Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:09
Ziggo hoeft op dit moment de glasvezelboeren niet de mond te snoeren ;)

In mijn regio is het standaard alles-in-1 pakket van ziggo (60/6, TV en bellen) (€54) goedkoper dan bijvoorbeeld het vergelijkbare abbo van kpn (50/50 TV en bellen)(€58)*

*hierbij moet ik wel vermelden dat het zenderpakket van ziggo uitgebreider is, maar bellen duurder buiten uw eigen regio, ook bied KPN meer radiozenders, en krijg je standaard 2 decoders van KPN.

[ Voor 6% gewijzigd door dragoncry op 07-10-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:09

Wildfire

Joy to the world!

Rare fuckup bij Ziggo... mensen die familie van ons probeerden te bellen, kwamen elke keer bij ons uit. Zelf geprobeerd vanaf een mobieltje en ja hoor, onze vaste lijn ging over. Ons eigen nummer bellen werkte ook gewoon en uitgaand bellen vanaf de vaste lijn ook.

Ziggo dus bellen... bleek dus uiteindelijk het nummer doorgeschakeld te zijn. Is nu ondertussen ongedaan gemaakt door Ziggo, maar het vreemde is dat die familie (die ik nu aan de lijn heb gehad) expliciet aangeven zelf niets te hebben doorgeschakeld. Dus hoe de f*ck kan er dan iets doorgeschakeld zijn?

Een storinkje bij Ziggo ofzo zou ik me nog wel kunnen indenken, maar wat zou dan de kans zijn dat er naar familie wordt doorgeschakeld ipv een wildvreemde?

Maf. :?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dennis-L schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:19:
Ik hoop eigenlijk dat Ziggo dit jaar of volgend jaar hun abonnementen weer een beetje gelijk gaat trekken aan UPC.
Voorheen liep Ziggo voor qua snelheden maar nu lopen ze dramatisch achter.
Bij UPC krijg je nu voor €50 120/6, bij Ziggo krijg je voor €53,95 (maar) 60/6
Je kunt je wel afvragen of je die 120/6 bij UPC ook haalt.
Over Ziggo kun je veel zeggen, maar de beloofde snelheid maken ze wel waar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:07
Timmert schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:25:
[...]

Je kunt je wel afvragen of je die 120/6 bij UPC ook haalt.
Over Ziggo kun je veel zeggen, maar de beloofde snelheid maken ze wel waar..
Bij UPC kan dat ook gewoon, zelfde techniek...

Ik dacht dat UPC vroeger minder aanbood qua televisie? Weet niet in hoeverre dat bij is getrokken tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Bij UPC krijg je geloof ik geen HD zenders standaard dus ze zijn wel wat duurder qua tv. Al zitten er bij het alles-in-een pakket wel 15 HD zenders. Plus voorheen was je overgeleverd aan die walgelijke irritante mediabox van ze, maar dat is nu ook niet meer.

[ Voor 52% gewijzigd door tiguan op 07-10-2013 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:38:
Bij UPC krijg je geloof ik geen HD zenders standaard dus ze zijn wel wat duurder qua tv. Al zitten er bij het alles-in-een pakket wel 15 HD zenders. Plus voorheen was je overgeleverd aan die walgelijke irritante mediabox van ze, maar dat is nu ook niet meer.
Upc heeft 50!!! Hd zenders, ziggo.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:14
Vandaag komt de monteur langs en stappen we eindelijk over naar Ziggo...fingers crossed dat alles goed gaat en met name telefonie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:13:
Rare fuckup bij Ziggo... mensen die familie van ons probeerden te bellen, kwamen elke keer bij ons uit. Zelf geprobeerd vanaf een mobieltje en ja hoor, onze vaste lijn ging over. Ons eigen nummer bellen werkte ook gewoon en uitgaand bellen vanaf de vaste lijn ook.

Ziggo dus bellen... bleek dus uiteindelijk het nummer doorgeschakeld te zijn. Is nu ondertussen ongedaan gemaakt door Ziggo, maar het vreemde is dat die familie (die ik nu aan de lijn heb gehad) expliciet aangeven zelf niets te hebben doorgeschakeld. Dus hoe de f*ck kan er dan iets doorgeschakeld zijn?

Een storinkje bij Ziggo ofzo zou ik me nog wel kunnen indenken, maar wat zou dan de kans zijn dat er naar familie wordt doorgeschakeld ipv een wildvreemde?

Maf. :?
100% zeker een gebruikersfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:33
tiguan schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:38:
Idd, bij UPC moet je voor elke HD, mediabox, uitzending gemist etc. allemaal nog extra per maand bij betalen. Gras is niet altijd groener. Ik ben tevreden met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-10 12:46
dragoncry schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:01:
Ziggo hoeft op dit moment de glasvezelboeren niet de mond te snoeren ;)

In mijn regio is het standaard alles-in-1 pakket van ziggo (60/6, TV en bellen) (€54) goedkoper dan bijvoorbeeld het vergelijkbare abbo van kpn (50/50 TV en bellen)(€58)*

*hierbij moet ik wel vermelden dat het zenderpakket van ziggo uitgebreider is, maar bellen duurder buiten uw eigen regio, ook bied KPN meer radiozenders, en krijg je standaard 2 decoders van KPN.
Dat noem ik dus 'ongeveer even duur'. Die 4 euro extra kan je wegstrepen tegenover de extra decoder (want bij Ziggo ben je dan eenmalig een flink bedrag extra kwijt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
jongetje schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 08:43:
[...]

Idd, bij UPC moet je voor elke HD, mediabox, uitzending gemist etc. allemaal nog extra per maand bij betalen. Gras is niet altijd groener. Ik ben tevreden met Ziggo.
Bij alles in één power van UPC zit standaard HD en gratis opnemen en pauzeren.
Voor je dus iets roept eerst even de feiten controleren :)
Plus dat je 120 mbit krijgt voor 50 euro!

Dus hoezo niet groener.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Bij UPC en KPN huur je je decoders, bij Ziggo koop je die eenmalig en is daarmee de kous af. Voor een paar tientjes kan je op MP of V&A een CI+ module krijgen of een 2dehands humax decoder, dan hoeft voor mij 5 euro per televisie per maand niet zo.

Verder introduceert UPC elke paar maand nieuwe abonnementen en blijven oude klanten gewoon waar ze zitten. Ken genoeg mensen die jarenlang braaf elke maand 50 euro aftikten voor Chello Classic, puur omdat ze niet wisten dat ze voor de helft van het geld 10x zo snel konden internetten zonder dat er ook maar iets verandert aan kabels of apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
_JGC_ schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:26:
Bij UPC en KPN huur je je decoders, bij Ziggo koop je die eenmalig en is daarmee de kous af. Voor een paar tientjes kan je op MP of V&A een CI+ module krijgen of een 2dehands humax decoder, dan hoeft voor mij 5 euro per televisie per maand niet zo.

Verder introduceert UPC elke paar maand nieuwe abonnementen en blijven oude klanten gewoon waar ze zitten. Ken genoeg mensen die jarenlang braaf elke maand 50 euro aftikten voor Chello Classic, puur omdat ze niet wisten dat ze voor de helft van het geld 10x zo snel konden internetten zonder dat er ook maar iets verandert aan kabels of apparatuur.
Bij alles in één power zit standaard een mediabox niks geen huur.
De Horizon moet je inderdaad huren, maar dan nog wordt het 55 euro per maand voor 120Mbit.
Bij Ziggo nog steeds 53 euro voor 60Mbit.
En ja, bij UPC moet je zelf je abonnement omzetten als er weer nieuwe varianten zijn.
Maar dat neemt niet weg dat Ziggo op dit moment erg achterloopt qua prijs/snelheidverhouding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 07:21:
[...]

Upc heeft 50!!! Hd zenders, ziggo.... :X
Die krijg je niet allemaal gratis hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 21:13

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dennis-L schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:05:
[...]
Maar dat neemt niet weg dat Ziggo op dit moment erg achterloopt qua prijs/snelheidverhouding
Hoe dat zo? Ik zit hier in Groningen met een 150/15 abbo voor 49 euro. Dat kan ik nergens anders krijgen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:35

Snippertje

Light up your life

MrVegeta schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:00:
[...]

Hoe dat zo? Ik zit hier in Groningen met een 150/15 abbo voor 49 euro. Dat kan ik nergens anders krijgen.
59 bedoel je? TV + Internet Z3 is namelijk 58,95 volgens de website: https://www.ziggo.nl/#producten/tv-internet/

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis-L schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:05:
[...]

