• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 15:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Het lijkt erop dat de router (of je verbinding) stuk is. Bel je ook via Ziggo? Want dat zou het wegvallen van de verbinding met de klantenservice kunnen verklaren.

Hoe dan ook: Als er niets veranderd is, en er is geen storing in jouw postcode, dan zal de router stuk zijn. Dat zal Ziggo toch echt zelf moeten onderzoeken.

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

ikt

We hebben al een nieuwe router gekregen. Bij mijn postcode is dit aan de hand:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oWTPr3Nl.png

Het wegvallen van de verbinding gebeurde op mijn mobiele telefoon, met de gewone telefoon was bellen onmogelijk.

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10 15:59
Sinds kort heb ik ook last van die bovengemelde storing. Het modem blijft maar zijn upstream verliezen.

Edit; 3 keer opnieuw moeten invullen deze reply :X

[ Voor 21% gewijzigd door Tha_T op 22-08-2013 13:55 ]

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 15:53
Hmm, ik heb sinds kort Internet + TV Z3 van ziggo (overgestapt van alles in 1 nr 2). Maar de upload valt bij mij nog erg tegen.

Ik dacht eerst dat het 160/16 was, maar ik zie nu dat Ziggo 150/15 levert. Speedtest.ziggo levert me 147/10 op. Download is prima dus, maar upload (wat ik belangrijker vind) is nog wel erg laag. Waar kan dit aan liggen? Wat kan ik nog checken?

Ik heb zo'n Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 modem en ben via Gigabit verbonden. De modem staat al 2 dagen aan, dus t lijkt me niet dat t ligt aan intrainen ofzo. Ook het interne net kan niet echt t probleem zijn aangezien de download prima is. Verder heb ik regelmatig op verschillende tijden gechecked, met alle andere pc's uit, maar nooit komt t boven de 10,11 uit.

De info v/h modem geeft aan dat er 1 channel voor upstream gebruikt wordt:
Channel1:
Channel ID: 2
Upstream Frequency: 44500000 Hz
Modulation: 64 QAM
Bit Rate: 30720 kBits/sec
Power Level: 43.2 dBmV

Channel 2:
Channel ID: Not used
Upstream Frequency: 0 Hz
Modulation: 0 QAM
Bit Rate: 0 kBits/sec
Power Level: 0.0 dBmV

Channel 3:

Channel 4:

[ Voor 38% gewijzigd door - peter - op 22-08-2013 14:10 ]

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
- peter - schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 14:05:
Hmm, ik heb sinds kort Internet + TV Z3 van ziggo (overgestapt van alles in 1 nr 2). Maar de upload valt bij mij nog erg tegen.

Ik dacht eerst dat het 160/16 was, maar ik zie nu dat Ziggo 150/15 levert. Speedtest.ziggo levert me 147/10 op. Download is prima dus, maar upload (wat ik belangrijker vind) is nog wel erg laag. Waar kan dit aan liggen? Wat kan ik nog checken?

Ik heb zo'n Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 modem en ben via Gigabit verbonden. De modem staat al 2 dagen aan, dus t lijkt me niet dat t ligt aan intrainen ofzo. Ook het interne net kan niet echt t probleem zijn aangezien de download prima is. Verder heb ik regelmatig op verschillende tijden gechecked, met alle andere pc's uit, maar nooit komt t boven de 10,11 uit.

De info v/h modem geeft aan dat er 1 channel voor upstream gebruikt wordt:

[...]
Blijkbaar zijn de extra upstream kanalen nog niet geactiveerd (Mogelijk de hele buurt nog niet), ik denk dat je gewoon nog even geduld moet hebben

Verwijderd

ikt schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 12:47:
Ik heb al dagen last van een steeds uitvallende internetverbinding. Weken, zelfs. Eerst dachten we dat de router te warm was, maar een fan erop zetten werkte maar half. Daarna hebben we hem laten vervangen (maandag van de vorige week) maar de router werkt nog steeds gebrekkig. De monteur heeft wel het signaal getest en daaruit bleek dat er niks fouts was, de televisie werkt gewoon prima. Wat is er aan de hand?

De router/modem betreft de Ubee EVW3200. Iemand anders die constant problemen heeft? Gisteren de hele dag proberen de klantenservice te bereiken, maar de wachtrij was te lang, en een enkele keer kreeg ik iemand aan de lijn die meteen de verbinding verbrak. Dit is vreselijk irritant.
Ik heb al 2 dagen moeite met mijn wifi. Heb mijn Netgear er tussenuit gehaald van de week en nu al 2x modem moeten rebooten. Zie wel mijn wifi netwerk maar verbinden is onmogelijk.

Vermoed dat er iets niet fris is in de laatste firmware, maar als ze zulke lange wachtrijen hebben zal dat wel snel opgelost worden :)

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 15:53
nooberke schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 14:14:
[...]

Blijkbaar zijn de extra upstream kanalen nog niet geactiveerd (Mogelijk de hele buurt nog niet), ik denk dat je gewoon nog even geduld moet hebben
Ok, dat is idd nodig? Dan wacht ik idd wel op de werkzaamheden die gepland staan voor komende weken.

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nou ik stel me vraag maar hier. Wat is beter op een afstand van 5 meter tussen TV en muur.
Een CI+ module van neotion of gewoon een Digitale HD ontvanger van Humax 5100c.

Ik heb het probleem dat sinds ik die smart module heb en HD kanalen kan ontvangen (hiervoor had ik een ontvanger met alleen scart aansluiting) heb ik als ik ga internetten, dikke storingen op de HD kanalen. Op de SD kanalen geen enkel probleem.

De kanalen van RTL storen het meest, blokken en strepen en hakkelend geluid. Zodra ik stop met downloaden of uploaden dan is alles gewoon goed. Al een versterker ertussen gestopt, maar mocht niet baten.
Ik sta op het punt om een Digitale HD ontvanger aan te schaffen en in de hoop dat het probleem oplost. Ziggo monteur is 3 keer langs geweest en hij snapt er niks van.

We hebben een gewone Coax kabel en een dure (die ik op advies had aangeschaft) en geen van beide doet het goed zodra ik internet gebruik.
Router van Syslink ertussen uitgehaald, van misschien het Wifi signaal. Direct op de Ubee (geen draadloze modem) aangesloten en nog steeds als ik ga internetten, dat mijn HD zenders storen als een gek. Gewoon geen fun om tv te kijken, terwijl me vriendin aan het gamen is.

Iemand die mij kan overtuigen dat ik beter een Digitale HD ontvanger kan aanschaffen en die CI+ module van neotion er tussen uit kan halen?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:09
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een Humax er beter mee om kan gaan. Problemen met het signaal is niet op te lossen met de decoder zelf denk ik. Ik heb hier beide (dus CI+ en Humax) maar als er storing is, dan is dat ook op beide apparaten.

[ Voor 23% gewijzigd door tiguan op 22-08-2013 16:12 ]

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

tiguan schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:12:
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een Humax er beter mee om kan gaan. Problemen met het signaal is niet op te lossen met de decoder zelf denk ik. Ik heb hier beide (dus CI+ en Humax) maar als er storing is, dan is dat ook op beide apparaten.
Ja ik ben een beetje ten einde raad. Heb geen idee meer wat ik kan doen. Het gebeurt ook echt alleen wanneer ik internet. Of het nu op de pc is of via mobiel of tablet, signaal stoort als een malle op de tv op de HD kanalen.
Zelfs een reset gedaan van de tv en van scratch begonnen, heeft niet mogen helpen.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-10 16:12
Xtr3me4me schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:14:
[...]

Ja ik ben een beetje ten einde raad. Heb geen idee meer wat ik kan doen. Het gebeurt ook echt alleen wanneer ik internet. Of het nu op de pc is of via mobiel of tablet, signaal stoort als een malle op de tv op de HD kanalen.
Zelfs een reset gedaan van de tv en van scratch begonnen, heeft niet mogen helpen.
Wat voor connectors/stekkers zitten er aan je coax? Plastic?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
[...]

