• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
tiguan schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:11:
Probeer ze anders eerst via Facebook te benaderen, daar zijn ze vaak wel snel en behulpzaam.
Of twitter @ZiggoWebcare

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:43
Of twitter idd, ik kan zelf alleen nooit mijn verhaal kwijt in een tweet (te kort).

[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 15-08-2013 16:18 ]

• Dennis-L
tiguan schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:18:
Of twitter idd, ik kan zelf alleen nooit mijn verhaal kwijt in een tweet (te kort).
Nee klopt, maar wellicht weten zij een mailadres..

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:30
Als ik mijn Ziggo IP adres in een 'whois' lookup doe, dan krijg ik:
code:
1
2
3
% Information related to '94.210.176.0 - 94.210.183.255'

% Abuse contact for '94.210.176.0 - 94.210.183.255' is 'abuse@as9143.net'

... dus wellicht dat je op basis van het IP adres een ander aanspreekpunt hebt.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 20:20
Ziggo Webcare is vaak snel met reageren. Ik zou ook zeggen, doe vanaf die @Tweakers een tweetje naar @ZiggoWebcare dat ze contact op moeten nemen; ik denk dat je binnen 30 minuten iemand hoort ;)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Even kijken of iemand een tip heeft voor me:

Sinds dinsdagavond geen enkele verbinding meer met het internet, na een telefoongesprek op woensdag werd mij verteld dat er een spoedoproep gedaan zou worden voor een monteur, die van hen kon pas de 20e. En dat terwijl zij adverteren met 'binnen drie dagen een monteur', dat wist de medewerker mij zelf nog te vertellen. Ik moest een aantal tijd/data combinaties opgeven de komende dagen, dan zou ik gebeld worden door een monteur. Dit gebeurde maar niet, dus vandaag weer aan de telefoon gehangen. Antwoord in het kort; een spoedoproep is geen garantie, wij kunnen niets voor u doen, u moet nu maar wachten tot de 20e. Lijkt mij behoorlijk zwak van hun zijde, echter heb ik geen idee wat ik kan doen/eisen.

Een schadevergoeding lijkt me sowieso wel op zijn plaats gezien ze, mijns inziens uiteraard, in gebreke blijven bij wat ze beloven. 7-8 dagen zonder internet ga ik niet dood aan, maar uiterst vervelend is het wel. Wat is de beste manier van handelen denken jullie?

Ben redelijk tevreden over de geleverde diensten tot nu toe, maar hoe ik op het moment word afgewimpeld vind ik zelf niet kunnen. Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:43
mijn download snelheid is keurig 148 mbit, maar mijn upload komt niet boven de 10 mbit uit. Ik heb een Lynksys E3000 router waar ik geen beperkingen op in heb gesteld qua snelheden.

Iemand een idee waardoor de upload niet hoger dan 10 mbit komt (zou 15 mbit moeten zijn) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-10 17:50
In postcode 5253 ook. 148 MBit down, up schommelt rond de 12. Dus ik haal die 15 ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

Gisteren en vandaag contact gehad met Ziggo, mijn Ubee EVM3200 modem gaat om de paar uur over zijn nek, verbinding compleet kwijt, je ziet hem op dat moment gewoon booten.

Erg vreemd, lijn waardes zijn allemaal okey, maandag komt er een monteur lang, zal wel weer een lijnmeting worden oid. (de 3 of 4x al sinds 6 jaar) De vorige keer heb ik een nieuw modem gekregen, zal het nu ook wel weer op uitdraaien. Het is een poos goed gegaan.....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:00
Masimo schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 22:23:
[...]

Mijn Synology komt na de firmware update van de Cisco ook niet meer naar buiten. Voor de rest werkt alles normaal.
Toegang van buitenaf naar de Syno werkt gewoon.
Kan alleen de Ziggo-firmware zijn aangezien dat het enige is dat veranderd is.
Iemand al een oplossing voor dit vervelende probleem?
Oplossing gevonden, nadat bleek dat ook mijn Smart TV geen verbinding meer kon maken met het internet

De oorzaak zit in de DNS instellingen. Normaalgesproken stelde ik, in de bekabelde apparatuur met vast IP-adres in mijn netwerk, altijd het IP-adres van de modem in als gateway én als DNS server.
Echter, na de firmware-update van de modem werkt dit niet meer. Je moet nu een Ziggo DNS server adres invullen (in mijn geval 212.54.40.25) en dan werkt alles weer. De Syno kan weer met de buitenwereld communiceren.
Grote kans dat DNS servers van bijvoorbeeld Google ook werken, maar dat heb ik niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:19
Weet iemand hoe het kan dat ik geen 'Ziggo' netwerk in de buurt heb, terwijl ik wel in een Ziggo-buurt woon (gezien aan de namen van de netwerken in de buurt). Heb verder ook gewoon toegang tot WifiSpots. Zou het liggen aan dat je een speciale modem krijgt van Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
  • Laatst online: 16:14
Ik heb Ziggo TV+Internet Z2 en maak gebruik van een CI+ module (insteekkaart). Aangezien er steeds meer bagger is op tv op de momenten dat het mij uitkomt om tv te kijken heb ik wel oren naar een Humax iHDR-5200C decoder.

Ziggo adverteert druk met hun 'overstapweken' naar Alles in 1. Ik wil echter van z'n leven geen vaste telefoon in huis. Die gebruik ik toch niet anno 2013. Heeft iemand ervaring met het kunnen maken van een deal voor zo'n decoder, als je bijv. overstapt naar Z3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:14

Onbekend

...

Wij hebben ook alles in één van Ziggo, maar gebruiken de telefoon nauwelijks. Het was wel goedkoper dan internet + tv los (toen).

