Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:43
Arie- schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:03:
[...]
Ik had jammer genoeg je post maandag gemist, anders had ik wel eerder gereageerd. Ik had niet alles vermeld wat ik gecontroleerd had en ingesteld had, sorry daarvoor.
- 5GHz is geen optie
- Er zijn netwerken in de buurt, maar op veel momenten waarop ik verbinding wil maken is mijn netwerk veruit het sterkste signaal in de nabijheid, opnieuw opstarten van de modem heeft dan ook vaak geen zin. Handmatig wisselen tussen kanalen zou een minder gunstige situatie opleveren.
- Thuis zijn aanwezig: twee laptops, twee Android telefoons, één iPad. (Laptops bedraad aansluiten heeft absoluut geen voorkeur)
- Wifispots is disabled (of niet beschikbaar)
- Er zijn geen torrents actief, of andere programma's waarvan ik weet dat zij veel verbindingen opzetten.
- Het probleem zit -voor zover ik kan beoordelen echt in het verbinding maken met Wi-Fi gedeelte, als ik eenmaal verbinding heb werkt alles goed. Het komt ook regelmatig voor dat het er slechts één apparaat geen verbinding krijgt, maar de andere apparaten wel.

Ik kom er wel zojuist achter dat zojuist het volgende gebeurde waarna opeens alle apparaten weer verbinding konden maken.
t=22:00; (al sinds gisteravond), apparaten kunnen geen verbinding maken
t=08:00; nog altijd geen verbinding kunnen maken
t=08:05; opeens kunnen apparaten weer verbinding maken. Kijkend in inSSIDer zie ik dat dat de modem kanaal heeft gewisseld, naar een veel meer gebruikte frequentie. Ondanks die meer gebruikte frequentie kunnen apparaten weer verbinding krijgen.
t=08:15; handmatig weer op het gunstigste kanaal gezet, apparaten blijven verbinding kunnen maken.

Ter illustratie een screenshot uit inSSIDer:
[afbeelding]
Op dit moment is kanaal 11 het gunstigst. Toch komt het voor dat verbinding krijgen in een soortgelijke situatie gewoonweg niet lukt, als dan de modem schakelt naar het minder gunstige 1 werkt alles opeens weer. Handmatig naar 11 schakelen en alles blijft werken. Schakelen naar auto waarbij de modem niet besluit van kanaal te wisselen: de modem blijft werken.

Mijn gevoel zegt dat er software matig iets in de modem spaakloopt waardoor verbinding maken onmogelijk is, zelfs zittend naast de modem, op "connect" rammend. Het is gewoon vervelend want ik kan het niet echt goed reproduceren, ik heb gewoon een rot gevoel gekregen bij dit modem mbt. het Wi-Figedeelte. Voorheen, met de Online modem, nooit problemen met Wi-Fi gehad, dit was tot een week geleden.
Het is niet per definitie zo dat in jouw omgeving kanaal 11 "schoon" is, het kan zijn dat apparaten (op mijn werk hebben we gehad dat 1 alarm sensor een oud model enorm stoorde op 1 kanaal) verstoring uitstralen. Dat kan je met een pc niet meten dan moet je een spectrum analyzer hebben.

Wellicht meet het modem onder water meer zaken zoals het "noise level" van een kanaal en kiest daarom niet voor kanaal 11. Terwijl jij als gebruiker een plaatje ziet en denk "11 = leeg = het beste"

Zou het modem zelf laten kiezen gaat tenslotte om een werkende verbinding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
lanerios schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:19:
Uiteindelijk met veel moeite opgezegd. Eerst "Dus u wilt verhuizen?" "Nee, alles opzeggen" "Per wanneer verhuist u" >_>

Dan ipv opzeggen over een snelheidsverhoging.
Dan een hele preek waarom zij zoveel beter zijn dan glasvezel
Dan een hele preek waarom de concurent zo slecht is (ze weten niet eens naar wie ik overstap)

Erg jammer, maar het moet maar.
Waarom heb je opgezegd dan? Het lijkt me wel normaal dat ze je proberen te behouden als klant. Volgens mij worden de werknemers daar ook op afgerekend. Dus ik kan die rare vragen wel begrijpen :P

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-05 11:10
lanerios schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:19:
Uiteindelijk met veel moeite opgezegd. Eerst "Dus u wilt verhuizen?" "Nee, alles opzeggen" "Per wanneer verhuist u" >_>

Dan ipv opzeggen over een snelheidsverhoging.
Dan een hele preek waarom zij zoveel beter zijn dan glasvezel
Dan een hele preek waarom de concurent zo slecht is (ze weten niet eens naar wie ik overstap)

Erg jammer, maar het moet maar. Jarenlang erg veel plezier gehad van Ziggo, alleen de laatste tijd ging de service toch zeer achteruit.
Ik zou het vreemder vinden als ze hun concurrent wel gingen aanprijzen :? ik snap je punt niet helemaal.
Maar je hebt opgezegd...dus wegwezen hier ;) :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-05 14:35
Ben ik met je eens. Maar ze begonnen gelijk met: "Wij hebben nooit downtime, ons wifi netwerk is een geweldig idee die niemand nadoet" e.d. Voor mij hoeft dat niet.
Blijf nog wel in dit topic rondhangen hoor, ken genoeg mensen met ziggo waarvoor ik dingen in de gaten hou :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-05 05:24
Hebben jullie ook gelezen dat de CI Interactieve kaart beschikbaar is? De interactieve functie wordt pas later beschikbaar gemaakt.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-05 09:02
lanerios schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:33:
Ben ik met je eens. Maar ze begonnen gelijk met: "Wij hebben nooit downtime, ons wifi netwerk is een geweldig idee die niemand nadoet" e.d. Voor mij hoeft dat niet.
Blijf nog wel in dit topic rondhangen hoor, ken genoeg mensen met ziggo waarvoor ik dingen in de gaten hou :)
Wel een beetje rare beweringen ook, die 'wij hebben nooit downtime' (klopt gewoonweg niet) en dat wifi-netwerk idee bestond al veel langer in het buitenland (België bijv), via FON en in NL zijn diverse providers dat ook reeds aan het nadoen (UPC o.a.).

