Ik ben van Ai+ naar internet en TV Z3 gegaan. Daar ging gewoon een maand overheen omdat ik eigenlijk 'Telefoon' op had opgezegd waardoor je aan je opzegtermijn vast zit. Volgens mij kan upgraden vrij snel.... ik zou ze gewoon even bellen, dat kan gratis en weet je het zeker.D4NG3R schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:56:
Heeft iemand hier ervaring met het upgraden van je pakket? Wij hebben momenteel AiE+, maar ik wou extra eens proberen, aangezien we per maand kunnen opzeggen of opwaarderen. Hoe lang duurt het ongeveer voordat de nieuwe snelheid word doorgevoerd wanneer ik op de website heb aangegeven dat ik deze wil hebben?
Binnen 1 dag..wat je zou kunnen doen is de nieuwe snelheid aanvragen en dan even bellen met Ziggo..kunnen ze direct aanpassen namelijk :-)D4NG3R schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:56:
Heeft iemand hier ervaring met het upgraden van je pakket? Wij hebben momenteel AiE+, maar ik wou extra eens proberen, aangezien we per maand kunnen opzeggen of opwaarderen. Hoe lang duurt het ongeveer voordat de nieuwe snelheid word doorgevoerd wanneer ik op de website heb aangegeven dat ik deze wil hebben?
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
Verwijderd
Of in 1 keer bellen en meteen door hun laten invoerenamdboy1983 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 12:16:
[...]
Binnen 1 dag..wat je zou kunnen doen is de nieuwe snelheid aanvragen en dan even bellen met Ziggo..kunnen ze direct aanpassen namelijk :-)
Let wel op dat de TD dit niet doet. Je zal dan bij wijzigingen/sales moeten zijn
He he, 45 minuten gebeld en waarschijnlijk zit ik nog twee weken zonder internet en tv. Geld van de maand juli krijg ik gelukkig terug, maar hoe het nu eruit ziet zal ik ook geld moeten ontvangen van augustus. Het lukt Ziggo maar niet om een signaal te sturen naar mijn adres. Alleen het (niet bestaand) adres met huisnummer 4B staat in hun systeem.Safaci schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:16:
Nou nou, mijn periode bij Ziggo begint absoluut niet goed. Omdat ik 1 augustus ga verhuizen, heb ik op tijd (begin juli) internet bij Ziggo besteld voor mijn nieuwe woning. Nu blijkt dat de dienst 9 juli is ingegaan. Mij is door een medewerker verteld dat de facturatie pas ingaat op het moment dat je het modem activeert. Dit heb ik natuurlijk nog niet gedaan. Echter heb ik nu wel een factuur van juli en augustus. Daarnaast werkt het internet nog niet. Een halve middag prutsen met de groene kabel heeft niks kunnen opleveren. Wat ook erg leuk is, het adres op Mijn Ziggo klopt niet. Er staat een niet bestaand huisnummer, 4B i.p.v. 4. Oja, ik sta nu ook al 20 minuten in de wacht. Leuk, Ziggo.

Of op mijn ziggo je snelheid wijzigen en je modem herstarten einde van de middag, werkte bij mij ook.
Sinds gisteren ook Ziggo alles in 1 extra interwebs alhier. Van ADSL met ISDN naar kabel en VOIP. De telefoonhandel is in ieder geval over het het internet werkt (waaahhh snellll
) Maar ik vroeg me als leek af of het nog nut heeft om de 'oude' Fritzbox 7390 te blijven gebruiken met het Cisco EPC3925 modem in bridge of gewoon de Cisco gaan gebruiken en de Fritzbox verpatsen. Voor VOIP heb ik 'm niet echt nodig, dat kan de telefooncentrale (Auerswald Compact 3000) ook.
Raar, mijn download is wel verhoogd naar 150, maar mijn upload staat echt nog op 10 Mb/s en niet op 15, gaat dat in een tweede ronde gebeuren ofzo?
[edit] Herstel, router QoS setting stond nog op 10 Mb, nadat op 15 Mb gezet te hebben haal ik ook 15 Mb.
[edit] Herstel, router QoS setting stond nog op 10 Mb, nadat op 15 Mb gezet te hebben haal ik ook 15 Mb.

[ Voor 28% gewijzigd door MeNTaL_TO op 03-08-2013 00:01 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Wat een snelheid, niet dat ik er wat aan heb, maar toch leuk.
Haalt iemand ook de theoretische 18,7mb/s?
Ik merk dat de snelheid nog erg fluctueert tijdens downloaden. ook van bv steam of usenet dat was voorheen altijd strak 1 snelheid.

Ik merk dat de snelheid nog erg fluctueert tijdens downloaden. ook van bv steam of usenet dat was voorheen altijd strak 1 snelheid.
[ Voor 30% gewijzigd door haakjesluiten op 03-08-2013 01:21 ]
Er zijn verschillende redenen waarom mensen hun modem in bridge zetten:zeef schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:30:
Maar ik vroeg me als leek af of het nog nut heeft om de 'oude' Fritzbox 7390 te blijven gebruiken met het Cisco EPC3925 modem in bridge of gewoon de Cisco gaan gebruiken en de Fritzbox verpatsen.
- niet mee willen doen met de ziggo hotspots, 'geen vreemden op "mijn" netwerk!'
- eigen router willen gebruiken want meer opties, makkelijker, meer vrijheid
- Wifi-performance/bereik van de Ziggo-geleverde modems zou slecht zijn
Overigens is er nog een optie voor je mogelijk: Cisco in router-mode laten en de 7390 als wireless access point configureren, dan ergens in huis waar je geweldige wifi-ontvangst wil de 7390 bekabeld aansluiten en access point laten spelen. Da's in elk geval wat ik gedaan heb: ethernet vanaf de meterkast (modem+router-zonder-wifi) naar de woonkamer en daar een router als wireless access point geconfigureerd.
Wat VoIP betreft: als je dat van Ziggo gebruikt MOET dat bij mijn weten via het Ziggo modem, werkt dat niet via de SIP standaard en gebruikt het een eigen communicatiekanaal. Je kan het modem dus ook prima in bridge zetten, telefonie blijft aangesloten en werkend via het Ziggo modem.
Zag vandaag voor het eerst dat mijn UBEE modem (zonder WiFi) niet meer het beruchte " oranje lampje " heeft branden. Wat blijkt na inloggen op de webpagina dat ook een 20Mbit abonnement nu 4 uplink streams heeft. Blijkbaar gaat het oranje lampje branden indien het modem <4 upstreams kan locken...
Joeppie, Ziggo gaat de down- en upload snelheden weer verhogen. Zie hier het nieuwsartikel.. Zullen we de "ik heb de verhoging nu binnen"-posts weglaten
Ik heb hier precies het zelfde, ik verwacht eigenlijk dat dit nog wel verbeterd omdat men nu nog bezig is met de verhoging van de snelheid. Iedereen zou de nieuwe snelheden per 15 augustus hebben en je word door Ziggo per mail op de hoogte gebracht als je de nieuwe snelheid hebt. We moeten dus gewoon nog even afwachten verwacht ik.Crazyanz schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 01:10:
Wat een snelheid, niet dat ik er wat aan heb, maar toch leuk.![]()
Mijn upload komt maar net boven de 10 mbit uit en ik heb geen vaste instellingen in mijn router staan waardoor ik de 15 mbit niet haal. Ook dit zal binnenkort wel verbeteren verwacht ik.