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:12
Hark_k schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 18:14:
Ik heb Ziggo TV+Internet Z2 en maak gebruik van een CI+ module (insteekkaart). Aangezien er steeds meer bagger is op tv op de momenten dat het mij uitkomt om tv te kijken heb ik wel oren naar een Humax iHDR-5200C decoder.

Ziggo adverteert druk met hun 'overstapweken' naar Alles in 1. Ik wil echter van z'n leven geen vaste telefoon in huis. Die gebruik ik toch niet anno 2013. Heeft iemand ervaring met het kunnen maken van een deal voor zo'n decoder, als je bijv. overstapt naar Z3?
Dan sluit je toch geen telefoon aan :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:43
The Jackel schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:36:
mijn download snelheid is keurig 148 mbit, maar mijn upload komt niet boven de 10 mbit uit. Ik heb een Lynksys E3000 router waar ik geen beperkingen op in heb gesteld qua snelheden.

Iemand een idee waardoor de upload niet hoger dan 10 mbit komt (zou 15 mbit moeten zijn) ?
Krijg net een mail van Ziggo dat ze van zondag op maandag nacht met werkzaamheden bezig kaan bij ons in de wijk. Kan best zijn dat de upload daarna wel beter word. Zojuist als test de Ziggo Cisco "modem" rechtsreeks gekoppeld met de pc, maar het resultaat blijft het zelfde als met de router er tussen. Ik zeg even "modem" omdat ik de Ziggo Cisco router in bridged mode heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:10

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik krijg een nieuw modem gestuurd door ziggo, ter vervanging van m'n antieke arris.
Welk merk en type modems worden er nu verstuurd door ziggo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
martinusz schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:24:
[...]

Dan sluit je toch geen telefoon aan :?
Dat is zonde, betaal er wel voor.

Bovendien gaat de internetvergoeding op m'n werk dan naar beneden, aangezien het internetdeel lager is. Wordt een dure telefoonaansluiting dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Hark_k schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 18:14:

Serieus, niet een paar euro extra willen belaten omdat jij per se geen vaste telefoon wil.
Maar wel korting of zelfs gratis een decoder willen omdat je van abonnment verandert?

;w

Hier voor 70 euro, maar dat zal wel te duur zijn....

[ Voor 7% gewijzigd door Dennis-L op 16-08-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Aangezien er op de AIE factuur geen internet specifiek apart wordt gefactureerd, vraag ik me af hoe je werk dan weet hoeveel je precies betaalt voor internet. Ik betaalde voorheen 30,95 voor internet, ben overgestapt op AIE, dat werd toen 53,95 geloof ik. Maar m'n werk bleef gewoon 30,95 betalen, ondanks wat er op de factuur stond.

AIE is nu niet zo interessant meer omdat de snelheid van Internet los, net zo snel is nu, maar voor die paar euro per maand extra een goedkope decoder erbij is toch geen slechte deal. Bovendien kan je na een jaar gewoon weer terug naar los internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:53
Ik zit hier nog met een Arris modem van 4 jaar oud, modem reset, haal de 15mb uppload makkelijk maar hij komt niet boven de 112mb uit, dit heb ik eigenlijk altijd gehad. Halen die oude crap modems geen 150mb? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:58
Speedy_Gonzalez schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:49:
Ik krijg een nieuw modem gestuurd door ziggo, ter vervanging van m'n antieke arris.
Welk merk en type modems worden er nu verstuurd door ziggo ?
Cisco of ubee. Ik kreeg ter vervanging van mijn arris een Cisco 3928

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
Dennis-L schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:13:
[...]

Serieus, niet een paar euro extra willen belaten omdat jij per se geen vaste telefoon wil.
Maar wel korting of zelfs gratis een decoder willen omdat je van abonnment verandert?

;w

Hier voor 70 euro, maar dat zal wel te duur zijn....
Wat begrijp je niet aan de zin: ik wil/hoef geen vaste telefoon?

Als je niks toe te voegen hebt op m'n vraag, zeg dan niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Hark_k schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:27:
[...]

Wat begrijp je niet aan de zin: ik wil/hoef geen vaste telefoon?

Als je niks toe te voegen hebt op m'n vraag, zeg dan niks.
Precies, jij wil dat niet
Dus geen gratis decoder voor jou.
Makkelijk zat.
:w

Nogmaals je kan hem voor 70 euro kopen.
Lijkt mij een prima deal, maar dat zal jij wel niet vinden.
Naar die link wees ik jou overigens al in het bericht dat je quote maar blijkbaar vind jij die link geen toevoeging want er staat natuurlijk niet het magische woord "gratis".

[ Voor 52% gewijzigd door Dennis-L op 16-08-2013 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
Dennis-L schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:46:
[...]

Precies, jij wil dat niet
Dus geen gratis decoder voor jou.
Makkelijk zat.
:w

Nogmaals je kan hem voor 70 euro kopen.
Lijkt mij een prima deal, maar dat zal jij wel niet vinden.
Naar die link wees ik jou overigens al in het bericht dat je quote maar blijkbaar vind jij die link geen toevoeging want er staat natuurlijk niet het magische woord "gratis".
Wie heeft het over een gratis decoder? Ik vraag alleen of er ook aanbiedingen zijn voor abonnementen zonder ouderwetse vaste telefoonaansluiting. Je doet zelf allerlei aannames of basis van niks.

Die 119 euro aanbieding voor een iHDR-5200c kende ik nog niet en is wat mij betreft prima. Beter dan 244 uit de Pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Hark_k schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 23:05:
[...]

Wie heeft het over een gratis decoder? Ik vraag alleen of er ook aanbiedingen zijn voor abonnementen zonder ouderwetse vaste telefoonaansluiting. Je doet zelf allerlei aannames of basis van niks.

