Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De TP-Link TL-WR1043ND kan standaard ongeveer 125 Mbit aan. Als je de firewall uitzet, zul je meer richting de 150 Mbit halen. Niet echt een aanrader dus met een dikke lijn. Ik heb wel ergens gelezen dat deze router met OpenWRT boven de 200 Mbit uitkomt door optimalisaties in de switch driver.

Ikzelf heb ik een Netgear WNDR3700 v2 met OpenWRT, en hiermee kun je ongeveer 450 Mbit halen. Hij is te krijgen voor ongeveer 70 euro, maar dan heb je kans dat je wellicht v3 of v4 krijgt. Dat is verder geen probleem als je geen OpenWRT wil draaien, maar is wel een aanrader, gezien de uitgebreide functionaliteit (uitgebreide firewall, support voor alle soorten IPv6 verbindingen, support voor vrijwel alle dynamic DNS services).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2013 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 20:20
Je kan je natuurlijk ook verder inlezen op [Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND ;)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 16:50
Nuevocasa schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:03:
[...]

Ik zou voor de TP-Link TL-WDR3600 of P-Link TL-WDR4300 gaan. Die kunnen de snelheden zeker aan en ben je ook wat beter op de toekomst voorbereid. Wat ik heb gelezen kan de 1043 volgens mij de snelheid niet aan.
Die heb ik zitten bekijken, OpenWRT is wel een must. Ik zal zelf wel testen of de snelheid gehaald wordt als ik terug ben van vakantie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:25
Na 11 dagen nog steeds geen internet + tv van Ziggo! En dan wel bellen dat het binnen 2 dagen is opgelost. :( Morgen pleeg ik mijn laatste telefoontje en als het dan nog niet werkt stap ik maar over op adsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Safaci schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:05:
Na 11 dagen nog steeds geen internet + tv van Ziggo! En dan wel bellen dat het binnen 2 dagen is opgelost. :( Morgen pleeg ik mijn laatste telefoontje en als het dan nog niet werkt stap ik maar over op adsl.
Wat gaat er precies mis dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@hierboven:
Safaci schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:16:
Nou nou, mijn periode bij Ziggo begint absoluut niet goed. Omdat ik 1 augustus ga verhuizen, heb ik op tijd (begin juli) internet bij Ziggo besteld voor mijn nieuwe woning. Nu blijkt dat de dienst 9 juli is ingegaan. Mij is door een medewerker verteld dat de facturatie pas ingaat op het moment dat je het modem activeert. Dit heb ik natuurlijk nog niet gedaan. Echter heb ik nu wel een factuur van juli en augustus. Daarnaast werkt het internet nog niet. Een halve middag prutsen met de groene kabel heeft niks kunnen opleveren. Wat ook erg leuk is, het adres op Mijn Ziggo klopt niet. Er staat een niet bestaand huisnummer, 4B i.p.v. 4. Oja, ik sta nu ook al 20 minuten in de wacht. Leuk, Ziggo. ;w
Safaci schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 16:50:
[...]

He he, 45 minuten gebeld en waarschijnlijk zit ik nog twee weken zonder internet en tv. Geld van de maand juli krijg ik gelukkig terug, maar hoe het nu eruit ziet zal ik ook geld moeten ontvangen van augustus. Het lukt Ziggo maar niet om een signaal te sturen naar mijn adres. Alleen het (niet bestaand) adres met huisnummer 4B staat in hun systeem. |:(
Safaci schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 11:32:
Daar zit je dan, in een Starbucks, omdat Ziggo niet op tijd internet kan leveren. :'(
;)

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 11-08-2013 18:57 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:51
Ik heb hier vaak last dat sites enorm lang laden en het dan zelfs af laten weten, een page not found.
Paar keer refeshen en ik kom er weer op, maar het is heel irritant.

Niemand anders last van? Dan ligt het aan mijn systeem, maar zou niet weten waarom/hoe of waarom.

Bekabeld, enige gebruiker vziw (is er een prog om te kijken wat/wie er op je netwerk zit?), geen downloads en dns op 8.8.8.8 en 208.67.222.222

Den Haag.

Het is ook niet altijd of constant, maar als ik deze problemen krijg (toch wel een paar keer per dag) dan houdt het ook voor een aantal minuten aan.

[ Voor 37% gewijzigd door NeutraleTeun op 11-08-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Even zeggen in welke regio je zit maakt het probleem al makkelijker traceerbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:48
NeutraleTeun schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 20:34:
Ik heb hier vaak last dat sites enorm lang laden en het dan zelfs af laten weten, een page not found.
Paar keer refeshen en ik kom er weer op, maar het is heel irritant.

Niemand anders last van? Dan ligt het aan mijn systeem, maar zou niet weten waarom/hoe of waarom.

Bekabeld, enige gebruiker vziw (is er een prog om te kijken wat/wie er op je netwerk zit?), geen downloads en dns op 8.8.8.8 en 208.67.222.222

Den Haag.

Het is ook niet altijd of constant, maar als ik deze problemen krijg (toch wel een paar keer per dag) dan houdt het ook voor een aantal minuten aan.
'
Doe eens cmd -> ipconfig /flushdns

Bovenstaand probleem klinkt bekend, zo heb ik het toendertijd opgelost.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:21

JB

Cédric roelt!

Basekid schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:10:
Zie net in de nieuwsbrief dat er nu ook interactieve CI+ modules zijn voor Ziggo. Klinkt interessant!
Weet iemand of je ook kan opnemen met die CI+ modules of werkt dit puur als "interactieve decoder"? Opzich wel logisch omdat je maar 1 tuner in je tv hebt normaliter.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

JB schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 08:20:
[...]
Weet iemand of je ook kan opnemen met die CI+ modules of werkt dit puur als "interactieve decoder"? Opzich wel logisch omdat je maar 1 tuner in je tv hebt normaliter.
Bij moderne tv's zit het in de tv zelf ingebouwd en kan het volgens mij ook van signaal van de Cl+ module.
Wel zelf een usb-stick of hd aansluiten op de tv over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadDevil6210
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 11:00
Vanmorgen een opmerkelijke ontdekking gedaan. Het ubee EVW3200 modem heeft ineens geen blauw ledje meer alle ledjes zijn groen. Nadat gisteren ineens de televisie en internet verbinding er snachts uit vloog i.v.m. werkzaamheden heb ik vanmorgen een speedtest gedaan. Onze snelheid is omhoog naar 150/15 hopelijk net zo stabiel en dat zullen we vandaag uitvinden.

Postcode 5384 Heesch, Noord-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kumar Wolters schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:37:
Vanmorgen een opmerkelijke ontdekking gedaan. Het ubee EVW3200 modem heeft ineens geen blauw ledje meer alle ledjes zijn groen.
Ofwel het modem heeft firmware update gehad en je hebt nu 4 upstream kanalen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:01

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Welke interactieve recorders worden er geleverd? Zie op de site de Humax en Samsung.

