Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

-Thunder- schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:40:
Daar was ik al bang voor, hopelijk kunnen we het nog wijzigen, wel stom dat ze ons telefonisch niet hebben ingelicht! Terwijl we ook nog een extra tv pakket hebben besteld.
Zojuist met Ziggo gebeld en bij ons is het omgezet, nu krijg ik een decoder, harddisk recoder decoder en korting :-)

Wel zag ik... Voor de mensen die wel al een decoder hebben dat men nu trakteert op galaxy tab 3 ipv 2 :-)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
-Thunder- schreef op maandag 02 september 2013 @ 18:12:
[...]

Zojuist met Ziggo gebeld en bij ons is het omgezet, nu krijg ik een decoder, harddisk recoder decoder en korting :-)

Wel zag ik... Voor de mensen die wel al een decoder hebben dat men nu trakteert op galaxy tab 3 ipv 2 :-)
Waar heb je gezien dat het een tab 3 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Staat nu groot op de index pagina van Ziggo ;-)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:58
Die actie is toch niet nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Twee dagen geleden was het nog een tab 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
tiguan schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:36:
De hotspots heten gewoon 'Ziggo'.
Thanks. De 'Ziggo' spots waren t.o.v. van Ziggo***** in de minderheid.
De wifi puntjes met ZiggoABCDEF zijn een standaard SSID die Ziggo megeeft aan het modem en deze kan de gebruiker eventueel naar wens zelf aanpassen, maar een hoop mensen doen dat niet.
Ah, ook we logisch achteraf. Maar wist ik dus niet; onze heeft 5 minuten een netwerk lopen uitzenden en geen seconde gebruik van gemaakt. :+
ADDG schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:53:
https://www.ziggo.nl/#pro...s/1/geschikte-toestellen/

Onderaan de pagina, kan je per merk kijken welke tv er geschikt is voor een CI+ module.
Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://actie.ziggo.nl/hbo-series-nights/

Wellicht interessant voor iemand hier. 50% korting voor 4 maanden op hbo en vanaf morgen een week gratis hbo kijken op kanaal 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:20

Arno

PF5A

Mja, ik heb bij OBN drie maanden proef gedraaid met HBO en ben op een gegeven moment HBO gaan kijken omdat ik ervoor betaalde en niet omdat ik de programmering zo leuk vond. Heb het dus maar opgezegd :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 16:58
Ik vind dat hele HBO geen reet aan eerlijk gezegd. Heb 't ook een maand proef gehad, maar het aanbod is kennelijk niet aan mij besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
tiguan schreef op maandag 02 september 2013 @ 22:31:
Ik vind dat hele HBO geen reet aan eerlijk gezegd. Heb 't ook een maand proef gehad, maar het aanbod is kennelijk niet aan mij besteed.
Sluit ik mij volledig bij aan. Voor 1 euro p/m wil ik erover denken, maar bij 10 cent meer bedank ik al voor de eer :) ik heb wel vanavond film1 erbij genomen voor 5 euro p/m. maar over twee maanden zeg ik het op omdat ze steeds films opnieuw herhalen, dus na 3 maanden kieper ik het eruit en neen ik het na een half jaar weer bij en actie.

[ Voor 22% gewijzigd door marcel23456 op 02-09-2013 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:33
Nuevocasa schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:53:
[...]

Lees het nog maar eens goed na ;) je moet doorverbonden worden naar de afdeling opzeggingen, deze afdeling kan je doorverbinden met mensen die meer mogen/kunnen w.b.t. korting!
Via Twitter webcare idd ook dat het niet kan. Nou dan zeg ik wel op en ga ik naar glasvezel :-)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Laatst online: 13-10 14:51
Zoo ik heb mij gisteren aangemeld bij Ziggo.. Ik ga voor de aanbieding 1 met hdd recorder en ontvanger + 1 jaar 25% korting icm met 2 jarig alles-in-1 plus contract..

Wel stap ik over van glasvezel naar kabel, maar daar heb ik het wel voor over. Ik zit momenteel bij Lijbrandt en omdat ze begin Juli overgenomen zijn door KPN, heb ik mijn twijfels of het beter wordt met Lijbrandt.. :)

Daarnaast vind ik het een onzin om voor de recorder 5 of 6 euro p/m te betalen. Glasvezel wordt op deze manier steeds duurder,. helaas..

Ik heb altijd nog recht op 7 dagen bedenktijd. Mocht ik die 60Mbit/s niet halen en het beeldkwaliteit minder is dan die van Glashart Media, dan moet ik toch verder kijken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:11
albert04 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:23:

Wel stap ik over van glasvezel naar kabel, maar daar heb ik het wel voor over. Ik zit momenteel bij Lijbrandt en omdat ze begin Juli overgenomen zijn door KPN, heb ik mijn twijfels of het beter wordt met Lijbrandt.. :)
En waarom zou je twijfels hebben als een bedrijf wordt overgenomen door kpn? Ik mis hier totaal de onderbouwing

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:09
albert04 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:23:
Zoo ik heb mij gisteren aangemeld bij Ziggo.. Ik ga voor de aanbieding 1 met hdd recorder en ontvanger + 1 jaar 25% korting icm met 2 jarig alles-in-1 plus contract..

Daarnaast vind ik het een onzin om voor de recorder 5 of 6 euro p/m te betalen. Glasvezel wordt op deze manier steeds duurder,. helaas..

Ik heb altijd nog recht op 7 dagen bedenktijd. Mocht ik die 60Mbit/s niet halen en het beeldkwaliteit minder is dan die van Glashart Media, dan moet ik toch verder kijken.. :)
Welkom ;)
Ik denk dat je minimaal 57mbit gaat halen en het beeld is minimaal gelijk of zelfs beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:28

Snippertje

Light up your life

Hebben meer mensen sinds de snelheidsverhoging naar 150Mbit last van schommelende snelheden? Mijne kakt gedurende de week in naar zo'n 40Mbit en dan moet ik het modem resetten wil ik weer de 150Mbit halen. Toen het nog 120 was nooit last van.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:36

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Snippertje schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:48:
Hebben meer mensen sinds de snelheidsverhoging naar 150Mbit last van schommelende snelheden? Mijne kakt gedurende de week in naar zo'n 40Mbit en dan moet ik het modem resetten wil ik weer de 150Mbit halen. Toen het nog 120 was nooit last van.
Heb jij een oude modem?
Heb zelf geen wifi modem maar een ubee modem zonder wifi met eigen router

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Nuevocasa schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:35:
[...]

Welkom ;)
Ik denk dat je minimaal 57mbit gaat halen en het beeld is minimaal gelijk of zelfs beter!
Thanks..

Ik ben wel erg benieuwd naar. Ook ben ik erg nieuwsgierig naar WifiSpots en later naar hun nieuwe mobiele abonnementen.. Lijkt me erg handig icm alles-in-1 pakket. Scheelt je veel 3G verkeer en abbo kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 20:21

D4NG3R

kiwi

:)

Je haalt inderdaad 60Mbit ±5%. Ik zit hier overdag (Als iedereen heen werken is) op ongeveer 63Mbit/s. En 's avonds valt dit terug naar zo'n 58Mbit/s.

Heeft Lijbrandt IPTV of gewoon digitale (HD)TV? Als je van IPTV naar Digitaal gaat zul je iig een redelijke kwaliteitsboost krijgen ja.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 08:14

Spleasure

Ik hier?

Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:00:
[...]

Wi-fi spots kan inderdaad niet worden geactiveerd als je modem in bridge staat.

Je kunt het beste bellen (liefst niet met Ziggo lijn, want als ze je modem uit bridge halen gaat het modem herstarten, en valt je telefoonlijn weg) en vragen of ze de routerfunctie van je modem willen aanzetten, om vervolgens als het modem eenmaal is opgestart met de routerfunctie aan, wi-fi spots te laten aanzetten.
Ik heb een vergelijkbare situatie, maar ik vraag me af of Ziggo je toestaat om Wifispots te gebruiken (bij andere abonnees dus) als je eigen modem in bridge modus staat. Ik heb geen gebruikersgegevens ontvangen en mijn modem staat in bridge-modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Spleasure schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:33:
[...]

Ik heb een vergelijkbare situatie, maar ik vraag me af of Ziggo je toestaat om Wifispots te gebruiken (bij andere abonnees dus) als je eigen modem in bridge modus staat. Ik heb geen gebruikersgegevens ontvangen en mijn modem staat in bridge-modus.
Deze vraag is echt al 10 keer voorbij gekomen en staat gewoon in de FAQ van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-10 21:53
Krijg deze week eindelijk het Wifi Modem, weet niet welke. Is er een duidelijk verschil tussen de Ubee of Cisco?

Als ik een ziggo hotspot wil gebruiken en ik sla mijn wachtwoord en login op, meld die zich dan automatisch aan als die een ziggo hotspot ergens vind? Of moet je telkens apart op zoeken en dan aanmelden? Dat werkt ook niet echt prettig als je telkens moet aanmelden ergens, dan gebruik ik liever mijn 4g :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Bij mij ging het automatisch, tot ik een niet hotspot netwerk tegenkwam die ook Ziggo heette. Sindsdien moet ik nog steeds een keer opnieuw inloggen :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Sepp14 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:10:
[...]

Heb jij een oude modem?
Heb zelf geen wifi modem maar een ubee modem zonder wifi met eigen router
Nope, nieuwe Ubee met wifi (staat overigens in bridge).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel23456 schreef op maandag 02 september 2013 @ 23:06:
Sluit ik mij volledig bij aan. Voor 1 euro p/m wil ik erover denken, maar bij 10 cent meer bedank ik al voor de eer :) ik heb wel vanavond film1 erbij genomen voor 5 euro p/m. maar over twee maanden zeg ik het op omdat ze steeds films opnieuw herhalen, dus na 3 maanden kieper ik het eruit en neen ik het na een half jaar weer bij en actie.
Idem hier hoor. Neem zelf ook dit keer geen film1 meer. Ik heb al een volle nas met mediaspelers en heb ook netflix. Dat laatste bevalt vooral beter in tegenstelling tot bijvoorbeeld een film1. Ik heb namelijk de irritante gewoonte te vergeten om voor aanvang klaar te gaan zitten en ik mis dan elke keer het begin van een film en dat ben ik wel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Laatst online: 12-10-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:08:
[...]

Idem hier hoor. Neem zelf ook dit keer geen film1 meer. Ik heb al een volle nas met mediaspelers en heb ook netflix. Dat laatste bevalt vooral beter in tegenstelling tot bijvoorbeeld een film1. Ik heb namelijk de irritante gewoonte te vergeten om voor aanvang klaar te gaan zitten en ik mis dan elke keer het begin van een film en dat ben ik wel zat.
precies, nu moet ik er wel bij zeggen dat ik vrijwel geen tv kijk. Mijn vrouw die kijkt wel veel tv dus neem het voor haar, als ze 4 films kijkt in 1 maand dan is die 5 kneuro er wel uit ongeveer.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:56
Ik heb gisteren bij een buurvrouw de interactieve recorder van Samsung aangesloten. Het updaten van de software ging prima, echter beeld kreeg ik niet. Niet zo raar, er was maar 3% signaal (heb geen verdere details, kan ik eventueel nog opzoeken).

Nu is de aansluiting van mijn buurvrouw ook wat beroerd. Er gaat een kabel vanuit de meterkast naar een WCD op de 1e verdieping, aan de andere kant van de kamer. Dit is overigens een standaard manier van aansluiting bij onze woningen, betreft de origiginele kabel. Het stekkertje in de meterkast is een standaard stekker met plastic kapje.

Vanuit de WCD loopt een kort kabeltje naar een splitter (ook weer met een plug met plastic kapje). Hieraan zit een mooie Hirschmann kabel voor de TV op de 1e verdieping. Deze ontvangt met CI module prima digitale TV. Ook zit er aan de splitter een behoorlijk lange kabel die langs de plint en de trap naar de slaapkamer op de 2e verdieping loopt. Analoog heeft ze daar beeld met enorm veel ruis.

Nu zou het natuurlijk het mooist zijn om alle kabels te vervangen echter ik vraag me af hoe ver ze komt met het gebruik van goede Hirschmann pluggen in de meterkast en het vervangen van de slechte korte kabeltjes door goed afgeschermde kabels. Wellcht moet er nog een versterker worden geplaatst (zo ja welke?). Het blijft dan misschien wat broddelwerk, echter als het maar werkt.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

musicfreak schreef op donderdag 05 september 2013 @ 07:34:
Ik heb gisteren bij een buurvrouw de interactieve recorder van Samsung aangesloten. Het updaten van de software ging prima, echter beeld kreeg ik niet. Niet zo raar, er was maar 3% signaal (heb geen verdere details, kan ik eventueel nog opzoeken).

Nu is de aansluiting van mijn buurvrouw ook wat beroerd. Er gaat een kabel vanuit de meterkast naar een WCD op de 1e verdieping, aan de andere kant van de kamer. Dit is overigens een standaard manier van aansluiting bij onze woningen, betreft de origiginele kabel. Het stekkertje in de meterkast is een standaard stekker met plastic kapje.

Vanuit de WCD loopt een kort kabeltje naar een splitter (ook weer met een plug met plastic kapje). Hieraan zit een mooie Hirschmann kabel voor de TV op de 1e verdieping. Deze ontvangt met CI module prima digitale TV. Ook zit er aan de splitter een behoorlijk lange kabel die langs de plint en de trap naar de slaapkamer op de 2e verdieping loopt. Analoog heeft ze daar beeld met enorm veel ruis.

Nu zou het natuurlijk het mooist zijn om alle kabels te vervangen echter ik vraag me af hoe ver ze komt met het gebruik van goede Hirschmann pluggen in de meterkast en het vervangen van de slechte korte kabeltjes door goed afgeschermde kabels. Wellcht moet er nog een versterker worden geplaatst (zo ja welke?). Het blijft dan misschien wat broddelwerk, echter als het maar werkt.
De signaal indicatie van de Samsung is niet accuraat, dus daar zou ik zeker niet blind op varen.
Welke melding krijg je, en heb je wel beeld op NL1? Weet je zeker dat je de juiste instellingen (frequentie en netwerk-id) gebruikt?
Wat ik verder in je verhaal mis is waar in het netwerk de Samsung is aangesloten.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03
Ik heb wel eens goede winst behaald met alleen andere pluggen. Ik zou die gewoon eerst vervangen. Blijft t slecht kan je de kabels altijd nog vervangen.