Die 119 euro aanbieding voor een iHDR-5200c kende ik nog niet en is wat mij betreft prima. Beter dan 244 uit de Pricewatch.
Nou nee hoor, ik deed een aanname op het feit dat jij het woord decoder gebruikte.
Ik heb het doorgaans over decoders als in alleen ontvangers en over recorders.
Ik had blijkbaar over IHDR-5200C heen gelezen en nam dus aan dat jij alleen een ontvanger wilde hebben.
Die zijn immers gratis bij het afsluiten van Ai1.
Dus vandaar.

Maar als ik jou was zou ik denk ik dan wel Ai1 nemen.
Het verschil tussen Z3 en en Ai1 Extra is 5 euro.
De recorder kost "los" 119.
Als je Ai1 Extra neemt kost de recorder 49 euro.
In dat geval bespaar je 78 euro en dat is 14 maanden lang die 5 euro extra.
De telefoon sluit je niet aan en na 14 maanden stap je gewoon terug naar Z3.
Maar dat is mijn bescheiden toevoeging ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Dennis-L op 16-08-2013 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
2 vragen. Ik wil een CI module kopen voor Ziggo en heb gelezen dat de Smit module icm Sony TV's de beste optie lijkt te zijn. Nu kan ik de pricewatch: Ziggo CI+ Cam Module (Smit) kopen maar ook Media Markt biedt een module van Smit aan (zie link). Maakt het veel uit welke van deze 2 modules ik aanschaf? Voordeel van de MM is dat ik deze straks kan ophalen maar het belangrijkst vind ik dat de module ook goed werkt, vandaar dat mijn voorkeur uit gaat naar de module uit de pricewatch. Kan iemand me hierover adviseren?

Tweede vraag: ik neem aan dat de smartcard in de decoder die ik nu heb gewoon gebruikt kan worden in de CI module?

Edit: lees net dat het niet gaat werken om een 'Ziggo' module te gebruiken met een UPC smartcard. Wilde dit, voordat we verhuizen naar Ziggo gebied, al even testen namelijk en heb nu alleen een UPC aansluiting.

[ Voor 11% gewijzigd door Aghanim op 17-08-2013 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:01
Even een vraagje. Als ik mijn router (Linksys E2000) wil koppelen aan de Cisco modem, is het volgens mij geen vereiste om de Cisco in Bridge-mode te laten zetten. Klopt dit? En levert dit nadelen met zich mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:31
Extreme smell schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 19:55:
Even een vraagje. Als ik mijn router (Linksys E2000) wil koppelen aan de Cisco modem, is het volgens mij geen vereiste om de Cisco in Bridge-mode te laten zetten. Klopt dit? En levert dit nadelen met zich mee?
Dat klopt, alleen heb je wel dubbel NAT. Moet op beide poorten open ipv alleen op de Cisco modem. Letop dat het ip adres range anders is dan van je Cisco modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je de uplink poort van je Linksys niet gebruikt (en het ding dus als switch en niet als router gebruikt) heb je geen dubbel NAT, toch? Of zit ik er nu finaal naast? (Geen first-hand ervaring mee, maar ik overweeg het wel te doen dus ik 'leen' de vraag even ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:31
Jerrythafast schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:19:
Als je de uplink poort van je Linksys niet gebruikt (en het ding dus als switch en niet als router gebruikt) heb je geen dubbel NAT, toch? Of zit ik er nu finaal naast? (Geen first-hand ervaring mee, maar ik overweeg het wel te doen dus ik 'leen' de vraag even ;) )
Dat klopt. Er is op tweakers een how-to erover. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1260465//
Veel lees plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Zo, vandaag alles geïnstalleerd en de modem geactiveerd. Ging allemaal zonder problemen!
Heb gelijk ff een speedtestje gedaan. Ik haal 63 Mb down, en 5,7 up bij een Alles in 1-plus abo.
Totaal niet ontevreden als ik het vergelijk bij KPN waar ik maximaal 12 Mb haalde terwijl ik 20 Mb zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook tevreden met Ziggo. Is wel eens anders geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:31
Iemand die weet hoe ik de IGMP functie aanzet op de Ubee router?

Ik heb het namelijk nodig voor mijn powerline adapters zodat dan het DLNA protocol ook gewoon word verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:14
Heb nu al 3 dagen last van Ziggo. Heb alles in 1 abbo van Ziggo, wel de Z1 / Basis abbo maar goed die zou goed moeten zijn voor 20 mbit/s down en 2 mbit/s up

Webpagina's laden duurt een eeuwigheid en een video op youtube kan ik niet eens bekijken. Laden van een video duurt een minuut en dan hangt hij om de 2 seconden. Zelfs op lage kwaliteit trekt ie het niet.

Ik haal met speedtest nog maar 120kb downloadsnelheid... al 3 dagen lang.. is toch niet normaal?

Heb de wifi moden al paar keer gereset maar het helpt niks. Straks wil ik om 12:30 Ajax-Feyenoord kijken via Foxsport, maar dat gaat zo niet eens lukken ben ik bang :-(

Ik was tevreden tot paar dagen terug, maar dit is toch wel zo bizar...