Ze kunnen beter hameren op échte pluspunten van hun aanbod (beeldkwaliteit, meerdere smartcards, enz.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:06
Sinds een tijdje nieuwe interactieve hd ontvanger , met een mooie dongel erbij om hem aan de wifi te knopen zodat de interaktief functies werken.

Leuk en aardig , ik krijg de hd ontvanger met geen geweld aan mijn wifi netwerk verbonden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:24:
[...]

Het is niet per definitie zo dat in jouw omgeving kanaal 11 "schoon" is, het kan zijn dat apparaten (op mijn werk hebben we gehad dat 1 alarm sensor een oud model enorm stoorde op 1 kanaal) verstoring uitstralen. Dat kan je met een pc niet meten dan moet je een spectrum analyzer hebben.

Wellicht meet het modem onder water meer zaken zoals het "noise level" van een kanaal en kiest daarom niet voor kanaal 11. Terwijl jij als gebruiker een plaatje ziet en denk "11 = leeg = het beste"

Zou het modem zelf laten kiezen gaat tenslotte om een werkende verbinding :+
Dank je voor je reactie.
Het is jammer genoeg zo dat ik er pas mee ben gaan knooien nadat bleek dat het regelmatig lastig bleek om verbinding te krijgen, de modem heeft altijd op auto gestaan en staat dat nu ook weer. En ik herhaal maar even dat er met het oude modem van Online nooit problemen waren om verbinding te krijgen met Wi-Fi, de ervaring is daadwerkelijk minder. Even zien of deze problemen de komende dagen blijven, anders maar even bellen om te vragen wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:30
Galaxis schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:03:
Sinds een tijdje nieuwe interactieve hd ontvanger , met een mooie dongel erbij om hem aan de wifi te knopen zodat de interaktief functies werken.

Leuk en aardig , ik krijg de hd ontvanger met geen geweld aan mijn wifi netwerk verbonden :(
had ik ook, eerst met kabel aangesloten op netwerk, daarna opnieuw de dongel laten zoeken en toen was het zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:04
marcel23456 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:35:
Afgelopen nacht na onderhoud van Ziggo nu ook 4 upload kanalen actief. daarmee is de uploadsnelheid wel verbeterd vinden wij. Nu exact 14.8 up...top :)
Dus jij had al de verhoging eerst met 1 upload kanaal? Ik vraagt dit omdat bij mij nog steeds 1 upload kanaal actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
ozzynator schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:39:
[...]

had ik ook, eerst met kabel aangesloten op netwerk, daarna opnieuw de dongel laten zoeken en toen was het zo gepiept.
had ik ook al geprobeerd , helaas is dat ook niet de oplossing :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:27
Galaxis schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:12:
[...]

had ik ook al geprobeerd , helaas is dat ook niet de oplossing :(
Toevallig je WiFi netwerk op 5Ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
FlorisD schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:54:
[...]

Wel een beetje rare beweringen ook, die 'wij hebben nooit downtime' (klopt gewoonweg niet) en dat wifi-netwerk idee bestond al veel langer in het buitenland (België bijv), via FON en in NL zijn diverse providers dat ook reeds aan het nadoen (UPC o.a.).

Ze kunnen beter hameren op échte pluspunten van hun aanbod (beeldkwaliteit, meerdere smartcards, enz.).
Je weet dat UPC aandelen heeft in Ziggo? ;) naja het moederbedrijf dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Even een stomme vraag... Maar als ik de snelheid van mijn internetabonnement verhoog, gaat dan mijn wifi snelheid ook omhoog?

Ik heb nu alles in 1 plus (60/6Mbit/s) met een wifi snelheid op mijn iPad 4 van 17Mbps/2Mbps

Modem in bridge met daarachter 1x een Airport Extreme als router en 3 airports als AP's

Als ik nu overstap naar Extra met 150/15Mbit/s gaat de wifi snelheid dan ook hoger zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je abo staat los van wifi, dus nee ;) Als je nu al met wifi de volle snelheid niet kan benutten, dan kan dat na een verhoging alsnog niet.

[ Voor 57% gewijzigd door Raven op 07-08-2013 14:40 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:09
17/2 op een tablet is wel aan de lage kant...Airport Extreme is een goede router en met 5Ghz ondersteuning net als de iPad. De Airports functioneren wel echt als AP en niet toevallig als range extender?

Op mijn SGS S4 haal ik gewoon 60/6 over 5Ghz wifi, mijn Nexus 7 doet over 2.4Ghz 40/6 ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Dennis-L schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:21:
[...]

Toevallig je WiFi netwerk op 5Ghz?
Nee , 2,4ghz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbruinsslot
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-12-2022
Heeft iemand hier ervaring met het versterken van een wifi-hotspot van Ziggo? Op mijn werk mogen privételefoons geen gebruik maken van de bedrijfs-wifi. Aan de overkant van de straat zit echter iemand met een Ziggo hotspot. Het signaal is echter net te zwak voor een constante verbinding.