[ Voor 11% gewijzigd door The Jackel op 03-08-2013 09:39 ]
Als we dan ook de posts, "Wil iedereen de Joppie posts weglaten" weglaten is het helemaal feest.Laudor schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 09:04:
Joeppie, Ziggo gaat de down- en upload snelheden weer verhogen. Zie hier het nieuwsartikel.. Zullen we de "ik heb de verhoging nu binnen"-posts weglaten
Wat ik veel interessanter vindt sinds ik in België woon, en bij Telenet werk (vlaamse kabelaanbieder):
Bij Telenet zijn er sinds een maand alleen nog Alles in Een formules. Kies je er voor om 1 dienst niet te nemen dan worden alle producten los aangerekend en vervalt het combinatievoordeel. Daarnaast is er bij AiE formules nog maar keuze uit twee pakketten met een snelheid beginnend bij 60mbps. Wel is het zo dat zodra de klant alleen de vaste lijn niet zou willen gebruiken dat hij dan maar 1 of 2 euro goedkoper uit is terwijl hij er veel gratis opties bij krijgt.
Wat zouden jullie daar van vinden als ziggo dat ook zou gaan invoeren?
Bij een vastelijn is bij Telenet inbegrepen. Onbeperkt bellen naar vaste nummers, 1000min naar mobiele nummers 2000 minuten vaste lijnen in europa. (tijdens dal uren 16u-8u).
Persoonlijk had ik ook geen vaste lijn gehoeven, maar vanwege het geringe prijsverschil en de mogelijkheid om gratis naar m'n familie en vrienden in Nederland te kunnen bellen zijn deze nieuwe formules eigenlijk perfect. Persoonlijk heb ik (en niet omdat ik voor Telenet werk) het gevoel dat zij hiermee vooruit lopen op bijna alle aanbieders. Als we kijken naar vandaag de dag dan beseffen veel mensen (dus niet de tweakers hier) niet waar ze het internet voor gebruik en wat de voordelen zijn van 'breedband' internet en digitale TV. Voornamelijk 50+ hebben hier vaak wat uitleg bij nodig. Met de formules van Telenet hebben ze standaard alle opties om tv te kijken, te bellen en te surfen.
TV kijken: Analoog, Digitaal, via Apps (smartphone, tablet, pc, laptop). Alles op afstand in te stellen, terug te kijken.
Bellen: Vaste lijn thuis, of voor de tarieven van de vaste lijn via een App.
Surfen: Bedraad, draadloos, hotspots, homespots.
Ziggo is met veel opties ook bezig zoals we al jaren weten, maar bij Telenet is alles al te gebruiken en staat er nog meer gepland. (als we de datalimieten bij de kleine formule 100GB net meetellen) hebben we het hier in België al een stuk beter voor elkaar.
Met vriendelijke groet, Niels Hoogenhout
Verwijderd
Is dit een poging een grapje te maken?vlijmen schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 09:34:
Ziggo is met veel opties ook bezig zoals we al jaren weten, maar bij Telenet is alles al te gebruiken en staat er nog meer gepland. (als we de datalimieten bij de kleine formule 100GB net meetellen) hebben we het hier in België al een stuk beter voor elkaar.
Maar back ontopic: in Friesland haal je met usenet nu maximaal 15MB/sec en upload is nog 1 kanaal. Een reconnect met het ziggo netwerk vanaf de ubee modem lijkt wel sneller te verlopen, maar kan komen omdat de kast in de wijk hier aangepast is en voorzien van nieuwe hardware.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2013 10:57 ]
'Vreemden' argument ben ik niet gevoelig voor. 'Leek", ach zo erg is 't ook weer niet, maar ik het Ziggo modem onvoldoende om daarover te oordelen. De Fritzbox is een prima apparaat en heeft me nooit in de steek gelaten. WiFi is prima, er staat ook nog een Timecapsule dus meer dan genoeg coverage.vanaalten schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 08:30:
[...]
Er zijn verschillende redenen waarom mensen hun modem in bridge zetten:Als ik jou een beetje inschat ben je te nuchter voor het eerste argument, teveel leek om iets om het tweede argument te geven. Dat laatste argument zou nog wel van toepassing kunnen zijn - heb je ergens in huis een slecht wifi bereik?
- niet mee willen doen met de ziggo hotspots, 'geen vreemden op "mijn" netwerk!'
- eigen router willen gebruiken want meer opties, makkelijker, meer vrijheid
- Wifi-performance/bereik van de Ziggo-geleverde modems zou slecht zijn
Overigens is er nog een optie voor je mogelijk: Cisco in router-mode laten en de 7390 als wireless access point configureren, dan ergens in huis waar je geweldige wifi-ontvangst wil de 7390 bekabeld aansluiten en access point laten spelen. Da's in elk geval wat ik gedaan heb: ethernet vanaf de meterkast (modem+router-zonder-wifi) naar de woonkamer en daar een router als wireless access point geconfigureerd.
Wat VoIP betreft: als je dat van Ziggo gebruikt MOET dat bij mijn weten via het Ziggo modem, werkt dat niet via de SIP standaard en gebruikt het een eigen communicatiekanaal. Je kan het modem dus ook prima in bridge zetten, telefonie blijft aangesloten en werkend via het Ziggo modem.
Ergo, de Fritzbox gaat met een aai over de (virtuele) bol op V&A.
Ziggo alles in 1 besteld voor mijn ouders. Al met al erg mooi. Werkte ook naar behoren. Maar als er problemen zijn, dan kun je pas merken wat voor bedrijf Ziggo is.
1e keer digitale ontvanger stuk. Zij hebben dit na veel moeite kosteloos gerepareerd inclusief monteur.
2e keer digitale ontvanger stuk. Alles is ontzettend moeilijk, moeilijk. Vooral als de digitale ontvanger stuk is en je graag wilt overgaan naar een interactief kastje. Wij hebben een maand abonnement met Ziggo en nu wordt ons verplicht om een bedrag bij te betalen.
Het zij met een 1 jarig contract 119 euro
Het zij met een 2 jarig contract 49 euro.
Het punt is dan nieuwe abonnees voor 1 jarig contract 49 euro voor het kastje moeten betalen. Dit wil ik ook gewoon als trouwe klant. Maar nee, dit kan niet. Als trouwe klant wordt je hard genaaid. Je moet betalen en betalen. Wij hebben nog nooit betalingsproblemen gehad of dergelijke. Dat is altijd maar afwachten bij nieuwe klanten.
Persoonlijk vind ik dit behoorlijk vernederend. Je hebt als (trouwe) klant geen enkel iets te zeggen. Of je moet weggaan en een andere aanbieder zoeken.
Nieuwe klanten krijgen daarin tegen alles! Een tablet etc.
Groet,
Lovain
1e keer digitale ontvanger stuk. Zij hebben dit na veel moeite kosteloos gerepareerd inclusief monteur.
2e keer digitale ontvanger stuk. Alles is ontzettend moeilijk, moeilijk. Vooral als de digitale ontvanger stuk is en je graag wilt overgaan naar een interactief kastje. Wij hebben een maand abonnement met Ziggo en nu wordt ons verplicht om een bedrag bij te betalen.
Het punt is dan nieuwe abonnees voor 1 jarig contract 49 euro voor het kastje moeten betalen. Dit wil ik ook gewoon als trouwe klant. Maar nee, dit kan niet. Als trouwe klant wordt je hard genaaid. Je moet betalen en betalen. Wij hebben nog nooit betalingsproblemen gehad of dergelijke. Dat is altijd maar afwachten bij nieuwe klanten.
Persoonlijk vind ik dit behoorlijk vernederend. Je hebt als (trouwe) klant geen enkel iets te zeggen. Of je moet weggaan en een andere aanbieder zoeken.
Groet,
Lovain
,
[ Voor 100% gewijzigd door evilution op 26-09-2014 11:13 ]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Je dient als Ziggo klant eigenlijk zelf te zorgen voor een digitale ontvanger. Dat ze acties hebben waar je als nieuwe klant gebruik van kunt maken is mooi, maar dat veranderd niets aan het eerste. Je bent dus vrij om dat model aan te kopen wat je zelf graag zou willen hebben, zolang deze maar Ziggo geschikt is. Als een ontvanger kaduuk gaat binnen de garantie-periode dan is er ook nog steeds weinig aan de hand, daarbuiten wordt het vervelender maar daar kan men Ziggo ook niet echt op aanspreken natuurlijk, ze maken die dingen niet zelf.lovain schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 14:06:
Ziggo alles in 1 besteld voor mijn ouders. Al met al erg mooi. Werkte ook naar behoren. Maar als er problemen zijn, dan kun je pas merken wat voor bedrijf Ziggo is.
