[ZIGGO] Problemen met TV en Internet

Pagina: 1
Acties:

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:35
Sinds enige tijd heb ik problemen met Ziggo (Z2).
De problemen zijn dat mijn digitale tv niet optimaal is en me internet ook te wensen over laat.

Mijn thuis situatie is al als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://oi44.tinypic.com/28s7hqc.jpg

Nu is mijn beneden tv goed, wel kan ik zien dat de error rate op verschillende netten aanwezig is.
TV eerste verdieping heb ik strepen op alle netten.... (analoog)
Zolder heb ik alleen NL1, 2 en 3. De rest heb ik af en toe.
Na reset van de versterker werkt hij wel weer.

Internet is altijd verbonden maar duurt af en toe onzettend lang om een host te bereiken.
Email binnen halen wil af en toe niet via MS Outlook.

Hoe kan ik dit het beste oplossen. In het verleden heeft het namelijk prima gewerkt. Contact met de Ziggo al gehad, die konden niks vreemds of een storing ontdekken. Alleen eventueel een monteur langs sturen.

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 15:35
Kijk eens op kabelkeur.nl. Wat ik in jouw plaatje mis is de lengte van de kabels. Daarnaast zie ik dat je een gesplist signaal nogmaals splits, dit is niet wenselijk. De kans is erg groot dat het signaal niet sterk genoeg is op de TV's die het verste weg liggen.

• Chris89
De lengte van de kabels weet ik zo snel niet uit me hoofd.
Zal vanavond even kijken hoelang alles is.

Weet dat splitten niet wenselijk is maar het niet mogelijk om meerdere kabels te trekken dus dit was de makkelijkste oplossing. Nu is de vraag, zou het uit maken als er een andere versterker tussen komt of andere hardware? De versterker nu is van een of ander low budget fabrikant en splitters zijn de bekende goedkope splitters.

• dt77h
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-06 15:53
het kan heel goed zijn dat de splitter die op je aop zit niet helemaal goed meer is, ook is het aan te raden je versterker in de mdeterkast te plaatsen. de versterker hoort voor al je splitsingen te zitten.
om te testen of de splitter op je aop kapot is kijk je eerst in je modem om te kijken of je veel uncorrectables hebt.
verwijder de splitter en sluit de modem direct op de aop aan.
laat de modem een tijdje draaien en kijk weer of je uncorrectables hebt.
heb je zonder splitter ook veel uncorrectables is de splitter op je aop kapot.

edit: je low budget versterker kan idd ook kapot zijn en dus veel ruis veroorzaken, trek die er is tussenuit en test daarna nog eens je internet en de overige tv's

[ Voor 13% gewijzigd door dt77h op 28-11-2013 11:18 ]

• Chris89
De splitter op de AOP is een zoals hier staat:
Afbeeldingslocatie: http://www.bgb.nl/img/technetix-tratec-mcp-03-radio-tv-data-verdeler-kabelkeur__2088_1b.jpg
Dus die zet je op AOP. (Deze is in de huiskamer en de groene kabel komt uit de meterkast aan de andere kant van de muur.)

Het is dus na mijn weten niet mogelijk om het modem direct aan te sluiten op de aop.
Uncorrectables, kan ik zo snel niet checkken op kantoor.

• dt77h
als je deze splitter gebruikt (voor zover ik weet is de mcp-03 niet door ziggo geleverd) heb je niet een ziggo aop geplaats bij het aansluiten. ziggo gebruikt een tras1000 als aop (dit is een eengats aop) en een umu als splitter.
als je geen gebruik maakt van ondemand kan je de umu gebruiken.
als je wel gebruik maakt van ondemand moet de umu splitter er tussenuit ( die is niet retour geshikt) en moet je direct op de aop een retour geschikte versterker aansluiten bijv. de tratec fra-752n
als ik jouw was zou ik eerst eens de aop en splitter vervangen door bovengenoemde. (splitter en aop kunnen namelijk niet helemaal in orde zijn.

P.s. de optie om de versterker in de meterkast te hangen en vanuit daar naar elke tv een eigen kabel te leggen, dus zonder splitters is veruit de beste oplossing. :)

[ Voor 13% gewijzigd door dt77h op 28-11-2013 11:34 ]

• Chris89
Als ik het nu begrijp zeg dat je bestaande AOP moet vervangen door deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.cablers.nl/WebRoot/Store/Shops/Digiproof/4BE7/FAC8/4123/2925/BCC9/515D/32E5/06E6/UMU_complete_kit_800x600.jpg

Maak momenteel alleen gebruik van digitiale tv dus geen demond. (misschien toekomst)
Als ik dat zou willen wat moet ik dan doen? Dat begrijp ik niet helemaal uit je verhaal.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:17
De afstanden is wel van belang, maar ook goede kabels en versterkers/splitters. Wat voor merk heb je daar allemaal voor? Ik heb thuis kabels van Hirschmann en ook de versterker. Sindsdien heb ik beneden 100% signaal en kwaliteit en boven na 15 meter kabel ook 80% met 100% kwaliteit. Hiervoor had ik beduidend minder signaal beneden en boven. Kwaliteit van de spullen doet er dus ook wel toe.

