Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
3DDude schreef op zondag 22 september 2013 @ 22:13:
[...]

Heb ik geprobeerd aan te vragen bij ziggo webcare.

Die gaven heel makkelijk mijn TP-Link wdr4300 de schuld.
Dus ik heb helemaal geen nieuw modem gehad.

Maar inmiddels is de lijn weer gewoon stabiel dus vind ik het weer gezegend :) :O
Was inderdaad een ander gebruiker die dat had aangevraagd en gekregen, verkeerde link geplaatst;
Slashx in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 21:13

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb een boel advies al gekregen dus misschien is deze vraag niet zo slim, maar goed ik wil het toch weten.

Ik heb tussen de AOP en mijn versterker een ETU-01 apparaat van Essent zitten.

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTA2MlgxNjAw/$(KGrHqFHJCUFB)ghfEVhBQir!NrYZQ~~60_35.JPG

Die heeft 2 ingangen, "in" en "modem". "In" wordt gebruikt vanuit de AOP, maar "modem" is nog vrij. Zou het niet mogelijk zijn om een coax kabel tussen "modem" en de Ziggo modem te doen?

Wel staat er op de AOP allen "tv/r".

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is zeker mogelijk, maar ziggo wil tegenwoordig dat je ipv de etu de umu gebruikt.

edit: vroeger kreeg je dus deze etu geleverd om het modem (en tv's) op aan te sluiten. Tegenwoordig leveren ze dus zo'n umu mee.
dt77h schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:12:
de zwarte coax vanuit de versterker gaat niet naar de ingang maar naar de uitgang op de splitter, wat je dus een behoorlijk signaalverlies oplevert.
zet die kabel is op de bovenste aansluiting op de spliter.
Dat moet je alleen doen als je zeker weet weet dat de aansluiting bovenop daadwerkelijk de ingang is. Dat is aannemlijk gezien de vormgeving van het ding, maar de afbeelding op de splitter zegt je wat het ding doet.

Maar als de televisie op dit moment prima beeld geeft kan je er net zo goed vanaf blijven.

[ Voor 110% gewijzigd door job op 24-09-2013 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

job schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 20:57:
Dat is zeker mogelijk, maar ziggo wil tegenwoordig dat je ipv de etu de umu gebruikt.

edit: vroeger kreeg je dus deze etu geleverd om het modem (en tv's) op aan te sluiten. Tegenwoordig leveren ze dus zo'n umu mee.
Helaas heb ik alleen de modem ontvangen en geen andere apparaten. Dat Ziggo dat graag wil is mooi en aardig maar als het niet noodzakelijk is dan doet mij dat verder ook niet zo veel.
Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 20:58:
[...]

Ik denk dat ik voor jou een mogelijke oplossing weet.

- Kijk of de AOP een TRAS 2000 is (De 1-gats AOP doos van Ziggo, zo te zien heb je die al.). Aard de boel. De AOP in ieder geval. Haal het essent apparaat er tussenuit. Dus vanaf AOP rechtstreeks naar versterker.
- Vervang de versterker voor een nieuwere die retour geschikt is. Bijvoorbeeld de RH-GHV820A is retourgeschikt (5-1000 MHz, plus dat het er expliciet bij vermeld staat).
- verwissel op de eerste verdeler (sorry, dat vergat ik te schrijven) de groene draad en de zwarte draad die uit de versterker komt (i.e. de zwarte boven, de groene links onder).
- Haal de overbodige gele draad van de 2e verdeler af. Die gebruik je toch niet. Aan die vrij gekomen aansluiting kan je straks dan je modem/router verbinden.

Op deze manier hoef je niet echt ingrijpende dingen te veranderen.
Dus waar het volgens jou op neer komt is gewoon de onderste kabel van de versterker (daar staat OUT op) aan te sluiten op de modem? Of is het van belang dat ik de andere kabels ook omzet. Ze hebben het hier vrij stevig vastgezet allemaal :/

[ Voor 3% gewijzigd door MrVegeta op 24-09-2013 21:03 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrVegeta schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:02:
Helaas heb ik alleen de modem ontvangen en geen andere apparaten. Dat Ziggo dat graag wil is mooi en aardig maar als het niet noodzakelijk is dan doet mij dat verder ook niet zo veel.
Gek normaal gesproken krijg je een heel installatie pakket erbij. Gek. Je kan ze altijd bellen om ze dat na te laten leveren.

Als je lui bent.. en de tv werkt nog goed. Gewoon je modem aansluiten op de "modem" aansluiting van je etu en klaar ben je.

[ Voor 49% gewijzigd door job op 24-09-2013 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Aghanim schreef op zondag 22 september 2013 @ 21:08:
Wellicht al vaker gevraagd maar kan het zo snel niet vinden. Is het mogelijk live TV te lijken met de Ziggo App wanneer je bedraad internet hebt? De Android App geeft steeds de melding dat ik op wifi moet overschakelen maar ik wil juist bedraad van de Live TV app gebruik maken met mijn Android stick.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

job schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:04:
[...]

Gek normaal gesproken krijg je een heel installatie pakket erbij. Gek. Je kan ze altijd bellen om ze dat na te laten leveren.

Als je lui bent.. en de tv werkt nog goed. Gewoon je modem aansluiten op de "modem" aansluiting van je etu en klaar ben je.
Ik ben zeker lui, en wij gebruiken hier gewoon hele oude lelijke studenten tv's zonder interactieve dingen. Ja teletekst misschien ;). Ik heb net even via de WebCare advies gevraagd of ze vervanger voor het Essent apparaat kunnen sturen. Maar ik zal zo de modem op de modem uitgang aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wat G_M_C zegt moet je overigens niet doen.
Je wilt niet je modem achter de versterker hangen.
Dat moet je alleen doen als je verster a) retourgeschikt is, en b) een aparte versterkingsloze (0 dB) poort heeft. Je moet het inkomende signaal voor je modem zeker niet gaan versterken.

In jouw geval, modem met de schroefconnectoren aan de etu en klaar.
Die modem poort is daar speciaal voor bedoeld :).

Als je nog zin hebt om het signaal voor je tv's nog te verbeteren weet ik overigens nog wel wat trucs.
Kijk inderdaad of de coax kabel aan de kleine splitter boven die grote splitter inderdaad foutief is aangesloten; zoja fix dat.
De loze kabel onderaan die grote splitter moet je verwijderen en de vrijgekomen connector afsluiten met een afsluitweerstand voor schroefconnectoren. En vervang die plastic coax connector door een goede metalen connector. Heb je nu echter oke beeld.... dan kan je je afvragen waarom je geld zou willen uitgeven.
Normaal gesproken heb je de ziggo app op een android telefoon of tablet. Die telefoon of tablet laat je via wifi verbinden met je router/modem en het werkt.

