Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:48
Dat laatste overweeg ik inderdaad ook, en dan zoals hier onder beschreven wordt:
Masimo schreef op zondag 08 september 2013 @ 20:51:
[...]

Het is niet per se noodzakelijk om de Ziggo modem in bridge mode te laten zetten als je je eigen wifi-acces point wilt gaan gebruiken.
Ik heb hier een Netgear WNDR3700 wifi-router i.c.m. met de Ziggo modem in originele toestand. De wifi-spots funktie werkt hier dus zoals normaal. Even voor de duidelijkheid: mijn Ziggo modem's wifi staat uit (géén "Ziggoxxxxx" SSID), en toch zijn de hotspots ("Ziggo" SSID) op 2,4 én 5 GHz in de lucht. De Wifi-spots staan dus los van je eigen wifi.

De Netgear staat in accespoint-modus en DHCP uit. De Ziggo modem: wifi uit en deelt de IP-adressen uit aan de clients. Geen problemen met dubbele NAT, firewalls, etc.. Inmiddels hangt er aan de Ziggo modem ook nog een 5-poorts switch en zit er in het netwerk ook nog een tweede wifi accesspoint. Allemaal zonder vertragingen en/of andere problemen. Kwestie van even de tijd nemen je netwerk goed in te richten. Ik heb alle bekabelde apparaten (TV's, accespoints, mediaplayer en NAS) een vast IP gegeven. Alle wifi-clients (smartphones, tablets, laptops, spelcomputers) maken verbinding met één van de accesspoints en krijgen een IP via de Ziggo modem toebedeeld. Momenteel surfen zelfs de buren nog mee op de wifi vanwege een kapotte wifi-router bij hun. Best druk dus, maar alles werkt.
Al moet ik zeggen dat het wifi bereik van mijn D-Link DIR-655 me momenteel niet mee valt.

[ Voor 3% gewijzigd door Joster op 23-10-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-10 12:53
Joster schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:23:
Dat laatste overweeg ik inderdaad ook, en dan zoals hier onder beschreven wordt:

[...]

Al moet ik zeggen dat het wifi bereik van mijn D-Link DIR-655 me momenteel niet mee valt.
zo heb ik het ook staan thuis, in de meterkast de ubee, die de beneden verdieping (net) van wifi kan voorzien, en op de verdieping een linksys E4500 in bridge mode :) werkt perfect.

behalve dat mijn iphone geen verbinding wil maken met de ubee :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Dan heb je het toch nog anders, op de Ziggo modem is door Masimo wifi uitgezet. Wat zou het doen als je de Ubee als router neer zet (maar wifi uit) en je eigen router op een verdieping plaatst als accespoint met wifi aan, zou dat niet beter gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Krijgt Ziggo nu weer een snelheidsverhoging? Kon er niets over vinden maar UPC zit nu op 50/120/200 mbit en de vorige keer werd dat redelijk snel gelijk getrokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sak3d schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 00:55:
Krijgt Ziggo nu weer een snelheidsverhoging? Kon er niets over vinden maar UPC zit nu op 50/120/200 mbit en de vorige keer werd dat redelijk snel gelijk getrokken
Mijn glazen bol zegt "Nee".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Joster schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:53:
Dan heb je het toch nog anders, op de Ziggo modem is door Masimo wifi uitgezet. Wat zou het doen als je de Ubee als router neer zet (maar wifi uit) en je eigen router op een verdieping plaatst als accespoint met wifi aan, zou dat niet beter gaan?
klopt maar mijn linksys heeft zeker op mobiele apparaten moeite om het hele huis te voorzien van WIFI, dus is het net zo gemakkelijk om de UBEE ook maar te laten wifi'en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-10 13:30

Knud

Sandvich

Zou sinds gisteren ook op het Ziggo netwerk moeten zitten. Echter bleek er geen signaal op de lijn te zitten :s
Nu mag er storingsmonteur alles komen nameten om te achter halen of er uberhaupt ergens signaal zit en het daarna in orde maken. (Rare is.. ik kan wel analoge signaal ned 1-2-3 ontvangen)

Gelukkig loopt mn oude internet nog 3 weken door.

Zag wel dat ik de Cisco router kreeg ipv de Ubee (die ik persoonlijk een disco show vind met al z'n knipper ledjes die veel te fel zijn).

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Reloader schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:22:
[...]

klopt maar mijn linksys heeft zeker op mobiele apparaten moeite om het hele huis te voorzien van WIFI, dus is het net zo gemakkelijk om de UBEE ook maar te laten wifi'en :)
En dat werkt goed? Want dat probleem heb ik ook namelijk. Ben wel benieuwd of ze geen conflict met elkaar gaan veroorzaken. Tevens moet ik dan een en ander gaan aanpassen maar dat is niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:57
Knud schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:20:
Zou sinds gisteren ook op het Ziggo netwerk moeten zitten. Echter bleek er geen signaal op de lijn te zitten :s
Nu mag er storingsmonteur alles komen nameten om te achter halen of er uberhaupt ergens signaal zit en het daarna in orde maken. (Rare is.. ik kan wel analoge signaal ned 1-2-3 ontvangen)

Gelukkig loopt mn oude internet nog 3 weken door.

Zag wel dat ik de Cisco router kreeg ipv de Ubee (die ik persoonlijk een disco show vind met al z'n knipper ledjes die veel te fel zijn).
Analoge signaal staat ook los van digitaal signaal lijkt mij ;) volgens mij moet je ten alle tijden ned 1,2,3 kunnen ontvangen.

Plak een tape op de ledjes?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-10 13:30

Knud

Sandvich

Ja staat los - maar komt wel via het zelfde punt binnen bij mij. (en dan opgesplitst)

Router gaat achter de bank ;) (In bridge modus naar mijn eigen router)

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-10 20:46
martinusz schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:26:
[...]

Analoge signaal staat ook los van digitaal signaal lijkt mij ;) volgens mij moet je ten alle tijden ned 1,2,3 kunnen ontvangen.

Plak een tape op de ledjes?
deels, het komt allemaal binnen over de analoge kabel, deze wordt in huis opgesplitst door een splitter, dan komt er een modem en eventuele mediabox, deze zorgen ervoor dat het dan digitaal wordt.

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Joster schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:25:
[...]