• musicfreak
Timmert schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:08:
[...]

Welke melding krijg je, en heb je wel beeld op NL1? Weet je zeker dat je de juiste instellingen (frequentie en netwerk-id) gebruikt?
Wat ik verder in je verhaal mis is waar in het netwerk de Samsung is aangesloten.
Waar de samsung recorder is aangesloten had ik inderdaad niet vermeld 8)7, deze zit op de slaapkamer (2e verdieping dus) aangesloten. Daar is het signaal ook het zwakste.

Ik krijg een E48 melding, heb ook geen beeld op Nederland 1. Met een SD Samsung tuner heb ik wel beeld op Nederland 1, en ook op de overige zenders van de NPO, echter als ik naar RTL 4 gaat dan weigert 'ie. Ik moet dan terug naar Nederland 1 om weer beeld te krijgen.
Instellingen zijn verder goed, heb ik nog gecheckt met de Ziggo site.
418O2 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:24:
Ik heb wel eens goede winst behaald met alleen andere pluggen. Ik zou die gewoon eerst vervangen. Blijft t slecht kan je de kabels altijd nog vervangen.
Daar zit ook wat in. Het beeld kan er alleen maar van opknappen.

• nooberke
  • Laatst online: 13:58
Een goedkope splitter kan ook dramatisch zijn voor de signaalsterkte

• musicfreak
Ik zit er ondertussen aan te denken om maar eens een meting te doen direct op het AOP, en boven op de 1e verdieping en na de splitter. Eens kijken waar het grootste verlies zit.
Kan zo'n meting via de Samsung SD decoder, ik zag in het menu wel iets van signaalwaardes... Zal nog eens zoeken welke waardes je minimaal moet halen.

• Arno

Arno

PF5A

nooberke schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:23:
Een goedkope splitter kan ook dramatisch zijn voor de signaalsterkte
Zo'n beetje elke splitter zorgt voor -3dB, bij mijn aansluiting zocht ik een goede splitter maar ook die gaf -3dB. Uiteindelijk gesplitst achter op de Humax.

Jeremy Clarkson

Verwijderd

Ik heb gister maar eens al m'n kabels vervangen door Hirschmann KOKA799 kabels. De kabel naar m'n TV was al van dit kaliber, maar de kabel tussen m'n AOP en versterker, en tussen de versterker en kabelmodem was nog een simpel dun kabeltje dat Ziggo standaard in hun installatiepakket levert.

Nu ik alles heb vervangen zie ik een verbeteren op digitale TV van 68% signaal naar gemiddeld 83% signaal. M'n internetverbinding was al prima, dus daar merk ik weinig verbetering.

Verwijderd

Ik heb momenteel een trage verbinding hier in 3511 (Utrecht).
Probleem lijkt op een hop van Ziggo in Amsterdam te ontstaan.
1 router (192.168.1.1) 1.706 ms 1.208 ms 1.235 ms
2 52d96801.cm-11-1b.dynamic.ziggo.nl (82.217.104.1) 7.595 ms 6.719 ms 9.158 ms
3 mnd-rc0001-cr101-irb-203.core.as9143.net (213.51.164.97) 8.353 ms 6.419 ms 8.117 ms
4 mnd-rc0001-cr102-ae1-200.core.as9143.net (213.51.158.7) 9.199 ms 8.631 ms 6.758 ms
5 asd-tr0409-cr101-ae7-0.core.as9143.net (213.51.158.10) 81.946 ms 83.942 ms 79.819 ms

• rico_fxp
  • Laatst online: 10-10 20:46
Zijn er nog meer mensen met een enorm onstabiele ping response in Breda ? later in de middag gaat mijn ping van gemiddled ~12-16ms naar ~100-120 waar de maximale waarden enorm uit elkaar liggen, 16 tot 1000+ms

Online games is zo goed als niet mogelijk (BF3/Borderlands)

Een paar dagen gemeten geef thet volgende beeld: (metingen op basis van 3600 pings per uur richting de DNS)
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/24wdfuu.png

[ Voor 7% gewijzigd door rico_fxp op 05-09-2013 21:53 ]

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:39
Ben sinds een jaar net een week van mijn ping problemen af. Nieuwe 'wijkcentrale' moest uitkomst bieden. Maar, het zou ook veroorzaakt kunnen worden door verkeerd geloadbalance-te upstream, aldus de monteur wiens kinderen hun namen ik inmiddels kende. Maargoed, gewoon via twitter contact zoeken, bleek bij mij enige echt behulpzame kanaal.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 19:35:
Ik heb momenteel een trage verbinding hier in 3511 (Utrecht).
Probleem lijkt op een hop van Ziggo in Amsterdam te ontstaan.

[...]
Ja hier ook, haal max 25Mbit...

• nooberke
rico_fxp schreef op donderdag 05 september 2013 @ 21:49:
Zijn er nog meer mensen met een enorm onstabiele ping response in Breda ? later in de middag gaat mijn ping van gemiddled ~12-16ms naar ~100-120 waar de maximale waarden enorm uit elkaar liggen, 16 tot 1000+ms

Online games is zo goed als niet mogelijk (BF3/Borderlands)

Een paar dagen gemeten geef thet volgende beeld: (metingen op basis van 3600 pings per uur richting de DNS)
[afbeelding]
Breda (4824), vanmiddag nog gegamed met perfecte ping

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:27
Is Ziggo ineens newsserververbindingen aan het knijpen? :? Op zowel astraweb als supernews is het niet vooruit te branden (nog geen 1Mb/s), maar nu ik de port heb gewijzigd van 119 naar 80, gaat het weer full speed (18,1Mb/s).

_██_
(ಠ_ృ)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat Interactieve TV blijft een gimmick met die absurde bedragen die ze vragen op de commerciële zenders. Had een aflevering Krap bij Kas opgenomen op RTL5, beviel goed dus we wilden via RTL Gemist een uitzending bekijken. Vragen ze 1,45 voor. Nee, daar ga ik dus niet voor betalen; dan neem ik de rest wel gewoon op iedere dag.

Wie betaalt er überhaupt om iets terug te zien, is daar een markt voor? Los van de GTST religieuzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ik begin er niet aan. Op internet zijn veel van die dingen gratis (uitzendinggemist.nl, rtlgemist.nl etc) dus via de TV betaal ik er niet voor. Ook als het niet op het web zou staan zou ik er niet voor willen betalen.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Laatst online: 10-10 20:46
NiGeLaToR schreef op donderdag 05 september 2013 @ 22:10:
Ben sinds een jaar net een week van mijn ping problemen af. Nieuwe 'wijkcentrale' moest uitkomst bieden. Maar, het zou ook veroorzaakt kunnen worden door verkeerd geloadbalance-te upstream, aldus de monteur wiens kinderen hun namen ik inmiddels kende. Maargoed, gewoon via twitter contact zoeken, bleek bij mij enige echt behulpzame kanaal.
Er komt nu bij mij een monteur langs voor de tweede keer, ditmaal in de avond. Hopelijk kan het opgelost worden via de normale support flow en niet via social media. Het lijkt er wel op dat steeds meer bedrijven via social media bettere support lijken te geven...
nooberke schreef op donderdag 05 september 2013 @ 22:45:
[...]

