Dat laatste overweeg ik inderdaad ook, en dan zoals hier onder beschreven wordt:
Al moet ik zeggen dat het wifi bereik van mijn D-Link DIR-655 me momenteel niet mee valt.Masimo schreef op zondag 08 september 2013 @ 20:51:
[...]
Het is niet per se noodzakelijk om de Ziggo modem in bridge mode te laten zetten als je je eigen wifi-acces point wilt gaan gebruiken.
Ik heb hier een Netgear WNDR3700 wifi-router i.c.m. met de Ziggo modem in originele toestand. De wifi-spots funktie werkt hier dus zoals normaal. Even voor de duidelijkheid: mijn Ziggo modem's wifi staat uit (géén "Ziggoxxxxx" SSID), en toch zijn de hotspots ("Ziggo" SSID) op 2,4 én 5 GHz in de lucht. De Wifi-spots staan dus los van je eigen wifi.
De Netgear staat in accespoint-modus en DHCP uit. De Ziggo modem: wifi uit en deelt de IP-adressen uit aan de clients. Geen problemen met dubbele NAT, firewalls, etc.. Inmiddels hangt er aan de Ziggo modem ook nog een 5-poorts switch en zit er in het netwerk ook nog een tweede wifi accesspoint. Allemaal zonder vertragingen en/of andere problemen. Kwestie van even de tijd nemen je netwerk goed in te richten. Ik heb alle bekabelde apparaten (TV's, accespoints, mediaplayer en NAS) een vast IP gegeven. Alle wifi-clients (smartphones, tablets, laptops, spelcomputers) maken verbinding met één van de accesspoints en krijgen een IP via de Ziggo modem toebedeeld. Momenteel surfen zelfs de buren nog mee op de wifi vanwege een kapotte wifi-router bij hun. Best druk dus, maar alles werkt.
[ Voor 3% gewijzigd door Joster op 23-10-2013 11:25 ]