Wat is de reden waarom je liever een Humax hebt? Ik zie dat veel mensen hier zeggen maar heb nog geen goede reden gezien waarom de Humax beter / slechter is dan de Samsung.DaveD1109 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:18:
Gisteren mjn complete alles in 1 pakket ontvangen! Helaas heb ik de Samsung pvr gekregen! Ik had nog aangegeven voorkeur te hebben voor humax helaas niet dus....
zoveel kun je er ook meeDaveD1109 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:27:
Ik heb gisteren ook een ubee modem ontvangen van ziggo. Hierop zitten 2 USB poorten. Kan nergens vinden wat ik hiermee kan.
Niks.
Humax t.o.v de Samsungjongetje schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:33:
[...]
Wat is de reden waarom je liever een Humax hebt? Ik zie dat veel mensen hier zeggen maar heb nog geen goede reden gezien waarom de Humax beter / slechter is dan de Samsung.
- DLNA server/client. Leuk als je opnames op een ander apparaat wilt bekijken.
- Mogelijkheid om naar een derde zender te kijken als er twee opnames lopen.
- Opnames direct in mappen zetten, bij de Samsung kan dit alleen achteraf.....
- Ondersteuning voor het kopiëren van opnames naar externe media (via FTP of USB).
I intend to live forever. So far, so good.
Ik heb op twee huishoudens de TPLink WDR3600 opgehangen. (50,-)Sepp14 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:27:
[...]
Ik heb nu nog een wnr3500 netgear. Heb het idee dat ik met de nieuwe wifi modem een andere router zou moeten nemen ivm snelheden. Welke zijn daar beter geschikt voor.
Heb alles in 1 extra
Mijn ex was de eerste weken constant aan het mopperen op Ziggo, sinds de router er hangt niks meer gehoord. (en de andere hangt thuis nadat mijn 1043 was overleden).
Zijn deze niet te activeren dan?
DaveD
Oke dank, een must is voor mij wel dat ik er net als op de Netgear een harde schijf/nas aan kan hangen. Dat kan bij de wifi modem niet van Ziggo. USB poort werkt niet lees ik hier veel.hjs schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:40:
[...]
Ik heb op twee huishoudens de TPLink WDR3600 opgehangen. (50,-)
Mijn ex was de eerste weken constant aan het mopperen op Ziggo, sinds de router er hangt niks meer gehoord. (en de andere hangt thuis nadat mijn 1043 was overleden).
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Het is irritant, hiervoor nooit problemen met signaal of ruis. Gisteren wat opgenomen, is de helft van het peogramma ruis en de rest is weer piek fijn.Chief-XL schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:46:
[...]
Yup, ditto. Ik weet niet of dat voor/na de upgrade was maar afgelopen dagen meer storing. Postcode gebied 3543
Float like a butterfly, sting like a bee.
Wat zou je willen met USB poorten op je modem? Als je een NAS wilt zijn er veel beter oplossingen te bedenken (en te koop) dan een hardeschijf op je modem aansluiten.
Dat was wel mijn idee ja!jongetje schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:35:
[...]
Wat zou je willen met USB poorten op je modem? Als je een NAS wilt zijn er veel beter oplossingen te bedenken (en te koop) dan een hardeschijf op je modem aansluiten.

DaveD
Verwijderd
Protip #2: Zeg gewoon dat je de router functie wilt uitschakelen omdat je een eigen router hebt. Gebruik nooit het woord 'bridge mode' want dan snappen de meesten er ineens niets meer van.Mad Marty schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 06:52:
[...]
Even bellen met de klantenservice - is in twee minuten geregeld.
Ik heb vandaag mijn Ziggo installatiepakket binnengekregen. Heb nog nooit internet via de kabel gehad dus ik ging eens kijken naar mijn hoofdaansluiting. Deze zit in de meterkast, en heeft een gecombineerde Radio/TV uitgang.
Omdat de twist & lock afdekplaat qua schroefgaten niet op mijn huidige wandcontactdoos (WCD) past zou ik die van Ziggo moeten monteren. De kabel die mijn huis binennkomt is echter nogal fors, ik zou in die WCD een flink gedeelte moeten wegsnijden om het te laten passen.
Ik heb nu de signaalverdeler (UMU-01) op mijn huidige contactdoos geklikt. Dat lijkt me ook ok toch? Moet alleen nog een passend afdekplaatje zien te vinden voor mijn WCD,
Ik heb even een foto gemaakt van mijn situatie.
Omdat de twist & lock afdekplaat qua schroefgaten niet op mijn huidige wandcontactdoos (WCD) past zou ik die van Ziggo moeten monteren. De kabel die mijn huis binennkomt is echter nogal fors, ik zou in die WCD een flink gedeelte moeten wegsnijden om het te laten passen.
Ik heb nu de signaalverdeler (UMU-01) op mijn huidige contactdoos geklikt. Dat lijkt me ook ok toch? Moet alleen nog een passend afdekplaatje zien te vinden voor mijn WCD,
Ik heb even een foto gemaakt van mijn situatie.
Kan prima zo. 1 x per jaar afstoffen 
Afdekkapje a.k.a. ducktape?
[ Voor 26% gewijzigd door Masimo op 28-08-2013 20:32 ]
Ik heb al 5 jaar ziggo en ik was er ook verbaast over tot ik in mei dit jaar de stoute schoenen aantrok en dit eens aan de kaart stelde en heb na wat heen en weer gepraat mij voor een jaar weer lid laten zijn en heb een galaxy tab ontvangen.Hann1BaL schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:14:
Ik ben benieuwd wat andere tweakers er van denken:
Ik heb laatst een mooie kaart ontvangen van Ziggo: Bedankt dat u een jaar gebruik maakt van onze diensten. U mag een week gratis gebruik maken van het TV extra pakket. Ik heb er niks van gezien, maar dat is tot daar aan toe.
Als ik nu kijk naar wat nieuwe abonnees krijgen als korting of tablet, dan vind ik het raar dat de trouwe klant gewoon het volle pond betaalt. Ik weet dat er mensen zijn geweest die alsnog een tablet hebben ontvangen, maar zijn er ook mensen die korting hebben gekregen op hun abonnement als ze zich een jaar vastleggen? Zoals de korting die nieuwe abonnees ook krijgen (maar dan iets lager)?
Ik zou best willen upgraden van Ai1 plus naar extra voor een jaar als daar wel een korting als klant voor bij komt.
Iemand misschien ervaring mee of een mening over?
Ik woon zelf niet in een glasvezel gebied het is hier of adsl 10 tot 20 mb met klapperende modem's of ziggo dus de keus voor mij is niet zo moeilijk .
Daarnaast is ziggo niet de enigste met dit soort praktijken dat nieuwe leden van alles krijgen en bestaande klanten niets.
Kijk naar essent met zn speciale thermostaat , oxxio met zn ipad etc etc.
AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.
Mooi! en ik ga maar eens kijken of ik ergens een passend afdekkapje kan scoren.Masimo schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:30:
Kan prima zo. 1 x per jaar afstoffen
Ik bedenk me net wel dat ik nog geen router heb. Is dat dan wel een vereiste voor een beetje pro gaming en download? Of is het ook mogelijk om poorten te openen op de modem van ziggo?Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:34:
[...]
Protip #2: Zeg gewoon dat je de router functie wilt uitschakelen omdat je een eigen router hebt. Gebruik nooit het woord 'bridge mode' want dan snappen de meesten er ineens niets meer van.
Nee hoor dat is geen vereiste. Maar als je de router functie uit laat zetten, kan je nog maar 1 pc aansluiten op het modem en deze zit dan ook direct op internet. De noodzaak om poorten open te zetten, is er dan ook niet. Het is dan wel aan te raden om een firewall op je computer in te schakelen, deze zit meestal al in Windows en staat standaard aan.
[ Voor 14% gewijzigd door tiguan op 28-08-2013 22:25 ]
I see, maar ik doelde meer op de situatie waar de routerfunctie gewoon aan staat (bridge functie uit als ik het goed begrepen heb). Is het dan afdoende om poorten open te zetten voor de functies die ik gebruik, en werkt dat dan ook naar behoren? Want dat is dus mijn hele probleem bij KPN.tiguan schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 22:24:
Nee hoor dat is geen vereiste. Maar als je de router functie uit laat zetten, kan je nog maar 1 pc aansluiten op het modem en deze zit dan ook direct op internet. De noodzaak om poorten open te zetten, is er dan ook niet. Het is dan wel aan te raden om een firewall op je computer in te schakelen, deze zit meestal al in Windows en staat standaard aan.
Oh ja hoor, dat werkt prima voor zover ik weet.
Prima, dan probeer ik dat eerst wel. En anders kan ik altijd nog "bridgen" en een netgear aanschaffen
Thanks!
[ Voor 3% gewijzigd door Therapy777 op 28-08-2013 22:32 ]
Serieus, hoeveel verschillende aansluitmogelijkheden zijn er bij Ziggo?
Hierboven zie ik zo'n opdraai splitter die je op je AOP moet zetten, ik kreeg vorig jaar dat draai ding niet, maar een breedband versterker, waarvan ik 1 uitgang moest gebruiken naar modem, en andere uitgangen voor de TV's.
Nog eerder kreeg ik een soort van splitter, die had 2 uitgangen. 1 moest naar modem, andere kon je naar verdeler omleiden....
Wat is nu op dit moment de juiste manier (ook denkend aan interactieve TV) om aan te sluiten?
Hierboven zie ik zo'n opdraai splitter die je op je AOP moet zetten, ik kreeg vorig jaar dat draai ding niet, maar een breedband versterker, waarvan ik 1 uitgang moest gebruiken naar modem, en andere uitgangen voor de TV's.
Nog eerder kreeg ik een soort van splitter, die had 2 uitgangen. 1 moest naar modem, andere kon je naar verdeler omleiden....
Wat is nu op dit moment de juiste manier (ook denkend aan interactieve TV) om aan te sluiten?
Volgens mij maakt het niet zoveel uit. Ik heb zelf die breedband versterker bij de Cisco gehad en die gebruik ik nu nog steeds i.c.m. de Humax. Werkt prima.
Weet iemand wanneer iedereen een WiFi modem geleverd gaat krijgen? Ik zit hier nog met een Ubee modem en zou graag zo'n WiFi modem willen, maar de helpdesk kan niet zeggen wanneer dit gaat gebeuren. Iemand inside info?
Verwijderd
Er is niet echt één juiste manier, is afhankelijk van welke decoders je in huis hebt.MrDirect schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:13:
De breedbandversterker is alleen nodig bij de Cisco 8455/8485 en Samsung SMT-H3102 interactieve ontvangers, anders werkt je ITV niet.
Aangezien deze decoders inmiddels al een tijdje niet meer geleverd worden, en de nieuwe itv decoders geen breedbandversterker nodig hebben voor ITV, krijgen alle nieuwe klanten nu zo'n 'opdraai splitter' (UMU-01).
Aha, want wij hebben idd een cisco en zo'n knipperend lampje dat z'n retoursignaal niet aankomt.
Is alleen de Samsung SMT-C7140B geschikt, of zijn er nog andere betere decoders voor interactieve TV?
Is alleen de Samsung SMT-C7140B geschikt, of zijn er nog andere betere decoders voor interactieve TV?
Humax 5100, 5200 en 5300 en de Samsung SMT-C7140A zijn ook interactiefMrDirect schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:54:
Aha, want wij hebben idd een cisco en zo'n knipperend lampje dat ie z'n retoursignaal niet aankomt.
I intend to live forever. So far, so good.
Verwijderd
Ze zijn op internet gewoon te koop, effe swoppen en klaar.GioStyle schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:16:
Weet iemand wanneer iedereen een WiFi modem geleverd gaat krijgen? Ik zit hier nog met een Ubee modem en zou graag zo'n WiFi modem willen, maar de helpdesk kan niet zeggen wanneer dit gaat gebeuren. Iemand inside info?
Mogelijk dat je download pc maar een 100mbit netwerk poort heeft en dus geen gigabit internet? Dat lijkt me de enige verklaring, dat je daar op 100mbit netwerk zit.Jason X schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 09:50:
Ik heb sinds de snelheidsverhoging naar 150mbit een eigenaardig probleem en hopelijk kan iemand me in de juiste richting wijzen.
Ik maak gebruik van 2 PC's, 1 om te gamen (die is een jaar oud) en 1 om te downloaden (paar jaar oud). Het internet wordt gedeeld via een D-LINK 655 router. Downloaden doe ik met Newsleecher.
Voor de verhoging, downloadde Newsleecher gewoon met volle snelheid (120mbit ~15MB/s). Na de verhoging kom ik op gemiddeld ~10MB/s, wat ongeveer 80-90mbit zou zijn.
Doe ik een speedtest.net op de game-pc dan schiet ie mooi naar 150mbit, doe ik dat op de download-pc dan schiet ie idd tussen de 80 en 100mbit. Oftewel, het internet op die computer is langzamer geworden dan voorheen.
Heeft iemand op basis daarvan een idee wat hier mis gaat?
Dit ik zeker niet aan te raden, veel van de modems die je op internet kan kopen zijn tweede hands, ook is het geen garantie dat ze gaan werken op het Ziggo netwerk..Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:06:
[...]
Ze zijn op internet gewoon te koop, effe swoppen en klaar.
Gewoon niet doen dus, gewoon afwachten, het is niet anders....