Zit het modem van ziggo, op de zelfde plek in de muur als waar de coax van tv zit?

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

martinusz schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:16:
[...]

Wat voor connectors/stekkers zitten er aan je coax? Plastic?
Ik heb deze: http://www.kabeltje.com/v...v-rd-aerial-kabel-5-meter

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:09
[...]

Heb je het modem aangesloten op het SOP?

Ik had hier ook wel eens problemen mee, maar dat kwam door een stuk gare coax in de muur. Nadat ik die opnieuw had getrokken was alles weer goed. Ik heb het modem dus in de huiskamer staan, terwijl het SOP in de meterkast binnenkomt.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

SAWYER schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:17:
[...]

Zit het modem van ziggo, op de zelfde plek in de muur als waar de coax van tv zit?
Ja maar het is een Ubee modem, dus geen wifi erop. Signaal van Ziggo komt binnen en daar zit een blok op van Ziggo zelf. ene kant is Data voor modem en andere is TV.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Domino schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:18:
[...]

Heb je het modem aangesloten op het SOP?

Ik had hier ook wel eens problemen mee, maar dat kwam door een stuk gare coax in de muur. Nadat ik die opnieuw had getrokken was alles weer goed. Ik heb het modem dus in de huiskamer staan, terwijl het SOP in de meterkast binnenkomt.
Bij mij komt het binnen aan de voorkant van me woonkamer. En geen idee wat SOP is.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
Signaal Overname Punt.

• tiguan
Normaal gesproken noemen we dat AOP in dit topic. (Abonnee Overname Punt)

[ Voor 19% gewijzigd door tiguan op 22-08-2013 16:24 ]

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik heb me modem bij me SOP staan in dit geval. Direct waar het signaal de huiskamer binnen komt. Modem staat bij mij op de vensterbank en vlak daaronder zit de aansluiting.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:00
Welke signaalsterkte en kwaliteit geeft de Humax en/of TV aan? Wat zijn de signaalwaardes in het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Masimo schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 18:56:
Welke signaalsterkte en kwaliteit geeft de Humax en/of TV aan? Wat zijn de signaalwaardes in het modem?
Ik heb nog geen Humax maar CI+ module van Neotion. En deze geeft zodra ik niet internet 98% signaal sterkte en kwaliteit.
Zodra ik ga internetten (en dat doe ik via Lan kabel aansluiting en niet Wifi) fluctueert de signaal sterkte van 10% naar 50% en naar 75% naar 15%. Zodra ik stop met internet schiet het signaal weer naar 95~98% en dan constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
Heb je er wel goede splitters en/of versterker gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:57
Ik ga morgen mijn Ziggo pakket ophalen (ik ga verhuizen dus moet helaas van Glasvezel af). Ik heb 2 plaatsen om het modem aan te sluiten. Direct aan het AOP of in de woonkamer aan de inbouwdoos (met quicklock systeem of hoe heet dat). Tussen het AOP en de wanddoos ligt Coax van (schatting) 10 meter met metalen plug. Verder geen aftakkingen. Ik ga uiteraard op beide punten proberen wat mijn snelheid is maar ik weet niet zoveel over signaalwaardes. Welke signaalwaardes zijn acceptabel en wanneer moet ik echt op het AOP gaan zitten ?

Tweede vraag: In mijn TV gaat een CI+ module komen (Panasonic plasma). Welk merk is aan te raden. Smit, Neotion of Quantis? Ik kan niet echt testen vinden van deze modules.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

jongetje schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:46:
Heb je er wel goede splitters en/of versterker gebruikt?
Jups! Zit versterker tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-10 06:37

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Vandaag een collega gesproken die problemen had met zijn Tv zenders(panasonic met CI module). Hij had Ziggo gebeld en die zeiden dat hij zijn coax kabel moest vervangen (werd kosteloos opgestuurd door Ziggo) vanaf het punt van de muur naar zijn TV.

Ziggo gaf aan dat het 4G netwerk van KPN bijna op dezelfde frequentie zat als de TV-zenders en dat het daardoor stoorde.De coaxkabel had hij vervangen en het probleem was opgelost.
Kan iemand dit bevestigen??

Hmm ff rond kijken op het net en het klopt. http://www.mediamagazine....itale-televisie-bij-ziggo

PS Ziggo gaat mijn Arris modem vervangen. Ik heb via facebook contact gehad. Ben benieuwd of ik nou wel de 150 Mbit aantik.

[ Voor 24% gewijzigd door Slashx op 23-08-2013 16:39 ]

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Xtr3me4me schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:18:
[...]

Ik heb nog geen Humax maar CI+ module van Neotion. En deze geeft zodra ik niet internet 98% signaal sterkte en kwaliteit.
Zodra ik ga internetten (en dat doe ik via Lan kabel aansluiting en niet Wifi) fluctueert de signaal sterkte van 10% naar 50% en naar 75% naar 15%. Zodra ik stop met internet schiet het signaal weer naar 95~98% en dan constant.
Heb je al eens geprobeerd zonder dat Data/TV geval (=frequentiefilter) ertussen? Ik heb hier nog zo'n ding in de kelder liggen met Data, TV, Radio uitgangen. Het wordt rechtstreeks op het AOP gezet middels een kwartslag draaien. Wat me aan dat ding opviel was dat er aan de achterkant een klein aan/uit knopje op zit. Wellicht overbodige vraag: Staat ie aan? (mocht je dezelfde hebben). Of als ie aan staat, zet 'm eens uit.

Probeer anders je versterker (welke trouwens?) rechtstreeks aan te sluiten op het AOP, zonder de filter ertussen, en dan naar modem op de 0dB uitgang, en je TV installatie op de rest.

Zeker weten, geen kortsluitinkje in 1 van de kabels/stekkers? Er hoeft maar 1 draadje van de afscherming direct of indirect in contact met de koperkern te komen, en er ontstaan problemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Masimo op 23-08-2013 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Korvaag schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:55:
Ik ga morgen mijn Ziggo pakket ophalen (ik ga verhuizen dus moet helaas van Glasvezel af). Ik heb 2 plaatsen om het modem aan te sluiten. Direct aan het AOP of in de woonkamer aan de inbouwdoos (met quicklock systeem of hoe heet dat). Tussen het AOP en de wanddoos ligt Coax van (schatting) 10 meter met metalen plug. Verder geen aftakkingen. Ik ga uiteraard op beide punten proberen wat mijn snelheid is maar ik weet niet zoveel over signaalwaardes. Welke signaalwaardes zijn acceptabel en wanneer moet ik echt op het AOP gaan zitten ?

Tweede vraag: In mijn TV gaat een CI+ module komen (Panasonic plasma). Welk merk is aan te raden. Smit, Neotion of Quantis? Ik kan niet echt testen vinden van deze modules.
Om storingen te voorkomen moet het modem altijd worden aangesloten op het AOP. Metalen plug zegt trouwens niets, de kabel daarin kan ook slecht aangesneden zijn.
Slashx schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:34:
Vandaag een collega gesproken die problemen had met zijn Tv zenders(panasonic met CI module). Hij had Ziggo gebeld en die zeiden dat hij zijn coax kabel moest vervangen (werd kosteloos opgestuurd door Ziggo) vanaf het punt van de muur naar zijn TV.

Ziggo gaf aan dat het 4G netwerk van KPN bijna op dezelfde frequentie zat als de TV-zenders en dat het daardoor stoorde.De coaxkabel had hij vervangen en het probleem was opgelost.
Kan iemand dit bevestigen??