Maar ik snap jouw verhaal niet helemaal. Waarop draait die app? Wat voor stick is dat? Waar haalt die stick zijn internet vandaan?

[ Voor 63% gewijzigd door job op 24-09-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:57
Aghanim schreef op zondag 22 september 2013 @ 21:08:
Wellicht al vaker gevraagd maar kan het zo snel niet vinden. Is het mogelijk live TV te lijken met de Ziggo App wanneer je bedraad internet hebt? De Android App geeft steeds de melding dat ik op wifi moet overschakelen maar ik wil juist bedraad van de Live TV app gebruik maken met mijn Android stick.
De app controleert waarschijnlijk of je via Wifi bent verbonden omdat het niet de bedoeling is via mobiel icm een VPN te kijken. De ontwikkelaars hebben zo te zien nooit bij stil gestaan dat je ook bedraad verbonden zou kunnen zijn, dat lijkt me een bug. De eenvoudigste manier om dit onder de aandacht van Ziggo te brengen is een negatief review plaatsen op de Play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb nu dus een kabel tussen de ETU-01 en de modem zitten en ik heb internet. Alleen is de verbinding niet stabiel. Als ik op http://www.speedtest.net een speedtest doe knalt die meteen naar 55Mb maar een halve seconde later stop die compleet met downloaden, nu zitt die op 5Mb (dezelfde test) dus misschien dat de modem ergens overbelast raakt? De modem is nu ook een aantal keer vanzelf opnieuw opgestart.

Okay, iets te vroeg gepost. Na een paar reboots etc. zit ik nu opeen constante 61.5mbit!

Ik ben nu draadloos aan het testen en daar zie ik toch wat raars. Draadloos haal ik maar 13.5mbit download maar wel een 5.1mbit upload. Terwijl ik bedraad 5.5mbit upload haal.

[ Voor 32% gewijzigd door MrVegeta op 24-09-2013 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
job schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:09:
Normaal gesproken heb je de ziggo app op een android telefoon of tablet. Die telefoon of tablet laat je via wifi verbinden met je router/modem en het werkt.

Maar ik snap jouw verhaal niet helemaal. Waarop draait die app? Wat voor stick is dat? Waar haalt die stick zijn internet vandaan?
Het is een Android TV stick, waarmee je dus eigenlijk een tablet/telefoon hebt waarbij je je TV-scherm als scherm gebruikt. Je hebt dan dus Android op je TV en kunt in de Play Store prima de app downloaden. App werkt ook zoals het hoort via wifi maar je kunt met zo'n Android Stick ook gebruik maken van bekabeld internet door een LAN kabel in de stick te steken. Als ik dat doe krijg ik echter de melding dat ik via wifi moet kijken en dat wil ik juist niet.

Heb Ziggo Webcare getweet en krijg als antwoord: 'het is niet gemaakt voor een TV-stick'. Ja prima, maar de app is blijkbaar gewoon compatible en alle functionaliteit werkt. Ik durf te wedden dat het via LAN op een iPad ook niet werkt. Ga een negatieve review plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:41
hcQd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:41:
[...]

De app controleert waarschijnlijk of je via Wifi bent verbonden omdat het niet de bedoeling is via mobiel icm een VPN te kijken. De ontwikkelaars hebben zo te zien nooit bij stil gestaan dat je ook bedraad verbonden zou kunnen zijn, dat lijkt me een bug. De eenvoudigste manier om dit onder de aandacht van Ziggo te brengen is een negatief review plaatsen op de Play Store.
Als je via wifi verbinding hebt met welk netwerk dan ook en je logt thuis in via vpn dan kan je gewoon gebruik maken van de Ziggo tv app. Het lukt niet als je met je mobiel verbinding maakt via hsdpa of 4G en dan verbinding maakt via vpn. Het moet echt via wifi. Je kan natuurlijk wel tethering gebruiken van je mobiel en via wifi verbinding maken met bv een tablet. Tablet heeft wifi, die logt in via vpn en dan maar tv kijken onderweg.

• hardware-lover
  • Niet online
mike123 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 23:03:
[...]
Als je via wifi verbinding hebt met welk netwerk dan ook en je logt thuis in via vpn dan kan je gewoon gebruik maken van de Ziggo tv app. Het lukt niet als je met je mobiel verbinding maakt via hsdpa of 4G en dan verbinding maakt via vpn. Het moet echt via wifi. Je kan natuurlijk wel tethering gebruiken van je mobiel en via wifi verbinding maken met bv een tablet. Tablet heeft wifi, die logt in via vpn en dan maar tv kijken onderweg.
Ik gebruik de app via Bluestacks op mijn PC, met vaste kabel aansluiting, er komt geen wifi aan te pas, zit ook niet als hardware in mijn PC. De Ziggo app, zo uit de store weggehaald, werkt onder Bluestacks. Het kan zijn dat Bluestacks een wifi verbinding emuleert, maar daar vind ik onder de instellingen niets van terug.

Testing, one, two ...

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10 17:53
-Wahtah- schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:34:
[...]

Iemand al een abonnement/ervaringen bij Ziggo Mobiel? Is het trouwens een idee hier een apart topic voor te openen aangezien dit topic is gericht op 'internet en hosting'
Heb direct op maandag 16 september een abo afgeloten (je kunt per maand opzeggen, dus weinig risico), maar ze hebben m.i. nog een flink probleem met het telefonie deel: heb nu een aantal gesprekken gevoerd maar er zit altijd een hele flinke echo op de lijn (> 300 msec met een volume wat nog boven hetnormale gespreksvolume uit komt). Heb geprobeerd met verschillende toestellen (Nexus 4 en Acer Liquid MT) en naar verschillende bestemmingen, echter het probleem blijft aanwezig. Heb nog geen contact gehad met de Ziggo helpdesk omdat de wachttijd meestal > 10 min was.

Ik ben benieuwd of andere Ziggo mobiel gebruikers vergelijkbare ervaringen hebben.

Zal jullie op de hoogte houden van nieuwe ontwikkelingen

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:24
Apart topic is misschien goed idee, maak jij hem ;-)

Ik heb het maandagavond aangevraagd, vanmorgen via SMS en mail bevestiging van nummer portering gehad en 1 oktober ga ik over.

Ik zou het wel even melden, desnoods even via facebook / twitter.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Iemand enig idee hoe Ziggo reageert op een aanvraag tot nummer portering?