Breda (4824), vanmiddag nog gegamed met perfecte ping
Savonds gaat het ook goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:17
Exorcist schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:01:

Wie betaalt er überhaupt om iets terug te zien, is daar een markt voor? Los van de GTST religieuzen?
Of ik neem het op, en anders alleen als het gratis is. Niveau van alle RTL'en bij elkaar word mijn inziens ook steeds bedroevender, maar das weer wat anders.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Exorcist schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:01:
Dat Interactieve TV blijft een gimmick met die absurde bedragen die ze vragen op de commerciële zenders. Had een aflevering Krap bij Kas opgenomen op RTL5, beviel goed dus we wilden via RTL Gemist een uitzending bekijken. Vragen ze 1,45 voor. Nee, daar ga ik dus niet voor betalen; dan neem ik de rest wel gewoon op iedere dag.

Ik heb een app op mijn tv die (volgens mij) de ipad/tablet streams gebruikt en die zijn gewoon gratis. Sterker nog, via http://www.helpdeskweb.nl...oader/rtlipad/series.html kun je ze ook gewoon rechtermuisknop -> save as... doen en dan heb je hem lokaal staan. Handig als je een mediaspeler hebt (los of in je tv). Ik gebruik het via Ziggo alleen voor uitzending gemist, ik ga er ook echt niet voor betalen terwijl het via internet gewoon gratis (en legaal) te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
rico_fxp schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 07:09:
[...]

[...]

Na het eten tot omstreeks kwart voor 8 cod4 gespeeld, 30ms stabiel op een Duitse server (laagste van de hele server meestal)

Heb afgelopen week wel 1 dag wat lag problemen gehad, volgens mij maandag of dinsdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 12-10 13:46
Ik twijfel voor mijn nieuwe woning tussen Ziggo (20 of 60, ben er nog niet uit) en Xs4all. Ik ga wonen in Nieuwerkerk a/d IJssel. Iemand ervaringen hier met snelheid/stabiliteit?

Voor mij is een lage, stabiele MS belangrijk aangezien ik voornamelijk game. Random time-outs, zoals ik die nu vaak heb bij UPC, is echt een gigantische bron van frustratie. Menig gamer weet dat ~1 seconde uitval al voldoende is een hardgevochten potje te verliezen.
Deze MS stabiel kunnen houden terwijl mijn vriendin streamed zou nog mooier zijn. Ik zoek dus ook nog een goede router ;)

Ik ben bang dat je bij Ziggo gewoon op de massalijn gegooid wordt zoals bij UPC. Aangezien ik in redelijk oude huizen ga wonen (1980) vermoed ik dat deze verbindingen al niet zo best zijn. XS4all heb ik persoonlijk betere ervaringen mee (al dan niet van ~6-8 jaar geleden) maar is wel prijziger en biedt buiten internet weinig extra.

Enig extra inzicht zou dus welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-10 18:02

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Probeer het uit, je kunt toch per maand opzeggen... (bij Ziggo althans)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Zebby schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:41:
Ik twijfel voor mijn nieuwe woning tussen Ziggo (20 of 60, ben er nog niet uit) en Xs4all. Ik ga wonen in Nieuwerkerk a/d IJssel. Iemand ervaringen hier met snelheid/stabiliteit?

Voor mij is een lage, stabiele MS belangrijk aangezien ik voornamelijk game. Random time-outs, zoals ik die nu vaak heb bij UPC, is echt een gigantische bron van frustratie. Menig gamer weet dat ~1 seconde uitval al voldoende is een hardgevochten potje te verliezen.
Deze MS stabiel kunnen houden terwijl mijn vriendin streamed zou nog mooier zijn. Ik zoek dus ook nog een goede router ;)

Ik ben bang dat je bij Ziggo gewoon op de massalijn gegooid wordt zoals bij UPC. Aangezien ik in redelijk oude huizen ga wonen (1980) vermoed ik dat deze verbindingen al niet zo best zijn. XS4all heb ik persoonlijk betere ervaringen mee (al dan niet van ~6-8 jaar geleden) maar is wel prijziger en biedt buiten internet weinig extra.

Enig extra inzicht zou dus welkom zijn.
Welke techniek levert XS4all op die plek? Als het om VDSL of ADSL gaat houd dan rekening met de afstand tot de centrale/straatkast. Leuk als je internet TOT 40Mbit neemt en ze maar 10 kunnen leveren ;)

Kabel heeft over het algemeen ook een lagere ping dan ADSL/VDSL

Wil je ook televisie afnemen bij XS4all?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Ligt eraan.. Als je een aanbieding neemt, zit je er 1 of 2 jaar aan vast. Daarna per maand opzegbaar.

Je hebt wel altijd recht op 7 dagen bedenktijd. Dus, ik denk dat je in die 7 dagen wel achter komt of het een goede lijn is.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:21
Daarnaast, een huis uit 1980 kun je (in mijn ogen) niet kwalificeren als een redelijk oud huis. Het is geen nieuwbouw, maar over het algemeen is er qua bekabeling weinig mee aan de hand...

Ziggo gaat je (zeker als je voor 60 gaat) altijd meer snelheid leveren dan xs4all kan via ADSL. Wellicht leveren ze VDSL in je regio, maar dan heb je nog altijd last van de invloed van de afstand tot je huis, wat hierboven ook al genoemd wordt.

Ik zeg Ziggo.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
nooberke schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:45:
[...]

Welke techniek levert XS4all op die plek? Als het om VDSL of ADSL gaat houd dan rekening met de afstand tot de centrale/straatkast. Leuk als je internet TOT 40Mbit neemt en ze maar 10 kunnen leveren ;)

Kabel heeft over het algemeen ook een lagere ping dan ADSL/VDSL

Wil je ook televisie afnemen bij XS4all?
Hum, goede vraag. Even nakijken :) Via XS4all laten ze niet zien wat het is, alleen "basis / extra" en glasvezel. Via vergelijk sites staat er ADSL...

Ja, ik zal dan (vooral door de lagere prijzen) ook tv afnemen bij xs4all/kpn of Ziggo.
Er zijn nog een aantal andere aanbieders, maar hier heb ik geen ervaring mee. Alleen Ziggo lijkt kabel te hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Zebby op 06-09-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
rico_fxp schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 07:09:
[...]

Er komt nu bij mij een monteur langs voor de tweede keer, ditmaal in de avond. Hopelijk kan het opgelost worden via de normale support flow en niet via social media. Het lijkt er wel op dat steeds meer bedrijven via social media bettere support lijken te geven...

[...]

Bij mijn drie keer monteur maar nooit in de avond, dat is wel slimmer inderdaad. Was ook mijn voorstel, maar dat ging er niet in. Signaal waarden leken allemaal geweldig, maar uiteindelijk met nieuw wijkding is mijn ping tot aan tweakers.net 5ms, 24/7 (hikje daargelaten). Nu weer wennen dat m'n ping zo goed is met games :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik ook. Bij VDSL moet je naast de centrale wonen om ook die 40MBit te halen, daar heb je bij Ziggo's COAX netwerk geen last van. De bekabeling mag er dan wel 30 jaar liggen, dat wil absoluut niet zeggen dat de verbinding slecht is.

Mocht je trouwens kiezen voor installatie door een monteur, dan krijg je mij of een van mijn collega's op bezoek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Zebby schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:52:
[...]

Hum, goede vraag. Even nakijken :) Via XS4all laten ze niet zien wat het is, alleen "basis / extra" en glasvezel. Via vergelijk sites staat er ADSL...