[ Voor 5% gewijzigd door Sleehond op 18-08-2013 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Sleehond schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 09:57:
Ik haal met speedtest nog maar 120kb downloadsnelheid... al 3 dagen lang.. is toch niet normaal?
En hoe ziet jouw netwerk er uit? Vaste bekabeling? Router er tussen uit gehaald? Alle stekkers (ook van de coax-kabel) gecontroleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:14
Dank voor reactie, ja alle kabels gecontroleerd en even goed in en uit geplugged. Heb verder alleen zo'n wifi modem staan, die al paar keer gereset en alle stekkers gecontroleerd. Nooit last gehad bij Ziggo en nu opeens 3 dagen is het helemaal waardeloos vanuit het niets... erg vreemd

EDIT >> OPGELOST 8)

Nogmaals eens alle kabels in en out gedaan, en spontaan doet het zooitje het weer |:( _/-\o_
Bij speedtest nu bijna 3000 kb ipv 120, scheelt toch wel wat ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Sleehond op 18-08-2013 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelisj
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:39
Ik ben van plan om over te stappen van KPN naar Ziggo. Nu draai ik al geruime tijd met succes een eigen mail server bij KPN.

Is dit nu wel of niet mogelijk bij Ziggo (particulier dan)?? Ik lees wel veel dat Ziggo uitgaand poort 25 heeft geblokkeerd. maar over inkomend kan ik niet veel vinden (of ik zoek verkeerd).

Staat bij ziggo nu poort 25 inkomend wel of niet dicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
port 25 staat open, maar alleen de zakelijke abonnementen hebben een static IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:44
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 13:48:
port 25 staat open, maar alleen de zakelijke abonnementen hebben een static IP adres.
Bij Ziggo blijft mijn IP ook altijd hetzelfde, behalve als ik een ander Mac adress achter mijn modem aansluit, dan krijg ik een nieuw IP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:22

rally

Deyterra Consultancy

nooberke schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 14:07:
[...]

Bij Ziggo blijft mijn IP ook altijd hetzelfde, behalve als ik een ander Mac adress achter mijn modem aansluit, dan krijg ik een nieuw IP
Dus heb je geen vast IP. Bij Ziggo veranderd het IP adres van particuliere verbindingen heel weinig, maar ik heb in 4 jaar tijd toch 2x een ander IP adres ontvangen (ondanks dat mijn router niet was gewijzigd). Gelukkig bestaan er diensten als DynDNS die dat geen probleem maken ;)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
rally schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 14:27:
[...]

Dus heb je geen vast IP. Bij Ziggo veranderd het IP adres van particuliere verbindingen heel weinig, maar ik heb in 4 jaar tijd toch 2x een ander IP adres ontvangen (ondanks dat mijn router niet was gewijzigd). Gelukkig bestaan er diensten als DynDNS die dat geen probleem maken ;)
Het is niet volledig Static nee, maar bij een Dynamic IP denk ik echt aan een IP wat elke dag of elke modem herstart wijzigt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
Hebben thuis het Ziggo pakket van 150mb/s, maar de snelheid is bedroevend te noemen.

Wireless (heb een TP-Link 1043ND erachter hangen) schommelt de downloadsnelheid rond de 30mb/s en op de bovenverdieping komt deze niet boven de 12mb/s.

Haal ik de TP-Link ertussen uit en sluit ik mijn notebook met UTP direct aan op de Cisco dan haal ik iets hogere snelheden (rond de 45-50mb/s), maar dat is bij lange na niet de 150mb/s die ik zou moeten (kunnen) halen.

Iemand enig idee waar bij mij de bottleneck kan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
RDMA schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 15:05:
Hebben thuis het Ziggo pakket van 150mb/s, maar de snelheid is bedroevend te noemen.

Wireless (heb een TP-Link 1043ND erachter hangen) schommelt de downloadsnelheid rond de 30mb/s en op de bovenverdieping komt deze niet boven de 12mb/s.

Haal ik de TP-Link ertussen uit en sluit ik mijn notebook met UTP direct aan op de Cisco dan haal ik iets hogere snelheden (rond de 45-50mb/s), maar dat is bij lange na niet de 150mb/s die ik zou moeten (kunnen) halen.

Iemand enig idee waar bij mij de bottleneck kan zitten?
Klagen over wireless snelheden heeft sowieso totaal geen zin, op een standaard 2,4Ghz netwerk is het zo goed als onmogelijk om 150Mbit te halen, zelfs in een optimale situatie.

Als ik eerdere posts hier mag geloven is 150Mbit ook op het randje van wat de TP-Link aan kan.

Dat je bedraad direct op het modem geen 150Mbit haalt klopt natuurlijk niet, op welke wijze heb je dit getest? Test ook is bedraad direct achter de TP-Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 18:30
Nelisj schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 13:44:
Staat bij ziggo nu poort 25 inkomend wel of niet dicht?
(ik heb een standaard 60Mbit/s consumentenlijn, zakelijk kan weer anders zijn)
Inkomend staat open (m'n mailserver kan probleemloos mail ontvangen van buiten het Ziggo netwerk), uitgaand is gesloten (m'n mailserver moet de Ziggo relayhost gebruiken om mail naar buiten te krijgen).

IP-adres is dynamisch: na een rondje onderhoud door Ziggo kan het veranderen. Dat leek mij een probleem, maar met DynDNS of vergelijkbaar is het goed op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:11
Ik heb een vraag die iemand hier misschien wel voor mij kan beantwoorden (De ziggo webcare is op dit moment helaas gesloten :-( ). Wij willen hier overstappen op alles-in-1 van ziggo. Nu hebben we hier op dit moment al digitale TV van Ziggo, alleen hebben we hierbij ook de extra zenderpakketten genomen. Is het ook mogelijk om deze extra zenders te krijgen in de alles-in-1 pakketten of zitten we dan vast aan de standaard zenders daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:43

B4tman_DH

To the Bat.....