Wil graag over naar een VOIP abonnement en dan bij Ziggo van Plus naar Z2, heb niet zoveel trek in dat ze meteen me hele abonnement stop zetten of wat dan ook...

Iemand enig idee hoe Ziggo hier normaal op reageert

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 14:29
Heb een dergelijke schakeling al twee keer meegemaakt bij Ziggo en beide keren goed gegaan. Je houdt netjes TV + Internet over.

• nooberke
  • Nu online
Hugo__Boss schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:57:
Heb een dergelijke schakeling al twee keer meegemaakt bij Ziggo en beide keren goed gegaan. Je houdt netjes TV + Internet over.
Klinkt prima, ze veranderen zelf ook het abonnement?

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:41
hardware-lover schreef op woensdag 25 september 2013 @ 01:27:
[...]

Ik gebruik de app via Bluestacks op mijn PC, met vaste kabel aansluiting, er komt geen wifi aan te pas, zit ook niet als hardware in mijn PC. De Ziggo app, zo uit de store weggehaald, werkt onder Bluestacks. Het kan zijn dat Bluestacks een wifi verbinding emuleert, maar daar vind ik onder de instellingen niets van terug.
Heb net ook Bluestacks geinstalleerd op 2 pc's. Op 1 pc (E6850 processor) heb ik wel geluid maar geen beeld. Op de pc met een i7 processor loopt hij vast.
Ga nog wel even verder zoeken.

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:15
Heeft iemand ervaring met Netflix via wifispots? Ik lees overal dat Ziggo TV niet werkt ivm bepaalde rechten, maar hoe zit dit met Netflix? Via google kan ik hier niets van vinden.

En als het werkt: werkt het ook een beetje stabiel of is de verbinding te traag om fatsoenlijk iets te kijken?

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:10

Laguna

Connaisseur

Hebben meer mensen het volgende probleem: zodra je je modem (in mijn geval de Ubee EVW321b) reset terwijl je PC (met Windows 7) nog aanstaat (die draadloos verbonden is met de Ubee), dat je vervolgens elk uur de volgende melding in het logboek tegenkomt (Event ID 8033):

De browser heeft een verkiezing in het netwerk \Device\NetBT_Tcpip_{A38B75C7-443F-4D05-A8B8-810DAFED6D9C} geforceerd omdat een masterbrowser is gestopt.

Waardoor tegelijkertijd de WiFi verbinding elk uur dus verbroken wordt. Pas als ik de PC opnieuw opstart gebeurd dit niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door Laguna op 26-09-2013 20:37 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
KlaasjeNL schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:47:
Heeft iemand ervaring met Netflix via wifispots? Ik lees overal dat Ziggo TV niet werkt ivm bepaalde rechten, maar hoe zit dit met Netflix? Via google kan ik hier niets van vinden.

En als het werkt: werkt het ook een beetje stabiel of is de verbinding te traag om fatsoenlijk iets te kijken?
Kan je zelf gratis uittesten. Netflix is de eerste maand gratis, dus als het niet werkt heb je niks verloren ;)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Weet iemand hoe lang de coax kabel kan zijn voordat de internetverbinding er onder gaat lijden?

• White_Collar
  • Laatst online: 14:02
MrVegeta schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:25:
Weet iemand hoe lang de coax kabel kan zijn voordat de internetverbinding er onder gaat lijden?
Dacht ligt aan meerder dingen, de kwaliteit van de betreffende coax kabel en hoe lang de kabel is.

Als je coax kabel bedoeld die tussen het modem en de hoofd aansluiting in de meterkast dan zal ik niet veel verder gaan als 5 meter ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:16
Ben ik de enige die sterk wisselende snelheden heeft tijdens het downloaden van nieuwsgroepen, mijn server is Astraweb, en ik had met T-Mobile/Online nooit problemen gehad. Overigens haal ik bij alle speedtests wel gewoon de volledige snelheid.

[ Voor 17% gewijzigd door NotSoSteady op 27-09-2013 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MrVegeta schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:25:
De modem sluit je direct aan op de AOP, die coax kabel is 50cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Sinds die hotspot werkt mijn draadloos via het Ziggo modem/router echt bijna niet meer of met veel moeite kan ik draadloze verbinding maken. Ik heb nog een ander punt in het huis met heel laag bereik en dat is geen punt. Erg jammer weer. De hotspots van Ziggo is wel grappig. Sta je voor stoplicht met je mobiel zonder mobiel Internet en dan hoor je dat er meteen nieuwe mail binnenkomt.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 14-10 19:46
Ik had gisteren in de Ubee het netwerk op 192.168.1. willen zetten (ipv 192.168.178) maar na reset van modem krijgt ie ineens geen WAN IP meer. Zou toch wel raar zijn dat je dat niet kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Laatst online: 07:15
marcel23456 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:15:
[...]

Kan je zelf gratis uittesten. Netflix is de eerste maand gratis, dus als het niet werkt heb je niks verloren ;)
Netflix heb ik al, maar wifispots nog niet gebruikt en op mijn werk ook geen wifispot in de buurt. Ik had even geen geduld om te wachten tot ik 's avonds thuis was. 8)7

Inmiddels getest en het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wolly schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:12:
[...]

De modem sluit je direct aan op de AOP, die coax kabel is 50cm.
Ja dat snap ik, maar de modem staat nu in de kast waardoor we een verminderd draadloos signaal hebben, ik zou het liever op de gang hebben. Dan moet ik wel weten hoe lang die kabel ongeveer kan/mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:00
Als je gewoon Hirschmann KOKA799 gebruikt kan je daar gerust 5 meter kabel voor gebruiken.

Ik heb mijn AOP verlengd naar de meterkast, ook 5 meter extra kabel. Upstream signaal is perfect, SNR is perfect, maar downstream powerlevel is nu licht negatief. Zolang alles binnen de marges blijft is er helemaal niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeeCH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
NotSoSteady schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 00:24:
Ben ik de enige die sterk wisselende snelheden heeft tijdens het downloaden van nieuwsgroepen, mijn server is Astraweb, en ik had met T-Mobile/Online nooit problemen gehad. Overigens haal ik bij alle speedtests wel gewoon de volledige snelheid.
Hier hetzelfde met Astraweb. Zojuist een test-account van Sunny usenet erbij gepakt en direct weer de volledige snelheid. Lijkt dus aan Astraweb zelf te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
_JGC_ schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:58:
Als je gewoon Hirschmann KOKA799 gebruikt kan je daar gerust 5 meter kabel voor gebruiken.