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik zou best voor een kleine bijdrage een (gebruikte) router kopen op Marktplaats. Maar het feit dat die mensen 'winst' willen maken op een gratis apparaat. Genoeg 'handelaren' gezien op Marktplaats die met de routers adverteren. Nee, dank je. Dan wacht ik inderdaad wel liever.
een modem en een router zijn 2 verschillende dingen. En de mensen die hun Ziggo MODEM verkopen mogen dat volgens mij niet, want in bruikleen.GioStyle schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 00:02:
Ik zou best voor een kleine bijdrage een (gebruikte) router kopen op Marktplaats. Maar het feit dat die mensen 'winst' willen maken op een gratis apparaat. Genoeg 'handelaren' gezien op Marktplaats die met de routers adverteren. Nee, dank je. Dan wacht ik inderdaad wel liever.
zeker, zeker
Je vergeet een ding. Als je het modem van iemand overneemt moet je modem ook geactiveerd worden. Daar horen codes bij die je waarschijnlijk niet erbij geleverd krijgt. Krijg je die papieren wel dan ga je het abonnement van iemand anders op jouw adres activeren. Lijkt me logisch dat je dat niet wil.Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:06:
[...]
Ze zijn op internet gewoon te koop, effe swoppen en klaar.
Dan hoor ik je zeggen; Maar dan bel ik Ziggo even op en dan activeren zij voor mij. Ja dat kan wel máár als dat modem nog bij de ander geactiveerd is gaat het niet. Zit de ander in een schuldentraject (Goh, waarom zouden ze het modem verkopen?) lukt dat activeren ook niet en dan heb je gewoon geld voor niks uitgegeven.
Dus koop geen modem via internet aub.
Ok, ik kan het volgende gewoon niet vinden: ik heb in de garage een LE40A756 Samsung staan. Coax kabel heb ik getrokken, staat nu een (SD) Humax decoder. Ik ga of de 5000C vanuit de slaapkamer hier zetten of een CI kaart kopen, maar: ik kan nergens vinden of het slot in die Samsung CI+ is? Het ding is van modeljaar 2008. Volgens mij werkt het anders niet?
Los van het feit wat voor slot het is, wordt dat toestel niet ondersteund door Ziggo.Exorcist schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:08:
Ok, ik kan het volgende gewoon niet vinden: ik heb in de garage een LE40A756 Samsung staan. Coax kabel heb ik getrokken, staat nu een (SD) Humax decoder. Ik ga of de 5000C vanuit de slaapkamer hier zetten of een CI kaart kopen, maar: ik kan nergens vinden of het slot in die Samsung CI+ is? Het ding is van modeljaar 2008. Volgens mij werkt het anders niet?
Het kan dus best zijn dat je toch problemen ondervindt, ook al is het en CI+ slot.
Als ik een gokje moet wagen zeg ik nee, tv's die we hier thuis staan hebben volgens de pricewatch september 2009 als eerste prijsvermelding
Waren toendertijd 1 van de allereerste tv's die voorzien waren van een officiële ziggo certificatie
Waren toendertijd 1 van de allereerste tv's die voorzien waren van een officiële ziggo certificatie
Dank, beiden, dan zet ik de 5000C daar neer en koop ik er nog eentje voor erbij.
Eigenlijk is het heel simpel.MrDirect schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:13:
Je het het AOP, dat is de hoofdaansluiting.
Tot begin dit jaar leverde Ziggo de TRAS1000/B: foto
Deze wordt op dit moment niet meer geleverd en is vervangen door de DIO-01, afbeelding volgt.
Van buitenaf lijkt deze door de twist&lock plaat sprekend op de TRAS1000. De aansnijmethode is echter wezenlijk anders, daarnaast gaat de DIO tot 1006mhz ipv 862 en is deze meer hoogfrequent dicht.
Op beide AOP's wordt een UMU gemonteerd, bij de TRAS1000 is dat de UMU01, bij de DIO is dat de UMU1006. Zien er beide hetzelfde uit muv het typenummer. De UMU is een aftakelement tbv splitsing data/TV/radio. Deze dempt op de data uitgang 10dB, op de TV uitgang meen ik 1,5dB. Bij gebruik van een interactieve harddisk recorder met ingebouwd kabelmodem, zoals de Cisco 8455/8585 en de Samsung 3102 kun je de UMU niet gebruiken, aangezien de TV aansluiting niet retourgeschikt is. Bij gebruik van een UMU zal interactieve TV op deze decoders niet werken. Daarom heeft Ziggo destijds een breedbandversterker meegeleverd, maar deze heeft niets met de hoofdaansluiting van doen. De groene kabel mag ook niet direct op de versterker worden aangesloten.
De huidige generatie Humax en Samsung heeft geen ingebouwd modem, maar gebruikt ethernet of WiFi om de interactieve content op te vragen. Het daadwerkelijke streamen gaat wel via COAX. Voor deze decoders kun je daarom wel de UMU01 of UMU1006 gebruiken.
Duidelijk?
Als je de aktie met tablet neemt, krijg je dan wel een standaard decoder erbij? Wij hebben telefonisch een bestelling gedaan en gekozen voor de tablet voor onze dochter. Maar ik zat net nog eens te kijken en zag dat we er dan geen interactieve bij krijgen, krijg je een normale of niets?
Pakket gaat over een ruime week in en ook nog niets ontvange, hopelijk kan ik anders me bestelling wijzigen vd tablet naar een ontvanger.... Iemand een idee?
Pakket gaat over een ruime week in en ook nog niets ontvange, hopelijk kan ik anders me bestelling wijzigen vd tablet naar een ontvanger.... Iemand een idee?
Blij Met Wilco
Je kunt kiezen tussen:-Thunder- schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:33:
Als je de aktie met tablet neemt, krijg je dan wel een standaard decoder erbij? Wij hebben telefonisch een bestelling gedaan en gekozen voor de tablet voor onze dochter. Maar ik zat net nog eens te kijken en zag dat we er dan geen interactieve bij krijgen, krijg je een normale of niets?
6 maanden korting
OF
Een tablet
OF
Een digitale ontvanger, al dan niet met harddisk.
Als je hebt gekozen voor de tablet, krijg je dus geen ontvanger en kun je tenzij je al een decoder hebt, alleen analoog TV kijken.
Daar was ik al bang voor, hopelijk kunnen we het nog wijzigen, wel stom dat ze ons telefonisch niet hebben ingelicht! Terwijl we ook nog een extra tv pakket hebben besteld.
Blij Met Wilco
Wat ik begrepen heb is de korting, tablet of decoder -extra-
Dus of korting, of een tablet, of een extra decoder. (tenzij basis, dan krijg je enkel analoog).
Dus of korting, of een tablet, of een extra decoder. (tenzij basis, dan krijg je enkel analoog).
Je zal wel weer denken ¨waar haalt hij het vandaan¨, tjaTimmert schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:29:
[...]
Eigenlijk is het heel simpel.
Je het het AOP, dat is de hoofdaansluiting.