En dat werkt goed? Want dat probleem heb ik ook namelijk. Ben wel benieuwd of ze geen conflict met elkaar gaan veroorzaken. Tevens moet ik dan een en ander gaan aanpassen maar dat is niet zo erg.
ja hoor geen problemen mee, apparaten op de benedenverdieping (printer, 1 laptop, en af en toe mijn eigen laptop) hebben verbinding met de Ubee, en alles wat de trap opgaat schakelt over naar de linksys.
let wel de linksys staat in bridgemodus en werkt dus eigenlijk gewoon als AP, de UBEE regelt nog steeds al het DHCP gebeuren e.d

[ Voor 10% gewijzigd door Reloader op 24-10-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:51
Reloader schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:36:
[...]

ja hoor geen problemen mee, apparaten op de benedenverdieping (printer, 1 laptop, en af en toe mijn eigen laptop) hebben verbinding met de Ubee, en alles wat de trap opgaat schakelt over naar de linksys.
let wel de linksys staat in bridgemodus en werkt dus eigenlijk gewoon als AP, de UBEE regelt nog steeds al het DHCP gebeuren e.d
Heb zelf hier een vergelijkbaar systeem,

Beneden in de meterkast Cisco modem in bridge, Cisco E4200, Synology
Kabel naar boven, TP-Link WDR-4300 als AP/switch met ook 2 desktops eraan

Met enkel een AP in de meterkast is het hier thuis echt niet te doen (bouwjaar 1995, gewapend beton, boven laminaat met isolatietroep eronder)

Zelfs op 5Ghz heb ik nu overal prima bereik :)

Meeste apparaten switchen automatisch naar sterkste netwerk, alleen mijn netwerkprinter heeft er last van (Die verbind alleen als er slechts één van de twee netwerken binnen zijn bereik is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook een dergelijke setup. De Ubee zendt wifi uit en regelt de DHCP. Heeft z'n standaard IP-adres 192.168.178.1 en deelt adressen uit aan al mijn netwerkapparaten, beginnend bij 192.168.178.10.

Vanuit de LAN1-poort loopt er een kabel naar boven, waar ik een Linksys WRT320N eraan heb gehangen via de LAN1-poort op de Linksys (de WAN poort liever niet gebruiken in deze setup). Daarin heb ik DHCP uitgezet, en zijn IP-adres heb ik vastgezet op 192.168.178.2. Mijn PC is met een kabel op de Linksys aangesloten en ontvangt netjes een IP van de Ubee.

De wifi-instellingen (SSID, encryptie, key) van de Ubee heb ik exact overgenomen in de Linksys, met uitzondering van het kanaal. Je kunt ze het beste niet op hetzelfde kanaal laten communiceren.

Als ik nu tijdens een download met mijn laptop van beneden naar boven loop, is op de Ubee te zien dat de WLAN-led stopt met knipperen en de LAN1-led het overneemt, ten teken dat mijn laptop is omgeschakeld naar de Linksys. Downloads worden ook niet onderbroken, 't is echt een vrijwel seamless transitie. Zelfs als ik hem tijdens het lopen laat pingen is het omslagmoment niet te zien, alles blijft constant tussen de 15 a 30 ms schommelen.

Deze opzet werkt prima dus!

[ Voor 5% gewijzigd door Jerrythafast op 24-10-2013 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:33

rally

Deyterra Consultancy

rico_fxp schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:19:
[...]

Ziggo heeft totaal geen focus voor dit soort problemen. heb het gevoel dat ze niks aan capacity management doen. Na talloze monteur bezoeken bij mij en nog een andere gebruiker hier in de buurt zijn ze tot de conclusie gekomen dat er capaciteits problemen zijn. Als je daarna gaat vragen hoe het ermee staat: "we zijn bezig, nog geen oplostijd bekend. Het kan even duren"

De fantastische ping response op dit moment:
64 bytes from 212.54.35.25: icmp_seq=1192 ttl=249 time=13.6 ms
64 bytes from 212.54.35.25: icmp_seq=1193 ttl=249 time=210 ms
64 bytes from 212.54.35.25: icmp_seq=1194 ttl=249 time=64.4 ms
64 bytes from 212.54.35.25: icmp_seq=1195 ttl=249 time=390 ms
64 bytes from 212.54.35.25: icmp_seq=1196 ttl=249 time=65.0 ms
64 bytes from 212.54.35.25: icmp_seq=1197 ttl=249 time=26.1 ms
64 bytes from 212.54.35.25: icmp_seq=1198 ttl=249 time=113 ms

Online shooters is idd onmogelijk met dit.
Ik heb eenzelfde probleem gehad met mijn Ziggo lijn. Ik heb daarnaast nog een lijn van Telfort liggen waar het probleem niet bij bestond. Als ik de ping liet lopen over Ziggo had ik exact dezelfde symptomen als jij beschrijft, routeerde ik het over Telfort had ik een superstrakke ping.

Ik had de router al verwisseld om te testen zonder resultaat.

Echter, na contact met Ziggo hebben ze de modem op afstand een reset gegeven.... geen verbetering.
Maar toen ik mijn backup router er in hing had ik ineens WEL een goed en stabiele ping.
Bij mij leek het een combinatie van factoren te zijn en dat is lastig troubleshooten.

Wellicht is dat nog de moeite van het proberen waard: Modem resetten en (tijdelijk) een andere router proberen (bij voorkeur van een andere merk)?

Tenzij je dat al gebprobeerd hebt natuurlijk. Dan heb ik niets gezegd.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 01:05
rally schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:03:
[...]

Ik heb eenzelfde probleem gehad met mijn Ziggo lijn. Ik heb daarnaast nog een lijn van Telfort liggen waar het probleem niet bij bestond. Als ik de ping liet lopen over Ziggo had ik exact dezelfde symptomen als jij beschrijft, routeerde ik het over Telfort had ik een superstrakke ping.

Ik had de router al verwisseld om te testen zonder resultaat.

Echter, na contact met Ziggo hebben ze de modem op afstand een reset gegeven.... geen verbetering.
Maar toen ik mijn backup router er in hing had ik ineens WEL een goed en stabiele ping.
Bij mij leek het een combinatie van factoren te zijn en dat is lastig troubleshooten.

Wellicht is dat nog de moeite van het proberen waard: Modem resetten en (tijdelijk) een andere router proberen (bij voorkeur van een andere merk)?

Tenzij je dat al gebprobeerd hebt natuurlijk. Dan heb ik niets gezegd.
Uit eigen metingen en aantal bezoeken van monteurs is duidelijk geworden dat het een wijk probleem is. Dit is inmiddels 2 maanden bekend bij Ziggo en nog steeds is er geen oplossing. Enige wat je krijgt te horen "we zijn ermee bezig"

De ping is overdag stabiel maar zodra mensen thuis komen en gaan internetten fluctueerd de latency enorm (incl packet loss)
Ik heb hier lokaal smokeping draaien op een server welke de situatie goed in kaart brengt, hieronder een snapshot van een paar dagen.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2wgwvfa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-10 21:55

scorpie

Supra Addict

Ik kan die verbinding wel weer de deur wijzen... Leuk dat je op je iPad ook tv kan kijken, maar dat is zo instabiel als maar kan zijn.. die stream valt om de 3 seconden (letterlijk) uit.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
Om een stabiele latency te krijgen moet ik zwaar downloaden 8)7

Vanaf 23:00 zwaar aan het leechen en opeens een stabiele ping van ~50
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2rhwuue.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ok... dat is NIET logisch, maar dat had je zelf ook al door.
Bij mij het verschil met tussen de Watchguard XTM 515 en Zywall 310 i.c.m. de reset van de Ziggo modem.
(Downtime is het gevolg van het permanent verwisselen van router)

Afbeeldingslocatie: http://pictures.wachtel.nl/pictures/ziggo2013.png

[ Voor 6% gewijzigd door rally op 26-10-2013 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
rally schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 08:30:
Ok... dat is NIET logisch, maar dat had je zelf ook al door.
Bij mij het verschil met tussen de Watchguard XTM 515 en Zywall 310 i.c.m. de reset van de Ziggo modem.
(Downtime is het gevolg van het permanent verwisselen van router)

[afbeelding]
Voor 10 okt ziet er ook stabiel uit, dat was nog met de oude router?. Waarmee monitor je dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-10 07:09

MeNTaL_TO

The future is not set

rico_fxp schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:29:
[...]

