Mijn ervaringen zijn precies andersom... Mijn vader heeft een cisco en continu problemen. Ik heb een Ubee en alles werkt prima.... Je kan ze ook gewoon allebei een tijdje proberen. Welke je het beste bevalt neem je dan.Timmert schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:50:
Ik denk dat je een Cisco EPC3928AD en een Ubee EVW3210 hebt.
Persoonlijk zou ik dan de Ubee terugsturen en de Cisco houden
Meer mensen last van dat Ziggo of in ieder geval het internet vandaag erg traag is? Vooral internationale sites doen er ontzettend lang over om te laden. Ping tijden en dergelijke zijn overigens wel weer goed, maar een tracert geeft toch flink wat time-outs aan.
Op welke website(s) heb je last van? Heb je time-out bij de hops of bestemming?alex3305 schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:41:
Meer mensen last van dat Ziggo of in ieder geval het internet vandaag erg traag is? Vooral internationale sites doen er ontzettend lang over om te laden. Ping tijden en dergelijke zijn overigens wel weer goed, maar een tracert geeft toch flink wat time-outs aan.
Postcode 3645 heeft sinds gisteren een groepsstoring gehad met traag tot niet werkend internet en telefonie.
Schijnt al opgelost te zijn
Schijnt al opgelost te zijn
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Ik had vorige week lekker een weekje vrij en kwam er achter dat internet vorige week overdag vrij onstabiel was. Ik liet constant een ping lopen naar google.nl en ik kwam continu spikes tegen.alex3305 schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:41:
Ook heb ik in 3 dagen tijd 4x mijn Cisco modem/router moeten resetten, omdat de verbinding compleet weg viel. Dat was erg vervelend. Dit is de eerste keer in 2 jaar tijd dat ik onstabiliteit met het netwerk ervaar.
Ik woon zelf in Utrecht, meer mensen last met onstabiliteit?
Andere mensen ook problemen met interactieve TV? Het werkt nu al een week niet meer, hij kan gewoon niet verbinden. Gebruik een humax 5200 (dacht ik). Heb wel inet en ook het apparaat is gewoon bereikbaar.
.edit: oh nu verbindt ie wel, maar krijg ik gewoon een random stream te zien. Het hele on demand menu is er niet.
.edit: oh nu verbindt ie wel, maar krijg ik gewoon een random stream te zien. Het hele on demand menu is er niet.
[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 16-09-2013 18:12 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Meestal lost een fabrieksreset dat weer op. Op het Ziggo-gebruikers forum zie je deze klacht ook wel eens voorbij komen, eigenlijk alleen bij de Humax.
Als ik aan het downloaden ben via nieuwsgroepen dan is het internet voor de overige apparaten in huis erg traag. Nu ben ik net weer terug bij ziggo na een jaar glasvezel gehad te hebben en kan mij niet herinneren daar vroeger ook last van gehad te hebben. Nu heb ik wel die wifi modem en had vroeger gewoon een losse router. Kan het daaraan liggen? Kan ik nog het een en ander veranderen aan de modem om dit te verhelpen?
DaveD
Ik en een vriend hebben beide ook deze 150Mbit verbinding en beiden hetzelfde probleem. Bij hem is het inmiddels opgelost. Probleem ligt zeer hoogstwaarschijnlijk aan het router gedeelte van de UBEE EVW3200, dat was in ieder geval ook wat ik op internet vond (heb helaas de link niet meer). De oplossing hiervoor:V1ncam schreef op zondag 15 september 2013 @ 20:14:
Hooooi,
Ik heb nu al een aantal weken dat ik 's avonds niet kan gamen omdat mijn ping hoog is (ongeveer 150 ms). Daar valt op zich nog wel aan te wennen maar het is niet 'stabiel langzaam' hij kan het 10 seconden 20 ms doen om dat een piek van 1600 ms tussendoor te geven. Ik heb het vermoeden dat het komt door de snelheidsverhoging en dat het netwerk niet genoeg capaciteit heeft. Overdag is er niks aan de hand. Ik behaal altijd een goede download snelheid (~125 Mbit van de 150).
- Ziggo bellen en hen vragen de router functie van jouw modem/router uit te schakelen
- Een eigen router achter de UBEE hangen
Bij mijn kennis heeft het per direct het probleem verholpen, ik moet er nog een keer voor bellen. Tot die tijd kan ik helaas niet zelf bevestigen of het werkt.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Ik kom er even niet meer uit.
Ik wil ziggo wifispots gebruiken, ik heb een ziggo alles-in-één abbonement. Nou schijn je bij internet instellingen dat te kunnen activeren/je gebruikersnaam en wachtwoord te kunnen vinden.
Maar als ik daar kijk vind ik alleen maar een instelling voor ziggo webspace, meer niet. Mag ik geen gebruik maken van wifispots omdat ik mijn modem in bridgemode heb laten zetten ofzo of is het wat anders?
Het is overigens beschikbaar in mijn postcode gebied.
Ik wil ziggo wifispots gebruiken, ik heb een ziggo alles-in-één abbonement. Nou schijn je bij internet instellingen dat te kunnen activeren/je gebruikersnaam en wachtwoord te kunnen vinden.
Maar als ik daar kijk vind ik alleen maar een instelling voor ziggo webspace, meer niet. Mag ik geen gebruik maken van wifispots omdat ik mijn modem in bridgemode heb laten zetten ofzo of is het wat anders?
Het is overigens beschikbaar in mijn postcode gebied.
Je hebt zelf het antwoord al gegeven. Als je de modem in bridge mode laat zetten kan je inderdaad geen gebruik maken van de wifispots.sapphire schreef op maandag 16 september 2013 @ 23:24:
Mag ik geen gebruik maken van wifispots omdat ik mijn modem in bridgemode heb laten zetten ofzo of is het wat anders?
Fijn, dus omdat ziggo bagger apparatuur levert wat continue voor een instabiel netwerk zorgt mag ik geen gebruik maken van wifispots....:(
Is dit echt zo? Mijn modem staat ook in bridge modus, om het simpele feit dat hij geen router functie heeft. Toch kan ik wel gebruik maken van de hotspot functionaliteit.ADDG schreef op maandag 16 september 2013 @ 23:29:
[...]
Je hebt zelf het antwoord al gegeven. Als je de modem in bridge mode laat zetten kan je inderdaad geen gebruik maken van de wifispots.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat is een uitzondering inderdaad, als je nog een oudere modem zonder wifi hebt mag je wel gebruik maken van wifispots omdat je dan gewoon de keuze niet hebt om het aan of uit te zetten..oisyn schreef op maandag 16 september 2013 @ 23:50:
[...]
Is dit echt zo? Mijn modem staat ook in bridge modus, om het simpele feit dat hij geen router functie heeft. Toch kan ik wel gebruik maken van de hotspot functionaliteit.
Sinds ik alles in 1 ultra heb genomen en de cisco wifi modem heb ontvangen is mijn verbinding "vaag". Met het downloaden via usenet schommelt de snelheid steeds, denk hierbij aan dat het begint met 17.5 mb en vervolgens gemiddeld 15.5. Ook als ik via Steam een spel binnentrek dan begint het in het begin altijd met 17.5 maar het zakt vervolgens vrij snel. Als ik pauze en play doe bij beide downloads dan sprint de snelheid weer omhoog ma na 3 min kakt het weer in.
Ping is wel stabiel gelukkig maar iets klopt er niet. Ik heb ook kabels vervangen en andere netwerk spul uitgezet om te kijken of dit uitmaakt. Hiervoor met alles in 1 plus nooit last van gehad en downloadde ik vaak sneller dan 60 mbit wat de max zou moeten wezen volgens ziggo.
Hebben hier meer mensen last van in regio Den Haag?
Ping is wel stabiel gelukkig maar iets klopt er niet. Ik heb ook kabels vervangen en andere netwerk spul uitgezet om te kijken of dit uitmaakt. Hiervoor met alles in 1 plus nooit last van gehad en downloadde ik vaak sneller dan 60 mbit wat de max zou moeten wezen volgens ziggo.
Hebben hier meer mensen last van in regio Den Haag?
Krijg helaas wat tegenstellige informatie van Ziggo. Het webcare team zegt dat ik een internet abonnement kan afsluiten op mijn naam en de tv op de naam van de huisbaas kan laten, maar nu heb ik net met de bestellijn gebeld en die zeggen dat het weer niet kan
.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Je kan ook geen los internetabonnement afsluiten.MrVegeta schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:21:
Krijg helaas wat tegenstellige informatie van Ziggo. Het webcare team zegt dat ik een internet abonnement kan afsluiten op mijn naam en de tv op de naam van de huisbaas kan laten, maar nu heb ik net met de bestellijn gebeld en die zeggen dat het weer niet kan.