Wil graag een extra recorder voor in de slaapkamer en las wel eens dat je via de klanten service een aanbieding kan krijgen als een lul verhaal ophangt. Hoe zijn deze ervaringen nu? Lukt het nog om als bestaande klant een Humax 5100 te krijgen voor 49 euro?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:01
had hem laatst voor 119.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadDevil6210
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 11:00
De snelheid lijkt alleen nog niet stabiel geleverd te kunnen worden... heb ontzettende pieken en dalen van 120 naar 150mbit... geef ze nog maar even rustig de tijd. Ik heb in het iedergeval een max snelheid van 18,5mb's gemeten via nieuwsgroepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 20:20
Kumar Wolters schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:37:
Vanmorgen een opmerkelijke ontdekking gedaan. Het ubee EVW3200 modem heeft ineens geen blauw ledje meer alle ledjes zijn groen. Nadat gisteren ineens de televisie en internet verbinding er snachts uit vloog i.v.m. werkzaamheden heb ik vanmorgen een speedtest gedaan. Onze snelheid is omhoog naar 150/15 hopelijk net zo stabiel en dat zullen we vandaag uitvinden.

Postcode 5384 Heesch, Noord-Brabant
Wij wonen iets zuidelijker, maar hebben afgelopen week een e-mail gehad dat ze afgelopen nacht werkzaamheden gingen doen. En jep, sindsdien ook hier alles groen nu. Weliswaar met AiE Basis, maar toch ;)

Niets bijzonders dus :)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Laatst online: 21:17

Arno

PF5A

En ik maar denken dat ik het blauwe ledje had gezien bij de netwerkpoortjes :P

Ik had inderdaad ook nog een extra blauw ledje :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Harmen schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:28:
Welke interactieve recorders worden er geleverd? Zie op de site de Humax en Samsung.

Wil graag een extra recorder voor in de slaapkamer en las wel eens dat je via de klanten service een aanbieding kan krijgen als een lul verhaal ophangt. Hoe zijn deze ervaringen nu? Lukt het nog om als bestaande klant een Humax 5100 te krijgen voor 49 euro?
Ziggo heeft deze actie wel lopen: https://www.ziggo.nl/#pro...tale-ontvanger/aanbieding

Staat alleen niet bij wat voor type ontvanger je dan krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JB schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 08:20:
[...]
Je tv moet de opname mogelijkheid aanbieden. Welke ci+ cam er in je tv zit maakt niet uit.
En er zijn genoeg tv's die opnemen en maar 1 tuner hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 12-08-2013 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
ThinkPadd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:49:
[...]

Ziggo heeft deze actie wel lopen: https://www.ziggo.nl/#pro...tale-ontvanger/aanbieding

Staat alleen niet bij wat voor type ontvanger je dan krijgt...
Dat staat er wel bij, gewoon op "meer info" klikken

U ontvangt na bestelling een Samsung SMT-C7140B of een Humax iHDR-5200C, afhankelijk van de voorraad op dat moment. Beide recorders beschikken bovenstaande specificaties.

Nevermind, dat zijn natuurlijk de interactieve, tenzij je die in de slaapkamer wil hebben natuurlijk 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Dennis-L op 12-08-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:56
Iemand dit al eens meegemaakt?

Ziggo ubee modem (Non wifi) Linksys ea4500 wifi er naast.

Bedraad internet : 2Mbit ipv 150 Mbit
Belt helpdesk Ziggo : Modem rechtstreeks op pc.. nog steeds 2Mbit (upload wel 15Mbit)

Ziggo : 10X een reset vanaf afstand..geen verbetering
Ikzelf : trek per ongeluk stekker wifi modem eruit PATS 150 MBIT!! zonder dat me wifimodem is aangesloten op mijn ziggo modem... stop wifi modem stroom er weer in... weer 2Mbit (zonder dat dat wifi modem aan dat ziggo modem zit)

Dan maar firmware upgrade linksys gedaan (dezelfde die er al opzat mjah)en alles doet weer perfect.

Waar kan dit door komen? electromagnetische straling ofzo? mijn ubee zat dus NIET aangesloten op mijn linksys. }:O

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Laatst online: 23:27
amdboy1983 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:14:
Iemand dit al eens meegemaakt?

Ziggo ubee modem (Non wifi) Linksys ea4500 wifi er naast.

Bedraad internet : 2Mbit ipv 150 Mbit
Belt helpdesk Ziggo : Modem rechtstreeks op pc.. nog steeds 2Mbit (upload wel 15Mbit)

Ziggo : 10X een reset vanaf afstand..geen verbetering
Ikzelf : trek per ongeluk stekker wifi modem eruit PATS 150 MBIT!! zonder dat me wifimodem is aangesloten op mijn ziggo modem... stop wifi modem stroom er weer in... weer 2Mbit (zonder dat dat wifi modem aan dat ziggo modem zit)

Dan maar firmware upgrade linksys gedaan (dezelfde die er al opzat mjah)en alles doet weer perfect.

Waar kan dit door komen? electromagnetische straling ofzo? mijn ubee zat dus NIET aangesloten op mijn linksys. }:O
Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 23:14

Onbekend

...

Slechte kabel. Meestal een slecht contact in een stekkertje o.i.d..

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Als je een stukje terug naar boven leest, dan zie je dat er onlangs ook firmware upgrades voor de Ubee zijn geweest. Blijkbaar te herkennen aan het feit dat alle lampjes dan op groen gaan ipv alles groen en eentje blauw.

Dus misschien dat dat het verschil heeft gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:07

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Even een vraagje over de EPC3925 (cisco).

Misschien hoort de vraag hier helemaal niet thuis maar na 2 dagen rondsnuffelen op tweakers.net niet een topic gevonden waar ik mijn vraag in kon plaatsen.

Ik heb dus de Cisco EPC3925 en wat ik eerst wel kon kan ik nu niet meer.

Op mijn Windows Phone HTC 8X kon ik mijn TV bedienen met een app. De rest van het gezin heeft zowel een iOS (iPod, iPhone) als een Android (Samsung Galaxy 3S).

Tot een paar maanden geen enkel probleem om de Tv via diverse apps de Tv te bedienen. Maar nadat ik de Cisco een paar keer had gereset omdat de wifi verbinding van de iPhone niet altijd jofel was, wil ondertussen geen enkele TV app de Tv nog vinden.

Tv is bedraad op het netwerk aangesloten.

Als ik de apps naar de Tv laat zoeken zeggen de apps: Geen Tv gevonden, zorg ervoor dat ze op hetzelfde netwerk zijn aangesloten. Nou, dan is natuurlijk het geval want ik heb nog nooit een instelling in de cisco aangepast. Heb ik geen verstand van, dus begin er niet aan.

Nu zijn er regelmatig werkzaamheden geweest van Ziggo maar in hoeverre dat van invloed is op mijn lokale netwerk? Geen idee.

Mijn zwager heeft precies hetzelfde type modem, en daar werkt het allemaal prima.

Mijn vraag is: wat kan er aan de hand zijn dat de apps zeggen dat ze niet op hetzelfde netwerk zitten als de TV?

Ik hoop dat ik op de juiste plaats ben aangekomen om deze vraag te stellen, anders graag een verwijzing (eventueel door de mod.) waar ik wel moet zijn.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:12
Heb je de draad van de tv al ff een keer eruit gehad en opnieuw erin?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Heeft je TV überhaupt nog verbinding? Dat lees ik nergens in je post terug namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Jaja, zeker ... Tv is een internet Tv. Ik kan alles wel opschrijven maar zoals ik dacht aangegeven te hebben werkte alles prima maar werkt het nu niet meer. Dus ik dacht: hou het beknopt.