Voor 10 okt ziet er ook stabiel uit, dat was nog met de oude router?. Waarmee monitor je dit ?
PRTG.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

rico_fxp schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:29:
[...]

Klopt, maar na ongeveer een week was mijn ping ook stabiel (modem had i.v.m. werkzaamheden een reboot gedaan). Daarna werd het weer slecht. Ik had wel een FW upgrade gedaan van de router, maar dat maakte het niet beter/slechter.

Aangezien ik toch een andere router moest testen kon ik eenvoudig wisselen. Maar zoals eerder al gepost verbeterde het pas nadat ik de Ziggo modem had gereset. Wel vreemd, want de WatchGuard is een bijzonder snel/robuust apparaat dat een tijd wel goed heeft gefunctioneerd.

En klopt: Ik doe mijn SNMP monitoring met PRTG (Paessler). Mooi programma waar je ook leuke grafieken en maps mee kunt maken. Gratis t/m 25 sensors. Wel alleen voor Windows.
http://www.paessler.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Even voor iedereen die problemen heeft met ziggo. Mijn ervaring is dat de klantenservice weinig tot niets kan doen en webcamera via Twitter veel meer! Zojuist een andere decoder geregeld omdat mijn Samsung van 2 maanden oud ruk is! ;-)

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-10 18:12
offtopic:
Webcamera? Laat me raden: auto-aanvullen op een tablet of telefoon ;)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:54

Nox

Noxiuz

Morgen kan ik testen met een nieuwe firmware op het modem (Ubee) i.v.m. pushberichten die vertraging opliepen. Ook met eigen router/wifi problemen gehad, modem in bridge > problem solved.

Nu staat hij in semi-bridge (wel bereikbaar via 192.168.178.1 maar geen router/wireless) en dat levert geen problemen.

Kan dan gelijk een wifispotdinges inlog nemen, kan ik gelijk testen of er een fatsoenlijke verbetering in zit :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-10 22:52
Hoezo kan jij dat testen? Ben jij een betatester van Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Sinds enkele weken problemen met mijn Ziggo aansluiting in ons appartement.
Al een paar keer gebeld met de ziggo helpdesk maar helaas zonder resultaat, daarom wilde ik het probleem even hier voorleggen.

Ik heb een door Ziggo aangesloten AOP in mijn meterkast met daarop een Umu1006 welke de data en tv splitst. Dit werkte 18 maanden probleemloos en ik hoefde er nooit naar om te kijken. Een paar weken geleden echter begon de tv problemen te geven, diverse kanalen (maar vooral Nl3 en RTL4) konden niet meer weergegeven worden, de tv (ik kijk via CI+ module) geeft de zenders heel blokkering weer of geeft aan dat de zender niet in mijn pakket zit. Voor dat probleem heb ik de helpdesk gebeld, daar adviseerde ze me de bekabeling na te lopen, er was dan wel niets veranderd maar "alles kan stuk" was de reactie.

Om een lange test periode kort uit te leggen: tv Kabel direct op het AOP en alles werkt prima, kabel via Umu1006 en er zijn problemen. (Ook als het internet niet is aangesloten)

Toen de helpdesk weer gebeld en na een paar dagen kreeg ik een nieuwe umu1006, helaas treed ook bij dit ding het probleem direct weer op. NL3 en RTL4 zijn slecht, rest (oa internet) is prima.

Het slechte beeld komt voornamelijk tijdens de piekuren voor en omdat Ziggo dan geen monteurs aan het werk heeft kunnen ze niet komen kijken.

Iemand hier die me nog een tip kan geven? Ik wordt er zo onderhand wel een beetje moe van namelijk :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

tiguan schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 23:38:
Hoezo kan jij dat testen? Ben jij een betatester van Ziggo?
Guess so... Heb een tijdje terug een bug neergelegd via de webcare. Kan geen wifispots gebruiken omdat de wifi niet aan kan op dit moment omdat er dan problemen ontstaan.

Wil in de kroeg wifi gebruiken (zitten een paar wifispots in de buurt daar :*) ) en toen kwam dit probleem weer ter sprake. Toen ik vroeg of ze al een oplossing hadden voor die problemen met pushberichten konden ze een nieuwe firmware op het modem zetten. Mjah, dat sla ik niet af. Geen idee of ze meelezen (Hoi :w) maar hopelijk lost dit een hoop op.

Desnoods gooi ik mijn router even in een DMZ van het modem, dan zou alles echt gestroomlijnd moeten gaan (geen idee waar de problemen liggen namelijk).

En dan moet ik maar op andere wifispots testen of ik de problemen daar ook tegenkom, maar dat gebeurt vanzelf wel als ik ga vloeken :+ Alleen kunnen dat Ubee's of Cisco's zijn en geen idee of daar nog verschil in zit. Ik heb de Ubee.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Wil wel zo'n nokia tablet, alleen voor windows 8 is er nog steeds geen Ziggo app.
Duurt lang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
hjs schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 07:06:
Wil wel zo'n nokia tablet, alleen voor windows 8 is er nog steeds geen Ziggo app.
Daar hoop ik ook op! ;)

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-10 21:53
Donstil schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 23:55:
Sinds enkele weken problemen met mijn Ziggo aansluiting in ons appartement.
Al een paar keer gebeld met de ziggo helpdesk maar helaas zonder resultaat, daarom wilde ik het probleem even hier voorleggen.

Ik heb een door Ziggo aangesloten AOP in mijn meterkast met daarop een Umu1006 welke de data en tv splitst. Dit werkte 18 maanden probleemloos en ik hoefde er nooit naar om te kijken. Een paar weken geleden echter begon de tv problemen te geven, diverse kanalen (maar vooral Nl3 en RTL4) konden niet meer weergegeven worden, de tv (ik kijk via CI+ module) geeft de zenders heel blokkering weer of geeft aan dat de zender niet in mijn pakket zit. Voor dat probleem heb ik de helpdesk gebeld, daar adviseerde ze me de bekabeling na te lopen, er was dan wel niets veranderd maar "alles kan stuk" was de reactie.