Volgens mij zijn er met beiden voldoende gebruikers problemen te vinden, een reden voor mij om helemaal geen nieuw modem aan te gaan vragen en mijn oude trouwe Arris in gebruik te houden. Ook al is de consequentie dat ik nog steeds op 120/10 blijf zitten nu. Liever een degelijke verbinding dan een die spontaan er mee op gaat houden als bijvoorbeeld de buitentemperaturen boven de 25°C gaan komen. Mijn dochter en diverse andere familie-leden kunnen het beamen, en op internet zijn ook meer dan voldoende gebruikers-ervaringen te vinden. In een hete zomer is het dramatisch instabiel. Als Ziggo in staat is om een stabiel apparaat te leveren, wat onder alle omstandigheden goed blijft werken, dan pas stap ik over.Timmert schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:50:
Ik denk dat je een Cisco EPC3928AD en een Ubee EVW3210 hebt.
Persoonlijk zou ik dan de Ubee terugsturen en de Cisco houden
Testing, one, two ...
Via twitter, ziggowebcare.Dennis-L schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:38:
[...]
Je kan ook geen los internetabonnement afsluiten.
Je kunt internet aanvragen op je eigen naam en alles zelf aansluiten op de hoofdaansluiting. Bestellen kan via ziggo.nl
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik begrijp wat je bedoelt, maar het gaat hier wel om de nieuwste versies. Niet te verwarren met de Cisco EPC3925 en Ubee EVW3200. Met name de Cisco EPC3928AD is gewoon een erg goed apparaat vergeleken met de oude modellen.hardware-lover schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:47:
[...]
Volgens mij zijn er met beiden voldoende gebruikers problemen te vinden, een reden voor mij om helemaal geen nieuw modem aan te gaan vragen en mijn oude trouwe Arris in gebruik te houden. Ook al is de consequentie dat ik nog steeds op 120/10 blijf zitten nu. Liever een degelijke verbinding dan een die spontaan er mee op gaat houden als bijvoorbeeld de buitentemperaturen boven de 25°C gaan komen. Mijn dochter en diverse andere familie-leden kunnen het beamen, en op internet zijn ook meer dan voldoende gebruikers-ervaringen te vinden. In een hete zomer is het dramatisch instabiel. Als Ziggo in staat is om een stabiel apparaat te leveren, wat onder alle omstandigheden goed blijft werken, dan pas stap ik over.
Volgens speedtest van UPC (en SABNZBD) zit mijn internet met Arris modem "gewoon" op 150/15.hardware-lover schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:47:
[...]
.... en mijn oude trouwe Arris in gebruik te houden. Ook al is de consequentie dat ik nog steeds op 120/10 blijf zitten nu.
Kan je router (achter het modem) deze snelheden (bekabeld) wel aan?
Ik verplaats bestanden naar mijn NAS met +100MB/sec en haal ze er vanaf met + 120MB/sec, dan heb ik het dus over minimaal 800Mbit. Ik ga er vanuit dat mijn internet netwerk de snelheid prima aan moet kunnen. Er is ook een enkele gebruiker in dit topic die eerst aangaf dat de Arris de nieuwe snelheid wel aankon maar trok dat later weer in omdat hij toch wisselende waarden kreeg met dezelfde Arris en heeft vervolgens om een nieuw modem gevraagd, en gekregen. Ik ga pas vragen om een modem wanneer 100% zeker is dat er een degelijke vervanger is én dat ik deze ook krijg toegestuurd als vervanger. Niet wat ze nu met de Humax en Samsung IA HDD ontvangers doen, het ene beloven en het andere toesturen.MariosCube schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:14:
[...]
Volgens speedtest van UPC (en SABNZBD) zit mijn internet met Arris modem "gewoon" op 150/15.
Kan je router (achter het modem) deze snelheden (bekabeld) wel aan?
Testing, one, two ...
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=44619Timmert schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 18:30:
[...]
[knip]
Met name de Cisco EPC3928AD is gewoon een erg goed apparaat vergeleken met de oude modellen.
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=45078
Nope, dat gaat 'm ook even nie worde nie
Testing, one, two ...
Net een nieuwe tablet en zette de Ziggo app aan. Dacht even niet over na dat deze een ander uiterlijk heeft dan de telefoonversie. Dat ziet er toch wel erg netjes uit hoor!

Alleen wel jammer dat die app zo langzaam opstart, en in het gebruik ook niet bepaald snel te noemen is. Daarnaast missen er nog veel kanalen bij het 'live tv'-gedeelte (UPC bied er veel meer aan)... maar als extraatje beschouwd is het best aardig.Piet91 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 22:45:
Net een nieuwe tablet en zette de Ziggo app aan. Dacht even niet over na dat deze een ander uiterlijk heeft dan de telefoonversie. Dat ziet er toch wel erg netjes uit hoor!
De snelheid van de wan port van je router is vaak niet gelijk aan de interne lan poorten, zeker bij wat oudere gigabit routers wil er nog wel is een flink verschil onstaanhardware-lover schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:47:
[...]
Ik verplaats bestanden naar mijn NAS met +100MB/sec en haal ze er vanaf met + 120MB/sec, dan heb ik het dus over minimaal 800Mbit. Ik ga er vanuit dat mijn internet netwerk de snelheid prima aan moet kunnen. Er is ook een enkele gebruiker in dit topic die eerst aangaf dat de Arris de nieuwe snelheid wel aankon maar trok dat later weer in omdat hij toch wisselende waarden kreeg met dezelfde Arris en heeft vervolgens om een nieuw modem gevraagd, en gekregen. Ik ga pas vragen om een modem wanneer 100% zeker is dat er een degelijke vervanger is én dat ik deze ook krijg toegestuurd als vervanger. Niet wat ze nu met de Humax en Samsung IA HDD ontvangers doen, het ene beloven en het andere toesturen.
Daar heb je wel gelijk in ja.FlorisD schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 23:07:
Alleen wel jammer dat die app zo langzaam opstart, en in het gebruik ook niet bepaald snel te noemen is. Daarnaast missen er nog veel kanalen bij het 'live tv'-gedeelte (UPC bied er veel meer aan)... maar als extraatje beschouwd is het best aardig.
Wilde pas op telefoon de app gebruiken om programma bij te houden voor een vriend die bij me was; crasht de app/tv-stream telkens. Na een tiental keer weer de zender openen bleef hij wel spelen.
Maar betrouwbare app? Nee, dat is het niet...
Maar qua UI ziet het er op de tablet wel mooi uit; dat moet ik ze wel toegeven.
Rechtstreeks aangesloten op het modem geeft geen positieve verandering in de snelheid. Misschien zijn ze onze postcode vergeten te upgradennooberke schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 23:07:
[...]
De snelheid van de wan port van je router is vaak niet gelijk aan de interne lan poorten, zeker bij wat oudere gigabit routers wil er nog wel is een flink verschil onstaan
Testing, one, two ...
Gemeten met Arris Modem en D-Link DIR-825 router via UPC Speedtest:
Latency 15 ms
Snelheid Down = 145.77 Mbps
Snelheid Up = 14.77 Mbps
Deze snelheden haal ik vrij consistent en niet alleen op "rustige" momenten.
Zo te zien wacht ik wel met aanvragen van nieuwe modem/router tot mijn eigen router aan een upgrade toe is.
Misschien Ziggo eens vragen wanneer de beloofde snelheidsverhoging komt?
Latency 15 ms
Snelheid Up = 14.77 Mbps
Zo te zien wacht ik wel met aanvragen van nieuwe modem/router tot mijn eigen router aan een upgrade toe is.
Zo ver ik heb gelezen de laatste maand hangt het er vanaf waar je woont of je de nieuwe snelheden haalt met de Arris modem. Als je in een druk kabel segment zit zal je de nieuwe snelheden niet halen maar als je in een rustig segment zit dan haal je het wel. Ik zelf haal ook over de hele dag snelheden van rond de 147/15Mbit met een Arris modem.MariosCube schreef op woensdag 18 september 2013 @ 00:11:
Gemeten met Arris Modem en D-Link DIR-825 router via UPC Speedtest:
Latency 15 ms
Snelheid Up = 14.77 Mbps

[ Voor 38% gewijzigd door Equator op 18-09-2013 09:57 ]
Vind net een briefje in de bus van een Ziggo storingsmonteur dat ik niet aanwezig was, en mij voorrijkosten berekend zullen worden. Ik heb echter helemaal geen afspraak gemaakt. Waarschijnlijk ergens een arme ziel in de buurt die nu thuis zit te wachten zonder internet/telefonie op een monteur die niet meer komt.