Tot begin dit jaar leverde Ziggo de TRAS1000/B: foto
Deze wordt op dit moment niet meer geleverd en is vervangen door de DIO-01, afbeelding volgt.
Van buitenaf lijkt deze door de twist&lock plaat sprekend op de TRAS1000. De aansnijmethode is echter wezenlijk anders, daarnaast gaat de DIO tot 1006mhz ipv 862 en is deze meer hoogfrequent dicht.
Op beide AOP's wordt een UMU gemonteerd, bij de TRAS1000 is dat de UMU01, bij de DIO is dat de UMU1006. Zien er beide hetzelfde uit muv het typenummer. De UMU is een aftakelement tbv splitsing data/TV/radio. Deze dempt op de data uitgang 10dB, op de TV uitgang meen ik 1,5dB. Bij gebruik van een interactieve harddisk recorder met ingebouwd kabelmodem, zoals de Cisco 8455/8585 en de Samsung 3102 kun je de UMU niet gebruiken, aangezien de TV aansluiting niet retourgeschikt is. Bij gebruik van een UMU zal interactieve TV op deze decoders niet werken. Daarom heeft Ziggo destijds een breedbandversterker meegeleverd, maar deze heeft niets met de hoofdaansluiting van doen. De groene kabel mag ook niet direct op de versterker worden aangesloten.
De huidige generatie Humax en Samsung heeft geen ingebouwd modem, maar gebruikt ethernet of WiFi om de interactieve content op te vragen. Het daadwerkelijke streamen gaat wel via COAX. Voor deze decoders kun je daarom wel de UMU01 of UMU1006 gebruiken.
Duidelijk?
DIO (opvolger TRAS-1000)
Verbeteringen ten opzichte van TRAS-1000
1. De afscherming is verbeterd van Classe B naar Classe A (+) De TRAS1000 voldoet met classe
B niet aan de kabelkeur eisen en mag daarom in de toekomst niet meer worden toegepast
2. De invoer van de kabel is niet meer haaks maar rond. Dit heeft als voordeel dat de kabel
minder snel gaat “knikken” en daardoor beschadigd. Met name de C9 Foam kabel is hier
erg gevoelig voor
3. De bevestiging van de coaxkabel is verbeterd. De connector klemt maar heeft ook nog een
extra mogelijkheid om vast te schroeven om de klemkracht te vergroten
4. Er zijn schaaldeeltjes beschikbaar om ook C6 (toegepast tot de aansluitdoos in sommige
overgenomen kabelnetten) en C24 kabels (veelal flats) met een goede hoogfrequent
dichtheid aan te kunnen sluiten op de DIO
5. De Ingangs- en uitgangsaarde van DIO kunnen worden doorverbonden zodat er een enkel
galvanische doos ontstaat. De DIO kan daardoor zowel voor de hoofdaansluiting (dubbel
galvansisch gescheiden) maar ook na de hoofdaansluiting als nevenaansluiting
(enkelgalvanisch) gebruikt worden. De doos is hierdoor universeel inzetbaar en voorkomt
het sturen van twee dozen naar de klant
6. Minimale diepte van de DIO zodat er een coaxkabel (C12) onder past als de DIO in een
opbouwdoos wordt gemonteerd
7. Kleur is gemoderniseerd en meer in overeenstemming met de kleur van de huidige
schakelmaterialen (witter, niet meer geelachtig)
8. De connectoren zijn gemaakt van NikkelTin (NiSn)
9. Frequentiebereik van de DIO is 1006 MHz in tegenstelling tot TRAS1000 (862 MHZ)
Dit type aop dient gebruikt te worden als AOP 1e aansluiting zowel als WCD 2e
aansluiting.
Wat wel van belang is wanneer je deze als 2e aansluitpunt (woonkamer bij een meterkast
installatie installeert) dien je deze van dubbel naar enkel galvanische ombouwt! dit doe je
door middel van de wcd op zich zelf te aarden (zie voorbeeld)
Wanneer de hoofd kabel (Groene Kabel) in de woonkamer binnen is gevoerd dient deze
ook ten alle tijden dubbel galvanische aangesloten te laten verander hier dus niets aan !
Bovenstaande zijn niet mijn woorden. Doe er je voordeel mee...
Thank you Captain Obvious.ozzynator schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:36:
[...]
een modem en een router zijn 2 verschillende dingen. En de mensen die hun Ziggo MODEM verkopen mogen dat volgens mij niet, want in bruikleen.
Die info heb ik inderdaad ook, maar vond het persoonlijk wat te ver gaan.trankilo schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:51:
[...]
Je zal wel weer denken ¨waar haalt hij het vandaan¨, tja
Persoonlijk vind ik het jammer dat men (klanten/leken) zo onzorgvuldig met de kabel en het AOP omgaan. Komen veel storingen uit voort...
Modems zijn in bruikleen omdat Ziggo anders de producten en diensten niet kan leveren. Alle randapparatuur, zowel bij / van Ziggo gekocht / ´gekregen´, zijn eigendom en voor verantwoordelijkheid van de klant. Op door Ziggo geleverde apparatuur zit 2 jaar garantie. Als een apparaat binnen die periode defect raakt gaat na reparatie of vervanging wederom een garantie periode van 2 jaar in.GioStyle schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:52:
[...]
Thank you Captain Obvious.Zowel modems als routers van Ziggo zijn in bruikleen, echter doet Ziggo niet moeilijk.
Er is hier nog een enkele uitzondering op voor mensen die ongev. 5 jaar geleden de eerste interactieve STBs met een abonnement hebben aangeschaft. Die dingen waren in die tijd dermate duur dat deze in een huur/bruikleen abonnement zijn gestopt. Maar zoals gezegd zijn dat slecht nog enkele klanten.
De Sitecom en Netgear routers die Ziggo tot half 2011 heeft geleverd zijn weldegelijk eigendom van de klant.GioStyle schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:52:
[...]
Thank you Captain Obvious.Zowel modems als routers van Ziggo zijn in bruikleen, echter doet Ziggo niet moeilijk.
Ja, maar dan heb je als nog een modem voor die routers hangen en die is in bruikleen van Ziggo. En het gaat mij om de modem / wifi routers die nu standaard meegeleverd worden.Timmert schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:03:
[...]
De Sitecom en Netgear routers die Ziggo tot half 2011 heeft geleverd zijn weldegelijk eigendom van de klant.
Mee eens, maar het drukt de kosten enorm omdat een groot percentage het toch voorelkaar krijgt de boel aan te sluiten. Als een klant er uit springt qua signaalwaarde dan krijgen deze tegenwoordig een brief met een aanbod voor een gratis monteur. Dat vind ik dan weer een hele vooruitgang....Timmert schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:02:
[...]
Die info heb ik inderdaad ook, maar vond het persoonlijk wat te ver gaan.
