[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
DMZ is onveiliger ja, soms is het de enige oplossing, omdat alle poorten worden opengezet.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Klopt, het verbaas me dat het op elke router aanstaat.Compizfox schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 21:21:
UPnP is net zo goed onveilig. Je zou eigenlijk sowieso geen lag moeten hebben, ook met UPnP uit.
Maargoed het maakt het eenvoudiger, misschien zouden ze moeten werken met een whitelist?
Anyway, dat is een andere discussie.
Het lijkt alsof de router bij een game met 2v2+ het na een paar minuten verdacht vind dat er data met verschillende computers word uitgewisseld ofzo en de verbinding met hun gaat cloggen.
[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]
Maar ik speel veel online games (Guild Wars 2, BF3, CS:GO, TF2, L4D2, Payday 2, World of Tanks en ga zo maar door) met UPnP uit en heb nooit ergens last van.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb al jaren een Thomson TG787v SIP en een tijd geleden had ik problemen met de NAT van mijn xbox 360. Die was de ene keer wel open en de andere keer weer niet.
Nu speel ik veel Company of Heroes 2 en dat wil ik graag online spelen, maar ik heb constant connectie problemen en zware lag. Dat komt omdat dat k*t ding geen poorten wil openen (die functie bestaat wel, maar werkt gewoon niet). UPNP werkt ook voor geen meter. Ik heb al allerlei topics doorgelezen, firmware laten aanpassen, de hele meuk. Niks helpt. En mijn ouders weigeren om van provider te switchen...
Ik zit al tijden te denken om die router maar gewoon te vervangen, maar ik zou niet weten welke geschikt is. Ik moet er namelijk eentje hebben die ook internet + bellen ondersteunt.
Heeft iemand tips qua vervangende routers die wel normaal instelbaar zijn?
[ Voor 26% gewijzigd door Therapy777 op 26-08-2013 22:04 ]
Maar eh, zou het niet aan CoH liggen? Toevallig al eens een ander spel geprobeerd?
Dat is k*t, dan zal ik dus nooit normaal kunnen gamen...Compizfox schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:04:
Je kunt niet zomaar een ADSL-router vervangen. Grote kans dat je provider namelijk niet de PPPoE- en VOIP-instellingen vrijgeeft.
[ Voor 72% gewijzigd door Therapy777 op 26-08-2013 22:07 ]
Een DMZ is alleen niet wenselijk omdat je dan, zover ik weet, alle deuren open hebt staan voor hackers om te komen buurten. Nu kan je natuurlijk iedere keer de DMZ aan en uit zetten voor je gaat spelen maar dat is vrij vervelend... vandaar dit topic
Dat zijn allemaal spellen waarbij je op een server speelt, spellen die p2p verbindingen gebruiken zijn een ander verhaal.Compizfox schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 00:48:
Welke games speel je dan? Ik ken niet veel games die een port forward nodig hebben. Het enige wat zo in me opkomt is TDU2.
Maar ik speel veel online games (Guild Wars 2, BF3, CS:GO, TF2, L4D2, Payday 2, World of Tanks en ga zo maar door) met UPnP uit en heb nooit ergens last van.
Als je je computer in DMZ zet dan biedt je router geen bescherming meer. Maar het is ook niet zo dat iedereen dan op je computer kan inloggen. Die hoort nog steeds connecties van buitenaf te blokkeren waarop geen programma aan het luisteren is. Ja als er een programma op aan het luisteren is, en dat programma heeft een beveiligingslek, dan heb je een probleem. Maar datzelfde programma had anders waarschijnlijk via upnp al wel poorten geforward.
Ik denk trouwens dat je van de meeste providers gewoon instellingen kan krijgen die je voor een ander modem/router nodig hebt, enkel zal je er geen support voor krijgen.
Heb je al eens geprobeerd manueel je poorten open te zetten? Ik heb dat vroeger geprobeerd maar toen werkte het niet. Nu uit frustratie nog maar eens geprobeerd, ik zag namelijk dat er inmiddels weer nieuwe firmware op stond. Deze keer lijkt het wel te werken. Ik heb net een lag-vrij 4vs4 potje CoH2 gedaan
Dit zijn de poorten die je moet openen (je moet dan wel Upnp uit zetten)
Steam Client
UDP 27000 to 27015 inclusive (Game client traffic)
UDP 27015 to 27030 inclusive (Typically Matchmaking and HLTV)
TCP 27014 to 27050 inclusive (Steam downloads)
UDP 4380
Dedicated or Listen Servers
TCP 27015 (SRCDS Rcon port)
Steamworks P2P Networking and Steam Voice Chat
UDP 3478 (Outbound)
UDP 4379 (Outbound)
UDP 4380 (Outbound)
Additional Ports for Call of Duty: Modern Warfare 2 Multiplayer
UDP 1500 (outbound)
UDP 3005 (outbound)
UDP 3101 (outbound)
UDP 28960
Waarom ben je naar KPN over gestapt?
All-Round nerd | iRacing Profiel
Deze zijn het blijkbaar: UDP: 6112, 30275, 9100, 30260
@Therapy777: De lijst die jij hebt zijn algemene poorten voor Steam en Source-games. Het lijkt me niet dat die voor Company of Heroes zijn.
Daarnaast zijn het ook vooral poorten die outbound open moeten staan. Dat is hier niet het probleem, het probleem is dat vanwege NAT alle poorten inbound dicht staan. De poorten die je inbound open wilt hebben, moet je expliciet forwarden (of UPnP gebruiken, wat hetzelfde doet, maar dan automatisch)
[ Voor 37% gewijzigd door Compizfox op 27-08-2013 16:07 ]
Echter wat w4rguy zegt over selectieve poortforwarding klopt zo te zien. Het werkt nu al niet meer.