Groet,
Lovain
Als nieuwe klant heb je bijna altijd wel een voordeeltje, maar dat is bij Ziggo zeker niet altijd zo geweest. Enkel het afgelopen jaar zijn ze wat vrijgeviger geworden omdat de glasvezel-aanbieders blijkbaar wat meer terrein beginnen te winnen. Precies één jaar geleden kreeg je het zelfs nog niet voor elkaar om de aansluitkosten niet hoeven te betalen. Ze hielden op alles hun poot stijf. Dat heeft mijn oudste dochter zo meegemaakt bij het aangaan van een AIE pakket. Maar tijden kunnen veranderen zoals je ziet.
Testing, one, two ...
Hiero precies hetzelfde. Fluctueert heel erg en kom niet boven de 11 mbit uit. D/L 143The Jackel schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 09:29:
[...]
Ik heb hier precies het zelfde, ik verwacht eigenlijk dat dit nog wel verbeterd omdat men nu nog bezig is met de verhoging van de snelheid. Iedereen zou de nieuwe snelheden per 15 augustus hebben en je word door Ziggo per mail op de hoogte gebracht als je de nieuwe snelheid hebt. We moeten dus gewoon nog even afwachten verwacht ik.
Mijn upload komt maar net boven de 10 mbit uit en ik heb geen vaste instellingen in mijn router staan waardoor ik de 15 mbit niet haal. Ook dit zal binnenkort wel verbeteren verwacht ik.
To boldly go where no man has gone before...
Verwijderd
Je kunt 3 smartcards activeren, maar een 2e hands moet dan wel eerst gedeactiveerd worden door de verkoper.evilution schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 14:39:
Weet iemand of het mogelijk is een 2e hands smartcard op je eigen klantnummer te activeren? Ik ben op zoek naar een 2e hands ontvanger voor de slaapkamer en soms zit daar al wel eens een smartcard in.
,
[ Voor 99% gewijzigd door evilution op 26-09-2014 11:12 ]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Of even de Ziggo webcare op twitter proberen Die lossen dit soort dingen vrij snel op.
Sometimes you need to plan for coincidence
3 via "mijn Ziggo" en nog eens 2 extra via handmatig ingrijpen van een Ziggo medewerker. Totaal 5 kaarten waarop alle (extra) abonnementen actief zijn (zonder extra kosten).Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 15:11:
[...]
Je kunt 3 smartcards activeren, maar een 2e hands moet dan wel eerst gedeactiveerd worden door de verkoper.
Testing, one, two ...
Is de 50 euro voor een harddisk recorder bij het afsluiten van een alles-in-1 pakket eigenlijk een standaard actie van Ziggo? Je hebt nu ook die actie met de Samsung tablet maar die hoef ik niet, en ik wil graag een abonnement afsluiten maar het liefste na 1 september.
Verwijderd
Bij mij is de downloadsnelheid vanmiddag verbeterd, zit nu op 150Mbit. Upload haal ik 14, vanochtend nog 11. Wel apart dat het zo in etappes gaat.fjs schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 14:50:
[...]
Hiero precies hetzelfde. Fluctueert heel erg en kom niet boven de 11 mbit uit. D/L 143
top ziggo!
vanochtend nog leuk digitale tv gekeken via CI+ module, rond 2 uur ging het eruit, kreeg de melding E06-4 smartcard defect, dus ik dat ding 3x schoonmaken en terug stoppen maar geen effect, bel ik klantenservice, wil ze dat ik de kaart weer schoonmaak.. dus ik braaf luisteren en die kaart schoonmaken, vraagt ze het daarna nog 2x ... (blijkbaar twijfelt ze aan mijn schoonmaak kunsten). omdat mijn tv geen E04 melding aan geeft zou het aan de tv moeten liggen volgens hun script. braaf aan gegeven dat de andere smartcard die ik hier heb het er wel in doet, maar het bleef volgens haar toch aan mijn tv liggen.
ben echt blij met zulke service!
straks maar weer bellen en hopen dat ik nu iemand krijg die wel luistert.
vanochtend nog leuk digitale tv gekeken via CI+ module, rond 2 uur ging het eruit, kreeg de melding E06-4 smartcard defect, dus ik dat ding 3x schoonmaken en terug stoppen maar geen effect, bel ik klantenservice, wil ze dat ik de kaart weer schoonmaak.. dus ik braaf luisteren en die kaart schoonmaken, vraagt ze het daarna nog 2x ... (blijkbaar twijfelt ze aan mijn schoonmaak kunsten). omdat mijn tv geen E04 melding aan geeft zou het aan de tv moeten liggen volgens hun script. braaf aan gegeven dat de andere smartcard die ik hier heb het er wel in doet, maar het bleef volgens haar toch aan mijn tv liggen.
ben echt blij met zulke service!
straks maar weer bellen en hopen dat ik nu iemand krijg die wel luistert.
PSN: Europhea
Weet iemand een goede newsserver die 150mb+ aanbiedt? de meeste zoals sunny die ik heb gezocht halen het niet vandaar mijn vraag aan jullie.
ik heb supernews en dat werkt prima, ik merk dat ik gewoon nog niet de volledige snelheid haal omdat de lijn nog niet erg stabiel is ene moment haal ik 10mb volgende 17.5. Ik vermoed dat ze nog bezig zijn. Teminste dat hoop ik voorheen was de lijn altijd erg stabiel.
Kijk hier eens. Nergens voor nodig een nieuw abonnement af te sluiten...lovain schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 14:06:
Groet,
Lovain
Dan stap je toch over naar een andere provider als je niet tevreden bent met de gang van zaken.lovain schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 14:06:
Groet,
Lovain
Groet,
GioStyle
Ik gok dat je dan GigaNews kan proberen (maar niet klagen dat je het te duur vind, he!). En anders kan je beter de vraag stellen in Newsservers met binaries [Deel 12].marcel23456 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 23:36:
Weet iemand een goede newsserver die 150mb+ aanbiedt? de meeste zoals sunny die ik heb gezocht halen het niet vandaar mijn vraag aan jullie.
Verwijderd
Ik haal hier tussen de 120 en 150 Mbit met Sunny..marcel23456 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 23:36:
Giganews zal het vast en zeker stabieler kunnen leveren, maar daar betaal je dan ook voor..
Geniet van de koffie en de hipstersSafaci schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 11:32:
Daar zit je dan, in een Starbucks, omdat Ziggo niet op tijd internet kan leveren.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik gebruik Astraweb en haal bijna altijd een stabiele max die nu rond de 16 mb/sec ligt. Prima lijkt me.marcel23456 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 23:36:
Ik haal anders met XS News een vrij stabiele 17MB tot 17,5MB/s (via SSL, anders zou de snelheid nog een fractie hoger liggen)Verwijderd schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 12:11:
[...]
Ik haal hier tussen de 120 en 150 Mbit met Sunny..
Giganews zal het vast en zeker stabieler kunnen leveren, maar daar betaal je dan ook voor..
http://www.xsnews.com/Home/
Lies are obvious to read because the truth is already written
Haal hier 18,1 MiB/s via supernews met 15 connecties (net als voorheen).
_██_
(ಠ_ృ)
Nu het zeker is dat er voorlopig geen glasvezel in ons dorp komt, hebben we afgelopen week de overstap besteld van KPN internetplusbellen naar Ziggo Alles-in-1 Extra, want het is én goedkoper, en we halen maximaal 12 mbit met ADSL.
Maar is het met kabel ook zo dat je modem zo dicht mogelijk bij de kabel moet zitten die het huis in komt?
Of kan ik hem bijvoorbeeld ook op de eerste verdieping plaatsen?