Persoonlijk vind ik het jammer dat men (klanten/leken) zo onzorgvuldig met de kabel en het AOP omgaan. Komen veel storingen uit voort...
Maar zoals je zelf weet is het technische kennis niveau van de installateur niet te vergelijken met een Ziggo monteur....
In een ander topic stond vandaag de volgende video waar dit onderwerp voorbij komt
Dat is inderdaad een nette actie.trankilo schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:08:
[...]
Mee eens, maar het drukt de kosten enorm omdat een groot percentage het toch voorelkaar krijgt de boel aan te sluiten. Als een klant er uit springt qua signaalwaarde dan krijgen deze tegenwoordig een brief met een aanbod voor een gratis monteur. Dat vind ik dan weer een hele vooruitgang....
Maar zoals je zelf weet is het technische kennis niveau van de installateur niet te vergelijken met een Ziggo monteur....
[video]
En het kennisniveau van een installatiemonteur is weliswaar logischerwijs lager dan die van een Ziggo engineer, maar de installatiepartners doen er alles aan dat kennisniveau zo hoog mogelijk te krijgen.
Nu ben ik wel heel benieuwd wat jouw verhouding tot Ziggo is
Dan ben ik benieuwd hoe goed mijn AOP is, en hoe mijn signaalwaardes zullen zijn als ik alles aangesloten heb. Mijn AOP zit er nl. al een jaar of 20 schat ik zo in. En anders zit er niks anders op dan alsnog het meegeleverde AOP aansluiten.Timmert schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:29:
[...]
Heb je toevallig ook nog het bijbehorende plaatje ?trankilo schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:51:
Wat wel van belang is wanneer je deze als 2e aansluitpunt (woonkamer bij een meterkast
installatie installeert) dien je deze van dubbel naar enkel galvanische ombouwt! dit doe je
door middel van de wcd op zich zelf te aarden (zie voorbeeld)
UNOX: The worst operating system
Het schroefje en afstandsbusje wat aan de binnenkant van het dekseltje zit geklemd haal je los. Het busje schuif je onder de aardaansluiting, en het schroefje draai je daar doorheen. VoilaKorvaag schreef op zondag 01 september 2013 @ 11:20:
[...]
Heb je toevallig ook nog het bijbehorende plaatje ?
Ik moet er ook ergens een officiele handleiding van hebben, daar zal ik nog even naar zoeken
LOL.. okee..Timmert schreef op zondag 01 september 2013 @ 11:22:
[...]
Het schroefje en afstandsbusje wat aan de binnenkant van het dekseltje zit geklemd haal je los. Het busje schuif je onder de aardaansluiting, en het schroefje draai je daar doorheen. Voila
Ik moet er ook ergens een officiele handleiding van hebben, daar zal ik nog even naar zoeken
Ik zat al te denken: "goh, waar zou dat schroefje toch voor zijn.. en waarom zit er zo'n plastic ringetje omheen"
Naja, dat ringetje heb ik niet meer, maar dat is gewoon een kwestie van niet superstrak aandraaien en dan gaat het wel goed. (ringetje sprong er vandoor en was uiteraard daarna onvindbaar).
Korvaag schreef op zondag 01 september 2013 @ 11:20:
[...]
Heb je toevallig ook nog het bijbehorende plaatje ?

[ Voor 12% gewijzigd door trankilo op 01-09-2013 11:46 ]
Ik heb net een nieuw modem gekregen van ziggo maar wat doe ik met de oude. (oude past niet in de doos)
Dit staat er in het mailtje van ziggo:
Wat te doen met uw huidige modem?
Na installatie van het Wi-Fi modem ontvangen wij graag uw huidige modem retour. Stuur deze kosteloos op naar onderstaand adres. U kunt hiervoor de verpakking van het nieuwe modem gebruiken.
Ziggo B.V.
Antwoordnummer 1003
2740 WH Waddinxveen
Of u kunt uw huidige modem inleveren bij het milieupark van uw gemeente.
Dus ik kan hem gewoon weg gooien? Zullen ze daar moeilijk over doen..?
Na installatie van het Wi-Fi modem ontvangen wij graag uw huidige modem retour. Stuur deze kosteloos op naar onderstaand adres. U kunt hiervoor de verpakking van het nieuwe modem gebruiken.
Ziggo B.V.
Antwoordnummer 1003
2740 WH Waddinxveen
If the shit hits the fan everybody get a piece of it
Ik kreeg gisteren ook die brief, alleen zonder het milieuparkgedeelte.
Ik vraag me ook a wat ze met die dingen willen btw.
Ik vraag me ook a wat ze met die dingen willen btw.
Geen idee of het door me nieuwe pc build komt (van nog een socket 775 naar 1050) of door de werkzaamheden van ziggo van deze week maar ik haal sinds de verhoging van mijn Z3 abbo eindelijk weer gewoon stabiele snelheden.
Gezien de vermelding van het milieupark vermoed ik dat het voornamelijk gaat om een goede afvoer van het oude modem, dus dat het niet gewoon bij het normale afval gegooid zal worden.
Verwijderd
Ik heb hier voor een paar buurtbewoners de nieuwe modem geinstalleerd en de oude heb ik allemaal in de prullenbakken gegooid. Maar er zat helemaal geen brief bij de modems, via ziggo's 1200 nummer ook de activatiecode voor de wijk opgevraagd. Ziggo was hier kennelijk zoveel met het milieu bezig dat ze besloten geen dode boom naar iedereen op te sturen. Heel handig, heb ik al die niet computerminded mensen hier aan de deur staan voor hulp. Want 1200 bellen om Ziggo om hulp te vragen wil niet als je het modem van de muur haalt om te vervangennooberke schreef op zondag 01 september 2013 @ 13:40:
Gezien de vermelding van het milieupark vermoed ik dat het voornamelijk gaat om een goede afvoer van het oude modem, dus dat het niet gewoon bij het normale afval gegooid zal worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2013 15:22 ]
Voor het eerst in tijden is de internetverbinding mega langzaam. Tenminste, de downloadsnelheid. Upload is met 4,79 Mbps nog prima te noemen voor Ai1 Plus. Download stokt echter bij 0,32 Mbps. Soms haalt hij zelfs 1,30 Mbps...
Strakts nog maar een keer modem van het stroom halen. Er zijn onlangs werkzaamheden geweest, maar verwacht niet dat dit pas na een paar dagen optreedt.
Strakts nog maar een keer modem van het stroom halen. Er zijn onlangs werkzaamheden geweest, maar verwacht niet dat dit pas na een paar dagen optreedt.
Kun je nou wel of geen tv kijken via de app op android via de ziggo wifi spots?
Volgens de website van ziggo niet.
Welke diensten kan ik op mijn apparaat gebruiken via WifiSpots?