naam schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 19:19:
Ik heb een vraag die iemand hier misschien wel voor mij kan beantwoorden (De ziggo webcare is op dit moment helaas gesloten :-( ). Wij willen hier overstappen op alles-in-1 van ziggo. Nu hebben we hier op dit moment al digitale TV van Ziggo, alleen hebben we hierbij ook de extra zenderpakketten genomen. Is het ook mogelijk om deze extra zenders te krijgen in de alles-in-1 pakketten of zitten we dan vast aan de standaard zenders daarvan?
Dit is mogelijk want je neemt ze automatisch mee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik ben met Ziggo aan het twitteren, maar kom er niet echt uit met hun. Sinds dat ik vandaag rond 18:00 heb ik last van sneeuw/ruis door mijn HD beeld heen. Zie ook de foto die ik heb gemaakt aan deze post.
Ik gebruik een Humax 5100c decoder. In het verleden heb ik de decoder wel eens teruggezet naar fabrieksinstellingen, dat is een leuke workaround, maar ik zoek eigenlijk een structurele oplossing omdat dit vaker terugkomt eens in de zoveel tijd. Ziggo gaf aan al dat ik mijn HD settings moest controleren, en die staan op 1080i.
Sneeuw/Ruis TV

Iemand tips?

[ Voor 24% gewijzigd door Turdie op 18-08-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
shadowman12 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 20:15:
Ik ben met Ziggo aan het twitteren, maar kom er niet echt uit met hun. Sinds dat ik vandaag rond 18:00 heb ik last van sneeuw/ruis door mijn HD beeld heen. Zie ook de foto die ik heb gemaakt aan deze post.
Ik gebruik een Humax 5100c decoder. In het verleden heb ik de decoder wel eens teruggezet naar fabrieksinstellingen, dat is een leuke workaround, maar ik zoek eigenlijk een structurele oplossing omdat dit vaker terugkomt eens in de zoveel tijd. Ziggo gaf aan al dat ik mijn HD settings moest controleren, en die staan op 1080i.
[afbeelding]

Iemand tips?
Heb je dit op elke zender? Heb je dit ook in de menu's van de decoder? Kan je een andere input testen dan de input van de decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
nooberke schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 20:27:
[...]

Heb je dit op elke zender? Heb je dit ook in de menu's van de decoder? Kan je een andere input testen dan de input van de decoder?
Ja iedere zender, ook met bijvoorbeeld Interactieve TV. De menu's zelf geen problemen. Heb geen andere input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Controleer jouw bekabeling eens. En kan je in het menu kijken naar de signaal grootte en kwaliteit van jouw ontvanger?

(ps: vreselijk die foto's die met een iPad of iPhone zijn gemaakt....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Onbekend schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 20:52:
Controleer jouw bekabeling eens. En kan je in het menu kijken naar de signaal grootte en kwaliteit van jouw ontvanger?

(ps: vreselijk die foto's die met een iPad of iPhone zijn gemaakt....)
Bekabeling is prima.

Strength56%
Quality100%

Haha,ja foto is met iPhone gemaakt :).

[ Voor 45% gewijzigd door Turdie op 18-08-2013 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Laatst online: 11-05-2021
nooberke schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 15:09:
[...]

Klagen over wireless snelheden heeft sowieso totaal geen zin, op een standaard 2,4Ghz netwerk is het zo goed als onmogelijk om 150Mbit te halen, zelfs in een optimale situatie.

Als ik eerdere posts hier mag geloven is 150Mbit ook op het randje van wat de TP-Link aan kan.

Dat je bedraad direct op het modem geen 150Mbit haalt klopt natuurlijk niet, op welke wijze heb je dit getest? Test ook is bedraad direct achter de TP-Link
Ik verwacht ook geen 150mb/s draadloos te halen, maar 75mb/s zou toch wel mogelijk moeten zijn of niet? Ik haal nu niet eens de helft daarvan.

Zowel bedraad aan de Cisco als aan de TP-Link krijg ik dezelfde snelheid (ong. 55mb/s). Heb dit getest door de utp kabel in het modem en in mijn notebook te steken, is toch de juiste methode of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
shadowman12 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 20:43:
[...]

Ja iedere zender, ook met bijvoorbeeld Interactieve TV. De menu's zelf geen problemen. Heb geen andere input.
Kan je niet analoog tv uit proberen? Om zeker te weten dat het probleem niet in de tv zit...

75 Mbit over 2.4Ghz is haalbaar op korte afstand met een goede zender/ontvanger en weinig stoorzenders

Als je bekabeld slechts 55 Mbit haalt gaat er ergens iets mis, de laptop is gewoon recent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
nooberke schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 21:13:
[...]

Kan je niet analoog tv uit proberen? Om zeker te weten dat het probleem niet in de tv zit...
Ik heb geen analoge TV kabel, die moet ik dan morgen even kopen. Nu toch maar naar fabriekinstellingen aan het terugzetten omdat dat in het verleden goed werkte. Bedankt voor de hulp tot zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

shadowman12 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 20:54:
[...]

Bekabeling is prima.

Strength56%
Quality100%

Haha,ja foto is met iPhone gemaakt :).
De sterkte is vrij laag. Bij een kleine verstoring in het signaal (draadbreuk, slecht contact), kan de kwaliteit kort snel naar 0% schieten. Ook als sommige apparaten af-en-toe stoorsignalen geven, gaat dat meteen ten koste van jou (nog goede) signaal-ruis-verhouding. De percentages die je ziet zijn meestal gemiddelden van 10 tot 30 seconden. Een klein dipje merk je daarmee niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Onbekend schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 21:27:
[...]

De sterkte is vrij laag. Bij een kleine verstoring in het signaal (draadbreuk, slecht contact), kan de kwaliteit kort snel naar 0% schieten. Ook als sommige apparaten af-en-toe stoorsignalen geven, gaat dat meteen ten koste van jou (nog goede) signaal-ruis-verhouding. De percentages die je ziet zijn meestal gemiddelden van 10 tot 30 seconden. Een klein dipje merk je daarmee niet op.
Kan ik wat doen aan die sterkte of moet Ziggo dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:31
shadowman12 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 21:51:
[...]