Ik heb mijn AOP verlengd naar de meterkast, ook 5 meter extra kabel. Upstream signaal is perfect, SNR is perfect, maar downstream powerlevel is nu licht negatief. Zolang alles binnen de marges blijft is er helemaal niks aan de hand.
Dat kan wel, maar wat je vaak ziet is dat het voor nu wel werkt maar zodra Ziggo iets wijzigt je kans loopt dat het niet meer werkt. Mensen gaan dan naar Ziggo wijzen terwijl ze zelf de situatie hebben gecreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Laatst online: 14-10 11:17
MrDirect schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:46:
Ik had gisteren in de Ubee het netwerk op 192.168.1. willen zetten (ipv 192.168.178) maar na reset van modem krijgt ie ineens geen WAN IP meer. Zou toch wel raar zijn dat je dat niet kan aanpassen?
als ik in mijn Ubee het IP adres aanpas, kunnen IOS devices niet meer via Wi-Fi online,
statische IP adressen kunnen moeilijk online als ze buiten de DHCP reeks vallen,

hoort een beetje bij de wat minder prettige ubee, heb nu op de verdieping maar een cisco router geplaatst voor de IOS devices :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
CHeeCH schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:13:
[...]

Hier hetzelfde met Astraweb. Zojuist een test-account van Sunny usenet erbij gepakt en direct weer de volledige snelheid. Lijkt dus aan Astraweb zelf te liggen.
Bedankt voor de tip, Had zelf ook Astraweb en vaak problemen met downloaden dus ik dacht eerder dat het lag aan de post, maar ik heb nu ook een test-account bij Sunny usenet en zelfs hetgeen wat ik meerdere keren probeerde te downloaden komt nu compleet binnen. Ik heb meteen Astraweb opgezegt.

Dus nogmaals bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
MissShadows schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:37:
[...]ik heb nu ook een test-account bij Sunny usenet en zelfs hetgeen wat ik meerdere keren probeerde te downloaden komt nu compleet binnen. Ik heb meteen Astraweb opgezegt
Ik zat bij xsnews en betaalde 12 euro, ook overgestapt naar sunny en zéér tevreden, en betaal ook nog eens 4 euro minder ook _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:16

Onbekend

...

Zijn er meer mensen die ineens problemen hebben met het internet?
Af-en-toe is de snelheid goed, maar soms zakt de snelheid in en kan hij bepaalde pagina's niet meer openen. Andere pagina's doen het dan juist weer wel.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 15:52
Onbekend schreef op zondag 29 september 2013 @ 15:16:
Zijn er meer mensen die ineens problemen hebben met het internet?
Af-en-toe is de snelheid goed, maar soms zakt de snelheid in en kan hij bepaalde pagina's niet meer openen. Andere pagina's doen het dan juist weer wel.
Ja heb dat hier ook. Merk dat voornamelijk omdat dan ook opeens de Sabnzdb meter op 0Kb/sec staat. Gaat na een tijdje weer vanzelf verder maar is echt super irritant. Dacht eerst dat aan m'n router lag eigenlijk.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Ik heb op dit moment het draadloze netwerk van m'n router uitgezet, en heb geen problemen meer met het internet. Waarschijnlijk is ineens het draadloze gedeelte defect, dus binnenkort maar eens kijken voor een vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 11:44
heb net vorige week de Cisco EPC3928A gekregen en hier geinstalleerd (had nog een ouder modem dat nieuwe snelheid niet aankon)

heb nu op zowel mijn oude wndr3700 als de cisco wegvallende verbindingen op wifi.
mijn bekabelde pc heeft nergens last van moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Kijk eens naar de sterkte van je netwerksignaal met inSSIDer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10 22:58
eehbiertje schreef op zondag 29 september 2013 @ 17:07:
heb net vorige week de Cisco EPC3928A gekregen en hier geinstalleerd (had nog een ouder modem dat nieuwe snelheid niet aankon)

heb nu op zowel mijn oude wndr3700 als de cisco wegvallende verbindingen op wifi.
mijn bekabelde pc heeft nergens last van moet ik zeggen.
Heb je nu twee wifi netwerken tegelijkertijd in de lucht? Indien ja: als beide netwerken op hetzelfde kanaal werken dan verstoren ze elkaar. Dat leidt tot problemen met verbinding maken met het netwerk en tot wegvallende en/of langzame verbindingen.
Zoals mijn voorganger al aangaf, met InSSiDer is makkelijk te checken welke kanalen in gebruik zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Masimo op 29-09-2013 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:59
majoh schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:09:
Zijn er in deze apparaten geen logfiles te vinden of heeft Ziggo die uitgezet?

Update:

Ik heb UPnP en IGMP uitgezet en nu worden downloads en YouTube niet afgekapt... Was wat aan t proberen en dit lijkt te helpen. Geen idee waarom trouwens.
Ervaar je inmiddels nog steeds dezelfde performanceverbeteringen met Youtube?
Helpt dit ook als je gebruik maakt van een andere wifi router (wndr3700) achter de cisco modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-10 17:49

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Het lijkt vooralsnog stabiel te draaien. De youtube filmpjes laden nu altijd gewoon door als ik het probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 20:46
grmbl.. 4 weken & twee monteur bezoeken verder:

3600 packets transmitted, 3482 received, 3% packet loss, time 3603508ms
rtt min/avg/max/mdev = 11.075/145.850/840.024/129.538 ms

Ben bang dat Battlefield 4 niks gaat worden zo straks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
majoh schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:20:
Het lijkt vooralsnog stabiel te draaien. De youtube filmpjes laden nu altijd gewoon door als ik het probeer.
Ik heb gisteren deze opties ook disabled. Tegen vrouwlief gezegd dat ze nu (hopelijk) geen haperingen meer met youtube moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 14:51
Weet iemand toevallig of de postbode om een handtekening vraagt voor de aflevering? Vandaag gaat mijn abbo in en heb nog geen welkomstpakket/hardware van Ziggo gekregen. Ik verwacht de doos vandaag, maar niemand is vandaag thuis. Ik hoop dat de postbode het pakket bij de buren bezorgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:38
albert04 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:09:
Weet iemand toevallig of de postbode om een handtekening vraagt voor de aflevering? Vandaag gaat mijn abbo in en heb nog geen welkomstpakket/hardware van Ziggo gekregen. Ik verwacht de doos vandaag, maar niemand is vandaag thuis. Ik hoop dat de postbode het pakket bij de buren bezorgt :)
Jij bent degene die de contract aangaat, daar is ook jou handtekening voor nodig.
de buren kunnen geen akkoord geven voor iets waar jij uiteindelijk voor betaald

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Je buren kunnen toch gewoon tekenen voor ontvangst? Anders zou nooit iemand iets voor iemand anders in ontvangst kunnen nemen.