Kan ik dit met een gewone wifi-repeater / range extender versterken zodat ik wel een goede verbinding kan krijgen? Of krijg ik dan problemen met het instellen van de repeater?

Thanks!

*Via wifi Analyzer op mijn telefoon zie ik dat het Ziggo signaal tussen de -89 dBm en niet vindbaar zit. Het is dus erg laag, maar hopelijk genoeg om te versterken met betere ontvangers.

[ Voor 17% gewijzigd door bbruinsslot op 07-08-2013 16:39 . Reden: signaal sterkte toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
Als je telefoon al niet bij de wifi kan, dan kan een range extender dat waarschijnlijk ook niet. Of je moet halverwege de straat in de lantaarnpaal de extender hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:07

Koppensneller

winterrrrrr

Vergeet niet dat een range extender waarschijnlijker grotere antennes heeft dan je telefoon. Mijn laptop heeft in veel situaties ook een betere ontvangst dan mijn mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
nooberke schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:49:
17/2 op een tablet is wel aan de lage kant...Airport Extreme is een goede router en met 5Ghz ondersteuning net als de iPad. De Airports functioneren wel echt als AP en niet toevallig als range extender?

Op mijn SGS S4 haal ik gewoon 60/6 over 5Ghz wifi, mijn Nexus 7 doet over 2.4Ghz 40/6 ongeveer
AP/Range Extender.. Ik heb 1 SSID door heel het huis. Ik weet dat het gebruik van deze constructie niet ten gunste komt van de internetsnelheid.

Daarom dacht ik dat als ik er procentueel op vooruit ga qua internetsnelheid, de wifi snelheid dan ook omhoog zou kunnen gaan?
Dus van 60Mbit blijft nu 20Mbit over en van 150Mbit blijft dan 50Mbit over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:09
readytoflow schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 17:16:
[...]

AP/Range Extender.. Ik heb 1 SSID door heel het huis. Ik weet dat het gebruik van deze constructie niet ten gunste komt van de internetsnelheid.

Daarom dacht ik dat als ik er procentueel op vooruit ga qua internetsnelheid, de wifi snelheid dan ook omhoog zou kunnen gaan?
Dus van 60Mbit blijft nu 20Mbit over en van 150Mbit blijft dan 50Mbit over?
Je draadloze netwerk is de beperkte factor, ook al zou je een verbinding van een Gbit hebben zou het nog niet sneller gaan

Een range-extender is dramatisch voor de snelheid/stabiliteit (RE=pakt bestaand wifi signaal op en zend het weer opnieuw uit)

Een accespoint is niks mis mee (Vanaf een bekabelde aansluiting een wifi zender maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
jaaoie17 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:06:
[...]

Dus jij had al de verhoging eerst met 1 upload kanaal? Ik vraagt dit omdat bij mij nog steeds 1 upload kanaal actief is.
Ja, de verhoging had ik vorige week al, afgelopen zondag op maandagnacht was er onderhoud en daarna had ik de 4 upload kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-02 14:41

iNFiNiTY-

pro

Is het zo dat je met de Cisco ontvangers geen uitzending gemist kan gebruiken en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:49

IkWilbert

Het is mij!

iNFiNiTY- schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:25:
Is het zo dat je met de Cisco ontvangers geen uitzending gemist kan gebruiken en dergelijke?
Dat zou gewoon moeten werken als alles goed is aangesloten

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
iNFiNiTY- schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:25:
Jawel hoor.
Hier moet je echter wel de retourgeschikte versterker voor aansluiten, wat nogal wat mensen vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Dennis-L schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:11:
[...]

Jawel hoor.
Hier moet je echter wel de retourgeschikte versterker voor aansluiten, wat nogal wat mensen vergeten.
Ik heb een Tratec FRA 752/n
Alles werkt behalve als ik uitzending gemist wil ''bekijken''

''zoekt netwerk, probeer het later opnieuw''

[ Voor 6% gewijzigd door iNFiNiTY- op 07-08-2013 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

iNFiNiTY- schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:31:
[...]

Ik heb een Tratec FRA 752/n
Alles werkt behalve als ik uitzending gemist wil ''bekijken''

''zoekt netwerk, probeer het later opnieuw''
Knippert het ledje op de voorkant van de decoder, of brandt deze constant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Timmert schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:57:
[...]

Knippert het ledje op de voorkant van de decoder, of brandt deze constant?
Deze knippert (groen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Laatst online: 12-10-2020
iNFiNiTY- schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:59:
[...]

Deze knippert constant (groen)
Ik vermoed dat je interne modem defect is in de cisco. Ik heb er boven 1 staan die heeft exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
marcel23456 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 21:00:
[...]

Ik vermoed dat je interne modem defect is in de cisco. Ik heb er boven 1 staan die heeft exact hetzelfde.
Die knippert ook als je geen retourgeschikte versterker gebruikt of als deze defect is.
@iNFiNiTY- Heb je je decoder al eens naar fabrieksinstellingen gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:52
Ik heb sinds 20:45 geen beeld meer op meerdere zenders, waaronder NED 1,2 en 3. Melding : E38-32 Programma is momenteel niet beschkbaar. Regio Voorburg. Nog meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Zoals gezegd, even naar de fabrieksinstellingen resetten. Ook een slechte kwaliteit coaxkabel of wandcontactdoos kan problemen opleveren. Daarnaast heeft ie minimaal 64% signaal nodig om goed te functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:02:
Ik heb sinds 20:45 geen beeld meer op meerdere zenders, waaronder NED 1,2 en 3. Melding : E38-32 Programma is momenteel niet beschkbaar. Regio Voorburg. Nog meer mensen hier last van?
Jep, hier ook (Wassenaar). Staat ook op Ziggo.nl: door een signaalstoring is digitale televisie niet beschikbaar.

