heb... voor 100 euro meer), da's ook een soort belediging vind ik eigenlijk.

Ben ik de enige die zich zo stoort aan deze dingen? Ik probeer een slechte film te kijken en die is vanavond nu al 5x afgekapt... :{

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Propheticus schreef op zondag 10 november 2013 @ 13:17:
Telefonisch (eerste lijn) weet men zeer weinig. Probeer het eens via facebook of twitter. Volgens mij heeft het online helpdesk team meer verstand van zaken.
Ik vind dit soort reacties altijd weer een beetje jammer , die mensen zitten er gewoon voor om je te helpen. Daarnaast, laat die monteur gewoon zijn ding doen. Als het niet in jou domein zit, loopt hij naar de straatkast toe of hogerop het netwerk om uit te pluizen waar het mis gaat.
Ik snap dat moeilijke gedoe niet zo ;)

[ Voor 35% gewijzigd door White_Collar op 10-11-2013 19:44 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

[...]

wtf bbq omg 1 seconde valt best mee?

met een 54kb/s modem was het 300ms en dat was al zwaar kut
1 seconde is funest ! voor gaming.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-10 20:46
Sorcerer8472 schreef op zondag 10 november 2013 @ 19:31:
Ik ben die interactieve tv-meuk van ze best wel zat. Die Humax-interface is werkelijk zo traag dat ik het zelf absoluut niet zou durven afleveren als een uiteindelijk product, zo ontzettend traag en onhandig is de interface...

Verder rond de piekuren continu uit je ondemand film (via Film1) worden gegooid met error 2030 is ook onacceptabel, nog los van ontbrekende films die wel op de Film1-website staan, en films die incompleet erop staan.

Ik denk dat ik Film1 lekker ga opzeggen en weer gewoon alles ga downloaden, dat werkt tenminste wel gewoon. En dat brakke Humax-ding van Ziggo? De brief die ze laatst stuurden waarin ze precies hetzelfde ding ineens met 100 euro korting aanbieden (terwijl ik het ding al heb... voor 100 euro meer), da's ook een soort belediging vind ik eigenlijk.

Ben ik de enige die zich zo stoort aan deze dingen? Ik probeer een slechte film te kijken en die is vanavond nu al 5x afgekapt... :{
ongeveer zelfde probleem gehad maar dan met een oudere decoder van ziggo,
gelijk op marktplaats gezet, van dat geld een ci+ module gehaald en kijk nu zonder problemen tv :)
films download ik wel, kan ik ze kijken wanneer ik dat wil en zonder problemen

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:04

Wildfire

Joy to the world!

[...]

Een lag van een seconde is fenomenaal hoog en hoort gewoonweg niet thuis op een fatsoenlijke verbinding. Je mag op z'n ergst maximaal enkele tientallen milliseconden lag hebben, zodra je richting de 70-80ms is het al veel te hoog...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
White_Collar schreef op zondag 10 november 2013 @ 19:40:
[...]

Ik vind dit soort reacties altijd weer een beetje jammer , die mensen zitten er gewoon voor om je te helpen. Daarnaast, laat die monteur gewoon zijn ding doen. Als het niet in jou domein zit, loopt hij naar de straatkast toe of hogerop het netwerk om uit te pluizen waar het mis gaat.
Ik snap dat moeilijke gedoe niet zo ;)
Tjah, kan je 'boelshit' (zoals voor je edit) vinden, maar dat is wel de ervaring die ik heb met eerste lijn helpdesk(s). Leuk voor algemene vragen, maar al te technisch moet je niet worden. Veel verder dan hun script komen ze niet. Daar staat volgens mij verdacht vaak in 'heeft u al geprobeerd het modemrouter opnieuw op te starten?' Daar hoef je bij mij echt niet mee aan te komen (zeker niet als ik al verteld heb dat ik dit al tevergeefs geprobeerd heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 19:39
Propheticus schreef op zondag 10 november 2013 @ 19:50:
[...]