Hier in het studentenhuis heeft iemand (of niemand) anders er voor getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-10 00:47
MrVegeta schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:53:
Je buren kunnen toch gewoon tekenen voor ontvangst? Anders zou nooit iemand iets voor iemand anders in ontvangst kunnen nemen.

Hier in het studentenhuis heeft iemand (of niemand) anders er voor getekend.
Wat jij aangeeft klopt niet helemaal.
Aangetekende brieven/pakketten mogen alleen door de ontvanger in ontvangst worden genomen en dient dus getekend te worden.

Niet aangetekende brieven/pakketten mogen ze bij de buren afleveren mits hun akkoord gaan.

Dus het is allemaal afhankelijk hoe ziggo het heeft opgestuurd. (heb daar zelf geen ervaring mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ze versturen het niet aangetekend, dus wat ik zeg klopt in deze situatie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Laatst online: 13-10 14:51
Hmm jammer dat de postbode daar niet zo over denkt. Hij/zij gaat het morgen opnieuw proberen. Dat wordt een dagje geen Internet/TV en telefoon... :S :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:09
Raven__NL schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:58:
Wat jij aangeeft klopt niet helemaal. Aangetekende brieven/pakketten mogen alleen door de ontvanger in ontvangst worden genomen en dient dus getekend te worden.
Dat zal misschien de formele manier zijn, maar in de praktijk zijn er genoeg bezorgers die toch proberen om de buren voor ontvangst te laten tekenen. Om de simpele reden dat ze er dan vanaf zijn en betaald krijgen. Als ze hun pakket niet kwijt kunnen, moeten ze hem weer meenemen, zonder enkele vergoeding, en het de volgende keer opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
grun93 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:22:
[...]
Dat zal misschien de formele manier zijn, maar in de praktijk zijn er genoeg bezorgers die toch proberen om de buren voor ontvangst te laten tekenen. Om de simpele reden dat ze er dan vanaf zijn en betaald krijgen. Als ze hun pakket niet kwijt kunnen, moeten ze hem weer meenemen, zonder enkele vergoeding, en het de volgende keer opnieuw proberen.
-=offtopic=-
Niet misschien, maar helemaal zeker! Wat krijgen we nu? Die regels zijn er niet voor niets. Een aangetekend pakket of een pakket waar voor getekend moet worden is niet voor niets duurder dan een standaard pakket. In de praktijk is er een enkele bezorger die daar van af zal wijken maar het merendeel van de (vaste) bezorgers doet dat dus zeker niet. En als een buur verstandig is dan tekent deze helemaal nergens voor, enkel pakketten zonder handtekening zal een goede buur aannemen van de bezorger.
-=ontopic=-

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
majoh schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:09:
Ik heb UPnP en IGMP uitgezet en nu worden downloads en YouTube niet afgekapt... Was wat aan t proberen en dit lijkt te helpen. Geen idee waarom trouwens.
Heb je een Cisco modem? Ik heb deze problemen ook en heb een Ubee. Kan de UPnP optie wel vinden, maar de IGMP optie niet.

Ben ook aan het kijken geweest bij de wireless opties om de verbinding te verbeteren. Ik heb een internet Z1 abonnement, 20 Mbit dus. Om deze reden heb ik Wireless-N uitgeschakeld, 802.11 mode staat op B/G mix. Aangezien mijn smartphone het enige apparaat is wat op de 5 Ghz band werkt heb ik deze band ook uitgeschakeld. Overigens weet ik dat de Ubee routers niet bekend staan als geweldige apparaten, maar tot nu toe red ik het er mee. Heb nog wel een D-Link router staan maar ik wil eerst kijken hoever ik met de Ubee kom.

Bij de draadloze instellingen kom ik een aantal instellingen tegen waarvan ik niet weet of het in mijn geval wijs is om ze aan of uit te zetten, ik heb zitten googelen en in dit topic gekeken maar ik kom niet echt verder.

Menu radio:
STBC Tx
OBSS Coexistence

Menu advanced:
Heeft het voor mij nog zin om aan de rates, thresholds en intervals te gaan sleutelen?

XPress™ Technology heb ik aanstaan, naar mijn indruk wordt het bereik van het wifi signaal hierdoor vergroot. De uitgebreide Ubee handleiding van Ziggo zegt: Instelling om de 802.11g Wi-Fi doorvoersnelheid te verbeteren. Deze optie staat standaard uitgeschakeld.
Deze optie doet me denken aan allerlei Super G en Turbo-G trucs die fabrikanten van wifi apparatuur destijds uithaalden om de doorvoersnelheid te verbeteren, en die alleen compatible waren met hun eigen apparatuur.

[ Voor 6% gewijzigd door musicfreak op 02-10-2013 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
Ik zie dat mijn Ubee EVW3200 ineens firmware 9.9.5012 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robo1993
  • Laatst online: 24-06 21:28
Dennis-L schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:40:
Ik zie dat mijn Ubee EVW3200 ineens firmware 9.9.5012 heeft.
Ik merk dat ik, ondanks dat mijn UBEE in harde bridge-modus staat, de interface gewoon via 192.168.178.1 kan bereiken. Dit kon voorheen niet, maar ik weet niet sinds wanneer wel. Mijn eigen router (Asus RT-N56U) krijgt wel gewoon een WAN IP-adres. Ik denk dat dit ook met de nieuwe firmware te maken heeft, maar zeker weten doe ik het niet, want ik kan niet via de interface inloggen. Hij geeft aan dat de gebruikersnaam en wachtwoord fout zijn.

Zijn er hier meer met deze situatie?

Dell U2412M, Intel Xeon W3680 @ 4,3GHz, AMD Radeon RX 5700XT, Scythe Mugen 2, Asus P6T, 12GB DDR3, Kingston A2000 NVMe 1TB, OCZ Vertex 4 120 GB, 2X 500GB WD Caviar Black RAID-0, Cooler Master Real Power M700W, Logitech G533, Logitech MX5500, @Odido 1 Gb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robo1993 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 18:19:
Ik merk dat ik, ondanks dat mijn UBEE in harde bridge-modus staat, de interface gewoon via 192.168.178.1 kan bereiken. Dit kon voorheen niet, maar ik weet niet sinds wanneer wel.
Dit kan al minimaal 4 maand zo, daarvoor nooit geprobeerd. Je logt trouwens in met ziggo en ww is draadloos

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2013 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robo1993
Dit kan al minimaal 4 maand zo, daarvoor nooit geprobeerd. Je logt trouwens in met ziggo en ww is draadloos
Oké, maar weet jij toevallig de inloggegevens van de Ubee? De standaard gegevens van onder de modem werken niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Robo1993 op 02-10-2013 18:24 . Reden: Toelichting toegevoegd. ]

Dell U2412M, Intel Xeon W3680 @ 4,3GHz, AMD Radeon RX 5700XT, Scythe Mugen 2, Asus P6T, 12GB DDR3, Kingston A2000 NVMe 1TB, OCZ Vertex 4 120 GB, 2X 500GB WD Caviar Black RAID-0, Cooler Master Real Power M700W, Logitech G533, Logitech MX5500, @Odido 1 Gb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robo1993
... Je logt trouwens in met ziggo en ww is draadloos
Die werken dus niet... :/ Vandaar dat ik het niet helemaal begrijp...