Tv is zelfs gereset, cisco gereset. Tv netwerkkabel en stroom een half uur losgekoppeld geweest. Door de reset van de Cisco heeft de Tv een nieuw IP adres gekregen maar dat is dan ook alles.

Een app vindt automatisch de TV, althans dat is de bedoeling. Maar de apps vinden de Tv niet zelf. Wel als ik handmatig het IP adres van de Tv in de app aangeef.

Mijn vraag is in eerste instantie waarom de app de Tv niet -automatisch- kan vinden.

Ik heb namelijk nog een app waarmee ik content van mijn PC via die Windows Phone app kan streamen naar de TV. Alleen kan ik daar het IP adres van de Tv niet handmatig invoeren. En die app vindt de TV zelf niet.

In de app van een iPhone kan ik zelf geen IP handmatig invoeren, op de HTC wel. Dit is de remote control waar ik zelf een IP adres kan invoeren: http://www.windowsphone.c...9f-48f2-b76c-eac268c0886f

Dus, alle apps vinden de TV zelf niet, maar de verbinding komt wel tot stand als ik het IP adres handmatig invoer.

Dit is de app: http://www.windowsphone.c...19-4cec-9595-d11861a7d14b

Op het eerste plaatje zie je 'media sources' (dat is de content) dus PC, het tweede plaatje laat 'players' zien.

Hier stond altijd mij TV, een UE46C8700. Maar nu vindt de app mijn Tv niet meer.

EDIT

In de remote app zie ik bij het IP adres extra cijfers staan.

IP Tv: 192.168.178.12:55000

In de stream app zie ik bij het IP adres:

IP Pc: 192.168.178.14:2869

Die laatste cijfers zeggen mij persoonlijk niks.

[ Voor 32% gewijzigd door GerCor op 13-08-2013 01:06 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Die laatste cijfers zijn poorten.

Heb je in het verleden poorten opengezet in de router om gebruik te kunnen maken van de apps?
Zit er op je tv niet ergens een optie met betrekking tot het netwerk, iets van is zichtbaar voor anderen of zichtbaar in het netwerk, iets in die richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nee, ik heb geen verstand van routers. Ik kom er niet aan anders dan resetten of de stroom er voor een tijdje afhalen.

TV is zichtbaar voor de pc, pc is zichtbaar voor de TV. Ik kan met Windows Media Player gewoon streamen. Tv meldt de PC ook netjes in het overzicht. PC is ook draadloos verbonden met het netwerk.

Nogmaals, als ik het IP adres handmatig invoer in de remote app, dan werkt die remote app prima. Maar zelf vindt de app de Tv niet.

Aan de app kan het niet liggen want als ik naar mijn zwager ga en meld me daar op zijn netwerk, komt zijn TV direct in beeld in de app.

Maar .... het heeft eerder probleemloos gewerkt.

Vraag is dus: waarom vindt de app de TV niet automatisch en wel als ik het IP adres handmatig invoer?

Toen ik de router nog niet had gereset (terug naar fabrieksinstellingen), had de Tv een ander IP adres. Als ik de remote app wilde opstarten, slot de app direct weer. Nu met het nieuwe IP adres kan ik de app wel starten maar vindt de app de TV niet. Dus, ik ben met de reset een klein stapje verder maar heb niets aan een app waar ik het IP adres niet handmatig kan invoeren.

Het moet dus, zeg ik zonder kennis van zaken, aan de router liggen. Een beveiligingsinstelling? Geen idee.

[ Voor 24% gewijzigd door GerCor op 13-08-2013 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:26
Cisco's staan er voor bekend dat ze via wifi geen multicast broadcasts doorlaten. Je kunt nog eens experimenteren met je firewall settings (low en spi firewall uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:56

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

GerCor schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:43:
Nee, ik heb geen verstand van routers. Ik kom er niet aan anders dan resetten of de stroom er voor een tijdje afhalen.

TV is zichtbaar voor de pc, pc is zichtbaar voor de TV. Ik kan met Windows Media Player gewoon streamen. Tv meldt de PC ook netjes in het overzicht. PC is ook draadloos verbonden met het netwerk.

Nogmaals, als ik het IP adres handmatig invoer in de remote app, dan werkt die remote app prima. Maar zelf vindt de app de Tv niet.

Aan de app kan het niet liggen want als ik naar mijn zwager ga en meld me daar op zijn netwerk, komt zijn TV direct in beeld in de app.

Maar .... het heeft eerder probleemloos gewerkt.

Vraag is dus: waarom vindt de app de TV niet automatisch en wel als ik het IP adres handmatig invoer?

Toen ik de router nog niet had gereset (terug naar fabrieksinstellingen), had de Tv een ander IP adres. Als ik de remote app wilde opstarten, slot de app direct weer. Nu met het nieuwe IP adres kan ik de app wel starten maar vindt de app de TV niet. Dus, ik ben met de reset een klein stapje verder maar heb niets aan een app waar ik het IP adres niet handmatig kan invoeren.

Het moet dus, zeg ik zonder kennis van zaken, aan de router liggen. Een beveiligingsinstelling? Geen idee.
Ondersteunt tv wel dlna? upnp?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik realiseer dat ik veel heb opgeschreven maar nog een keer voor de duidelijkheid: het heeft gewerkt op mijn TV, het werkt bij mijn zwager zijn TV.

Ga nu even de suggestie van mesa57 proberen.

----

Gedaan .... geen resultaat.

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 13-08-2013 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:11
Heeft iemand ervaring met het aanvragen van een nieuwe router bij Ziggo? Ik ben nu zo'n 3 jaar klant, heb nog altijd een non-wifi router. Aangezien mijn bereik in huis brak is wil ik graag een WIFI router ontvangen zodat ik mijn huidige router als extender kan inzetten.

Ziggo geeft nu aan dat mijn router nog prima werkt en ze geen nieuwe zullen sturen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amens schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:41:
Heeft iemand ervaring met het aanvragen van een nieuwe router bij Ziggo? Ik ben nu zo'n 3 jaar klant, heb nog altijd een non-wifi router. Aangezien mijn bereik in huis brak is wil ik graag een WIFI router ontvangen zodat ik mijn huidige router als extender kan inzetten.

Ziggo geeft nu aan dat mijn router nog prima werkt en ze geen nieuwe zullen sturen. :(
Gewoon via Twitter een berichtje sturen naar @ZiggoWebcare, en dan vragen of dat je een WiFi modem kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
EINDELIJK INTERNET & TV

Ik ben gisteren langs de Ziggo winkel geweest en ze hebben gelijk een monteur voor me kunnen regelen. Volgens de klantenservice moest ik gewoon afwachten. Helaas wachtte ik al twee weken lang. En de grap is, de monteur heeft het in vijf minuten opgelost. De kabel zat niet aangesloten in de meterkast (blinde aansluiting). Waarom moet ik dan twee weken wachten? Onbegrijpelijk! Ik zal nu de klantenservice bellen voor een vergoeding.