Tjah, kan je 'boelshit' (zoals voor je edit) vinden, maar dat is wel de ervaring die ik heb met eerste lijn helpdesk(s). Leuk voor algemene vragen, maar al te technisch moet je niet worden. Veel verder dan hun script komen ze niet. Daar staat volgens mij verdacht vaak in 'heeft u al geprobeerd het modemrouter opnieuw op te starten?' Daar hoef je bij mij echt niet mee aan te komen (zeker niet als ik al verteld heb dat ik dit al tevergeefs geprobeerd heb).
Maar de grap is dat dat script is bedoeld om jouw probleem te scheiden van de personen die geholpen zijn met een reset van de modem. Na dat script zou de conclusie dus moeten zijn dat jouw probleem naar een 2e lijn moet. Je wilt niet weten hoeveel problemen op de 1e lijn worden opgelost door de modem opnieuw op te starten, dat moet dus gevraagd worden voor iets naar een 2e lijn kan. Daar moet je dus gewoon doorheen. Het zou extreem zonde van opgeleide techneuten zijn om die op een 1e lijn neer te zetten. Gewoon accepteren, alles doen wat ze zeggen en voor je het weet zit je bij een beter opgeleid en beter geïnformeerd persoon. Geldt voor elke helpdesk.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:26
[...]

Je hebt duidelijk geen verstand van de workflow bij helpdesks. Als een procedure voorschrijft om het x te doen moet je het doen. Mits je je werk wilt houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Tha_T schreef op zondag 10 november 2013 @ 20:11:
[...]

Je hebt duidelijk geen verstand van de workflow bij helpdesks. Als een procedure voorschrijft om het x te doen moet je het doen. Mits je je werk wilt houden
En op deze manier kun je goedkope krachten neerzetten met het iq van een beschuitje.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Snap ik heus wel, maar dat maakt het dus een ongeschikt medium voor me. Als ik al een heleboel geprobeerd heb en dat gelijk uitleg en dan alsnóg gevraagd wordt precies hetzelfde nogmaals te doen... Ben ik niets mee geholpen. Lijkt net alsof ze mijn verhaal niet eens aangehoord/begrepen hebben. Voor de doorsnee klant is de telefonische helpdesk vast geschikt, voor de tweaker iets minder. Maarja, dat is mijn mening. Misschien eenzijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een mening is meestal eenzijdig ;). Maar an sich vind ik het logisch, zo'n workflow; ik gok ook dat de meesten vragen/problemen zo worden afgevangen. Ze dienen puur als "dom" filter om geen dure technische medewerkers te verkwisten achter de telefoon. Dat soort personen zouden zich ook gruwelijk snel vervelen en ergeren, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-10 20:46
Exorcist schreef op zondag 10 november 2013 @ 20:30:
Een mening is meestal eenzijdig ;). Maar an sich vind ik het logisch, zo'n workflow; ik gok ook dat de meesten vragen/problemen zo worden afgevangen. Ze dienen puur als "dom" filter om geen dure technische medewerkers te verkwisten achter de telefoon. Dat soort personen zouden zich ook gruwelijk snel vervelen en ergeren, overigens.
ook de helpdesk medewerkers gaan zich zeer snel vervelen en dat komt omdat inderdaad 90% van de problemen door een reset te verhelpen zijn.

heb zelf ook op een helpdesk gewerkt dus ik spreek uit ervaring :)

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een bekende van mij heeft ook een poosje op een eerstelijns computer- en AV-helpdesk gewerkt (weet niet precies waarvan) als studentenbaantje. Naar eigen zeggen kon hij zo 30-50% van de mensen die belden met de vraag "Waarom doet het geluid het niet?" in luttele minuten afhandelen met vragen als "Zit het speakerkabeltje in dit-en-dat aansluitinkje geprikt?", "Brandt het lampje op de speaker?" en het bijna beruchte "Staat het vakje 'Dempen' soms aangevinkt?"

Bedenk dat de meeste bellers van zo'n klantenservice naar mijn schatting doorgaans juist niet de Tweakers onder ons zijn: die bellen pas als ze weten dat 't probleem niet bij hun zelf ligt. De gemiddelde computergebruiker concludeert echter veel sneller dat als "het internet" het niet doet, dat aan de internetprovider moet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Nu online
Ik heb mijn probleem bij verschillende huishoudens in hetzelfde postcodegebied getest. Ik heb dit vandaag geprobeerd te communiceren naar een helpdeskmedewerker dat ik denk dat het probleem niet aan mijn bekabeling, modem en computer ligt, maar buitenshuis. Toch werd mij wederom gevraagd om een aantal testjes te doen, waaronder het resetten en uitlezen van het modem en het checken van het type kabel. Ja, dan voel ik mij niet serieus genomen en krijg ik het idee dat ik tegen een robot/muur praat.