Behulpzaam als ik ben geprobeerd te bellen met het vermelde nummer 0900-1884 á 10 cent per minuut + kosten voor gebruik van mijn mobiel, krijg je zo een tijd-rekkend bandje, en nergens een keuzeoptie te vinden waar ik terecht kan.
Bij veel van die keuze systemen kun je gewoon 3x op # drukken waarna je alsnog een medewerker aan de lijn krijgt, maar niet bij Ziggo. Bij Ziggo verbreken ze gewoon de verbinding.
Sorry buurman/buurvrouw, ik heb mijn best gedaan.
Vanmiddag nog eens bellen om mijn Alles-in-een om te zetten naar Internet+TV, nu de snelheid van Internet Z2 verhoogd is. Als ik dan wél iemand te spreken kan krijgen zal ik het nog maar eens proberen door te geven.
Behulpzaam als ik ben geprobeerd te bellen met het vermelde nummer 0900-1884 á 10 cent per minuut + kosten voor gebruik van mijn mobiel, krijg je zo een tijd-rekkend bandje, en nergens een keuzeoptie te vinden waar ik terecht kan.
Bij veel van die keuze systemen kun je gewoon 3x op # drukken waarna je alsnog een medewerker aan de lijn krijgt, maar niet bij Ziggo. Bij Ziggo verbreken ze gewoon de verbinding.
Sorry buurman/buurvrouw, ik heb mijn best gedaan.
Vanmiddag nog eens bellen om mijn Alles-in-een om te zetten naar Internet+TV, nu de snelheid van Internet Z2 verhoogd is. Als ik dan wél iemand te spreken kan krijgen zal ik het nog maar eens proberen door te geven.
[ Voor 12% gewijzigd door frickY op 18-09-2013 11:53 ]
Je had beter 1200 kunnen bellen vanafje AIE aansluiting dan kost het je niets.frickY schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:51:
Ik heb sinds kort Ziggo Alles in één, 60 / 6 Mbit/s. Hierbij heb ik het Cisco EPC3928AD modem ontvangen.
Na installatie lijkt het alsof mijn verbinding elke zoveel seconden een hickup heeft. Dit wil zeggen dat als ik bijvoorbeeld een YouTube filmpje kijk deze niet helemaal doorlaadt en als ik een bestand download deze na een tijd stopt met downloaden en dus faalt.
Normaal zou ik in de logs van het modem kijken echter kan ik die optie niet vinden in het menu. Weet iemand waar die te vinden is? Of andere tips?
Anders wordt het meteen Ziggo bellen...
Na installatie lijkt het alsof mijn verbinding elke zoveel seconden een hickup heeft. Dit wil zeggen dat als ik bijvoorbeeld een YouTube filmpje kijk deze niet helemaal doorlaadt en als ik een bestand download deze na een tijd stopt met downloaden en dus faalt.
Normaal zou ik in de logs van het modem kijken echter kan ik die optie niet vinden in het menu. Weet iemand waar die te vinden is? Of andere tips?
Zowel het Ziggo- als het Ubee Wifi-modem (eigenlijk het router-deel) hebben last van vergeetachtigheid waardoor ze openstaande verbindingen uit zichzelf droppen (wat vooral irritant is met zaken als FTP en Whatsapp)... maar downloads en Youtube-video's zouden het gewoon moeten blijven doen. Al gekeken naar je signaalwaardes en het aantal correctables/uncorrectables? Als daar rare waardes uit komen is het de moeite waard je bekabeling te controleren. Mocht dat allemaal OK lijken te zijn dan zal je inderdaad aan de lijn moeten gaan hangen (via de Ziggo-telefoonlijn uiteraard door te bellen naar 1200, dan is 't gratis).majoh schreef op woensdag 18 september 2013 @ 20:28:
Ik heb sinds kort Ziggo Alles in één, 60 / 6 Mbit/s. Hierbij heb ik de Cisco EPC3928AD modem ontvangen.
Normaal zou ik in de loge van de modem kijken echter kan ik die optie niet vinden in het menu. Weet iemand waar die te vinden is? Of andere tips?
Heb een reset gedaan van het apparaat, waarna het nog steeds optreedt. Hieronder een kopie van de waardes. Ziet dat er een beetje OK uit...?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
| Channel 1: Channel ID: 121 Downstream Frequency: 228000000 Hz Modulation: 256 QAM Power Level: -5.1 dBmV Signal to Noise Ratio: 41.1 dB MER: 0.0 dB Correctable FEC: 154 codewords Uncorrectable FEC: 0 codewords Channel 2: Channel ID: 122 Downstream Frequency: 236000000 Hz Modulation: 256 QAM Power Level: -4.9 dBmV Signal to Noise Ratio: 40.9 dB MER: 0.0 dB Correctable FEC: 108 codewords Uncorrectable FEC: 0 codewords Channel 3: Channel ID: 123 Downstream Frequency: 244000000 Hz Modulation: 256 QAM Power Level: -4.9 dBmV Signal to Noise Ratio: 40.9 dB MER: 0.0 dB Correctable FEC: 100 codewords Uncorrectable FEC: 0 codewords Channel 4: Channel ID: 124 Downstream Frequency: 252000000 Hz Modulation: 256 QAM Power Level: -5.0 dBmV Signal to Noise Ratio: 40.7 dB MER: 40.9 dB Correctable FEC: 126 codewords Uncorrectable FEC: 0 codewords Channel 5: Channel ID: 125 Downstream Frequency: 260000000 Hz Modulation: 256 QAM Power Level: -5.0 dBmV Signal to Noise Ratio: 40.8 dB MER: 40.9 dB Correctable FEC: 151 codewords Uncorrectable FEC: 0 codewords Channel 6: Channel ID: 126 Downstream Frequency: 268000000 Hz Modulation: 256 QAM Power Level: -4.8 dBmV Signal to Noise Ratio: 39.5 dB MER: 40.9 dB Correctable FEC: 214 codewords Uncorrectable FEC: 0 codewords Channel 7: Channel ID: 127 Downstream Frequency: 276000000 Hz Modulation: 256 QAM Power Level: -4.4 dBmV Signal to Noise Ratio: 40.8 dB MER: 40.9 dB Correctable FEC: 124 codewords Uncorrectable FEC: 0 codewords Channel 8: Channel ID: 128 Downstream Frequency: 284000000 Hz Modulation: 256 QAM Power Level: -4.3 dBmV Signal to Noise Ratio: 40.3 dB MER: 40.9 dB Correctable FEC: 190 codewords Uncorrectable FEC: 0 codewords |
Dat lijkt er prima uit te zien, dus waarschijnlijk ligt je probleem ergens anders...majoh schreef op woensdag 18 september 2013 @ 20:43:
Heb een reset gedaan van het apparaat, waarna het nog steeds optreedt. Hieronder een kopie van de waardes. Ziet dat er een beetje OK uit...?
[knip]
Zijn er in deze apparaten geen logfiles te vinden of heeft Ziggo die uitgezet?
Update:
Ik heb UPnP en IGMP uitgezet en nu worden downloads en YouTube niet afgekapt... Was wat aan t proberen en dit lijkt te helpen. Geen idee waarom trouwens.
Update:
Ik heb UPnP en IGMP uitgezet en nu worden downloads en YouTube niet afgekapt... Was wat aan t proberen en dit lijkt te helpen. Geen idee waarom trouwens.
[ Voor 51% gewijzigd door majoh op 18-09-2013 22:59 ]
Absoluut. Denk dat mijn vrouw daarvoor gaat kiezen. Voor dat geld ga je geen vergelijkbaar simonly abonnement vinden.hjs schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:56:
Dat Ziggo mobiel ziet er best intressant uit voor 15,- pm
Kan zelf nog wel vooruit met mijn Vodafone 400min/sms en 1GB voor 18 euro.... :-)
Geweldig. Uit verveling de bekabeling ietsje aangepast. Nu behaald de TV 100% signaal en 100% kwaliteit! Wat is er veranderd? Een of andere oude kabel van 5m vervangen door een kabel van 30cm (Geen idee waarom er zo'n lange kabel achter zat
) het is niet echt merkbaar qua beeldkwaliteit (HD-Ready TV perhaps?) maar het voelt natuurlijk een stukje beter als je van 88% naar 100% gaat!
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Wij hebben sinds kort het Samsung recorder kastje, maar na x tijd stand by, gaat hij helemaal uit.
Als je hem dan aanzet ben je 3 minuten bezig...
Is er een manier dit uit te zetten, superirritant
Jan de tijd voordat de Samsung recorder in zogenaamde diepe standby gaat instellen, maar dat is helaas alles wat je er aan kan doen.