Bij alles in één power zit standaard een mediabox niks geen huur.
De Horizon moet je inderdaad huren, maar dan nog wordt het 55 euro per maand voor 120Mbit.
Bij Ziggo nog steeds 53 euro voor 60Mbit.
En ja, bij UPC moet je zelf je abonnement omzetten als er weer nieuwe varianten zijn.
UPC, €55 voor 120/10.
Ziggo, €58,95 voor 150/15.

Prijs per mbit downstream:
UPC €55/120 = € 0,46
Ziggo €58,95/150 = € 0,39

Prijs per mbit upstream:
UPC €55/10 = € 5,50
Ziggo € 58,95/15 = € 3,93

-Edit: volgens mij verouderde vergelijk bekeken :(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2013 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:38
Sowieso is dit een non-discussie. Heb je UPC kun je geen Ziggo abonnement afsluiten en vice versa. Het zijn géén concurrenten. Sterker nog, die prijzen liggen wel érg dicht bij elkaar :).

Als je nou de kabelboeren met glasvezel (Lees KPN) vergelijkt is dat een ander verhaal maar niet kabel vs kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij zijn de cijfers van Tha_Duck verouderd? Ik zie op UPC.nl heel andere getallen staan.

Laat ik voor de grap eens een vergelijking maken voor alle 6 abonnementen van beide providers.

Als je de 6 Ziggo pakketten en de 6 UPC pakketten even heel zwart/wit één op één vergelijkt op prijs en snelheid, ziet het er voor Ziggo toch niet al te best uit.

TV en internet
ProductPrijsDown (Mb/s)Up (Mb/s)Prijs per Mb (down)Prijs per Mb (up)Prijs per Mb
Ziggo Z1€ 38,50202,0€ 1,95€ 19,48€ 1,77
UPC 50€ 32,50502,5€ 0,65€ 13,00€ 0,62
Ziggo Z2€ 48,95606€ 0,82€ 8,16€ 0,74
UPC 120€ 42,501206€ 0,35€ 5,25€ 0,34
Ziggo Z3€ 58,9515015€ 0,39€ 3,93€ 0,36
UPC 200€ 52,5020010€ 0,26€ 5,25€ 0,25

Alles in één
ProductPrijsDown (Mb/s)Up (Mb/s)Prijs per Mb (down)Prijs per Mb (up)Prijs per Mb
Ziggo Basis€ 43,95202,0€ 2,20€ 21,98€ 2,00
UPC Basis€ 40,00502,5€ 0,80€ 16,00€ 0,76
Ziggo Plus€ 53,95606€ 0,90€ 8,99€ 0,82
UPC Power€ 50,001206€ 0,42€ 8,33€ 0,40
Ziggo Extra€ 63,9515015€ 0,43€ 4,26€ 0,39
UPC Extra Power€ 65,0020010€ 0,33€ 6,50€ 0,31

Let wel, dit is een heel zwart/witte vergelijking op de cijfertjes die betrekking hebben op internetsnelheid. Er wordt dus geen rekening gehouden met TV-zenders, decoders, enzovoorts. Zo biedt Ziggo bij de TV en Internet abonnementen 16 HD-zenders en UPC maar 3. Bij de Alles in één-pakketten van UPC krijg je 15 HD-zenders, en zelfs 35 bij Extra Power.

Met een beetje geluk voelt Ziggo met de cijfertjes zoals in bovenstaande tabellen een soort prestatiedrang opkomen waardoor ze straks hun snelheden ook weer verhogen! :9~

(Al het bovenstaande is gebaseerd op informatie op ziggo.nl en UPC.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:58
Allemaal leuk en aardig, maar het blijft een non-discussie.
Woon je in Ziggo gebied, kun je geen UPC krijgen en andersom.

Plus uiteindelijk is het bijna dezelfde toko, want het moederbedrijf van UPC heeft ook een groot belang in Ziggo. Zou mij niets verbasen als het straks heel Ziggo overneemt.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerrythafast schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:16:
Volgens mij zijn de cijfers van Tha_Duck verouderd? Ik zie op UPC.nl heel andere getallen staan.
Ben uitgegaan van verkeerde cijfers zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlijmen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 10:38
Een goed vergelijk kun je niet maken omdat je niet weet wat iedereen persoonlijk wil. Helaas is niet overal glasvezel beschikbaar, maar ik ben blij dat Ziggo een uploadsnelheid biedt waarmee je in ieder geval nog iets kunt. Als je kijkt naar UPC (of nog erger in belgie Telenet max 6mbps of VOO max 5mpbs bij duurste pakketten) dan kun je wel een potje janken als je iets wilt sturen ipv ontvangen.

Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|Ik zou op zich wel willen dat er wat meer concurrentie zou zijn in de Noordelijke provincies, en dan vooral in de dorpen. Het enige waar we uit kunnen kiezen is een langzame dsl lijn of een lijn van Ziggo. Ik woon zelf in een centraal gelegen dorp met een max dsl snelheid van 10Mbit/s. Nu vind ik tv van Ziggo erg goed en ben er erg tevreden over, maar ik zou wel wat meer keus willen qua providers op de kabelmarkt. Glasvezel is hier al bijna helemaal niet en Ziggo domineert hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 18:41:
|Ik zou op zich wel willen dat er wat meer concurrentie zou zijn in de Noordelijke provincies, en dan vooral in de dorpen. Het enige waar we uit kunnen kiezen is een langzame dsl lijn of een lijn van Ziggo. Ik woon zelf in een centraal gelegen dorp met een max dsl snelheid van 10Mbit/s. Nu vind ik tv van Ziggo erg goed en ben er erg tevreden over, maar ik zou wel wat meer keus willen qua providers op de kabelmarkt. Glasvezel is hier al bijna helemaal niet en Ziggo domineert hier.
Ik kan kiezen uit diverse glasvezel aanbieders, maar als ik mijn huidige Ziggo pakket (inclusief aanvullende abonnementen), 100% gelijk wil hebben bij een glasvezel provider, dan kom ik tamelijk bedrogen uit. Daar staat ook nog tegenover dat de beeld-kwaliteit via glas het nog steeds niet haalt bij die van Ziggo, tenminste, in mijn omgeving is dit het geval. Hoewel ik zelf UPC niet kan kiezen was daar tot voor kort ook meer dan genoeg over te klagen, vooral het Horizon gedeelte was (is?) voor een hele tijd een dramatisch slecht product. Daar kan mijn zoon namelijk aardig over meepraten. De huidige pakket-prijzen zijn zeker niet verkeerd bij UPC maar daar kan een Ziggo abonnee, zoals hierboven diverse keren zeer terecht al is opgemerkt, niets mee beginnen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Nou monteur is langs geweest en hij is twee uur bezig geweest. Ik kreeg natuurlijk weer de shitty Cisco modem, omdat die op dit moment geleverd worden, maar hij heeft er twee geprobeerd en bij allebei werkte het verrekte ding niet als de router functie uitgeschakeld stond, wat ik wel wilde, want ik heb mijn eigen routertje.

Maargoed, hij heeft zijn best gedaan en adviseerde me om het even een paar dagen aan te kijken en dan te bellen met de servicedesk plus ofzo van Ziggo...of over 2 maanden bellen dat mijn modem kapot is (wat dus niet is) en ervoor zorgen dat ze met de Ubee aan komen zetten.

Wat moet ik hier nou mee aan? In principe is hier half werk afgeleverd, maar ik kan het die monteur denk ik ook niet kwalijk nemen na 2 uur en 2 modems verder. De geadviseerde snelheid haal ik wel, maar ik ben benieuwd of ik op zolder nog bereik ga hebben met dit modem.

FYI:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eJHuOTi.png%5D
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RdneCxv.png

[ Voor 6% gewijzigd door vinom op 08-10-2013 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel01
  • Registratie: November 2002
vinom schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:44:
Nou monteur is langs geweest en hij is twee uur bezig geweest. Ik kreeg natuurlijk weer de shitty Cisco modem, omdat die op dit moment geleverd worden, maar hij heeft er twee geprobeerd en bij allebei werkte het verrekte ding niet als de router functie uitgeschakeld stond, wat ik wel wilde, want ik heb mijn eigen routertje.

Maargoed, hij heeft zijn best gedaan en adviseerde me om het even een paar dagen aan te kijken en dan te bellen met de servicedesk plus ofzo van Ziggo...of over 2 maanden bellen dat mijn modem kapot is (wat dus niet is) en ervoor zorgen dat ze met de Ubee aan komen zetten.

Wat moet ik hier nou mee aan? In principe is hier half werk afgeleverd, maar ik kan het die monteur denk ik ook niet kwalijk nemen na 2 uur en 2 modems verder. De geadviseerde snelheid haal ik wel, maar ik ben benieuwd of ik op zolder nog bereik ga hebben met dit modem.