Ik ben benieuwd wat de Service Plus van Ziggo mij morgen kan vertellen. Het kan toch niet zo zijn dat er slechts drie huishoudens op verschillende locaties last hebben van precies hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propheticus schreef op zondag 10 november 2013 @ 20:24:
Snap ik heus wel, maar dat maakt het dus een ongeschikt medium voor me. Als ik al een heleboel geprobeerd heb en dat gelijk uitleg en dan alsnóg gevraagd wordt precies hetzelfde nogmaals te doen... Ben ik niets mee geholpen. Lijkt net alsof ze mijn verhaal niet eens aangehoord/begrepen hebben. Voor de doorsnee klant is de telefonische helpdesk vast geschikt, voor de tweaker iets minder. Maar ja, dat is mijn mening. Misschien eenzijdig.
Werk ook op een helpdesk, van de concurrent, maar mensen zoals jij krijg ik dagelijks aan de lijn. Het zijn ook dezelfde mensen die de meeste stampij maken, alles beter weten, niet mee willen werken en allerlei zaken eisen. Het mooiste van alles is als je met jouw soort mensen meegaat en je 'scriptje' afraffelt, deze mensen niet geholpen worden met hun probleem en binnen de kortste keren terugbellen voor hetzelfde probleem. Ik kom het vaak genoeg tegen dat een klant 'alles' al gedaan heeft en uiteindelijk blijkt het niet zo te zijn maar willen ze even snel snel.

Daar komt bij dat elke ISP in zijn voorwaarden heeft staan dat als je geholpen wilt worden jij de vragen beantwoord die je gesteld worden, jij meewerkt en de aanwijzingen van de helpdesk opvolgt. Doe je dat niet hou je je niet aan de voorwaarden en hoeft iemand van de helpdesk jou niet te helpen. Plain and simple.

Ik kan er deels in meegaan dat er een bepaalde groep op een helpdesk zit die net capabel genoeg is om iemand te helpen. Aan de andere kant nodig ik je uit om een training te volgen en zelf eens te ervaren hoe het er aan toe gaat op een helpdesk. Ik garandeer je dat je van een koude kerst thuiskomt. De helpdesk waar ik werk is die van KPN. Ik heb de volgende taken te doen zonder in detail te treden: deels facturatie van ITV, internet, telefonie, digitenne en tevens betaalafspraken vanwege wanbetaling. Van alle producten net genoemd wordt van mij verwacht dat ik alle meest voorkomende problemen kan oplossen. Ik los 95% van de problemen op zonder de klant door te sturen naar een 2de of 3de lijns afdeling. Daarnaast doe ik verhuizingen voor de klant, regel ik mailaccounts, upgrade/downgrade, spotify en ik kan de lijst wel aanvullen totdat je er scheel van ziet.

Moeten wij een script volgen? Nee, wel een soort van stappenplan welke eiedere ISP heeft. Wij mogen ervan afwijken en dat doe we soms. Stappenplannen zijn ervoor om zaken uit te sluiten, problemen dus. Er is onderzoek gedaan door diverse afdelingen bij diverse ISP's aangaande deze stappenplannen. De uitkomst is dat als je deze volgt de klant enorm veel sneller geholpen is dan iemand die geholpen wordt door een medewerker die het stappenplan niet volgt. Uiteraard kan van je stappenplan afwijken naarmate je ervaring opdoet. Bij sommige problemen kan je niet uit onder een stappenplan anders kan je de klant niet eens helpen.

Mijn advies aan jou is niet te neerbuigend over een helpdesk. Kom eens een dagje meedraaien, volg een training en laat maar zien dat je een 'twekaer' bent. Om je uit de droom te helpen: je hebt er geen ene ruk aan een tweaker te zijn op een helpdesk. De keren dat je je voordeel er mee doet is zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 00:10:
[...]

Werk ook op een helpdesk, van de concurrent, maar mensen zoals jij krijg ik dagelijks aan de lijn. Het zijn ook dezelfde mensen die de meeste stampij maken, alles beter weten, niet mee willen werken en allerlei zaken eisen. Het mooiste van alles is als je met jouw soort mensen meegaat en je 'scriptje' afraffelt, deze mensen niet geholpen worden met hun probleem en binnen de kortste keren terugbellen voor hetzelfde probleem. Ik kom het vaak genoeg tegen dat een klant 'alles' al gedaan heeft en uiteindelijk blijkt het niet zo te zijn maar willen ze even snel snel.