Maar is het met kabel ook zo dat je modem zo dicht mogelijk bij de kabel moet zitten die het huis in komt?
Of kan ik hem bijvoorbeeld ook op de eerste verdieping plaatsen?
Je mag hem zetten waar je wil, ziggo kan de werking van het modem echter niet garanderen als hij verder dan 1 meter van de hoofdaansluiting staat. Storingsmonteur zou bijvoorbeeld zeggen dat hij je niet kan helpen omdat het modem niet staat waar het moet staan, installatiemonteur mag hem ook nergens anders neerzetten dan bij die hoofdaansluiting.
Als je hem verder weg wil of moet zetten dan moet dat via versterkers.. signaal zal vanaf 1-2 meter merkbaar omlaag gaan als het niet versterkt word.
Als je hem verder weg wil of moet zetten dan moet dat via versterkers.. signaal zal vanaf 1-2 meter merkbaar omlaag gaan als het niet versterkt word.
[ Voor 18% gewijzigd door Feihcretsam op 04-08-2013 16:41 ]
Ok, bij ADSL is er een duidelijk verschil merkbaar in snelheid als je de modem met langere kabels aan gaat sluiten op de hoofdaansluiting. Maar ik dacht juist dat kabel hier beter tegen bestand was?
En word er geheel willekeurig Cisco en Ubee modems uitgedeeld, of is het op het moment veel Cisco of Ubee?
En word er geheel willekeurig Cisco en Ubee modems uitgedeeld, of is het op het moment veel Cisco of Ubee?
Nou, dat laatste... het signaal komt al vanaf de straatkast, enkele tientallen meters vanaf je woning. En dan zal - indien goede kabel - een paar meter meer een *merkbaar* verschil maken? Meetbaar geloof ik wel, maar merkbaar lijkt mij sterk.Feihcretsam schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 16:35:
Je mag hem zetten waar je wil, ziggo kan de werking van het modem echter niet garanderen als hij verder dan 1 meter van de hoofdaansluiting staat. Storingsmonteur zou bijvoorbeeld zeggen dat hij je niet kan helpen omdat het modem niet staat waar het moet staan, installatiemonteur mag hem ook nergens anders neerzetten dan bij die hoofdaansluiting.
De eis van een meter vanaf de hoofdaansluiting zal vooral voor die eerste reden zijn: storingsmonteur hoeft niet te twijfelen aan de kwaliteit van jouw kabel (of kan het stuk kabel vanaf de hoofdaansluiting makkelijk testen)
De monteur controleert tot en met het aansluitpunt (eindpunt groene kabel) het signaal. Als dat 100% in orde is, is voor Ziggo het werk klaar.
Het wil niet zeggen dat als je een kabel van 10 meter naar de modem gebruikt, het signaal meteen slecht is maar als jij een slechte kwaliteit kabel (of aansluitingen) gebruikt kan Ziggo daar niets aan doen.
Het wil niet zeggen dat als je een kabel van 10 meter naar de modem gebruikt, het signaal meteen slecht is maar als jij een slechte kwaliteit kabel (of aansluitingen) gebruikt kan Ziggo daar niets aan doen.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Nou ja, om problemen te voorkomen doe ik het zo wel:
Modem in de meterkast, kabel naar de eerste verdieping. Daar op een (wifi) router, en die weer op een switch.
Ik begreep dat ik de helpdesk moest bellen om de modem voor een eigen router geschikt te maken?
Modem in de meterkast, kabel naar de eerste verdieping. Daar op een (wifi) router, en die weer op een switch.
Ik begreep dat ik de helpdesk moest bellen om de modem voor een eigen router geschikt te maken?
Klopt, zij zetten dan de router functionaliteit van de modem uit. Waardoor draadloos niet meer werkt en dat het signaal alleen maar wordt omgezet van COAX -> Ethernet.Extreme smell schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 19:35:
Nou ja, om problemen te voorkomen doe ik het zo wel:
En daarachter kun je een router plaatsen op LAN poort #1 (belangrijk)
Tevens krijg je bij alles in één altijd een versterker meegeleverd als je gekozen hebt voor interactieve televisie. Want in de ontvanger zit ook een EuroDOCSIS 2.0 kabelmodem
[ Voor 13% gewijzigd door nIghtorius op 04-08-2013 21:24 ]
Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)
Is dat ook nodig als je je eigen modem als access point wil gebruiken? Dat leek me wel handig namelijk, de Ziggo modem/router staat aan de andere kant van mijn woning dan mijn access point (nu nog router). Dan heb ik op twee punten een goed wifi signaal.nIghtorius schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 21:23:
[...]
Klopt, zij zetten dan de router functionaliteit van de modem uit. Waardoor draadloos niet meer werkt en dat het signaal alleen maar wordt omgezet van COAX -> Ethernet.
Nee, je kan prima het Ziggo-ding als wireless accesspoint en router blijven gebruiken en daarnaast een eigen router als access point gebruiken.musicfreak schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 21:30:
Is dat ook nodig als je je eigen modem als access point wil gebruiken? Dat leek me wel handig namelijk, de Ziggo modem/router staat aan de andere kant van mijn woning dan mijn access point (nu nog router). Dan heb ik op twee punten een goed wifi signaal.
Verwijderd
Dat is niet meer het geval. Dat was zo bij de oude Cisco interactieve ontvangers, maar de nieuwe Humax en Samsung ontvangers sturen hun retoursignaal via je bestaande internetverbinding.nIghtorius schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 21:23:
Tevens krijg je bij alles in één altijd een versterker meegeleverd als je gekozen hebt voor interactieve televisie. Want in de ontvanger zit ook een EuroDOCSIS 2.0 kabelmodem
Je krijgt dus niet meer standaard een versterker, deze moet je nu los kopen bij de Ziggo Studio.
Ok, helder!vanaalten schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 22:09:
Nee, je kan prima het Ziggo-ding als wireless accesspoint en router blijven gebruiken en daarnaast een eigen router als access point gebruiken.
Joepie!
Ziggo Wifi Spots is vanaf vandaag ook eindelijk beschikbaar in andere provincies (ik woon in Drenthe)
Ik heb gewoon inloggegevens, terwijl we nog een Cisco modem zonder wifi hebben
Hmm apart, als je geen internet van Ziggo hebt dan krijg je ook geen WifiSpots gegevens? M'n oma heeft alleen TV en bellen, maar wel een Cisco modem met wifi. Als ik daarmee verbind kan ik ook internetten, hetzij heel erg langzaam...
Maar in haar account staan geen WifiSpots gegevens... Zou dat misschien nog komen?
Ziggo Wifi Spots is vanaf vandaag ook eindelijk beschikbaar in andere provincies (ik woon in Drenthe)
Hmm apart, als je geen internet van Ziggo hebt dan krijg je ook geen WifiSpots gegevens? M'n oma heeft alleen TV en bellen, maar wel een Cisco modem met wifi. Als ik daarmee verbind kan ik ook internetten, hetzij heel erg langzaam...
Maar in haar account staan geen WifiSpots gegevens... Zou dat misschien nog komen?
[ Voor 49% gewijzigd door ThinkPad op 05-08-2013 09:32 ]
Het is niet standaard. Tot wanneer de actie geldig is weet ik niet. Maar je kan nu al wel een pakket afsluiten en na 1 september in laten gaan....musicfreak schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 17:42:
Is de 50 euro voor een harddisk recorder bij het afsluiten van een alles-in-1 pakket eigenlijk een standaard actie van Ziggo? Je hebt nu ook die actie met de Samsung tablet maar die hoef ik niet, en ik wil graag een abonnement afsluiten maar het liefste na 1 september.
Natuurlijk niet, anders zou ze toch nog gratis (langzaam) internet hebben.ThinkPadd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 09:15:
Niet betalen voor internet = geen internet.....
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
er komt standaard ongv 10 mbps binnen, dus het is wel mogelijk dat hij wat krijgt, dit wordt namelijk standaard over de kabel geleverd.Coach4All schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 09:59:
[...]