FYI:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook als je modem als router geinstalleerd is kan je je eigen router er achter hangen, Dit heb ik bij mij ook gedaan en het werkt gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 14-10 21:13

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wat is er mis met de Cisco modem dan? Wij hadden vorig weekend ook wat problemen helaas ;(

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Laatst online: 13-08 16:15
[..]

[...]
Ik kan je uit de droom helpen :P Als het modem op de begaande grond staat is de kans dat je met een legaal WI-FI signaal de zolder gaat halen klein tot nul. Dat heeft niks met het modem vanb Ziggo te maken maar meer met de natuurwetten die je ooit op school hebt voorbij zien komen ;)
Als je overal WI-FI wil zal je beter je best moeten doen en zelf infrastructuur aanleggen. Ik heb ook op iedere verdieping een wireless-accesspoint om overal dekking te hebben. Alles volgens het boekje met 100mw en werkt perfect. Je eigen netwerk kan je gerust in een modem van Ziggo stoppen, je reset alles een keer en draaien maar.
Dit wat betreft het wireless verhaal.

Het verhaal rond om de storing en de monteur slaat nergens op. Ik vraag mij dan ook af of er wel een juiste monteur is aangestuurd. My 2ct´s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Dan zal ik je uit een droom halen, met mijn routertje heb ik bereik op zolder :) Welliswaar 2 streepjes, maar voor browsen en een YouTube filmpje is dat voldoende, meer doe ik ook niet. Moet dus nog kijken of ik dat ook heb met mijn Ziggo modem.
karel01 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:54:
[...]

Ook als je modem als router geinstalleerd is kan je je eigen router er achter hangen, Dit heb ik bij mij ook gedaan en het werkt gewoon goed.
Okey, appart. Hij raadde mij dit af omdat het conflicten zou geven.

[ Voor 40% gewijzigd door vinom op 08-10-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz

FYI:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dus als ik het goed begrijp kreeg de monteur het niet voor elkaar om de modem in bridge modus te krijgen? Dat wat normaal de 1ste lijns helpdesk wel kan doen voor je :?

En hoezo shitty cisco? Waarop gebaseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Hij kreeg het wel voor elkaar om hem in bridged mode te zetten, maar vervolgens was er geen netwerk verbinding, dat kreeg hij niet voor elkaar. Of dat aan de router of aan de monteur ligt dat laat ik even buiten beschouwing.

En de shitty Cisco, dat zei die zelf. De Ubee werkt veel makkelijker, stabieler en heeft een beter WiFi bereik volgens hem. Goed, het zal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Cisco's horen ook gewoon in bridge modus te gaan, kabeltje achter eerste aansluiting naar de router toe... Belletje doen en gaan

Hier wou de monteur trouwens bridge modus niet regelen, hij heeft alles werkend afgeleverd op hun eigen apparatuur, bridge modus was mijn pakkie an

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vinom schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 20:59:
En de shitty Cisco, dat zei die zelf. De Ubee werkt veel makkelijker, stabieler en heeft een beter WiFi bereik volgens hem. Goed, het zal wel.
Beter WiFi bereik betwijfel ik, die van mij komt letterlijk niet verder dan de woonkamer. Ook een Ubee heeft een eigen routertje nodig als je het WiFi signaal ook buiten de woonkamer wilt kunnen opvangen. (In ieder geval in een betonnen huis als het onze.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:09

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 08:02:
[...]

100% zeker een gebruikersfout.
Zeker niet. Ze weten niet hoe ze zoiets kunnen instellen en je kunt het echt niet zomaar per ongeluk instellen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:38
Wildfire schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:28:
[...]

Zeker niet. Ze weten niet hoe ze zoiets kunnen instellen en je kunt het echt niet zomaar per ongeluk instellen.
Zeker wel, via Mijn Ziggo.

- Doorschakelen?
- Laten we dat maar doen, als we niet thuis wordt de telefoon tenminste wel opgenomen
- Naar wie?
- X van Y die willen dat wel doen

Klaar.

Waarbij overigens wel aangegeven moet worden dat ik, in mijn tijd bij de helpdesk van Ziggo, ook rare doorschakelingen gezien heb maar dan was het naar een fictief nummer en niet een 100% kloppend nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-10 21:32
Kreeg vanmiddag een telefoontje van een Ziggo medewerker. Nu zie ik bij het tikken van dit bericht al een waarschuwing staan, maar mijn vraag is anders (zie einde post)

Zij bieden mij aan - ik ben al bijna 10 jaar klant bij Ziggo -

- Nieuwe mogelijkheden voor mijn huidige verbindingen
- Zonder extra kosten; deze zouden gelijk blijven
- (gratis?) een Samsung Galaxy Tab. Model werd niet over gerept.
- Kon alleen fysiek in levende lijve worden afgesloten.

Omdat ik lang klant ben van Ziggo. Nu beginnen natuurlijk alle alarmbellen bij mij te rinkelen; dat tablet geven ze natuurlijk niet gratis weg en er zal ergens wel een adder onder gras loeren.

Ik heb gewoon een afspraak gemaakt voor a.s. vrijdagochtend, dus ik ben benieuwd. Iemand ervaring hiermee en wat ze proberen te bereiken voor nieuwe klanten?

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet ongetwijfeld een nieuw contract afsluiten en zit dan weer minimaal een jaar vast aan ziggo. Nu kan je elk moment de boel opzeggen, en dat proberen ze te voorkomen. Woon je in een gebied waar sindskort/binnenkort glasvezel of vdsl2 beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
job schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:30:
Je moet ongetwijfeld een nieuw contract afsluiten en zit dan weer minimaal een jaar vast aan ziggo. Nu kan je elk moment de boel opzeggen, en dat proberen ze te voorkomen. Woon je in een gebied waar sindskort/binnenkort glasvezel of vdsl2 beschikbaar is?
Dat dacht ik dus ook. Nu is dat geen probleem; er is geen beter alternatief in het oosten van Rotterdam. Anders zit je vast aan 2mb DL van Tele2, wat helemaal een regelrecht drama is.

Je laatste vraag kan ik helaas niet beantwoorden.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:21
Zit weer eens vast in een hopeloze situatie met Ziggo.

Sinds eind augustus heeft mijn Ubee kuren. De webinterface stopt met werken. Poort 80 gaat dan op "filtered" in plaats van "open" en de enige manier om hem weer aan de praat te krijgen is powercycle.

Dat was ongeveer 1x per week het probleem, nu zijn we aanbeland aan meerdere keren per dag en ook dat het internet "traag" is met opbouwen. Zou haast zeggen dat er iets is met DNS resolving (al gebruik ik Google en OpenDNS) of opbouw van TCP sessies.

Dus bel ik de klantenservice. Die heeft de configuratie (aww my precious config :'() gereset maar helaas duurde het niet lang voordat het weer gebeurde.
Nog maar een keer bellen dan, andere persoon. Na overleg (met zijn supervisor) moest ik Service+ maar bellen. Verzweeg ondertussen wel leuk dat dat maar liefst 65 cent kost. Maar zei wel "u krijgt het wel terug als u gelijk heeft". Tsja, beetje duur om mijn gelijk op dergelijke wijze te halen.
Getouwtrek met dergelijke instanties heb ik helaas alleen maar negatieve ervaringen mee
offtopic:
(RMA procedure van iets wat 100% defect is (zwaar resonerend onderdeel) en volgens de computerboer niet zo was. Lappen maar!)
. Hij mocht zelf geen modem versturen (kan ik ook wel inkomen) maar ook niet doorverbinden met de supervisor, want dat was tegen de procedures.

Tsja, dat je een gemiddelde consument niet verder kunt helpen bij een helpdesk van een internetprovider snap ik dat een instantie als Service+ gebeld kan worden. Voor iemand met weinig verstand van computers is het een mooi (maar wel prijzig) alternatief. Maar dat is natuurlijk bij mij niet het geval. Ik heb gewoon een tweede/derdelijns persoon nodig die even dieper in mijn modem kan kijken wat er scheelt.

Maar het is overduidelijk dat hier toch meer speelt dan een "probleem met mijn computer of browser".
Sowieso als ik het woord Linux laat vallen bij Service+ krijg ik toch vast de vraag "Maar dat is geen Windows of OS X?" 8)7

Zucht. Tot op heden was ik eigenlijk wel redelijk tevreden met Ziggo. Ze halen de beloofde snelheid (soms zelfs nog meer) en hun klantenservice is doorgaans ook wel goed maar dan moeten ze niet angstvallig vasthouden aan procedures. Procedures zijn geen wetten, daar moet wanneer nodig toch wel vanaf geweken kunnen worden. :F

Benieuwd hoe we dit gaan oplossen.