Ja, ik zal dan (vooral door de lagere prijzen) ook tv afnemen bij xs4all/kpn of Ziggo.
Er zijn nog een aantal andere aanbieders, maar hier heb ik geen ervaring mee. Alleen Ziggo lijkt kabel te hebben.
Als je de postcode check doet kan je de maximale snelheid zien, hier is dat bijvoorbeeld 40Mbit (VDSL)

Aantal zaken om rekening mee te houden:
Bij XS4all gaat je internet snelheid omlaag als je tv kijkt
BIj XS4all is beeld kwaliteit televisie lager
Bij Ziggo moet je een televisiekabel (coax) naar je televisie hebben, en kan je eventueel een ingebouwde decoder gebruiken. BIj XS4all moet er internetkabel naar je televisie zijn en gebruik je verplicht een decoder van XS4all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
nooberke schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:58:
[...]

Als je de postcode check doet kan je de maximale snelheid zien, hier is dat bijvoorbeeld 40Mbit (VDSL)

Aantal zaken om rekening mee te houden:
Bij XS4all gaat je internet snelheid omlaag als je tv kijkt
BIj XS4all is beeld kwaliteit televisie lager
Bij Ziggo moet je een televisiekabel (coax) naar je televisie hebben, en kan je eventueel een ingebouwde decoder gebruiken. BIj XS4all moet er internetkabel naar je televisie zijn en gebruik je verplicht een decoder van XS4all
Het lijkt erop dat het Ziggo niet zo lastig gemaakt wordt om de enige echte optie te zijn wat betreft goede kwaliteit/snelheid... Ik wist niet dat het zo'n ramp was met ADSL, heel jammer, ik had toch hele goede ervaringen met XS4all in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Zebby schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:27:
[...]

Het lijkt erop dat het Ziggo niet zo lastig gemaakt wordt om de enige echte optie te zijn wat betreft goede kwaliteit/snelheid... Ik wist niet dat het zo'n ramp was met ADSL, heel jammer, ik had toch hele goede ervaringen met XS4all in het verleden.
Zelfs over glasvezel is het nog lastig kiezen - Ziggo heeft best een goede propositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Als TV belangrijk voor je is dan is de enige triple-play die relevant is die van de kabelaars. Bij VDSL is de kwaliteit verre van top en bij Glas alleen als je bij iedere TV ook een settopbox neer zet, want anders heb je SD kwaliteit over DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Sander schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:50:
Als TV belangrijk voor je is dan is de enige triple-play die relevant is die van de kabelaars. Bij VDSL is de kwaliteit verre van top en bij Glas alleen als je bij iedere TV ook een settopbox neer zet, want anders heb je SD kwaliteit over DVB-C.
En dan nog is HD bij glas nog niet op het niveau van de kabelaars begreep ik.
Maargoed, daarentegen is de upload bij kabel nog steeds in en in triest natuurlijk, vergeleken met glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:51:
[...]

En dan nog is HD bij glas nog niet op het niveau van de kabelaars begreep ik.
Maargoed, daarentegen is de upload bij kabel nog steeds in en in triest natuurlijk, vergeleken met glas.
Helemaal mee eens, dit is nu echt de keerzijde van de hele triple-play overstap die er de laatste jaren gaande is geweest. Als je nu besluit om TV bij ziggo te houden en glas ernaast te nemen ben je minimaal 10'tje per maand duurder uit voor vergelijkbare downstream snelheden en mis je ook nog eens de Ziggo-app functionaliteit. Als je al een glas provider kunt vinden die levert in je regio met alleen een internet-lijn voor acceptabele prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Als er glasvezel had gelegen had ik dit al aangekocht :) Maar ja, alleen kabel via Ziggo of ADSL dus. Lijkt erop dat Ziggo weer een klant heeft gewonnen(?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Sinds de glasdreiging boven Ziggo hangt doen ze hun stinkende best (weer), dus zo erg hoef dat niet te zijn. Hoewel het lang duurde hebben ze het probleem met mijn Ziggo internet ook gefixed en me gecompenseerd. Ook heb ik gebruik kunnen maken van de niet-bestaande-regeling-voor-nieuwe-klanten-als-bestaande-klant. Dus heb 2 jaartjes bijgetekend, wat prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 15:52
NiGeLaToR schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:01:
Ook heb ik gebruik kunnen maken van de niet-bestaande-regeling-voor-nieuwe-klanten-als-bestaande-klant. Dus heb 2 jaartjes bijgetekend, wat prima is.
Wat heb je kunnen regelen dan als ik vragen mag? Eergisteren gebeld en er was niéts mogelijk :?
(hd decoder komt net binnen, uiteraard een samsung, ook daarmee geen mazzel dus :P )

[ Voor 12% gewijzigd door Brad Pitt op 06-09-2013 13:12 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Zebby schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:41:
Ik ben bang dat je bij Ziggo gewoon op de massalijn gegooid wordt zoals bij UPC. Aangezien ik in redelijk oude huizen ga wonen (1980) vermoed ik dat deze verbindingen al niet zo best zijn. XS4all heb ik persoonlijk betere ervaringen mee.
Hoelang denk je dat de telefoonlijn in de grond ligt dan? En wat betreft Massalijn, je krijgt echt geen eigen directe verbinding op de internet exchange...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Brad Pitt schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:02:
[...]

Wat heb je kunnen regelen dan als ik vragen mag? Eergisteren gebeld en er was niéts mogelijk :?
(hd decoder komt net binnen, uiteraard een samsung, ook daarmee geen mazzel dus :P )
Interactieve decoder voor 49,-. Ging tijdje redelijk als je opzeggingen belde. In mijn beleving maak je meer kans als je in het glasvezel postcode gebied woont, zoals ik. Maar dat is in de praktijk niet 100% waar gebleken, maar speelt wellicht mee.

Of bedoel je wat anders - aangezien je wel een HD decoder hebt ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 15:52
NiGeLaToR schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:18:
[...]
Of bedoel je wat anders - aangezien je wel een HD decoder hebt ontvangen?
Ja die HD decoder (voor 119 Euro) is uiteraard wel gelukt (want daar moet je voor betalen) (zonder twee jaar bij te hoeven tekenen ook volgens mij (niet zeker though)) maar wilde graag een gratis Samsung Tab.

Da's iets dat een kennis van mij wel voor elkaar heeft gekregen door twee jaar vast te laten leggen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
jongetje schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:48:
[...]

Hoelang denk je dat de telefoonlijn in de grond ligt dan? En wat betreft Massalijn, je krijgt echt geen eigen directe verbinding op de internet exchange...
Voordeel van coax is dat het zo'n oude domme techniek is dat problemen zich snel openbaren en snel zijn op te lossen. Bij onze vorige woning bleek er een breukje in de lijn te zitten, gaatje graven, lasje leggen en voila, hij deed het weer. Was in een paar dagen gepiept. En het is per maand opzegbaar, dus je kunt het bij wijze van experiment gewoon 'proberen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
NiGeLaToR schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:20:
[...]