Verder zie ik 3 splitters, dit lijkt mij ook niet echt bevordelijk voor het signaal, misschien moet je kijken om dat anders aan te pakken? Waarom eigenlijk een splitter achter de versterker? meestal hebben deze toch al 2/3/4 uitgangen?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• dt77h
dat is idd het aop setje wat je moet hebben.
het retour verhaal over ondemand kan je vergeten, ziggo maakt tegenwoordig voor ondemand gebruik van wifi of ethernetkabel, en niet meer via de coaxkabel.
als je ook een versterker in de meterkast gaat gebruiken kun je de umu (splitter) er tussenuit halen.
hoe jij nu de versterker hebt zitten is niet echt lekker de versterker zit nu na een x aantal lengte coaxkabel met twee splitters ertussen en kan dus de eventuele ontstane ruis op de lijn gaan versterken.
dit is niet echt bevoordelijk voor je verdere signaal

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:44
Versterker zo dicht mogelijk bij je AOP zetten. Als de versterker een zwak signaal binnenkrijgt kan hij er nooit weer een heel goed signaal van maken. Je versterkt de ruis namelijk ook.

Ook zou ik zorgen dat je wat minder splitters gebruikt. Kun je niet de kabels van de diverse aansluitingen in de meterkast uit laten komen, en daar op 1 centrale splitter/versterker zetten? Dan heb je overal goed signaal.

Ook goede kabels gebruiken, niet van die dropveters van Gamma, maar KOKA799. En goede connectoren natuurlijk. Niet van die dingen met een wit plastic kapje. Goede volledig metalen connectoren.

[ Voor 62% gewijzigd door ThinkPad op 28-11-2013 12:04 ]

• dt77h
idd aop vervangen goede versterker in de meterkast en naar elke tv een eigen coaxkabel.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:44
Als je overigens bij Ziggo aanklopt met de mededeling dat je slecht signaal hebt en vermoed dat het door je AOP komt dan sturen ze je waarschijnlijk wel zo'n nieuw AOP op. Die hierboven werd gepost is de UMU, die zit volgens mij standaard bij een installatiepakket van Ziggo.

Mocht Ziggo je niet willen helpen dan zijn ze op Marktplaats ook wel te vinden: http://www.marktplaats.nl...iggo-upc-aansluitset.html

Een versterker die bij Ziggo pakketten vaak gebruikt wordt is de Technetix / Tratec FRA-752/N. Die heeft, zoals iemand hierboven al zei, meerdere uitgangen, met per uitgang verschillende versterking. De kabel van de TV op zolder plug je dan in de uitgang met de meeste versterking.

Met die hardware moet het zeker lukken. We hebben hier thuis een soortgelijke situatie, ook meerdere TV's met digitale ontvanger, de verste zit ook zeker een meter of 20 / 25 aan coax tussen. Nooit problemen met storing of signaalsterkte. Verschil is echter dat elke aansluiting bij ons netjes in de meterkast uit komt, en niet onderweg nog weer wordt gesplit.

[ Voor 69% gewijzigd door ThinkPad op 28-11-2013 12:14 ]

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-06 07:14
Kan als Ziggo gebruiker het bericht van ThinkPad bevestigen dat die AOP bij een installatiepakket van ziggo zit

• dt77h
hierboven klopt helemaal.

• Chris89
Contact formulier ingevuld op de site, dus nu even wachten op een reactie.
Edit: Duurt lang die vriendelijke vrieden van Ziggo...

[ Voor 27% gewijzigd door Chris89 op 28-11-2013 16:59 ]

Anoniem: 459573

Chris89 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:06:
Sinds enige tijd heb ik problemen met Ziggo (Z2).
De problemen zijn dat mijn digitale tv niet optimaal is en me internet ook te wensen over laat.

Mijn thuis situatie is al als volgt:

Nu is mijn beneden tv goed, wel kan ik zien dat de error rate op verschillende netten aanwezig is.
TV eerste verdieping heb ik strepen op alle netten.... (analoog)
Zolder heb ik alleen NL1, 2 en 3. De rest heb ik af en toe.
Na reset van de versterker werkt hij wel weer.

Internet is altijd verbonden maar duurt af en toe onzettend lang om een host te bereiken.
Email binnen halen wil af en toe niet via MS Outlook.

Hoe kan ik dit het beste oplossen. In het verleden heeft het namelijk prima gewerkt. Contact met de Ziggo al gehad, die konden niks vreemds of een storing ontdekken. Alleen eventueel een monteur langs sturen.
Ik heb het schema wat aangepast voor je met wat veranderingen, en gebruikte materiaal. Als je het zo aanlegt met coax van rond de 20 meter per gebruikte poort op je versterker, gaat het goed.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/30rv536.jpg

Gebruik als einddoos (mocht je die gebruiken op de kamers, mits je de coax rechtstreeks aansluit) bijv. een Astro Gut14D.