Ik ontvang een heel enkele zender nog wel, maar wel met een BER van in de duizenden. Wonderlijk dat 't beeld en geluid geen kraakje vertoont op die zenders; in het analoge tijdperk had je nu vast naar grijze sneeuwpoppetjes zitten kijken. Wel jammer van de andere 99% van de zenders, want daar bakt m'n TV helemaal niks meer van.

[ Voor 6% gewijzigd door Jerrythafast op 07-08-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Laatst online: 21:52
Jerrythafast schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:09:
[...]

Jep, hier ook (Wassenaar). Staat ook op Ziggo.nl: door een signaalstoring is digitale televisie niet beschikbaar.

Ik ontvang een heel enkele zender nog wel, maar wel met een BER van in de duizenden. Wonderlijk dat 't beeld en geluid geen kraakje vertoont op die zenders; in het analoge tijdperk had je nu vast naar grijze sneeuwpoppetjes zitten kijken. Wel jammer van de andere 99% van de zenders, want daar bakt m'n TV helemaal niks meer van.
Dank voor je berichtje, dan wachten we maar af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Timmert schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:03:
[...]

Zoals gezegd, even naar de fabrieksinstellingen resetten. Ook een slechte kwaliteit coaxkabel of wandcontactdoos kan problemen opleveren. Daarnaast heeft ie minimaal 64% signaal nodig om goed te functioneren.
Ik gebruik een Hirschmann KOKA799 coax. De kabel is het probleem niet. Ik zal hem zo even resetten naar fabriek, en kijken of hij het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

iNFiNiTY- schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:13:
[...]

Ik gebruik een Hirschmann KOKA799 coax. De kabel is het probleem niet. Ik zal hem zo even resetten naar fabriek, en kijken of hij het doet.
Heeft hij ooit eerder gewerkt? Of nog nooit?
Het AOP kan ook nog een spelbreker zijn, en de UMU01 splitter moet daar sowieso vanaf als je de interactieve functie van de Cisco wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Timmert schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:21:
[...]

Heeft hij ooit eerder gewerkt? Of nog nooit?
Het AOP kan ook nog een spelbreker zijn, en de UMU01 splitter moet daar sowieso vanaf als je de interactieve functie van de Cisco wilt gebruiken.
Hoezo moet de splitter eraf? Hij heeft het nooit gedaan, ik heb me er niet zo in verdiept op dat moment want ik was druk, maar ook al gebruik ik het bijna niet tot nooit... wil ik wel dat het werkt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
iNFiNiTY- schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:34:
[...]

Hoezo moet de splitter eraf? Hij heeft het nooit gedaan, ik heb me er niet zo in verdiept op dat moment want ik was druk, maar ook al gebruik ik het bijna niet tot nooit... wil ik wel dat het werkt. :9
Ja die splitter moet er tussenuit
Je sluit de versterker rechtstreeks aan op je AOP
En daarna sluit je de modem en ontvanger aan op de versterker.
Geen splitter gebruiken!

https://www.ziggo.nl/#kla...ale-televisie-installeren

[ Voor 8% gewijzigd door Dennis-L op 07-08-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

iNFiNiTY- schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:34:
[...]

De splitter is niet retourgeschikt op de TV poort, dus de Cisco krijgt geen contact met de servers van Ziggo.
Is overigens de meest gemaakte fout bij niet werkende ITV installaties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Timmert schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:50:
[...]

De splitter is niet retourgeschikt op de TV poort, dus de Cisco krijgt geen contact met de servers van Ziggo.
Is overigens de meest gemaakte fout bij niet werkende ITV installaties ;)
Het is door hun monteur geinstalleerd. Zegt voldoende lijkt me. Ik was op dat moment druk met verbouwing/schilderen. Maar goed, als je wilt dat iets het goed doet... Ik ga morgen wel even puzzelen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:28
Zie net in de nieuwsbrief dat er nu ook interactieve CI+ modules zijn voor Ziggo. Klinkt interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 23:35

D4NG3R

kiwi

:)

Hebben we het hierboven over dit ding:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4115/4923809634_904a6659e3.jpg

of over een daadwerkelijke splitter:
Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/306.jpg

De 1e kan moet wel gewoon. De 2e kan niet zomaar.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
D4NG3R schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:24:
Hebben we het hierboven over dit ding:
[afbeelding]

of over een daadwerkelijke splitter:
[afbeelding]

De 1e kan moet wel gewoon. De 2e kan niet zomaar.
Bij interactice TV met een Cisco MOET de UMU weg.

https://www.ziggo.nl/klan...ale-televisie-installeren
Cisco kiezen en dan optie F.

"Signaalverdeler verwijderen

De signaalverdeler die op deze hoofdaansluiting zit heeft u niet meer nodig. Verwijder de signaalverdeler door het een kwartslag naar links te draaien en naar u toe te trekken."