Hmm ff rond kijken op het net en het klopt. http://www.mediamagazine....itale-televisie-bij-ziggo
Klopt inderdaad, maar meestal alleen bij slecht afgeschermde componenten en gebruik van een 4G terminal in de buurt van de bekabeling/componenten. Is ook bij UPC het geval trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 23:38

Zorian

What the fox?

Ik had eerst 150mbit, maar onlangs is er iets gebeurd waardoor ik nu nog maar 120mbit haal.
Zelf vermoed ik dat het komt door het toevoegen van 1 extra wanddoos met splitter erop.
Ik had bij Powerlevel voorheen altijd 15 dBmV, nu nog 'slechts' 3-4 dBmV. De SNR waardes zijn wel identiek gebleven, 40 dB. Is het aan te raden om die wanddoos+splitter er toch weer tussenuit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx

Slashx

Zorean schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:26:
Ik had eerst 150mbit, maar onlangs is er iets gebeurd waardoor ik nu nog maar 120mbit haal.
Zelf vermoed ik dat het komt door het toevoegen van 1 extra wanddoos met splitter erop.
Ik had bij Powerlevel voorheen altijd 15 dBmV, nu nog 'slechts' 3-4 dBmV. De SNR waardes zijn wel identiek gebleven, 40 dB. Is het aan te raden om die wanddoos+splitter er toch weer tussenuit te halen?
Zou zeggen haal hem er ff tussenuit dan weet je of het daaraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik heb de afgelopen week een nieuw Cisco modem gekregen, nu had ik voor mijn oude modem het ip adres waarbij ik deze kon uitlezen. Wie weet hoe ik achter dit ip adres kan komen van het nieuwe (Cisco) modem?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Slashx schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:08:
[...]

Zou zeggen haal hem er ff tussenuit dan weet je of het daaraan ligt.
Blijkbaar deels wel, bij de meeste servers is het nog steeds crap qua snelheden, maar bij 1 server heb ik nu weer 150mbit gehaald.

Zijn deze waardes overigens niet te hoog?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0F7yYv6.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Zorean schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:43:
[...]

Blijkbaar deels wel, bij de meeste servers is het nog steeds crap qua snelheden, maar bij 1 server heb ik nu weer 150mbit gehaald.

Zijn deze waardes overigens niet te hoog?

[afbeelding]
Die zijn veel te hoog. Welk AOP gebruik je, en hoe is je modem daarop aangesloten (via bijv. een UMU01)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Timmert schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:15:
[...]

Die zijn veel te hoog. Welk AOP gebruik je, en hoe is je modem daarop aangesloten (via bijv. een UMU01)?
Er is geen AOP, aangezien ermee is 'gespeeld' ivm de ongelukkige locatie ervan.

De situatie is als volgt:
Ik heb via een stevige, goede kwaliteit klemschroefconnector de groene kabel verlengd via doubleshielded Hirschmann KOKA kabel naar de meterkast vanuit de woonkamer, lengte circa 6 meter.
Daar de wanddoos op gemonteerd. Hierin een versterker geprikt en 20 meter doubleshielded Hirschmann KOKA kabel erop met push-on F-connectoren van Hirschmann. Daar zit mijn modem dus weer op.

Net had ik dus de Ziggo wanddoos + ziggo splitter aan het uiteinde van die kabel gemonteerd ipv hem meteen op het modem te doen, resulterend in circa 4-5 dBmV waardes en een instabiele verbinding welke tussen de 20 en 120 Mbit ging maximaal.
Nu gaat hij wel gewoon 150 Mbit.

Kan het kwaad om dit zo te laten?

[ Voor 3% gewijzigd door Zorian op 23-08-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-10 00:03

S913

Abusus non tollit usum

Bullet NL schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:33:
Ik heb de afgelopen week een nieuw Cisco modem gekregen, nu had ik voor mijn oude modem het ip adres waarbij ik deze kon uitlezen. Wie weet hoe ik achter dit ip adres kan komen van het nieuwe (Cisco) modem?
Je bedoelt het IP adres van het modem zelf zodat je op het webinterface kan komen? Staat dat niet op een sticker op de onderkant? Anders pc aansluiten, via IPCONFIG /ALL kijken wat je "Default Gateway" is. Gok zelf 192.168.178.1 (dat is ook het IP-adres van de test-Cisco die Ziggo hier heeft neergezet).

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Zorean schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:18:
[...]

Er is geen AOP, aangezien ermee is 'gespeeld' ivm de ongelukkige locatie ervan.

De situatie is als volgt:
Ik heb via een stevige, goede kwaliteit klemschroefconnector de groene kabel verlengd via doubleshielded Hirschmann KOKA kabel naar de meterkast vanuit de woonkamer, lengte circa 6 meter.
Daar de wanddoos op gemonteerd. Hierin een versterker geprikt en 20 meter doubleshielded Hirschmann KOKA kabel erop met push-on F-connectoren van Hirschmann. Daar zit mijn modem dus weer op.

Net had ik dus de Ziggo wanddoos + ziggo splitter aan het uiteinde van die kabel gemonteerd ipv hem meteen op het modem te doen, resulterend in circa 4-5 dBmV waardes en een instabiele verbinding welke tussen de 20 en 120 Mbit ging maximaal.
Nu gaat hij wel gewoon 150 Mbit.

Kan het kwaad om dit zo te laten?
Nouja, kwaad.. Het is niet ideaal en je modem mag niet achter een versterker.
Ik zou de Ziggo WCD en UMU01 op de verlengkabel monteren (die van 6 meter dus). Vervolgens je versterker op de TV poort en je modem op de Data poort. Dat is (afgezien van de verlenging) zoals het hoort. Mocht je dan storingen ervaren (tip: gebruik speedtest.ziggo.nl ipv andere sites), dan kun je Ziggo bellen en vragen om een monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Timmert schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:28:
[...]

Nouja, kwaad.. Het is niet ideaal en je modem mag niet achter een versterker.
Ik zou de Ziggo WCD en UMU01 op de verlengkabel monteren (die van 6 meter dus). Vervolgens je versterker op de TV poort en je modem op de Data poort. Dat is (afgezien van de verlenging) zoals het hoort. Mocht je dan storingen ervaren (tip: gebruik speedtest.ziggo.nl ipv andere sites), dan kun je Ziggo bellen en vragen om een monteur.
De versterker past alleen niet in de Ziggo wanddoos, aangezien de versterker een radio+tv bevat en de Ziggo wanddoos enkel een TV heeft. De modem kan echter niet op die kabel van 6 meter vanwege de constructie van dit pand. Vandaar ook nog eens die 20 meter extra coaxkabel.

De versterker is echter wel geschikt voor Ziggo, aangezien ik deze heb gekocht van UPC toen ik nog bij hun zat. Het betreft een Tratec BDA-01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik snap het al, je hebt een push-onversterker. Die is wel geschikt voor Ziggo, maar je modem moet ervóór worden aangesloten. Heb je bij de Ziggo WCD ook de UMU01 splitter (dit ding)? Die is wenselijk, aangezien de Data uitgang hiervan 10dB dempt en dat vindt je modem wel fijn.

Wat is precies de reden dat je modem achter die 20 meter kabel moet? Kun je dat niet overbruggen met UTP, dat zou namelijk veel beter zijn.

Ook kun je met een standaard COAX (male-female IEC) kabel de versterker op de eengatsdoos danwel UMU01 aansluiten.

[ Voor 9% gewijzigd door Timmert op 23-08-2013 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Timmert schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:40:
Ik snap het al, je hebt een push-onversterker. Die is wel geschikt voor Ziggo, maar je modem moet ervóór worden aangesloten. Heb je bij de Ziggo WCD ook de UMU01 splitter (dit ding)? Die is wenselijk, aangezien de Data uitgang hiervan 10dB dempt en dat vindt je modem wel fijn.