Daarnaast, kan ik zien of mijn modem in bridge mode zit? Ik wil dat wifi gedeelte ook uitzetten. Ik had ooit nog gebeld met ze, maar je weet hoe dat gaat met de klanteservice daar.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2898013222.png

[ Voor 7% gewijzigd door Safaci op 13-08-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:56

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Safaci schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:20:
EINDELIJK INTERNET & TV

Ik ben gisteren langs de Ziggo winkel geweest en ze hebben gelijk een monteur voor me kunnen regelen. Volgens de klantenservice moest ik gewoon afwachten. Helaas wachtte ik al twee weken lang. En de grap is, de monteur heeft het in vijf minuten opgelost. De kabel zat niet aangesloten in de meterkast (blinde aansluiting). Waarom moet ik dan twee weken wachten? Onbegrijpelijk! Ik zal nu de klantenservice bellen voor een vergoeding.

Daarnaast, kan ik zien of mijn modem in bridge mode zit? Ik wil dat wifi gedeelte ook uitzetten. Ik had ooit nog gebeld met ze, maar je weet hoe dat gaat met de klanteservice daar.

[afbeelding]
Als je geen zakelijk gebruiker bent denk ik dat je naar je vergoeding kunt fluiten. Is mijn ervaring.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
EINDELIJK INTERNET & TV

[afbeelding]
Vergoeding omdat jouw aansluiting niet in orde bleek? Of heb je de eerste keer het door een monteur laten installeren?

Bridge modus kan alleen Ziggo uitvoeren, dus als je die vraag niet aan hen hebt gesteld, staat je modem niet in bridge modus.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 13-08-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Amens schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:41:

Alle routers van Ziggo worden wifi. Dit i.v.m. WifiSpots. Duurt alleen even voordat alles vervangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

EINDELIJK INTERNET & TV

[afbeelding]
Krijgt een direct op de modem/router aangesloten apparaat een intern of extern IP-adres? Als het een 10.0.0.* of 192.168*.* IP is, is het intern, maw, router modus staat aan. Krijg je een ander IP-adres dan heb je een die alleen als modem zijn werk doet. Als je de router modus uit wil hebben, dan moet je de hel(p)desk weer bellen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 13-08-2013 15:43 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
martinusz schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:39:
[...]

Vergoeding omdat jouw aansluiting niet in orde bleek? Of heb je de eerste keer het door een monteur laten installeren?

Bridge modus kan alleen Ziggo uitvoeren, dus als je die vraag niet aan hen hebt gesteld, staat je modem niet in bridge modus.
Ik bedoelde de wijkkast in de wijk. Ziggo's fout dus. Ik heb Ziggo gebeld wat betreft de bridgemodus, maar dat was een maand geleden. Geen idee of dat ook goed is gekomen omdat ze niet eens mijn aansluiting kunnen fixen. Ik krijg trouwens een vergoeding voor de belkosten. Zie ook mijn vorige berichten voor meer informatie.

Edit: ze zijn weer goed bezig bij Ziggo. :P De klantenservice wijst me door naar de (te dure) Serviceplus afdeling wat betreft de bridgemodus. Daar beland word ik verwezen naar de klanteservice. :P Iets met een kast en een muur.

[ Voor 14% gewijzigd door Safaci op 13-08-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:11
GerCor schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:41:
[...]

Alle routers van Ziggo worden wifi. Dit i.v.m. WifiSpots. Duurt alleen even voordat alles vervangen is.
Webcare zegt gewoonn dat ik geen WIFI modem krijg.. Ik heb inderdaad als argument aangedragen dat ik graag wil bijdragen aan WIFISpots omdat dit in onze regio nog niet echt van de grond komt. Logisch ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:20
Had net toch iets raars! Ik zit TLC te kijken, en tussen 2 reclames door komt er opeens voor een paar seconden een zwart beeld met onderin "Quality over Quantity releases" te staan.

Zover ik weet is dat een groep die films op newsgroepen zet.... Geen idee wat die op een Ziggo kanaal doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Basekid schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:24:
Had net toch iets raars! Ik zit TLC te kijken, en tussen 2 reclames door komt er opeens voor een paar seconden een zwart beeld met onderin "Quality over Quantity releases" te staan.

Zover ik weet is dat een groep die films op newsgroepen zet.... Geen idee wat die op een Ziggo kanaal doen
Haha dat is wel erg appart inderdaad :D Dat is inderdaad een groep bij de nieuwsgroepen :D
Misschien toch maar eens wat minder achter de pc zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:26:
[...]

Haha dat is wel erg appart inderdaad :D Dat is inderdaad een groep bij de nieuwsgroepen :D
Misschien toch maar eens wat minder achter de pc zitten :D
Hah ik weet (bijna) zeker dat het echt in beeld kwam 8)7

Ik ga even goed opletten tijdens de volgende pauze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:30
Ik heb het ook gezien bij discovery channel, stond ook al vreemd te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Safaci schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:51:
[...]

Ik bedoelde de wijkkast in de wijk. Ziggo's fout dus. Ik heb Ziggo gebeld wat betreft de bridgemodus, maar dat was een maand geleden. Geen idee of dat ook goed is gekomen omdat ze niet eens mijn aansluiting kunnen fixen. Ik krijg trouwens een vergoeding voor de belkosten. Zie ook mijn vorige berichten voor meer informatie.

Edit: ze zijn weer goed bezig bij Ziggo. :P De klantenservice wijst me door naar de (te dure) Serviceplus afdeling wat betreft de bridgemodus. Daar beland word ik verwezen naar de klanteservice. :P Iets met een kast en een muur.
Wat een prutsers. Nog niet zolang geleden bij iemand geweest waar dat omgezet moest worden en de 1e lijns helpdesk kon die instelling zo omzetten, vroeg nog wordt de verbinding door het toepassen van die instelling dan niet verbroken? Ziggo:"Nee hoo...."verbinding weg :+ door modem die aan het herstarten was.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Helpdesk is zo wispelturig als wat. Laatst ook gevraagd, zou ik zelf kunnen doen. Ja, ik kan zelf een DMZ host instellen, maar ik wil geen Ubee router. Ik wil gewoon rechtstreeks het IP op mijn eigen router.
Het is maar net wie je aan de lijn krijgt. Enige tijd terug bij iemand nieuw modem in KabelNoord gebied. Ding natuurlijk niet werken, want waar je bij Ziggo een willekeurig modem kunt aansluiten en vervolgens het netwerk op komt, werkt dat bij KabelNoord niet omdat er 2 netwerken zijn. Uitleggen dat ze MAC-adres van nieuw modem in hun systeem moesten zetten, maar dat kon niet. Moest uiteindelijk een monteur langskomen die 1 belletje pleegt en het was gefixt :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Zo mijn internet is verhoogd naar 150Mbit. Helaas nog steeds storing op me tv als ik internet gebruik. Toch maar even kijken voor een hd interactieve decoder en de smart module eruit halen.
Jammer want scheelde me wel een kastje

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Als je storing op je TV hebt bij internetgebruik moet je andere kabels leggen of betere connectors gebruiken. Zo vaak meegemaakt bij mensen, liggen er van die jaren 90 bouwmarktkabels met plastic stekkertjes in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

_JGC_ schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:50:
Als je storing op je TV hebt bij internetgebruik moet je andere kabels leggen of betere connectors gebruiken. Zo vaak meegemaakt bij mensen, liggen er van die jaren 90 bouwmarktkabels met plastic stekkertjes in huis.
Lol dit zijn geen huis/tuin coax kabels. Hier legt een 5meter zuurstof vrij coax kabel a la 125 euro wat me gekost heeft.
Probleem is de buitenlijn. De kabels die buiten onder de grond liggen, liggen er al 20 jaar.
Heb zelfs een actieve versterker tussen gezet wat niet hielp.