Die kan dus niet uit...musicfreak schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:36:
Jan de tijd voordat de Samsung recorder in zogenaamde diepe standby gaat instellen, maar dat is helaas alles wat je er aan kan doen.
Hmmm wat irritant zeg.
Je bent iedere keer 3 minuten aan het wachten als je thuis komt en "even" de tv wil aanzetten.
Hmmm.... tot voor kort kon ik de 150/15 mbit prima halen met m'n good old Ubee-modem (het originele non-WiFi model).
Alleen de laatste tijd viel me op dat bij downloaden van Usenet ik niet verder kwam dan zo'n 100mbit. Dus eens diverse speedtests gedaan (o.a. die van Ziggo en UPC, die voorheen altijd netjes tegen de 150/15 aanklokten). En ja hoor, ook daar niet meer dan zo'n 100mbit/sec. De test start eerst met een piek tegen de 130mbit/sec en zakt dan in naar een redelijke stabiele 100mbit/sec.
Zojuist m'n router (ASUS NT-R66U) eens geüpgrade en ook de Ubee gereboot, maar geen effect...
Zouden er capaciteitsproblemen zijn in Tilburg (postcodegebied 5025)?
Alleen de laatste tijd viel me op dat bij downloaden van Usenet ik niet verder kwam dan zo'n 100mbit. Dus eens diverse speedtests gedaan (o.a. die van Ziggo en UPC, die voorheen altijd netjes tegen de 150/15 aanklokten). En ja hoor, ook daar niet meer dan zo'n 100mbit/sec. De test start eerst met een piek tegen de 130mbit/sec en zakt dan in naar een redelijke stabiele 100mbit/sec.
Zojuist m'n router (ASUS NT-R66U) eens geüpgrade en ook de Ubee gereboot, maar geen effect...
@ wildfire
Ik heb in Tilburg ook een soortgelijk probleem. Ook een oud UBEE non wifi modem met een netgear Gigabit router er achter. Download haal ik wel 150 maar upload blijft onder de 10 hangen. Uiteraard bedraad getest.
Bellen met Ziggo was kansloos. Het antwoord was: het zal wel aan uw router liggen, u moet een nieuwe kopen.
De vraag waarom de download dan wel maximaal was, maar de upload niet terwijl die over dezelfde router gaat werd niet beantwoord.
Nu download ik meer dan dat ik upload, dus het is niet zo een ramp, maar toch .......
Ach, wellicht komt er bij mij in de wijk glasvezel.
John
Ik heb in Tilburg ook een soortgelijk probleem. Ook een oud UBEE non wifi modem met een netgear Gigabit router er achter. Download haal ik wel 150 maar upload blijft onder de 10 hangen. Uiteraard bedraad getest.
Bellen met Ziggo was kansloos. Het antwoord was: het zal wel aan uw router liggen, u moet een nieuwe kopen.
De vraag waarom de download dan wel maximaal was, maar de upload niet terwijl die over dezelfde router gaat werd niet beantwoord.
Nu download ik meer dan dat ik upload, dus het is niet zo een ramp, maar toch .......
Ach, wellicht komt er bij mij in de wijk glasvezel.
John
Dezelfde problemen ervaren jullie ook zonder router? (Als Tweaker verwacht ik het wel) Enige manier om te constateren dat het aan Ziggo ligt ja of nee
Zonder router niet eens geprobeerd, omdat het sinds ik 150mbit heb altijd probleemloos op 150mbit heeft gedraaid. De ASUS NT-R66U is een echte high-end router met honderden mbits aan throughput dus daar ligt het niet aan -- alhoewel ik wel een firmware-upgrade en een factory reset van het apparaat heb uitgevoerd om te kijken of dat nog verschil maakte.Tha_T schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:31:
Dezelfde problemen ervaren jullie ook zonder router? (Als Tweaker verwacht ik het wel) Enige manier om te constateren dat het aan Ziggo ligt ja of nee
Als van de ene op de andere dag de snelheid opeens significant lager is, zonder dat er in mijn thuissituatie iets is gewijzigd kan er maar één oorzaak zijn: de verbinding zelf.
ik draai nog een oude firmware van merlin 3.0.0.270 26b met die haal ik de goede snelheid wel met firmware die hoger is niet.Wildfire schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:37:
Hmmm.... tot voor kort kon ik de 150/15 mbit prima halen met m'n good old Ubee-modem (het originele non-WiFi model).
Als je een 40% signaal hebt en 100% kwaliteit is dat toch gewoon precies hetzelfde beeld als met 100/100?D4NG3R schreef op donderdag 19 september 2013 @ 01:59:
Geweldig. Uit verveling de bekabeling ietsje aangepast. Nu behaald de TV 100% signaal en 100% kwaliteit! Wat is er veranderd? Een of andere oude kabel van 5m vervangen door een kabel van 30cm (Geen idee waarom er zo'n lange kabel achter zat) het is niet echt merkbaar qua beeldkwaliteit (HD-Ready TV perhaps?) maar het voelt natuurlijk een stukje beter als je van 88% naar 100% gaat!
Zo vreemd vind ik dat niet dat je geen beter beeld hebt nu
Nickname does not reflect reality
Op mijn vorige firmware draaide ik altijd 150mbit/sec probleemloos. Tot, wat zal het zijn, een paar dagen terug ik opmerkte dat ik dat niet meer haalde. Aan de nieuwe firmware die ik er vanochtend heb opgezet zal het dus niet liggen.laracroftonline schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:36:
[...]
ik draai nog een oude firmware van merlin 3.0.0.270 26b met die haal ik de goede snelheid wel met firmware die hoger is niet.
Weet iemand of poort 25 inkomend openstaat bij Ziggo (ivm eigen smtp server)?
Verwijderd
Ja, staat open. Alleen uitgaand staat ie dicht..zx9r_mario schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:22:
Weet iemand of poort 25 inkomend openstaat bij Ziggo (ivm eigen smtp server)?
Ok, thanksVerwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:59:
[...]
Ja, staat open. Alleen uitgaand staat ie dicht..
Verwijderd
Hmm ontving net de brief van Ziggo waarin zij melden dat ze van mening zijn dat glasvezel niets toevoegt. Ik ben een andere mening aangedaan: Het voegt symmetrische up- en download toe op 100 MB/s voor consumenten. Dat haalt Ziggo niet met zn koperdraadjes.
Ik vind die brief eigenlijk een ongewenste berichtgeving. Komt op mij over alsof ze vrezen voor concurrentie ...
Ik vind die brief eigenlijk een ongewenste berichtgeving. Komt op mij over alsof ze vrezen voor concurrentie ...
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2013 22:14 ]
Natuurlijk vrezen ze dat. Ik kan je uit ervaring vertellen dat glasvezel nu nog weinig toegevoegde waarde heeft. Ik kom net van glas af en ben blij weer terug te zijn bij ziggo!Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:13:
Hmm ontving net de brief van Ziggo waarin zij melden dat ze van mening zijn dat glasvezel niets toevoegt. Ik ben een andere mening aangedaan: Het voegt symmetrische up- en download toe op 100 MB/s voor consumenten. Dat haalt Ziggo niet met zn koperdraadjes.
DaveD
Als je de gigantische marketingcampagnes ziet die Reggefiber en de serviceproviders (die stiekem bijna allemaal van KPN zijn) op poten zetten zou jij ook vrezen voor concurrentie. Het zou heel raar zijn als Ziggo niets zou doen hiertegen.Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:13:
Het enige wat glasvezel toevoegt is inderdaad een hogere upload... maar daar tegenover staat dan weer de abominabele kwaliteit televisie die ze leveren (ADSL-kwaliteit IPTV en slechts bij sommige ISP's een beperkt DVB-C pakket).
Verwijderd
De kwaliteit van de digitale TV varieert sterk per aanbieder. Bij mij in de regio waren er 3. 1 ervan stuurde het signaal van de signaalprovider (hoe heette die ookalweer colornogwattes ofzo), andere reduceren de bitrate van dat signaal (re-encoden in feite), en bood een veel ruimet HD aanbod aan. Want dat van ziggo is in het standaardpakket karig, en de uitgebreide pakketten bevatten geen interessant genoege toevoegingen. Je moet goed opletten welke glasaanbieder je neemt.FlorisD schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:21:
[...]
Als je de gigantische marketingcampagnes ziet die Reggefiber en de serviceproviders (die stiekem bijna allemaal van KPN zijn) op poten zetten zou jij ook vrezen voor concurrentie. Het zou heel raar zijn als Ziggo niets zou doen hiertegen.
Het enige wat glasvezel toevoegt is inderdaad een hogere upload... maar daar tegenover staat dan weer de abominabele kwaliteit televisie die ze leveren (ADSL-kwaliteit IPTV en slechts bij sommige ISP's een beperkt DVB-C pakket).