Om een lange test periode kort uit te leggen: tv Kabel direct op het AOP en alles werkt prima, kabel via Umu1006 en er zijn problemen. (Ook als het internet niet is aangesloten)

Toen de helpdesk weer gebeld en na een paar dagen kreeg ik een nieuwe umu1006, helaas treed ook bij dit ding het probleem direct weer op. NL3 en RTL4 zijn slecht, rest (oa internet) is prima.

Het slechte beeld komt voornamelijk tijdens de piekuren voor en omdat Ziggo dan geen monteurs aan het werk heeft kunnen ze niet komen kijken.

Iemand hier die me nog een tip kan geven? Ik wordt er zo onderhand wel een beetje moe van namelijk :P
Hang gewoon een F-connector splitter (tweeweg) direct aan je AOP en hang daar je modem en je TV aan. Probleem 99% zeker opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
tha_bulldog schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 07:59:
[...]

Hang gewoon een F-connector splitter (tweeweg) direct aan je AOP en hang daar je modem en je TV aan. Probleem 99% zeker opgelost :)
Ja werkt dat? Staan die ziggo dingen bekend om hun slechte kwaliteit dan oid?

Moet ik dan het AOP aanpassen naar een f-connector? Of kan ik een kort kabeltje kopen wat ik op de AOP steek, dat heeft ziggo namelijk helemaal weg gewerkt.

Thnx weer.

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 28-10-2013 09:45 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
hjs schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 07:06:
En vrees dat die er ook niet zal gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Waarom niet? Ze kunnen moeilijk Windows blijven negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

tiguan schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:03:
Een windows (phone) 8 app, welke dus ook op RT werkt, moet toch wel kunnen?
Dat ze moeite met rechten hebben voor een algemene windows app, dat is nog enigzins te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb een router achter mijn ziggo modem gehangen (ik kwam poorten te kort en wifi van ubee is erg slecht). maar heb hem nu van modem naar een lan poort gezet en dhcp van modem regelt ook de ip's van alles aan nieuwe router. Maar is er een mogelijkheid om hem via WAN aan te sluiten? Als ik dat doe en geeft alles een ip in zelfde range en ik geef alles de gateway van ubee modem dan werkt het niet, zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Laatst online: 20-08-2024
Ben ik nou de enige, of ligt Ziggo.nl plat?

edit:

Never mind, nu doet ie het weer hier :)

[ Voor 41% gewijzigd door Turdie op 28-10-2013 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Komt dat aangekondigde Ziggo onderhoud bij jullie ook zo vaak voor? Voorgaande jaren was dit maximaal 1 keer per maand. Er zijn dit jaar al zo'n 20 keer werkzaamheden uitgevoerd, waarbij in augustus en oktober bijna iedere week. Aangezien ik nogal een nachtbraker ben vind ik het wel een beetje vervelend als om 1:00 uur de verbinding er voor uren uit komt te liggen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-10 17:06
tiguan schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:03:
Waarom niet? Ik verwijs maar eens naar het bewust negeren van Android, vanwege contracten met Apple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
hardware-lover schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:23:
Komt dat aangekondigde Ziggo onderhoud bij jullie ook zo vaak voor? Voorgaande jaren was dit maximaal 1 keer per maand. Er zijn dit jaar al zo'n 20 keer werkzaamheden uitgevoerd, waarbij in augustus en oktober bijna iedere week. Aangezien ik nogal een nachtbraker ben vind ik het wel een beetje vervelend als om 1:00 uur de verbinding er voor uren uit komt te liggen.
Ja bij mij ook. Iedere maand wel een keer onderhoud. Bij mij nu in drie maanden 6 keer onderhoud.
Ik slaap dan meestal gelukkig :)

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 28-10-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hier ook heel vaak ja. Begin me serieus af te vragen wat er allemaal uitgespookt wordt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-10 12:05
Ik de afgelopen week al 3 keer

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
shadowman12 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:29:
[...]
Ja bij mij ook. Iedere maand wel een keer onderhoud. Bij mij nu in drie maanden 6 keer onderhoud.
Ik slaap dan meestal gelukkig :)
Bij ons nu 10 keer in de laatste 3 maanden, ik zal er eens een telefoontje tegenaan gooien, al verwacht ik daar niet al teveel van.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
hardware-lover schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:34:
[...]

Bij ons nu 10 keer in de laatste 3 maanden, ik zal er eens een telefoontje tegenaan gooien, al verwacht ik daar niet al teveel van.
Telefoontje werkt niet bij Ziggo. Wat ik merk dat beter werkt is tweeten naar @ZiggoWebcare. Als belt kom je bij allemaal geoutsourcde call centers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Me no tweety ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Facebook dan? Werkt namelijk ook perfect. Me no tweety either, kutsysteem :P

[ Voor 29% gewijzigd door tiguan op 28-10-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Servor schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:33:
Hier ook heel vaak ja. Begin me serieus af te vragen wat er allemaal uitgespookt wordt dan.
Bij ons ook regelmatig, maar wat vervelender is dat de signaalsterkte van 75% nu naar 48% is gedaald.
Nadat ik alle bekabeling heb nagelopen en de Hirschman versterker had vervangen voor de "standaard" Ziggo versterker is het signaal nu zelfs naar 40% gedaald :(
Gevolg is dat sommige zenders gewoon niet werken (SBS 6 bijvoorbeeld en 311).

Naja... donderdag komt de monteur e.e.a. nameten. Maar kijken wat daar uit gaat komen.

Wat wel vervelend is dat je eerst door allerlei "hoepels" moet springen om aan te tonen dat er bij jou niets veranderd niet en bij Ziggo wel en dat dit toch echt de oorzaak van de verslechtering moet zijn.

Gelukkig heb ik overal goede kabels liggen en goede connectors, want dat maakt het gesprek wel iets makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Is het mogelijk, via een VPN constructie oid op een andere locatie TV via Ziggo te kijken? Ik kan me voorstellen je geen DVB-C kan ontvangen maar mischien via IP?

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Twisted schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:54:
Is het mogelijk, via een VPN constructie oid op een andere locatie TV via Ziggo te kijken? Ik kan me voorstellen je geen DVB-C kan ontvangen maar mischien via IP?
Denk het niet omdat je source dan toch een ander netwerk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dat kan je met een VPN toch juist zo mooi verbloemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
tiguan schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:44:
Dat kan je met een VPN toch juist zo mooi verbloemen?
Verschilt per VPN oplossing.

Heb nu ook een antwoord over het onderhoud:

Er worden de laatste tijd meer brieven verstuurd als er daadwerkelijk onderhoud wordt gepleegd. Excuses voor het ongemak!

Dit had ik wel verwacht.

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 28-10-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
shadowman12 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:52:
[...]
Verschilt per VPN oplossing.