Wat is precies de reden dat je modem achter die 20 meter kabel moet? Kun je dat niet overbruggen met UTP, dat zou namelijk veel beter zijn.

Ook kun je met een standaard COAX (male-female IEC) kabel de versterker op de eengatsdoos danwel UMU01 aansluiten.
Die UM01 splitter heb ik inderdaad, echter is mijn verbinding traag tot zeer traag indien ik deze gebruik, terwijl hij met deze (te hoge) waardes juist wel volle bak gaat.

De reden dat het zo moet is dat het helaas niet anders kan. De modem staat op de eerste verdieping in het dak (boven op wegschuifbare platen) en van daaruit gaat er nog eens 20 meter LANkabel naar de 2e verdieping richting de router. En van daaruit nog eens 20 meter LANkabel naar de PC.

Ja, ingewikkelde constructie, maar het kan helaas niet anders.
De Ziggo wanddoos had/heb ik dus ook in het dak pal naast het modem aan een uitstekende balk gemonteerd aldaar, en ik kan nu in principe de push-on connector weer van de kabel aftrekken welke nu op de modem zit en het geheel weer in de wanddoos steken. In dat geval heb ik dus weer die 4-5 dBmV waardes, maar is de verbinding niet meer zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroonen
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-10 20:45
Hoi,

Ik zit ook te denken om van kpn over te stappen naar ziggo.

Nu heb ik een aantal vragen:

Ik heb een mailserver en ik heb nu de mx records aangepast door eerst mailrelay.planet.nl op 20 te zetten en op 10 mijndomein. Ik begrijp dat voor het verzenden poort 25 dicht staat bij ziggo, maaar ontvangen gewoon open, en moet ik nog iets veranderen aan de mx records hiervoor?

Tevens zie je dat men 2 modems geleverd worden een ubee en een cisco. Wanneer krijg je welke? Mijn voorkeur gaat uit naar de cisco.

Tevens zie ik dat je als je tv + internet neemt je een galaxy tab krijgt. Nu heb ik al tv zou je het dan nog steeds krijgen?

groet Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over de mailservers kan ik je niks zeggen, maar je overige vragen kan ik beantwoorden:

Welk modem je krijgt is volstrekt willekeurig. Je kunt ook niet kiezen, 't is gewoon afwachten wat de postbode voor pakketje komt brengen.

En je krijgt de tab (of één van de andere aanbiedingen als je daarvoor kiest) ook als je al TV van Ziggo had. Zolang je maar geen Alles-in-1-klant bent geweest in het afgelopen (half?) jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 14:24
Ik had al tv, kreeg een tab toen ik er internet bij nam, en kan er nu nog eentje krijgen als ik nu nog alles in een neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Laatst online: 12-10-2020
Zijn er meer tweakers bij wie de nieuwe snelheid van 150mb behoorlijk rammelt? ik haal via diverse testen soms even de 17.2mb maar binnen paar seconden klapt die terug naar 11 om vervolgens weer op te lopen naar 14 enz..enz. Wij kregen wel vandaag een email van Ziggo dat ze a;s dinsdagnacht onderhoud gaan plegen dus wellicht dat het daarna verbeterd. Voorheen op 120mb nooit geen schommelingen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-10 16:24
Zijn er hier meer mensen die gewoon TV standaard hebben en ineens naar Discovery Science kunnen kijken? (weliswaar niet HD) maar tot op heden had ik daar helemaal geen beeld. Discovery World is nog niet beschikbaar in mijn pakket, en Science normaal gesproken ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
Vijf Verrassingszenders
Er zijn de komende drie maanden weer vijf mooie Verrassingszenders, speciaal voor u uitgekozen door Ziggo. Tot 1 november 2013 maakt u gratis kennis met de uiteenlopende TV-programma's van Horse & Country TV, Discovery Science, Animal Planet HD, JimJam en DJAZZ.tv.
https://www.ziggo.nl/#pro...enders/verrassingszenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
CRXDelSol schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 11:46:
Zijn er hier meer mensen die gewoon TV standaard hebben en ineens naar Discovery Science kunnen kijken? (weliswaar niet HD) maar tot op heden had ik daar helemaal geen beeld. Discovery World is nog niet beschikbaar in mijn pakket, en Science normaal gesproken ook niet.
Dat is gewoon 1 van de verrassingszenders van deze periode, die krijg je als Ai1 (plus en extra) klant.
Via kanaal 998 kan je zien welke zenders verrassingszenders zijn.
En ook via de link in de post boven mij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-10 16:24
Thanks, vond het wel toevallig, een van mijn lievelings zenders, alleen ik wil niet voor 1 zender een duur pakket erbij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dennis-L schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 12:09:
[...]

Dat is gewoon 1 van de verrassingszenders van deze periode, die krijg je als Ai1 klant.
kleine nuance, alleen voor alles in 1 plus en extra klanten (niet voor basis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
jongetje schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 15:08:
[...]

kleine nuance, alleen voor alles in 1 plus en extra klanten (niet voor basis)
Helemaal waar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:01
marcel23456 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:48:
Zijn er meer tweakers bij wie de nieuwe snelheid van 150mb behoorlijk rammelt? ik haal via diverse testen soms even de 17.2mb maar binnen paar seconden klapt die terug naar 11 om vervolgens weer op te lopen naar 14 enz..enz. Wij kregen wel vandaag een email van Ziggo dat ze a;s dinsdagnacht onderhoud gaan plegen dus wellicht dat het daarna verbeterd. Voorheen op 120mb nooit geen schommelingen gehad.
yep zelfde hier, en ook onderhoud aangekondigd (den haag?). Merk het ook met gamen sinds de update is de lijn een stuk minder stabiel. Dat ik de 150mbit niet haal kan ik nog mee leven maar die fluctuaties zijn irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb alles in 1 standaard van ziggo en een ubee ewv3210 modem.wij zijn met 3 laptops op wifi en 3 mobiels op wifi.mijn modem staat 1 verdieping lager.als ik een speedtest doe van ziggo speedtest, haal ik 6.8 mbits download en 5,4 mbits upload en 19 ms. is dit goed?

ik heb trouwens mijn channel op auto staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-10 09:53
Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 18:54:
ik heb alles in 1 standaard van ziggo en een ubee ewv3210 modem.wij zijn met 3 laptops op wifi en 3 mobiels op wifi.mijn modem staat 1 verdieping lager.als ik een speedtest doe van ziggo speedtest, haal ik 6.8 mbits download en 5,4 mbits upload en 19 ms. is dit goed?

Geen flauw idee waar voor je betaalt. Een speedtest over wifi uitvoeren heeft sowieso niet zoveel nut, aangezien storingen in het signaal de snelheid erg omlaag kunnen halen. Beste is om even met je laptop naast het modem te gaan zitten en met een kabeltje tussen je modem en laptop (met wifi uit op laptop) opnieuw een speedtest te doen, dit zal je het meest accurate resultaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mithrildor schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 19:21:
[...]

Geen flauw idee waar voor je betaalt. Een speedtest over wifi uitvoeren heeft sowieso niet zoveel nut, aangezien storingen in het signaal de snelheid erg omlaag kunnen halen. Beste is om even met je laptop naast het modem te gaan zitten en met een kabeltje tussen je modem en laptop (met wifi uit op laptop) opnieuw een speedtest te doen, dit zal je het meest accurate resultaat geven.
oke, maar heb je enige tips om mijn wifi signaal te vergroten?
ik heb wel een wlan repeater, maar die heb ik nu ingesteld als ap en heb ik naast me laptop gezet.
ik heb nu wel betere wifi signaal, maar de snelheid is hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:58
Ja, een repeater halveert ook zo'n beetje de internetsnelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:01

3DDude

I void warranty's

Argh ik dacht het is wel prima.. maar helaas een week later constateer ik onderstaande:

Ik heb de laatste tijd steeds vaker last van een instabiele verbinding en de hele lijn dropt gewoon.. Heb wel nog het Arris modem.. Is het slim een nieuwere te vragen? Ik las ook wat over 4 kanalen vs 8 kanalen..