Natuurlijk niet, anders zou ze toch nog gratis (langzaam) internet hebben.
Niet betalen voor internet = geen internet.....
PSN: Europhea
Ondanks dat sinds gisteren hier ook de hogere snelheid is en mijn usenetprovider (SnelNL) beweert 150Mbit te kunnen geven, haal ik nog steeds maar 120Mbit download. Een vriend in de buurt die ook 150Mbit heeft haalt echter wél 150Mbit op de usenetservers met dezelfde logingegevens.
Als ik iets anders download via HTTP of torrent gaat het ook maar maximaal 120Mbit, ondanks dat alle speedtesten 150Mbit aantikken. Weet iemand hoe dit kan?
Als ik iets anders download via HTTP of torrent gaat het ook maar maximaal 120Mbit, ondanks dat alle speedtesten 150Mbit aantikken. Weet iemand hoe dit kan?
Als je nog een "oud" modem hebt zonder Wifi dan krijg je inderdaad gewoon inloggegevens.ThinkPadd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 09:15:
Joepie!
Heb je een nieuwe modem welke je in bridge mode/modem only mode laat zetten dan krijg je geen gegevens.
Je oma heeft geen gegevens omdat die geen internet afneemt, ze heeft wel een Wifi modem maar dat is alleen voor telefonie, dan zou ze er eerst internet bij moeten nemen.
Dit staat ook gewoon netjes op de site vermeld overigens:
Wat heb ik nodig om gebruik te kunnen maken van WifiSpots?
Om WifiSpots van Ziggo te kunnen gebruiken, heeft u het volgende nodig:
- een internetabonnement van Ziggo
- een geschikt toestel met Wi-Fi (bijvoorbeeld een laptop, smartphone of tablet)
- persoonlijke inloggegevens van WifiSpots, die u kunt vinden in Mijn Ziggo
Nee hoor.Razenko schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:00:
[...]
er komt standaard ongv 10 mbps binnen, dus het is wel mogelijk dat hij wat krijgt, dit wordt namelijk standaard over de kabel geleverd.
Bij alleen telefonie krijg je 64kbit/s up en down
https://www.ziggo.nl/#pro...fonie-z1-basisabonnement/
Alle voordelen van Telefonie Z1
- Voordelig bellen naar vast en mobiel
- Behoud van eigen nummer en toestel**
- Per maand opzegbaar
- Gratis bellen naar iedereen die ook Ziggo Telefonie heeft
- Gratis klantenservice 1200 bellen
- Gratis basis internet (64/64 kbit/s)
- Gratis voicemail, sterdiensten en nummerweergave
Als je alleen tel. afneemt => Gratis basis internet (64/64 kbit/s)Razenko schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:00:
[...]
er komt standaard ongv 10 mbps binnen, dus het is wel mogelijk dat hij wat krijgt, dit wordt namelijk standaard over de kabel geleverd.
Klopt. Nou kan ik me herinneren dat men voor deze overstapweken ook korting op de interactieve harddiskrecorder aanbood, echter misschien moest je dan meer bijbetalen? Wil toch graag even de vergelijking maken tussen de huidige en vorige actie.Nuevocasa schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 09:48:
[...]
Het is niet standaard. Tot wanneer de actie geldig is weet ik niet. Maar je kan nu al wel een pakket afsluiten en na 1 september in laten gaan....
[ Voor 8% gewijzigd door musicfreak op 05-08-2013 10:56 ]
En welke recorder het dan precies is... Lijkt me ook wel prettig om te weten.
Persoonlijk ben ik geen voorstander van de Cisco's nl. (gebasseerd op eigen ervaring zijn de Humax'en aanzienlijk stabieler, bovendien is de interface een stuk prettiger)
Persoonlijk ben ik geen voorstander van de Cisco's nl. (gebasseerd op eigen ervaring zijn de Humax'en aanzienlijk stabieler, bovendien is de interface een stuk prettiger)
http://www.deyterra.com
Volgens mij leverd Ziggo al een poosje vooral de Humax iHDR-5200C uit. Het kan echter ook de Samsung SMT-C7140B worden, die heb ik persoonlijk liever niet.
De Cisco is van alweer een tijde terug toch?
Klopt, tegenwoordig krijg je de Humax 5200c of de Samsung C7140 itv recorder. De Cisco wordt niet meer geleverd.musicfreak schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:49:
Volgens mij leverd Ziggo al een poosje vooral de Humax iHDR-5200C uit. Het kan echter ook de Samsung SMT-C7140B worden, die heb ik persoonlijk liever niet.
I intend to live forever. So far, so good.
Twee weken geleden een Ai1-pakket aangevraagd met HD-recorder en kreeg inderdaad de Humax opgestuurd. Prima apparaat.IkWilbert schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:03:
[...]
Klopt, tegenwoordig krijg je de Humax 5200c of de Samsung C7140 itv recorder. De Cisco wordt niet meer geleverd.
Heeft iemand hier ervaring met de bovengrens van FuP bij Ziggo? Mijn downloads de afgelopen 4 dagen zijn wat uit de hand gelopen (Sickbeard server opgezet en natuurlijk niet gedacht aan het limiteren van de snelheid in uTorrent)

Ondertussen de snelheid al verlaagd naar 2MB overdag en 4MB/s 's nachts, maar ik verwacht eigelijk elk moment een brief op de mat van Ziggo. Met het vriendelijke verzoek of ik wil kappen met downloaden
.
Edit: Aan de andere kant kan ik op 60Mbit/s theoretisch gezien ruim 26GB per uur binnenhalen. Terwijl ik nu nog geen 8GB aan data per uur heb verstookt.

Ondertussen de snelheid al verlaagd naar 2MB overdag en 4MB/s 's nachts, maar ik verwacht eigelijk elk moment een brief op de mat van Ziggo. Met het vriendelijke verzoek of ik wil kappen met downloaden
Edit: Aan de andere kant kan ik op 60Mbit/s theoretisch gezien ruim 26GB per uur binnenhalen. Terwijl ik nu nog geen 8GB aan data per uur heb verstookt.
[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 05-08-2013 14:48 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
mwa dat valt echt wel mee, ik denk niet dat ze daar moeilijk over zullen doen.D4NG3R schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:42:
Heeft iemand hier ervaring met de bovengrens van FuP bij Ziggo? Mijn downloads de afgelopen 4 dagen zijn wat uit de hand gelopen (Sickbeard server opgezet en natuurlijk niet gedacht aan het limiteren van de snelheid in uTorrent)
[afbeelding]
![]()
Ondertussen de snelheid al verlaagd naar 2MB overdag en 4MB/s 's nachts, maar ik verwacht eigelijk elk moment een brief op de mat van Ziggo. Met het vriendelijke verzoek of ik wil kappen met downloaden.
Ik zit nog niet zo lang bij Ziggo om dit te hebben gehaald, maar bij de glasvezelboer waar ik in mijn vorige woning zat had ik er vaak maanden bij waarin ik (veel) meer dan een TB binnentrok. Nog nooit iets van gehoord.
Ik denk niet dat je een brief hoeft te verwachten, zo spannend is je internet gebruik ook weer niet. Persoonlijk zit af en toe ook op deze cijfers.D4NG3R schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:42:
[ Voor 4% gewijzigd door jaspersvensk op 05-08-2013 14:54 ]
Wel eens bij Ziggo ruim 1 TB in een dag binnengehaald (ALLES van StartTrek). Nooit een probleem geweest.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Download doen ze niet moeilijk over. Upload echter..D4NG3R schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:42:
[afbeelding]
![]()
Ondertussen de snelheid al verlaagd naar 2MB overdag en 4MB/s 's nachts, maar ik verwacht eigelijk elk moment een brief op de mat van Ziggo. Met het vriendelijke verzoek of ik wil kappen met downloaden.