Heb nu ook een antwoord over het onderhoud:

Er worden de laatste tijd meer brieven verstuurd als er daadwerkelijk onderhoud wordt gepleegd. Excuses voor het ongemak!

Dit had ik wel verwacht.
Ik heb alleen het daadwerkelijke onderhoud gemeld want als ik het aantal verstuurde berichten (aantal emails) had meegenomen dan was het aantal nog groter geweest. Tot nu toe (zoals gezegd, ik ben een echte nachtbraker), is er bij 2 meldingen binnen één week, bij een van die twee toch werkelijk de verbinding weggevallen. Als het alleen maar om de hoeveelheid berichten zou gaan dan had ik er niet eens melding van gemaakt ;)

Dus fijn dat ze excuses maken voor het aantal teveel verzonden berichten, maar voor mij doet dat er niet toe. Op 19-10 een bericht dat er op 22-10 onderhoud zou zijn, en op 20-10 een aankondiging voor onderhoud op 23-10. En dat laatste is daadwerkelijk gebeurd, tenminste, mijn verbinding viel rond 1:00 uur weg. Mag aannemen dat dit met het onderhoud te maken had. Wat precies, weet ik niet.

"Ziggo werkt voortdurend aan het verbeteren van zijn diensten. Zo ook bij u in de buurt. Daarmee garanderen we u een hoge kwaliteit televisie, telefonie en internet."

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
man-man-man, de snelheid is weer om te janken, rechtstreeks op het modem 103mb als max. Morgen maar eens bellen aangezien dit al sinds gisteren zo is :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:49
Twisted schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:54:
Ja, werkt. Heb thuis (waar een Ziggo verbinding is) een VPN server draaien om bij m'n server te kunnen. Voor de gein eens getest en het werkte destijds (halfjaar geleden?) prima. Was met de Android App. Alleen qua snelheid viel het een beetje tegen, hij moest vaak bufferen.

Geen idee of het nogsteeds werkt, misschien dat ze nu ook wel extra checks hebben ingebouwd in de apps. Maar veel NASsen kunnen ook als VPN server dienen, dus je zou het eens kunnen proberen als je een NAS hebt staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 21:13

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik krijg nu net de eerste factuur binnen, maar ik zie hier op dat ik ook voor de komende maand moet betalen, lijkt me nogal raar. Nu is mijn factuur dubbel zo duur. Je betaalt toch op het einde van de maand de factuur, niet aan het begin van de maand :/

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
MrVegeta schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 01:24:
Ik krijg nu net de eerste factuur binnen, maar ik zie hier op dat ik ook voor de komende maand moet betalen, lijkt me nogal raar. Nu is mijn factuur dubbel zo duur. Je betaalt toch op het einde van de maand de factuur, niet aan het begin van de maand :/
Periode: 01-11-2013 tot 01-12-2013, aan het begin van de maand dus.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:15
MrVegeta schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 01:24:
Ja en nee. De factuur bestaat uit twee gedeelten: het abonnementsgeld wat je vooruit betaalt en de gesprekskosten wat je uiteraard pas achteraf betaalt. De eerste keer valt altijd tegen want dan moet je in een keer de vorige maand betalen en de nieuwe maand, maar dan vooruit. Tegen de tijd dat je je abo opzegt wordt dat dan weer rechtgetrokken want dan ben je juist goedkoper uit.

Raar zou ik het niet durven noemen, de contributie van de sportschool, het maandelijkse voorschot op de energierekening, het tijdschriftabonnement, allemaal zaken die je vooruit moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-09 22:25
Cyclonic schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:10:
Ik zit hier nog met een Arris modem van 4 jaar oud, modem reset, haal de 15mb uppload makkelijk maar hij komt niet boven de 112mb uit, dit heb ik eigenlijk altijd gehad. Halen die oude crap modems geen 150mb? :p
Ik kreeg van de helpdesk gisteren te horen dat de Arris geschikt is voor maximaal 80Mbit download. Nam contact met ze op omdat mijn verbinding wegviel regelmatig wegviel en gisteren voorgoed, terwijl de ledjes allemaal keuring branden zoals ze horen te branden. Ook het helpdesk kon de moden niet meer benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-09 22:25
Klopt, het lijkt wel of per week een onderhoud wordt uitgevoerd... Heel vervelend gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 10:54
HI

maar ervaren jullie ook downtime, want ik heb het idee dat hun email alert tool een bug heeft en iedereen aanschrijft en niet alleen de betroffen wijk....kan iemand daar eens over meedenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Laatst online: 21-09 18:25
WeAreLegion schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:54:
Ik heb een router achter mijn ziggo modem gehangen (ik kwam poorten te kort en wifi van ubee is erg slecht). maar heb hem nu van modem naar een lan poort gezet en dhcp van modem regelt ook de ip's van alles aan nieuwe router. Maar is er een mogelijkheid om hem via WAN aan te sluiten? Als ik dat doe en geeft alles een ip in zelfde range en ik geef alles de gateway van ubee modem dan werkt het niet, zie ik wat over het hoofd?
Simpelste is om WAN poort van je router gewoon op DHCP te zetten.
En DHCP scoop op router aanmaken die afwijkt van ubee modem..
Als ubee in de 192.168.178.xxx range zit maak je op de router een afwijkende aan bv. 192.168.175.xxx

[ Voor 0% gewijzigd door fotojunk op 29-10-2013 14:54 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
fotojunk schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:53:
[...]

Als ubee in de 192.168.178.xxx range zit maak je op de router een afwijkende aan bv. 192.168.175.xxx
router in bridge zetten en die ubee lekker laten dhcp'en?

of je modem in bridge laten zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 11:28
stormfly schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:32:
maar ervaren jullie ook downtime, want ik heb het idee dat hun email alert tool een bug heeft en iedereen aanschrijft en niet alleen de betroffen wijk....kan iemand daar eens over meedenken?
Kan natuurlijk dat er een kans bestaat dat als ze iets centraals upgraden/updaten dat het een groot gebied kan raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
[...]

Ah zal dat eens proberen :)

Het werkt wel aardig maar ik wil modem niet in bridge hebben verder het werkt prima zo namelijk wil alleen hem op wan hebben dat zou moeten werken. Maar goed vannavond maar eens proberen ,bedankt voor tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Fijn, Ziggo is weer op direct marketing pad. Werd zonet gebeld door een miep die me HBO aan wilde smeren. :(

Die muts maar even fijntjes uitgelegd dat ik mijn films op andere manieren kijk ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:32:
HI

hardware-lover in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ook mijn tweet naar Ziggo.. https://twitter.com/ZiggoWebcare/status/394692726484004864

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
[...]

Thanks is gelukt hoor :) ik had dit al geprobeerd, maar was vergeten gateway van te zetten op die van 2e router (in dhcp van die router) :) alles werkt nu naar behoren en zit aangesloten op de WAN dus heb nu 4 poorten extra en betere wifi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:42
shadowman12 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:37:
[...]