HD bitrate samen met 150Mbit full download, trekt niet door de lijn samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Versterker helpt alleen als je signaal zwak is. Als je kabels/connectoren storingen opvangen versterk je die gewoon mee.

Bij mijn ouders zit er overigens ook gewoon ruis direct op de AOP, maar volgens kabelboer daar is dat niet erg genoeg om nieuwe kabel in de grond te leggen. Kan idd aan je grondkabel liggen dus.

Zuurstofvrij coax zegt me niks eigenlijk, leuke benaming voor veel te dure kabel. Zolang je kabel goed afschermt en lage demping heeft op de gewenste frequenties is het prima, ik gebruik hier over het algemeen overal KOKA799 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:28

Sandyman538

SandstorM [148839]

Freestuff schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:35:
Ik heb het ook gezien bij discovery channel, stond ook al vreemd te kijken.
Ik gisteren ook vlak na een programma. Iemand enig idee wat dat is?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Op de QoQ facebook pagina staat dat ze de doritos reclame hebben ondertiteld:

"Omdat de chips volgens hun tegen alle stromen in is, vroegen ze ons om ook tegen alle stromen in deze eenmalig te vertalen."

Geen sensatieverhaal over ziggo dus helaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:58
Gisteren nieuw modem ontvangen (had nog een arris modem), een cisco. Aangesloten en ook bij mij nu 150/15. De arris bleek de nieuwe snelheden niet te trekken. Allemaal geregeld met ziggo webcare via twitter. De wifi snelheden op zowel 2.4 en 5.0 band in orde door het hele huis. Dus de zoektocht naar een nieuwe router kunnen worden stopgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Mijn ubee modem haalt wel 147Mbit down maar 10Mbit up. Snelheid is toch veranderd naar 150/15?
Denk dat me modem vernieuwd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Amens schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:06:
[...]

Webcare zegt gewoonn dat ik geen WIFI modem krijg.. Ik heb inderdaad als argument aangedragen dat ik graag wil bijdragen aan WIFISpots omdat dit in onze regio nog niet echt van de grond komt. Logisch ook. :)
Ik weet niet wat voor pakket en modem je hebt, maar je kunt natuurlijk een maand overstappen naar aie extra, dan moeten ze je volgens mij wel een nieuwe geven ivm de snelheid.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Laatst online: 17:03

Pykow

Angelo OTR

Sinds Zondag is er iets veranderd in onze wifi netwerk. We gebruiken de standaard wifi router van Ziggo.

Als eerst viel het mij op dat Wifi op channel 1 terug gezet was, en niet op channel 9.
Maar dat heb ik zo kunnen herstellen. hoewel ik mijn signaal niet op 40Mhz krijg, terwijl dit wel ingesteld staat, staat er nog steeds current: 20Mhz.

Maar ik heb nu een raar probleem en misschien heeft iemand hier nog meer ervaring mee gehad.
Mijn nexus 7 en pc die wireless verbonden zijn, krijgen na een tijdje beperkt toegang of er staat gewoon dat ik wifi verbinding heb, dan kom ik nog steeds niet op het internet.
Wanneer ik mijn wifi dongel erin en eruit haal, of mijn nexus opnieuw laat verbinden. Ik heb dan gelijk verbinding. Maar zodra ik dan bijvoorbeeld een download of youtube filmpje start, dan vliegt mijn verbinding er gelijk uit. Het lijkt alsof er een limiet zit qua MB's en dat ik dan geen toegang meer heb.

Een andere detail.
mijn Samsung Ace, heeft wel continue verbinding.
dus ik denk dat het misschien iets met singnaal instellingen heeft te maken of iets dergelijks.

Hebben mensen hier ervaring mee ?

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Basekid schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:24:

Die zie ik ook regelmatig, na de reclame van de nieuwe Dorito's.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzer90
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-09 01:39
Heren,

Ik heb advies nodig. Ik heb gisteren gebeld met Ziggo omtrent een aanpassing van het contract. Ik ga van Alles-in-1 plus naar Z3. Telefonie wordt nauwelijks gebruikt, dus leuke 'upgrade' voor een kleine prijs.

Meteen gevraagd of het een verlenging kon zijn. Dat was mogelijk, eerste 6 maanden zo'n 50% korting. Gevraagd wat er gebeurd als ik verhuis buiten Ziggo gebied. Medewerker geeft aan dat het contract niet voortijdig beëindigt wordt en er verwacht wordt dat ik het contact uitzit. Gezien ik opzoek ben naar een woonhuis is de kans aanwezig dat ik binnenkort verhuist, dus van een verlening afgezien.

Hoe langer ik hier over nadenk, hoe vreemder ik het vind. Kan iemand mij bevestigen of dit correct is? Ziggo heeft een leverplicht en als ze daar aan voldoen, betaal ik. Indien de leverplicht adres gebonden is kan ik hier nog een klein beetje begrip voor tonen. Ze kunnen nog steeds leveren. Maar dat lijkt me toch wat apart.

Heel concreet: Indien ik een jaar contract bij Ziggo afneem, kan ik dan het contract voortijdig beëindigen indien ik buiten het levergebied verhuis van Ziggo?

Alvast bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Contract beeindigen kan altijd natuurlijk, alleen zal afhankelijk van de voorwaarden er een eindfactuur gestuurd worden met de resterende abonnementsgelden cq genoten kortingen.

Zou mooi zijn, nu een gratis decoder/tablet/korting krijgen bijvoorbeeld en volgende maand opzeggen omdat je verhuist.

[ Voor 3% gewijzigd door ozzynator op 14-08-2013 10:39 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 14:24
Als zij je aan jouw contract willen houden moeten ze van hun kant ook hun verplichtingen nakomen. Verhuis je naar een plaats waar zij dat niet kunnen dan hebben ze volgens mij niet veel poten om op te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:43
Metzer90 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:08:
Heren,

Ik heb advies nodig. Ik heb gisteren gebeld met Ziggo omtrent een aanpassing van het contract. Ik ga van Alles-in-1 plus naar Z3. Telefonie wordt nauwelijks gebruikt, dus leuke 'upgrade' voor een kleine prijs.

Meteen gevraagd of het een verlenging kon zijn. Dat was mogelijk, eerste 6 maanden zo'n 50% korting. Gevraagd wat er gebeurd als ik verhuis buiten Ziggo gebied. Medewerker geeft aan dat het contract niet voortijdig beëindigt wordt en er verwacht wordt dat ik het contact uitzit. Gezien ik opzoek ben naar een woonhuis is de kans aanwezig dat ik binnenkort verhuist, dus van een verlening afgezien.

Hoe langer ik hier over nadenk, hoe vreemder ik het vind. Kan iemand mij bevestigen of dit correct is? Ziggo heeft een leverplicht en als ze daar aan voldoen, betaal ik. Indien de leverplicht adres gebonden is kan ik hier nog een klein beetje begrip voor tonen. Ze kunnen nog steeds leveren. Maar dat lijkt me toch wat apart.

Heel concreet: Indien ik een jaar contract bij Ziggo afneem, kan ik dan het contract voortijdig beëindigen indien ik buiten het levergebied verhuis van Ziggo?