Het systeem merkt op als er veel wordt geüpload, het komt vaak voor dat dit een teken is van een botnet.
Mocht het systeem dit verdenken dan kun je tijdelijk afgesloten worden.
Je kunt voor de zekerheid bellen en vragen of ze kunnen kijken of RTCIS een melding geeft over je upload.
Onlangs overgestapt van ADSL via Online naar Alles-in-1 van Ziggo, met Ubee modem. Nu lees ik op internet wel meer geklaag over deze modem, toch vraag ik me af of ik iets verkeerd doe of over het hoofd zie, het betreft het Wi-Fi gedeelte. Ik heb heel vaak problemen om verbinding te krijgen met het Wi-Fi netwerk thuis, soms moet ik in de Windows taakbalk wel tien keer drukken op verbinding maken met dit netwerk, en krijg ik tien keer de melding terug dat er een fout is opgetreden. Als ik dan eenmaal verbinding heb zijn deze problemen over. Hetzelfde gebeurt in mijn Ubuntu installatie en op mijn Android telefoon.
Zie ik iets over het hoofd bij het maken van verbinding met het Wi-Fi netwerk of is het Wi-Fi gedeelte echt een matig onderdeel van de modem?
Zie ik iets over het hoofd bij het maken van verbinding met het Wi-Fi netwerk of is het Wi-Fi gedeelte echt een matig onderdeel van de modem?
Maar oh wee als je je eigen domotica 1 e-mail per etmaal te veel laat sturen naar jezelf via hun SMTP, dan zit je meteen een week zonder internet.
Er liep een spin voor een beveiligingscamera langs en die veroorzaakte status e-mails.. en vervolgens kreeg ik na afsluiting post dat ik een virusinfectie had. Ben tijd zoet geweest om te ontdekken dat het ergens anders van kwam - nadat ik uitgaand op poort 25 filterde zag ik de boosdoener. En Ziggo me braaf allerlei vragen laten beantwoorden over welk virus, waarop, etc, dat het iets anders was ging er niet in.
Overigens nog steeds ping problemen - upstream aanpassingen laten op zich wachten, ergens in augustus gaan ze het nog eens proberen, of ik daarna weer wil proberen.
Er liep een spin voor een beveiligingscamera langs en die veroorzaakte status e-mails.. en vervolgens kreeg ik na afsluiting post dat ik een virusinfectie had. Ben tijd zoet geweest om te ontdekken dat het ergens anders van kwam - nadat ik uitgaand op poort 25 filterde zag ik de boosdoener. En Ziggo me braaf allerlei vragen laten beantwoorden over welk virus, waarop, etc, dat het iets anders was ging er niet in.
Overigens nog steeds ping problemen - upstream aanpassingen laten op zich wachten, ergens in augustus gaan ze het nog eens proberen, of ik daarna weer wil proberen.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Heeft toch geen enkel nut mijn inziens? De vorige actie is niet meer. Tis de huidige actie die je krijgt, niet eentje van vorig jaar of periode.musicfreak schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:56:
[...]
Wil toch graag even de vergelijking maken tussen de huidige en vorige actie.
Kan dat je verbinding niet stabiel is door overlappende netwerken van bijvoorbeeld de buren. Je wifi op een ander kanaal instellen kan een oplossing zijn. Controleer maar eens met inssider.Arie- schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:41:
[ Voor 39% gewijzigd door ozzynator op 05-08-2013 15:53 ]
zeker, zeker
Dat je zonder internet bent komen te zitten is dan toch echt helemaal je eigen schuld. Dan moet je maar een maximum instellen in je software qua hoeveelheid mailtjes.NiGeLaToR schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:47:
Maar oh wee als je je eigen domotica 1 e-mail per etmaal te veel laat sturen naar jezelf via hun SMTP, dan zit je meteen een week zonder internet.
Ze mag en kan de inhoud niet scannen van je mail die voorbij komt, dus ze kunnen alleen maar kijken naar de hoeveelheid. En dat je op die basis wordt afgesloten is alleen maar een goede zaak. En dat doen ze echt niet bij 25 mailtjes. Daar is een aanzienlijk groter aantal voor nodig.
Als jij 2 dagen niet fatsoenlijk kan mailen, omdat het hele Ziggo IP block black listed is vanwege spam ben je zeker ook de eerste die hier komt klagen.
Kortom: Zorg eerst maar dat je eigen zaakjes op orde zijn voor je Ziggo de schuld geeft van een door jezelf veroorzaakt probleem.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Afgelopen nacht na onderhoud van Ziggo nu ook 4 upload kanalen actief. daarmee is de uploadsnelheid wel verbeterd vinden wij. Nu exact 14.8 up...top
Is er iemand bekend met het fenomeen dat Penthouse TV af en toe voor langere tijd het beeld "bevriest" ?
Dat is niksD4NG3R schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:42:
[afbeelding]
![]()
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Beetje veel reacties op mijn bericht, dus ik reageer alleen op deze:
En op zich ook wel logisch dat ze geen WifiSpots inloggegevens krijgt
Was nog niet helemaal wakker vanochtend denk ik
Klopt, het is echt SUPER traag (internet op m'n telefoon is nog sneller), maar toch handig om m'n mail op de iPad binnen te halen. Voor het updaten van virusscanner (Microsoft Security Essentials) was hij al 10min bezigB4tman_DH schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:36:
[...]
Als je alleen tel. afneemt => Gratis basis internet (64/64 kbit/s)
En op zich ook wel logisch dat ze geen WifiSpots inloggegevens krijgt
Ik heb vaak zat enkele TB's aan data per maand binnengehengeld, nooit gedoe mee gehad.D4NG3R schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:42:
[afbeelding]
![]()
Vorige maand zat ik net niet tegen de twee TB aan binnengeharkte data (totaal), zonder iets te horen. De geüploade data weet ik dan weer niet zeker, maar ik denk dat dat vrij gemiddeld is geweest.
Net even voor je gecheckt, en idd, er worden op dat kanaal alleen maar plaatjes uitgezonden lijkt hetevilution schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:43:
Is er iemand bekend met het fenomeen dat Penthouse TV af en toe voor langere tijd het beeld "bevriest" ?
Maar lijkt me dat je daar de helpdesk gewoon voor kunt bellen, valt namelijk onder het standaardpakket
Postcode 52xx hier btw.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat wisten we toch al?
En er kan trouwens al gewoon in HD resolutie worden uitgezonden, maar als Ziggo die vreselijke compressie blijft toepassen heeft dat weinig zin.Onbekend schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:34:
Door de compressie is de kwaliteit van het "HD"-signaal ook slechter. Vooral bij snelle beelden (voetbal) en bij stukken stilstaande beelden (rondom het logo en de ondertiteling) is de kwaliteit matig. Het is gelukkig wel scherper dan een gewoon tv-signaal, maar die compressie mag van mij wel een stuk lager staan....
Speel ook Balls Connect en Repeat
Hallo tweakers,
Ben ik de enige die last heeft bij Ziggo met bekabeld internet?
Als ik stream kijk op twitch.tv de hele dag kan ik niet stutter vrij 720p+ kijken, alleen in de nacht is het kompleet smooth.
Speel ook graag games online, de hele dag is het niet smooth maar ook niet ernstig slecht.
Maar rond piek tijden heb ik gewoon erge lag ,maar in de nacht is het kompleet smooth perfect.
Heb echt het vermoeden dat ze internet throthlling doen op piek tijden van de dag en overdag ook alleen minder mate en snachts zetten ze het kompleet lag vrij open. Meesten mensen slapen dan toch.
Ben ik de enige die zo denkt hier over ? of heb ik het kompleet mis..
Ben ik de enige die last heeft bij Ziggo met bekabeld internet?
Als ik stream kijk op twitch.tv de hele dag kan ik niet stutter vrij 720p+ kijken, alleen in de nacht is het kompleet smooth.
Speel ook graag games online, de hele dag is het niet smooth maar ook niet ernstig slecht.