Ik vind hoge upload interessant omdat ik eenvoudigweg vaak een torrent opstart en graag tenminste 1.1 ratio haal, dat het liefst zo snel mogelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2013 22:38 ]
Fiber kan natuurlijk veel hogere snelheden aan, dat is logisch en daar kan kan geen kabel aan tippen. Dat men het nu nog niet aanbiedt in dergelijke snelheden is een ander verhaal. Los van het feit dat het onnodig is op dit moment...FlorisD schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:21:
Als je de gigantische marketingcampagnes ziet die Reggefiber en de serviceproviders (die stiekem bijna allemaal van KPN zijn) op poten zetten zou jij ook vrezen voor concurrentie. Het zou heel raar zijn als Ziggo niets zou doen hiertegen.
http://www.pcmweb.nl/nieu...terabits-per-seconde.html
Uiteindelijk gaat glasvezel het wel worden denk ik. Daar kun je als Ziggo wel tegenop proberen te boksen, ze kunnen beter mee gaan doen, denk ik.
Ziggo gooit nu iedere keer zenders erbij en moet daar ook weer zenders afhalen.
Op glas zouden een stuk minder limieten zitten lijkt me..
Nou, gisteren contact gehad met Ziggo...dfrenner schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:34:
Wij hebben sinds kort het Samsung recorder kastje, maar na x tijd stand by, gaat hij helemaal uit.
Meneer zei dat dit probleem zich zowel op de Samsung als de Humax voordoet... Klopt dit?
Tevens geeft de ontvanger regelmatig even een stukje zwart beeld, om vervolgens weer verder te gaan met het programma. Echt maar kort, minder dan een seconde.
Ik ga hem even testen met andere hdmi kabel, maar daarna terugsturen voor een vervangend model.
Wordt hier wel weer gek van. Heb eindelijk een vervanger voor de slechte Cisco recorder, krijg ik een Samsung terug die ook slecht lijkt te zijn... Begin het echt zat te worden dit. Blijf bezig met producten terugsturen... Ik ga dit wel stug volhouden, ieder probleempje ga ik melden...
[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 20-09-2013 09:35 ]
Foutje
[ Voor 99% gewijzigd door -Wahtah- op 20-09-2013 10:35 . Reden: dubbelpost ]
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?
Iemand al een abonnement/ervaringen bij Ziggo Mobiel? Is het trouwens een idee hier een apart topic voor te openen aangezien dit topic is gericht op 'internet en hosting'hjs schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:56:
Dat Ziggo mobiel ziet er best intressant uit voor 15,- pm
Wat me opvalt bij Ziggo Mobiel:
'Gesprekken hebben geen starttarief en worden afgerekend per seconde. Datagebruik wordt afgerekend per kB'.
Ik heb nu telfort Sim Only en daar ronden ze naar boven af op hele minuten. Dus voor 1:01 bellen worden 2 minuten afgetrokken van je belbundel. Ook als je een voicemail krijgt en je spreekt niet in (gesprekstijd 0:05) is dat 1 minuut. Volgens mij doen bijna alle andere sim only aanbieders dit ook. Je moet daardoor een veel grotere bundel nemen of flink bijbetalen als je er overheen gaat. Is me overigens niet duidelijk of Ziggo ook een minimum van een minuut oid rekent (staat alleen geen starttarief)
Interessant bij Telfort is wel weer dat je boven de 10 minuten gratis belt, dus lange gesprekken kunnen niet ineens je belbundel opslokken.
Voor Ziggo Internet abonnees:
Minuten: 300 / 600
Internet: 1000MB / 2000MB
€ 15,- per maand / €30,- per maand
-Gesprekken afrekenen per seconde
-Wel/geen? minimum gespreksduur
-Internet wordt afgerekend per KB
-Internet snelheid 14,4 Mbit/s - ?
-Dataverbruik buiten bundel: € 0,10 per MB
-Geen buitenlandbundels mogelijk
-Bellen/sms buiten bundel: € 0,25 per minuut/sms
Telfort Sim-Only
Minuten: 300
SMS: 100
Internet: 500MB / 1000MB
€ 16,- per maand / €18,50 per maand
-Gesprekken wordt naar boven afgerond op hele minuten
-Minimum van 1 minuut per gesprek
-Per gesprek worden maximaal 10 minuten van je bundel afgetrokken
-Internet wordt afgerekend per KB
-Internet snelheid: 2 Mbits/s - 100 kbits/s.
-Dataverbruik buiten bundel: alleen mogelijk met extra pakketje 250MB a € 7,50
-Wel buitenlandbundels mogelijk
-Bellen/sms buiten bundel: € 0,24 per minuut/sms
Hierboven vergelijking van toepassing op mn eigen situatie met de eigenschappen die ik belangrijk vind 'K ga eens afwegen om eind van het jaar wel/niet over te stappen als m'n Sim-only afloopt.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?
De samsung doet langer over het opstarten dan de Humax 5200. Zelf heb ik een Humax, mijn buurvrouw heeft een Samsung.dfrenner schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:33:
Nou, gisteren contact gehad met Ziggo...
Meneer zei dat dit probleem zich zowel op de Samsung als de Humax voordoet... Klopt dit?
Hoe "kort" duurt dit bij de humax dan?musicfreak schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:38:
[...]
De samsung doet langer over het opstarten dan de Humax 5200. Zelf heb ik een Humax, mijn buurvrouw heeft een Samsung.
Het is dus niet aanzetten en kijken bij de Humax? Of wel subtantieel sneller?
De Humax doet er ongeveer 15 seconden over om op te starten. Maar je kan ook instellen dat ie op een minder energiebesparende stand staat, dan staat ie vrijwel gelijk aan. Maar dan verbruikt ie wel meer stroom in standby.
[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 20-09-2013 13:44 ]
Dus die knakker aan de telefoon zat me gewoon voor te liegen he! Ik vroeg nog, maar bij de Humax is dat toch wel instelbaar? Nee hoor, duurt even lang als bij de Samsung en is ook niet in te stellen...tiguan schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:44:
De Humax doet er ongeveer 15 seconden over om op te starten. Maar je kan ook instellen dat ie op een minder energiebesparende stand staat, dan staat ie vrijwel gelijk aan. Maar dan verbruikt ie wel meer stroom in standby.
Vanavond nog maar een keer mijn ongenoegen uiten...
Ach ja, die mensen bij Ziggo weten ook niet alles van hun apparatuur af. Nooit van zo'n helpdesker uit gaan.
Van de technische dienst had ik toch meer verwacht...
Die minder energiebesparende stand is volgens mij gewoon display en outputsignaal uit, verder nietstiguan schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:44:
iemand ervaring met het port forwarden op een cisco epc3928ad van ziggo?
poort 80 wil zonder problemen open
maar als ik de poorten voor teamspeak open wil zetten krijg ik deze melding
invalid starting port number 9987 en voor de andere 2 poorten dezelfde melding (met poortnummer)...
weet iemand hier misschien een oplossing voor? behalve de poorten aanpassen in het programma zelf
invalid starting port number 9987 en voor de andere 2 poorten dezelfde melding (met poortnummer)...
weet iemand hier misschien een oplossing voor? behalve de poorten aanpassen in het programma zelf

[ Voor 12% gewijzigd door eehbiertje op 20-09-2013 19:10 ]
Volgens mij start ie daardoor ook sneller op, maar ik durf 't niet zeker te zeggen dan.
Zijn niet al gedefinieerd ergens?eehbiertje schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:09:
iemand ervaring met het port forwarden op een cisco epc3928ad van ziggo?
http://specs.tweak.to/5253
Een Samsung SMT-C7140A doet er vanuit een koude start 50 seconden over om volledig opgestart te zijn, inclusief HDD gereed en netwerk aangemeld. Vanuit standby (maximaal op 60 minuten te zetten), luttele seconden. Vergeleken met een Humax 5050C is de beeldkwaliteit beduidend beter, heb geen ervaring met de nieuwere Humaxen.dfrenner schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:46:
[...]
Dus die knakker aan de telefoon zat me gewoon voor te liegen he! Ik vroeg nog, maar bij de Humax is dat toch wel instelbaar? Nee hoor, duurt even lang als bij de Samsung en is ook niet in te stellen...
Vanavond nog maar een keer mijn ongenoegen uiten...
Onderstaande is opgenomen in de handleiding van de Humax 5200;
Energiebesparing in stand-by instellen
U kunt het stroomverbruik bij stand-by terugbrengen tot minder dan 1 W.