Waarom is er nou geen ISP waarbij je écht met techneuten kan praten die je verder helpen ipv het kastje naar de (dure) muur te sturen..

TL;DR: Mijn Ubee modem heeft last van crashende webinterface (poort 80 is op dat moment echt filtered ipv open) en trage verbindingsopbouw. Ziggo wil dat ik 65 cent per minuut verspil om dat kenbaar te maken aan een helpdesk die daar toch ook niets mee kan verder :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Probeer het via Twitter Webcare? Daar zitten over het algemeen competente(re) mensen achter ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
shoombak schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:51:
Gister toch een heel bizar issue gehad. Xbox kon niet verbinden met Live. Gaf een MTU error of een DNS error. Vervolgens een aantal benodigde poorten opengezet in de UBEE:
Poort 88 (UDP)
Poort 3074 (UDP en TCP)
Poort 53 (UDP en TCP)
Poort 80 (TCP)
waardoor vervolgens geen enkele website te benaderen was :?
Na een aantal keer rebooten toch maar de ziggo helpdesk gebeld omdat er misschien storing was oid.. maar volgens hun was er niets aan de hand. Vervolgens de portforwarding maar weer weggehaald en nu werkt het internet voorzover ik kan zien weer wel, echter bijv. www.speedtest.net wordt niet geladen. Is echter wel gewoon te pingen.. Xbox nog niet getest, maar ik vrees dat er iets niet goed zit in mijn netwerk?
Momenteel weer exact hetzelfde probleem. Websites uit de history/bookmarks zijn te benaderen (zoals ik nu doe) Maar als ik in chrome www.ziggo.nl intyp krijg ik een error dat de website niet te laden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Je gebruikt linux? Weet niet wat je config precies is, maar kijk eens met ifconfig of je MTU wel op 1500 staat. Heb al menig linux client gezien die een MTU van 576 krijgt toegewezen van een brak geconfigde DHCP server (waaronder die van Ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Heb al tijdje last van storing op tv bij het opnemen van programma's. Nu ging ik kijken wat het signaal was, op tuner1 is het signaal 100% sterkte en 100% kwaliteit. Op tuner2 (die opneemt) is de sterkte maar 45% met kwaliteit 100%. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sypher schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:06:
Begrijp dat nooit goed, ik had laatst een klapperend modem en bel 1200. Na een leuk gesprekje van 10 minuten was de afspraak voor de monteur gepland. Let wel, de monteur kwam de volgende dag al langs.

Bij andere contacten met Ziggo, ik ben er immers al vele jaren bij, altijd prima geholpen.

Waarom anderen dan altijd "weer" beef hebben met Ziggo ontgaat mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:02
martinusz schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:29:
Heb al tijdje last van storing op tv bij het opnemen van programma's. Nu ging ik kijken wat het signaal was, op tuner1 is het signaal 100% sterkte en 100% kwaliteit. Op tuner2 (die opneemt) is de sterkte maar 45% met kwaliteit 100%. Is dit normaal?
Lijkt me een beetje scheef verdeeld.
Ik kijk net even in mijn Humax 5200 en zie de volgende getallen:

tuner 1: Sterkte 79%, kwaliteit 100%
tuner 2: Sterkte 73%, kwaliteit 100%

Komt je signaal mogelijk te sterk binnen? Wat zijn de power level getallen in je modem?
(inloggen, geavanceerde instellingen, status, docsis wan). Power level ligt idealerwijs op 0 dB, maar mag tussen -10 en + 10 liggen. Bij mij is het gemiddeld +3,5dB.

Oversturing (te sterk signaal) kan ook voor gekke dingen zorgen. Als er een sterk signaal binnenkomt en dat wordt nog eens versterkt, kan dat misgaan. Gebruik je een versterker? Zo ja, op welke uitgang zit je recorder/decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Masimo schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:56:
[...]

Lijkt me een beetje scheef verdeeld.
Ik kijk net even in mijn Humax 5200 en zie de volgende getallen:

tuner 1: Sterkte 79%, kwaliteit 100%
tuner 2: Sterkte 73%, kwaliteit 100%

Komt je signaal mogelijk te sterk binnen? Wat zijn de power level getallen in je modem?
(inloggen, geavanceerde instellingen, status, docsis wan). Power level ligt idealerwijs op 0 dB, maar mag tussen -10 en + 10 liggen. Bij mij is het gemiddeld +3,5dB.

Oversturing (te sterk signaal) kan ook voor gekke dingen zorgen. Als er een sterk signaal binnenkomt en dat wordt nog eens versterkt, kan dat misgaan. Gebruik je een versterker? Zo ja, op welke uitgang zit je recorder/decoder.
Nou ze zijn wel bezig geweest vandaag, ziggo kast staat hier voor de deur toevallig. Ik had nooit 100%, dus wellicht nu te sterk signaal? Maar waarom wordt dat niet beter verdeeld? Heb er wel een versterker tussen, omdat er een kabel van 10 meter en 20 meter aan zit.
Mijn modem staat in bridge modus, kan ik die waarde daar toch aflezen?

Edit: versterker helemaal terug gedraaid,tuner1 100% en tuner2 37% sterkte, wel 100% kwaliteit beiden. Zet ik de versterker vol open, dan tuner2 iets van 50% maar kwaliteit dan minder.

Edit2: beetje gespeeld met versterker, nu tuner1 100% en tuner2 65% beiden met kwaliteit 100% en beiden BER van 0

Modem signaal alle channels zitten onder de 1 of -1.
Signaal tot noise (wat is dat precies?) zitten allemaal op 40

[ Voor 14% gewijzigd door Martinusz op 09-10-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Raven schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:08:
Probeer het via Twitter Webcare? Daar zitten over het algemeen competente(re) mensen achter ;)
Dat had ik dus éérst gedaan, maar die stuurden me naar 1200. Prima, maar als die je dan afschepen naar een 0900 nummer á 65ct per minuut zakt mijn broek daar wel vanaf.
Wolly schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:53:
[...]

Begrijp dat nooit goed, ik had laatst een klapperend modem en bel 1200. Na een leuk gesprekje van 10 minuten was de afspraak voor de monteur gepland. Let wel, de monteur kwam de volgende dag al langs.

Bij andere contacten met Ziggo, ik ben er immers al vele jaren bij, altijd prima geholpen.

Waarom anderen dan altijd "weer" beef hebben met Ziggo ontgaat mij.
Meer sloeg niet direct op Ziggo in het specifiek :) Mijn ervaringen voorheen zijn wel aardig, laten we hopen dat dit een eenmalige was dat ik nét de verkeerde medewerker heb getroffen die graag vast wilde klampen aan de procedures.

Enfin... Ik kan nu óók weer iets positiefs kwijt:

Gisteren even via Webcare mijn mening gegeven over hun klantenservice en via de site een uitgebreid bericht verstuurd (160 tekens zijn zo beperkt) inclusief nmap portprobe's om aan te geven wat het probleem is.

Op Twitter kwam toen nog wel een advies: zet de firewall op "low". Maar helaas is dat de default waarde (en de firewall is sowieso voor buitenaf naar binnen). Toen bedacht ik me...

Ik heb ZiggoSpots uitgezet @ MijnZiggo. Dat ging toen goed, maar na een tijdje stond het in het modem AAN terwijl de site UIT stond. Raar. Reboot van het modem ververste die instelling niet dus had ik hem even aan gezet via Mijn Ziggo en daarna weer uit. Toen stonden ze wel bij allebei uit maar... dat is volgens mij ook het moment dat de problemen zijn ontstaan.

Eerst was dat een keer per week, later meer (geen verklaring waarom). Dus gisteren Ziggospots weer aangezet en momenteel heeft het modem weer een uptime van 19+ uur EN werkt de interface nog steeds.

Twitter webcare gaf aan dat ze wel bekend waren met dit signaal en dat ik dus blijkbaar niet de enige ben met dit probleem. Dat is wel weer goed nieuws voor mij dan, dan heb ik in ieder geval bevestigd dat het niet aan mijn kant zit.

Kreeg zonet een telefoontje van de storingsdienst (dat is best snel, binnen 24 uur) welke eigenlijk belde om een monteur te laten komen om het modem te testen (weet niet hoe "diep" die überhaupt kunnen kijken?) en eventueel te vervangen. Dus het kan wel! Maar aangezien ik vermoedelijk dit probleem (aan hun modem/software) zelf al heb opgelost hebben we het maar even bij een aantekening gehouden mocht het wel nodig zijn.