U kunt van alle diensten gebruik maken via WifiSpots van Ziggo. Denk bijvoorbeeld aan Skype, WhatsApp, e-mail, internetbankieren, etc. De enige uitzondering is de Ziggo TV App. Door auteursrechtelijke beperkingen mogen wij de commerciële televisiezenders niet via WifiSpots aanbieden.
Maar ik lees op internet ook tegenovergestelde reacties.
Volgens de website van ziggo niet.
Welke diensten kan ik op mijn apparaat gebruiken via WifiSpots?
U kunt van alle diensten gebruik maken via WifiSpots van Ziggo. Denk bijvoorbeeld aan Skype, WhatsApp, e-mail, internetbankieren, etc. De enige uitzondering is de Ziggo TV App. Door auteursrechtelijke beperkingen mogen wij de commerciële televisiezenders niet via WifiSpots aanbieden.
Maar ik lees op internet ook tegenovergestelde reacties.
Ik kreeg de doos met de modem etc. Ongeveer zes weken geleden, de brief eergisteren.
Blijkbaar gaat er wel eens wat mis.
Blijkbaar gaat er wel eens wat mis.
omdat ik nog geen ziggo verbinding heb en überhaupt nog niet weet of ik wel voor ziggo ga.tiguan schreef op zondag 01 september 2013 @ 19:40:
Waarom probeer je 't niet ff uit?
Oh ok, ik heb 't net ff getest voor je. Het werkt idd niet.
Je zou een VPN via de WiFi spot kunnen opzetten en het dan proberen. Dat zou wel moeten werken nl.
Maar... dan moet je wel de juiste apparatuur en kennis hebben natuurlijk
http://www.deyterra.com
En je hebt volgens mij max. 3 mbit op de wifispots....rally schreef op zondag 01 september 2013 @ 20:30:
Je zou een VPN via de WiFi spot kunnen opzetten en het dan proberen. Dat zou wel moeten werken nl.
Zou dat genoeg zijn voor tv kijken?
Nee 10mbit, oh per gebruiker idd 3mbit zie ik nu.
[ Voor 66% gewijzigd door tiguan op 01-09-2013 20:34 ]
Weggooien idd, og gewoon ergens op zolder als spare leggen als je dat wilt. Ik kreeg een paar jaar terug ook zo'n brief, nooit iets mee gedaan. Opsturen moet ik naar het postkantoor en daar moeite doen om te parkeren etc. Kost mij meer dan het oplevert. Nooit iets mee gedaan, nooit iets van gehoord.Slashx schreef op zondag 01 september 2013 @ 13:14:
Ik heb net een nieuw modem gekregen van ziggo maar wat doe ik met de oude. (oude past niet in de doos)
Ziggo B.V.
Antwoordnummer 1003
2740 WH Waddinxveen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Je kunt oude elektrische/elektronische apparaten ook bij een willekeurige elektrozaak (mediamarkt e.d.) inleveren. Ze zijn verplicht dit aan te nemen voor recycling. Je kunt batterijen ook wel in de vuilnisbak gooien, maar dat is niet goed voor het milieu.The Eagle schreef op zondag 01 september 2013 @ 20:34:
[...]
Weggooien idd, og gewoon ergens op zolder als spare leggen als je dat wilt. Ik kreeg een paar jaar terug ook zo'n brief, nooit iets mee gedaan. Opsturen moet ik naar het postkantoor en daar moeite doen om te parkeren etc. Kost mij meer dan het oplevert. Nooit iets mee gedaan, nooit iets van gehoord.
_██_
(ಠ_ృ)
Ik heb de Cisco EPC3928AD router ontvangen en wil daar een PPTP forward in zetten om mijn interne server te benaderen. PPTP forwarding is TCP poort 1723 en het GRE protocol (protocol 47).
In de router kan ik wel TCP poorten forwarden, maar de GRE optie kan ik niet vinden. Enige idee waar ik moet zoeken of is dit misschien niet mogelijk?
In de router kan ik wel TCP poorten forwarden, maar de GRE optie kan ik niet vinden. Enige idee waar ik moet zoeken of is dit misschien niet mogelijk?
[ Voor 13% gewijzigd door Tech op 01-09-2013 23:01 ]
Kan iemand me vertellen of je het Ziggo pakket kunt installeren en activeren zonder gebruik te maken van een pc/laptop met ethernet aansluiting? Oftewel, stel je hebt alleen iPads in je bezit, kun je dan de modem activeren via wifi? Dit kan denk ik alleen als het wifi netwerk standaard actief wordt na het aanzetten van het modem en als 'activatie' in je browser ook werkt zonder bedraad gekoppeld te zijn.
Reden is dat mijn laptop oplader door iemand anders is meegenomen en ik verhuisvakantie heb.
Reden is dat mijn laptop oplader door iemand anders is meegenomen en ik verhuisvakantie heb.
Sinds vorige week mijn upstreams van 1 naar 4 zijn gegaan zijn m'n pingtijden opgelost. Sterker nog, waar ik voorheen naar tweakers.net met 16+ ms pingde is dat nu gewoon 5 geworden. TD medewerker van Ziggo belde me jubelend op dat ze het hadden gevonden, wijkserver was gammel, hele unit vervangen, hele week 4 US kanelen gegeven en nu ging het als de brandweer. Van het weekend al een heerlijk rondje kunnen gamen, weer even wennen dat het niet permanent hapert 
Dat het alleen een > jaar heeft geduurd is jammer, dus daar ga ik nog even over in conclaaf met de klantenservice. De niet-Nederlands sprekende dame van betalingen deed me een compensatie voorstel van 20,- (maar snapte er eigenlijk niets van gaf ze aan), daar neem ik geen genoegen mee.
Dat het alleen een > jaar heeft geduurd is jammer, dus daar ga ik nog even over in conclaaf met de klantenservice. De niet-Nederlands sprekende dame van betalingen deed me een compensatie voorstel van 20,- (maar snapte er eigenlijk niets van gaf ze aan), daar neem ik geen genoegen mee.
[ Voor 7% gewijzigd door NiGeLaToR op 02-09-2013 07:20 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Verwijderd
Ik had sinds begin vorig jaar ook problemen met mijn snelheden (downstream was erg instabiel).NiGeLaToR schreef op maandag 02 september 2013 @ 07:19:
Begin dit jaar is dit opgelost in de CMTS, en ik kwam toen zelf met het voorstel om mij te compenseren. De vriendelijke man vroeg toen "waar dacht u aan?", ik gaf toen aan dat ik een compensatie van €100 wel redelijk vond, dit vond hij geen probleem, en heeft er toen 3 maanden gratis van gemaakt, dus méér dan de €100 die ik voorstelde.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2013 09:36 ]
Daarom ga ik nog even bellen, klantenservice zei eerder al dat ze me graag tegemoet komen - als de problemen zijn opgelost. Ik hou het in m'n achterhoofdVerwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 07:59:
[...]
Ik had sinds begin vorig jaar ook problemen met mijn snelheden (downstream was erg instabiel).