Weet iemand of het mogelijk is om een tweede, aparte internetabonnement bij een andere provider in 1 huis te nemen? Ik zit er aan te denken om maar een eigen internetabbo te regelen als mijn ouders geen zin hebben om over te stappen.
En zo ja (en ook zo nee) welke provider raden jullie aan, gelet op de problemen die hierboven zijn beschreven?
[ Voor 11% gewijzigd door Therapy777 op 27-08-2013 17:39 ]
Klopt dit?
Verkeerde aanname.Therapy777 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:37:
Company of Heroes 2 werkt via steam, en dus ook via die poorten.
Zoals er ook duidelijk bij staat, zijn die poorten voor 1. Source games (zoals CS:GO, TF2, L4D2 enz) wat CoH niet is en Steam zelf (downloads en zo).
Overigens zijn al die poorten outbound, en is het dus in geen enkele omstandigheid nodig om die te forwarden. Incoming hoeven die poorten namelijk niet open te staan.
CoH is een uitzondering op de meeste games in dat die geen gebruik maakt van servers. Bij CoH moeten de poorten incoming blijkbaar wel open staan en dan moet je ze forwarden.
[ Voor 60% gewijzigd door Compizfox op 27-08-2013 19:18 ]
Geen idee of dit zou werken, maar voor mij gaat het sowieso niet op. Ik kan in mijn modem nergens een DMZ instellen. Thomson TG787v SIPJaapoes schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:03:
Misschien is de oplossing om er een router naast te zetten? Ik kan volgens mij de router een statisch IP geven in de modem van KPN, vervolgens dat IP in de DMZ zetten en dan mijn PC op de router aansluiten. Volgens mij moet ik dan alsnog beveiligd zijn door de router (om het nadeel van 24/7 in een DMZ te zitten tegen te gaan) en krijg ik wel al het verkeer/poorten 'open' door de modem heen.
Klopt dit?
Oke succes!Therapy777 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:33:
Mijn ouders weigeren van provider te wisselen, dus ik ga maar mijn eigen internet abbo bij Ziggo regelen. Meteen maar met sneller internet ook. Want 8Mb/1Mb is echt uit de tijd vind ik.
Even back ontopic:
Kan iemand bevestigen of mijn idee van een router in een dmz achter de Experiabox mogelijk is? En zo ja, tackle ik dan met die router de nadelige effecten qua veiligheid van een dmz?
Ja, is mogelijk. Mits je Experiabox DMZ ondersteunt.Jaapoes schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:38:
[...]
Even back ontopic:
Kan iemand bevestigen of mijn idee van een router in een dmz achter de Experiabox mogelijk is? En zo ja, tackle ik dan met die router de nadelige effecten qua veiligheid van een dmz?
Klopt, dat zal ook max 8 Mb/s down zijn aangezien het dezelfde DSLAM gebruikt. En ja, ADSL is echt uit te tijd. DOCSIS (kabelinternet) of glas it isTherapy777 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:42:
Ik weet niet of Telfort mogelijk is, gezien dat ook van KPN is en dus internet via dezelfde lijn zal lopen.
Dat kan wel, aangezien KPN over de telefoonlijn en Ziggo over de kabel gaat.Volgens mijn Pa althans, loopt dat via de telefoonlijn. En Ziggo kan dan via de kabel. Ik ga ze in ieder geval eerst bellen of het uberhaupt mogelijk is om twee internet abonnementen in 1 huis te hebben.
Kijk, dat moest ik dus even weten. ThanksCompizfox schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:05:
Klopt, dat zal ook max 8 Mb/s down zijn aangezien het dezelfde DSLAM gebruikt. En ja, ADSL is echt uit te tijd. DOCSIS (kabelinternet) of glas it is
[...]
Dat kan wel, aangezien KPN over de telefoonlijn en Ziggo over de kabel gaat.
All-Round nerd | iRacing Profiel
Ik heb de router aangesloten op de LAN1 poort van de Experiabox V8. Die kabel heb ik in de WAN poort van de router gestoken en via LAN1 van de router weer naar mijn PC. Dit werkt; ik kan gewoon het internet op. Nou kom ik er alleen niet helemaal achter hoe ik de router in een DMZ plaats...
Het IP adres van de router is 192.168.1.1 maar ik zie dit nergens terug verschijnen in het status overzicht van de V8. Kan het zijn dat de V8 hem een DHCP IP toekent? Daarnaast staat DHCP ook aan op de router.
EDIT:
Ik heb alle apparaten die verbinding maken met internet disconnected, alleen deze PC aangelosten. Verscheen maar 1 IP adres in de V8, ervanuit gaande dat dat dan de router moet zijn heb ik die statisch gemaakt en in de DMZ gezet. Hoe kan ik checken of het goed is gegaan? En moet ik in de router nog eea aanpassen?
[ Voor 21% gewijzigd door Jaapoes op 13-09-2013 15:37 ]
Dit IP adres op de router moet overeenkomen met het IP adres wat je op de EB hebt gezet als 'DMZ'!
[ Voor 18% gewijzigd door Lord_Dain op 13-09-2013 20:31 ]
Ik kan de IP adressen niet uitlezen. Ik kan echter wel zien in de EB dat het MAC adres van het IP wat ik statisch heb gemaakt (en in de DMZ zit) overeen komt met het MAC adres van de router. Althans; in het scherm 'Setup-MAC Address Clone' in de router zie ik hetzelfde MAC adres....
[ Voor 24% gewijzigd door Jaapoes op 25-09-2013 12:52 ]