Enfin, ik ga het gewoon even aankijken. Het is wel bizar dat een functie uitzetten resulteert in problemen met iets fundamentaals als de webinterface. Lijkt haast alsof het modem je afstraft als je geen Wifispots hebt :+

Eind goed, al goed. Of tenminste, we gaan het even aankijken om te zien of de modem-interface nu wel netjes blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:27

samo

yo/wassup

Sypher schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:06:
[...]
Nog maar een keer bellen dan, andere persoon. Na overleg (met zijn supervisor) moest ik Service+ maar bellen. Verzweeg ondertussen wel leuk dat dat maar liefst 65 cent kost. Maar zei wel "u krijgt het wel terug als u gelijk heeft". Tsja, beetje duur om mijn gelijk op dergelijke wijze te halen.
[...]
Heb ik net ook achter de rug. Ik had een nieuw modem gekregen en daarmee wel up&down en telefonie, maar geen data. Ofwel even netwerkpoort resetten en gaan, lijkt me. Probeer maar eens aan die mensen uitgelegd te krijgen dat het toch echt niet aan het interne netwerk ligt. Pingen of traceroutes kennen ze niet.
Dus uiteindelijk service+ gesproken. Wou per-se een bekabelde testverbinding. Dus ik regel dat. Vraagt ie of ik nu wel internet heb. Natuurlijk niet. "Dan kan ik u niet helpen".... Weggegooide tijd & geld.

Voor geld terug; klagen en via webcare klagen werkt prima.

Voor een oplossing? Zelf fixen!

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

samo schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:59:
[...]

Heb ik net ook achter de rug. Ik had een nieuw modem gekregen en daarmee wel up&down en telefonie, maar geen data. Ofwel even netwerkpoort resetten en gaan, lijkt me. Probeer maar eens aan die mensen uitgelegd te krijgen dat het toch echt niet aan het interne netwerk ligt. Pingen of traceroutes kennen ze niet.
Dus uiteindelijk service+ gesproken. Wou per-se een bekabelde testverbinding. Dus ik regel dat. Vraagt ie of ik nu wel internet heb. Natuurlijk niet. "Dan kan ik u niet helpen".... Weggegooide tijd & geld.

Voor geld terug; klagen en via webcare klagen werkt prima.

Voor een oplossing? Zelf fixen!
Hoe heb je dit uiteindelijk opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:27

samo

yo/wassup

Ik heb het oude modem aangesloten, activatie doorgelopen en toen het nieuwe modem weer. Dat voerde de poort-reset uit die ik nodig had vermoed ik.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zit even met iets raars met de Ubee modem/ router.
Voor wifi had ik 'm altijd op kanaal 5 staan (wilde dat al naar 6 veranderen) maar die lag er ineens uit. Enige manier om dat goed te krijgen was de kanalen op automatisch te zetten (= standaard kanaal 1). Ieder ander kanaal betekent geen wifi maar wel bekabeld internet. Nou is kanaal 1 natuurlijk net de enige die vrij druk is qua interferentie dus niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
martinusz schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 21:15:
[...]

Nou ze zijn wel bezig geweest vandaag, ziggo kast staat hier voor de deur toevallig. Ik had nooit 100%, dus wellicht nu te sterk signaal? Maar waarom wordt dat niet beter verdeeld? Heb er wel een versterker tussen, omdat er een kabel van 10 meter en 20 meter aan zit.
Mijn modem staat in bridge modus, kan ik die waarde daar toch aflezen?

Edit: versterker helemaal terug gedraaid,tuner1 100% en tuner2 37% sterkte, wel 100% kwaliteit beiden. Zet ik de versterker vol open, dan tuner2 iets van 50% maar kwaliteit dan minder.

Edit2: beetje gespeeld met versterker, nu tuner1 100% en tuner2 65% beiden met kwaliteit 100% en beiden BER van 0

Modem signaal alle channels zitten onder de 1 of -1.
Signaal tot noise (wat is dat precies?) zitten allemaal op 40
Nog wat getest, bleek op de zenders waar ik weleens blokjes ervaar nu nog een flinke BER te zitten. Komt door de versterker ben ik achter nu. Versterker wat teruggezet en voila overal nu BER 0. Straks even prime time testen want daar had ik de meeste storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het binnenkomende signaal is in principe afgesteld zodat je 1 tv aan kan sluiten met 20 meter coax.
Of 2 tv's met ieder 10 meter. In de praktijk (en zeker met een goede coax kabel) is een langere lengte meestal geen probleem. De vraag is dus of jij in jouw huis uberhaupt wel een versterker nodig hebt, en zoja dan moet hij waarschijnlijk minimaal versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:52

scorpie

Supra Addict

Ik moet zeggen dat de verbinding niet heel stabiel lijkt. Als ik een putty verbinding open heb staan, dan worden ze na een paar minuten verbroken terwijl ik dat niet heb bij m'n ouders of op m'n werk, dus het kan geen instelling zijn..

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Laatst online: 14:31

Arno

PF5A

Dat met putty ervaar ik ook, maar ook als ik naar 'huis' een SSH verbinding opzet. Als ik de sessie actief houd dan is er niets aan de hand. Ik denk dat er ergens een idle timeout op het netwerk zit.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 16:21
Komt dat misschien omdat jullie het standaard Ziggo modem/router gebruiken?
Ik heb m'n Ziggo Ubee modem/router in bridge staan met een eigen router er achter - en nooit last van verbrekende Putty verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
scorpie schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 00:24:
Ik moet zeggen dat de verbinding niet heel stabiel lijkt. Als ik een putty verbinding open heb staan, dan worden ze na een paar minuten verbroken terwijl ik dat niet heb bij m'n ouders of op m'n werk, dus het kan geen instelling zijn..
Heb je keepalive aan staan in putty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
job schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 00:00:
Het binnenkomende signaal is in principe afgesteld zodat je 1 tv aan kan sluiten met 20 meter coax.
Of 2 tv's met ieder 10 meter. In de praktijk (en zeker met een goede coax kabel) is een langere lengte meestal geen probleem. De vraag is dus of jij in jouw huis uberhaupt wel een versterker nodig hebt, en zoja dan moet hij waarschijnlijk minimaal versterken.
Ik heb het wel nodig voor de tv boven, voor beneden in princiepe niet.
Heb ook contact gezocht met Webcare, die denken dat er wat mis is met tuner2, zou hem na kunnen laten kijken door Ziggo door hem op te sturen, maar daar zit ik eigenlijk niet op te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Wolly schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:31:
[...]

Heb je keepalive aan staan in putty?
Jep. En het vreemde is dat het soms na 2 minuten al is, en soms pas na 10 minuten. Ik gebruik inderdaad het standaard meegeleverde Ziggo (Cisco) modem.

Soms moet ik uit ellende maar 'top' aanzetten om m'n verbinding te behouden..

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Is een bekend probleem, gebruik je eigen router en laat het modem in bridge zetten

Als je even in dit topic had gezocht was je dit probleem al vaker tegengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

1) Ik heb nooit om hulp gevraagd, ik heb puur mijn ervaring gedeeld. Het 'hey lompe boer, had even gezocht, dan had je het heus wel gevonden'-argument gaat niet op. Zo komt het nu wel over. Geloof me, als ik het écht zat was, had ik er wel naar gezocht ;)
2) Geen enkele van de oude routers in huis heeft een throughput van >100Mbit, terwijl m'n abonnement 150Mbit is, dus dat zou zonde zijn.

No hard feelings verder! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-10 12:46
scorpie schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 00:24:
Klopt, als je de ingebouwde router van het Ziggo-modem gebruikt is dat een bekend probleem, kwestie van keepalive aanzetten voor de SSH-verbinding (of dus je modem in bridge laten zetten en er zelf een router achter hangen).

Overigens is dit ook de reden waarom Whatsapp op een Ziggo-newerk regelmatig berichten véél later bezorgd. Erg irritant en knullig dat ze dit in al die jaren nog steeds niet hebben opgelost in de firmware.

[ Voor 5% gewijzigd door FlorisD op 11-10-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
FlorisD schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:17:
[...]

Klopt, als je de ingebouwde router van het Ziggo-modem gebruikt is dat een bekend probleem, kwestie van keepalive aanzetten voor de SSH-verbinding (of dus je modem in bridge laten zetten en er zelf een router achter hangen).

Overigens is dit ook de reden waarom Whatsapp op een Ziggo-newerk regelmatig berichten véél later bezorgd. Erg irritant en knullig dat ze dit in al die jaren nog steeds niet hebben opgelost in de firmware.
Als ze die firmware nou opensourceten konden we ze een handje helpen. Maar dat zal vast nooit gebeuren :-)
Zou ook graag "autocomplete=off" op de input velden zien, browsers vinden het nodig om de modem-username & wachtwoord in te vullen in diverse velden waar die niet in thuishoren. Beetje irritant.