Ik heb dus alles in een extra..

[ Voor 22% gewijzigd door 3DDude op 26-08-2013 11:47 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rustyspike
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-10-2024
Hallo Tweakers,

Misschien kunnen jullie mij ergens mij helpen.
Sinds kort is er waar ik woon wifi-hotspots geactiveert op onze routers.
Sinds dien kan ik niet meer inloggen op de Ziggo router. Het lijkt wel alsof ze het wachtwoord gereset hebben, want ik weet best zeker dat ik het goede wachtwoord gebruik.

Iemand anders dit opgevallen?

Nu wil ik dan de router resetten maar ik ben bang dat als ik de router reset het wachtwoord niet in de standaard router wachtwoorden veranderd.
Weet iemand wat de wachtwoorden zullen zijn?

Daarnaast viel het mij op dat ze ook mijn prive wifi weer hebben aangezet naast dat van wifispots. zeker niet handig als je hier geen wachtwoord op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Timmert schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:12:
[...]

Om storingen te voorkomen moet het modem altijd worden aangesloten op het AOP. Metalen plug zegt trouwens niets, de kabel daarin kan ook slecht aangesneden zijn.
Ik heb nu het AOP vervangen door de bijgeleverde Ziggo doos en de kabel heel netjes behandeld volgens het plaatje :P

Op het AOP zit ik nu op een (gemiddeld) powerlevel van -5 dBmV (aan de lage kant volgens mij) met een SNR van 39-40 dBmV

Als ik het in de kamer aansluit (ja, ik ben eigenwijs, sorry) zit ik op een powerlevel van -6,5 dBmV bij een SNR van 39. Ik moest toch de plug vervangen (male naar female) dus ook deze kabel heb ik zeer netjes bijgewerkt voor hem zorgvuldig in de connector te plaatsen.

Het gaat echt een hel worden om UTP te trekken in dit (huur)huis. Kan iemand aangeven of ik last ga hebben van de net iets mindere waardes in de woonkamer. Ik begrijp dat niemand een glazen bol heeft, maar zijn er wellicht vergelijkbare ervaringen van mensen met deze waardes?

btw: mijn modem is de Cisco 3928

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Korvaag schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 08:40:
[...]

Ik heb nu het AOP vervangen door de bijgeleverde Ziggo doos en de kabel heel netjes behandeld volgens het plaatje :P

Op het AOP zit ik nu op een (gemiddeld) powerlevel van -5 dBmV (aan de lage kant volgens mij) met een SNR van 39-40 dBmV

Als ik het in de kamer aansluit (ja, ik ben eigenwijs, sorry) zit ik op een powerlevel van -6,5 dBmV bij een SNR van 39. Ik moest toch de plug vervangen (male naar female) dus ook deze kabel heb ik zeer netjes bijgewerkt voor hem zorgvuldig in de connector te plaatsen.

Het gaat echt een hel worden om UTP te trekken in dit (huur)huis. Kan iemand aangeven of ik last ga hebben van de net iets mindere waardes in de woonkamer. Ik begrijp dat niemand een glazen bol heeft, maar zijn er wellicht vergelijkbare ervaringen van mensen met deze waardes?

btw: mijn modem is de Cisco 3928
Ik denk niet dat je daar last van gaat hebben. Zowel -5 als -6.5 is acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Timmert schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 08:43:
[...]

Ik denk niet dat je daar last van gaat hebben. Zowel -5 als -6.5 is acceptabel.
Thanks.. dan ga ik alles maar in de woonkamer zetten en eens kijken hoe goed dat werkt :) Ik ben nu nog druk aan het klussen en verhuizen, maar ik zal resultaten wel posten als ik ze heb.

Had het nu tijdelijk over WLAN getest met mijn laptop (zonder UTP poort) maar die snelheden zeggen natuurlijk niets omdat het over WLAN gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 20:20
Korvaag schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 08:47:
... mijn laptop (zonder UTP poort) ...
Huh :? Dat hoor je niet vaak :)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 07:22

rally

Deyterra Consultancy

Steeds vaker hoor... met name bij Ultrabooks.
Erg irritant als je in de IT zit en een router, wireless controller of switch moet configureren :(

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-10 18:02

Coach4All

I'm a Coach 4 All

rally schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:23:
[...]

Steeds vaker hoor... met name bij Ultrabooks.
Erg irritant als je in de IT zit en een router, wireless controller of switch moet configureren :(
Daarom in de laptoptas een een kluwen.... USB-Serieel/USB-UTP/USB-Sound/USB-hub/USB-VGA/USB-MicroUSB/USB-iPhone/USB-Nokia...

Want als IT-er word van je verwacht dat je alles wel aan kunt sluiten of configureren.... :S

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 18:54:

Naar mijn ervaring met dit modem is dit voor een test over WiFi extreem goed te noemen. Heb hier hetzelfde modem sinds een ruime maand in huis en heb op 5 meter afstand van het modem al minder dan 2 mbit download. In mijn slaapkamer (gewoon op de 1e verdieping, modem staat beneden in de woonkamer) heb ik zelfs al geen signaal meer. Het netwerk is nog net aan zichtbaar (1 streepje) maar als verbinden al lukt, duurt het minuten voordat websites laden. Mijn inbellijntje van de jaren '90 was vele malen sneller.

Ik heb toevallig eergisteren eens lopen Googelen naar oplossingen voor dit probleem. Het blijkt dat dit echt een eigenschap van de modems van Ziggo is (zowel Ubee als Cisco): de WiFi reikt bijna gegarandeerd niet verder dan de kamer waar het modem in staat. Er zijn zelfs exemplaren bij waar je op 2 meter afstand al geen werkende verbinding meer krijgt. Oplossing van de klantenservice? "Zet je eigen router er maar achter." Oplossing van handige Tweakers: degelijke antennes monteren (maar dat mag eigenlijk niet). Ik heb geen idee of dat bij de Ubee ook makkelijk kan, voor zover ik kan vinden doen mensen dat alleen met Cisco's.

Een meer algemene opmerking in dit licht. Het verbaast mij ten zeerste dat Ziggo deze modems blijft uitdelen, terwijl ze een hotspotnetwerk willen maken. Het heeft weinig zin om hotspots op te zetten waarvoor je binnen enkele meters van de zender moet zitten. Als mijn slaapkamer al geen bereik meer heeft, dan gaat dat in het bushokje op de stoep natuurlijk al helemaal nooit werken. Ik moet ook zeggen dat ik behalve het mijne nog nooit een Ziggo hotspot heb waargenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coach4All schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:32:
[...]

Daarom in de laptoptas een een kluwen.... USB-Serieel/USB-UTP/USB-Sound/USB-hub/USB-VGA/USB-MicroUSB/USB-iPhone/USB-Nokia...

Want als IT-er word van je verwacht dat je alles wel aan kunt sluiten of configureren.... :S
Hah hah ja, of ik op m'n sportclub wel even een iphone/mediaplayer/laptop/... aan kan sluiten want ik ben toch zo goed met computers (en -dus- heb ik een iphone kabel in mijn sporttas? ik heb een samsung foon...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Jerrythafast schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:58:
[...]
Het blijkt dat dit echt een eigenschap van de modems van Ziggo is (zowel Ubee als Cisco): de WiFi reikt bijna gegarandeerd niet verder dan de kamer waar het modem in staat. Er zijn zelfs exemplaren bij waar je op 2 meter afstand al geen werkende verbinding meer krijgt.
Ik heb anders prima bereik in mijn 'achtertuin' terwijl het modem voorin het huis staat, dat is meer dan 11 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het geluk dat het AOP aan de achterkant van de woonkamer zit, waardoor ik in de tuin prima bereik heb (geloof dat WiFi zich door ramen niet zo gehinderd voelt). Maar in de voortuin blijft er al weinig signaal over. Als ik een torrent laat downloaden en dan met mijn laptop van het modem wegloop, zie ik de snelheid terugzakken. Zodra ik bovenaan de trap kom (en dat is een open trap in de huiskamer!) begint de snelheid aan een vrije val. Drie stappen verder is mijn slaapkamer -- verbinding verbroken.

