Zit weer eens vast in een hopeloze situatie met Ziggo.
Sinds eind augustus heeft mijn Ubee kuren. De webinterface stopt met werken. Poort 80 gaat dan op "filtered" in plaats van "open" en de enige manier om hem weer aan de praat te krijgen is powercycle.
Dat was ongeveer 1x per week het probleem, nu zijn we aanbeland aan meerdere keren per dag en ook dat het internet "traag" is met opbouwen. Zou haast zeggen dat er iets is met DNS resolving (al gebruik ik Google en OpenDNS) of opbouw van TCP sessies.
Dus bel ik de klantenservice. Die heeft de configuratie (aww my precious config

) gereset maar helaas duurde het niet lang voordat het weer gebeurde.
Nog maar een keer bellen dan, andere persoon. Na overleg (met zijn supervisor) moest ik Service+ maar bellen. Verzweeg ondertussen wel leuk dat dat maar liefst 65 cent kost. Maar zei wel "u krijgt het wel terug als u gelijk heeft". Tsja, beetje duur om mijn gelijk op dergelijke wijze te halen.
Getouwtrek met dergelijke instanties heb ik helaas alleen maar negatieve ervaringen mee
offtopic:
(RMA procedure van iets wat 100% defect is (zwaar resonerend onderdeel) en volgens de computerboer niet zo was. Lappen maar!)
. Hij mocht zelf geen modem versturen (kan ik ook wel inkomen) maar ook niet doorverbinden met de supervisor, want dat was tegen de procedures.
Tsja, dat je een gemiddelde consument niet verder kunt helpen bij een helpdesk van een internetprovider snap ik dat een instantie als Service+ gebeld kan worden. Voor iemand met weinig verstand van computers is het een mooi (maar wel prijzig) alternatief. Maar dat is natuurlijk bij mij niet het geval. Ik heb gewoon een tweede/derdelijns persoon nodig die even dieper in mijn modem kan kijken wat er scheelt.
Maar het is overduidelijk dat hier toch meer speelt dan een "probleem met mijn computer of browser".
Sowieso als ik het woord Linux laat vallen bij Service+ krijg ik toch vast de vraag "Maar dat is geen Windows of OS X?"
Zucht. Tot op heden was ik eigenlijk wel redelijk tevreden met Ziggo. Ze halen de beloofde snelheid (soms zelfs nog meer) en hun klantenservice is doorgaans ook wel goed maar dan moeten ze niet angstvallig vasthouden aan procedures. Procedures zijn geen wetten, daar moet wanneer nodig toch wel vanaf geweken kunnen worden.
Benieuwd hoe we dit gaan oplossen.
Waarom is er nou geen ISP waarbij je écht met techneuten kan praten die je verder helpen ipv het kastje naar de (dure) muur te sturen..
TL;DR: Mijn Ubee modem heeft last van crashende webinterface (poort 80 is op dat moment echt filtered ipv open) en trage verbindingsopbouw. Ziggo wil dat ik 65 cent per minuut verspil om dat kenbaar te maken aan een helpdesk die daar toch ook niets mee kan verder