Daar komt bij dat elke ISP in zijn voorwaarden heeft staan dat als je geholpen wilt worden jij de vragen beantwoord die je gesteld worden, jij meewerkt en de aanwijzingen van de helpdesk opvolgt. Doe je dat niet hou je je niet aan de voorwaarden en hoeft iemand van de helpdesk jou niet te helpen. Plain and simple.

Ik kan er deels in meegaan dat er een bepaalde groep op een helpdesk zit die net capabel genoeg is om iemand te helpen. Aan de andere kant nodig ik je uit om een training te volgen en zelf eens te ervaren hoe het er aan toe gaat op een helpdesk. Ik garandeer je dat je van een koude kerst thuiskomt. De helpdesk waar ik werk is die van KPN. Ik heb de volgende taken te doen zonder in detail te treden: deels facturatie van ITV, internet, telefonie, digitenne en tevens betaalafspraken vanwege wanbetaling. Van alle producten net genoemd wordt van mij verwacht dat ik alle meest voorkomende problemen kan oplossen. Ik los 95% van de problemen op zonder de klant door te sturen naar een 2de of 3de lijns afdeling. Daarnaast doe ik verhuizingen voor de klant, regel ik mailaccounts, upgrade/downgrade, spotify en ik kan de lijst wel aanvullen totdat je er scheel van ziet.

Moeten wij een script volgen? Nee, wel een soort van stappenplan welke eiedere ISP heeft. Wij mogen ervan afwijken en dat doe we soms. Stappenplannen zijn ervoor om zaken uit te sluiten, problemen dus. Er is onderzoek gedaan door diverse afdelingen bij diverse ISP's aangaande deze stappenplannen. De uitkomst is dat als je deze volgt de klant enorm veel sneller geholpen is dan iemand die geholpen wordt door een medewerker die het stappenplan niet volgt. Uiteraard kan van je stappenplan afwijken naarmate je ervaring opdoet. Bij sommige problemen kan je niet uit onder een stappenplan anders kan je de klant niet eens helpen.

Mijn advies aan jou is niet te neerbuigend over een helpdesk. Kom eens een dagje meedraaien, volg een training en laat maar zien dat je een 'twekaer' bent. Om je uit de droom te helpen: je hebt er geen ene ruk aan een tweaker te zijn op een helpdesk. De keren dat je je voordeel er mee doet is zeldzaam.
Nice rant. Zit kern van waarheid in. Maar heb ook ooit op een helpdesk gewerkt en ben ervan overtuigd dat het tweaker zijn mij geholpen heeft. Op een helpdesk werken heeft me ook heel erg geholpen met het luisteren naar mensen en ik denk zeker dat het voor iedere ICT-er helpt om een tijdje te helpdesken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Jee, iemand op de tenen getrapt zie ik. Nergens zeg ik dat ik niet meewerk met het script. Ik zeg alleen dat bellen me meestal niet helpt omdat er dingen worden voorgesteld te doen die ik allang zelf heb gedaan. Tis een ervaring.
Als ik bel ben ik gewoon beleefd, beantwoord ik vragen en ben ik geenszins stampij aan het maken of eisen aan het stellen. Ik weet niet waar je die aannames vandaan haalt. Overigens hoef ik gelukkig niet al te vaak te bellen met een helpdesk omdat ik zelf een hoop kan oplossen. De keren dat ik heb gebeld was MIJN ervaring zo.... Voel je alsjeblieft niet persoonlijk aangevallen.
je hebt er geen ene ruk aan een tweaker te zijn op een helpdesk
Als bijbaan fiks ik pc-problemen (studentaanhuis) en weet ik best hoe het is om met de gemiddelde klant die externe hulp zoekt/nodig heeft om te gaan. En inderdaad, vaak heb je meer aan uitleg/people skills dan aan technische kennis. Want veelal is het toch een gevalletje pebcak. (ook van veel malware/opstartissues is oorspronkelijk een user-actie de aanleiding geweest). Maar geen ruk... nee. Zonder ICT kennis zou ik minimaal de helft van de klanten teleur moeten stellen.

[ Voor 31% gewijzigd door Propheticus op 11-11-2013 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@OMX2000
Wat is een tweaker? Iemand die hier een accountje heeft? Iemand met basiskennis? Iemand met heel veel kennis? Het woordje tweaker zegt mij helemaal niets, zegt mijn klanten ook niets. Die wensen in Jip en Janneke taal geholpen te worden, snel en efficiënt. Dat is zo bij Ziggo, KPN, Telfort et cetera.