[ Voor 27% gewijzigd door Dennis-L op 08-08-2013 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 23:35

D4NG3R

kiwi

:)

Dennis-L schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:25:
In dat geval mag je mij uitleggen hoe je nog internet / radio gaat ontvangen. (Ik heb zelf een Humax zonder ITV dus ik weet serieus niet wat er qua aansluiting zo anders zou moeten zijn :+ ).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
D4NG3R schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:27:
[...]

In dat geval mag je mij uitleggen hoe je nog internet / radio gaat ontvangen. (Ik heb zelf een Humax zonder ITV dus ik weet serieus niet wat er qua aansluiting zo anders zou moeten zijn :+ ).
Versterker rechtstreek aansluiten op je AOP
En vervolgens je modem en cisco ontvanger(S) aansluiten op je versterker.
Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dennis-L schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:28:
[...]

Versterker rechtstreek aansluiten op je AOP
En vervolgens je modem en ontvanger(S) aansluiten op je versterker.
Punt.
Dit. Anders gaat het inderdaad niet werken. Dat wil zeggen, met een Cisco ITV box. De Humaxen en Samsungs hebben geen ingebouwd kabelmodem maar een LAN/WiFi aansluiting, daar kun je de UMU wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:11
Basekid schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:10:
Zie net in de nieuwsbrief dat er nu ook interactieve CI+ modules zijn voor Ziggo. Klinkt interessant!
Alleen bijna geen TV die er geschikt voor is. Misschien de allerlaatste 2013 modellen, en dan ook nog van specifieke fabrikanten, maar het tabelletje met geschikte modellen is vrij leeg wat vinkjes voor interactieve CI+ module betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_JGC_ schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:57:
Alleen bijna geen TV die er geschikt voor is. Misschien de allerlaatste 2013 modellen, en dan ook nog van specifieke fabrikanten, maar het tabelletje met geschikte modellen is vrij leeg wat vinkjes voor interactieve CI+ module betreft.
Die site werkt niet helemaal lekker. Zoek je op modelnummer dan zie je meteen of een tv werkt.
De samsung 2013 lijn is prima geschikt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 23:07
Met de ontwikkelingen in TV-land, mag je tegenwoordig wel elke 2 jaar een nieuwe gaan kopen. Nou helaas pindakaas, ik blijf 't lekker uithouden met m'n non-smart TV van Sony tot ie kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Dennis-L schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:25:
[...]

https://www.ziggo.nl/klan...ale-televisie-installeren
Cisco kiezen en dan optie F.

"Signaalverdeler verwijderen

De signaalverdeler die op deze hoofdaansluiting zit heeft u niet meer nodig. Verwijder de signaalverdeler door het een kwartslag naar links te draaien en naar u toe te trekken."
Ik heb deze; http://i91.photobucket.co...rentuser1961/SS850610.jpg (links)

En de versterker zit op die contactdoos gemonteerd met een schroefje, en dan verbonden met een kabeltje (nu even niet meer) maar goed.

[ Voor 11% gewijzigd door iNFiNiTY- op 08-08-2013 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
iNFiNiTY- schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 17:24:
[...]

Ik heb deze; http://i91.photobucket.co...rentuser1961/SS850610.jpg (links)

En de versterker zit op die contactdoos gemonteerd met een schroefje, en dan verbonden met een kabeltje (nu even niet meer) maar goed.
Die rechter moet er tussenuit.
Je versterker moet rechtstreeks op die linker aansluiting.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennis-L op 08-08-2013 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Dennis-L schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 18:12:
[...]

Die rechter moet er tussenuit.
Je versterker moet rechtstreeks op die linker aansluiting.
Ik heb de rechter niet eens.. (niet mijn foto) vandaar dat ik ook (links) erbij zette. Ik heb de versterker op de ''linker'' vastgeschroefd zitten en met een klein kabeltje verbonden..

[ Voor 5% gewijzigd door iNFiNiTY- op 08-08-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
iNFiNiTY- schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 18:33:
[...]

Ik heb de rechter niet eens.. (niet mijn foto) vandaar dat ik ook (links) erbij zette. Ik heb de versterker op de ''linker'' vastgeschroefd zitten en met een klein kabeltje verbonden..
Ah ik meende dat je ergens zei dat je ook nog een splitter er tussen had.
Dus je hebt AOP -> versterker -> Cisco ?

Zoiets
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/28iro93.jpg

Brandt het lampje op je versterker wel?

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis-L op 08-08-2013 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Dennis-L schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:11:
[...]

Ja, en alles werkt gewoon tv, internet, telefoon. Geen splitter. Maar ook geen uitzending gemist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
kan je ook instellen dat die hotspot op een ander kanaal uitzendt dan je eigen WiFi in verband met interferentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
sambalbaj schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:28:
kan je ook instellen dat die hotspot op een ander kanaal uitzendt dan je eigen WiFi in verband met interferentie?
Nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
iNFiNiTY- schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:22:
[...]

Ja, en alles werkt gewoon tv, internet, telefoon. Geen splitter. Maar ook geen uitzending gemist :P
Stom dan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
iNFiNiTY- schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:22:
[...]

Heb ook een Cisco, geen idee welk nummer... maar ik moest vorig jaar na installatie interactieve TV nog zelf installeren op dat ding, ging niet vanzelf aldus de monteur? En zonder dat deed uitzending gemist het niet bij mij. Zit in het menu onder systeem in dat geval hier thuis.