EDIT: Hard reset en hij is wel bereikbaar...

[ Voor 14% gewijzigd door Robo1993 op 02-10-2013 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij heb je er verder niks aan als hij in bride modus staat, ik gebruik het alleen om af en toe te controleren of ziggo hem niet per ongeluk omzet naar zo'n hotspot. Maar tot op heden is dat niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10 22:45
Heb mijn "doos" ontvangen, al dan niet wat gedeukt... Spullen lijken wel netjes erin te zitten.

Heb voor nu (ben nog druk aan't verbouwen) alleen even de modem aangesloten en het internet werkt, al fluctueert de verbinding tussen de 12-30 MS als ik een ping open heb staan naar www.google.nl.

Zoals de vorige bewoner het heeft aangelegd:
-De groene kabel (wit geverfd...) komt het huis binnen in de meterkast.
-Hierop is een andere Coax aangesloten en trekt de kabel door het plafond, over de woonkamer en aan de andere kant van het huis weer naar beneden (praktisch dezelfde plek in het huis, maar nu "rechts" in de woonkamer ipv "links" in de meterkast). Ik schat dat deze kabel 6-8 meter lang is.
-In de woonkamer zit van Ziggo dat doosje waarin je de Coax aansluit en vervolgens het kastje erop doet voor internet/tv.

Als ik deze verleng kabel ertussen uit haal, dan in de meterkast dit kastje plaats, zal dit het signaal verbeteren - vooral voor de modem die ik dan in de meterkast zal zetten? En kan ik dan vervolgens de verlengkabel op het "kastje" in de meterkast aansluiten zodat ik die oude doorgetrokken kabel voor in de woonkamer kan gebruiken (moet hier dan ook zo'n kastje?).

Ik hoop dat ik het duidelijk uitleg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouli
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 14:43

Bouli

9000 rpm

Je modem moet eigenlijk zo dicht mogelijk op het AOP zitten (Abonnee Overname Punt) Dus dat houdt kortgezegd in dat het modem in de meterkast geplaatst "moet" worden.

Wat de vorige bewoner heeft gedaan is niet echt bevorderlijk voor het signaal. Het kan jaren goed gaan, maar het signaal kan verschillen, waardoor het ineens niet meer werkt.

De doorgetrokken kabel kan je gebruiken in de woonkamer voor televisie.

K20A daily :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik had een hele mooi 60/6mbit verbinding hier in het studentenhuis en dus hadden we besloten om naar een 120/12 mbit te gaan want dat zou maar een euro meer zijn per persoon, maar nu haal ik "maar" 86/11 mbit. Natuurlijk nog erg snel, maar wel wat gek dat we 34mbit "kwijt" zijn. Iemand tips om na te kijken hoe dit zou komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
MrVegeta schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 15:55:
Ik had een hele mooi 60/6mbit verbinding hier in het studentenhuis en dus hadden we besloten om naar een 120/12 mbit te gaan want dat zou maar een euro meer zijn per persoon, maar nu haal ik "maar" 86/11 mbit. Natuurlijk nog erg snel, maar wel wat gek dat we 34mbit "kwijt" zijn. Iemand tips om na te kijken hoe dit zou komen?
Wat voor router en verbinding gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:55
Ik heb er regelmatig last van dat m'n internet 1 minuut uitvalt op meerdere apparaten, zowel bekabeld als via Wifi.

Hoe zoiets te troubleshooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-10 23:12
KhaZ schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 16:05:
Ik heb er regelmatig last van dat m'n internet 1 minuut uitvalt op meerdere apparaten, zowel bekabeld als via Wifi.

Hoe zoiets te troubleshooten?
Hoe vaak gebeurd dit?
Bepaalde tijdstippen?
Iemand in de buurt/kennis waar je de modem van kunt lenen en 1dag kan testen.
Valt het niet uit, wel dan weet je dat het aan je modem ligt. Valt het wel uit. In dat geval even bellen met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
Je bent geen 34mbit kwijt. Je moet gewoon een kabel in de modem prikken, je modem herstarten en testen of je de 150mbit eruit kan trekken. Let op dat je cat5e kabel of cat6 gebruikt. En kijk gelijk of je netwerkkaart de nodige snelheid aankan en niet een Z kwaliteit netwerkkaart is.
Genoeg manieren om te testen. En als je het toch niet haalt. Even Ziggo bellen.
nooberke schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 15:56:
[...]

Wat voor router en verbinding gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
Kan niet per ongeluk gebeuren. Maar het gebeurd wel als zij je modem voorzien van nieuwe firmware. Dan gebeurd het wel soms per ongeluk dat het teruggaat naar standaard instellingen. Maar dan nog gaat je hotspot functie niet aan.
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 18:35:
volgens mij heb je er verder niks aan als hij in bride modus staat, ik gebruik het alleen om af en toe te controleren of ziggo hem niet per ongeluk omzet naar zo'n hotspot. Maar tot op heden is dat niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 23:12
[b]rico_fxp schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:34:
Ben bang dat Battlefield 4 niks gaat worden zo straks...
BF4 is sowieso nix :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 20:46
Smaken verschillen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Gister toch een heel bizar issue gehad. Xbox kon niet verbinden met Live. Gaf een MTU error of een DNS error. Vervolgens een aantal benodigde poorten opengezet in de UBEE:
Poort 88 (UDP)
Poort 3074 (UDP en TCP)
Poort 53 (UDP en TCP)
Poort 80 (TCP)
waardoor vervolgens geen enkele website te benaderen was :?
Na een aantal keer rebooten toch maar de ziggo helpdesk gebeld omdat er misschien storing was oid.. maar volgens hun was er niets aan de hand. Vervolgens de portforwarding maar weer weggehaald en nu werkt het internet voorzover ik kan zien weer wel, echter bijv. www.speedtest.net wordt niet geladen. Is echter wel gewoon te pingen.. Xbox nog niet getest, maar ik vrees dat er iets niet goed zit in mijn netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shoombak schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:51:
Gister toch een heel bizar issue gehad. Xbox kon niet verbinden met Live. Gaf een MTU error of een DNS error. Vervolgens een aantal benodigde poorten opengezet in de UBEE:
Poort 88 (UDP)
Poort 3074 (UDP en TCP)
Poort 53 (UDP en TCP)
Poort 80 (TCP)
waardoor vervolgens geen enkele website te benaderen was :?
Na een aantal keer rebooten toch maar de ziggo helpdesk gebeld omdat er misschien storing was oid.. maar volgens hun was er niets aan de hand. Vervolgens de portforwarding maar weer weggehaald en nu werkt het internet voorzover ik kan zien weer wel, echter bijv. www.speedtest.net wordt niet geladen. Is echter wel gewoon te pingen.. Xbox nog niet getest, maar ik vrees dat er iets niet goed zit in mijn netwerk?
In de ubee staat ook een soort van firewall + een paar aan te vinken opies. De firewall staat standaard te sterk ingesteld, één van de aangevinkte opies stoort sommige setups. Zet de firewall op low en vink eronder de gewensde opties aan cq. uit.