Telefoontje werkt niet bij Ziggo. Wat ik merk dat beter werkt is tweeten naar @ZiggoWebcare. Als belt kom je bij allemaal geoutsourcde call centers.
En wie denk je dan dat er achter de webcare zit? Call centers werken gewoon volgens de richtlijnen, opgelegd door de opdrachtgever, Ziggo in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Steefmeister schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 23:24:
[...]

En wie denk je dan dat er achter de webcare zit? Call centers werken gewoon volgens de richtlijnen, opgelegd door de opdrachtgever, Ziggo in dit geval.
Tja, of je een externe agent treft of een interne medewerker die al wat jaartjes ervaring heeft. Geen verschil hoor.. :')

Die externe agents zijn er om 80% van de problemen af te vangen. Gevalletjes stekker zat niet in het stopcontact zeg maar. (ja, er zijn mensen die dat presteren).

Die lui van het webcareteam weten echt wel waarover ze praten :) Ben zelf ook een week externe agent geweest. Ben er weggegaan want ik deed dingen waarvoor ik niet aangesteld was. Kostte het callcenter te veel geld ofzo en toen begonnen ze daarover te mopperen. Weigerde om aan dat spelletje mee te doen dus werk er niet meer.

[ Voor 17% gewijzigd door Nox op 30-10-2013 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb nu het alles in 1 pakket plus. Als ik nu beslis om toch voor extra te gaan, word mijn contract dan verlengt met een jaar? Mijn contract loopt namelijk 12 feb af en heb geen zin om weer aan een jaar contract vast te zitten.

En ik merkte op dat in mijn ziggo in eens staat dat mijn contract tot 24-4-214 opzegbaar is terwijl ik een jaar contract heb die vanaf 12 feb 2013 begon.

[ Voor 25% gewijzigd door WeAreLegion op 30-10-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
WeAreLegion schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:33:
Ik heb nu het alles in 1 pakket plus. Als ik nu beslis om toch voor extra te gaan, word mijn contract dan verlengt met een jaar? Mijn contract loopt namelijk 12 feb af en heb geen zin om weer aan een jaar contract vast te zitten.

En ik merkte op dat in mijn ziggo in eens staat dat mijn contract tot 24-4-214 opzegbaar is terwijl ik een jaar contract heb die vanaf 12 feb 2013 begon.
Afaik niet, je contractsdatum wordt niet gewijzigd als je upgrade naar een ander pakket.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
NoxiuZ schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 00:14:
[...]

Tja, of je een externe agent treft of een interne medewerker die al wat jaartjes ervaring heeft. Geen verschil hoor.. :')

Die externe agents zijn er om 80% van de problemen af te vangen. Gevalletjes stekker zat niet in het stopcontact zeg maar. (ja, er zijn mensen die dat presteren).

Die lui van het webcareteam weten echt wel waarover ze praten :) Ben zelf ook een week externe agent geweest. Ben er weggegaan want ik deed dingen waarvoor ik niet aangesteld was. Kostte het callcenter te veel geld ofzo en toen begonnen ze daarover te mopperen. Weigerde om aan dat spelletje mee te doen dus werk er niet meer.
Heb vooral niet de illusie dat het webcare gebeuren niet outgesourced zal zijn. Een deel wordt internet opgevangen, maar ook een behoorlijk deel extern. Qua support kun je ook niet de ene call center medewerker gelijktrekken met de ander. Ook hier speelt werkervaring wel degelijk in rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ja, leuk dat getwitter, maar ik had het over het daadwerkelijk wegvallen van de verbinding, aan de hoeveelheid mailtjes zelf stoor ik me niet.

En volgens de Ziggo website is het volgende week weer raak op onze postcode 8)7

Status: gepland
Start: 5 november, 01.00 uur
Verwacht einde: voor 5 november, 04.00 uur

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Steefmeister schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:51:
[...]

Heb vooral niet de illusie dat het webcare gebeuren niet outgesourced zal zijn. Een deel wordt internet opgevangen, maar ook een behoorlijk deel extern. Qua support kun je ook niet de ene call center medewerker gelijktrekken met de ander. Ook hier speelt werkervaring wel degelijk in rol.
Ik heb (denk ik) redelijk intensief contact met het webcareteam. Niet iedereen daar is gelijk maar ze zijn een klein team dat snel schakelt. Als iemand iets niet kan oplossen kunnen zij een stuk sneller schakelen met elkaar dan zo'n extern callcenter.

Er ging wat mis met het flashen van de betafirmware maar vandaag staat hij erop. Eerste bevindingen van de problemen met pushberichten is dat er nog steeds lag is maar die niet meer is dan een paar seconden enkele tientallen seconden voor whatsappberichten verzonden worden. Ontvangen kan ik nog niet testen. Morgen eens even met twee telefoons (eentje 3g, eentje wifi) testen wat de tijden zijn tussen ontvangst en verzenden.

En er is nog wel meer maar dat moet nog even getest worden :P

[ Voor 5% gewijzigd door Nox op 31-10-2013 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-10 22:13
Goed nieuws...

http://www.nu.nl/tech/361...t-vele-malen-sneller.html

...zal alleen nog wel wat jaren duren. Maar in elk geval goed voor de concurrentie de komende jaren tegen het groene monster(KPN) met zijn glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-10 22:32
Zijn er hier ook mensen in regio Tilburg / Limburg die sinds gisteren geen NL 1 / 2 HD meer ontvangen? Signaal is gewoon goed maar het lijkt wel of de kanalen gewoon verhuisd zijn naar een andere frequentie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 07:12

Accountant

Mindset+goal= Succes

Kunnen jullie misschien even advies geven. Ik denk erover mijn abonnement van alles in 1 plus met 60mb te downgraden naar basis met 20 mb inet. Ga ik dit merken denken jullie?

Gebruikersprofiel man en vrouw:
- Download gemiddeld 2-3 dagen per maand een hele bulk (Synology download dan met 4-6mb p/s), maar het maakt me weinig uit als hij er wat langer over doet heb immers de tijd
- Vrouw kijkt veel uitzending gemist via apple tv / ipad/iphone streamen dus
- Nooit 2 streams tegelijk (vrouw boven ik onder streamen)
- dagelijks gebruik van inet mail geen online games

Volgens mij is het knelpunt of die uitzending gemist streamt. Maar zoals ik op de webiste lees van Ziggo kun je na je contractstermijn onbeperkt down upgraden. Ik denk dat ik het eens ga proberen, scheelt toch weer een tientje in de maand. Denk dat 60mb leuk is als je sneller wilt downloaden en meerdere dingen wilt streamen tegelijkertijd.