En anders weet ik het ook niet :P

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gebruikt iemand hier de gratis internetbeveiliging van Ziggo? Is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

martinusz schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:11:
Gebruikt iemand hier de gratis internetbeveiliging van Ziggo? Is dat wat?
Volgens mij is dat op basis van F-Secure. Geen rommel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Bastien schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 20:52:
[...]
Heb ook een Cisco, geen idee welk nummer... maar ik moest vorig jaar na installatie interactieve TV nog zelf installeren op dat ding, ging niet vanzelf aldus de monteur? En zonder dat deed uitzending gemist het niet bij mij. Zit in het menu onder systeem in dat geval hier thuis.

En anders weet ik het ook niet :P
Ik heb hem al naar fabriek gezet (dan wordt interactief opnieuw geinstalleerd) werkt dus ook niet.. hier iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:59
Ik heb vorige week dinsdag een overstap van KPN naar Ziggo Alles-in-1 Extra aangevraagd.
Het installatiepakket had ik afgelopen maandag al in huis. Ik heb alles al geïnstalleerd, en de 4 lampjes op het modem branden ook, dus ik zou in principe het internet kunnen activeren. Maar ik heb nog geen bevestigingsbrief gehad. Heeft iemand een idee hoe lang dit normaal gesproken duurt? ik ben toch wel benieuwd vanaf wanneer KPN niet meer actief is en ik dus zou kunnen activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:48
Extreme smell schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:53:
Ik heb vorige week dinsdag een overstap van KPN naar Ziggo Alles-in-1 Extra aangevraagd.
Het installatiepakket had ik afgelopen maandag al in huis. Ik heb alles al geïnstalleerd, en de 4 lampjes op het modem branden ook, dus ik zou in principe het internet kunnen activeren. Maar ik heb nog geen bevestigingsbrief gehad. Heeft iemand een idee hoe lang dit normaal gesproken duurt? ik ben toch wel benieuwd vanaf wanneer KPN niet meer actief is en ik dus zou kunnen activeren.
Je kan proberen de helpdesk te bellen en via het menu de activatiecode op te halen, dat werkt bij mij wel prima.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Dennis-L schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:11:
[...]

Zoiets
[afbeelding]

Is dit je eigen setup? Dan zou ik snel die plastic stekker en liefst dat hele stuk touw vervangen op je meest rechtse aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
_JGC_ schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:07:
[...]

Is dit je eigen setup? Dan zou ik snel die plastic stekker en liefst dat hele stuk touw vervangen op je meest rechtse aansluiting.
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Omdat die kabel storingen vangt vanwege de niet afgeschermde stekker en het brakke stuk coax wat daarop is aangesloten. Weet niet wat je er op hebt zitten, maar fatsoenlijk beeld zal het waarschijnlijk niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
_JGC_ schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:10:
Omdat die kabel storingen vangt vanwege de niet afgeschermde stekker en het brakke stuk coax wat daarop is aangesloten. Weet niet wat je er op hebt zitten, maar fatsoenlijk beeld zal het waarschijnlijk niet geven.
Hmm, niet fatsoenlijk beeld?
Storingen?
Hmm, dan is mijn TV in de slaapkamer denk ik defect.
Deze geeft perfect beeld, zelfs digitaal.
Sterkte tussen de 70 en 80, kwaliteit 100 en BER van 0.

Nee sorry, het werkt perfect met die kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dennis-L schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:15:
[...]

Storingen?

JGC heeft wel gelijk, die kabel en connector zijn potentiele storingsbronnen. Indien mogelijk gauw vervangen, anders kun je binnenkort wel last krijgen (bijvoorbeeld met 4G telefoons).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Blijkbaar ragt die versterker er zoveel signaal doorheen dat aan het eind van de kabel de ruis wel redelijk overstemd wordt. Weet niet wat voor tuner eraan hangt, maar in geval van een humax is 80 vrij hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-05 15:17
kan aan mij liggen maar ik lijk steeds minder snelheid te hebben op mijn ziggo lijn (Den Haag). Vorige week zat het nog rond de 150 en deze week is het geleidelijk gezakt tot de 110 oid die ik nu nog haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Dennis-L schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:15:
[...]

Storingen?

Zoals die foto heb ik het ook, alleen is de versterker op het kastje geschroefd ipv ernaast. Werkt jouw uitzending gemist wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sambalbaj schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:28:
Nee, want er is geen interferentie.
Het modem creeert twee netwerken door razensnel tussen beide ssid's (en beveiliging) te wisselen.
iNFiNiTY- schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 23:53:
[...]

Zoals die foto heb ik het ook, alleen is de versterker op het kastje geschroefd ipv ernaast. Werkt jouw uitzending gemist wel dan?
Hoe heb jij de versterker op je aop geschroeft?
Dan kan je hem toch niet aansluiten?

[ Voor 63% gewijzigd door job op 09-08-2013 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

job schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 00:46:
[...]

Nee, want er is geen interferentie.

[...]

Hoe wou je de versterker op je aop schroeven?
Zeker weten dat je niet tegen de umu aan zit te kijken.. die moet je namelijk op je aop "schroeven" draaien en lijkt er wel een beetje op.
http://elektronicadirect....les/images/big/b_5324.jpg is dat een umu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben erg benieuwd hoe je je versterker op je aop heb geschroefd.
Je plaatje werkt overigens niet.

edit: werkt nu wel. ja, dat ding rechts is je umu.
Dat is het zelfde ding als de rechter op deze afbeelding: http://i91.photobucket.co...rentuser1961/SS850610.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door job op 09-08-2013 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Ik heb alleen de LINKSE.. en daar zit de versterker op geschroefd. (Die kan je daar gewoon opzetten) de rechte heb ik niet aangesloten..