Begin dit vorig jaar is dit opgelost in de CMTS, en ik kwam toen zelf met het voorstel om mijn te compenseren. De vriendelijke man vroeg toen "waar dacht u aan?", ik gaf toen aan dat ik een compensatie van €100 wel redelijk vond, dit vond hij geen probleem, en heeft er toen 3 maanden gratis van gemaakt, dus méér dan de €100 die ik voorstelde.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
wat is het beeldkwaliteit vergeleken met die van Glashart? Ik heb momenteel glasvezel, maar aangezien Lijbrandt overgenomen is door KPN wil ik daar weg. Ik wil geen KPN
Omdat Ziggo een hele leuke aanbieding heeft wil ik waarschijnlijk overstappen.. Ook het idee achter Wifispots lijkt me erg handig vanwege de hoge abbo prijzen van 3g/4g internet.:(
Omdat Ziggo een hele leuke aanbieding heeft wil ik waarschijnlijk overstappen.. Ook het idee achter Wifispots lijkt me erg handig vanwege de hoge abbo prijzen van 3g/4g internet.:(
Ken glashart niet, kan wel KPN. Ik heb begrepen dat beeldkwaliteit van ZIGGO HD zo'n 30% beter is dan die van KPN HD. Dit gaat puur over bitrates enzo, dus of je dat in de praktijk ziet weet ik niet. Ziggo beeld is in ieder geval goed in mijn beleving en ervaring.
Wifispots heb ik nog niet werkend omdat ik bij ons in de buurt (100% Ziggo regio) nog geen enkele wifispot ben tegengekomen. Begrijp van familie dat het wel werkt, dus het kan handig zijn blijkbaar.
Wifispots heb ik nog niet werkend omdat ik bij ons in de buurt (100% Ziggo regio) nog geen enkele wifispot ben tegengekomen. Begrijp van familie dat het wel werkt, dus het kan handig zijn blijkbaar.
Wifispots zou mooi kunnen werken denk ik, helaas ben ik de enige hier in mijn straat die het ingeschakeld heeft.
Hopelijk volgt de rest en zijn het niet allemaal van die typjes die het direct uitzetten.
Als te veel mensen dat doen wordt het geen succes uiteraard.
Hopelijk volgt de rest en zijn het niet allemaal van die typjes die het direct uitzetten.
Njah, als de router die je dan moet gebruiken iets waard was had ik geen modem-zonder-router-met-eigen-router in gebruik gehad. Omdat ik een modem-zonder-router heb mag ik wel wifispots gebruiken.Daniel36 schreef op maandag 02 september 2013 @ 09:00:
Wifispots zou mooi kunnen werken denk ik, helaas ben ik de enige hier in mijn straat die het ingeschakeld heeft.
Wellicht moet Ziggo nog meer van dit soort modems vervangen voor 'wifi-modems'.
Ja dat kan.. gewoon WIFI connecten en de procedure volgen.Aghanim schreef op maandag 02 september 2013 @ 07:02:
Kan iemand me vertellen of je het Ziggo pakket kunt installeren en activeren zonder gebruik te maken van een pc/laptop met ethernet aansluiting?
Bij ons is sinds +- 12 augustus wifispots beschikbaar, maar ik krijg onder instellingen geen gebruikersnaam/wachtwoord te zien om gebruik te kunnen maken van deze dienst.
Nu zou het te maken kunnen hebben dat mijn ziggo modem in "bridge mode" staat.
Nu heb ik gisteren al gebeld met Ziggo, en zo'n "Handige Harry" had het "geactiveerd" en binnen een dag zou ik mijn inloggegevens moeten kunnen zien, maar ik zie nog niets.
Is het zo dat ik mijn router uit de "bridge" modus moet laten halen, en hoe leg ik dat uit aan zo'n Ziggo medewerker
Nu heb ik gisteren al gebeld met Ziggo, en zo'n "Handige Harry" had het "geactiveerd" en binnen een dag zou ik mijn inloggegevens moeten kunnen zien, maar ik zie nog niets.
Is het zo dat ik mijn router uit de "bridge" modus moet laten halen, en hoe leg ik dat uit aan zo'n Ziggo medewerker
Voor de SD kanalen wel...schwarzenegger schreef op zondag 01 september 2013 @ 20:32:
[...]
En je hebt volgens mij max. 3 mbit op de wifispots....
Zou dat genoeg zijn voor tv kijken?
http://www.deyterra.com
Ok, duidelijk.
Hoe eerlijk is de wifispotskaart op de website van Ziggo? Als ik zo in mijn straat/wijk kijk zijn er aardig wat spots..
Ik neem aan dat ze gewoon aanstaan
Hoe eerlijk is de wifispotskaart op de website van Ziggo? Als ik zo in mijn straat/wijk kijk zijn er aardig wat spots..
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je alleen gebruik kunt maken van Wifi Hotspots van anderen als je zelf ook jouw modem als hotspot inzet. Dit is volgens mij niet het geval als jouw modem in bridge staat.Grolsch schreef op maandag 02 september 2013 @ 09:31:
Ik denk dat je dat gewoon zo moet benoemen bij zo'n medewerker. Als die het niet begrijpt kun je het alsnog uitleggen.
Als een vraag `te moeilijk` is verwijzen ze naar service plus of ziggo plus o.i.d.PatrickPR schreef op maandag 02 september 2013 @ 09:45:
[...]
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je alleen gebruik kunt maken van Wifi Hotspots van anderen als je zelf ook jouw modem als hotspot inzet. Dit is volgens mij niet het geval als jouw modem in bridge staat.
Ik denk dat je dat gewoon zo moet benoemen bij zo'n medewerker. Als die het niet begrijpt kun je het alsnog uitleggen.
Die zouden daar dan wel weg mee weten.
Ik denk dat de kaart is gebaseerd op Ziggo abonnees.albert04 schreef op maandag 02 september 2013 @ 09:42:
Ok, duidelijk.
Hoe eerlijk is de wifispotskaart op de website van Ziggo? Als ik zo in mijn straat/wijk kijk zijn er aardig wat spots..Ik neem aan dat ze gewoon aanstaan
Waar ik woon lijkt dat te kloppen (ik ben abonnee en verder niemand in de directe omgeving, zie je soms aan SSID's van de WiFi routers), maar ........... ik heb een Arris modem, dus geen WiFi spot.
Dus ondanks dat het is aangegeven, bij mij in de directe omgeving geen WiFi spots.
En ook elders niet als deze abonnees nog modems hebben zonder WiFi.
Verwijderd
Wi-fi spots kan inderdaad niet worden geactiveerd als je modem in bridge staat.Grolsch schreef op maandag 02 september 2013 @ 09:31:
Bij ons is sinds +- 12 augustus wifispots beschikbaar, maar ik krijg onder instellingen geen gebruikersnaam/wachtwoord te zien om gebruik te kunnen maken van deze dienst.