Echt onvoorstelbaar slecht bereik als de 2 meter die ik zaterdag tegen kwam heb ik gelukkig niet. Dat zal wel echt een fabricagefout geweest zijn.

Overigens is het bouwmateriaal van het huis ook van belang. Dit huis is voor een belangrijk deel van beton (met één houten vloer tussen de woonkamer en de slaapkamer van mijn ouders, in die kamer is nog redelijk bereik). Mijn vriendin heeft hetzelfde modem en bij haar thuis reikt het signaal nog wel tot de 1e verdieping (en met een flinke speed panelty is er ook nog signaal op zolder te krijgen, recht boven het modem in de woonkamer). Dat huis is 99% hout, WiFi komt daar veel gemakkelijker doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Macbook Pro Retina van werk. Die zo dusdanig dun dat er geen socket in past. Mag je dus weer met een USB hulpstuk gaan hannessen. Nee dank u :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 20:20
Handig! :F

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Ja.. o wacht... nee bedoel ik... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routed
  • Laatst online: 11-05 09:31
Ik ga deze week de overstap maken van KPN naar Ziggo maar zat me eigenlijk even af te vragen welke hd recorder je nu krijgt als je gebruik maakt van de aanbieding die nu tot 1sept loopt.

Ik kan er niet echt wat duidelijks over vinden buiten dat het samsung of humax is, ik heb een sterke voorkeur voor de HUMAX eigenlijk.

Slash Care
Mementô

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:56
doe eens klikken bij ziggo op de interactieve hd recorder, met pop-ups ingeschakeld.

U ontvangt na bestelling een Samsung SMT-C7140B of een Humax iHDR-5200C, afhankelijk van de voorraad op dat moment. Beide recorders beschikken bovenstaande specificaties.

[ Voor 130% gewijzigd door ozzynator op 26-08-2013 16:16 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Laatst online: 08:16
Klein vraagje. Weet iemand een oplossing voor een bedroevend lage upload snelheid? De Download snelheden zijn zelfs sneller dan beloofd (21Mbit/s) maar de Upload blijft vaak steken op iets meer dan de helft (1200kbps ipv de verwachtte 2Mbit/s).
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2925442021.png

Dit is met firewall, QoS en virusscanner uit ook zo.

Deze modem waardes lijken me netjes (Motorola Surfboard)
Downstream 	Value
Frequency	186000000 Hz
Signal To Noise Ratio	38.7 dB
Power Level	9.5 dBmV

Upstream 	Value
Channel ID	49
Frequency	52000000 Hz
Power           36.7 dBmV

Wel toont de modem log zo nu en dan (gemiddeld iedere 2 uur) de volgende waarschuwing:
No Ranging Response received - T3 time-out

Ik snap dat het 's avonds drukker kan zijn en dit de bandbreedte kan drukken. De upload is buiten de spitsuren vaak ook iets beter (1600kbps). Wat ik niet snap is dat de download beter dan beloofd/verwacht is en de upload steevast ondermaats...

Dit is trouwens regio Utrecht (3551AP).

*edit: Zou een nieuw kabelmodem ter vervanging van dit prehistorisch beestje helpen en levert ziggo die gratis in bruikleen? Voor zover ik weet stamt de surfboard nog uit het Chello tijdperk... Ben jammer genoeg niet de abonnementshouder, maar kan mijn huisgenoot natuurlijk overtuigen Ziggo te bellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Propheticus op 26-08-2013 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Propheticus schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:18:
Klein vraagje. Weet iemand een oplossing voor een bedroevend lage upload snelheid? De Download snelheden zijn zelfs sneller dan beloofd (21Mbit/s) maar de Upload blijft vaak steken op iets meer dan de helft (1200kbps ipv de verwachtte 2Mbit/s).
[afbeelding]

Dit is met firewall, QoS en virusscanner uit ook zo.

Deze modem waardes lijken me netjes (Motorola Surfboard)
Downstream 	Value
Frequency	186000000 Hz
Signal To Noise Ratio	38.7 dB
Power Level	9.5 dBmV

Upstream 	Value
Channel ID	49
Frequency	52000000 Hz
Power           36.7 dBmV

Wel toont de modem log zo nu en dan (gemiddeld iedere 2 uur) de volgende waarschuwing:
No Ranging Response received - T3 time-out

Ik snap dat het 's avonds drukker kan zijn en dit de bandbreedte kan drukken. De upload is buiten de spitsuren vaak ook iets beter (1600kbps). Wat ik niet snap is dat de download beter dan beloofd/verwacht is en de upload steevast ondermaats...

Dit is trouwens regio Utrecht (3551AP).

*edit: Zou een nieuw kabelmodem ter vervanging van dit prehistorisch beestje helpen en levert ziggo die gratis in bruikleen? Voor zover ik weet stamt de surfboard nog uit het Chello tijdperk... Ben jammer genoeg niet de abonnementshouder, maar kan mijn huisgenoot natuurlijk overtuigen Ziggo te bellen.
Ik zou inderdaad eens beginnen met een nieuw modem, en misschien ook wel een nieuw AOP.
De downstream power waarde is aan de hoge kant trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Timmert schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:14:
[...]

Ik zou inderdaad eens beginnen met een nieuw modem, en misschien ook wel een nieuw AOP.
De downstream power waarde is aan de hoge kant trouwens.
Nou dat zijn downstream powerwaarde aan de hoge kant is is wat overdreven, alles tussen de -10 en +10 is goed.
Daar komt bij dat hij geen probleem heeft met zijn download maar met de upload.
Heb je deze snelheid ook als je je de modem rechtstreeks aansluit op je AOP dus zonder splitters of versterkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3DDude schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 02:01:
Argh ik dacht het is wel prima.. maar helaas een week later constateer ik onderstaande:

Ik heb de laatste tijd steeds vaker last van een instabiele verbinding en de hele lijn dropt gewoon.. Heb wel nog het Arris modem.. Is het slim een nieuwere te vragen? Ik las ook wat over 4 kanalen vs 8 kanalen..

Het Arris modem kan de nieuwe snelheid niet aan, ik zou een nieuw modem aanvragen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dennis-L schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:28:
[...]

Nou dat zijn downstream powerwaarde aan de hoge kant is is wat overdreven, alles tussen de -10 en +10 is goed.
Daar komt bij dat hij geen probleem heeft met zijn download maar met de upload.
Heb je deze snelheid ook als je je de modem rechtstreeks aansluit op je AOP dus zonder splitters of versterkers.
Dat snap ik, maar hij zit wel dicht tegen de +10 aan. Daar zal ongetwijfeld een of andere reden voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Timmert schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:31:
[...]

Dat snap ik, maar hij zit wel dicht tegen de +10 aan. Daar zal ongetwijfeld een of andere reden voor zijn.
Die van mij zitten altijd op over boven de +10.
En ik haal keurig mijn snelheid en Ziggo ziet ook geen enkel probleem met deze waarde.
Daar komt bij dat hij problemen heeft met zijn upstream.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis-L op 26-08-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx

Slashx

3DDude schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 02:01:

Ik heb zelf vorige week contact opgenomen met ziggo facebook. Even een berichtje gestuurd of het waar is van de Arris modems. Ik heb uiteindelijk mijn klantnummer en adres door gegeven en zij hebben het gecontroleerd. Kreeg vrijdag een bericht en een mailtje dat er een nieuw modem onderweg was en dat het ongeveer 2 weken kon duren.