De linkse is toch geen UMU?

[ Voor 76% gewijzigd door iNFiNiTY- op 09-08-2013 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De linker is de aop.
Maar hoe wil je daar een versterker opschroeven? Dan kan je de kabel er toch niet meer in het aop steken?
Maak eens een foto van jouw situatie.

Kan je hier uploaden: http://imgur.com/

[ Voor 18% gewijzigd door job op 09-08-2013 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

job schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 01:03:
De linker is de aop.
Maar hoe wil je daar een versterker opschroeven? Dan kan je de kabel er toch niet meer insteken?
Maak eens een foto van jouw situatie.
De linkse (de aop) heeft een schroefgat, daar kan je de versterker opschroeven.

Heb het even snel terug gehangen zodat je het kan zien..

http://oi44.tinypic.com/2pycmdf.jpg

Kapje is er nu af van de versterker, maar die klik je er zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, je bent creatief omgegaan met de schroefgaten op je aop. Ik vond je beschrijving zo raar. In elkgeval, je hebt de versterker zover ik kan zien goed aangesloten.

Enige wat ik nog kan bedenken is dat je kan proberen de decoder op een van de andere connectoren aan te sluiten. Elke connector heeft een andere mate van versterking. Een te sterk signaal is ook niet goed.
En anders ligt het probleem misschien toch aan je decoder.

[ Voor 45% gewijzigd door job op 09-08-2013 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

job schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 01:22:
Ah, je bent creatief omgegaan met de schroefgaten op je aop. Ik vond je beschrijving zo raar. In elkgeval, je hebt je de versterker zover ik kan zien goed aangesloten.
Ha. Schroefje zat erbij, en paste precies, zal wel voor elkaar gemaakt zijn. (de versterker heeft namelijk ook een schroefgat, match made in heaven)

Afbeeldingslocatie: http://oi44.tinypic.com/oqeviv.jpg

Met kapje, als alles recht zit is het wat netter. Is best wat werk, oude klote aansluiting.. Maar dat terzijde interactieve tv werkt gewoon niet. Internet, tv en bellen werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

job schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 01:22:
Ah, je bent creatief omgegaan met de schroefgaten op je aop. Ik vond je beschrijving zo raar. In elkgeval, je hebt de versterker zover ik kan zien goed aangesloten.

Enige wat ik nog kan bedenken is dat je kan proberen de decoder op een van de andere connectoren aan te sluiten. Elke connector heeft een andere mate van versterking. Een te sterk signaal is ook niet goed.
En anders ligt het probleem misschien toch aan je decoder.
Je bedoelt de coax? Die zit nu op de laatste connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
iNFiNiTY- schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 01:28:
[...]

Ha. Schroefje zat erbij, en paste precies, zal wel voor elkaar gemaakt zijn. (de versterker heeft namelijk ook een schroefgat, match made in heaven)

[afbeelding]

Met kapje, als alles recht zit is het wat netter. Is best wat werk, oude klote aansluiting.. Maar dat terzijde interactieve tv werkt gewoon niet. Internet, tv en bellen werkt prima.
Wat je nog kan proberen om Interactive TV in te stellen vanuit het menu.
Menu -> Instellingen -> Systeem -> Interactieve TV Instellen

zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iNFiNiTY- schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 01:42:
[...]

Je bedoelt de coax? Die zit nu op de laatste connector.
Jep. De meest rechter aansluiting heeft de sterkste versterking (8dB), die daarnaast 4 & 2.
8 dB is alleen nodig bij lange kabels, of kwalitatief matige kabels. Probeer het eens met de connector met 2dB versterking.
edit: Het is een poging waard, en wat hieronder gezegd wordt is ook nog iets om naar te kijken. :)
Desnoods sluit je je decoder rechtstreeks aan op je aop (dan ligt je internet er inderdaad even uit), maar dan weet je wel zeker of de bekabeling het probleem is, of je decoder.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 09-08-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-05 15:50
Loopt de kabel naar je TV ontvanger direct daarnaartoe of zit er nog een wandcontactdoos tussen? Deze moeten namelijk ook retourgeschikt zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

De kabel naar mijn TV loopt direct naar de versterker, met een Hirschmann KOKA799 kabel. Maar het is een redelijke lange kabel (8 meter?) geloof ik, omdat ik hem dan netjes langs de plinten kon leggen. Hij zit op de meest rechter nu.. Aan het uiteinde, hij moet dus in de +4 of +8 poort?

[ Voor 23% gewijzigd door iNFiNiTY- op 09-08-2013 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
eerste poort is voor je modem, probeer 2e poort. 8 meter is niets (als je goede kabel en connectoren hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Correctie, het is 10 meter. Ik ga hem proberen op de +4 poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
iNFiNiTY- schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 16:18:
Correctie, het is 10 meter. Ik ga hem proberen op de +4 poort.
Dit al geprobeerd dan?