Alvast bedankt voor je reactie.
Ik heb 2 maand geleden exact hetzelfde gedaan, van Ai+ naar Z3 en heb een jaarcontract afgesloten met 6 mnd 50% korting. Als je je contract eerder opzegt, moet je de gekregen korting alsnog betalen, de resterende maanden als het goed is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzer90
ozzynator schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:25:
Contract beeindigen kan altijd natuurlijk, alleen zal afhankelijk van de voorwaarden er een eindfactuur gestuurd worden met de resterende abonnementsgelden.

Zou mooi zijn, nu een gratis decoder/tablet/korting krijgen bijvoorbeeld en volgende maand opzeggen omdat je verhuist.
Ik weet zeker dat hier misbruik voor gemaakt wordt. Bij bijvoorbeeld ADSL providers wordt hier ook aan de lopendeband misbruik van gemaakt. Leuke actie en dan via bepaalde wegen alsnog het contract laten annuleren. Ingecalculeerd risico's bij een actie..

Echter is dit niet vergelijkbaar naar mijn mening. Een verhuizing gebeurd sporadisch, één keer in de tien jaar gemiddeld. Daarnaast ben ik zeven jaar onafgebroken klant. Nu worden de voorwaarden opgesteld voor de massa. Absoluut normaal voor een groot bedrijf, maar enige coulance gezien de geschiedenis is toch wel prettig.
Nuevocasa schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:56:
[...]

Ik heb 2 maand geleden exact hetzelfde gedaan, van Ai+ naar Z3 en heb een jaarcontract afgesloten met 6 mnd 50% korting. Als je je contract eerder opzegt, moet je de gekregen korting alsnog betalen, de resterende maanden als het goed is niet.
Duidelijk. Dus gewoon verlenging aannemen. Ik kan uiteindelijk alleen maar quitte spelen of winnen. (Mocht ik bijvoorbeeld drie maanden voor einde contract verhuizen laat ik het gewoon doorlopen en neem ik het modem mee.)

[ Voor 23% gewijzigd door Metzer90 op 14-08-2013 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik dacht dat het zo zat: als je een contract aangaat dat afloopt op datum X, en jij verbreekt het contract vóór die datum, is Ziggo gerechtigd je abonnementsgeld tot op datum X te blijven innen. De reden voor het verbreken van het contract lijkt mij hierin volstrekt onbelangrijk. Zelfs al heb je bijvoorbeeld een acute aanval van ernstige technofobie en doe je alle techniek de deur uit, dat is vanuit het oogpunt van Ziggo ook geen geldige reden om het contract met hun op te zeggen.

Maar terwijl ik dit zat te typen ben ik ingehaald door Nuevocasa boven me: er blijkt er dus toch een soort coulance te zijn; de genoten korting moet je terugbetalen maar ze stoppen dus wel met innen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Jerrythafast schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:59:
Ik dacht dat het zo zat: als je een contract aangaat dat afloopt op datum X, en jij verbreekt het contract vóór die datum, is Ziggo gerechtigd je abonnementsgeld tot op datum X te blijven innen. De reden voor het verbreken van het contract lijkt mij hierin volstrekt onbelangrijk. Zelfs al heb je bijvoorbeeld een acute aanval van ernstige technofobie en doe je alle techniek de deur uit, dat is vanuit het oogpunt van Ziggo ook geen geldige reden om het contract met hun op te zeggen.

Maar terwijl ik dit zat te typen ben ik ingehaald door Nuevocasa boven me: er blijkt er dus toch een soort coulance te zijn; de genoten korting moet je terugbetalen maar ze stoppen dus wel met innen.
Volgens mij werkt Ziggo eigenlijk niet met jaarcontracten. Alleen met acties waarbij je de gekregen korting dus alsnog moet betalen bij het eerder opzeggen. Ik heb toen een brief gehad waarin dat ook staat. Ik heb ook nog steeds een opzegtermijn van 1 maand in 'Mijn ziggo' staan.

Daarnaast is het normaal dat wanneer jij een jaarcontract aan gaat je dat jaar ook moet betalen. Bij glasvezel werkt dat ook zo, verhuizen is daar geen reden om het jaar contract niet te hoeven te betalen. Dit geld voor meer andere diensten.

Edit:

Even een voorbeeld. Ik had een contract afgesloten die ik uiteindelijk toch heb geannuleerd bij concepts.
Het volgende geven zij aan:
Indien glasvezel van Concepts niet beschikbaar is op uw nieuwe adres, dan zult u, indien u nog in de eerste contractsperiode zit, uw abonnement moeten uitdienen. U ontvangt dan van ons een slotnota.

[ Voor 11% gewijzigd door Nuevocasa op 14-08-2013 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:42
dit is wat tess zegt bij het verhuizen:

Is Ziggo niet beschikbaar op uw nieuwe adres? U kunt uw abonnement elke dag opzeggen.

ziggo kan je niet verplichten tot betalen aangezien je de diensten niet kan afnemen, je kan dit ookwel even bij consumenten bond op zoeken, even uitzoeken doet wonderen.

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
dit is wat tess zegt bij het verhuizen:

Is Ziggo niet beschikbaar op uw nieuwe adres? U kunt uw abonnement elke dag opzeggen.

ziggo kan je niet verplichten tot betalen aangezien je de diensten niet kan afnemen, je kan dit ookwel even bij consumenten bond op zoeken, even uitzoeken doet wonderen.

sterker nog, de algemene voorwaarden:

Als de Klant verhuist naar een adres buiten het
het gebied waar Ziggo haar Diensten levert, of
naar een adres waar Ziggo een door de Klant
afgenomen Dienst niet levert of kan leveren,
dan heeft hij het recht het Abonnement
schriftelijk op te zeggen met inachtneming van
een opzegtermijn van een maand, dit op zijn
vroegst met ingang van de verhuisdatum. Dit
recht bestaat ook als voor het Abonnement
een minimumduur geldt. De Klant stuurt bij
deze opzegging een bewijs mee van zijn
inschrijving op het nieuwe adres.

Sorry voor de dubbel post, quote mezelf perongeluk en zie geen delete knop voor de oude ...

[ Voor 8% gewijzigd door Razenko op 14-08-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzer90
Ook gelezen inderdaad. Hier wordt echter niks vermeld over een eindafrekening of een 'boete'. Dit vind ik in de voorwaarden ook niet terug. Vandaar de vraag op tweakers.net. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
Metzer90 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:23:
[...]

Ook gelezen inderdaad. Hier wordt echter niks vermeld over een eindafrekening of een 'boete'. Dit vind ik in de voorwaarden ook niet terug. Vandaar de vraag op tweakers.net. ;)
er komt geen boete overheen, dat is alleen als je zonder geldige reden de diensten opzeg, verhuizen is echter wel een geldige reden.
heb zelf ook in callcenter gewerkt, dus weet er wel het 1 en ander vanaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzer90
Razenko schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:24:
[...]

er komt geen boete overheen, dat is alleen als je zonder geldige reden de diensten opzeg, verhuizen is echter wel een geldige reden.
Dan bel ik het nog even na, de medewerker heeft mij heel specifiek, met doorvragen, iets anders vermeld. Persoon gaf aan dat ik het volledige bedrag dien te betalen ondanks dat ik er geen gebruik meer :P van kan maken.

Ik hoop dat de medewerker het schriftelijk kan bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
Metzer90 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:35:
[...]