De volgende dag had ik het modem binnen.. ;) De cisco EPC3928AD.

Nette service van Ziggo.

1 dingetje bij het activeren van het nieuwe modem zou men "activatie' in de balk van de webbrowser moeten typen. Activatie werkte niet bij mij maar wel "activatie.ziggo.nl".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
'activatie' zou ook moeten werken als het modem een DNS suffix ziggo.nl meegeeft bij het uitdelen van een DHCP ip adres aan je computer. Maar da's detail :)

[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 27-08-2013 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Laatst online: 08:16
Bedankt voor de antwoorden tot dusver. Ik zal eens overleggen met mijn benedenbuurman over een aanvraag voor een minder bejaard modelletje modem. Het AOP en eventuele versterker* bevinden zich in zijn kamer, dus dat ik zo snel even niet testen.

* weet dat er een zit voor gesplitste kabels richting tv's, maar ben niet zeker of kabel richting modem versterkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moohtje
  • Laatst online: 13-08 11:28

Moohtje

Just Mo

Sinds vorige week klant van Ziggo. Goede service, ik heb mijn Z1 pakket zeer snel ontvangen alleen deed niks het omdat ze vergeten waren mij om te zetten hier in de straat.
Ik heb dus al een beetje de Ubee modem mogen testen, werkt niet echt lekker vind ik.
De modem is al een aantal keer spontaan gereset tijdens het browsen of de website laadt niet door.
Wat ook een iritant is is dat Whatsapp een vertraging heeft van 20 minuten.

Ze hebben de Ubee modem niet goed getest neem ik aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Bridge mode & eigen router is de oplossing van veel problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:22

RMX

Routed schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:08:
Ik ga deze week de overstap maken van KPN naar Ziggo maar zat me eigenlijk even af te vragen welke hd recorder je nu krijgt als je gebruik maakt van de aanbieding die nu tot 1sept loopt.

Ik kan er niet echt wat duidelijks over vinden buiten dat het samsung of humax is, ik heb een sterke voorkeur voor de HUMAX eigenlijk.
Meteen opbellen en eisen dat je alleen een Humax wilt.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:57

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

hjs schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:48:
Bridge mode & eigen router is de oplossing van veel problemen :)
Ik heb nu nog een wnr3500 netgear. Heb het idee dat ik met de nieuwe wifi modem een andere router zou moeten nemen ivm snelheden. Welke zijn daar beter geschikt voor.
Heb alles in 1 extra

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

RMX schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:54:
[...]

Meteen opbellen en eisen dat je alleen een Humax wilt.. ;)
Dat hoeft niet in alle gevallen te werken. De installatiemonteurs hebben op dit moment grotendeels Samsung op voorraad, Humax begint zeldzaam te worden. Als je wel een Humax krijgt is dat een kwestie van geluk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 04-10 16:10
Sinds de onderhoud van twee weken geleden heb ik echt zoveel disconnects, Vannacht is er weer onderhoud geweest, en ik vraag me af of de waarden die ik zo post een beetje in orde zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Startup Procedure
Acquired Downstream Status  Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status  Completed
Docsis TFTP Status  Completed
Docsis TOD Status   Completed
Security Status Enabled / BPI+

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation  Frequency   Power   SNR
1   Locked  QAM256  298000000 Hz    4.7 dBmV    39.4 dB
2   Locked  QAM256  242000000 Hz    5.0 dBmV    40.3 dB
3   Locked  QAM256  250000000 Hz    5.0 dBmV    40.4 dB
4   Locked  QAM256  258000000 Hz    4.6 dBmV    40.3 dB
5   Locked  QAM256  266000000 Hz    4.0 dBmV    39.9 dB
6   Locked  QAM256  274000000 Hz    5.2 dBmV    40.3 dB
7   Locked  QAM256  282000000 Hz    5.0 dBmV    39.9 dB
8   Locked  QAM256  290000000 Hz    5.0 dBmV    39.8 dB

Correctables    Uncorrectables
94498   4692

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency   Power
1   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   58800000 Hz 37.7 dBmV
2   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   52000000 Hz 37.7 dBmV
3   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   44500000 Hz 37.7 dBmV
4   Locked  ATDMA   5120 Ksym/sec   36000000 Hz 37.7 dBmV

Counter
T3 Timeout  25
T4 Timeout  161

Ziggo heeft begin dit jaar alles vervangen: Dus groene kabel met wandcontactdoos, naar antenne versterker (van Ziggo) naar modem. Tevens zijn ook alle kabels bij ziggo vandaan.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vannacht was er groot onderhoud in mijn buurt waardoor internet er zo goed als de hele nacht onbeschikbaar is geweest.

Vanmorgen werd ik wakker, zette de TV aan, en had op alle zenders blokkerig beeld. Internet was ook niet zo lekker, signaal was zo tussen de -10 en -18 dBmV (voorheen +3 dBmV).

Ik bellen met klantenservice, die kwamen al meteen met het idee om een monteur in te plannen. Uiteindelijk via een Ziggo medewerker op Twitter vernomen dat het probleem bekend was, en dat het in mijn hele wijk was. Reden was dat mijn wijk nu is opgesplitst in meer 'segmenten', waardoor capaciteit door minder huishoudens wordt gedeeld. Tevens is de wijk verplaatst naar een andere CMTS, wat ook de reden is dat ik ineens in een hele andere IP range zit (altijd 83.85.* gehad, en nu ineens 82.217.*).

Inmiddels is alles weer stabiel, en merk al meteen een positief iets, namelijk dat mijn latency naar de gateway (1e hop op het Ziggo netwerk) zo rond de 5 ms (voorheen 10 ms) is, en naar mijn VPS in Amsterdam zo'n 7 ms (voorheen 12 ms).

Glasvezel is leuk, maar wat betreft stabiliteit staat Ziggo toch echt op nummer 1 bij mij hier in 3511 (Utrecht). Over het afgelopen jaar heb ik een beschikbaarheid van 99.83% gemeten via Pingdom, en dat zijn meestal downtimes veroorzaakt door vooraf aangekondigde werkzaamheden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Hier (PC 6161) ook afgelopen nacht Ziggo onderhoud. WAN-IP is onveranderd.
Signaalwaardes zijn naar gemiddeld een mooie +1.8 dB gegaan. Download 61.7 Mbit, upload 5.8 Mbit. Ping 15 ms.
Redelijke verbetering t.o.v. de oude situatie: Signaal +6dB, Down 58 Mbit, Up 5.6 Mbit. Ping 19 ms.

[ Voor 10% gewijzigd door Masimo op 27-08-2013 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 22:06

Therapy777

Metal!

Hey mensen,

Ik heb al tijden problemen met gamen (zowel xbox als PC) bij KPN, dat heeft alles te maken met het modem. Dat ding zit qua beveiliging zo dichtgetimmerd dat er geen port te forwarden valt en dus ook niet normaal mee valt te gamen. Ik krijg bij games die afhankelijk zijn van P2P netwerken alleen maar last van connectie problemen en lag. Is een bekend probleem van KPN, zie ook KPN en lag

Mijn ouders weigeren van provider te wisselen, dus ik ben van plan dan maar mijn eigen internet verbinding te betalen. En wel bij Ziggo.

Mijn vraag aan jullie is dan ook: leveren zij wel modems waar je tenminste zelf poorten in kunt openen, en dat het ook werkt? Want dat is mijn enige vereiste.