Maar rond piek tijden heb ik gewoon erge lag ,maar in de nacht is het kompleet smooth perfect.
Heb echt het vermoeden dat ze internet throthlling doen op piek tijden van de dag en overdag ook alleen minder mate en snachts zetten ze het kompleet lag vrij open. Meesten mensen slapen dan toch.
Ben ik de enige die zo denkt hier over ? of heb ik het kompleet mis..
Druk je niet per ongeluk met je andere hand op pauze?evilution schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:43:

Hier ff gekeken en wel normaal beeld.
Nou mensen, vandaag tijdens het Gamen(Disconnect) heft Ziggo mijn router ge-update met de ZiggoHotSpots functie. Ben benieuwd hoe dit gaat werken en er nog meer mensen zijn ge-update.
Standaard pakket? Ik heb hier Ain1 Basis en als ik de zender opzoek krijg ik de melding dat deze niet beschikbaar is.The Eagle schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:52:
[...]
Net even voor je gecheckt, en idd, er worden op dat kanaal alleen maar plaatjes uitgezonden lijkt het
Maar lijkt me dat je daar de helpdesk gewoon voor kunt bellen, valt namelijk onder het standaardpakket
Postcode 52xx hier btw.
https://www.ziggo.nl/#ent...rs-voor-tv-extra-abonnees
Bij TV Extra hoort dat.
Djazz.tv is overigens een stuk afwisselender dan dat Penthouse kanaal is mijn indruk.
Bij TV Extra hoort dat.
Djazz.tv is overigens een stuk afwisselender dan dat Penthouse kanaal is mijn indruk.
Bij mij doet Nat Geo Wild HD het niet, krijg een "encrypted channel" op mijn Panasonic TV, geen E error. Zit in het TV Extra pakket. Ik maak gebruik van een CI module. TV aan en uit, en zenderlijst opnieuw ophalen hebben het probleem niet opgelost. Het kanaal werkte voorheen wel, het signaal is ook nog gewoon goed (10/10). Hebben meer mensen hier last van? Postcode 52xx.
[ Voor 11% gewijzigd door zwik op 06-08-2013 14:20 ]
'moet je maar' werkt alleen als je weet wat de limieten zijn. Lang verhaal kort: Ik ben al zo lang klant dat ik nog nooit een algemene voorwaarden wijziging hierover gezien heb. Ooit hebben ze me wel een postzegel met aan de achterkant de voorwaarden in lettertype 1 quark, kreeg ik als antwoord. Hierin wordt verwezen naar documentatie over limieten van gebruik van hun diensten.TFHfony schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:08:
[...]
Dat je zonder internet bent komen te zitten is dan toch echt helemaal je eigen schuld. Dan moet je maar een maximum instellen in je software qua hoeveelheid mailtjes.
Ik geloof bij meer dan 25 geadresseerden per e-mail of meer dan een paar honderd e-mails per etmaal ofzo. Vrij snel dus, zeker als je je verbinding niet alleen gebruikt. Heb nu uitgaand verkeer naar de smtp server van ziggo geblokkeerd en gebruik een andere smtp server.Ze mag en kan de inhoud niet scannen van je mail die voorbij komt, dus ze kunnen alleen maar kijken naar de hoeveelheid. En dat je op die basis wordt afgesloten is alleen maar een goede zaak. En dat doen ze echt niet bij 25 mailtjes. Daar is een aanzienlijk groter aantal voor nodig.
Drukke dag gehad?Als jij 2 dagen niet fatsoenlijk kan mailen, omdat het hele Ziggo IP block black listed is vanwege spam ben je zeker ook de eerste die hier komt klagen.
Kortom: Zorg eerst maar dat je eigen zaakjes op orde zijn voor je Ziggo de schuld geeft van een door jezelf veroorzaakt probleem.
Dat ik een onbekende algemene voorwaarde heb overtreden en daarom afgesloten word is tot daar aan toe. Vervolgens bel je op, krijg je na een half uur hangen het verlossende woord: Je hebt een virus. Dus, ik zoek: Een virus. Pas nadat ik zelf in m'n router filterregels heb aangemaakt (die je niet eens KUNT maken als je zo'n wifi ding van Ziggo zelf hebt) kom ik er achter dat ik inderdaad GEEN virus heb. Nadat ik hierover belde is het antwoord dat ik moet aangeven welke virusscanner ik gebruik en welk virus die verwijderd heeft. Daarna duurt het nog een paar dagen voor je weer internet hebt + krijg je een dreigbrief met dat je de volgende keer 2 weken afgesloten wordt als het weer gebeurt.
Dus nogmaals: Overtreden van een bij niemand bekende algemene voorwaarde is m'n eigen schuld, maar dat dus-je-hebt-een-virus-gebeuren sloeg nergens op. Ik gebruik hun e-mail niet eens - alleen de SMTP server voor uitgaande e-mails aan m'n eigen domein. Maargoed, gezien het feit dat ze ook al > 1 jaar bezig zijn een probleem aan m'n verbinding te repareren wekt in dat opzicht weinig vertrouwen.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Oooh dus als je je algemene voorwaarden niet leest of eens opzoekt en dus onbekend voor je zijn dan mag je gewoon alles doen waarvan jij denkt dat toegestaan is?
*algemene voorwaarden wist uit geheugen*
Ik zou maar snel naar XS4ALL gaanNiGeLaToR schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:39:
[...]
Maargoed, gezien het feit dat ze ook al > 1 jaar bezig zijn een probleem aan m'n verbinding te repareren wekt in dat opzicht weinig vertrouwen.
Nee, natuurlijk niet, als het al meer dan een jaar kut en ruk is, ligt het vooral niet aan jezelf, maar altijd aan een ander.

zeker, zeker
Dus, als iemand de regels eenzijdig verandert ken jij direct de impact daarvan op jouw situatie?Dennis-L schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 16:15:
Oooh dus als je je algemene voorwaarden niet leest of eens opzoekt en dus onbekend voor je zijn dan mag je gewoon alles doen waarvan jij denkt dat toegestaan is?

Overigens geef ik je nog gelijk ook, maar moet je per se nog even natrappelen?

Het ging me om de situatie die erna ontstond, niet om het feit dat er per abuis iets mis ging. Overigens petje af dat jij alle algemene voorwaarden van alle diensten die je afneemt wel uit je hoofd kent.
Klopt, ware het niet dat ik geen klant van KPN wil en zal zijn
Hier nog zo'n kansloze opmerking. Ziggo schaamt zich en plain public de ogen uit het hoofd voor hun onvermogen de boel te fixxen. Denk je echt dat ik na diverse monteurbezoeken, een zooi netwerk engineers en uren debat via Twitter/telefoon en e-mail de handdoek in de ring gooi? Eerst gaan ze de boel fixxen, dan gaan we kijken hoe ze de boel kunnen repareren qua abonnement voor het afgelopen jaar. Is dat typisch tweakers anno 2013; conclusies trekken terwijl je klaarblijkelijk totaal geen idee hebt?ozzynator schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 16:35:
[...]
Nee, natuurlijk niet, als het al meer dan een jaar kut en ruk is, ligt het vooral niet aan jezelf, maar altijd aan een ander.
Nou, van wat ik in de Algemene Voorwaarden van Ziggo lees staat er niets concreets in over een maximum aan e-mail die je zou mogen versturen - enkel een verbod op spammen, zonder dat precies te specificeren: "het ongevraagd, al dan niet in grote hoeveelheden, verzenden van berichten per e-mail (‘spammen’);"Dennis-L schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 16:15:
En bij mijn weten is spammen het versturen van idioot grote hoeveelheden mail aan anderen. Niet het versturen van grote hoeveelheden mail aan jezelf.
Iemand met een beetje technisch inzicht zou, bij het bekijken van de logfiles op Ziggo's servers, moeten concluderen dat er iets vreemds aan de hand is - maar niet dat er gespamd wordt. Ook voor een virus lijkt dit mij vreemd gedrag.