Dan bel ik het nog even na, de medewerker heeft mij heel specifiek, met doorvragen, iets anders vermeld. Persoon gaf aan dat ik het volledige bedrag dien te betalen ondanks dat ik er geen gebruik meer :P van kan maken.

Nogmaals

Staat er best wel duidelijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzer90
Razenko schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:37:
[...]

Nogmaals

Staat er best wel duidelijk ...
Metzer90 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:23:
[...]

Bedankt voor je input Razenko. Op het moment dat een medewerker mij iets vermeld en de voorwaarden over dit onderwerp naar mijn mening niet duidelijk zijn. Bevestig ik het liever dan het op een aanname te laten berusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
Metzer90 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:40:
[...]

[...]

Bedankt voor je input Razenko. Op het moment dat een medewerker mij iets vermeld en de voorwaarden over dit onderwerp naar mijn mening niet duidelijk zijn. Bevestig ik het liever dan het op een aanname te laten berusten.
Kan het ook anders uitleggen,
je hebt dan het recht om het op te zeggen met een opzegtermijn van een maand, dit mag als vroegst de verhuisdatum zijn, hier volgt dus geen boete of iets over, de medewerker heeft je verkeerd ingelicht, wat wel vaker gebeurd bij sales afdelingen, bel maar weer naar klantenservice, dan zal je er wel achter komen, anders navragen bij Opzeggingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Razenko schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:24:
[...]

Dus, stel, ik weet nu dat ik over 2 maanden ga verhuizen naar UPC land, dan zou ik me, indien nog geen klant, vandaag een abo afsluiten met gratis tablet of recorder bijvoorbeeld. Met hierbij een jaarcontract.

Dan kan ik volgens jou over 2 weken gewoon opzeggen en de buit houden?

Ben bang, dat het toch iets anders zal gaan uitwerken.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
ozzynator schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:49:
[...]

Dus, stel, ik weet nu dat ik over 2 maanden ga verhuizen naar UPC land, dan zou ik me, indien nog geen klant, vandaag een abo afsluiten met gratis tablet of recorder bijvoorbeeld. Met hierbij een jaarcontract.

er zitten natuurlijk haakjes en oogjes aan, daarom vragen ze ook het verhuis bewijs, daarin staat wanneer de verhuizing bekend was en dat soort dingen.
maar als jij naar UPC gebied gaat verhuizen kan ziggo jou niet tegen houden, hun kunnen dan geen diensten leveren en jij als consument bent niet verplicht om te betalen voor diensten die je niet kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ozzynator schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:49:
[...]

Want? Het staat er toch gewoon in de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Metzer90 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:35:
[...]

Nogmaals. Het is zoals ik eerder aan heb gegeven. Indien je binnen dat jaar het opzegt moet je gekregen korting tot dat moment alsnog betalen. De resterende maanden niet. Je gaat dat jaar contract aan om die korting te krijgen, als je dus eerder opzegt is het normaal dat je de gekregen korting alsnog moet betalen. Ziggo werkt in principe niet met jaarcontracten. Mijn contract is nog steeds per maand opzegbaar, alleen moet ik dan dus de gekregen korting betalen als ik eerder opzeg.

Edit: Dit geld ook voor een tablet die je hebt ontvangen, je moet de korting die je op de tablet hebt ontvangen dan als nog betalen.

Wat dat betreft is Ziggo wel netjes!! Er zijn veel bedrijven die niet zo werken, zoals Concepts wat ik een paar posts hiervoor heb aangegeven.

[ Voor 14% gewijzigd door Nuevocasa op 14-08-2013 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
martinusz schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:02:
[...]

Want? Het staat er toch gewoon in de voorwaarden.
Doe eens ALLE voorwaarden lezen dan:

Afrekening na opzegging
Valt de einddatum van uw abonnement halverwege of aan het eind van de maand? Dan ontvangt u meestal een rekening voor de hele maand erna. Dat komt omdat u bij Ziggo vooruitbetaalt voor de hele maand.

Na beëindiging van het abonnement verrekenen we eventuele ontstane tegoeden met komende facturen. Bent u geen klant meer bij Ziggo en zijn er dus geen facturen te verrekenen, dan storten we het bedrag op uw rekening. Kijk voor meer informatie over de pagina Facturen en Betalen.

Heeft u een jaarcontract? Dan is uw product één jaar na de ingangsdatum van uw contract voor het eerst opzegbaar. Is de ingangsdatum bijvoorbeeld 17 februari 2013, dan loopt het jaarcontract af op 17 februari 2014. Daarna kunt u elke maand opzeggen.

Heeft u een contract van 2 jaar? Dan kunt u uw abonnement twee jaar na de ingangsdatum van uw contract opzeggen. Is de ingangsdatum bijvoorbeeld 1 juli 2013, dan loopt het contract af op 1 juli 2015. Daarna kunt u elke maand opzeggen.

Zegt u het abonnement op binnen 1 jaar na de ingangsdatum van uw jaarcontract? Of zegt u op binnen 2 jaar na de ingangsdatum van een contract van 2 jaar? Dan krijgt u een factuur voor alle abonnementskosten voor de rest van de periode van het contract na de opzegging.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
ozzynator schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:25:
[...]

Doe eens ALLE voorwaarden lezen dan:

Afrekening na opzegging
Valt de einddatum van uw abonnement halverwege of aan het eind van de maand? Dan ontvangt u meestal een rekening voor de hele maand erna. Dat komt omdat u bij Ziggo vooruitbetaalt voor de hele maand.

Na beëindiging van het abonnement verrekenen we eventuele ontstane tegoeden met komende facturen. Bent u geen klant meer bij Ziggo en zijn er dus geen facturen te verrekenen, dan storten we het bedrag op uw rekening. Kijk voor meer informatie over de pagina Facturen en Betalen.

Heeft u een jaarcontract? Dan is uw product één jaar na de ingangsdatum van uw contract voor het eerst opzegbaar. Is de ingangsdatum bijvoorbeeld 17 februari 2013, dan loopt het jaarcontract af op 17 februari 2014. Daarna kunt u elke maand opzeggen.

Heeft u een contract van 2 jaar? Dan kunt u uw abonnement twee jaar na de ingangsdatum van uw contract opzeggen. Is de ingangsdatum bijvoorbeeld 1 juli 2013, dan loopt het contract af op 1 juli 2015. Daarna kunt u elke maand opzeggen.

Zegt u het abonnement op binnen 1 jaar na de ingangsdatum van uw jaarcontract? Of zegt u op binnen 2 jaar na de ingangsdatum van een contract van 2 jaar? Dan krijgt u een factuur voor alle abonnementskosten voor de rest van de periode van het contract na de opzegging.
correct, maar daar staat niks in over verhuizen,
pak de algemene voorwaarden er maar bij, dan krijg je de tekst te zien die ik heb gepost, die gaat echt over verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
jaja, ik zeg ook niet dat je niet kunt of mag opzeggen, maar rechten en plichten zijn 2 verschillende dingen. Dat wil ik er maar mee aangeven.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ze je die tablet in rekening brengen omdat je je contract voortijdig opzegt kan dat trouwens nog aardig in de papieren lopen ook.