1. Selecteer Energiebesparing in stand-by.
2. Selecteer Aan om bepaalde functies uit te schakelen en het stroomverbruik minimaal te maken.
Automatisch uitschakelen instellen
De ontvanger gaat automatisch over op standbymodus om stroom te besparen wanneer de gebruiker 3 uur lang geen actie heeft ondernomen.
1. Selecteer Automatisch uitschakelen.
2. Selecteer Aan om de stand-bymodus automatisch in te schakelen als de gebruiker 3 uur lang geen actie heeft ondernomen.
[ Voor 39% gewijzigd door hardware-lover op 20-09-2013 21:59 ]
Testing, one, two ...
Daar kijk ik van op, zijn er anderen die dit kunnen bevestigen? Hoe zou de vergelijking met de iDHR-5200 zijn qua beeldkwaliteit?hardware-lover schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 21:51:
[...]
Een Samsung SMT-C7140A doet er vanuit een koude start 50 seconden over om volledig opgestart te zijn, inclusief HDD gereed en netwerk aangemeld. Vanuit standby (maximaal op 60 minuten te zetten), luttele seconden. Vergeleken met een Humax 5050C is de beeldkwaliteit beduidend beter, heb geen ervaring met de nieuwere Humaxen.
Ik heb 2 humaxen: een 5050 en een 5200. Beeldkwaliteit is wat mij betreft gelijk. Opstarttijd van de 5050 is bijna een minuut (zo voelt het aan) en die van de 5200 is minder dan een paar seconden.musicfreak schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 07:43:
[...]
Daar kijk ik van op, zijn er anderen die dit kunnen bevestigen? Hoe zou de vergelijking met de iDHR-5200 zijn qua beeldkwaliteit?
Ik ben blij dat ik de 5200 heb ontvangen (ziet mooier uit naast de 5050 en beide hebben de mogelijkheid van ftp)
Na wat lange en moeizame DM gesprekken via Twitter heb ik het toch voor elkaar gekregen om een aparte internetabonnement te krijgen
. De situatie was wat lastig, maar Ziggo wilde wel helpen. Nu krijg ik een leuke "korting" op het abonnement omdat er al een tvabbonement is zodat het ook nog betaalbaar is! Binnenkort aanvragen!
Waar kijk je van op? Van de opgegeven opstarttijd of van de vergelijking van het beeld met dat van een Humax 5050c? Ik heb een hele poos beide apparaten tegelijk aangesloten gehad (via hdmi), dat maakt één op één vergelijken wel zo gemakkelijk. V.w.b. de beoordeling van het beeld, dat is door iedereen hier in mijn gezin en de omgeving wel zo bevestigd, het verschil tussen beiden vond ikzelf ook overduidelijk. Ik heb echter nooit gezien wat voor plaatje een 5200C of 7140B, of andere HDD IA decoders op het scherm kan toveren. Daar kan ik dan verder ook geen uitspraak over doen.musicfreak schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 07:43:
[...]
Daar kijk ik van op, zijn er anderen die dit kunnen bevestigen? Hoe zou de vergelijking met de iDHR-5200 zijn qua beeldkwaliteit?
Uiteindelijk heb ik voor de Samsung(s) gekozen omdat deze het verder prima deed en hoewel ik niet meer kon beschikken over een gedeelde netwerk verbinding, is de 5050c toch weer zijn verpakking in gegaan. Daar wordt ie overigens snel weer uitgehaald want er is weer een kijkplek bijgekomen in huis.
V.w.b. de opstarttijd, op mijn drie 7410a decoders is deze gelijk, allemaal vanuit koude start in 50 seconden volledig klaar. Via een wifi verbinding duurt het een enkele seconde langer voordat de melding Wifi verbinding in beeld komt, met een vaste kabel verbinding krijg ik de melding natuurlijk niet te zien.
[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 21-09-2013 17:48 ]
Testing, one, two ...
Heeft Ziggo net alle internet/tv pakketten met 5 euro verhoogd?
Z2 kost nu 53,95.
Excuses, dit was de prijs van het alles in één pakket.
Ik heb even een foto gemaakt van onze meterkast, waar alle kabelcrap ligt:

Het zijn nogal wat draadjes en dingetjes. Ik denk dat het zwarte kastje de versterker is, het grijze waar alle groene kabels uitkomen de verdeler, maar wat zou dan dat ding van Essent zijn? Oh wacht... dat ding van Essent zal wel de binnenkomende kabelsignaal zijn, zo oud is het al dus.

Excuses, dit was de prijs van het alles in één pakket.
Ik heb even een foto gemaakt van onze meterkast, waar alle kabelcrap ligt:

Het zijn nogal wat draadjes en dingetjes. Ik denk dat het zwarte kastje de versterker is, het grijze waar alle groene kabels uitkomen de verdeler, maar wat zou dan dat ding van Essent zijn? Oh wacht... dat ding van Essent zal wel de binnenkomende kabelsignaal zijn, zo oud is het al dus.
[ Voor 102% gewijzigd door MrVegeta op 21-09-2013 23:40 ]
Wat hebben ze nu geregeld dan? Wat betaal je en wat krijg je ervoor?MrVegeta schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 14:56:
Na wat lange en moeizame DM gesprekken via Twitter heb ik het toch voor elkaar gekregen om een aparte internetabonnement te krijgen. De situatie was wat lastig, maar Ziggo wilde wel helpen. Nu krijg ik een leuke "korting" op het abonnement omdat er al een tvabbonement is zodat het ook nog betaalbaar is! Binnenkort aanvragen!
@MrVegata, ik heb het idee dat dat ding van Essent er tussen weg kan ..... volgens mij heeft die geen toegevoegde waarde in dit geval, als ik het goed heb en er is verder niets door gelust dan is de vierkante doos de officiele aansluitdoos. Vanaf daar ga je naar een versterker waar je je modem op aansluit, een aftakking of aansluiting op die versterker gaat dan verder naar de TV, de versterker moet overigens wel retour geschikt zijn indien je gebruik wil maken van interactieve TV
Van dat laatste. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er iemand hier is die de Samsung 7140 en de Humax 5200 naast elkaar heeft gezien, en wat diens oordeel is over het verschil in beeldkwaliteit.hardware-lover schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 17:44:
[...]
Waar kijk je van op? Van de opgegeven opstarttijd of van de vergelijking van het beeld met dat van een Humax 5050c?
Ik ga maandag een UTP kabelconnector halen zodat ik bij m'n switch de inkomende kabel rechtstreeks kan koppelen aan de kabel naar de PC (kabel omprikken gaat niet echt, aangezien ik alle kabels hier netjes heb weggewerkt). Vervolgens bij het modem de kabel van de router die naar m'n switch loopt meteen in het modem stoppen, dan heb ik vervolgens dus een één-op-één connectie van het modem met m'n PC.
Eens kijken of die lage snelheid van de afgelopen tijd echt aan Ziggo ligt, alhoewel ik dat eigenlijk al bijna zeker weet... (hoger dan zo'n 100mbit kom ik niet meer, voorheen 120mbit geen probleem en sinds de 150mbit ook gewoon 150mbit gehaald)
-- UPDATE: is al niet meer nodig... oorzaak is gevonden. Om de een of andere reden ligt het aan BWMeter. Heeft nooit problemen gegeven, nu wel om de een of andere reden. Maar op het moment dat ik het netwerkfilter van BWMeter ontkoppel bij de LAN-kaart drivereigenschappen, werkt alles opeens weer normaal. Maar eens kijken of BWMeter naar default resetten het probleem verhelpt...
Eens kijken of die lage snelheid van de afgelopen tijd echt aan Ziggo ligt, alhoewel ik dat eigenlijk al bijna zeker weet... (hoger dan zo'n 100mbit kom ik niet meer, voorheen 120mbit geen probleem en sinds de 150mbit ook gewoon 150mbit gehaald)
-- UPDATE: is al niet meer nodig... oorzaak is gevonden. Om de een of andere reden ligt het aan BWMeter. Heeft nooit problemen gegeven, nu wel om de een of andere reden. Maar op het moment dat ik het netwerkfilter van BWMeter ontkoppel bij de LAN-kaart drivereigenschappen, werkt alles opeens weer normaal. Maar eens kijken of BWMeter naar default resetten het probleem verhelpt...
[ Voor 32% gewijzigd door Wildfire op 22-09-2013 10:05 ]
Ik heb hier in het studentenhuis een kabelsignaal van Ziggo op naam van onze huisbaas, deze huisbaas wilde niet een internet abonnement er bij regelen want dat was al jaren onze verantwoordelijkheid. Na wat berichtjes met Ziggo webcare te hebben gewisseld kreeg ik het aanbod om kabelinternet op mijn naam te zetten, maar wel via de kabel die op de naam van de huisbaas staat.Wolly schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 23:51:
[...]