[ Voor 5% gewijzigd door Therapy777 op 27-08-2013 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Therapy777 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:14:
Hey mensen,

Ik heb al tijden problemen met gamen (zowel xbox als PC) bij KPN, dat heeft alles te maken met het modem. Dat ding zit qua beveiliging zo dichtgetimmerd dat er geen port te forwarden valt en dus ook niet normaal mee valt te gamen. Ik krijg bij games die afhankelijk zijn van P2P netwerken alleen maar last van connectie problemen en lag. Is een bekend probleem van KPN, zie ook KPN en lag

Mijn ouders weigeren van provider te wisselen, dus ik ben van plan dan maar mijn eigen internet verbinding te betalen. En wel bij Ziggo.

Mijn vraag aan jullie is dan ook: leveren zij wel modems waar je tenminste zelf poorten in kunt openen, en dat het ook werkt? Want dat is mijn enige vereiste.
Protip: zet de Ziggo moden in bridge en stel je router in zoals jij dat wilt ;) Dan heb je het zo open of gesloten als je router ingesteld kan worden.

Ik heb zelf inmiddels 3 jaar Ziggo en het is echt een verademing voor downloaden, VPN etc en uiteraard gamen. Nooit problemen met gamen en een hele lage latency (9ms)

[ Voor 8% gewijzigd door ASNNetworks op 27-08-2013 22:54 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 22:06

Therapy777

Metal!

Daar kan ik wat mee :) Kan ik dat in bridge-mode zetten zelf regelen? Of moet ik dat Ziggo laten regelen?

[ Voor 12% gewijzigd door Therapy777 op 27-08-2013 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:58
Timmert schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:59:
[...]

Dat hoeft niet in alle gevallen te werken. De installatiemonteurs hebben op dit moment grotendeels Samsung op voorraad, Humax begint zeldzaam te worden. Als je wel een Humax krijgt is dat een kwestie van geluk..
Dat idee krijg ik ook. Heb via de actielink een recorder besteld en helaas de Samsung ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:22

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Therapy777 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:01:
Daar kan ik wat mee :) Kan ik dat in bridge-mode zetten zelf regelen? Of moet ik dat Ziggo laten regelen?
Even bellen met de klantenservice - is in twee minuten geregeld.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-10 13:04
Ik heb sinds de snelheidsverhoging naar 150mbit een eigenaardig probleem en hopelijk kan iemand me in de juiste richting wijzen.

Ik maak gebruik van 2 PC's, 1 om te gamen (die is een jaar oud) en 1 om te downloaden (paar jaar oud). Het internet wordt gedeeld via een D-LINK 655 router. Downloaden doe ik met Newsleecher.

Voor de verhoging, downloadde Newsleecher gewoon met volle snelheid (120mbit ~15MB/s). Na de verhoging kom ik op gemiddeld ~10MB/s, wat ongeveer 80-90mbit zou zijn.
Doe ik een speedtest.net op de game-pc dan schiet ie mooi naar 150mbit, doe ik dat op de download-pc dan schiet ie idd tussen de 80 en 100mbit. Oftewel, het internet op die computer is langzamer geworden dan voorheen.

Heeft iemand op basis daarvan een idee wat hier mis gaat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-10 16:12
IK heb sinds de verhoging regelmatig storing op het tv signaal, vaak even no signal en daarna is het er weer binnen een seconde, ook soms wat ruis door het beeld, maar soms ook tijden niet. Ik krijg wel mail dat er steeds werkzaamheden zijn in de buurt, hopelijk gaat het snel over.

Meer mensen problemen met tv signaal sinds upgrade?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 09:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik ben benieuwd wat andere tweakers er van denken:

Ik heb laatst een mooie kaart ontvangen van Ziggo: Bedankt dat u een jaar gebruik maakt van onze diensten. U mag een week gratis gebruik maken van het TV extra pakket. Ik heb er niks van gezien, maar dat is tot daar aan toe.

Als ik nu kijk naar wat nieuwe abonnees krijgen als korting of tablet, dan vind ik het raar dat de trouwe klant gewoon het volle pond betaalt. Ik weet dat er mensen zijn geweest die alsnog een tablet hebben ontvangen, maar zijn er ook mensen die korting hebben gekregen op hun abonnement als ze zich een jaar vastleggen? Zoals de korting die nieuwe abonnees ook krijgen (maar dan iets lager)?

Ik zou best willen upgraden van Ai1 plus naar extra voor een jaar als daar wel een korting als klant voor bij komt.

Iemand misschien ervaring mee of een mening over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Gisteren mjn complete alles in 1 pakket ontvangen! Helaas heb ik de Samsung pvr gekregen! Ik had nog aangegeven voorkeur te hebben voor humax helaas niet dus....

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:43
Hann1BaL schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:14:
Ik ben benieuwd wat andere tweakers er van denken:

Ik heb laatst een mooie kaart ontvangen van Ziggo: Bedankt dat u een jaar gebruik maakt van onze diensten. U mag een week gratis gebruik maken van het TV extra pakket. Ik heb er niks van gezien, maar dat is tot daar aan toe.

Als ik nu kijk naar wat nieuwe abonnees krijgen als korting of tablet, dan vind ik het raar dat de trouwe klant gewoon het volle pond betaalt. Ik weet dat er mensen zijn geweest die alsnog een tablet hebben ontvangen, maar zijn er ook mensen die korting hebben gekregen op hun abonnement als ze zich een jaar vastleggen? Zoals de korting die nieuwe abonnees ook krijgen (maar dan iets lager)?

Ik zou best willen upgraden van Ai1 plus naar extra voor een jaar als daar wel een korting als klant voor bij komt.

Iemand misschien ervaring mee of een mening over?
Even terugzoeken in dit topic. Afgelopen paar maanden is hier veelvuldig over gesproken.... Als je in een glasvezelgebied woont doen ze minder moeilijk.... zorg dat je wordt doorverbonden naar de afdeling opzegging, daar moet je aangeven dat je overweegt te blijven wanneer ze korting geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
martinusz schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:22:
IK heb sinds de verhoging regelmatig storing op het tv signaal, vaak even no signal en daarna is het er weer binnen een seconde, ook soms wat ruis door het beeld, maar soms ook tijden niet. Ik krijg wel mail dat er steeds werkzaamheden zijn in de buurt, hopelijk gaat het snel over.

Meer mensen problemen met tv signaal sinds upgrade?
Yup, ditto. Ik weet niet of dat voor/na de upgrade was maar afgelopen dagen meer storing. Postcode gebied 3543

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx

Slashx

Jason X schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 09:50:
Ik heb sinds de snelheidsverhoging naar 150mbit een eigenaardig probleem en hopelijk kan iemand me in de juiste richting wijzen.

Ik maak gebruik van 2 PC's, 1 om te gamen (die is een jaar oud) en 1 om te downloaden (paar jaar oud). Het internet wordt gedeeld via een D-LINK 655 router. Downloaden doe ik met Newsleecher.

Voor de verhoging, downloadde Newsleecher gewoon met volle snelheid (120mbit ~15MB/s). Na de verhoging kom ik op gemiddeld ~10MB/s, wat ongeveer 80-90mbit zou zijn.
Doe ik een speedtest.net op de game-pc dan schiet ie mooi naar 150mbit, doe ik dat op de download-pc dan schiet ie idd tussen de 80 en 100mbit. Oftewel, het internet op die computer is langzamer geworden dan voorheen.

Heeft iemand op basis daarvan een idee wat hier mis gaat? :?
Kijk eens wat voor modem je hebt? Als het een Arris is dan kun je hem laten vervangen.
Ik had het probleem ook dat de download bleef steken rond de 90 Mbit en na het vervangen van het modem zit ik rond de 17.49 Mb.. Ook via Newsleecher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Ik heb gisteren ook een ubee modem ontvangen van ziggo. Hierop zitten 2 USB poorten. Kan nergens vinden wat ik hiermee kan.

DaveD

Pagina: 1 ... 46 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]