Toen wij vorige maand overstapten kozen we voor de 10.1" variant voor € 150. Op de factuur staat € 399 als nieuwprijs, met € 249 korting van Ziggo. Betekent dus waarschijnlijk dat we € 249 kunnen gaan neertellen als we nu zouden verhuizen.

Overigens voel ik me nu behoorlijk afgezet, want ik zie nu dat de 10.1" variant geen € 150 meer kost, maar € 90 euro. Weer € 60 door de plee gespoeld. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:02

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Jerrythafast schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:18:
Als ze je die tablet in rekening brengen omdat je je contract voortijdig opzegt kan dat trouwens nog aardig in de papieren lopen ook.

Toen wij vorige maand overstapten kozen we voor de 10.1" variant voor € 150. Op de factuur staat € 399 als nieuwprijs, met € 249 korting van Ziggo. Betekent dus waarschijnlijk dat we € 249 kunnen gaan neertellen als we nu zouden verhuizen.

Overigens voel ik me nu behoorlijk afgezet, want ik zie nu dat de 10.1" variant geen € 150 meer kost, maar € 90 euro. Weer € 60 door de plee gespoeld. :(
Inderdaad, met een 20 euro en een paar cent afschrijving / boete vermindering per maand.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzer90
Telefonischcontact gehad.

Indien Ziggo niet kan leveren naar aanleiding van een verhuizing mag het contract kosteloos binnen het jaarcontract beindigt worden. Gelijk maar verlengd dus.

Vind het wel jammer dat ik de eerste keer helemaal verkeerd geinformeerd ben. Bedank voor de assistentsie iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Laatst online: 17:03

Pykow

Angelo OTR

Kan je ook een backup terug zetten ofzo van ziggo of heeft iemand ervaring ermee dat je wel verbinding hebt.
maar geen youtube of Teamspeak kunt gebruiken en dat skype ook steeds uitvalt ?
Zowel via een Nexus 7 als op mijn PC gaat het vaak mis.

en ik heb wel gewoon verbinding naar de router toe.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-10 12:46
Pykow schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:42:
Kan je ook een backup terug zetten ofzo van ziggo of heeft iemand ervaring ermee dat je wel verbinding hebt.
maar geen youtube of Teamspeak kunt gebruiken en dat skype ook steeds uitvalt ?
Zowel via een Nexus 7 als op mijn PC gaat het vaak mis.

en ik heb wel gewoon verbinding naar de router toe.
Mja, dat kan van alles zijn... Al geprobeerd het modem te herstarten (stekker eruit, even wachten, stekker er weer in)? Verder is het ook de moeite om even alle kabels te controleren (vooral die van kabel-aansluitpunt naar modem) en als je normaal altijd via WiFi werkt het eens met een kabel proberen.

En als deze obvious zaken niet helpen zal je de helpdesk moeten bellen. Die kunnen o.a. de signaalkwaliteit uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Ik heb sinds kort Ziggo met het Cisco-modem en slechts een ding vind ik irritant: ik kan vanaf mijn mobiele telefoon of tablet via wifi niet mijn HTPC benaderen door 'galactica' (de naam van die machine) in te tikken, het moet per se met een IP-adres. Vanaf mijn desktop lukt dit wel. Zowel de HTPC als mijn desktop zijn bedraad aangesloten, maar ze hebben wel dezelfde DNS-server als de draadloze apparaten.

Natuurlijk kan ik voor mijn HTPC een pre-assigned IP instellen en daar gebruik van maken, maar ik ben toch wel benieuwd wat hier aan de hand is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 21:30
Zit nog steeds te wachten op die snelheidsverhoging van 120 naar 150Mbit.. Iemand uit Regio Enschede die al de nieuwe snelheid heeft?
Die verhoging zou vanaf 1 juli (gefaseerd) in gaan maar dat het zo lang zou duren..

Update: nou toeval of niet, maar na een reset van mn modem nu ook 150Mbit/s!
Speedtest.ziggo.nl komt tot 148Mbit/s netjes dus.

[ Voor 47% gewijzigd door Tmaster op 14-08-2013 22:27 ]

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
ik weet niet of je daarvoor al gereset had, maar de meesten hier hadden namelijk een paar weken geleden hun modem gereset waardoor ze eerder van de nieuwe snelheid konden genieten.

(oh en de verhoging was trouwens uitgesteld ipv dat het vanaf 1 juli gefaseerd in zou gaan, zou iedereen officieel vanaf vandaag de nieuwe snelheid hebben)

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:41
Vorige maand de wijziging doorgegeven van A1E naar Z3. Bleek dinsdag dat Ziggo er Z2 van had gemaakt. Gelijk gewijzigd op de website naar Z3.

Precies om 24.00 uur viel mijn verbinding weg (handig als je online FIFA aan het spelen bent...) en was het omgezet naar Z3.

Er zal snachts wel één grote batch aan veranderingen draaien denk ik :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

Iemand enig idee hoe ik bij Ziggo een abusemelding doe? We hebben bij Tweakers last van een bepaalde gebruiker. abuse@ en security@ lijken geen respons op te leveren, en van de brij aan onduidelijke informatie op de website wordt het ook niet beter...

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:47
@floppus

https://www.ziggo.nl/#kla...p-internet/wat-doet-ziggo

(niet dat je daar veel wijzer van wordt ;))

[ Voor 20% gewijzigd door jostefa op 15-08-2013 15:52 ]

Verwijderd

Nee inderdaad, een algemeen contactformulier...

https://www.ziggo.nl/#kla...dpunt-beveiligingslekken/
Deze verwijst ook naar een "lees meer"

https://www.ziggo.nl/klan...rnet/risicos-op-internet/
En daar is weer geen contactmogelijkheid...

Misschien dan toch maar bellen, maar dan heb ik alsnog een mailadres nodig om bewijsmateriaal heen te sturen. Apart hoor, tot dusverre bij iedere andere aanbieder een vlotte en proactieve respons gehad.

• Dennis-L
Abuse (Misbruik) kan aan Ziggo gemeld worden via het
contactformulier
.
Vul vervolgens het contactformulier
zo volledig mogelijk in en verstuur het formulier

https://static.ziggo.nl/images/Ziggo-Abuse_tcm14-1607.pdf

[ Voor 20% gewijzigd door Dennis-L op 15-08-2013 15:58 ]

Verwijderd

Bizar, abusemelding via een standaard contactformulier...

• Dennis-L
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:59:
Tja. :9

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:00

The Executer

Lekker belangrijk!

Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:59:
Heb Tessa even misbruikt O-) , en ze kwam met het volgende:

Uw vraag: Abuse melden?

U kunt misbruik melden door het contactformulier in te vullen. Kies voor `Vraag`, `Internet` en vervolgens `Misbruik`. Stuur alle gegevens van de e-mail mee in het bericht zodat wij u goed kunnen helpen.

Ik weet niet hoeveel stappen ze hebben in het formulier, maar dit zou je dus in moeten vullen.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Verwijderd

Ja, maar gedaan... Maar gevraagd om een contactpersoon na wat uitleg. Ik ga geen bewijzen een random pool van supportmedewerkers insturen... ;)

@below; als rasechte Tweaker maak ik uiteraard geen gebruik van vrijwillige virussen als Facebook ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2013 16:13 ]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:43
Probeer ze anders eerst via Facebook te benaderen, daar zijn ze vaak wel snel en behulpzaam.
Pagina: 1 ... 44 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]