Kan ik wat doen aan die sterkte of moet Ziggo dat doen?
Versterker tussen zetten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
shadowman12 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 21:20:
[...]

Ik heb geen analoge TV kabel, die moet ik dan morgen even kopen. Nu toch maar naar fabriekinstellingen aan het terugzetten omdat dat in het verleden goed werkte. Bedankt voor de hulp tot zover!
Er gaat toch een coaxkabel je decoder in? Als je die ff loskoppelt van je decoder en direct in je tv prikt, kan je analoge tv testen.

[ Voor 11% gewijzigd door tiguan op 19-08-2013 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
tiguan schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 01:05:
[...]

Er gaat toch een coaxkabel je decoder in? Als je die ff loskoppelt van je decoder en direct in je tv prikt, kan je analoge tv testen.
Thnx, goede tip ga ik proberen :).
Ik heb het opgelost,door de kabel in mijn TV van HDMI2 naar HDMI1 om te prikken.

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 19-08-2013 03:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 15:50

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Daar hebben we V&A voor ;)

Je V&A linkjes spammen in een topic is niet de bedoeling..

[ Voor 94% gewijzigd door Equator op 19-08-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:07

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Amens schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:06:
[...]

Webcare zegt gewoonn dat ik geen WIFI modem krijg.. Ik heb inderdaad als argument aangedragen dat ik graag wil bijdragen aan WIFISpots omdat dit in onze regio nog niet echt van de grond komt. Logisch ook. :)
Kijk hier maar even: https://www.ziggo.nl/#kla...ternet/diensten/wifispots, en dan bij

'Waarom ontvang ik als bestaande klant van Ziggo geen Wi-Fi modem?

Uiteindelijk ontvangen alle Ziggo klanten een Wi-Fi modem. Helaas is het niet mogelijk om meteen alle modems om te ruilen, omdat het om enorme aantallen gaat. Om gebruik te maken van Wi-Fi in uw woning, kunt u een losse draadloze router op uw modem aansluiten.

Nieuwe Ziggo klanten ontvangen wel een Wi-Fi modem.'

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Laatst online: 21:53
GerCor schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:11:
[...]

Kijk hier maar even: https://www.ziggo.nl/#kla...ternet/diensten/wifispots, en dan bij

'Waarom ontvang ik als bestaande klant van Ziggo geen Wi-Fi modem?

Uiteindelijk ontvangen alle Ziggo klanten een Wi-Fi modem. Helaas is het niet mogelijk om meteen alle modems om te ruilen, omdat het om enorme aantallen gaat. Om gebruik te maken van Wi-Fi in uw woning, kunt u een losse draadloze router op uw modem aansluiten.

Nieuwe Ziggo klanten ontvangen wel een Wi-Fi modem.'
Ik zit nog met een arris modem die haalt die 150mb niet, lekker zeg kan ik wachten dat ze eindelijk modems uitdelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Laatst online: 07-10 00:08
Cyclonic schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:15:
[...]

Ik zit nog met een arris modem die haalt die 150mb niet, lekker zeg kan ik wachten dat ze eindelijk modems uitdelen :(
Als je die 150 mbit niet haalt vanwege je modem dan gaan ze echt wel je modem vervangen. Het gaat hier voornamelijk om mensen die alleen de wifi modem willen hebben vanwege de wifi functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:01
haalt er überhaupt iemand 150mbit? In de testjes haal ik af en toe 145 maar 150 heb ik nog nooit gezien. Usenet downloads komen niet boven de 17,5mb/s (140mbit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Laatst online: 21:47
Ik haal ook max 150mbit, snel zat toch? Nu die upload nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Laatst online: 05-08-2024
Ter info...

Mensen met een Panasonic tv met daarin een ci+ module kunnen op dit moment Fox niet op kanaal 11 kijken.

Als je Fox wilt kijken moet je uitwijken naar SD kanaal 919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 20:38

TFHfony

Professional Weirdo

Op mijn LG met CI doet hij het ook niet. Nou ja... Zo veel spannends is er ook niet op :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 09:57
schwarzenegger schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:46:
Ter info...

Mensen met een Panasonic tv met daarin een ci+ module kunnen op dit moment Fox niet op kanaal 11 kijken.

Als je Fox wilt kijken moet je uitwijken naar SD kanaal 919
Alleen maar audio inderdaad. Heb zelfs nog een update van de CI software gedaan, maar dat veranderde niets.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:51
Zie http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=44634 voor de issues met Fox en een Panasonic tv. Zelf ook last van, kanaal 11 is een radiokanaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Op mijn Cisco EPC3928 brand het US al vanaf het begin oranje, en de rest groen. Hoort dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk met een panasonic tv uit 2007 en een humax, perfect beeld en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Laatst online: 19:51
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 21:45:
Ik kijk met een panasonic tv uit 2007 en een humax, perfect beeld en geluid.
Issue is Panasonic TV, HD en een CI+-module. Fox houdt zich niet aan de standaarden, waardoor het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Laatst online: 22:56

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

ed73 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 21:37:
Zie http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=44634 voor de issues met Fox en een Panasonic tv. Zelf ook last van, kanaal 11 is een radiokanaal....
Vandaar dus kan ik meteen mijn irritatie grens verleggen :P

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Laatst online: 05-08-2024
Sepp14 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 21:57:
[...]

Vandaar dus kan ik meteen mijn irritatie grens verleggen :P
ik zei ook al met opzet... Panasonic tv met daarin een ci+ module....... :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom heeft fox zowel een sd als een hd kanaal?