Dus nee: ik kan mij wel voorstellen dat NiGeLaToR enigzins gefrustreerd is.
Verwijderd
Om alvast wat opheldering te geven over de quota
:
Maximaal aantal mails versturen per dag
650 (Non-SSL)
2.500 (SSL)
Maximaal aantal recipients per e-mail
100 (Non-SSL)
500 (SSL)
Maximaal aantal recipients per dag
2.000 (Non-SSL)
10.000 (SSL)
Maximaal aantal virus mails versturen
15 (Non-SSL)
15 (SSL)
Aantal aliassen per mailbox
5 (Non-SSL)
5 (SSL)
EDIT: Wilde alles netjes neerzetten maar hij plakt alles achter elkaar...
dan maar onder elkaar
Maximaal aantal mails versturen per dag
650 (Non-SSL)
2.500 (SSL)
Maximaal aantal recipients per e-mail
100 (Non-SSL)
500 (SSL)
Maximaal aantal recipients per dag
2.000 (Non-SSL)
10.000 (SSL)
Maximaal aantal virus mails versturen
15 (Non-SSL)
15 (SSL)
Aantal aliassen per mailbox
5 (Non-SSL)
5 (SSL)
EDIT: Wilde alles netjes neerzetten maar hij plakt alles achter elkaar...
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2013 17:28 . Reden: onduidelijk... ]
Wij gaan Ziggo aanvragen op ons nieuwe adres en ik wil hierbij gebruik maken van de CI+ module op mijn Sony KDL40EX402 die volgens de website van Ziggo geschikt is voor zo'n module. Nu vind ik €89 die Ziggo voor de module vraagt nogal veel en na onderzoek op o.a. het Ziggo forum lees ik goede ervaringen met de pricewatch: Ziggo CI+ Cam Module (Smit) in combinatie met de Sony TV's.
Als ik deze module aanschaf, heb ik dan verder nog iets nodig? Ik neem aan dat ik de smartcard van Ziggo ontvang bij aanvragen van het abonnement? Zijn er overigens mensen met negatieve ervaringen met deze Smit module icm een Sony TV?
Als ik deze module aanschaf, heb ik dan verder nog iets nodig? Ik neem aan dat ik de smartcard van Ziggo ontvang bij aanvragen van het abonnement? Zijn er overigens mensen met negatieve ervaringen met deze Smit module icm een Sony TV?
Je hebt verder niks nodig (behalve idd de smartcard die je van Ziggo krijgt). Ik heb ook een Smit module in een Sony TV, al vier jaar, werkt perfect.
Oke, bedankt. Is het zappen enigszins snel? Ik lees alleen maar reviews over de Neotien module en dat die redelijk traag is. De Smit zou beter moeten zijn en als het net zo snel is als met een decoder dan vind ik het prima.
Zappen gaat wel traag vind ik, iig vergeleken met analoog,maar ik gebruik zelf eigenlijk altijd de guide en daardoor heb ik zappen afgeleerd.
[ Voor 14% gewijzigd door tiguan op 06-08-2013 19:19 ]
Werkt hier prima (postcode 50xx, Humax iHDR-5050c decoder).zwik schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:18:
Bij mij doet Nat Geo Wild HD het niet, krijg een "encrypted channel" op mijn Panasonic TV, geen E error. Zit in het TV Extra pakket. Ik maak gebruik van een CI module. TV aan en uit, en zenderlijst opnieuw ophalen hebben het probleem niet opgelost. Het kanaal werkte voorheen wel, het signaal is ook nog gewoon goed (10/10). Hebben meer mensen hier last van? Postcode 52xx.
Ik had jammer genoeg je post maandag gemist, anders had ik wel eerder gereageerd. Ik had niet alles vermeld wat ik gecontroleerd had en ingesteld had, sorry daarvoor.ozzynator schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:50:
[...]
Kan dat je verbinding niet stabiel is door overlappende netwerken van bijvoorbeeld de buren. Je wifi op een ander kanaal instellen kan een oplossing zijn. Controleer maar eens met inssider.
- 5GHz is geen optie
- Er zijn netwerken in de buurt, maar op veel momenten waarop ik verbinding wil maken is mijn netwerk veruit het sterkste signaal in de nabijheid, opnieuw opstarten van de modem heeft dan ook vaak geen zin. Handmatig wisselen tussen kanalen zou een minder gunstige situatie opleveren.
- Thuis zijn aanwezig: twee laptops, twee Android telefoons, één iPad. (Laptops bedraad aansluiten heeft absoluut geen voorkeur)
- Wifispots is disabled (of niet beschikbaar)
- Er zijn geen torrents actief, of andere programma's waarvan ik weet dat zij veel verbindingen opzetten.
- Het probleem zit -voor zover ik kan beoordelen echt in het verbinding maken met Wi-Fi gedeelte, als ik eenmaal verbinding heb werkt alles goed. Het komt ook regelmatig voor dat het er slechts één apparaat geen verbinding krijgt, maar de andere apparaten wel.
Ik kom er wel zojuist achter dat zojuist het volgende gebeurde waarna opeens alle apparaten weer verbinding konden maken.
t=22:00; (al sinds gisteravond), apparaten kunnen geen verbinding maken
t=08:00; nog altijd geen verbinding kunnen maken
t=08:05; opeens kunnen apparaten weer verbinding maken. Kijkend in inSSIDer zie ik dat dat de modem kanaal heeft gewisseld, naar een veel meer gebruikte frequentie. Ondanks die meer gebruikte frequentie kunnen apparaten weer verbinding krijgen.
t=08:15; handmatig weer op het gunstigste kanaal gezet, apparaten blijven verbinding kunnen maken.
Ter illustratie een screenshot uit inSSIDer:

Op dit moment is kanaal 11 het gunstigst. Toch komt het voor dat verbinding krijgen in een soortgelijke situatie gewoonweg niet lukt, als dan de modem schakelt naar het minder gunstige 1 werkt alles opeens weer. Handmatig naar 11 schakelen en alles blijft werken. Schakelen naar auto waarbij de modem niet besluit van kanaal te wisselen: de modem blijft werken.
Mijn gevoel zegt dat er software matig iets in de modem spaakloopt waardoor verbinding maken onmogelijk is, zelfs zittend naast de modem, op "connect" rammend. Het is gewoon vervelend want ik kan het niet echt goed reproduceren, ik heb gewoon een rot gevoel gekregen bij dit modem mbt. het Wi-Figedeelte. Voorheen, met de Online modem, nooit problemen met Wi-Fi gehad, dit was tot een week geleden.
Uiteindelijk met veel moeite opgezegd. Eerst "Dus u wilt verhuizen?" "Nee, alles opzeggen" "Per wanneer verhuist u" >_>
Dan ipv opzeggen over een snelheidsverhoging.
Dan een hele preek waarom zij zoveel beter zijn dan glasvezel
Dan een hele preek waarom de concurent zo slecht is (ze weten niet eens naar wie ik overstap)
Erg jammer, maar het moet maar. Jarenlang erg veel plezier gehad van Ziggo, alleen de laatste tijd ging de service toch zeer achteruit.
Dan ipv opzeggen over een snelheidsverhoging.
Dan een hele preek waarom zij zoveel beter zijn dan glasvezel
Dan een hele preek waarom de concurent zo slecht is (ze weten niet eens naar wie ik overstap)
Erg jammer, maar het moet maar. Jarenlang erg veel plezier gehad van Ziggo, alleen de laatste tijd ging de service toch zeer achteruit.
[ Voor 12% gewijzigd door corset op 07-08-2013 09:25 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]
~~~[html]
Heb je nieuwe snelheden, heel fijn.. Maar daarmee hoeven we het topic niet te vervuilen!<br>
Werkt het niet, kijk eerst hier: <a href=https://allestoringen.nl/storing/ziggo>Ziggo Storingen</a>
~~~[/html]