Wat je nog kan proberen om Interactive TV in te stellen vanuit het menu.
Menu -> Instellingen -> Systeem -> Interactieve TV Instellen

zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Ja dat heb ik gedaan toen ik hem naar fabriek terug zette, en daarna nog een keer maar hij blijft aangeven dat hij netwerk zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
nooberke schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 17:45:
[...]
Je draadloze netwerk is de beperkte factor, ook al zou je een verbinding van een Gbit hebben zou het nog niet sneller gaan

Een range-extender is dramatisch voor de snelheid/stabiliteit (RE=pakt bestaand wifi signaal op en zend het weer opnieuw uit)

Een accespoint is niks mis mee (Vanaf een bekabelde aansluiting een wifi zender maken)
Nog even getest. Beneden bij de 'hoofdrouter' welke is aangesloten op het modem, haal ik wel 56Mbit/s.
Boven zit ik op 1/3. Als ik mijn internet abonnement verhoog.verhoog ik dan wel de wifi snelheid via mijn range extenders?
Modem>bekabelde airport extreme>
Dan naar zowel een bekabelde airport extreme boven (breidt netwerk uit) en een draadloze airport Express (netwerk uitbreiden).
Dan via de airport extreme boven weer draadloos naar een airport Express (netwerk uitbreiden).

Bij die laatste heb ik dus niet veel wifi snelheid mee over. Als ik verhoog van 60 naar 150Mbit/s. Hou ik dan boven meer wifi snelheid over op bijv. mijn ipad dan nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 15:23
readytoflow schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 22:10:
Nog even getest. Beneden bij de 'hoofdrouter' welke is aangesloten op het modem, haal ik wel 56Mbit/s.
Boven zit ik op 1/3. Als ik mijn internet abonnement verhoog.verhoog ik dan wel de wifi snelheid via mijn range extenders?
(...)
Als ik verhoog van 60 naar 150Mbit/s. Hou ik dan boven meer wifi snelheid over op bijv. mijn ipad dan nu?
Nee, je wifi snelheid staat los van je internetsnelheid, als je naar 150MBit/s gaat blijft het 'boven' net zo brak.

Het is mij uit je beschrijving nog niet helemaal duidelijk hoe de boel nou draadloos verbonden is. Ik krijg de indruk dat je ergens een wireless access point hebt (de airport extreme, denk ik) en dat je dat met een wireless extender (de airport express, denk ik) gaat verlengen? Zo ja: over het algemeen is daarmee je wifi-snelheid effectief al minstens gehalveerd. Het beste is om al je wireless access points (de draadloze zender/ontvangers) volledig bedraad aan te sluiten, direct of indirect, op de modem/router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Laatst online: 18:02
ik ben op zoek naar een nieuwe router voor alles in 1 extra. Welke router kan ik het beste nemen? Zie op Google niet echt meer de bomen door het bos... niet overal word de doorvoersnelheid wan lan vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:38
fredgroes schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 01:47:
ik ben op zoek naar een nieuwe router voor alles in 1 extra. Welke router kan ik het beste nemen? Zie op Google niet echt meer de bomen door het bos... niet overal word de doorvoersnelheid wan lan vermeld
Wat is je budget? Deze is erg aan te raden: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND Of als je meer wilt uitgeven voor meer router: pricewatch: Asus RT-N66U - Heb de laaste ook hier staan. Werkt perfect :)

Haal 130/15 over 5Ghz wifi op mijn laptop. Btw, mocht je nog intresse hebben, ik heb de TP-Link router ook hier die je wel mag overnemen voor een lagere prijs dan nieuw :)

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Laatst online: 18:02
Budget is geen probleem. De tp kan maar maximaal 130mbit aan en aangezien extra 150 is moet ik dus voor een andere router gaan. Wil ook een beetje vooruit kijken richting toekomst als ziggo weer gaat verhogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:51

vr6-only

Blub Blub

Ik kan je de Asus RT-AC66U aanraden, die heb ik sinds drie weken en het werkt fantastisch. Bereik is goed, snelheid is goed, zowel draadloos als bedraad en tot nu toe ook uiterst stabiel. Op het toppunt waren er 43 apparaten verbonden (verjaardag) en niets geen haperingen. Ik haal 147/13 draadloos met een MBP. Dat is de max bij mij op dit moment.

[ Voor 3% gewijzigd door vr6-only op 10-08-2013 12:27 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 22:57
Asus pakken idd. Weet niet hoe oud die is, maar de 1043 is uit 2008 geloof ik, dus genoeg nieuwer spul beschikbaar.

Kijk ook eens naar reviews op SmallNetBuilder bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:38
fredgroes schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 04:50:
Budget is geen probleem. De tp kan maar maximaal 130mbit aan en aangezien extra 150 is moet ik dus voor een andere router gaan. Wil ook een beetje vooruit kijken richting toekomst als ziggo weer gaat verhogen
Asus dan ja. Maar kan de TP echt maar 130 aan? Ik kan het zo snel niet vinden...

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Laatst online: 29-04 15:27
Kan iemand met de TP-Link 1043 wie de snelheidsverhoging naar 150Mbit heeft gehad bevestigen of deze de snelheid aankan? :) Zo niet, dan moet ik ook opzoek naar iets nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-04 15:01
dôh schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:14:
Kan iemand met de TP-Link 1043 wie de snelheidsverhoging naar 150Mbit heeft gehad bevestigen of deze de snelheid aankan? :) Zo niet, dan moet ik ook opzoek naar iets nieuws!
Ik zou voor de TP-Link TL-WDR3600 of P-Link TL-WDR4300 gaan. Die kunnen de snelheden zeker aan en ben je ook wat beter op de toekomst voorbereid. Wat ik heb gelezen kan de 1043 volgens mij de snelheid niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

mike123 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 23:45:
[...]

Druk je niet per ongeluk met je andere hand op pauze? O-)

Hier ff gekeken en wel normaal beeld. :)
Nope, geen interactief hier. Mijn andere hand is vrij voor een biertje :P

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Pagina: 1 ... 43 ... 142 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]