Een sd decoder kan ook hd zenders uitzenden uiteraard niet in hd maar in sd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Laatst online: 05-10 12:46
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:29:
Waarom heeft fox zowel een sd als een hd kanaal?

Een sd decoder kan ook hd zenders uitzenden uiteraard niet in hd maar in sd.
Dus niet. Een (oudere) SD-decoder kan geen MPEG-4 aan, en daardoor dus geen HD-kanalen (nog afgezien van het overmatige aantal pixels waar zo'n apparaat niets van begrijpt).
Bij Ziggo hebben ze nu eenmaal de legacy van oudere decoders die een signaal dienen te kunnen begrijpen, anders hadden ze vast allang alles omgezet naar MPEG-4.

[ Voor 7% gewijzigd door FlorisD op 19-08-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick de groot
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 10:32
[...]

ik heb via twitter contact gezocht met de ziggowebcare, een paar berichtjes verder vertelde ze mij dat ik een Arris modem heb en dan ze een nieuwe gaan opsturen. Deze modems schijnen problemen te hebben boven de 120Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 20:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Crazyanz schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:38:
haalt er überhaupt iemand 150mbit? In de testjes haal ik af en toe 145 maar 150 heb ik nog nooit gezien. Usenet downloads komen niet boven de 17,5mb/s (140mbit)
Gister heb ik een paar keer (!) de 157 aangetikt. Downloads krijg ik om mysterieuze redenen niet sneller dan 8,5 MB op diezelfde PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Laatst online: 20-07 18:33
[...]

Met een arris modem i.c.m. z3 of AI1 Extra kan dat modem vervangen worden. Ligt er wel aan wie je aan de lijn krijgt of je email beantwoord. Gewoon proberen zou ik zeggen en desnoods meerdere keren proberen.

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Laatst online: 20-07 18:33
Bastiaan schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:24:
[...]

Gister heb ik een paar keer (!) de 157 aangetikt. Downloads krijg ik om mysterieuze redenen niet sneller dan 8,5 MB op diezelfde PC.
De speedtest van ziggo heeft wat problemen met weergeven van de juiste snelheid, speedtest.upc.nl kan je nu beter ff gebruiken.

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik heb dat met speedtest.net getest op een server ongeveer 60 km hiervandaan, hemelsbreed gemeten. Het betreffen alleen usenet-downloads welke niet sneller gaan dan dat, voor de duidelijkheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:01
Bastiaan schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:24:
[...]

Die 157, da's logisch, hij telt de bandbreedte voor de wifi hotspots ook mee.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xessive schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:46:
[...]

Met een arris modem i.c.m. z3 of AI1 Extra kan dat modem vervangen worden. Ligt er wel aan wie je aan de lijn krijgt of je email beantwoord. Gewoon proberen zou ik zeggen en desnoods meerdere keren proberen.
Precies dus. Deze modems kunnen inderdaad gewoon worden vervangen. Gewoon even contact opnemen met de klantenservice en aangeven dat je een Arris hebt en je het abonnement niet kan binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:01

3DDude

I void warranty's

rick de groot schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 23:02:
[...]

ik heb via twitter contact gezocht met de ziggowebcare, een paar berichtjes verder vertelde ze mij dat ik een Arris modem heb en dan ze een nieuwe gaan opsturen. Deze modems schijnen problemen te hebben boven de 120Mbit.
Mijn arris haalt gewoon 147MBit..
ik vind het wel best zo.

Want ik wil niet zo'n onding met een wifi hotspot.

Download Speed: 147654 kbps (18456.8 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 14917 kbps (1864.6 KB/sec transfer rate)
Latency: 8 ms
Jitter: 1 ms

[ Voor 13% gewijzigd door 3DDude op 20-08-2013 11:29 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

ozzynator schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:08:
[...]

Als dat is, heb ik daar inderdaad geen rekening mee gehouden.
Kan dat ondanks dat die functie niet is ingeschakeld (en modem bridged staat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelisj
  • Laatst online: 21:39
vanaalten schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 17:43:
[...]

(ik heb een standaard 60Mbit/s consumentenlijn, zakelijk kan weer anders zijn)
Inkomend staat open (m'n mailserver kan probleemloos mail ontvangen van buiten het Ziggo netwerk), uitgaand is gesloten (m'n mailserver moet de Ziggo relayhost gebruiken om mail naar buiten te krijgen).

IP-adres is dynamisch: na een rondje onderhoud door Ziggo kan het veranderen. Dat leek mij een probleem, maar met DynDNS of vergelijkbaar is het goed op te lossen.
Dat is wat ik hoopte te horen. Dank U!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
3DDude schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:27:
[...]

ik vind het wel best zo.

Kijk, dat wilde ik graag lezen. Voor mij voldoet de Arris dan ook nog prima, liever ietsje trager maar rete-stabiel dan een modem wat bij de hogere zomertemperaturen over zijn nek gaat omdat deze te heet wordt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:54
Ik zie dat deze link inmiddels niet meer werkt. Zou Ziggo met de actie gestopt zijn?

Edit: In internet explorer 10 / Windows 8 deed 'ie het niet, in Chrrome wel. Gelukkig!

[ Voor 13% gewijzigd door musicfreak op 20-08-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:53
musicfreak schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:20:
[...]

Ik zie dat deze link inmiddels niet meer werkt. Zou Ziggo met de actie gestopt zijn?
Link werkt hier nog steeds dus de actie zal nog wel lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

ozzynator schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:08:
[...]

Heb je wel een abbo bij je usenet provider voor een hogere snelheid dan die 8,5 mb ?

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick de groot
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 10:32
3DDude schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:27:
[...]

ik vind het wel best zo.

ik zat er ook niet op te wachten om mijn Arris in te moeten leveren. Maar ja als je de snelheid niet haalt, moet je wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Read schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:47:
[...]