Damn, mijn probleem is helaas nog niet opgelost met het aanzetten van Wifispots.
Modeminterface is vanmorgen om 04:18 weer gecrasht volgens mijn monitoring (je bent een techneut of je bent het niet 8) !). Duurde nu wel langer en heb (vooralsnog) geen problemen met die "trage verbindingsopbouw naar sites" van eerst. Maf gedoe. Misschien moet er toch maar een modem swap gedaan worden dan..

[ Voor 19% gewijzigd door Sypher op 14-10-2013 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
martinusz schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:46:
[...]

Heb ook contact gezocht met Webcare, die denken dat er wat mis is met tuner2, zou hem na kunnen laten kijken door Ziggo door hem op te sturen, maar daar zit ik eigenlijk niet op te wachten :)
Op andere ziggo forum staan meer klachten over de tuners en met name tuner 2. Schijnt dus wel een vaker voorkomend probleem te zijn. Ik kijk het even aan, nu ik de versterker wat heb versteld, anders misschien toch opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Ricepuppet schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:26:
Kreeg vanmiddag een telefoontje van een Ziggo medewerker. Nu zie ik bij het tikken van dit bericht al een waarschuwing staan, maar mijn vraag is anders (zie einde post)

Zij bieden mij aan - ik ben al bijna 10 jaar klant bij Ziggo -

- Nieuwe mogelijkheden voor mijn huidige verbindingen
- Zonder extra kosten; deze zouden gelijk blijven
- (gratis?) een Samsung Galaxy Tab. Model werd niet over gerept.
- Kon alleen fysiek in levende lijve worden afgesloten.

Omdat ik lang klant ben van Ziggo. Nu beginnen natuurlijk alle alarmbellen bij mij te rinkelen; dat tablet geven ze natuurlijk niet gratis weg en er zal ergens wel een adder onder gras loeren.

Ik heb gewoon een afspraak gemaakt voor a.s. vrijdagochtend, dus ik ben benieuwd. Iemand ervaring hiermee en wat ze proberen te bereiken voor nieuwe klanten?
Terugkomend hierop.

Medewerker van Ziggo net langs geweest. Het gaat dus om een zakelijke aansluiting, aangezien partner een KvK nummer heeft.

Aangeboden opties;

- Pakket 1 = 50mb/5mb up voor 44 euro
- Pakket 2 = 100mb/10mb up voor 52 euro
- Pakket 3 = weet ik niet meer. Vond het niet boeiend :P

En dat inc. een HD recorder, G4S security camera (die alleen maar beelden registreert in lage resolutie cam kwaliteit op de servers van Ziggo, dus geen abonnement voor alarmopvolging o.i.d.) of een Samsung Galaxy Tab 3 10 inch.

Uiteindelijk moet je een jaar verplicht vastzitten aan Ziggo. Dat was alles.

Dus maar gewoon gedaan. Heb voor de 50mb/5up gekozen; scheelt 5 euro in de maand + de Galaxy Tab. Die ik niet nodig heb, maar waarschijnlijk gewoon weg ga geven aan vadertjelief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
martinusz schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:23:
[...]

Op andere ziggo forum staan meer klachten over de tuners en met name tuner 2. Schijnt dus wel een vaker voorkomend probleem te zijn. Ik kijk het even aan, nu ik de versterker wat heb versteld, anders misschien toch opsturen.
Misschien nog eens testen zonder versterker ertussen. Rechtstreeks op het AOP of met een goede kwaliteit coax kabel ertussen.
Van de andere kant, als het een bekend probleem is, dat zwak signaal op de tweede tuner, zou ik toch wel een nieuw apparaat overwegen. Dan is er wellicht iets brak in het doorluscircuit tussen de tuners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinusz schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:46:
Je kan natuurlijk ook een afsplitsing maken voor de versterker. Dan is beneden onversterkt, boven versterkt.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 11-10-2013 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:08
Ik krijg mn modem jiet geactiveerd. Zegt steeds dat de ingevulde gegevens verkeerd zijn maar deze kloppen gewoon. Ook als modem uur aanstaat pakt ie hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb sinds die hotspot met dat Ziggo modem alleen maar gezeur met het draadloos dus gebruik maar een aparte router en dat gaat perfect. Ik hoop dat ooit de Fritzbox 6260 aangesloten mag worden. Wat lijkt me dat een gaaf modem ook met het isdn erbij. Maar voor de rest echt nooit gezeur. Ik haal met mijn draadloos nu ook 95 Mbit via Iphone en Ipad en via mijn laptop draadloos bujna 140 Mbit. Netjes toch? Ik gebruik de Wd 900 router dus vandaar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Remco Tr schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 01:27:
Ik krijg mn modem jiet geactiveerd. Zegt steeds dat de ingevulde gegevens verkeerd zijn maar deze kloppen gewoon. Ook als modem uur aanstaat pakt ie hem niet.
Is je abonnement al wel ingegaan? Zie de datum op de brief waar ook de codes in staan.
Je kunt namelijk geen modem activeren voor de ingangsdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0m1nat0r11
  • Laatst online: 13:30
3 dagen geleden hebben wij hier de nieuwe (volgens mij ) Cisco EPC3928 modum ontvangen..,

Alleen nu is er een probleem, tijdens het spelen van de bf4 beta en bf3 wordt ik na 1 minuut weer gekickt.
met de volgende: error game disconnected your connection to the server timed out..
Het moet aan de modum liggen want hier voor met een Speedtouche 780 was dit probleem niet.

UPnP is trouwens uitgeschakeld..

Kan iemand mij vertellen wat ik nog meer moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:51
De Ziggo Android app werkt heel langzaam. De app openen duurt ongeveer 4 tot 5 minuten. En als de app dan open is, lijkt het alsof er niks opgehaald wordt.bij "Tv kijken" worden er geen thumbnails geladen. Op mijn telefoon (ook Android) Exact het zelfde. Hebben meer mensen dit probleem met de Android versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
D0m1nat0r11 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 10:57:
3 dagen geleden hebben wij hier de nieuwe (volgens mij ) Cisco EPC3928 modum ontvangen..,

Alleen nu is er een probleem, tijdens het spelen van de bf4 beta en bf3 wordt ik na 1 minuut weer gekickt.
met de volgende: error game disconnected your connection to the server timed out..
Het moet aan de modum liggen want hier voor met een Speedtouche 780 was dit probleem niet.

UPnP is trouwens uitgeschakeld..

Kan iemand mij vertellen wat ik nog meer moet doen?
Lijkt me iets meer dan alleen een ander modem, aangezien die Speedtouch een ADSL modem is kan die nooit gewerkt hebben bij Ziggo

Ben je bekabeld of draadloos verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:31

icecreamfarmer

en het is

Hebben meer mensen er last van dat de verbinding wegvalt? Ik ben terug van vakantie en heb d epc bedraad aangesloten maar het lijkt erop dat hij heel lang doet over dns verzoeken want ik krijg vaak de waarschuwing dat de pagina niet bereikt kan worden.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:22
icecreamfarmer schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:21:
Hebben meer mensen er last van dat de verbinding wegvalt? Ik ben terug van vakantie en heb d epc bedraad aangesloten maar het lijkt erop dat hij heel lang doet over dns verzoeken want ik krijg vaak de waarschuwing dat de pagina niet bereikt kan worden.
Ja, dit heb ik ook. De pagina wordt niet geladen, of het duurt lang en sommige plaatjes worden niet geladen. Een paar keer verversen en uiteindelijk staat alles er wel.
Ik heb gister de modem herstart en sindsdien is het weg, maar ik vrees dat de fouten zich gewoon weer opstapelen.
(Ai1+, Ubee, bedraad, Utrecht)

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:08
Timmert schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 08:13:
[...]

Is je abonnement al wel ingegaan? Zie de datum op de brief waar ook de codes in staan.
Je kunt namelijk geen modem activeren voor de ingangsdatum.
Er staat 10-10-2013 op dus lijkt me van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0m1nat0r11
nooberke schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:48:
[...]

Lijkt me iets meer dan alleen een ander modem, aangezien die Speedtouch een ADSL modem is kan die nooit gewerkt hebben bij Ziggo

Ben je bekabeld of draadloos verbonden?
die speedtouch was icm een kpn abbonement

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D0m1nat0r11 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:03:
die speedtouch was icm een kpn abbonement
Dat is exact wat nooberke probeert aan te geven.:)
Er is meer aan de hand dan een nieuw modem, je bent blijkbaar overgestapt naar een nieuwe provider.
Het kan dus ook zo zijn dat je modem prima werkt, maar dat het probleem bij ziggo ligt (en dan heeft het weinig zin om met het modem te gaan fiddelen).