Je kunt het beste bellen (liefst niet met Ziggo lijn, want als ze je modem uit bridge halen gaat het modem herstarten, en valt je telefoonlijn weg) en vragen of ze de routerfunctie van je modem willen aanzetten, om vervolgens als het modem eenmaal is opgestart met de routerfunctie aan, wi-fi spots te laten aanzetten.
Hebben thuis het Ziggo alles-in-1 Extra pakket i.c.m. het Cisco modem. De snelheid op de eerste verdieping is prima, de ontvangst in huis is echter heel matig (met name op de bovenverdieping). Om het bereik te vergroten hebben we de TP-Link 1043ND aangeschaft, wil deze graag achter de Cisco hangen.
Nu is mijn vraag: Sluit ik de TP-Link het beste aan via de WAN poort op de Cisco en moet ik daarna nog iets handmatig instellen in het Cisco modem dan wel in de TP-Link? De Cisco hoeft niet in bridge mode trouwens.
Nu is mijn vraag: Sluit ik de TP-Link het beste aan via de WAN poort op de Cisco en moet ik daarna nog iets handmatig instellen in het Cisco modem dan wel in de TP-Link? De Cisco hoeft niet in bridge mode trouwens.
Volgens mij niet via de WAN poort als je die router alleen als "accesspoint" wil gebruiken. Ik heb een Cisco wifi router op zolder staan als AP (beneden staat het wifi modem) en in die handleiding stond expliciet dat als je hem als AP gebruikt, je niet via de WAN poort moest "binnenkomen".
[ Voor 8% gewijzigd door S913 op 02-09-2013 13:08 ]
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Ik dacht dat je de netwerkkabel via LAN op de Cisco naar WAN op de TP-Link moet verbinden, maar dit is niet juist dus volgens?S913 schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:07:
Volgens mij niet via de WAN poort als je die router alleen als "accesspoint" wil gebruiken. Ik heb een Cisco wifi router op zolder staan als AP (beneden staat het wifi modem) en in die handleiding stond expliciet dat als je hem als AP gebruikt, je niet via de WAN poort moest "binnenkomen".
Als je het modem niet in bridge laat zetten moet je hem LAN -- LAN koppelen
Zet je het modem wel in bridge dan moet je LAN -- WAN koppelen
Er zwerft op Tweakers ook ergens een handleiding rond om een Router als accespoint te gebruiken, moet je even goed zoeken.
Zet je het modem wel in bridge dan moet je LAN -- WAN koppelen
Er zwerft op Tweakers ook ergens een handleiding rond om een Router als accespoint te gebruiken, moet je even goed zoeken.
Zojuist gebeld en gevraagd of je als abonnee (5 jaar) gebruik kan maken van de tablet actie of korting op je abo. Nee meneer, dat kan nooit. Ik zeg op tweakers en diverse andere fora staat... Nee hoor, daar staat complete onzin.
Lol, gezegd dat ik wel nog een keer bel, met iemand met meer kennis van zaken. Kijk dat het niet meer kan/mag zou kunnen. Maar dat hier enkel leugens staan...
Lol, gezegd dat ik wel nog een keer bel, met iemand met meer kennis van zaken. Kijk dat het niet meer kan/mag zou kunnen. Maar dat hier enkel leugens staan...
[ Voor 5% gewijzigd door meermarco op 02-09-2013 14:34 ]
Lees het nog maar eens goed nameermarco schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:23:
Zojuist gebeld en gevraagd of je als abonnee (5 jaar) gebruik kan maken van de tablet actie of korting op je abo. Nee meneer, dat kan nooit. Ik zeg op tweakers en diverse andere fora staat... Nee hoor, daar staat complete onzin.
Wat is er anders tov de aansnijmethode voor de Tras 1000? Als ik in de handleiding kijk verschilt het niets?Timmert schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:29:
[...]
De maatvoering, bij de DIO moet je de buitenmantel 10mm afstrippen, bij de TRAS aanzienlijk meer (uit m'n hoofd ongeveer 20mm). Dat zie je ook wel als je beide doosjes bekijktB4tman_DH schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:23:
[...]
Wat is er anders tov de aansnijmethode voor de Tras 1000? Als ik in de handleiding kijk verschilt het niets?
Net even een zeer verhelderende fiets'tocht' gehad door ons dorp aan de hand van die kaart hierboven.
Ik dacht; het is hier uitgerold, laat ik eens kijken of we er wat aan hebben (ben zelf zeer sceptisch over bereik van wifi namelijk)
Heten die wifi-spots nou 'Ziggo' of als 'Ziggo******' (** zijn cijfers)? Kwam ze namelijk beide tegen.
Niet dat wij ze kunnen gebruiken; onze modem staat in bridge.
Bovendien kwam ik erachter dat wij gelukkig mogen prijzen qua wifi hier. Zelfs op straat werd ik overspoelt met netwerken maar hier in en rond huis hooguit 3 waaronder ons eigen. En alle drie op aparte kanalen.
Zal wel schelen dat wij vrijstaand wonen.
Nog een vraag; als ik zoek naar Ziggo gecertificieerde TV's kom ik op de Ziggo site op een dode link/niet bestaande website uit. Weet iemand de juiste link? (Lijkt zo te zijn sinds de interactieve modules zijn toegevoegd op de site)
Ik dacht; het is hier uitgerold, laat ik eens kijken of we er wat aan hebben (ben zelf zeer sceptisch over bereik van wifi namelijk)
Heten die wifi-spots nou 'Ziggo' of als 'Ziggo******' (** zijn cijfers)? Kwam ze namelijk beide tegen.
Niet dat wij ze kunnen gebruiken; onze modem staat in bridge.
Bovendien kwam ik erachter dat wij gelukkig mogen prijzen qua wifi hier. Zelfs op straat werd ik overspoelt met netwerken maar hier in en rond huis hooguit 3 waaronder ons eigen. En alle drie op aparte kanalen.
Zal wel schelen dat wij vrijstaand wonen.
Nog een vraag; als ik zoek naar Ziggo gecertificieerde TV's kom ik op de Ziggo site op een dode link/niet bestaande website uit. Weet iemand de juiste link? (Lijkt zo te zijn sinds de interactieve modules zijn toegevoegd op de site)
[ Voor 15% gewijzigd door Piet91 op 02-09-2013 16:37 ]
De hotspots heten gewoon 'Ziggo'. De wifi puntjes met ZiggoABCDEF zijn een standaard SSID die Ziggo megeeft aan het modem en deze kan de gebruiker eventueel naar wens zelf aanpassen, maar een hoop mensen doen dat niet.
https://www.ziggo.nl/#pro...s/1/geschikte-toestellen/Piet91 schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:28:
Onderaan de pagina, kan je per merk kijken welke tv er geschikt is voor een CI+ module.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]