Wat hebben ze nu geregeld dan? Wat betaal je en wat krijg je ervoor?
Omdat ik het exc tv neem (want dat is er al) krijg ik 17,90 korting. De prijst komt dan op 31,20 per maand. Dit delen we met zijn 6 of 9'en waardoor het praktisch niets kost. Er wordt 60mb beloofd, als we daar 80% van halen gaan we al 300% vooruit met de huidige verbinding.
Ik geloof niet dat we digitale tv hebben, dus interactieve tv is sowieso niet mogelijk maar ook niet wenselijk. Kan je misschien vertellen hoe ik de modem op de versterker aansluit? Want ik ze 3 stekkers, één voor stroom, één voor inkomend signaal en één voor uitgaand signaal, hoe kan ik daar dan nog een modem tussen installeren?HendrikT schreef op zondag 22 september 2013 @ 01:33:
@MrVegata, ik heb het idee dat dat ding van Essent er tussen weg kan ..... volgens mij heeft die geen toegevoegde waarde in dit geval, als ik het goed heb en er is verder niets door gelust dan is de vierkante doos de officiele aansluitdoos. Vanaf daar ga je naar een versterker waar je je modem op aansluit, een aftakking of aansluiting op die versterker gaat dan verder naar de TV, de versterker moet overigens wel retour geschikt zijn indien je gebruik wil maken van interactieve TV
Als het goed is zit er nog een tweede F-connector aan de rechterkant, het is de bedoeling dat je daar je modem op aansluit.MrVegeta schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 23:20:
maar wat zou dan dat ding van Essent zijn?
IK, niet naast elkaar maar he ze wel vlak na elkaar gehad. Mijn keuze viel op de Samsung om de wat diepere warme kleuren en om het practische dat wij al een Samsung tv en soundbar hadden, dus een Samsung vulde het wel mooi aan. Nadeel van de Samsung is de lange opstarttijdmusicfreak schreef op zondag 22 september 2013 @ 07:21:
[...]
Van dat laatste. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er iemand hier is die de Samsung 7140 en de Humax 5200 naast elkaar heeft gezien, en wat diens oordeel is over het verschil in beeldkwaliteit.
[ Voor 4% gewijzigd door marcel23456 op 22-09-2013 18:23 ]

Ik heb met photoshop even wat dingen duidelijk geprobeerd te maken.
Ik denk dat de oranje kabel het kabelsignaal is, waar die kabel vandaan komt is mij dan wel een raadsel. Het is waarschijnlijk een lange kabel. Ik woon op de eerste verdieping...
Vanuit het inkomende signaal gaat het signaal naar het (oude) Essent apparaat. Deze stuurt het signaal vervolgens door naar de versterker.
De versterker stuurt het signaal door de hoofdverdeler (rode driehoekje). De hoofdverdeler gaat twee kanten op, de lichtgroene kabel kan ik niet plaatsen. De andere kant kant gaat naar de verdeler die het kabelsignaal over de kamers verdeeld.
De verdeler heeft ook nog een kabel aan de onderkant (de gele) deze is nergens op aangesloten en kan ik eventueel ergens op aansluiten.
Heeft iemand advies?
Je krijgt straks een doe het zelf pakket en dat zou ik aansluiten op het doosje wat jij gemarkeerd hebt met inkomend signaal.
De rest wordt uitgelegd in het doe het zelf pakket.
Of ga voor de monteur :-)
Verwijderd
- Wat zijn de waardes / is de versterkingswaarde van de versterker? (wat staat erop, doet ie bv. 5~1000 MHz? / is ie retour geschikt)MrVegeta schreef op zondag 22 september 2013 @ 18:47:
[afbeelding]
Ik denk dat de oranje kabel het kabelsignaal is, waar die kabel vandaan komt is mij dan wel een raadsel. Het is waarschijnlijk een lange kabel. Ik woon op de eerste verdieping...
Vanuit het inkomende signaal gaat het signaal naar het (oude) Essent apparaat. Deze stuurt het signaal vervolgens door naar de versterker.
De versterker stuurt het signaal door de hoofdverdeler (rode driehoekje). De hoofdverdeler gaat twee kanten op, de lichtgroene kabel kan ik niet plaatsen. De andere kant kant gaat naar de verdeler die het kabelsignaal over de kamers verdeeld.
De verdeler heeft ook nog een kabel aan de onderkant (de gele) deze is nergens op aangesloten en kan ik eventueel ergens op aansluiten.
Heeft iemand advies?
Verdeler 2: daar zitten 6 aansluitingen op ? Wat is daarvan de gemiddelde lengte (per aansluiting)? Zijn die allemaal nodig ?
- Wonen er nog meer mensen boven je? Loopt die lichtgroene kabel vanuit verdeler 1 mss door naar de volgende verdieping ?
Sowieso is de boel niet geaard zie ik. Aarden zou al een flinke verbetering zijn. De aansluitdoos, de verdeler en de versterker afzonderlijk met een gel/groene op de aardklem zetten (niet op de aarde van een stopcontact, maar rechtstreeks op je aardpen/draad. Daar kan je een koperen klem opzetten waar je dan x aantal aarde-draaden aan kan doen. Lijkt op een koperen kroonsteen zeg maar)
Anders doe je wat ik doe bij zo'n setup. Draai ze om beurten los, en zie wat er veranderd/waar het signaal verdwijnt. De overbodige kabels sowieso eraf halen (de gele dus). Ik zou ook overwegen dat essent ding ertussenuit te halen.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2013 20:25 ]
Hm, er wonen nog wel 3 mensen onder ons (begaande grond) maar ik weet niet zeker of die hier gebruik van maken. Zal ik morgen even vragen. De 6 kabels uit de verdeler zijn voor ons (1e en 2e verdieping). Klinkt wel aannemelijk. Zou die daarom voor de verdeler zitten zodat het signaal nog "sterk" is?Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 20:17:
[...]
Wonen er nog meer mensen boven je? Loopt er vanuit verdeler 1 mss een kabel door naar de volgende verdieping ?
Geen idee, maar vrij lang is mijn gok. Met vrij lang denk ik zeker wel 10+ meter. Die gaan (denk ik) door het hele huis naar de verschillende kamers.En die andere verdelen, daar zitten 6 aansluitingen op ? Wat is daarvan de gemiddelde lengte (per aansluiting)?
De versterker is een Hirschman GHV-20E met een frequentiebereik van 47-862 MHz (weet niet of die waarde hoog of laag is.En wat is de versterkingswaarde van de versterker? (wat staat erop (doet ie bv. 5~1000 MHz?)
Wat voor verbetering zou dit opbrengen dan? Ik ben op zich wel wat technisch maar elektrotechniek heb ik nooit gedaan.Sowieso is de boel niet geaard zie ik. Aarden zou al een flinke verbetering zijn. De aansluitdoos, de verdeler en de versterker afzonderlijk met een gelgeel/groene op de aardklem zetten (niet op de aarde van een stopcontact, maar rechtstreeks op je aardpen/draad. Daar kan je een koperen klem opzetten waar je dan x aantal aarde-draaden aan kan doen. Lijkt op een koperen kroonsteen zeg maar)
Als ik het aansluit op het "inkomende signaal" dan gaat het signaal toch niet door naar de versterker/verdeler? Of kan ik het dan nogmaals doorsturen?schwarzenegger schreef op zondag 22 september 2013 @ 20:07:
Je krijgt straks een doe het zelf pakket en dat zou ik aansluiten op het doosje wat jij gemarkeerd hebt met inkomend signaal.
De boel komt binnen 2 werkdagen binnen dus zal dan kijken hoe/wat ik kan aansluiten. Signaal op woensdag.
Verwijderd
Aarding voorkomt dat er aardlussen gaan lopen tussen de verschillende apparaten. Sowieso is het voor Ziggo een aanbevolen norm om de binnenkomende AOP (de 1-gatsdoos/aansluiting) apart te aarden. Ik doe versterkers en multitaps ook, daar lopen het vaakst allerlei loze aardlussen langs (bv. vanwege potentiaal en faseverschillen tussen de verschillende apparaten).MrVegeta schreef op zondag 22 september 2013 @ 20:31:
[...]
Hm, er wonen nog wel 3 mensen onder ons (begaande grond) maar ik weet niet zeker of die hier gebruik van maken. Zal ik morgen even vragen. De 6 kabels uit de verdeler zijn voor ons (1e en 2e verdieping). Klinkt wel aannemelijk. Zou die daarom voor de verdeler zitten zodat het signaal nog "sterk" is?
[...]