In elkgeval, als je nog hulp wilt. Vertel eens wat meer over je probleem.
Ben je bedraad verbonden, draadloos?
Gebeurt het bij 1 specifieke server, of bij meerdere servers?
Moet je poorten openstellen voor bf, en heb je dat ook gedaan? Of gebruik je upnp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0m1nat0r11
job schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:49:
[...]

Dat is exact wat nooberke probeert aan te geven.:)
Er is meer aan de hand dan een nieuw modem, je bent blijkbaar overgestapt naar een nieuwe provider.
Het kan dus ook zo zijn dat je modem prima werkt, maar dat het probleem bij ziggo ligt (en dan heeft het weinig zin om met het modem te gaan fiddelen).

In elkgeval, als je nog hulp wilt. Vertel eens wat meer over je probleem.
Ben je bedraad verbonden, draadloos?
Gebeurt het bij 1 specifieke server, of bij meerdere servers?
Moet je poorten openstellen voor bf, en heb je dat ook gedaan? Of gebruik je upnp?
ik ben gewoon bedraad, en ik gebruik upnp wat ik dus uit heb gezet..
wat trouwens ook bij de speedtouch moest gebeuren...
en het gebeurd bij al servers de maar op de 1 kan ik langer gamen dan op de ander...

YouTube: BF3 - How to Fix Server Timed Out Error

dit ook gedaan alleen netwerk detectie aan ivm mediaplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

itsalex schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 02:01:
Ik heb sinds die hotspot met dat Ziggo modem alleen maar gezeur met het draadloos dus gebruik maar een aparte router en dat gaat perfect. Ik hoop dat ooit de Fritzbox 6260 aangesloten mag worden. Wat lijkt me dat een gaaf modem ook met het isdn erbij. Maar voor de rest echt nooit gezeur. Ik haal met mijn draadloos nu ook 95 Mbit via Iphone en Ipad en via mijn laptop draadloos bujna 140 Mbit. Netjes toch? Ik gebruik de Wd 900 router dus vandaar.
Gebruik zelf een Fritzbox 7340 waarbij de Ubee in bridge staat.
Enige dat nog jammer is, is dat ik mijn telefoon lijn eerst via 'analoog' naar die Fritz moet doen om er weer SIP/VoIP van de maken.

Wat naar mijn idee nog mooier zou zijn (maar dan zouden ADSL en Glas ISPs dat eigenlijk ook moeten doen), is dat ISPs alleen een media converter/bridge modem leveren en vervolgens telefonie over SIP doen.

Op die manier kun je elke willekeurige router en SIP ATA (eventueel in een zoals een fritzbox) gebruiken voor je internet en telefonie en is iedereen veel minder afhankelijk van zijn of haar ISP.

Gelukkig is het Ziggo modem in bridge te zetten en is een 'analoge' lijn ook weer op te pakken en om te toveren in SIP.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-10 19:45
Heb sinds gisteren het alles in 1 extra (150mbit) en het cisco wifi modem.Hiervoor Had ik het alles in 1 plus (60mbit) en het ubee modem geen wifi.
Nou het volgend probleem mijn internet valt elke keer voor een fractie weg.
Ik zit meteen op het modem met mijn pc bedraad.
Het wegvallen is echt maar een fractie,maar dit gebeurd elke minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:51
Net voor android de app "Push Notifications Fixer" Ben benieuwd of de verbinding met whatsapp nu wel open blijft staan. De whatsapp berichten komen nogal vaak laat met de ziggo verbinding. Op 3g komt alles direct aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 16:49
meh ik heb nu van de week van een vriend van mij zijn interactieve recorder gekregen aangezien hij geen klant weer was bij ziggo. Sluit ik hem aan krijg ik op allebei de tuners van dat ding geen signaal..

Geen idee wat ik fout doe. Sluit hem gewoon aan zoals het hoort en het geeft ook beeld. Kan die regiocodes etc in typen maar elke keer installatie mislukt omdat de tuners allebei 0% signaal hebben..

Ziggo klantenservice al gesproken maar die wisten het ook niet. In hun ogen was de tuner dan kapot.

Lijkt me sterk want een week geleden deed hij het bij mijn maat nog prima. Nog gevraagd of ze eventueel tegen betaling die signaal versterker op wilde sturen die er eigenlijk bij had moeten zitten.. nee wilde ze niet...

gevraagd of ik een manager kon spreken kreeg ik een grote mond van degene die ik aan de telefoon had en werd er opgehangen.. sorry maar ziggo ben ik goed beu. Hoop dat er hier snel een glasvezelmaatschappij komt.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:52
blamauci schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:26:

gevraagd of ik een manager kon spreken kreeg ik een grote mond van degene die ik aan de telefoon had en werd er opgehangen.. sorry maar ziggo ben ik goed beu. Hoop dat er hier snel een glasvezelmaatschappij komt.
Zou ik ook doen. Als je sociaal incapabel bent waardoor je "Ik wil de manager spreken."-troefkaart gaat gebruiken, zou ik je ook niet meer te woord willen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
GioStyle schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:40:
[...]

Zou ik ook doen. Als je sociaal incapabel bent waardoor je "Ik wil de manager spreken."-troefkaart gaat gebruiken, zou ik je ook niet meer te woord willen staan.
Je bent wel een echte keyboard warrior he manneke. Wat zijn we toch sociaal. Ik hing op dat moment al behoorlijk lang aan de telefoon met ze. en was er gewoon klaar mee. De originele eigenaar van het apparaat heeft ook nog met ze gebeld aangezien de garantie van dat ding op zijn naam staat, op de een of andere manier heeft ziggo het er erg moeilijk mee te begrijpen dat als je iets weggeeft/verkoopt de fabrieksgarantie gewoon overgaat naar de volgende eigenaar..

heel erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blamauci schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:26:
Je wilt een manager spreken omdat ze weigeren tegen betaling een versterker aan jou op te sturen. Dat is feitelijk hetzelfde als vragen of ze een stukje coax kabel willen opsturen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:02:
[...]

Je wilt een manager spreken omdat ze weigeren tegen betaling een versterker aan jou op te sturen. Dat is feitelijk hetzelfde als vragen of ze een stukje coax kabel willen opsturen 8)7
Nee ik wilde een manager spreken vanwege de garantiekwestie die versterker kan ik eventueel zelf wel halen, Ik was een beetje onduidelijk ja mijn excuses. In mijn 2de post hier staat de rest van het verhaal. had te vroeg op plaatsen geklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Dubbelpost oeps

[ Voor 95% gewijzigd door blamauci op 13-10-2013 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
blamauci schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:52:
[...]

Je bent wel een echte keyboard warrior he manneke. Wat zijn we toch sociaal. Ik hing op dat moment al behoorlijk lang aan de telefoon met ze. en was er gewoon klaar mee. De originele eigenaar van het apparaat heeft ook nog met ze gebeld aangezien de garantie van dat ding op zijn naam staat, op de een of andere manier heeft ziggo het er erg moeilijk mee te begrijpen dat als je iets weggeeft/verkoopt de fabrieksgarantie gewoon overgaat naar de volgende eigenaar..

heel erg jammer.
Nee, ik spreek uit eigen ervaring. Als je lang in gesprek bent met iemand, je komt er samen niet uit (als in je krijgt niet te horen wat je wil horen) en vervolgens ga je om de manager roepen vind ik je een behoorlijke droeftoeter.

Je vraagt support in een situatie waar de klantenservice niets mee kan. Erg jammer, maar begrijpelijk. Maar om vervolgens je af te geven om Ziggo vind ik zeker niet terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
GioStyle schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:06:
[...]

Nee, ik spreek uit eigen ervaring. Als je lang in gesprek bent met iemand, je komt er samen niet uit (als in je krijgt niet te horen wat je wil horen) en vervolgens ga je om de manager roepen vind ik je een behoorlijke droeftoeter.

Je vraagt support in een situatie waar de klantenservice niets mee kan. Erg jammer, maar begrijpelijk. Maar om vervolgens je af te geven om Ziggo vind ik zeker niet terecht.
Ik kwam er inderdaad niet uit met de support medewerker. Die had niet de mogelijke bevoegdheden om bepaalde zaken na te gaan gaf die zelf aan. De originele eigenaar van betreffende hd recorder zat naast me en had netjes ook zijn klantgegevens doorgegeven. Zodat ik betreffende decoder op mijn naam kon zetten bij ziggo. Hij kon dat niet voor mij doen terwijl de dag ervoor een andere medewerker mij verzekerd had dat dat wel mogelijk was.