Bovenstaande kijk ik meestal bij ubees als eerste naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Sinds een uurtje of twee hebben wij hier problemen met het internet. In de modem kon ik geen RF up signaal krijgen, op de modem knippert eerst de DS en blijft groen, dan de US en dan groen en dan online en dan wordt alles oranje en reset de hele modem zich :/

We hebben het van de stroom gehaald, gereset en de coax kabel opnieuw bevestigd maar het helpt niets. Net ook met de TD gebeld, maar die kon ook niets zien dus die heeft een monteur ingeplanned voor dinsdagochtend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Kan ik zelf ook een kabel modem kopen en aansluiten om te testen of mis ik dan instellingen van Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:59

Wildfire

Joy to the world!

MrVegeta schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 11:07:
Kan ik zelf ook een kabel modem kopen en aansluiten om te testen of mis ik dan instellingen van Ziggo?
Nee, je kunt alleen kabelmodems gebruiken die Ziggo aanlevert. Andere zullen niet werken.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben weer positief verrast door Ziggo!

Sinds een week of 2 valt de internetverbinding weg. Donderdag gemeld via Twitter en kreeg na wat uitzoeken het advies om even 1200 te bellen voor een afspraak. 's Avonds direct gedaan, meneer aan de telefoon kon direct alles terugvinden en monteur werd ingepland. Tot mijn verrassing was dat al mogelijk voor zaterdag (vandaag dus) tussen 12:30 en 16:30. Om 13:00 stond de monteur op de stoep (een echte, geen inhuurpipo) en na wat meetwerk zonder problemen een nieuw modem.
Leuk dat het ook gelijk een echt nieuwe Ubee is, met 2.4G en 5G wifi!

En nu hopen dat de boel stabiel blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben sinds kort ook de hotspots aan het uitproberen.
Heb zelf een oud Ubee modem, dus zelf geen hotspot. Maar beide buren wel.

Leuke is nu dat ik constant gezeur heb met het verbinden met het juiste netwerk.
Irritant dat je in android geen voorkeursnetwerk kan opgeven, zoals in windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-10 20:54
Probleem hier en snap er niks van...

Zojuist vloog internetverbinding eruit. Wij hadden ons netwerk een naam gegeven.... maar nu opeens heet hij gewoon weer Ziggo2FD2C, geen idee hoe dat komt alsof hij gerest is...

Nu doet het internet op laptop het wel maar niet meer op mijn Playstation of telefoon. Ik weet namelijk niet wat het wachtwoord is, het oude wachtwoord onder onze oude netwerknaam doet het namelijk niet.

Het lijkt alsof de boel gerest is, maar ik heb dus alleen toegang op mijn laptop.

Help, hoe kan ik netwerknaam en wachtwoord weer wijzigen zodat ik apparaten weer kan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Sleehond schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:49:
Probleem hier en snap er niks van...

Zojuist vloog internetverbinding eruit. Wij hadden ons netwerk een naam gegeven.... maar nu opeens heet hij gewoon weer Ziggo2FD2C, geen idee hoe dat komt alsof hij gerest is...

Nu doet het internet op laptop het wel maar niet meer op mijn Playstation of telefoon. Ik weet namelijk niet wat het wachtwoord is, het oude wachtwoord onder onze oude netwerknaam doet het namelijk niet.

Het lijkt alsof de boel gerest is, maar ik heb dus alleen toegang op mijn laptop.

Help, hoe kan ik netwerknaam en wachtwoord weer wijzigen zodat ik apparaten weer kan aansluiten?
Bekabeld op het modem inloggen en kijken wat de WPA sleutel is?
Anders een harde reset doen en de key gebruiken op de sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
De key van de sticker werkt niet.

Hoe bedoel je bekabeld op de modem inloggen? Heb via pc wel draadloos verbinding, kan ik ook zonder kabel inloggen toch? En via waar moet ik inloggen.

(sorry ben op dit gebied dus echt compleet een leek....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knip.. nergens voor nodig

[ Voor 82% gewijzigd door Equator op 08-10-2013 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Laatst online: 05-08-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 17:36:
ik vraag me af wat sommige mensen op tweakers te zoeken hebben 8)7
als je de laatste posts hier terugleest o.a. over het aansluiten in dat studentenhuis etc dan denk ik dat Google mensen hierheen dirigeert.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Ach jochie toch, vervelend hè dat men in bepaalde zaken weinig ervaring/kennis heeft.
Ik hoop niet dat je tegen een depressie aan zit! Het komt allemaal wel goed hoor O+

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heel behulpzaam jongens...

Als je een Ubee modem hebt (Cisco misschien ook, dat weet ik niet) kun je naar http://192.168.178.1/ gaan en inloggen met username ziggo en wachtwoord draadloos. Kan ook gewoon via wifi.