Voordeel van coax is dat het zo'n oude domme techniek is dat problemen zich snel openbaren en snel zijn op te lossen. Bij onze vorige woning bleek er een breukje in de lijn te zitten, gaatje graven, lasje leggen en voila, hij deed het weer. Was in een paar dagen gepiept. En het is per maand opzegbaar, dus je kunt het bij wijze van experiment gewoon 'proberen'.
Dan hoop ik dat de problemen die ik thuis/bij mijn schoonfamilie heb ervaren komen door slechte zaken buiten UPC om.
Al zijn mijn schoonouders (tegen mijn adviezen in) toch overgestapt naar de Horizon box en is het internet nu helemaal brak :/ Maar goed, Ziggo en kabel goed dus! Dank voor alle informatie/tips, stelt me toch weer wat gerust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Tjah, die horizon meuk staat al tijden negatief in het nieuws. Bij alle UPC klanten.

Volgorde voor mij zou zijn:
Ziggo
glas
adsl
UPC
:+

Misschien dat adsl en upc nog kunnen ruilen als ik heel ver van een centrale zou zitten. Gelukkig hoef ik maar te kiezen tussen Ziggo en glas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 18:40

rally

Deyterra Consultancy

Ik zou eerder de volgende volgorde hebben:
Ziggo
Glas
VDSL
ADSL
Dial-up 56K6
UPC

:+

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
UPC heeft best een goede naam nog evengoed. Als het nog voor 2400baud komt :+ Valt me niet tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:57
Kan iemand mij wat verder opweg helpen ?

2 weken terug spontaan geen internet meer. Bleek mijn Ubee modem na 3 jaar trouwe dienst te zien overleden.

We praten hier trouwens over een alles in een extra pakket.

Dus ik heb gebeld , en de volgende dag lag er netjes een nieuw modem op de deurmat. Om precies te zien een gloednieuwe Cisco.

Prima apparaat dacht ik ! .

Echter , mijn upstream komt niet meer boven de 3mbit uit ( hoort 6 te zijn ) en telefonie werkt met geen geweld weer. Alles werkte voorheen perfect met het ubee modem.

Voor alle zekerheid heb ik alle bekabeling en splitters van en naar dat AOP punt vervangen voor ziggo gecertificeerd spul. Helaas bood dat ook niet de oplossing.

De helpdesk van ziggo weet het ook niet , en die willen nu een monteur sturen. Echter is dat nogal erg lang wachten....

Iemand idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Galaxis schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 17:04:
De helpdesk van ziggo weet het ook niet , en die willen nu een monteur sturen. Echter is dat nogal erg lang wachten....

Iemand idee ?
Geduld hebben. Als de helpdesk geen idee heeft en een monteur gaat sturen, dan kan niemand hier helpen. Het enige wat je vergeten kan zijn is de modem te activeren, maar die stap kan je volgens mij niet overslaan voordat je gaat internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:44

Zorian

What the fox?

Galaxis schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 17:04:
Kan iemand mij wat verder opweg helpen ?

2 weken terug spontaan geen internet meer. Bleek mijn Ubee modem na 3 jaar trouwe dienst te zien overleden.

We praten hier trouwens over een alles in een extra pakket.

Dus ik heb gebeld , en de volgende dag lag er netjes een nieuw modem op de deurmat. Om precies te zien een gloednieuwe Cisco.

Prima apparaat dacht ik ! .

Echter , mijn upstream komt niet meer boven de 3mbit uit ( hoort 6 te zijn ) en telefonie werkt met geen geweld weer. Alles werkte voorheen perfect met het ubee modem.

Voor alle zekerheid heb ik alle bekabeling en splitters van en naar dat AOP punt vervangen voor ziggo gecertificeerd spul. Helaas bood dat ook niet de oplossing.

Iemand idee ?
Controleer je signaalwaardes eens via http://192.168.1.254/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:36
Vorige week zaterdag mijn Ziggo opgezegd, vandaag kom ik thuis; geen internet meer.
Dus ik denk; ja hoor ,die prutsers hebben me al afgesloten.
Is mijn modem(adapter) doorgefikt :')
Hoe ga ik ze dat nou weer uitleggen?

"Ja, hij was al stuk".
}:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Laatst online: 11-07 22:59
Eddos schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 18:30:
Vorige week zaterdag mijn Ziggo opgezegd, vandaag kom ik thuis; geen internet meer.
Dus ik denk; ja hoor ,die prutsers hebben me al afgesloten.
Is mijn modem(adapter) doorgefikt :')
Hoe ga ik ze dat nou weer uitleggen?

"Ja, hij was al stuk".
}:|
Door te zeggen dat hij defect is? Het maakt niet uit hoe of wat, ze zullen je een nieuw modem of adapter sturen. Probeer er eens achter te komen welke van de twee defect is, mss kun je tijdelijk een ander apater gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:36
Heb al gekeken of ik andere adapters heb die er op zouden passen, maar die heb ik zo niet liggen.
Ach, WifiSpot via de buren werkt ook wel voor een week of 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Word wel spannend nu.. dinsdag zou Ziggo in gaan ( Eigenlijkmaandag maar dat kon om de 1 of andere reden niet... ) maar ik heb het installatiepakket nog niet ontvangen....

Meer mensen die hem last minute krijgen ? En bezorgen ze die evt. ook bij de buren of ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:57
Upstream :
Channel1:

Channel ID: 4
Upstream Frequency: 58800000 Hz
Modulation: 64 QAM
Bit Rate: 30720 kBits/sec
Power Level: 45.0 dBmV
Channel2:

Channel ID: 1
Upstream Frequency: 52000000 Hz
Power Level: 43.5 dBmV
Channel3:

Channel ID: 2
Upstream Frequency: 44500000 Hz
Power Level: 42.5 dBmV
Channel4:

Channel ID: 3
Upstream Frequency: 36000000 Hz
Power Level: 41.5 dBmV

Downstream :
Channel 1:
Channel ID: 25
Downstream Frequency: 228000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: -10.8 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38.2 dB
MER: 0.0 dB
Correctable FEC: 112 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Channel 2:
Channel ID: 26
Downstream Frequency: 236000000 Hz
Power Level: -11.1 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38.0 dB
Correctable FEC: 71 codewords
Channel 3:
Channel ID: 27
Downstream Frequency: 244000000 Hz
Power Level: -11.3 dBmV
Signal to Noise Ratio: 37.9 dB
Correctable FEC: 282 codewords
Channel 4:
Channel ID: 28
Downstream Frequency: 252000000 Hz
Power Level: -11.4 dBmV
Signal to Noise Ratio: 37.7 dB
MER: 38.2 dB
Correctable FEC: 151 codewords
Uncorrectable FEC: 55 codewords
Channel 5:
Channel ID: 29
Downstream Frequency: 260000000 Hz
Power Level: -11.5 dBmV
Signal to Noise Ratio: 37.7 dB
Correctable FEC: 122 codewords
Uncorrectable FEC: 97 codewords
Channel 6:
Channel ID: 30
Downstream Frequency: 268000000 Hz
Power Level: -11.3 dBmV
Signal to Noise Ratio: 37.1 dB
Correctable FEC: 194 codewords
Uncorrectable FEC: 164 codewords
Channel 7:
Channel ID: 31
Downstream Frequency: 276000000 Hz
Power Level: -10.1 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38.2 dB
Correctable FEC: 84 codewords
Uncorrectable FEC: 50 codewords
Channel 8:
Channel ID: 32
Downstream Frequency: 284000000 Hz
Power Level: -10.3 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38.0 dB
Correctable FEC: 46 codewords
Uncorrectable FEC: 2 codewords

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:34
-Thunder- schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 21:22:
Word wel spannend nu.. dinsdag zou Ziggo in gaan ( Eigenlijkmaandag maar dat kon om de 1 of andere reden niet... ) maar ik heb het installatiepakket nog niet ontvangen....

Meer mensen die hem last minute krijgen ? En bezorgen ze die evt. ook bij de buren of ?
Die van mij was toen best laat, nogal vreemd aangezien het iets van 6 weken daarvoor al besteld en wel was. Pakket kwam of de dag ervoor of dezelfde dag, dat weet ik niet meer 100%. Erg laat in ieder geval, geduld is een schone zaak (al is het natuurlijk wel fijn als je alles netjes voorbereid kan hebben ipv op "de dag")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 12:44

Zorian

What the fox?

Die downstream is enorm zwak. Heb je veel splitters en/of meters coaxkabel ertussen zitten?
Als het goed is bevat die splitter van Ziggo een knopje die achterop zit (tussen de aansluitingen in) welke je aan/uit kan zetten. Staat deze op aan?

[ Voor 115% gewijzigd door Zorian op 06-09-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil_king
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-05-2022
Ik twijfel nog steeds tussen Ziggo of toch maar een ADSL lijn van KPN. Ik ga in Delft wonen en ik zie dat van de kabelaars daar alleen Ziggo aanbiedt. Ziet er natuurlijk best goed uit qua aanbod: 60/6 voor ±50E t.o.v. 40/4 voor 60E bij KPN.

Alleen heb ik helemaal geen zin in gedoe met brakke routers, bridge modus en het aanschaffen van een extra router. Zijn die problemen nog steeds relevant, of is het onderhand al wat verbeterd?
Ik hoorde ook dat je anders gewoon naar een Ziggo verkoopunt kan gaan en expliciet om een goede router kan vragen bij je pakket (Cisco is toch > Ubee?). Is dat echt zo?

Aan de andere kant, ik zal hoogstens tegelijk een HD zender willen kijken en bijv. van nieuwsgroepen en torrent sspul willen downloaden. Is dan 40/4 ADSL van KPN ook goed genoeg, of moet ik dat niet overwegen? Ik doel dan vooral op de combinatie van HD signaal + downloads.

[ Voor 3% gewijzigd door Evil_king op 07-09-2013 13:52 ]

"Contact your admin for details" - But I'm the admin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Alsof je bij KPN wel een goede router krijgt? Bij Ziggo heb je tenminste nog de keuze om een eigen router te gebruiken, bij KPN ben je verplicht om die meuk van hun te gebruiken...

Gebruik van televisie zal bij KPN de internetsnelheid doen afnemen (En je mag erg blij zijn als je normaliter al de 40Mbit haalt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-10 12:46
Evil_king schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 13:47:

Aan de andere kant, ik zal hoogstens tegelijk een HD zender willen kijken en bijv. van nieuwsgroepen en torrent sspul willen downloaden. Is dan 40/4 ADSL van KPN ook goed genoeg, of moet ik dat niet overwegen? Ik doel dan vooral op de combinatie van HD signaal + downloads.
Bedenk wel dat er nog steeds een behoorlijk verschil zit tussen HD-signaal bij Ziggo en KPN. Als je daar dus waarde aan hecht kan je beter voor Ziggo kiezen.

Zowel de Cisco als de Ubee hebben af en toe nog wat kuren (vooral icm het vasthouden van verbindingen, waardoor diensten als Whatsapp soms wat raar doen), maar via de bridgemodus is dat op te lossen mocht 't later vervelend blijken te zijn. Bij KPN heb je die keuze voor bridgemodus in het geheel niet (met hun beruchte Experiabox) dus als ik de keuze zou moeten maken zou 't niet moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom zou je uberhaupt kpn overwegen als je de 40mbit nooit zal halen, maar waarbij je ook nog 10 euro meer betaald voor een verbinding die trager is?

Na 5 maand bij ziggo heb je 50 euro verdiend, koop je daar een router voor en klaar. Heb je ook nog eens een goede router en daar heb je jaren plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hm, ik liep al een paar dagen te foeteren op Ziggo en (vooral) op het Ubee modem, mijn wifi prestaties (waar ik normaal gesproken probleemloos 720p films mee stream naar m'n Apple TV bijv.) waren van de 1 op de andere dag belabberd. Ook de laptop verloor regelmatig signaal, de iPhones in huis deden raar...

Toch maar even gekeken naar wat er in de buurt zoal aan kanalen gebruikt wordt en de hele club (een AP of 20) zat dus op kanaal 6. Heb nu zelf kanaal 3 ingesteld en alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Phew. Kon me herinneren dat ik ooit wel een afwijkend kanaal had ingesteld maar miscchien bij een fw update ofzo verdwenen... Misschien een tip voor anderen om ook eens in die richting te denken bij problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03
Je kan t beste kanaal 1,6 of 11 gebruiken ivm overlap op andere kanalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
418O2 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 15:52:
Bedankt, naar zoiets zocht ik nog ja. Voor nu doet kanaal 3 het echt heel erg prima dus ik hou het even zo maar mocht ik wat merken zal ik 1 of 11 nog even proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:21
Installeer anders eens een Wifi Analyzer, dan zie je eenvoudig of die kanalen beter zijn :)

Android: Google Play: Wifi Analyzer
Windows laptop oid: http://www.metageek.net/products/inssider/
Mac: http://itunes.apple.com/u...308266?mt=12&ign-mpt=uo=4

[ Voor 26% gewijzigd door Hmmbob op 07-09-2013 16:28 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Thanks voor de tip, kwam er achter dat er ook iets in OSX zit nu waarmee je dat vrij makkelijk kunt zien. Wifi Analyzer onder /System/Library/CoreServices :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-09 23:11

UntamedNL

Drumming

Ik hoorde van een collega dat hij bij het verhogen van zijn ziggo abonnement(Plus -> extra) een HD recorder voor een leuke prijs erbij kreeg. Zelf ben ik ook wel toe aan een nieuwe HD recorder maar heb zelf alles-in-1 extra al(dus verhogen zit er niet in :P). Weet iemand van jullie of deze actie ook voor mensen met alles-in-1 extra mogelijk is(bij verlenging bijvoorbeeld)?

Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 11:25
Servor schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 15:50:
Hm, ik liep al een paar dagen te foeteren op Ziggo en (vooral) op het Ubee modem, mijn wifi prestaties (waar ik normaal gesproken probleemloos 720p films mee stream naar m'n Apple TV bijv.) waren van de 1 op de andere dag belabberd. Ook de laptop verloor regelmatig signaal, de iPhones in huis deden raar...

Toch maar even gekeken naar wat er in de buurt zoal aan kanalen gebruikt wordt en de hele club (een AP of 20) zat dus op kanaal 6. Heb nu zelf kanaal 3 ingesteld en alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Phew. Kon me herinneren dat ik ooit wel een afwijkend kanaal had ingesteld maar miscchien bij een fw update ofzo verdwenen... Misschien een tip voor anderen om ook eens in die richting te denken bij problemen.
Ik heb sinds mijn Macbook Pro ook last van onstabiel draadloos internet. Ene moment volle bak download en dan ineens maar 3 a 400 kb/s. Om de 5 minuten mijn kanaal wijzigen en dan deed hij het weer even goed, waarna hij weer terug viel. Heb nu mijn Bandwith op 20 Mhz gezet en het lijkt tot nu toe redelijk stabiel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:47
Ik heb zoals velen ook problemen met de Wifi verbinding van het ziggo modem en wil nu zelf een router aansluiten, ik moet daarvoor het modem in bridge mode laten plaatsen maar ik vroeg mij af of we dan nog wel gebruik kunnen maken van de ziggo hotspots?

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:00
Gijs007 schreef op zondag 08 september 2013 @ 12:30:
Ik heb zoals velen ook problemen met de Wifi verbinding van het ziggo modem en wil nu zelf een router aansluiten, ik moet daarvoor het modem in bridge mode laten plaatsen maar ik vroeg mij af of we dan nog wel gebruik kunnen maken van de ziggo hotspots?
Nee als je de modem in bridge mode laat zetten kan je geen gebruik meer maken van ziggo hotspots want de wifi op de modem staat dan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Als je in het topic had gezocht had je het antwoord al geweten...

Nee in bridge kan je geen hotspots meer gebruiken (Zoals 100 maal eerder vermeld is in dit topic)

EDIT: NVM te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:37
Ik heb nog steeds last van tv storingen, ruis door het beeld alsof het onweert. Gisteren weer film opgenomen op film1 maar de helft is weer bagger, erg zonde dit, heb nooit last gehad van signaal storingen op tv.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
musicfreak schreef op donderdag 05 september 2013 @ 07:34:
Nu zou het natuurlijk het mooist zijn om alle kabels te vervangen echter ik vraag me af hoe ver ze komt met het gebruik van goede Hirschmann pluggen in de meterkast en het vervangen van de slechte korte kabeltjes door goed afgeschermde kabels. Wellicht moet er nog een versterker worden geplaatst (zo ja welke?).
Even mezelf quoten, weet iemand welke versterker een beetje ok is? Moet ik denken aan een Technetix of Hirschmann of voldoet een goedkopere ook? Is een versterker bij zovele kabels en afstand niet sowieso nodig??

[ Voor 5% gewijzigd door musicfreak op 08-09-2013 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musicfreak schreef op zondag 08 september 2013 @ 20:22:
Even mezelf quoten, weet iemand welke versterker een beetje ok is? Moet ik denken aan een Technetix of Hirschmann of voldoet een goedkopere ook?
koop hem 2e hands, marktplaats staat er vol mee en dan heb je voor 15 euro of minder een perfect ding. Die zijn beter dan van de lokale Gamma.

Neem bijvoorbeeld deze:
http://link.marktplaats.nl/714476385

Die heb ik ook en is erg goed, ben je voor 5 euro + wat verzendkosten klaar. Ik heb hem al 20 jaar en nooit ellende, topding. Was ooit beste koop consumentenbond.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:21
Het is niet per se noodzakelijk om de Ziggo modem in bridge mode te laten zetten als je je eigen wifi-acces point wilt gaan gebruiken.
Ik heb hier een Netgear WNDR3700 wifi-router i.c.m. met de Ziggo modem in originele toestand. De wifi-spots funktie werkt hier dus zoals normaal. Even voor de duidelijkheid: mijn Ziggo modem's wifi staat uit (géén "Ziggoxxxxx" SSID), en toch zijn de hotspots ("Ziggo" SSID) op 2,4 én 5 GHz in de lucht. De Wifi-spots staan dus los van je eigen wifi.

De Netgear staat in accespoint-modus en DHCP uit. De Ziggo modem: wifi uit en deelt de IP-adressen uit aan de clients. Geen problemen met dubbele NAT, firewalls, etc.. Inmiddels hangt er aan de Ziggo modem ook nog een 5-poorts switch en zit er in het netwerk ook nog een tweede wifi accesspoint. Allemaal zonder vertragingen en/of andere problemen. Kwestie van even de tijd nemen je netwerk goed in te richten. Ik heb alle bekabelde apparaten (TV's, accespoints, mediaplayer en NAS) een vast IP gegeven. Alle wifi-clients (smartphones, tablets, laptops, spelcomputers) maken verbinding met één van de accesspoints en krijgen een IP via de Ziggo modem toebedeeld. Momenteel surfen zelfs de buren nog mee op de wifi vanwege een kapotte wifi-router bij hun. Best druk dus, maar alles werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Masimo op 08-09-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

418O2 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 15:52:
Met 802.11b moest je i.v.m. overlap inderdaad 1,6 of 11 gebruiken.
Met 802.11g en n is de overlap gereduceerd waardoor effectief 1, 5, 9 en 13 gebruikt kunnen worden.
Als iedereen die laatste 4 kanalen zou gebruiken, is er één kanaal meer ruimte in de ether beschikbaar.

Overigens is het sinds 802.11n ook vaak standaard om 2 kanalen tegeblijk te gebruiken (1+5 of 9+13) waardoor er eigenlijk nog maar twee banden vrij beschikbaar zijn... als je dan twee buren hebt is het eigenlijk al vol.

Kortom... IEDEREEN graag 1,5, 9 of 13 gebruiken!

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Robinski schreef op zondag 08 september 2013 @ 23:41:
[...]

Met 802.11b moest je i.v.m. overlap inderdaad 1,6 of 11 gebruiken.
Met 802.11g en n is de overlap gereduceerd waardoor effectief 1, 5, 9 en 13 gebruikt kunnen worden.
Als iedereen die laatste 4 kanalen zou gebruiken, is er één kanaal meer ruimte in de ether beschikbaar.

Overigens is het sinds 802.11n ook vaak standaard om 2 kanalen tegeblijk te gebruiken (1+5 of 9+13) waardoor er eigenlijk nog maar twee banden vrij beschikbaar zijn... als je dan twee buren hebt is het eigenlijk al vol.

Kortom... IEDEREEN graag 1,5, 9 of 13 gebruiken!
Aangezien het een ISM band is (geen vergunning noodzakelijk) mag iedereen het gebruiken voor wat hij wil zolang ze maar binnen de specs blijven.
Met andere woorden, er zijn voor het WI-FI protocol al routers die de hele (HELE) 2,4 band gebruiken. Jep, alle kanalen dus bezetten.
Bluetooth gebruikt, je raad het nooit, de 2,4Ghz band. Net als sommige Zigbee apparaten.
Videozenders, een ¨subtiele¨ manier om het 2,4Ghz WI-FI netwerk in de buurt plat te gooien i.v.m. lekker breedbandig.
Alarm sensoren (PIR-etjes) doen het ook prima op 2.4Ghz. En ik ben kort geleden zelfs rookmelders tegengekomen die WI-FI in een woning totaal vermoorde.

Moraal van mijn post. De 2.4Ghz band is overbevolkt door een breed spectrum van apparaten. En die apparaten kan je dus niet zien met een WI-FI scanner. Immers laat die scanner enkel apparaten zien die uitzenden met het WI-FI protocol en gokt (meet dus niet werkelijk) de gebruikte bandbreedte. Hiervoor heb je een echte spectrumanalyser voor nodig en de juiste antenne apparatuur. Ondanks dat je denkt een vrij stukje radio ruimte te gebruiken, kan je nog last hebben van storing door een apparaat dat je niet kan zien/meten.
Pagina: 1 ... 48 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]