Maar misschien brengen jullie me op andere gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Ik kan nu wifispots instellen, echter moet je daarvoor blijkbaar je telefoon beveiligen :/

Wat is het nut er dan nog van als ik continu een code moet intikken, alsof mijn telefoon zoveel belangrijke data bevat ofzo. Die staat niet in mijn telefoon. Lekker onhandig dus. Vegen is makkelijker, ooit heeft mijn zusje haar telefoon verloren maar die kwam juist terug omdat hij niet zo beveiligd was en men mij nog kon bellen met het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 11:28
Accountant schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:33:
Kunnen jullie misschien even advies geven. Ik denk erover mijn abonnement van alles in 1 plus met 60mb te downgraden naar basis met 20 mb inet. Ga ik dit merken denken jullie?

- Download gemiddeld 2-3 dagen per maand een hele bulk (Synology download dan met 4-6mb p/s), maar het maakt me weinig uit als hij er wat langer over doet heb immers de tijd

Volgens mij is het knelpunt of die uitzending gemist streamt. Maar zoals ik op de webiste lees van Ziggo kun je na je contractstermijn onbeperkt down upgraden. Ik denk dat ik het eens ga proberen, scheelt toch weer een tientje in de maand. Denk dat 60mb leuk is als je sneller wilt downloaden en meerdere dingen wilt streamen tegelijkertijd.

Volgens mij merkt 90 procent van de gebruikers er niets van. als je nu 4 tot 6 millibit download dan kan dat straks ook, je hebt tenslotte een 20 mbit verbinding (je zult vast MB/Sec. bedoelen, dat wordt dan 2,2 omgeveer). Als je dat in de nacht inplanned dan merkt niemand er iets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Lord_Dain schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 11:27:
Zijn er hier ook mensen in regio Tilburg / Limburg die sinds gisteren geen NL 1 / 2 HD meer ontvangen? Signaal is gewoon goed maar het lijkt wel of de kanalen gewoon verhuisd zijn naar een andere frequentie..
Limburg ook problemen. Tevens een aantal mtv zenders die ook niet doorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:52
Accountant schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:33:

Ik kan je keuze alleen maar bevestigen, wij hebben dezeflde stap gemaakt :)

Ik download ook vrij veel (20GB in de week ofzo) maar ik download met mijn mediaspeler welke toch maar max 16Mbit/sec download.

Verder maken wij veel gebruik van internet (laptops/mediaspelers/tablets/smart phone's).

Ik heb nog geen enkel probleem ervaren, alleen betalen we een stuk minder per maand :)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Storing mbt. bepaalde zenders niet kunnen ontvangen kan worden opgelost door de zenders opnieuw af te stemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-10 12:13

IJsrace

null

Hier ook iemand met last van de enorme wisselende pings, en dan inderdaad vooral op de piekuren.
Krijg inmiddels mijn 3e modem van Ziggo, want ze willen nog steeds niet geloven dat er hier ook waarschijnlijk een capaciteitsprobleem heerst. Downloaden gaat op rap tempo, met hier en daar wat inkakkers door de timeouts etc. maar het grote probleem zit natuurlijk in het online gamen. Leuk, net BF4 uitgekomen en kan ik nog niet spelen.

Mensen hier nog tips om de klantenservice te overtuigen van mijn probleem?

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/554yv.png

[ Voor 4% gewijzigd door IJsrace op 31-10-2013 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Alles-in-1 Plus en ben er zeer tevreden over. Op een paar kleine storingen na niks aan de hand en ook de internetsnelheid is precies wat beloofd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Laatst online: 09:23
Ik moet zeggen dat ik sinds deze week ook problemen heb met het modem. Wat de meeste hier aangeven dat ze tijdens het pingen (naar buiten?) af en toe en time out krijgen of een te hoge ping hebben.

Dit heb ik dus ook, maar ik ping dan niet naar buiten maar naar het modem van Ziggo... Het is sporadisch. Gisteravond moest ik even een map van +- 3 GB vanaf mijn laptop (wifi 5g) naar mijn nasje (lan 1Gb) kopiereren. Je kon aan het gedrag van het kopieren (win8.1) al merken dat ik 3 tot 5 secondes even geen netwerk meer had. Ik heb toen gelijktijdig een ping -t 192.168.1.1 uitgevoerd en bleek idd dat ik af en toe een request timed out of een behoorlijke ping van > 1000ms kreeg. Toen dacht ik dat het wellicht aan mijn wlan kon liggen, dus heb ik vanaf mijn server (lan) ook een ping -t 192.168.1.1 uitgevoerd. Wanneer mijn laptop een request timed out of een hoge ping van >1000ms kreeg, zag je dat ook op mijn server. Is er onlangs een firmware update geweest?

Gamen (COD, WiiU) gaat dus ook niet meer. Ik word er gewoon uitgekicked. Ik ga vanavond of morgen even mijn modem resetten(hard). Mocht het probleem nog zijn, dan Ziggo maar bellen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Is er iemand die ervaring heeft met het repeaten/doorgeven van een Ziggo WifiSpots netwerk? Kan in m'n nieuwe appartement een WifiSpots netwerk ontvangen (al getest en verbinden lukt ook met inloggegevens), maar helaas kan ik het niet overal ontvangen. Zou het graag willen versterken, dan heb ik de 1e maand / 2 maand in ieder geval internet.

Heb nog een WRT54GL liggen waar ik evt. DD-WRT oid op kan zetten, maar ik weet niet goed waar ik moet beginnen.

Met een PC moet het sowieso kunnen: http://www.countrymilewif...ith-ethernet-devices.aspx . Maar een WRT54GL routertje is wat makkelijker te verstoppen in de woonkamer :+

[ Voor 29% gewijzigd door ThinkPad op 01-11-2013 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:35:
[...]

Nou, t was een kwestie van firewall uitschakelen (kennelijk ingeschakeld na de update) op de Ubee en mac-passthrough werkt weer als van ouds :z Jammer dat de klantenservice niet de vragen beantwoord in m'n email en zo snel als mogelijk verwijst naar het betaalnummer a 65 ct p/m.. Raar hoor, boden ze een feature in het verleden aan OP de Ubee VAN Ziggo en verwijderen die zonder ruchtbaarheid, los van het feit dat in de online handleiding nog altijd mac-passthrough genoemd wordt.. duuus 8)7
Overigens is het zo dat de "passthrough mac address"-functie nog gewoon aanwezig is en deze prima werkt. In de HTML hebben ze deze disabled met "<!--" en "-->" Dit is eenvoudig op te lossen met GreaseMonkey (Firefox add-on: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/greasemonkey/) en het volgende userscript:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
// ==UserScript==
// @name        ziggo ubee evw3200 passthrough mac address 2
// @namespace   http://ziggo.nl
// @description remove <!----> and <!-- and -->
// @include     http://192.168.178.1/RgOptions.asp
// @version     2
// @grant       none
// ==/UserScript==

document.body.innerHTML=document.body.innerHTML.replace(/<h3>Options<\/h3>/g,"<h3>Options - <font color=red>hidden options enabled by Greasemonkey. Be careful.<\/font><\/h3>");

document.body.innerHTML=document.body.innerHTML.replace(/<!---->/g,"");

document.body.innerHTML=document.body.innerHTML.replace(/<!--<tr>/g,"<tr>");
document.body.innerHTML=document.body.innerHTML.replace(/<\/tr>-->/g,"<\/tr>");
document.body.innerHTML=document.body.innerHTML.replace(/<\/tr>\n-->/g,"<\/tr>");

Vermoedelijk was het disabled vanwege incompatible users, ofwel het gaf meer problemen dan het oplostte ;)

Met dank aan "xnpu" voor het originele script op http://ziggo-gebruikers.n...thread.php?t=42528&page=8
Dit bracht mij op het bovenstaande idee/script!