Het zou voor een ICT-er inderdaad niet slecht zijn om eens mee te draaien op een helpdesk. Ook mensen die in de ICT werken krijg ik geregeld aan de lijn. Wat er op een helpdesk gebeurt en vooral achter de schermen is een andere wereld, in ieder geval niet een die de gemiddelde systeembeheerder kent. Komt heel veel bij te kijken, wel leuk om te doen.

Maar het is geen rant, maar het mag wel eens een keer gezegd worden. De toon kan misschien anders, ben ik met je eens. Helaas staat het er al.

@Propheticus
Op mijn tenen getrapt? Zeker niet, maar het zijn in mijn ervaring wel vaak dezelfden die wat aan te merken hebben op een helpdesk. Krijg ze elke dag aan de lijn, hoor ze iedere keer geduldig aan. Er is weinig respect voor een helpdesk, en de mensen die er werken worden vaak afgedaan als 'amateurs' en 'jij moet mij helpen ander stap ik op' voetveegjes. Maar het zijn wel de mensen die jou gewillig en geduldig helpen, wel jou probleem op willen lossen ook heb je die in sommige gevallen zelf veroorzaakt. Nu wil ik jou daar niet onder scharen, misschien dat het zo overkomt, excuus dat was niet helemaal de bedoeling. Kan af en toe een beetje bot overkomen.

Dat jou gevraagd wordt bepaalde handelingen uit te voeren heeft een reden en dat is een stappenplan welke iedere ISP gebruikt. Volg je die niet totdat je alles bij langs bent gelopen dan kan er geen storingsmonteur gestuurd worden, kan er geen andere afdeling naar kijken. Puur om het feit dat een helpdeskmedewerker van zijn eigen handelingen moet uitgaan. Je kan niet op de klant vertrouwen omdat als je dat wel doet en jij een monteur stuurt die monteur kosten in rekening gaat brengen omdat het probleem in het klantdomein ligt. En dan heb je dus een boze klant want die dacht dat het aan de ISP zou liggen. Als die medewerker het stappenplan volgt en jou bepaalde handelingen vraagt te doen, kan het via de helpdesk opgelost worden, hoeft de monteur niet langs te komen scheelt het weer geld en je hebt een blijde klant.

Vaak krijg ik te horen dat een klant een modem gereset heeft. Als je vraagt hoe dan zeggen ze even het aan/uit knopje gebruikt te hebben. Dat is geen reset. Ga ik van de klant uit kan ik op dat moment die stap overslaan terwijl een goede reset met een paperclip de oplossing kan zijn. Daarom altijd meewerken als een helpdesk medewerker je wat vraagt te doen, hoe vervelend het soms kan zijn. Het staat ook in de voorwaarden.

Ook zonder ICT kennis kun je aan de slag bij een ISP. Zo zijn de meesten er gekomen en de meesten lossen toch zeer veel problemen op, vooral dankzij de stappenplannen die gemaakt zijn door knappe koppen en gebaseerd zijn op jarenlange ervaring. Als je een rugzakje hebt met meer kennis is dat mooi meegenomen zolang je het op een simpele manier kan overbrengen naar de klant is daar niets mis mee. Maar een 'tweaker'als in 'the act of making subtle improvements to machines, especially a computer' hebben ze op een helpdesk weinig aan.

En student aan huis is ideaal voor de mensen met problemen die een ISP niet ondersteund. Dat mag ook gezegd worden. Ook al kunnen wij de meesten helpen met hun problemen, ook wij moeten ons houden aan de ondersteuningsvoorwaarden anders loopt het de spuigaten uit.

Maar nu even anders wat om niet geheel het topic te laten ontsporen. Ik heb een smart TV van LG, en nu heb ik gelezen dat Ziggo een CAM module uitbrengt die mijn Humax zou kunnen vervangen. In hoeverre is mijn Humax beter of slechter dan zo'n CAM module. Ik ben erg tevreden over de Humax 5200C, maar als zo'n CAM module het ook af kan en ik nog steeds top HD beeld heb, wil ik er over denken een CAM module te kopen. Een HDD kan ik aan de tv hangen.

Wat is wijsheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
[...]

Dan nog ga je nog steeds niet in op mijn tweede punt ;) Ik was namelijk benieuwt wat je zo tegenhoud qua monteur.

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 11-11-2013 07:31 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Laatst online: 13-10 23:20

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica