Float like a butterfly, sting like a bee.
_██_
(ಠ_ృ)
Persoonlijk zou ik zoeken naar een Tratec/Technetix FRA/752 of een Hirschmann. De soundex versterker is ook niet slecht, maar das al een oud beestje. Naar mijn idee kun je beter investeren in een wat modernere versterker. De metalen behuizing houdt bijvoorbeeld 4G storingen beter tegen. Het zou zonde zijn als je goede bekabeling en connectoren gebruikt, en je versterker de zwakke schakel wordt.musicfreak schreef op zondag 08 september 2013 @ 20:22:
[...]
Even mezelf quoten, weet iemand welke versterker een beetje ok is? Moet ik denken aan een Technetix of Hirschmann of voldoet een goedkopere ook? Is een versterker bij zovele kabels en afstand niet sowieso nodig??
[ Voor 7% gewijzigd door musicfreak op 09-09-2013 09:16 ]
Een versterker plaatsen terwijl de kabel naar de slaapkamer twijfelachtig is (denk aan: dun, slecht afgeschermd) en de connectoren inferieur zou ik niet doen. Je versterkt dan namelijk ook ruis.
Hirschmann versterker is niet duur, paar metalen connectoren erbij van hirschmann dan komt het wel goed. Alleen die connectoren zorgen al voor beter signaal, zelf ondervonden op een kabel van 15+ metermusicfreak schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:15:
Ok, helder. Dat moet ik maar doen dan. Is het wel logisch dat je een versterker nodig hebt in deze situatie (link gaat naar mijn eerdere post) met de recorder in de slaapkamer op 2 hoog?
Verwijderd
Mmm, dat is wel iets om in de gaten te houden, misschien moet ik mijn trouwe soundex ook eens gaan vervangen. Een Hirschman is wel gelijk 80 euro zie ik, mooi cadeau voor onder de kerstboom als straks G4 bij mij verstoringen gaat geven.Timmert schreef op maandag 09 september 2013 @ 08:44:
De soundex versterker is ook niet slecht, maar das al een oud beestje. Naar mijn idee kun je beter investeren in een wat modernere versterker. De metalen behuizing houdt bijvoorbeeld 4G storingen beter tegen.
Verwijderd
Heb nooit verstoringen gehad met betrekking tot beeldkwaliteit. Heb zelfs op de slaapkamer (ruim 10 meter kabel) nog 85% signaalsterkte.
Ook het korte kabeltje tussen het AOP en de versterker, en tussen de versterker en het modem is bij mij KOKA799, zo druk ik alle interferentie zo veel mogelijk weg.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2013 14:13 ]
Heet Usenet zoiets als een aantal connecties (In de trend van wat torrent programmas ook doen)? Perhaps deze limiteren?TMC schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:14:
Ik heb sinds zaterdag Ziggo, maar als ik iets download via Usenet (2,0 MB/s) dan is de rest van internet onwerkbaar traag. Voorheen met ADSL was dat niet het geval. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Geprobeerd, maar dan moet ik hem op ongeveer 75% van de maximale snelheid filteren voordat het werkbaar is, dat wil ik liever niet.D4NG3R schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:14:
[...]
Heet Usenet zoiets als een aantal connecties (In de trend van wat torrent programmas ook doen)? Perhaps deze limiteren?
Wireless?TMC schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:14:
Ik heb sinds zaterdag Ziggo, maar als ik iets download via Usenet (2,0 MB/s) dan is de rest van internet onwerkbaar traag. Voorheen met ADSL was dat niet het geval. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Mijn gedachte ook, slechte wifi. Die brakke wifi-verbinding van de Cisco is supersnel overbelast.TMC schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:18:
[...]
Geprobeerd, maar dan moet ik hem op ongeveer 75% van de maximale snelheid filteren voordat het werkbaar is, dat wil ik liever niet.
Mijn ervaring met de Cisco is dat bij forse downloads (of veel actieve clients) de wifi-snelheid instabiel werd en zelfs tot een in Windows aangegeven snelheid van 1 Mbit instortte. Een tijdje scannen met InSSIDer liet dat ook mooi zien. Zeer instabiel signaal, met vaker zelfs korte tussenpozen zonder signaal (signal drops).
Wat heb je voor een abonnement? Of, vanwaar die 2MB/s?
Hier Ai1P en downloaden met ±7 MB/s (56 Mbits) via de Netgear wifi-accesspoint en dan nog kan iedereen verder redelijk internetten over de resterende 4 Mbit bandbreedte van de verbinding.
[ Voor 22% gewijzigd door Masimo op 09-09-2013 21:42 ]
Om uit te sluiten of het aan WiFi ligt zou je eens kunnen testen met een kabel naar je modem. Als je dan wewl 60/6 haalt op speedtest.ziggo.nl weet je in elk geval dat het niet aan je internetverbinding ligt.TMC schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:14:
Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323
Tja, je hebt maar een bepaalde bandbreedte. Als je die helemaal vol trek met usenet dan blijft er voor de rest niets over. Lijkt mij vrij logisch....TMC schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:14:
3 oplossingen:
1. Ga langzamer downloaden, dan blijft er bandbreedte over voor de rest
2. Ga op een ander moment downloaden als iedereen naar zijn werk/school/ligt te slapen
3. Koop een router met QoS en geef het download verkeer (usenet in dit geval) de laagste prioriteit
Verwijderd
hier ook zeg, bizar. En ik zie ze nooit. Ja, laatst toen ze door dat geknutsel opeens een probleem hadden, staan er 12 ziggo auto's in de straatBasekid schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 08:57:
Ziggo is hier flink aan het graven. Krijg nu al de 4e mail in 3 weken tijd dat ze aan de slag gaan in mijn wijk.

Ik vraag me af wat voor moois ik ga krijgen me al die werkzaamheden.
Hier nog een, het begint bijna spam te worden al die emails over onderhoudBasekid schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 08:57:
Ziggo is hier flink aan het graven. Krijg nu al de 4e mail in 3 weken tijd dat ze aan de slag gaan in mijn wijk.
Of de ene wijk is zo brak dat Ziggo er elke week een probleem moet oplossen, of de andere wijk is juist zo brak dat Ziggo die maar opgegeven heeft
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Zelfde antwoord als bij TMC...MarcoC schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 17:52:
Ik heb sinds een week Ziggo, maar als ik via nieuwsgroepen (SABnzbd) download, dan is internet direct onwerkbaar traag. Iemand enig idee hoe ik dat kan verhelpen?
Wireless? Meer info?
Zorgen dat je downloads niet je hele download limiet opslurpen. Ik heb bijv maar 20mbit, en die trekt de downloadmanager gewoon helemaal vol. Dan blijft er niet veel meer over voor normaal internet gebruik.MarcoC schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 17:52:
Ik heb sinds een week Ziggo, maar als ik via nieuwsgroepen (SABnzbd) download, dan is internet direct onwerkbaar traag. Iemand enig idee hoe ik dat kan verhelpen?
Verder krijg ik bij interactieve TV een iTV-06 foutmelding, maar dat komt misschien doordat internet het nog niet doet.
[ Voor 3% gewijzigd door musicfreak op 10-09-2013 19:48 ]
Dat knopje staat uit. Ik zal hem eens aanzetten. Toch wel vreemd dat ik de downloadsnelheid gewoon prima haal , enkel sinds mijn nieuwe modem is de upload gehalveerd van 3 naar 6mbit.Zorean schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 22:38:
[...]
Die downstream is enorm zwak. Heb je veel splitters en/of meters coaxkabel ertussen zitten?
Als het goed is bevat die splitter van Ziggo een knopje die achterop zit (tussen de aansluitingen in) welke je aan/uit kan zetten. Staat deze op aan?
Dan kun je hem beter laten activeren door de klantenservice, die kunnen hem op je oude account activeren nml.musicfreak schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 19:42:Nu heb ik al een Mijn ziggo account, echter tijdens het activeren via www.ziggo-activatie.nl moet ik er nog één aanmaken, ik kan dit niet skippen. Twee accounts lijken me alleen wat lastig. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout
En 20 Mbit is best te doen...
Heb nog wel even een vraag: Ik had het SSID van mijn Wifi netwerk veranderd, en kon in het menu van mijn Humax iHDR-5200c geen optie terugvinden om deze in te stellen. Heb uiteindelijk de recorder maar teruggezet naar fabrieksinstellingen. Kijk ik ergens overheen? Ook de resolutie van het beeld kan je volgens mij alleen maar tijdens de installatie instellen.
[ Voor 118% gewijzigd door musicfreak op 11-09-2013 08:07 . Reden: vraag toegevoegd ]
op pdf gedeelte klikken.musicfreak schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:02:
Heb nog wel even een vraag: Ik had het SSID van mijn Wifi netwerk veranderd, en kon in het menu van mijn Humax iHDR-5200c geen optie terugvinden om deze in te stellen. Heb uiteindelijk de recorder maar teruggezet naar fabrieksinstellingen. Kijk ik ergens overheen? Ook de resolutie van het beeld kan je volgens mij alleen maar tijdens de installatie instellen.
https://www.ziggo.nl/#kla...e-ontvangers/humax-5200c/
zeker, zeker
Verwijderd
Verwijderd
en als het niet kan, wat zou je dan verwachten? dat wij je een geheime code geven, en dat als je die roept aan de telefoon dat het dan wel kan?
hier opBasekid schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 08:57:
4-9, 27-8, 19-8, 9-8, 21-6, 4-6, 29-5, 26-4, 24-4 en 19,4
en nog steeds geen multigigabitfiber!!!
Tot hoelang loopt dat jaarcontract van jou nog door? Is het een jaarcontract omdat je aan een begin een welkomstkado gekregen hebt? Zo ja, dan begreep ik dat je in ieder geval de resterende waarde van dat kado moet terugbetalen. Maar zeker weten doe ik het niet.Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:12:
Ik heb een jaarabonnement op ziggo (internet+televisie), maar ga nu mijn huis uit en weer bij mijn ouders wonen. Hier is ook een jaarabonnement aanwezig. Weet iemand of het dan mogelijk is om je abonnement op te zeggen?
Ik kon voor 119 euro een nieuwe decoder/recorder bestellen.
Dat werd voor 80% zeker de Humax 5200C, die ik ook wilde!
Nu heb ik dus de Samsung geleverd gekregen
Hoe moeilijk kan het zijn, als ik het er nog bij laat zetten. Ik betaal voor een product, dus wil ik ook kiezen welke ik krijg. Als hij gratis was geweest was het een ander verhaal...
Denk dat ik de annulerings procedure maar laat ingaan en hem opnieuw bestel...
zeker, zeker
De medewerkers bevestigde vertelde mij juist 80% en dat de enige reden dat de Samsung erbij geleverd wordt is dat de Humax de voorraad niet aankan ofzo.ozzynator schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:17:
dan heb je weer 50% kans dat je een Samsung krijgt. Zoals nu ook, ipv 80%.
Als de Humax op voorraad is zouden ze altijd Humax uitleveren.
Bottom line, ik betaal ervoor, dus wil ik ook bepalen! Humax schijnt gewoon beter te zijn dan de Samsung...
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Verwijderd
ik hoop dat ze mij die spam ook sturenMu.siQ schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:24:
Jeetje. Krijg ik een pak popcorn in de brievenbus omdat 'ik hopelijk tevreden ben met de service van Ziggo'. Het gebaar is leuk, maar popcorn?
Je betaalt er inderdaad voor, voor een Interactieve Harddisk Recorder. En dat is precies wat de Samsung is. Anders zou het zijn, als je bij een webshop een Humax bestelt, en een Samsung krijgt.dfrenner schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:13:
Grrrrrrr!
Ik kon voor 119 euro een nieuwe decoder/recorder bestellen.
Dat werd voor 80% zeker de Humax 5200C, die ik ook wilde!
Nu heb ik dus de Samsung geleverd gekregen![]()
Hoe moeilijk kan het zijn, als ik het er nog bij laat zetten. Ik betaal voor een product, dus wil ik ook kiezen welke ik krijg. Als hij gratis was geweest was het een ander verhaal...
Denk dat ik de annulerings procedure maar laat ingaan en hem opnieuw bestel...
De Humaxen zijn op dit moment simpelweg niet op voorraad, dus je kan hem 100x terugsturen maar dat gaat je niet helpen.
Nee, je bent niet de enige- peter - schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:43:
Ben ik de enige of hebben ze speedtest.ziggo.nl opgeheven? Ik krijg nu speedtest.net redirect.
[ Voor 12% gewijzigd door Timmert op 11-09-2013 18:49 ]
De speedtest is nu te bereiken op http://speedtest.ziggo.nl/ziggoportal.php .....waarom weet ik niet.- peter - schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:43:
Ben ik de enige of hebben ze speedtest.ziggo.nl opgeheven? Ik krijg nu speedtest.net redirect.
Verwijderd
Inderdaad, nou eigenlijk wel iets in die trant misschien had iemand een leuk verhaaltje wat ik hem kon ophangen, wat in zijn geval gewerkt heeft.418O2 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:57:
Bel ze gewoon, dan wordt het opgezegd.
en als het niet kan, wat zou je dan verwachten? dat wij je een geheime code geven, en dat als je die roept aan de telefoon dat het dan wel kan?
Ja, je hebt gelijk inderdaad dat is precies het verhaal. Mijn cadeau was abonnementskorting en die terugbetaling heeft ie uit coulance laten zitten.grun93 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:00:
[...]
Tot hoelang loopt dat jaarcontract van jou nog door? Is het een jaarcontract omdat je aan een begin een welkomstkado gekregen hebt? Zo ja, dan begreep ik dat je in ieder geval de resterende waarde van dat kado moet terugbetalen. Maar zeker weten doe ik het niet.
Dus wanneer ziggo reeds aanwezig is dan moet je normaal gesproken de cadeaukosten terugbetalen.
Te kort door de bocht, aangezien de beide decoder daadwerkelijk afwijkende functies aanbieden en andere kwaliteit schijnen te hebben.Timmert schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:48:
Je betaalt er inderdaad voor, voor een Interactieve Harddisk Recorder. En dat is precies wat de Samsung is. Anders zou het zijn, als je bij een webshop een Humax bestelt, en een Samsung krijgt.
Humax kan:
- Mediaplayer (voor een deel)
- Opgeslagen bestanden naar externe media kopiëren
- Heeft net wat betere beeldkwaliteit
Ik betaal voor dat ding, hij is niet gratis he...
Ik houd de Samsung nu ook wel, aangezien ik zowel mijn samsung TV en decoder met één afstandsbediening kan bedienen = ideaal.De Humaxen zijn op dit moment simpelweg niet op voorraad, dus je kan hem 100x terugsturen maar dat gaat je niet helpen.
Maar ik moet zeggen dat de guide echt ruk is, slecht overzicht, kijken of opnemen komt met allerlei extra handelingen. Geen idee hoe de Humax daarin is, maar de Cisco was daarin zelfs beter.
Ook de interactieve TV zit erg vervelend "verstopt" in het menu bij de Samsung.
Dus qua GUI ben ik absoluut niet onder de indruk...
Okee, dus dezelfde tekortkomingen als de Samsungtiguan schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:23:
Ik vind de guide van de Humax anders niet echt geweldig. Een dag vooruit skippen, zoals ik dat op mijn tv kan, heb ik nog niet gevonden. De guide laat in mijn ogen, een te kort tijdspan zien. Verder vind ik de manier waarop je in je timer overzicht kan komen, ook belabberd. En het wissen van opnames, is vrij omslachtig.
Cisco had dat beter voor elkaar, maar daar is alles wel mee gezegd bij de Cisco. Die viel weer constant uit en nam geen geluid bij opnames op, dan weer wel...
Het vooruitspoelknopje (>>) dan krijg je de volgende dag in de guide.tiguan schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:23:
Ik vind de guide van de Humax anders niet echt geweldig. Een dag vooruit skippen, zoals ik dat op mijn tv kan, heb ik nog niet gevonden.
Rode knopje op de remote drukken toch?dfrenner schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:51:
[...]
Bij mij is interactieve tv echter onwaarschijnlijk traag, zowel draadloos als wel bedraad. Ben ik daarmee de enige? Is echt als in: knopje drukken, wachten, wachten, wachten, wachten, reactie. Heel vaag.
Nickname does not reflect reality
Bij de Cisco ging het gewoon over de kabel heen, waarom nu via wireless (of bedraad, maar ik heb geen utp bij de tv)?Brad Pitt schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:48:
Rode knopje op de remote drukken toch?
Bij mij is interactieve tv echter onwaarschijnlijk traag, zowel draadloos als wel bedraad. Ben ik daarmee de enige? Is echt als in: knopje drukken, wachten, wachten, wachten, wachten, reactie. Heel vaag.
Daarnaast is de signaal kwaliteit nu 70% bij de Samsung, tegenover 92-100% bij de Cisco...
Als er geen Wifi-dongle in zit of geen netwerk kabel doet het (hier) helemaal nietsdfrenner schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:50:
[...]
Bij de Cisco ging het gewoon over de kabel heen, waarom nu via wireless (of bedraad, maar ik heb geen utp bij de tv)?
Wacht even...Brad Pitt schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:52:
Als er geen Wifi-dongle in zit of geen netwerk kabel doet het (hier) helemaal niets
In de Cisco of in de Samsung?
In de Cisco, deze dus:

Heb ik helemaal niets zitten, geen wifi en geen UTP. Alleen COAX en de interactieve TV gaat prima via COAX...
De Samsung, deze dus:
De samsung lijkt alleen voor de interactieve televisie inderdaad utp of wifi nodig te hebben. Waarom en heeft de Humax dat ook nodig voor interactive TV?
Helaas die Samsung ook gekregen ja
[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 12-09-2013 11:11 ]
De nieuwe interactieve decoders hebben WiFi/UTP internet nodig voor de stuursignalen. Scheelt Ziggo een hoop meldingen met splitters die ertussen zitten die niet retourgeschikt zijn.
Het beeld gaat bij allebei over DVB-C.
Was al bang dat mijn routers in de war waren. Daar draait Open- en DDWRT op en ik ben geen geld in configgen, dus ik was bang dat de boel stuk was.
Het klopt dat je ervoor betaalt, maar het artikel waarvoor je betaalt heet "Interactieve Harddisk Recorder". Dat is dus ook wat je krijgt. Dat de Humax een hoop extra functies heeft is heel mooi meegenomen, maar daar mag je natuurlijk geen rechten aan ontlenen.dfrenner schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:51:
[...]
Te kort door de bocht, aangezien de beide decoder daadwerkelijk afwijkende functies aanbieden en andere kwaliteit schijnen te hebben.
Humax kan:
- Mediaplayer (voor een deel)
- Opgeslagen bestanden naar externe media kopiëren
- Heeft net wat betere beeldkwaliteit
Ik betaal voor dat ding, hij is niet gratis he...
[...]
Ik houd de Samsung nu ook wel, aangezien ik zowel mijn samsung TV en decoder met één afstandsbediening kan bedienen = ideaal.
Maar ik moet zeggen dat de guide echt ruk is, slecht overzicht, kijken of opnemen komt met allerlei extra handelingen. Geen idee hoe de Humax daarin is, maar de Cisco was daarin zelfs beter.
Over de bediening van de Samsung: hij is niet veel onlogischer of onduidelijker dan de Humax.
Opnemen kan heel simpel met de rode record knop, geen extra handelingen nodig
ITV kun je starten met de rode knop op de AB, zoals gezegd
Verder is de signaal indicatie nooit betrouwbaar, dus dat de Samsung zegt minder signaal te hebben dan de Cisco kun je negeren. Als je geen storing in je beeld hebt is het prima, verdere signaalwaarden kun je als consument toch niet vaststellen (zonder geavanceerde apparatuur).
Je hebt helemaal gelijk, ik had er overheen gekeken!ozzynator schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:06:
[...]
op pdf gedeelte klikken.
https://www.ziggo.nl/#kla...e-ontvangers/humax-5200c/
<vanaalten@xxxxx.com>: host smtp.ziggo.nl[212.54.42.9] said: 550 Message
refused by spam filter. (in reply to end of DATA command)
Het ligt niet aan de bestemming, naar een ander mailadres forwarden gaat ook mis. Het ligt ook niet aan mij: ik kan een ander mailtje wel gewoon forwarden naar dat mailadres. Het spamfilter van Ziggo is hier gewoon te kritisch.
Meer mensen die hier ineens(?) last van hebben, of weten waar je dit het beste kan aanmelden? En heeft melden sowieso zin?
Is dat spamfilter ook van belang voor de uitgaande post?!? Zal eens proberen, ik dacht dat die alleen voor inkomend was (die ik niet gebruik).musicfreak schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 08:57:
Je kan de instellingen van het spamfilter tijdelijk wat lager zeggen via Mijn Ziggo. Dat helpt waarschijnlijk wel.
Edit: nope, maakt geen verschil.
[ Voor 4% gewijzigd door vanaalten op 13-09-2013 12:37 ]
De upload is vrijwel zonder problemen en op volle snelheid, download is drama.
Telefoon en televisie zijn beide zonder problemen, het is puur de download.
Hier in de straat beginnen alle Ubee 3200 modems zware problemen te krijgen.
Als ik kijk bij de Downstream Bonded Channels zie ik hoge power waarden tot 12dbmV (16dbmV bij buren).
4 van de 8 kanalen geven unknown modulation (ipv QAM256) en 0,0db snr.
Ziggo is op de hoogte van reeds 4 gevallen hier, en stuurt daar per adres een monteur voor.
Bundelen van de klachten, waarbij doorschemerde dat het modem vervangen dient te worden, was echt niet mogelijk. In mijn geval kon pas volgende week vrijdag iemand komen, dit is inmiddels aangepast naar a.s. dinsdag toen ik hoorde dat mijn buurvrouw op die dag een afspraak kon maken.
Ik vrees dat het met de wifi spot activatie te maken heeft waardoor deze modellen nog iets warmer worden, en dat was toch al een hekel punt van deze dingen.
Ik heb nog nergens gezien dat interactieve tv vlot liep.Brad Pitt schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:48:
[...]
Rode knopje op de remote drukken toch?
Mijn itv is ook rete traag (verbindingssnelheid naar netwerk is wel 136Mb geeft de HUMAX aan)
Dit komt door de server aan de Ziggo kant lijkt mij.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Ben al jaren lid, nooit wat gehad.
Af en toe wordt ik opgebeld of ik HBO of een andere nieuwe zender wil proberen tegen een gereduceeerd tarief.
Ik antwoord steevast, ik heb alles in 1 extra, waar je ook gratis kunt downloaden via julie nieuwsgroep. (ja ik heb ook een payserver erbij)
Haken ze ook meteen af
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Verwijderd
hier ook al jaren lid, nooit een taart gehad? Wat is dat nu weer voor bizars. Ik wil ook taartSnippertje schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 16:34:
Ik krijg net een brief dat omdat ik 1 jaar klant ben een vlaai kan ontvangen, super leuk en lekker
Ze bellen mij ook nooit met aanbiedingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2013 16:57 ]
Vroeger belde ik naar de helpdesk, gaf aan dat ik een slechte verbinding had, en dat ik meerdere keren per dag m'n modem moest resetten en dan kreeg ik een nieuw wifi modem opgestuurd.
De dame die ik aan de lijn had afgelopen week was lastiger, ik moet de status van de lampjes doorgeven?
Weten jullie wat ik aan een helpdesk meneer/mevrouw moet aangeven zodat ik een nieuw wifi modem opgestuurd krijg
Deze had ik al eerder gekregen door een verhaal van dat ik nu een tablet had en ook wel eens zou willen gebruikmaken van wifi in huis, daarbij genoemd dat er net glasvezel in de wijk is aangelegd en dat een wifi modem bij de concurrentie vrijwel standaard is.
Ik heb bij m'n pakket upgrade (duurder pakket genomen), heb ik een nieuwe modem gekregen met wifi ingebouwd.Roelf558 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 08:59:
Ik kreeg laatst al bijna een nieuwe aangeboden bij mijn nieuwe HD recorder. Waarbij ze me vroegen of ik al een retourgeschikt modem had.
Deze had ik al eerder gekregen door een verhaal van dat ik nu een tablet had en ook wel eens zou willen gebruikmaken van wifi in huis, daarbij genoemd dat er net glasvezel in de wijk is aangelegd en dat een wifi modem bij de concurrentie vrijwel standaard is.
Hahah, ik heb mijn oude Netgear er nog naast staan ... hahah, ik zou zeggen, koop zelf een goede router, verwacht niet te veel van zo'n ding.
Het zal voor de meeste mensen in een klein flatje vast prima werken, maar verwacht niet meer.
Ik dacht dat Ziggo ook de modem op afstand kan uitlezen. In mijn geval wel en zo bepaalde Ziggo of ik eventueel een nieuwe modem nodig had aan de hand van de test. Dan stuurde ze zelf een monteur indien nodig.Grolsch schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 08:33:
Mijn schoonouders hebben nog zo'n oud ziggo modem zonder wifi.
Vroeger belde ik naar de helpdesk, gaf aan dat ik een slechte verbinding had, en dat ik meerdere keren per dag m'n modem moest resetten en dan kreeg ik een nieuw wifi modem opgestuurd.
De dame die ik aan de lijn had afgelopen week was lastiger, ik moet de status van de lampjes doorgeven?
Weten jullie wat ik aan een helpdesk meneer/mevrouw moet aangeven zodat ik een nieuw wifi modem opgestuurd krijg
If it aint broke, don't fix it
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
DaveD
Nou ja storing... Het ding is gewoon bagger traag.Timmert schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:57:
Het klopt dat je ervoor betaalt, maar het artikel waarvoor je betaalt heet "Interactieve Harddisk Recorder". Dat is dus ook wat je krijgt. Dat de Humax een hoop extra functies heeft is heel mooi meegenomen, maar daar mag je natuurlijk geen rechten aan ontlenen.
Over de bediening van de Samsung: hij is niet veel onlogischer of onduidelijker dan de Humax.
Opnemen kan heel simpel met de rode record knop, geen extra handelingen nodig
ITV kun je starten met de rode knop op de AB, zoals gezegd
Verder is de signaal indicatie nooit betrouwbaar, dus dat de Samsung zegt minder signaal te hebben dan de Cisco kun je negeren. Als je geen storing in je beeld hebt is het prima, verdere signaalwaarden kun je als consument toch niet vaststellen (zonder geavanceerde apparatuur).
Je zult best gelijk hebben in het product, maar een effect wat dit heeft is klantontevredenheid.
Als je de klant voor een vast bedrag een auto geeft en de ene geef je een BMW en de ander een VW met minder functies en meer problemen. Wat verwacht je dan?
Kunnen ze in de basis wel gelijk hebben, maar uiteindelijk ga ik als klant dan verder dit jaar wel verder kijken... Glasvezel wordt ook steeds toegankelijker...
Vooral als de klantenservice mij ook verteld dat ik bijna zeker een humax krijg, terwijl hij uitverkocht blijkt te zijn...
Verwijderd
Gewoon vragen? Maar als je je ouders een wifi netwerk wilt geven, koop dan gewoon een goede router, ben je veel beter af.Grolsch schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 08:33:
Meer threads inschakelen en het nog eens proberen.DaveD1109 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 10:51:
Ik heb alles in een extra. Ik haal met downloaden via spotnet maar 3,2mb. Dit hoort toch veel hoger te zijn?
Daarnaast zou het ook goed kunnen dat jouw niewsgroep provider de beperkende factor is.
Inderdaad, wij hebben nog een Cisco zonder wifi, en die bevalt prima. Mijn ervaring is dat de WiFi modems van Ziggo behoorlijk slecht zijn. Heb nu gewoon een modem, en wifi enzo regel ik zelf wel (OpenWRT op een WNDR3700). Nu draait de boel tenminste stabiel.Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:18:
[...]
Gewoon vragen? Maar als je je ouders een wifi netwerk wilt geven, koop dan gewoon een goede router, ben je veel beter af.
Als je ouders niet intensief downloaden dan zou ik een WRT54GL van Marktplaats plukken voor een tientje, en daar Tomato op zetten. Dan heb je echt een configuratie die 24/7 draait zonder vast te lopen.
[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 14-09-2013 12:21 ]
Na een paar keer proberen heb ik eindelijk een verbinding maar het lijkt wel alsof er een tijdslimiet op zit ofzo, na een x aantal minuten (gok een uurtje) verbreekt hij de verbinding en moet ik weer opnieuw connecten waarbij ik weer opnieuw de gegevens in moet vullen.
Kan ik dit niet opslaan of iets dergelijks? (ik zit op win7)
Dus willen we overstappen naar kabelinternet en Ziggo ziet er wel goed uit. Nu heb ik net met iemand van Ziggo gebeld die niet ech info kon geven over het delen van internet etc. Het enige wat ze mij kon melden was dat we ons analoge signaal tot over 5 tv's mogen delen. Dat is op zich prima, maar ik vraag me beetje af hoeveel verlies ik kan verwachten in dit huis. Is er een manier om daar achter te komen?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Wat voor coax kabels liggen er in het studentenhuis? Wat voor splitter etc zit er tussen.. is nogal erg van belang.MrVegeta schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 15:41:
Misschien kunnen jullie mij wat advies geven. Ik woon hier in een oud studentenhuis in Groningen waar we Tele2 internet hebben. Er werd 50/5 beloofd maar we halen net 17/2 ofzo, en recentelijk is de verbinding ook instabiel geworden. Tele2 zegt dat de bekabeling hier te oud/slecht is om een goed ADSL signaal door te sturen en ze willen/kunnen het ook niet verbeteren.
Dus willen we overstappen naar kabelinternet en Ziggo ziet er wel goed uit. Nu heb ik net met iemand van Ziggo gebeld die niet ech info kon geven over het delen van internet etc. Het enige wat ze mij kon melden was dat we ons analoge signaal tot over 5 tv's mogen delen. Dat is op zich prima, maar ik vraag me beetje af hoeveel verlies ik kan verwachten in dit huis. Is er een manier om daar achter te komen?
Heb je het installatieprogramma van Ziggo al eens geprobeerd? Dat werkte bij mij iig prima.kaasaanfiets schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 15:39:
Kan ik dit niet opslaan of iets dergelijks? (ik zit op win7)
[ Voor 4% gewijzigd door musicfreak op 14-09-2013 15:45 ]
Is dat voor belang van het internet? Ik neem aan dat we een modem krijgen met kabel ingang en een wifi waardoor we het signaal voor internet draadloos/bekabeld kunnen doen. En dat de analoge tv signaal daar los van staat, maar dat weet ik niet.Skoefel schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 15:44:
[...]
Wat voor coax kabels liggen er in het studentenhuis? Wat voor splitter etc zit er tussen.. is nogal erg van belang.
Tevens hoe kan ik checken wat voor coax kabels we hebben? Ik kan op zich wel een foto maken van de set up als dat zou helpen.
[ Voor 11% gewijzigd door MrVegeta op 14-09-2013 16:22 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
Je kan prima internet delen over 5 kamers en idem tv. Je moet hiervoor wel even een goede versterker voor de tv signalen hebben, een paar pagina's terug staan wat foto's van iemand in een studentenhuis (foto's uit de meterkast), leg het zo aan en klaar ben je. En modem gewoon bij het aansluitpunt en dan met een router of hubs verdelen.MrVegeta schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 15:41:
Het enige wat ze mij kon melden was dat we ons analoge signaal tot over 5 tv's mogen delen. Dat is op zich prima, maar ik vraag me beetje af hoeveel verlies ik kan verwachten in dit huis. Is er een manier om daar achter te komen?
Voor internet is het niet erg van belang, zolang de kabel van het AOP (abonnee overname punt) naar het modem maar een goede C9 kabel is.MrVegeta schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 16:22:
[...]
Is dat voor belang van het internet? Ik neem aan dat we een modem krijgen met kabel ingang en een wifi waardoor we het signaal voor internet draadloos/bekabeld kunnen doen. En dat de analoge tv signaal daar los van staat, maar dat weet ik niet.
Tevens hoe kan ik checken wat voor coax kabels we hebben? Ik kan op zich wel een foto maken van de set up als dat zou helpen.
Vaak staat er op de kabel zelf wat voor kabel het is, voor echt stabiel TV beeld zou ik voor C9 gaan, als het niet anders kan dan C12.
Nog even een versterkervraagje: gebruik je die een opsteekversterker in je woning op de 1e aansluiting na het AOP en een traditionele versterker zoals de Tratec FRA-752 in de meterkast bij het AOP? Of zit het anders in elkaar?martinusz schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:01:
[...]
Hirschmann versterker is niet duur, paar metalen connectoren erbij van hirschmann dan komt het wel goed. Alleen die connectoren zorgen al voor beter signaal, zelf ondervonden op een kabel van 15+ meter
Ik heb nu al een aantal weken dat ik 's avonds niet kan gamen omdat mijn ping hoog is (ongeveer 150 ms). Daar valt op zich nog wel aan te wennen maar het is niet 'stabiel langzaam' hij kan het 10 seconden 20 ms doen om dat een piek van 1600 ms tussendoor te geven. Ik heb het vermoeden dat het komt door de snelheidsverhoging en dat het netwerk niet genoeg capaciteit heeft. Overdag is er niks aan de hand. Ik behaal altijd een goede download snelheid (~125 Mbit van de 150).
Dinsdag komt een monteur kijken, maar ik verwacht niet dat hij/zij er iets aan zal kunnen doen. Misschien dat een nieuw modem helpt. Ik heb een oude Ubee.
Desalniettemin ben ik een beetje aan het rondkijken naar andere providers, ga ik ditzelfde probleem hebben bij UPC?
Ik woon in Utrecht.
Je kan niet overstappen naar UPC, of je moet verhuizen...V1ncam schreef op zondag 15 september 2013 @ 20:14:
Hooooi,
Ik heb nu al een aantal weken dat ik 's avonds niet kan gamen omdat mijn ping hoog is (ongeveer 150 ms). Daar valt op zich nog wel aan te wennen maar het is niet 'stabiel langzaam' hij kan het 10 seconden 20 ms doen om dat een piek van 1600 ms tussendoor te geven. Ik heb het vermoeden dat het komt door de snelheidsverhoging en dat het netwerk niet genoeg capaciteit heeft. Overdag is er niks aan de hand. Ik behaal altijd een goede download snelheid (~125 Mbit van de 150).
Dinsdag komt een monteur kijken, maar ik verwacht niet dat hij/zij er iets aan zal kunnen doen. Misschien dat een nieuw modem helpt. Ik heb een oude Ubee.
Desalniettemin ben ik een beetje aan het rondkijken naar andere providers, ga ik ditzelfde probleem hebben bij UPC?
Ik woon in Utrecht.
Je kan Ziggo OF UPC krijgen in een bepaald gebied, niet allebei
UPC is ook kabel! Haha, dat wist ik niet.nooberke schreef op zondag 15 september 2013 @ 20:17:
[...]
Je kan niet overstappen naar UPC, of je moet verhuizen...
Je kan Ziggo OF UPC krijgen in een bepaald gebied, niet allebei
Ik bedoelde eigenlijk als ik overstap naar ADSL, XS4ALL bijv. (Die is wel beschikbaar op mijn adres, ik heb gecheckt!)
Gewoon redelijk simpele An ten me ver sterk er van hirschmann, zoiets http://www.allekabels.nl/...1/antenne-versterker.html bijvoorbeeld.musicfreak schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 21:45:
[...]
Nog even een versterkervraagje: gebruik je die een opsteekversterker in je woning op de 1e aansluiting na het AOP en een traditionele versterker zoals de Tratec FRA-752 in de meterkast bij het AOP? Of zit het anders in elkaar?
Waar plaats je trouwens een dergelijke versterker? Ik neem aan voor de splitsing tussen (in het geval van mijn buurvrouw) de TV op de 1e verdieping en die op de 2e?
Die komt voor de verdeling, dus signaal in en 1,2 of 3 signalen uit.
Edit, iets geheel anders: nieuws: Ziggo begint met aanbieden sim-only-abonnementen. Vind die 15 euro voor abonnees best netjes met 1 Gb data.
[ Voor 58% gewijzigd door musicfreak op 16-09-2013 07:33 ]
Anders lees je het bericht even, het staat er nml instormfly schreef op maandag 16 september 2013 @ 08:07:
Iemand een idee op welk netwerk Ziggo de mobiele abonnementen aanbiedt?
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Ziggo wordt een virtuele mobiele provider, al wil het nu vanwege 'contractuele verplichtingen' niet zeggen op welk netwerk.Kassad schreef op maandag 16 september 2013 @ 08:08:
[...]
Anders lees je het bericht even, het staat er nml in
Tja daarom vraag ik het
Ziggo wordt een virtuele mobiele provider, al wil het nu vanwege 'contractuele verplichtingen' niet zeggen op welk netwerk. Eerder bleek echter al dat de kabelaar in zee zou gaan met Vodafone. De abonnementen bevatten data met toegang tot 3g, maar in de toekomst wordt misschien 4g toegevoegd.stormfly schreef op maandag 16 september 2013 @ 08:21:
[...]
Ziggo wordt een virtuele mobiele provider, al wil het nu vanwege 'contractuele verplichtingen' niet zeggen op welk netwerk.
Tja daarom vraag ik hetkon het op hun website ook niet vinden namelijk...op basis van simkaartnummers kan e.a. wel achterhalen. Maar dan moet de eerste klant zich even melden op GoT
Tja, ik vraag me af waarom je niet 1 zin verder leest
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Vodafone netwerk is volgens mij wel een van de betere netwerken.
Ze kunnen het wel oplossen, heeft bij mij lang geduurd en bleek een probleem met de upstreams te zijn. OVerdag geen probleem, elke avond wel.V1ncam schreef op zondag 15 september 2013 @ 20:22:
[...]
UPC is ook kabel! Haha, dat wist ik niet.
Ik bedoelde eigenlijk als ik overstap naar ADSL, XS4ALL bijv. (Die is wel beschikbaar op mijn adres, ik heb gecheckt!)
Enfin, niet meteen opzeggen, goed en duidelijk met monteur je probleem doornemen en via twitter Ziggo blijven benaderen. Ze zijn gemotiveerd is mijn ervaring.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
ADSL is nog slechter wat betreft pings. Ik hoop echt voor je dat Ziggo er iets aan kan doen, want naar ADSL wil je echt niet meer als je (fatsoenlijk) kabel of glas hebt gehadV1ncam schreef op zondag 15 september 2013 @ 20:22:
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
De mannen bij Ziggo waren vergeten bij mijn installatiepakket een modem mee te sturen... prima, kan gebeuren, menselijk.. dus ik heb opgebeld en ze hadden mij toegezegd alsnog een modem toe te sturen.
De dag dat hij binnen zou komen kwam de modem ook keurig binnen alleen... ik heb er 2 ontvangen i.p.v. 1 modem, nu heb ik Ziggo een berichtje gedaan en hebben ze mij verzocht er 1 terug te sturen met een begeleidend schrijven er bij, prima doen we, omdat het toch maar bruikleen spul is en dan loop ik minder risico op wat dan ook.
Allemaal heel leuk en aardig zou je denken maar ik heb 2 verschillende gekregen en ik ben benieuwd wat jullie mij adviseren.
Ik heb een Cisco modem ontvangen en een ..... ben de naam even kwijt ( zit niet thuis ) maar jullie weten vast en zeker wel waar ze mee werken haha.
Zou ik de .... modem aangesloten laten ( Die werkt nu ) of kan ik hem beter wisselen voor de Cisco.
Beetje onhandig.. maar ik kijk straks even welk merk het is...als ik thuis ben.
Blij Met Wilco
Persoonlijk zou ik dan de Ubee terugsturen en de Cisco houden
zeker, zeker
Dit topic is gesloten.
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]