[ Voor 6% gewijzigd door Jerrythafast op 05-10-2013 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Dank Jerrythafast, op die manier heb ik het reeds kunnen oplossen inderdaad. Was dus nog onbekend met deze manier van "inloggen". Weer wat wijzer geworden :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Ongelooflijk.. half jaar lang hield me ziggo alles in een zich goed staande zonder problemen, maar afgelopen 3 dagen valt de internet steeds weg, dan moet ik de modem resetten en dan duurt het weer ff en komt t. Dan blijft die soms half uur, tot 1-2 uur goed en dan opnieuw weg :/

Ik word er echt niet goed van, op http://allestoringen.nl/storing/ziggo zie ik ook steeds geel vlek boven mijn Bussum waar ik in zit dus blijkbaar ben ik niet de enige? Of de kaart telt mijn veelvoudige gehaper en maakt er een grote vlek van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ook, jij bijvoorbeeld hebt echt weinig nuttigs toe te voegen.
schwarzenegger schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 18:57:
[...]

als je de laatste posts hier terugleest o.a. over het aansluiten in dat studentenhuis etc dan denk ik dat Google mensen hierheen dirigeert.....
Hoe kom je daar bij? Dit topic heeft goede technische mensen die anderen willen helpen. Denk je echt dat die info goed te vinden is op Google zonder die kennis?

Helaas hebben wij nog steeds geen internet en dat duurt ook nog wel een poosje. Mooi balen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Laatst online: 05-08-2024
MrVegeta schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 20:16:
*knip*
Hoe kom je daar bij? Dit topic heeft goede technische mensen die anderen willen helpen. Denk je echt dat die info goed te vinden is op Google zonder die kennis?
*knip*
wat mij gewoon de laatste tijd opvalt is dat er diverse malen dezelfde vragen voorbij komen. Als je dan even zoekt in dit topic dan kun je de antwoorden terugvinden. Mensen posten dan toch gewoon hun vraag. Ik heb dan zoiets van zoek aub eerst even voordat je wat post, dan heb jij direct je antwoord en er wordt niet diverse malen hetzelfde gevraagd..

Als ik bijv. even mag ingaan op de twee vragen hierboven.

De vraag over het modem, kun je een ander modem inzetten?.
Bijv. hier lees je het terug: W3ird_N3rd in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8" en hier W3ird_N3rd in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8". Deze posts vond ik door in dit topic te zoeken op: modem ziggo.

De vraag over het inloggen op het modem.
Ik zoek op inloggen modem. Eerste reactie die je vindt geeft een stap voor stap.
SAWYER in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"

Misschien begrijp je nu dan ook mijn standpunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gek, als ik zoek op modem ziggo krijg ik 33 pagina's aan resultaten terug.
[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8

[ Voor 76% gewijzigd door MrVegeta op 05-10-2013 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sleehond schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 19:45:
Dank Jerrythafast, op die manier heb ik het reeds kunnen oplossen inderdaad. Was dus nog onbekend met deze manier van "inloggen". Weer wat wijzer geworden :) !
Hoezo :?
Dat is namelijk de enige manier van inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
schwarzenegger schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 23:18:
[...]

wat mij gewoon de laatste tijd opvalt is dat er diverse malen dezelfde vragen voorbij komen. Als je dan even zoekt in dit topic dan kun je de antwoorden terugvinden. Mensen posten dan toch gewoon hun vraag. Ik heb dan zoiets van zoek aub eerst even voordat je wat post, dan heb jij direct je antwoord en er wordt niet diverse malen hetzelfde gevraagd..
Dat is ook de hele opzet van GOT, mensen moeten eerst zelf moeite doen voor ze een vraag stellen. Knap vervelend als mensen te lui zijn om zelf iets op te zoeken en de tijd van anderen komen verspillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
Eskiya schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 08:29:
[...]

Ik heb gisteren deze opties ook disabled. Tegen vrouwlief gezegd dat ze nu (hopelijk) geen haperingen meer met youtube moet hebben.
Dit lijkt toch enige succes te hebben. Ondertussen vrouwlief niet meer horen klagen over haperende youtube filmpjes = geen klagende vrouw _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-10 17:49

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Eskiya schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:28:
[...]

Dit lijkt toch enige succes te hebben. Ondertussen vrouwlief niet meer horen klagen over haperende youtube filmpjes = geen klagende vrouw _/-\o_
Geen klagende vrouw is altijd goed. Heb nog niet afzonderlijk gespeeld met de opties, aangezien het voor mij nu echt stabiel draait. Geen probleem meer met niet ladende filmpjes, pagina's enz.

En nog steeds geen idee waarom dit zou moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-10 23:25

Zorian

What the fox?

Is het 'erg' dat het Online-lampje oranje brandt op mijn Cisco modem? :) Verbinding is verder wel snel, hooguit redelijk vaak gedoe met dat pagina's er erg lang over doen voor ze geladen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-10 22:46
Nope, is normaal.
Zorean schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:01:
Is het 'erg' dat het Online-lampje oranje brandt op mijn Cisco modem? :) Verbinding is verder wel snel, hooguit redelijk vaak gedoe met dat pagina's er erg lang over doen voor ze geladen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Laatst online: 12:56
MikeyMan schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:31:
Ben sinds kort ook de hotspots aan het uitproberen.
Heb zelf een oud Ubee modem, dus zelf geen hotspot. Maar beide buren wel.
Leuke is nu dat ik constant gezeur heb met het verbinden met het juiste netwerk.
Irritant dat je in android geen voorkeursnetwerk kan opgeven, zoals in windows...
Is een goede app voor... Wifi Priority...
Google Play: WiFi Priority Lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had tv extra, opgezegd en nu werkt het vreemd genoeg nog op 1 tv wel en mijn ipad doet ook nog alle extra zenders? En op de andere tv zijn ze wel weg.

Ziggo's helpdesk meisje zegt dat ik mazzel heb en dat ik er niet meer voor betaal?
Komt dat vaker voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
Ik hoop eigenlijk dat Ziggo dit jaar of volgend jaar hun abonnementen weer een beetje gelijk gaat trekken aan UPC.
Voorheen liep Ziggo voor qua snelheden maar nu lopen ze dramatisch achter.
Bij UPC krijg je nu voor €50 120/6, bij Ziggo krijg je voor €53,95 (maar) 60/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-10 12:46
Dennis-L schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:19:
Ik hoop eigenlijk dat Ziggo dit jaar of volgend jaar hun abonnementen weer een beetje gelijk gaat trekken aan UPC.
Voorheen liep Ziggo voor qua snelheden maar nu lopen ze dramatisch achter.
Bij UPC krijg je nu voor €50 120/6, bij Ziggo krijg je voor €53,95 (maar) 60/6
Mja, probleem is dat UPC en Ziggo op geen enkele plek beiden tegelijk leveren... en dus hoeven ze niet met elkaar te concurreren.

Al zou het natuurlijk wel een goed argument zijn voor Ziggo om de glasvezel-aanleggers de mond te snoeren... want die zijn nu ongeveer even duur als je naar de downloadsnelheid kijkt.
Pagina: 1 ... 51 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]