Het voordeel van mijn/bovenstaand script is dat het de instellingen laat zoals ze geconfigureerd zijn en de MAC adressen in de lijst toont. Daarnaast past het zich automatisch aan, aan de HTML van de geinstalleerde firmware.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2013 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je die laatste twee regels niet vervangen door onderstaande?

code:
1
document.body.innerHTML=document.body.innerHTML.replace(/<\/tr>\n?-->/g,"<\/tr>");

of zelfs
code:
1
document.body.innerHTML=document.body.innerHTML.replace(/<\/tr>\s*-->/g,"<\/tr>");

Het is alweer een poosje geleden dat ik met reguliere expressies heb gewerkt, dus ik kan ernaast zitten hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerrythafast schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:31:
Kun je die laatste twee regels niet vervangen door onderstaande?

code:
1
document.body.innerHTML=document.body.innerHTML.replace(/<\/tr>\n?-->/g,"<\/tr>");

of zelfs
code:
1
document.body.innerHTML=document.body.innerHTML.replace(/<\/tr>\s*-->/g,"<\/tr>");

Het is alweer een poosje geleden dat ik met reguliere expressies heb gewerkt, dus ik kan ernaast zitten hoor :p
Het lijkt erop van wel (met die eerste "?"), haha! Ik was verder opgehouden met optimaliseren omdat het werkte, maar je hebt helemaal gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
Bloederig schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 22:51:
Hier ook iemand met last van de enorme wisselende pings, en dan inderdaad vooral op de piekuren.
Krijg inmiddels mijn 3e modem van Ziggo, want ze willen nog steeds niet geloven dat er hier ook waarschijnlijk een capaciteitsprobleem heerst. Downloaden gaat op rap tempo, met hier en daar wat inkakkers door de timeouts etc. maar het grote probleem zit natuurlijk in het online gamen. Leuk, net BF4 uitgekomen en kan ik nog niet spelen.

Mensen hier nog tips om de klantenservice te overtuigen van mijn probleem?

[afbeelding]
Je bent niet de enige met ping / latency issues. Waar ik woon zijn ook enorme capaciteits problemen, ik zelf en een andere buur zijn al maanden bezig met Ziggo waarbij na 8-9 monteur bezoeken en metingen in de avond duidelijk werdt dat alle modems in de buurt issues hebben.

Ik zou in ieder geval aanraden om de monteur bezoeken tijdens de drukke avond uren te roosteren. In principe kunnen ze heel snel zien of er een wijk probleem is middels een DMR meting (als ik me niet vergis heet dat zo). De vraag is hoe snel zaken daarna verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
Aanbieding van Ziggo gekregen om mijn abonnement te verlengen. Kan kiezen tussen de Interactieve HD ontvanger of recorder. Aangezien ik me al twee jaar erger aan dat Cisco onding van de vorige actie wil ik nu alleen verlengen als ik de Humax recorder erbij krijg. Ziggo geeft aan dat je een Samsung of Humax krijgt afhankelijk van het aanbod en dat je alleen via internet gebruik kan maken van de actie. Iemand nog een gouden tip om toch de Humax te kunnen bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Heb je de kleine letters ook gelezen? Je tekent bij die aanbieding ook meteen ff voor 2 jaar in bloed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Die heb ik gelezen ja, ben, op de Cisco recorder na, verder al jaren tevreden dus heb ook geen reden om bij ze weg te gaan... Naar mijn idee blijft de kabel de komende twee jaar nog wel het beste alternatief. In ieder geval voor hetgeen ik wil afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dan is het wellicht een goede keuze ja. Ik weet niet of er bv. plannen zijn voor glasvezel o.i.d. bij jou in het PC gebied. M.b.t. de keuze voor de recorder, ik zou het gewoon vragen. Vertel ze dat jij best 2 jaar bij wil tekenen maar dan op voorwaarde dat je de Humax krijgt. Dan lijkt me dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:44

Sandyman538

SandstorM [148839]

Lord_Dain schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:29:
Dan is het wellicht een goede keuze ja. Ik weet niet of er bv. plannen zijn voor glasvezel o.i.d. bij jou in het PC gebied. M.b.t. de keuze voor de recorder, ik zou het gewoon vragen. Vertel ze dat jij best 2 jaar bij wil tekenen maar dan op voorwaarde dat je de Humax krijgt. Dan lijkt me dat geen probleem.
Dat is het dus wel, omdat Ziggo niet weet welk apparaat wordt uitgeleverd en ze daar dus ook geen toezeggingen op doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sandyman538 op 01-11-2013 15:11 ]

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Sandyman538 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:10:
[...]

Dat is het dus wel, omdat Ziggo niet weet welk apparaat wordt uitgeleverd en ze daar dus ook geen toezeggingen op doen.
Daar ben ik ook net achter... Na 15 minuten bellen geen resultaat. Enige wat ze konden vertellen, als je alsnog de Samsung krijgt, er over klagen en dan zijn er misschien wel mogelijkheden. Ik ga er nog eens over nadenken want twee jaar met weer een waardeloze recorder is dan weer net wel iets te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
ThaBuz schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:21:
[...]

Daar ben ik ook net achter... Na 15 minuten bellen geen resultaat. Enige wat ze konden vertellen, als je alsnog de Samsung krijgt, er over klagen en dan zijn er misschien wel mogelijkheden. Ik ga er nog eens over nadenken want twee jaar met weer een waardeloze recorder is dan weer net wel iets te lang.
Die Samsung is echt waardeloos! Ik heb hem en wacht nu op een vervanging. Heb alleen maar problemen met dat ding!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Gaat het over de C7140? Ik heb dat ding ook al eeuwen. Op zich werkt ie goed, alleen is hij verschrikkelijk langzaam (opstarten duurt ruim een minuut, gids laden duurt eeuwen) en vooral het Interactieve deel, wat later is toegevoegd, is onhandig te bereiken en ook heel traag. Ik ben er echter aan gewend, dus erger me er niet meer zo aan, ga gewoon na het aanzetten eerst ff wat drinken pakken. De enige die er geen geduld voor heeft is onze kleine, die staat dan te springen op het bed van ergernis.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:20
ITV is op de Humax precies even traag en onhandig.
Pagina: 1 ... 54 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]