Gebruik coaxkabel zoals Koka799 van Hirschmann of Belden H125.

Gebruik als versterker bijv. een Hirschmann GHV41M (vergeet niet het kapje eraf te halen en de versterker middels een jumper op actief retour te zetten! Groene led op print gaat dan branden).

Bij de FRA 752 versterker hoef je verder niets te doen, gewoon aansluiten en gaan.

Succes!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 16:09
Anoniem: 459573 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:25:
[...]

Ik heb het schema wat aangepast voor je met wat veranderingen, en gebruikte materiaal. Als je het zo aanlegt met coax van rond de 20 meter per gebruikte poort op je versterker, gaat het goed.

[afbeelding]

Gebruik als einddoos (mocht je die gebruiken op de kamers, mits je de coax rechtstreeks aansluit) bijv. een Astro Gut14D.

Gebruik coaxkabel zoals Koka799 van Hirschmann of Belden H125.

Gebruik als versterker bijv. een Hirschmann GHV41M (vergeet niet het kapje eraf te halen en de versterker middels een jumper op actief retour te zetten! Groene led op print gaat dan branden).

Bij de FRA 752 versterker hoef je verder niets te doen, gewoon aansluiten en gaan.

Succes!
Mee eens, enige is dat die genoemde versterkers meerdere uitgangsnivo's heeft, en bij dezelfde kabellengtes krijg je dan zo'n 8dB scheefloop. Bij gelijke kabellengtes zou ik eerder een 1-poorts versterker nemen met een 4-voudige splitter. 10dB versterking is voldoende, wil je ruim zitten dan kun je een 20dB versterker nemen en die iets terugdraaien. Ligt er natuurlijk wel aan wat je signaal nu op je AOP is, ik gok dat je met een 10dB versterker al voldoende hebt.

Een Hirschmann GHV920 + VFC0741 splitter lijkt me dan raadzamer.

Als TS geen 4 kabels kan trekken en de huidige kabels goed zijn kan de situatie in de TS wel behouden blijven. Alleen moet de versterker boven verdwijnen en direct achter de eerste splitter. De 2e splitter (huiskamer) vervangen door een aftakelement en de eerste verdieping-TV ook op de 3-weg splitter aansluiten.

Beneden zo'n 10dB versterken, met een AFC1211 een aftakking maken voor de woonkamer TV (woonkamer op de 12dB dempingspoort) en boven de 2e 3-wegsplitter behouden.

(actief) retourgeschikt is niet PERSE nodig, als het puur om TV kijken gaat. Voor VOD enz is het wel noodzakelijk, en als je het nu goed doet ben je meteen klaar.

[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 28-11-2013 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Eindelijk contact met Ziggo gehad.
Krijg een nieuwe AOP opgestuurd.
*Binnen 5 dagen binnen.

Om even een update te geven, de splitter voor huiskamer tv kan verwijdert worden.
Zodat de huiskamer tv op de versterker komt.

Het verwijderen van de splitter op zolder is niet mogelijk omdat er maar 1 kabel naar zolder vanuit de meterkast gaat helaas... Oud huis dus geen mogelijkheid om meer kabels te trekken...

Als de AOP binnen is zal ik wel weer een update geven. Als het beeld dan nog slecht is word de versterker en splitter vervangen. De bekabeling is van Hirschmann dus die zal prima moeten zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Chris89 op 29-11-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:41
Chris89 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 14:47:
Eindelijk contact met Ziggo gehad.
Krijg een nieuwe AOP opgestuurd.
*Binnen 5 dagen binnen.

Om even een update te geven, de splitter voor huiskamer tv kan verwijdert worden.
Zodat de huiskamer tv op de versterker komt.

Het verwijderen van de splitter op zolder is niet mogelijk omdat er maar 1 kabel naar zolder vanuit de meterkast gaat helaas... Oud huis dus geen mogelijkheid om meer kabels te trekken...

Als de AOP binnen is zal ik wel weer een update geven. Als het beeld dan nog slecht is word de versterker en splitter vervangen. De bekabeling is van Hirschmann dus die zal prima moeten zijn.
De goede kabels is prettig, maar onderschat het belang van juist aansluiten van connectoren niet. Het komt zeer veel voor dat onjuist gemonteerde connectoren tot signaal verlies lijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Ondertussen nieuwe aop. Beeld bij binnenkomst is wel beter. Alle connectoren vervangen door die van het kabel keurmerk(tratec).

Nu wil ik de splitter ook vervangen door tratec es-02+/n met deze f connectoren tratec spp 12k. Alleen nu vraag ik me af hoe ik de kabel moet aansluiten. Denk namelijk dat me kabel te dik is. Kan iemand beschrijven hoe dit werkt en hoe ik dit werkend kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:41
Even op de website van Hirschmann kijken, daar staat de juiste wijze netjes uitgelegd in filmpjes.

http://www.hirschmann-multimedia.nl/installation/montagefilm
Pagina: 1