Heb je wel een abbo bij je usenet provider voor een hogere snelheid dan die 8,5 mb ?
Een ongelimiteerde snelheid en nergens instellingen welke een limiet zetten. Vóór de snelheidsverhoging bleef het juist netjes steken op 7,5 MB. Op zich maakt het me niet veel uit; het draait voornamelijk op een eigen virtuele server dus het loopt allemaal vanzelf wel, maar het valt wel op omdat de resultaten op verschillende fysieke machines gelijk zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Bastiaan op 20-08-2013 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Utrecht zijn vannacht werkzaamheden geweest, en sinds vanmorgen branden alle lampjes groen op mijn Ubee modem. Even gekeken op http://192.168.178.1, en zie dat ik nu ook 4 upstream kanalen actief heb. Merk wel dat mijn ping nu iets lager is. Waar deze voorheen minimaal 8 ms was, zit ik nu op minimaal 4 ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ik heb sinds vandaag geen internet meer.
vannacht zijn er ook werkzaamheden geweest.

gezien er pas maandag een monteur kan komen hoop ik op een andere oplossing.

ik heb alles in 1 en telefoon en internet werken niet. hebben het wel gedaan vanochtend.
tv werkt wel.
telefoon werkte vanmiddag ook nog maar sinds ik een uur aan de telefoon heb gehangen met Ziggo werkt deze ook niet meer.

bij het Ubee modem knippert het internet icoon, dit schijnt goed te zijn, maar met een kabel aan mijn laptop heb ik geen internet.

het telefoon icoon met een "1" erbij knippert ook, dit zou niet horen.
volgens mij brande er eerst ook een lichtje met alleen een telefoon, deze is nu uit.

ik heb al een hard reset gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:07

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Nog even een vraagje wat voor mij onduidelijk is. Ziggo komt met interactieve CI+. Je kunt je Tv toesteltypenummer ingeven en dan verschijnt bij mijn TV; afhankelijk van de software die beschikbaar is.

Alleen is mij niet duidelijk over welke software het gaat. Is dat software dat de fabrikant van de Tv moet leveren (want dat gaan ze natuurlijk helemaal nooit doen) of CI+ software?

Iemand die daar meer over kan vertellen?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:01
fespen schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 20:02:
ik heb sinds vandaag geen internet meer.
vannacht zijn er ook werkzaamheden geweest.

gezien er pas maandag een monteur kan komen hoop ik op een andere oplossing.

ik heb alles in 1 en telefoon en internet werken niet. hebben het wel gedaan vanochtend.
tv werkt wel.
telefoon werkte vanmiddag ook nog maar sinds ik een uur aan de telefoon heb gehangen met Ziggo werkt deze ook niet meer.

bij het Ubee modem knippert het internet icoon, dit schijnt goed te zijn, maar met een kabel aan mijn laptop heb ik geen internet.

het telefoon icoon met een "1" erbij knippert ook, dit zou niet horen.
volgens mij brande er eerst ook een lichtje met alleen een telefoon, deze is nu uit.

ik heb al een hard reset gedaan.
Modem even een paar minuten van het stroom en dan weer aanzetten, meestal de oplossing. Anders even een factory reset, dit kan altijd wel via de webinterface van je modem.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:00
GerCor schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 22:09:
Nog even een vraagje wat voor mij onduidelijk is. Ziggo komt met interactieve CI+. Je kunt je Tv toesteltypenummer ingeven en dan verschijnt bij mijn TV; afhankelijk van de software die beschikbaar is.

Alleen is mij niet duidelijk over welke software het gaat. Is dat software dat de fabrikant van de Tv moet leveren (want dat gaan ze natuurlijk helemaal nooit doen) of CI+ software?

Iemand die daar meer over kan vertellen?
Die module zorgt alleen voor ontvangen van de (interactieve)DVB-streams. De televisie fabrikanten zorgen voor dat de software beschikbaar komt. Zal waarschijnlijk als app komen op de tv vermoed ik. Voor de communicatie naar Ziggo (starten, stoppen en zoeken) wordt namelijk de ingebouwde ethernet/wifi internet aansluiting gebruikt.

• ikt
  • Laatst online: 13-10 09:20

ikt

Ik heb al dagen last van een steeds uitvallende internetverbinding. Weken, zelfs. Eerst dachten we dat de router te warm was, maar een fan erop zetten werkte maar half. Daarna hebben we hem laten vervangen (maandag van de vorige week) maar de router werkt nog steeds gebrekkig. De monteur heeft wel het signaal getest en daaruit bleek dat er niks fouts was, de televisie werkt gewoon prima. Wat is er aan de hand?

De router/modem betreft de Ubee EVW3200. Iemand anders die constant problemen heeft? Gisteren de hele dag proberen de klantenservice te bereiken, maar de wachtrij was te lang, en een enkele keer kreeg ik iemand aan de lijn die meteen de verbinding verbrak. Dit is vreselijk irritant.

• nooberke
Wat valt er precies weg? De verbinding bekabeld? Draadloos? Telefoon ook?

• ikt
  • Laatst online: 13-10 09:20

ikt

Alle internetverbindingen en telefonie. De Downstream/Upstream lampjes blijven knipperen, een hele nacht de router van de stroom halen werkt niet.

In de configpagina is dat hetzelfde. Soms, als ik geluk heb, zoals nu, is er wel verbinding. Dan nog krijgt de router willekeurig geen IP, maar ik denk dat het uitvallen van de down/upstream daar aan vooraf gaat.

Precies dezelfde problemen deden zich voor met de oude router, ook een Ubee UVW3200.
Pagina: 1 ... 45 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]