Geen idee, maar vrij lang is mijn gok. Met vrij lang denk ik zeker wel 10+ meter. Die gaan (denk ik) door het hele huis naar de verschillende kamers.
[...]
De versterker is een Hirschman GHV-20E met een frequentiebereik van 47-862 MHz (weet niet of die waarde hoog of laag is.
[...]
Wat voor verbetering zou dit opbrengen dan? Ik ben op zich wel wat technisch maar elektrotechniek heb ik nooit gedaan.
[...]
Als ik het aansluit op het "inkomende signaal" dan gaat het signaal toch niet door naar de versterker/verdeler? Of kan ik het dan nogmaals doorsturen?
De boel komt binnen 2 werkdagen binnen dus zal dan kijken hoe/wat ik kan aansluiten. Signaal op woensdag.
Ik denk dat ik voor jou een mogelijke oplossing weet.
- Kijk of de AOP een TRAS 2000 is (De 1-gats AOP doos van Ziggo, zo te zien heb je die al.). Aard de boel. De AOP in ieder geval. Haal het essent apparaat er tussenuit. Dus vanaf AOP rechtstreeks naar versterker.
- Vervang de versterker voor een nieuwere die retour geschikt is. Bijvoorbeeld de RH-GHV820A is retourgeschikt (5-1000 MHz, plus dat het er expliciet bij vermeld staat).
- verwissel op de eerste verdeler (sorry, dat vergat ik te schrijven) de groene draad en de zwarte draad die uit de versterker komt (i.e. de zwarte boven, de groene links onder).
- Haal de overbodige gele draad van de 2e verdeler af. Die gebruik je toch niet. Aan die vrij gekomen aansluiting kan je straks dan je modem/router verbinden.
Op deze manier hoef je niet echt ingrijpende dingen te veranderen.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2013 22:04 . Reden: Verduidelijking ]
Wellicht al vaker gevraagd maar kan het zo snel niet vinden. Is het mogelijk live TV te lijken met de Ziggo App wanneer je bedraad internet hebt? De Android App geeft steeds de melding dat ik op wifi moet overschakelen maar ik wil juist bedraad van de Live TV app gebruik maken met mijn Android stick.
Dat de kleuren wat minder warm waren dan de Amino M540 van mijn vorige glasvezelabonnement was mij al wel opgevallen. Omdat ik toch zelf wilde vergelijken heb ik even de Samsung 7140 recorder van mijn buurvrouw geleend. En inderdaad, warmere en diepere kleuren. Ik kan de Humax helaas niet zo 'warm' krijgen door wat te spelen met de TV instellingen. Hmmm... jammer! Wel fijn die snellere starttijd maar beeldkwaliteit is ook erg belangrijk.marcel23456 schreef op zondag 22 september 2013 @ 18:21:
[...]
IK, niet naast elkaar maar he ze wel vlak na elkaar gehad. Mijn keuze viel op de Samsung om de wat diepere warme kleuren en om het practische dat wij al een Samsung tv en soundbar hadden, dus een Samsung vulde het wel mooi aan. Nadeel van de Samsung is de lange opstarttijd
Heb ik geprobeerd aan te vragen bij ziggo webcare.hardware-lover schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:47:
[...]
Ik verplaats bestanden naar mijn NAS met +100MB/sec en haal ze er vanaf met + 120MB/sec, dan heb ik het dus over minimaal 800Mbit. Ik ga er vanuit dat mijn internet netwerk de snelheid prima aan moet kunnen. Er is ook een enkele gebruiker in dit topic die eerst aangaf dat de Arris de nieuwe snelheid wel aankon maar trok dat later weer in omdat hij toch wisselende waarden kreeg met dezelfde Arris en heeft vervolgens om een nieuw modem gevraagd, en gekregen. Ik ga pas vragen om een modem wanneer 100% zeker is dat er een degelijke vervanger is én dat ik deze ook krijg toegestuurd als vervanger. Niet wat ze nu met de Humax en Samsung IA HDD ontvangers doen, het ene beloven en het andere toesturen.
Die gaven heel makkelijk mijn TP-Link wdr4300 de schuld.
Dus ik heb helemaal geen nieuw modem gehad.
Maar inmiddels is de lijn weer gewoon stabiel dus vind ik het weer gezegend

Be nice, You Assholes :)
Duidelijke uitleg, bedankt daarvoor. Alleen is het voor mij lastig/te prijzig om de versterker zomaar te vervangen. Is het niet mogelijk om internet te ontvangen als de versterker niet retourgeschikt is? Of ligt het aan de MHz? Het is voor ons niet van belang om interactief/digitaal tv te ontvangen.Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 20:58:
[...]
- Vervang de versterker voor een nieuwere die retour geschikt is. Bijvoorbeeld de RH-GHV820A is retourgeschikt (5-1000 MHz, plus dat het er expliciet bij vermeld staat).
Verwijderd
Nee dat is niet mogelijk vziw. Zoals ik het begrijp is je retoursignaal te beschouwen als je uploadsignaal nl. Als je dat wilt moet je het signaal gebruiken voordat het je versterker in gaat.MrVegeta schreef op zondag 22 september 2013 @ 23:19:
[...]
Duidelijke uitleg, bedankt daarvoor. Alleen is het voor mij lastig/te prijzig om de versterker zomaar te vervangen. Is het niet mogelijk om internet te ontvangen als de versterker niet retourgeschikt is? Of ligt het aan de MHz? Het is voor ons niet van belang om interactief/digitaal tv te ontvangen.
Bij het installatiepakket van ziggo zit mogelijk een versterker (dat was bij mij de Technetix FRA752 bv). Die heeft 4 uitgangen, variërend van 2 tot 8 db versterking. Dat is niet krachtig genoeg voor je huidige om de versterker in je huidige setup te vervangen, die versterkt nl 20db.
Ja kan het mogelijk laten werken als je van AOP -> nieuwe versterker uit pakket -> 1e uitgang = modem, 2e uitgang door naar huidige versterker. Sowieso dat apparaat van essent eruit en alles aarden.
Of een zgn TRIS102B met 2 uitgangen. Die tussen de AOP en de rest van je systeem. Da's nl. een apart soort splitter, die scheidt het modemsignaal van het TV/Radiosignaal.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2013 23:58 ]
Hm, in ieder geval duidelijke uitleg
. Ik heb ook even via Ziggo WebCare gevraagd en die zeiden ook dat het wel mogelijk is, maar dan moet ik de modem voor de versterker aanleggen. Ik krijg vandaag of morgen de apparatuur binnen en heb op het moment genoeg informatie om het te proberen!
Die kreeg je alleen als je een interactieve recorder meebestelde die een ingebouwd modem heeft, waardoor het signaal retourgeschikt moest zijn. De huidig Humaxen en Samsungs hebben dit niet nodig, daar werkt het opvragen van interactieve TV via wifi/ethernet. Als je alleen internet besteld krijg je helemaal geen versterkter lijkt me.Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 23:56:
[...]
Bij het installatiepakket van ziggo zit mogelijk een versterker (dat was bij mij de Technetix FRA752 bv).
[ Voor 7% gewijzigd door musicfreak op 23-09-2013 08:27 ]
@MrVegata : Webcare heeft gelijk, Het modem moet voor de versterker worden aangesloten. Als het goed is dan krijg je van Ziggo een UMU01 (of UMU1001) verdeler die je op het AOP moet klikken. De UMU heeft 3 uitgangen : modem (daar sluit je het modem op aan), TV (daar sluit je de ingang van de versterker op aan) en Radio (die gebruik je niet, schakelaar op de UMU op UIT zetten). De essent verdeler kan dan weg en voor de rest blijft de situatie exact hetzelfde.
[aanpas] Je moet waarschijnlijk het AOP ook vervangen om de UMU er op te kunnen klikken. Als het goed is krijg je die ook van Ziggo. Zo niet, vraag deze of beide aan bij Ziggo. [/aanpas]
[aanpas] Je moet waarschijnlijk het AOP ook vervangen om de UMU er op te kunnen klikken. Als het goed is krijg je die ook van Ziggo. Zo niet, vraag deze of beide aan bij Ziggo. [/aanpas]
[ Voor 17% gewijzigd door mesa57 op 23-09-2013 10:26 ]
nvm
[ Voor 99% gewijzigd door Wolly op 23-09-2013 11:05 ]
de zwarte coax vanuit de versterker gaat niet naar de ingang maar naar de uitgang op de splitter, wat je dus een behoorlijk signaalverlies oplevert.
zet die kabel is op de bovenste aansluiting op de spliter.
zet die kabel is op de bovenste aansluiting op de spliter.
MrVegeta schreef op zondag 22 september 2013 @ 18:47:
[afbeelding]
Heeft iemand advies?
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]