Eigenaar had 150 kilometer gereisd voor me speciaal om dat gisteren dan dus te kunnen doen voor me. Maar dan krijg je te horen dat het alsnog niet kan. Is het dan niet logisch dat je iemand wilt spreken die meer bevoegdheden heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Waarom moet de decoder op naam gezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
GioStyle schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:12:
omdat ik anders geen aanspraak zou kunnen maken op de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
GioStyle schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:12:
ik dacht dat tweakers dubbelpost beveiliging had xD maar ik krijg het toch steeds voor elkaar om het doen :(

[ Voor 29% gewijzigd door blamauci op 13-10-2013 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:57

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

deky schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 11:24:
Heb sinds gisteren het alles in 1 extra (150mbit) en het cisco wifi modem.Hiervoor Had ik het alles in 1 plus (60mbit) en het ubee modem geen wifi.
Nou het volgend probleem mijn internet valt elke keer voor een fractie weg.
Ik zit meteen op het modem met mijn pc bedraad.
Het wegvallen is echt maar een fractie,maar dit gebeurd elke minuut.
Probeer het volgende eens. Dat was bij mij ook de oplossing...
majoh schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:09:
Zijn er in deze apparaten geen logfiles te vinden of heeft Ziggo die uitgezet?

Update:

Ik heb UPnP en IGMP uitgezet en nu worden downloads en YouTube niet afgekapt... Was wat aan t proberen en dit lijkt te helpen. Geen idee waarom trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-10 19:45
majoh schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 17:59:
[...]

Probeer het volgende eens. Dat was bij mij ook de oplossing...

[...]
Helaas net gedaan geen succes hetzelfde probleem.
Filmpje downloaden en om de 30 sec valt hij uit en springt weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:38

Zorian

What the fox?

WEBsel schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:28:
[...]

Ja, dit heb ik ook. De pagina wordt niet geladen, of het duurt lang en sommige plaatjes worden niet geladen. Een paar keer verversen en uiteindelijk staat alles er wel.
Ik heb gister de modem herstart en sindsdien is het weg, maar ik vrees dat de fouten zich gewoon weer opstapelen.
(Ai1+, Ubee, bedraad, Utrecht)
Begint je IP heel toevallig met 94.208?
Zo ja, dan zit daar je oorzaak. Ik had ook belachelijk veel problemen met het laden van pagina's, tot ik via een MAC-swap in de router (ASUS RT-AC66U) een nieuw IP afdwong van Ziggo welke in de 83.87 reeks zit. Meteen 0 problemen meer.

(Ai1 Z3, Cisco EPC3925, bedraad, Utrecht)

[ Voor 3% gewijzigd door Zorian op 13-10-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-10 00:03

S913

Abusus non tollit usum

Hmm, kijk toevallig weer eens in dit topic en inderdaad heb ik het probleem dat pagina's slecht laden ook. Toevallig gisteren voor het eerst sinds tijdens een FaceTime op mijn iMac gebruikt en ook die verbinding was "haperig". Telefonie geen probleem.

Toevallig ook een EPC3925, maar andere IP-range (83.83). Zal hem eens rebooten.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
blamauci schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:10:
[...]

.....
Eigenaar had 150 kilometer gereisd voor me speciaal.......
......
eh, ik lees hier 150 kilometer. Is er bij het installeren van de decoder rekening gehouden met mogelijk andere kanaalfrequentie en netwerknummer in jouw postcodegebied vergeleken met dat van de originele eigenaar?

Zie hier.

[ Voor 37% gewijzigd door Masimo op 13-10-2013 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D0m1nat0r11 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:58:

ik ben gewoon bedraad, en ik gebruik upnp wat ik dus uit heb gezet..
wat trouwens ook bij de speedtouch moest gebeuren...
en het gebeurd bij al servers de maar op de 1 kan ik langer gamen dan op de ander...
UPnP staat uit, dus handmatig de juiste poorten opengezet?
Masimo schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 22:56:
[...]

eh, ik lees hier 150 kilometer. Is er bij het installeren van de decoder rekening gehouden met mogelijk andere kanaalfrequentie en netwerknummer in jouw postcodegebied vergeleken met dat van de originele eigenaar?

Zie hier.
Goede gedachte. Een signaal van 0% is iets wat je krijgt als je de verkeerde frequentie (of modulatie) opgeeft. Een te zwak signaal geeft altijd wel een paar procent signaal.

Blamauci Of je daadwerkelijk een versterker nodig hebt is natuurlijk eenvoudig te testen door de decoder dmv een korte coax direct aan het aop te hangen.

[ Voor 57% gewijzigd door job op 13-10-2013 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Masimo schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 22:56:
[...]

Zie hier.
Ja ik woon in Drunen dus had netjes opgezocht op die site welke nummers ik moest hebben. dat was voor mij 1111 en dan 0356000

Het probleem ligt aan:

Als je op het startscherm van de cisco decoder komt moet je eerst je taal kiezen en daarna moet je die frequenties invullen etc. Daar op dat scherm zie je dus ook je tuners en wat voor signaal die hebben. Die blijven bij mij helaas op 0% signaal staan voor tuner 1 en tuner 2.

Ziggo's conclusie was dan zal de tuner wel kaduuk zijn. In mijn ogen is dat nogal vreemd aangezien hij het vorige week bij mijn vriend nog wel deed. en ik hem zelf persoonlijk vervoerd heb naar huis dus dat ie niet is gaan vliegen ofzo hahaha. Toen kwam dus het gedoe met de garantie. Aangezien ik hem niet gekocht heb maar mijn vriend konden ze mij geen garantie verlenen, maar zegt medewerker die ik als eerste sprak. Als je vriend contact met ons opneemt kunnen wij de cisco doos op uw naam zetten en u dan een sticker opsturen om hem te retourneren voor reparatie.

Nou dacht ik das mooi ik bel Romario is op en dan komt ie wel langs binnenkort en dan regelen we dat wel ff. Nou gisteren was ie er dan hoor welgeteld 2 dagen na door medewerker X dat verhaal te hebben gehoord. Netjes aan de medewerker die ik 2 dagen later sprak aangegeven dat ik medewerker X doorgegeven wat er was besproken en dat kon meneer ook terugzien in de historie die er aan was gemaakt over het klantcontact etc. Dus ik denk kat in het bakkie..

Maar nee ik moest eerst alsnog weer alles testen, prima ik wist al dat het niet ging werken maar toch maar geprobeerd you never know right. blijven hangen op het zelfde punt, dus ik kom terug op hetzelfde punt en geef aan mijn vriend Romario aan de telefoon te geven voor de garantiekwestie. Ok zegt medewerker Y en die neemt de klantgegevens door van Romario.

Nadat ze dat door hebben genomen en wij ondertussen ruim 45 minuten met ziggo aan het bellen waren kwam er uit medewerker Y dit: Meneer het is leuk dat medewerker X dit 2 dagen geleden tegen u gezegd heeft maar dit doen wij niet.

Dus ik neem de telefoon over van Romario, geef aan dat garantie gewoon overdraagbaar is en dat dit in mijn ogen een zeer gepaste oplossing is. Nee zegt medewerker Y dat is het niet, waarna ik vraag of het dan ten minste mogelijk is of er een monteur langskomt of dat er ''tegen betaling vanuit mijn kant'' een signaalversterker die eigenlijk bij het pakket van de Cisco decoder had moeten zitten naar mij opgestuurd kon worden. Nee dit kon ook niet.

Waarop ik netjes aangeef dat ik het spijtig vind dat we hier samen niet uit kunnen komen aangezien ik al ruim 5 jaar klant ben bij Ziggo, en dat ik graag een manager zou willen spreken om te kijken of ik er met hem/haar wel uit kom.

Waarop dan dus medewerker Y de hoorn erop gooit.

Heb de namen van medewerker X en medewerker Y maar ga die natuurlijk hier niet vermelden. Heb een officiele klacht ingedient bij Ziggo maar verwacht er niet veel van.

Dat vind ik dan dus heel jammer dat het zo moet gaan. Vanmiddag was ik mischien een beetje hard maar het valt me vrij zwaar aangezien mijn vriend romario in de bijstand en schuldsanering zit en als hij met openbaar vervoer naar mij toe moet komen voor zoiets hij bijna niks over heeft. Hij is natuurlijk daarna voor de gezelligheid gebleven en is goed verzorgd xD maar dan is het nog vervelend.

Ik hoop dat sommige mensen nu een beter beeld van me hebben en niet denken dat ik een of andere anti-sociale ben.

Pagina: 1 ... 52 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]